abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213389316
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:25 schreef Molo het volgende:
Geen fan van Ronny.

Dit artikel echter viel mij ook elders op, zo blij dat ik NRC opgezegd heb. Totaal van het padje af die 'journalisten'

[ x ]
NSB Hamasblad.
  donderdag 2 mei 2024 @ 08:47:53 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213389333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hier is heel wat hersengymnastic voor nodig dit te snappen.
Vind je? Je kunt toch de huidige president een lul vinden vanwege zijn beleid? Of mag dat niet?
Antifa
pi_213389342
quote:
Geen fan van Ronny.

Dit artikel echter viel mij ook elders op, zo blij dat ik NRC opgezegd heb. Totaal van het padje af die 'journalisten'

[ x ]
Ik heb alleen de tweet gelezen
Bewering dat een officier achter het 72 virgins telegram groep zat lijkt niet te kloppen. https://www.haaretz.com/i(...)6e-a98d-f4b6a9c00000

Bewering dat Israël dode lichamen niet teruggeeft omdat Hamas dat ook niet doet dus logisch. Zo ver dit echt nog niet bekend was
Juni 2023 https://www.thenation.com(...)tem-detention/tnamp/
Okt 2021 https://www.latimes.com/w(...)-as-bargaining-chips
Okt 2019 https://www.btselem.org/r(...)_as_bargaining_chips
Sept 2020 https://www.hrw.org/news/(...)dy-slain-palestinian
Dec 2022 (een lichaam) https://www.haaretz.com/i(...)4f-a1c7-7b9f6e1f0000
Andere Haaretz hits voor okt-2023
pi_213389374
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2024 04:09 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[..]

Het is een beetje als Sjaak Swart over Ajax, je krijgt toch het gevoel dat zo iemand niet helemaal neutraal is…
pi_213389497
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb alleen de tweet gelezen
Bewering dat een officier achter het 72 virgins telegram groep zat lijkt niet te kloppen. https://www.haaretz.com/i(...)6e-a98d-f4b6a9c00000

Bewering dat Israël dode lichamen niet teruggeeft omdat Hamas dat ook niet doet dus logisch. Zo ver dit echt nog niet bekend was
Juni 2023 https://www.thenation.com(...)tem-detention/tnamp/
Okt 2021 https://www.latimes.com/w(...)-as-bargaining-chips
Okt 2019 https://www.btselem.org/r(...)_as_bargaining_chips
Sept 2020 https://www.hrw.org/news/(...)dy-slain-palestinian
Dec 2022 (een lichaam) https://www.haaretz.com/i(...)4f-a1c7-7b9f6e1f0000
Andere Haaretz hits voor okt-2023
Ben dat bovenste artikel eens door gegaan. Het einde is een van de redenen waarom het lot van de Palestijnen mij minder kan boeien dan van andere regio's. Ik ben een beetje afgestompt door dit soort gejank. Haar zoon heeft een bus vol mensen opgeblazen, maar medelijden moeten we toch vooral hebben met zijn moeder.
quote:
For Azhar, the moment he’s cradled by the open grave she prepared for him, he’ll no longer be defined singularly by his final act. He will be who he always was: Abed Al Hameed Abu Srour, son of Azhar and Muhammad. A child of Bethlehem, aged 19 at the time of his death.
En uiteraard een sterk stukje zelfreflectie hoe het zover heeft kunnen komen dat hun zoon is opgegroeid tot een terrorist die kinderen heeft geprobeerd te vermoorden:
quote:
“Israel caused this generation to act this way,” his father told the Times
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:23:44 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213389593
quote:
Geen fan van Ronny.

[ x ]
Bij deze krant is men het spoor totaal bijster. Het de berichtgeving heeft bijna trekken van Der Stürmer. En dit is het zoveelste artikel dat men weet te publiceren met een dergelijke inslag. Sinds 7 oktober is NRC eigenlijk aan stuk door aan het jammeren over hoe verwerpelijk Israëliërs (lees: Joden) wel niet zijn en hun obsessie door dode lichamen, het handelen in organen, het slachten van Palestijnen, het ontmenselijken van Palestijnen, het doelbewust bombarderen van burgers en ga zo maar door.

Hierbij ook nog eens compleet negerende wat de Palestijnen uithalen, er moesten zelfs artikelen worden gepubliceerd met dat de verkrachtingen door de Palestijnse terroristen, 'moeilijk te bewijzen' waren. We wisten het gewoon niet of het wel echt was.

En dan hadden we natuurlijk het incident met de eindredactrice die op Twitter stelde dat 'de waarheid er niet meer toe deed' na voor zoveelste keer mis te zitten en een NRC journalist die via WhatsApp een Joodse collega ging bestoken en lastvallen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:35:57 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213389698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben dat bovenste artikel eens door gegaan. Het einde is een van de redenen waarom het lot van de Palestijnen mij minder kan boeien dan van andere regio's. Ik ben een beetje afgestompt door dit soort gejank. Haar zoon heeft een bus vol mensen opgeblazen, maar medelijden moeten we toch vooral hebben met zijn moeder.
[..]
En uiteraard een sterk stukje zelfreflectie hoe het zover heeft kunnen komen dat hun zoon is opgegroeid tot een terrorist die kinderen heeft geprobeerd te vermoorden:
[..]

Het probleem is dat veel (Westerse) media hier wel in meegaan, het beeld scheppende dat terroriserende Palestijnen eigenlijk geen zelfbeschikking hebben en niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor diens handelen.

Sterker nog, het is zelfs Israël die dit doet. Dit zien we herhaaldelijk in de berichtgeving, de daden van de Palestijnen worden ofwel genegeerd ofwel goedgepraat en gerechtvaardigd doordat Israël deze terroristen dan zogenaamd heeft gecreëerd.

Let ook wel, dit is een manier van redeneren die maar in één richting werkt. Kortom, Israël 'onderdrukt' de Palestijnen en dat is de verklaring voor het Palestijnse terrorisme. Maar de verharding binnen de Israëlische samenleving is niet het resultaat van het Palestijnse terrorisme, dat is gewoon een bewijs van hoe slecht de Israël en 'de Israëliër' eigenlijk is.

De enige conclusie die je dan als lezer op den duur kunt trekken is dat Israël het terrorisme maar passief moet accepteren en onder druk van dit terreur concessies doen. Immers, het is eigenlijk gerechtvaardigd terrorisme dat Israël over zichzelf uitroept.

Het is clownesk en vooral ook erg Fanonesque.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213390006
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij deze krant is men het spoor totaal bijster. Het de berichtgeving heeft bijna trekken van Der Stürmer. En dit is het zoveelste artikel dat men weet te publiceren met een dergelijke inslag. Sinds 7 oktober is NRC eigenlijk aan stuk door aan het jammeren over hoe verwerpelijk Israëliërs (lees: Joden) wel niet zijn en hun obsessie door dode lichamen, het handelen in organen, het slachten van Palestijnen, het ontmenselijken van Palestijnen, het doelbewust bombarderen van burgers en ga zo maar door.

Hierbij ook nog eens compleet negerende wat de Palestijnen uithalen, er moesten zelfs artikelen worden gepubliceerd met dat de verkrachtingen door de Palestijnse terroristen, 'moeilijk te bewijzen' waren. We wisten het gewoon niet of het wel echt was.

En dan hadden we natuurlijk het incident met de eindredactrice die op Twitter stelde dat 'de waarheid er niet meer toe deed' na voor zoveelste keer mis te zitten en een NRC journalist die via WhatsApp een Joodse collega ging bestoken en lastvallen.
De N in NRC betekent inmiddels ook "nazi".
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:16:06 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213390044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vind je? Je kunt toch de huidige president een lul vinden vanwege zijn beleid? Of mag dat niet?
Dat kan

Het is alleen een beetje raar dat je full on woke en pro palestina bent en dan Biden af gaat zweren en faveure van Trump.

Dat vin k wat raar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213390073
twitter
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:18:42 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213390089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat kan

Het is alleen een beetje raar dat je full on woke en pro palestina bent en dan Biden af gaat zweren en faveure van Trump.

Roepen ze hup Trump dan?
Antifa
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:19:04 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213390093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Geweld is niet oké, aan beide kanten niet.
Op een gegeven moment trek je ergens de grens.
1947-2016
pi_213390116
Kunnen die lui niet gewoon gaan studeren ofzo ipv demonstreren en de boel opnaaien.
Echt veel goeds heb ik er nog niet uit zien komen.
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:23:34 #114
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213390148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Op een gegeven moment trek je ergens de grens.
En dat is voordat je als mongolen op een groep demonstranten in gaat slaan.
Antifa
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:24:03 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213390156
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Kunnen die lui niet gewoon gaan studeren ofzo ipv demonstreren en de boel opnaaien.
Echt veel goeds heb ik er nog niet uit zien komen.
Ze trekken wel veel Trump-stemmen zo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213390219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
[..]

Er is veel mis met een groot gedeelte van de Palestijnen en ze lijken standaard te praten over martyrs. Onbegrijpelijk wat zo'n moeder uitkraamt en het is geen uitzondering (onder andere Joris Luyendijk heeft het ook beschreven en benoemd).

We kennen allemaal een deel van de bloederige geschiedenis en dat is denk ik waarom we redelijk immuun zijn voor het leed in Gaza en de West Bank
pi_213390242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Voor normale mensen zijn dit geen demonstranten.
pi_213390283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat kan

Dat vin k wat raar.
Als ik 't goed begrepen heb nam de republikeinse partij het op voor de vrijheid van meningsuiting op de campussen. Dat de democraten bezig zijn met het afnemen van vrijheid en free speech
pi_213390323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Echt knettergek.
pi_213390379
Biden is zeker geen perfecte president, maar om je eigen belang zo opzij te zetten voor een groep mensen aan de andere kant van de wereld is knettergek. Zeker als je bedenkt dat zijn alternatief Trump gesteund wordt door de meest wappie groep christenen die hopen op het einde der tijden en oorlog in Israel als de start daarvan zien.
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:52:49 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213390433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, dat is voordat een groep toejuichers van antisemitisch terrorisme en antiwesterse sentimenten meerdere universiteiten kaapt, beklad en vandaliseert, om zulke plekken te willen gebruiken om hun haat en gedachtegoed verder te verspreiden. En aangezien op sommige plekken de politie niets doet en dus hun taak als handhavers nalaat, gaan mensen zelf ingrijpen.

Als met keffiyeh om je nek het terreur van de Palestijnen, Hezbollah of de Houthi's zo graag wilt toejuichen, pak je spullen en vertrek naar Damascus of Amman, dat zou in het Westen geen plek voor moeten zijn.
pi_213390520
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is voordat een groep toejuichers van antisemitisch terrorisme en antiwesterse sentimenten meerdere universiteiten kaapt, beklad en vandaliseert, om zulke plekken te willen gebruiken om hun haat en gedachtegoed verder te verspreiden. En aangezien op sommige plekken de politie niets doet en dus hun taak als handhavers nalaat, gaan mensen zelf ingrijpen.

Als met keffiyeh om je nek het terreur van de Palestijnen, Hezbollah of de Houthi's zo graag wilt toejuichen, pak je spullen en vertrek naar Damascus of Amman, dat zou in het Westen geen plek voor moeten zijn.
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Israëliërs?
pi_213390623
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Onder de demonstrerende studenten zijn ook Joodse studenten. Ook zij willen dat de universiteit banden breekt met bedrijven die door de oorlog winst maken of maken zich zorgen om wat er in Gaza gebeurt. Zijn die Joodse studenten antisemitisch of voor genocide op de Israëliërs?
:')
Intolerant voor intolerantie
pi_213390654
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh, vandaar de roadblocks en de vernielingen. Ik dacht al.
  donderdag 2 mei 2024 @ 11:15:48 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213390656
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als ik 't goed begrepen heb nam de republikeinse partij het op voor de vrijheid van meningsuiting op de campussen. Dat de democraten bezig zijn met het afnemen van vrijheid en free speech
Geen idee wat de reps en dems doen daar. Boeit me ook niet. Hetgene wat ik zie is dat er studenten zijn die een volk steunen wat een ander volk het liefste geheel wil vernietigen en waar de haat zo intens is dat ze onschuldigen de toegang ontzeggen tot de campus en zelfs in elkaar slaan.

Waanzin.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')