abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213543156

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

pi_213543157
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Eh ze zijn gedwongen hun land in de steek te laten he. :D
En wat kan deze stuntje hier nou aan doen?
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Jane het volgende:

[..]
De EBU is gevestigd in Zwitserland, dus als je (als NPO) een rechtszaak tegen hen start, zal waarschijnlijk het Zwitserse recht van toepassing zijn. Neem ik aan.
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 01:05:58 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213543160
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Eh ze zijn gedwongen hun land in de steek te laten he. :D
En wat kan deze stuntje hier nou aan doen?
Denk dat we onszelf toch wat meer hadden moeten aanpassen op het evenement als delegatie. Gewoon net wat serieuzer. Nu lijkt het een beetje alsof ze gewoon even de boel op stelten zijn komen zetten om vervolgens met lege handen weer terug te keren.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213543162
Ik vind dat Joost volgend jaar een nieuwe kans moet krijgen met dezelfde lied. Ik ben nog steeds een beetje flabbergasted door het hele verhaal.

Is er eindelijk een nummer op het ESF waar ik razend enthousiast over ben, gebeurt er dit allemaal -O-
Echt een anti-climax dit. :{
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 13 mei 2024 @ 01:08:51 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213543163
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.
[..]
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).
Mits het verhaal in de Telegraaf klopt..

Wat Joost eerder gedaan zou hebben is ook onbekend, al is er wel bekend dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden.
Mogelijk dat de klacht van de cameravrouw daar ook over gaat, dat Joost niet mee wil werken.

Het gaat uitendelijk allemaal om de centen dus ook de EBU wil leuke filmpjes op sociale media kunnen zetten van de artiesten na hun optreden.. en de artiesten hebben daar blijkbaar maar aan mee te werken, of ze willen of niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:09:51 #6
163650 Greys
pi_213543165
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Denk dat we onszelf toch wat meer hadden moeten aanpassen op het evenement als delegatie. Gewoon net wat serieuzer. Nu lijkt het een beetje alsof ze gewoon even de boel op stelten zijn komen zetten om vervolgens met lege handen weer terug te keren.
Hij nam het evenement echt heel serieus. Heeft alle interviews twee weken lang als een pro gedaan etc. En daarnaast plezier maken met je vogel is weinig mis mee imho. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543168
quote:

[..]
[..]
Ongetwijfeld; maar als de EBU zomaar een fatale termijn inbouwt door te verwijzen naar het strafrechtelijk proces, dan schept dat nieuwe feiten. Als je voor het gemak aanneemt dat EBU de arbiter is, dan mag die zich nooit verschuilen achter de strafrechter in de toekomst. Je moet altijd zelf tot een zorgvuldige afweging komen. En omdat de aard van de zaak behandeling voor 21.00 een vereiste maakt...just saying.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:12:02 #8
163650 Greys
pi_213543170
quote:
11s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Mits het verhaal in de Telegraaf klopt..

Wat Joost eerder gedaan zou hebben is ook onbekend, al is er wel bekend dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden.
Mogelijk dat de klacht van de cameravrouw daar ook over gaat, dat Joost niet mee wil werken.

Het gaat uitendelijk allemaal om de centen dus ook de EBU wil leuke filmpjes op sociale media kunnen zetten van de artiesten na hun optreden.. en de artiesten hebben daar blijkbaar maar aan mee te werken, of ze willen of niet.
Hij heeft er grotendeels ook gewoon aan meegewerkt. En degene die voorheen de socials deed met z'n team voor de EBU heeft verklaard op Twitter dat als er op een gegeven moment nee werd gezegd dat gewoon werd gerespecteerd en dat ook zo hoorde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543173
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:09 schreef Greys het volgende:
Heeft alle interviews twee weken lang als een pro gedaan etc
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Israëlische inzending…
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:15:49 #10
163650 Greys
pi_213543176
quote:

[..]
Wederom: die scheidsrechter hoort te weten dat nee is nee. Dat geldt niet alleen als vrouwen dat zeggen maar ook als dat is afgesproken met een man.
Hij is geen slaaf en ook geen robot. Hij is een mens dat wil dat men zich ook aan de afspraken houdt.

En daarbij ging het hier om het filmpje van Stuntje waarop werd gezegd dat ze hun land in de steek hebben gelaten. Geef dan op z'n minst toe dat de kans dat Stuntje daar ook maar iets aan kon doen waarschijnlijk gewoon nul is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:16:19 #11
163650 Greys
pi_213543178
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Israëlische inzending…
We praten hier over de man die op Lowlands al met een vlag over z'n kop zat en iedereen dat toen prachtig vond.

En daarbij zei ik INTERVIEWS in de post waarop je reageert. Wel de discussie fair houden ajb. :) Want dat met die vlag was een persco. Ik bedoelde de interviews met alle pers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543180
quote:

[..]
En de Griekse zangeres deed alsof ze sliep tijdens de antwoorden van Israël. Ook niet berispt. Bovendien horen we nu van meerdere artiesten dat de aanwezigheid van de Israëlische delegatie voor een nare sfeer zorgde, dus de vraag van de Poolse interviewer was meer dan terecht. En de reactie van Joost ook: waarom hoeft zij daar geen antwoord op te geven terwijl de rest wel vragen krijgt over Israël/de sfeer etc.?
  maandag 13 mei 2024 @ 01:16:51 #13
45 SiGNe
pi_213543181
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij heeft er grotendeels ook gewoon aan meegewerkt. En degene die voorheen de socials deed met z'n team voor de EBU heeft verklaard op Twitter dat als er op een gegeven moment nee werd gezegd dat gewoon werd gerespecteerd en dat ook zo hoorde.
Hoe excentriek ook, de artiesten moeten gerespecteerd worden.
Er zijn ook acteurs die zich volledig inleven in een karakter, Jareth Leto bijv. , die is op zo'n moment een andere persoonlijkheid om de rol geloofwaardig te houden.
Dat gaat verder dan gewoon acteren.
pi_213543183
Eerste repetitie vlak na afloop:

"Hello, what dit you find? Is the dead of your parents such an impact, tell me more?"

Joost: "I am sorry, no comment."

Volgende dag, toch weer proberen: "Hello Joost, how are you, can you tell me about your feelings for your late elders?"

Joost: " Sorry, not at this moment."

En dag drie gezeik, hoppa, een QF.
pi_213543188
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Wederom: die scheidsrechter hoort te weten dat nee is nee. Dat geldt niet alleen als vrouwen dat zeggen maar ook als dat is afgesproken met een man.
Hij is geen slaaf en ook geen robot. Hij is een mens dat wil dat men zich ook aan de afspraken houdt.
Zelfs als dat zo is gegaan dan nog neemt dat niet weg dat je geen mensen die hun werk doen moet bedreigen, zeker niet als je al gewaarschuwd bent. Dat is gewoon professioneel gedrag. Laten gaan, melding maken en de mensen die daar voor zijn het laten oplossen. Het recht in eigen hand nemen is altijd fout, zeker als je het tegen ‘gewone’ medewerkers doet.
quote:
En daarbij ging het hier om het filmpje van Stuntje waarop werd gezegd dat ze hun land in de steek hebben gelaten. Geef dan op z'n minst toe dat de kans dat Stuntje daar ook maar iets aan kon doen waarschijnlijk gewoon nul is.
Het woordje ‘ze’ is key natuurlijk. Winnen doe je samen, verliezen doe je samen.
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:19:37 #16
163650 Greys
pi_213543189
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:17 schreef Firuze60 het volgende:
Eerste repetitie vlak na afloop:

"Hello, what dit you find? Is the dead of your parents such an impact, tell me more?"

Joost: "I am sorry, no comment."

Volgende dag, toch weer proberen: "Hello Joost, how are you, can you tell me about your feelings for your late elders?"

Joost: " Sorry, not at this moment."

En dag drie gezeik, hoppa, een QF.
Ik zal maar niet meer om een bron vragen aan je he? Want je zuigt nu alles gewoon maar uit je duim.

Ik ga slapen mensen. De discussie ging een tijd prima en fair maar dit gaat nergens meer over. Good night!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543190
quote:

[..]
Niet veel erger dan Maneskin deed. Die mochten hun trofee afhalen ondanks de verdenking van cocaïne gebruik op TV (en ja ik weet de verklaring, maar dat is nooit onderzocht door de politie).

Verder denk ik dat Joost Klein een snoeiharde professional is als het gaat om zijn brand. Dat blijkt uit de aanloop naar het Songfestival, zijn deelname en zelfs zijn gedrag in de huidige shit storm. Hij heeft diverse dingen gedaan die hem de sympathie van het bredere publiek opleveren. Ik schat dat hij vandaag meer nieuwe volgers heeft gekregen op IG dan het hele verdere veld bijelkaar. Wat Joost Klein ook is, hij is geen on gericht projectiel.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:21:27 #18
163650 Greys
pi_213543193
Oh hadden we deze al?
Ja zeker?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213543196
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:20 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet veel erger dan Maneskin deed. Die mochten hun trofee afhalen ondanks de verdenking van cocaïne gebruik op TV (en ja ik weet de verklaring, maar dat is nooit onderzocht door de politie).

Verder denk ik dat Joost Klein een snoeiharde professional is als het gaat om zijn brand. Dat blijkt uit de aanloop naar het Songfestival, zijn deelname en zelfs zijn gedrag in de huidige shit storm. Hij heeft diverse dingen gedaan die hem de sympathie van het bredere publiek opleveren. Ik schat dat hij vandaag meer nieuwe volgers heeft gekregen op IG dan het hele verdere veld bijelkaar. Wat Joost Klein ook is, hij is geen on gericht projectiel.
Hij is van 700.000 naar 1,4 miljoen gegaan op insta in de laatste 4 dagen.
pi_213543198
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:16 schreef Greys het volgende:

[..]
We praten hier over de man die op Lowlands al met een vlag over z'n kop zat en iedereen dat toen prachtig vond.

En daarbij zei ik INTERVIEWS in de post waarop je reageert. Wel de discussie fair houden ajb. :) Want dat met die vlag was een persco. Ik bedoelde de interviews met alle pers.
Een persconferentie waarbij vragen beantwoord worden is een vorm van een interview. Dit is draaien.

Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel. En zoals zovaak liggen gek en geniaal dicht bij elkaar. Gegokt en verloren wat dat betreft. Helaas, want ook ik had liever anders gezien.
zie email 27 oktober
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:28:16 #21
163650 Greys
pi_213543207
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zelfs als dat zo is gegaan dan nog neemt dat niet weg dat je geen mensen die hun werk doen moet bedreigen, zeker niet als je al gewaarschuwd bent. Dat is gewoon professioneel gedrag. Laten gaan, melding maken en de mensen die daar voor zijn het laten oplossen. Het recht in eigen hand nemen is altijd fout, zeker als je het tegen ‘gewone’ medewerkers doet.
Deels eens (dat hij dat sowieso beter niet had kunnen doen) maar is er echt een bevestiging ergens dat HIJ al gewaarschuwd was want die heb ik nog steeds nergens gezien? Dat er eerder 'onenigheid' geweest was kan net zo goed zijn geweest dat ze het dus gewoon oneens waren. 'Film me nou niet joh, heb toch gezegd dat ik het niet wil'. Volgens AvroTros is het 'herhaaldelijk' aangegeven namelijk. En afgesproken. Dus nee, beter had ie niks gedaan idd. Maar ánderen braken de afspraken met hem. Dan kan je zeggen 'ga nogmaals klagen' maar dat was dus al gedaan. Vandaar de gemaakte afspraken. Dan zou EBU dat toch echt moeten meenemen in hun beslissing tot diskwalificatie. Dat er van hun kant ook dingen fout gingen. En we zijn allemaal mens, zoals hij zingt. Dus te emotioneel of boos reageren kan. Maar een finale afpakken?

quote:
Het woordje ‘ze’ is key natuurlijk. Winnen doe je samen, verliezen doe je samen.
Het komt niet in me op eerlijk gezegd om Appie of Stuntje hier iets kwalijk te nemen dus laat ze maar lekker filmpjes maken om hun teleurstelling te uiten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 01:31:54 #22
163650 Greys
pi_213543214
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:23 schreef trein2000 het volgende:
Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel.
Als ik wist dat je dit echt vindt had ik de moeite niet meer genomen om toch nog uitgebreid te reageren. Want ik ben het hier zó enorm mee oneens. Hij heeft het hele maandenlange voortraject meer dan perfect gedaan. Beter dan welke inzending ooit. Qua PR. Qua leuk gedrag. Zodanig dat heel NL achter hem ging staan. Daar in Malmö heeft hij het overgrote merendeel keurig in de pas gelopen. Aan de socials meegedaan. Vele vele superleuke interviews gegeven. Ik vind dit echt een enorm unfaire uitspraak van je.

En zo ga ik toch nog teleurgesteld naar bed. Jammer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 01:35:35 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213543219
quote:

[..]
Een persconferentie waarbij vragen beantwoord worden is een vorm van een interview. Dit is draaien.

Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel. En zoals zovaak liggen gek en geniaal dicht bij elkaar. Gegokt en verloren wat dat betreft. Helaas, want ook ik had liever anders gezien.
Wow..

Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen. Ik had je heel hoog zitten (en dat weet je). Maar dit en je posts vd afgelopen dagen slaan werkelijk alles.

Ik ben heel erg teleurgesteld in je. En dit is niet bedoeld als aanval. Dit is gewoon even open en eerlijk zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 01:44:53 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213543232
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow..

Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen. Ik had je heel hoog zitten (en dat weet je). Maar dit en je posts vd afgelopen dagen slaan werkelijk alles.

Ik ben heel erg teleurgesteld in je. En dit is niet bedoeld als aanval. Dit is gewoon even open en eerlijk zijn.
Stel je aan zeg. Hij zegt niks raars
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213543238
Evert sloopte Joost net bij Shownieuws.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 13 mei 2024 @ 02:17:50 #26
45 SiGNe
pi_213543266
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:47 schreef superniger het volgende:
Talpa :r
pi_213543267
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:47 schreef superniger het volgende:
Oh we kennen het type van Santegoeds. Die past naadloos bij het volk dat de EBU zo problematisch maakt. Die heeft geen enkele ontwikkeling meer doorgemaakt sinds hij in de jaren 80 bij Chez Manfred stond. Vond Europapa vanaf het begin niks, heeft het nooit uit geluisterd en haat Joost omdat hij hem bijna heeft laten nadenken over iets.
  maandag 13 mei 2024 @ 02:29:55 #28
45 SiGNe
pi_213543272
quote:

[..]

Ongeleid projectiel gaat ook wat ver, er is niet eens bekend wat er allemaal gebeurd is en wie er de waarheid spreekt.

Ik kende Joost klein ook niet voor bekend werd dat hij het songfestival zou doen, vond de beslissing ook een beetje raar maar toen ik wat beelden zag van eerdere optredens is hij wel een podiumbeest.
En ja, hij heeft (nog steeds) een groot trauma wat betreft het verlies van z'n ouders, vader op 12jarige leeftijd verloren, moeder daarna doorgedraaid en toen die weer aan de betere hand was ging die ook dood.

Hij gebruikt die emoties ook in z'n muziek en heeft daarom ook gezegd dat hij na z'n optreden niet gefilmd wilde worden en dat is niet gerepecteerd.
Voor artiesten is zulk gedrag totaal niet raar, hoort erbij.

maar om iemand dan meteen een ongeleid projectiel te noemen.. nee.. hoogstens excentriek zoals ik al eerder zei
  maandag 13 mei 2024 @ 02:53:16 #29
45 SiGNe
pi_213543286
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef KnalPoenani het volgende:
Het is toch wel raar allemaal. Ze hebben het maar over een cameravrouw dus ik dacht aan een echte camera maar het blijkt dus om een filmende vrouw met een telefoon te gaan?
Als het echt een cameravrouw was geweest van de organisatie was ze toch ontslagen als ze tegen gemaakte afspraken in artiesten filmt met haar telefoon? Ik zou het niet hoeven flikken op mijn werk tenminste.
En meerdere incidenten met dezelfde cameravrouw?
Volgens mij gaat het gewoon over die Israëlische fotografe. Die probeerde Joost ook meerdere keren te filmen waarbij hij aangaf dat niet te willen. Je maakt mij niet wijs dat hij met meerdere vrouwen daar meerdere incidenten heeft gehad,
Filmen met een telefoon is tegenworodig redelij normaal, ook bij de officiele pers.
Het is dan veel makkelijker om snel iets op Insta, facebook, X, etc. te zetten.

Van wat ik begrepen heb (niet bevestigd) is het iemand van SVT die voor het sociale media team zou werken.
Een medewerker van de Zweedse televisie dus.
nogmaals, niet bevestigd.
pi_213543349
De Telegraaf heeft het over een camera, lijkt me geen telefoon

'Daarbij zou een jonge fotografe betrokken zijn, wier camera door toedoen van Klein beschadigd raakte.'

'Als gevolg van de aanvaring zou de camera van de fotografe kapot zijn gegaan"
pi_213543386
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef KnalPoenani het volgende:

Het is toch wel raar allemaal. Ze hebben het maar over een cameravrouw dus ik dacht aan een echte camera maar het blijkt dus om een filmende vrouw met een telefoon te gaan? Als het echt een cameravrouw was geweest van de organisatie was ze toch ontslagen als ze tegen gemaakte afspraken in artiesten filmt met haar telefoon? Ik zou het niet hoeven flikken op mijn werk tenminste. En meerdere incidenten met dezelfde cameravrouw? Volgens mij gaat het gewoon over die Israëlische fotografe. Die probeerde Joost ook meerdere keren te filmen waarbij hij aangaf dat niet te willen. Je maakt mij niet wijs dat hij met meerdere vrouwen daar meerdere incidenten heeft gehad,
Dat is natuurlijk ook onzin.
Er werd al aangegeven dat betreffende "cameravrouw" het al eerder had gedaan, en daar zijn ook beelden van:

twitter

Plus, niet alleen de songwriter, ook de stylist heeft zich er schuldig aan gemaakt (en ook die beelden zijn er), en hij is vervolgens zaterdag van het terrein gezet (meerdere bronnen) :

Zie ook:

En Peles plaatste na een foto van Joost:

Behalve Joost werden meerden ongewenst prive gefilmd door Peles en Betzalili (verzoeken daarmee te stoppen werden genegeerd) en omdat daar geen actie op ondernomen werd, weigerden deze vier deel te nemen aan de vlaggen parade, waarna ze wederom lastig werden gevallen wederom op camera door iemand uit het team (zie video hieronder). Kijk ook even wat Betzalili over de Nemo zegt, en Peles over Joost op hun accounts.

Het filmen van Appie en de begeleider van Joost door een ander lid van de groep (ook online gezet), deze man was het tevens die later vrolijk de deur zonder de Nederlandse vlag in beeld bracht:

twitter

Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen achter de schermen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten initieel weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Israëlische delegatie.

Voor de duidelijkheid, het betrof hier 3 personen welke zich daar onhebbelijke gedroegen, niet een complete delegatie of een land, dus bespaar me beschuldigingen van dien aard, dank u.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 13-05-2024 06:59:07 ]
pi_213543397
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:34 schreef Za het volgende:

[..]
Er werd al aangegeven dat betreffende "cameravrouw" het al eerder had gedaan, en daar zijn ook beelden van:

[ x ]

Plus, niet alleen de songwriter, ook de stylist heeft zich er schuldig aan gemaakt (en ook die beelden zijn er), en hij is vervolgens zaterdag van het terrein gezet (meerdere bronnen) :

[ afbeelding ]

Zie ook:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Behalve Joost werden meerden ongewenst prive gefilmd door Peles en Betzalili (verzoeken daarmee te stoppen werden genegeerd) en omdat daar geen actie op ondernomen werd, weigerden deze vier deel te nemen aan de vlaggen parade, waarna ze wederom lastig werden gevallen wederom op camera door iemand uit het team (zie video hieronder). Kijk ook even wat Betzalili over de Nemo zegt, en Peles over Joost op hun accounts.

Het filmen van Appie en de begeleider van Joost door een ander lid van de groep (ook online gezet), deze man was het tevens die later vrolijk de deur zonder de Nederlandse vlag in beeld bracht:

[ x ]

Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Israëlische delegatie.

Voor de duidelijkheid, het betrof hier 3 personen welke zich daar onhebbelijke gedroegen, niet een complete delegatie of een land, dus bespaar me beschuldigingen van dien aard, dank u.
EBU en AVROTROS zeggen toch beide duidelijk dat er geen andere delegaties bij betrokken zijn?
pi_213543403
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:51 schreef europapa het volgende:

EBU en AVROTROS zeggen toch beide duidelijk dat er geen andere delegaties bij betrokken zijn?
2 personen zijn geen delegaties.

(Die man met die pet heeft Joost niet gefilmd)
pi_213543407
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:34 schreef Za het volgende:

[..]

[ x ]

[ afbeelding ]

Zie ook:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ x ]

Het is vrij ongeloofwaardig dat Joost naast het ongevraagd filmen en online zetten door Peles, ook nog door een Zweedse cameravrouw meermaals zou zijn lastig gevallen achter de schermen.
Bovendien viel de naam al direct middels iemand ter plekke, en ook de Zweedse roddelkrant en anderen lieten weten dat het gebeuren met Joost een incident betrof met iemand van de Israëlische delegatie.

Kap gewoon eens met deze complotten. Er is al 100 keer gezegd dat het niet om deze Israëlische gaat en het een cameravrouw van de EBU is, waarschijnlijk Zweeds. En toch maar blijven herhalen. :Z
pi_213543412
Was het jullie trouwens ook opgevallen dat tijdens het geven bij de punten nooit het LED-scherm met ‘Netherlands’ in beeld kwam zoals bij alle andere landen. :')

Oh man hoeveel gezeik zou er wel niet achter de schermen zijn nu.
pi_213543423
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Kap gewoon eens met deze complotten. Er is al 100 keer gezegd dat het niet om deze Israëlische gaat en het een cameravrouw van de EBU is, waarschijnlijk Zweeds. En toch maar blijven herhalen. :Z
Kap eens met deze complotten, er is nergens gezegd dat het een zweedse cameravrouw is.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 07:09:41 #37
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213543424
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:01 schreef Em31 het volgende:
Was het jullie trouwens ook opgevallen dat tijdens het geven bij de punten nooit het LED-scherm met ‘Netherlands’ in beeld kwam zoals bij alle andere landen. :')

Dat is mij ook opgevallen. Dat Martin osterdahl met een koptelefoon op had, die wist gewoon dit shit was aan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213543426
Ach Henny Huisman.

quote:
Henny Huisman kotst op Joost Klein: ‘Die jongen is respectloos’

Henny Huisman heeft er helemaal geen moeite mee dat Joost Klein uit het Eurovisie Songfestival is gegooid. Hij vindt hem namelijk een onbeschofte jongen. “Gewoon respectloos.”

https://www.mediacourant.(...)ngen-is-respectloos/

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 13 mei 2024 @ 07:17:00 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_213543434
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:11 schreef superniger het volgende:
Ach Henny Huisman.
[..]

Henny Huisman :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_213543445
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Zo :D zou het ‘m morgen ook lukken om bovenaan te staan zonder finale?
Jezus wat een verschil. Maar dit is inderdaad nog van zaterdag, toen ging het de hele dag over Joost Klein. Je mag verwachten dat Nemo op zondag toch wel wat meer is gestreamd.
pi_213543473
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:11 schreef superniger het volgende:
Ach Henny Huisman.
[..]

Ah ja. Het was wachten op de BN-ers die een mening hebben gebaseerd op halve verhalen. :D
Maar goed. Bij de fittie tussen Ilse en Waylon was Waylon ook de boosdoeners, volgens Hen.
pi_213543492
quote:

[..]

En waar is ie juist geniaal in?
Gek zou ik hem eigl. ook niet noemen.
pi_213543498
De nieuwsontwikkeling had tot meer duidelijkheid moeten leiden maar het zit door de verschillende waarnemingen en verandering in berichten nog heel erg in het vage.

Zou kunnen dat dit allemaal heel lang een beetje in een schemergebied blijft hangen.

Wat ik neutraal bekeken jammer vindt voor een NL artiest is dat je erheen kunt willen voor je eigen doel, maar er niet onderuit komt om een mening over dat conflict te moeten hebben. Erover zwijgen is ook een mening. Denk dat alle artiesten in hun land op dit moment wel ergens beladen worden met dit onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 13-05-2024 08:03:50 ]
pi_213543512
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:49 schreef Loverboii het volgende:

[..]
En waar is ie juist geniaal in?
Gek zou ik hem eigl. ook niet noemen.
Volgens mij zijn we tweede geworden in onze halve finale. Dan doe je ook wel iets goed natuurlijk ;)
zie email 27 oktober
pi_213543539
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn we tweede geworden in onze halve finale. Dan doe je ook wel iets goed natuurlijk ;)
Goed zijn in het bijna winnen van het esf. Kan niet echt stellen dat dit hem lichtend voorbeeld maakt.
pi_213543541
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:09 schreef xminator het volgende:

[..]
Kap eens met deze complotten, er is nergens gezegd dat het een zweedse cameravrouw is.
Al is ze van Antarctica, het gaat, volgens de officiële lezingen, om een medewerkster van de productieploeg. Dus niet om iemand van een delegatie van 1 der deelnemende landen of door een journalist of mediamedewerker van 1 der deelnemende landen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213543543
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 02:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Oh we kennen het type van Santegoeds. Die past naadloos bij het volk dat de EBU zo problematisch maakt. Die heeft geen enkele ontwikkeling meer doorgemaakt sinds hij in de jaren 80 bij Chez Manfred stond. Vond Europapa vanaf het begin niks, heeft het nooit uit geluisterd en haat Joost omdat hij hem bijna heeft laten nadenken over iets.
De roddelpers zal altijd aan de kant van de brand staan. Daar leeft men van.
pi_213543545
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 07:01 schreef Em31 het volgende:

Nederland is het nieuwe Rusland. :')
  maandag 13 mei 2024 @ 08:07:45 #49
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_213543560
Op de dag van de finale stond Joost op 38 in de worldwide Spotify chart. Ik zie geen andere inzendingen staan?

https://kworb.net/spotify/country/global_daily.html
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 08:09:00 #50
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213543567
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213543697
Volgens de berekeningen van Maurice hadden we kunnen winnen

https://www.maurice.nl/2024/05/12/eerste-3-geeindigd/

;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 13 mei 2024 @ 08:24:57 #52
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213543698
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 06:59 schreef Em31 het volgende:
Za en feiten zijn doorgaans als de Zon en Sagittarius B. Ze bestaan in hetzelfde universum, maar zweven een eindje uit elkaar.
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 04:57 schreef BeriBeri het volgende:
De Telegraaf heeft het over een camera, lijkt me geen telefoon
De Telegraaf was er ook niet bij, en baseert zich ook gewoon op wat anderen hebben gezegd. Het doet er ook weinig toe, je moet het hier waarschijnlijk lezen als "toestel waarmee de vrouw opnamen maakte", of dat nou een high-end videocamera of een smartphone was.
pi_213543776
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:07 schreef TDHS het volgende:
Op de dag van de finale stond Joost op 38 in de worldwide Spotify chart. Ik zie geen andere inzendingen staan?

https://kworb.net/spotify/country/global_daily.html
Klopt maar dit zijn nog wel de statistieken van voor de finale. :Y
  maandag 13 mei 2024 @ 08:52:38 #54
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213543884
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Klopt maar dit zijn nog wel de statistieken van voor de finale. :Y
Ben gemakshalve even door de lijsten van de meeste Europese landen gegaan. Conclusie: we hadden de televote gelandslide (even los van Israëlische polletjeskapers).

Godveredomme.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 13 mei 2024 @ 09:00:09 #55
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213543930
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:24 schreef TLC het volgende:
Volgens de berekeningen van Maurice hadden we kunnen winnen

https://www.maurice.nl/2024/05/12/eerste-3-geeindigd/

;( :'(
Een doorwrochte analyse van Maurice met duidelijke berekeningen en een goede onderbouwing van zijn conclusies.

Eén klein puntje van kritiek: de daadwerkelijke jury-resultaten zijn gewoon gepubliceerd en Nederland zou slechts 58 punten hebben gescoord, een heel pak minder dan waar Maurice van uitgaat.

Met een flinke televote zou het Top 5 geweest kunnen zijn, maar Top 3 en ~zelfs de overwinning~ waren echt buiten bereik.

Hoogstens kun je zeggen dat de jurystem wellicht wat lager uitviel omdat ze het optreden van de halve finale te zien kregen in plaats van een ge-finetunede performance, en mogelijk was het nieuws van een op handen zijnde diskwalificatie al doorgesijpeld. Maar dat zou waarschijnlijk niet veel gescheeld hebben, en het is duidelijk dat Joost het sowieso niet van de jurystem moest hebben.
  maandag 13 mei 2024 @ 09:14:27 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_213544028
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:00 schreef Leshy het volgende:

[..]
Een doorwrochte analyse van Maurice met duidelijke berekeningen en een goede onderbouwing van zijn conclusies.

Eén klein puntje van kritiek: de daadwerkelijke jury-resultaten zijn gewoon gepubliceerd en Nederland zou slechts 58 punten hebben gescoord, een heel pak minder dan waar Maurice van uitgaat.

Met een flinke televote zou het Top 5 geweest kunnen zijn, maar Top 3 en ~zelfs de overwinning~ waren echt buiten bereik.

Hoogstens kun je zeggen dat de jurystem wellicht wat lager uitviel omdat ze het optreden van de halve finale te zien kregen in plaats van een ge-finetunede performance, en mogelijk was het nieuws van een op handen zijnde diskwalificatie al doorgesijpeld. Maar dat zou waarschijnlijk niet veel gescheeld hebben, en het is duidelijk dat Joost het sowieso niet van de jurystem moest hebben.
Die stemmen zeggen helemaal niets, want met in je achterhoofd dat iemand zich misdragen heeft, kijk je toch anders naar een optreden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213544095
'Rutte' op 538 _O- kan helaas nog geen linkje posten
  maandag 13 mei 2024 @ 09:38:11 #58
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213544200
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:14 schreef Troel het volgende:
Die stemmen zeggen helemaal niets, want met in je achterhoofd dat iemand zich misdragen heeft, kijk je toch anders naar een optreden.
Op dat moment was er alleen nog bekend dat er een incident was geweest, en dat Joost niet aan de repetities zou deelnemen. En het is maar de vraag in hoeverre de jury-leden hiervan precies op de hoogte waren.

Eén van de landen nemen die Nederland wel punten gaf en dan nog één van de meeste, en dat extrapoleren naar "iedereen zou wel zoiets gegeven hebben" is nogal een aanname.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:42:29 #59
163650 Greys
pi_213544245
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:38 schreef Leshy het volgende:

[..]
Op dat moment was er alleen nog bekend dat er een incident was geweest, en dat Joost niet aan de repetities zou deelnemen. En het is maar de vraag in hoeverre de jury-leden hiervan precies op de hoogte waren.
Zowel de middagrepetitie als de avond Juryshow niet mee mogen doen geeft elk jurylid dat heel de dag de kans had op social media te kijken heus wel enige invloed qua gunfactor voor de punten.

(Dat laatste in je post wel gewoon mee eens van die punten maar ik zit mobiel te kutten en haalde dat stuk per ongeluk weg en te moe om het opnieuw te doen. 😅)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213544261
Me dunkt dat het jureren op basis van een opname ipv een liveshow en gehuld in negatieve (toen werd wr nog gespeculeerd over ernstige intimidatie en zelfs aanrakingen) nevelen lagere punten oplevert dan anders..
  maandag 13 mei 2024 @ 09:48:22 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544287
Jongens wees realistisch. We hadden nooit genoeg jurypunten gekregen om echt mee te kunnen doen met de winst. Deze punten kwamen ook gewoon overeen met de eurojury eerder.
pi_213544292
We hadden niet gewonnen, maar we hadden het waarschijnlijk wel fantastisch gedaan in de televote. Dat we dat gewoon nooit gaan weten is pijnlijk. :X
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:50:40 #63
163650 Greys
pi_213544300
Dat AvroTros hem gisteren nog een knappe en sterke persoonlijkheid noemde qua hoe hij hiermee omgaat vind ik zo netjes en fijn. Want dat staat nogal enorm haaks op het 'labiel' en 'ongeleid projectiel' wat ie van sommigen om z'n oren krijgt.

Ook het feit dat hij gewoon naar de afterparty ging en daar heel rustig en leuk deed met deelnemers en fanmedia staat daar haaks op.

En dit filmpje van een ooggetuige van die afterparty (even niet op de tekst erboven letten want dat is te stellig en niet van mij, maar op het filmpje zelf letten)

twitter

Kortom het 'labiel' en 'ongeleid projectiel' is imho enorm unfair.

Ja hij is emotioneel als hij van het podium af komt. Lijkt me nogal logisch in zijn geval met die outro.

Het vorige social media team heeft verklaard dat bij hen nee altijd nee was. Dus zo gek is het allemaal echt niet als hij helemaal klaar was met een mevrouw die steeds weer een camera of telefoon in z'n gezicht bleef duwen tijdens dat emotionele moment tégen de afspraken in en na herhaaldelijk nee zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze maandag 13 mei 2024 @ 09:50:50 #64
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213544302
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:48 schreef Momo het volgende:
Jongens wees realistisch. We hadden nooit genoeg jurypunten gekregen om echt mee te kunnen doen met de winst. Deze punten kwamen ook gewoon overeen met de eurojury eerder.
Weet ook niet waarom mensen denken dat we hadden gewonnen anders. Ja Joost had hoog geëindigd maar ik riep meteen al dat de jury dit toch nooit zo gaat waarderen en ik bleek gelijk te hebben. Verder waren er dit jaar meer publiekslievelingen dus alle televotes was ook nooit gebeurd.
Your beauty never ever scared me.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:51:02 #65
163650 Greys
pi_213544305
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:49 schreef Em31 het volgende:
We hadden niet gewonnen, maar we hadden het waarschijnlijk wel fantastisch gedaan in de televote. Dat we dat gewoon nooit gaan weten is pijnlijk. :X
Dat ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 09:52:28 #66
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213544318
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 01:21 schreef Greys het volgende:
Oh hadden we deze al?
Ja zeker?

[ x ]
Mooi is dit.

De 3J`s hebben het ook gedaan.

3JS steunen gediskwalificeerde Joost Klein met eigen versie van Europapa
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_213544320
quote:
Hij had echt wel wat meer punten gekregen als hij daadwerkelijk daar was. Die juryleden zitten niet in een bunker, die weten wel dat er wat speelt. Niet dat hij dan had gewonnen, maar hij had minstens top-5 gehaald.
  maandag 13 mei 2024 @ 09:53:15 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544333
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij had echt wel wat meer punten gekregen als hij daadwerkelijk daar was. Die juryleden zitten niet in een bunker, die weten wel dat er wat speelt. Niet dat hij dan had gewonnen, maar hij had minstens top-5 gehaald.
Top 5 had er zeker in gezeten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 09:53:39 #69
163650 Greys
pi_213544339
quote:
Maar qua televote had hij best een sensatie kunnen worden, die kans was er gewoon. En de jurypunten hadden misschien iets beter geweest zonder alles en dan had hij zomaar bv netjes vijfde kunnen worden en was hij degene waar iedereen nog lang over na sprak in de positieve zin ipv de negatieve.

Er is heel veel van hem afgepakt. Ook zonder veel winkansen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 09:57:27 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544378
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:53 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar qua televote had hij best een sensatie kunnen worden, die kans was er gewoon. En de jurypunten hadden misschien iets beter geweest zonder alles en dan had hij zomaar bv netjes vijfde kunnen worden en was hij degene waar iedereen nog lang over na sprak in de positieve zin ipv de negatieve.

Ze hebben hem sowieso veel afgepakt nu. Internationaal staat op heel veel websites nu het eerste verhaal dat rond ging in de Zweedse krant. Die gaan nu niet een nieuw bericht maken dat het allemaal meevalt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 mei 2024 @ 09:57:38 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213544381
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:00 schreef Leshy het volgende:
Nederland zou slechts 58 punten hebben gescoord
Is dat ergens bekend ja? :o

Wel een net puntenaantal overigens, dan sta je gewoon rond de 12e plek bij de jury, wat echt wel boven verwachting goed zou zijn. Maar ja ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 13 mei 2024 @ 09:59:29 #72
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213544403
Hoop gewoon vooral dat het nieuws dat er geen vervolging komt snel bekend wordt zodat hij zich mentaal vooral kan richten op de positieve aspecten van deze periode, en die zijn er genoeg.

Je bent de meest populaire deelnemer, het meest gedraaide nummer en je bent de artiest die Eurodivisie-minnend Europa over 10 jaar nog niet is vergeten, op een positieve manier. Als de storm is gaan liggen kunnen we denk ik geen andere conclusie trekken dan dat Joost dé act van het jaar is geweest. En dat is echt heel knap voor Joost, Tantu Beats en het volledige team, en is misschien zelfs meer waard dan de winst (wat een goede/knappe act was, maar een nummer betreft dat de wereld op dit moment al is vergeten).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_213544406
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Top 5 had er zeker in gezeten.
Als je de televoting-resultaten van de halve finales bekijkt, zou het knap zijn als hij niet in de top 5 zou zijn gekomen. Maar meer zat er niet in met de jurypunten die vrij unaniem naar Zwitserland gingen, en de televoting-acties richting Israël en Oekraïne.

Erg jammer dat televoting zo misbruikt wordt voor niet-muzikale doeleinden. Maar dat is lastig tegen te houden. En ja, vroeger stemden buurlanden ook veel op elkaar, maar het is allemaal veel gemakkelijker geworden om iets te organiseren en een statement te maken.
pi_213544412
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze hebben hem sowieso veel afgepakt nu. Internationaal staat op heel veel websites nu het eerste verhaal dat rond ging in de Zweedse krant. Die gaan nu niet een nieuw bericht maken dat het allemaal meevalt.
En dat was niet nodig geweest als er iets meer openheid was gegeven over de reden van de schorsing. Niet zo moeilijk lijkt me.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:02:02 #75
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213544417
https://www.538.nl/de-538(...)ein-tikkende-tijdbom

Aran vanmorgen bij 538.
Hij zegt ook nog dat er iets gebeurd is bij het vliegveld waar Joost gisteren aankwam en dat het daar vanavond in Boulevard ook nog over gaat.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213544421
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik kan daar heel slecht tegen. Op Resset era (grootste game fora wereldwijd) zijn gisteren meerdere Nederlanders verbannen omdat ze geweld tegen vrouwen goed aan het praten waren.
Op twitter lees je nog steeds voordurend het verhaal dat Joost iemand geslagen zou hebben.
pi_213544425
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat hij de meest besproken act zou zijn geweest (ja nu ook, maar op een andere manier dus). Na de halve finale was de reactie al groot, in de finale was het waarschijnlijk helemaal ontploft. De reactie van het publiek, dat hardcore stukje, het einde, het was fantastisch geweest.

De populairste artiest qua o.a. streams is eruit gegooid en ik hoop nog steeds dat ze een hele goede reden hadden eigenlijk.
pi_213544442
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef GeorgeM het volgende:
https://www.538.nl/de-538(...)ein-tikkende-tijdbom

Aran vanmorgen bij 538.
Hij zegt ook nog dat er iets gebeurd is bij het vliegveld waar Joost gisteren aankwam en dat het daar vanavond in Boulevard ook nog over gaat.
Gewoon aandachttrekkerij dus. Clickbait op de radio. Ga wat nuttigs doen in plaats van mensen ongegrond naar beneden halen.
pi_213544465
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Ik kan daar heel slecht tegen. Op Resset era (grootste game fora wereldwijd) zijn gisteren meerdere Nederlanders verbannen omdat ze geweld tegen vrouwen goed aan het praten waren.
Op twitter lees je nog steeds voordurend het verhaal dat Joost iemand geslagen zou hebben.
Ik zie het inderdaad ook veel op instagram. Belachelijk.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:11:23 #80
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213544468
Inmiddels 27 miljoen views voor z’n video en 7,3 voor z’n optreden in de halve finale :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 mei 2024 @ 10:13:28 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213544482
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat hij de meest besproken act zou zijn geweest (ja nu ook, maar op een andere manier dus). Na de halve finale was de reactie al groot, in de finale was het waarschijnlijk helemaal ontploft. De reactie van het publiek, dat hardcore stukje, het einde, het was fantastisch geweest.

De populairste artiest qua o.a. streams is eruit gegooid en ik hoop nog steeds dat ze een hele goede reden hadden eigenlijk.
Sowieso waren hij en Kroatië echt bizarre publieksnummers. Het volume bij Joost's 'Hey!' en Baby Lasagna's 'Ooohooo!' knalde volgens mij echt van alle meetapparatuur af :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213544505
Joost had het sowieso op geen enkele manier goed kunnen doen. Overal valt wel een verhaal op te spinnen. Het lied en de act had Europa kunnen verbinden en doet dat nog een beetje.En mogelijk was het wat tegen Rusland bedoeld, maar ja dan is er Israël

Het is momenteel teveel polarisatieruis qua verbinding. In 1992 had het gepast.
  roze maandag 13 mei 2024 @ 10:20:05 #83
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213544517
quote:
4s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:05 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Gewoon aandachttrekkerij dus. Clickbait op de radio. Ga wat nuttigs doen in plaats van mensen ongegrond naar beneden halen.
Ik vind het sowieso debiel dat RTL Boulerard hem alsnog heeft gefilmd toen hij op Lelystad kwam met dat vliegtuigje. :') Want dat zegt Aran.
Your beauty never ever scared me.
pi_213544520
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:52 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Mooi is dit.

europapa palingsound
pi_213544535
privévliegtuig :r
pi_213544550
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de reden opweegt tegen de gevolgen van de diskwalificatie. Volkomen van de pot gerukt om miljoenen mensen de act van Joost te onthouden.
  maandag 13 mei 2024 @ 10:28:53 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213544563
Brussel boos op Eurovisie Songfestival om weren van EU-vlag: ‘Dit is verbijsterend en verdacht’

De Europese Commissie wil uitleg van de European Broadcasting Union (EBU) over het besluit om de bekende blauwgele EU-vlaggen te verbieden tijdens de songfestivalfinale van afgelopen zaterdag. ,,Dit helpt de vijanden van Europa.”

,,Het is verbijsterend wat de EBU heeft gedaan”, zegt de vicevoorzitter van de Commissie, Margaritis Schinas, maandag in een interview met de in Brussel goed gelezen website Politico. Hij vertelt dat hij van veel vrienden en mensen die hij kent heeft gehoord dat ze hun EU-vlag bij de ingang van het songfestival in Malmö moesten afgeven. Het veiligheidspersoneel was duidelijk geïnstrueerd om ze in te nemen, aldus de Griekse Eurocommissaris.

,,Mensen werden op Maidan doodgeschoten omdat ze met EU-vlaggen zwaaiden”, zegt Schinas, verwijzend naar de pro-EU-protesten in Oekraïne die in 2014 een politieke omwenteling inluidden. ,,Wie wint er minder dan een maand voor de Europese verkiezingen als we de EU-vlag bij het Eurovisie Songfestival verbieden? Alleen de eurosceptici en de vijanden van Europa.”

Ook Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, laat via een woordvoerder van zich horen: ,,Het is zeker betreurenswaardig om de vlag te verbieden die in zoveel landen die aan het festival deelnemen vaak naast de nationale vlag wappert op openbare gebouwen.”
Vlaggenbeleid

In een reactie laat een woordvoerder van de EBU weten dat het vlaggenbeleid van het songfestival hetzelfde was als andere jaren: alleen vlaggen van deelnemende landen en regenboog- of pridevlaggen mogen mee naar binnen. Maar op beelden van het festival van vorig jaar zijn in de zaal duidelijk ook de bekende blauwe vlaggen met de gele sterren te zien.

Het is de eerste keer dat ze dit doen, zegt Schinas. Precies in de aanloop naar de Europese verkiezingen, en in een weekend dat demonstranten in Georgië de straat opgaan om voor hun vrijheid op te komen met de Europese vlag. ,,Dat maakt het extra verdacht.” Georgië was een van de deelnemende landen aan de finale zaterdag, en de publieke omroep van dat land is ook vertegenwoordigd in de EBU.

Schinas zegt dat hij de kwestie maandag met het management van de EBU zal bespreken. ,,Ik laat dit niet zomaar passeren.” Hij laat alvast onderzoeken of de EBU financiering heeft ontvangen van EU-instellingen.

De verontwaardiging in Brussel staat los van de spanningen rond de deelname van Israël en de diskwalificatie van Joost Klein.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 10:32:15 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213544581
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:02 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Cancel culture :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:33:51 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544586
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:28 schreef Momo het volgende:
Brussel boos op Eurovisie Songfestival om weren van EU-vlag: ‘Dit is verbijsterend en verdacht’

De Europese Commissie wil uitleg van de European Broadcasting Union (EBU) over het besluit om de bekende blauwgele EU-vlaggen te verbieden tijdens de songfestivalfinale van afgelopen zaterdag. ,,Dit helpt de vijanden van Europa.”

,,Het is verbijsterend wat de EBU heeft gedaan”, zegt de vicevoorzitter van de Commissie, Margaritis Schinas, maandag in een interview met de in Brussel goed gelezen website Politico. Hij vertelt dat hij van veel vrienden en mensen die hij kent heeft gehoord dat ze hun EU-vlag bij de ingang van het songfestival in Malmö moesten afgeven. Het veiligheidspersoneel was duidelijk geïnstrueerd om ze in te nemen, aldus de Griekse Eurocommissaris.

,,Mensen werden op Maidan doodgeschoten omdat ze met EU-vlaggen zwaaiden”, zegt Schinas, verwijzend naar de pro-EU-protesten in Oekraïne die in 2014 een politieke omwenteling inluidden. ,,Wie wint er minder dan een maand voor de Europese verkiezingen als we de EU-vlag bij het Eurovisie Songfestival verbieden? Alleen de eurosceptici en de vijanden van Europa.”

Ook Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, laat via een woordvoerder van zich horen: ,,Het is zeker betreurenswaardig om de vlag te verbieden die in zoveel landen die aan het festival deelnemen vaak naast de nationale vlag wappert op openbare gebouwen.”
Vlaggenbeleid

In een reactie laat een woordvoerder van de EBU weten dat het vlaggenbeleid van het songfestival hetzelfde was als andere jaren: alleen vlaggen van deelnemende landen en regenboog- of pridevlaggen mogen mee naar binnen. Maar op beelden van het festival van vorig jaar zijn in de zaal duidelijk ook de bekende blauwe vlaggen met de gele sterren te zien.

Het is de eerste keer dat ze dit doen, zegt Schinas. Precies in de aanloop naar de Europese verkiezingen, en in een weekend dat demonstranten in Georgië de straat opgaan om voor hun vrijheid op te komen met de Europese vlag. ,,Dat maakt het extra verdacht.” Georgië was een van de deelnemende landen aan de finale zaterdag, en de publieke omroep van dat land is ook vertegenwoordigd in de EBU.

Schinas zegt dat hij de kwestie maandag met het management van de EBU zal bespreken. ,,Ik laat dit niet zomaar passeren.” Hij laat alvast onderzoeken of de EBU financiering heeft ontvangen van EU-instellingen.

De verontwaardiging in Brussel staat los van de spanningen rond de deelname van Israël en de diskwalificatie van Joost Klein.
De verontwaardiging in Brussel staat er wel los van. Maar het bannen van EU-vlaggen door de EBU niet gok ik.
  Spellchecker maandag 13 mei 2024 @ 10:35:20 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213544593
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:52 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Mooi is dit.

How can we make this about the 3J's :r
  maandag 13 mei 2024 @ 10:35:22 #91
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_213544594
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:28 schreef Momo het volgende:

Vlaggenbeleid

:')
verwijder dit account.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:35:56 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544601
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De verontwaardiging in Brussel staat er wel los van. Maar het bannen van EU-vlaggen door de EBU niet gok ik.
wat ook zo bijzonder is, waarom de pridevlag en regenboogvlag wel accepteren en kon de non binaire vlag niet mee naar binnen?

Nemo zelf moest de vlag al binnen smokkelen.
Toeschouwers moesten de vlag inleveren.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 mei 2024 @ 10:36:42 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213544611
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:35 schreef maily het volgende:

[..]
clousseau mag hier wel gedeeld met 3J's niet?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:37:08 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544622
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:35 schreef Nizno het volgende:

[..]
wat ook zo bijzonder is, waarom de pridevlag en regenboogvlag wel accepteren en kon de non binaire vlag niet mee naar binnen?

Nou, inderdaad. Heel apart!
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 10:38:12 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213544631
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

De regel was "deelnemende landen en regenboog", en we weten hoe strict ze met de regels om gaan. In de meeste gevallen dan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 10:38:19 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544632
quote:

[..]
Van Arjan Lubach en Clouseau en god weet wie is het prima als ze Joost op deze wijze steunen, maar bij de 3J's is het een schande? :?
pi_213544636
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de reden opweegt tegen de gevolgen van de diskwalificatie. Volkomen van de pot gerukt om miljoenen mensen de act van Joost te onthouden.
Dat zou toch bizar zijn, dat het ook nog voor niets was. :X
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 10:40:14 #98
163650 Greys
pi_213544640
quote:

[..]
Huh. En van Clouseau is het wel goed? Lief toch, die steunbetuigingen van mede artiesten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 mei 2024 @ 10:40:32 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213544642
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 10:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De regel was "deelnemende landen en regenboog", en we weten hoe strict ze met de regels om gaan. In de meeste gevallen dan.
Ja, want de vlag werd meteen van Nemo afgepakt en zijn winst ongedaan gemaakt, Slimane mocht niet meer optreden na zijn speech, idem voor Bambie na de teksten op haar lijf etc. etc..

Al kan ik prima leven met die acties en hoop ik dat je sarcastisch bent.
pi_213544643
Naar aanleiding van wat Aran zegt zal Joost zal wel weer weggerend zijn voor de pers (lees: Boulevard) of zoiets. En groot gelijk. Wat er ook gebeurd is, zijn grote droom en een jaar lang hard werken is ingestort, zeer waarschijnlijk wegens discutabele redenen. Hij reisde niet voor niks niet mee met de delegatie naar Schiphol, want hij heeft even geen zin in nog meer camera's in z'n gezicht. Laat hem het eerst even verwerken voordat hij weer van zich laat horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')