Meer aandacht meer beter. Of zo.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:04 schreef Monolith het volgende:
Dat deze mevrouw nota bene rechten heeft gestudeerd is wat mij betreft ook wel vrij ironisch.
Ik denk vooral dat je zaken heel zelden 1 op 1 kan vergelijken. Ja maar Akwasi!!!1 is dan ook stuitend dom.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar vind je nu wel of niet dat "gelijke monniken, gelijke kappen" moet gelden?
Ik ben je helemaal kwijt nu.
OK. Ik begrijp je.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat je zaken heel zelden 1 op 1 kan vergelijken. Ja maar Akwasi!!!1 is dan ook stuitend dom.
Je kan ook gewoon reageren op mijn quote he?quote:Op donderdag 5 december 2024 18:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat je zaken heel zelden 1 op 1 kan vergelijken. Ja maar Akwasi!!!1 is dan ook stuitend dom.
Heel raar, ook die advocaat van haar nu ook. En iemand als Sidney Smeets kan gewoon z'n ding doen... Iets met meten met dubbele maten.quote:
Bizar ja. Gestoorde D'66 rechtertjesquote:Op donderdag 5 december 2024 13:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Keihard aanpakken dit gedrag, is immers bijna net zo erg als 3 mensen doodrijden.
Kijk maar.
[..]
Nee, je mist 'kleuterneuker'quote:
De vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd, onder andere door een politiek opererend OM, maar met dit vonnis lijkt mij helemaal niets mis.quote:Op donderdag 5 december 2024 14:50 schreef Caland het volgende:
Het vonnis:
https://www.rechtspraak.n(...)n-smaadschrift-.aspx
Ik ben het daar wel mee eens, maar vind het belachelijk dat een zaak als deze prioriteit heeft boven andere zaken, en de straf is ook wat aan de zware kant, relatief beschouwd.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd, onder andere door een politiek opererend OM, maar met dit vonnis lijkt mij helemaal niets mis.
Smeets is een puberneuker en geen kleurterneuker. Smaad dus. Negers apen noemen is racistisch, en het geheel op de huidskleur concentreren ook, en dat mag niet. Er wordt hier deze keer geen delict opgerekt tot voorbij de grenzen van nulla poena.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 5 december 2024 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens, maar vind het belachelijk dat een zaak als deze prioriteit heeft boven andere zaken, en de straf is ook wat aan de zware kant, relatief beschouwd.
Blanke katachtigen? Dat hoor ik nooit ergens. Net als rodeharige mensen met vossen vergelijken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:51 schreef MeneerPresident het volgende:
Bizar overigens. Dit zijn dingen die moet je gewoon kunnen zeggen in het publieke debat. Als Blanke katachtigen, rode vossen, negroide primaten, als een gladde aal, . Je moet de mensen in bepaalde omstandigheden gewoon met dieren moeten kunnem vergelijken. Het is te zot voor woorden dat de rechter stijlvormen gaat bestraffen.
Ze heeft niet eem hele bevolkingsgroep naar beneden gehaald met haar woorden. Ze noemde de personen die bij het incident waren betrokken Negroide Primatenquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Blanke katachtigen? Dat hoor ik nooit ergens. Net als rodeharige mensen met vossen vergelijken.
Je kunt geen hele bevolkingsgroep met een dier gaan vergelijken, en dan enkel om ze naar beneden te halen. Als minderwaardig neerzetten. Dan ben je aan het discrimineren.
Maar een leuke poging om het goed te praten.
‘Katachtige blanken’.
Ja de mensen die hier voor zijn verdienen geen vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:55 schreef Viesdik het volgende:
Ik garandeer dat de mensen die toejuichen dat Raisa een taakstraf krijgt, hun tjid nog wel zal komen.
En dit zeg ik omdat alle fascistoïde systemen in de geschiedenis van de mensheid onschadelijk zijn gemaakt en rechters die enkel politiek recht spreken uit hun ambt zijn ontzet.
Het is een kwestie van tijd, maar een garantie van uitkomst.
Als het linkse gedachtegoed mag rekenen op politieke onschendbaarheid, en geen enkel links figuur ooit straf heeft gekregen om wat de persoon zei of dacht, kan je alleen maar met zekerheid zeggen dat het kaartenhuis ineen zal zakken.
Ja, en daarna een heel betoog over het nog meer binnenhalen van die mensen en de arme blanken die er het slachtoffer van zijn. Het gaat verder dan alleen die vechtpartij.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:58 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Ze heeft niet eem hele bevolkingsgroep naar beneden gehaald met haar woorden. Ze noemde de personen die bij het incident waren betrokken Negroide Primaten
Ja, een taakstraf is heel erg, een bedreiging van de vrijheid van meningsuiting, fascisme en bla bla bla.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:58 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Ja de mensen die hier voor zijn verdienen geen vrijheid van meningsuiting
Ze is niet alleen veroordeeld voor die tekst.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:58 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Ze heeft niet eem hele bevolkingsgroep naar beneden gehaald met haar woorden. Ze noemde de personen die bij het incident waren betrokken Negroide Primaten
Niet alle, maar wel bovengemiddeld vaak. Ik heb in Nederland een woning niet al te ver van een dorp met een asielzoekerscentrum en het is echt bij de beesten af wat je daar ziet.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en daarna een heel betoog over het nog meer binnenhalen van die mensen en de arme blanken die er het slachtoffer van zijn. Het gaat verder dan alleen die vechtpartij.
Daarmee lijkt ze te zeggen dat alle donkere mensen zulke primaten zijn waar blanken het slachtoffer van zijn. Lees anders ff de uitspraak.
Ahhh oké, stop de persen: VEM2012 heeft vlakbij een asielzoekerscentrum gewoond, en dan is alles waar wat Raissa zegt!!quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alle, maar wel bovengemiddeld vaak. Ik heb in Nederland een woning niet al te ver van een dorp met een asielzoekerscentrum en het is echt bij de beesten af wat je daar ziet.
Als iemand iets zegt over voetbalsupporters gaat dat ook over de minderheid die zich niet kan gedragen. Toch is er niemand die gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd kijkt die zich dan beledigd voelt lijkt mij. Omdat we precies weten wat ermee wordt bedoeld.
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze is niet alleen veroordeeld voor die tekst.
Link naar vonnis?quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze is niet alleen veroordeeld voor die tekst.
Boeiend. Ze heeft gewoon gelijk en gelijk hebben hoort nooit strafbaar te zijn. Laten we vooral de grenzen wagenwijd open houden zodat we hier in nederlamd ook in de toekomst gegarandeerd slachtoffer zijn van schoppende medeaardbewoners, welke kleur ze ook mogen hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en daarna een heel betoog over het nog meer binnenhalen van die mensen en de arme blanken die er het slachtoffer van zijn. Het gaat verder dan alleen die vechtpartij.
Daarmee lijkt ze te zeggen dat alle donkere mensen zulke primaten zijn waar blanken het slachtoffer van zijn. Lees anders ff de uitspraak.
En wat ook meespeelt, is de toon van alle andere twitterberichten op X van deze dame. Het gaat nergens anders over, ze is alleen maar bezig met opruiing en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Net als haar bff Eva Poepinhaarbroek
40 uur (+ 40 uur voorwaardelijk).quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:00 schreef 111210 het volgende:
Watje ook van die woorden en van Raisa mag vinden, 80 uur is wel een behoorlijk forse straf. Er zijn heftigere zaken waar je minder voor krijgt
Ah nice. Zou wel mooi zijn als de rechters die de onzin opschreven ook wat negroide primaten tegenkomen ergens in het holst van de nacht.quote:Op donderdag 5 december 2024 14:50 schreef Caland het volgende:
Het vonnis:
https://www.rechtspraak.n(...)n-smaadschrift-.aspx
Je mag die mening prima hebben. Maar als je als bekend persoon op je twitter alleen maar bezig bent met het verspreiden van haat berichten en desinformatie (alleen maar beelden van agressieve allochtonen, alsof ze niet anders bestaan) ben je aan het haatzaaien en bevolkingsgroepen tegen elkaar op aan het zetten.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:56 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Boeiend. Ze heeft gewoon gelijk en gelijk hebben hoort nooit strafbaar te zijn. Laten we vooral de grenzen wagenwijd open houden zodat we hier in nederlamd ook in de toekomst gegarandeerd slachtoffer zijn van schoppende medeaardbewoners, welke kleur ze ook mogen hebben.
Overigens gaat het niet om de kleur, maar om de barbaarse cultuur waarmee de mensen uut die regios opgegroeid zijn. Maar dat snapt men,incluis de rechters, niet echt.
Goh, wat klink je zelf toch beschaafd. Maar echt!!quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:15 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Ah nice. Zou wel mooi zijn als de rechters die de onzin opschreven ook wat negroide primaten tegenkomen ergens in het holst van de nacht.
En jij hebt vast een tiental tweets van haar waarin ze dat doet?quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag die mening prima hebben. Maar als je als bekend persoon op je twitter alleen maar bezig bent met het verspreiden van haat berichten en desinformatie (alleen maar beelden van agressieve allochtonen, alsof ze niet anders bestaan) ben je aan het haatzaaien en bevolkingsgroepen tegen elkaar op aan het zetten.
Ik had al niet het vermoeden dat je de capaciteiten had om een willekeurig vonnis te begrijpen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:15 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Ah nice. Zou wel mooi zijn als de rechters die de onzin opschreven ook wat negroide primaten tegenkomen ergens in het holst van de nacht.
Ja dan nog.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
40 uur (+ 40 uur voorwaardelijk).
Waarom ga je er niet zelf op kijken?quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:18 schreef Nober het volgende:
[..]
En jij hebt vast een tiental tweets van haar waarin ze dat doet?
Nou ...... in de gevangenissen zijn niet-witte primaten oververtegenwoordigd.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, het OM. Nergens tijd voor maar nietszeggende mensen vervolgen voor nietszeggende tweets is heel belangrijk natuurlijk.
Prachtig ook dat rechters hier zo lekker druk mee zijn, die hebben ook echt niets beters te doen en we hebben een overschot.
Nee.. vanwege hun acties met betrekking tot het schoppen van andere mensenquote:De rechtbank Den Haag heeft een 30-jarige vrouw veroordeeld nadat ze zich op Twitter (nu X) beledigend heeft uitgelaten over personen vanwege hun ras.
Ah nee, mensen zijn primaten. 'Negroide mens' is een 'Negroide primaat'.quote:De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen
Im de woordkeuze wordt helemaal niets gezegd over agressie, en een aap is een aapachtige/primaat. De mens ook. Niet iedere primaat is een aap, net zoals niet iedere katachtige automatisch een leeuw is.quote:In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen.
Dit volk kan ook een ander woord zijn voor mensen in het algemeen. Bijv: "Wat een vreemd volk zit er in het cafe" , of "Er is volk binnen gekomen!" , oftewel mensen.quote:Het gebruik van de woorden 'dit volk', die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan.
Bizar. Er mag best over huidskleur gesproken worden in de maatschappij. Zolang je niet alle mensen met dezelfde huidskleur over een kam scheert. Als een dader van een misdaad een donkere man was, dan mag dit gewoon gezegd worden. In opsporing verzocht doen ze niet anders: "we zoeken een lichtgetintte man" etc.quote:Wel vestigde zij de aandacht op de huidskleur van een groep mensen ('negroïde primaten' en 'dit volk'). Niet valt in te zien dat de uitlating op enige wijze inhoudelijk heeft bijgedragen aan een maatschappelijk debat of als uiting van artistieke expressie is gedaan. De rechtbank oordeelt dat voor dergelijke uitspraken geen plaats is in de maatschappij.
Hier past maar één reactie:quote:De rechtbank legt een hogere straf op dan door de officier van justitie is geëist, omdat de ernst de feiten in de eis van de officier onvoldoende tot uitdrukking komt. De rechtbank vindt een taakstraf van 80 uren passend en geboden. Daarvan is 40 uur voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Dat betekent dat de verdachte deze voorwaardelijke 40 uur taakstraf pas moet uitvoeren als zij zich binnen twee jaar schuldig maakt aan een nieuw strafbaar feit. Aan het slachtoffer van de tweet van 27 maart moet zij een schadevergoeding betalen van 1550 euro.
Niet eens, de mens is letterlijk een primaat. Net zoals leeuwen katachtigen zijn. Maar biologie is niet de sterkste kant van de rechtsprekende macht dat blijkt maar weer.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:25 schreef Montagui het volgende:
Wat is er eigenlijk fout aan het benoemen van geweld plegende mannen met een negroïde uiterlijk als 'negroïde primaten'? Negroïde is een feitelijke vaststelling op basis van hun uiterlijk, en primaten is een afkeurende naamgeving voor hun gedrag.
Waarschijnlijk zal de pijn zitten in de samenvoeging van negroïde en primaten. Daar schiet menigeen van in een stuip, want ik vermoed dat je er makkelijker mee weg komt als je blanke geweldplegers als 'witte primaten' zou benoemen.
Ergens zit het me niet lekker.
Jezus! Slecht geslapen?quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ahhh oké, stop de persen: VEM2012 heeft vlakbij een asielzoekerscentrum gewoond, en dan is alles waar wat Raissa zegt!!
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij de reikwijdte van vrijheid van meningsuiting gewoon niet snapt (wat sowieso het geval is, getuige jouw post).quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Grappig trouwens dat ze vindt dat ze alles mag zeggen onder de vrijheid van meningsuiting, maar zich wel als slachtoffer gedraagt als mensen haar een racist vinden.
Wat een gejank daarover op haar X. Vrijheid van meningsuiting: zolang het in haar straatje past. Raissa vindt dat ze mag zeggen wat ze wil, maar anderen mogen dat niet over haar zeggen. Bijzonder. Elon Musk steunt haar trouwens, en vindt dat Nederland verandert in een totalitaire staat/regime.
Pleonasmequote:
Nee, als dat het enige was, dan zou ze er mogelijk nog mee weg kunnen komen. Maar de context waarin ze het plaatst, daar zit 'm de pijn.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:25 schreef Montagui het volgende:
Waarschijnlijk zal de pijn zitten in de samenvoeging van negroïde en primaten.
Het is niet dat alléén agressieve allochtonen worden 'geïmporteerd' (en beledigd) maar een een compleet 'volk' van 'negroïde primaten'. En dat zet ze dan ook nog eens tegenover de 'weerloze' blanke slechtoffers (alsof goedwillende allochtonen geen slachtoffer kunnen zijn; nee, de 'weerloze blanken' is het bij haar).quote:“Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten. Hoe veel weerloze blanken moeten nog slachtoffer worden? Talloze waarschijnlijk: de open grenzen-elite importeert dit volk met bosjes, met alle gevolgen van dien"
quote:De woorden 'negroïde primaten' zijn door de verdachte gebruikt om op een laatdunkende manier te spreken over negroïde mensen. In de woordkeuze kan slechts de bedoeling worden gelezen om hen af te schilderen als agressieve apen. De verdachte heeft het anderzijds over 'weerloze blanken' en 'blanken' als 'slachtoffer' van die agressie. Zij zet daarmee twee groepen mensen op basis van hun verschillende huidskleur tegenover elkaar, waarbij blanke mensen als slachtoffer van mensen met een donkere huidskleur worden neergezet. De verdachte treft daarmee de mensen die tot de laatste groep behoren collectief in wat voor die groep kenmerkend is, namelijk hun ras. Het gebruik van de woorden 'dit volk', die verwijzen naar een groep mensen met dezelfde raciale kenmerken, laat daar geen twijfel over bestaan.
ja maar......quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, als dat het enige was, dan zou ze er mogelijk nog mee weg kunnen komen. Maar de context waarin ze het plaatst, daar zit 'm de pijn.
De tweet:
[..]
Het is niet dat alléén agressieve allochtonen worden 'geïmporteerd' (en beledigd) maar een een compleet 'volk' van 'negroïde primaten'. En dat zet ze dan ook nog eens tegenover de 'weerloze' blanke slechtoffers (alsof goedwillende allochtonen geen slachtoffer kunnen zijn; nee, de 'weerloze blanken' is het bij haar).
De rechtbank:
[..]
Ach, net als de rechters zal ik het wel niet snappen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij de reikwijdte van vrijheid van meningsuiting gewoon niet snapt (wat sowieso het geval is, getuige jouw post).
Nee, ik heb het over wat jij schrijft. Dat laat echt zien dat je geen idee hebt. De uitspraak heb ik nog niet uit kunnen pluizen. Er zal ook nog wel HB aangetekend worden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, net als de rechters zal ik het wel niet snappen.
Ja maar wátte?quote:
En waarom weet jij het beter?quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over wat jij schrijft. Dat laat echt zien dat je geen idee hebt. De uitspraak heb ik nog niet uit kunnen pluizen. Er zal ook nog wel HB aangetekend worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |