abonnement Unibet Coolblue
pi_213647317
quote:
Presentator Raisa Blommestijn weg bij Ongehoord Nederland na X-verbod

1280x720a.jpg

Raisa Blommestijn, presentator bij Ongehoord Nederland (ON!) stopt bij de omroep. Volgens Blommestijn heeft de voorzitter van ON!, Arnold Karskens, haar gevraagd geen gebruik meer te maken van X en te stoppen met het geven van haar mening via haar sociale mediakanalen, laat ze weten op X.

"Dit 'aanbod' - dat niets minder is dan een poging tot censureren van mij en mijn accounts - staat volledig haaks op de waarden waarvan ik dacht dat deze ook door en bij Ongehoord Nederland verdedigd worden: vrijheid van meningsuiting en persvrijheid", schrijft ze in haar X-bericht.

Blommestijn was sinds 2022 een van de presentatoren van Ongehoord Nieuws, het opinieprogramma van ON!.

Ongehoord Nederland noemt het jammer dat Blommestijn vertrekt en wenst haar veel succes.

Journalistieke code geschonden
De afgelopen jaren werd ON! meerdere keren onderzocht door de NPO-ombudsman. Een van die onderzoeken was eind 2022. Toen was de conclusie dat de Journalistieke Code van de NPO opnieuw was geschonden, onder meer op het gebied van betrouwbaarheid. Aanleiding voor het onderzoek was een omstreden uitzending van Ongehoord Nieuws.

In die uitzending toonde ON! willekeurige beelden van zwarte mensen die witte mensen in elkaar slaan. Blommestijn gebruikte het n-woord, en zei "dat dit soort filmpjes op grote schaal worden gedeeld op internet". Volgen de ombudsman werden die beelden in een onjuiste context gebruikt.

https://nos.nl/artikel/25(...)ederland-na-x-verbod
GFA8W9rW4AAmZQp?format=jpg&name=large

GFBMeluX0AAtkBg?format=jpg&name=large

------------------------------------------

Als je het zelfs te bont maakt in de ogen van ON, dan heb echt een dieptepunt bereikt _O- Dag Raisa :W

(niet mijn OP)
pi_213647566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zie ik zelf niet zo. Maar is een interessant argument.

Daar kan je nog wel tegenover stellen dat je hen lager op de lander hebt geplaatst vanwege hun gedrag. Ze had hen ook klootzakken kunnen noemen. Daarmee geef je ook aan dat ze voor jou lager op de ladder staan dan een gemiddeld persoon.
Ja, maar in klootzak zit geen genetische component. Dus waarom kies je het woord primaat? Wij hadden vroegen een Mike en die noemden we de missing link, maar omdat hij wat grof gebouwd was. Daar zit geen bagage van rassenleer achter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213647720
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...

Ze wordt vervolgd omdat ze de context bepaald niet mee heeft, namelijk dat ze zich regelmatig als een stinkracist uit die geobsedeerd is met buitenlanders en ook nog in racistische kringen verkeert? Als PHD (poor, helpless and desperate) zou ze beter moeten weten hoe haar woorden overkomen op anderen?

Over het voorval zelf zei ze: "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten".

quote:
Blommestijn blijft achter haar woorden staan, omdat een ‘weerloze blanke jongen’ slachtoffer is geworden van een ‘groep migranten’. Maar dat het om migranten gaat, is niet duidelijk. De enige volwassen verdachte was Mike van der B. (19) uit Zaandam. ,,Ik had me moeten beheersen”, zei hij op zitting. ,,Ik begreep dat het een pedofiel was.” Hij had volgens de rechter echter niet meegedaan aan het duwen van het slachtoffer op het spoor.

Het slachtoffer was – in tegenstelling tot wat Blommestijn beweert – geen jonger iemand, maar een man van rond de 40 uit het buitenland, met een lichtgetinte huidskleur. Hij zou zijn geslagen nadat hij een jonger iemand ongevraagd op de mond had gekust. Een van de betrokken verdachten had aangifte gedaan van aanranding.

De ongevraagde zoen leidde tot een geweldsexplosie waarbij vooral kinderen betrokken raakten. In totaal werden twaalf verdachten aangehouden, onder wie een kind van 12 en een van 13.

Opmerkelijk is dat het slachtoffer nooit is opgespoord. De man deed ook nooit aangifte. Een van de jongens heeft aangifte van aanranding gedaan.

Blankestijn :') ( Freudian slip van AD? ) is een filosofe met een omstreden reputatie. Ze kwam eerder in opspraak nadat ze bij Ongehoord Nederland, toen ze nog presentatrice was, zonder aanleiding een compilatie liet zien van willekeurige filmpjes waarin mensen van kleur witte mensen in elkaar slaan.

Ze wilde hiermee naar eigen zeggen aandacht schenken aan ‘een onderbelicht aspect in het racismedebat’. Later zou blijken dat bij een deel van de filmpjes geen sprake was van racisme, maar dat er een ander conflict aan ten grondslag lag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
pi_213647816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, maar in klootzak zit geen genetische component. Dus waarom kies je het woord primaat? Wij hadden vroegen een Mike en die noemden we de missing link, maar omdat hij wat grof gebouwd was. Daar zit geen bagage van rassenleer achter.
Advocaat van de duivel? Omdat ze zich als beesten gedroegen.

Het is een grijs gebied en ik ben benieuwd naar het verloop. Maar ik denk dat met een goede advocaat ze hiermee gedraaid gaat komen.
pi_213647841
De mens is een primaat. Ze waren donker gekleurd. Het waren dus negroïde primaten. Simpel.

Zelfs al waren ze niet negroïde, en dan is het dus racistisch om het woord negroïde als aanstootgevend te ervaren en is de aanklager/aangever dus degene die in de war is.
pi_213647850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...

Ze wordt vervolgd omdat ze de context bepaald niet mee heeft, namelijk dat ze zich regelmatig als een stinkracist uit die geobsedeerd is met buitenlanders en ook nog in racistische kringen verkeert? Als PHD (poor, helpless and desperate) zou ze beter moeten weten hoe haar woorden overkomen op anderen?

Over het voorval zelf zei ze: "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten".
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
Op zichzelf blijkt er veel meer racistisch geweld met daders mensen van kleur te zijn dan blanke mensen (cijfers niet uit NL, want die zijn er volgens mij niet).

Dat is op zichzelf wel een punt wat je mag maken. Dat valt immers onder vrijheid van meningsuiting.

Haar veroordelen op basis van dat ze een dubieuze naam heeft kan ook niet (in theorie dan, op de achtergrond helpt het uiteraard niet).

Overigens vind ik het taalgebruik van haar niet kunnen. Ik twijfel alleen over de strafbaarheid.
pi_213647940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:50 schreef Triggershott het volgende:
Ze gebruikt de termen "negroïde primaten" en wordt ook nog eens verdedigd door sommigen hier...

En wat is daar precies erg aan?

Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
  woensdag 22 mei 2024 @ 15:22:43 #8
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213647982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:16 schreef FvanS het volgende:

[..]
En wat is daar precies erg aan?

Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
Ach kom, zo'n uitdrukking gebruik je alleen maar om een reactie uit te lokken. Mag ik zelf ook graag doen, maar goed, je hebt nu eenmaal weinig invloed op de reactie zelf, dat is wel jammer -O- ;(
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213648014
quote:
8s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ach kom, zo'n uitdrukking gebruik je alleen maar om een reactie uit te lokken.
Klopt. Maar dat is onfatsoenlijk. Niet noodzakelijk strafbaar.
pi_213648018
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:07 schreef MeneerPresident het volgende:
De mens is een primaat. Ze waren donker gekleurd. Het waren dus negroïde primaten. Simpel.

Zelfs al waren ze niet negroïde, en dan is het dus racistisch om het woord negroïde als aanstootgevend te ervaren en is de aanklager/aangever dus degene die in de war is.
Daarom noemde ze de blanke man ook een blanke primaat hè. Onee wacht.

Lutser.
pi_213648022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:16 schreef FvanS het volgende:

[..]
En wat is daar precies erg aan?

Negroïde was tot 10 jaar terug nog gewoon een normaal woord (was zelfs het meest gebruikte woord samen met lichtgetinte huidskleur in opsporing verzocht) , ergens is dat ooit ineens als racisme geworden, niemand weet eigenlijk waarom. Een primaat is gewoon een mens.
Niet in elke context. De betekenis van taal hangt af van de context. Houd je niet zo van de domme.
  woensdag 22 mei 2024 @ 15:28:46 #12
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213648026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat is onfatsoenlijk. Niet noodzakelijk strafbaar.
Mee eens, maar, wie zijn wij nou helemaal. Of iets strafbaar is of niet is gelukkig niet aan ons, of nou ja ik ken jou eigenlijk helemaal niet, wie weet, dus het is niet aan mij... bedoel ik
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213648034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef viceversa het volgende:

[..]
Niet in elke context. De betekenis van taal hangt af van de context. Houd je niet zo van de domme.
Dat klopt, ik zou het zelf ook niet gebruiken. Maar "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten" vind ik nou ook weer niet zo wereldschokkend.
pi_213648580
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Mee eens, maar, wie zijn wij nou helemaal. Of iets strafbaar is of niet is gelukkig niet aan ons, of nou ja ik ken jou eigenlijk helemaal niet, wie weet, dus het is niet aan mij... bedoel ik
Als jurist vind ik het wel interessant. En dit is nws waar we dit soort dingen bespreken. :)
pi_213648600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Advocaat van de duivel? Omdat ze zich als beesten gedroegen.

Het is een grijs gebied en ik ben benieuwd naar het verloop. Maar ik denk dat met een goede advocaat ze hiermee gedraaid gaat komen.
We hebben rechters die over het nulla poena beginsel heen stappen en besluiten dat de wetgever die uitdrukkelijk belediging wegens nationaliteit niet strafbaar stelde met ras ook nationaliteit bedoelde. Dit lijkt mij een kansloze zaak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213648601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:30 schreef FvanS het volgende:

[..]
Dat klopt, ik zou het zelf ook niet gebruiken. Maar "Wéér een blanke man op straat in elkaar getrapt door een groep negroïde primaten" vind ik nou ook weer niet zo wereldschokkend.
Niet wereldschokkend, wel racistisch.

Helemaal als je dan leest dat het feitelijk helemaal niet klopt.
  woensdag 22 mei 2024 @ 16:38:40 #17
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213648645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jurist vind ik het wel interessant. En dit is nws waar we dit soort dingen bespreken. :)
oh je weet serieus waar je het over hebt :D hahaha das een mij volkomen onbekende sensatie
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213648662
Vreemd eigenlijk. Ik hoef nooit voor de rechter te komen voor de shit die ik uitbraak.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213649344
quote:
15s.gif Op woensdag 22 mei 2024 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
Vreemd eigenlijk. Ik hoef nooit voor de rechter te komen voor de shit die ik uitbraak.
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213649378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
Oeh, kennelijk behoor ik dus "hufterig links'. *O* *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 mei 2024 @ 17:45:06 #21
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_213649413
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat geldt voor geheel hufterig links, het OM doet aan politieke vervolging en politieke niet-vervolging.
Bla bla bla
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213649541
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oeh, kennelijk behoor ik dus "hufterig links'. *O* *O*
Ja.
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
Geen medelijden mee.
Er zitten bij links sowieso heel veel mensen die willen dat de staat het fatsoen en de medemenselijkheid regelt die ze zelf persoonlijk niet kunnen opbrengen. Ter compensatie wellicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213649580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja.
maar waarom dan? Ik zit mijn medeusers hier uit te maken voor 'hufterig'.
quote:
[..]
Er zitten bij links sowieso heel veel mensen die willen dat de staat het fatsoen en de medemenselijkheid regelt die ze zelf persoonlijk niet kunnen opbrengen. Ter compensatie wellicht.
Volgens de user die hier net nog een andere user uitmaakt voor 'hufterig'.

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

En voor Assange geldt: play stupid games, win stupid prices.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213649728
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
maar waarom dan? Ik zit mijn medeusers hier uit te maken voor 'hufterig'.
[..]
Volgens de user die hier net nog een andere user uitmaakt voor 'hufterig'.

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

En voor Assange geldt: play stupid games, win stupid prices.
Dus iemand wordt in strijd met allerlei mensenrechten en op basis van valse beschuldiging via een corrupte aanklagen voor jaren eenzaam opgesloten omdat hij voor andere idealen vocht dan die van het militair-industrieel complex waar links nu ineens zo'n van is. Daar geen medelijden mee hebben vind ik hufterig ja.

Of jij verder ook huftering bent weet ik niet. Maar het valt me wel op dat mensen met de hoogste politieke idealen op het persoonlijk vlak de VVD personifiéren. Zo'n beetje alle VARA-coryfeeën, de pro-Palestijnse demonstranten, de XR-ers, de backstabbers bij PvdA-GL en D66, BIJ1, gewoon aardig zijn voor andere mensen lukt in die kringen maar heel beperkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213653850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:27 schreef viceversa het volgende:

[..]
Daarom noemde ze de blanke man ook een blanke primaat hè. Onee wacht.

Overigens als dit bestraft wordt dan kunnen we de rechtsstaat wel bij het grof vuil zetten.

Lutser.
Boeiend. Is irrelevant. Het waren objectief negroïde primaten. En de blanke meneer was een blanke primaat. Je snapt mijn punt niet
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 12:27:29 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_213656146
Genieten nu weer op NPO1 :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:21:46 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213658018
twitter


Raisa kijk eens dom. Ja, ho maar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213658563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Raisa kijk eens dom. Ja, ho maar.
Niet dom, geraffineerd. Het gros van de maatschappij is, indien intelligent en ontwikkeld, selectief kundig. Algemene ontwikkeling stelt weinig voor en onze voornaamste bron van staatsinrichting is de Amerikaanse filmindustrie, waarin personages, in een bordkartonnen decor en zonder uitvoerige bijstand van advocaten, door een enkele rechter stante pede worden veroordeeld.
Zodoende denken hele volksstammen dat burgemeesters alle macht hebben, politieagenten mensen oppakken en hen rechtstreeks bij de gevangenis afleveren, artsen in een handomdraai iemand opereren (dat opereren doen ze erbij, naast hun drukke leven van romances) en dus ook dat rechters lukraak, terwijl de inkt van het proces-verbaal nog niet droog is, een vonnis uitspreken. En Raisa weet dat, dus speelt ze er handig op in.

Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
pi_213658682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:21 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Raisa kijk eens dom. Ja, ho maar.
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213658721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:20 schreef Magister_Artium het volgende:
Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
Wat? Maakt ze er een verdienmodel van? Wat ontzettend onverwachts!
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213658733
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ x ]
Ach ze is best geil met haar ŕrrrrr
pi_213663109
Raisa is een hele erge racist en het is echt GEWELDIG dat ze nu eindelijk voor de rechter moet verschijnen. Deze 'dame' moet echt heel erg hard aangepakt worden. Wat mij betreft 10 jaar gevangenisstraf!!
pi_213675922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:20 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]


Actueel: vandaag op X een bijna huilende Raisa, want haar rechtsbijstandsverzekering geeft niet thuis. Ook al in het complot, zeker? Dus steun haar eventjes…
Ik heb de video niet gezien, maar rechtsbijstandverzekeringen hebben toch zelden dekking voor strafrechtelijke aangelegenheden?

Ah ik zie het al, het is een vals opzetje om geld binnen te harken. Vandaar ook die onzin over moord en verkrachting. Misschien kan haar bestie Eva Vlaardingerbroek de advocaatkosten voorschieten? Hoewel, die is slim naar Amerika gegaan omdat dat een veel grotere markt is voor haar theorieën.
pi_213676054
Ze kan dat prima betalen en het is bij dit soort zaken normaal dat mensen met een degelijk inkomen dit zelf betalen. Maar hoe fijn zou het zijn als ze dan nog eens tienduizenden euros kan opstrijken door even zielig naar haar smartphone te praten?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213677874
Daarbij, als je het echt niet kunt betalen, kun je je tot een advocaat wenden die pro deo werkt. Moet je alleen wel iets langer dan twee seconden bij stilstaan, en dat doen de meeste volgers niet. :lijstje:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')