Ja, maar in klootzak zit geen genetische component. Dus waarom kies je het woord primaat? Wij hadden vroegen een Mike en die noemden we de missing link, maar omdat hij wat grof gebouwd was. Daar zit geen bagage van rassenleer achter.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zie ik zelf niet zo. Maar is een interessant argument.
Daar kan je nog wel tegenover stellen dat je hen lager op de lander hebt geplaatst vanwege hun gedrag. Ze had hen ook klootzakken kunnen noemen. Daarmee geef je ook aan dat ze voor jou lager op de ladder staan dan een gemiddeld persoon.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/quote:Blommestijn blijft achter haar woorden staan, omdat een ‘weerloze blanke jongen’ slachtoffer is geworden van een ‘groep migranten’. Maar dat het om migranten gaat, is niet duidelijk. De enige volwassen verdachte was Mike van der B. (19) uit Zaandam. ,,Ik had me moeten beheersen”, zei hij op zitting. ,,Ik begreep dat het een pedofiel was.” Hij had volgens de rechter echter niet meegedaan aan het duwen van het slachtoffer op het spoor.
Het slachtoffer was – in tegenstelling tot wat Blommestijn beweert – geen jonger iemand, maar een man van rond de 40 uit het buitenland, met een lichtgetinte huidskleur. Hij zou zijn geslagen nadat hij een jonger iemand ongevraagd op de mond had gekust. Een van de betrokken verdachten had aangifte gedaan van aanranding.
De ongevraagde zoen leidde tot een geweldsexplosie waarbij vooral kinderen betrokken raakten. In totaal werden twaalf verdachten aangehouden, onder wie een kind van 12 en een van 13.
Opmerkelijk is dat het slachtoffer nooit is opgespoord. De man deed ook nooit aangifte. Een van de jongens heeft aangifte van aanranding gedaan.
Blankestijn ( Freudian slip van AD? ) is een filosofe met een omstreden reputatie. Ze kwam eerder in opspraak nadat ze bij Ongehoord Nederland, toen ze nog presentatrice was, zonder aanleiding een compilatie liet zien van willekeurige filmpjes waarin mensen van kleur witte mensen in elkaar slaan.
Ze wilde hiermee naar eigen zeggen aandacht schenken aan ‘een onderbelicht aspect in het racismedebat’. Later zou blijken dat bij een deel van de filmpjes geen sprake was van racisme, maar dat er een ander conflict aan ten grondslag lag.
Advocaat van de duivel? Omdat ze zich als beesten gedroegen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar in klootzak zit geen genetische component. Dus waarom kies je het woord primaat? Wij hadden vroegen een Mike en die noemden we de missing link, maar omdat hij wat grof gebouwd was. Daar zit geen bagage van rassenleer achter.
Op zichzelf blijkt er veel meer racistisch geweld met daders mensen van kleur te zijn dan blanke mensen (cijfers niet uit NL, want die zijn er volgens mij niet).quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...
Ze wordt vervolgd omdat ze de context bepaald niet mee heeft, namelijk dat ze zich regelmatig als een stinkracist uit die geobsedeerd is met buitenlanders en ook nog in racistische kringen verkeert? Als PHD (poor, helpless and desperate) zou ze beter moeten weten hoe haar woorden overkomen op anderen?
Over het voorval zelf zei ze: "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten".
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
En wat is daar precies erg aan?quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...
Ach kom, zo'n uitdrukking gebruik je alleen maar om een reactie uit te lokken. Mag ik zelf ook graag doen, maar goed, je hebt nu eenmaal weinig invloed op de reactie zelf, dat is wel jammerquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:16 schreef FvanS het volgende:
[..]
En wat is daar precies erg aan?
Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
Klopt. Maar dat is onfatsoenlijk. Niet noodzakelijk strafbaar.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ach kom, zo'n uitdrukking gebruik je alleen maar om een reactie uit te lokken.
Daarom noemde ze de blanke man ook een blanke primaat hè. Onee wacht.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:07 schreef MeneerPresident het volgende:
De mens is een primaat. Ze waren donker gekleurd. Het waren dus negroïde primaten. Simpel.
Zelfs al waren ze niet negroïde, en dan is het dus racistisch om het woord negroïde als aanstootgevend te ervaren en is de aanklager/aangever dus degene die in de war is.
Niet in elke context. De betekenis van taal hangt af van de context. Houd je niet zo van de domme.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:16 schreef FvanS het volgende:
[..]
Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
Mee eens, maar, wie zijn wij nou helemaal. Of iets strafbaar is of niet is gelukkig niet aan ons, of nou ja ik ken jou eigenlijk helemaal niet, wie weet, dus het is niet aan mij... bedoel ikquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is onfatsoenlijk. Niet noodzakelijk strafbaar.
Dat klopt, ik zou het zelf ook niet gebruiken. Maar "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten" vind ik nou ook weer niet zo wereldschokkend.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef viceversa het volgende:
[..]
Niet in elke context. De betekenis van taal hangt af van de context. Houd je niet zo van de domme.
Als jurist vind ik het wel interessant. En dit is nws waar we dit soort dingen bespreken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Mee eens, maar, wie zijn wij nou helemaal. Of iets strafbaar is of niet is gelukkig niet aan ons, of nou ja ik ken jou eigenlijk helemaal niet, wie weet, dus het is niet aan mij... bedoel ik
We hebben rechters die over het nulla poena beginsel heen stappen en besluiten dat de wetgever die uitdrukkelijk belediging wegens nationaliteit niet strafbaar stelde met ras ook nationaliteit bedoelde. Dit lijkt mij een kansloze zaak.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel? Omdat ze zich als beesten gedroegen.
Het is een grijs gebied en ik ben benieuwd naar het verloop. Maar ik denk dat met een goede advocaat ze hiermee gedraaid gaat komen.
Niet wereldschokkend, wel racistisch.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:30 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zou het zelf ook niet gebruiken. Maar "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten" vind ik nou ook weer niet zo wereldschokkend.
oh je weet serieus waar je het over hebt hahaha das een mij volkomen onbekende sensatiequote:Op woensdag 22 mei 2024 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jurist vind ik het wel interessant. En dit is nws waar we dit soort dingen bespreken.
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
Vreemd eigenlijk. Ik hoef nooit voor de rechter te komen voor de shit die ik uitbraak.
Oeh, kennelijk behoor ik dus "hufterig links'.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
Bla bla blaquote:Op woensdag 22 mei 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
Ja.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, kennelijk behoor ik dus "hufterig links'.
Er zitten bij links sowieso heel veel mensen die willen dat de staat het fatsoen en de medemenselijkheid regelt die ze zelf persoonlijk niet kunnen opbrengen. Ter compensatie wellicht.quote:
maar waarom dan? Ik zit mijn medeusers hier uit te maken voor 'hufterig'.quote:
Volgens de user die hier net nog een andere user uitmaakt voor 'hufterig'.quote:[..]
Er zitten bij links sowieso heel veel mensen die willen dat de staat het fatsoen en de medemenselijkheid regelt die ze zelf persoonlijk niet kunnen opbrengen. Ter compensatie wellicht.
Dus iemand wordt in strijd met allerlei mensenrechten en op basis van valse beschuldiging via een corrupte aanklagen voor jaren eenzaam opgesloten omdat hij voor andere idealen vocht dan die van het militair-industrieel complex waar links nu ineens zo'n van is. Daar geen medelijden mee hebben vind ik hufterig ja.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
maar waarom dan? Ik zit mijn medeusers hier uit te maken voor 'hufterig'.
[..]
Volgens de user die hier net nog een andere user uitmaakt voor 'hufterig'.
En voor Assange geldt: play stupid games, win stupid prices.
Boeiend. Is irrelevant. Het waren objectief negroïde primaten. En de blanke meneer was een blanke primaat. Je snapt mijn punt nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:27 schreef viceversa het volgende:
[..]
Daarom noemde ze de blanke man ook een blanke primaat hè. Onee wacht.
Overigens als dit bestraft wordt dan kunnen we de rechtsstaat wel bij het grof vuil zetten.
Lutser.
Niet dom, geraffineerd. Het gros van de maatschappij is, indien intelligent en ontwikkeld, selectief kundig. Algemene ontwikkeling stelt weinig voor en onze voornaamste bron van staatsinrichting is de Amerikaanse filmindustrie, waarin personages, in een bordkartonnen decor en zonder uitvoerige bijstand van advocaten, door een enkele rechter stante pede worden veroordeeld.quote:
Wat? Maakt ze er een verdienmodel van? Wat ontzettend onverwachts!quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
Ik heb de video niet gezien, maar rechtsbijstandverzekeringen hebben toch zelden dekking voor strafrechtelijke aangelegenheden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:20 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
quote:OM eist 40 uur werkstraf tegen ON-presentator Raisa Blommestijn
Het Openbaar Ministerie heeft een werkstraf van veertig uur geëist tegen Raisa Blommestijn, presentator van omroep Ongehoord Nederland. Ze is volgens het OM schuldig aan groepsbelediging en smaad.
De presentatrice wordt onder meer vervolgd vanwege een tweet die ze in mei vorig jaar plaatste. Daarin liet ze zich volgens het OM beledigend uit over mensen met een zwarte huidskleur.
Zelf bestempelde ze haar opmerkingen als "politiek commentaar", maar het OM ziet het als groepsbelediging. "De verdachte heeft zeer kwetsende uitlatingen gedaan. Voor zulke uitlatingen is geen plaats in onze maatschappij", zei de officier van justitie.
Daarnaast wordt ze vervolgd voor smaad naar aanleiding van een andere tweet, waarin ze iemand een "kleuterneuker" noemde.
Blommestijn was sinds 2022 een van de presentatoren van Ongehoord Nieuws, het opinieprogramma van ON. Begin dit jaar vertrok ze bij de omroep na onenigheid met de toenmalige omroepbaas Arnold Karskens. Toen Karskens onlangs werd ontslagen bij ON, keerde Blommestijn terug.
https://nos.nl/artikel/25(...)or-raisa-blommestijn
Sterker nog, ze sprak over negers die blanken Hadden beroofd.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Altijd de grootste mond over allochtonen, dat ze criminelen zijn. Dat leest ze dan doodleuk op terwijl ze zelf een strafblad heeft wegens winkeldiefstal.
Dat is de strafeis trolletje van me.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Haha! Rechtse Raisa moet papiertjes prikken
[..]
quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:16 schreef FvanS het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag het OM andere prioriteiten stellen, dan procedures starten vanwege dit soort flauwekulquote:Op vrijdag 24 mei 2024 04:37 schreef Alicia76 het volgende:
Raisa is een hele erge racist en het is echt GEWELDIG dat ze nu eindelijk voor de rechter moet verschijnen. Deze 'dame' moet echt heel erg hard aangepakt worden. Wat mij betreft 10 jaar gevangenisstraf!!
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Altijd de grootste mond over allochtonen, dat ze criminelen zijn. Dat leest ze dan doodleuk op terwijl ze zelf een strafblad heeft wegens winkeldiefstal.
Het kwam meerdere malen ter sprake tijdens de zitting vandaagquote:Op donderdag 21 november 2024 20:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Jij iig niet gelukkig. Ik heb je nog nooit iemand van "links" gelijk zien geven. Altijd als wij in discussie zijn ben je met fluwelen handschoenen. Je rechtse standpunt probeer ik soms te weerleggen. En je komt nooit met goed weerwoord.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wie bepaalt eigenlijk wat wel of niet mag?
Over wie heb je het? Weer iets rechts en een vrouw op uiterlijkquote:Op donderdag 21 november 2024 20:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik vind Raisa qua uiterlijk een woestaantrekkelijke vrouw, maar als ze haar bek opentrekt verdwijnt alle lust.
quote:Op donderdag 21 november 2024 21:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij iig niet gelukkig. Ik heb je nog nooit iemand van "links" gelijk zien geven. Altijd als wij in discussie zijn ben je met fluwelen handschoenen. Je rechtse standpunt probeer ik soms te weerleggen. En je komt nooit met goed weerwoord.
Ik ben soms niet serieus. Jij bentt altijd rechts en ik slik80 van de 100 keer m'n woorden in.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bedoel je dat je soms serieus bent?
Sorry dan, had ik niet door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |