Dat heb ik gisteren al uitgelegd. Maar ik schrijf de korte versie met plezier nog een keer voor je op. Als er voor het eerst in decennia iemand hangende het event gediskwalificeerd wordt dan mag je aannemen dat de organisatie een goed verhaal heeft. Want het risico is gigantisch voor ze. Als je dat combineert met een statement van de AT dat naar toon en strekking heel anders is dan de letterlijke bewoordingen dan rijst daar voor mij een bepaald beeld uit op.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is je blijkbaar heel wat waard om dit Joost allemaal in de schoenen te schuiven.
Ben benieuwd naar je beweegredenen want je hebt niet meer nieuws of bronnen dan wij.
Informatie vergaren, checken en vervolgens opschrijven is zeg maar wat journalisten doen hè? Ook als dat betrokkenen niet zo lekker uitkomt of wat dan ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat er in kranten staat is niet zo relevant, er wordt een hoop beweerd wat niet door de politie, EBU of AvroTros is bevestigd, zoals "vernieling van een camera". Als een krant dat beweert maar geen bron noemt / heeft dan kan ik dat niet serieus nemen.
Ja, dat er een beeld bij jou rijst is duidelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteren al uitgelegd. Maar ik schrijf de korte versie met plezier nog een keer voor je op. Als er voor het eerst in decennia iemand hangende het event gediskwalificeerd wordt dan mag je aannemen dat de organisatie een goed verhaal heeft. Want het risico is gigantisch voor ze. Als je dat combineert met een statement van de AT dat naar toon en strekking heel anders is dan de letterlijke bewoordingen dan rijst daar voor mij een bepaald beeld uit op.
Ik vind het moeilijk aan te nemen dat de EBU een goed verhaal heeft omdat ze veel andere signalen omtrent het intimideren van artiesten en delegaties straal genegeerd hebben. Daarmee rijst het vermoeden van willekeur en dat doet afbreuk aan de verontstelde neutraliteit van de EBU.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteren al uitgelegd. Maar ik schrijf de korte versie met plezier nog een keer voor je op. Als er voor het eerst in decennia iemand hangende het event gediskwalificeerd wordt dan mag je aannemen dat de organisatie een goed verhaal heeft. Want het risico is gigantisch voor ze. Als je dat combineert met een statement van de AT dat naar toon en strekking heel anders is dan de letterlijke bewoordingen dan rijst daar voor mij een bepaald beeld uit op.
de aanname dat het EBU geen fouten maakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat er een beeld bij jou rijst is duidelijk.
Maar dat beeld is jouw beeld.
Maar wat is dan de motivering om, ondanks het beperkte betrouwbare nieuws, die invulling te maken in het nadeel van Joost?
Dat is wel wat in de functieomschrijving staat.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Informatie vergaren, checken en vervolgens opschrijven is zeg maar wat journalisten doen hè? Ook als dat betrokkenen niet zo lekker uitkomt of wat dan ook.
Natuurlijk is dat mijn visie, maar ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog, ik heb bij herhaling gezegd dat je informatie anders kunt interpreteren of wegen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat er een beeld bij jou rijst is duidelijk.
Maar dat beeld is jouw beeld.
Maar wat is dan de motivering om, ondanks het beperkte betrouwbare nieuws, die invulling te maken in het nadeel van Joost?
Lees jij reacties eigenlijk wel?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat mijn visie, maar ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben. Sterker nog, ik heb bij herhaling gezegd dat je informatie anders kunt interpreteren of wegen.
Verder leg ik net uit waarom ik het verhaal van Klein cs niet bij voorbaat geloofwaardig vind. Dat heeft twee voorname redenen. De eerste is dat het statement van de AT naar toon en strekking heel anders is dan naar letterlijke bewoordingen. Ze laten de deur echt wagenwijd open. Het meest prominente is dat “hij heeft de cameravrouw niet aangeraakt”. Dat is zo’n rare en specifieke formulering dat ik er achterdochtig van wordt. Wat is er dan wel gebeurd? Poging tot aanraken en tegengehouden? Spullen wel aangeraakt? Maar er zitten nog een paar meer punten in.
De tweede reden is de informatie die via onafhankelijke media inmiddels tot ons gekomen is. Over een gesloopte camera, algeheel agressief gedrag en een berisping met name.
Dat samen maakt dat ik het idee heb dat het verhaal zoals de AT dat naar buiten gebracht heeft niet het hele verhaal is.
Die wielrenner, Mathieu van der Poel, heeft het jaar erna bewezen dat hij wereldkampioenwaardig was. Ik gun Joost dat hij voor altijd Europapa zal blijven. De EBU zal er nog lang een nare smaak van in de mond houden, terwijl deze grote verbinder overal waar hij in Europa komt met gespreide armen zal worden ontvangen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:43 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het zoiets is als toen met die wielrenner en die meisjes die beweerden dat ie iets bij ze had uitgespookt. Die man heeft daar zelfs een nacht voor in de cel gezeten en daar was toen ook niks aan de hand.
Natuurlijk. Ik ben altijd geïnteresseerd in argumenten, zeker ook van mensen met wie ik het niet eens ben.quote:
Het zou je sieren als je het dan ook bij de feiten haalt. En bij het gebrek aan feiten het onschuldig tot het tegendeel bewezen is principe. Op dit moment doe je geen van beiden namelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik ben altijd geïnteresseerd in argumenten, zeker ook van mensen met wie ik het niet eens ben.
Ech, je ziet het niet of wilt het niet zien.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik ben altijd geïnteresseerd in argumenten, zeker ook van mensen met wie ik het niet eens ben.
Nee, maar dat is wel wat ze vinden dat het zou moeten zijn, want het ging toch om de muziek en het was niet politiek of wat dan ook.quote:
Ik zie vergelijkingen met de EBU. 😊quote:Op maandag 13 mei 2024 11:52 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Ech, je ziet het niet of wilt het niet zien.
Jij gaat er gewoon vanuit dat de EBU de waarheid spreekt omdat een sensatiekrantje heeft beweerd wat er is gebeurd.
Je staart je hierop blind en je lijkt een ernstige vorm van tunnelvisie te hebben.
Mocht bovenstaande niet zo zijn ben je gigantisch aan het trollen.
Onvoorstelbaar voor een moderator in dat geval.
Sorry, maar als oud-verslaggever kan ik je vertellen dat 'het staat in de krant' echt een non-argument isquote:Op maandag 13 mei 2024 11:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat mag je zo vinden natuurlijk. Maar er wordt hier gesteld dat ik dingen loop te verzinnen althans verzonnen verhalen rondpomp. Dan mag je dat ook wel even onderbouwen lijkt me. Want het staat gewoon in de krant.
Het enige feit op dit moment is dat Klein gediskwalificeerd is.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je het dan ook bij de feiten haalt. En bij het gebrek aan feiten het onschuldig tot het tegendeel bewezen is principe. Op dit moment doe je geen van beiden namelijk.
Dat camera wegduwen is voor zover ik weet NIET gemeld door de EBU, AVROTROS of de politie.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
EBU, AvroTros en Zweedse politie hebben niet meer gemeld dan bedreiging en camera wegduwen.
Alles wat je, afwijkend daarvan, in de kranten leest kan je dus met een korreltje zout nemen tot er echt meer duidelijk is.
Neem je dat niet met een korreltje zout bij je onderbouwing, dan heb je een agenda om iemand kapot te maken.
Mocht er later toch een officiële verklaring komen dat er iets vernield of iemand geslagen is, dan zal ik dat niet goedpraten. Maar op dit moment is het allemaal ruis.
Heeft idd geen enkele zin. Beter negerenquote:Op maandag 13 mei 2024 11:48 schreef d_elise het volgende:
Laten we die trein gewoon lekker verder rijden op een eigen spoor. De hele tijd in (negatieve) cirkels praten wordt ook vervelend als je het toch nooit met elkaar eens gaat zijn of een prettige discussie kan voeren. En vooral gevestigde bronnen vertrouwen met de gebrekkige informatie die we nu hebben, daar horen kranten die 'van horen zeggen' iets schrijven, niet bij.
Doordat veel cis personen (laten we het lekker de de termen houden) het ESF in hokjes hebben gedrukt dat het een GAY feestje zou zijn en blabla hebben de GAY's het omarmt en er hun feestje van gemaakt. Inclusief deelname van een non binair mens.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel wat ze vinden dat het zou moeten zijn, want het ging toch om de muziek en het was niet politiek of wat dan ook.
Het werkt uiteraard twee kanten op.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook journalisten maken fouten. Dat klopt. Maar als je daarin blijft hangen dan kun je niets meer aannemen tenzij beide partijen het bevestigen oid. Ik merk hier in dit topic maar ook breder een hoop frustratie over een vermeende oneerlijke of onterechte diskwalificatie. Daar is toch ook niets over bevestigd?
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Het is ook een feit dat er geen fysiek contact is geweest en dat dat Zweedse roddelkrantje daarover vals bericht heeft. En dat het AD door dat krantje nu als bron te gebruiken ook niet betrouwbaar is. Toch blijf je dat als argument aanhalen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige feit op dit moment is dat Klein gediskwalificeerd is.
De rest eenzijdige informatie. Dus als dat de maatstaf is dan is de woede in heel NL over een vermeend onterechte diskwalificatie ook prematuur…
De directeur van de EBU (of zijn plaatsvervanger, dat heb ik zo even niet paraat) heeft toch gewoon gezegd dat het verhaal van de cameravrouw heel anders is?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het werkt uiteraard twee kanten op.
We hebben één verhaal uit een directe bron, namelijk van AVROTROS. Een bron waarbij je ervan uit kunt gaan dat zij echt op de hoogte zijn. Natuurlijk is het niet zeker dat zij de volledige waarheid vertellen, maar dan kun je nooit iets of iemand geloven als je basis is dat betrokken partijen sowieso niet de waarheid of het hele verhaal vertellen.
Daar staat geen enkel verhaal tegenover van wat je tot de tegenpartij zou kunnen rekenen, namelijk EBU of de vrouw in kwestie. Alleen opgetekende verhalen in kranten uit niet bevestigde, anonieme bronnen. Die kunnen kloppen, maar zij lopen niet eens het risico van reputatieschade als hun verhaal niet waar blijkt, want het is immers anoniem. De krant in kwestie kan achteraf zeggen "dit is wat ons verteld is, wij zijn geen bron, geven alleen het verhaal door, ons treft geen blaam".
Dus ja, dat veel mensen dan afgaan op het verhaal van een betrokken partij die ook het risico loopt betrapt te worden op leugens als hun verhaal niet klopt, vind ik dan niet zo gek.
Maar nogmaals: er is voor beide verhalen geen bewijs geleverd nog.
Ik ga vooral af op wat Cornald Maas daarover zei, nog voor aftonbladet iets opschreef…quote:Op maandag 13 mei 2024 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat er geen fysiek contact is geweest en dat dat Zweedse roddelkrantje daarover vals bericht heeft. En dat het AD door dat krantje nu als bron te gebruiken ook niet betrouwbaar is. Toch blijf je dat als argument aanhalen.
En voor de meeste mensen voelt een totale verwoesting van een droom gigantisch overdreven als er geen fysiek contact is geweest. En gezien ik jou het ook niet zie verdedigen op die manier, ga ik er van uit dat jij je laat leiden door dat roddelkrantje.
Als de organisatie een goed verhaal heeft mogen ze daarmee komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fuck the EBU?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga vooral af op wat Cornald Maas daarover zei, nog voor aftonbladet iets opschreef…
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga vooral af op wat Cornald Maas daarover zei, nog voor aftonbladet iets opschreef…
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat camera wegduwen is voor zover ik weet NIET gemeld door de EBU, AVROTROS of de politie.
Alleen door Cornald, die terwijl hij het zei ook nog eens niet leek te weten of het nou een camera of een telefoon betrof. Hij was niet bij het incident. En ook niet bij de gesprekken tussen de AVROTROS en de EBU lijkt me. Dus voor de details is hij niet persé een betrouwbare bron.
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De directeur van de EBU (of zijn plaatsvervanger, dat heb ik zo even niet paraat) heeft toch gewoon gezegd dat het verhaal van de cameravrouw heel anders is?
En hier spreek je jezelf tegen. Je bent dus gewoon een troll.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is andersom. De EU-vlaggen zouden niet geweerd zijn als Joost niet gediskwalificeerd was.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef totebel het volgende:
De EBU krijgt nu trouwens ook de EU op zn dak..vanwege het verbieden van de Europese vlag.. dat zet de diskwalificatie van Joost ook meteen in een ander daglicht.
Ik betwijfel of de eu zich er mee bemoeid had als Joost niet gediskwalificeerd was
Het wordt door velen als een pro europa liedje gezien. Op basis van de regels konden ze het niet weren.
Dus heb je nu een stok om het hondje mee te slaan
Maar we weten toch eigenlijk dat ze in hun - zorgvuldig geformuleerde - verklaring niet het volledige verhaal hebben verteld of bewust vaag zijn gebleven?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het werkt uiteraard twee kanten op.
We hebben één verhaal uit een directe bron, namelijk van AVROTROS. Een bron waarbij je ervan uit kunt gaan dat zij echt op de hoogte zijn. Natuurlijk is het niet zeker dat zij de volledige waarheid vertellen, maar dan kun je nooit iets of iemand geloven als je basis is dat betrokken partijen sowieso niet de waarheid of het hele verhaal vertellen.
Daar staat geen enkel verhaal tegenover van wat je tot de tegenpartij zou kunnen rekenen, namelijk EBU of de vrouw in kwestie. Alleen opgetekende verhalen in kranten uit niet bevestigde, anonieme bronnen. Die kunnen kloppen, maar zij lopen niet eens het risico van reputatieschade als hun verhaal niet waar blijkt, want het is immers anoniem. De krant in kwestie kan achteraf zeggen "dit is wat ons verteld is, wij zijn geen bron, geven alleen het verhaal door, ons treft geen blaam".
Dus ja, dat veel mensen dan afgaan op het verhaal van een betrokken partij die ook het risico loopt betrapt te worden op leugens als hun verhaal niet klopt, vind ik dan niet zo gek.
Maar nogmaals: er is voor beide verhalen geen bewijs geleverd nog.
In ieder geval twee dit jaar. En dat is verder prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen dat vlaggen ervoor snap ik niet goedquote:Op maandag 13 mei 2024 11:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
Doordat veel cis personen (laten we het lekker de de termen houden) het ESF in hokjes hebben gedrukt dat het een GAY feestje zou zijn en blabla hebben de GAY's het omarmt en er hun feestje van gemaakt. Inclusief deelname van een non binair mens.
Dus ja... nou ja...
het is gewoon mijn feestje!
Exactamundo.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef europapa het volgende:
[..]
Maar we weten toch eigenlijk dat ze in hun - zorgvuldig geformuleerde - verklaring niet het volledige verhaal hebben verteld of bewust vaag zijn gebleven?
AVROTROS spreekt over een "dreigende beweging". Cornald Maas zegt "het naar beneden drukken van een camera/mobieltje".
Gezien dat er al eerder problemen waren met de desbetreffende medewerker, kan ik me zo voorstellen dat dit niet op de meest vriendelijke manier is gebeurd.
Beetje makkelijk ditquote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
Ik vond deze column wel sterk: https://www.ad.nl/binnenl(...)edewerkers~ad872cb7/
Je moet er bij deze hele rel wel rekening mee houden dat Nederlanders echt uitblinken is asociaal zijn, in agressief zijn en in het bagatelliseren van negatief gedrag richting werknemers. Wat hier geaccepteerd gedrag is, is dat in Zweden zeker niet. In plaats van die algehele woede, kunnen we beter ons best doen om hier 2 dingen van te leren:
- wij kunnen en moeten in Nederland heel veel meer doen om werknemers te beschermen, kijk eens naar een land als Zweden waar werknemers beschermen wel wat voor stelt.
- we moeten nooit meer iemand naar een show sturen waar je geleefd wordt die absoluut overal de controle over wil hebben en die een hekel heeft aan interviews.
Niet makkelijk. Makkelijk is lekker verontwaardigd zijn richting de EBU omdat ze normaal Nederlands asociaal gedrag niet accepteren.quote:
Dat is nogal een gratuite bewering als je die verder niet onderbouwt met het verhaal in kwestie, lijkt me.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De directeur van de EBU (of zijn plaatsvervanger, dat heb ik zo even niet paraat) heeft toch gewoon gezegd dat het verhaal van de cameravrouw heel anders is?
Maar is dat zo? Mag je dat aannemen? Zonder te weten of dat zo is? De EBU heeft, zoals het zich laat aanzien, verschillende steken laten vallen in deze editie van ESF. Ze kunnen ook, niet wetende wat te doen, een beslissing hebben genomen waarop ze niet meer durfden terug te komen. Dat is een net zo valide aanname als dat ze vast wel een goed verhaal hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, jouw generalisaties zijn veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet makkelijk. Makkelijk is lekker verontwaardigd zijn richting de EBU omdat ze normaal Nederlands asociaal gedrag niet accepteren.
Dat is geen feit. Op het moment dat je iemands mobiel aanraakt, is dat fysiek.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat er geen fysiek contact is geweest en dat dat Zweedse roddelkrantje daarover vals bericht heeft. En dat het AD door dat krantje nu als bron te gebruiken ook niet betrouwbaar is. Toch blijf je dat als argument aanhalen.
En voor de meeste mensen voelt een totale verwoesting van een droom gigantisch overdreven als er geen fysiek contact is geweest. En gezien ik jou het ook niet zie verdedigen op die manier, ga ik er van uit dat jij je laat leiden door dat roddelkrantje.
Dat is natuurlijk zo. Het proces is volkomen verkeerd gemanaged.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Jane het volgende:
Als je het probeert terug te brengen tot de essentie is het probleem hier m.i. dat de EBU een zware strafmaatregel heeft ingezet, maar weigert die met duidelijke redenen te onderbouwen. Dat zou niet moeten kunnen.
Niet alleen Joost en de AvroTros (met al het geld dat zij aan de EBU betalen) hebben recht op duidelijkheid, maar ook het publiek en zeker ook de overige deelnemende landen/delegaties. Het kan immers anderen dan ook overkomen, al betwijfelen velen (ook ik) of men het had aangedurfd om bijv. een big 5-land of Israel te diskwalificeren.
Even de feiten:quote:Op maandag 13 mei 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet makkelijk. Makkelijk is lekker verontwaardigd zijn richting de EBU omdat ze normaal Nederlands asociaal gedrag niet accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |