quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef europapa het volgende:
[..]
Dat is geen feit. Op het moment dat je iemands mobiel aanraakt, is dat fysiek.
AVROTROS formuleert het slim door te zeggen dat de persoon in kwestie niet fysiek is aangeraakt, maar dat zegt niets over de apparatuur waar zij op dat moment mee stond te werken.
Ik heb t over EBU die een stok zag om Joost mee te slaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is anderom. De EU-vlaagem zouden niet geweerd zijn als Joost niet gediskwalificeerd was.
De EU is slechts verontwaardigd over het weren vd EU-vlaggen. Niet om de diskwalificatie van Joost. Dat interesseert ze nog minder dan niets.
Ik heb die Aran Bade afgelopen weekend voor het eerst gezien. En hoewel het er aan de buitenkant leuk uitziet heb ik niet het idee dat hij vooraan in de rij stond toen hersenen werden uitgedeeld. Hij bevestigde dan weer wel de lage dunk die ik heb van Nederlandse journalistiek.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef GeorgeM het volgende:
https://www.538.nl/de-538(...)ein-tikkende-tijdbom
Aran vanmorgen bij 538.
Hij zegt ook nog dat er iets gebeurd is bij het vliegveld waar Joost gisteren aankwam en dat het daar vanavond in Boulevard ook nog over gaat.
Politie: geen fysiek contactquote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef europapa het volgende:
[..]
AVROTROS formuleert het slim door te zeggen dat de persoon in kwestie niet fysiek is aangeraakt, maar dat zegt niets over de apparatuur waar zij op dat moment mee stond te werken.
laat ik even een lekkere tegengas opmerking er in gooien.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Troel het volgende:
[..]
In ieder geval twee dit jaar. En dat is verder prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen dat vlaggen ervoor snap ik niet goed
Nou ja dat dus. Kennelijk is het allemaal heel belangrijk wat de context allemaal precies is. Maar feit is toch wel dat Klein iemand bedreigd heeft, dat erkent zelfs de AT.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet makkelijk. Makkelijk is lekker verontwaardigd zijn richting de EBU omdat ze normaal Nederlands asociaal gedrag niet accepteren.
Wat er gebeurd is, is dat er een medewerker zich bedreigd genoeg heeft gevoeld om naar de organisatie te stappen en de politie er genoeg in zag om het aan het OM te geven en de EBU het serieus genoeg vond om een relatief groot land met een populair liedje te diskwalificeren.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Even de feiten:
Wat is er nu echt gebeurd en ook bevestigd door politie, EBU en AvroTros?
Volgens Zweedse justitie ging het toch om een niet fysieke bedreiging?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef europapa het volgende:
[..]
Cornald Maas (van de AvroTros): telefoon weggeduwd.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Politie: geen fysiek contact
EBU: geen fysiek contact
AVROTROS: geen fysiek contact
Zweeds roddelkrantje: fysiek contact
Kies je waarheid
Context, leer het gebruiken.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat dus. Kennelijk is het allemaal heel belangrijk wat de context allemaal precies is. Maar feit is toch wel dat Klein iemand bedreigd heeft, dat erkent zelfs de AT.
Totaal niet gek dat de organisatie dat niet pikt.
Dat laatste punt was bij Anouk toch net zo denk ik, en dat is ook prima gegaanquote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
Ik vond deze column wel sterk: https://www.ad.nl/binnenl(...)edewerkers~ad872cb7/
Je moet er bij deze hele rel wel rekening mee houden dat Nederlanders echt uitblinken is asociaal zijn, in agressief zijn en in het bagatelliseren van negatief gedrag richting werknemers. Wat hier geaccepteerd gedrag is, is dat in Zweden zeker niet. In plaats van die algehele woede, kunnen we beter ons best doen om hier 2 dingen van te leren:
- wij kunnen en moeten in Nederland heel veel meer doen om werknemers te beschermen, kijk eens naar een land als Zweden waar werknemers beschermen wel wat voor stelt.
- we moeten nooit meer iemand naar een show sturen waar je geleefd wordt die absoluut overal de controle over wil hebben en die een hekel heeft aan interviews.
De EBU heeft een zero tolerance beleid. Dat betekent dat ze ingrijpen wanneer een artiest zich ongepast gedraagd tegen een medewerker.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Jane het volgende:
Als je het probeert terug te brengen tot de essentie is het probleem hier m.i. dat de EBU een zware strafmaatregel heeft ingezet, maar weigert die met duidelijke redenen te onderbouwen. Dat zou niet moeten kunnen.
Niet alleen Joost en de AvroTros (met al het geld dat zij aan de EBU betalen) hebben recht op duidelijkheid, maar ook het publiek en zeker ook de overige deelnemende landen/delegaties. Het kan immers anderen dan ook overkomen, al betwijfelen velen (ook ik) of men het had aangedurfd om bijv. een big 5-land of Israel te diskwalificeren.
Ik vind dat echt zo'n rare instelling dat 'Nederlanders' zo zijn. En dus dat Klein ook zo is geweest, en dus vast vervelend en agressief is geweest en dus kan het geen klein incident zijn geweest dat disproportioneel is bestraft. De cameravrouw in kwestie was sowieso niet fout, kennelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
Ik vond deze column wel sterk: https://www.ad.nl/binnenl(...)edewerkers~ad872cb7/
Je moet er bij deze hele rel wel rekening mee houden dat Nederlanders echt uitblinken is asociaal zijn, in agressief zijn en in het bagatelliseren van negatief gedrag richting werknemers. Wat hier geaccepteerd gedrag is, is dat in Zweden zeker niet. In plaats van die algehele woede, kunnen we beter ons best doen om hier 2 dingen van te leren:
- wij kunnen en moeten in Nederland heel veel meer doen om werknemers te beschermen, kijk eens naar een land als Zweden waar werknemers beschermen wel wat voor stelt.
- we moeten nooit meer iemand naar een show sturen waar je geleefd wordt die absoluut overal de controle over wil hebben en die een hekel heeft aan interviews.
Blijkbaar geen zero tolerance beleid voor lastigvallen van kandidaten.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:17 schreef europapa het volgende:
[..]
De EBU heeft een zero tolerance beleid. Dat betekent dat ze ingrijpen wanneer een artiest zich ongepast gedraagd tegen een medewerker.
En dat Joost zich ongepast heeft gedragen, is door beide partij bevestigd.
Dan is het inderdaad de vraag of de maatregel gepast is, maar dat is niet een vraag die door het publiek moet worden beantwoord, maar door de organisatie.
De organisatie heeft gemeend van wel. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar onder de streep had Joost zich niet in deze situatie moeten brengen.
Nou, poehpoeh. Sommigen op het internet nemen al geen andere waarheid meer aan dan dat hij geweld tegen vrouwen heeft gebruikt door dit gegoochel.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas (van de AvroTros): telefoon weggeduwd.
Nee, dat is niet wat Cornald Maas zei.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder benoemd, de scheidsrechter geen aanleiding geven om te fluiten is onderdeel van professioneel gedrag in een wedstrijdsituatie. Jij hebt namelijk veel meer te verliezen dan hij.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:17 schreef europapa het volgende:
[..]
De EBU heeft een zero tolerance beleid. Dat betekent dat ze ingrijpen wanneer een artiest zich ongepast gedraagd tegen een medewerker.
En dat Joost zich ongepast heeft gedragen, is door beide partij bevestigd.
Dan is het inderdaad de vraag of de maatregel gepast is, maar dat is niet een vraag die door het publiek moet worden beantwoord, maar door de organisatie.
De organisatie heeft gemeend van wel. Daar kunnen we allemaal wat van vinden, maar onder de streep had Joost zich niet in deze situatie moeten brengen.
Ok, dan van te voren duidelijker zijn dat ze alleen mee kunnen doen als ze elk moment beschikbaar willen zijn voor interviews en filmen (en dan ook niet onder vlaggen wegduiken, kleutergedrag) en een echt uithangbord van Nederland willen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:16 schreef Magica het volgende:
[..]
Dat laatste punt was bij Anouk toch net zo denk ik, en dat is ook prima gegaan
Het is wel een geruststellend gevoel dat er 70 jaar ESF blijkbaar nooit iets ergers achter de schermen is gebeurd dan een weggeduwde telefoon.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, poehpoeh. Sommigen op het internet nemen al geen andere waarheid meer aan dan dat hij geweld tegen vrouwen heeft gebruikt door dit gegoochel.
wat ik begrijp is dat standaard met elke zaak dat het naar het OM gaat om te kijken of er een gevolg aan komt ja of nee. Zelfs bij iets dat door de politie al zou zijn bestempeld als onzin.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat er gebeurd is, is dat er een medewerker zich bedreigd genoeg heeft gevoeld om naar de organisatie te stappen en de politie er genoeg in zag om het aan het OM te geven en de EBU het serieus genoeg vond om een relatief groot land met een populair liedje te diskwalificeren.
Dat zijn de enige feiten die we zeker weten.
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef europapa het volgende:
[..]
Maar we weten toch eigenlijk dat ze in hun - zorgvuldig geformuleerde - verklaring niet het volledige verhaal hebben verteld of bewust vaag zijn gebleven?
AVROTROS spreekt over een "dreigende beweging". Cornald Maas zegt "het naar beneden drukken van een camera/mobieltje".
Gezien dat er al eerder problemen waren met de desbetreffende medewerker, kan ik me zo voorstellen dat dit niet op de meest vriendelijke manier is gebeurd.
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat camera wegduwen is voor zover ik weet NIET gemeld door de EBU, AVROTROS of de politie.
Alleen door Cornald, die terwijl hij het zei ook nog eens niet leek te weten of het nou een camera of een telefoon betrof. Hij was niet bij het incident. En ook niet bij de gesprekken tussen de AVROTROS en de EBU lijkt me. Dus voor de details is hij niet persé een betrouwbare bron.
Ik denk dat wij allebei weten dat er een verschil is tussen een persoon aanraken en aanraken van een mobieltje van een persoon?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Politie: geen fysiek contact
EBU: geen fysiek contact
AVROTROS: geen fysiek contact
Zweeds roddelkrantje: fysiek contact
Kies je waarheid
Ik durf daar niet van uit te gaan, maar dan moet ik m'n onderbuikmening over de medewerkster gaan delen om dat te onderbouwenquote:Op maandag 13 mei 2024 12:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is wel een geruststellend gevoel dat er 70 jaar ESF blijkbaar nooit iets ergers achter de schermen is gebeurd dan een weggeduwde telefoon.
Als je het wegduwen van een camera die je persoonlijke ruimte binnendringt al weg gaat zetten als iets slechts, ga ik niet op je in.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef europapa het volgende:
[..]
Ik denk dat wij allebei weten dat er een verschil is tussen een persoon aanraken en aanraken van een mobieltje van een persoon?
Ik zou dat laatste ook niet per se omschrijven als 'fysiek contact' omdat dat de indruk geeft dat iemand een persoon heeft aangeraakt.
Ik neem aan dat iedereen hier weet dat we in elk buitenland zo bekend staan, toch?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu zijn alle Nederlanders ineens asociaal. Je moet wat als je vooroordeel over iemand je zo in de weg zit.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dit bedoel ik dus. Tuurlijk waren ze er als de kippen bij om te zeggen dat het niks met Israël of de Israëlische delegatie te maken heeft maar nu begin ik daar toch aan te twijfelen eerlijk gezegd. Kan ook zijn dat ze dat hebben gezegd om gezeik te voorkomen daarover. NL zou compleet over de zeik gaan als bekend zou worden dat ‘we’ door iemand van de Israëlische delegatie gediskwalificeerd zouden zijn?quote:Op maandag 13 mei 2024 06:34 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook onzin.
Er werd al aangegeven dat betreffende "cameravrouw" het al eerder had gedaan, en daar zijn ook beelden van:
[ x ]
Plus, niet alleen de songwriter, ook de stylist heeft zich er schuldig aan gemaakt (en ook die beelden zijn er), en hij is vervolgens zaterdag van het terrein gezet (meerdere bronnen) :
[ afbeelding ]
Zie ook:
[ afbeelding ]
En Peles plaatste na een foto van Joost:
[ afbeelding ]
Behalve Joost werden meerden ongewenst prive gefilmd door Peles en Betzalili (verzoeken daarmee te stoppen werden genegeerd) en omdat daar geen actie op ondernomen werd, weigerden deze vier deel te nemen aan de vlaggen parade, waarna ze wederom lastig werden gevallen wederom op camera door iemand uit het team (zie video hieronder). Kijk ook even wat Betzalili over de Nemo zegt, en Peles over Joost op hun accounts.
Het filmen van Appie en de begeleider van Joost door een ander lid van de groep (ook online gezet), deze man was het tevens die later vrolijk de deur zonder de Nederlandse vlag in beeld bracht:
[ x ]
Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen achter de schermen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten initieel weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Israëlische delegatie.
Voor de duidelijkheid, het betrof hier 3 personen welke zich daar onhebbelijke gedroegen, niet een complete delegatie of een land, dus bespaar me beschuldigingen van dien aard, dank u.
Nee, dat zijn de Engelsen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen hier weet dat we in elk buitenland zo bekend staan, toch?
Als het een Nederlandse cameraman was geweest die dit bij een vrouwelijke artiest had gedaan hadden ze precies andersom geluld. Het bevestigt alleen iets voor ze wat ze altijd al graag roepen. Bij die Sander Schimmelpenninck lijkt elke column van ‘m wel over onbeschofte Nederlanders te gaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu zijn alle Nederlanders ineens asociaal. Je moet wat als je vooroordeel over iemand je zo in de weg zit.
We staan echt niet beter bekend dan de Engelsen.quote:
Ik denk dat je vooral jezelf graag hoort praten.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik ben altijd geïnteresseerd in argumenten, zeker ook van mensen met wie ik het niet eens ben.
Wanneer je je ergert aan een persoon die je tegen de afspraken in voor de zoveelste keer staat te filmen en een "dreigende beweging" maakt... over wat voor bewegingen zouden we het dan precies kunnen hebben volgens mij?quote:
in dit geval ziet schrijven, maar je idee is helderquote:Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral jezelf graag hoort praten.
Oh ja, dan is het inderdaad wel aannemelijk dat Joost per definitie fout zat.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen hier weet dat we in elk buitenland zo bekend staan, toch?
Het is niet eens uitgesloten dat het een Israëlische medewerkster was. En als die ook maar half zo slecht was als de delegatie, vind ik dat Joost nog coulant is geweest.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:21 schreef KnalPoenani het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dit bedoel ik dus. Tuurlijk waren ze er als de kippen bij om te zeggen dat het niks met Israël of de Israëlische delegatie te maken heeft maar nu begin ik daar toch aan te twijfelen eerlijk gezegd. Kan ook zijn dat ze dat hebben gezegd om gezeik te voorkomen daarover. NL zou compleet over de zeik gaan als bekend zou worden dat ‘we’ door iemand van de Israëlische delegatie gediskwalificeerd zouden zijn?
Nee, ik was daar niet mee bekend. En dan nog is dat op basis van bepaalde Nederlanders die zich niet weten te gedragen en is dat niet iets dat te extrapoleren is naar alle Nederlanders.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel de bliksemafleiderquote:Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
We staan echt niet beter bekend dan de Engelsen.
Ah ja. Want een strafrechtelijk sepot betekent dat er niets gebeurd is en de EBU dus verkeerd gehandeld heeft. Wat een onzin.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef d_elise het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk doen als de zaak geseponeerd wordt en/of Joost niet schuldig wordt bevonden? Ik ben benieuwd of jullie dan nog in dit topic te vinden zijn. Zal wel niet, want voorheen waren jullie er ook nooit.
Waarmee ik niet zeg dat ik het wél blind voor Joost opneem, ik weet niet wat er is gebeurd en ga gewoon af op de verklaringen van de politie, de EBU en de AvroTros.
You get my point.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
in dit geval ziet schrijven, maar je idee is helder
Hoe we ook bekend staan, het gaat niet om heel Nederland maar om het incident met Joost Klein.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
We staan echt niet beter bekend dan de Engelsen.
Voor de goede orde: ik persoonlijk vind dat niet per se noemenswaardig (tenzij het op een zeer agressieve manier is gebeurd) en dus de maatregel overdreven.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het wegduwen van een camera die je persoonlijke ruimte binnendringt al weg gaat zetten als iets slechts, ga ik niet op je in.
Ik vind context in deze zeer belangrijk. Zoals we nu weten is er geen fysiek geweld gebruikt maar een bedreiging geuit.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat dus. Kennelijk is het allemaal heel belangrijk wat de context allemaal precies is. Maar feit is toch wel dat Klein iemand bedreigd heeft, dat erkent zelfs de AT.
Totaal niet gek dat de organisatie dat niet pikt.
In de bus naar Polen of de trein naar Berlijn gaat iedereen een paar banken verder zitten als wij instappenquote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ben dus per definitie schuldig als ik naar buitenland ga
Die politie is er alleen maar bij betrokken dankzij de roddels van eerder genoemde roddelkrant. Want fysiek geweld.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Want een strafrechtelijk sepot betekent dat er niets gebeurd is en de EBU dus verkeerd gehandeld heeft. Wat een onzin.
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat camera wegduwen is voor zover ik weet NIET gemeld door de EBU, AVROTROS of de politie.
Alleen door Cornald, die terwijl hij het zei ook nog eens niet leek te weten of het nou een camera of een telefoon betrof. Hij was niet bij het incident. En ook niet bij de gesprekken tussen de AVROTROS en de EBU lijkt me. Dus voor de details is hij niet persé een betrouwbare bron.
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat iets wat een Nederlander af zou doen als 'hooguit reden voor een waarschuwing' in het buitenland wel anders opgevat wordt.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh ja, dan is het inderdaad wel aannemelijk dat Joost per definitie fout zat.
Lieve hemel, wat een redenatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |