Grapje? Of geloof je dat echt?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:00 schreef havanagila het volgende:
Dan nog. Die laffe hamasratten kunnen de gijzelaars vrijlaten, en daarmee deze oorlog beindigen, wanneer ze maar willen.......
Hamas kan wel degelijk de steun onder het volk verliezen. De situatie van de Palestijnen is nu al decennia uitzichtloos en dan is de boodschap van Hamas de enige optie en erg aantrekkelijk voor sommigen (de dood of de gladiolen). Maar als de situatie niet uitzichtloos is dan valt er wat te kiezen en is de boodschap van Hamas ineens een stuk minder aantrekkelijk. Uiteraard zul je altijd extremisten houden en zal Hamas proberen de macht te houden. Naast de steun van de meerderheid van de Palestijnen zal ook de Arabische wereld zich achter een alternatief moeten gaan scharen. Stel je voor dat er een goed en eerlijk tweestatenoplossing op tafel ligt waar een aanzienlijk deel van het Palestijnse volk, Isral, de VS en de Arabische (politieke) wereld achter staat.... dan komt Hamas in een hele penibele positie. Helaas heb je dan nog wel Iran op de achtergrond die Hamas in het zadel kan proberen te houden. Er zijn geen garanties en we zijn sowieso heel ver weg van dit scenario. Van Hamas hoeven we niks te verwachten, het zal in eerste instantie van Isral moeten komen. Van Isral, een land dat pretendeert moreel en een democratische rechtstaat te zijn, verwachten we meer en beter dan van een jihadistische terreurorganisatie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ten dele met je eens. Namelijk dat Netanyahu en co geen goed en eerlijk alternatief willen voor Hamas. Alleen waar ik het niet mee eens ben is dat je lijkt te suggereren dat Hamas er zit, vanwege Israel hun inderdaad hardvochtige beleid jegens Palestijnen (op de WestBank, in Gaza).
Dat is natuurlijk onzin. Hamas zit er voor zichzelf. Het is een ordinaire terreur-organisatie met een agenda vol islamisme. Die met hun totalitaire terreur zelf eveneens elk ander alternatief de grond in hebben geboord. En dit, hebben een deel van de Palestijnen (in Gaza in dit geval) laten gebeuren.
Nee, niet gemist. De bereidheid tot een permanente ceasefire i.p.v. tijdelijke ceasefire vanuit Isral heb ik wel gemist.quote:
Punt is: Hamas heeft ZELF een zodanige invloed voor zichzelf gecreerd, dat ze alle alternatieven volkomen irrelevant hebben gemaakt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hamas kan wel degelijk de steun onder het volk verliezen. De situatie van de Palestijnen is nu al decennia uitzichtloos en dan is de boodschap van Hamas de enige optie en erg aantrekkelijk voor sommigen (de dood of de gladiolen). Maar als de situatie niet uitzichtloos is dan valt er wat te kiezen en is de boodschap van Hamas ineens een stuk minder aantrekkelijk. Uiteraard zul je altijd extremisten houden en zal Hamas proberen de macht te houden. Naast de steun van de meerderheid van de Palestijnen zal ook de Arabische wereld zich achter een alternatief moeten gaan scharen. Stel je voor dat er een goed en eerlijk tweestatenoplossing op tafel ligt waar een aanzienlijk deel van het Palestijnse volk, Isral, de VS en de Arabische (politieke) wereld achter staat.... dan komt Hamas in een hele penibele positie. Helaas heb je dan nog wel Iran op de achtergrond die Hamas in het zadel kan proberen te houden. Er zijn geen garanties en we zijn sowieso heel ver weg van dit scenario. Van Hamas hoeven we niks te verwachten, het zal in eerste instantie van Isral moeten komen. Van Isral, een land dat pretendeert moreel en een democratische rechtstaat te zijn, verwachten we meer en beter dan van een jihadistische terreurorganisatie.
Dat lijkt mij nogal logisch. Waarom zou je een permanente wapenstilstand verstandig vinden, als je vecht tegen een organisatie die 7 oktober zo weer over zou willen doen (eigen woorden van Hamas leiders).quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, niet gemist. De bereidheid tot een permanente ceasefire i.p.v. tijdelijke ceasefire vanuit Isral heb ik wel gemist.
Queers for Hamas?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
En zie hier het gevolg als de 'red & green alliance' in het Westen vrij hun gang kunnen gaan.
[ twitter ]
[ twitter ]
6 oktober was er een grote bereidheid tot een permanente ceasefire vanuit Isral.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, niet gemist. De bereidheid tot een permanente ceasefire i.p.v. tijdelijke ceasefire vanuit Isral heb ik wel gemist.
Dit soort vrouwen is psychisch niet in orde. Het is overduidelijk dat ze ergens op het lgbtq+ spectrum zit en daarbuiten heeft ze een veel te grote mond en dan ook nog eens als vrouw. Het eerste is goed voor de doodstraf van Hamas het tweede is goed voor een onvrijwillig bezoekje aan een van de Hamas martelkamers voor mensen die niet volgzaam genoeg zijn. Je kan prima tegen de huidige Isralische acties zijn zonder die doodscult van Hamas toe te juichen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
En zie hier het gevolg als de 'red & green alliance' in het Westen vrij hun gang kunnen gaan.
[ twitter ]
Dit zijn inderdaad walgelijke figuren en domme idioten. Gelukkig zijn ze maar een relatief klein deel van het geheel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik wist van niets. Had dat graag zo willen houden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef HiZ het volgende:
De rode fascisten hadden vandaag een wandeltocht in Amsterdam om hun terroristische vrienden te ondersteunen.
Ik kan geen nieuwsbericht vinden over een demonstratie 1 mei in Amsterdam. Heb je een linkje of lieg je over fascisten, die meestal niet terreur van Hamas ondersteunen. Eerder de veel gewelddadiger Israelische terreur ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef HiZ het volgende:
De rode fascisten hadden vandaag een wandeltocht in Amsterdam om hun terroristische vrienden te ondersteunen.
Ik had het twijfelachtige genoegen omgeleid te worden op de Hobbemakade. En toen kon ik de vlaggen van diverse linkse organisaties en de hamasvlag zien in de optocht.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik kan geen nieuwsbericht vinden over een demonstratie 1 mei in Amsterdam. Heb je een linkje of lieg je over fascisten, die meestal niet terreur van Hamas ondersteunen. Eerder de veel gewelddadiger Israelische terreur ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |