Er zijn ook moslims die op de PVV stemmen, dus nooit meer wat stouts over GW zeggen he?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Israëliërs?
Doen alsof het merendeel van die protesterende studenten Joden haat is leuk voor de onderbuik. Ik haal die Joodse studenten aan omdat dat het punt extra duidelijk maakt (of het zijn kapos maar dat soort diskwalificaties laat ik aan mijn drie vrienden hier). Kijk eens naar de diverse universiteiten en wat ze willen, is dat wensenpakket Jodenhaat?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn ook moslims die op de PVV stemmen, dus nooit meer wat stouts over GW zeggen he?
Het is waanzin om alle Palestijnen gelijk te stellen aan de Al Aqsa martelarenbrigade. We gaan de Israëliërs toch ook niet verwijten dat zij hetzelfde denken en zeggen als Ben Gvir en Bezalel Smotrich?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen idee wat de reps en dems doen daar. Boeit me ook niet. Hetgene wat ik zie is dat er studenten zijn die een volk steunen wat een ander volk het liefste geheel wil vernietigen en waar de haat zo intens is dat ze onschuldigen de toegang ontzeggen tot de campus en zelfs in elkaar slaan.
Waanzin.
Mijn onderbuik zegt mij dat het merendeel daar gewoon staat omdat het de current thing is om te doen. Je ziet het aan de extreme hoeveelheid mobieltjes die aan het filmen zijn en het feit dat een groot deel geen idee lijkt te hebben wat ze nou eigenlijk zeggen. Zijn het massaal nieuwe nazi's? Nee. Zijn er net iets teveel voorbeelden van zeer dubieuze uitspraken waar de meute hersenloos meeroept? Ja.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doen alsof het merendeel van die protesterende studenten Joden haat is leuk voor de onderbuik. Ik haal die Joodse studenten aan omdat dat het punt extra duidelijk maakt (of het zijn kapos maar dat soort diskwalificaties laat ik aan mijn drie vrienden hier). Kijk eens naar de diverse universiteiten en wat ze willen, is dat wensenpakket Jodenhaat?
Jeetje mensen maken zich druk tegen het maken van een parkeerplaats. Dat maakt die mensen nog geen genocide liefhebbers.
Tja, er waren ooit ook mensen zoals Nicholas Donin en Anton Margaritha en tegenwoordig heb je mensen zoals Shlomo Sand, Ilan Pappé en wellicht in mindere mate Norman Finkelstein.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Israëliërs?
Volgens mij beschrijft Luyendijk ook heel treffend hoe dit voor veel families een act is om zichzelf nog een beetje door het leven te sleuren na de dood van een kind. Daarnaast beschrijft hij ook hoe groot de doodsangst is bij dezelfde families wanneer de sirenes gaan voor luchtaanvallen en dat de imam dan maar koranverzen als troost aanzet over de luidsprekers zodat de mensen in de huizen in de stad iets hebben om op te focussen terwijl hun jongere kinderen krijsend om zich heen maaiend in de hoek liggen en de oudere al wat proberen hun ouders na te doen met hun "God beschikt"-houding.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is veel mis met een groot gedeelte van de Palestijnen en ze lijken standaard te praten over martyrs. Onbegrijpelijk wat zo'n moeder uitkraamt en het is geen uitzondering (onder andere Joris Luyendijk heeft het ook beschreven en benoemd).
We kennen allemaal een deel van de bloederige geschiedenis en dat is denk ik waarom we redelijk immuun zijn voor het leed in Gaza en de West Bank
Ook dit, maar het is tevens verachtelijk hoe zulke mensen vervolgens worden gebruikt om een bepaalde haat of afkeer maar verder te legitimeren. 'Ja, maar deze Joden hier doen het ook'. 'Er zijn ook Joodse studenten bij hoor'. Ja, dus?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn onderbuik zegt mij dat het merendeel daar gewoon staat omdat het de current thing is om te doen. Je ziet het aan de extreme hoeveelheid mobieltjes die aan het filmen zijn en het feit dat een groot deel geen idee lijkt te hebben wat ze nou eigenlijk zeggen. Zijn het massaal nieuwe nazi's? Nee. Zijn er net iets teveel voorbeelden van zeer dubieuze uitspraken waar de meute hersenloos meeroept? Ja.
Wat trouwens wel heel typisch is dat er nu meer aandacht is voor wat larpende kneuzen in de VS die op persconferenties roepen dat de uni ze laat verhongeren, dan voor Palestijnen die echt honger hebben. En als we met de kerst terugkijken op dit jaar zou het zomaar eens kunnen zijn dat dit het moment was waarop Trump de verkiezingen won. Als ik zo de hoeveelheid dames met korte of felgekleurde haartjes zie, dan denk ik dat ze nog wel eens spijt kunnen krijgen.
Een uitstekend stuk, dit is ook treffend:quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:17 schreef Aether het volgende:
Nederlandse media blijven haatcampagne tegen Israël voeren
Hoe UNRWA onterecht wordt schoongepoetst
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/
quote:Maar de diepe afkeer van Israël is zo wijd verbreid dat vrijwel alle redacties van Nederland ermee besmet lijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak mededelingen van terreurorganisatie Hamas als waarheid worden gebracht, terwijl bij mededelingen van de democratische rechtsstaat Israël steevast kanttekeningen worden geplaatst.
Het is verbijsterend hoe eensgezind Nederlandse media Hamaspropaganda over genocide en oorlogsmisdaden doorgeven zonder de feitelijke onderbouwing van die beschuldigingen kritisch te bekijken. Zo ook weer de beschuldigingen dat Israël honger zou inzetten als wapen, een absurde bewering die bij kritische beschouwing direct ontkracht wordt.
Maar als Israël met uitgebreide bewijzen komt dat UNRWA diepe banden met Hamas heeft en die organisatie eerder een vloek dan een zegen voor de Palestijnen is, dan verwerpen diezelfde media deze beschuldigingen als ongefundeerd. Zelfs al moeten ze daarvoor de woorden van een VN-rapport verdraaien, en negeren dat die bewijzen wel degelijk bestaan.
quote:'Succes ermee!'
Tijdens de vredesonderhandelingen tussen Israël en Egypte in 1978, bood premier Begin de Gazastrook aan als extra geste tegenover president Sadat. Deze beantwoordde met “Die troep mag u houden, daar willen we niets mee te maken hebben.” U kunt deze reactie lezen in de protocollen van de Camp David onderhandelingen.
Het is nu zeven maanden na de beestachtige pogrom van 7 oktober. Egypte heeft zich aangeboden om de onderhandelingen tussen Israël en Hamas te leiden, daar Qatar duidelijk heeft gefaald (het biedt schuilplaats aan de Hamasleiding en blijft Hamas financieren).
Egypte doet dit niet uit mensenliefde: mocht Israël toch Rafah ingaan met het leger, dan zullen heel wat Gazanen proberen naar Egypte te vluchten. Daarom bouwt Egypte razendsnel een hoge (en diep in de grond – tegen tunnels) muur, want Egypte – noch enig ander Arabisch land – wil Gazanen of Palestijnen opvangen.
[…]
Waarom willen de omringende landen geen Palestijnen opvangen? Vraagje aan de pro-Hamas sorry ik bedoel de pro-Palestijnse posters hier.quote:
Wat was het ook alweer? 70+% van de palestijnen vonden 7 oktober ok en steunde hamas ook daarna?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is waanzin om alle Palestijnen gelijk te stellen aan de Al Aqsa martelarenbrigade. We gaan de Israëliërs toch ook niet verwijten dat zij hetzelfde denken en zeggen als Ben Gvir en Bezalel Smotrich?
Ik ben tegen het volledig platgooien van Gaza. Dat betekent niet dat ik voor het uitmoorden van Joden ben. Dat is waanzin
Het is wat mij betreft als buitenstaander toch wel een fascinerende wereld. Ik krijg met dit onderwerp geen genoeg van Luyendijk, helaas is hij er al lang niet meer geweestquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij beschrijft Luyendijk ook heel treffend hoe dit voor veel families een act is om zichzelf nog een beetje door het leven te sleuren na de dood van een kind. Daarnaast beschrijft hij ook hoe groot de doodsangst is bij dezelfde families wanneer de sirenes gaan voor luchtaanvallen en dat de imam dan maar koranverzen als troost aanzet over de luidsprekers zodat de mensen in de huizen in de stad iets hebben om op te focussen terwijl hun jongere kinderen krijsend om zich heen maaiend in de hoek liggen en de oudere al wat proberen hun ouders na te doen met hun "God beschikt"-houding.
Ik ken meh die peiling en meh de andere vragen en antwoorden meh meh mehquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer? 70+% van de palestijnen vonden 7 oktober ok en steunde hamas ook daarna?
En voordat je begint te mekkeren over 'meh bronnetje is meh', dit is reuters he.
Het belangrijkste uit dit artikel:quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:17 schreef Aether het volgende:
Nederlandse media blijven haatcampagne tegen Israël voeren
Hoe UNRWA onterecht wordt schoongepoetst
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/
quote:Colonna (CuendiClarification: hoofd van...jezus dat was slecht
... van de onderzoekscommissie) legde geduldig uit (kijktip voor Nederlandse media) dat dit niet betekent dat er geen bewijs bestaat, het was simpelweg niet haar taak om dit uit te zoeken. Ze voegde de media dan ook toe: “Ik zou het erg op prijs stellen als u uw opmerkingen en oordelen zou baseren op de inhoud (van het rapport, MvC) en niet op vooropgezette meningen.”
Het is de progressieve variant van "ik ben geen racist want ik heb een zwarte kennis".quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dit, maar het is tevens verachtelijk hoe zulke mensen vervolgens worden gebruikt om een bepaalde haat of afkeer maar verder te legitimeren. 'Ja, maar deze Joden hier doen het ook'. 'Er zijn ook Joodse studenten bij hoor'. Ja, dus?
Er zijn ook homo's die vinden dat homoseksualiteit maar een zonde is en beweren 'genezen' te zijn na conversietherapie. Dat maakt het ook niet ineens de waarheid of een standpunt dat meer aandacht moet krijgen.
Niet echt want je beschuldigt een groep van antisemtisme en jodenhaat - gebaseerd op projectie - en onder de mensen in die groep zitten redelijk veel joden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is de progressieve variant van "ik ben geen racist want ik heb een zwarte kennis".
Het is mij vreemd waarom Israel ervoor kiest Amerika hierin te 'waarschuwen'. Aangezien Amerika zelf ICC niet erkend.quote:
als ik Palestijn was zou ik die aanval ook toejuichen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken meh die peiling en meh de andere vragen en antwoorden meh meh meh
Dit dus. En was ik Israeli zou ik waarschijnlijk weinig compassie voelen met de Gazanen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ik Palestijn was zou ik die aanval ook toejuichen denk ik
niet meh meh maar echt w00h00 fuck die gasten
De PA uit hun leiden verlossen zou sowieso een eigen goal zijn voor Israëlquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is mij vreemd waarom Israel ervoor kiest Amerika hierin te 'waarschuwen'. Aangezien Amerika zelf ICC niet erkend.
Waar het in de kern op neerkomt is dat "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" in deze casus niet is nageleefd en dat er geen goede redenen zijn waarom het zo lang moet duren voordat de bewijzen op tafel komen. Alles wat ze schrijft is één en al afleiding en ruis om de aandacht van de kern weg te halen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het belangrijkste uit dit artikel:
[..]
absoluut, als ik Israeli was zou ik ook lachen om al die platgeschoten steden ... denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. En was ik Israeli zou ik waarschijnlijk weinig compassie voelen met de Gazanen.
Is psychologisch heel verklaarbaar. Medelijden hebben met je vijanden werkt nogal averechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |