abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 13:28:58 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213391740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waar het in de kern op neerkomt is dat "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" in deze casus niet is nageleefd en dat er geen goede redenen zijn waarom het zo lang moet duren voordat de bewijzen op tafel komen. Alles wat ze schrijft is één en al afleiding en ruis om de aandacht van de kern weg te halen.
het is oorlog, tegendeel hoeft niet bewezen te worden

'ik dacht dat daar een boefje zat' is in principe genoeg om er een bom op te flikkeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213391762
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

'ik dacht dat daar een boefje zat' is in principe genoeg om er een bom op te flikkeren
Dat Israël zo denkt weten we onderhand wel maar dat betekent nog niet dat bondgenoten (zoals Nederland) daarin mee moeten gaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 13:31:59 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213391774
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat Israël zo denkt weten we onderhand wel maar dat betekent nog niet dat bondgenoten (zoals Nederland) daarin mee moeten gaan.
dat is hoe het werkt, wat Nederland of andere bondgenoten erover denken is niet super relevant want die vechten niet mee
pi_213391781
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 01:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoiets?

[ x ]
Geen idee hoe 'übermenschjoden uit Europa' eruit zien maar jij hebt daar blijkbaar verstand van?
Klein, gedrongen, blank, blauwe ogen, soms krulletjes. En hij/zij heet er vaak een neusje voor.
pi_213391796
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

In praktijk wel. Niet volgens het internationaal-recht.

Maar goed heel dat IR is een wassen neus.
pi_213391804
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Niet 'moeten'. Maar waarom zouden wij er niet in meegaan? het alternatief hier is Hamas. Valt allereerst geen bondgenootschap mee aan te gaan en qua respect voor menselijk leven staat het er dan nog slechter voor.
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:35:04 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213391813
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:06 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niet echt want je beschuldigt een groep van antisemtisme en jodenhaat - gebaseerd op projectie - en onder de mensen in die groep zitten redelijk veel joden.

Geen kwestie van: ik heb een zwarte kennis; die kennis is in dit geval gewoon onderdeel van de groep die je aanvalt.

Dat opmerken is volkomen legitiem en het zou je ook te denken kunnen zetten of je geprojecteerde jodenhaat of hoe je het ook noemen wilt, wel terecht door jou op die mensen geprojecteerd is.
Hmm. 'Redelijk veel' nog wel. Jij hebt cijfers van de aanwezigen die Joods zijn?

Tevens kan het oproepen voor de vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld of een gewelddadige opstand jegens diens burgers, het toejuichen van terroristische groeperingen die het specifiek hebben gemunt op dat land én Joden in het algemeen rustig onder antisemitisme worden geschaard.

Om hier dan nog maar te zwijgen over Joodse studenten die worden uitgescholden of bejegend zodra zij hun steun uitspreken voor Israël. Als zij al überhaupt toegang konden krijgen tot hun eigen campus, want er zijn zat video's waar groepjes in keffiyeh gewikkelde mafklappers met mondmasker, dit proberen te voorkomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 13:36:18 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213391821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
In praktijk wel. Niet volgens het internationaal-recht.

Maar goed heel dat IR is een wassen neus.
niet echt, mensen denken dat het internationaal recht civiele doden zou moeten voorkomen, dat is niet waar

het is een richtlijn om oorlog ze vrolijk mogelijk te houden maar dat er mensen dood aan gaan is een gegeven
pi_213391859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:27 schreef moby_jones het volgende:

[..]
De PA uit hun leiden verlossen zou sowieso een eigen goal zijn voor Israël
Want?
pi_213391871
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
absoluut, als ik Israeli was zou ik ook lachen om al die platgeschoten steden ... denk ik

ik vind dat niet iets heel raars
Ochja, lachen....

Het zou mij op zijn minst 'weinig' doen. Denk ik. Wij mensen kunnen toch maar lastig buiten onze kaders denken.
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:41:53 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213391876
Het blijft opmerkelijk waar deze protesten op de Amerikaanse universiteiten allemaal toe weten te leiden ...

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213391887
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet echt, mensen denken dat het internationaal recht civiele doden zou moeten voorkomen, dat is niet waar

het is een richtlijn om oorlog ze vrolijk mogelijk te houden maar dat er mensen dood aan gaan is een gegeven
Ja, ofc. Maar het is niet voor niets dat ICC zich zo bemoeit met Israel.

Maar goed, we zijn het uiteindelijk eens. Internationaal-recht is een papierentijger.
pi_213391898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet 'moeten'. Maar waarom zouden wij er niet in meegaan? het alternatief hier is Hamas. Valt allereerst geen bondgenootschap mee aan te gaan en qua respect voor menselijk leven staat het er dan nog slechter voor.
Het alternatief is niet Hamas. Het alternatief is de Palestijne bevolking helpen door de UNRWA te blijven steunen zolang die link met Hamas niet is bewezen.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 13:45:32 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213391921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, ofc. Maar het is niet voor niets dat ICC zich zo bemoeit met Israel.

Maar goed, we zijn het uiteindelijk eens. Internationaal-recht is een papierentijger.
het ICC bemoeit zich nergens mee

lidstaten zetten een klacht en het ICC buigt zich daar dan over
pi_213391924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het alternatief is niet Hamas. Het alternatief is de Palestijne bevolking helpen door de UNRWA te blijven steunen zolang die link met Hamas niet is bewezen.
Die link is bewezen. Er waren UNRWA leden die sympathie toonde voor Hamas, 7 oktober.

Jij vindt dat niet genoeg bewijs om de volledige steun van UNRWA te bannen. Dat kan. Maar veel westerse landen besloten dat enig associatie met Hamas buitengewoon onwenselijk is.
pi_213391929
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
het ICC bemoeit zich nergens mee

lidstaten zetten een klacht en het ICC buigt zich daar dan over
We bedoelen hetzelfde.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 13:46:49 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213391938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We bedoelen hetzelfde.
nee ik ben het hier 100% niet met je eens
pi_213391940
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ik ben het hier 100% niet met je eens
Toch houd ik van je.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 13:49:06 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213391955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Toch houd ik van je.
dit vind ik wel mooi

iedereen zou van mij moeten houden
pi_213391958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die link is bewezen. Er waren UNRWA leden die sympathie toonde voor Hamas, 7 oktober.

Jij vindt dat niet genoeg bewijs om de volledige steun van UNRWA te bannen. Dat kan. Maar veel westerse landen besloten dat enig associatie met Hamas buitengewoon onwenselijk is.
Die gelekte chatlogs waar je naar refereert zijn niet de reden waarom westerse landen zijn gestopt met hulp. Het was specifiek de beschuldigingen van Israël die claimt allerlei bewijs te hebben maar het met niemand deelt. Het op de blote ogen geloven was voor die westerse landen voldoende en dat is gewoon niet oke, zeker niet in een crisissituatie als nu.
pi_213391960
quote:
88s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit vind ik wel mooi

iedereen zou van mij moeten houden
Eens.
pi_213391978
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Die gelekte chatlogs waar je naar refereert zijn niet de reden waarom westerse landen zijn gestopt met hulp. Het was specifiek de beschuldigingen van Israël die claimt allerlei bewijs te hebben maar het met niemand deelt. Het op de blote ogen geloven was voor die westerse landen voldoende en dat is gewoon niet oke, zeker niet in een crisissituatie als nu.
Je doet alsof het hier gaat om een wiskundig bewijs. Waar niet over te twijfelen valt. Terwijl het hier gewoon gaat om geopolitieke beschouwingen.

Jij vindt meegaan in de retoriek van Israel omtrent de UNRWA niet oke. Helemaal prima. Maar veel westerse landen vinden dus van wel.
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:59:24 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213392066
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Er zijn talloze bewijzen over de praktijken die er bij UNRWA gaan zijn, al jaren. Zie bijvoorbeeld dit uitgebreide rapport met de nodige bewijsstukken. Hier zijn in het verleden zelfs in Nederland al kamervragen over geweest. De realiteit is simpelweg dit volk met hun haat jegens Joden, haat jegens het Westen en zucht voor terrorisme niet onze verantwoordelijkheid is.

Israël is onze bondgenoot, de Palestijnen zijn dit niet.
pi_213392208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want?
Als je de PA uitschakelt dan kan je niet meer:
1. de verslechterende situatie in de Westelijke Jordaanoever afschuiven op een gebrek aan samenwerking/corruptie/etc. van de Palestijnse Autoriteit en hun veiligheidstroepen. Israël is weer openlijk 100% verantwoordelijk voor alles wat er plaatsvindt in de bezette gebieden
2. gebruik maken van de verdelingspolitiek tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever, en zoals Bibi al eens zei:

"[…] maintaining a separation between the PA in the West Bank and Hamas in Gaza helps prevent the establishment of a Palestinian state."

Google translate deze artikelen er ook bij:
https://www.makorrishon.co.il/news/422877/
https://news.walla.co.il/item/3635748
pi_213392223
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:16 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Als je de PA uitschakelt dan kan je niet meer:
1. de verslechterende situatie in de Westelijke Jordaanoever afschuiven op een gebrek aan samenwerking/corruptie/etc. van de Palestijnse Autoriteit en hun veiligheidstroepen. Israël is weer openlijk 100% verantwoordelijk voor alles wat er plaatsvindt in de bezette gebieden
2. gebruik maken van de verdelingspolitiek tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever, en zoals Bibi al eens zei:

"[…] maintaining a separation between the PA in the West Bank and Hamas in Gaza helps prevent the establishment of a Palestinian state."

Google translate deze artikelen er ook bij:
https://www.makorrishon.co.il/news/422877/
https://news.walla.co.il/item/3635748
Dus?

Het is toch allang overduidelijk dat Palestijnen op geopolitiek gebied volledig irrelevant zijn? volgens mij heeft Israël doorgekregen dat ze bovenstaande tactieken helemaal niet nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')