SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder![]()
https://edition.cnn.com/2(...)stleblowers-intl-cmd
Israel zou gedwongen moeten worden om hier uitleg over te geven. Al is zelfs maar een deel hiervan waar.![]()
Die komen overal mee weg want het is Israel hequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:12 schreef theunderdog het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)stleblowers-intl-cmd
Israel zou gedwongen moeten worden om hier uitleg over te geven. Al is zelfs maar een deel hiervan waar.![]()
Dit zal niemand verbazen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Nergens te zien of het Hamas is, zelfs niet of het in Gaza plaatsvind.quote:
Wat hebben wij hieraan?![]()
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.quote:![]()
Zolang ze het als pro hamas kunnen framen en verkopen denken ze zieltjes te winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.![]()
Hmm.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.
En dit is niet het enige voorbeeld. Sinds vorige oktober zijn er hier al talloze videos voorbijgekomen van mensen in het Westen die hun steun voor Hamas uitspraken, 7 oktober 'gerechtvaardigd' vonden, met Hamas of Hezbollah hoofdbanden of vlaggen naar demonstraties gingen of heel boos werden als er iemand kritiek uitte op Hamas.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lol, en jij hebt al helemaal geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang ze het als pro hamas kunnen framen en verkopen denken ze zieltjes te winnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Alleen gegroeid sinds de laatste uitbarsting.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
TS: Isral heeft en volgt wel degelijk regels. Dat die regels niet passen in een denkbeeld wil niet zeggen dat er geen wetten zijn.
//--//Dat wat je wegtreiteren noemt, zal in een aantal gevallen een motivatie kunnen zijn geweest wat niet wegneemt dat het land in formele zin toch echt is overgedragen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Die kolonisten hebben het niet enkel 'opgekocht'. Ze hebben ten dele Palestijnen met geweld weggetreiterd.
Dit vanaf 67 tot aan de dag van vandaag.
In tal van situaties is gebied veelal simplistisch voor weinig opgekocht omdat een eigenaar, wat voor reden iemand daarbij wilt bedenken, er vanaf moest. In veel situaties is destijds waardeloos geacht of bezet land van een handige handelaar, gewoon opgekocht en/of omdat niemand er wat mee kon/deed.
Het leefgebied is, door wat mensen "kolonisten"noemen, zeker niet zomaar bezet. Daar waar dat ooit 'aantoonbaar' wel het geval was, heeft Isralische regering illegale bewoners overigens ook met buldozers verwijderd.
De formele juridische situatie met backing van de Isralische regering(en) die ook allerlei eigendomswetten heeft, maakt het juist zo onzettend ingewikkeld met bepalen waar nog van wie de grenzen zijn.
Met welke strijdgroep en waarover precies, moet of kan Isral vertrouwengevend onderhandelen ?
Zo ja inmiddels ontongonnen land/gebied/bebouwing in (welke aan wie precies ?) Palestijnse handen moet gaan komen, hoe worden dan de huidige bewoners die daar al generaties leven dan daarin in - weer met - hun rechten meegenomen ?
Dan gaan stellen vanuit eoa positie, dat illegale bewoners maar moeten opzouten omdat allerlei supporters die mening hebben, is ook weer kort door de bocht.
Dat "Palestijnen" (met wie zijn dat precies en door wie/wat/hoe vertegenwoordigd ?) juist daar hun eigen land willen hebben, is dan ook een te voeren discussie. Het tragische is dat "Palestijnen" prima onder Isralische vlag in die autonoom bestuurde gebieden een eigen bestaan kunnen opbouwen maar om allerlei redenen een uitzicht op een (tweegedeelde) oplossing met voortdurend geweld voorkomen.
Voor wie daar anders over denkt, blijft de vraag hoe "Palestijnen" dan wel, ipv met voortdurend zelf uitlokken van terreur, een beter leefbaar uitzicht krijgen ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:BREAKING:
Around 15 000 anti-Israel protesters are marching through Malm right now in protest against Israel being allowed to compete in Eurovision Song Contest.
They are chanting:
“We will crush zionism”
“There’s only 1 solution. Intifada revolution”
Sweden 2024…![]()
Paar Hamas opjutters en een hele stoet useful idiots.quote:
Ik vind het eigenlijk best vermakelijk om te zien. Ze vechten nog steeds in de propagandaoorlog, terwijl Isral de echte oorlog aan het winnen is.
Het wordt toch echt eens tijd dat zij doorkrijgen dat ze niets kunnen winnen.
[ Bericht 10% gewijzigd door Cuendillar op 11-05-2024 19:14:38 ]Intolerant voor intolerantie![]()
En weer een aantal zorgwekkende verhalen over de situatie op de Amerikaanse universiteiten, maar dit zal inmiddels niemand meer verbazen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Binnenkort de excuses van alle moslims op de knietjes richting Israel om te smeken om vergiffenis.quote:![]()
![]()
Schade is toch al permanent want alle idioten geloven toch al dat er een genocide gaande is en ze laten zich echt niet zand in te ogen gooien met feiten.![]()
Het stomme is dat de enige die WEL genocide gepleegd heeft Hamas is..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Schade is toch al permanent want alle idioten geloven toch al dat er een genocide gaande is en ze laten zich echt niet zand in te ogen gooien met feiten.
Die vielen expres burgers aan, wouden zo veel mogelijk joden doden burger of niet.
Het is alleen dat ze niet de mogelijkheden hebben om heel Israel te ontmensen anders hadden ze dat allang geprobeerd.![]()
nou het zat meer zo: de britten/vn waren nde machtshebbers. de palestijnse leiders wilden het hele gebied hebben. het VN plan maakte een israel, en daar waren ze het niet mee eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee het shit wat al eeuwen speelt .
En gaat dus over vroeger en hoe de land grenzen toen waren.
Dat op eens usa en uk besluiten dat Isral een stuk grond toe gewezen word.
Wil niet zeggen dat het ook zo is in 1947/48
Zeker niet als bijna 50/50 van de wereld er over verdeelt is .
En die raket schild die ze hebben heeft hun jaren bescherming gebracht maar dat komt gewoon tot einde .
Dat wij in de westen mee bemoeien terwijl daar waar juist de zandbak daar hun eigen verdeling bezitten door de eeuwen heen.
In tegen deel ik zie Isral als vergoeding wat ze hebben gehad wegens ww2 .
En de politiek die daar mee speelt .
Van de joodse gemeenschap in Amerika van 1800 die daar zitten .
Staat ook in mijn link.
een land had tot een verschikkelijke burgeroorlog geledi, met vele dode joden, die toen nog de minderheid waren.
maar okee, de verdeling van land was absurd, geen van de twee staten had daar wat aan,. ze hadden verder moeten praten tot er een goede grens was. maar de palestijn en weigerden pertinent verder te rpaten over dit plan. en toen heeft sirael zijn deel maar genomen.
en ja, het was een gebaar om ze een eigen land te geven, na de holocaust. maar het sloeg verxder ook nog wel ergens op. in palestina gebied stonden de joodse en palestijnse extremkisten elkaar tot het leven, met bomaanslagen en slacht partijen. het si natuurlijk triest voor de palestijnen dat ze niet dat hele beied kregen. maar hetw as ook niet relaistisch. maar ze hebben altijd voor oorlog gekozen, israel niet.![]()
Wat heeft het een met het ander te maken? Je zit te veel in je zwart wit modus.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lol, en jij hebt al helemaal geen recht van spreken.
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.![]()
Vreemd dat men kiest voor een (eeuwige) strijd tegen hun bezetter, er is ook geen spraken van gelijke rechten binnen de grenzen voor mensen ongeacht je achtergrond of afkomst.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou het zat meer zo: de britten/vn waren nde machtshebbers. de palestijnse leiders wilden het hele gebied hebben. het VN plan maakte een israel, en daar waren ze het niet mee eens.
een land had tot een verschikkelijke burgeroorlog geledi, met vele dode joden, die toen nog de minderheid waren.
maar okee, de verdeling van land was absurd, geen van de twee staten had daar wat aan,. ze hadden verder moeten praten tot er een goede grens was. maar de palestijn en weigerden pertinent verder te rpaten over dit plan. en toen heeft sirael zijn deel maar genomen.
en ja, het was een gebaar om ze een eigen land te geven, na de holocaust. maar het sloeg verxder ook nog wel ergens op. in palestina gebied stonden de joodse en palestijnse extremkisten elkaar tot het leven, met bomaanslagen en slacht partijen. het si natuurlijk triest voor de palestijnen dat ze niet dat hele beied kregen. maar hetw as ook niet relaistisch. maar ze hebben altijd voor oorlog gekozen, israel niet.
Als de huizen van je opa en oma worden verkocht aan willekeurige mensen die worden ingevlogen van over de hele wereld dan kan dat zorgen voor wat frictie.
Je hebt nu generaties die geboren zijn in een concentratiekamp (of openlucht gevangenis, als je het wat milder wil zeggen). Dat is ook oorlog, maar dan nog veel gruwelijker.
Het is dat Egypte bijvoorbeeld hun grenzen sloot, anders had de gewenste etnische reiniging een stukje makkelijker geweest voor Isral.![]()
Ah ja, dit is de ontmenselijking? Bedrijven targetten is ontmenselijking?quote:Het zal niemand verbazen dat deze tweet niet klopt en mister 'wikipedia is geen bron' contextloos een tweet dumpt enkel omdat het in zijn straatje van desinformatie past.quote:![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat heeft het een met het ander te maken? Je zit te veel in je zwart wit modus.
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.![]()
![]()
Feiten? Nee. Die personen laten zich leiden door rechtvaardigheid, denken ze.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Schade is toch al permanent want alle idioten geloven toch al dat er een genocide gaande is en ze laten zich echt niet zand in te ogen gooien met feiten.
Hun zijde van het verhaal is immers rechtvaardig; opkomen voor een onderdrukt volk dat al jaren en jaren opkomt voor een eigen staat, maar daarbij door de buurman (de buren zelfs) dwars worden gezeten. Sterker nog, die zijn uit op genocide om hun doel te bereiken!
Een nobel standpunt.![]()
Maar alleen op Isral van toepassing en niet op de Palestijnen.![]()
Wat die mensen niet doorhebben, zelfs niet als de Palestijnen het zelf zeggen (want het doorkruist het nobele standpunt volledig), is dat de Palestijnen helemaal niet uit zijn op het stichten van hun eigen staat, maar op de vernietiging van de Joodse staat. En tsja, dat staat niet goed op het morele vlak. Dus dat wordt actief geprojecteerd op de andere kant.![]()
Maar eigenlijk denk ik niet dat dit soort mensen echt geeft om de Palestijnen. Moslims haten joden en links-activisten haten "kolonisten". Met de eerste heb ik medelijden (maar geen mededogen), de tweede lach ik gewoon uit om de communistische sukkels die het zijn.Intolerant voor intolerantie![]()
Jij bent hier concentratiekampen aan het bagatelliseren en ook nog vol trots de ander een verrotte ziel noemen.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:54 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Als je hele generaties geboren laat worden in een concentratiekamp binnen je eigen landsgrenzen dan is het wachten op gruwelijk excessen, wanhopige en gruwelijke daden.
Users als @:howardroark krijgen daar echter een stijfje van, want dan kan men daarna nog wat harder de kampbewoners aanpakken en dat dan vol trots verdedigen op een Nederlands forum.
Verrotte ziel.
Je moet het maar kunnen.![]()
Verwacht je echt serieus genomen te worden terwijl je Hamas een bevrijdingsbeweging noemt? Vindt je soms ook dat de taliban een bevrijdingsbeweging is? Kritisch denken behoort niet tot jouw vaardigheden lees ik wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij preekt voor eigen parochie. Ruudje is een ouderwetse WC-eend. De ontmenselijking was al ingezet door israel.quote:
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Als je naar de uitwerking kijkt kan je daar best van spreken. En wat kunnen ons de semantics schelen, er gaan onschuldige mensen dood.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Vroeger had je de PLO en daardoor is ook de linkse solidariteit met Palestina ontstaan, prima progressieve beweging was dat trouwens, een beetje de PKK van Palestina.
Hamas is daarentegen gewoon een fascistische beweging die de bevolking in Gaza terroriseert en onderdrukt, echt verschrikkelijk dat die nuance mede door de invloed van haatbaardjes in het westen er niet meer is, Hamas is het pure kwaad.![]()
Nee.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
je bent weer van gedachten veranderd met betrekking tot die nederzettingen en kolonistenIntolerant voor intolerantie![]()
Tja, de protesterende UvA studenten zijn dit niet met je eens. En dat sentiment zal veel breder leven.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:35 schreef Cruzinats het volgende:
Vroeger had je de PLO en daardoor is ook de linkse solidariteit met Palestina ontstaan, prima progressieve beweging was dat trouwens, een beetje de PKK van Palestina.
Hamas is daarentegen gewoon een fascistische beweging die de bevolking in Gaza terroriseert en onderdrukt, echt verschrikkelijk dat die nuance mede door de invloed van haatbaardjes in het westen er niet meer is, Hamas is het pure kwaad.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je hoeft me niet serieus te nemen. Als ik dat wil ga ik naar de hoeren. Je vervalt in retoriek die niet te rijmen is. De meerderheid van de landen vindt hamas een bevrijdingsbeweging. Kritisch denken zou je toch moeten als andere landen Hamas niet als een terreur organisatie willen bestempelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Verwacht je echt serieus genomen te worden terwijl je Hamas een bevrijdingsbeweging noemt? Vindt je soms ook dat de taliban een bevrijdingsbeweging is? Kritisch denken behoort niet tot jouw vaardigheden lees ik wel.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?![]()
Niet serieus te nemen die gast. Behoort tot de vrienden van een apartheid regime en oorlogsmisdadigers.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij preekt voor eigen parochie. Ruudje is een ouderwetse WC-eend. De ontmenselijking was al ingezet door israel.![]()
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:35 schreef Cruzinats het volgende:
Hamas is daarentegen gewoon een fascistische beweging die de bevolking in Gaza terroriseert en onderdrukt, echt verschrikkelijk dat die nuance mede door de invloed van haatbaardjes in het westen er niet meer is, Hamas is het pure kwaad.![]()
Sommige landen zien Rusland ook niet als de agressor.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft me niet serieus te nemen. Als ik dat wil ga ik naar de hoeren. Je vervalt in retoriek die niet te rijmen is. De meerderheid van de landen vindt hamas een bevrijdingsbeweging. Kritisch denken zou je toch moeten als andere landen Hamas niet als een terreur organisatie willen bestempelen.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Dat zou eigenlijk al wel genoeg moeten zeggen.![]()
De meeste landen kunnen zich niet meten aan de vrijheid en beschaving die wij hier hebben opgebouwd, daar doen we dus helemaal niks mee als shithole landen als Pakistan of zuid-Afrika ons de les denkt te kunnen lezen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft me niet serieus te nemen. Als ik dat wil ga ik naar de hoeren. Je vervalt in retoriek die niet te rijmen is. De meerderheid van de landen vindt hamas een bevrijdingsbeweging. Kritisch denken zou je toch moeten als andere landen Hamas niet als een terreur organisatie willen bestempelen.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Wat deze landen vinden of denken interesseert me geen fuck, net zoals je op sociale media veel verontwaardiging kan vinden van shithole volk dat door algoritmen ook opeens een stem heeft. Gewoon optyfen met je onderontwikkelde gehuil denk ik dan bij mezelf en zo zou jij ook moeten denken als je ook maar een greintje trots had gehad.![]()
Er leven bijna twee miljoen Palestijnen in Isral die dezelfde rechten en privileges hebben als ieder ander. Hoe verklaar jij dat? Zou het kunnen zijn dat Isral een oorlog vecht tegen Hamas en niet per se tegen de Palestijnen?quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.![]()
In een recent verleden zei jequote:
Nee; kolonisatie is fout, hoe je het ook wendt of keert.
Of
Tegelijkertijd kun je het nederzettingenbeleid op de westelijke jordaanoever ronduit verwerpelijk vinden.
Of
Minister Bruins Slot wil meer sancties tegen Isralische kolonisten: ‘Moet nog wel land zijn voor Palestijnen’
Terecht, natuurlijk.
Of jij bent een communist. Dat kan, ik had dat niet verwacht. No offence![]()
In de oorlog tussen Oekrane en Rusland is Rusland natuurlijk de aggressor. En in deze oorlog in Isral, zijn de Palestijnen de agressor. Zo lastig zou dat onderscheid toch niet te maken moeten zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Sommige landen zien Rusland ook niet als de agressor.
Dat zou eigenlijk al wel genoeg moeten zeggen.Haha, dit kan echt niet meer hoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.
We hebben het hier over een groep terroristen die hun eigen barbaarse slachtpartijen met go-pro camera's hebben gefilmd en tussendoor nog even te tijd namen om helemaal euforisch naar familie te bellen om te delen hoeveel Joden ze wel niet om het leven hadden gebracht. De onzin en bizarre vormen van projectie waar jij dit topic mee vult zijn echt ongekend.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Inmiddels moet het leger Whac-A-Mole gaan spelen door een gebrek aan strategie.quote:IDF chief said to tell PM that army fighting again in parts of Gaza due to lack of strategy
IDF Chief of Staff Herzi Halevi tore into Prime Minister Benjamin Netanyahu during security consultations this weekend for the failure to develop and declare a so-called “day after” strategy for who will rule Gaza after the war, according to Channel 13 news.
“We are now operating again in Jabaliya. As long as there isn’t a diplomatic move to develop a governing body in the Strip that isn’t Hamas, we’ll have to act again and again in other places to dismantle Hamas’s infrastructure,” Halevi is quoted as saying by the network. “It will be a Sisyphean task.”
The report says other senior IDF officials urged political leaders to make decisions and formulate a strategy, without naming them. Additionally, cabinet members reportedly warned Netanyahu that Israel’s conduct and lack of decision-making in the past few weeks was “just risking lives.”
Separately, Channel 12 news reports that Netanyahu also recently tussled with Shin Bet chief Ronen Bar over the issue of strategic planning, after the latter told him that he met with Defense Minister Yoav Gallant for talks “that took into account all the fronts and considerations.”
“What?! You are holding strategic deliberations with the defense minister?” Netanyahu reportedly responded while interrupting Bar.
“What kind of a question [is that]? Of course,” Bar was said to answer.
The report says Netanyahu then noted that both the Shin Bet and Mossad are subordinate to him, not Gallant, who in turn hit back at the premier.
“You are preventing the defense minister from holding strategic deliberations? Who else will hold them if not us?” Gallant is reported to have said.
According the report, Netanyahu said strategic deliberations “are only held here,” prompting another heated response from Gallant.
“Every time you hold strategic deliberations we come prepared. It’s my duty to hold meetings in order to come here prepared. The problem is that you don’t hold these deliberations.”
Een verhit gesprek geeft ondertussen het beeld dat Netanyahu de touwtjes in handen probeert te houden.
Netanyahu was blijkbaar niet op de hoogte dat er strategische beraadslagingen tussen de veiligheidsdienst en de defensie minister zijn geweest, zonder Netanyahu 's aanwezigheid.
Opmerkelijk genoeg is het probleem alleen dat Netanyahu deze beraadslagingen blijkbaar niet houdt.![]()
De feitelijke kolonisatie van de westelijke jordaanoever != de fictieve "kolonisatie van Palestina" zoals voorgekauwd door de Sovjetunie.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In een recent verleden zei je
Nee; kolonisatie is fout, hoe je het ook wendt of keert.
Of
Tegelijkertijd kun je het nederzettingenbeleid op de westelijke jordaanoever ronduit verwerpelijk vinden.
Of
Minister Bruins Slot wil meer sancties tegen Isralische kolonisten: ‘Moet nog wel land zijn voor Palestijnen’
Terecht, natuurlijk.
Of jij bent een communist. Dat kan, ik had dat niet verwacht. No offence
Zoals gewoonlijk leg je weer de verkeerde verbanden.
Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.![]()
Je hebt weer een slachtoffer gevonden, niet?
Netanyahu is zo'n ongelofelijke malloot....quote:Op zondag 12 mei 2024 11:45 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Inmiddels moet het leger Whac-A-Mole gaan spelen door een gebrek aan strategie.
Een verhit gesprek geeft ondertussen het beeld dat Netanyahu de touwtjes in handen probeert te houden.
Netanyahu was blijkbaar niet op de hoogte dat er strategische beraadslagingen tussen de veiligheidsdienst en de defensie minister zijn geweest, zonder Netanyahu 's aanwezigheid.
Opmerkelijk genoeg is het probleem alleen dat Netanyahu deze beraadslagingen blijkbaar niet houdt.![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Sommige landen zien Rusland ook niet als de agressor.
Dat zou eigenlijk al wel genoeg moeten zeggen.![]()
![]()
Ja joh zo beschaafd dat je daar de halve planeet voor moet uitmoorden. Als je echt zo beschaafd was dan had je je eigen "jodenprobleem" niet geexporteerd naar het midden oosten maar hier aangepakt door joden als gelijken te behandelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:05 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De meeste landen kunnen zich niet meten aan de vrijheid en beschaving die wij hier hebben opgebouwd, daar doen we dus helemaal niks mee als shithole landen als Pakistan of zuid-Afrika ons de les denkt te kunnen lezen.
Wat deze landen vinden of denken interesseert me geen fuck, net zoals je op sociale media veel verontwaardiging kan vinden van shithole volk dat door algoritmen ook opeens een stem heeft. Gewoon optyfen met je onderontwikkelde gehuil denk ik dan bij mezelf en zo zou jij ook moeten denken als je ook maar een greintje trots had gehad.![]()
Natte Yahoo moet voor het oorlogstribunaal gebracht worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Netanyahu is zo'n ongelofelijke malloot....
Bullshit niet dezelfde. Is meerdere malen al aangegeven door verschillende mensenrechtenorganisaties.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er leven bijna twee miljoen Palestijnen in Isral die dezelfde rechten en privileges hebben als ieder ander. Hoe verklaar jij dat? Zou het kunnen zijn dat Isral een oorlog vecht tegen Hamas en niet per se tegen de Palestijnen?![]()
Zionistjes zijn zo makkelijk. Altijd hetzelfde lied. Ligt altijd aan een ander en als ze vast lopen is het HAMAS.. Ik vermaak me wel als ik er tijd voor heb.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Je hebt weer een slachtoffer gevonden, niet?![]()
![]()
Gelijk downplayenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nergens te zien of het Hamas is, zelfs niet of het in Gaza plaatsvind.
Wat hebben wij hieraan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Skiet nie op zooo inde'daa'quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand juicht voor Hamas. Dat snapt zelfs de Pro Isral aanhang wel alleen doen ze alsof ze het niet willen begrijpen.
Je zet jezelf voor lul.
Dat weet je?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hamas is een terroristische organisatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is een bevrijdingsbeweging. Daar het hier vanuit politiek oogpunt anders gekleurd wordt, is pech voor de mensen die dat anderen op willen dringen. Daarnaast wil het absoluut niet zeggen dat ik sympathiseer met hamas. Maar daar hebben zionistjes problemen mee. Die zijn constant bezig met het verdedigen en verdoezelen van hun eigen gedrag wat nog erger is dan dat van hamas.
En ik heb israel nog geen borsten zien afsnijden van willekeurige vrouwen terwijl ze verkacht worden waarna ze nog levens in de hens zijn gestoken.
Hoe krijg je het je vingers uit, halve.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Haha, 'gexporteerd naar het Midden-Oosten'. Dat betreft nog altijd de plek waar het Jodendom vandaan komt.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja joh zo beschaafd dat je daar de halve planeet voor moet uitmoorden. Als je echt zo beschaafd was dan had je je eigen "jodenprobleem" niet geexporteerd naar het midden oosten maar hier aangepakt door joden als gelijken te behandelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ok. ELI5, wat verschilt jouw standpunt mbt kolonisten ten opzichte van die communisten?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De feitelijke kolonisatie van de westelijke jordaanoever != de fictieve "kolonisatie van Palestina" zoals voorgekauwd door de Sovjetunie.
Zoals gewoonlijk leg je weer de verkeerde verbanden.![]()
Wil je nog steeds een land met gelijke rechten voor iedereen?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zionistjes zijn zo makkelijk. Altijd hetzelfde lied. Ligt altijd aan een ander en als ze vast lopen is het HAMAS.. Ik vermaak me wel als ik er tijd voor heb.
Kom op, je weet beter dan dit.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. ELI5, wat verschilt jouw standpunt mbt kolonisten ten opzichte van die communisten?
De kolonisten in de nederzettingen op de westelijke jordaanoever zijn echt.
Het communistische argument "Isral is een westerse kolonie gesticht op Palestijns land" is dat niet.
Had ook maanden eerder gemogen, Biden.quote:US said offering intel on Hamas leaders’ whereabouts if Israel drops major Rafah op
Biden administration reportedly also says it can give information on locations of secret tunnels in Gaza used by terror group as incentive not to enter Gaza’s southernmost city
https://www.timesofisrael(...)rops-major-rafah-op/When the student is ready, the teacher will appear.
Kwestie welke (eigen) maatstaf wordt gebruikt. Iemand die zich fijn voelt waar een religieus aangestuurde onderdrukker bepaalt hoe er geleefd moet worden zal idd de gelijkwaardige vrijheden (en verantwoordelijkheid) die een democratische samenleving biedt, verafschuwen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want zonder Hamas zouden ze een fijn leven onder zionistische bezetting en ontmenselijking hebben gehad. Isral doet niet onder voor Hamas. In alles gaan ze een stap verder dan Hamas. En ze zijn er nog trots op ook omdat ze denken dat het normaal is. Hamas weet tenminste nog dat het niet normaal is en verbergt het enigszins.
Het is niet niks om jezelf steeds weer af te vragen of hetgeen je denkt/doet/wil, de ander daarin onrecht zou aan kunnen doen. Niet dat dit heel moeilijk is wanneer je met dat besef bent opgegroeid maar wel schrijnend wanneer die ander daarin dat als onrecht willen zien.
Leven volgens andermans ingevulde regels zonder jezelf geen moment af te (hoeven) vragen wat het het eigen aandeel aan onrecht is, is een stuk eenvoudiger.
In het beste geval heb je een uitstekend leven en in het slechtste geval kun je de ander - en desnoods de goden - van allerlei nadelen dat als offer gevend, de schuld geven.
Mensen leven in Isral die haar vrijheid(sbeginselen) verafschuwen, hebben daar nog altijd alle keuze toe.
In Isral kan je ook leven zoals je zelf zou willen..... mits je de ander daar ook levend, geen geweld toebrengt.
Het vervelende van hamas is dat zij met terreur die ander tot alleen hun eigen inzicht willen brengen, niet alleen die ander maar ook burgers onder haar bestuur opofferend die moeten leven onder dat bestaande en idd meer dan openlijke juk van hamas c.s.
Doet mij denken aan een persoon die vond dat zijn eerlijkheid en biechtvermogen om anderen naar zijn beeld te vormen - willen - doen, een heel goede eigenschap zodat tegenstanders gewaarschuwd waren met wat hen als andersdenkende voortaan te wachten stond.
Om maar weer een open deur in te trappen van onze verguisde westerse leefwijze. In die open samenleving die Isral tot afschuw van tegenstanders is, kan je anderswillende toch blijven rekenen om daar op grond van gelijke rechten een ingevuld leven op te bouwen.
In de samenleving van hamas c.s., word het leven een anderszijnde simpelweg zonder enige recht hebben tot niets van enige waarde gereduceerd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Kan dat ook in het Nederlands? Aangezien dit een forum is om in het Nederlands te debatteren over het nieuws. Of vind je dat iedereen die niet meertalig is, te dom?quote:![]()
Ok. Ik begrijp serieus niet war je zegt. Ik reageerde op je post met als afsluitingquote:Op zondag 12 mei 2024 13:23 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kom op, je weet beter dan dit.
De kolonisten in de nederzettingen op de westelijke jordaanoever zijn echt.
Het communistische argument "Isral is een westerse kolonie gesticht op Palestijns land" is dat niet.
Ik dacht dat je iets tegen kolonisten had maar het is me nu, na een paar reactie van je, nog steeds niet duidelijkquote:Maar eigenlijk denk ik niet dat dit soort mensen echt geeft om de Palestijnen. Moslims haten joden en links-activisten haten "kolonisten". Met de eerste heb ik medelijden (maar geen mededogen), de tweede lach ik gewoon uit om de communistische sukkels die het zijn.![]()
Af en toe vertaler gebruiken, probleem opgelost!quote:Op zondag 12 mei 2024 14:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan dat ook in het Nederlands? Aangezien dit een forum is om in het Nederlands te debatteren over het nieuws. Of vind je dat iedereen die niet meertalig is, te dom?De door hem geposte link is overigens al in het Nederlands, slimmerik.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Moslims hebben een eigen historie. Een historie dat niet overeenkomt met de daadwerkelijke historie.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, 'gexporteerd naar het Midden-Oosten'. Dat betreft nog altijd de plek waar het Jodendom vandaan komt.![]()
Ah, het alziende oog de VS. Heel bijzonder dat Isral het dan niet weet. Vraag me af of de VS ook weet waar Poetin zit buiten z'n publieke optredens.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ah, je weet dus heel goed wat ik bedoel. Dat heb je wel doorquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik neem aan dat er meer dan genoeg moslims zijn die wl een uitstekende kennis hebben van de geschiedenis, maar het is wel merkbaar dat er binnen Islamtische kringen een duidelijke neiging is om de historie te verdraaien op manieren dat hun welgevallig is. Of dit dan is aan de hand van bijvoorbeeld de bekende theorie over 'de Chazaren', de geschiedenis van dit conflict of religie in het Midden-Oosten maakt niet veel uit. Het is allemaal geschiedvervalsing en daarom problematisch.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:33 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Moslims hebben een eigen historie. Een historie dat niet overeenkomt met de daadwerkelijke historie.
En reken er maar op dat er helaas genoeg kinderen zulk gedachtegoed thuis mee zullen krijgen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb geen vertaler die niet gebrekkig is.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Af en toe vertaler gebruiken, probleem opgelost!De door hem geposte link is overigens al in het Nederlands, slimmerik.
![]()
Hoezo * regels tellen niet voor Isral * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Isral allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?quote:Op zondag 12 mei 2024 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * regels tellen niet voor Isral * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Isral allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?![]()
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
Strapped down, blindfolded, held in diapers: Israeli whistleblowers detail abuse of Palestinians in shadowy detention center
Is dit door Israel gerunde concentratiekamp in de woestijn hier eigenlijk al ter sprake gekomen?
Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.![]()
In eerste instantie niet nee met die waanzinnige post van je. Je laatste zin viel me op omdat je meerdere keren uitgesproken hebt tegen het nederzettingenbeleid, en ik vraag je daar naar, maar dat was dus toen wartaal. Of het is nu wartaal. Vokstrekt onduidelijk.quote:
[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 12-05-2024 21:45:02 ]![]()
Daar zit je bij mij verkeerd mee.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?Ik ben nooit een voorstander geweest van die oorlog. Tenslotte is dat land door de eeuwen heen heel vaak en lang een deel van Rusland geweest.
Verder is t natuurlijk al heel vaak gezegd dat dit een idiote vergelijking is....Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Heeft Zelensky Rusland aangevallen dan?quote:Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Vrij onduidelijke foto wel...quote:Op zondag 12 mei 2024 21:25 schreef VoMy het volgende:
Strapped down, blindfolded, held in diapers: Israeli whistleblowers detail abuse of Palestinians in shadowy detention center
Is dit door Israel gerunde concentratiekamp in de woestijn hier eigenlijk al ter sprake gekomen?
[ afbeelding ]
Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.![]()
Het is gewoon te zot voor woorden. Er was een staakt het vuren en Hamas heeft die beindigd. Isral wil nu voor eens en altijd Hamas uitschakelen en net als met onkruid moet je dan alles verwijderen en niet een deel onder de grond achterlaten.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Hoezo * regels tellen niet voor Isral * wat mij opvalt is dat Hamas zich niet gewoon overgeeft om het volk te sparen. Dat zou toch de meest humane oplossing zijn ? Maar daar hoor je niks over. Alleen wat Isral allemaal doet maar de rol van Hamas blijft redelijk onbesproken. Als je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen ?
Of dat gaat lukken is een tweede, maar goed.
En ja, daar vallen burgerslachtoffers bij. Niet omdat Isral een stel klootzakken is (al is de huidige regering niet echt fris), maar omdat Hamas de burgerbevolking als schild gebruikt.
En je kan niet verlangen van Isral dat ze dan maar hun eigen bevolking steeds maar weer laat afslachten.
Er is genoeg te klagen over wat Isral doet en ik zou ook liever zien dat er vandaag een einde aan die oorlog komt. Maar feit is dat Hamas als ze het konden alle Joden zouden afslachten. Isral kan alle Palestijnen afslachten als ze willen, maar zij doen dat niet.
Hamas staat vrede in de weg. Hamas is het grootste probleem.![]()
Wtf is deze?quote:
Hoezo weet Isral dat niet, maar de VS wel? Hoezo geven ze dat niet gewoon door voordat er tienduizenden mensen onnodig gedood worden? Is dit fake news? Zoveel vragen.![]()
HamaslentetoeterstoetWhen the student is ready, the teacher will appear.
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Als je als Zelensky ziet dat je volk zo zwaar te lijden heeft dan geef je je toch over om ze verdere ellende te besparen?
Echt serieus WOWquote:Op zondag 12 mei 2024 06:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
factor maal oneindigheid.
![]()
En waar waren de autoriteiten deze terroristen stoet neer te sabelen?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://twitter.com/MfaEgypt/status/1789641974644924684
Egypte wil tussenkomen in de zaak van Zuid-Afrika tegen Isral voor het Internationaal Gerechtshof, over de vraag of Isral een genocide uitvoert onder Palestijnen in de Gazastrook.![]()
1: Jij denkt dat Israel bestaat uit magirs die alles weten ofzo? beetje rare vraag.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:17 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wtf is deze?
Hoezo weet Isral dat niet, maar de VS wel? Hoezo geven ze dat niet gewoon door voordat er tienduizenden mensen onnodig gedood worden? Is dit fake news? Zoveel vragen.
2: Omdat de VS het wil gebruiken, als manipulatie middel zodat Israel niet Rafah binnenvalt, zonder duidelijke strategie. Dat staat er toch?
3: Nee, is geen fake news.
4: Vragen vragen vragen. En soms zijn ze totaal onnodig![]()
![]()
Qua internationaal-recht is dit op geen manier goed te praten. Nogmaals: qua internationaal-recht.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:25 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd welke regels er allemaal 'helemaal niet' overtreden worden door Israel hier.
Dat heeft toch geen betekenis meer.![]()
Was dat niet al lang afgerond? En het zou geen genocide zijn geweest?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:16 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MfaEgypt/status/1789641974644924684
Egypte wil tussenkomen in de zaak van Zuid-Afrika tegen Isral voor het Internationaal Gerechtshof, over de vraag of Isral een genocide uitvoert onder Palestijnen in de Gazastrook.![]()
Die stonden de kruising af te sluiten zodat deze terroristen hun gang konden gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waar waren de autoriteiten deze terroristen stoet neer te sabelen?![]()
![]()
Dat doen ze al maanden. Het artikel zeker niet gelezen?quote:quote:"We could also, in fact, help them target the leaders, including [Hamas leader Yahya] Sinwar, which we are, frankly, doing with the Israelis on an ongoing basis," he said.
The Washington Post report came after two officials familiar with the matter told The Times of Israel on Friday that Sinwar is not hiding in Rafah, citing recent intelligence assessments that placed the Hamas leader in underground tunnels in the Khan Younis area.
[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 13-05-2024 00:24:08 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:Op zondag 12 mei 2024 21:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar zit je bij mij verkeerd mee.Ik ben nooit een voorstander geweest van die oorlog. Tenslotte is dat land door de eeuwen heen heel vaak en lang een deel van Rusland geweest.
Verder is t natuurlijk al heel vaak gezegd dat dit een idiote vergelijking is....Ik doel erop dat het makkelijk gezegd is dat je je maar over moet geven als je in oorlog bent en jouw volk lijdt eronder.quote:
Het zijn inderdaad twee verschillende oorlogen.![]()
Geweldige strategie:
Je zou haast gaan denken dat Netanyahu baat heeft bij het voortduren van de oorlog in Gaza ...
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 13-05-2024 05:12:28 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Allemaal antisemieten!“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Een reminder:
Brzeziński speelde in 1978 als veiligheidsadviseur van Jimmy Carter een belangrijke rol bij onder meer de onderhandelingen voor de Camp David-akkoorden tussen Egypte en Isral.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Blinken gelooft er ook niet in dat een aanval op Rafah het einde van Hamas betekent.:
En Israel heeft nog steeds geen plan hoe het verder zou moeten na de oorlog.
Je zou haast gaan denken dat Netanyahu baat heeft bij het voortduren van de oorlog in Gaza ...“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Laten we dat ook eens gaan doen bij elk moslim die graat spreken want islamitische Staat en Al-Qaida.quote:Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
De nieuwe nazi'squote:
Stel goorlappen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Jerry Seinfeld is een uitgesproken liefhebber van Israels koloniale, moordzuchtige praktijken. Weglopen als deze juichlaaf voor genocide staat te spreken lijkt me een redelijke actie.quote:![]()
Hamas = Gaza, Gaza = Hamas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
De bevolking is compleet gebrainwashed en geindoctrineerd. Martelaars voor de vernietiging van Isral en het Joodse volk, met als toetje haat voor het Westen en progressieve Islam.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Walk out and Stay outquote:
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Mooi om te zien dat 95% gewoon blijft zitten en boe roept, duidelijk dat het anti Isral kamp een kleine hysterisch schreeuwende minderheid is.quote:3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Wel een minderheid die een succesvolle mars door de instituten heeft gemaakt, getuige de bizarre en obsessieve anti-Isral haat in de media, onderwijs en bestuurders. Kijk eens het 8 uur journaal, elke dag een eenzijdige item over Gaza. In deze items worden ook alleen Palestijnen (kritiekloos) aan het woord gelaten, Israliers niet. Ditzelfde zie je ook bij het verslaan van de Amerikaanse verkiezingen, dan laat het 8 uur journaal ook alleen Democraten aan het woord, nooit Republikeinen.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat 95% gewoon blijft zitten en boe roept, duidelijk dat het anti Isral kamp een kleine hysterisch schreeuwende minderheid is.
Die extreme selectiviteit en eenzijdigheid zijn de pilaren van staatspropaganda.![]()
![]()
Ach, da's vervelend voor Hamas.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nah, Netanyahu is hierin niet alleen bepalend. Er lijkt gewoon een groot gat te zitten tussen politici daar en militaire experts, hoge pieten die wel daaderkelijk verstand hebben van militaire strategie.quote:![]()
Antisemitisme is onnodig zwaar, en helemaal nergens goed voor om mensen die je niet kent zo te labelen.quote:
Wel zijn het studenten die het 'blijkbaar' nodig vinden om te staan voor iets, wat ze allang hebben verloren. Er komt geen 'vrij' Palestina. Nooit meer.![]()
Hij heeft hier gelijk. Punt is alleen: de andere kant (Hamas, islamitic jihad) is ook geradicaliseerd. En dan heb je ook nog eens pro-Palestina figuren in het westen, die niet zelden bestaan uit schorem met maskers.quote:Op maandag 13 mei 2024 07:25 schreef Kijkertje het volgende:
Een reminder:
[ x ]
Brzeziński speelde in 1978 als veiligheidsadviseur van Jimmy Carter een belangrijke rol bij onder meer de onderhandelingen voor de Camp David-akkoorden tussen Egypte en Isral.
Dus ja: Israel heeft in al die jaren aan positieve pr verloren. Absoluut. Maar hun tegenstanders doen het wat dat betreft ook niet best.![]()
En hier laat je je eigen radicalisme zien. Jerry Sienfield is liberaal-zionist. Als dat al niet meer van je mag...quote:Op maandag 13 mei 2024 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jerry Seinfeld is een uitgesproken liefhebber van Israels koloniale, moordzuchtige praktijken. Weglopen als deze juichlaaf voor genocide staat te spreken lijkt me een redelijke actie.![]()
Inderdaad, wat ze eigenlijk willen is dat Isral niet meer bestaat, en dat zal nooit gebeuren.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:37 schreef theunderdog het volgende:
Wel zijn het studenten die het 'blijkbaar' nodig vinden om te staan voor iets, wat ze allang hebben verloren. Er komt geen 'vrij' Palestina. Nooit meer.![]()
Oh, neuh. Niet eens perse. Ook terug naar de grenzen van 67 gaat niet gebeuren. Sterker nog: Israel gaat geen enkele nederzettingen opgeven (enkel wat illegale buitenposten, omdat dan achteraf blijkt dat dat volgens hun eigen juridische systeem niet mag).quote:Op maandag 13 mei 2024 10:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Inderdaad, wat ze eigenlijk willen is dat Isral niet meer bestaat, en dat zal nooit gebeuren.
Ook gaat er in de toekomst geen enkele internationale macht zijn die Israelische kolonisten gedwongen laat deporteren, zodat de Palestijnen er weer kunnen wonen.
Waarom niet? omdat Palestijnen op geopolitieke schaal volstrekt irrelevant zijn. Let op: dit vind ik als individu ook heel cynisch en naargeestig om te moeten constateren. Maar het is zo.![]()
De nazi's zijn ooit aan de macht gekomen terwijl die standpunten hadden die -toen al- extreem waren. Het gebeurde naast ons - dus waarom heb je zo'n moeite om te geloven dat dat kan?quote:Op maandag 13 mei 2024 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Wel een minderheid die een succesvolle mars door de instituten heeft gemaakt, getuige de bizarre en obsessieve anti-Isral haat in de media, onderwijs en bestuurders. Kijk eens het 8 uur journaal, elke dag een eenzijdige item over Gaza. In deze items worden ook alleen Palestijnen (kritiekloos) aan het woord gelaten, Israliers niet. Ditzelfde zie je ook bij het verslaan van de Amerikaanse verkiezingen, dan laat het 8 uur journaal ook alleen Democraten aan het woord, nooit Republikeinen.
Die extreme selectiviteit en eenzijdigheid zijn de pilaren van staatspropaganda.
Ja, het is een luidkeelse minderheid, maar desalniettemin moet de meerderheid niet zwijgen deze keer.Intolerant voor intolerantie![]()
@Kijkertje, wat vind je van dit nieuws?quote:
Ik vraag dit aan jou, omdat je alleen anti-Isralische berichten plaatst. Ben benieuwd wat je van deze informatie vindt.Intolerant voor intolerantie![]()
Seinfeld, wat een bazenserie was en is dat toch...quote:Op maandag 13 mei 2024 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jerry Seinfeld is een uitgesproken liefhebber van Israels koloniale, moordzuchtige praktijken. Weglopen als deze juichlaaf voor genocide staat te spreken lijkt me een redelijke actie.
Gelukkig lopen hier heen figuren rond die de acties van Hamas goedpraten...
Oh, wacht...![]()
![]()
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
@:Kijkertje, wat vind je van dit nieuws?
Ik vraag dit aan jou, omdat je alleen anti-Isralische berichten plaatst. Ben benieuwd wat je van deze informatie vindt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Het is inderdaad gewoon een andere telling. Heeft verder geen zin om te benadrukken, het blijft toch niet hangen bij de mensen die het niet willen weten.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.![]()
Het ministerie van Volksgezondheid van Gaza heeft verklaard dat 21.720 slachtoffers over volledige gegevens beschikken, terwijl 11.371 namen onvolledige gegevens hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.
Kortom: OCHA rapporteerde geen dramatische daling van het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen; het rapporteert nu alleen gedentificeerde slachtoffers.![]()
Behoorlijk dom?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.
Het blaast het hele genocide-argument omver, dus waarom vind je dat dom? Of vind je jezelf dom, omdat je zo gemakkelijk mee bent gegaan in dat genocideverhaal?Intolerant voor intolerantie![]()
Je weet niet wat die vrouwen en kinderen minderjarigen deden. Je gaat er vanuit dat het allemaal onschuldige burgers waren. Maar is een zestienjarige munitie aan het brengen (of iets dergelijks) moet je die dan wel zo classificeren?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En terecht. Dat doen ze in elk ander conflict ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ministerie van Volksgezondheid van Gaza heeft verklaard dat 21.720 slachtoffers over volledige gegevens beschikken, terwijl 11.371 namen onvolledige gegevens hebben.
Kortom: OCHA rapporteerde geen dramatische daling van het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen; het rapporteert nu alleen gedentificeerde slachtoffers.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat is terecht?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En terecht. Dat doen ze in elk ander conflict ook.![]()
Haha. Seinfeld gaat rustig op safari door gekoloniseerd gebied maar hij heeft zichzelf een labeltje gegeven dus kritiek mag nietquote:Op maandag 13 mei 2024 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hier laat je je eigen radicalisme zien. Jerry Sienfield is liberaal-zionist. Als dat al niet meer van je mag...interesseert mij het nou hoe jij of hij zich zou noemen, hij blijft een lul eersteklas en iedereen die hem daarom niet hoeft te zien heeft daar het volste recht toe.
![]()
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Was dat niet het hele reported vs verified verhaal wat het verschil verklaart? Overigens behoorlijk dom om hier een punt van te maken... 5000 vrouwen en 8000 kinderen of 9500 en 14500.... maakt dat de daden van Isral ineens minder erg? Lijkt me niet.Dat is niet helemaal het punt van dat artikel. Het aantal gesneuvelde vrouwen en kinderen ligt daadwerkelijk veel lager dan door Hamas opgegeven. Dat hebben ze kunnen vaststellen door de doden met identificatie te "gebruiken" om het percentage te herberekenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ministerie van Volksgezondheid van Gaza heeft verklaard dat 21.720 slachtoffers over volledige gegevens beschikken, terwijl 11.371 namen onvolledige gegevens hebben.
Kortom: OCHA rapporteerde geen dramatische daling van het aantal slachtoffers onder vrouwen en kinderen; het rapporteert nu alleen gedentificeerde slachtoffers.
Het gaat er dus om dat het aantal vrouwen en kinderen onder de doden, op zo'n 70% werden geschat. Onderzoek wijst nu uit dat onder de gedentificeerde doden, het percentage vl lager ligt (37%). Het is aannemelijk dat dat percentage ook geldt voor de niet-gedentificeerde doden.
Dit is nog maar een deel van de discussie, want zoals iemand anders al zei, er zijn ook nuances te maken bij "vrouwen en kinderen" (vooral die laatste). Een vijftienjarige Hamasstrijder is in dit overzicht natuurlijk ook een kind.
Dus het argument "het aantal dode vrouwen en kinderen ligt veel lager dan oorspronkelijk opgegeven" is accuraat - en werpt een heel ander licht op de zaak.
Ben je bereid om je standpunten te heroverwegen, nu je dit weet?Intolerant voor intolerantie![]()
Hij gaat een land bezoeken. Brrrrr zo eng !quote:Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Haha. Seinfeld gaat rustig op safari door gekoloniseerd gebied maar hij heeft zichzelf een labeltje gegeven dus kritiek mag nietinteresseert mij het nou hoe jij of hij zich zou noemen, hij blijft een lul eersteklas en iedereen die hem daarom niet hoeft te zien heeft daar het volste recht toe.
Echt, asjeblieft zeg.![]()
Mijn post was slechts een nuance. Dat 'niet gedentificeerde' niet inhoudt dat ze niet dood zijn. Was dus op geen manier een 'standpunt'.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet helemaal het punt van dat artikel. Het aantal gesneuvelde vrouwen en kinderen ligt daadwerkelijk veel lager dan door Hamas opgegeven. Dat hebben ze kunnen vaststellen door de doden met identificatie te "gebruiken" om het percentage te herberekenen.
Het gaat er dus om dat het aantal vrouwen en kinderen onder de doden, op zo'n 70% werden geschat. Onderzoek wijst nu uit dat onder de gedentificeerde doden, het percentage vl lager ligt (37%). Het is aannemelijk dat dat percentage ook geldt voor de niet-gedentificeerde doden.
Dit is nog maar een deel van de discussie, want zoals iemand anders al zei, er zijn ook nuances te maken bij "vrouwen en kinderen" (vooral die laatste). Een vijftienjarige Hamasstrijder is in dit overzicht natuurlijk ook een kind.
Dus het argument "het aantal dode vrouwen en kinderen ligt veel lager dan oorspronkelijk opgegeven" is accuraat - en werpt een heel ander licht op de zaak.
Ben je bereid om je standpunten te heroverwegen, nu je dit weet?
Hoeveel slachtoffers er uiteindelijk zijn gevallen weten we pas als deze gaza oorlog voorbij is. En waarschijnlijk is het ook dan niet geheel accuraat.![]()
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Behoorlijk dom?
Het blaast het hele genocide-argument omver, dus waarom vind je dat dom? Of vind je jezelf dom, omdat je zo gemakkelijk mee bent gegaan in dat genocideverhaal?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
We weten toch al veel langer dat bepaalde bureaucratische instituties bolwerken zijn van bepaalde ideologien of politieke partijen, en niet alleen de NPO.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Wel een minderheid die een succesvolle mars door de instituten heeft gemaakt, getuige de bizarre en obsessieve anti-Isral haat in de media, onderwijs en bestuurders. Kijk eens het 8 uur journaal, elke dag een eenzijdige item over Gaza. In deze items worden ook alleen Palestijnen (kritiekloos) aan het woord gelaten, Israliers niet. Ditzelfde zie je ook bij het verslaan van de Amerikaanse verkiezingen, dan laat het 8 uur journaal ook alleen Democraten aan het woord, nooit Republikeinen.
Die extreme selectiviteit en eenzijdigheid zijn de pilaren van staatspropaganda.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Dus een ideologie die een existentieel gevaar voor de rest van de wereld vormt moet ten alle tijden blijven bestaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
De vernietiging van en de voortdurende strijd tegen het Nazisme en Fascisme was en is dan ook genocide?A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
En dan de vraag die daarbij hoort: Hoeveel Amerikaanse burgers kwamen om door Duitse bombardementen en hoeveel Duitse burgers kwamen om door Amerikaanse bombardementen?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dus een ideologie die een existentieel gevaar voor de rest van de wereld vormt moet ten alle tijden blijven bestaan?
De vernietiging van en de voortdurende strijd tegen het Nazisme en Fascisme was en is dan ook genocide?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het gaat niet enkel om het aantal doden, maar ook in de context. Zo zou het aantal doden wat je nu in Gaza ziet, behoorlijk schokkend zijn als Gaza veel meer oppervlakte had, waardoor Israel veel makkelijker onschuldige slachtoffers kon voorkomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Genocide gaat niet alleen om het aantal doden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
Gaza is 45 km qua oppervlakte, vol het ondergrondse tunnels en terrorisme.![]()
Sorry, jouw reactie zat er ook tussen, dat was niet echt de bedoelning.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn post was slechts een nuance. Dat 'niet gedentificeerde' niet inhoudt dat ze niet dood zijn. Was dus op geen manier een 'standpunt'.
Hoeveel slachtoffers er uiteindelijk zijn gevallen weten we pas als deze gaza oorlog voorbij is. En waarschijnlijk is het ook dan niet geheel accuraat.
Ik was op Ronald-Koeman aan het antwoorden.
Ieder heeft zo zijn/haar bedoelningen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sorry, jouw reactie zat er ook tussen, dat was niet echt de bedoelning.
Ik was op Ronald-Koeman aan het antwoorden.![]()
Ik snap je onwil; dat is hoe congnitieve dissonantie werkt. Dit conflicteert met wat jij "weet" dat de juiste visie op de zaak is, dus roept het onwil op. En het bewijst dat je een mens bent.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar dit betekent dat, als het percentage inderdaad zoveel lager ligt, Isral moeite neemt om burgers te ontzien in de strijd. En als het doel van Isral is om genocide te plegen, dan kan dat niet. Hier schakelt het ene het andere uit.
Dus, geen genocide-intentie van Isral. Wat vind je daarvan?Intolerant voor intolerantie![]()
En haarstijlen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ieder heeft zo zijn/haar bedoelningen.
Ik blijf toch echt benieuwd hoe tegenstanders van de acties van Isral zlf die aanval van Hamas op 7 oktober zouden beantwoorden. Hamas dringt jouw grondgebied binnen en mishandelt, doodt en ontvoert een grote hoeveelheid mensen. Deze (gegijzelden) nemen ze mee naar Gaza om daar vast te houden. Dit doen ze tussen de burgerbevolking in omdat ze dondersgoed weten dat een aanval van de tegenstander (Isral) op hun verdedigingsposities (waar dus ook burgerbevolking zich bevindt) op felle reacties van de wereld zal leiden.
Daarnaast heeft praten geen zin want in hun manifest staat dat Isral van de kaart geveegd zou moeten worden.
Wat zouden de tegenstanders van de acties van Isral doen om de ontvoerden te bevrijden en te voorkomen dat Hamas ooit nog zo'n aanval zou kunnen doen?![]()
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dus een ideologie die een existentieel gevaar voor de rest van de wereld vormt moet ten alle tijden blijven bestaan?Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.quote:De vernietiging van en de voortdurende strijd tegen het Nazisme en Fascisme was en is dan ook genocide?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze slopen de complete militaire infrastructuur van Hamas. Daarna mogen die voor de eigen burgers gaan zorgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.
[..]
Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De Isralirs komen de Palestijnen bevrijden van Hamas? Sinds wanneer? Zelfs Isral zelf framed het niet eens zo. Logisch ook, want dan zou er niet zoveel voedsel en hulpgoederen worden tegengehouden en zou Isral de grenzen open moeten zetten om Palestijnse burgers te laten vluchten en op te vangen en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Wat Isral doet heeft geen gelijkenis met wat de geallierden deden tijdens WOII.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan de vraag die daarbij hoort: Hoeveel Amerikaanse burgers kwamen om door Duitse bombardementen en hoeveel Duitse burgers kwamen om door Amerikaanse bombardementen?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
allemaal propaganda uit de retoriek van 9/11. We zouden Afghanistan bevrijden, Irak en Iran.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Isralirs komen de Palestijnen bevrijden van Hamas? Sinds wanneer? Zelfs Isral zelf framed het niet eens zo. Logisch ook, want dan zou er niet zoveel voedsel en hulpgoederen worden tegengehouden en zou Isral de grenzen open moeten zetten om Palestijnse burgers te laten vluchten en op te vangen en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Wat Isral doet heeft geen gelijkenis met wat de geallierden deden tijdens WOII.![]()
Isral wil ook geen ideologie vernietigen maar de militaire capaciteiten van hamas. Plus dat ze een stuk afschrikking willen bewerkstelligen om anderen vooral niet op het idee te brengen hetzelfde te doen als hamas.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke ideologie is Isral hier aan het vernietigen dan? Antisemitisme? Pro-Palestina sentiment? Islamitisch terreur? Geen van allen kan verslagen worden op de manier die Isral doet. Het maakt het zelfs alleen maar meer en erger. Volgens mij heeft Isral die illusie ook niet, ze willen de Palestijnen incl. Hamas gewoon klein maken en onder de duim houden. Ze zullen niet zo dom/ver heen zijn dat ze echt denken dat ze n van bovenstaande ideologin daadwerkelijk kunnen vernietigen.
[..]
Nee, wat hebben die dingen met deze oorlog/genocide te maken? Nazisme en fascisme bestaan overigens ook nog steeds, dus niet een heel erg sterk verband om te trekken om je punt te maken.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Netanyahu heeft meteen na de (verschrikkelijke) aanslag van Hamas c.s., verklaard dat hij zich niets zou aantrekken van het internationaal (oorlogs)recht, dat hij de kaart van het Midden-Oosten ging wijzigen en dat de Gazanen naar Egypte moesten verhuizen. De aanslag had hij overigens vrij gemakkelijk kunnen verhinderen omdat hij volledig op de hoogte was van de geplande aanslag en het moment dat die tot uitvoering zou komen. Verder zou er geen voedsel, drinkwater en olie het gebied inkomen. Dit alles met het doel om Gaza te ontdoen van de inwoners en het gebied schoon te vegen.
Onder vrij zware internationale druk heeft hij drie dagen nodig gehad om samen met zijn zoons tot enige bezinning te komen.
Het kostte desalniettemin heel erg veel moeite om hem ook maar enigszins zover te krijgen dat hij zich iets meer richtte naar de internationale normen.
Maar het bombarderen en opblazen van burger-woonblokken, allerlei andere civiele doelen, het bombarderen van ambulances, het belegeren en vernietigen van ziekenhuizen, het bombarderen van tientallen Gazaanse monumenten, het vernietigen van de vissersvloot, het vernietigen van de olijfgaarden, het vermoorden van weerloze totaal niet bewapende of bedreigende burgers, het vermoorden van meer dan honderd journalisten en hun familie, etc. etc.. heeft totaal niets van doen met het bestrijden van Hamas-strijders en andere strijdgroepen.
Op dit moment worden voedsel, drinkwater en olie (met name benodigd voor het functioneren van de nog werkende ziekenhuizen) maar heel mondjesmaat toegelaten en nu zelfs helemaal niet meer, Er zijn al heel wat patinten en verplegend personeel en medici van ziekenhuizen omgekomen, en ook al heel wat mensen die van honger of dorst het begeven hebben.
Dat de Isralische regering en/of het Isralische leger zich op een correcte manier zouden gedragen is een farce.![]()
Ik ben benieuwd naar de inhoudelijke mening van @HowardRoark hieropquote:Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Pegos het volgende:
Netanyahu heeft meteen na de (verschrikkelijke) aanslag van Hamas c.s., verklaard dat hij zich niets zou aantrekken van het internationaal (oorlogs)recht, dat hij de kaart van het Midden-Oosten ging wijzigen en dat de Gazanen naar Egypte moesten verhuizen. De aanslag had hij overigens vrij gemakkelijk kunnen verhinderen omdat hij volledig op de hoogte was van de geplande aanslag en het moment dat die tot uitvoering zou komen. Verder zou er geen voedsel, drinkwater en olie het gebied inkomen. Dit alles met het doel om Gaza te ontdoen van de inwoners en het gebied schoon te vegen.
Onder vrij zware internationale druk heeft hij drie dagen nodig gehad om samen met zijn zoons tot enige bezinning te komen.
Het kostte desalniettemin heel erg veel moeite om hem ook maar enigszins zover te krijgen dat hij zich iets meer richtte naar de internationale normen.
Maar het bombarderen en opblazen van burger-woonblokken, allerlei andere civiele doelen, het bombarderen van ambulances, het belegeren en vernietigen van ziekenhuizen, het bombarderen van tientallen Gazaanse monumenten, het vernietigen van de vissersvloot, het vernietigen van de olijfgaarden, het vermoorden van weerloze totaal niet bewapende of bedreigende burgers, het vermoorden van meer dan honderd journalisten en hun familie, etc. etc.. heeft totaal niets van doen met het bestrijden van Hamas-strijders en andere strijdgroepen.
Op dit moment worden voedsel, drinkwater en olie (met name benodigd voor het functioneren van de nog werkende ziekenhuizen) maar heel mondjesmaat toegelaten en nu zelfs helemaal niet meer, Er zijn al heel wat patinten en verplegend personeel en medici van ziekenhuizen omgekomen, en ook al heel wat mensen die van honger of dorst het begeven hebben.
Dat de Isralische regering en/of het Isralische leger zich op een correcte manier zouden gedragen is een farce.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: