abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213543156

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

pi_213543157
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Eh ze zijn gedwongen hun land in de steek te laten he. :D
En wat kan deze stuntje hier nou aan doen?
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Jane het volgende:

[..]
De EBU is gevestigd in Zwitserland, dus als je (als NPO) een rechtszaak tegen hen start, zal waarschijnlijk het Zwitserse recht van toepassing zijn. Neem ik aan.
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 01:05:58 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213543160
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Eh ze zijn gedwongen hun land in de steek te laten he. :D
En wat kan deze stuntje hier nou aan doen?
Denk dat we onszelf toch wat meer hadden moeten aanpassen op het evenement als delegatie. Gewoon net wat serieuzer. Nu lijkt het een beetje alsof ze gewoon even de boel op stelten zijn komen zetten om vervolgens met lege handen weer terug te keren.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213543162
Ik vind dat Joost volgend jaar een nieuwe kans moet krijgen met dezelfde lied. Ik ben nog steeds een beetje flabbergasted door het hele verhaal.

Is er eindelijk een nummer op het ESF waar ik razend enthousiast over ben, gebeurt er dit allemaal -O-
Echt een anti-climax dit. :{
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 13 mei 2024 @ 01:08:51 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213543163
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.
[..]
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).
Mits het verhaal in de Telegraaf klopt..

Wat Joost eerder gedaan zou hebben is ook onbekend, al is er wel bekend dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden.
Mogelijk dat de klacht van de cameravrouw daar ook over gaat, dat Joost niet mee wil werken.

Het gaat uitendelijk allemaal om de centen dus ook de EBU wil leuke filmpjes op sociale media kunnen zetten van de artiesten na hun optreden.. en de artiesten hebben daar blijkbaar maar aan mee te werken, of ze willen of niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:09:51 #6
163650 Greys
pi_213543165
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Denk dat we onszelf toch wat meer hadden moeten aanpassen op het evenement als delegatie. Gewoon net wat serieuzer. Nu lijkt het een beetje alsof ze gewoon even de boel op stelten zijn komen zetten om vervolgens met lege handen weer terug te keren.
Hij nam het evenement echt heel serieus. Heeft alle interviews twee weken lang als een pro gedaan etc. En daarnaast plezier maken met je vogel is weinig mis mee imho. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543168
quote:

[..]
[..]
Ongetwijfeld; maar als de EBU zomaar een fatale termijn inbouwt door te verwijzen naar het strafrechtelijk proces, dan schept dat nieuwe feiten. Als je voor het gemak aanneemt dat EBU de arbiter is, dan mag die zich nooit verschuilen achter de strafrechter in de toekomst. Je moet altijd zelf tot een zorgvuldige afweging komen. En omdat de aard van de zaak behandeling voor 21.00 een vereiste maakt...just saying.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:12:02 #8
163650 Greys
pi_213543170
quote:
11s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Mits het verhaal in de Telegraaf klopt..

Wat Joost eerder gedaan zou hebben is ook onbekend, al is er wel bekend dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden.
Mogelijk dat de klacht van de cameravrouw daar ook over gaat, dat Joost niet mee wil werken.

Het gaat uitendelijk allemaal om de centen dus ook de EBU wil leuke filmpjes op sociale media kunnen zetten van de artiesten na hun optreden.. en de artiesten hebben daar blijkbaar maar aan mee te werken, of ze willen of niet.
Hij heeft er grotendeels ook gewoon aan meegewerkt. En degene die voorheen de socials deed met z'n team voor de EBU heeft verklaard op Twitter dat als er op een gegeven moment nee werd gezegd dat gewoon werd gerespecteerd en dat ook zo hoorde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543173
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:09 schreef Greys het volgende:
Heeft alle interviews twee weken lang als een pro gedaan etc
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Isralische inzending…
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:15:49 #10
163650 Greys
pi_213543176
quote:

[..]
Wederom: die scheidsrechter hoort te weten dat nee is nee. Dat geldt niet alleen als vrouwen dat zeggen maar ook als dat is afgesproken met een man.
Hij is geen slaaf en ook geen robot. Hij is een mens dat wil dat men zich ook aan de afspraken houdt.

En daarbij ging het hier om het filmpje van Stuntje waarop werd gezegd dat ze hun land in de steek hebben gelaten. Geef dan op z'n minst toe dat de kans dat Stuntje daar ook maar iets aan kon doen waarschijnlijk gewoon nul is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:16:19 #11
163650 Greys
pi_213543178
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Isralische inzending…
We praten hier over de man die op Lowlands al met een vlag over z'n kop zat en iedereen dat toen prachtig vond.

En daarbij zei ik INTERVIEWS in de post waarop je reageert. Wel de discussie fair houden ajb. :) Want dat met die vlag was een persco. Ik bedoelde de interviews met alle pers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543180
quote:

[..]
En de Griekse zangeres deed alsof ze sliep tijdens de antwoorden van Isral. Ook niet berispt. Bovendien horen we nu van meerdere artiesten dat de aanwezigheid van de Isralische delegatie voor een nare sfeer zorgde, dus de vraag van de Poolse interviewer was meer dan terecht. En de reactie van Joost ook: waarom hoeft zij daar geen antwoord op te geven terwijl de rest wel vragen krijgt over Isral/de sfeer etc.?
  maandag 13 mei 2024 @ 01:16:51 #13
45 SiGNe
pi_213543181
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij heeft er grotendeels ook gewoon aan meegewerkt. En degene die voorheen de socials deed met z'n team voor de EBU heeft verklaard op Twitter dat als er op een gegeven moment nee werd gezegd dat gewoon werd gerespecteerd en dat ook zo hoorde.
Hoe excentriek ook, de artiesten moeten gerespecteerd worden.
Er zijn ook acteurs die zich volledig inleven in een karakter, Jareth Leto bijv. , die is op zo'n moment een andere persoonlijkheid om de rol geloofwaardig te houden.
Dat gaat verder dan gewoon acteren.
pi_213543183
Eerste repetitie vlak na afloop:

"Hello, what dit you find? Is the dead of your parents such an impact, tell me more?"

Joost: "I am sorry, no comment."

Volgende dag, toch weer proberen: "Hello Joost, how are you, can you tell me about your feelings for your late elders?"

Joost: " Sorry, not at this moment."

En dag drie gezeik, hoppa, een QF.
pi_213543188
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Wederom: die scheidsrechter hoort te weten dat nee is nee. Dat geldt niet alleen als vrouwen dat zeggen maar ook als dat is afgesproken met een man.
Hij is geen slaaf en ook geen robot. Hij is een mens dat wil dat men zich ook aan de afspraken houdt.
Zelfs als dat zo is gegaan dan nog neemt dat niet weg dat je geen mensen die hun werk doen moet bedreigen, zeker niet als je al gewaarschuwd bent. Dat is gewoon professioneel gedrag. Laten gaan, melding maken en de mensen die daar voor zijn het laten oplossen. Het recht in eigen hand nemen is altijd fout, zeker als je het tegen ‘gewone’ medewerkers doet.
quote:
En daarbij ging het hier om het filmpje van Stuntje waarop werd gezegd dat ze hun land in de steek hebben gelaten. Geef dan op z'n minst toe dat de kans dat Stuntje daar ook maar iets aan kon doen waarschijnlijk gewoon nul is.
Het woordje ‘ze’ is key natuurlijk. Winnen doe je samen, verliezen doe je samen.
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:19:37 #16
163650 Greys
pi_213543189
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:17 schreef Firuze60 het volgende:
Eerste repetitie vlak na afloop:

"Hello, what dit you find? Is the dead of your parents such an impact, tell me more?"

Joost: "I am sorry, no comment."

Volgende dag, toch weer proberen: "Hello Joost, how are you, can you tell me about your feelings for your late elders?"

Joost: " Sorry, not at this moment."

En dag drie gezeik, hoppa, een QF.
Ik zal maar niet meer om een bron vragen aan je he? Want je zuigt nu alles gewoon maar uit je duim.

Ik ga slapen mensen. De discussie ging een tijd prima en fair maar dit gaat nergens meer over. Good night!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543190
quote:

[..]
Niet veel erger dan Maneskin deed. Die mochten hun trofee afhalen ondanks de verdenking van cocane gebruik op TV (en ja ik weet de verklaring, maar dat is nooit onderzocht door de politie).

Verder denk ik dat Joost Klein een snoeiharde professional is als het gaat om zijn brand. Dat blijkt uit de aanloop naar het Songfestival, zijn deelname en zelfs zijn gedrag in de huidige shit storm. Hij heeft diverse dingen gedaan die hem de sympathie van het bredere publiek opleveren. Ik schat dat hij vandaag meer nieuwe volgers heeft gekregen op IG dan het hele verdere veld bijelkaar. Wat Joost Klein ook is, hij is geen on gericht projectiel.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:21:27 #18
163650 Greys
pi_213543193
Oh hadden we deze al?
Ja zeker?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543196
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:20 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet veel erger dan Maneskin deed. Die mochten hun trofee afhalen ondanks de verdenking van cocane gebruik op TV (en ja ik weet de verklaring, maar dat is nooit onderzocht door de politie).

Verder denk ik dat Joost Klein een snoeiharde professional is als het gaat om zijn brand. Dat blijkt uit de aanloop naar het Songfestival, zijn deelname en zelfs zijn gedrag in de huidige shit storm. Hij heeft diverse dingen gedaan die hem de sympathie van het bredere publiek opleveren. Ik schat dat hij vandaag meer nieuwe volgers heeft gekregen op IG dan het hele verdere veld bijelkaar. Wat Joost Klein ook is, hij is geen on gericht projectiel.
Hij is van 700.000 naar 1,4 miljoen gegaan op insta in de laatste 4 dagen.
pi_213543198
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:16 schreef Greys het volgende:

[..]
We praten hier over de man die op Lowlands al met een vlag over z'n kop zat en iedereen dat toen prachtig vond.

En daarbij zei ik INTERVIEWS in de post waarop je reageert. Wel de discussie fair houden ajb. :) Want dat met die vlag was een persco. Ik bedoelde de interviews met alle pers.
Een persconferentie waarbij vragen beantwoord worden is een vorm van een interview. Dit is draaien.

Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel. En zoals zovaak liggen gek en geniaal dicht bij elkaar. Gegokt en verloren wat dat betreft. Helaas, want ook ik had liever anders gezien.
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:28:16 #21
163650 Greys
pi_213543207
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zelfs als dat zo is gegaan dan nog neemt dat niet weg dat je geen mensen die hun werk doen moet bedreigen, zeker niet als je al gewaarschuwd bent. Dat is gewoon professioneel gedrag. Laten gaan, melding maken en de mensen die daar voor zijn het laten oplossen. Het recht in eigen hand nemen is altijd fout, zeker als je het tegen ‘gewone’ medewerkers doet.
Deels eens (dat hij dat sowieso beter niet had kunnen doen) maar is er echt een bevestiging ergens dat HIJ al gewaarschuwd was want die heb ik nog steeds nergens gezien? Dat er eerder 'onenigheid' geweest was kan net zo goed zijn geweest dat ze het dus gewoon oneens waren. 'Film me nou niet joh, heb toch gezegd dat ik het niet wil'. Volgens AvroTros is het 'herhaaldelijk' aangegeven namelijk. En afgesproken. Dus nee, beter had ie niks gedaan idd. Maar nderen braken de afspraken met hem. Dan kan je zeggen 'ga nogmaals klagen' maar dat was dus al gedaan. Vandaar de gemaakte afspraken. Dan zou EBU dat toch echt moeten meenemen in hun beslissing tot diskwalificatie. Dat er van hun kant ook dingen fout gingen. En we zijn allemaal mens, zoals hij zingt. Dus te emotioneel of boos reageren kan. Maar een finale afpakken?

quote:
Het woordje ‘ze’ is key natuurlijk. Winnen doe je samen, verliezen doe je samen.
Het komt niet in me op eerlijk gezegd om Appie of Stuntje hier iets kwalijk te nemen dus laat ze maar lekker filmpjes maken om hun teleurstelling te uiten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:31:54 #22
163650 Greys
pi_213543214
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:23 schreef trein2000 het volgende:
Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel.
Als ik wist dat je dit echt vindt had ik de moeite niet meer genomen om toch nog uitgebreid te reageren. Want ik ben het hier z enorm mee oneens. Hij heeft het hele maandenlange voortraject meer dan perfect gedaan. Beter dan welke inzending ooit. Qua PR. Qua leuk gedrag. Zodanig dat heel NL achter hem ging staan. Daar in Malm heeft hij het overgrote merendeel keurig in de pas gelopen. Aan de socials meegedaan. Vele vele superleuke interviews gegeven. Ik vind dit echt een enorm unfaire uitspraak van je.

En zo ga ik toch nog teleurgesteld naar bed. Jammer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 01:35:35 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213543219
quote:

[..]
Een persconferentie waarbij vragen beantwoord worden is een vorm van een interview. Dit is draaien.

Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel. En zoals zovaak liggen gek en geniaal dicht bij elkaar. Gegokt en verloren wat dat betreft. Helaas, want ook ik had liever anders gezien.
Wow..

Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen. Ik had je heel hoog zitten (en dat weet je). Maar dit en je posts vd afgelopen dagen slaan werkelijk alles.

Ik ben heel erg teleurgesteld in je. En dit is niet bedoeld als aanval. Dit is gewoon even open en eerlijk zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 01:44:53 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213543232
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow..

Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen. Ik had je heel hoog zitten (en dat weet je). Maar dit en je posts vd afgelopen dagen slaan werkelijk alles.

Ik ben heel erg teleurgesteld in je. En dit is niet bedoeld als aanval. Dit is gewoon even open en eerlijk zijn.
Stel je aan zeg. Hij zegt niks raars
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213543238
Evert sloopte Joost net bij Shownieuws.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 13 mei 2024 @ 02:17:50 #26
45 SiGNe
pi_213543266
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:47 schreef superniger het volgende:
Talpa :r
pi_213543267
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:47 schreef superniger het volgende:
Oh we kennen het type van Santegoeds. Die past naadloos bij het volk dat de EBU zo problematisch maakt. Die heeft geen enkele ontwikkeling meer doorgemaakt sinds hij in de jaren 80 bij Chez Manfred stond. Vond Europapa vanaf het begin niks, heeft het nooit uit geluisterd en haat Joost omdat hij hem bijna heeft laten nadenken over iets.
  maandag 13 mei 2024 @ 02:29:55 #28
45 SiGNe
pi_213543272
quote:

[..]

Ongeleid projectiel gaat ook wat ver, er is niet eens bekend wat er allemaal gebeurd is en wie er de waarheid spreekt.

Ik kende Joost klein ook niet voor bekend werd dat hij het songfestival zou doen, vond de beslissing ook een beetje raar maar toen ik wat beelden zag van eerdere optredens is hij wel een podiumbeest.
En ja, hij heeft (nog steeds) een groot trauma wat betreft het verlies van z'n ouders, vader op 12jarige leeftijd verloren, moeder daarna doorgedraaid en toen die weer aan de betere hand was ging die ook dood.

Hij gebruikt die emoties ook in z'n muziek en heeft daarom ook gezegd dat hij na z'n optreden niet gefilmd wilde worden en dat is niet gerepecteerd.
Voor artiesten is zulk gedrag totaal niet raar, hoort erbij.

maar om iemand dan meteen een ongeleid projectiel te noemen.. nee.. hoogstens excentriek zoals ik al eerder zei
  maandag 13 mei 2024 @ 02:53:16 #29
45 SiGNe
pi_213543286
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef KnalPoenani het volgende:
Het is toch wel raar allemaal. Ze hebben het maar over een cameravrouw dus ik dacht aan een echte camera maar het blijkt dus om een filmende vrouw met een telefoon te gaan?
Als het echt een cameravrouw was geweest van de organisatie was ze toch ontslagen als ze tegen gemaakte afspraken in artiesten filmt met haar telefoon? Ik zou het niet hoeven flikken op mijn werk tenminste.
En meerdere incidenten met dezelfde cameravrouw?
Volgens mij gaat het gewoon over die Isralische fotografe. Die probeerde Joost ook meerdere keren te filmen waarbij hij aangaf dat niet te willen. Je maakt mij niet wijs dat hij met meerdere vrouwen daar meerdere incidenten heeft gehad,
Filmen met een telefoon is tegenworodig redelij normaal, ook bij de officiele pers.
Het is dan veel makkelijker om snel iets op Insta, facebook, X, etc. te zetten.

Van wat ik begrepen heb (niet bevestigd) is het iemand van SVT die voor het sociale media team zou werken.
Een medewerker van de Zweedse televisie dus.
nogmaals, niet bevestigd.
pi_213543349
De Telegraaf heeft het over een camera, lijkt me geen telefoon

'Daarbij zou een jonge fotografe betrokken zijn, wier camera door toedoen van Klein beschadigd raakte.'

'Als gevolg van de aanvaring zou de camera van de fotografe kapot zijn gegaan"
pi_213543386
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef KnalPoenani het volgende:

Het is toch wel raar allemaal. Ze hebben het maar over een cameravrouw dus ik dacht aan een echte camera maar het blijkt dus om een filmende vrouw met een telefoon te gaan? Als het echt een cameravrouw was geweest van de organisatie was ze toch ontslagen als ze tegen gemaakte afspraken in artiesten filmt met haar telefoon? Ik zou het niet hoeven flikken op mijn werk tenminste. En meerdere incidenten met dezelfde cameravrouw? Volgens mij gaat het gewoon over die Isralische fotografe. Die probeerde Joost ook meerdere keren te filmen waarbij hij aangaf dat niet te willen. Je maakt mij niet wijs dat hij met meerdere vrouwen daar meerdere incidenten heeft gehad,
Dat is natuurlijk ook onzin.
Er werd al aangegeven dat betreffende "cameravrouw" het al eerder had gedaan, en daar zijn ook beelden van:

twitter

Plus, niet alleen de songwriter, ook de stylist heeft zich er schuldig aan gemaakt (en ook die beelden zijn er), en hij is vervolgens zaterdag van het terrein gezet (meerdere bronnen) :

Zie ook:

En Peles plaatste na een foto van Joost:

Behalve Joost werden meerden ongewenst prive gefilmd door Peles en Betzalili (verzoeken daarmee te stoppen werden genegeerd) en omdat daar geen actie op ondernomen werd, weigerden deze vier deel te nemen aan de vlaggen parade, waarna ze wederom lastig werden gevallen wederom op camera door iemand uit het team (zie video hieronder). Kijk ook even wat Betzalili over de Nemo zegt, en Peles over Joost op hun accounts.

Het filmen van Appie en de begeleider van Joost door een ander lid van de groep (ook online gezet), deze man was het tevens die later vrolijk de deur zonder de Nederlandse vlag in beeld bracht:

twitter

Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen achter de schermen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten initieel weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Isralische delegatie.

Voor de duidelijkheid, het betrof hier 3 personen welke zich daar onhebbelijke gedroegen, niet een complete delegatie of een land, dus bespaar me beschuldigingen van dien aard, dank u.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 13-05-2024 06:59:07 ]
pi_213543397
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:34 schreef Za het volgende:

[..]
Er werd al aangegeven dat betreffende "cameravrouw" het al eerder had gedaan, en daar zijn ook beelden van:

[ x ]

Plus, niet alleen de songwriter, ook de stylist heeft zich er schuldig aan gemaakt (en ook die beelden zijn er), en hij is vervolgens zaterdag van het terrein gezet (meerdere bronnen) :

[ afbeelding ]

Zie ook:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Behalve Joost werden meerden ongewenst prive gefilmd door Peles en Betzalili (verzoeken daarmee te stoppen werden genegeerd) en omdat daar geen actie op ondernomen werd, weigerden deze vier deel te nemen aan de vlaggen parade, waarna ze wederom lastig werden gevallen wederom op camera door iemand uit het team (zie video hieronder). Kijk ook even wat Betzalili over de Nemo zegt, en Peles over Joost op hun accounts.

Het filmen van Appie en de begeleider van Joost door een ander lid van de groep (ook online gezet), deze man was het tevens die later vrolijk de deur zonder de Nederlandse vlag in beeld bracht:

[ x ]

Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Isralische delegatie.

Voor de duidelijkheid, het betrof hier 3 personen welke zich daar onhebbelijke gedroegen, niet een complete delegatie of een land, dus bespaar me beschuldigingen van dien aard, dank u.
EBU en AVROTROS zeggen toch beide duidelijk dat er geen andere delegaties bij betrokken zijn?
pi_213543403
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:51 schreef europapa het volgende:

EBU en AVROTROS zeggen toch beide duidelijk dat er geen andere delegaties bij betrokken zijn?
2 personen zijn geen delegaties.

(Die man met die pet heeft Joost niet gefilmd)
pi_213543407
quote:

[..]

[ x ]

[ afbeelding ]

Zie ook:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ x ]

Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen achter de schermen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Isralische delegatie.

Kap gewoon eens met deze complotten. Er is al 100 keer gezegd dat het niet om deze Isralische gaat en het een cameravrouw van de EBU is, waarschijnlijk Zweeds. En toch maar blijven herhalen. :Z
pi_213543412
Was het jullie trouwens ook opgevallen dat tijdens het geven bij de punten nooit het LED-scherm met ‘Netherlands’ in beeld kwam zoals bij alle andere landen. :')

Oh man hoeveel gezeik zou er wel niet achter de schermen zijn nu.
pi_213543423
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Kap gewoon eens met deze complotten. Er is al 100 keer gezegd dat het niet om deze Isralische gaat en het een cameravrouw van de EBU is, waarschijnlijk Zweeds. En toch maar blijven herhalen. :Z
Kap eens met deze complotten, er is nergens gezegd dat het een zweedse cameravrouw is.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 07:09:41 #37
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213543424
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:01 schreef Em31 het volgende:
Was het jullie trouwens ook opgevallen dat tijdens het geven bij de punten nooit het LED-scherm met ‘Netherlands’ in beeld kwam zoals bij alle andere landen. :')

Dat is mij ook opgevallen. Dat Martin osterdahl met een koptelefoon op had, die wist gewoon dit shit was aan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213543426
Ach Henny Huisman.

quote:
Henny Huisman kotst op Joost Klein: ‘Die jongen is respectloos’

Henny Huisman heeft er helemaal geen moeite mee dat Joost Klein uit het Eurovisie Songfestival is gegooid. Hij vindt hem namelijk een onbeschofte jongen. “Gewoon respectloos.”

https://www.mediacourant.(...)ngen-is-respectloos/

#superniger2020
  maandag 13 mei 2024 @ 07:17:00 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_213543434
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:11 schreef superniger het volgende:
Ach Henny Huisman.
[..]

Henny Huisman :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_213543445
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Zo :D zou het ‘m morgen ook lukken om bovenaan te staan zonder finale?
Jezus wat een verschil. Maar dit is inderdaad nog van zaterdag, toen ging het de hele dag over Joost Klein. Je mag verwachten dat Nemo op zondag toch wel wat meer is gestreamd.
pi_213543473
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:11 schreef superniger het volgende:
Ach Henny Huisman.
[..]

Ah ja. Het was wachten op de BN-ers die een mening hebben gebaseerd op halve verhalen. :D
Maar goed. Bij de fittie tussen Ilse en Waylon was Waylon ook de boosdoeners, volgens Hen.
pi_213543492
quote:

[..]

En waar is ie juist geniaal in?
Gek zou ik hem eigl. ook niet noemen.
pi_213543498
De nieuwsontwikkeling had tot meer duidelijkheid moeten leiden maar het zit door de verschillende waarnemingen en verandering in berichten nog heel erg in het vage.

Zou kunnen dat dit allemaal heel lang een beetje in een schemergebied blijft hangen.

Wat ik neutraal bekeken jammer vindt voor een NL artiest is dat je erheen kunt willen voor je eigen doel, maar er niet onderuit komt om een mening over dat conflict te moeten hebben. Erover zwijgen is ook een mening. Denk dat alle artiesten in hun land op dit moment wel ergens beladen worden met dit onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 13-05-2024 08:03:50 ]
pi_213543512
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:49 schreef Loverboii het volgende:

[..]
En waar is ie juist geniaal in?
Gek zou ik hem eigl. ook niet noemen.
Volgens mij zijn we tweede geworden in onze halve finale. Dan doe je ook wel iets goed natuurlijk ;)
zie email 27 oktober
pi_213543539
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn we tweede geworden in onze halve finale. Dan doe je ook wel iets goed natuurlijk ;)
Goed zijn in het bijna winnen van het esf. Kan niet echt stellen dat dit hem lichtend voorbeeld maakt.
pi_213543541
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:09 schreef xminator het volgende:

[..]
Kap eens met deze complotten, er is nergens gezegd dat het een zweedse cameravrouw is.
Al is ze van Antarctica, het gaat, volgens de officile lezingen, om een medewerkster van de productieploeg. Dus niet om iemand van een delegatie van 1 der deelnemende landen of door een journalist of mediamedewerker van 1 der deelnemende landen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213543543
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 02:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Oh we kennen het type van Santegoeds. Die past naadloos bij het volk dat de EBU zo problematisch maakt. Die heeft geen enkele ontwikkeling meer doorgemaakt sinds hij in de jaren 80 bij Chez Manfred stond. Vond Europapa vanaf het begin niks, heeft het nooit uit geluisterd en haat Joost omdat hij hem bijna heeft laten nadenken over iets.
De roddelpers zal altijd aan de kant van de brand staan. Daar leeft men van.
pi_213543545
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:01 schreef Em31 het volgende:

Nederland is het nieuwe Rusland. :')
  maandag 13 mei 2024 @ 08:07:45 #49
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_213543560
Op de dag van de finale stond Joost op 38 in de worldwide Spotify chart. Ik zie geen andere inzendingen staan?

https://kworb.net/spotify/country/global_daily.html
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 08:09:00 #50
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213543567
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213543697
Volgens de berekeningen van Maurice hadden we kunnen winnen

https://www.maurice.nl/2024/05/12/eerste-3-geeindigd/

;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 13 mei 2024 @ 08:24:57 #52
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213543698
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:59 schreef Em31 het volgende:
Za en feiten zijn doorgaans als de Zon en Sagittarius B. Ze bestaan in hetzelfde universum, maar zweven een eindje uit elkaar.
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 04:57 schreef BeriBeri het volgende:
De Telegraaf heeft het over een camera, lijkt me geen telefoon
De Telegraaf was er ook niet bij, en baseert zich ook gewoon op wat anderen hebben gezegd. Het doet er ook weinig toe, je moet het hier waarschijnlijk lezen als "toestel waarmee de vrouw opnamen maakte", of dat nou een high-end videocamera of een smartphone was.
pi_213543776
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:07 schreef TDHS het volgende:
Op de dag van de finale stond Joost op 38 in de worldwide Spotify chart. Ik zie geen andere inzendingen staan?

https://kworb.net/spotify/country/global_daily.html
Klopt maar dit zijn nog wel de statistieken van voor de finale. :Y
  maandag 13 mei 2024 @ 08:52:38 #54
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213543884
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Klopt maar dit zijn nog wel de statistieken van voor de finale. :Y
Ben gemakshalve even door de lijsten van de meeste Europese landen gegaan. Conclusie: we hadden de televote gelandslide (even los van Isralische polletjeskapers).

Godveredomme.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 13 mei 2024 @ 09:00:09 #55
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213543930
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:24 schreef TLC het volgende:
Volgens de berekeningen van Maurice hadden we kunnen winnen

https://www.maurice.nl/2024/05/12/eerste-3-geeindigd/

;( :'(
Een doorwrochte analyse van Maurice met duidelijke berekeningen en een goede onderbouwing van zijn conclusies.

En klein puntje van kritiek: de daadwerkelijke jury-resultaten zijn gewoon gepubliceerd en Nederland zou slechts 58 punten hebben gescoord, een heel pak minder dan waar Maurice van uitgaat.

Met een flinke televote zou het Top 5 geweest kunnen zijn, maar Top 3 en ~zelfs de overwinning~ waren echt buiten bereik.

Hoogstens kun je zeggen dat de jurystem wellicht wat lager uitviel omdat ze het optreden van de halve finale te zien kregen in plaats van een ge-finetunede performance, en mogelijk was het nieuws van een op handen zijnde diskwalificatie al doorgesijpeld. Maar dat zou waarschijnlijk niet veel gescheeld hebben, en het is duidelijk dat Joost het sowieso niet van de jurystem moest hebben.
  maandag 13 mei 2024 @ 09:14:27 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_213544028
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:00 schreef Leshy het volgende:

[..]
Een doorwrochte analyse van Maurice met duidelijke berekeningen en een goede onderbouwing van zijn conclusies.

En klein puntje van kritiek: de daadwerkelijke jury-resultaten zijn gewoon gepubliceerd en Nederland zou slechts 58 punten hebben gescoord, een heel pak minder dan waar Maurice van uitgaat.

Met een flinke televote zou het Top 5 geweest kunnen zijn, maar Top 3 en ~zelfs de overwinning~ waren echt buiten bereik.

Hoogstens kun je zeggen dat de jurystem wellicht wat lager uitviel omdat ze het optreden van de halve finale te zien kregen in plaats van een ge-finetunede performance, en mogelijk was het nieuws van een op handen zijnde diskwalificatie al doorgesijpeld. Maar dat zou waarschijnlijk niet veel gescheeld hebben, en het is duidelijk dat Joost het sowieso niet van de jurystem moest hebben.
Die stemmen zeggen helemaal niets, want met in je achterhoofd dat iemand zich misdragen heeft, kijk je toch anders naar een optreden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213544095
'Rutte' op 538 _O- kan helaas nog geen linkje posten
  maandag 13 mei 2024 @ 09:38:11 #58
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213544200
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:14 schreef Troel het volgende:
Die stemmen zeggen helemaal niets, want met in je achterhoofd dat iemand zich misdragen heeft, kijk je toch anders naar een optreden.
Op dat moment was er alleen nog bekend dat er een incident was geweest, en dat Joost niet aan de repetities zou deelnemen. En het is maar de vraag in hoeverre de jury-leden hiervan precies op de hoogte waren.

En van de landen nemen die Nederland wel punten gaf en dan nog n van de meeste, en dat extrapoleren naar "iedereen zou wel zoiets gegeven hebben" is nogal een aanname.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:42:29 #59
163650 Greys
pi_213544245
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:38 schreef Leshy het volgende:

[..]
Op dat moment was er alleen nog bekend dat er een incident was geweest, en dat Joost niet aan de repetities zou deelnemen. En het is maar de vraag in hoeverre de jury-leden hiervan precies op de hoogte waren.
Zowel de middagrepetitie als de avond Juryshow niet mee mogen doen geeft elk jurylid dat heel de dag de kans had op social media te kijken heus wel enige invloed qua gunfactor voor de punten.

(Dat laatste in je post wel gewoon mee eens van die punten maar ik zit mobiel te kutten en haalde dat stuk per ongeluk weg en te moe om het opnieuw te doen. 😅)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213544261
Me dunkt dat het jureren op basis van een opname ipv een liveshow en gehuld in negatieve (toen werd wr nog gespeculeerd over ernstige intimidatie en zelfs aanrakingen) nevelen lagere punten oplevert dan anders..
  maandag 13 mei 2024 @ 09:48:22 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544287
Jongens wees realistisch. We hadden nooit genoeg jurypunten gekregen om echt mee te kunnen doen met de winst. Deze punten kwamen ook gewoon overeen met de eurojury eerder.
pi_213544292
We hadden niet gewonnen, maar we hadden het waarschijnlijk wel fantastisch gedaan in de televote. Dat we dat gewoon nooit gaan weten is pijnlijk. :X
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:50:40 #63
163650 Greys
pi_213544300
Dat AvroTros hem gisteren nog een knappe en sterke persoonlijkheid noemde qua hoe hij hiermee omgaat vind ik zo netjes en fijn. Want dat staat nogal enorm haaks op het 'labiel' en 'ongeleid projectiel' wat ie van sommigen om z'n oren krijgt.

Ook het feit dat hij gewoon naar de afterparty ging en daar heel rustig en leuk deed met deelnemers en fanmedia staat daar haaks op.

En dit filmpje van een ooggetuige van die afterparty (even niet op de tekst erboven letten want dat is te stellig en niet van mij, maar op het filmpje zelf letten)

twitter

Kortom het 'labiel' en 'ongeleid projectiel' is imho enorm unfair.

Ja hij is emotioneel als hij van het podium af komt. Lijkt me nogal logisch in zijn geval met die outro.

Het vorige social media team heeft verklaard dat bij hen nee altijd nee was. Dus zo gek is het allemaal echt niet als hij helemaal klaar was met een mevrouw die steeds weer een camera of telefoon in z'n gezicht bleef duwen tijdens dat emotionele moment tgen de afspraken in en na herhaaldelijk nee zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze maandag 13 mei 2024 @ 09:50:50 #64
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213544302
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:48 schreef Momo het volgende:
Jongens wees realistisch. We hadden nooit genoeg jurypunten gekregen om echt mee te kunnen doen met de winst. Deze punten kwamen ook gewoon overeen met de eurojury eerder.
Weet ook niet waarom mensen denken dat we hadden gewonnen anders. Ja Joost had hoog geindigd maar ik riep meteen al dat de jury dit toch nooit zo gaat waarderen en ik bleek gelijk te hebben. Verder waren er dit jaar meer publiekslievelingen dus alle televotes was ook nooit gebeurd.
Your beauty never ever scared me.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:51:02 #65
163650 Greys
pi_213544305
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:49 schreef Em31 het volgende:
We hadden niet gewonnen, maar we hadden het waarschijnlijk wel fantastisch gedaan in de televote. Dat we dat gewoon nooit gaan weten is pijnlijk. :X
Dat ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 09:52:28 #66
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213544318
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:21 schreef Greys het volgende:
Oh hadden we deze al?
Ja zeker?

[ x ]
Mooi is dit.

De 3J`s hebben het ook gedaan.

3JS steunen gediskwalificeerde Joost Klein met eigen versie van Europapa
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_213544320
quote:
Hij had echt wel wat meer punten gekregen als hij daadwerkelijk daar was. Die juryleden zitten niet in een bunker, die weten wel dat er wat speelt. Niet dat hij dan had gewonnen, maar hij had minstens top-5 gehaald.
  maandag 13 mei 2024 @ 09:53:15 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544333
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij had echt wel wat meer punten gekregen als hij daadwerkelijk daar was. Die juryleden zitten niet in een bunker, die weten wel dat er wat speelt. Niet dat hij dan had gewonnen, maar hij had minstens top-5 gehaald.
Top 5 had er zeker in gezeten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:53:39 #69
163650 Greys
pi_213544339
quote:
Maar qua televote had hij best een sensatie kunnen worden, die kans was er gewoon. En de jurypunten hadden misschien iets beter geweest zonder alles en dan had hij zomaar bv netjes vijfde kunnen worden en was hij degene waar iedereen nog lang over na sprak in de positieve zin ipv de negatieve.

Er is heel veel van hem afgepakt. Ook zonder veel winkansen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 09:57:27 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544378
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:53 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar qua televote had hij best een sensatie kunnen worden, die kans was er gewoon. En de jurypunten hadden misschien iets beter geweest zonder alles en dan had hij zomaar bv netjes vijfde kunnen worden en was hij degene waar iedereen nog lang over na sprak in de positieve zin ipv de negatieve.

Ze hebben hem sowieso veel afgepakt nu. Internationaal staat op heel veel websites nu het eerste verhaal dat rond ging in de Zweedse krant. Die gaan nu niet een nieuw bericht maken dat het allemaal meevalt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 mei 2024 @ 09:57:38 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_213544381
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:00 schreef Leshy het volgende:
Nederland zou slechts 58 punten hebben gescoord
Is dat ergens bekend ja? :o

Wel een net puntenaantal overigens, dan sta je gewoon rond de 12e plek bij de jury, wat echt wel boven verwachting goed zou zijn. Maar ja ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 13 mei 2024 @ 09:59:29 #72
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213544403
Hoop gewoon vooral dat het nieuws dat er geen vervolging komt snel bekend wordt zodat hij zich mentaal vooral kan richten op de positieve aspecten van deze periode, en die zijn er genoeg.

Je bent de meest populaire deelnemer, het meest gedraaide nummer en je bent de artiest die Eurodivisie-minnend Europa over 10 jaar nog niet is vergeten, op een positieve manier. Als de storm is gaan liggen kunnen we denk ik geen andere conclusie trekken dan dat Joost d act van het jaar is geweest. En dat is echt heel knap voor Joost, Tantu Beats en het volledige team, en is misschien zelfs meer waard dan de winst (wat een goede/knappe act was, maar een nummer betreft dat de wereld op dit moment al is vergeten).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_213544406
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Top 5 had er zeker in gezeten.
Als je de televoting-resultaten van de halve finales bekijkt, zou het knap zijn als hij niet in de top 5 zou zijn gekomen. Maar meer zat er niet in met de jurypunten die vrij unaniem naar Zwitserland gingen, en de televoting-acties richting Isral en Oekrane.

Erg jammer dat televoting zo misbruikt wordt voor niet-muzikale doeleinden. Maar dat is lastig tegen te houden. En ja, vroeger stemden buurlanden ook veel op elkaar, maar het is allemaal veel gemakkelijker geworden om iets te organiseren en een statement te maken.
pi_213544412
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze hebben hem sowieso veel afgepakt nu. Internationaal staat op heel veel websites nu het eerste verhaal dat rond ging in de Zweedse krant. Die gaan nu niet een nieuw bericht maken dat het allemaal meevalt.
En dat was niet nodig geweest als er iets meer openheid was gegeven over de reden van de schorsing. Niet zo moeilijk lijkt me.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:02:02 #75
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213544417
https://www.538.nl/de-538(...)ein-tikkende-tijdbom

Aran vanmorgen bij 538.
Hij zegt ook nog dat er iets gebeurd is bij het vliegveld waar Joost gisteren aankwam en dat het daar vanavond in Boulevard ook nog over gaat.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213544421
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik kan daar heel slecht tegen. Op Resset era (grootste game fora wereldwijd) zijn gisteren meerdere Nederlanders verbannen omdat ze geweld tegen vrouwen goed aan het praten waren.
Op twitter lees je nog steeds voordurend het verhaal dat Joost iemand geslagen zou hebben.
pi_213544425
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat hij de meest besproken act zou zijn geweest (ja nu ook, maar op een andere manier dus). Na de halve finale was de reactie al groot, in de finale was het waarschijnlijk helemaal ontploft. De reactie van het publiek, dat hardcore stukje, het einde, het was fantastisch geweest.

De populairste artiest qua o.a. streams is eruit gegooid en ik hoop nog steeds dat ze een hele goede reden hadden eigenlijk.
pi_213544442
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef GeorgeM het volgende:

Aran vanmorgen bij 538.
Hij zegt ook nog dat er iets gebeurd is bij het vliegveld waar Joost gisteren aankwam en dat het daar vanavond in Boulevard ook nog over gaat.
Gewoon aandachttrekkerij dus. Clickbait op de radio. Ga wat nuttigs doen in plaats van mensen ongegrond naar beneden halen.
pi_213544465
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Ik kan daar heel slecht tegen. Op Resset era (grootste game fora wereldwijd) zijn gisteren meerdere Nederlanders verbannen omdat ze geweld tegen vrouwen goed aan het praten waren.
Op twitter lees je nog steeds voordurend het verhaal dat Joost iemand geslagen zou hebben.
Ik zie het inderdaad ook veel op instagram. Belachelijk.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:11:23 #80
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213544468
Inmiddels 27 miljoen views voor z’n video en 7,3 voor z’n optreden in de halve finale :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 mei 2024 @ 10:13:28 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_213544482
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat hij de meest besproken act zou zijn geweest (ja nu ook, maar op een andere manier dus). Na de halve finale was de reactie al groot, in de finale was het waarschijnlijk helemaal ontploft. De reactie van het publiek, dat hardcore stukje, het einde, het was fantastisch geweest.

De populairste artiest qua o.a. streams is eruit gegooid en ik hoop nog steeds dat ze een hele goede reden hadden eigenlijk.
Sowieso waren hij en Kroati echt bizarre publieksnummers. Het volume bij Joost's 'Hey!' en Baby Lasagna's 'Ooohooo!' knalde volgens mij echt van alle meetapparatuur af :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213544505
Joost had het sowieso op geen enkele manier goed kunnen doen. Overal valt wel een verhaal op te spinnen. Het lied en de act had Europa kunnen verbinden en doet dat nog een beetje.En mogelijk was het wat tegen Rusland bedoeld, maar ja dan is er Isral

Het is momenteel teveel polarisatieruis qua verbinding. In 1992 had het gepast.
  roze maandag 13 mei 2024 @ 10:20:05 #83
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213544517
quote:
4s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:05 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Gewoon aandachttrekkerij dus. Clickbait op de radio. Ga wat nuttigs doen in plaats van mensen ongegrond naar beneden halen.
Ik vind het sowieso debiel dat RTL Boulerard hem alsnog heeft gefilmd toen hij op Lelystad kwam met dat vliegtuigje. :') Want dat zegt Aran.
pi_213544520
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:52 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Mooi is dit.

europapa palingsound
pi_213544535
privvliegtuig :r
pi_213544550
quote:

[..]

Ik denk niet dat de reden opweegt tegen de gevolgen van de diskwalificatie. Volkomen van de pot gerukt om miljoenen mensen de act van Joost te onthouden.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:28:53 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544563
Brussel boos op Eurovisie Songfestival om weren van EU-vlag: ‘Dit is verbijsterend en verdacht’

De Europese Commissie wil uitleg van de European Broadcasting Union (EBU) over het besluit om de bekende blauwgele EU-vlaggen te verbieden tijdens de songfestivalfinale van afgelopen zaterdag. ,,Dit helpt de vijanden van Europa.”

,,Het is verbijsterend wat de EBU heeft gedaan”, zegt de vicevoorzitter van de Commissie, Margaritis Schinas, maandag in een interview met de in Brussel goed gelezen website Politico. Hij vertelt dat hij van veel vrienden en mensen die hij kent heeft gehoord dat ze hun EU-vlag bij de ingang van het songfestival in Malm moesten afgeven. Het veiligheidspersoneel was duidelijk genstrueerd om ze in te nemen, aldus de Griekse Eurocommissaris.

,,Mensen werden op Maidan doodgeschoten omdat ze met EU-vlaggen zwaaiden”, zegt Schinas, verwijzend naar de pro-EU-protesten in Oekrane die in 2014 een politieke omwenteling inluidden. ,,Wie wint er minder dan een maand voor de Europese verkiezingen als we de EU-vlag bij het Eurovisie Songfestival verbieden? Alleen de eurosceptici en de vijanden van Europa.”

Ook Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, laat via een woordvoerder van zich horen: ,,Het is zeker betreurenswaardig om de vlag te verbieden die in zoveel landen die aan het festival deelnemen vaak naast de nationale vlag wappert op openbare gebouwen.”
Vlaggenbeleid

In een reactie laat een woordvoerder van de EBU weten dat het vlaggenbeleid van het songfestival hetzelfde was als andere jaren: alleen vlaggen van deelnemende landen en regenboog- of pridevlaggen mogen mee naar binnen. Maar op beelden van het festival van vorig jaar zijn in de zaal duidelijk ook de bekende blauwe vlaggen met de gele sterren te zien.

Het is de eerste keer dat ze dit doen, zegt Schinas. Precies in de aanloop naar de Europese verkiezingen, en in een weekend dat demonstranten in Georgi de straat opgaan om voor hun vrijheid op te komen met de Europese vlag. ,,Dat maakt het extra verdacht.” Georgi was een van de deelnemende landen aan de finale zaterdag, en de publieke omroep van dat land is ook vertegenwoordigd in de EBU.

Schinas zegt dat hij de kwestie maandag met het management van de EBU zal bespreken. ,,Ik laat dit niet zomaar passeren.” Hij laat alvast onderzoeken of de EBU financiering heeft ontvangen van EU-instellingen.

De verontwaardiging in Brussel staat los van de spanningen rond de deelname van Isral en de diskwalificatie van Joost Klein.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 10:32:15 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213544581
quote:

[..]
Cancel culture :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:33:51 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544586
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:28 schreef Momo het volgende:
Brussel boos op Eurovisie Songfestival om weren van EU-vlag: ‘Dit is verbijsterend en verdacht’

De Europese Commissie wil uitleg van de European Broadcasting Union (EBU) over het besluit om de bekende blauwgele EU-vlaggen te verbieden tijdens de songfestivalfinale van afgelopen zaterdag. ,,Dit helpt de vijanden van Europa.”

,,Het is verbijsterend wat de EBU heeft gedaan”, zegt de vicevoorzitter van de Commissie, Margaritis Schinas, maandag in een interview met de in Brussel goed gelezen website Politico. Hij vertelt dat hij van veel vrienden en mensen die hij kent heeft gehoord dat ze hun EU-vlag bij de ingang van het songfestival in Malm moesten afgeven. Het veiligheidspersoneel was duidelijk genstrueerd om ze in te nemen, aldus de Griekse Eurocommissaris.

,,Mensen werden op Maidan doodgeschoten omdat ze met EU-vlaggen zwaaiden”, zegt Schinas, verwijzend naar de pro-EU-protesten in Oekrane die in 2014 een politieke omwenteling inluidden. ,,Wie wint er minder dan een maand voor de Europese verkiezingen als we de EU-vlag bij het Eurovisie Songfestival verbieden? Alleen de eurosceptici en de vijanden van Europa.”

Ook Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, laat via een woordvoerder van zich horen: ,,Het is zeker betreurenswaardig om de vlag te verbieden die in zoveel landen die aan het festival deelnemen vaak naast de nationale vlag wappert op openbare gebouwen.”
Vlaggenbeleid

In een reactie laat een woordvoerder van de EBU weten dat het vlaggenbeleid van het songfestival hetzelfde was als andere jaren: alleen vlaggen van deelnemende landen en regenboog- of pridevlaggen mogen mee naar binnen. Maar op beelden van het festival van vorig jaar zijn in de zaal duidelijk ook de bekende blauwe vlaggen met de gele sterren te zien.

Het is de eerste keer dat ze dit doen, zegt Schinas. Precies in de aanloop naar de Europese verkiezingen, en in een weekend dat demonstranten in Georgi de straat opgaan om voor hun vrijheid op te komen met de Europese vlag. ,,Dat maakt het extra verdacht.” Georgi was een van de deelnemende landen aan de finale zaterdag, en de publieke omroep van dat land is ook vertegenwoordigd in de EBU.

Schinas zegt dat hij de kwestie maandag met het management van de EBU zal bespreken. ,,Ik laat dit niet zomaar passeren.” Hij laat alvast onderzoeken of de EBU financiering heeft ontvangen van EU-instellingen.

De verontwaardiging in Brussel staat los van de spanningen rond de deelname van Isral en de diskwalificatie van Joost Klein.
De verontwaardiging in Brussel staat er wel los van. Maar het bannen van EU-vlaggen door de EBU niet gok ik.
  Spellchecker maandag 13 mei 2024 @ 10:35:20 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213544593
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:52 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Mooi is dit.

How can we make this about the 3J's :r
  maandag 13 mei 2024 @ 10:35:22 #91
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_213544594
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:28 schreef Momo het volgende:

Vlaggenbeleid

:')
verwijder dit account.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:35:56 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544601
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De verontwaardiging in Brussel staat er wel los van. Maar het bannen van EU-vlaggen door de EBU niet gok ik.
wat ook zo bijzonder is, waarom de pridevlag en regenboogvlag wel accepteren en kon de non binaire vlag niet mee naar binnen?

Nemo zelf moest de vlag al binnen smokkelen.
Toeschouwers moesten de vlag inleveren.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:36:42 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544611
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:35 schreef maily het volgende:

[..]
clousseau mag hier wel gedeeld met 3J's niet?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:37:08 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544622
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:35 schreef Nizno het volgende:

[..]
wat ook zo bijzonder is, waarom de pridevlag en regenboogvlag wel accepteren en kon de non binaire vlag niet mee naar binnen?

Nou, inderdaad. Heel apart!
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 10:38:12 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213544631
quote:

[..]

De regel was "deelnemende landen en regenboog", en we weten hoe strict ze met de regels om gaan. In de meeste gevallen dan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:38:19 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544632
quote:

[..]
Van Arjan Lubach en Clouseau en god weet wie is het prima als ze Joost op deze wijze steunen, maar bij de 3J's is het een schande? :?
pi_213544636
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de reden opweegt tegen de gevolgen van de diskwalificatie. Volkomen van de pot gerukt om miljoenen mensen de act van Joost te onthouden.
Dat zou toch bizar zijn, dat het ook nog voor niets was. :X
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 10:40:14 #98
163650 Greys
pi_213544640
quote:

[..]
Huh. En van Clouseau is het wel goed? Lief toch, die steunbetuigingen van mede artiesten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 10:40:32 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544642
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De regel was "deelnemende landen en regenboog", en we weten hoe strict ze met de regels om gaan. In de meeste gevallen dan.
Ja, want de vlag werd meteen van Nemo afgepakt en zijn winst ongedaan gemaakt, Slimane mocht niet meer optreden na zijn speech, idem voor Bambie na de teksten op haar lijf etc. etc..

Al kan ik prima leven met die acties en hoop ik dat je sarcastisch bent.
pi_213544643
Naar aanleiding van wat Aran zegt zal Joost zal wel weer weggerend zijn voor de pers (lees: Boulevard) of zoiets. En groot gelijk. Wat er ook gebeurd is, zijn grote droom en een jaar lang hard werken is ingestort, zeer waarschijnlijk wegens discutabele redenen. Hij reisde niet voor niks niet mee met de delegatie naar Schiphol, want hij heeft even geen zin in nog meer camera's in z'n gezicht. Laat hem het eerst even verwerken voordat hij weer van zich laat horen.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:41:25 #101
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213544647
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Van Arjan Lubach en Clouseau en god weet wie is het prima als ze Joost op deze wijze steunen, maar bij de 3J's is het een schande? :?
Bijzonder wel |:)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 10:41:30 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213544648
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, want de vlag werd meteen van Nemo afgepakt en zijn winst ongedaan gemaakt, Slimane mocht niet meer optreden na zijn speech, idem voor Bambi na de teksten op haar lijf etc. etc..

Al kan ik prima leven met die acties en hoop ik dat je sarcastisch bent.
Was sarcastisch nav die onzinverdediging van het uitsluiten van Joost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:42:04 #103
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213544650
quote:

Aran vanmorgen bij 538.
Aran is een dramaqueen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 mei 2024 @ 10:42:19 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544652
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Was sarcastisch nav die onzinverdediging van het uitsluiten van Joost.
^O^
pi_213544654
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:40 schreef d_elise het volgende:
Naar aanleiding van wat Aran zegt zal Joost zal wel weer weggerend zijn voor de pers (lees: Boulevard) of zoiets. En groot gelijk. Wat er ook gebeurd is, zijn grote droom en een jaar lang hard werken is ingestort, zeer waarschijnlijk wegens discutabele redenen. Hij reisde niet voor niks niet mee met de delegatie naar Schiphol, want hij heeft even geen zin in nog meer camera's in z'n gezicht. Laat hem het eerst even verwerken voordat hij weer van zich laat horen.
Aran was vanochtend op radio 2 ook alweer zuur over dat Joost ze vorige week te weinig aandacht/interviews had gegeven, dus de toon zal wel weer omslaan ja.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 10:44:26 #106
163650 Greys
pi_213544662
Oh wauw. Aran "Maar de Friese artiest stelde zich eerder al niet echt sympathiek op tegenover Aran Bade". Hij vond het zeer agressief dat Joost toen antwoordde 'heb je weleens een weeskind dit zien doen dan'. Alles is nu agressief. En dat hij de microfoon af pakte van de telegraaf om het logo te bekijken was zo grappig dat zelfs AvroTros dat deelde dat beeld in hun pers-compilatie filmpje. En nu is dat ineens agressief? :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 10:44:34 #107
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213544664
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:42 schreef Em31 het volgende:

[..]
Aran was vanochtend op radio 2 ook alweer zuur over dat Joost ze vorige week te weinig aandacht/interviews had gegeven, dus de toon zal wel weer omslaan ja.
Uiteraard, want bij Aran draait alles om Aran.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213544669
quote:

[..]
Zucht. Hij heeft ze toch meerdere malen gewoon te woord gestaan? En altijd vriendelijk. Als ik Joost was zou ik die hardloopschoenen terugvragen 🤭
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 10:46:21 #109
163650 Greys
pi_213544672
quote:

[..]
Dit vind ik dus het vieze van Aran. Wilde nog bijna zeggen van de week dat hij het daar leuk deed. Maar achteraf is het weer dingen heel smerig verdraaien.

Dat van die microfoon van Telegraaf is echt een giller. AvroTros deelde dat zelf en alles ging lachend. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 10:46:26 #110
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213544674
quote:

[..]

Dit had m.i. zeker meegenomen moeten worden in de beslissing van een diskwalificatie.
George Michael
  maandag 13 mei 2024 @ 10:46:27 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544675
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:44 schreef Greys het volgende:
Oh wauw. Aran "Maar de Friese artiest stelde zich eerder al niet echt sympathiek op tegenover Aran Bade". Hij vond het zeer agressief dat Joost toen antwoordde 'heb je weleens een weeskind dit zien doen dan'. Alles is nu agressief. En dat hij de microfoon af pakte van de telegraaf om het logo te bekijken was zo grappig dat zelfs AvroTros dat deelde dat beeld in hun pers-compilatie filmpje. En nu is dat ineens agressief? :') _O-
Gaat Aran nu weer boze Gerda Nederland pleasen? Net als al die tweets eerder in het seizoen dat onder andere Kroati en Noorwegen bizarre acts hadden gestuurd?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:47:03 #112
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544679
quote:
er staat inmiddels nog wat tekst bij

quote:
Dat kan ermee te maken hebben, zegt onze verslaggever Alexander van Eenennaam, die de hele week verslag deed van het festival. Maar het weren van de vlag kan ook een heel andere reden hebben: ,,Dat blauw met geel zijn natuurlijk ook de kleuren van Joost - Europapa - Klein en alles wat wat hem te maken had werd buiten de zaal gehouden zaterdag.”

Hoe dan ook moet de EBU opheldering verschaffen, want Schinas zegt dat hij de kwestie maandag met het management van de EBU zal bespreken. Hij laat alvast onderzoeken of de EBU financiering heeft ontvangen van EU-instellingen: ,,Ik laat dit niet zomaar passeren.”
  maandag 13 mei 2024 @ 10:48:22 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544686
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:47 schreef Nizno het volgende:

[..]
er staat inmiddels nog wat tekst bij
[..]

Natuurlijk heeft dat met Joost te maken..

Dat is wel zo obvious, dat is eigenlijk niet eens een vraagteken.
pi_213544691
quote:
Wij hebben zo goed als alle interviews en beelden gezien en voor het hele gedoe van het incident naar buiten kwam, heeft niemand die beelden en antwoorden ooit als agressief bestempeld. Dit is gewoon weer een typisch gevalletje van de boel opstoken en iemand natrappen, want dat is nu makkelijk en scoort.
  Spellchecker maandag 13 mei 2024 @ 10:49:24 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213544692
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Huh. En van Clouseau is het wel goed? Lief toch, die steunbetuigingen van mede artiesten?
Ben allergisch voor de 3J's :@
  maandag 13 mei 2024 @ 10:49:37 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544695
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:49 schreef d_elise het volgende:

[..]
Wij hebben zo goed als alle interviews en beelden gezien en voor het hele gedoe van het incident naar buiten kwam, heeft niemand die beelden en antwoorden ooit als agressief bestempeld. Dit is gewoon weer een typisch gevalletje van de boel opstoken en iemand natrappen, want dat is nu makkelijk en scoort.
:Y
  maandag 13 mei 2024 @ 10:50:20 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544705
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:49 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
Dat mag. Maar daarom is er nog niet pers iets mis met deze actie ;)
pi_213544713
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:46 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit vind ik dus het vieze van Aran. Wilde nog bijna zeggen van de week dat hij het daar leuk deed. Maar achteraf is het weer dingen heel smerig verdraaien.

Dat van die microfoon van Telegraaf is echt een giller. AvroTros deelde dat zelf en alles ging lachend. :')
Klopt, dacht ik inderdaad zaterdag ook. Deed hij oprecht goed en leuk. Vanochtend op de radio nam hij dat verhaal van de Zweedse media eigenlijk al voor waar aan, dus de toon draait ook mee.
pi_213544721
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Sterker nog: de songfestival journalisten van De Telegraaf vonden het ook leuk en zijn zover ik weet helemaal niet negatief over hem geweest.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:52:13 #120
436222 Japepk
Padvinder
pi_213544728
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat mag. Maar daarom is er nog niet pers iets mis met deze actie ;)
Precies. Gewoon een actie van Eurovisie-collega's die niet in de de finale stonden ;)
't Echte en 't ware!
pi_213544731
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Jij verwijt Joost allerlei dingen, maar jij doet niets anders dan feiten naar je hand zetten.Die vrouw stond overduidelijk haar werk NIET te doen, want als ze dat wel had gedaan had ze zich aan de de afspraken gehouden die WEL zijn gemaakt. Afspraken die Avrotros uitdrukkelijk benoemd en die door EBU niet zijn tegengesproken.

Dat Joost een waarschuwing heeft gekregen is nergens officieel bekend gemaakt. Dat heeft iemand uit zijn/haar duim gezogen en jij blijft het hier voortdurend als vaststaand feit opvoeren.

Jj bent degene die hier de sfeer voortdurend loopt te verpesten met loze argumenten als: dit is een discussieforum, ik vertel alleen maar mijn visie/mening/idee.

edit-niet zo op de persoon-

[ Bericht 7% gewijzigd door Momo op 13-05-2024 11:12:49 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:53:36 #122
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544737
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:49 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
dan kun je beter zwijgen in plaats van zulke rare dingen gaan roepen waardoor de 3J's juist meer aandacht krijgen.

ik zou bijna Maxima quoten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:55:24 #123
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544757
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:52 schreef Aadrianus het volgende:

soms is het zelfs op een discussieforum wel goed om gewoon dingen maar te negeren en te accepteren dat er mensen zijn waarmee andere mensen het niet eens zullen worden.
pi_213544776
quote:
Er heeft nog nooit iemand zoveel aandacht gekregen door het Eurosongfestival, waar is de winnaar nu nog gebleven in het nieuws _O-
pi_213544822
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:57 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Er heeft nog nooit iemand zoveel aandacht gekregen door het Eurosongfestival, waar is de winnaar nu nog gebleven in het nieuws _O-
Ondanks de volledig terechte woede rond de organisatie van dit ESF, vind ik het wel sneu als Nemo ondergesneeuwd zou worden door alles wat er is misgegaan, waar het Zwitserse team verder weinig aan kon doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 13 mei 2024 @ 11:04:34 #126
62419 CherryLips
chocoholic
pi_213544836
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ondanks de volledig terechte woede rond de organisatie van dit ESF, vind ik het wel sneu als Nemo ondergesneeuwd zou worden door alles wat er is misgegaan, waar het Zwitserse team verder weinig aan kon doen.
Alleen maar verliezers dit jaar.
Tap tap tap
pi_213544934
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat sneu, met dank aan de EBU, die hadden het niet zo lang moeten laten etteren .. Na al deze tegenstrijdige verhalen is het wachten op de versie die op waarheid berust. Ik denk persoonlijk dat als er echt stront aan de knikker was hij Zweden niet was uitgekomen. We gaan het zien...
pi_213544953
quote:

[..]
ResetEra is sowieso een fucking kutforum geworden. Als je zegt dat je regenbogen kut vindt omdat ze altijd alleen te zien zijn terwijl het regent vinden ze je een homo hater en krijg je zonder pardon een perma ban
pi_213544971
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:52 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Jij verwijt Joost allerlei dingen, maar jij doet niets anders dan feiten naar je hand zetten.Die vrouw stond overduidelijk haar werk NIET te doen, want als ze dat wel had gedaan had ze zich aan de de afspraken gehouden die WEL zijn gemaakt. Afspraken die Avrotros uitdrukkelijk benoemd en die door EBU niet zijn tegengesproken.
De EBU heeft wel degelijk gezegd dat het verhaal van de cameramevrouw heel anders is. Maar goed, zelfs als het zo zou zijn dat er wel een afspraak was dan is dat natuurlijk gewoon een fout binnen de uitvoering van je functie. Geen enkele reden om mensen te bedreigen.
quote:
Dat Joost een waarschuwing heeft gekregen is nergens officieel bekend gemaakt. Dat heeft iemand uit zijn/haar duim gezogen en jij blijft het hier voortdurend als vaststaand feit opvoeren.
Het staat in een serieus te nemen krant, dat is gewoon een prima bron. Jij hebt vast bewijs voor het feit dat het verzonnen is, wat je hier zonder enig voorbehoud stelt…
zie email 27 oktober
  maandag 13 mei 2024 @ 11:20:46 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_213544991
quote:

[..]

Heel eerlijk: ik snapte niet zo goed waarom andere vlaggen dan de vlaggen van de landen die meedoen mee moesten. Het gaat om een landenwedstrijd en om de muziek en dat staat toch compleet los van je geslacht, gevoel, geaardheid of wat dan ook?

(En aan de andere kant snap ik dat je soms een podium nodig hebt en dat je er open ove rmoet kunnen zijn, maar ook zonder die vlaggen waren dingen echt heel duidelijk).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 mei 2024 @ 11:25:24 #131
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_213545026
#superniger2020
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 11:26:03 #132
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545029
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:20 schreef Troel het volgende:
Heel eerlijk: ik snapte niet zo goed waarom andere vlaggen dan de vlaggen van de landen die meedoen mee moesten. Het gaat om een landenwedstrijd en om de muziek en dat staat toch compleet los van je geslacht, gevoel, geaardheid of wat dan ook?
Dat is het allang niet meer.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 11:27:24 #133
5428 crew  miss_sly
pi_213545039
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De EBU heeft wel degelijk gezegd dat het verhaal van de cameramevrouw heel anders is. Maar goed, zelfs als het zo zou zijn dat er wel een afspraak was dan is dat natuurlijk gewoon een fout binnen de uitvoering van je functie. Geen enkele reden om mensen te bedreigen.
[..]
Het staat in een serieus te nemen krant, dat is gewoon een prima bron. Jij hebt vast bewijs voor het feit dat het verzonnen is, wat je hier zonder enig voorbehoud stelt…
Nou ja, er is natuurlijk voor nog helemaal geen enkel verhaal bewijs. Dus niet voor het feit dat het een minimaal incident was of dat het erger was. Niet voor geweld of een kapotte camera, niet voor de afspraak, niet of de cameravrouw daarvan op de hoogte was, etc. Het zijn allemaal nog steeds hear say dingen, dus op zich kan niemand heel stellig een bepaalde kant kiezen, lijkt mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 mei 2024 @ 11:29:21 #134
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_213545052
quote:

[..]

Ja want de EBU verteld de waarheid. Waarom accepteer je niet dat er teveel onduidelijkheid is.
Maar goed, je bent sinds het incident al aan het trollen, best kwalijk voor een moderator.
pi_213545055
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, er is natuurlijk voor nog helemaal geen enkel verhaal bewijs. Dus niet voor het feit dat het een minimaal incident was of dat het erger was. Niet voor geweld of een kapotte camera, niet voor de afspraak, niet of de cameravrouw daarvan op de hoogte was, etc. Het zijn allemaal nog steeds hear say dingen, dus op zich kan niemand heel stellig een bepaalde kant kiezen, lijkt mij.
Dat mag je zo vinden natuurlijk. Maar er wordt hier gesteld dat ik dingen loop te verzinnen althans verzonnen verhalen rondpomp. Dan mag je dat ook wel even onderbouwen lijkt me. Want het staat gewoon in de krant.
zie email 27 oktober
pi_213545059
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat mag je zo vinden natuurlijk. Maar er wordt hier gesteld dat ik dingen loop te verzinnen althans verzonnen verhalen rondpomp. Dan mag je dat ook wel even onderbouwen lijkt me. Want het staat gewoon in de krant.
En die krant was erbij?

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 13-05-2024 11:32:14 (fixed you :)) ]
pi_213545061
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:29 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]
Ja want de EBU verteld de waarheid. Waarom accepteer je niet dat er teveel onduidelijkheid is.
Maar goed, je bent sinds het incident al aan het trollen, best kwalijk voor een moderator.
Een minderheidsstandpunt innemen is natuurlijk nog geen trollen :D
Natuurlijk is het niet zo dat wat de EBU verteld meteen tot waarheid verheven moet worden. Net zo min als wat Klein cs vertellen… Laat het bij dat laatste nou net ff anders gaan ;)
zie email 27 oktober
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 11:30:54 #138
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545062
quote:

[..]
er staat veel meer in de krant ook dingen die pleiten in het voordeel van Joost, maar daar hoor je jou eigenlijk niet over.

Niet erg, je mag een mening hebben, maar je gaat er een beetje lang mee door.

wat ik al eerder zei, misschien accepteren dat mensen het niet altijd met andere mensen eens zijn.
  roze maandag 13 mei 2024 @ 11:31:14 #139
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213545064
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
[/b]

En die krant was erbij?
Schijnt de Zweedse Telegraaf te zijn. Weet je wel weer genoeg.
pi_213545065
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
[/b]

En die krant was erbij?
Je bent bekend met het fenomeen “journalistiek”?
zie email 27 oktober
pi_213545072
quote:

Zo werkt het niet met bronnen en bewijs.

Er staat in diverse kranten in diverse bewoordingen dat het een "uitgelekte bron" was, waarbij men elkaar napraat.
Het is geen bevestigde bron.

Er is ook niemand die stelt dat het verzonnen is, dus speel die kaart niet.
We stellen alleen dat het een niet bevestigde bron is.

Het verbaast me wel dat je je hier al 3 dagen lang zo in vastbijt terwijl je niet meer weet dan wij, je zal er vast een hele goede reden voor hebben.

Persoonlijk vind ik daar wel wat van.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 11:31:55 #142
5428 crew  miss_sly
pi_213545073
quote:

[..]
Jij weet net zo goed als ik dat 'het staat in de krant' niet betekent dat het waar is. Dus jij kunt afgaan op wat er in bepaalde kranten wordt geschreven, maar dat maakt het nog geen waarheid. Die is simpelweg nog niet bekend. Jij beroept je op andere bronnen dan een ander om een mening te vormen, en dan sta je met twee meningen, niet gestaafd door bewijzen, tegenover elkaar.
pi_213545075
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:31 schreef Ama het volgende:

[..]
Schijnt de Zweedse Telegraaf te zijn. Weet je wel weer genoeg.
Het Algemeen Dagblad is de Zweedse telegraaf? Wist niet dat ze verhuisd waren, misschien is de bezorging van m’n krant daarom zo kut :D

Nee zonder dollen, dat gaat om het gesloopte camera-verhaal. Dat staat in aftonbladet.
zie email 27 oktober
  roze maandag 13 mei 2024 @ 11:32:34 #144
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213545077
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het Algemeen Dagblad is de Zweedse telegraaf? Wist niet dat ze verhuisd waren, misschien is de bezorging van m’n krant daarom zo kut :D

Nee zonder dollen, dat gaat om het gesloopte camera-verhaal. Dat staat in aftonbladet.
Ik haal dingen door elkaar.
pi_213545083
quote:
Niet heel verrassend hoor. Laten we eerlijk zijn: o.a Aran is zo’n type (kijk hoe negatief hij vorig jaar over Mia, Dion en Duncan was) dat achteraf gaat zeggen dat hij dit zag aankomen of dat Joost een rotzak is.
Ineens kent iedereen Joost door en door en hadden we hem nooit moeten sturen.
pi_213545087
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zo werkt het niet met bronnen en bewijs.

Er staat in diverse kranten in diverse bewoordingen dat het een "uitgelekte bron" was, waarbij men elkaar napraat.
Het is geen bevestigde bron.

Er is ook niemand die stelt dat het verzonnen is, dus speel die kaart niet.
We stellen alleen dat het een niet bevestigde bron is.

Het verbaast me wel dat je je hier al 3 dagen lang zo in vastbijt terwijl je niet meer weet dan wij, je zal er vast een hele goede reden voor hebben.

Persoonlijk vind ik daar wel wat van.
“Dat heeft iemand uit zijn/haar duim gezogen”; is hier zojuist woordelijk gezegd over dat verhaal. Dat gaat wel wat verder dan alleen maar stellen dat er geen bevestiging zou zijn.
zie email 27 oktober
pi_213545104
quote:

[..]
[..]
Ik zou een nickchange aanvragen.
Brokenrecord200 lijkt me wel wat voor jou.

pi_213545105
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je bent bekend met het fenomeen “journalistiek”?
Ik hecht veel waarde aan serieuze media.
Maar jij ben nogal selectief in dingen die je wel en niet serieus neemt.

Ik hecht ook veel waarde aan een concrete uitspraak van de AvroTros.
Als de EBU die uitspraak met evenveel concreetheid tegenspreekt, ga ik ze ook geloven.
Maar de EBU heeft er alle baat bij om zich in vaagheden te hullen.
Maar trein lekker verder. Ik laat je verder voorbijsporen.
pi_213545110
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij weet net zo goed als ik dat 'het staat in de krant' niet betekent dat het waar is. Dus jij kunt afgaan op wat er in bepaalde kranten wordt geschreven, maar dat maakt het nog geen waarheid. Die is simpelweg nog niet bekend. Jij beroept je op andere bronnen dan een ander om een mening te vormen, en dan sta je met twee meningen, niet gestaafd door bewijzen, tegenover elkaar.
Ook journalisten maken fouten. Dat klopt. Maar als je daarin blijft hangen dan kun je niets meer aannemen tenzij beide partijen het bevestigen oid. Ik merk hier in dit topic maar ook breder een hoop frustratie over een vermeende oneerlijke of onterechte diskwalificatie. Daar is toch ook niets over bevestigd?

Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
zie email 27 oktober
pi_213545114
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Dat heeft iemand uit zijn/haar duim gezogen”; is hier zojuist woordelijk gezegd over dat verhaal. Dat gaat wel wat verder dan alleen maar stellen dat er geen bevestiging zou zijn.
Het is je blijkbaar heel wat waard om dit Joost allemaal in de schoenen te schuiven.

Ben benieuwd naar je beweegredenen want je hebt niet meer nieuws of bronnen dan wij.

Wat er in kranten staat is niet zo relevant, er wordt een hoop beweerd wat niet door de politie, EBU of AvroTros is bevestigd, zoals "vernieling van een camera". Als een krant dat beweert maar geen bron noemt / heeft dan kan ik dat niet serieus nemen.
pi_213545135
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is je blijkbaar heel wat waard om dit Joost allemaal in de schoenen te schuiven.

Ben benieuwd naar je beweegredenen want je hebt niet meer nieuws of bronnen dan wij.
Dat heb ik gisteren al uitgelegd. Maar ik schrijf de korte versie met plezier nog een keer voor je op. Als er voor het eerst in decennia iemand hangende het event gediskwalificeerd wordt dan mag je aannemen dat de organisatie een goed verhaal heeft. Want het risico is gigantisch voor ze. Als je dat combineert met een statement van de AT dat naar toon en strekking heel anders is dan de letterlijke bewoordingen dan rijst daar voor mij een bepaald beeld uit op.
zie email 27 oktober
pi_213545150
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat er in kranten staat is niet zo relevant, er wordt een hoop beweerd wat niet door de politie, EBU of AvroTros is bevestigd, zoals "vernieling van een camera". Als een krant dat beweert maar geen bron noemt / heeft dan kan ik dat niet serieus nemen.
Informatie vergaren, checken en vervolgens opschrijven is zeg maar wat journalisten doen h? Ook als dat betrokkenen niet zo lekker uitkomt of wat dan ook. :D
zie email 27 oktober
pi_213545151
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat heb ik gisteren al uitgelegd. Maar ik schrijf de korte versie met plezier nog een keer voor je op. Als er voor het eerst in decennia iemand hangende het event gediskwalificeerd wordt dan mag je aannemen dat de organisatie een goed verhaal heeft. Want het risico is gigantisch voor ze. Als je dat combineert met een statement van de AT dat naar toon en strekking heel anders is dan de letterlijke bewoordingen dan rijst daar voor mij een bepaald beeld uit op.
Ja, dat er een beeld bij jou rijst is duidelijk.

Maar dat beeld is jouw beeld.

Maar wat is dan de motivering om, ondanks het beperkte betrouwbare nieuws, die invulling te maken in het nadeel van Joost?
pi_213545158
Aran Bade in relnicht-modus zonder enige vorm van onderbouwing, je verwacht het niet
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213545159
quote:

[..]
Ik vind het moeilijk aan te nemen dat de EBU een goed verhaal heeft omdat ze veel andere signalen omtrent het intimideren van artiesten en delegaties straal genegeerd hebben. Daarmee rijst het vermoeden van willekeur en dat doet afbreuk aan de verontstelde neutraliteit van de EBU.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 11:42:25 #156
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545161
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar wat is dan de motivering om, ondanks het beperkte betrouwbare nieuws, die invulling te maken in het nadeel van Joost?
de aanname dat het EBU geen fouten maakt.
pi_213545165
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Informatie vergaren, checken en vervolgens opschrijven is zeg maar wat journalisten doen h? Ook als dat betrokkenen niet zo lekker uitkomt of wat dan ook. :D
Dat is wel wat in de functieomschrijving staat.
Dat betekent niet dat wat in kranten staat altijd klopt, integendeel.

Alles voor de clicks, al hangt het een beetje af van de krant waar ze voor werken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 11:43:31 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545172
Als je een nieuwsbron als bron aanhaalt die al bewezen onwaarheden heeft verspreid, ben je niet bezig met journalistiek, je bent bezig met clickbait. En mensen die dergelijke bronnen blijven aanhalen zijn niet bezig met de waarheid, ze zijn bezig met hun gelijk halen. Een beetje wat een bepaalde oude bekende in een zeker ander subforum ook tot in ten treure blijft proberen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545173
Ik denk nog steeds dat het zoiets is als toen met die wielrenner en die meisjes die beweerden dat ie iets bij ze had uitgespookt. Die man heeft daar zelfs een nacht voor in de cel gezeten en daar was toen ook niks aan de hand.
pi_213545195
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat mijn visie, maar ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog, ik heb bij herhaling gezegd dat je informatie anders kunt interpreteren of wegen.

Verder leg ik net uit waarom ik het verhaal van Klein cs niet bij voorbaat geloofwaardig vind. Dat heeft twee voorname redenen. De eerste is dat het statement van de AT naar toon en strekking heel anders is dan naar letterlijke bewoordingen. Ze laten de deur echt wagenwijd open. Het meest prominente is dat “hij heeft de cameravrouw niet aangeraakt”. Dat is zo’n rare en specifieke formulering dat ik er achterdochtig van wordt. Wat is er dan wel gebeurd? Poging tot aanraken en tegengehouden? Spullen wel aangeraakt? Maar er zitten nog een paar meer punten in.

De tweede reden is de informatie die via onafhankelijke media inmiddels tot ons gekomen is. Over een gesloopte camera, algeheel agressief gedrag en een berisping met name.

Dat samen maakt dat ik het idee heb dat het verhaal zoals de AT dat naar buiten gebracht heeft niet het hele verhaal is.
zie email 27 oktober
pi_213545203
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat mijn visie, maar ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog, ik heb bij herhaling gezegd dat je informatie anders kunt interpreteren of wegen.

Verder leg ik net uit waarom ik het verhaal van Klein cs niet bij voorbaat geloofwaardig vind. Dat heeft twee voorname redenen. De eerste is dat het statement van de AT naar toon en strekking heel anders is dan naar letterlijke bewoordingen. Ze laten de deur echt wagenwijd open. Het meest prominente is dat “hij heeft de cameravrouw niet aangeraakt”. Dat is zo’n rare en specifieke formulering dat ik er achterdochtig van wordt. Wat is er dan wel gebeurd? Poging tot aanraken en tegengehouden? Spullen wel aangeraakt? Maar er zitten nog een paar meer punten in.

De tweede reden is de informatie die via onafhankelijke media inmiddels tot ons gekomen is. Over een gesloopte camera, algeheel agressief gedrag en een berisping met name.

Dat samen maakt dat ik het idee heb dat het verhaal zoals de AT dat naar buiten gebracht heeft niet het hele verhaal is.
Lees jij reacties eigenlijk wel? :)
pi_213545206
Laten we die trein gewoon lekker verder rijden op een eigen spoor. De hele tijd in (negatieve) cirkels praten wordt ook vervelend als je het toch nooit met elkaar eens gaat zijn of een prettige discussie kan voeren. En vooral gevestigde bronnen vertrouwen met de gebrekkige informatie die we nu hebben, daar horen kranten die 'van horen zeggen' iets schrijven, niet bij.
pi_213545207
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:43 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het zoiets is als toen met die wielrenner en die meisjes die beweerden dat ie iets bij ze had uitgespookt. Die man heeft daar zelfs een nacht voor in de cel gezeten en daar was toen ook niks aan de hand.
Die wielrenner, Mathieu van der Poel, heeft het jaar erna bewezen dat hij wereldkampioenwaardig was. Ik gun Joost dat hij voor altijd Europapa zal blijven. De EBU zal er nog lang een nare smaak van in de mond houden, terwijl deze grote verbinder overal waar hij in Europa komt met gespreide armen zal worden ontvangen.
pi_213545209
EBU, AvroTros en Zweedse politie hebben niet meer gemeld dan bedreiging en camera wegduwen.

Alles wat je, afwijkend daarvan, in de kranten leest kan je dus met een korreltje zout nemen tot er echt meer duidelijk is.

Neem je dat niet met een korreltje zout bij je onderbouwing, dan heb je een agenda om iemand kapot te maken.

Mocht er later toch een officile verklaring komen dat er iets vernield of iemand geslagen is, dan zal ik dat niet goedpraten. Maar op dit moment is het allemaal ruis.
pi_213545210
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:48 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Lees jij reacties eigenlijk wel? :)
Natuurlijk. Ik ben altijd genteresseerd in argumenten, zeker ook van mensen met wie ik het niet eens ben.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 11:52:02 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545225
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Ik ben altijd genteresseerd in argumenten, zeker ook van mensen met wie ik het niet eens ben.
Het zou je sieren als je het dan ook bij de feiten haalt. En bij het gebrek aan feiten het onschuldig tot het tegendeel bewezen is principe. Op dit moment doe je geen van beiden namelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 11:52:13 #167
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_213545227
quote:

[..]
Ech, je ziet het niet of wilt het niet zien.
Jij gaat er gewoon vanuit dat de EBU de waarheid spreekt omdat een sensatiekrantje heeft beweerd wat er is gebeurd.
Je staart je hierop blind en je lijkt een ernstige vorm van tunnelvisie te hebben.
Mocht bovenstaande niet zo zijn ben je gigantisch aan het trollen.
Onvoorstelbaar voor een moderator in dat geval.
  maandag 13 mei 2024 @ 11:53:24 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_213545233
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:26 schreef Nizno het volgende:

[..]
Dat is het allang niet meer.
Nee, maar dat is wel wat ze vinden dat het zou moeten zijn, want het ging toch om de muziek en het was niet politiek of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213545236
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:52 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]
Ech, je ziet het niet of wilt het niet zien.
Jij gaat er gewoon vanuit dat de EBU de waarheid spreekt omdat een sensatiekrantje heeft beweerd wat er is gebeurd.
Je staart je hierop blind en je lijkt een ernstige vorm van tunnelvisie te hebben.
Mocht bovenstaande niet zo zijn ben je gigantisch aan het trollen.
Onvoorstelbaar voor een moderator in dat geval.
Ik zie vergelijkingen met de EBU. 😊 :J
  maandag 13 mei 2024 @ 11:54:06 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_213545237
quote:

[..]
Sorry, maar als oud-verslaggever kan ik je vertellen dat 'het staat in de krant' echt een non-argument is :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213545238
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het zou je sieren als je het dan ook bij de feiten haalt. En bij het gebrek aan feiten het onschuldig tot het tegendeel bewezen is principe. Op dit moment doe je geen van beiden namelijk.
Het enige feit op dit moment is dat Klein gediskwalificeerd is.
De rest eenzijdige informatie. Dus als dat de maatstaf is dan is de woede in heel NL over een vermeend onterechte diskwalificatie ook prematuur…
zie email 27 oktober
  maandag 13 mei 2024 @ 11:54:53 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213545245
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
EBU, AvroTros en Zweedse politie hebben niet meer gemeld dan bedreiging en camera wegduwen.

Alles wat je, afwijkend daarvan, in de kranten leest kan je dus met een korreltje zout nemen tot er echt meer duidelijk is.

Neem je dat niet met een korreltje zout bij je onderbouwing, dan heb je een agenda om iemand kapot te maken.

Mocht er later toch een officile verklaring komen dat er iets vernield of iemand geslagen is, dan zal ik dat niet goedpraten. Maar op dit moment is het allemaal ruis.
Dat camera wegduwen is voor zover ik weet NIET gemeld door de EBU, AVROTROS of de politie.

Alleen door Cornald, die terwijl hij het zei ook nog eens niet leek te weten of het nou een camera of een telefoon betrof. Hij was niet bij het incident. En ook niet bij de gesprekken tussen de AVROTROS en de EBU lijkt me. Dus voor de details is hij niet pers een betrouwbare bron.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-05-2024 12:02:20 ]
  maandag 13 mei 2024 @ 11:57:03 #173
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213545255
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:48 schreef d_elise het volgende:
Laten we die trein gewoon lekker verder rijden op een eigen spoor. De hele tijd in (negatieve) cirkels praten wordt ook vervelend als je het toch nooit met elkaar eens gaat zijn of een prettige discussie kan voeren. En vooral gevestigde bronnen vertrouwen met de gebrekkige informatie die we nu hebben, daar horen kranten die 'van horen zeggen' iets schrijven, niet bij.
Heeft idd geen enkele zin. Beter negeren
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 11:57:36 #174
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545262
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, maar dat is wel wat ze vinden dat het zou moeten zijn, want het ging toch om de muziek en het was niet politiek of wat dan ook.
Doordat veel cis personen (laten we het lekker de de termen houden) het ESF in hokjes hebben gedrukt dat het een GAY feestje zou zijn en blabla hebben de GAY's het omarmt en er hun feestje van gemaakt. Inclusief deelname van een non binair mens.
Dus ja... nou ja...

het is gewoon mijn feestje! :P
pi_213545264
In other news O+ :
twitter
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 11:58:13 #176
5428 crew  miss_sly
pi_213545269
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook journalisten maken fouten. Dat klopt. Maar als je daarin blijft hangen dan kun je niets meer aannemen tenzij beide partijen het bevestigen oid. Ik merk hier in dit topic maar ook breder een hoop frustratie over een vermeende oneerlijke of onterechte diskwalificatie. Daar is toch ook niets over bevestigd?

Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Het werkt uiteraard twee kanten op.

We hebben n verhaal uit een directe bron, namelijk van AVROTROS. Een bron waarbij je ervan uit kunt gaan dat zij echt op de hoogte zijn. Natuurlijk is het niet zeker dat zij de volledige waarheid vertellen, maar dan kun je nooit iets of iemand geloven als je basis is dat betrokken partijen sowieso niet de waarheid of het hele verhaal vertellen.

Daar staat geen enkel verhaal tegenover van wat je tot de tegenpartij zou kunnen rekenen, namelijk EBU of de vrouw in kwestie. Alleen opgetekende verhalen in kranten uit niet bevestigde, anonieme bronnen. Die kunnen kloppen, maar zij lopen niet eens het risico van reputatieschade als hun verhaal niet waar blijkt, want het is immers anoniem. De krant in kwestie kan achteraf zeggen "dit is wat ons verteld is, wij zijn geen bron, geven alleen het verhaal door, ons treft geen blaam".

Dus ja, dat veel mensen dan afgaan op het verhaal van een betrokken partij die ook het risico loopt betrapt te worden op leugens als hun verhaal niet klopt, vind ik dan niet zo gek.

Maar nogmaals: er is voor beide verhalen geen bewijs geleverd nog.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 11:59:42 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545279
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het enige feit op dit moment is dat Klein gediskwalificeerd is.
De rest eenzijdige informatie. Dus als dat de maatstaf is dan is de woede in heel NL over een vermeend onterechte diskwalificatie ook prematuur…
Het is ook een feit dat er geen fysiek contact is geweest en dat dat Zweedse roddelkrantje daarover vals bericht heeft. En dat het AD door dat krantje nu als bron te gebruiken ook niet betrouwbaar is. Toch blijf je dat als argument aanhalen.

En voor de meeste mensen voelt een totale verwoesting van een droom gigantisch overdreven als er geen fysiek contact is geweest. En gezien ik jou het ook niet zie verdedigen op die manier, ga ik er van uit dat jij je laat leiden door dat roddelkrantje.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545283
Deze prachtige boodschap verdient wat extra aandacht!

pi_213545286
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben n verhaal uit een directe bron, namelijk van AVROTROS. Een bron waarbij je ervan uit kunt gaan dat zij echt op de hoogte zijn. Natuurlijk is het niet zeker dat zij de volledige waarheid vertellen, maar dan kun je nooit iets of iemand geloven als je basis is dat betrokken partijen sowieso niet de waarheid of het hele verhaal vertellen.

Daar staat geen enkel verhaal tegenover van wat je tot de tegenpartij zou kunnen rekenen, namelijk EBU of de vrouw in kwestie. Alleen opgetekende verhalen in kranten uit niet bevestigde, anonieme bronnen. Die kunnen kloppen, maar zij lopen niet eens het risico van reputatieschade als hun verhaal niet waar blijkt, want het is immers anoniem. De krant in kwestie kan achteraf zeggen "dit is wat ons verteld is, wij zijn geen bron, geven alleen het verhaal door, ons treft geen blaam".

Dus ja, dat veel mensen dan afgaan op het verhaal van een betrokken partij die ook het risico loopt betrapt te worden op leugens als hun verhaal niet klopt, vind ik dan niet zo gek.

De directeur van de EBU (of zijn plaatsvervanger, dat heb ik zo even niet paraat) heeft toch gewoon gezegd dat het verhaal van de cameravrouw heel anders is?
zie email 27 oktober
pi_213545298
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is ook een feit dat er geen fysiek contact is geweest en dat dat Zweedse roddelkrantje daarover vals bericht heeft. En dat het AD door dat krantje nu als bron te gebruiken ook niet betrouwbaar is. Toch blijf je dat als argument aanhalen.

En voor de meeste mensen voelt een totale verwoesting van een droom gigantisch overdreven als er geen fysiek contact is geweest. En gezien ik jou het ook niet zie verdedigen op die manier, ga ik er van uit dat jij je laat leiden door dat roddelkrantje.
Ik ga vooral af op wat Cornald Maas daarover zei, nog voor aftonbladet iets opschreef…
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:02:10 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545310
Ik heb trouwens ook een prachtige onderbuikmening over de medewerkster in kwestie, maar die ga ik hier niet op zo'n gigantisch kansloze manier hier delen zonder de feiten te kennen, want dan sta ik voor lul als de balans die ik probeer te brengen niet waar blijkt te zijn.

Ene trein heeft zich wel al keihard uitgelaten over Joost, wat zegt dat?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545312
De EBU krijgt nu trouwens ook de EU op zn dak..vanwege het verbieden van de Europese vlag.. dat zet de diskwalificatie van Joost ook meteen in een ander daglicht.

Ik betwijfel of de eu zich er mee bemoeid had als Joost niet gediskwalificeerd was

Het wordt door velen als een pro europa liedje gezien. Op basis van de regels konden ze het niet weren.

Dus heb je nu een stok om het hondje mee te slaan
  maandag 13 mei 2024 @ 12:02:59 #183
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_213545318
quote:

[..]
Als de organisatie een goed verhaal heeft mogen ze daarmee komen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:03:16 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545324
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga vooral af op wat Cornald Maas daarover zei, nog voor aftonbladet iets opschreef…
Fuck the EBU?

Fuck the EBU trouwens
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 12:04:40 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213545343
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat camera wegduwen is voor zover ik weet NIET gemeld door de EBU, AVROTROS of de politie.

Alleen door Cornald, die terwijl hij het zei ook nog eens niet leek te weten of het nou een camera of een telefoon betrof. Hij was niet bij het incident. En ook niet bij de gesprekken tussen de AVROTROS en de EBU lijkt me. Dus voor de details is hij niet pers een betrouwbare bron.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:04:55 #186
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_213545347
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De directeur van de EBU (of zijn plaatsvervanger, dat heb ik zo even niet paraat) heeft toch gewoon gezegd dat het verhaal van de cameravrouw heel anders is?
quote:

[..]
En hier spreek je jezelf tegen. Je bent dus gewoon een troll.
Hoe kan jij mod zijn, bah.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:07:04 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213545359
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef totebel het volgende:
De EBU krijgt nu trouwens ook de EU op zn dak..vanwege het verbieden van de Europese vlag.. dat zet de diskwalificatie van Joost ook meteen in een ander daglicht.

Ik betwijfel of de eu zich er mee bemoeid had als Joost niet gediskwalificeerd was

Het wordt door velen als een pro europa liedje gezien. Op basis van de regels konden ze het niet weren.

Dus heb je nu een stok om het hondje mee te slaan
Het is andersom. De EU-vlaggen zouden niet geweerd zijn als Joost niet gediskwalificeerd was.

De EU is slechts verontwaardigd over het weren vd EU-vlaggen. Niet om de diskwalificatie van Joost. Dat interesseert ze nog minder dan niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-05-2024 12:21:10 ]
pi_213545371
Ik vond deze column wel sterk: https://www.ad.nl/binnenl(...)edewerkers~ad872cb7/

Je moet er bij deze hele rel wel rekening mee houden dat Nederlanders echt uitblinken is asociaal zijn, in agressief zijn en in het bagatelliseren van negatief gedrag richting werknemers. Wat hier geaccepteerd gedrag is, is dat in Zweden zeker niet. In plaats van die algehele woede, kunnen we beter ons best doen om hier 2 dingen van te leren:
- wij kunnen en moeten in Nederland heel veel meer doen om werknemers te beschermen, kijk eens naar een land als Zweden waar werknemers beschermen wel wat voor stelt.
- we moeten nooit meer iemand naar een show sturen waar je geleefd wordt die absoluut overal de controle over wil hebben en die een hekel heeft aan interviews.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213545385
quote:

[..]

Maar we weten toch eigenlijk dat ze in hun - zorgvuldig geformuleerde - verklaring niet het volledige verhaal hebben verteld of bewust vaag zijn gebleven?

AVROTROS spreekt over een "dreigende beweging". Cornald Maas zegt "het naar beneden drukken van een camera/mobieltje".

Gezien dat er al eerder problemen waren met de desbetreffende medewerker, kan ik me zo voorstellen dat dit niet op de meest vriendelijke manier is gebeurd.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:09:21 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_213545386
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:57 schreef Nizno het volgende:

[..]
Doordat veel cis personen (laten we het lekker de de termen houden) het ESF in hokjes hebben gedrukt dat het een GAY feestje zou zijn en blabla hebben de GAY's het omarmt en er hun feestje van gemaakt. Inclusief deelname van een non binair mens.
Dus ja... nou ja...

het is gewoon mijn feestje! :P
In ieder geval twee dit jaar. En dat is verder prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen dat vlaggen ervoor snap ik niet goed ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213545392
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:57 schreef d_elise het volgende:
In other news O+ :
[ x ]
_O_ en dat zonder finale. Alleen Nemo staat hoger.
pi_213545394
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef europapa het volgende:

[..]
Maar we weten toch eigenlijk dat ze in hun - zorgvuldig geformuleerde - verklaring niet het volledige verhaal hebben verteld of bewust vaag zijn gebleven?

AVROTROS spreekt over een "dreigende beweging". Cornald Maas zegt "het naar beneden drukken van een camera/mobieltje".

Gezien dat er al eerder problemen waren met de desbetreffende medewerker, kan ik me zo voorstellen dat dit niet op de meest vriendelijke manier is gebeurd.
Exactamundo.
zie email 27 oktober
  maandag 13 mei 2024 @ 12:10:10 #193
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213545402
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
Ik vond deze column wel sterk: https://www.ad.nl/binnenl(...)edewerkers~ad872cb7/

Je moet er bij deze hele rel wel rekening mee houden dat Nederlanders echt uitblinken is asociaal zijn, in agressief zijn en in het bagatelliseren van negatief gedrag richting werknemers. Wat hier geaccepteerd gedrag is, is dat in Zweden zeker niet. In plaats van die algehele woede, kunnen we beter ons best doen om hier 2 dingen van te leren:
- wij kunnen en moeten in Nederland heel veel meer doen om werknemers te beschermen, kijk eens naar een land als Zweden waar werknemers beschermen wel wat voor stelt.
- we moeten nooit meer iemand naar een show sturen waar je geleefd wordt die absoluut overal de controle over wil hebben en die een hekel heeft aan interviews.
Beetje makkelijk dit
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213545412
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:10 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Beetje makkelijk dit
Niet makkelijk. Makkelijk is lekker verontwaardigd zijn richting de EBU omdat ze normaal Nederlands asociaal gedrag niet accepteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:11:29 #195
5428 crew  miss_sly
pi_213545414
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is nogal een gratuite bewering als je die verder niet onderbouwt met het verhaal in kwestie, lijkt me.

En behalve dat, je zegt hier
quote:

[..]
Maar is dat zo? Mag je dat aannemen? Zonder te weten of dat zo is? De EBU heeft, zoals het zich laat aanzien, verschillende steken laten vallen in deze editie van ESF. Ze kunnen ook, niet wetende wat te doen, een beslissing hebben genomen waarop ze niet meer durfden terug te komen. Dat is een net zo valide aanname als dat ze vast wel een goed verhaal hebben.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:12:16 #196
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213545418
Als je het probeert terug te brengen tot de essentie is het probleem hier m.i. dat de EBU een zware strafmaatregel heeft ingezet, maar weigert die met duidelijke redenen te onderbouwen. Dat zou niet moeten kunnen.

Niet alleen Joost en de AvroTros (met al het geld dat zij aan de EBU betalen) hebben recht op duidelijkheid, maar ook het publiek en zeker ook de overige deelnemende landen/delegaties. Het kan immers anderen dan ook overkomen, al betwijfelen velen (ook ik) of men het had aangedurfd om bijv. een big 5-land of Israel te diskwalificeren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213545424
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet makkelijk. Makkelijk is lekker verontwaardigd zijn richting de EBU omdat ze normaal Nederlands asociaal gedrag niet accepteren.
Nee, jouw generalisaties zijn veel te kort door de bocht.
pi_213545425
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is geen feit. Op het moment dat je iemands mobiel aanraakt, is dat fysiek.

AVROTROS formuleert het slim door te zeggen dat de persoon in kwestie niet fysiek is aangeraakt, maar dat zegt niets over de apparatuur waar zij op dat moment mee stond te werken.
pi_213545426
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Jane het volgende:
Als je het probeert terug te brengen tot de essentie is het probleem hier m.i. dat de EBU een zware strafmaatregel heeft ingezet, maar weigert die met duidelijke redenen te onderbouwen. Dat zou niet moeten kunnen.

Niet alleen Joost en de AvroTros (met al het geld dat zij aan de EBU betalen) hebben recht op duidelijkheid, maar ook het publiek en zeker ook de overige deelnemende landen/delegaties. Het kan immers anderen dan ook overkomen, al betwijfelen velen (ook ik) of men het had aangedurfd om bijv. een big 5-land of Israel te diskwalificeren.
Dat is natuurlijk zo. Het proces is volkomen verkeerd gemanaged.
zie email 27 oktober
pi_213545428
quote:

[..]
Even de feiten:

Wat is er nu echt gebeurd en ook bevestigd door politie, EBU en AvroTros?
pi_213545432
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef europapa het volgende:

[..]

AVROTROS formuleert het slim door te zeggen dat de persoon in kwestie niet fysiek is aangeraakt, maar dat zegt niets over de apparatuur waar zij op dat moment mee stond te werken.
_O_
zie email 27 oktober
pi_213545433
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is anderom. De EU-vlaagem zouden niet geweerd zijn als Joost niet gediskwalificeerd was.

De EU is slechts verontwaardigd over het weren vd EU-vlaggen. Niet om de diskwalificatie van Joost. Dat interesseert ze nog minder dan niets.
Ik heb t over EBU die een stok zag om Joost mee te slaan.

Als t idd om die reden is dat de vlag niet meer mocht, blijft nog steeds overeind dat zonder diskwalificatie de EU er geen aandacht aan had besteed.

Maar nu komt er ook een onderzoek naar ontvangst van gelden uit Europese fondsen
pi_213545434
quote:

Aran vanmorgen bij 538.
Ik heb die Aran Bade afgelopen weekend voor het eerst gezien. En hoewel het er aan de buitenkant leuk uitziet heb ik niet het idee dat hij vooraan in de rij stond toen hersenen werden uitgedeeld. Hij bevestigde dan weer wel de lage dunk die ik heb van Nederlandse journalistiek.

Als bij wijze van spreken Joost Aran in elkaar had gemept, dan zou ik primair vermoeden dat het gerechtvaardigde zelfverdiging was. Voor ik de feiten verder kende.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:13:57 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545435
quote:

[..]

Politie: geen fysiek contact
EBU: geen fysiek contact
AVROTROS: geen fysiek contact
Zweeds roddelkrantje: fysiek contact

Kies je waarheid
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 12:14:08 #205
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545437
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Troel het volgende:

[..]
In ieder geval twee dit jaar. En dat is verder prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen dat vlaggen ervoor snap ik niet goed ;)
laat ik even een lekkere tegengas opmerking er in gooien.
wat ik zo mooi vind is dat vanuit de hele community steeds weer de opmerking komt dat alles inclusiever moet.
Maar juist met een vlag voor de hele ltbqxyz had je dat. toen moest er ook voor non binair komen en weet ik veel wie een eigen vlag wilde.
Komt er een pride vlag waar alle vlaggen weer samen zijn.

geloof dat ik een slechte ben hoor wat vlaggen betreft. ik heb geen eens een houder aan de muur om een NL vlag aan te kunnen hangen bij een feestdag
pi_213545441
quote:

[..]
Nou ja dat dus. Kennelijk is het allemaal heel belangrijk wat de context allemaal precies is. Maar feit is toch wel dat Klein iemand bedreigd heeft, dat erkent zelfs de AT.

Totaal niet gek dat de organisatie dat niet pikt.
zie email 27 oktober
pi_213545443
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Even de feiten:

Wat is er nu echt gebeurd en ook bevestigd door politie, EBU en AvroTros?
Wat er gebeurd is, is dat er een medewerker zich bedreigd genoeg heeft gevoeld om naar de organisatie te stappen en de politie er genoeg in zag om het aan het OM te geven en de EBU het serieus genoeg vond om een relatief groot land met een populair liedje te diskwalificeren.

Dat zijn de enige feiten die we zeker weten.
pi_213545447
quote:

[..]

Volgens Zweedse justitie ging het toch om een niet fysieke bedreiging?
pi_213545449
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kies je waarheid
Cornald Maas (van de AvroTros): telefoon weggeduwd.
zie email 27 oktober
  maandag 13 mei 2024 @ 12:15:46 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213545451
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat dus. Kennelijk is het allemaal heel belangrijk wat de context allemaal precies is. Maar feit is toch wel dat Klein iemand bedreigd heeft, dat erkent zelfs de AT.

Context, leer het gebruiken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 13 mei 2024 @ 12:16:09 #211
354103 Magica
gna gna
pi_213545456
quote:

Dat laatste punt was bij Anouk toch net zo denk ik, en dat is ook prima gegaan
pi_213545461
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Jane het volgende:

De EBU heeft een zero tolerance beleid. Dat betekent dat ze ingrijpen wanneer een artiest zich ongepast gedraagd tegen een medewerker.

En dat Joost zich ongepast heeft gedragen, is door beide partij bevestigd.

Dan is het inderdaad de vraag of de maatregel gepast is, maar dat is niet een vraag die door het publiek moet worden beantwoord, maar door de organisatie.

De organisatie heeft gemeend van wel. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar onder de streep had Joost zich niet in deze situatie moeten brengen.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:17:06 #213
5428 crew  miss_sly
pi_213545462
quote:

Ik vind dat echt zo'n rare instelling dat 'Nederlanders' zo zijn. En dus dat Klein ook zo is geweest, en dus vast vervelend en agressief is geweest en dus kan het geen klein incident zijn geweest dat disproportioneel is bestraft. De cameravrouw in kwestie was sowieso niet fout, kennelijk.

Klein heeft bovendien de hele week door allerlei hoepels gesprongen als hem dat werd gezegd, alleen die ene stukje, net na zijn optreden, wilde hij graag voor zichzelf houden. Daar worden afspraken over gemaakt. Afspraken zijn tweezijdig, geen regels of opgelegde zaken, maar maak je samen.

En dat gedoe met die vlag: ik heb inmiddels wat optredens en beelden van hem gezien, en hij heeft heel vaak een Nederlandse vlag bij zich, over zich, om zich heen. Dat was bij dat interview helemaal niet anders dan anders. Bovendien heeft het interview er niets mee te maken. Als hij daar een beetje excentriek heeft zitten zijn, betekent dat nog steeds niet dat hij ook agressief is en zich, zoals kennelijk alle Nederlanders in het buitenland, bot en asociaal heeft gedragen.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:17:34 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213545465
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:17 schreef europapa het volgende:

[..]
De EBU heeft een zero tolerance beleid. Dat betekent dat ze ingrijpen wanneer een artiest zich ongepast gedraagd tegen een medewerker.

Dan is het inderdaad de vraag of de maatregel gepast is, maar dat is niet een vraag die door het publiek moet worden beantwoord, maar door de organisatie.

De organisatie heeft gemeend van wel. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar onder de streep had Joost zich niet in deze situatie moeten brengen.
Blijkbaar geen zero tolerance beleid voor lastigvallen van kandidaten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:17:35 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545466
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou, poehpoeh. Sommigen op het internet nemen al geen andere waarheid meer aan dan dat hij geweld tegen vrouwen heeft gebruikt door dit gegoochel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545469
quote:

[..]
Nee, dat is niet wat Cornald Maas zei.

"Camera of telefoon weggeduwd", dat is wat Cornald Maas zei.

Volgens Zweedse justitie ging het toch om een niet fysieke bedreiging.
pi_213545474
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:17 schreef europapa het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder benoemd, de scheidsrechter geen aanleiding geven om te fluiten is onderdeel van professioneel gedrag in een wedstrijdsituatie. Jij hebt namelijk veel meer te verliezen dan hij.
zie email 27 oktober
pi_213545478
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:16 schreef Magica het volgende:

[..]
Dat laatste punt was bij Anouk toch net zo denk ik, en dat is ook prima gegaan
Ok, dan van te voren duidelijker zijn dat ze alleen mee kunnen doen als ze elk moment beschikbaar willen zijn voor interviews en filmen (en dan ook niet onder vlaggen wegduiken, kleutergedrag) en een echt uithangbord van Nederland willen zijn.
pi_213545486
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou, poehpoeh. Sommigen op het internet nemen al geen andere waarheid meer aan dan dat hij geweld tegen vrouwen heeft gebruikt door dit gegoochel.
Het is wel een geruststellend gevoel dat er 70 jaar ESF blijkbaar nooit iets ergers achter de schermen is gebeurd dan een weggeduwde telefoon.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 12:19:19 #220
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545489
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat er gebeurd is, is dat er een medewerker zich bedreigd genoeg heeft gevoeld om naar de organisatie te stappen en de politie er genoeg in zag om het aan het OM te geven en de EBU het serieus genoeg vond om een relatief groot land met een populair liedje te diskwalificeren.

Dat zijn de enige feiten die we zeker weten.
wat ik begrijp is dat standaard met elke zaak dat het naar het OM gaat om te kijken of er een gevolg aan komt ja of nee. Zelfs bij iets dat door de politie al zou zijn bestempeld als onzin.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:19:22 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213545490
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef europapa het volgende:

[..]

quote:

[..]

pi_213545491
Nu zijn alle Nederlanders ineens asociaal. Je moet wat als je vooroordeel over iemand je zo in de weg zit.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_213545492
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kies je waarheid
Ik denk dat wij allebei weten dat er een verschil is tussen een persoon aanraken en aanraken van een mobieltje van een persoon?

Ik zou dat laatste ook niet per se omschrijven als 'fysiek contact' omdat dat de indruk geeft dat iemand een persoon heeft aangeraakt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:19:45 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545493
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is wel een geruststellend gevoel dat er 70 jaar ESF blijkbaar nooit iets ergers achter de schermen is gebeurd dan een weggeduwde telefoon.
Ik durf daar niet van uit te gaan, maar dan moet ik m'n onderbuikmening over de medewerkster gaan delen om dat te onderbouwen :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545494
Het niveau van dit topic gaat net zo snel achteruit als Martin Osterdahls carrire. _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:20:34 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545497
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef europapa het volgende:

[..]
Ik denk dat wij allebei weten dat er een verschil is tussen een persoon aanraken en aanraken van een mobieltje van een persoon?

Ik zou dat laatste ook niet per se omschrijven als 'fysiek contact' omdat dat de indruk geeft dat iemand een persoon heeft aangeraakt.
Als je het wegduwen van een camera die je persoonlijke ruimte binnendringt al weg gaat zetten als iets slechts, ga ik niet op je in.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545500
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu zijn alle Nederlanders ineens asociaal. Je moet wat als je vooroordeel over iemand je zo in de weg zit.
Ik neem aan dat iedereen hier weet dat we in elk buitenland zo bekend staan, toch?
pi_213545501
quote:

[..]

[ x ]

[ afbeelding ]

Zie ook:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ x ]

Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten initieel weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Isralische delegatie.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dit bedoel ik dus. Tuurlijk waren ze er als de kippen bij om te zeggen dat het niks met Isral of de Isralische delegatie te maken heeft maar nu begin ik daar toch aan te twijfelen eerlijk gezegd. Kan ook zijn dat ze dat hebben gezegd om gezeik te voorkomen daarover. NL zou compleet over de zeik gaan als bekend zou worden dat ‘we’ door iemand van de Isralische delegatie gediskwalificeerd zouden zijn?
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:21:18 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545502
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik neem aan dat iedereen hier weet dat we in elk buitenland zo bekend staan, toch?
Nee, dat zijn de Engelsen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545505
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Als het een Nederlandse cameraman was geweest die dit bij een vrouwelijke artiest had gedaan hadden ze precies andersom geluld. Het bevestigt alleen iets voor ze wat ze altijd al graag roepen. Bij die Sander Schimmelpenninck lijkt elke column van ‘m wel over onbeschofte Nederlanders te gaan. :')
pi_213545507
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, dat zijn de Engelsen.
We staan echt niet beter bekend dan de Engelsen.
pi_213545511
quote:

[..]
Ik denk dat je vooral jezelf graag hoort praten. :)
pi_213545515
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]

Wanneer je je ergert aan een persoon die je tegen de afspraken in voor de zoveelste keer staat te filmen en een "dreigende beweging" maakt... over wat voor bewegingen zouden we het dan precies kunnen hebben volgens mij?

Ik denk dat ik zou gaan voor de meest logisch en in mijn ogen ook minst erge van alle opties: het naar beneden drukken van een mobieltje.
pi_213545516
Wat gaan jullie eigenlijk doen als de zaak geseponeerd wordt en/of Joost niet schuldig wordt bevonden? Ik ben benieuwd of jullie dan nog in dit topic te vinden zijn. Zal wel niet, want voorheen waren jullie er ook nooit.

Waarmee ik niet zeg dat ik het wl blind voor Joost opneem, ik weet niet wat er is gebeurd en ga gewoon af op de verklaringen van de politie, de EBU en de AvroTros.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 12:22:53 #235
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545518
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik denk dat je vooral jezelf graag hoort praten. :)
in dit geval ziet schrijven, maar je idee is helder :P
pi_213545520
quote:

[..]
Oh ja, dan is het inderdaad wel aannemelijk dat Joost per definitie fout zat.

Lieve hemel, wat een redenatie _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:23:15 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545521
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:21 schreef KnalPoenani het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dit bedoel ik dus. Tuurlijk waren ze er als de kippen bij om te zeggen dat het niks met Isral of de Isralische delegatie te maken heeft maar nu begin ik daar toch aan te twijfelen eerlijk gezegd. Kan ook zijn dat ze dat hebben gezegd om gezeik te voorkomen daarover. NL zou compleet over de zeik gaan als bekend zou worden dat ‘we’ door iemand van de Isralische delegatie gediskwalificeerd zouden zijn?
Het is niet eens uitgesloten dat het een Isralische medewerkster was. En als die ook maar half zo slecht was als de delegatie, vind ik dat Joost nog coulant is geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:23:29 #238
5428 crew  miss_sly
pi_213545524
quote:

[..]
Nee, ik was daar niet mee bekend. En dan nog is dat op basis van bepaalde Nederlanders die zich niet weten te gedragen en is dat niet iets dat te extrapoleren is naar alle Nederlanders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:23:32 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545527
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ze zijn wel de bliksemafleider :Y)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545530
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef d_elise het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk doen als de zaak geseponeerd wordt en/of Joost niet schuldig wordt bevonden? Ik ben benieuwd of jullie dan nog in dit topic te vinden zijn. Zal wel niet, want voorheen waren jullie er ook nooit.

Waarmee ik niet zeg dat ik het wl blind voor Joost opneem, ik weet niet wat er is gebeurd en ga gewoon af op de verklaringen van de politie, de EBU en de AvroTros.
Ah ja. Want een strafrechtelijk sepot betekent dat er niets gebeurd is en de EBU dus verkeerd gehandeld heeft. Wat een onzin.
zie email 27 oktober
pi_213545531
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Nizno het volgende:

[..]
in dit geval ziet schrijven, maar je idee is helder :P
You get my point. _O-
  maandag 13 mei 2024 @ 12:23:50 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213545532
Ben dus per definitie schuldig als ik naar buitenland ga _O_
pi_213545536
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe we ook bekend staan, het gaat niet om heel Nederland maar om het incident met Joost Klein.
En die heeft iets wel of niet gedaan, het was wel of niet over de schreef en het was wel of geen geldige reden voor diskwalificatie. En dat lijkt sterk af te hangen van perspectief en welke "feiten" je voor waar accepteert.

Hopelijk zijn er beelden van, dat zou een hoop kunnen ophelderen.
Maar ook dan is context belangrijk.
pi_213545540
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je het wegduwen van een camera die je persoonlijke ruimte binnendringt al weg gaat zetten als iets slechts, ga ik niet op je in.
Voor de goede orde: ik persoonlijk vind dat niet per se noemenswaardig (tenzij het op een zeer agressieve manier is gebeurd) en dus de maatregel overdreven.

Maar zoals eerder gezegd, ik kan me voorstellen dat een organisatie met een zero tolerance beleid daar net wat anders in staat.
pi_213545551
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind context in deze zeer belangrijk. Zoals we nu weten is er geen fysiek geweld gebruikt maar een bedreiging geuit.

Schijnbaar is afgesproken dat hij dat moment niet gefilmd zou worden en dat is kennelijk wl gebeurd, althans die indruk is bij Joost gewekt. Dan maakt het nog wel degelijk uit wat de context is, zeker als er non-verbaal een taal wordt gesproken die voor beiden niet een moedertaal is. Dan kan iets wat heel niet als een dreigement bedoeld is maar als waarschuwing wel degelijk anders over komen.
pi_213545552
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ben dus per definitie schuldig als ik naar buitenland ga _O_
In de bus naar Polen of de trein naar Berlijn gaat iedereen een paar banken verder zitten als wij instappen :Y
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:25:55 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545553
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah ja. Want een strafrechtelijk sepot betekent dat er niets gebeurd is en de EBU dus verkeerd gehandeld heeft. Wat een onzin.
Die politie is er alleen maar bij betrokken dankzij de roddels van eerder genoemde roddelkrant. Want fysiek geweld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213545557
Ik vind “hij heeft een camera kapot gemaakt” ook heel anders klinken dan “er is daarbij een camera kapot gegaan.” Dat eerste klinkt alsof hij die camera stuk heeft geslagen. Dat tweede klinkt alsof het uit de handen van de vrouw is gevallen oid.

Ik heb sowieso mijn twijfels over die camera. Zou die politiewoordvoerder dan zeggen dat het om “just a threat” ging als er persoonlijke goederen kapot waren geslagen? Lijkt mij persoonlijk stug. En ik geloof een politiewoordvoerder die aan het woord is eerder dan een geschreven verhaal op basis van een of andere anonieme bron. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met die camera.

En het verhaal over dat hij zich zo agressief gedragen zou hebben … Ik vraag me ook af of dat werkelijk zo agressief was of gewoon bot Nederlands gedrag. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar dan nog was de straf veel te hoog.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:26:21 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213545558
quote:

[..]
quote:

[..]

pi_213545560
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Oh ja, dan is het inderdaad wel aannemelijk dat Joost per definitie fout zat.

Lieve hemel, wat een redenatie _O-
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat iets wat een Nederlander af zou doen als 'hooguit reden voor een waarschuwing' in het buitenland wel anders opgevat wordt.

Nogmaals: de enige feiten die bekend zijn dat er een medewerker heeft geklaagd, dat de politie het aan het OM heeft doorgegeven en dat de EBU zich genoodzaakt zag hem te diskwalificeren.

Dan kun je je in allerlei bochten wringen om te willen bewijzen dat ons groot onrecht is aangedaan, je kunt je ook aan de feiten houden. En het enige echte feit is dat iemand zich bedreigd heeft gevoeld. En dat is iets wat nooit had moeten gebeuren.

En nee, ik heb geen hekel aan Klein of Europapa, mijn kinderen zongen wekelijks nauwelijks wat anders.
pi_213545562
quote:

[..]
Niets gebeurd wat strafrechtelijk niet door de beugel kan en dat maakt een diskwalificatie buitenproportioneel.
pi_213545564
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef d_elise het volgende:

De Avrotros heeft idd ook niet aangegeven dat ze een sanctie niet aan de orde vonden, maar dat de opgelegde sanctie te zwaar is voor wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Avrotros heeft wel openheid van zaken gegeven van hun kant. Ik neem aan dat ze wel wat voorzichtiger geweest zouden zijn als er idd een zwaarder iets aan ten grondslag lag.

Zoals je zegt: er zal eerst meer duidelijkheid moeten komen. Iemand is nog altijd pas schuldig als dat ook daadwerkelijk bewezen is.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:26:50 #253
1986 Jane
pi_213545565
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In de bus naar Polen of de trein naar Berlijn gaat iedereen een paar banken verder zitten als wij instappen :Y
lekker veel ruimte 8-)
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:26:53 #254
5428 crew  miss_sly
pi_213545567
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nog nooit meegemaakt.
pi_213545574
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:24 schreef europapa het volgende:

[..]
Voor de goede orde: ik persoonlijk vind dat niet per se noemenswaardig (tenzij het op een zeer agressieve manier is gebeurd) en dus de maatregel overdreven.

Maar zoals eerder gezegd, ik kan me voorstellen dat een organisatie met een zero tolerance beleid daar net wat anders in staat.
EBU heeft geen zero tolerance beleid.
Als ze het wel hebben, zijn ze daar zeer selectief in.

En wat is "zero tolerance"? Wat is de drempel daarvoor? Een negatief grapje genoeg voor diskwalificatie? Een middelvinger genoeg voor diskwalificatie? Een niet toegestaan symbool genoeg voor diskwalificatie? Iemand van jouw gevolg die anderen stalkt genoeg voor diskwalifictie?

Of is "zero tolerance" gewoon een tool die je kan inzetten als het je een keer uitkomt?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 12:27:38 #256
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545578
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:26 schreef Miloutchi het volgende:
Ik vind “hij heeft een camera kapot gemaakt” ook heel anders klinken dan “er is daarbij een camera kapot gegaan.” Dat eerste klinkt alsof hij die camera stuk heeft geslagen. Dat tweede klinkt alsof het uit de handen van de vrouw is gevallen oid.

Ik heb sowieso mijn twijfels over die camera. Zou die politiewoordvoerder dan zeggen dat het om “just a threat” ging als er persoonlijke goederen kapot waren geslagen? Lijkt mij persoonlijk stug. En ik geloof een politiewoordvoerder die aan het woord is eerder dan een geschreven verhaal op basis van een of andere anonieme bron. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met die camera.

En het verhaal over dat hij zich zo agressief gedragen zou hebben … Ik vraag me ook af of dat werkelijk zo agressief was of gewoon bot Nederlands gedrag. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar dan nog was de straf veel te hoog.
als er een camera kapot was gegaan denk je dan dat de poltie idd alleen maar gemeld had over dreiging? Dan was er echt wel een juridische term gemeld dreiging met schade tot gevolg oid bij gemeld
pi_213545587
quote:

[..]
Ik moet in dezen wel zeggen dat ik het wat opvallend (en misschien zelfs 'zwak') vind dat de EBU zich zo nadrukkelijk heeft beroepen op "de lopende procedure".

Het was sterker geweest als ze zich hadden verdedigd met hun eigen huisregels.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 12:28:53 #258
163650 Greys
pi_213545588
Let op.
Aran Bade op de radio 'Joost was heel onsympathiek tegen mij en agressief en pakte de microfoon van de Telegraaf af'.

Bekijk dan nu even hl goed dit filmpje van Joost met Aran en de microfoon van de Telegraaf, de dag van de semi. Zeer onsympathiek idd. En die microfoon van de Telegraaf. Wat een monster! ( :') )

Om maar even aan te geven dat je alles wat ze zeggen met tien pakken zout moet nemen.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213545597
Wat zou het fijn zijn als ooit die beelden gewoon naar buiten komen. Dan is het duidelijk.
Daarnaast geloof ik gewoon niet dat een organisatie als de AvroTros met head of delegation Twan hun goede naam bij de EBU ten grabbel gooien door met valse statements naar buiten te komen. Als dat wel zo is, zijn ze net zo dom als nu Joost door sommigen verweten wordt.
pi_213545602
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En wat is "zero tolerance"? Wat is de drempel daarvoor? Een negatief grapje genoeg voor diskwalificatie? Een middelvinger genoeg voor diskwalificatie? Een niet toegestaan symbool genoeg voor diskwalificatie? Iemand van jouw gevolg die anderen stalkt genoeg voor diskwalifictie?

Of is "zero tolerance" gewoon een tool die je kan inzetten als het je een keer uitkomt?
Eens dat ze daar selectief mee omgaan, maar het gaat hier wel om ongepast gedrag richting een medewerker. Dat is door alle partijen bevestigd.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:30:18 #261
1986 Jane
pi_213545604
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef Nizno het volgende:

[..]
als er een camera kapot was gegaan denk je dan dat de poltie idd alleen maar gemeld had over dreiging? Dan was er echt wel een juridische term gemeld dreiging met schade tot gevolg oid bij gemeld
Vandalisme o.i.d. inderdaad.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 12:30:27 #262
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213545605
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:26 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Niets gebeurd wat strafrechtelijk niet door de beugel kan en dat maakt een diskwalificatie buitenproportioneel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ow wacht je benoemd het over deze zaak. never mind
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:30:38 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545608
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:28 schreef Greys het volgende:
Let op.
Aran Bade op de radio 'Joost was heel onsympathiek tegen mij en agressief en pakte de microfoon van de Telegraaf af'.

Bekijk dan nu even hl goed dit filmpje van Joost met Aran en de microfoon van de Telegraaf, de dag van de semi. Zeer onsympathiek idd. En die microfoon van de Telegraaf. Wat een monster! ( :') )

[ x ]
Wtf

Dit filmpje delen met RTL Boulevard twitter indien dat bestaat. En als antwoord op Aran. En bij Radio 1. Alles.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:30:44 #264
5428 crew  miss_sly
pi_213545609
Buiten dat wordt Klein door vrijwel alle delegaties als een hele lieve, sociale aanwezigheid beschreven. Niet als vervelend, agressief, asociaal.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:32:54 #265
424093 Catalunya.
Repblica Catalana
pi_213545625
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is dan ook de reden waarom deze reeks, inclusief mezelf, dan ook pislink op dat kut EBU is met hun twee maten
Estat Catal | FCB | Visca Catalunya Independent!
pi_213545628
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:30 schreef miss_sly het volgende:
Buiten dat wordt Klein door vrijwel alle delegaties als een hele lieve, sociale aanwezigheid beschreven. Niet als vervelend, agressief, asociaal.
Letterlijk door iedereen wel, eigenlijk. In een portret in een Vlaamse krant werd hij omschreven als "de liefste mens in de popmuziek". Niet dat dat alles goedpraat, in de situatie die nu geschetst wordt kan ik me goed voorstellen dat je heftig reageert op iemand die haar afspraken niet nakomt, maar hoe sommige mensen hem nu afschilderen als ongeleid projectiel, labiel of agressief vind ik echt heel kwalijk.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:33:22 #267
1986 Jane
pi_213545629
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:30 schreef miss_sly het volgende:
En dat is toch met andere deelnemers, ook in het verleden wel anders geweest, volgens mij. Ik bedoel niet alleen NLse deelnemers. Ik meen me uit het verleden ook wel verhalen te herinneren van mensen die zich vervelend of als diva gedroegen.
pi_213545633
quote:

[..]
[..]
Ik heb gisteren uitgelegd waarom het twijfelachtig is dat de berichtgeving van het AD op dit punt klopt. Gek genoeg ging je daar niet op in.

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Juist, het AD houdt het supervaag. Het AD doet bovendien alsof Corno Maas de eerdere berisping heeft bevestigd, maar dat is niet zo. Corno Maas heeft alleen gezegd dat Joost eerder meerdere keren door deze dame is lastig gevallen.

Daar komt de Story mee weg, maar van het AD verwacht ik meer.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Even gecheckt. Daar stond het niet in. Het stond in de Tubantia, maar dat artikel is van dezelfde auteur.

Ik zie het nu ook elders voorkomen, bijvoorbeeld hier (in natuurlijk min of meer dezelfde bewoordingen, want ze copy-pasten elkaar). Ik ben benieuwd of de we bron kunnen vinden. Misschien is die Alexander van Eenennaam wel de bron.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als er niets van klopt. Anders zou de EBU dat toch wel hebben gemeld? We hebben al een keer een waarschuwing gegeven, two strikes and your're out - iets in die trant.
En @Greys deelde over deze journalist:

quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Even tussen ons hier :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Claudia_x op 13-05-2024 12:40:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:34:05 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213545634
quote:

[..]
Misschien moet je je eens aan regel nr. 1 het strafrecht houden: de onschuldpresumtie.

In plaats van elke halve strohalm aan te grijpen om dingen op de meest negatief mogelijke manier voor Joost uit te leggen en hem voor god weet wat uit te maken zoals in post #20 van dit topic..
  maandag 13 mei 2024 @ 12:35:02 #270
424093 Catalunya.
Repblica Catalana
pi_213545642
Is trein nog steeds bezig met dat act van gister, ja?

Nu nog weer iemand die vals beticht van antisemitisme en ik ga een bingokaart maken voor de topicreeksen vanaf morgen, elke dag weer dezelfde domme bullshit word je toch moe van.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 12:35:29 #271
163650 Greys
pi_213545648
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wtf

Dit filmpje delen met RTL Boulevard twitter indien dat bestaat. En als antwoord op Aran. En bij Radio 1. Alles.
Ik wacht eerst boulevard even af vanavond. Als het idd echt alleen dit was met die microfoon zal ik dat zeker doen.

Maar hij zal vanavond ook wel weer gaan janken in Boulevard omdat Joost hem op Lelystad Airport kennelijk niet wilde spreken. Nee gek he als je een andere vlucht regelt om geen pers tegen te komen. Alles draait om Aran en als hij zijn zin niet krijgt pakt ie je en maakt hij je kapot. Wr. Hij kijkt te vinden dat deelnemers z'n eigendom zijn ofzo.

Eerst was het nog jubelen dat hij Joost zo leuk vindt en met hem ging hardlopen enzo en als hij daar dan tijdens een onderzoek niet met hem wil praten is het ineens een agressieve tikkende tijdbom.

Ja doei :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:35:39 #272
5428 crew  miss_sly
pi_213545650
quote:

[..]

@trein2000 ik ben nog wel benieuwd wat je van deze redenatie vindt.
pi_213545655
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:33 schreef Jane het volgende:

[..]
En dat is toch met andere deelnemers, ook in het verleden wel anders geweest, volgens mij. Ik bedoel niet alleen NLse deelnemers. Ik meen me uit het verleden ook wel verhalen te herinneren van mensen die zich vervelend of als diva gedroegen.
Vast stiekem toch Nederlandse voorouders.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_213545658
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat iets wat een Nederlander af zou doen als 'hooguit reden voor een waarschuwing' in het buitenland wel anders opgevat wordt.

Nogmaals: de enige feiten die bekend zijn dat er een medewerker heeft geklaagd, dat de politie het aan het OM heeft doorgegeven en dat de EBU zich genoodzaakt zag hem te diskwalificeren.

Dan kun je je in allerlei bochten wringen om te willen bewijzen dat ons groot onrecht is aangedaan, je kunt je ook aan de feiten houden. En het enige echte feit is dat iemand zich bedreigd heeft gevoeld. En dat is iets wat nooit had moeten gebeuren.

En nee, ik heb geen hekel aan Klein of Europapa, mijn kinderen zongen wekelijks nauwelijks wat anders.
Deze mening respecteer ik zeer, ook al ben ik het er niet mee eens. Wat Joost heeft gedaan, weten we niet, maar uit alle informatie die we hebben, met als zwaarste suggestie verbaal geweld en een kapotte telefoon volgens een Zweedse boulevardkrant, blijkt dat diskwalificatie van een heel land een buitenproportionele straf is. Misschien niet volgens de letter van de EBU-reglementen, maar als die plotseling en alleen voor ons zo strikt worden opgevolgd, dan moeten we gewoon niet meedoen volgende keer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 12:36:32 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213545659
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik wacht eerst boulevard even af vanavond. Als het idd echt alleen dit was met die microfoon zal ik dat zeker doen.

Maar hij zal vanavond ook wel weer gaan janken in Boulevard omdat Joost hem op Lelystad Airport kennelijk niet wilde spreken. Nee gek he als je een andere vlucht regelt om geen pers tegen te komen. Alles draait om Aran en als hij zijn zin niet krijgt pakt ie je en maakt hij je kapot. Wr. Hij kijkt te vinden dat deelnemers z'n eigendom zijn ofzo.

Eerst was het nog jubelen dat hij Joost zo leuk vindt en met hem ging hardlopen enzo en als hij daar dan tijdens een onderzoek niet met hem wil praten is het ineens een agressieve tikkende tijdbom.

Ik denk dat de Telegraaf allang beelden online had gegooid als ze in Lelystad waren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 12:36:39 #276
1986 Jane
pi_213545662
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:36 schreef Litpho het volgende:

[..]
Vast stiekem toch Nederlandse voorouders.
Dat moet wel dan, he? :+
  maandag 13 mei 2024 @ 12:37:49 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213545668
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Catalunya. het volgende:

Nu nog weer iemand die vals beticht van antisemitisme en ik ga een bingokaart maken voor de topicreeksen vanaf morgen, elke dag weer dezelfde domme bullshit word je toch moe van.
Hallo

Ben jij Spaans?

Zo ja, je bent lui! Want dat zijn alle Spanjaarden.

Groet Hanca
  maandag 13 mei 2024 @ 12:38:13 #278
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213545670
Als je de verklaringen van de EBU letterlijk leest dan schrijven zij dat ze het niet gepast vinden om Joost op te laten treden zolang er iets van een onderzoek/beslissing bij de politie/OM ligt.

Nergens staat dat de EBU bewezen acht dat Joost zich heeft misdragen, en dat de gedraging op zichzelf in een DQ moet resulteren. Dat gegeven zegt eigenlijk wel alles. Als bewezen is dat Joost iets volstrekt onacceptabels had gedaan dan had je een heel andere formulering van het statement gehad. Dan verschuil je je niet achter een eventuele vervolging die er nooit gaat komen.
pi_213545679
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
@:trein2000 ik ben nog wel benieuwd wat je van deze redenatie vindt.
Ik kan er wel voor een groot deel in meegaan. Maar ik vind tegelijkertijd dat in z’n algemeenheid (en niet perse door jou) de hoeveelheid informatie die er op wijst dat het verhaal van de AT onvolledig is wel dusdanig is dat je het ook niet zomaar terzijde kunt schuiven.
zie email 27 oktober
pi_213545680
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:38 schreef Keyos het volgende:
Als je de verklaringen van de EBU letterlijk leest dan schrijven zij dat ze het niet gepast vinden om Joost op te laten treden zolang er iets van een onderzoek/beslissing bij de politie/OM ligt.

Nergens staat dat de EBU bewezen acht dat Joost zich heeft misdragen, en dat de gedraging op zichzelf in een DQ moet resulteren. Dat gegeven zegt eigenlijk wel alles. Als bewezen is dat Joost iets volstrekt onacceptabels had gedaan dan had je een heel andere formulering van het statement gehad. Dan verschuil je je niet achter een eventuele vervolging die er nooit gaat komen.
Er wordt ook nergens gezegd/gelekt dat er geen aanspraken waren om niet de filmen. Als dat niet een afspraak was die ze hadden gemaakt dan ga je dat als EBU toch ook meteen roepen?
  maandag 13 mei 2024 @ 12:41:39 #281
424093 Catalunya.
Repblica Catalana
pi_213545688
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hallo

Ben jij Spaans?

Groet Hanca
Hallo

Ik ben Catalaans en wij brengen de kruiwagens met geld naar Madrid, die luie Spanjaarden inderdaad.

Ben overigens nog steeds boos dat TV3 (ja, van de FC Barcelona-shirts) geen EBU-lid is. :{w

Groetjes,
veldmuis
pi_213545690
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoorde hem vanochtend op de radio en dacht: die jongen gaat echt alle kanten op.
pi_213545691
Er moet gewoon transparantie komen, van alle partijen. Want wat er ook gebeurd is, het lijkt nu door alle andere omstandigheden dat dit de EBU wel heel goed uitkwam allemaal, om verschillende redenen. De hele publieke opinie heeft zich tegen je gekeerd als organisatie en steunt massaal Joost (op een paar mensen na). Als de EBU iets concreets had wat diskwalificatie zou rechtvaardigen, hadden ze dat prima kunnen zeggen. Dan hadden wij nu niet die ellenlange discussies hoeven houden en was het duidelijk geweest.
pi_213545693
-

[ Bericht 100% gewijzigd door europapa op 13-05-2024 12:42:31 ]
  maandag 13 mei 2024 @ 12:42:13 #285
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_213545694
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Catalunya. het volgende:

Ja, al spreekt hij zich deze keer een paar keer tegen en dus bewijst hij een troll te zijn.
pi_213545700
Trouwens, een Nederlands nummer op plek 25 in de Spotify top 50. Een record dat denk ik niet zo snel gebroken gaat worden. :D
pi_213545701
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Deze mening respecteer ik zeer, ook al ben ik het er niet mee eens. Wat Joost heeft gedaan, weten we niet, maar uit alle informatie die we hebben, met als zwaarste suggestie verbaal geweld en een kapotte telefoon volgens een Zweedse boulevardkrant, blijkt dat diskwalificatie van een heel land een buitenproportionele straf is. Misschien niet volgens de letter van de EBU-reglementen, maar als die plotseling en alleen voor ons zo strikt worden opgevolgd, dan moeten we gewoon niet meedoen volgende keer.
We moeten allereerst afwachten of er meer naar buiten komt.

Ik zie vooralsnog trouwens geen reden om te denken dat de EBU een hekel heeft aan Nederland, oid. Ze zouden wel dom zijn, Nederland is gewoon een relatief groot en welvarend land, waar ze gewoon goed geld aan kunnen verdienen. Dat ook recent hun show op een hele mooie manier heeft georganiseerd.

En ik weet ook niet of je het diskwalificatie van 'een heel land' moet noemen, het was vooral een diskwalificatie van Joost Klein en zonder hem ging de Nederlandse act natuurlijk niet door. Om daar nou dan het gevolg aan te verbinden dan er volgend jaar niemand uit Nederland de droom om daar te staan kan verwezenlijken vind ik wat ver gaan.

Ik snap trouwens de teleurstelling en het feit dat niemand hier Joost Klein zich bedreigend voor kan stellen trouwens heel goed. Hij kwam bij mij ook wel over als apart, maar zeker niet agressief. Maar wat hij heeft gedaan weten we gewoon niet.

En ja, ik ben er enorm voor als werkgevers hun werknemers serieus nemen.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:44:06 #288
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213545712
Trein vs. de Joost fanclub.

Ik heb na het werk wat leesplezier :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213545713
De EBU heeft absoluut, strafrecht of geen strafrecht, het recht om landen te diskwalificeren.

Elke omroep die bijdraagt aan het budget van de EBU mag daarnaast redelijkerwijs verwachten dat de EBU dergelijke maatregelen niet lichtzinnig en met transparantie neemt. Dat laatste lijkt tot dusver niet het geval te zijn. We wachten het strafrechtelijk onderzoek af, totdat dat is afgerond is verwacht ik geen verduidelijking.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_213545729
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:42 schreef Em31 het volgende:
Trouwens, een Nederlands nummer op plek 25 in de Spotify top 50. Een record dat denk ik niet zo snel gebroken gaat worden. :D
We hadden hoger gestaan als we gewoon gewonnen hadden :P
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:47:06 #291
5428 crew  miss_sly
pi_213545736
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik kan er wel voor een groot deel in meegaan. Maar ik vind tegelijkertijd dat in z’n algemeenheid (en niet perse door jou) de hoeveelheid informatie die er op wijst dat het verhaal van de AT onvolledig is wel dusdanig is dat je het ook niet zomaar terzijde kunt schuiven.
Wat zou AVROTROS erbij winnen als hun verhaal niet volledig of niet kloppend zou zijn? Dat komt geheid een keer uit. En tegenover dat verhaal stelt EBU helemaal niets. Terwijl je zou verwachten dat als zij een goed verhaal hadden, ze dat, zeker nu het allemaal toch achter de rug is, naar buiten zouden brengen.

Het vertrouwen in EBU is overigens nogal groot bij sommigen. Er zijn voldoende organisaties die niet goed zijn ingericht en werken, daar kan EBU er ook best een van zijn.
pi_213545743
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hallo

Ben jij Spaans?

Groet Hanca
Maak maar een karikatuur van wat ik schrijf. Of lees gewoon wat ik schrijf, dat kan ook.
pi_213545746
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat zou AVROTROS erbij winnen als hun verhaal niet volledig of niet kloppend zou zijn? Dat komt geheid een keer uit. En tegenover dat verhaal stelt EBU helemaal niets. Terwijl je zou verwachten dat als zij een goed verhaal hadden, ze dat, zeker nu het allemaal toch achter de rug is, naar buiten zouden brengen.
Niet helemaal niets natuurlijk. Ze hebben gezegd dat het volgens die mevrouw anders ligt. Dat is een zeer beperkt statement, maar wel iets anders dan niets.
zie email 27 oktober
pi_213545747
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:44 schreef Litpho het volgende:
De EBU heeft absoluut, strafrecht of geen strafrecht, het recht om landen te diskwalificeren.

Elke omroep die bijdraagt aan het budget van de EBU mag daarnaast redelijkerwijs verwachten dat de EBU dergelijke maatregelen niet lichtzinnig en met transparantie neemt. Dat laatste lijkt tot dusver niet het geval te zijn. We wachten het strafrechtelijk onderzoek af, totdat dat is afgerond is verwacht ik geen verduidelijking.
Nouja dat is het probleem hier ook wel. Als je dan zo’n extreme maatregel neemt, wees dan meteen ook heel transparant. Nu gaat zowat iedereen twijfelen, zelfs als er dan gisteren via die Zweedse krant informatie naar buiten komt. Dat werd meteen niet meer geloofd.
pi_213545760
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:44 schreef Litpho het volgende:

Kan dit niet in de OP ofzo, dat had me 10 topics met geneuzel doorakkeren gescheeld :')
pi_213545762
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja dat is het probleem hier ook wel. Als je dan zo’n extreme maatregel neemt, wees dan meteen ook heel transparant. Nu gaat zowat iedereen twijfelen, zelfs als er dan gisteren via die Zweedse krant informatie naar buiten komt. Dat werd meteen niet meer geloofd.
Qua transparantie is het inderdaad wel verschrikkelijk mis gegaan.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 12:50:52 #297
5428 crew  miss_sly
pi_213545765
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet helemaal niets natuurlijk. Ze hebben gezegd dat het volgens die mevrouw anders ligt. Dat is een zeer beperkt statement, maar wel iets anders dan niets.
Dat is een statement, inderdaad, maar tamelijk veelzeggend.
Het zegt ook niets over of het verhaal van die mevrouw klopt. Alleen dat het 'anders' is.
  maandag 13 mei 2024 @ 12:51:44 #298
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213545773
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die politie is er alleen maar bij betrokken dankzij de roddels van eerder genoemde roddelkrant. Want fysiek geweld.
Nee, de politie is er bij betrokken omdat er aangifte is gedaan door ofwel de betrokken medewerkster, ofwel de EBU. En de politie heeft aangegeven dat ze daar waren om een "dreigement" te onderzoeken, niet een mishandeling of iets dergelijks.
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:29 schreef d_elise het volgende:
Daarnaast geloof ik gewoon niet dat een organisatie als de AvroTros met head of delegation Twan hun goede naam bij de EBU ten grabbel gooien door met valse statements naar buiten te komen.
De AvroTROS was er waarschijnlijk ook niet bij, en we weten niet welke informatie zij wel of niet hebben of wie zij wel of niet hebben gesproken. Mogelijk hebben zij het verslag van de politie gekregen en hebben zij zeer betrouwbare informatie van alle partijen, mogelijk hebben zij alleen de lezing van Team Klein gehoord over wat er gebeurd zou zijn.

Het statement dat hij een "dreigende beweging richting de camera maakte" en de "cameravrouw niet heeft aangeraakt" kan waar zijn bij verschillende scenario's, van "Joost maakte een wegwerpgebaar naar de camera en liep door", tot aan "Joost duwde de camera opzij en riep 'Sodemieter toch eens op' tegen haar", tot aan "Joost sloeg de camera grof uit haar handen en schreeuwde vol in haar gezicht dat zij de volgende ging zijn als ze nu niet snel op zou bokken."

De AvroTROS zit aan de kant van niets aan de hand, de cameravrouw en EBU blijkbaar aan de kant van wel iets aan de hand. Zolang we niet weten wat er daadwerkelijk gebeurd is, valt er helemaal niets te zeggen over wie er nu gelijk heeft, en blijven zowel de optie "niets aan de hand" en "verschrikkelijke bedreiging" beiden aannames.
pi_213545780
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
We moeten allereerst afwachten of er meer naar buiten komt.

Ik zie vooralsnog trouwens geen reden om te denken dat de EBU een hekel heeft aan Nederland, oid. Ze zouden wel dom zijn, Nederland is gewoon een relatief groot en welvarend land, waar ze gewoon goed geld aan kunnen verdienen. Dat ook recent hun show op een hele mooie manier heeft georganiseerd.

En ik weet ook niet of je het diskwalificatie van 'een heel land' moet noemen, het was vooral een diskwalificatie van Joost Klein en zonder hem ging de Nederlandse act natuurlijk niet door. Om daar nou dan het gevolg aan te verbinden dan er volgend jaar niemand uit Nederland de droom om daar te staan kan verwezenlijken vind ik wat ver gaan.

Ik snap trouwens de teleurstelling en het feit dat niemand hier Joost Klein zich bedreigend voor kan stellen trouwens heel goed. Hij kwam bij mij ook wel over als apart, maar zeker niet agressief. Maar wat hij heeft gedaan weten we gewoon niet.

En ja, ik ben er enorm voor als werkgevers hun werknemers serieus nemen.
Dat laatste zeker, maar ook de deelnemers moet je serieus nemen.

Dat men over het onderzoek niks kan zeggen, dat is logisch, maar ze kunnen wel openheid geven over wat ze zelf aan "crisismanagement" hebben gedaan en dat komt ook niet.

Ik blijf erbij dat er andere wegen gevonden hadden kunnen worden, tenzij overduidelijk sprake is van een strafbaar feit en dat is niet het geval op basis van wat we nu weten.
pi_213545792
Het grappige is natuurlijk wel dat we door die Isralische bully weten dat het algemeen bekend was dat er restricties waren 'm.b.t. het on beeld brengen van Joost.
pi_213545800
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Leshy het volgende:

[..]
Nee, de politie is er bij betrokken omdat er aangifte is gedaan door ofwel de betrokken medewerkster, ofwel de EBU. En de politie heeft aangegeven dat ze daar waren om een "dreigement" te onderzoeken, niet een mishandeling of iets dergelijks.
[..]
De AvroTROS zit aan de kant van niets aan de hand, de cameravrouw en EBU blijkbaar aan de kant van wel iets aan de hand. Zolang we niet weten wat er daadwerkelijk gebeurd is, valt er helemaal niets te zeggen over wie er nu gelijk heeft, en blijven zowel de optie "niets aan de hand" en "verschrikkelijke bedreiging" beiden aannames.
Dat is ook niet waar. Avrotros zegt nergens dat ze een maatregel niet gepast vonden, alleen dat ze deze specifieke maatregel buiten proportioneel vinden. Dat is niet hetzelfde als "niks aan de hand"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')