SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder![]()
https://edition.cnn.com/2(...)stleblowers-intl-cmd
Israel zou gedwongen moeten worden om hier uitleg over te geven. Al is zelfs maar een deel hiervan waar.![]()
Die komen overal mee weg want het is Israel hequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:12 schreef theunderdog het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)stleblowers-intl-cmd
Israel zou gedwongen moeten worden om hier uitleg over te geven. Al is zelfs maar een deel hiervan waar.![]()
Dit zal niemand verbazen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Nergens te zien of het Hamas is, zelfs niet of het in Gaza plaatsvind.quote:
Wat hebben wij hieraan?![]()
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.quote:![]()
Zolang ze het als pro hamas kunnen framen en verkopen denken ze zieltjes te winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.![]()
Hmm.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.
En dit is niet het enige voorbeeld. Sinds vorige oktober zijn er hier al talloze videos voorbijgekomen van mensen in het Westen die hun steun voor Hamas uitspraken, 7 oktober 'gerechtvaardigd' vonden, met Hamas of Hezbollah hoofdbanden of vlaggen naar demonstraties gingen of heel boos werden als er iemand kritiek uitte op Hamas.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lol, en jij hebt al helemaal geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang ze het als pro hamas kunnen framen en verkopen denken ze zieltjes te winnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Alleen gegroeid sinds de laatste uitbarsting.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
TS: Isral heeft en volgt wel degelijk regels. Dat die regels niet passen in een denkbeeld wil niet zeggen dat er geen wetten zijn.
//--//Dat wat je wegtreiteren noemt, zal in een aantal gevallen een motivatie kunnen zijn geweest wat niet wegneemt dat het land in formele zin toch echt is overgedragen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Die kolonisten hebben het niet enkel 'opgekocht'. Ze hebben ten dele Palestijnen met geweld weggetreiterd.
Dit vanaf 67 tot aan de dag van vandaag.
In tal van situaties is gebied veelal simplistisch voor weinig opgekocht omdat een eigenaar, wat voor reden iemand daarbij wilt bedenken, er vanaf moest. In veel situaties is destijds waardeloos geacht of bezet land van een handige handelaar, gewoon opgekocht en/of omdat niemand er wat mee kon/deed.
Het leefgebied is, door wat mensen "kolonisten"noemen, zeker niet zomaar bezet. Daar waar dat ooit 'aantoonbaar' wel het geval was, heeft Isralische regering illegale bewoners overigens ook met buldozers verwijderd.
De formele juridische situatie met backing van de Isralische regering(en) die ook allerlei eigendomswetten heeft, maakt het juist zo onzettend ingewikkeld met bepalen waar nog van wie de grenzen zijn.
Met welke strijdgroep en waarover precies, moet of kan Isral vertrouwengevend onderhandelen ?
Zo ja inmiddels ontongonnen land/gebied/bebouwing in (welke aan wie precies ?) Palestijnse handen moet gaan komen, hoe worden dan de huidige bewoners die daar al generaties leven dan daarin in - weer met - hun rechten meegenomen ?
Dan gaan stellen vanuit eoa positie, dat illegale bewoners maar moeten opzouten omdat allerlei supporters die mening hebben, is ook weer kort door de bocht.
Dat "Palestijnen" (met wie zijn dat precies en door wie/wat/hoe vertegenwoordigd ?) juist daar hun eigen land willen hebben, is dan ook een te voeren discussie. Het tragische is dat "Palestijnen" prima onder Isralische vlag in die autonoom bestuurde gebieden een eigen bestaan kunnen opbouwen maar om allerlei redenen een uitzicht op een (tweegedeelde) oplossing met voortdurend geweld voorkomen.
Voor wie daar anders over denkt, blijft de vraag hoe "Palestijnen" dan wel, ipv met voortdurend zelf uitlokken van terreur, een beter leefbaar uitzicht krijgen ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:BREAKING:
Around 15 000 anti-Israel protesters are marching through Malm right now in protest against Israel being allowed to compete in Eurovision Song Contest.
They are chanting:
“We will crush zionism”
“There’s only 1 solution. Intifada revolution”
Sweden 2024…![]()
Paar Hamas opjutters en een hele stoet useful idiots.quote:
Ik vind het eigenlijk best vermakelijk om te zien. Ze vechten nog steeds in de propagandaoorlog, terwijl Isral de echte oorlog aan het winnen is.
Het wordt toch echt eens tijd dat zij doorkrijgen dat ze niets kunnen winnen.
[ Bericht 10% gewijzigd door Cuendillar op 11-05-2024 19:14:38 ]Intolerant voor intolerantie![]()
En weer een aantal zorgwekkende verhalen over de situatie op de Amerikaanse universiteiten, maar dit zal inmiddels niemand meer verbazen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Binnenkort de excuses van alle moslims op de knietjes richting Israel om te smeken om vergiffenis.quote:![]()
![]()
Schade is toch al permanent want alle idioten geloven toch al dat er een genocide gaande is en ze laten zich echt niet zand in te ogen gooien met feiten.![]()
Het stomme is dat de enige die WEL genocide gepleegd heeft Hamas is..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Schade is toch al permanent want alle idioten geloven toch al dat er een genocide gaande is en ze laten zich echt niet zand in te ogen gooien met feiten.
Die vielen expres burgers aan, wouden zo veel mogelijk joden doden burger of niet.
Het is alleen dat ze niet de mogelijkheden hebben om heel Israel te ontmensen anders hadden ze dat allang geprobeerd.![]()
nou het zat meer zo: de britten/vn waren nde machtshebbers. de palestijnse leiders wilden het hele gebied hebben. het VN plan maakte een israel, en daar waren ze het niet mee eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee het shit wat al eeuwen speelt .
En gaat dus over vroeger en hoe de land grenzen toen waren.
Dat op eens usa en uk besluiten dat Isral een stuk grond toe gewezen word.
Wil niet zeggen dat het ook zo is in 1947/48
Zeker niet als bijna 50/50 van de wereld er over verdeelt is .
En die raket schild die ze hebben heeft hun jaren bescherming gebracht maar dat komt gewoon tot einde .
Dat wij in de westen mee bemoeien terwijl daar waar juist de zandbak daar hun eigen verdeling bezitten door de eeuwen heen.
In tegen deel ik zie Isral als vergoeding wat ze hebben gehad wegens ww2 .
En de politiek die daar mee speelt .
Van de joodse gemeenschap in Amerika van 1800 die daar zitten .
Staat ook in mijn link.
een land had tot een verschikkelijke burgeroorlog geledi, met vele dode joden, die toen nog de minderheid waren.
maar okee, de verdeling van land was absurd, geen van de twee staten had daar wat aan,. ze hadden verder moeten praten tot er een goede grens was. maar de palestijn en weigerden pertinent verder te rpaten over dit plan. en toen heeft sirael zijn deel maar genomen.
en ja, het was een gebaar om ze een eigen land te geven, na de holocaust. maar het sloeg verxder ook nog wel ergens op. in palestina gebied stonden de joodse en palestijnse extremkisten elkaar tot het leven, met bomaanslagen en slacht partijen. het si natuurlijk triest voor de palestijnen dat ze niet dat hele beied kregen. maar hetw as ook niet relaistisch. maar ze hebben altijd voor oorlog gekozen, israel niet.![]()
Wat heeft het een met het ander te maken? Je zit te veel in je zwart wit modus.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lol, en jij hebt al helemaal geen recht van spreken.
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.![]()
Vreemd dat men kiest voor een (eeuwige) strijd tegen hun bezetter, er is ook geen spraken van gelijke rechten binnen de grenzen voor mensen ongeacht je achtergrond of afkomst.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou het zat meer zo: de britten/vn waren nde machtshebbers. de palestijnse leiders wilden het hele gebied hebben. het VN plan maakte een israel, en daar waren ze het niet mee eens.
een land had tot een verschikkelijke burgeroorlog geledi, met vele dode joden, die toen nog de minderheid waren.
maar okee, de verdeling van land was absurd, geen van de twee staten had daar wat aan,. ze hadden verder moeten praten tot er een goede grens was. maar de palestijn en weigerden pertinent verder te rpaten over dit plan. en toen heeft sirael zijn deel maar genomen.
en ja, het was een gebaar om ze een eigen land te geven, na de holocaust. maar het sloeg verxder ook nog wel ergens op. in palestina gebied stonden de joodse en palestijnse extremkisten elkaar tot het leven, met bomaanslagen en slacht partijen. het si natuurlijk triest voor de palestijnen dat ze niet dat hele beied kregen. maar hetw as ook niet relaistisch. maar ze hebben altijd voor oorlog gekozen, israel niet.
Als de huizen van je opa en oma worden verkocht aan willekeurige mensen die worden ingevlogen van over de hele wereld dan kan dat zorgen voor wat frictie.
Je hebt nu generaties die geboren zijn in een concentratiekamp (of openlucht gevangenis, als je het wat milder wil zeggen). Dat is ook oorlog, maar dan nog veel gruwelijker.
Het is dat Egypte bijvoorbeeld hun grenzen sloot, anders had de gewenste etnische reiniging een stukje makkelijker geweest voor Isral.![]()
Ah ja, dit is de ontmenselijking? Bedrijven targetten is ontmenselijking?quote:Het zal niemand verbazen dat deze tweet niet klopt en mister 'wikipedia is geen bron' contextloos een tweet dumpt enkel omdat het in zijn straatje van desinformatie past.quote:![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat heeft het een met het ander te maken? Je zit te veel in je zwart wit modus.
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.![]()
![]()
Feiten? Nee. Die personen laten zich leiden door rechtvaardigheid, denken ze.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Schade is toch al permanent want alle idioten geloven toch al dat er een genocide gaande is en ze laten zich echt niet zand in te ogen gooien met feiten.
Hun zijde van het verhaal is immers rechtvaardig; opkomen voor een onderdrukt volk dat al jaren en jaren opkomt voor een eigen staat, maar daarbij door de buurman (de buren zelfs) dwars worden gezeten. Sterker nog, die zijn uit op genocide om hun doel te bereiken!
Een nobel standpunt.![]()
Maar alleen op Isral van toepassing en niet op de Palestijnen.![]()
Wat die mensen niet doorhebben, zelfs niet als de Palestijnen het zelf zeggen (want het doorkruist het nobele standpunt volledig), is dat de Palestijnen helemaal niet uit zijn op het stichten van hun eigen staat, maar op de vernietiging van de Joodse staat. En tsja, dat staat niet goed op het morele vlak. Dus dat wordt actief geprojecteerd op de andere kant.![]()
Maar eigenlijk denk ik niet dat dit soort mensen echt geeft om de Palestijnen. Moslims haten joden en links-activisten haten "kolonisten". Met de eerste heb ik medelijden (maar geen mededogen), de tweede lach ik gewoon uit om de communistische sukkels die het zijn.Intolerant voor intolerantie![]()
Jij bent hier concentratiekampen aan het bagatelliseren en ook nog vol trots de ander een verrotte ziel noemen.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:54 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Als je hele generaties geboren laat worden in een concentratiekamp binnen je eigen landsgrenzen dan is het wachten op gruwelijk excessen, wanhopige en gruwelijke daden.
Users als @:howardroark krijgen daar echter een stijfje van, want dan kan men daarna nog wat harder de kampbewoners aanpakken en dat dan vol trots verdedigen op een Nederlands forum.
Verrotte ziel.
Je moet het maar kunnen.![]()
Verwacht je echt serieus genomen te worden terwijl je Hamas een bevrijdingsbeweging noemt? Vindt je soms ook dat de taliban een bevrijdingsbeweging is? Kritisch denken behoort niet tot jouw vaardigheden lees ik wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij preekt voor eigen parochie. Ruudje is een ouderwetse WC-eend. De ontmenselijking was al ingezet door israel.quote:
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Als je naar de uitwerking kijkt kan je daar best van spreken. En wat kunnen ons de semantics schelen, er gaan onschuldige mensen dood.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Vroeger had je de PLO en daardoor is ook de linkse solidariteit met Palestina ontstaan, prima progressieve beweging was dat trouwens, een beetje de PKK van Palestina.
Hamas is daarentegen gewoon een fascistische beweging die de bevolking in Gaza terroriseert en onderdrukt, echt verschrikkelijk dat die nuance mede door de invloed van haatbaardjes in het westen er niet meer is, Hamas is het pure kwaad.![]()
Nee.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
je bent weer van gedachten veranderd met betrekking tot die nederzettingen en kolonistenIntolerant voor intolerantie![]()
Tja, de protesterende UvA studenten zijn dit niet met je eens. En dat sentiment zal veel breder leven.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:35 schreef Cruzinats het volgende:
Vroeger had je de PLO en daardoor is ook de linkse solidariteit met Palestina ontstaan, prima progressieve beweging was dat trouwens, een beetje de PKK van Palestina.
Hamas is daarentegen gewoon een fascistische beweging die de bevolking in Gaza terroriseert en onderdrukt, echt verschrikkelijk dat die nuance mede door de invloed van haatbaardjes in het westen er niet meer is, Hamas is het pure kwaad.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je hoeft me niet serieus te nemen. Als ik dat wil ga ik naar de hoeren. Je vervalt in retoriek die niet te rijmen is. De meerderheid van de landen vindt hamas een bevrijdingsbeweging. Kritisch denken zou je toch moeten als andere landen Hamas niet als een terreur organisatie willen bestempelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Verwacht je echt serieus genomen te worden terwijl je Hamas een bevrijdingsbeweging noemt? Vindt je soms ook dat de taliban een bevrijdingsbeweging is? Kritisch denken behoort niet tot jouw vaardigheden lees ik wel.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?![]()
Niet serieus te nemen die gast. Behoort tot de vrienden van een apartheid regime en oorlogsmisdadigers.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij preekt voor eigen parochie. Ruudje is een ouderwetse WC-eend. De ontmenselijking was al ingezet door israel.![]()
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:35 schreef Cruzinats het volgende:
Hamas is daarentegen gewoon een fascistische beweging die de bevolking in Gaza terroriseert en onderdrukt, echt verschrikkelijk dat die nuance mede door de invloed van haatbaardjes in het westen er niet meer is, Hamas is het pure kwaad.![]()
Sommige landen zien Rusland ook niet als de agressor.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft me niet serieus te nemen. Als ik dat wil ga ik naar de hoeren. Je vervalt in retoriek die niet te rijmen is. De meerderheid van de landen vindt hamas een bevrijdingsbeweging. Kritisch denken zou je toch moeten als andere landen Hamas niet als een terreur organisatie willen bestempelen.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Dat zou eigenlijk al wel genoeg moeten zeggen.![]()
De meeste landen kunnen zich niet meten aan de vrijheid en beschaving die wij hier hebben opgebouwd, daar doen we dus helemaal niks mee als shithole landen als Pakistan of zuid-Afrika ons de les denkt te kunnen lezen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft me niet serieus te nemen. Als ik dat wil ga ik naar de hoeren. Je vervalt in retoriek die niet te rijmen is. De meerderheid van de landen vindt hamas een bevrijdingsbeweging. Kritisch denken zou je toch moeten als andere landen Hamas niet als een terreur organisatie willen bestempelen.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Wat deze landen vinden of denken interesseert me geen fuck, net zoals je op sociale media veel verontwaardiging kan vinden van shithole volk dat door algoritmen ook opeens een stem heeft. Gewoon optyfen met je onderontwikkelde gehuil denk ik dan bij mezelf en zo zou jij ook moeten denken als je ook maar een greintje trots had gehad.![]()
Er leven bijna twee miljoen Palestijnen in Isral die dezelfde rechten en privileges hebben als ieder ander. Hoe verklaar jij dat? Zou het kunnen zijn dat Isral een oorlog vecht tegen Hamas en niet per se tegen de Palestijnen?quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.![]()
In een recent verleden zei jequote:
Nee; kolonisatie is fout, hoe je het ook wendt of keert.
Of
Tegelijkertijd kun je het nederzettingenbeleid op de westelijke jordaanoever ronduit verwerpelijk vinden.
Of
Minister Bruins Slot wil meer sancties tegen Isralische kolonisten: ‘Moet nog wel land zijn voor Palestijnen’
Terecht, natuurlijk.
Of jij bent een communist. Dat kan, ik had dat niet verwacht. No offence![]()
In de oorlog tussen Oekrane en Rusland is Rusland natuurlijk de aggressor. En in deze oorlog in Isral, zijn de Palestijnen de agressor. Zo lastig zou dat onderscheid toch niet te maken moeten zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Sommige landen zien Rusland ook niet als de agressor.
Dat zou eigenlijk al wel genoeg moeten zeggen.Haha, dit kan echt niet meer hoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.
We hebben het hier over een groep terroristen die hun eigen barbaarse slachtpartijen met go-pro camera's hebben gefilmd en tussendoor nog even te tijd namen om helemaal euforisch naar familie te bellen om te delen hoeveel Joden ze wel niet om het leven hadden gebracht. De onzin en bizarre vormen van projectie waar jij dit topic mee vult zijn echt ongekend.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Inmiddels moet het leger Whac-A-Mole gaan spelen door een gebrek aan strategie.quote:IDF chief said to tell PM that army fighting again in parts of Gaza due to lack of strategy
IDF Chief of Staff Herzi Halevi tore into Prime Minister Benjamin Netanyahu during security consultations this weekend for the failure to develop and declare a so-called “day after” strategy for who will rule Gaza after the war, according to Channel 13 news.
“We are now operating again in Jabaliya. As long as there isn’t a diplomatic move to develop a governing body in the Strip that isn’t Hamas, we’ll have to act again and again in other places to dismantle Hamas’s infrastructure,” Halevi is quoted as saying by the network. “It will be a Sisyphean task.”
The report says other senior IDF officials urged political leaders to make decisions and formulate a strategy, without naming them. Additionally, cabinet members reportedly warned Netanyahu that Israel’s conduct and lack of decision-making in the past few weeks was “just risking lives.”
Separately, Channel 12 news reports that Netanyahu also recently tussled with Shin Bet chief Ronen Bar over the issue of strategic planning, after the latter told him that he met with Defense Minister Yoav Gallant for talks “that took into account all the fronts and considerations.”
“What?! You are holding strategic deliberations with the defense minister?” Netanyahu reportedly responded while interrupting Bar.
“What kind of a question [is that]? Of course,” Bar was said to answer.
The report says Netanyahu then noted that both the Shin Bet and Mossad are subordinate to him, not Gallant, who in turn hit back at the premier.
“You are preventing the defense minister from holding strategic deliberations? Who else will hold them if not us?” Gallant is reported to have said.
According the report, Netanyahu said strategic deliberations “are only held here,” prompting another heated response from Gallant.
“Every time you hold strategic deliberations we come prepared. It’s my duty to hold meetings in order to come here prepared. The problem is that you don’t hold these deliberations.”
Een verhit gesprek geeft ondertussen het beeld dat Netanyahu de touwtjes in handen probeert te houden.
Netanyahu was blijkbaar niet op de hoogte dat er strategische beraadslagingen tussen de veiligheidsdienst en de defensie minister zijn geweest, zonder Netanyahu 's aanwezigheid.
Opmerkelijk genoeg is het probleem alleen dat Netanyahu deze beraadslagingen blijkbaar niet houdt.![]()
De feitelijke kolonisatie van de westelijke jordaanoever != de fictieve "kolonisatie van Palestina" zoals voorgekauwd door de Sovjetunie.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In een recent verleden zei je
Nee; kolonisatie is fout, hoe je het ook wendt of keert.
Of
Tegelijkertijd kun je het nederzettingenbeleid op de westelijke jordaanoever ronduit verwerpelijk vinden.
Of
Minister Bruins Slot wil meer sancties tegen Isralische kolonisten: ‘Moet nog wel land zijn voor Palestijnen’
Terecht, natuurlijk.
Of jij bent een communist. Dat kan, ik had dat niet verwacht. No offence
Zoals gewoonlijk leg je weer de verkeerde verbanden.
Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.![]()
Je hebt weer een slachtoffer gevonden, niet?
Netanyahu is zo'n ongelofelijke malloot....quote:Op zondag 12 mei 2024 11:45 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Inmiddels moet het leger Whac-A-Mole gaan spelen door een gebrek aan strategie.
Een verhit gesprek geeft ondertussen het beeld dat Netanyahu de touwtjes in handen probeert te houden.
Netanyahu was blijkbaar niet op de hoogte dat er strategische beraadslagingen tussen de veiligheidsdienst en de defensie minister zijn geweest, zonder Netanyahu 's aanwezigheid.
Opmerkelijk genoeg is het probleem alleen dat Netanyahu deze beraadslagingen blijkbaar niet houdt.![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Sommige landen zien Rusland ook niet als de agressor.
Dat zou eigenlijk al wel genoeg moeten zeggen.![]()
![]()
Ja joh zo beschaafd dat je daar de halve planeet voor moet uitmoorden. Als je echt zo beschaafd was dan had je je eigen "jodenprobleem" niet geexporteerd naar het midden oosten maar hier aangepakt door joden als gelijken te behandelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:05 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De meeste landen kunnen zich niet meten aan de vrijheid en beschaving die wij hier hebben opgebouwd, daar doen we dus helemaal niks mee als shithole landen als Pakistan of zuid-Afrika ons de les denkt te kunnen lezen.
Wat deze landen vinden of denken interesseert me geen fuck, net zoals je op sociale media veel verontwaardiging kan vinden van shithole volk dat door algoritmen ook opeens een stem heeft. Gewoon optyfen met je onderontwikkelde gehuil denk ik dan bij mezelf en zo zou jij ook moeten denken als je ook maar een greintje trots had gehad.![]()
Natte Yahoo moet voor het oorlogstribunaal gebracht worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Netanyahu is zo'n ongelofelijke malloot....
Bullshit niet dezelfde. Is meerdere malen al aangegeven door verschillende mensenrechtenorganisaties.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er leven bijna twee miljoen Palestijnen in Isral die dezelfde rechten en privileges hebben als ieder ander. Hoe verklaar jij dat? Zou het kunnen zijn dat Isral een oorlog vecht tegen Hamas en niet per se tegen de Palestijnen?![]()
Zionistjes zijn zo makkelijk. Altijd hetzelfde lied. Ligt altijd aan een ander en als ze vast lopen is het HAMAS.. Ik vermaak me wel als ik er tijd voor heb.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Je hebt weer een slachtoffer gevonden, niet?![]()
![]()
Gelijk downplayenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nergens te zien of het Hamas is, zelfs niet of het in Gaza plaatsvind.
Wat hebben wij hieraan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Skiet nie op zooo inde'daa'quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.
Je zet jezelf voor lul.
Dat weet je?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hamas is een terroristische organisatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.
En ik heb israel nog geen borsten zien afsnijden van willekeurige vrouwen terwijl ze verkacht worden waarna ze nog levens in de hens zijn gestoken.
Hoe krijg je het je vingers uit, halve.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Haha, 'gexporteerd naar het Midden-Oosten'. Dat betreft nog altijd de plek waar het Jodendom vandaan komt.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja joh zo beschaafd dat je daar de halve planeet voor moet uitmoorden. Als je echt zo beschaafd was dan had je je eigen "jodenprobleem" niet geexporteerd naar het midden oosten maar hier aangepakt door joden als gelijken te behandelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ok. ELI5, wat verschilt jouw standpunt mbt kolonisten ten opzichte van die communisten?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De feitelijke kolonisatie van de westelijke jordaanoever != de fictieve "kolonisatie van Palestina" zoals voorgekauwd door de Sovjetunie.
Zoals gewoonlijk leg je weer de verkeerde verbanden.![]()
Wil je nog steeds een land met gelijke rechten voor iedereen?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zionistjes zijn zo makkelijk. Altijd hetzelfde lied. Ligt altijd aan een ander en als ze vast lopen is het HAMAS.. Ik vermaak me wel als ik er tijd voor heb.
Kom op, je weet beter dan dit.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. ELI5, wat verschilt jouw standpunt mbt kolonisten ten opzichte van die communisten?
De kolonisten in de nederzettingen op de westelijke jordaanoever zijn echt.
Het communistische argument "Isral is een westerse kolonie gesticht op Palestijns land" is dat niet.
Had ook maanden eerder gemogen, Biden.quote:US said offering intel on Hamas leaders’ whereabouts if Israel drops major Rafah op
Biden administration reportedly also says it can give information on locations of secret tunnels in Gaza used by terror group as incentive not to enter Gaza’s southernmost city
https://www.timesofisrael(...)rops-major-rafah-op/When the student is ready, the teacher will appear.
Kwestie welke (eigen) maatstaf wordt gebruikt. Iemand die zich fijn voelt waar een religieus aangestuurde onderdrukker bepaalt hoe er geleefd moet worden zal idd de gelijkwaardige vrijheden (en verantwoordelijkheid) die een democratische samenleving biedt, verafschuwen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.
Het is niet niks om jezelf steeds weer af te vragen of hetgeen je denkt/doet/wil, de ander daarin onrecht zou aan kunnen doen. Niet dat dit heel moeilijk is wanneer je met dat besef bent opgegroeid maar wel schrijnend wanneer die ander daarin dat als onrecht willen zien.
Leven volgens andermans ingevulde regels zonder jezelf geen moment af te (hoeven) vragen wat het het eigen aandeel aan onrecht is, is een stuk eenvoudiger.
In het beste geval heb je een uitstekend leven en in het slechtste geval kun je de ander - en desnoods de goden - van allerlei nadelen dat als offer gevend, de schuld geven.
Mensen leven in Isral die haar vrijheid(sbeginselen) verafschuwen, hebben daar nog altijd alle keuze toe.
In Isral kan je ook leven zoals je zelf zou willen..... mits je de ander daar ook levend, geen geweld toebrengt.
Het vervelende van hamas is dat zij met terreur die ander tot alleen hun eigen inzicht willen brengen, niet alleen die ander maar ook burgers onder haar bestuur opofferend die moeten leven onder dat bestaande en idd meer dan openlijke juk van hamas c.s.
Doet mij denken aan een persoon die vond dat zijn eerlijkheid en biechtvermogen om anderen naar zijn beeld te vormen - willen - doen, een heel goede eigenschap zodat tegenstanders gewaarschuwd waren met wat hen als andersdenkende voortaan te wachten stond.
Om maar weer een open deur in te trappen van onze verguisde westerse leefwijze. In die open samenleving die Isral tot afschuw van tegenstanders is, kan je anderswillende toch blijven rekenen om daar op grond van gelijke rechten een ingevuld leven op te bouwen.
In de samenleving van hamas c.s., word het leven een anderszijnde simpelweg zonder enige recht hebben tot niets van enige waarde gereduceerd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Kan dat ook in het Nederlands? Aangezien dit een forum is om in het Nederlands te debatteren over het nieuws. Of vind je dat iedereen die niet meertalig is, te dom?quote:![]()
Ok. Ik begrijp serieus niet war je zegt. Ik reageerde op je post met als afsluitingquote:Op zondag 12 mei 2024 13:23 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kom op, je weet beter dan dit.
De kolonisten in de nederzettingen op de westelijke jordaanoever zijn echt.
Het communistische argument "Isral is een westerse kolonie gesticht op Palestijns land" is dat niet.
Ik dacht dat je iets tegen kolonisten had maar het is me nu, na een paar reactie van je, nog steeds niet duidelijkquote:Maar eigenlijk denk ik niet dat dit soort mensen echt geeft om de Palestijnen. Moslims haten joden en links-activisten haten "kolonisten". Met de eerste heb ik medelijden (maar geen mededogen), de tweede lach ik gewoon uit om de communistische sukkels die het zijn.![]()
Af en toe vertaler gebruiken, probleem opgelost!quote:Op zondag 12 mei 2024 14:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan dat ook in het Nederlands? Aangezien dit een forum is om in het Nederlands te debatteren over het nieuws. Of vind je dat iedereen die niet meertalig is, te dom?De door hem geposte link is overigens al in het Nederlands, slimmerik.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Moslims hebben een eigen historie. Een historie dat niet overeenkomt met de daadwerkelijke historie.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, 'gexporteerd naar het Midden-Oosten'. Dat betreft nog altijd de plek waar het Jodendom vandaan komt.![]()
Ah, het alziende oog de VS. Heel bijzonder dat Isral het dan niet weet. Vraag me af of de VS ook weet waar Poetin zit buiten z'n publieke optredens.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ah, je weet dus heel goed wat ik bedoel. Dat heb je wel doorquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik neem aan dat er meer dan genoeg moslims zijn die wl een uitstekende kennis hebben van de geschiedenis, maar het is wel merkbaar dat er binnen Islamtische kringen een duidelijke neiging is om de historie te verdraaien op manieren dat hun welgevallig is. Of dit dan is aan de hand van bijvoorbeeld de bekende theorie over 'de Chazaren', de geschiedenis van dit conflict of religie in het Midden-Oosten maakt niet veel uit. Het is allemaal geschiedvervalsing en daarom problematisch.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:33 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Moslims hebben een eigen historie. Een historie dat niet overeenkomt met de daadwerkelijke historie.
En reken er maar op dat er helaas genoeg kinderen zulk gedachtegoed thuis mee zullen krijgen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb geen vertaler die niet gebrekkig is.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Af en toe vertaler gebruiken, probleem opgelost!De door hem geposte link is overigens al in het Nederlands, slimmerik.
![]()
Hoezo * regels tellen niet voor Isral * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Isral allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?quote:Op zondag 12 mei 2024 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * regels tellen niet voor Isral * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Isral allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?![]()
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
Strapped down, blindfolded, held in diapers: Israeli whistleblowers detail abuse of Palestinians in shadowy detention center
Is dit door Israel gerunde concentratiekamp in de woestijn hier eigenlijk al ter sprake gekomen?
Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.![]()
In eerste instantie niet nee met die waanzinnige post van je. Je laatste zin viel me op omdat je meerdere keren uitgesproken hebt tegen het nederzettingenbeleid, en ik vraag je daar naar, maar dat was dus toen wartaal. Of het is nu wartaal. Vokstrekt onduidelijk.quote:
[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 12-05-2024 21:45:02 ]![]()
Daar zit je bij mij verkeerd mee.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?Ik ben nooit een voorstander geweest van die oorlog. Tenslotte is dat land door de eeuwen heen heel vaak en lang een deel van Rusland geweest.
Verder is t natuurlijk al heel vaak gezegd dat dit een idiote vergelijking is....Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Heeft Zelensky Rusland aangevallen dan?quote:Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?![]()
Vrij onduidelijke foto wel...quote:Op zondag 12 mei 2024 21:25 schreef VoMy het volgende:
Strapped down, blindfolded, held in diapers: Israeli whistleblowers detail abuse of Palestinians in shadowy detention center
Is dit door Israel gerunde concentratiekamp in de woestijn hier eigenlijk al ter sprake gekomen?
[ afbeelding ]
Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.![]()
Het is gewoon te zot voor woorden. Er was een staakt het vuren en Hamas heeft die beindigd. Isral wil nu voor eens en altijd Hamas uitschakelen en net als met onkruid moet je dan alles verwijderen en niet een deel onder de grond achterlaten.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * regels tellen niet voor Isral * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Isral allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?
Of dat gaat lukken is een tweede, maar goed.
En ja, daar vallen burgerslachtoffers bij. Niet omdat Isral een stel klootzakken is (al is de huidige regering niet echt fris), maar omdat Hamas de burgerbevolking als schild gebruikt.
En je kan niet verlangen van Isral dat ze dan maar hun eigen bevolking steeds maar weer laat afslachten.
Er is genoeg te klagen over wat Isral doet en ik zou ook liever zien dat er vandaag een einde aan die oorlog komt. Maar feit is dat Hamas als ze het konden alle Joden zouden afslachten. Isral kan alle Palestijnen afslachten als ze willen, maar zij doen dat niet.
Hamas staat vrede in de weg. Hamas is het grootste probleem.![]()
Wtf is deze?quote:
Hoezo weet Isral dat niet, maar de VS wel? Hoezo geven ze dat niet gewoon door voordat er tienduizenden mensen onnodig gedood worden? Is dit fake news? Zoveel vragen.![]()
HamaslentetoeterstoetWhen the student is ready, the teacher will appear.
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?
Echt serieus WOWquote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
factor maal oneindigheid.
![]()
En waar waren de autoriteiten deze terroristen stoet neer te sabelen?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://twitter.com/MfaEgypt/status/1789641974644924684
Egypte wil tussenkomen in de zaak van Zuid-Afrika tegen Isral voor het Internationaal Gerechtshof, over de vraag of Isral een genocide uitvoert onder Palestijnen in de Gazastrook.![]()
1: Jij denkt dat Israel bestaat uit magirs die alles weten ofzo? beetje rare vraag.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:17 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wtf is deze?
Hoezo weet Isral dat niet, maar de VS wel? Hoezo geven ze dat niet gewoon door voordat er tienduizenden mensen onnodig gedood worden? Is dit fake news? Zoveel vragen.
2: Omdat de VS het wil gebruiken, als manipulatie middel zodat Israel niet Rafah binnenvalt, zonder duidelijke strategie. Dat staat er toch?
3: Nee, is geen fake news.
4: Vragen vragen vragen. En soms zijn ze totaal onnodig![]()
![]()
Qua internationaal-recht is dit op geen manier goed te praten. Nogmaals: qua internationaal-recht.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:25 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.
Dat heeft toch geen betekenis meer.![]()
Was dat niet al lang afgerond? En het zou geen genocide zijn geweest?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:16 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MfaEgypt/status/1789641974644924684
Egypte wil tussenkomen in de zaak van Zuid-Afrika tegen Isral voor het Internationaal Gerechtshof, over de vraag of Isral een genocide uitvoert onder Palestijnen in de Gazastrook.![]()
Die stonden de kruising af te sluiten zodat deze terroristen hun gang konden gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waar waren de autoriteiten deze terroristen stoet neer te sabelen?![]()
![]()
Dat doen ze al maanden. Het artikel zeker niet gelezen?quote:quote:"We could also, in fact, help them target the leaders, including [Hamas leader Yahya] Sinwar, which we are, frankly, doing with the Israelis on an ongoing basis," he said.
The Washington Post report came after two officials familiar with the matter told The Times of Israel on Friday that Sinwar is not hiding in Rafah, citing recent intelligence assessments that placed the Hamas leader in underground tunnels in the Khan Younis area.
[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 13-05-2024 00:24:08 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 21:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar zit je bij mij verkeerd mee.Ik ben nooit een voorstander geweest van die oorlog. Tenslotte is dat land door de eeuwen heen heel vaak en lang een deel van Rusland geweest.
Verder is t natuurlijk al heel vaak gezegd dat dit een idiote vergelijking is....Ik doel erop dat het makkelijk gezegd is dat je je maar over moet geven als je in oorlog bent en jouw volk lijdt eronder.quote:
Het zijn inderdaad twee verschillende oorlogen.![]()
Geweldige strategie:
Je zou haast gaan denken dat Netanyahu baat heeft bij het voortduren van de oorlog in Gaza ...
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 13-05-2024 05:12:28 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Allemaal antisemieten!“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Een reminder:
Brzeziński speelde in 1978 als veiligheidsadviseur van Jimmy Carter een belangrijke rol bij onder meer de onderhandelingen voor de Camp David-akkoorden tussen Egypte en Isral.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Blinken gelooft er ook niet in dat een aanval op Rafah het einde van Hamas betekent.:
En Israel heeft nog steeds geen plan hoe het verder zou moeten na de oorlog.
Je zou haast gaan denken dat Netanyahu baat heeft bij het voortduren van de oorlog in Gaza ...“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Laten we dat ook eens gaan doen bij elk moslim die graat spreken want islamitische Staat en Al-Qaida.quote:Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
De nieuwe nazi'squote:
Stel goorlappen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Jerry Seinfeld is een uitgesproken liefhebber van Israels koloniale, moordzuchtige praktijken. Weglopen als deze juichlaaf voor genocide staat te spreken lijkt me een redelijke actie.quote:![]()
Hamas = Gaza, Gaza = Hamas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
De bevolking is compleet gebrainwashed en geindoctrineerd. Martelaars voor de vernietiging van Isral en het Joodse volk, met als toetje haat voor het Westen en progressieve Islam.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Walk out and Stay outquote:
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Mooi om te zien dat 95% gewoon blijft zitten en boe roept, duidelijk dat het anti Isral kamp een kleine hysterisch schreeuwende minderheid is.quote:3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Wel een minderheid die een succesvolle mars door de instituten heeft gemaakt, getuige de bizarre en obsessieve anti-Isral haat in de media, onderwijs en bestuurders. Kijk eens het 8 uur journaal, elke dag een eenzijdige item over Gaza. In deze items worden ook alleen Palestijnen (kritiekloos) aan het woord gelaten, Israliers niet. Ditzelfde zie je ook bij het verslaan van de Amerikaanse verkiezingen, dan laat het 8 uur journaal ook alleen Democraten aan het woord, nooit Republikeinen.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat 95% gewoon blijft zitten en boe roept, duidelijk dat het anti Isral kamp een kleine hysterisch schreeuwende minderheid is.
Die extreme selectiviteit en eenzijdigheid zijn de pilaren van staatspropaganda.![]()
![]()
Ach, da's vervelend voor Hamas.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nah, Netanyahu is hierin niet alleen bepalend. Er lijkt gewoon een groot gat te zitten tussen politici daar en militaire experts, hoge pieten die wel daaderkelijk verstand hebben van militaire strategie.quote:![]()
Antisemitisme is onnodig zwaar, en helemaal nergens goed voor om mensen die je niet kent zo te labelen.quote:
Wel zijn het studenten die het 'blijkbaar' nodig vinden om te staan voor iets, wat ze allang hebben verloren. Er komt geen 'vrij' Palestina. Nooit meer.![]()
Hij heeft hier gelijk. Punt is alleen: de andere kant (Hamas, islamitic jihad) is ook geradicaliseerd. En dan heb je ook nog eens pro-Palestina figuren in het westen, die niet zelden bestaan uit schorem met maskers.quote:Op maandag 13 mei 2024 07:25 schreef Kijkertje het volgende:
Een reminder:
[ x ]
Brzeziński speelde in 1978 als veiligheidsadviseur van Jimmy Carter een belangrijke rol bij onder meer de onderhandelingen voor de Camp David-akkoorden tussen Egypte en Isral.
Dus ja: Israel heeft in al die jaren aan positieve pr verloren. Absoluut. Maar hun tegenstanders doen het wat dat betreft ook niet best.![]()
En hier laat je je eigen radicalisme zien. Jerry Sienfield is liberaal-zionist. Als dat al niet meer van je mag...quote:Op maandag 13 mei 2024 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jerry Seinfeld is een uitgesproken liefhebber van Israels koloniale, moordzuchtige praktijken. Weglopen als deze juichlaaf voor genocide staat te spreken lijkt me een redelijke actie.![]()
Inderdaad, wat ze eigenlijk willen is dat Isral niet meer bestaat, en dat zal nooit gebeuren.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:37 schreef theunderdog het volgende:
Wel zijn het studenten die het 'blijkbaar' nodig vinden om te staan voor iets, wat ze allang hebben verloren. Er komt geen 'vrij' Palestina. Nooit meer.![]()
Oh, neuh. Niet eens perse. Ook terug naar de grenzen van 67 gaat niet gebeuren. Sterker nog: Israel gaat geen enkele nederzettingen opgeven (enkel wat illegale buitenposten, omdat dan achteraf blijkt dat dat volgens hun eigen juridische systeem niet mag).quote:Op maandag 13 mei 2024 10:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Inderdaad, wat ze eigenlijk willen is dat Isral niet meer bestaat, en dat zal nooit gebeuren.
Ook gaat er in de toekomst geen enkele internationale macht zijn die Israelische kolonisten gedwongen laat deporteren, zodat de Palestijnen er weer kunnen wonen.
Waarom niet? omdat Palestijnen op geopolitieke schaal volstrekt irrelevant zijn. Let op: dit vind ik als individu ook heel cynisch en naargeestig om te moeten constateren. Maar het is zo.![]()
De nazi's zijn ooit aan de macht gekomen terwijl die standpunten hadden die -toen al- extreem waren. Het gebeurde naast ons - dus waarom heb je zo'n moeite om te geloven dat dat kan?quote:Op maandag 13 mei 2024 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Wel een minderheid die een succesvolle mars door de instituten heeft gemaakt, getuige de bizarre en obsessieve anti-Isral haat in de media, onderwijs en bestuurders. Kijk eens het 8 uur journaal, elke dag een eenzijdige item over Gaza. In deze items worden ook alleen Palestijnen (kritiekloos) aan het woord gelaten, Israliers niet. Ditzelfde zie je ook bij het verslaan van de Amerikaanse verkiezingen, dan laat het 8 uur journaal ook alleen Democraten aan het woord, nooit Republikeinen.
Die extreme selectiviteit en eenzijdigheid zijn de pilaren van staatspropaganda.
Ja, het is een luidkeelse minderheid, maar desalniettemin moet de meerderheid niet zwijgen deze keer.Intolerant voor intolerantie![]()
@Kijkertje, wat vind je van dit nieuws?quote:
Ik vraag dit aan jou, omdat je alleen anti-Isralische berichten plaatst. Ben benieuwd wat je van deze informatie vindt.Intolerant voor intolerantie![]()
Seinfeld, wat een bazenserie was en is dat toch...quote:Op maandag 13 mei 2024 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jerry Seinfeld is een uitgesproken liefhebber van Israels koloniale, moordzuchtige praktijken. Weglopen als deze juichlaaf voor genocide staat te spreken lijkt me een redelijke actie.
Gelukkig lopen hier heen figuren rond die de acties van Hamas goedpraten...
Oh, wacht...![]()
![]()
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
@:Kijkertje, wat vind je van dit nieuws?
Ik vraag dit aan jou, omdat je alleen anti-Isralische berichten plaatst. Ben benieuwd wat je van deze informatie vindt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Het is inderdaad gewoon een andere telling. Heeft verder geen zin om te benadrukken, het blijft toch niet hangen bij de mensen die het niet willen weten.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.![]()
Het ministerie van Volksgezondheid van Gaza heeft verklaard dat 21.720 slachtoffers over volledige gegevens beschikken, terwijl 11.371 namen onvolledige gegevens hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.
Kortom: OCHA rapporteerde geen dramatische daling van het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen; het rapporteert nu alleen gedentificeerde slachtoffers.![]()
Behoorlijk dom?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.
Het blaast het hele genocide-argument omver, dus waarom vind je dat dom? Of vind je jezelf dom, omdat je zo gemakkelijk mee bent gegaan in dat genocideverhaal?Intolerant voor intolerantie![]()
Je weet niet wat die vrouwen en kinderen minderjarigen deden. Je gaat er vanuit dat het allemaal onschuldige burgers waren. Maar is een zestienjarige munitie aan het brengen (of iets dergelijks) moet je die dan wel zo classificeren?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En terecht. Dat doen ze in elk ander conflict ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ministerie van Volksgezondheid van Gaza heeft verklaard dat 21.720 slachtoffers over volledige gegevens beschikken, terwijl 11.371 namen onvolledige gegevens hebben.
Kortom: OCHA rapporteerde geen dramatische daling van het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen; het rapporteert nu alleen gedentificeerde slachtoffers.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat is terecht?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En terecht. Dat doen ze in elk ander conflict ook.![]()
Haha. Seinfeld gaat rustig op safari door gekoloniseerd gebied maar hij heeft zichzelf een labeltje gegeven dus kritiek mag nietquote:Op maandag 13 mei 2024 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hier laat je je eigen radicalisme zien. Jerry Sienfield is liberaal-zionist. Als dat al niet meer van je mag...interesseert mij het nou hoe jij of hij zich zou noemen, hij blijft een lul eersteklas en iedereen die hem daarom niet hoeft te zien heeft daar het volste recht toe.
![]()
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.Dat is niet helemaal het punt van dat artikel. Het aantal gesneuvelde vrouwen en kinderen ligt daadwerkelijk veel lager dan door Hamas opgegeven. Dat hebben ze kunnen vaststellen door de doden met identificatie te "gebruiken" om het percentage te herberekenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ministerie van Volksgezondheid van Gaza heeft verklaard dat 21.720 slachtoffers over volledige gegevens beschikken, terwijl 11.371 namen onvolledige gegevens hebben.
Kortom: OCHA rapporteerde geen dramatische daling van het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen; het rapporteert nu alleen gedentificeerde slachtoffers.
Het gaat er dus om dat het aantal vrouwen en kinderen onder de doden, op zo'n 70% werden geschat. Onderzoek wijst nu uit dat onder de gedentificeerde doden, het percentage vl lager ligt (37%). Het is aannemelijk dat dat percentage ook geldt voor de niet-gedentificeerde doden.
Dit is nog maar een deel van de discussie, want zoals iemand anders al zei, er zijn ook nuances te maken bij "vrouwen en kinderen" (vooral die laatste). Een vijftienjarige Hamasstrijder is in dit overzicht natuurlijk ook een kind.
Dus het argument "het aantal dode vrouwen en kinderen ligt veel lager dan oorspronkelijk opgegeven" is accuraat - en werpt een heel ander licht op de zaak.
Ben je bereid om je standpunten te heroverwegen, nu je dit weet?Intolerant voor intolerantie![]()
Hij gaat een land bezoeken. Brrrrr zo eng !quote:Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Haha. Seinfeld gaat rustig op safari door gekoloniseerd gebied maar hij heeft zichzelf een labeltje gegeven dus kritiek mag nietinteresseert mij het nou hoe jij of hij zich zou noemen, hij blijft een lul eersteklas en iedereen die hem daarom niet hoeft te zien heeft daar het volste recht toe.
Echt, asjeblieft zeg.![]()
Mijn post was slechts een nuance. Dat 'niet gedentificeerde' niet inhoudt dat ze niet dood zijn. Was dus op geen manier een 'standpunt'.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet helemaal het punt van dat artikel. Het aantal gesneuvelde vrouwen en kinderen ligt daadwerkelijk veel lager dan door Hamas opgegeven. Dat hebben ze kunnen vaststellen door de doden met identificatie te "gebruiken" om het percentage te herberekenen.
Het gaat er dus om dat het aantal vrouwen en kinderen onder de doden, op zo'n 70% werden geschat. Onderzoek wijst nu uit dat onder de gedentificeerde doden, het percentage vl lager ligt (37%). Het is aannemelijk dat dat percentage ook geldt voor de niet-gedentificeerde doden.
Dit is nog maar een deel van de discussie, want zoals iemand anders al zei, er zijn ook nuances te maken bij "vrouwen en kinderen" (vooral die laatste). Een vijftienjarige Hamasstrijder is in dit overzicht natuurlijk ook een kind.
Dus het argument "het aantal dode vrouwen en kinderen ligt veel lager dan oorspronkelijk opgegeven" is accuraat - en werpt een heel ander licht op de zaak.
Ben je bereid om je standpunten te heroverwegen, nu je dit weet?
Hoeveel slachtoffers er uiteindelijk zijn gevallen weten we pas als deze gaza oorlog voorbij is. En waarschijnlijk is het ook dan niet geheel accuraat.![]()
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Behoorlijk dom?
Het blaast het hele genocide-argument omver, dus waarom vind je dat dom? Of vind je jezelf dom, omdat je zo gemakkelijk mee bent gegaan in dat genocideverhaal?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
We weten toch al veel langer dat bepaalde bureaucratische instituties bolwerken zijn van bepaalde ideologien of politieke partijen, en niet alleen de NPO.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Wel een minderheid die een succesvolle mars door de instituten heeft gemaakt, getuige de bizarre en obsessieve anti-Isral haat in de media, onderwijs en bestuurders. Kijk eens het 8 uur journaal, elke dag een eenzijdige item over Gaza. In deze items worden ook alleen Palestijnen (kritiekloos) aan het woord gelaten, Israliers niet. Ditzelfde zie je ook bij het verslaan van de Amerikaanse verkiezingen, dan laat het 8 uur journaal ook alleen Democraten aan het woord, nooit Republikeinen.
Die extreme selectiviteit en eenzijdigheid zijn de pilaren van staatspropaganda.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Dus een ideologie die een existentieel gevaar voor de rest van de wereld vormt moet ten alle tijden blijven bestaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
De vernietiging van en de voortdurende strijd tegen het Nazisme en Fascisme was en is dan ook genocide?A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
En dan de vraag die daarbij hoort: Hoeveel Amerikaanse burgers kwamen om door Duitse bombardementen en hoeveel Duitse burgers kwamen om door Amerikaanse bombardementen?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dus een ideologie die een existentieel gevaar voor de rest van de wereld vormt moet ten alle tijden blijven bestaan?
De vernietiging van en de voortdurende strijd tegen het Nazisme en Fascisme was en is dan ook genocide?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het gaat niet enkel om het aantal doden, maar ook in de context. Zo zou het aantal doden wat je nu in Gaza ziet, behoorlijk schokkend zijn als Gaza veel meer oppervlakte had, waardoor Israel veel makkelijker onschuldige slachtoffers kon voorkomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
Gaza is 45 km qua oppervlakte, vol het ondergrondse tunnels en terrorisme.![]()
Sorry, jouw reactie zat er ook tussen, dat was niet echt de bedoelning.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn post was slechts een nuance. Dat 'niet gedentificeerde' niet inhoudt dat ze niet dood zijn. Was dus op geen manier een 'standpunt'.
Hoeveel slachtoffers er uiteindelijk zijn gevallen weten we pas als deze gaza oorlog voorbij is. En waarschijnlijk is het ook dan niet geheel accuraat.
Ik was op Ronald-Koeman aan het antwoorden.
Ieder heeft zo zijn/haar bedoelningen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sorry, jouw reactie zat er ook tussen, dat was niet echt de bedoelning.
Ik was op Ronald-Koeman aan het antwoorden.![]()
Ik snap je onwil; dat is hoe congnitieve dissonantie werkt. Dit conflicteert met wat jij "weet" dat de juiste visie op de zaak is, dus roept het onwil op. En het bewijst dat je een mens bent.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar dit betekent dat, als het percentage inderdaad zoveel lager ligt, Isral moeite neemt om burgers te ontzien in de strijd. En als het doel van Isral is om genocide te plegen, dan kan dat niet. Hier schakelt het ene het andere uit.
Dus, geen genocide-intentie van Isral. Wat vind je daarvan?Intolerant voor intolerantie![]()
En haarstijlen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ieder heeft zo zijn/haar bedoelningen.
Ik blijf toch echt benieuwd hoe tegenstanders van de acties van Isral zlf die aanval van Hamas op 7 oktober zouden beantwoorden. Hamas dringt jouw grondgebied binnen en mishandelt, doodt en ontvoert een grote hoeveelheid mensen. Deze (gegijzelden) nemen ze mee naar Gaza om daar vast te houden. Dit doen ze tussen de burgerbevolking in omdat ze dondersgoed weten dat een aanval van de tegenstander (Isral) op hun verdedigingsposities (waar dus ook burgerbevolking zich bevindt) op felle reacties van de wereld zal leiden.
Daarnaast heeft praten geen zin want in hun manifest staat dat Isral van de kaart geveegd zou moeten worden.
Wat zouden de tegenstanders van de acties van Isral doen om de ontvoerden te bevrijden en te voorkomen dat Hamas ooit nog zo'n aanval zou kunnen doen?![]()
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dus een ideologie die een existentieel gevaar voor de rest van de wereld vormt moet ten alle tijden blijven bestaan?Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.quote:De vernietiging van en de voortdurende strijd tegen het Nazisme en Fascisme was en is dan ook genocide?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze slopen de complete militaire infrastructuur van Hamas. Daarna mogen die voor de eigen burgers gaan zorgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.
[..]
Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De Isralirs komen de Palestijnen bevrijden van Hamas? Sinds wanneer? Zelfs Isral zelf framed het niet eens zo. Logisch ook, want dan zou er niet zoveel voedsel en hulpgoederen worden tegengehouden en zou Isral de grenzen open moeten zetten om Palestijnse burgers te laten vluchten en op te vangen en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Wat Isral doet heeft geen gelijkenis met wat de geallierden deden tijdens WOII.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan de vraag die daarbij hoort: Hoeveel Amerikaanse burgers kwamen om door Duitse bombardementen en hoeveel Duitse burgers kwamen om door Amerikaanse bombardementen?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
allemaal propaganda uit de retoriek van 9/11. We zouden Afghanistan bevrijden, Irak en Iran.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Isralirs komen de Palestijnen bevrijden van Hamas? Sinds wanneer? Zelfs Isral zelf framed het niet eens zo. Logisch ook, want dan zou er niet zoveel voedsel en hulpgoederen worden tegengehouden en zou Isral de grenzen open moeten zetten om Palestijnse burgers te laten vluchten en op te vangen en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Wat Isral doet heeft geen gelijkenis met wat de geallierden deden tijdens WOII.![]()
Isral wil ook geen ideologie vernietigen maar de militaire capaciteiten van hamas. Plus dat ze een stuk afschrikking willen bewerkstelligen om anderen vooral niet op het idee te brengen hetzelfde te doen als hamas.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.
[..]
Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Netanyahu heeft meteen na de (verschrikkelijke) aanslag van Hamas c.s., verklaard dat hij zich niets zou aantrekken van het internationaal (oorlogs)recht, dat hij de kaart van het Midden-Oosten ging wijzigen en dat de Gazanen naar Egypte moesten verhuizen. De aanslag had hij overigens vrij gemakkelijk kunnen verhinderen omdat hij volledig op de hoogte was van de geplande aanslag en het moment dat die tot uitvoering zou komen. Verder zou er geen voedsel, drinkwater en olie het gebied inkomen. Dit alles met het doel om Gaza te ontdoen van de inwoners en het gebied schoon te vegen.
Onder vrij zware internationale druk heeft hij drie dagen nodig gehad om samen met zijn zoons tot enige bezinning te komen.
Het kostte desalniettemin heel erg veel moeite om hem ook maar enigszins zover te krijgen dat hij zich iets meer richtte naar de internationale normen.
Maar het bombarderen en opblazen van burger-woonblokken, allerlei andere civiele doelen, het bombarderen van ambulances, het belegeren en vernietigen van ziekenhuizen, het bombarderen van tientallen Gazaanse monumenten, het vernietigen van de vissersvloot, het vernietigen van de olijfgaarden, het vermoorden van weerloze totaal niet bewapende of bedreigende burgers, het vermoorden van meer dan honderd journalisten en hun familie, etc. etc.. heeft totaal niets van doen met het bestrijden van Hamas-strijders en andere strijdgroepen.
Op dit moment worden voedsel, drinkwater en olie (met name benodigd voor het functioneren van de nog werkende ziekenhuizen) maar heel mondjesmaat toegelaten en nu zelfs helemaal niet meer, Er zijn al heel wat patinten en verplegend personeel en medici van ziekenhuizen omgekomen, en ook al heel wat mensen die van honger of dorst het begeven hebben.
Dat de Isralische regering en/of het Isralische leger zich op een correcte manier zouden gedragen is een farce.![]()
Ik ben benieuwd naar de inhoudelijke mening van @HowardRoark hieropquote:Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Pegos het volgende:
Netanyahu heeft meteen na de (verschrikkelijke) aanslag van Hamas c.s., verklaard dat hij zich niets zou aantrekken van het internationaal (oorlogs)recht, dat hij de kaart van het Midden-Oosten ging wijzigen en dat de Gazanen naar Egypte moesten verhuizen. De aanslag had hij overigens vrij gemakkelijk kunnen verhinderen omdat hij volledig op de hoogte was van de geplande aanslag en het moment dat die tot uitvoering zou komen. Verder zou er geen voedsel, drinkwater en olie het gebied inkomen. Dit alles met het doel om Gaza te ontdoen van de inwoners en het gebied schoon te vegen.
Onder vrij zware internationale druk heeft hij drie dagen nodig gehad om samen met zijn zoons tot enige bezinning te komen.
Het kostte desalniettemin heel erg veel moeite om hem ook maar enigszins zover te krijgen dat hij zich iets meer richtte naar de internationale normen.
Maar het bombarderen en opblazen van burger-woonblokken, allerlei andere civiele doelen, het bombarderen van ambulances, het belegeren en vernietigen van ziekenhuizen, het bombarderen van tientallen Gazaanse monumenten, het vernietigen van de vissersvloot, het vernietigen van de olijfgaarden, het vermoorden van weerloze totaal niet bewapende of bedreigende burgers, het vermoorden van meer dan honderd journalisten en hun familie, etc. etc.. heeft totaal niets van doen met het bestrijden van Hamas-strijders en andere strijdgroepen.
Op dit moment worden voedsel, drinkwater en olie (met name benodigd voor het functioneren van de nog werkende ziekenhuizen) maar heel mondjesmaat toegelaten en nu zelfs helemaal niet meer, Er zijn al heel wat patinten en verplegend personeel en medici van ziekenhuizen omgekomen, en ook al heel wat mensen die van honger of dorst het begeven hebben.
Dat de Isralische regering en/of het Isralische leger zich op een correcte manier zouden gedragen is een farce.![]()
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik snap je onwil; dat is hoe congnitieve dissonantie werkt. Dit conflicteert met wat jij "weet" dat de juiste visie op de zaak is, dus roept het onwil op. En het bewijst dat je een mens bent.
Maar dit betekent dat, als het percentage inderdaad zoveel lager ligt, Isral moeite neemt om burgers te ontzien in de strijd. En als het doel van Isral is om genocide te plegen, dan kan dat niet. Hier schakelt het ene het andere uit.
Dus, geen genocide-intentie van Isral. Wat vind je daarvan?Ik heb even zwartgemaakt waar Isral zich naar mijn mening, en die van veel anderen, schuldig aan maakt. Hopelijk dat je dan begrijpt dat het dalen of stijgen van wat cijfers en percentages niets uitmaakt. Het zijn er al veel te veel om over oepsie of voorzichtigheid te spreken. Ja, het kan altijd ng erger, maar dat betekent niet dat men nu voorzichtig of voorzichtig genoeg is.quote:Genocide is an internationally recognized crime where acts are committed with the intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial, or religious group. These acts fall into five categories:
1. Killing members of the group
2. Causing serious bodily or mental harm to members of the group
3. Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part
4. Imposing measures intended to prevent births within the group
5. Forcibly transferring children of the group to another group
There are a number of other serious, violent crimes that do not fall under the specific definition of genocide. They include crimes against humanity, war crimes, ethnic cleansing, and mass killing.
Nog even los van het tegenhouden van water/voedsel en het vernietigen van grote aantallen woningen en praktisch alle ziekenhuizen die punt 3 en 4 aangaan.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En Hamas wist van te voren dat Isral keihard terug zou gaan slaan. Dus eigenlijk zijn zij schuldig.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Pegos het volgende:
De aanslag had hij overigens vrij gemakkelijk kunnen verhinderen omdat hij volledig op de hoogte was van de geplande aanslag en het moment dat die tot uitvoering zou komen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is alleen wel een leugen dat Israel zich hier schuldig aan maakt. Ze proberen burgerslachtoffers te voorkomen. Alleen gebruikt Hamas burgers als schild.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik heb even zwartgemaakt waar Isral zich naar mijn mening, en die van veel anderen, schuldig aan maakt. Hopelijk dat je dan begrijpt dat het dalen of stijgen van wat cijfers en percentages niets uitmaakt. Het zijn er al veel te veel om over oepsie of voorzichtigheid te spreken. Ja, het kan altijd ng erger, maar dat betekent niet dat men nu voorzichtig of voorzichtig genoeg is.
Nog even los van het tegenhouden van water/voedsel en het vernietigen van grote aantallen woningen en praktisch alle ziekenhuizen die punt 3 en 4 aangaan.
En Israel stuurt weldegelijk voedsel naar Gaza. En krijgt nog steeds raketten per kerende post.
Als Hamas de wapens neerlegt komt er vrede.
Als Israel de wapens neerlegt worden ze uitgemoord.![]()
Heb je ook een bron, anders classificeren we het gewoon als een mening?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Pegos het volgende:
Dat de Isralische regering en/of het Isralische leger zich op een correcte manier zouden gedragen is een farce.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik lees hier alleen maar hoe Isral het dus fout doet. Hoe kunnen ze het wl goed doen zodat Hamas nooit meer dat soort acties zou kunnen uitvoeren, inclusief het terugkrijgen van de ontvoerde burgers?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Pegos het volgende:
Op dit moment worden voedsel, drinkwater en olie (met name benodigd voor het functioneren van de nog werkende ziekenhuizen) maar heel mondjesmaat toegelaten en nu zelfs helemaal niet meer, Er zijn al heel wat patinten en verplegend personeel en medici van ziekenhuizen omgekomen, en ook al heel wat mensen die van honger of dorst het begeven hebben.![]()
//--//quote:Op maandag 13 mei 2024 12:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet helemaal het punt van dat artikel. Het aantal gesneuvelde vrouwen en kinderen ligt daadwerkelijk veel lager dan door Hamas opgegeven. Dat hebben ze kunnen vaststellen door de doden met identificatie te "gebruiken" om het percentage te herberekenen.
Ben je bereid om je standpunten te heroverwegen, nu je dit weet?
Goed opgemerkt. Het was sws vanaf den beginne al vreemd, getalsmatig in een normaalverdeling, dat 70% van de slachtoffers, uitsluitend vrouwen en kinderen waren (zg naast onschuldig en de rest veelal ouderen van dagen enz). Op mirakelse wijze ontsprongen veelal weerbare "mannen" - behalve dan in het ziekenhuis met geamputeerde benen - kans om slachtoffer te worden van IDF aanvallen.
Een lang (onderbouwd) verhaal kort, zijn allerlei getalleen uit de vinger getrokken en op onnavolgbare wijze, gextrapoleerd naar weerloze burgers, wier leed geen mens onberoerd zal laten.
Een dode baby en bijbehorend jankende moeder doet het nu eenmaal beter in het nieuws dan een bewapende terrorist die op grond van de hamas 'overtuiging' anderswillenden neermaait.
Dat gezegd hebben, blijf het tragisch en triest dat hamas - vaak ook onschuldige collaborerende "burgers" - het geweld van IDF voortdurend uitlokt door zich verdekt op te stellen achter de (voor dat doel, vastgepinde) aanwezige burgers als schild."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
De rectificatie heeft minder bereik en blijft minder goed hangen dan de eerste cijfers.quote:crap in = crap out![]()
Dat zou eigenlijk niet zo vreemd zijn. Het beste argument en tevens het argument wat het fanatieke Isral kamp al vanaf dag een eindeloos herhaalt: de Hamas strijder verstopt zich tussen burgers. Het zou dus logisch zijn dat bij het afvuren van een raket of bom op die terrorist er rondom die vent heen ook burgers omkomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Goed opgemerkt. Het was sws vanaf den beginne al vreemd, getalsmatig in een normaalverdeling, dat 70% van de slachtoffers, uitsluitend vrouwen en kinderen waren (zg naast onschuldig en de rest veelal ouderen van dagen enz).
Veel Hamas strijders worden snachts als ze thuis zijn uitgeschakeld. Het moment dat ze thuis zijn, bij de vrouw en tig kinderen. Dat er dan burgers omkomen is ook conform verwachting.![]()
Isral had de sympathie en medeleven van de wereld aan haar zijde op 7 oktober. Men had met terughoudendheid moeten reageren en veel tijd moeten uittrekken om Hamas aan te pakken met precisieaanvallen en operaties. Zoals men in Syri, Libanon en Iran ook regelmatig doen. Men had alles op alles moeten zetten om Palestijnse burgers te ontzien. Is het niet omdat het onschuldige mensen zijn dan is het wel omdat je met het raken van burgers Hamas in de kaart speelt en de sympathie van de wereld een flinke knauw krijgt.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik blijf toch echt benieuwd hoe tegenstanders van de acties van Isral zlf die aanval van Hamas op 7 oktober zouden beantwoorden. Hamas dringt jouw grondgebied binnen en mishandelt, doodt en ontvoert een grote hoeveelheid mensen. Deze (gegijzelden) nemen ze mee naar Gaza om daar vast te houden. Dit doen ze tussen de burgerbevolking in omdat ze dondersgoed weten dat een aanval van de tegenstander (Isral) op hun verdedigingsposities (waar dus ook burgerbevolking zich bevindt) op felle reacties van de wereld zal leiden.
Daarnaast heeft praten geen zin want in hun manifest staat dat Isral van de kaart geveegd zou moeten worden.
Wat zouden de tegenstanders van de acties van Isral doen om de ontvoerden te bevrijden en te voorkomen dat Hamas ooit nog zo'n aanval zou kunnen doen?
Hoe men de gijzelaars had moeten bevrijden? Onderhandelen. Gevangenen ruilen voor gijzelaars. Pijnlijk ja, maar waarschijnlijk een stuk succesvoller dan hoe men nu met de gijzelaars is omgesprongen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gelukkig weet jij het allemaal beter.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral had de sympathie en medeleven van de wereld aan haar zijde op 7 oktober. Men had met terughoudendheid moeten reageren en veel tijd moeten uittrekken om Hamas aan te pakken met precisieaanvallen en operaties. Zoals men in Syri, Libanon en Iran ook regelmatig doen. Men had alles op alles moeten zetten om Palestijnse burgers te ontzien. Is het niet omdat het onschuldige mensen zijn dan is het wel omdat je met het raken van burgers Hamas in de kaart speelt en de sympathie van de wereld een flinke knauw krijgt.
Hoe men de gijzelaars had moeten bevrijden? Onderhandelen. Gevangenen ruilen voor gijzelaars. Pijnlijk ja, maar waarschijnlijk een stuk succesvoller dan hoe men nu met de gijzelaars is omgesprongen.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Netanyahu had die tijd niet aangezien hij strafrechtelijke wordt vervolgd en er veel kritiek op hem is voor de oorlogquote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral had de sympathie en medeleven van de wereld aan haar zijde op 7 oktober. Men had met terughoudendheid moeten reageren en veel tijd moeten uittrekken om Hamas aan te pakken met precisieaanvallen en operaties. Zoals men in Syri, Libanon en Iran ook regelmatig doen. Men had alles op alles moeten zetten om Palestijnse burgers te ontzien. Is het niet omdat het onschuldige mensen zijn dan is het wel omdat je met het raken van burgers Hamas in de kaart speelt en de sympathie van de wereld een flinke knauw krijgt.
Hoe men de gijzelaars had moeten bevrijden? Onderhandelen. Gevangenen ruilen voor gijzelaars. Pijnlijk ja, maar waarschijnlijk een stuk succesvoller dan hoe men nu met de gijzelaars is omgesprongen.![]()
Hier is onlangs nog een interessant artikel over geschreven:quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze proberen burgerslachtoffers te voorkomen. Alleen gebruikt Hamas burgers als schild.
https://www.mei.edu/publi(...)srael-accountabilityOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Maar dat hebben ze de afgelopen jaren al vaker gedaan; succes nihil. Het probleem is en blijft dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeft om het negatieve effect richting Isral zo groot mogelijk te maken bij bombardementen e.d. Gericht de tientallen kilometers aan tunnels in te gaan is eveneens nutteloos, aangezien die tunnels nauw met elkaar verbonden en alleen Hamas goed op de hoogte is van alle in- en uitgangen. Dat had een slachpartij betekent voor de militairen die die tunnels in zouden gaan (zie onder andere de Vietnam-oorlog). Overspoelen lijkt ook mij het enige wat daadwerkelijk kan helpen daartegen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Israels acties zijn verwerpelijk, maar om eerlijk te zijn zie ik ook niet hoe zij het anders kunnen doen zonder te voorkomen dat dezelfde ellende na een tijdje weer gaat plaatsvinden. Hamas volledig uitschakelen lijkt het enige devies.Daarmee voorkom je niet dat het nog een keer gebeurt.quote:Hoe men de gijzelaars had moeten bevrijden? Onderhandelen. Gevangenen ruilen voor gijzelaars. Pijnlijk ja, maar waarschijnlijk een stuk succesvoller dan hoe men nu met de gijzelaars is omgesprongen.![]()
Dit zeggen maakt het nog niet waar, en het ontslaat Isral evenmin van de verantwoordelijkheid voor de burgerslachtoffers die ze maken.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is alleen wel een leugen dat Israel zich hier schuldig aan maakt. Ze proberen burgerslachtoffers te voorkomen. Alleen gebruikt Hamas burgers als schild.Als bezettende macht is het geen gunst om mondjesmaat voedsel door te laten, maar je plicht. Als je dit niet kan, moet je geen oorlog voeren. Het gaat er dus niet om wat Isral wel doet, maar waar ze tekortschieten.quote:En Israel stuurt weldegelijk voedsel naar Gaza. En krijgt nog steeds raketten per kerende post.Dit zeggen maakt het nog niet waar, en het ontslaat Isral evenmin van de verantwoordelijkheid voor de burgerslachtoffers die ze maken.quote:Als Hamas de wapens neerlegt komt er vrede.
Als Israel de wapens neerlegt worden ze uitgemoord.![]()
En hiermee wel? Waar blijkt dat uit?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Daarmee voorkom je niet dat het nog een keer gebeurt.![]()
Zo ver er berhaupt met Hamas te onderhandelen valt zijn op een gegeven moment de gevangenissen leeg.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe men de gijzelaars had moeten bevrijden? Onderhandelen. Gevangenen ruilen voor gijzelaars. Pijnlijk ja, maar waarschijnlijk een stuk succesvoller dan hoe men nu met de gijzelaars is omgesprongen.
Het had vast en zeker wel een paar gijzelaars meer teruggebracht. Daar wordt wel een zware prijs voor betaald, nu en in de toekomst.![]()
Wanneer hebben ze dat gedaan? Heb je voorbeelden?quote:Maar dat hebben ze de afgelopen jaren al vaker gedaan; succes nihil.Is dat bewezen?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Het probleem is en blijft dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeftIdem ditoquote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gericht de tientallen kilometers aan tunnels in te gaan is eveneens nutteloos, aangezien die tunnels nauw met elkaar verbonden en alleen Hamas goed op de hoogte is van alle in- en uitgangen.![]()
En dan lekker met poep smijten naar mensen die niet in je bubbel zitten. Vinden mensen leuk.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
Soms lees ik de reacties hier van sommige die diep in een bubbel zittenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Zijn latente zionisten dus verdiend.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
https://www.fdd.org/analy(...)ns-as-human-shields/quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze dat gedaan? Heb je voorbeelden?
[..]
Is dat bewezen?
[..]
Idem dito
https://edition.cnn.com/m(...)a9c8bfa377c2c48213d8
Er zullen er vast nog wel meer bewijzen zijn, maar dit acht ik voorlopig even genoeg.![]()
Vernietiging van Hamas.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.Hamas en Gaza hangen Islamitisch Jihad aan, ook wel bekend als Islamofascisme.quote:Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.
Gaza en Hamas hebben als primaire doel vernietiging van Isral en van de Joden.
Nazisme en fascisme zijn in Europa verboden en worden bij iedere vorm van organisatie de kop ingedrukt.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Het aantal burgerslachtoffers is volgens iedere maatstaf minimaal.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit zeggen maakt het nog niet waar, en het ontslaat Isral evenmin van de verantwoordelijkheid voor de burgerslachtoffers die ze maken.
[..]
Als bezettende macht is het geen gunst om mondjesmaat voedsel door te laten, maar je plicht. Als je dit niet kan, moet je geen oorlog voeren. Het gaat er dus niet om wat Isral wel doet, maar waar ze tekortschieten.
[..]
Dit zeggen maakt het nog niet waar, en het ontslaat Isral evenmin van de verantwoordelijkheid voor de burgerslachtoffers die ze maken.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Dat zou pas kloppen als burgers pal naast de lanceerplaatsen blijven rondhangen ondanks alle waarschuwingen. Probleem is dat je dan wel een legitiem doelwit bent omdat je zelf besluit als menselijk schild te dienen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk niet zo vreemd zijn. Het beste argument en tevens het argument wat het fanatieke Isral kamp al vanaf dag een eindeloos herhaalt: de Hamas strijder verstopt zich tussen burgers. Het zou dus logisch zijn dat bij het afvuren van een raket of bom op die terrorist er rondom die vent heen ook burgers omkomen.
Veel Hamas strijders worden snachts als ze thuis zijn uitgeschakeld. Het moment dat ze thuis zijn, bij de vrouw en tig kinderen. Dat er dan burgers omkomen is ook conform verwachting.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Discussie op grond van smaak, mening, overtuiging of omgebogen cognitieve dissonantie; is nauwelijks zinnig anders dan om een zienswijze op haar bedoeling te (her/over)wegen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik heb even zwartgemaakt waar Isral zich naar mijn mening, en die van veel anderen, schuldig aan maakt. Hopelijk dat je dan begrijpt dat het dalen of stijgen van wat cijfers en percentages niets uitmaakt. Het zijn er al veel te veel om over oepsie of voorzichtigheid te spreken. Ja, het kan altijd ng erger, maar dat betekent niet dat men nu voorzichtig of voorzichtig genoeg is.
Nog even los van het tegenhouden van water/voedsel en het vernietigen van grote aantallen woningen en praktisch alle ziekenhuizen die punt 3 en 4 aangaan.
Laat staan op grond van toegespeelde getallen zaken als zg. sterker bewijs te gebruiken.
//--//
Ik wil opmerken, dat de definitie van (iemands) "genocide"; een kwestie is van perceptie waarbij naast doel o.a. ook de subjectieve groepsafbakening daarvan; de glijdende parameters zijn.
Het geprojecteerde puntenlijstje op de situatie in Gaza, als zg checklist, is sws onzinnig en compleet uit haar verband getrokken.
Ik zie niet hoe men IDF aka Isral weet te beschuldigen om Gaza(nen) en/of Palestijnen als doel of plan te vernietigen door ze:
1. te vermoorden
2. fysieke en psychische trauma toe te brengen
3. leefcondities te verslechteren (met als vv. doel, item 1 & 2 en 4)
4. geboorten als nakomelingen, gericht te voorkomen.
5. kinderen te onthemen
Zo ja er sprake is laat staan plan is voor "genocide", doet Isral serieus een verdomd slechte operatie waarbij tal van andere veel betere (en heimelijker) manieren zijn te bedenken om een bevolkingsgroep haar voortbestaan van leefwijze onmogelijk te maken. Genoeg voorbeelden in heden en verleden die een "genocide" bewerkstelig(d)en.
Dat iets voor een onderhavige lijdende groep kan aanvoelen als genocide, "waarom juist ons al dit toegebrachte leed treft", is iets anders dan dat dit ook een aangedaan plan zou zijn.
Wat IDF doet is proberen een deels in de burgerbevolking "gentegreerde" terreurgroep, proberen uit te schakelen.
Dat hierbij onnoemelijk veel leed wordt veroorzaakt, staat verder buiten kijf.
De vraag daarin is dan hoe dan wel een voortdurende terreurdreiging van o.a. hamas c.s. uit te schakelen ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Het zegt al genoeg over de intenties dat Hamas massamoordenaars terug wil en daarvoor onschuldige burgers ontvoerd.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver er berhaupt met Hamas te onderhandelen valt zijn op een gegeven moment de gevangenissen leeg.
Het had vast en zeker wel een paar gijzelaars meer teruggebracht. Daar wordt wel een zware prijs voor betaald, nu en in de toekomst.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Altijd vragen stellenquote:Op maandag 13 mei 2024 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan lekker met poep smijten naar mensen die niet in je bubbel zitten. Vinden mensen leuk.
Maar iemand zoals HR bijv valt niet mee te discussiren. Die zou Stalin nog verdedigen![]()
Dit zeggen maakt het nog niet waar.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:58 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het aantal burgerslachtoffers is volgens iedere maatstaf minimaal.![]()
Hoeveel Spaanse, Poolse, Franse, Tsjechoslowaakse, Belgische, Nederlandse, Britse burgers kwamen om door Duitse bombardementen?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan de vraag die daarbij hoort: Hoeveel Amerikaanse burgers kwamen om door Duitse bombardementen en hoeveel Duitse burgers kwamen om door Amerikaanse bombardementen?A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
De statistieken maken het waar.quote:
Volgens de statistieken, normen en richtlijnen van de VN zelfs, zijn het aantal burgerslachtoffers zoals gepresenteerd door Hamas, minimaal in een urbanwarfare scenario.
Het is een vaststaand feit dat Isral er veel aan doet om het aantal burgerslachtoffers te minimaliseren.
Daarbij nemen ze niet eens in ogenschouw dat die burgerslachtoffers Hamassympatisanten of Hamascollaborateurs zijn. Ze proberen ze koste wat het kost te ontzien.
De hysterie en irrationaliteit bij Pro-Palestina personen maakt ontzettend blind.
Vandaar ik herhaal zelfs volgens de door Hamas geprestenteerde cijfers, houdt volgens de VN normen in dat het aantal burgerslachtoffers zeer ruim binnen de normen valt, en als minimaal valt te categoriseren.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Het betreft een post met veel wilde claims zonder onderbouwing. Het is mij dus onduidelijk waarom je mijn reactie wilt.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de inhoudelijke mening van @:Howardroark hieropDit artikel was al eens gedeeld. Dit betreft een Arabisch-Amerikaanse denktank, waar men probeert het gebruik van burgers als menselijk schild door Hamas in twijfel te trekken. Het is een hilarisch staaltje activisme.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hier is onlangs nog een interessant artikel over geschreven:
https://www.mei.edu/publi(...)srael-accountabilityDe claim van deze danktank is min of meer dat ook er zijn er allerlei aanwijzingen dat Hamas hun eigen burgers als menselijk schild gebruikt, we weten het niet helemaal zeker.quote:While there have been cases of Hamas fighters and weapons located in or near civilian structures in violation of international law, whether these were done deliberately to deter attack is not clear.
Nu valt dat bij jou en vele anderen, degenen met sympathien voor de Palestijnen en Hamas, wel in goede aarde natuurlijk, maar weldenkende mensen gaan hier niet in mee.We hebben het hier letterlijk over een terreurbeweging die zichzelf tussen en onder hun eigen burgers verstopt, maar nee, het is echt zo onduidelijk of ze hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken. We weten het gewoon niet.quote:Although parties in an international conflict must take measures to protect civilians and civilian facilities from attack, merely operating in proximity to civilians is not in and of itself sufficient to prove a violation of the human shield clause. The operation must also be carried out with the intention — or at least the hope — that doing so will affect the opponent’s offensive, which legally is very difficult to prove.
Het is zoiets als zeggen: 'Hamas 'strijders' hebben wel Isralische burgers meegenomen, maar of zij dit ook deden met de bedoeling deze te gijzelen is niet duidelijk. We weten het gewoon niet zeker.'Ach ach, nee. Je gaat niet onderhandelen met terroristen die even doodleuk in meerdere dorpen de bewoners op de meest brute manieren afslachten, wat vervolgens werd gevierd door heel de Gazastrook.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe men de gijzelaars had moeten bevrijden? Onderhandelen. Gevangenen ruilen voor gijzelaars. Pijnlijk ja, maar waarschijnlijk een stuk succesvoller dan hoe men nu met de gijzelaars is omgesprongen.
Dat een deel van de internationale politiek het vervolgens Isral gaat kwalijk nemen dat ze met harde hand reageren, zegt vooral wat over die mensen. Er heerst daar in veel kringen de consensus dat Isral als land en volk maar moet incasseren en leven met terreurgroeperingen en kwaadwillende regimes in de nabije omgeving die het land om de zoveel tijd bestoken.
Ik zou jezelf dit eens afvragen: waarom moet Isral altijd rekening houden met de burgers van andere groepen of landen, maar deze partijen niet met de Isralische burgers? Het betreft namelijk een nogal hele verwerpelijke dubbele standaard.
Een aanslag op Isralische burgers is min of meer reden voor Isral om concessies te doen of zo, gewoon maar toegeven en buigen voor het terrorisme. Wat krijg je op die manier? Mr terrorisme, want het wordt iedere keer beloond.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Isral houdt helemaal geen rekening met burgers van andere groepen of landen, dat is het hele punt juist. De Palestijnen (de 'eigenlijke' bewoners van dit grondgebied tot een eeuw geleden) leven in een soort apartheid door Isral.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
Dat een deel van de internationale politiek het vervolgens Isral gaat kwalijk nemen dat ze met harde hand reageren, zegt vooral wat over die mensen. Er heerst daar in veel kringen de consensus dat Isral als land en volk maar moet incasseren en leven met terreurgroeperingen en kwaadwillende regimes in de nabije omgeving die het land om de zoveel tijd bestoken.
Ik zou jezelf dit eens afvragen: waarom moet Isral altijd rekening houden met de burgers van andere groepen of landen, maar deze partijen niet met de Isralische burgers? Het betreft namelijk een nogal hele verwerpelijke dubbele standaard.
Dit is maar een wilde gok, maar als China ineens Nederlands grondgebied zou opeisen en alle Nederlanders wegbonjourt naar Friesland, en ze vervolgens decennia lang onderdrukt, denk ik dat jij China ook niet zo tof zou vinden. Dan zouden de extremere flanken van de Nederlandse politiek het denk ik ook winnen van de gematigde partijen. Nederlanders maar neermaaien dan in dat scenario?
Isral als land is iets anders dan joden als volk. Ze staan niet gelijk aan elkaar. Burgers verdienen rechten en bescherming, ongeacht de arbitraire denkbeeldige lijntjes die zijn getrokken.![]()
Isral is letterlijk het enige leger ter wereld dat aan iets als 'roof knocking' doet, dat burgers waarschuwt per voicemail dat er bombardementen komen en dat flyers strooit vanuit de lucht om burgers richting veilige gebieden te sturen. Maar jouw claim is dat men helemaal geen rekening houdt met de burgers van andere groepen of landen. De realiteit laat dus iets anders zien.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Isral houdt helemaal geen rekening met burgers van andere groepen of landen, dat is het hele punt juist. De Palestijnen (de 'eigenlijke' bewoners van dit grondgebied tot een eeuw geleden) leven in een soort apartheid daar door Isral.
Dit is maar een wilde gok, maar als China ineens Nederlands grondgebied zou opeisen en alle Nederlanders wegbonjourt naar Friesland, en ze vervolgens decennia lang onderdrukt, denk ik dat jij China ook niet zo tof zou vinden. Dan zouden de extremere flanken van de Nederlandse politiek het denk ik ook winnen van de gematigde partijen. Nederlanders maar neermaaien dan in dat scenario?
Isral als land is iets anders dan joden als volk. Ze staan niet gelijk aan elkaar. Burgers verdienen rechten en bescherming, ongeacht de arbitraire denkbeeldige lijntjes die zijn getrokken.
En de Palestijnen zijn de 'eigenlijke' bewoners van dit gebied? Haha, nee. Deze regio is waar het Jodendom en ook Joden hun origine kennen. Mocht het je ontgaan zijn, het Jodendom is een stukken oudere religie dan de Islam. De Arabieren arriveerden dan ook pas in Isral tegen de tiende eeuw met het oprukken van de Islam en kennen hun origine meer richting het Oosten.
Kortom, Isral is het oorspronkelijke thuisland van het Joodse volk. Ondanks talloze verdrijvingen is er altijd een aanwezigheid geweest van Joden in dit gebied. Het is ook niet voor niets dat Joden altijd, waar men ook zat, Hebreeuws als taal behield voor de religieuze geschriften. En het is daarom ook logisch dat toen Europese Joden een veilige haven zochten om onderdrukking en vervolging in Europa te ontvluchten, het Ottomaanse Rijk en later het Britse Mandaatgebied, hiervoor uiterst geschikt was.
De vergelijking die jij dus maakt tussen Nederland en China is belachelijk en geeft aan dat je niet weet waar je over praat.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jij vindt dat je met religie grondgebied kan opeisen? dan ben je echt een speciale variant van koekwaus, hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is letterlijk het enige leger ter wereld dat aan iets als 'roof knocking' doet, dat burgers waarschuwt per voicemail dat er bombardementen komen en dat flyers strooit vanuit de lucht om burgers richting veilige gebieden te sturen. Maar jouw claim is dat men helemaal geen rekening houdt met de burgers van andere groepen of landen. De realiteit laat dus iets anders zien.
En de Palestijnen zijn de 'eigenlijke' bewoners van dit gebied? Haha, nee. Deze regio is waar het Jodendom en ook Joden hun origine kennen. Mocht het je ontgaan zijn, het Jodendom is een stukken oudere religie dan de Islam. De Arabieren arriveerden dan ook pas in Isral tegen de tiende eeuw met het oprukken van de Islam en kennen hun origine meer richting het Oosten.
Kortom, Isral is het oorspronkelijke thuisland van het Joodse volk. Ondanks talloze verdrijvingen is er altijd een aanwezigheid geweest van Joden in dit gebied. Het is ook niet voor niets dat Joden altijd, waar men ook zat, Hebreeuws als taal behield voor de religieuze geschriften. En het is daarom ook logisch dat toen Europese Joden een veilige haven zochten om onderdrukking en vervolging in Europa te ontvluchten, het Ottomaanse Rijk en later het Britse Mandaatgebied, hiervoor uiterst geschikt was.
De vergelijking die jij dus maakt tussen Nederland en China is belachelijk en geeft aan dat je niet weet waar je over praat.![]()
Oke kan je op de rest van mijn vragen ingaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
https://www.fdd.org/analy(...)ns-as-human-shields/
https://edition.cnn.com/m(...)a9c8bfa377c2c48213d8
Er zullen er vast nog wel meer bewijzen zijn, maar dit acht ik voorlopig even genoeg.
Zoals wat heeft Netanyahu gedaan om Hamas uit te schakelen? Is het bewezen dat Hamas zich onder burger doelen begeeft. Graag met een onderbouwing en het liefst met bronnen en bewijzen. En niet een of ander random Youtube filmpje met een uit de context getrokken bewering om je retoriek te onderbouwen![]()
Lijntjes trekken en (willen) blijven verwijzen naar wat ooit eens was en bloeiend kon zijn, is als acceptatie; het hoofdprobleem.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Isral houdt helemaal geen rekening met burgers van andere groepen of landen, dat is het hele punt juist. De Palestijnen (de 'eigenlijke' bewoners van dit grondgebied tot een eeuw geleden) leven in een soort apartheid door Isral.
Isral als land is iets anders dan joden als volk. Ze staan niet gelijk aan elkaar. Burgers verdienen rechten en bescherming, ongeacht de arbitraire denkbeeldige lijntjes die zijn getrokken.
Het China voorbeeld met Friesland is te fantasievol om serieus te dienen als plastisch voorbeeld.
Dat zg Palestijns (wie/wasda hier precies?) land is verkregen of verloren is n.a.v. een bij voorbaat kansloze oorlog, is een hard gegeven dat niet (meer) zonder slag of stoot is te veranderen.
Hadden de "Palestijnen" of omliggende landen al die onbezonnen oorlogen gewonnen, had Isral niet eens (meer) op een kaart bestaan en zouden we nu bakkeleien over hamas die het leven en landen van die andere opportunistische jihadistische strijdgroepen claimt.
Dat Isral als democratische samenleving geen rekening houdt met die andere landen of hun aanhangers, is maar net hoe iemand dat als norm beziet.
Isral houdt vooral rekening met alle Isralirs van welke gezindte dan ook, die in binnen haar gevestigde regels hun leven in gemeenschap naast anderen kunnen leven."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Graag in het vervolg alle linken bekijken voor je commentaar levert.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oke kan je op de rest van mijn vragen ingaan?
Zoals wat heeft Netanyahu gedaan om Hamas uit te schakelen? Is het bewezen dat Hamas zich onder burger doelen begeeft. Graag met een onderbouwing en het liefst met bronnen en bewijzen. En niet een of ander random Youtube filmpje met een uit de context getrokken bewering om je retoriek te onderbouwen
En verder zoek je het maar uit als je je zo aangevallen blijft voelen, met jouw taalgebruik.![]()
Dat staat nergens in mijn post. Ik geef aan dat er een duidelijke link is tussen het Jodendom, diens volgers en het gebied wat nu Isral is. Aanwezige Joden is een land aangeboden via het VN-verdelingsplan, zij accepteerden dit in tegenstelling tot de territoriaal gierige Arabieren, die alles wilden en niet slechts een deel. Dit heeft tot de oprichting van Isral weten te leiden.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vindt dat je met religie grondgebied kan opeisen? dan ben je echt een speciale variant van koekwaus, hoor.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nou ja wild. Dat er doden zijn gevallen onder journalisten door Israel is een feit, ziekenhuis bestormd door het IDF en dat er weinig hulpkonvooien worden toegelaten door Israel is bevestigd. Of dat er hulpverleners zijn getroffen of mensen die vergaan van de honger en een hulpkonvooi bestalen zijn doodgeschoten.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
Het betreft een post met veel wilde claims zonder onderbouwing. Het is mij dus onduidelijk waarom je mijn reactie wilt.
Probeer eens inhoudelijk erop in te gaan. In plaats van een kinderachtige, nee is niet waar.![]()
In een oorlogsgebied vallen slachtoffers, klopt. En nu?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou ja wild. Dat er doden zijn gevallen onder journalisten door Israel is een feit, ziekenhuis bestormd door het IDF en dat er weinig hulpkonvooien worden toegelaten door Israel is bevestigd. Of dat er hulpverleners zijn getroffen of mensen die vergaan van de honger en een hulpkonvooi bestalen zijn doodgeschoten.
Probeer eens inhoudelijk erop in te gaan. In plaats van een kinderachtige, nee is niet waar.
Dat er mensen zouden vergaan van de honger is nergens aangetoond. Wel zijn er inmiddels al veel beelden misbruikt van de daadwerkelijke hongersnood in Jemen, die op sociale media vervolgens worden weggezet als afkomstig uit de Gazastrook.
Een hongersnood is er namelijk niet zomaar, en helemaal niet onder een volk waarvan de helft van de vrouw en een kwart van de mannen (flink) overgewicht heeft.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ahhhh de bekende wetenschappers zijn activisten kaart.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
Dit artikel was al eens gedeeld. Dit betreft een Arabisch-Amerikaanse denktank, waar men probeert het gebruik van burgers als menselijk schild door Hamas in twijfel te trekken. Het is een hilarisch staaltje activisme.En nu zijn het geen activisten meer maar mensen met een goed onderbouwde mening?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
De claim van deze danktank is min of meer dat ook er zijn er allerlei aanwijzingen dat Hamas hun eigen burgers als menselijk schild gebruikt, we weten het niet helemaal zeker.
Nu valt dat bij jou en vele anderen, degenen met sympathien voor de Palestijnen en Hamas, wel in goede aarde natuurlijk, maar weldenkende mensen gaan hier niet in mee.En nu presenteer je het als feitquote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
We hebben het hier letterlijk over een terreurbeweging die zichzelf tussen en onder hun eigen burgers verstopt, maar nee, het is echt zo onduidelijk of ze hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken. We weten het gewoon niet.
Het is zoiets als zeggen: 'Hamas 'strijders' hebben wel Isralische burgers meegenomen, maar of zij dit ook deden met de bedoeling deze te gijzelen is niet duidelijk. We weten het gewoon niet zeker.'Ahhhh okequote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
wat vervolgens werd gevierd door heel de Gaza![]()
![]()
Dus? De bewoners die al eeuwen of zelfs millennia onafgebroken in dat gebied leven, en er nt zijn uitgeschopt, hebben daar echt helemaal geen boodschap aan. Waarom zouden ze? Waarom is het nu relevant wat de situatie in de oudheid was?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik maakte de vergelijking met China zodat je je misschien beter kunt verplaatsen in de Palestijnen. In dat voorbeeld heeft China uiteraard een heilig boek waarin staat dat Nederland van hen is en hebben ze hier etnische roots.![]()
Ahhhh de NOS, VN liegen over de hongersnood. HowardRoark van FOK! bewijst dat het allemaal nep is en een psy-op om Israel in een kwaad daglicht te stellenquote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In een oorlogsgebied vallen slachtoffers, klopt. En nu?
Dat er mensen zouden vergaan van de honger is nergens aangetoond. Wel zijn er inmiddels al veel beelden misbruikt van de daadwerkelijke hongersnood in Jemen, die op sociale media vervolgens worden weggezet als afkomstig uit de Gazastrook.
Een hongersnood is er namelijk niet zomaar, en helemaal niet onder een volk waarvan de helft van de vrouw en een kwart van de mannen (flink) overgewicht heeft.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)s-verder-in-het-nauw![]()
Als overduidelijk bewijs voor het gebruik van burgers als menselijk schild wordt weggezet als 'ach, we weten het niet'. Dan kun je gerust spreken van activisme. Het is hetzelfde als Hamas wegzetten als 'vrijheidsstrijders' en de aanslagen van 7 oktober als een vorm van 'dekolonisatie'. Ook dat betreft verwerpelijk activisme.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhhh de bekende wetenschappers zijn activisten kaart.
[..]
En nu zijn het geen activisten meer maar mensen met een goed onderbouwde mening?
[..]
En nu presenteer je het als feit
[..]
Ahhhh okeJij had het over 'oorspronkelijke bewoners'. Die claim is simpelweg niet juist. En de Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, hadden gewoon een eigen land kunnen hebben hoor. Dit heeft men zelf meermaals afgewezen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dus? De bewoners die al eeuwen of zelfs millennia onafgebroken in dat gebied leven, en er nt zijn uitgeschopt, hebben daar echt helemaal geen boodschap aan. Waarom zouden ze? Waarom is het nu relevant wat de situatie in de oudheid was?
Ik maakte de vergelijking met China zodat je je misschien beter kunt verplaatsen in de Palestijnen. In dat voorbeeld heeft China uiteraard een heilig boek waarin staat dat Nederland van hen is en hebben ze hier etnische roots.
En niemand is uit het gebied geschopt. De Arabieren zijn jegens de Joden zelf een burgeroorlog begonnen in 1947 en na de oprichting van de staat Isral hebben alle omringende Arabische landen het land meteen aangevallen, waarbij veel mensen op de vlucht zijn geslagen. Dit zijn allemaal keuzes dan wel gevolgen die komen door het handelen van de Arabieren zelf.
De vergelijking met China is belachelijk, want Chinezen hebben hier geen ethnische roots. Joden in Isral wl.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oh, wie woonde dan honderden jaren onafgebroken in dat gebied voor 1948?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
Jij had het over 'oorspronkelijke bewoners'. Die claim is simpelweg niet juist.Ja, het is dan ook een hypothetisch geval. Moeilijk h?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
De vergelijking met China is belachelijk, want Chinezen hebben hier geen ethnische roots. Joden in Isral wl.![]()
Jij valt mij aan.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Graag in het vervolg alle linken bekijken voor je commentaar levert.
En verder zoek je het maar uit als je je zo aangevallen blijft voelen, met jouw taalgebruik.
Ik vraag nogmaals een onderbouwing op jouw claims.Claimquote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Het probleem is en blijft dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeftEn hier claim je dat Netanyahu de afgelopen jaren vaker heeft geprobeerd om Hamas te stoppenquote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar dat hebben ze de afgelopen jaren al vaker gedaan; succes nihil.
Wat niet strookt met wat de Jerasulem Post schreef in 2019.
https://www.jpost.com/Ara(...)nians-divided-583082
Als jij je claims niet kan onderbouwen zoals ik herhaaldelijk vroeg en met random Youtube filmpjes komt kan je misschien beter niet in debat gaan
P.s: En dan was het maar een poging tot onderbouwing op de claim dat Hamas tunnels heeft wat een feit is. De vraag of Hamas zich onder de burgerbevolking begeeft en wat heeft Netanyahu gedaan, negeer je.![]()
Dat weet je toch al?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik blijf toch echt benieuwd hoe tegenstanders van de acties van Isral zlf die aanval van Hamas op 7 oktober zouden beantwoorden.
Gewapend verzet!Maar weet je wel wat Isral heeft gedaan?quote:Hamas dringt jouw grondgebied binnen en mishandelt, doodt en ontvoert een grote hoeveelheid mensen. Deze (gegijzelden) nemen ze mee naar Gaza om daar vast te houden. Dit doen ze tussen de burgerbevolking in omdat ze dondersgoed weten dat een aanval van de tegenstander (Isral) op hun verdedigingsposities (waar dus ook burgerbevolking zich bevindt) op felle reacties van de wereld zal leiden.Dat is terecht!quote:Daarnaast heeft praten geen zin want in hun manifest staat dat Isral van de kaart geveegd zou moeten worden.
Westerse koloniale staten hebben geen recht van bestaan!Gewoon Isral ontmantelen en teruggeven aan de oorspronkelijke bewoners.quote:Wat zouden de tegenstanders van de acties van Isral doen om de ontvoerden te bevrijden en te voorkomen dat Hamas ooit nog zo'n aanval zou kunnen doen?
En tegenargumenten zijn voor mietjes!![]()
Hee, wacht, wat moet je nou met die bulldozer?
Ja dat is hoe wetenschappers ter werk gaan. Iets is pas bewezen als het onomstotelijk bewezen is.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
Als overduidelijk bewijs voor het gebruik van burgers als menselijk schild wordt weggezet als 'ach, we weten het niet'. Dan kun je gerust spreken van activisme. Het is hetzelfde als Hamas wegzetten als 'vrijheidsstrijders' en de aanslagen van 7 oktober als een vorm van 'dekolonisatie'. Ook dat betreft verwerpelijk activisme.
Zou wat zijn als rechters bijvoorbeeld die jaren en jaren gestudeerd hebben, wetteksten uit hun hoofd, casussen, rechts filosofie op basis van onderbuik gevoel vonnissen gaan uitspreken.![]()
Dus na hoeveel jaar mag je er geen boodschap aan hebben? De Israliers zitten er nu ook al 80 jaar. Als ze er nog 20 zitten blijft het hun land? Of 120? Of 420? Of 920?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dus? De bewoners die al eeuwen of zelfs millennia onafgebroken in dat gebied leven, en er nt zijn uitgeschopt, hebben daar echt helemaal geen boodschap aan. Waarom zouden ze? Waarom is het nu relevant wat de situatie in de oudheid was?
Ik maakte de vergelijking met China zodat je je misschien beter kunt verplaatsen in de Palestijnen. In dat voorbeeld heeft China uiteraard een heilig boek waarin staat dat Nederland van hen is en hebben ze hier etnische roots.![]()
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat het nergens is aangetoond.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhhh de NOS, VN liegen over de hongersnood. HowardRoark van FOK! bewijst dat het allemaal nep is en een psy-op om Israel in een kwaad daglicht te stellen
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)s-verder-in-het-nauw
Kan het zo zijn dat zulke verhalen worden gebruikt om Isral in een negatief daglicht te stellen? Zeker. Bij de NOS was men er ook als de kippen bij om Isral te betichten van het bombarderen van een ziekenhuis en het verhandelen van organen van de Palestijnen. Beide aantijgingen werden na loop van tijd weer ingetrokken. En de VN staat bekend om hun anti-Isral sentiment, de claim dat Isral bijvoorbeeld verhongering zou gebruiken als oorlogswapen is daar een voorbeeld van.Verschillende volkeren: Joden, Arabieren, Druze, Christenen en Bedoeen om er een aantal te noemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Oh, wie woonde dan honderden jaren onafgebroken in dat gebied voor 1948?
Maar dit is weer iets heel anders dan waar je het initieel over had, namelijk oorspronkelijke bewoners. Er wonen inmiddels ook al vele eeuwen allerlei uit Europa afkomstige mensen in de VS, zijn dat ook de oorspronkelijke bewoners van het land?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De nazi's zijn vernietigd, ISIS is vernietigd en Hamas staat op het punt te worden vernietigd.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het idee zal echt wel voort blijven bestaan, er zijn immers nog steeds neo-nazi's bijvoorbeeld en ISIS probeert ook wanhopig nog relevant te zijn, maar hun machtsbasis is weggehaald.
Dus er is hier inderdaad sprake van een illusie - die van onkwetsbaarheid.Bestaat Nazi-Duitsland nog?quote:Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.
Hopelijk krijg je nu door wat het doel eigenlijk is en dat de haalbaarheid daarvan gewoon best hoog is. Hamas vecht de propagandaoorlog zoals gewoonlijk weer uitstekend uit, maar hun macht staat toch echt op het punt gebroken te worden. Met of zonder westerse steun; dat heeft alleen invloed op hoe goed Isral de burgerdoden kan beperken.Intolerant voor intolerantie![]()
Jij claimt dus dat zowel de VN als Nos iets tegen Israel hebben?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Kan het zo zijn dat zulke verhalen worden gebruikt om Isral in een negatief daglicht te stellen? Zeker. Bij de NOS was men er ook als de kippen bij om Isral te betichten van het bombarderen van een ziekenhuis en het verhandelen van organen van de Palestijnen. Beide aantijgingen werden na loop van tijd weer ingetrokken. En de VN staat bekend om hun anti-Isral sentiment, de claim dat Isral bijvoorbeeld verhongering zou gebruiken als oorlogswapen is daar een voorbeeld van.
Zijn het misschien antisemieten?![]()
De Palestijnen hebben ouders of grootouders die hierdoor ontheemd zijn destijds, en het conflict loopt sindsdien gewoon door. Zolang dit conflict doorloopt en Palestijnen achtergesteld en onderdrukt worden op hun eigen grondgebied hebben ze recht van klagen. Dat is wel iets heel anders dan "ja tweeduizend jaar geleden was dit grondgebied van ons, wegwezen".quote:Op maandag 13 mei 2024 15:47 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dus na hoeveel jaar mag je er geen boodschap aan hebben? De Israliers zitten er nu ook al 80 jaar. Als ze er nog 20 zitten blijft het hun land? Of 120? Of 420? Of 920?![]()
Dus omdat die orgaanhandel en n van de vele bommen op ziekenhuizen niet klopte zal de rest ook wel niet kloppen. Het is gewoon een feit dat Isral honger nu als oorlogswapen inzet, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat het nergens is aangetoond.
Kan het zo zijn dat zulke verhalen worden gebruikt om Isral in een negatief daglicht te stellen? Zeker. Bij de NOS was men er ook als de kippen bij om Isral te betichten van het bombarderen van een ziekenhuis en het verhandelen van organen van de Palestijnen. Beide aantijgingen werden na loop van tijd weer ingetrokken. En de VN staat bekend om hun anti-Isral sentiment, de claim dat Isral bijvoorbeeld verhongering zou gebruiken als oorlogswapen is daar een voorbeeld van.What Would Goku Do![]()
Wat je eigenlijk bedoelt: “Ik geloof nog steeds niet dat hamas zich onder/in/bij burgerdoelen begeeft terwijl dit al eindeloos gedocumenteerd is. Wat je ook post, ik ga mijn mening niet veranderen. Toch wil ik dat je heel veel moeite doet om mij te overtuigen”.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oke kan je op de rest van mijn vragen ingaan?
Zoals wat heeft Netanyahu gedaan om Hamas uit te schakelen? Is het bewezen dat Hamas zich onder burger doelen begeeft. Graag met een onderbouwing en het liefst met bronnen en bewijzen. En niet een of ander random Youtube filmpje met een uit de context getrokken bewering om je retoriek te onderbouwen![]()
Nee ik vraag om een onderbouwing.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk bedoelt: “Ik geloof nog steeds niet dat hamas zich onder/in/bij burgerdoelen begeeft terwijl dit al eindeloos gedocumenteerd is. Wat je ook post, ik ga mijn mening niet veranderen. Toch wil ik dat je heel veel moeite doet om mij te overtuigen”.
Maar als jij die documenten plaatst vind ik het ook goed![]()
Ben ik ervoor dat de indianen alle huidige bewoners van Amerika eruit trappen en/of onderdrukken? Nee. Volgens mij is dat ook redelijk in lijn met wat ik hier gezegd heb.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Maar dit is weer iets heel anders dan waar je het initieel over had, namelijk oorspronkelijke bewoners. Er wonen inmiddels ook al vele eeuwen allerlei uit Europa afkomstige mensen in de VS, zijn dat ook de oorspronkelijke bewoners van het land?![]()
Ik zou jezelf afvragen hoe het komt dat Isral het land is dat het meest wordt berispt binnen de kringen van de VN, meer dan China, Rusland, Iran of Noord-Korea om maar een paar schurkenstaten te noemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij claimt dus dat zowel de VN als Nos iets tegen Israel hebben?
Zijn het misschien antisemieten?
De VN functioneert natuurlijk op een manier waarbij elk deelnemend land een stem heeft, de hele Islamtische en Arabische wereld is daarbij al tegen Isral gekeerd dus die stemmen op alles waar men maar kan tegen het land.
Het betreft dus geen organisatie waar objectiviteit of onpartijdigheid vooropstaan.De Palestijnen hebben helemaal geen eigen grondgebied. Zoals al aangegeven, men heeft elke kans op een eigen land zelf afgewezen. En waarom zou het een probleem zijn dat veel mensen moesten vluchten, doordat omringende Arabische landen met Isral oorlog wilde voeren, nu al generaties elders wonen?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben ouders of grootouders die hierdoor ontheemd zijn destijds, en het conflict loopt sindsdien gewoon door. Zolang dit conflict doorloopt en Palestijnen achtergesteld en onderdrukt worden op hun eigen grondgebied hebben ze recht van klagen. Dat is wel iets heel anders dan "ja tweeduizend jaar geleden was dit grondgebied van ons, wegwezen".
Naast het feit dat dit weer een gevolg is van eigen (domme) keuzes, heb je enige hoevaak mensen door en na een oorlog elders een nieuw bestaan moesten opbouwen? De helft van Isral bestaat uit Arabische Joden, die allemaal uit landen zoals Marokko, Syri, Jemen, Irak en Iran zijn verdreven. Maak je daar ook druk over? Of de recente genocide in Nagorno-Karabach door Azerbeidzjan? Waarom wel of niet?
Het selectieve gejammer over de Palestijnen, waarbij het beeld wordt gecreerd of dit een uniek tragische situatie is die nog nooit eerder is voorgekomen, is belachelijk te noemen en lastig serieus te nemen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er kan geen link bestaan tussen geloof en grondgebied.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat nergens in mijn post. Ik geef aan dat er een duidelijke link is tussen het Jodendom, diens volgers en het gebied wat nu Isral is. Aanwezige Joden is een land aangeboden via het VN-verdelingsplan, zij accepteerden dit in tegenstelling tot de territoriaal gierige Arabieren, die alles wilden en niet slechts een deel. Dit heeft tot de oprichting van Isral weten te leiden.
De enige reden waarom Isralirs recht hebben op dat grondgebied, is omdat ze de oorlog van 48 hebben gewonnen. Wat jij aan het verkondigen bent is pure quatsch. .![]()
NK en China zijn niet in oorlog. Iran en NK zijn zo'n beetje failliet door sancties en ook China heeft door regels het niet makkelijk. Rusland is buitengesloten van de wereld terwijl het Westen nog steeds Israel steunt voor zo'n beetje hetzelfde.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou jezelf afvragen hoe het komt dat Isral het land is dat het meest wordt berispt binnen de kringen van de VN, meer dan China, Rusland, Iran of Noord-Korea om maar een paar schurkenstaten te noemen.
Zelfs de VS begint nu kritisch te worden en smeekt bijna om niet Rafah binnen te vallen omdat half Gaza daar nu gevlucht is. Netanyahu wilt het ook niet maar wordt nu gegijzeld door de extremisten in zijn kabinet. Maar goed Biden en Netanyahu zullen vast ook anti Israel zijn en antisemietenAl komen ze van de planeet Mars. Het geeft ze geen vrijbief.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Naast het feit dat dit weer een gevolg is van eigen (domme) keuzes, heb je enige hoevaak mensen door en na een oorlog elders een nieuw bestaan moesten opbouwen? De helft van Isral bestaat uit Arabische Joden, die allemaal uit landen zoals Marokko, Syri, Jemen, Irak en Iran zijn verdreven. Maak je daar ook druk over? Of de recente genocide in Nagorno-Karabach door Azerbeidzjan? Waarom wel of niet?Moeten ze maar onderhandelen over vredequote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Het selectieve gejammer over de Palestijnen, waarbij het beeld wordt gecreerd of dit een uniek tragische situatie is die nog nooit eerder is voorgekomen, is belachelijk te noemen en lastig serieus te nemen.![]()
Ik wacht nog steedsquote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef oblo het volgende:
“Ik geloof nog steeds niet dat hamas zich onder/in/bij burgerdoelen begeeft terwijl dit al eindeloos gedocumenteerd is.![]()
![]()
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
De Palestijnen hebben helemaal geen eigen grondgebied. Zoals al aangegeven, men heeft elke kans op een eigen land zelf afgewezen.Omdat ze met geweld zijn weggejaagd en degene die ze heeft weggejaagd nog steeds bezig is (en daarbij niet schroomt mensenrechten te schenden) en daarbij wordt gesteund door het Westen?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
En waarom zou het een probleem zijn dat veel mensen moesten vluchten, en nu al generaties elders wonen?Dat is allemaal erg, maar als je argument is dat je je hier niet druk om mag maken als je niet overal tegen protesteert, is ronduit belachelijk. Alsof je tegen demonstranten tegen de Vietnamoorlog gaat zeggen "maar waarom protesteer je niet ook gelijk tegen de Biafraanse oorlog?".quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Naast het feit dat dit weer een gevolg is van eigen (domme) keuzes, heb je enige hoevaak mensen door en na een oorlog elders een nieuw bestaan moesten opbouwen? De helft van Isral bestaat uit Arabische Joden, die allemaal uit landen zoals Marokko, Syri, Jemen, Irak en Iran zijn verdreven. Maak je daar ook druk over? Of de recente genocide in Nagorno-Karabach door Azerbeidzjan? Waarom wel of niet?
Het selectieve gejammer over de Palestijnen, waarbij het beeld wordt gecreerd of dit een uniek tragische situatie is die nog nooit eerder is voorgekomen, is belachelijk te noemen en lastig serieus te nemen.Overigens is het grote verschil hier dat het Westen een gigantische vinger in de pap heeft bij de situatie in Gaza.
![]()
Wat is de relevantie van die historie voor de feiten van nu??quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor.
[..]
Omdat ze met geweld zijn weggejaagd en degene die ze heeft weggejaagd nog steeds bezig is (en daarbij niet schroomt mensenrechten te schenden) en daarbij wordt gesteund door het Westen?
[..]
Dat is allemaal erg, maar als je argument is dat je je hier niet druk om mag maken als je niet overal tegen protesteert, is ronduit belachelijk. Alsof je tegen demonstranten tegen de Vietnamoorlog gaat zeggen "maar waarom protesteer je niet ook gelijk tegen de Biafraanse oorlog?".Overigens is het grote verschil hier dat het Westen een gigantische vinger in de pap heeft bij de situatie in Gaza.
![]()
Ik ben hier niet degene die betoogt dat de historie van de oudheid relevant is voor het feit dat Isral moest worden opgericht ten koste van Palestijnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van die historie voor de feiten van nu??![]()
![]()
Oke, ja eens.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik ben hier niet degene die betoogt dat de historie van de oudheid relevant is voor het feit dat Isral moest worden opgericht ten koste van Palestijnen.
Maar goed, die historie heeft dus 0 relevantie.![]()
Dat laatste klopt, is mijn indrukquote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou jezelf afvragen hoe het komt dat Isral het land is dat het meest wordt berispt binnen de kringen van de VN, meer dan China, Rusland, Iran of Noord-Korea om maar een paar schurkenstaten te noemen.
De VN functioneert natuurlijk op een manier waarbij elk deelnemend land een stem heeft, de hele Islamtische en Arabische wereld is daarbij al tegen Isral gekeerd dus die stemmen op alles waar men maar kan tegen het land.
Even een overzicht van resoluties en dus ook een verklaring waarom Isral zoveel resoluties krijgt. De meeste hebben te maken met 1948, Isral heeft de pech in tegenstelling tot andere landen dat voor die tijd het land nog niet bestond en Isral een stuk gebied toegewezen heeft gekregen.
Een overzichtje van bekende resolutie waaruit blijkt dat het niet puur antisemitisme is.
Resolutie 237 (1967) - Riep Isral op om Palestijnse vluchtelingen sinds 1967 toe te laten terugkeren. (De boodschap van deze resolutie is natuurlijk al diverse keren ingediend, de eerste die ik vond was nr 194 van 1948)
Resolutie 242 (1967) - Eiste de terugtrekking van Isral uit de tijdens de Zesdaagse Oorlog bezette gebieden. Isral heeft deze resolutie nooit volledig uitgevoerd. (volgens wiki gee islamitisch of Arabisch land bij betrokken, 15-0-0 voorgestemd)
Resolutie 446 (1979) - Verklaarde de Isralische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden illegaal en eiste dat Isral deze ontmantelt.
Resolutie 465 (1980) - Veroordeelde de Isralische nederzettingenpolitiek en eiste naleving van resolutie 446.
Resolutie 1554 (2004) riep Isral op geen Palestijnse huizen te slopen
Resolutie 2334 (2016) - Veroordeelde de voortgezette bouw van Isralische nederzettingen en eiste dat Isral hiermee stopt.
Klinkt mij allemaal niet zo onredelijk. Stuk voor stuk ook resoluties waar helemaal niks mee gebeurd is. Isral zou sinds 1968 minstens 32 VN-resoluties hebben geschonden die opriepen tot specifieke veranderingen in het Isralisch beleid of acties met betrekking tot de bezette Palestijnse gebieden. Jij vindt wellicht dat Isral netjes en eerlijk met de Palestijnen omgaat, daar zijn verschillende landen waaronder westerse landen het niet mee eens.![]()
Of Hamas op het punt staat vernietigd te worden verschillen de meningen over (en of dat uberhaupt wel kan). Wel fijn dat we het eens zijn dat het idee in ieder geval zal voortbestaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De nazi's zijn vernietigd, ISIS is vernietigd en Hamas staat op het punt te worden vernietigd.
Het idee zal echt wel voort blijven bestaan, er zijn immers nog steeds neo-nazi's bijvoorbeeld en ISIS probeert ook wanhopig nog relevant te zijn, maar hun machtsbasis is weggehaald.
Dus er is hier inderdaad sprake van een illusie - die van onkwetsbaarheid.Vernietigen zonder te bevrijden is hele andere koek. De vergelijking tussen WOII en deze situatie is niet te maken.quote:[..]
Bestaat Nazi-Duitsland nog?Je zit flink aan de hopium. En welke macht? Hamas was een dwerg en blijft een dwerg. Wel moeilijk te vernietigen, net als een kakkerlak, maar toch. We weten allemaal dat 7 oktober heeft kunnen gebeuren door falen van Isral (ze hadden de intel maar geloofde het niet) en niet doordat Hamas zo machtig of sterk is.quote:Hopelijk krijg je nu door wat het doel eigenlijk is en dat de haalbaarheid daarvan gewoon best hoog is. Hamas vecht de propagandaoorlog zoals gewoonlijk weer uitstekend uit, maar hun macht staat toch echt op het punt gebroken te worden. Met of zonder westerse steun; dat heeft alleen invloed op hoe goed Isral de burgerdoden kan beperken.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hamas voor? Dat is bijzonder ongeloofwaardig. Die vent zal 't vast gezegd hebben maar dat is puur voor de buitenwereld. Er zijn al duizend voorbeelden van Hamas leiders die eisen dat Isral weg moet of nog erger dus deze ene gaan we natuurlijk niet serieus nemen en ik raad jou aan dat ook te doenquote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor![]()
Akkoord, laten we het met een korreltje zou nemen inderdaad. Neemt echter niet weg dat Isral er totaal niet in genteresseerd is en zij de machtige partij zijn met steun van het Westen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas voor? Dat is bijzonder ongeloofwaardig. Die vent zal 't vast gezegd hebben maar dat is puur voor de buitenwereld. Er zijn al duizend voorbeelden van Hamas leiders die eisen dat Isral weg moet of nog erger dus deze ene gaan we natuurlijk niet serieus nemen en ik raad jou aan dat ook te doen![]()
Dan zijn wij klaar. Je weet dat jij op mij reageerde he, en niet andersom.quote:
Met zo'n instelling wordt dat vechten tegen de bierkaai. Ik reageer wel op anderen, jou laat ik voorlopig links liggen.![]()
Dus als de "genocide" is gelukt en de Palestijnen naar Egypte zijn verdreven mogen ze over 80 jaar niet klagen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben ouders of grootouders die hierdoor ontheemd zijn destijds, en het conflict loopt sindsdien gewoon door. Zolang dit conflict doorloopt en Palestijnen achtergesteld en onderdrukt worden op hun eigen grondgebied hebben ze recht van klagen. Dat is wel iets heel anders dan "ja tweeduizend jaar geleden was dit grondgebied van ons, wegwezen".
Blijven ze zitten in Gaza dan wel?![]()
Nee. Ik vind wat er 80 jaar geleden met iemand (of diens grootouders) is gebeurd veel relevanter dan welk volk duizenden jaren geleden op een stuk grond woonde. Dat laatste boeit me eigenlijk vrij weinig als het gaat om moderne geopolitiek.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:14 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dus als de "genocide" is gelukt en de Palestijnen naar Egypte zijn verdreven mogen ze over 80 jaar niet klagen.
Blijven ze zitten in Gaza dan wel?![]()
Dus de Polen moeten oost Polen/West Oekrane terug krijgen?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee. Ik vind wat er 80 jaar geleden met iemand (of diens grootouders) is gebeurd veel relevanter dan welk volk duizenden jaren geleden op een stuk grond woonde. Dat laatste boeit me eigenlijk vrij weinig als het gaat om moderne geopolitiek.
Hongarije mag nog boos zijn over Trianon en de Duitsers krijgen Kaliningrad terug?![]()
Ik heb je inmiddels uitgelegd hoe dit is gekomen. De Arabieren hadden kans op een eigen land maar besloten dit af te wijzen want men wilde alles en kon het bestaan van een Joodse staat niet accepteren. Dus besloot men eerst een burgeroorlog te beginnen en nadien met de omringende Arabische landen de net opgerichte staat Isral aan te vallen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dat dit niet uitpakte zoals met had gehoopt is dan jammer, play stupid games, win stupid prizes.
Daarnaast worden de Palestijnen niet onderdrukt op hun eigen grondgebied, want tot op de dag van vandaag heeft men dus nog altijd geen eigen land dat men geaccepteerd heeft.Bijzondere claim.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
NK en China zijn niet in oorlog. Iran en NK zijn zo'n beetje failliet door sancties en ook China heeft door regels het niet makkelijk. Rusland is buitengesloten van de wereld terwijl het Westen nog steeds Israel steunt voor zo'n beetje hetzelfde.
Rusland besloot Oekrane aan te vallen en de Palestijnen besloten Isral aan te vallen, maar jouw argument is dat Isral is zo'n beetje hetzelfde als is Rusland. Het is wensdenken van jouw kant.Ah, dus Isral moet onderhandelen over vrede terwijl men te maken heeft met een radicaal terreurregime dat meermaals heeft aangegeven het land en het volk te willen vernietigen? Waarom verwacht je dit maar van n kant?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Moeten ze maar onderhandelen over vrede'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee, dat is het leuke van zulke vergelijkingen. Het werkt alleen zo in het geval van Isral en de Palestijnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:20 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dus de Polen moeten oost Polen/West Oekrane terug krijgen?
Hongarije mag nog boos zijn over Trianon en de Duitsers krijgen Kaliningrad terug?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je doet nu aan cherry-picking.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, is mijn indruk
Even een overzicht van resoluties en dus ook een verklaring waarom Isral zoveel resoluties krijgt. De meeste hebben te maken met 1948, Isral heeft de pech in tegenstelling tot andere landen dat voor die tijd het land nog niet bestond en Isral een stuk gebied toegewezen heeft gekregen.
Een overzichtje van bekende resolutie waaruit blijkt dat het niet puur antisemitisme is.
Resolutie 237 (1967) - Riep Isral op om Palestijnse vluchtelingen sinds 1967 toe te laten terugkeren. (De boodschap van deze resolutie is natuurlijk al diverse keren ingediend, de eerste die ik vond was nr 194 van 1948)
Resolutie 242 (1967) - Eiste de terugtrekking van Isral uit de tijdens de Zesdaagse Oorlog bezette gebieden. Isral heeft deze resolutie nooit volledig uitgevoerd. (volgens wiki gee islamitisch of Arabisch land bij betrokken, 15-0-0 voorgestemd)
Resolutie 446 (1979) - Verklaarde de Isralische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden illegaal en eiste dat Isral deze ontmantelt.
Resolutie 465 (1980) - Veroordeelde de Isralische nederzettingenpolitiek en eiste naleving van resolutie 446.
Resolutie 1554 (2004) riep Isral op geen Palestijnse huizen te slopen
Resolutie 2334 (2016) - Veroordeelde de voortgezette bouw van Isralische nederzettingen en eiste dat Isral hiermee stopt.
Klinkt mij allemaal niet zo onredelijk. Stuk voor stuk ook resoluties waar helemaal niks mee gebeurd is. Isral zou sinds 1968 minstens 32 VN-resoluties hebben geschonden die opriepen tot specifieke veranderingen in het Isralisch beleid of acties met betrekking tot de bezette Palestijnse gebieden. Jij vindt wellicht dat Isral netjes en eerlijk met de Palestijnen omgaat, daar zijn verschillende landen waaronder westerse landen het niet mee eens.
Wellicht moet je jezelf eens afvragen waarom het binnen de VN nooit is veroordeeld dat tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, Egypte de Gazastrook had geannexeerd en de Jordani de Westelijke Jordaanoever. Pas toen men deze gebieden had verloren in een oorlog met Isral, werd het ineens tot 'bezet gebied' verklaard. Dat is opmerkelijk te noemen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah we zijn hier weer beland. Die stomme Arabieren hadden het potdorie maar gewoon te dulden dat een vreemde mogendheid namens een groep mensen een staat oprichtte! Flikker op man.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb je inmiddels uitgelegd hoe dit is gekomen. De Arabieren hadden kans op een eigen land maar besloten dit af te wijzen want men wilde alles en kon het bestaan van een Joodse staat niet accepteren. Dus besloot men eerst een burgeroorlog te beginnen en nadien met de omringende Arabische landen de net opgerichte staat Isral aan te vallen.
Dat dit niet uitpakte zoals met had gehoopt is dan jammer, play stupid games, win stupid prizes.
Daarnaast worden de Palestijnen niet onderdrukt op hun eigen grondgebied, want tot op de dag van vandaag heeft men dus nog altijd geen eigen land dat men geaccepteerd heeft.
[..]
Bijzondere claim.
Rusland besloot Oekrane aan te vallen en de Palestijnen besloten Isral aan te vallen, maar jouw argument is dat Isral is zo'n beetje hetzelfde als is Rusland. Het is wensdenken van jouw kant.
[..]
Ah, dus Isral moet onderhandelen over vrede terwijl men te maken heeft met een radicaal terreurregime dat meermaals heeft aangegeven het land en het volk te willen vernietigen? Waarom verwacht je dit maar van n kant?
En daarna 'Palestijnen besloten Isral aan te vallen', alsof de afgelopen 80 jaar, waar jij je terdege bewust van bent gezien letterlijk n alinea eerder, nooit gebeurd zijn.
En voorzover men van maar n kant onderhandelen eist, wat je net zelf verzint, is Isral hier inderdaad degene waar ik meer van verwacht. Ze gedragen zich nu al 80 jaar als een olifant in een porseleinkast, ook al vind jij waarschijnlijk dat hele nette gasten zijn, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat geweld+geweld=meer geweld? Dan zie ik liever van een zelfverklaard beschaafd land dat ze dan eens de handschoen oppakken en zorgen dat er ook geen binnenlandse elementen uit eigen kring de boel verstieren.What Would Goku Do![]()
Volgens mij zijn het met namen zionisten die terug willen naar de tijd dat de Romeinen nog in Itali blijven.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is het leuke van zulke vergelijkingen. Het werkt alleen zo in het geval van Isral en de Palestijnen.What Would Goku Do![]()
Na 7 oktober moet Hamas dan ook niet worden beloond met eigen staat, dat spreek voor zich.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor.Dit is een onzinnig argument.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dat is allemaal erg, maar als je argument is dat je je hier niet druk om mag maken als je niet overal tegen protesteert, is ronduit belachelijk. Alsof je tegen demonstranten tegen de Vietnamoorlog gaat zeggen "maar waarom protesteer je niet ook gelijk tegen de Biafraanse oorlog?".Overigens is het grote verschil hier dat het Westen een gigantische vinger in de pap heeft bij de situatie in Gaza.
Het aantal Arabische Joden dat is verdreven uit de Arabische wereld komt neer op bijna n miljoen. Het aantal verdreven Armenen uit Nagorno-Karabach is nabij de 150,000. Het aantal omgekomen Jemenieten in de oorlog daar gaat richting de 400,000, het aantal omgekomen Syrirs in de oorlog daar is meer dan een half miljoen.
Dan mag jij uitleggen waarom de oorlog in Isral met vermeend 35,000 slachtoffers (cijfers van Hamas) erger is dan al deze bovenstaande kwesties ...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Machteloos, tandeloos, hopeloos. Zoals het hoort met extremistische clubjes die met haat zijn doordrenkt.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of Hamas op het punt staat vernietigd te worden verschillen de meningen over (en of dat uberhaupt wel kan). Wel fijn dat we het eens zijn dat het idee in ieder geval zal voortbestaan.Jawel hoor.quote:Vernietigen zonder te bevrijden is hele andere koek. De vergelijking tussen WOII en deze situatie is niet te maken.
quote:Je zit flink aan de hopium.
Nee, jij zit dat.![]()
Daarom zeg ik ook de hele tijd: jullie gaan het moeilijk krijgen de komende tijd.Intolerant voor intolerantie![]()
Het is erger, voor de honderdste keer, omdat onze eigen regeringen de cynische keuze maken de wandaden van Isral te negeren of zelfs gewoon ronduit steunen met wapens. Ik lig daar langer van wakker (figuurlijk) dan onrecht en ellende die al door zo'n beetje alles en iedereen als zodanig wordt gezien. Ik snap niet wat hier ingewikkeld aan is.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Na 7 oktober moet Hamas dan ook niet worden beloond met eigen staat, dat spreek voor zich.
[..]
Dit is een onzinnig argument.
Het aantal Arabische Joden dat is verdreven uit de Arabische wereld komt neer op bijna n miljoen. Het aantal verdreven Armenen uit Nagorno-Karabach is nabij de 150,000. Het aantal omgekomen Jemenieten in de oorlog daar gaat richting de 400,000, het aantal omgekomen Syrirs in de oorlog daar is meer dan een half miljoen.
Dan mag jij uitleggen waarom de oorlog in Isral met vermeend 35,000 slachtoffers (cijfers van Hamas) erger is dan al deze bovenstaande kwesties ...What Would Goku Do![]()
Vreemde mogendheid? Joden zijn altijd al aanwezig geweest in het Midden-Oosten en hebben daar ook hun oorsprong.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:47 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ah we zijn hier weer beland. Die stomme Arabieren hadden het potdorie maar gewoon te dulden dat een vreemde mogendheid namens een groep mensen een staat oprichtte! Flikker op man.
En daarna 'Palestijnen besloten Isral aan te vallen', alsof de afgelopen 80 jaar, waar jij je terdege bewust van bent gezien letterlijk n alinea eerder, nooit gebeurd zijn.
En voorzover men van maar n kant onderhandelen eist, wat je net zelf verzint, is Isral hier inderdaad degene waar ik meer van verwacht. Ze gedragen zich nu al 80 jaar als een olifant in een porseleinkast, ook al vind jij waarschijnlijk dat hele nette gasten zijn, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat geweld+geweld=meer geweld? Dan zie ik liever van een zelfverklaard beschaafd land dat ze dan eens de handschoen oppakken en zorgen dat er ook geen binnenlandse elementen uit eigen kring de boel verstieren.
En jouw verwachtingspatroon lijkt nogal onrealistisch. We hebben dus te maken met:
• Arabieren die al sinds het begin van de jaren twintig in de vorige eeuw Joodse gemeenschappen aanvielen
• Deze zelfde Arabieren hebben meermaals een eigen staat geweigerd
• De omringende Arabische landen hebben tot meermaals toe geprobeerd Isral te vernietigen
• Sinds de jaren 1960 plegen Arabieren doelbewust terroristische aanslagen gericht op Isralische burgers
• Isral heeft in 2005 de Gazastrook aan de Arabieren gegeven en zelf alle Joden er weggehaald, de Arabieren hebben toen democratisch een terreurorganisatie als hun leiders verkozen die openlijk verkondigen Isral en Joden te willen vernietigen.
• Isral moet als land dagelijks leven met het gevaar van raketaanvallen en terroristische aanslagen
• Bijna elk huis in Isral heeft een schuilkelder en elk kind moet op zijn of haar 18e verplicht in het leger om met deze constant dreiging van terreur en oorlog om te kunnen gaan.
Als jouw conclusie is dan is dat je 'meer verwacht' van Isral, dan begrijp je er of helemaal niets van of je kiest gewoon doelbewust voor de kant van terrorisme en antisemitisme.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Duurde wel lang vandaag die antisemitismekaartquote:Op maandag 13 mei 2024 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemde mogendheid? Joden zijn altijd al aanwezig geweest in het Midden-Oosten en hebben daar ook hun oorsprong.
En jouw verwachtingspatroon lijkt nogal onrealistisch. We hebben dus te maken met:
• Arabieren die al sinds het begin van de jaren twintig in de vorige eeuw Joodse gemeenschappen aanvielen
• De omringende Arabische landen hebben tot meermaals toe geprobeerd Isral te vernietigen
• Sinds de jaren 1960 plegen Arabieren doelbewust terroristische aanslagen gericht op Isralische burgers
• Isral heeft in 2005 de Gazastrook aan de Arabieren gegeven en zelf alle Joden er weggehaald, de Arabieren hebben toen democratisch een terreurorganisatie als hun leiders verkozen die openlijk verkondigen Isral en Joden te willen vernietigen.
• Isral moet als land dagelijks leven met het gevaar van raketaanvallen en terroristische aanslagen
• Bijna elk huis in Isral heeft een schuilkelder en elk kind moet op zijn of haar 18e verplicht in het leger om met deze constant dreiging van terreur en oorlog om te kunnen gaan.
Als jouw conclusie is dan is dat je 'meer verwacht' van Isral, dan begrijp je er of helemaal niets van of je kiest gewoon doelbewust voor de kant van terrorisme en antisemitisme.
- Het ging ze niet hoofdzakelijk om het joods-zijn, het ging ze om de steeds groter en hinderlijk aanwezig wordende groep anderen(wat mij betreft is anders zijn prima maar je snapt m'n punt), in een machtsvacuum na WO1. Je maakt mij niet wijs dat al die zionisten gewoon een boerderij neerzetten en het dan wel welletjes vonden, er zijn ook in die tijd genoeg voorbeelden van joodse kolonisten die geweld gebruiken, niet uit zelfverdediging.
Je blijft maar hameren op dat weigeren van een eigen staat, ben je soms 'vergeten' dat ze tijdens WO1 een staat was beloofd? En nu plempt degene die hen daarin verraadde een andere groep mensen in de achtertuin en daar istie weer, moeten Arabieren niet zo moeilijk doen?
Dus ja de omringende landen hebben geprobeerd Isral te vernietigen. En nu? Wat moesten ze anders? Na de Nakba ook bovendien, daar spelen wraakgevoelens een rol.
- Asymmetrische oorlogsvoering is een logische uitkomst van de positie van Isral en die van de Palestijnen. Of moeten ze zich wederom maar gewoon schikken naar de nieuwe buren? Terroristische oorlogsvoering en/of guerrilla is juist door koloniale mogendheden geframed als oneervol of minderwaardig aan 'gewone' oorlog, omdat zij er het meest last van hebben.
- Oh nou echt aardig van de zionisten hoorBen je verder ook weer 'vergeten' dat Netanyahu een groot fan van Hamas was omdat het een onrealistische overlegpartner zou zijn? Dus eerst 'schenk' je een strookje land dat je vervolgens omtovert in een openluchtgevangenis, helpt Hamas in het zadel en dan vervolgens shocked Pikachu face als dat in je eigen gezicht ontploft.
- Dat hebben ze mede aan zichzelf te danken. Je kunt niet verwachten dat je elke dag een bloemetje krijgt van de buren als je in hun pist, de olijfboom in de fik zet, de oude buren hebt verjaagd, random kinderen vastzet zonder proces, nouja ik ga niet het hele lijstje af. De staat Isral was in beginsel al een moeilijk verhaal, en ja dat komt ook door antisemisme (hoewel joden historisch veiliger waren in moslimlanden dan in Europa), maar als je dan na aankomst de hele tijd wild om je heen gaat slaan en daarover bovendien vaak en veel loopt de liegen om lieden zoals HowardRoark aan je kant te houden moet je ook niet zeuren als men je niet aardig vindt.What Would Goku Do![]()
ik kwam gewoon dit rijtje tegen. Ik ben niet al die 300+ resoluties afgegaan. Dat ik online alleen de interessantere resoluties zie lijkt me logisch. Compliment voor hoe je het verder pareert.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je doet nu aan cherry-picking.
Wellicht moet je jezelf eens afvragen waarom het binnen de VN nooit is veroordeeld dat tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, Egypte de Gazastrook had geannexeerd en de Jordani de Westelijke Jordaanoever. Pas toen men deze gebieden had verloren in een oorlog met Isral, werd het ineens tot 'bezet gebied' verklaard. Dat is opmerkelijk te noemen.
Jij stelt dat die resoluties komen door islamitische en Arabische landen. Dan zou ik zoals jij zou kunnen zeggen: opmerkelijk, een post met wilde claims zonder onderbouwing![]()
Je snapt dat zo vragen om links en laat staan een ander met daarmee opzadelen e.d. sws al een verloren discussie is. Wedervraag is hierin is, wat heeft iemand die daarom vraagt, ondanks de eigen verholen afschuw daartoe, zelf gedaan om een aannemelijke "onderbouwing" (proberen) te vinden ?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee ik vraag om een onderbouwing.
Maar als jij die documenten plaatst vind ik het ook goed
En dan nog, stel dat iemand moeite gaat doen die documenten voor te toveren, in welke mate zal dat een selectief aangenomen zienswijze anders maken ? Of wordt dit de bekende escape van cherry-picking met "ik dacht = ik vond en ga dat desondanks blijven vinden omdat het anders botst met de eigen leuze".
Los van al die bewijzen die de rechtvaardigheid van acties moeten bepalen, blijf ik zelf altijd wel benieuwd hoe het dan nu in de gegeven situatie anders te doen zonder te b(e)lren hoe het in een overtuiging levende, had moeten zijn.
Inzake mijn bias, zie ik een terreurgroep (nu hamas c.s.) die voortdurend terreur op (ook "eigen") burgers inzet als middel om een ander (hier Isral) tot, laat staan onmogelijke, concessies te dwingen.
Omgekeerd wordt Isral haar politiek verweten met hoe zij zich - zeker na het daartoe vooropgezette bloedbad van 07okt23 - daartegen verweerd.
Ik heb zelf niets op met gespuis dat dmv geweld toebrengen aan anderen, hun eigen rechten gaan afdwingen.
Hoe sneller hamas c.s. wordt uitgedrukt, hoe groter de kans wordt dat zij geen overheersende terreur meer kan uitoefenen. Dat haar bevolking het lijdende slachtoffer is, is allereerst de keuze die de leidende hamas daartoe heeft genomen: "hamas kiest om anderen tot slachtoffer te maken"."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Haha, een hinderlijk aanwezig wordende groep anderen? Hou op hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:22 schreef viagraap het volgende:
- Het ging ze niet hoofdzakelijk om het joods-zijn, het ging ze om de steeds groter en hinderlijk aanwezig wordende groep anderen(wat mij betreft is anders zijn prima maar je snapt m'n punt), in een machtsvacuum na WO1. Je maakt mij niet wijs dat al die zionisten gewoon een boerderij neerzetten en het dan wel welletjes vonden, er zijn ook in die tijd genoeg voorbeelden van joodse kolonisten die geweld gebruiken, niet uit zelfverdediging.
Je blijft maar hameren op dat weigeren van een eigen staat, ben je soms 'vergeten' dat ze tijdens WO1 een staat was beloofd? En nu plempt degene die hen daarin verraadde een andere groep mensen in de achtertuin en daar istie weer, moeten Arabieren niet zo moeilijk doen?
Dus ja de omringende landen hebben geprobeerd Isral te vernietigen. En nu? Wat moesten ze anders? Na de Nakba ook bovendien, daar spelen wraakgevoelens een rol.
En inderdaad boerderijen en leefgemeenschappen opbouwen op basis van socialistisch gedachtegoed (de Kibbutzim) is exact wat de Joden die naar het Britse Mandaatgebied kwamen deden.
En wat de Arabieren anders moeten doen? Wat dacht je van het bestaan van Isral accepteren en het verdelingsplan van de VN accepteren en zelf ook vredig een land oprichten? De 'Nakba' is het directe gevolg geweest van de burgeroorlog en oorlog die de Arabieren en omringende Arabische landen zelf zijn begonnen.
Deze discussie gaat inmiddels nergens meer over, je bent nu in allerlei rare bochten aan het wringen om geweld tegen Joodse gemeenschappen en de drang van de omringende Arabische landen om Isral te vernietigen, te rechtvaardigen om vervolgens ook nog te claimen dat Joden wild om zich heen gingen slaan in moslimlanden. Waar heb jij het in vredesnaam over? Joodse gemeenschappen waren in ongeveer elk moslimland gedegradeerd tot de status van 'dhimmi'.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sorry, maar het was gewoon Brits. De boel werd opgesplitst in een Joods en Arabisch deel. Vervolgens viel men Isral aan. De rest is historie.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:47 schreef viagraap het volgende:
Ah we zijn hier weer beland. Die stomme Arabieren hadden het potdorie maar gewoon te dulden dat een vreemde mogendheid namens een groep mensen een staat oprichtte! Flikker op man.
En voorzover men van maar n kant onderhandelen eist, wat je net zelf verzint, is Isral hier inderdaad degene waar ik meer van verwacht. Ze gedragen zich nu al 80 jaar als een olifant in een porseleinkast, ook al vind jij waarschijnlijk dat hele nette gasten zijn, het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn dat geweld+geweld=meer geweld? Dan zie ik liever van een zelfverklaard beschaafd land dat ze dan eens de handschoen oppakken en zorgen dat er ook geen binnenlandse elementen uit eigen kring de boel verstieren.
Het zijn altijd de Palestijnen geweest die de primaire agressor waren.![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Met Hamas als autoriteit heb je geen vijanden nodig. Heb al verschillende verhalen van dissidenten gehoord over standaard door de knien geschoten worden als je het er niet mee eens bent en je uitspreekt, maar deze “vrijheidsstrijdersorganisatie” heeft een soort oppressief regime over de Palestijnen waar je geen vijanden meer nodig bij hoeft te hebben. Het zou me ook niet verbazen dat alle verhalen over beschieten van corridors zodat ze niet meer gebruikt kunnen worden door de eigen bevolking om ze als schild te kunnen gebruiken en genocidepropaganda te kunnen spuiten en aanwakkeren gewoon kloppen. De NY Times heeft een verbijsterend artikel vrijgegeven zojuist over de praktijken van Hamas.
https://www.nytimes.com/2(...)ticleShare&sgrp=c-cbWaarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.![]()
Dat jij dat rare bochten vindt moet jij weten, zijn gewoon vrij rele overwegingen. Je doet het nota bene zelf ook, door de oorzaak van de Nakba in de schoenen van Arabieren te schuiven. Dus dan is het ineens wel gerechtvaardigd geweld?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, een hinderlijk aanwezig wordende groep anderen? Hou op hoor.
En inderdaad boerderijen en leefgemeenschappen opbouwen op basis van socialistisch gedachtegoed (de Kibbutzim) is exact wat de Joden die naar het Britse Mandaatgebied kwamen deden.
En wat de Arabieren anders moeten doen? Wat dacht je van het bestaan van Isral accepteren en het verdelingsplan van de VN accepteren en zelf ook vredig een land oprichten? De 'Nakba' is het directe gevolg geweest van de burgeroorlog en oorlog die de Arabieren en omringende Arabische landen zelf zijn begonnen.
Deze discussie gaat inmiddels nergens meer over, je bent nu in allerlei rare bochten aan het wringen om geweld tegen Joodse gemeenschappen en de drang van de omringende Arabische landen om Isral te vernietigen, te rechtvaardigen om vervolgens ook nog te claimen dat Joden wild om zich heen gingen slaan in moslimlanden. Waar heb jij het in vredesnaam over? Joodse gemeenschappen waren in ongeveer elk moslimland gedegradeerd tot de status van 'dhimmi'.
Verder beweer ik niet dat joden wild om zich heen sloegen in moslimlanden, leer lezen. Ik beweer ook niet dat het voor joden supergaaf was in moslimlanden, ik stel dat historisch gezien het veiliger was dan in Europa.What Would Goku Do![]()
Ja klopt, het gebied was Brits. Ja klopt, de boel werd opgesplitst. Dat steunt je laatste bewering verder niet, die is namelijk vrij lastig hard te maken en doet niet eens ter zake. De discussie waar je inviel gaat voor mij niet over wie er meer of minder deed, het gaat erover dat mijn regering en veel inwoners van mijn land op de een of andere manier denken dat Isral wel oorlogsmisdaden mag plegen en de rest niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar het was gewoon Brits. De boel werd opgesplitst in een Joods en Arabisch deel. Vervolgens viel men Isral aan. De rest is historie.
Het zijn altijd de Palestijnen geweest die de primaire agressor waren.What Would Goku Do![]()
Ik zei "ze". Jij gaat ervan uit dat ik Israel bedoel. Kan beide zijn, kan een partij zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, dus Isral moet onderhandelen over vrede terwijl men te maken heeft met een radicaal terreurregime dat meermaals heeft aangegeven het land en het volk te willen vernietigen? Waarom verwacht je dit maar van n kant?Goh het is alsof zowel het IDF als Hamas over lijken gaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef Akkerdjie het volgende:
Met Hamas als autoriteit heb je geen vijanden nodig. Heb al verschillende verhalen van dissidenten gehoord over standaard door de knien geschoten worden als je het er niet mee eens bent en je uitspreekt, maar deze “vrijheidsstrijdersorganisatie” heeft een soort oppressief regime over de Palestijnen waar je geen vijanden meer nodig bij hoeft te hebben. Het zou me ook niet verbazen dat alle verhalen over beschieten van corridors zodat ze niet meer gebruikt kunnen worden door de eigen bevolking om ze als schild te kunnen gebruiken en genocidepropaganda te kunnen spuiten en aanwakkeren gewoon kloppen. De NY Times heeft een verbijsterend artikel vrijgegeven zojuist over de praktijken van Hamas.
https://www.nytimes.com/2(...)ticleShare&sgrp=c-cb
Maar goed de bubbels hier zullen het aanpakken en wijzen naar de andere kant met zie je wel![]()
Raar dat je gasten als Hamas als enige woordvoeders/machthebbers krijgt in een regio waar de meerderheid is geboren in een concentratiekampquote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef Akkerdjie het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)ticleShare&sgrp=c-cb
Lachwekkende redenatie 'ja maar Hamas'. Wat die gasten ervoor regime op na houden vindt denk ik niemand hier een leuk idee. Dat als argument voor wat dan ook gebruiken is erg treurig.
En dan beginnen over propaganda.![]()
![]()
De neturei karta? Eng clubje.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Stemt tot nadenken. Kijk uit met generalisaties en hokjesdenken.![]()
Ze zijn er niet uitgeschopt, ze moesten het delen. Maar Arabieren delen niet zo graag met Joden.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dus? De bewoners die al eeuwen of zelfs millennia onafgebroken in dat gebied leven, en er nt zijn uitgeschopt, hebben daar echt helemaal geen boodschap aan."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Maar het plegen van oorlogsmisdaden wordt juist zeer breed veroordeeld. Dus die klacht snap ik niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ja klopt, het gebied was Brits. Ja klopt, de boel werd opgesplitst. Dat steunt je laatste bewering verder niet, die is namelijk vrij lastig hard te maken en doet niet eens ter zake. De discussie waar je inviel gaat voor mij niet over wie er meer of minder deed, het gaat erover dat mijn regering en veel inwoners van mijn land op de een of andere manier denken dat Isral wel oorlogsmisdaden mag plegen en de rest niet.![]()
Hamas zijn laffe honden die de burgerbevolking gebruiken als schild, het IDF kun je zien komen. Significant verschil.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:43 schreef Origami94 het volgende:
Goh het is alsof zowel het IDF als Hamas over lijken gaan."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Kun je even beschrijven hoe Palestijnen momenteel worden behandeld op hun (tot voor kort) eigen grondgebied? Hint.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze zijn er niet uitgeschopt, ze moesten het delen. Maar Arabieren delen niet zo graag met Joden.![]()
Het was niet hun eigen grondgebied, het was Engels grondgebied. En daarvoor was het een slordige 500 jaar onderdeel van het Ottomaanse Rijk. Ter info, dat zijn geen Arabieren. En als je nog verder terug wilt gaan, de 300 jaar daarvoor was het onderdeel van het Mamluk Sultanaat....en weet je wat? Ook geen Arabieren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:49 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Kun je even beschrijven hoe Palestijnen momenteel worden behandeld op hun (tot voor kort) eigen grondgebied?
[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 14-05-2024 02:03:41 ]"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Palestijnen woonden er. En toen werden ze ontheemd om ruimte te maken. Op een wijze die niet helemaal top was. Wie duizend jaar geleden woonde op het grondgebied, of onder wie ze destijds een kolonie waren, is moreel en praktisch irrelevant. Een ontheemde Palestijn heeft daar al helemaal geen boodschap aan, waarom zou hij?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het was niet hun eigen grondgebied, het was Engels grondgebied. En daarvoor was het een slordige 500 jaar onderdeel van het Ottomaanse Rijk. Ter info, dat zijn geen Arabieren. En als je nog verder terug wilt gaan, de 300 jaar daarvoor was het onderdeel van het Mamluk Sultanaat....en weet je wat? Ook geen Arabieren.![]()
Nee. Er woonde een samenraapsel van Arabieren en Joden.Er bestond geen volk dat Palestijnen heette en geen staat die Palestina heette.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Er woonde mensen die er nu niet meer mogen wonen omdat ze niet de juiste claim hebben. Mensen van over de hele wereld mogen er wel een huisje of stukje land kopen/leasen, als ze de juiste afkomst hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 02:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Er woonde een samenraapsel van Arabieren en Joden.Er bestond geen volk dat Palestijnen heette en geen staat die Palestina heette.![]()
Ook jij zwetst. Niemand moest er weg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 03:57 schreef UedaMANIA het volgende:
Er woonde mensen die er nu niet meer mogen wonen omdat ze niet de juiste claim hebben.
De Arabieren/Arabische landen zijn altijd de aggressors geweest. Net als op 07 oktober 2023."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Het IDF faciliteert al decennia een openlucht gevangenis, of concentratiekamp zo u wilt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hamas zijn laffe honden die de burgerbevolking gebruiken als schild, het IDF kun je zien komen. Significant verschil.
Maar leuk spelletje die je speelt![]()
Leugenaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ook jij zwetst. Niemand moest er weg.
De Arabieren/Arabische landen zijn altijd de aggressors geweest. Net als op 07 oktober 2023.
Wel bijzonder goor dit.![]()
Tsja, als de Arabische landen niet vanaf het begin hadden geroepen dat ze nooit de Joodse Staat gingen accepteren en dat ze alle Joden de zee in gingen drijven....quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:10 schreef UedaMANIA het volgende:
Het IDF faciliteert al decennia een openlucht gevangenis, of concentratiekamp zo u wilt."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
@Captain_Jack_Sparrow
Oost-Jeruzalem:
Sheikh Jarrah: Palestijnse families worden uit hun huizen gezet op basis van Isralische wetgeving die Joden toestaat om eigendommen terug te eisen die zij of hun families voor 1948 bezaten. Deze uitzettingen maken deel uit van een breder beleid om de demografie van het gebied te veranderen ten gunste van Joodse bewoners
Lees hier: https://www.cfr.org/in-br(...)palestinian-violence en https://www.aljazeera.com(...)their-jerusalem-home
Silwan: Ook hier worden Palestijnse families geconfronteerd met uitzettingen om plaats te maken voor Isralische nederzettingen. https://www.aljazeera.com(...)their-jerusalem-home
Westelijke Jordaanoever
Masafer Yatta: Ongeveer 1.000 inwoners worden bedreigd met uitzetting vanwege plannen van het Isralische leger om het gebied om te zetten in een schietterrein, wat feitelijk neerkomt op de annexatie van meer Palestijns land
Lees hier: https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/
Bedoeenengemeenschappen: Veel Bedoeenengemeenschappen, waaronder die in de Jordaanvallei en de Negev/Naqab, zijn meerdere keren verdreven. Deze gemeenschappen ontvangen vaak sloopbevelen onder het mom van illegale bouw
Lees hier: https://www.amnesty.org/e(...)system-of-apartheid/ en https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/
Binnen Isral:
Negev/Naqab:Palestijnse Bedoeenen worden voortdurend verdreven als onderdeel van Isralische inspanningen om controle over land en hulpbronnen te consolideren. Deze verdrijvingen gaan vaak gepaard met de sloop van huizen en dorpen
Lees hier: https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/ en https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/![]()
Blijkbaar ken jij de feiten niet.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
blijkbaar ben jij een leugenaar of ontzettend smerigquote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar ken jij de feiten niet.![]()
Ze mochten allemaal blijven in het mandaat gebied Palestina. De gebieden werden alleen opnieuw ingericht.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Als jij morgen naar iemand toegaat en zegt: jouw huis is niet meer van jou, want *redenen*. Zou je dan kunnen stellen dat die persoon wel weg moest?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze mochten allemaal blijven in het mandaat gebied Palestina. De gebieden werden alleen opnieuw ingericht.
Leugenaar.![]()
Nee, hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:15 schreef UedaMANIA het volgende:
blijkbaar ben jij een leugenaar of ontzettend smerig"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Wat heeft dat te maken met mijn post en het faciliteren van een concentratiekamp?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als de Arabische landen niet vanaf het begin hadden geroepen dat ze nooit de Joodse Staat gingen accepteren en dat ze alle Joden de zee in gingen drijven....
Dat wat je zegt kan waar zijn, evenals wat ik zeg.![]()
Maar ze mochten allemaal blijven in het mandaatgebied Palestina. Dat is wat ze wilden, toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:16 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Als jij morgen naar iemand toegaat en zegt: jouw huis is niet meer van jou, want *redenen*. Zou je dan kunnen stellen dat die persoon wel weg moest?
Leugenaar."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Dat is geen antwoord op mijn vaag. Jij stelde dat niemand weg moest.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ze mochten allemaal blijven in het mandaatgebied Palestina. Dat is wat ze wilden, toch?
Leugenaar.![]()
Als je dat niet snapt, zijn wij wel klaar met elkaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:17 schreef UedaMANIA het volgende:
Wat heeft dat te maken met mijn post en het faciliteren van een concentratiekamp?"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Omdat je een leugenaar bent?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je dat niet snapt, zijn wij wel klaar met elkaar.![]()
Dat klopt. Ze mochten allemaal in het mandaatgebied Palestina blijven.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:18 schreef UedaMANIA het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vaag. Jij stelde dat niemand weg moest."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Nee, omdat jij schijnbaar een anti-semitische bril op hebt.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ah leuk, anti-semetische bril.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, omdat jij schijnbaar een anti-semitische bril op hebt.
Jij ontkent feiten uit de geschiedenis, als je dan het beestje bij zijn naam noemt kom je met deze onzin.![]()
Wie moest er weg uit het mandaatgebied Palestina, dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:20 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Ah leuk, anti-semetische bril.
Jij ontkent feiten uit de geschiedenis, als je dan het beestje bij zijn naam noemt kom je met deze onzin."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Voor de mods en de rest die meeleest. Vanaf hier begint deze user met liegen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ook jij zwetst. Niemand moest er weg.
Groetjes![]()
Tijdens de oprichting van de staat Isral in 1948, werden honderdduizenden Palestijnen gedwongen hun huizen te verlaten in het toenmalige mandaatgebied Palestina. Dit vond plaats in de context van de Arabisch-Isralische Oorlog van 1948, die volgde op het einde van het Britse mandaat over Palestina en de daaropvolgende verklaring van de staat Isral op 14 mei 1948.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie moest er weg uit het mandaatgebied Palestina, dan?![]()
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:22 schreef UedaMANIA het volgende:
Voor de mods en de rest die meeleest. Vanaf hier begint deze user met liegen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Precies, 'in'.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:24 schreef UedaMANIA het volgende:
Tijdens de oprichting van de staat Isral in 1948, werden honderdduizenden Palestijnen Arabieren gedwongen hun huizen te verlaten in het toenmalige mandaatgebied Palestina."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
...maar niet uit het mandaatgebied Palestina.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Hoe het VS-beleid mbt het Midden-Oosten (peace before democracy) democratisering tegenhoudt:
Draadje:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Altijd lekker wakker worden met het nieuwsoverzicht van Kijkertje.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Maar wat heeft dit te maken met het opzetten van concentratiekampen? Concentratiekampen zijn OK?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als de Arabische landen niet vanaf het begin hadden geroepen dat ze nooit de Joodse Staat gingen accepteren en dat ze alle Joden de zee in gingen drijven....
Je kunt geen structurele Israelische misdaden tegen personen en groepen mensen wegwuiven vanwege wat politieke uitspraken van regeringen.![]()
“Ja maar Hamas” is dan ook geen argument in mijn post, dat heb je er waarschijnlijk bij verzonnen tijdens het lezen van mijn post. Het is een nieuwsartikel die uit de doeken doet dat de onschuldige Palestijnen aan twee kanten worden belaagd en hoe dan ook fucked zijn en waren. Heb je het artikel berhaupt gelezen? Ik betwijfel het.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:33 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Raar dat je gasten als Hamas als enige woordvoeders/machthebbers krijgt in een regio waar de meerderheid is geboren in een concentratiekamp
Lachwekkende redenatie 'ja maar Hamas'. Wat die gasten ervoor regime op na houden vindt denk ik niemand hier een leuk idee. Dat als argument voor wat dan ook gebruiken is erg treurig.
En dan beginnen over propaganda.Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.![]()
waarom gaat het sowieso over concentratiekampenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit te maken met het opzetten van concentratiekampen? Concentratiekampen zijn OK?
Je kunt geen structurele Israelische misdaden tegen personen en groepen mensen wegwuiven vanwege wat politieke uitspraken van regeringen.![]()
![]()
Niet breed genoeg, kijk alleen dit topic al.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het plegen van oorlogsmisdaden wordt juist zeer breed veroordeeld. Dus die klacht snap ik niet.What Would Goku Do![]()
Adil en Mohammad, dat klinkt objectief genoegquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Altijd lekker wakker worden met het nieuwsoverzicht van Kijkertje.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Een internationaal VN medewerker gedood bij een aanval in Gaza.
https://www.nu.nl/midden-(...)-aanval-in-gaza.html
Triest altijd als het zo afloopt met mensen die willen helpen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Bedoeen wonen en verhuizen waar ze willen en betalen geen belastingen. Ze zetten een paar gemproviseerde structuren neer op een leeg stuk land en blijven daar dan vaak permanent of jaren lang wonen. Als Israel er dan niet snel genoeg bij is moeten ze de bedoeen er vaak uitkopen, als de nederzetting groot genoeg is erkennen of als laatste optie slopen. Mede daarom heerst er een sfeer van wetteloosheid in het zuiden en zijn de criminaliteitscijfers daar absurd hoog.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:14 schreef UedaMANIA het volgende:
@:captain_jack_sparrow
Oost-Jeruzalem:
Sheikh Jarrah: Palestijnse families worden uit hun huizen gezet op basis van Isralische wetgeving die Joden toestaat om eigendommen terug te eisen die zij of hun families voor 1948 bezaten. Deze uitzettingen maken deel uit van een breder beleid om de demografie van het gebied te veranderen ten gunste van Joodse bewoners
Lees hier: https://www.cfr.org/in-br(...)palestinian-violence en https://www.aljazeera.com(...)their-jerusalem-home
Silwan: Ook hier worden Palestijnse families geconfronteerd met uitzettingen om plaats te maken voor Isralische nederzettingen. https://www.aljazeera.com(...)their-jerusalem-home
Westelijke Jordaanoever
Masafer Yatta: Ongeveer 1.000 inwoners worden bedreigd met uitzetting vanwege plannen van het Isralische leger om het gebied om te zetten in een schietterrein, wat feitelijk neerkomt op de annexatie van meer Palestijns land
Lees hier: https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/
Bedoeenengemeenschappen: Veel Bedoeenengemeenschappen, waaronder die in de Jordaanvallei en de Negev/Naqab, zijn meerdere keren verdreven. Deze gemeenschappen ontvangen vaak sloopbevelen onder het mom van illegale bouw
Lees hier: https://www.amnesty.org/e(...)system-of-apartheid/ en https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/
Binnen Isral:
Negev/Naqab:Palestijnse Bedoeenen worden voortdurend verdreven als onderdeel van Isralische inspanningen om controle over land en hulpbronnen te consolideren. Deze verdrijvingen gaan vaak gepaard met de sloop van huizen en dorpen
Lees hier: https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/ en https://www.amnesty.org/e(...)rs-of-dispossession/
Zo ziet het er vaak uit:![]()
![]()
En om dat recht te zetten moet hetzelfde gebeuren met mensen die daar ook al generaties wonen en er niks mee te maken hadden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:29 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Precies, uit hun huizen en gebieden. Al decennia lang.![]()
Ik vond het wel schokkend om die tegenstelling te zien, hun huizen of nederzettingen of hoe je het ook wil noemen zien er echt armoedig uit.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:35 schreef oblo het volgende:
[..]
Bedoeen wonen en verhuizen waar ze willen en betalen geen belastingen. Ze zetten een paar gemproviseerde structuren neer op een leeg stuk land en blijven daar dan vaak permanent of jaren lang wonen. Als Israel er dan niet snel genoeg bij is moeten ze de bedoeen er vaak uitkopen, als de nederzetting groot genoeg is erkennen of als laatste optie slopen. Mede daarom heerst er een sfeer van wetteloosheid in het zuiden en zijn de criminaliteitscijfers daar absurd hoog.
Zo ziet het er vaak uit:
[ afbeelding ]
Terwijl dan een kleine paar km verderop weer een heel rijk en modern dorp staat.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
“Cutouts of Palestinian targets” is een onjuiste frame. Het zijn posters met een realistisch daderprofiel van terroristen. Als de afgebeelde persoon een wapen vasthoudt is het een terrorist en anders niet. Het hele doel is dat je zo snel mogelijk op de posters met een afgebeeld wapen moet schieten en burgerslachtoffers moet vermijden. Zo heb je ook posters van Palestijnen waar je niet op dient te schieten.quote:![]()
Ik wil niet generaliseren, maar soms heeft het de schijn van armoede omdat ze niet investeren in hun huis van buiten en gezamenlijke infrastructuur. Vaak zie je zo een armoedig huisje maar staat er een dure SUV naast en hebben ze hun vermogen graag in contant geld.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vond het wel schokkend om die tegenstelling te zien, hun huizen of nederzettingen of hoe je het ook wil noemen zien er echt armoedig uit.
Terwijl dan een kleine paar km verderop weer een heel rijk en modern dorp staat.![]()
Dat zag ik niet. Wel mensen die er echt armoedig uitzagen, je zou zeggen dat ze dan wel investeren in mooie kleding.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:56 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik wil niet generaliseren, maar soms heeft het de schijn van armoede omdat ze niet investeren in hun huis van buiten en gezamenlijke infrastructuur. Vaak zie je zo een armoedig huisje maar staat er een dure SUV naast en hebben ze hun vermogen graag in contant geld.
Het is niet zoals woonwagenbewoners hier.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Palestijnen mogen gewoon in Isral wonen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 03:57 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Er woonde mensen die er nu niet meer mogen wonen omdat ze niet de juiste claim hebben. Mensen van over de hele wereld mogen er wel een huisje of stukje land kopen/leasen, als ze de juiste afkomst hebben.![]()
Inderdaad, alweer de zoveelste keer dat Isral hulpverleners gewoon in koele bloede neerknalt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Een internationaal VN medewerker gedood bij een aanval in Gaza.
https://www.nu.nl/midden-(...)-aanval-in-gaza.html
Triest altijd als het zo afloopt met mensen die willen helpen.
Of dat nou Gazanen zijn of internationale hulpverleners, het boeit Isral geen reet. Dood zullen ze.
En dan komen ze nu met het excuus ''we wisten de route niet''. Nee, de grote letters ''UN'' en de vlaggen zei jullie zeker ook niets
En al die vorige aanvallen op hulpverleners wisten jullie de route zeker ook niet
En nog blijven mensen Isral steunenHoe ziek
![]()
![]()
Zo goed als woonwagenbewoners hebben ze het zeker niet nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zag ik niet. Wel mensen die er echt armoedig uitzagen, je zou zeggen dat ze dan wel investeren in mooie kleding.
Het is niet zoals woonwagenbewoners hier.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: