SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Bij de zwemles paar kindjes in watermeloenbikini. Iemand zei dat ze die zo schattig vond, en kreeg vervolgens van die moeder te horen dat het als uiting voor Palestina bedoeld was
Echt hoor, koekoekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bijzonder dat eerste, je verwacht het niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Waarom in Isral niet van eerdere ervaringen wordt geleerd
Terugkerende strategische fouten
https://opiniez.com/2024/(...)eerd/vrosenthal2023/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
En de partijen om Isral heenquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:33 schreef Aether het volgende:
Waarom in Isral niet van eerdere ervaringen wordt geleerd
Terugkerende strategische fouten
https://opiniez.com/2024/(...)eerd/vrosenthal2023/
Redeneren en handelen vanuit je eigen perspectief, de andere partij en diens perspectief daarbij vergetend/negerendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
uh, wat is er nu weer gaande op de universiteiten in de VS?
gemaskerde mensen zouden de demonstranten aan het aanvallen zijn.
https://nos.nl/collectie/(...)chip-ver-uit-de-kustOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Mooi, punch a nazi day! Was te verwachten, mensen zijn wel klaar met dat links fascisme.quote:
Pro-Palestijns protest in New York ’overgenomen door professionals’ zonder link met universiteit
Ze gedragen zich als extremisten en de regering kijkt een beetje dom toe uit angst, op een gegeven moment is het fatsoenlijke deel van de bevolking het zat en zal er ingegrepen worden.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Owkee, maar gemaskerde mannen die met knuppels en stokken mensen slaan ziet er toch ook niet echt jofel uit... ga hier geen partij kiezen lol. Ik vraag me af of ze uberhaupt pro-israel zijn eigenlijk, of gewoon relschoppers...quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi, punch a nazi day! Was te verwachten, mensen zijn wel klaar met dat links fascisme.
Pro-Palestijns protest in New York ’overgenomen door professionals’ zonder link met universiteit
[ x ]
[ x ]
Ze gedragen zich als extremisten en de regering kijkt een beetje dom toe uit angst, op een gegeven moment is het fatsoenlijke deel van de bevolking het zat en zal er ingegrepen worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Of gewoon burgers, ouders die niet voor niets zo'n hoog collegegeld willen betalen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Owkee, maar gemaskerde mannen die met knuppels en stokken mensen slaan ziet er toch ook niet echt jofel uit... ga hier geen partij kiezen lol. Ik vraag me af of ze uberhaupt pro-israel zijn eigenlijk, of gewoon relschoppers...![]()
Misschien inderdaad familieleden van die onschuldige Joodse studenten die belaagd en uitgescholden worden, of wie weet wel familie van die concirges die ze gegijzeld hebben.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Of gewoon burgers, ouders die niet voor niets zo'n hoog collegegeld willen betalen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Allemaal van de wereldvreemde figuren die, door die reden, nooit vrienden hebben gehad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder dat eerste, je verwacht het niet.
[ twitter ]
[ twitter ]
En nu mag de hele maatschappij daarvoor boeten want de schuld bij zichzelf zoeken hebben ze nooit van gehoord.![]()
lolquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Je had beter je enthousiasme onder controle moeten houden om eerst te googelen op grauniad![]()
Ik zag bij toeval haar interview die ze gaf.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ze wou haar naam niet zeggen uit angst voor dat haar familie lastig gevallen zou worden.
Maar wat een wereldvreemd persoon is dat, allemaal denk ik wel.
Alles is de schuld van de school administratie, de hele wereld moet stopgezet worden om de genocide te stoppen.
Mensen willen afstuderen? Wie zou dat nou willen terwijl er dagelijks genocide gepleegd wordt?!!!!!
Enorm Main character syndroom, maar ze zal wel problemen hebben, ze is senior en suspended en kan dus niet afstuderen.
Deze mensen vinden zichzelf verzetsstrijders, denken dat ze geschiedenis maken, maar niemand zal hen herinneren.![]()
Ze zijn aan het opstellen om de hele boel schoon te vegen, denk ik.
Heb ik weer geen popcorn in huis.![]()
Das waar. Het is de hoogste tijd dat we hogescholen en universiteiten voor onbepaalde tijd sluiten. Komen die studenten nog goed mee wegquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi, punch a nazi day! Was te verwachten, mensen zijn wel klaar met dat links fascisme.
[ x ]
[ x ]
Ze gedragen zich als extremisten en de regering kijkt een beetje dom toe uit angst, op een gegeven moment is het fatsoenlijke deel van de bevolking het zat en zal er ingegrepen worden.![]()
Ik denk dat de combinatie strafblad-studieschuld-geenpapiertje ook niet heel erg gunstig is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar. Het is de hoogste tijd dat we hogescholen en universiteiten voor onbepaalde tijd sluiten. Komen die studenten nog goed mee wegI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://nos.nl/collectie/(...)iteit-la-aangevallen
Isral is bereid tot volledige terugtrekking, zegt Libanese krant
De Libanese krant Al-Akhbar zeg de tekst in handen te hebben van Israls jongste voorstel voor een staakt-het-vuren, het voorstel waar Hamas nog op moet reageren. Daarin zou staan dat Isral zich volledig uit Gaza terugtrekt en dat Hamas geen militaire tak meer mag hebben.
In het voorstel wordt volgens de krant in eerste instantie een staakt-het-vuren van veertig dagen in acht genomen. In die periode laat Hamas ten minste 33 nog levende Isralische gijzelaars vrij: vrouwen, kinderen jonger dan 19, ouderen en zieke en gewonde gijzelaars. Voor elk van deze groepen is vastgelegd hoeveel Palestijnse gevangenen er tegenover moeten staan. Om een voorbeeld te geven: voor elke vrouwelijke Isralische militair die Hamas vrijlaat moet Isral twintig Palestijnse levenslanggestraften laten gaan en twintig Palestijnen die een straf van minder dan tien jaar uitzitten
artikel gaat verder.
Interessant...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Belachelijk, waarom is 1 vrouw net zoveel waard als 40 palestijnen?quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De Libanese krant Al-Akhbar zeg de tekst in handen te hebben van Israls jongste voorstel voor een staakt-het-vuren, het voorstel waar Hamas nog op moet reageren. Daarin zou staan dat Isral zich volledig uit Gaza terugtrekt en dat Hamas geen militaire tak meer mag hebben.
In het voorstel wordt volgens de krant in eerste instantie een staakt-het-vuren van veertig dagen in acht genomen. In die periode laat Hamas ten minste 33 nog levende Isralische gijzelaars vrij: vrouwen, kinderen jonger dan 19, ouderen en zieke en gewonde gijzelaars. Voor elk van deze groepen is vastgelegd hoeveel Palestijnse gevangenen er tegenover moeten staan. Om een voorbeeld te geven: voor elke vrouwelijke Isralische militair die Hamas vrijlaat moet Isral twintig Palestijnse levenslanggestraften laten gaan en twintig Palestijnen die een straf van minder dan tien jaar uitzitten
artikel gaat verder.
Interessant...![]()
gemaskerd mannen die met wapens en al mensen in elkaar rammen? Dat klinkt als een pro-hamas mafkees. Waar het publiek al zo vaak over geklaagd heeft dat het laf is om het gezicht af te schermen en het zou iets zeggen over de intenties.
Alleen nu is het natuurlijk wel ok![]()
![]()
Redelijke ratio, meestal is het slechter.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Belachelijk, waarom is 1 vrouw net zoveel waard als 40 palestijnen?
Tien jaar geleden ruilden ze n militair tegen 1000 gevangenen.When the student is ready, the teacher will appear.
Ik heb pas recent begrepen dat Sinwar woedend was dat na zes jaar onderhandelen die gegijzelde soldaat tegen mr 1.027 gevangenen, waar hij 1 van was, geruild werd.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Redelijke ratio, meestal is het slechter.
Tien jaar geleden ruilden ze n militair tegen 1000 gevangenen.![]()
Lijkt me een sterk verhaal.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
artikel gaat verder.
Interessant...
IDF staat op het punt het laatste bolwerk volledig uit te kammen en daar is misschien zelfs Sinwar te vinden. In het begin van de oorlog werd de vrijlating van alle gegijzelden nog afgewezen en nu zou Isral de laatste stap niet zetten voor een deel van de gegijzelden en vrijlating van levensgevaarlijke Palestijnen?!
Vind ik gek, daar moet veel meer achter zitten of het verhaal klopt niet![]()
Klinkt erg onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hamas geen militaire tak meer mag hebbenWhen the student is ready, the teacher will appear.
Dat gaat Hamas niet doen inderdaad. Dat weet Isral ook dus wat dat aangaand geen serieus aanbod.quote:
Je zal Hamas (en het gedachtegoed van Hamas) overbodig moeten maken richting het Palestijnse volk door een goed en eerlijk alternatief te bieden. Hamas gaat zichzelf niet opheffen of overgeven. Netanyahu & co willen geen goed en eerlijk alternatief bieden dus dit conflict zit muurvast.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Hamas deed 7 oktober juist om elke mogelijkheid tot compromis af te sluiten. Waarom denk je dat ze geen gijzelaars vrijlaten? Zolang ze die hebben kan er nooit iets constructiefs worden gedaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat gaat Hamas niet doen inderdaad. Dat weet Isral ook dus wat dat aangaand geen serieus aanbod.
Je zal Hamas (en het gedachtegoed van Hamas) overbodig moeten maken richting het Palestijnse volk door een goed en eerlijk alternatief te bieden. Hamas gaat zichzelf niet opheffen of overgeven. Netanyahu & co willen geen goed en eerlijk alternatief bieden dus dit conflict zit muurvast.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat de pro-palestijnen willen is dat Israel zich volledig terugtrekt uit Gaza en stopt met welke aanval dan ook.
Het gevolg is dan dat Hamas zich kan hergroeperen en op enig moment in de toekomst weer zo'n zelfde bloedbad aanricht als op 7 oktober.
Dit risico gaat Israel, terecht!, niet nemen.![]()
Wilde net cosplay noemen, maar geenstijl is me voorquote:
Biebbezetter Columbia eist voedsel van uni.
Cali Combat Jews belagen demonstranten UCLA nadat "joods meisje bewusteloos geslagen was"
Cosplayer doceert aan Columbia en is PhD-kandidaat in "theories of the imagination & poetry as interpreted through a Marxian lens"
https://www.geenstijl.nl/(...)-studenten-protestenWhen the student is ready, the teacher will appear.
Eensquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat gaat Hamas niet doen inderdaad. Dat weet Isral ook dus wat dat aangaand geen serieus aanbod.
Je zal Hamas (en het gedachtegoed van Hamas) overbodig moeten maken richting het Palestijnse volk door een goed en eerlijk alternatief te bieden.Dus nadat Hamas uit is geschakeld, zal er een niet-militaire opbouwfase moeten komen om Gaza zelfstandig een fijne buur te laten worden.quote:Hamas gaat zichzelf niet opheffen of overgeven. Netanyahu & co willen geen goed en eerlijk alternatief bieden dus dit conflict zit muurvast.
Nadat is afgerekend met Hamas, nogmaals. Er is geen enkel land dat accepteert dat een buur een militaire aanwezigheid heeft die naar eigen zeggen de grens keer op keer over wil steken om hetzelfde te doen wat ze op 7 oktober hebben gedaan.
En dat was al een noodsprong van Hamas met de eigen bevolking als wisselgeld, want er was flink sprake van positieverbetering door de werkvisa en dergelijke en dus minder steun voor Hamas dat internationaal ook steeds gesoleerder kwam te staan.![]()
![]()
Blijkbaar een vergeldingsactie omdat fascistisch links een onschuldig Joods meisje in elkaar geslagen heeft.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Laatste is niet helemaal waar. De politie stond gewoon toe te kijken de hele tijdquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Blijkbaar een vergeldingsactie omdat fascistisch links een onschuldig Joods meisje in elkaar geslagen heeft.
Of nouja in die zin zijn ze er inderdaad niet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Lees op X dat het de campus politie zou zijn, die hebben gewacht op de echte politie. Maar weet niet of het klopt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Laatste is niet helemaal waar. De politie stond gewoon toe te kijken de hele tijd
Of nouja in die zin zijn ze er inderdaad niet3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ten dele met je eens. Namelijk dat Netanyahu en co geen goed en eerlijk alternatief willen voor Hamas. Alleen waar ik het niet mee eens ben is dat je lijkt te suggereren dat Hamas er zit, vanwege Israel hun inderdaad hardvochtige beleid jegens Palestijnen (op de WestBank, in Gaza).quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je zal Hamas (en het gedachtegoed van Hamas) overbodig moeten maken richting het Palestijnse volk door een goed en eerlijk alternatief te bieden. Hamas gaat zichzelf niet opheffen of overgeven. Netanyahu & co willen geen goed en eerlijk alternatief bieden dus dit conflict zit muurvast.
Dat is natuurlijk onzin. Hamas zit er voor zichzelf. Het is een ordinaire terreur-organisatie met een agenda vol islamisme. Die met hun totalitaire terreur zelf eveneens elk ander alternatief de grond in hebben geboord. En dit, hebben een deel van de Palestijnen (in Gaza in dit geval) laten gebeuren.![]()
Wat is 'afrekenen met Hamas'?quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens
[..]
Dus nadat Hamas uit is geschakeld, zal er een niet-militaire opbouwfase moeten komen om Gaza zelfstandig een fijne buur te laten worden.
Nadat is afgerekend met Hamas, nogmaals. Er is geen enkel land dat accepteert dat een buur een militaire aanwezigheid heeft die naar eigen zeggen de grens keer op keer over wil steken om hetzelfde te doen wat ze op 7 oktober hebben gedaan.
En dat was al een noodsprong van Hamas met de eigen bevolking als wisselgeld, want er was flink sprake van positieverbetering door de werkvisa en dergelijke en dus minder steun voor Hamas dat internationaal ook steeds gesoleerder kwam te staan.
Ik zie maar een mogelijkheid. Maar ik mag toch hopen dat jij dat niet bedoeld (laten we maar zeggen de methode dat er daadwerkelijk geen twijfel meer is of het of niet om genocide gaat).![]()
Hamas is geen volk. Dat is een doodordinaire terreurgroep/mafiabende. Die lui mag je gewoon afmaken.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is 'afrekenen met Hamas'?
Ik zie maar een mogelijkheid. Maar ik mag toch hopen dat jij dat niet bedoeld (laten we maar zeggen de methode dat er daadwerkelijk geen twijfel meer is of het of niet om genocide gaat).I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ken je de meme: 'point.... you (en dan kijk je volledig de andere kant op).?quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas is geen volk. Dat is een doodordinaire terreurgroep/mafiabende. Die lui mag je gewoon afmaken.
Nou, dat dus.![]()
![]()
Mijn god, dit is wel echt heel erg. Zelfs ik wordt stil van dit soort willekeurige bombardementen op studerende baby's en bejaarden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat het een parodie betreft spreekt voor zich.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
lol
Je had beter je enthousiasme onder controle moeten houden om eerst te googelen op grauniadOmdat in de radicale Islamtische leer van bewegingen zoals Hamas, de Jood of ongelovige niets waard is. Dat zijn slechts 'dhimmi'. Deze gevoelens van etnische en religieuze suprematie worden vervolgens op de tegenstander geprojecteerd.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Belachelijk, waarom is 1 vrouw net zoveel waard als 40 palestijnen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit is zo ontzettend naef.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je zal Hamas (en het gedachtegoed van Hamas) overbodig moeten maken richting het Palestijnse volk door een goed en eerlijk alternatief te bieden. Hamas gaat zichzelf niet opheffen of overgeven. Netanyahu & co willen geen goed en eerlijk alternatief bieden dus dit conflict zit muurvast.
Deze mensen willen de vernietiging van Isral, hoe onderhandel je daar precies mee? Dat gaat niet. Hamas is een direct resultaat van wat dit volk wil. Begrijp dat toch eens en projecteer niet je eigen Westerse perspectief op de Palestijnen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Overal* in de Islamitische wereld worden andersgelovigen opgejaagd, onderdrukt of uitgemoord maar de Palestijnen willen slechts een eerlijk alternatief.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is zo ontzettend naef.
Deze mensen willen de vernietiging van Isral, hoe onderhandel je daar precies mee? Dat gaat niet. Hamas is een direct resultaat van wat dit volk wil. Begrijp dat toch eens en projecteer niet je eigen Westerse perspectief op de Palestijnen.
*bijna overalAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Volgens IDF was er Hamas dus het bombardement was gerechtvaardigd. IDF waarschuwt ook altijdquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:58 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Mijn god, dit is wel echt heel erg. Zelfs ik wordt stil van dit soort willekeurige bombardementen op studerende baby's en bejaarden.![]()
Dan nog. Die laffe hamasratten kunnen de gijzelaars vrijlaten, en daarmee deze oorlog beindigen, wanneer ze maar willen.......![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Vergeet de centjes die je met een corrupte dictatuur kan verdienen niet. De leiders zitten niet alleen voor hun veiligheid in Qatarquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat het een parodie betreft spreekt voor zich.
[..]
Omdat in de radicale Islamtische leer van bewegingen zoals Hamas, de Jood of ongelovige niets waard is. Dat zijn slechts 'dhimmi'. Deze gevoelens van etnische en religieuze suprematie worden vervolgens op de tegenstander geprojecteerd.met een bankrekening van heb ik jou.
![]()
Grapje? Of geloof je dat echt?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:00 schreef havanagila het volgende:
Dan nog. Die laffe hamasratten kunnen de gijzelaars vrijlaten, en daarmee deze oorlog beindigen, wanneer ze maar willen.......Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hamas kan wel degelijk de steun onder het volk verliezen. De situatie van de Palestijnen is nu al decennia uitzichtloos en dan is de boodschap van Hamas de enige optie en erg aantrekkelijk voor sommigen (de dood of de gladiolen). Maar als de situatie niet uitzichtloos is dan valt er wat te kiezen en is de boodschap van Hamas ineens een stuk minder aantrekkelijk. Uiteraard zul je altijd extremisten houden en zal Hamas proberen de macht te houden. Naast de steun van de meerderheid van de Palestijnen zal ook de Arabische wereld zich achter een alternatief moeten gaan scharen. Stel je voor dat er een goed en eerlijk tweestatenoplossing op tafel ligt waar een aanzienlijk deel van het Palestijnse volk, Isral, de VS en de Arabische (politieke) wereld achter staat.... dan komt Hamas in een hele penibele positie. Helaas heb je dan nog wel Iran op de achtergrond die Hamas in het zadel kan proberen te houden. Er zijn geen garanties en we zijn sowieso heel ver weg van dit scenario. Van Hamas hoeven we niks te verwachten, het zal in eerste instantie van Isral moeten komen. Van Isral, een land dat pretendeert moreel en een democratische rechtstaat te zijn, verwachten we meer en beter dan van een jihadistische terreurorganisatie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ten dele met je eens. Namelijk dat Netanyahu en co geen goed en eerlijk alternatief willen voor Hamas. Alleen waar ik het niet mee eens ben is dat je lijkt te suggereren dat Hamas er zit, vanwege Israel hun inderdaad hardvochtige beleid jegens Palestijnen (op de WestBank, in Gaza).
Dat is natuurlijk onzin. Hamas zit er voor zichzelf. Het is een ordinaire terreur-organisatie met een agenda vol islamisme. Die met hun totalitaire terreur zelf eveneens elk ander alternatief de grond in hebben geboord. En dit, hebben een deel van de Palestijnen (in Gaza in dit geval) laten gebeuren.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee, niet gemist. De bereidheid tot een permanente ceasefire i.p.v. tijdelijke ceasefire vanuit Isral heb ik wel gemist.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Punt is: Hamas heeft ZELF een zodanige invloed voor zichzelf gecreerd, dat ze alle alternatieven volkomen irrelevant hebben gemaakt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hamas kan wel degelijk de steun onder het volk verliezen. De situatie van de Palestijnen is nu al decennia uitzichtloos en dan is de boodschap van Hamas de enige optie en erg aantrekkelijk voor sommigen (de dood of de gladiolen). Maar als de situatie niet uitzichtloos is dan valt er wat te kiezen en is de boodschap van Hamas ineens een stuk minder aantrekkelijk. Uiteraard zul je altijd extremisten houden en zal Hamas proberen de macht te houden. Naast de steun van de meerderheid van de Palestijnen zal ook de Arabische wereld zich achter een alternatief moeten gaan scharen. Stel je voor dat er een goed en eerlijk tweestatenoplossing op tafel ligt waar een aanzienlijk deel van het Palestijnse volk, Isral, de VS en de Arabische (politieke) wereld achter staat.... dan komt Hamas in een hele penibele positie. Helaas heb je dan nog wel Iran op de achtergrond die Hamas in het zadel kan proberen te houden. Er zijn geen garanties en we zijn sowieso heel ver weg van dit scenario. Van Hamas hoeven we niks te verwachten, het zal in eerste instantie van Isral moeten komen. Van Isral, een land dat pretendeert moreel en een democratische rechtstaat te zijn, verwachten we meer en beter dan van een jihadistische terreurorganisatie.![]()
Dat lijkt mij nogal logisch. Waarom zou je een permanente wapenstilstand verstandig vinden, als je vecht tegen een organisatie die 7 oktober zo weer over zou willen doen (eigen woorden van Hamas leiders).quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, niet gemist. De bereidheid tot een permanente ceasefire i.p.v. tijdelijke ceasefire vanuit Isral heb ik wel gemist.![]()
uh.
'On Saturday, the Axios news website cited Israeli officials as saying the proposal included a willingness for the return of people to northern Gaza and the withdrawal of Israeli troops from the east-west corridor that divides the territory and prevents freedom of movement.
It also included a willingness to "discuss the establishment of a sustainable ceasefire as part of the implementation of the second phase of the deal", the officials said.'![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
En zie hier het gevolg als de 'red & green alliance' in het Westen vrij hun gang kunnen gaan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Queers for Hamas?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
En zie hier het gevolg als de 'red & green alliance' in het Westen vrij hun gang kunnen gaan.
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Jewish Columbia students say campus escalation was ‘inevitable,’ and it won’t end well
https://www.timesofisrael(...)tics-was-inevitable/When the student is ready, the teacher will appear.
6 oktober was er een grote bereidheid tot een permanente ceasefire vanuit Isral.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, niet gemist. De bereidheid tot een permanente ceasefire i.p.v. tijdelijke ceasefire vanuit Isral heb ik wel gemist.![]()
Dit soort vrouwen is psychisch niet in orde. Het is overduidelijk dat ze ergens op het lgbtq+ spectrum zit en daarbuiten heeft ze een veel te grote mond en dan ook nog eens als vrouw. Het eerste is goed voor de doodstraf van Hamas het tweede is goed voor een onvrijwillig bezoekje aan een van de Hamas martelkamers voor mensen die niet volgzaam genoeg zijn. Je kan prima tegen de huidige Isralische acties zijn zonder die doodscult van Hamas toe te juichen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
En zie hier het gevolg als de 'red & green alliance' in het Westen vrij hun gang kunnen gaan.
[ twitter ]![]()
Israel reopens Erez crossing for Gaza aid trucks 7 months after it was destroyed by Hamas
https://www.timesofisrael(...)-destroyed-by-hamas/When the student is ready, the teacher will appear.
Dit zijn inderdaad walgelijke figuren en domme idioten. Gelukkig zijn ze maar een relatief klein deel van het geheel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De rode fascisten hadden vandaag een wandeltocht in Amsterdam om hun terroristische vrienden te ondersteunen.![]()
Ik wist van niets. Had dat graag zo willen houden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef HiZ het volgende:
De rode fascisten hadden vandaag een wandeltocht in Amsterdam om hun terroristische vrienden te ondersteunen.![]()
Heel Colombia is antisemitischA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik kan geen nieuwsbericht vinden over een demonstratie 1 mei in Amsterdam. Heb je een linkje of lieg je over fascisten, die meestal niet terreur van Hamas ondersteunen. Eerder de veel gewelddadiger Israelische terreur ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef HiZ het volgende:
Ik had het twijfelachtige genoegen omgeleid te worden op de Hobbemakade. En toen kon ik de vlaggen van diverse linkse organisaties en de hamasvlag zien in de optocht.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik kan geen nieuwsbericht vinden over een demonstratie 1 mei in Amsterdam. Heb je een linkje of lieg je over fascisten, die meestal niet terreur van Hamas ondersteunen. Eerder de veel gewelddadiger Israelische terreur ?![]()
VerschrikkelijkOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
Waarom zouden die nu ineens weer naar Polen moeten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wraak van 'Iranian Jews'. Seriously?quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:09 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
[ x ]
Waarom zouden die nu ineens weer naar Polen moeten?
Is er trouwens al een andere bron die bevestigt dat dat 'onschuldige Joodse meisje' in elkaar geslagen is? Alle berichten daarover zijn nl terug te voeren naar n bron die dat vage filmpje gepost heeft: 'thekoreanjew. Lekker betrouwbaar.
[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2024 04:11:59 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ze leken niet echt de arische bermenschjoden uit Europa. Het kan ook gaan om Iraniers met een ander geloof.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Zoiets?quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:52 schreef Ulx het volgende:
Ze leken niet echt de arische bermenschjoden uit Europa. Het kan ook gaan om Iraniers met een ander geloof.
Geen idee hoe 'bermenschjoden uit Europa' eruit zien maar jij hebt daar blijkbaar verstand van?“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
En dit zijn dezelfde types die krijzen dat Islam niets met terrorisme te maken heeft en dat moslims de grootste slachtoffers zijn als er weer eens een ISIS opstaat of aanslagen gepleegd worden. En dat dit vreselijk moet zijn voor de moslims.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Blijkbaar een vergeldingsactie omdat fascistisch links een onschuldig Joods meisje in elkaar geslagen heeft.
En als Israel iets doet wat ze niet leuk vinden: JODEN MOETEN KAPOT.![]()
quote:April 29, 2024
Dear President Nemat Minouche Shafik,
As a former Columbia University faculty member and father of a Columbia graduate (PhD ’21), I am quite frankly appalled by your draconian, unethical, illegal, and dishonest actions toward your own students and faculty.
In the name of keeping students safe, you bring the NYPD on campus to break up a peaceful encampment, thereby endangering hundreds of student protesters—many of whom are Jewish students and students of color—and the campus community at large. Given the NYPD’s racist record, the fact that you would subject Black, Latinx, Arab and South Asian students to police repression suggests that you are either unaware or indifferent to the trauma our communities have experienced with the police. And your administration’s decision to evict students from their dorms, strip them of their meal cards, and have them charged with trespassing is nothing less than vindictive. After taking their tuition and fees, you render them houseless and potentially food insecure. How does this make students safe? As president, you must be well aware of the number of financially vulnerable students enrolled at Columbia.
In the name of keeping students safe, you suspend chapters of Students for Justice in Palestine (SJP) and Jewish Voice for Peace (JVP) for organizing a peaceful protest in order to draw attention to Israel’s genocidal war on Gaza and its escalation of violence in the West Bank. When two students attacked an antiwar rally on the steps of Low Memorial Library on January 19 by dousing the assembled with a foul-smelling chemical agent, sending several people to the hospital, what did you do to keep students safe? The assailants were not arrested, and although Columbia’s interim provost announced that they were banned from campus soon after the attacks, the decision to suspend them was made public just a few days ago. Instead, you brought the NYPD to campus to suppress a follow-up protest organized to call attention to the attack.
When Mohsen Mahdawi, a Palestinian student, received death threats from someone involved in a counterprotest, no one called for an investigation or took affirmative steps to keep him safe. And when will you release a statement expressing deep sympathy for all of your Palestinian students who have lost family and friends to Israel’s military onslaught?
When antiwar students are being doxxed for allegedly supporting “terrorism” and their names and faces are splashed onto sites like Canary Mission, what do you do to protect them? And why on Earth would you allow police and university employees to literally destroy food donated for the Gaza encampment, or, as reported by Columbia student journalists, permit the NYPD to bar a student from getting medication from their dorm room? As you may or may not know, that student reportedly had a seizure as a consequence of not having their meds.
Why has Professor Shai Davidai, who targets and identifies antiwar students on his social media account, putting their safety in jeopardy, not been suspended, while peaceful student protesters have not only been arrested but also suspended and denied their right to finish the academic term? How is it that you would threaten both Professor Joseph Massad and Professor Mohamed Abdou, two distinguished scholars, with removal, suspension, or outright dismissal, during a live televised hearing and lie about their employment statuses and stoke the Congressional committee’s false allegations? And why would you deliberately misrepresent Professor Katherine Franke’s remarks about Israeli students who served in the IDF? In your desperate effort to deflect attacks from the likes of Elise Stefanik, you have abandoned the principles of academic freedom—including our obligation to engage in truthful, accurate, and nuanced discourse—and sacrificed the safety of our colleagues. Your “testimony” played right into the hands of members of the committee who want to destroy the university.
Columbia has a history of throwing its faculty under the bus, as it were, especially when it comes to colleagues critical of Israel. I witnessed the vicious attacks on Joseph Massad and Rashid Khalidi in the early 2000s, and many of us tried to stand up for them and others against an indifferent and even hostile administration. But in my nearly forty years as a faculty member, I have never seen such brazen cruelty toward students and faculty, such cowardice before what amounts to a right-wing witch hunt, and such blatant dishonesty. Indeed, in your recent statement you claim that you had no choice but to call police to clear the encampment, and give your decision a patina of legality by asserting that you invoked Section 444 of the University Statutes. But that section requires that you consult with the University Senate Executive Committee before authorizing police to come on campus, and according to at least three executive committee members, including its chair, you made the decision unilaterally.
I need not say much else. You’ve been condemned by your faculty, by the majority of students, and by scholars and human rights activists around the world. You are keeping no one safe, except for your donors, trustees, and Columbia’s endowment. Among these same trustees and donors are persons who have vowed to punish these students by blocking them from future employment.
Universities are not supposed to resemble dictatorships or Fortune 500 companies, irrespective of the size of their endowments. Faculty governance, intellectual honesty, the robust defense of academic freedom, and students’ right to peaceful free expression are core principles of the university. As stewards of institutions tasked with educating, housing, and protecting young people (many of whom are teenagers far from home), university leaders are responsible for their safety and well-being. I suspect that your previous executive and managerial posts in the World Bank, the International Monetary Fund, and the Bank of England did not prepare you to lead a university. As you yourself stated in your testimony before Congress, Columbia’s student disciplinary policies and processes “were sometimes unable to meet the moment,” leaving your administration no choice but to change the rules without input from faculty or forewarning to students. To declare by fiat that a peaceful outdoor protest poses “a clear and present danger to the substantial functioning of the University” is a radical redefinition of “danger” reminiscent of the Red Scare or antiterrorism laws.
Sadly, you are not alone in turning to state repression to silence students. The presidents of Yale, Princeton, Emory, the University of Southern California, the University of Texas at Austin, the Ohio State University, the University of Pittsburgh, and Emerson, among others, have also called the police against nonviolent protests and encampments. This is a dark day for U.S. higher education, especially at a time when right-wing extremists are waging war on academic freedom and all manner of critical studies.
Yet, as the courageous students you had arrested and suspended have been saying, it is a much darker day for the people of Palestine. Gaza’s universities are now rubble, many of its faculty, staff, students, and administrators—including three university presidents—have been killed, and most of its libraries, archives, and bookstores destroyed. These students are risking their futures to demand that universities divest their holdings from Israel and weapons manufacturers, and that their leaders act in an ethical manner—in how they invest, how they relate to their own neighboring communities, and how they treat students, faculty, and staff.
In other words, they are doing what you should be doing: leading. It is time to follow their lead, listen to their demands, acknowledge the loss of tens of thousands of Palestinian lives, stop funding apartheid and genocide, drop all charges against the protesters, restore their student status, give them complete amnesty, apologize, and issue a strong statement condemning the genocide and offering condolences and support to community members who have lost family and friends.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Mag want vage video van (misschien) een joods meisje die (misschien) geslagen is.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
![]()
[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2024 05:30:32 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
Chris Hayes legt het haarfijn uit:
[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2024 04:51:28 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
![]()
[ Bericht 39% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2024 06:00:51 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
En als er 'Second Nakba' geroepen wordt kraait er geen haan naarquote:Students at the University of Michigan chanted for a Palestinian revolution last week, sparking a media furor. Right-wing media, pro-Israel activists, and members of U.S. Congress described their chants as a call for violence or even an anti-Jewish genocide.
The debate centered around the meaning of the word “intifada,” with different sides offering up interpretations. A lot of them are more complicated than they have to be. Intifada just means “uprising,” and Arabic media uses it to describe uprisings all over the world.
Of course, it’s a subjective question whether Americans should be calling for a Palestinian uprising against Israel. But this situation is nothing unique. American activists have cheered on uprisings in lots of different countries, and critics have often called them out-of-touch or dangerous.
The more interesting question is why the word “intifada” is left untranslated, when a simple English equivalent would work. American media likes to use foreign political terms, because they mystify and exoticize conflicts in other countries.
For example, Mohammad Reza Pahlavi is referred to as the last “Shah” of Iran, even though shah just means “king,” and Persian-language media uses that term for every other male monarch in the world.
Or consider the suffix -ista in Spanish and Portugusts.
It has the same etymology as the suffix -ist in English, with the same meaning, too: capitalist, dentist, Buddhist, atheist, activist. Yet news coverage about Latin American politics often leaves it untranslated: sandinista instead of Sandinist, and bolsonarista instead of Bolsonarist.
More sensationalist media also leaves titles like Presidente or Comandante in the original Spanish, even though the English equivalent is quite obvious. Using a foreign word makes these things sound exotic, evoking images of gunmen sipping guava juice and smoking cigars under palm trees.
It’s now become a custom to use -ista to make English-speaking political actors sound edgier. Supporters of Jeremy Corbyn became corbynistas, supporters of Donald Trump become trumpistas, and supporters of Bernie Sanders became sanderistas. At least that last one is fitting; it sounds like sandinista and Sanders did sympathize with the Sandinist revolution.
“Intifada” is one of those words. Dictionaries and news reports often delve into the Classical Arabic root, which has to do with shaking something off. I think that unnecessarily complicates things.
Yes, intifada comes from the word for “shaking,” just like uprising and insurrection come from words for “rising.” In a modern political context, they all mean the same thing.
Don’t believe me? Here’s Arabic-language coverage of the current intifada in Iran, the multiple intifadas in Chilean history, the call for a military intifada in Venezuela, a medieval slave intifada in Mesopotamia, another slave intifada in 19th century Brazil, and the potential intifada of European publics against high gas prices.
In Arabic-language materials, the United States Holocaust Memorial Museum refers to the Warsaw Ghetto intifada during World War II.
The word caught on in other languages during the first Palestinian uprising of the late 1980s and early 1990s, then made headlines again during the second Palestinian uprising of the early 2000s. The nature of those two uprisings helps explain why people on both sides leave the term untranslated.
The first uprising was marked by strikes, demonstrations, riots, and other forms of mass political activity. It led to international recognition of Palestinian claims and Israel sitting across the table with the Palestine Liberation Organization. About 1,600 Palestinians were killed, most by Israeli crackdowns and some by Palestinian infighting, along with around two hundred Israelis.
The second uprising was much more violent, especially towards civilians. Palestinian guerrillas used suicide bombings against “soft targets” on an unprecedented scale, as well as random shootings and grenade attacks. Israeli forces besieged entire cities and opened fire on protesters with live ammunition. Around 1,000 Israelis and 3,000 Palestinians were killed.
For Israelis and their supporters, the term “intifada” evokes the second uprising and militant actions of the same nature. Their image of Palestinian nationalism is “hijacked airplanes, homemade rockets, charred wreckage of exploded buses, and, more recently, teenagers wielding scissors and knives,” as the journalist Nathan Thrall describes it in The Only Language They Understand.
The second uprising also lined up with the War on Terror. American audiences were being confronted with a bewildering series of Arabic names in a sinister political context. Giving Palestinian militancy its own foreign word put it in the same category as things like “Al Qaeda” and the “Ba’ath Party.”
Pro-Israel activists may understand the chants of pro-Palestine students as a provocation, invoking the memory of burning vehicles and bloodstained streets that traumatized a generation of Israelis. But there is also a more charitable explanation.
The first uprising was, “for many of the Palestinians old enough to have participated in it, the ‘real’ intifada,” Thrall writes. It was a time when Palestinians felt that they were united and breaking up the status quo to their benefit. That era was not just an uprising but “The Uprising,” a model that defined the term.
The unrest a decade later seemed to deserve the name “Second Intifada,” due to its similarly nationwide scale. Despite various attempts to declare a “Third Intifada,” nothing has really lived up to the phrase, because Palestinian factions have been bitterly divided ever since.
I am not a mind-reader, so I don’t know what meaning the University of Michigan protesters were trying to invoke, the unifying one or the bloodthirsty one. Frankly, the controversy is not really about the term “intifada,” but about whether encouraging Palestinian rebellion is a legitimate political activity.
That same debate can be had about a lot of situations. American activists across the political spectrum have egged on foreigners to risk their lives or shed blood for “freedom,” and American politicians love nothing more than to take photos with other countries’ revolutionaries.
Every side is wildly hypocritical about what they consider patriotic resistance versus evil terrorism.
Debating the etymology of foreign words helps avoid getting to the root of the issue — or applying the principles equally to different countries.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2024 05:33:44 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
scherpquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Oh dan is het goed. En helemaal top dat de politie de goede kant even van zich af liet bijtenquote:Op donderdag 2 mei 2024 01:09 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
[ x ]
Waarom zouden die nu ineens weer naar Polen moeten?![]()
Ik hoop dat veel van de protesterende studenten helemaal de touwtyfus in zijn geslagen. Edit. Niet alle protesterende studenten natuurlijk, alleen die studenten die niet Joods zijn![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Geen fan van Ronny.
Dit artikel echter viel mij ook elders op, zo blij dat ik NRC opgezegd heb. Totaal van het padje af die 'journalisten'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is er duidelijk hoe het verzoek tot bestand is ontvangen door Isral en Hamas? En de Gazanen?
Daar meer over lezen zou top zijn, als iemand die info heeftOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hadden ze maar net hun poten van die Jodin af moeten blijven.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hier is heel wat hersengymnastic voor nodig dit te snappen.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het NRC is echt een verschrikkelijk biased extreemlinks vehikel aan het worden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:25 schreef Molo het volgende:
Geen fan van Ronny.
Dit artikel echter viel mij ook elders op, zo blij dat ik NRC opgezegd heb. Totaal van het padje af die 'journalisten'
[ x ]![]()
Geweld is niet ok, aan beide kanten niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hadden ze maar net hun poten van die Jodin af moeten blijven.![]()
Hamas indicates it will snub latest hostage deal offer, but says talks to continue
https://www.timesofisrael(...)s-talks-to-continue/When the student is ready, the teacher will appear.
Niet echt. Gewoon het hetzelfde "PoLiTiCi zIjN aLlEmAaL hEtZeLdE!!1" geneuzel dat de gemiddelde bijstandstrekker ook gebruikt om tegen de eigen belangen te stemmen want Ter Apel.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier is heel wat hersengymnastic voor nodig dit te snappen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
NSB Hamasblad.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:25 schreef Molo het volgende:
Geen fan van Ronny.
Dit artikel echter viel mij ook elders op, zo blij dat ik NRC opgezegd heb. Totaal van het padje af die 'journalisten'
[ x ]![]()
Vind je? Je kunt toch de huidige president een lul vinden vanwege zijn beleid? Of mag dat niet?quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier is heel wat hersengymnastic voor nodig dit te snappen.![]()
Ik heb alleen de tweet gelezenquote:Op donderdag 2 mei 2024 08:25 schreef Molo het volgende:
Geen fan van Ronny.
[ x ]
Bewering dat een officier achter het 72 virgins telegram groep zat lijkt niet te kloppen. https://www.haaretz.com/i(...)6e-a98d-f4b6a9c00000
Bewering dat Isral dode lichamen niet teruggeeft omdat Hamas dat ook niet doet dus logisch. Zo ver dit echt nog niet bekend was
Juni 2023 https://www.thenation.com(...)tem-detention/tnamp/
Okt 2021 https://www.latimes.com/w(...)-as-bargaining-chips
Okt 2019 https://www.btselem.org/r(...)_as_bargaining_chips
Sept 2020 https://www.hrw.org/news/(...)dy-slain-palestinian
Dec 2022 (een lichaam) https://www.haaretz.com/i(...)4f-a1c7-7b9f6e1f0000
Andere Haaretz hits voor okt-2023![]()
Het is een beetje als Sjaak Swart over Ajax, je krijgt toch het gevoel dat zo iemand niet helemaal neutraal is…quote:![]()
Ben dat bovenste artikel eens door gegaan. Het einde is een van de redenen waarom het lot van de Palestijnen mij minder kan boeien dan van andere regio's. Ik ben een beetje afgestompt door dit soort gejank. Haar zoon heeft een bus vol mensen opgeblazen, maar medelijden moeten we toch vooral hebben met zijn moeder.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb alleen de tweet gelezen
Bewering dat een officier achter het 72 virgins telegram groep zat lijkt niet te kloppen. https://www.haaretz.com/i(...)6e-a98d-f4b6a9c00000
Bewering dat Isral dode lichamen niet teruggeeft omdat Hamas dat ook niet doet dus logisch. Zo ver dit echt nog niet bekend was
Juni 2023 https://www.thenation.com(...)tem-detention/tnamp/
Okt 2021 https://www.latimes.com/w(...)-as-bargaining-chips
Okt 2019 https://www.btselem.org/r(...)_as_bargaining_chips
Sept 2020 https://www.hrw.org/news/(...)dy-slain-palestinian
Dec 2022 (een lichaam) https://www.haaretz.com/i(...)4f-a1c7-7b9f6e1f0000
Andere Haaretz hits voor okt-2023En uiteraard een sterk stukje zelfreflectie hoe het zover heeft kunnen komen dat hun zoon is opgegroeid tot een terrorist die kinderen heeft geprobeerd te vermoorden:quote:For Azhar, the moment he’s cradled by the open grave she prepared for him, he’ll no longer be defined singularly by his final act. He will be who he always was: Abed Al Hameed Abu Srour, son of Azhar and Muhammad. A child of Bethlehem, aged 19 at the time of his death.quote:“Israel caused this generation to act this way,” his father told the Times![]()
Bij deze krant is men het spoor totaal bijster. Het de berichtgeving heeft bijna trekken van Der Strmer. En dit is het zoveelste artikel dat men weet te publiceren met een dergelijke inslag. Sinds 7 oktober is NRC eigenlijk aan stuk door aan het jammeren over hoe verwerpelijk Isralirs (lees: Joden) wel niet zijn en hun obsessie door dode lichamen, het handelen in organen, het slachten van Palestijnen, het ontmenselijken van Palestijnen, het doelbewust bombarderen van burgers en ga zo maar door.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:25 schreef Molo het volgende:
Geen fan van Ronny.
[ x ]
Hierbij ook nog eens compleet negerende wat de Palestijnen uithalen, er moesten zelfs artikelen worden gepubliceerd met dat de verkrachtingen door de Palestijnse terroristen, 'moeilijk te bewijzen' waren. We wisten het gewoon niet of het wel echt was.
En dan hadden we natuurlijk het incident met de eindredactrice die op Twitter stelde dat 'de waarheid er niet meer toe deed' na voor zoveelste keer mis te zitten en een NRC journalist die via WhatsApp een Joodse collega ging bestoken en lastvallen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het probleem is dat veel (Westerse) media hier wel in meegaan, het beeld scheppende dat terroriserende Palestijnen eigenlijk geen zelfbeschikking hebben en niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor diens handelen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben dat bovenste artikel eens door gegaan. Het einde is een van de redenen waarom het lot van de Palestijnen mij minder kan boeien dan van andere regio's. Ik ben een beetje afgestompt door dit soort gejank. Haar zoon heeft een bus vol mensen opgeblazen, maar medelijden moeten we toch vooral hebben met zijn moeder.
[..]
En uiteraard een sterk stukje zelfreflectie hoe het zover heeft kunnen komen dat hun zoon is opgegroeid tot een terrorist die kinderen heeft geprobeerd te vermoorden:
[..]
Sterker nog, het is zelfs Isral die dit doet. Dit zien we herhaaldelijk in de berichtgeving, de daden van de Palestijnen worden ofwel genegeerd ofwel goedgepraat en gerechtvaardigd doordat Isral deze terroristen dan zogenaamd heeft gecreerd.
Let ook wel, dit is een manier van redeneren die maar in n richting werkt. Kortom, Isral 'onderdrukt' de Palestijnen en dat is de verklaring voor het Palestijnse terrorisme. Maar de verharding binnen de Isralische samenleving is niet het resultaat van het Palestijnse terrorisme, dat is gewoon een bewijs van hoe slecht de Isral en 'de Isralir' eigenlijk is.
De enige conclusie die je dan als lezer op den duur kunt trekken is dat Isral het terrorisme maar passief moet accepteren en onder druk van dit terreur concessies doen. Immers, het is eigenlijk gerechtvaardigd terrorisme dat Isral over zichzelf uitroept.
Het is clownesk en vooral ook erg Fanonesque.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De N in NRC betekent inmiddels ook "nazi".quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij deze krant is men het spoor totaal bijster. Het de berichtgeving heeft bijna trekken van Der Strmer. En dit is het zoveelste artikel dat men weet te publiceren met een dergelijke inslag. Sinds 7 oktober is NRC eigenlijk aan stuk door aan het jammeren over hoe verwerpelijk Isralirs (lees: Joden) wel niet zijn en hun obsessie door dode lichamen, het handelen in organen, het slachten van Palestijnen, het ontmenselijken van Palestijnen, het doelbewust bombarderen van burgers en ga zo maar door.
Hierbij ook nog eens compleet negerende wat de Palestijnen uithalen, er moesten zelfs artikelen worden gepubliceerd met dat de verkrachtingen door de Palestijnse terroristen, 'moeilijk te bewijzen' waren. We wisten het gewoon niet of het wel echt was.
En dan hadden we natuurlijk het incident met de eindredactrice die op Twitter stelde dat 'de waarheid er niet meer toe deed' na voor zoveelste keer mis te zitten en een NRC journalist die via WhatsApp een Joodse collega ging bestoken en lastvallen.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat kanquote:Op donderdag 2 mei 2024 08:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vind je? Je kunt toch de huidige president een lul vinden vanwege zijn beleid? Of mag dat niet?
Het is alleen een beetje raar dat je full on woke en pro palestina bent en dan Biden af gaat zweren en faveure van Trump.
Dat vin k wat raar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Roepen ze hup Trump dan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat kan
Het is alleen een beetje raar dat je full on woke en pro palestina bent en dan Biden af gaat zweren en faveure van Trump.![]()
Op een gegeven moment trek je ergens de grens.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geweld is niet ok, aan beide kanten niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kunnen die lui niet gewoon gaan studeren ofzo ipv demonstreren en de boel opnaaien.
Echt veel goeds heb ik er nog niet uit zien komen.![]()
En dat is voordat je als mongolen op een groep demonstranten in gaat slaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment trek je ergens de grens.![]()
Ze trekken wel veel Trump-stemmen zo.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Kunnen die lui niet gewoon gaan studeren ofzo ipv demonstreren en de boel opnaaien.
Echt veel goeds heb ik er nog niet uit zien komen.And what rough beast, its hour come round at last,
Er is veel mis met een groot gedeelte van de Palestijnen en ze lijken standaard te praten over martyrs. Onbegrijpelijk wat zo'n moeder uitkraamt en het is geen uitzondering (onder andere Joris Luyendijk heeft het ook beschreven en benoemd).quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben dat bovenste artikel eens door gegaan. Het einde is een van de redenen waarom het lot van de Palestijnen mij minder kan boeien dan van andere regio's. Ik ben een beetje afgestompt door dit soort gejank. Haar zoon heeft een bus vol mensen opgeblazen, maar medelijden moeten we toch vooral hebben met zijn moeder.
[..]
En uiteraard een sterk stukje zelfreflectie hoe het zover heeft kunnen komen dat hun zoon is opgegroeid tot een terrorist die kinderen heeft geprobeerd te vermoorden:
[..]
We kennen allemaal een deel van de bloederige geschiedenis en dat is denk ik waarom we redelijk immuun zijn voor het leed in Gaza en de West Bank![]()
Voor normale mensen zijn dit geen demonstranten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dat is voordat je als mongolen op een groep demonstranten in gaat slaan.![]()
Als ik 't goed begrepen heb nam de republikeinse partij het op voor de vrijheid van meningsuiting op de campussen. Dat de democraten bezig zijn met het afnemen van vrijheid en free speechquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat kan
Het is alleen een beetje raar dat je full on woke en pro palestina bent en dan Biden af gaat zweren en faveure van Trump.
Dat vin k wat raar.![]()
Biden is zeker geen perfecte president, maar om je eigen belang zo opzij te zetten voor een groep mensen aan de andere kant van de wereld is knettergek. Zeker als je bedenkt dat zijn alternatief Trump gesteund wordt door de meest wappie groep christenen die hopen op het einde der tijden en oorlog in Israel als de start daarvan zien.![]()
Nee, dat is voordat een groep toejuichers van antisemitisch terrorisme en antiwesterse sentimenten meerdere universiteiten kaapt, beklad en vandaliseert, om zulke plekken te willen gebruiken om hun haat en gedachtegoed verder te verspreiden. En aangezien op sommige plekken de politie niets doet en dus hun taak als handhavers nalaat, gaan mensen zelf ingrijpen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dat is voordat je als mongolen op een groep demonstranten in gaat slaan.
Als met keffiyeh om je nek het terreur van de Palestijnen, Hezbollah of de Houthi's zo graag wilt toejuichen, pak je spullen en vertrek naar Damascus of Amman, dat zou in het Westen geen plek voor moeten zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Isralirs?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is voordat een groep toejuichers van antisemitisch terrorisme en antiwesterse sentimenten meerdere universiteiten kaapt, beklad en vandaliseert, om zulke plekken te willen gebruiken om hun haat en gedachtegoed verder te verspreiden. En aangezien op sommige plekken de politie niets doet en dus hun taak als handhavers nalaat, gaan mensen zelf ingrijpen.
Als met keffiyeh om je nek het terreur van de Palestijnen, Hezbollah of de Houthi's zo graag wilt toejuichen, pak je spullen en vertrek naar Damascus of Amman, dat zou in het Westen geen plek voor moeten zijn.![]()
quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Isralirs?
Intolerant voor intolerantie![]()
Oh, vandaar de roadblocks en de vernielingen. Ik dacht al.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Isralirs?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Geen idee wat de reps en dems doen daar. Boeit me ook niet. Hetgene wat ik zie is dat er studenten zijn die een volk steunen wat een ander volk het liefste geheel wil vernietigen en waar de haat zo intens is dat ze onschuldigen de toegang ontzeggen tot de campus en zelfs in elkaar slaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik 't goed begrepen heb nam de republikeinse partij het op voor de vrijheid van meningsuiting op de campussen. Dat de democraten bezig zijn met het afnemen van vrijheid en free speech
Waanzin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Er zijn ook moslims die op de PVV stemmen, dus nooit meer wat stouts over GW zeggen he?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Isralirs?![]()
Doen alsof het merendeel van die protesterende studenten Joden haat is leuk voor de onderbuik. Ik haal die Joodse studenten aan omdat dat het punt extra duidelijk maakt (of het zijn kapos maar dat soort diskwalificaties laat ik aan mijn drie vrienden hier). Kijk eens naar de diverse universiteiten en wat ze willen, is dat wensenpakket Jodenhaat?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn ook moslims die op de PVV stemmen, dus nooit meer wat stouts over GW zeggen he?
Jeetje mensen maken zich druk tegen het maken van een parkeerplaats. Dat maakt die mensen nog geen genocide liefhebbers.![]()
Het is waanzin om alle Palestijnen gelijk te stellen aan de Al Aqsa martelarenbrigade. We gaan de Isralirs toch ook niet verwijten dat zij hetzelfde denken en zeggen als Ben Gvir en Bezalel Smotrich?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen idee wat de reps en dems doen daar. Boeit me ook niet. Hetgene wat ik zie is dat er studenten zijn die een volk steunen wat een ander volk het liefste geheel wil vernietigen en waar de haat zo intens is dat ze onschuldigen de toegang ontzeggen tot de campus en zelfs in elkaar slaan.
Waanzin.
Ik ben tegen het volledig platgooien van Gaza. Dat betekent niet dat ik voor het uitmoorden van Joden ben. Dat is waanzin![]()
Ben je voor het vernietigen van Hamas?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Mijn onderbuik zegt mij dat het merendeel daar gewoon staat omdat het de current thing is om te doen. Je ziet het aan de extreme hoeveelheid mobieltjes die aan het filmen zijn en het feit dat een groot deel geen idee lijkt te hebben wat ze nou eigenlijk zeggen. Zijn het massaal nieuwe nazi's? Nee. Zijn er net iets teveel voorbeelden van zeer dubieuze uitspraken waar de meute hersenloos meeroept? Ja.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doen alsof het merendeel van die protesterende studenten Joden haat is leuk voor de onderbuik. Ik haal die Joodse studenten aan omdat dat het punt extra duidelijk maakt (of het zijn kapos maar dat soort diskwalificaties laat ik aan mijn drie vrienden hier). Kijk eens naar de diverse universiteiten en wat ze willen, is dat wensenpakket Jodenhaat?
Jeetje mensen maken zich druk tegen het maken van een parkeerplaats. Dat maakt die mensen nog geen genocide liefhebbers.
Wat trouwens wel heel typisch is dat er nu meer aandacht is voor wat larpende kneuzen in de VS die op persconferenties roepen dat de uni ze laat verhongeren, dan voor Palestijnen die echt honger hebben. En als we met de kerst terugkijken op dit jaar zou het zomaar eens kunnen zijn dat dit het moment was waarop Trump de verkiezingen won. Als ik zo de hoeveelheid dames met korte of felgekleurde haartjes zie, dan denk ik dat ze nog wel eens spijt kunnen krijgen.![]()
Tja, er waren ooit ook mensen zoals Nicholas Donin en Anton Margaritha en tegenwoordig heb je mensen zoals Shlomo Sand, Ilan Papp en wellicht in mindere mate Norman Finkelstein.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Isralirs?
Zulke tokens, die zich vol tegen een groep keren waar men in principe eigenlijk zelf een onderdeel van is op een wijze dat het alle vormen van inhoudelijke kritiek overstijgt, heb je nu eenmaal bij elke minderheidsgroep wel.
Dat er dus Joodse studenten meedoen aan de ongezonde haat jegens de enige Joodse staat ter wereld of zelfs Joden an sich en zelfs met vlaggen van Hezbollah en een keffiyeh rondlopen, legitimeert deze rare haat en verheerlijking van terreur niet.
Er zijn in Isral zat mensen die graag een tweestatenoplossing zien, het niet eens zijn met de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en Bibi wel achter het behang kunnen plakken, maar nooit bij zulke demonstraties zouden gaan staan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Volgens mij beschrijft Luyendijk ook heel treffend hoe dit voor veel families een act is om zichzelf nog een beetje door het leven te sleuren na de dood van een kind. Daarnaast beschrijft hij ook hoe groot de doodsangst is bij dezelfde families wanneer de sirenes gaan voor luchtaanvallen en dat de imam dan maar koranverzen als troost aanzet over de luidsprekers zodat de mensen in de huizen in de stad iets hebben om op te focussen terwijl hun jongere kinderen krijsend om zich heen maaiend in de hoek liggen en de oudere al wat proberen hun ouders na te doen met hun "God beschikt"-houding.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is veel mis met een groot gedeelte van de Palestijnen en ze lijken standaard te praten over martyrs. Onbegrijpelijk wat zo'n moeder uitkraamt en het is geen uitzondering (onder andere Joris Luyendijk heeft het ook beschreven en benoemd).
We kennen allemaal een deel van de bloederige geschiedenis en dat is denk ik waarom we redelijk immuun zijn voor het leed in Gaza en de West Bank![]()
Ook dit, maar het is tevens verachtelijk hoe zulke mensen vervolgens worden gebruikt om een bepaalde haat of afkeer maar verder te legitimeren. 'Ja, maar deze Joden hier doen het ook'. 'Er zijn ook Joodse studenten bij hoor'. Ja, dus?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn onderbuik zegt mij dat het merendeel daar gewoon staat omdat het de current thing is om te doen. Je ziet het aan de extreme hoeveelheid mobieltjes die aan het filmen zijn en het feit dat een groot deel geen idee lijkt te hebben wat ze nou eigenlijk zeggen. Zijn het massaal nieuwe nazi's? Nee. Zijn er net iets teveel voorbeelden van zeer dubieuze uitspraken waar de meute hersenloos meeroept? Ja.
Wat trouwens wel heel typisch is dat er nu meer aandacht is voor wat larpende kneuzen in de VS die op persconferenties roepen dat de uni ze laat verhongeren, dan voor Palestijnen die echt honger hebben. En als we met de kerst terugkijken op dit jaar zou het zomaar eens kunnen zijn dat dit het moment was waarop Trump de verkiezingen won. Als ik zo de hoeveelheid dames met korte of felgekleurde haartjes zie, dan denk ik dat ze nog wel eens spijt kunnen krijgen.
Er zijn ook homo's die vinden dat homoseksualiteit maar een zonde is en beweren 'genezen' te zijn na conversietherapie. Dat maakt het ook niet ineens de waarheid of een standpunt dat meer aandacht moet krijgen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nederlandse media blijven haatcampagne tegen Isral voeren
Hoe UNRWA onterecht wordt schoongepoetst
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/When the student is ready, the teacher will appear.
Een uitstekend stuk, dit is ook treffend:quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:17 schreef Aether het volgende:
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/quote:Maar de diepe afkeer van Isral is zo wijd verbreid dat vrijwel alle redacties van Nederland ermee besmet lijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak mededelingen van terreurorganisatie Hamas als waarheid worden gebracht, terwijl bij mededelingen van de democratische rechtsstaat Isral steevast kanttekeningen worden geplaatst.
Het is verbijsterend hoe eensgezind Nederlandse media Hamaspropaganda over genocide en oorlogsmisdaden doorgeven zonder de feitelijke onderbouwing van die beschuldigingen kritisch te bekijken. Zo ook weer de beschuldigingen dat Isral honger zou inzetten als wapen, een absurde bewering die bij kritische beschouwing direct ontkracht wordt.
Maar als Isral met uitgebreide bewijzen komt dat UNRWA diepe banden met Hamas heeft en die organisatie eerder een vloek dan een zegen voor de Palestijnen is, dan verwerpen diezelfde media deze beschuldigingen als ongefundeerd. Zelfs al moeten ze daarvoor de woorden van een VN-rapport verdraaien, en negeren dat die bewijzen wel degelijk bestaan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:'Succes ermee!'
Tijdens de vredesonderhandelingen tussen Isral en Egypte in 1978, bood premier Begin de Gazastrook aan als extra geste tegenover president Sadat. Deze beantwoordde met “Die troep mag u houden, daar willen we niets mee te maken hebben.” U kunt deze reactie lezen in de protocollen van de Camp David onderhandelingen.
Het is nu zeven maanden na de beestachtige pogrom van 7 oktober. Egypte heeft zich aangeboden om de onderhandelingen tussen Isral en Hamas te leiden, daar Qatar duidelijk heeft gefaald (het biedt schuilplaats aan de Hamasleiding en blijft Hamas financieren).
Egypte doet dit niet uit mensenliefde: mocht Isral toch Rafah ingaan met het leger, dan zullen heel wat Gazanen proberen naar Egypte te vluchten. Daarom bouwt Egypte razendsnel een hoge (en diep in de grond – tegen tunnels) muur, want Egypte – noch enig ander Arabisch land – wil Gazanen of Palestijnen opvangen.
[…]When the student is ready, the teacher will appear.
Waarom willen de omringende landen geen Palestijnen opvangen? Vraagje aan de pro-Hamas sorry ik bedoel de pro-Palestijnse posters hier.quote:![]()
Wat was het ook alweer? 70+% van de palestijnen vonden 7 oktober ok en steunde hamas ook daarna?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is waanzin om alle Palestijnen gelijk te stellen aan de Al Aqsa martelarenbrigade. We gaan de Isralirs toch ook niet verwijten dat zij hetzelfde denken en zeggen als Ben Gvir en Bezalel Smotrich?
Ik ben tegen het volledig platgooien van Gaza. Dat betekent niet dat ik voor het uitmoorden van Joden ben. Dat is waanzin
En voordat je begint te mekkeren over 'meh bronnetje is meh', dit is reuters he.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het is wat mij betreft als buitenstaander toch wel een fascinerende wereld. Ik krijg met dit onderwerp geen genoeg van Luyendijk, helaas is hij er al lang niet meer geweestquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij beschrijft Luyendijk ook heel treffend hoe dit voor veel families een act is om zichzelf nog een beetje door het leven te sleuren na de dood van een kind. Daarnaast beschrijft hij ook hoe groot de doodsangst is bij dezelfde families wanneer de sirenes gaan voor luchtaanvallen en dat de imam dan maar koranverzen als troost aanzet over de luidsprekers zodat de mensen in de huizen in de stad iets hebben om op te focussen terwijl hun jongere kinderen krijsend om zich heen maaiend in de hoek liggen en de oudere al wat proberen hun ouders na te doen met hun "God beschikt"-houding.![]()
Ik ken meh die peiling en meh de andere vragen en antwoorden meh meh mehquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer? 70+% van de palestijnen vonden 7 oktober ok en steunde hamas ook daarna?
En voordat je begint te mekkeren over 'meh bronnetje is meh', dit is reuters he.![]()
Het belangrijkste uit dit artikel:quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:17 schreef Aether het volgende:
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/quote:Colonna (CuendiClarification: hoofd van...jezus dat was slecht
... van de onderzoekscommissie) legde geduldig uit (kijktip voor Nederlandse media) dat dit niet betekent dat er geen bewijs bestaat, het was simpelweg niet haar taak om dit uit te zoeken. Ze voegde de media dan ook toe: “Ik zou het erg op prijs stellen als u uw opmerkingen en oordelen zou baseren op de inhoud (van het rapport, MvC) en niet op vooropgezette meningen.”
Het is de progressieve variant van "ik ben geen racist want ik heb een zwarte kennis".quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dit, maar het is tevens verachtelijk hoe zulke mensen vervolgens worden gebruikt om een bepaalde haat of afkeer maar verder te legitimeren. 'Ja, maar deze Joden hier doen het ook'. 'Er zijn ook Joodse studenten bij hoor'. Ja, dus?
Er zijn ook homo's die vinden dat homoseksualiteit maar een zonde is en beweren 'genezen' te zijn na conversietherapie. Dat maakt het ook niet ineens de waarheid of een standpunt dat meer aandacht moet krijgen.![]()
Niet echt want je beschuldigt een groep van antisemtisme en jodenhaat - gebaseerd op projectie - en onder de mensen in die groep zitten redelijk veel joden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is de progressieve variant van "ik ben geen racist want ik heb een zwarte kennis".
Geen kwestie van: ik heb een zwarte kennis; die kennis is in dit geval gewoon onderdeel van de groep die je aanvalt.
Dat opmerken is volkomen legitiem en het zou je ook te denken kunnen zetten of je geprojecteerde jodenhaat of hoe je het ook noemen wilt, wel terecht door jou op die mensen geprojecteerd is.![]()
Het is mij vreemd waarom Israel ervoor kiest Amerika hierin te 'waarschuwen'. Aangezien Amerika zelf ICC niet erkend.quote:![]()
als ik Palestijn was zou ik die aanval ook toejuichen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken meh die peiling en meh de andere vragen en antwoorden meh meh meh
niet meh meh maar echt w00h00 fuck die gasten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dit dus. En was ik Israeli zou ik waarschijnlijk weinig compassie voelen met de Gazanen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ik Palestijn was zou ik die aanval ook toejuichen denk ik
niet meh meh maar echt w00h00 fuck die gasten
Is psychologisch heel verklaarbaar. Medelijden hebben met je vijanden werkt nogal averechts.![]()
De PA uit hun leiden verlossen zou sowieso een eigen goal zijn voor Isralquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is mij vreemd waarom Israel ervoor kiest Amerika hierin te 'waarschuwen'. Aangezien Amerika zelf ICC niet erkend.![]()
Waar het in de kern op neerkomt is dat "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" in deze casus niet is nageleefd en dat er geen goede redenen zijn waarom het zo lang moet duren voordat de bewijzen op tafel komen. Alles wat ze schrijft is n en al afleiding en ruis om de aandacht van de kern weg te halen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het belangrijkste uit dit artikel:
[..]Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
absoluut, als ik Israeli was zou ik ook lachen om al die platgeschoten steden ... denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. En was ik Israeli zou ik waarschijnlijk weinig compassie voelen met de Gazanen.
Is psychologisch heel verklaarbaar. Medelijden hebben met je vijanden werkt nogal averechts.
ik vind dat niet iets heel raarsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
het is oorlog, tegendeel hoeft niet bewezen te wordenquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waar het in de kern op neerkomt is dat "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" in deze casus niet is nageleefd en dat er geen goede redenen zijn waarom het zo lang moet duren voordat de bewijzen op tafel komen. Alles wat ze schrijft is n en al afleiding en ruis om de aandacht van de kern weg te halen.
'ik dacht dat daar een boefje zat' is in principe genoeg om er een bom op te flikkerenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat Isral zo denkt weten we onderhand wel maar dat betekent nog niet dat bondgenoten (zoals Nederland) daarin mee moeten gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is oorlog, tegendeel hoeft niet bewezen te worden
'ik dacht dat daar een boefje zat' is in principe genoeg om er een bom op te flikkerenOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
dat is hoe het werkt, wat Nederland of andere bondgenoten erover denken is niet super relevant want die vechten niet meequote:Op donderdag 2 mei 2024 13:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat Isral zo denkt weten we onderhand wel maar dat betekent nog niet dat bondgenoten (zoals Nederland) daarin mee moeten gaan.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Klein, gedrongen, blank, blauwe ogen, soms krulletjes. En hij/zij heet er vaak een neusje voor.quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoiets?
[ x ]
Geen idee hoe 'bermenschjoden uit Europa' eruit zien maar jij hebt daar blijkbaar verstand van?![]()
In praktijk wel. Niet volgens het internationaal-recht.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is oorlog, tegendeel hoeft niet bewezen te worden
'ik dacht dat daar een boefje zat' is in principe genoeg om er een bom op te flikkeren
Maar goed heel dat IR is een wassen neus.![]()
Niet 'moeten'. Maar waarom zouden wij er niet in meegaan? het alternatief hier is Hamas. Valt allereerst geen bondgenootschap mee aan te gaan en qua respect voor menselijk leven staat het er dan nog slechter voor.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat Isral zo denkt weten we onderhand wel maar dat betekent nog niet dat bondgenoten (zoals Nederland) daarin mee moeten gaan.![]()
Hmm. 'Redelijk veel' nog wel. Jij hebt cijfers van de aanwezigen die Joods zijn?quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet echt want je beschuldigt een groep van antisemtisme en jodenhaat - gebaseerd op projectie - en onder de mensen in die groep zitten redelijk veel joden.
Geen kwestie van: ik heb een zwarte kennis; die kennis is in dit geval gewoon onderdeel van de groep die je aanvalt.
Dat opmerken is volkomen legitiem en het zou je ook te denken kunnen zetten of je geprojecteerde jodenhaat of hoe je het ook noemen wilt, wel terecht door jou op die mensen geprojecteerd is.
Tevens kan het oproepen voor de vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld of een gewelddadige opstand jegens diens burgers, het toejuichen van terroristische groeperingen die het specifiek hebben gemunt op dat land n Joden in het algemeen rustig onder antisemitisme worden geschaard.
Om hier dan nog maar te zwijgen over Joodse studenten die worden uitgescholden of bejegend zodra zij hun steun uitspreken voor Isral. Als zij al berhaupt toegang konden krijgen tot hun eigen campus, want er zijn zat video's waar groepjes in keffiyeh gewikkelde mafklappers met mondmasker, dit proberen te voorkomen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
niet echt, mensen denken dat het internationaal recht civiele doden zou moeten voorkomen, dat is niet waarquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In praktijk wel. Niet volgens het internationaal-recht.
Maar goed heel dat IR is een wassen neus.
het is een richtlijn om oorlog ze vrolijk mogelijk te houden maar dat er mensen dood aan gaan is een gegevenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Want?quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:27 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De PA uit hun leiden verlossen zou sowieso een eigen goal zijn voor Isral![]()
Ochja, lachen....quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut, als ik Israeli was zou ik ook lachen om al die platgeschoten steden ... denk ik
ik vind dat niet iets heel raars
Het zou mij op zijn minst 'weinig' doen. Denk ik. Wij mensen kunnen toch maar lastig buiten onze kaders denken.![]()
Het blijft opmerkelijk waar deze protesten op de Amerikaanse universiteiten allemaal toe weten te leiden ...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, ofc. Maar het is niet voor niets dat ICC zich zo bemoeit met Israel.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt, mensen denken dat het internationaal recht civiele doden zou moeten voorkomen, dat is niet waar
het is een richtlijn om oorlog ze vrolijk mogelijk te houden maar dat er mensen dood aan gaan is een gegeven
Maar goed, we zijn het uiteindelijk eens. Internationaal-recht is een papierentijger.![]()
Het alternatief is niet Hamas. Het alternatief is de Palestijne bevolking helpen door de UNRWA te blijven steunen zolang die link met Hamas niet is bewezen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet 'moeten'. Maar waarom zouden wij er niet in meegaan? het alternatief hier is Hamas. Valt allereerst geen bondgenootschap mee aan te gaan en qua respect voor menselijk leven staat het er dan nog slechter voor.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
het ICC bemoeit zich nergens meequote:Op donderdag 2 mei 2024 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ofc. Maar het is niet voor niets dat ICC zich zo bemoeit met Israel.
Maar goed, we zijn het uiteindelijk eens. Internationaal-recht is een papierentijger.
lidstaten zetten een klacht en het ICC buigt zich daar dan overOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die link is bewezen. Er waren UNRWA leden die sympathie toonde voor Hamas, 7 oktober.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het alternatief is niet Hamas. Het alternatief is de Palestijne bevolking helpen door de UNRWA te blijven steunen zolang die link met Hamas niet is bewezen.
Jij vindt dat niet genoeg bewijs om de volledige steun van UNRWA te bannen. Dat kan. Maar veel westerse landen besloten dat enig associatie met Hamas buitengewoon onwenselijk is.![]()
We bedoelen hetzelfde.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
het ICC bemoeit zich nergens mee
lidstaten zetten een klacht en het ICC buigt zich daar dan over![]()
nee ik ben het hier 100% niet met je eensquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Toch houd ik van je.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik ben het hier 100% niet met je eens![]()
dit vind ik wel mooiquote:
iedereen zou van mij moeten houdenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die gelekte chatlogs waar je naar refereert zijn niet de reden waarom westerse landen zijn gestopt met hulp. Het was specifiek de beschuldigingen van Isral die claimt allerlei bewijs te hebben maar het met niemand deelt. Het op de blote ogen geloven was voor die westerse landen voldoende en dat is gewoon niet oke, zeker niet in een crisissituatie als nu.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die link is bewezen. Er waren UNRWA leden die sympathie toonde voor Hamas, 7 oktober.
Jij vindt dat niet genoeg bewijs om de volledige steun van UNRWA te bannen. Dat kan. Maar veel westerse landen besloten dat enig associatie met Hamas buitengewoon onwenselijk is.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Eens.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit vind ik wel mooi
iedereen zou van mij moeten houden![]()
Je doet alsof het hier gaat om een wiskundig bewijs. Waar niet over te twijfelen valt. Terwijl het hier gewoon gaat om geopolitieke beschouwingen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die gelekte chatlogs waar je naar refereert zijn niet de reden waarom westerse landen zijn gestopt met hulp. Het was specifiek de beschuldigingen van Isral die claimt allerlei bewijs te hebben maar het met niemand deelt. Het op de blote ogen geloven was voor die westerse landen voldoende en dat is gewoon niet oke, zeker niet in een crisissituatie als nu.
Jij vindt meegaan in de retoriek van Israel omtrent de UNRWA niet oke. Helemaal prima. Maar veel westerse landen vinden dus van wel.![]()
Er zijn talloze bewijzen over de praktijken die er bij UNRWA gaan zijn, al jaren. Zie bijvoorbeeld dit uitgebreide rapport met de nodige bewijsstukken. Hier zijn in het verleden zelfs in Nederland al kamervragen over geweest. De realiteit is simpelweg dit volk met hun haat jegens Joden, haat jegens het Westen en zucht voor terrorisme niet onze verantwoordelijkheid is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die gelekte chatlogs waar je naar refereert zijn niet de reden waarom westerse landen zijn gestopt met hulp. Het was specifiek de beschuldigingen van Isral die claimt allerlei bewijs te hebben maar het met niemand deelt. Het op de blote ogen geloven was voor die westerse landen voldoende en dat is gewoon niet oke, zeker niet in een crisissituatie als nu.
Isral is onze bondgenoot, de Palestijnen zijn dit niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als je de PA uitschakelt dan kan je niet meer:quote:
1. de verslechterende situatie in de Westelijke Jordaanoever afschuiven op een gebrek aan samenwerking/corruptie/etc. van de Palestijnse Autoriteit en hun veiligheidstroepen. Isral is weer openlijk 100% verantwoordelijk voor alles wat er plaatsvindt in de bezette gebieden
2. gebruik maken van de verdelingspolitiek tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever, en zoals Bibi al eens zei:
"[…] maintaining a separation between the PA in the West Bank and Hamas in Gaza helps prevent the establishment of a Palestinian state."
Google translate deze artikelen er ook bij:
https://www.makorrishon.co.il/news/422877/
https://news.walla.co.il/item/3635748![]()
Dus?quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:16 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Als je de PA uitschakelt dan kan je niet meer:
1. de verslechterende situatie in de Westelijke Jordaanoever afschuiven op een gebrek aan samenwerking/corruptie/etc. van de Palestijnse Autoriteit en hun veiligheidstroepen. Isral is weer openlijk 100% verantwoordelijk voor alles wat er plaatsvindt in de bezette gebieden
2. gebruik maken van de verdelingspolitiek tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever, en zoals Bibi al eens zei:
"[…] maintaining a separation between the PA in the West Bank and Hamas in Gaza helps prevent the establishment of a Palestinian state."
Google translate deze artikelen er ook bij:
https://www.makorrishon.co.il/news/422877/
https://news.walla.co.il/item/3635748
Het is toch allang overduidelijk dat Palestijnen op geopolitiek gebied volledig irrelevant zijn? volgens mij heeft Isral doorgekregen dat ze bovenstaande tactieken helemaal niet nodig hebben.![]()
Ach, jeetje. Nu zijn de vandalistische relschoppers ineens de zogenaamde slachtoffers Geen verdere aandacht aan besteden. Deze mensen mogen eens gaan nadenken over welk hatelijk en gewelddadig gedachtegoed zijn proberen te verspreiden.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En over deze vervelende relschoppers gesproken, er lijkt onder het hysterische gedweep met keffiyehs en Hamas/Hezbollah sympathien nog een andere agenda schuil te gaan ...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Wat de fuck.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft opmerkelijk waar deze protesten op de Amerikaanse universiteiten allemaal toe weten te leiden ...
[ twitter ]![]()
Vandaar de miljarden dollars van haatbaardbewoners uit Saoedi Arabi etc voor deze lui.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
En over deze vervelende relschoppers gesproken, er lijkt onder het hysterische gedweep met keffiyehs en Hamas/Hezbollah sympathien nog een andere agenda schuil te gaan ...
[ twitter ]![]()
Wat is de nieuwe tactiekquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Het is toch allang overduidelijk dat Palestijnen op geopolitiek gebied volledig irrelevant zijn? volgens mij heeft Isral doorgekregen dat ze bovenstaande tactieken helemaal niet nodig hebben.![]()
Ik maak mij best heel wat zorgen dat Palestijnen aldaar gesteund worden door wegkijkende academici alhier dop in, die hun kans grijpen om te zorgen dat Isral from the River2Sea alles maar moet ondergaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. 'Redelijk veel' nog wel. Jij hebt cijfers van de aanwezigen die Joods zijn?
Tevens kan het oproepen voor de vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld of een gewelddadige opstand jegens diens burgers, het toejuichen van terroristische groeperingen die het specifiek hebben gemunt op dat land n Joden in het algemeen rustig onder antisemitisme worden geschaard.
Om hier dan nog maar te zwijgen over Joodse studenten die worden uitgescholden of bejegend zodra zij hun steun uitspreken voor Isral. Als zij al berhaupt toegang konden krijgen tot hun eigen campus, want er zijn zat video's waar groepjes in keffiyeh gewikkelde mafklappers met mondmasker, dit proberen te voorkomen.
Kennelijk zijn veel mensen vergeten hoeveel ellende die godvergeten islam adoratie steeds weer veroorzaakt en hamas alles zal doen om het vuurtje brandende te houden..
Probleem - oorlog Gaza en wat men daaronder allemaal uitvergroot - is supersnel opgelost met direct vrijlaten gegijzelden, onvoorwaardelijk stoppen met terreurdaden en daders van de aanslag(en) laten berechten.
Ondertussen krijg ik steeds meer en meer het idee dat met de diversitijdssgeest voor ogen, deze hele Hamas operatie opzettelijk en bewust daarom zo is gepland en denk zelfs dat de opmaat daartoe al eerder als zaadje is gepland. Eerst een beetje allerlei rechten, gedoogdoening en clementie verzamelen om vervolgens daarmee de verworven democratie die dat mogelijk maakt(e), aan te vallen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Uitstekend stuk en tegelijk bitter om te lezen omdat je al zag hoe het als feit werd gepapegaaid dat UNRWA dus vrijgepleit was, net als dat het ICC de conclusie van genocide zou hebben uitgedragen. Je weet gewoon dat feiten er niet toe doen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:17 schreef Aether het volgende:
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/![]()
Gewoon, het huidige beleid voortzetten. Maar dan zonder je zelfgenoemde afleidingen. Die zijn niet meer nodig.quote:![]()
"They were throwing metal pipes at us..."quote:
...nadat ze een dranghek tegen het hoofd van een Joodse studente gooiden.
Echt huil me een rivier (tot de zee).![]()
Met de UNWRA link ontgaat veel mensen de wetenschap dat alleen Hamas alszijnde de enige overheidsinstantie bepaald wie voor die "UN" hulp in aanmerking komt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dat artikel waar Gallant een sterke PA in het belang van Isral noemt is nog van januari, is er wezenlijk iets veranderd in die paar maandenquote:Op donderdag 2 mei 2024 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon, het huidige beleid voortzetten. Maar dan zonder je zelfgenoemde afleidingen. Die zijn niet meer nodig.![]()
Dat is toch niet zo bijzonder? in elk land zijn verschillende opinies. Belangen zijn bovendien nooit eendimensionaal. Galant is voor een sterke PA, maar blijkbaar is een deel van de Israelische politici voor de vernietiging ervan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:14 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Dat artikel waar Galant een sterke PA in het belang van Isral noemt is nog van januari, is er wezenlijk iets veranderd in die paar maanden
Mijn punt is: welke koers Israel ook gaat varen omtrent PA, het zal in wezen niets veranderen voor Israel zelf.![]()
Zoals ze dat ook voor de trucks met voedselhulp nu doen. Open en bloot.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:10 schreef Vallon het volgende:
Met de UNWRA link ontgaat veel mensen de wetenschap dat alleen Hamas alszijnde de enige overheidsinstantie bepaald wie voor die "UN" hulp in aanmerking komt.![]()
Gelukkig maar dat de IDF wel weet hoe echte hulpverleners er uitzien en wie er daadwerkelijk in aanmerking komt voor noodsteunquote:Op donderdag 2 mei 2024 15:10 schreef Vallon het volgende:
Met de UNWRA link ontgaat veel mensen de wetenschap dat alleen Hamas alszijnde de enige overheidsinstantie bepaald wie voor die "UN" hulp in aanmerking komt.![]()
Verschuiven van standpunten met "maar hunnie ook fout" dat verder niet anders maakt dat de UNWRA onder bestuur staat van Hamas. De UN excuseert zich dat zij alleen hulp (kunnen) geven i.s.m lokale overheden. Dat die overheden een niet mis te verstane terreurorganisatie is, boeit ze kennelijk hier niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:36 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de IDF wel weet hoe echte hulpverleners er uitzien en wie er daadwerkelijk in aanmerking komt voor noodsteun
Natuurlijk verdomd lullig dat een hulpkonvooi is aangezien voor wat anders, net als onbedoeld allerlei andere mensen daar een kut leven hebben omdat hamas olie op het vuur blijft gooien. Palestijnen die tegen hamas zijn, kunnen rekenen op onderdrukking en repressie. Wanneer je vrouw of kind hebt/ben, is het niet zo moeilijk in wiens ruif die mee moeten jengelen. Ik neem de mensen daarin zelf niets kwalijk maar hecht weinig waarde aan hun verwijten dat Isral ze zomaar onderdrukt.
Hierbij opgemerkt dat de schade van FeelMeGood Kitchen daarna vooral beeldend in een achteraf versterkende scne is geplaatst om zo in te spelen op dit soort aangegrepen drogredenen. Wanneer ik de plaatjes daarvan bestudeer is e.e.a. fysiek wat versterkt en wie zegt mij (of jou) dat er niet eoa dubbelspel was die IDF bewust tipte of strikte daar een raket te sturen. Kortom, het is oorlog en hadden ze (ook die hulpverleners of zg onafhankelijke journalisten) hun biezen moeten pakken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dit is niet waar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verschuiven van standpunten met "maar hunnie ook fout" dat verder niet anders maakt dat de UNWRA onder bestuur staat van Hamas.![]()
Leg uit. Of had ik het woordje "aansturing" of zo je wilt, in "samenwerking" moeten gebruiken ?quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
De UNRWA staat niet onder bestuur van Hamas. Je hebt het over feiten en je komt met een niet-feit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leg uit. Of had ik het woordje "aansturing" of zo je wilt, in "samenwerking" moeten gebruiken ?![]()
Maar weer even het uitgebeide rapport nav de beschuldigingen richting UNRWA:
INDEPENDENT REVIEW OF MECHANISMS AND PROCEDURES TO ENSURE ADHERENCE BY UNRWA TO THE HUMANITARIAN PRINCIPLE OF NEUTRALITY“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ik had liever gehad dat die hele demonstratie niet had plaatsgevonden. Niet eens alleen omdat ik daardoor moest omrijden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wist van niets. Had dat graag zo willen houden.![]()
Maar weer even de duiding van het hoofd van de commissie zelf:quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:50 schreef Kijkertje het volgende:
Maar weer even het uitgebeide rapport nav de beschuldigingen richting UNRWA:
[ x ]
INDEPENDENT REVIEW OF MECHANISMS AND PROCEDURES TO ENSURE ADHERENCE BY UNRWA TO THE HUMANITARIAN PRINCIPLE OF NEUTRALITY
Het rapport gaat dus niet over de beschuldigingen zelf.![]()
Bijzonder hoe het narratief kan wisselen binnen VN-kringen.
Een openluchtgevangenis, een energieke, levendige stad. Hmm, dat is nogal tegenstrijdig ...
Bron'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ning-holocaustmuseumquote:OM seponeert aangifte tegen betogers bij opening Holocaustmuseum.
Het CJO deed aangifte omdat tegen een groep van vijftien mensen beledigende en bedreigende dingen zouden zijn geroepen toen zij onderweg waren naar het net geopende Holocaustmuseum, zoals ’Juden raus’ en ’Joden rot op’. De politie stelde daarom onder leiding van het OM een strafrechtelijk onderzoek in, omdat dat soort kreten als strafbaar worden beoordeeld.
Na onderzoek blijkt dat er geen getuigen en beelden van het incident te vinden zijn, zo meldt het OM. „De politie heeft geen camerabeelden of andere opnames van de betreffende locatie bij het Wertheimpark kunnen achterhalen. Ook de beveiliging van het Holocaustmuseum heeft de politie desgevraagd laten weten deze leuzen niet te hebben gehoord. Andere getuigen die de strafbare uitingen zouden hebben gehoord, heeft de politie niet kunnen traceren.”
Dus die 15 mensen hebben ook niks van dit gehoord, wat CJO beweerde ?
[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 02-05-2024 17:36:28 ]![]()
Correct. Met zulke jongens is er nog hoop voor Amerika.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
hummm...quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
Correct. Met zulke jongens is er nog hoop voor Amerika.
[ twitter ]als het brave trump-patriotten zijn dan is het ijdele hoop
![]()
Het had waar kunnen zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ning-holocaustmuseum
Dus die 15 mensen hebben ook niks van dit gehoord, wat CJO beweerde ?![]()
Gewoon normale doorsnee knullen. Niet van die schuimbekkende radicalen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hummm...als het brave trump-patriotten zijn dan is het ijdele hoop
And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon normale doorsnee knullen. Niet van die schuimbekkende radicalen.![]()
![]()
Lastig voor te stellen voor sommigen, maar er bestaat echt een politiek midden.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
En wie daar bij hoort kun je natuurlijk zien aan de hand van de "willekeurig" geselecteerde foto's op tweets die hier door mensen geplaatst wordenquote:Op donderdag 2 mei 2024 17:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lastig voor te stellen voor sommigen, maar er bestaat echt een politiek midden.
En ze moeten er natuurlijk wel uitzien zoals jij vindt dat ze er uit moeten zijn, anders zijn ze RADICAAL.![]()
Ze krijsen niet, zien er sympathiek uit, ze lachen zelfs. Gewoon leuke, normale knullen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
En wie daar bij hoort kun je natuurlijk zien aan de hand van de "willekeurig" geselecteerde foto's op tweets die hier door mensen geplaatst worden
En ze moeten er natuurlijk wel uitzien zoals jij vindt dat ze er uit moeten zijn, anders zijn ze RADICAAL.And what rough beast, its hour come round at last,
Wat een peilloze leegtequote:Op donderdag 2 mei 2024 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze krijsen niet, zien er sympathiek uit, ze lachen zelfs. Gewoon leuke, normale knullen.
Wie krijsen er wel dan? En wat doen deze mensen buiten de foto om, ook krijsen misschien? De Hitlergroet? Oude dametjes helpen oversteken? Wat heb je nog meer van hun karakter gededuceerd op deze volkomen willekeurige en heus niet sturende foto geplaatst in een topic vol met willekeurige en heus niet sturende beelden van groepen mensen?
Ben je profiler bij de politie? Mentalist?![]()
Geef de mensen hier op zijn minst wat tijd om de officier van justitie in verband te brengen met Hamas of Qatarquote:Op donderdag 2 mei 2024 17:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ning-holocaustmuseum
Dus die 15 mensen hebben ook niks van dit gehoord, wat CJO beweerde ?
[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 02-05-2024 18:25:00 ]![]()
Een soort gesegmenteerde logica.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:07 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder hoe het narratief kan wisselen binnen VN-kringen.
Een openluchtgevangenis, een energieke, levendige stad. Hmm, dat is nogal tegenstrijdig ...
[ afbeelding ]
Bron
https://www.geenstijl.nl/(...)esegmenteerde-logicaWhen the student is ready, the teacher will appear.
De Palestijnen willen joden uitroeien, maar Isral doet ondanks uitspraken ministers Gvir en Smotrich bij de bombardementen op Gaza er alles aan om burgerslachtoffers te voorkomen![]()
![]()
Lekker op tijd.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ben Gvir en Smotritch zijn extremistische idioten met een idiote extremistische aanhang. Op lokaal niveau kunnen ze de boel goed ophitsen door bijvoorbeeld bij het heuveltoptuig op de Westoever wapens te gaan uitdelen, maar ze hebben geen inmenging in de operationele oorlogsvoering.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:24 schreef opgebaarde het volgende:
De Palestijnen willen joden uitroeien, maar Isral doet ondanks uitspraken ministers Gvir en Smotrich bij de bombardementen op Gaza er alles aan om burgerslachtoffers te voorkomen
Als je wilt lachen: in de Isralische politiek hebben ze de nodige clowneske toestanden gehad, zoals bijvoorbeeld de (ultraorthodoxe) minister van volksgezondheid die zelf vrolijk in coronatijd zich weigerde te conformeren aan de maatregelen want God zou dat niet willen. Die hebben ze maar minister van ruimtelijke vorming oid gemaakt toen.
Als er zo'n halfie op defensie had gezeten, dan zouden ze heel snel in zo'n crisis een zelfreinigende actie hebben uitgevoerd om er een oude bulldog op te zetten die van wanten weet.![]()
Zulke sentimenten kun je eerder terugvinden bij degenen met pro-Palestijnse sympathien. Immers, de ideologien van de antisemitische terreurregimes die deze mensen aanmoedigen, komen behoorlijk overeen met het gedachtegoed dat door Nazi-Duitsland werd omarmd. Mede daarom is er bij de Palestijnen ook een bewondering voor nazisme en Hitler. Zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat een peilloze leegte
Wie krijsen er wel dan? En wat doen deze mensen buiten de foto om, ook krijsen misschien? De Hitlergroet? Oude dametjes helpen oversteken? Wat heb je nog meer van hun karakter gededuceerd op deze volkomen willekeurige en heus niet sturende foto geplaatst in een topic vol met willekeurige en heus niet sturende beelden van groepen mensen?
Ben je profiler bij de politie? Mentalist?
Palestinian Nazi flags and Hamas talking points
Palestinians fly Nazi flag near Hebron; IDF soldiers shoot it down
Nazi symbols resurface in Huwara for second time in 10 days
En dit is niets nieuws, de Palestijnen/Arabieren waren immers dikke vrienden met Nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Onderbouw maar even op een concrete manier, met echte bronnen en geen ad hoc selectie krantenknipsels.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke sentimenten kun je eerder terugvinden bij degenen met pro-Palestijnse sympathien.
Verder ook irrelevant natuurlijk want je kunt niet aan een foto zien wat mensen buiten de foto om allemaal doen. Dat was zeg maar de pointe van de post.Gek, ik dacht dat de Palestijnen nooit een eigen land hadden maar blijkbaar hadden ze goede betrekkingen met Nazi-Duitsland. Apart.quote:En dit is niets nieuws, de Palestijnen/Arabieren waren immers dikke vrienden met Nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog.
Weet je in welke landen het nazisme het trouwens ook goed deed? Vrijwel alle Europese. En nu?![]()
Dit zijn echte bronnen. Dat deze jouw niet bevallen is een tweede.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Onderbouw maar even op een concrete manier, met echte bronnen en geen ad hoc selectie krantenknipsels.
Verder ook irrelevant natuurlijk want je kunt niet aan een foto zien wat mensen buiten de foto om allemaal doen. Dat was zeg maar de pointe van de post.Correct. Voor vriendschap of het uitwisselen van ideen is ook geen land voor nodig namelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gek, ik dacht dat de Palestijnen nooit een eigen land hadden maar blijkbaar hadden ze goede betrekkingen met Nazi-Duitsland. Apart.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bronnen die je statement niet onderbouwen. Heb je ook iets dat daadwerkelijk je uitspraak staaft?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn echte bronnen. Dat deze jouw niet bevallen is een tweede.Maar wel een staat en die hadden de Palestijnen toch niet? Land hadden ze overigens wel, de individuele Palestijnen, maar het meeste daarvan is ingepikt nadat de bewoners in verschillende golven zijn weggejaagd door Israeli's.quote:Correct. Voor vriendschap of het uitwisselen van ideen is ook geen land voor nodig namelijk.![]()
Hoezo? Hij doelt op Amin al-Husseini. Die was overigens aangesteld door de Britten. Misschien is hij daarom beter als een collaborateur af te schilderen. Schoothondje van de Britten dus.quote:
Later was hij trouwens president van All-Palestine. Dus hij had uiteindelijk zijn staat.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als jij bronnen verwerpt omdat de inhoud je niet bevalt, houdt het op.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bronnen die je statement niet onderbouwen. Heb je ook iets dat daadwerkelijk je uitspraak staaft?Nee hoor, ook dit niet. Is Tibet een staat of land? Nee, het betreft slechts een regio, toch heeft de Dalai Lama al decennialang over ter wereld politieke bezoekjes, tot in het Witte Huis toe. Het betreft namelijk een geestelijk leider.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bronnen die je statement niet onderbouwen. Heb je ook iets dat daadwerkelijk je uitspraak staaft?
[..]
Maar wel een staat en die hadden de Palestijnen toch niet? Land hadden ze overigens wel, de individuele Palestijnen, maar het meeste daarvan is ingepikt nadat de bewoners in verschillende golven zijn weggejaagd door Israeli's.
Dit ging ook op voor Amin Al-Husseini, een Islamitisch geestelijk leider in het Britse Mandaatgebied. En het was deze man en zijn kring die warme banden hadden met Nazi-Duitsland. Al-Husseini is zelfs nog naar Duitsland geweest om daar via de radio antisemitisme te verspreiden in de verdere Arabische en Islamtische wereld.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sinwar still demanding guaranteed, unconditional end to the war; has other objections to deal
https://www.timesofisrael(...)-objections-to-deal/When the student is ready, the teacher will appear.
Waarom is dit berhaupt een punt?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als jij bronnen verwerpt omdat de inhoud je niet bevalt, houdt het op.
[..]
Nee hoor, ook dit niet. Is Tibet een staat of land? Nee, het betreft slechts een regio, toch heeft de Dalai Lama al decennialang over ter wereld politieke bezoekjes, tot in het Witte Huis toe. Het betreft namelijk een geestelijk leider.
Dit ging ook op voor Amin Al-Husseini, een Islamitisch geestelijk leider in het Britse Mandaatgebied. En het was deze man en zijn kring die warme banden hadden met Nazi-Duitsland. Al-Husseini is zelfs nog naar Duitsland geweest om daar via de radio antisemitisme te verspreiden in de verdere Arabische en Islamtische wereld.![]()
Als ik naar de topic titel kijk, lijkt mij dit best relevant.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:24 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Waarom is dit berhaupt een punt?Maar die komt er ook...quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:59 schreef Aether het volgende:
Sinwar still demanding guaranteed, unconditional end to the war; has other objections to deal
https://www.timesofisrael(...)-objections-to-deal/
Hamas wordt gegarandeerd en onvoorwaardelijk uit Gaza geschopt.Intolerant voor intolerantie![]()
pikachu.jpg
In first, US says Hamas briefly seized a major Jordanian shipment of aid in Gaza
https://www.timesofisrael(...)ment-of-aid-in-gaza/When the student is ready, the teacher will appear.
Ik moet het nog zien. Ze hebben zich al gehergroepeerd in het noorden van Gaza.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als ik naar de topic titel kijk, lijkt mij dit best relevant.
[..]
Maar die komt er ook...
Hamas wordt gegarandeerd en onvoorwaardelijk uit Gaza geschopt.When the student is ready, the teacher will appear.
Het zal ook niet morgen zijn...quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Ze hebben zich al gehergroepeerd in het noorden van Gaza.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik denk dat gehergroepeerd een groot woord is. Ongetwijfeld steken ze hier een daar guerilla-style de kop op om een raket af te schieten snel, maar er wordt van elke scheet een donderslag gemaakt vanuit Hamas-hoek. Daarnaast wordt elke activiteit volgens mij meteen bruut de kop ingedrukt met een luchtaanval.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Ze hebben zich al gehergroepeerd in het noorden van Gaza.
Ben wel bang dat ze het nooit helemaal schoon gaan krijgen.![]()
De inhoud is het probleem niet. Het zegt gewoon niets over je stelling.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als jij bronnen verwerpt omdat de inhoud je niet bevalt, houdt het op.![]()
Dat dachten ze eerder ook te kunnen doen in dat ziekenhuis. Tot de IDF de val dichtklapte.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Ze hebben zich al gehergroepeerd in het noorden van Gaza.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het volk heeft hem gekozen, dus mag met de consequenties daarvan leven.quote:Intolerant voor intolerantie![]()
Dus die Israelische minister is om niets aan het janken?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het volk heeft hem gekozen, dus mag met de consequenties daarvan leven.![]()
![]()
Het is altijd verstandig een goede reden te hebben. En is de een overduidelijke bullcrap dan pak je gewoon een andere.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Oneens. Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had liever gehad dat die hele demonstratie niet had plaatsgevonden. Niet eens alleen omdat ik daardoor moest omrijden.![]()
Het lijkt de Isralische overheid wel. Precies dezelfde techniekquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het is altijd verstandig een goede reden te hebben. En is de een overduidelijke bullcrap dan pak je gewoon een andere.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is ook niet voor niets dat Joden en Arabieren qua DNA profiel erg op elkaar lijken. Zeker Mizrachi en Arabieren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het lijkt de Isralische overheid wel. Precies dezelfde techniek![]()
Enter the gefragmenteerde lociga maar weer again.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het is altijd verstandig een goede reden te hebben. En is de een overduidelijke bullcrap dan pak je gewoon een andere.![]()
Goeie pogingquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus die Israelische minister is om niets aan het janken?
Maar probeer nu nog eens te reageren, en dan met iets dat ergens op slaat.
Wat wil je nou precies zeggen met je opmerking? Het staat toch haaks tegenover die van minister Katz?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goeie poging
Maar probeer nu nog eens te reageren, en dan met iets dat ergens op slaat.![]()
Palestijnen hebben redelijk succesvol de leugen verspreidt dat Joodse Israli’s witte Europese kolonisten zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:09 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
[ x ]
Waarom zouden die nu ineens weer naar Polen moeten?![]()
Ik vind het problematisch als steun wordt gegeven aan een terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oneens. Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.![]()
Waarom is dat een probleem?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind het problematisch als steun wordt gegeven aan een terroristische organisatie.![]()
Vermakelijk, die aangenomen rol van scheidsrechter.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat wil je nou precies zeggen met je opmerking? Het staat toch haaks tegenover die van minister Katz?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Een deel van de Joodse Israeli's is dat ook.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Palestijnen hebben redelijk succesvol de leugen verspreidt dat Joodse Israli’s witte Europese kolonisten zijn.![]()
De adder zal hem zitten in het niet nader ingevulde nagenoeg.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oneens. Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid tot vul-in is nooit absoluut en een mening uiten om eigen doel doel daartoe te af te dwingen of te bereiken is verwerpelijk. Het problematische van onze samenleving - voor wat het nog als mores waard is - dat tegenstanders die hun kont afvegen met verworven vrijheden, diezelfde vrijheden weten aan te grijpen om de samenleving naar hun totalitaire vorm te verbouwen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ook niet over 10 jaar. Hoewel de naam Hamas misschien verdwijnt, zie ik de huidige situatie niet echt als een gezonde voedingsbodem voor een radicaal-vrije samenlevingquote:![]()
De Hamasleiders in Qatar zitten waarschijnlijk vollop de volgende lading jongeren te recruteren as we speak.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Je bent al wensdenkend weer in de bres aan het springen voor terroristen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het lijkt de Isralische overheid wel. Precies dezelfde techniekDat klopt niet. Ook de Asjkenazim hebben hun wortels in het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een deel van de Joodse Israeli's is dat ook.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
1: Er stond heel duidelijk het woordje 'nagenoeg'. Er kunnen redenen zijn op bepaalde meningen, opinies in bepaalde situaties te verbieden. Maar dan dien je wat mij betreft daar hele goede argumenten voor aan te halen. Ik vind eigenlijk dat je moet kunnen bewijzen dat als iemand de desbetreffende mening in die situatie gaat verkondigen, dat dat een op een voor chaos gaat zorgen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
De adder zal hem zitten in het niet nader ingevulde nagenoeg.
Vrijheid tot vul-in is nooit absoluut en een mening uiten om eigen doel doel daartoe te af te dwingen of te bereiken is verwerpelijk. Het problematische van onze samenleving - voor wat het nog als mores waard is - dat tegenstanders die hun kont afvegen met verworven vrijheden, diezelfde vrijheden weten aan te grijpen om de samenleving naar hun totalitaire vorm te verbouwen.
Kun je dat niet. Dan mag er geen belemmering zijn aan de vrijheid van meningsuiting.
2: Wat is er precies 'problematisch'?![]()
De Asjkenazim hebben hun wortels in het Midden-Oosten, zoals wij Nederlanders die hebben in Afrika. Daar waar het grotendeels allemaal is begonnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent al wensdenkend weer in de bres aan het springen voor terroristen.
[..]
Dat klopt niet. Ook de Asjkenazim hebben hun wortels in het Midden-Oosten.![]()
Nee hoor, als een gemiddelde Nederlander een DNA test doet verwijst dit niet naar Afrika. Als de gemiddelde Asjkenazim een DNA test doet verwijst dit wel naar het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Asjkenazim hebben hun wortels in het Midden-Oosten, zoals wij Nederlanders die hebben in Afrika. Daar waar het grotendeels allemaal is begonnen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Een mening uiten met als doel de ander in minachting of onverschilligheid weg te zetten is problematisch dat daarmee chaos veroorzaakt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Er stond heel duidelijk het woordje 'nagenoeg'. Er kunnen redenen zijn op bepaalde meningen, opinies in bepaalde situaties te verbieden. Maar dan dien je wat mij betreft daar hele goede argumenten voor aan te halen. Ik vind eigenlijk dat je moet kunnen bewijzen dat als iemand de desbetreffende mening in die situatie gaat verkondigen, dat dat een op een voor chaos gaat zorgen.
Kun je dat niet. Dan mag er geen belemmering zijn aan de vrijheid van meningsuiting.
2: Wat is er precies 'problematisch'?
De vraag is dan waar stopt het uiten van een mening, wat is dan een bewijs of argumentatie voor oneigenlijk gebruik en begint die mening met haar opleggen door demonstreren, schreeuwen, jengelen om zo de rust te verstoren of mijn part de ander in volle vrijheid voor z'n kop schieten. Alleen het blote feit dat de ander die mening niet constant wil (aan)horen moet voldoende zijn dat een ander dat respecteert.
Iemand heeft een mening, spreek die hardop uit terwijl die 100% weet dat de ander in die omgeving zijnde daarop niet anders dan kan/zal reageren dan met een tegengestelde mening. Een mening hebbend, hoeft die niet verkondigd te worden wanneer dat die de ander onwelgevallig is.
Voor n zijn mening kan je je voor de ander haar legitieme overtuiging of reddende levensmissie invullen. En dan kan je op allerlei woorden weer letterkundig inhaken met wat daarmee wordt bedoeld om de discussie te doen kantelen naar een grammaticaal woordspelletje."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Je zegt hier helemaal niets. Waarom is iets problematisch. Wat is het probleem?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een mening uiten met als doel de ander in minachting of onverschilligheid weg te zetten is problematisch dat daarmee chaos veroorzaakt.
De vraag is dan waar stopt het uiten van een mening, wat is dan een bewijs voor oneigenlijk gebruik en begint die mening met haar opleggen door demonstreren, schreeuwen, jengelen om zo de rust te verstoren of mijn part de ander in volle vrijheid voor z'n kop schieten.
Iemand heeft een mening, spreek die hardop uit terwijl die 100% weet dat de ander in die omgeving zijnde daarop niet anders dan kan/zal reageren dan met een tegengestelde mening. Een mening hebbend, hoeft die niet verkondigd te worden wanneer dat die de ander onwelgevallig is.
Voor n zijn mening kan je je voor de ander haar legitieme overtuiging of reddende levensmissie invullen. En dan kan je op allerlei woorden weer letterkundig inhaken met wat daarmee wordt bedoeld om de discussie te doen kantelen naar een grammaticaal woordspelletje.
Waarom zou je iets of iemand niet mogen minachten? wat voor kolder is dat zeg.![]()
Hoera hoera, de grensovergang van Eretz is open. Eindelijk kon er voedsel Gaza in.
...aaaaand it's gone.
https://dailycaller.com/2(...)ate-department-says/![]()
Ook Washington geeft toe: Hamas steelt voedselhulp voor Gazanenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:41 schreef Qarrad het volgende:
Hoera hoera, de grensovergang van Eretz is open. Eindelijk kon er voedsel Gaza in.
...aaaaand it's gone.
https://dailycaller.com/2(...)ate-department-says/
https://niw.nl/ook-washin(...)elhulp-voor-gazanen/When the student is ready, the teacher will appear.
https://www.timesofisrael(...)han-rafah-operation/
54% van de Israli ziet volgens deze poll liever de gijzelaars thuiskomen dan een militaire operatie op Rafah plaatsvinden.![]()
Heb jij iets meegekregen van het interview met Haim Rubinstein in Times of Isral? Paar bijzondere uitspraken waaronder dat Netanyahu een deal met Hamas van medio oktober geblokkeerd heeft waarin alle gijzelaars vrijgelaten zouden worden. Ik ben benieuwd hoe in Isral daar op gereageerd is of wordt hij niet zo serieus genomen?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:53 schreef Qarrad het volgende:
54% van de Israli ziet volgens deze poll liever de gijzelaars thuiskomen dan een militaire operatie op Rafah plaatsvinden.
https://www.timesofisrael(...)-families-forum/amp/![]()
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb jij iets meegekregen van het interview met Haim Rubinstein in Times of Isral? Paar bijzondere uitspraken waaronder dat Netanyahu een deal met Hamas van medio oktober geblokkeerd heeft waarin alle gijzelaars vrijgelaten zouden worden. Ik ben benieuwd hoe in Isral daar op gereageerd is of wordt hij niet zo serieus genomen?
https://www.timesofisrael(...)-families-forum/amp/Deze quote bedoel je?quote:“We later found out that Hamas had offered on October 9 or 10 to release all the civilian hostages in exchange for the IDF not entering the Strip, but the government rejected the offer.”
Ja dat is logisch dat Israel die deal niet maakt.
Dan kan Hamas dus altijd bloedbaden en massa verkrachtingen uitvoeren op burgers zolang ze maar wat gijzelaars meenemen.![]()
Er zijn inmiddels een stuk of 3456 voorstellen van tafel geveegd. Het lijkt ook wel of de beide bubbels Chinees tegen elkaar spreken en geen ene reet idee meer hebben hoe de puzzel nog gelegd kan worden. Gisteren eiste Sinwar nog van alles dat nul raakvlak heeft met hoe de kaarten liggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb jij iets meegekregen van het interview met Haim Rubinstein in Times of Isral? Paar bijzondere uitspraken waaronder dat Netanyahu een deal met Hamas van medio oktober geblokkeerd heeft waarin alle gijzelaars vrijgelaten zouden worden. Ik ben benieuwd hoe in Isral daar op gereageerd is of wordt hij niet zo serieus genomen?
https://www.timesofisrael(...)-families-forum/amp/![]()
Gijzelaars meenemen is niet iets wat Hamas of Hezbollah vaak lukt plus daar bestaat (bestond) in het geval van militairen het Hannibal protocol (Lieutenant Hadar Goldin is het bloedigste voorbeeld) voor. Dat zou niet meer bestaan maar er zou wel iets soortgelijks voor in de plaats gekomen zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[..]
Deze quote bedoel je?
Ja dat is logisch dat Israel die deal niet maakt.
Dan kan Hamas dus altijd bloedbaden en massa verkrachtingen uitvoeren op burgers zolang ze maar wat gijzelaars meenemen.
Wraak is begrijpelijk maar gijzelaars veilig thuis krijgen is ook belangrijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen, onmogelijke keuze en door de kennis van nu ook nog eens oneerlijk (maar een gijzelaar bevrijd en nog 100 te gaan)![]()
Ach ach, zo activistisch, zo antisemitisch.
En dit is wat er veel meer op zulke 'vreedzame' (kuch, kuch) demonstraties zullen denken. Men verpakt het alleen achter een keffiyeh, mondmasker en Palestijnse vlag terwijl men tussendoor nog een paar keer op de knien gaat richting Mekka.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat maakt niet uit. Hamas gaat verdwijnen uit Gaza als de de-facto machthebber en bestuursorgaan. Hun totale infrastructuur wordt ontmanteld. Hun ijzeren greep op de Gazaanse samenleving verdwijnt en daarmee hopelijk de indoctrinatie van de kinderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook niet over 10 jaar. Hoewel de naam Hamas misschien verdwijnt, zie ik de huidige situatie niet echt als een gezonde voedingsbodem voor een radicaal-vrije samenleving![]()
De Hamasleiders in Qatar zitten waarschijnlijk vollop de volgende lading jongeren te recruteren as we speak.
Het dagelijkse bestuur zal door Isral worden gevoerd; de ordediensten? Isral. Beheer van de infrastructuur? Isral. Hamas had de Gazanen de vernietiging van de joden beloofd. Het resultaat voor de Gazanen: ze komen onder joods bestuur.
Je zou bijna zeggen dat de Naqba nog meeviel.
Maar zonder gekheid; Hamas-terroristen zullen echt wel aanwezig blijven. Ze zullen echt wel terreur blijven plegen op de Isralische aanwezigheid en de Gazanen zullen ze echt nog wel steunen. Maar dat is geen goeie ruil, hoor, voor het verliezen van de macht (Hamas) en het eigenbestuur (Gazanen).
Wat ze ook doen, ze raken alles kwijt.
En als dt besef doordringt... misschien zijn de Palestijnen dan klaar voor deradicalisatie.
Ik denk dat je de reactie nog eens een keer moet lezen. Ik had het uiteraard over de Turkse bevolking. Zij hebben Erdogan gekozen, zij mogen met de gevolgen ervan leven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat wil je nou precies zeggen met je opmerking? Het staat toch haaks tegenover die van minister Katz?Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
Ach ach, zo activistisch, zo antisemitisch.
En dit is wat er veel meer op zulke 'vreedzame' (kuch, kuch) demonstraties zullen denken. Men verpakt het alleen achter een keffiyeh, mondmasker en Palestijnse vlag terwijl men tussendoor nog een paar keer op de knien gaat richting Mekka.
[ twitter ]
Uiteraard!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:53 schreef Qarrad het volgende:
54% van de Israli ziet volgens deze poll liever de gijzelaars thuiskomen dan een militaire operatie op Rafah plaatsvinden.
Maar... en dit is extreem hard... het beste is om Hamas gewoon op te ruimen, ook al kost dat het leven van alle gijzelaars.
Het moet de terroristen duidelijk worden dat gijzelaars nemen niet zinvol meer is.Intolerant voor intolerantie![]()
Israel said to give Hamas week ultimatum to choose between hostage deal, Rafah invasion
https://www.timesofisrael(...)deal-rafah-invasion/
PMO reportedly weighing likely dead-on-arrival post-war plan for Israel-Arab alliance to manage Gaza
https://www.timesofisrael(...)ance-to-manage-gaza/When the student is ready, the teacher will appear.
HAMAS wil wel een wapenstilstand afsluiten en de gijzelaars vrijlaten maar ze willen een garantie dat ze in de toekomst mogen blijven donderstralen met raketten en joden overhoop schieten enzoquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:54 schreef Aether het volgende:
Israel said to give Hamas week ultimatum to choose between hostage deal, Rafah invasion
https://www.timesofisrael(...)deal-rafah-invasion/
PMO reportedly weighing likely dead-on-arrival post-war plan for Israel-Arab alliance to manage Gaza
https://www.timesofisrael(...)ance-to-manage-gaza/quote:Isral geeft Hamas week voor wapenstilstand, anders aanval Rafah
Isral heeft Hamas een week de tijd gegeven om in te stemmen met zijn voorwaarden voor een staakt-het-vuren. Doet Hamas dit niet, dan beginnen de Israli's hun al weken geleden aangekondigde grondoffensief in Rafah. Dat zeggen Egyptische functionarissen vrijdag tegen de Wall Street Journal.
Volgens Egyptische functionarissen heeft Caro samen met Isral gewerkt aan een aangepast voorstel voor een staakt-het-vuren. Het voorstel is afgelopen weekend al aan Hamas gepresenteerd.
Hamas zou beloofd hebben na intern overleg te reageren, maar heeft dat nog niet gedaan.
De Palestijnse terreurbeweging zou pas met een bestand akkoord willen gaan als Isral ook bereid is haar voortbestaan te verzekeren, schrijft de Amerikaanse zakenkrant.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
De keuze was tussen de bedreiging in gaza elimineren vs gijzelaars veilig thuis.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gijzelaars meenemen is niet iets wat Hamas of Hezbollah vaak lukt plus daar bestaat (bestond) in het geval van militairen het Hannibal protocol (Lieutenant Hadar Goldin is het bloedigste voorbeeld) voor. Dat zou niet meer bestaan maar er zou wel iets soortgelijks voor in de plaats gekomen zijn.
Wraak is begrijpelijk maar gijzelaars veilig thuis krijgen is ook belangrijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen, onmogelijke keuze en door de kennis van nu ook nog eens oneerlijk (maar een gijzelaar bevrijd en nog 100 te gaan)![]()
![]()
Ja maar als Israel Hamas niet zo hard had aangepakt hadden ze dat niet hoeven te doen. Of zo.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is vrij simpel. Hamas eist volledige terugtrekking. Daar is het minimum. Isral wil een pauze om daarna alsnog door te gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels een stuk of 3456 voorstellen van tafel geveegd. Het lijkt ook wel of de beide bubbels Chinees tegen elkaar spreken en geen ene reet idee meer hebben hoe de puzzel nog gelegd kan worden. Gisteren eiste Sinwar nog van alles dat nul raakvlak heeft met hoe de kaarten liggen.![]()
Hamas wil een pauze voor onbepaalde tijd zodat ze naar moment van keuze alsnog door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Hamas eist volledige terugtrekking. Daar is het minimum. Isral wil een pauze om daarna alsnog door te gaan.![]()
Doe maar, dan ben je je gijzelaars kwijt en begint het feestje over een jaar gewoon opnieuw. Er is een duurzame oplossing nodig, en dat is niet zoiets wat jij zegt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Uiteraard!
Maar... en dit is extreem hard... het beste is om Hamas gewoon op te ruimen, ook al kost dat het leven van alle gijzelaars.
Het moet de terroristen duidelijk worden dat gijzelaars nemen niet zinvol meer is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hamas is simpelweg niet in de positie om dat te eisen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Hamas eist volledige terugtrekking. Daar is het minimum. Isral wil een pauze om daarna alsnog door te gaan.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Hamas wil inderdaad een einde aan de bezetting van hun landquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Hamas wil een pauze voor onbepaalde tijd zodat ze naar moment van keuze alsnog door kunnen gaan.![]()
Zeker weten van wel. Waarom zouden ze niet in die positie zitten?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hamas is simpelweg niet in de positie om dat te eisen.![]()
Nee dat is het punt niet, HAMAS wil blijven voortbestaan als terreurorganisatie , GAZA blijft wel bestaan , maar HAMAS nietquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas wil inderdaad een einde aan de bezetting van hun landHAMAS moet doodquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zeker weten van wel. Waarom zouden ze niet in die positie zitten?Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Omdat ze opgerold worden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zeker weten van wel. Waarom zouden ze niet in die positie zitten?And what rough beast, its hour come round at last,
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Alleen gegroeid sinds de laatste uitbarsting.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat is het punt niet, HAMAS wil blijven voortbestaan als terreurorganisatie , GAZA blijft wel bestaan , maar HAMAS niet![]()
HAMAS is baas geworden in GAZA nadat ze de oorlog met Fatah hebben gewonnen , HAMAS heeft niets met vrijheid, wel met terreurquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Alleen gegroeid sinds de laatste uitbarsting.
https://vrede.be/nl/nieuws/het-fatah-hamas-conflict-gazaquote:De strijd tussen Fatah en Hamas heeft de humanitaire situatie in Gazastrook - die door Isral onder embargo is geplaatst - zo mogelijks nog verslechterd.
Onder impuls van Egypte zijn er nieuwe verzoeningsonderhandelingen gestart die moeten leiden tot een eenheidsregering.
Maar er zijn heel wat obstakels.
De machtsovername in juni 2007 van Hamas in de Gazastrook heeft het afgelopen decennium gezorgd voor gespannen relaties met de door Fatah geleide Palestijnse Autoriteit (PA) in Ramallah.
De jongste maanden zakten de relaties tussen Hamas en Fatah tot een ongekend dieptepunt.Dat komt best goed , er is niet heel veel meer van over , HAMAS vraagt beleefd of ze de baas mogen blijven in GAZA , wat denk jij ?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou na 6 maanden alles bereikt behalve hamas opgerold.
[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2024 18:35:25 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Wauwquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Alleen gegroeid sinds de laatste uitbarsting.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
De laatste restjes worden ook opgeruimd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou na 6 maanden alles bereikt behalve hamas opgerold.And what rough beast, its hour come round at last,
Hamas is volgens mij 18 jaar geleden als winnaar uit de stembus gekomen. Niet dat de huidige generatie op ze zou stemmen maar zeker weten met een mandaatquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HAMAS is baas geworden in GAZA nadat ze de oorlog met Fatah hebben gewonnen , HAMAS heeft niets met vrijheid, wel met terreur
https://vrede.be/nl/nieuws/het-fatah-hamas-conflict-gaza
[..]
[..]
Dat komt best goed , er is niet heel veel meer van over![]()
volgens jouquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is volgens mij 18 jaar geleden als winnaar uit de stembus gekomen. Niet dat de huidige generatie op ze zou stemmen maar zeker weten met een mandaat
HAMAS en stembus dat zijn twee heel verschillende dingen .
HAMAS kent alleen de stem van het geweer en grof geweld
https://www.groene.nl/art(...)voor-vrede-met-fatah
Maar ze gaan het weer proberen , en allebei worden ze aangestuurd door Iran![]()
![]()
Net zoals de Taliban en ISIS de grootste vijanden zijn,
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organicquote:Afvaardigingen van de Palestijnse rivaliserende bewegingen Fatah en Hamas hebben in Beijing met elkaar gesproken, meldt China.
Volgens woordvoerder van Buitenlandse Zaken Lin Jian voerden ze "diepgaande en openhartige gesprekken" om zich met elkaar te verzoenen.quote:Al sinds Hamas in 2007 de macht greep in de Gazastrook, probeert Fatah er opnieuw de overhand te krijgen. Onderhandelingen tussen Hamas en Fatah, bemiddeld door Egypte, resulteerden in 2011 in een preliminair verzoeningsakkoord.
In mei 2012 ondertekenden toenmalig Hamas-leider Khaled Meshal en de president van de PA Mahmoud Abbas, het Caro-Akkoord.
[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2024 20:38:30 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
En ze hebben meteen dat zaadje van democratie plat gestampt tbhv hun eigen agenda.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is volgens mij 18 jaar geleden als winnaar uit de stembus gekomen. Niet dat de huidige generatie op ze zou stemmen maar zeker weten met een mandaat
En die agenda is niet in het voordeel van of voor de Palestijnen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Alsof normale Palestijnen dit konden verwachten. Niet iedereen is raar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is volgens mij 18 jaar geleden als winnaar uit de stembus gekomen. Niet dat de huidige generatie op ze zou stemmen maar zeker weten met een mandaat![]()
dan welquote:Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Dat is wl zoiets wat ik zeg. Want waarom zou je gijzelaars nemen? Dat maakt voor de uitkomst niets uit.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Doe maar, dan ben je je gijzelaars kwijt en begint het feestje over een jaar gewoon opnieuw. Er is een duurzame oplossing nodig, en dat is niet zoiets wat jij zegt.Intolerant voor intolerantie![]()
Je act wordt stoffig, joh.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas wil inderdaad een einde aan de bezetting van hun landIntolerant voor intolerantie![]()
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Bevrijdingsbewegingen vermoorden en verkrachten geen willekeurige burgers.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bevrijdingsbewegingen lokken niet doelbewust aanvallen op eigen burgers (gaza) uit.
Bevrijdingsbewegingen hebben geen laffe leiders die als miljardair in het buitenland leven.
Bevrijdingsbewegingen hebben geen haatfans als jou.![]()
Komt de aanhanger van het immorele leger mij de les lezen over ethiek.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
Bevrijdingsbewegingen vermoorden en verkrachten geen willekeurige burgers.
Bevrijdingsbewegingen lokken niet doelbewust aanvallen op eigen burgers (gaza) uit.
Bevrijdingsbewegingen hebben geen laffe leiders die als miljardair in het buitenland leven.
Bevrijdingsbewegingen hebben geen haatfans als jou.![]()
Waar ben ik een aanhanger van het IDF? laat me eens 1 post zien. Met je bevrijdingsleger.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Komt de aanhanger van het immorele leger mij de les lezen over ethiek.
Beetje genocidale aanvallen van een corrupte terroristische dictatuur steunen.![]()
Dat is maar de vraag.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En ze hebben meteen dat zaadje van democratie plat gestampt tbhv hun eigen agenda.
En die agenda is niet in het voordeel van of voor de Palestijnen.![]()
Ik steun geen idf dus ook geen genocidequote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:37 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waar ben ik een aanhanger van het IDF? laat me eens 1 post zien. Met je bevrijdingsleger.
Beetje genocidale aanvallen van een corrupte terroristische dictatuur steunen.![]()
Hoe is het aanvallen van Isral om tienduizenden burgerslachtoffers in Gaza uit te lokken goed voor Gaza?quote:Waar doe ik dat? Makkelijk je eigen haat wegwuifelen door iemand anders te framen zonder bewijs. Laat me maar 1 post zien.quote:![]()
HAMAS moet doodquote:
De echte martelaren dat zijn moeten de HAMAS leiders zelf zijn., maar die wonen in DubaiEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Aah uitlokken... Vooral bij de ander de schuld leggen want de ander is te dom om een eigen weloverwogen beslissing te nemen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hoe is het aanvallen van Isral om tienduizenden burgerslachtoffers in Gaza uit te lokken goed voor Gaza?
[..]
Waar doe ik dat? Makkelijk je eigen haat wegwuifelen door iemand anders te framen zonder bewijs. Laat me maar 1 post zien.![]()
Als het antwoord op een vraag je niet uitkomt lul je er maar omheen? wacht nog steeds op onderbouwing dat ik het IDF zou steunen. Met je 7 oktober wegzetten als "verzet". Oelewapper.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah uitlokken... Vooral bij de ander de schuld leggen want de ander is te dom om een eigen weloverwogen beslissing te nemen.![]()
HAMAS is tegen ongelovigen , dat is ook jij, overigens is HAMAS nog niet eens zo erg als ISIS of de Talibanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah uitlokken... Vooral bij de ander de schuld leggen want de ander is te dom om een eigen weloverwogen beslissing te nemen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Forum Opties Forumhop: Hop naar: