Dus na hoeveel jaar mag je er geen boodschap aan hebben? De Israëliers zitten er nu ook al 80 jaar. Als ze er nog 20 zitten blijft het hun land? Of 120? Of 420? Of 920?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dus? De bewoners die al eeuwen of zelfs millennia onafgebroken in dat gebied leven, en er nét zijn uitgeschopt, hebben daar echt helemaal geen boodschap aan. Waarom zouden ze? Waarom is het nu relevant wat de situatie in de oudheid was?
Ik maakte de vergelijking met China zodat je je misschien beter kunt verplaatsen in de Palestijnen. In dat voorbeeld heeft China uiteraard een heilig boek waarin staat dat Nederland van hen is en hebben ze hier etnische roots.
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat het nergens is aangetoond.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhhh de NOS, VN liegen over de hongersnood. HowardRoark van FOK! bewijst dat het allemaal nep is en een psy-op om Israel in een kwaad daglicht te stellen
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)s-verder-in-het-nauw
Verschillende volkeren: Joden, Arabieren, Druze, Christenen en Bedoeïen om er een aantal te noemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Oh, wie woonde dan honderden jaren onafgebroken in dat gebied voor 1948?
De nazi's zijn vernietigd, ISIS is vernietigd en Hamas staat op het punt te worden vernietigd.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke ideologie is Israël hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Israël doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Israël die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze één van bovenstaande ideologiën daadwerkelijk kunnen vernietigen.
Bestaat Nazi-Duitsland nog?quote:Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.
Jij claimt dus dat zowel de VN als Nos iets tegen Israel hebben?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Kan het zo zijn dat zulke verhalen worden gebruikt om Israël in een negatief daglicht te stellen? Zeker. Bij de NOS was men er ook als de kippen bij om Israël te betichten van het bombarderen van een ziekenhuis en het verhandelen van organen van de Palestijnen. Beide aantijgingen werden na loop van tijd weer ingetrokken. En de VN staat bekend om hun anti-Israël sentiment, de claim dat Israël bijvoorbeeld verhongering zou gebruiken als oorlogswapen is daar een voorbeeld van.
De Palestijnen hebben ouders of grootouders die hierdoor ontheemd zijn destijds, en het conflict loopt sindsdien gewoon door. Zolang dit conflict doorloopt en Palestijnen achtergesteld en onderdrukt worden op hun eigen grondgebied hebben ze recht van klagen. Dat is wel iets heel anders dan "ja tweeduizend jaar geleden was dit grondgebied van ons, wegwezen".quote:Op maandag 13 mei 2024 15:47 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dus na hoeveel jaar mag je er geen boodschap aan hebben? De Israëliers zitten er nu ook al 80 jaar. Als ze er nog 20 zitten blijft het hun land? Of 120? Of 420? Of 920?
Dus omdat die orgaanhandel en één van de vele bommen op ziekenhuizen niet klopte zal de rest ook wel niet kloppen. Het is gewoon een feit dat Israël honger nu als oorlogswapen inzet, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat het nergens is aangetoond.
Kan het zo zijn dat zulke verhalen worden gebruikt om Israël in een negatief daglicht te stellen? Zeker. Bij de NOS was men er ook als de kippen bij om Israël te betichten van het bombarderen van een ziekenhuis en het verhandelen van organen van de Palestijnen. Beide aantijgingen werden na loop van tijd weer ingetrokken. En de VN staat bekend om hun anti-Israël sentiment, de claim dat Israël bijvoorbeeld verhongering zou gebruiken als oorlogswapen is daar een voorbeeld van.
Wat je eigenlijk bedoelt: “Ik geloof nog steeds niet dat hamas zich onder/in/bij burgerdoelen begeeft terwijl dit al eindeloos gedocumenteerd is. Wat je ook post, ik ga mijn mening niet veranderen. Toch wil ik dat je heel veel moeite doet om mij te overtuigen”.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oke kan je op de rest van mijn vragen ingaan?
Zoals wat heeft Netanyahu gedaan om Hamas uit te schakelen? Is het bewezen dat Hamas zich onder burger doelen begeeft. Graag met een onderbouwing en het liefst met bronnen en bewijzen. En niet een of ander random Youtube filmpje met een uit de context getrokken bewering om je retoriek te onderbouwen
Nee ik vraag om een onderbouwing.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk bedoelt: “Ik geloof nog steeds niet dat hamas zich onder/in/bij burgerdoelen begeeft terwijl dit al eindeloos gedocumenteerd is. Wat je ook post, ik ga mijn mening niet veranderen. Toch wil ik dat je heel veel moeite doet om mij te overtuigen”.
Ben ik ervoor dat de indianen alle huidige bewoners van Amerika eruit trappen en/of onderdrukken? Nee. Volgens mij is dat ook redelijk in lijn met wat ik hier gezegd heb.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Maar dit is weer iets heel anders dan waar je het initieel over had, namelijk oorspronkelijke bewoners. Er wonen inmiddels ook al vele eeuwen allerlei uit Europa afkomstige mensen in de VS, zijn dat ook de oorspronkelijke bewoners van het land?
Ik zou jezelf afvragen hoe het komt dat Israël het land is dat het meest wordt berispt binnen de kringen van de VN, meer dan China, Rusland, Iran of Noord-Korea om maar een paar schurkenstaten te noemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij claimt dus dat zowel de VN als Nos iets tegen Israel hebben?
Zijn het misschien antisemieten?
De Palestijnen hebben helemaal geen eigen grondgebied. Zoals al aangegeven, men heeft elke kans op een eigen land zelf afgewezen. En waarom zou het een probleem zijn dat veel mensen moesten vluchten, doordat omringende Arabische landen met Israël oorlog wilde voeren, nu al generaties elders wonen?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben ouders of grootouders die hierdoor ontheemd zijn destijds, en het conflict loopt sindsdien gewoon door. Zolang dit conflict doorloopt en Palestijnen achtergesteld en onderdrukt worden op hun eigen grondgebied hebben ze recht van klagen. Dat is wel iets heel anders dan "ja tweeduizend jaar geleden was dit grondgebied van ons, wegwezen".
Er kan geen link bestaan tussen geloof en grondgebied.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat nergens in mijn post. Ik geef aan dat er een duidelijke link is tussen het Jodendom, diens volgers en het gebied wat nu Israël is. Aanwezige Joden is een land aangeboden via het VN-verdelingsplan, zij accepteerden dit in tegenstelling tot de territoriaal gierige Arabieren, die alles wilden en niet slechts een deel. Dit heeft tot de oprichting van Israël weten te leiden.
NK en China zijn niet in oorlog. Iran en NK zijn zo'n beetje failliet door sancties en ook China heeft door regels het niet makkelijk. Rusland is buitengesloten van de wereld terwijl het Westen nog steeds Israel steunt voor zo'n beetje hetzelfde.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou jezelf afvragen hoe het komt dat Israël het land is dat het meest wordt berispt binnen de kringen van de VN, meer dan China, Rusland, Iran of Noord-Korea om maar een paar schurkenstaten te noemen.
Al komen ze van de planeet Mars. Het geeft ze geen vrijbief.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Naast het feit dat dit weer een gevolg is van eigen (domme) keuzes, heb je enige hoevaak mensen door en na een oorlog elders een nieuw bestaan moesten opbouwen? De helft van Israël bestaat uit Arabische Joden, die allemaal uit landen zoals Marokko, Syrië, Jemen, Irak en Iran zijn verdreven. Maak je daar ook druk over? Of de recente genocide in Nagorno-Karabach door Azerbeidzjan? Waarom wel of niet?
Moeten ze maar onderhandelen over vredequote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Het selectieve gejammer over de Palestijnen, waarbij het beeld wordt gecreëerd of dit een uniek tragische situatie is die nog nooit eerder is voorgekomen, is belachelijk te noemen en lastig serieus te nemen.
Ik wacht nog steedsquote:Op maandag 13 mei 2024 16:01 schreef oblo het volgende:
“Ik geloof nog steeds niet dat hamas zich onder/in/bij burgerdoelen begeeft terwijl dit al eindeloos gedocumenteerd is.
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
De Palestijnen hebben helemaal geen eigen grondgebied. Zoals al aangegeven, men heeft elke kans op een eigen land zelf afgewezen.
Omdat ze met geweld zijn weggejaagd en degene die ze heeft weggejaagd nog steeds bezig is (en daarbij niet schroomt mensenrechten te schenden) en daarbij wordt gesteund door het Westen?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
En waarom zou het een probleem zijn dat veel mensen moesten vluchten, en nu al generaties elders wonen?
Dat is allemaal erg, maar als je argument is dat je je hier niet druk om mag maken als je niet overal tegen protesteert, is ronduit belachelijk. Alsof je tegen demonstranten tegen de Vietnamoorlog gaat zeggen "maar waarom protesteer je niet ook gelijk tegen de Biafraanse oorlog?".quote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Naast het feit dat dit weer een gevolg is van eigen (domme) keuzes, heb je enige hoevaak mensen door en na een oorlog elders een nieuw bestaan moesten opbouwen? De helft van Israël bestaat uit Arabische Joden, die allemaal uit landen zoals Marokko, Syrië, Jemen, Irak en Iran zijn verdreven. Maak je daar ook druk over? Of de recente genocide in Nagorno-Karabach door Azerbeidzjan? Waarom wel of niet?
Het selectieve gejammer over de Palestijnen, waarbij het beeld wordt gecreëerd of dit een uniek tragische situatie is die nog nooit eerder is voorgekomen, is belachelijk te noemen en lastig serieus te nemen.
Wat is de relevantie van die historie voor de feiten van nu??quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor.
[..]
Omdat ze met geweld zijn weggejaagd en degene die ze heeft weggejaagd nog steeds bezig is (en daarbij niet schroomt mensenrechten te schenden) en daarbij wordt gesteund door het Westen?
[..]
Dat is allemaal erg, maar als je argument is dat je je hier niet druk om mag maken als je niet overal tegen protesteert, is ronduit belachelijk. Alsof je tegen demonstranten tegen de Vietnamoorlog gaat zeggen "maar waarom protesteer je niet ook gelijk tegen de Biafraanse oorlog?".Overigens is het grote verschil hier dat het Westen een gigantische vinger in de pap heeft bij de situatie in Gaza.
Ik ben hier niet degene die betoogt dat de historie van de oudheid relevant is voor het feit dat Israël moest worden opgericht ten koste van Palestijnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van die historie voor de feiten van nu??
Oke, ja eens.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik ben hier niet degene die betoogt dat de historie van de oudheid relevant is voor het feit dat Israël moest worden opgericht ten koste van Palestijnen.
Dat laatste klopt, is mijn indrukquote:Op maandag 13 mei 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou jezelf afvragen hoe het komt dat Israël het land is dat het meest wordt berispt binnen de kringen van de VN, meer dan China, Rusland, Iran of Noord-Korea om maar een paar schurkenstaten te noemen.
De VN functioneert natuurlijk op een manier waarbij elk deelnemend land een stem heeft, de hele Islamtische en Arabische wereld is daarbij al tegen Israël gekeerd dus die stemmen op alles waar men maar kan tegen het land.
Of Hamas op het punt staat vernietigd te worden verschillen de meningen over (en of dat uberhaupt wel kan). Wel fijn dat we het eens zijn dat het idee in ieder geval zal voortbestaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De nazi's zijn vernietigd, ISIS is vernietigd en Hamas staat op het punt te worden vernietigd.
Het idee zal echt wel voort blijven bestaan, er zijn immers nog steeds neo-nazi's bijvoorbeeld en ISIS probeert ook wanhopig nog relevant te zijn, maar hun machtsbasis is weggehaald.
Dus er is hier inderdaad sprake van een illusie - die van onkwetsbaarheid.
Vernietigen zonder te bevrijden is hele andere koek. De vergelijking tussen WOII en deze situatie is niet te maken.quote:[..]
Bestaat Nazi-Duitsland nog?
Je zit flink aan de hopium. En welke macht? Hamas was een dwerg en blijft een dwerg. Wel moeilijk te vernietigen, net als een kakkerlak, maar toch. We weten allemaal dat 7 oktober heeft kunnen gebeuren door falen van Israël (ze hadden de intel maar geloofde het niet) en niet doordat Hamas zo machtig of sterk is.quote:Hopelijk krijg je nu door wat het doel eigenlijk is en dat de haalbaarheid daarvan gewoon best hoog is. Hamas vecht de propagandaoorlog zoals gewoonlijk weer uitstekend uit, maar hun macht staat toch echt op het punt gebroken te worden. Met of zonder westerse steun; dat heeft alleen invloed op hoe goed Israël de burgerdoden kan beperken.
Hamas voor? Dat is bijzonder ongeloofwaardig. Die vent zal 't vast gezegd hebben maar dat is puur voor de buitenwereld. Er zijn al duizend voorbeelden van Hamas leiders die eisen dat Israël weg moet of nog erger dus deze ene gaan we natuurlijk niet serieus nemen en ik raad jou aan dat ook te doenquote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Vooralsnog is Netanyahu tegen een tweestatenoplossing, Hamas is voor
Akkoord, laten we het met een korreltje zou nemen inderdaad. Neemt echter niet weg dat Israël er totaal niet in geïnteresseerd is en zij de machtige partij zijn met steun van het Westen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas voor? Dat is bijzonder ongeloofwaardig. Die vent zal 't vast gezegd hebben maar dat is puur voor de buitenwereld. Er zijn al duizend voorbeelden van Hamas leiders die eisen dat Israël weg moet of nog erger dus deze ene gaan we natuurlijk niet serieus nemen en ik raad jou aan dat ook te doen
Dan zijn wij klaar. Je weet dat jij op mij reageerde he, en niet andersom.quote:
Dus als de "genocide" is gelukt en de Palestijnen naar Egypte zijn verdreven mogen ze over 80 jaar niet klagen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben ouders of grootouders die hierdoor ontheemd zijn destijds, en het conflict loopt sindsdien gewoon door. Zolang dit conflict doorloopt en Palestijnen achtergesteld en onderdrukt worden op hun eigen grondgebied hebben ze recht van klagen. Dat is wel iets heel anders dan "ja tweeduizend jaar geleden was dit grondgebied van ons, wegwezen".
Nee. Ik vind wat er 80 jaar geleden met iemand (of diens grootouders) is gebeurd veel relevanter dan welk volk duizenden jaren geleden op een stuk grond woonde. Dat laatste boeit me eigenlijk vrij weinig als het gaat om moderne geopolitiek.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:14 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dus als de "genocide" is gelukt en de Palestijnen naar Egypte zijn verdreven mogen ze over 80 jaar niet klagen.
Blijven ze zitten in Gaza dan wel?
Dus de Polen moeten oost Polen/West Oekraïne terug krijgen?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee. Ik vind wat er 80 jaar geleden met iemand (of diens grootouders) is gebeurd veel relevanter dan welk volk duizenden jaren geleden op een stuk grond woonde. Dat laatste boeit me eigenlijk vrij weinig als het gaat om moderne geopolitiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |