abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2024 @ 12:55:04 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213535893
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat heeft het een met het ander te maken? Je zit te veel in je zwart wit modus.
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.
Hamas is een terroristische organisatie.

En ik heb israel nog geen borsten zien afsnijden van willekeurige vrouwen terwijl ze verkacht worden waarna ze nog levens in de hens zijn gestoken.

Hoe krijg je het je vingers uit, halve.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 mei 2024 @ 13:01:04 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213535952
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja joh zo beschaafd dat je daar de halve planeet voor moet uitmoorden. Als je echt zo beschaafd was dan had je je eigen "jodenprobleem" niet geexporteerd naar het midden oosten maar hier aangepakt door joden als gelijken te behandelen.
Haha, 'geëxporteerd naar het Midden-Oosten'. Dat betreft nog altijd de plek waar het Jodendom vandaan komt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213536096
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De feitelijke kolonisatie van de westelijke jordaanoever != de fictieve "kolonisatie van Palestina" zoals voorgekauwd door de Sovjetunie.

Zoals gewoonlijk leg je weer de verkeerde verbanden. ;)
Oké. ELI5, wat verschilt jouw standpunt mbt kolonisten ten opzichte van die communisten?
pi_213536147
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zionistjes zijn zo makkelijk. Altijd hetzelfde lied. Ligt altijd aan een ander en als ze vast lopen is het HAMAS.. Ik vermaak me wel als ik er tijd voor heb. oO/
Wil je nog steeds een land met gelijke rechten voor iedereen? :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_213536177
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oké. ELI5, wat verschilt jouw standpunt mbt kolonisten ten opzichte van die communisten?
Kom op, je weet beter dan dit.

De kolonisten in de nederzettingen op de westelijke jordaanoever zijn echt.

Het communistische argument "Israël is een westerse kolonie gesticht op Palestijns land :( " is dat niet.
pi_213536242
Had ook maanden eerder gemogen, Biden.
quote:
US said offering intel on Hamas leaders’ whereabouts if Israel drops major Rafah op
Biden administration reportedly also says it can give information on locations of secret tunnels in Gaza used by terror group as incentive not to enter Gaza’s southernmost city

https://www.timesofisrael(...)rops-major-rafah-op/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 12 mei 2024 @ 13:36:04 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213536278
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Israël doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.
Kwestie welke (eigen) maatstaf wordt gebruikt. Iemand die zich fijn voelt waar een religieus aangestuurde onderdrukker bepaalt hoe er geleefd moet worden zal idd de gelijkwaardige vrijheden (en verantwoordelijkheid) die een democratische samenleving biedt, verafschuwen.

Het is niet niks om jezelf steeds weer af te vragen of hetgeen je denkt/doet/wil, de ander daarin onrecht zou aan kunnen doen. Niet dat dit heel moeilijk is wanneer je met dat besef bent opgegroeid maar wel schrijnend wanneer die ander daarin dat als onrecht willen zien.
Leven volgens andermans ingevulde regels zonder jezelf geen moment af te (hoeven) vragen wat het het eigen aandeel aan onrecht is, is een stuk eenvoudiger.
In het beste geval heb je een uitstekend leven en in het slechtste geval kun je de ander - en desnoods de goden - van allerlei nadelen dat als offer gevend, de schuld geven.

Mensen leven in Israël die haar vrijheid(sbeginselen) verafschuwen, hebben daar nog altijd alle keuze toe.
In Israël kan je ook leven zoals je zelf zou willen..... mits je de ander daar ook levend, geen geweld toebrengt.
Het vervelende van hamas is dat zij met terreur die ander tot alleen hun eigen inzicht willen brengen, niet alleen die ander maar ook burgers onder haar bestuur opofferend die moeten leven onder dat bestaande en idd meer dan openlijke juk van hamas c.s.

Doet mij denken aan een persoon die vond dat zijn eerlijkheid en biechtvermogen om anderen naar zijn beeld te vormen - willen - doen, een heel goede eigenschap zodat tegenstanders gewaarschuwd waren met wat hen als andersdenkende voortaan te wachten stond.

Om maar weer een open deur in te trappen van onze verguisde westerse leefwijze. In die open samenleving die Israël tot afschuw van tegenstanders is, kan je anderswillende toch blijven rekenen om daar op grond van gelijke rechten een ingevuld leven op te bouwen.
In de samenleving van hamas c.s., word het leven een anderszijnde simpelweg zonder enige recht hebben tot niets van enige waarde gereduceerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213536350
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 12:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gelijk downplayen :')
'bagatelliseren'.
  zondag 12 mei 2024 @ 13:46:57 #69
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213536358
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:30 schreef Aether het volgende:
[..]

Biden is pro Hamas :P
pi_213536367
quote:
[..]

Waarom? Israel is ook maar gewoon een poppetje, in het schaakspel .
pi_213536529
quote:
[..]

Kan dat ook in het Nederlands? Aangezien dit een forum is om in het Nederlands te debatteren over het nieuws. Of vind je dat iedereen die niet meertalig is, te dom?
pi_213536569
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kom op, je weet beter dan dit.

De kolonisten in de nederzettingen op de westelijke jordaanoever zijn echt.

Het communistische argument "Israël is een westerse kolonie gesticht op Palestijns land :( " is dat niet.
Oké. Ik begrijp serieus niet war je zegt. Ik reageerde op je post met als afsluiting

quote:
Maar eigenlijk denk ik niet dat dit soort mensen echt geeft om de Palestijnen. Moslims haten joden en links-activisten haten "kolonisten". Met de eerste heb ik medelijden (maar geen mededogen), de tweede lach ik gewoon uit om de communistische sukkels die het zijn.
Ik dacht dat je iets tegen kolonisten had maar het is me nu, na een paar reactie van je, nog steeds niet duidelijk
  zondag 12 mei 2024 @ 14:25:02 #73
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213536582
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Kan dat ook in het Nederlands? Aangezien dit een forum is om in het Nederlands te debatteren over het nieuws. Of vind je dat iedereen die niet meertalig is, te dom?
Af en toe vertaler gebruiken, probleem opgelost! :) De door hem geposte link is overigens al in het Nederlands, slimmerik. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_213536639
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, 'geëxporteerd naar het Midden-Oosten'. Dat betreft nog altijd de plek waar het Jodendom vandaan komt.
Moslims hebben een eigen historie. Een historie dat niet overeenkomt met de daadwerkelijke historie.
pi_213536659
quote:
[..]

Ah, het alziende oog de VS. Heel bijzonder dat Israël het dan niet weet. Vraag me af of de VS ook weet waar Poetin zit buiten z'n publieke optredens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 12 mei 2024 @ 14:36:08 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213536662
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 13:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'bagatelliseren'.
Ah, je weet dus heel goed wat ik bedoel. Dat heb je wel door
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 mei 2024 @ 14:46:13 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213536759
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:33 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Moslims hebben een eigen historie. Een historie dat niet overeenkomt met de daadwerkelijke historie.
Ik neem aan dat er meer dan genoeg moslims zijn die wél een uitstekende kennis hebben van de geschiedenis, maar het is wel merkbaar dat er binnen Islamtische kringen een duidelijke neiging is om de historie te verdraaien op manieren dat hun welgevallig is. Of dit dan is aan de hand van bijvoorbeeld de bekende theorie over 'de Chazaren', de geschiedenis van dit conflict of religie in het Midden-Oosten maakt niet veel uit. Het is allemaal geschiedvervalsing en daarom problematisch.

En reken er maar op dat er helaas genoeg kinderen zulk gedachtegoed thuis mee zullen krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213538250
quote:
3s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:25 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Af en toe vertaler gebruiken, probleem opgelost! :) De door hem geposte link is overigens al in het Nederlands, slimmerik. ;)
Ik heb geen vertaler die niet gebrekkig is.
  zondag 12 mei 2024 @ 20:33:54 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213540846
Hoezo * regels tellen niet voor Israël * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Israël allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_213541338
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * regels tellen niet voor Israël * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Israël allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?
  zondag 12 mei 2024 @ 21:25:32 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213541365
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html

Strapped down, blindfolded, held in diapers: Israeli whistleblowers detail abuse of Palestinians in shadowy detention center

Is dit door Israel gerunde concentratiekamp in de woestijn hier eigenlijk al ter sprake gekomen?

Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.
Antifa
pi_213541449
quote:
17s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:18 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, probeer je niet
In eerste instantie niet nee met die waanzinnige post van je. Je laatste zin viel me op omdat je meerdere keren uitgesproken hebt tegen het nederzettingenbeleid, en ik vraag je daar naar, maar dat was dus toen wartaal. Of het is nu wartaal. Vokstrekt onduidelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 12-05-2024 21:45:02 ]
  zondag 12 mei 2024 @ 21:48:57 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213541612
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?
Daar zit je bij mij verkeerd mee. :P Ik ben nooit een voorstander geweest van die oorlog. Tenslotte is dat land door de eeuwen heen heel vaak en lang een deel van Rusland geweest.
Verder is t natuurlijk al heel vaak gezegd dat dit een idiote vergelijking is....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_213541635
quote:

[..]
Heeft Zelensky Rusland aangevallen dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213541765
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:25 schreef VoMy het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html

Strapped down, blindfolded, held in diapers: Israeli whistleblowers detail abuse of Palestinians in shadowy detention center

Is dit door Israel gerunde concentratiekamp in de woestijn hier eigenlijk al ter sprake gekomen?

[ afbeelding ]

Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.
Vrij onduidelijke foto wel...
pi_213541801
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:00 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Vrij onduidelijke foto wel...
Je zou je bijna gaan afvragen waarom Israël het probeert te verbergen.
pi_213541828
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Het is gewoon te zot voor woorden. Er was een staakt het vuren en Hamas heeft die beëindigd. Israël wil nu voor eens en altijd Hamas uitschakelen en net als met onkruid moet je dan alles verwijderen en niet een deel onder de grond achterlaten.

Of dat gaat lukken is een tweede, maar goed.

En ja, daar vallen burgerslachtoffers bij. Niet omdat Israël een stel klootzakken is (al is de huidige regering niet echt fris), maar omdat Hamas de burgerbevolking als schild gebruikt.

En je kan niet verlangen van Israël dat ze dan maar hun eigen bevolking steeds maar weer laat afslachten.

Er is genoeg te klagen over wat Israël doet en ik zou ook liever zien dat er vandaag een einde aan die oorlog komt. Maar feit is dat Hamas als ze het konden alle Joden zouden afslachten. Israël kan alle Palestijnen afslachten als ze willen, maar zij doen dat niet.

Hamas staat vrede in de weg. Hamas is het grootste probleem.
pi_213541974
quote:
[..]

Wtf is deze? :')

Hoezo weet Israël dat niet, maar de VS wel? Hoezo geven ze dat niet gewoon door voordat er tienduizenden mensen onnodig gedood worden? Is dit fake news? Zoveel vragen.
pi_213542144
Hamaslentetoeterstoet
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213542396
quote:

[..]
Je zit in het verkeerde topic. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')