POLLquote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
Hier komt echt geen rechter aan te pas.quote:Op zondag 21 april 2024 12:00 schreef Fok-it het volgende: [..] Mwah. Dit is denk iets te makkelijk. Een valse aangifte gaat over een misdrijf wat niet gepleegd is waarvan je weet dat het niet gepleegd is. Dit is een kwestie van een rechter die moet kijken of de term toepasbaar is op de woorden van Timmermans. Maar Wilders is natuurlijk niet strafbaar omdat hij er een huilie definitie van bedreigen op nahoudt
Dat geloof ik ook niet nee. Maar dit is wel een situatie waarin iemand het recht heeft om zich bedreigd te voelen en aangifte te doen. Itt iemand die daadwerkelijk vals aangifte doetquote:Op zondag 21 april 2024 12:51 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hier komt echt geen rechter aan te pas.
Je bedoelt datzelfde links dat 'From the river to the sea" loopt te zingen maar daarmee echt niet de genocide van Israėl bedoelen?!quote:Op zondag 21 april 2024 12:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Links heeft verder geen enkel politiek verhaal dat stemmen trekt, behalve het verdacht maken van rechts en het oproepen tot geweld daartegen.
Ah, het probleem is NSC.quote:Op zondag 21 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hebben nu geen meerderheid, hebben NSC nodig, en die ligt dwars.
Onzin. Als je zegt dat je iemand wat aan gaat doen, neemt de politie het ook niet aan. Als je zegt 'Ik ga je met een bijl slaan' dan is dat wel een bedreiging. Enorm verschil, waarbij het bij de eerste helemaal niet duidelijk is of daar geweld bij hoort. Die tweede is wel duidelijk. Het is niet zo dat je aangifte doet en het dan altijd maar voor de rechter komt, het is geen civiele zaak bij een aangifte. Die moet je dan zelf ook nog opzetten.quote:Op zondag 21 april 2024 11:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat is dan aan de rechter om te bepalen of het bedreiging is. En Wilders mag het opvatten als bedreiging. In de verste verte is er geen sprake van valse aangifte.
Wat jij er van 'vindt' (met je "is") mag je zelf weten.
Dat mag ik hopen, gezien ik op GL gestemd heb.quote:Op zondag 21 april 2024 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha jij lijkt op een Groenlinkser.
De politie heeft het recht om er niks mee te doen, aangezien het duidelijk geen bedreiging is.quote:Op zondag 21 april 2024 12:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook niet nee. Maar dit is wel een situatie waarin iemand het recht heeft om zich bedreigd te voelen en aangifte te doen. Itt iemand die daadwerkelijk vals aangifte doet
We zouden dan ook aangifte kunnen doen tegen veel automobilisten, aangezien veel automobilisten de tragere weggebruikers ook demoniseren.quote:Op zondag 21 april 2024 12:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, gezien zijn uitspraak over een of andere moskee (alles er aan doen om het te voorkomen) neem ik aan dat een heleboel mensen die hard schreeuwen om aangifte tegen Timmermans ook gelijk even aangifte willen tegen Wilders. Hij sloot niet uit dat hij een kernbom op die moskee wilde gooien.
Ik doe de zeer gewaagde voorspelling dat er geen aangifte komt.quote:Op zondag 21 april 2024 12:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook niet nee. Maar dit is wel een situatie waarin iemand het recht heeft om zich bedreigd te voelen en aangifte te doen. Itt iemand die daadwerkelijk vals aangifte doet
Onzinnig frame, het is niet links dat 'From the river to the sea" zingt, het is juist extreem-rechtsquote:Op zondag 21 april 2024 12:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je bedoelt datzelfde links dat 'From the river to the sea" loopt te zingen maar daarmee echt niet de genocide van Israėl bedoelen?!
Nee, komt niet bij de rechter (zie post hierboven)Een valse aangifte zal het ook niet worden, want er wordt niet eens een aangifte opgenomen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Dit is denk iets te makkelijk. Een valse aangifte gaat over een misdrijf wat niet gepleegd is waarvan je weet dat het niet gepleegd is.
Dit is een kwestie van een rechter die moet kijken of de term toepasbaar is op de woorden van Timmermans. Maar Wilders is natuurlijk niet strafbaar omdat hij er een huilie definitie van bedreigen op nahoudt
Er zijn altijd wel idioten die dit soort Tweets van Geert Wilders letterlijk nemen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik doe de zeer gewaagde voorspelling dat er geen aangifte komt.
Wat is dat toch altijd met 'demoniseren!'-roepers dat ze altijd zelf er alles aandoen om politici waar ze het niet mee eens zijn enorm zwart te maken? Je hebt in dit topic niets anders dan dat gedaan.quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Timmermans (brrr, krijg die naam bijna niet uit mijn vingers, akelige man) premier wordt, is Nederland verloren.
Het is vooral de media die als een stel hyena's op dit soort taferelen duiken. En dat weet Wilders, dus daar maakt hij graag gebruik van. Henk en Ingrid zullen tijdens het consumeren van een Schultenbräu en een zak wokkels melding krijgen van een aangifte en de schade is aangericht.quote:Op zondag 21 april 2024 12:59 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel idioten die dit soort Tweets van Geert Wilders letterlijk nemen.
quote:Op zondag 21 april 2024 13:02 schreef Koffieplanter het volgende:
tijdens het consumeren van een Schultenbräu en een zak wokkels
Is het demoniseren als ik zeg dat ik iemand niet mag?quote:Op zondag 21 april 2024 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met 'demoniseren!'-roepers dat ze altijd zelf er alles aandoen om politici waar ze het niet mee eens zijn enorm zwart te maken? Je hebt in dit topic niets anders dan dat gedaan.
'Een beter milieu'
Dat is niet wat je doet, dat weet je ook wel. Jeetje, wat zijn de rechtse trollen extra kinderachtig vandaag.quote:Op zondag 21 april 2024 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het demoniseren als ik zeg dat ik iemand niet mag?
Extreem links bestaat niet. Er zijn geen twee slechte kanten.quote:Op zondag 21 april 2024 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach man een bejaarde man die per ongeluk een s in de autocue ziet. En als we het hebben over een sfeertje creėren noemt Geertje zelfs zijn aanstaande coalitiegenoten enge mannetjes deze week. Dit is gewoon het zoveelste bewijs dat het politieke hoefijzer waar is en extreem rechts heel veel lijkt op de concurrentie aan de linkerflank. Extreem slachtofferschap opzoeken bij iedere scheet in dit geval.
Dat is niet wat je zei.quote:Op zondag 21 april 2024 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het demoniseren als ik zeg dat ik iemand niet mag?
Ja de 'belediging is een keuze'-groep. Wilders doet al 20 jaar niets anders dan tegen benen schoppen en zijn aanhang doet vrolijk mee. Hij kiest al 20 jaar harde taal in de politiek, tot zeer persoonlijk aan toe. Ik had geen hoge pet van zijn aanhang op, maar vandaag zijn ze weer eens enorm door e mand gevallen.quote:Op zondag 21 april 2024 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ach kom, natuurlijk voelt Wilders zich niet bedreigd door Timmermans' uitlatingen. Dit is politiek theater. Wilders kan hiermee mooi de aandacht afleiden van de vastgelopen en uitzichtloze formatie. Z'n achterban smult ervan, want die kan zich weer heerlijk wentelen in de eeuwige slachtofferrol en weer fijn ongegeneerd haten op Timmermans.
Op Twitter lees ik ook dat 'woorden ertoe doen'. Aldus de fans van een politicus die niets anders doet dan schelden, tieren en zijn tegenstanders uitmaken voor stront.
Natuurlijk bestaat die wel.quote:Op zondag 21 april 2024 13:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Extreem links bestaat niet. Er zijn geen twee slechte kanten.
Alleen vandaag?quote:Op zondag 21 april 2024 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is niet wat je doet, dat weet je ook wel. Jeetje, wat zijn de rechtse trollen extra kinderachtig vandaag.
Neuh, sowieso ook tijdens corona. De meest afschuwelijke dingen over politici, wetenschappers, media en virologen voorbij zien komen. Mara toen was het allemaal terecht, want dan moeten ze maar niet zo vaak op tv komen.quote:
Ik heb zo'n hekel aan die man dat ik zijn naam niet eens wil noemen. Hoe is dat demoniseren? Wat anderen vinden, moeten anderen weten. Ik mag deze mening hebben en zeggen.quote:
For the record: ik heb het niet over demoniseren gehad. Ik zei slechts dat je niet zei "dat je iemand niet mag". Dit is wat je zei:quote:Op zondag 21 april 2024 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hekel aan die man dat ik zijn naam niet eens wil noemen. Hoe is dat demoniseren? Wat anderen vinden, moeten anderen weten. Ik mag deze mening hebben en zeggen.
Dat is NIET "Ik mag Timmermans niet". En is op zijn minst enorme stemmingmakerij.quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Timmermans (brrr, krijg die naam bijna niet uit mijn vingers, akelige man) premier wordt, is Nederland verloren.
Geert Wilders organiseert tenminste geen hele congressen die niet in het teken staan om het gedachtegoed van de eigen partij te verdedigen maar waarbij uitsluitend de aanval wordt opgezocht naar partijen uit het andere politieke spectrum. Zie de congressen van GL/PvdA en D66 onlangs.quote:Op zondag 21 april 2024 13:24 schreef capricia het volgende:
Wat is die Wilders een jankbal zeg. Eindeloos uitdelen, en nu meteen gaan huilen.
Uiteraard mag de politie dit terzijde schuiven maar dat maakt het nog steeds geen "valse aangifte" zoals iemand hier heel stellig zat te verkondigen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:56 schreef grrrrg het volgende:
De politie heeft het recht om er niks mee te doen, aangezien het duidelijk geen bedreiging is.
https://slachtofferwijzer.nl/geweld/bedreiging#intimidatie
En wat is daar mis mee? Dat is mijn mening. Als GL mee gaat regeren, dan komen er alleen nog maar meer asielzoekers hierheen. Dan worden mensen, die als alleenstaande 2 kamers over hebben in hun sociale huurwoning, gedwongen iemand in huis te nemen. Hetgeen die mensen, uiteraard, niet pikken. Er zal opstand tegen dit soort ideeėn komen en die opstand gaat gesteund worden door andere burgers die de overlast van deze cultuurverrijkers ook beu zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
For the record: ik heb het niet over demoniseren gehad. Ik zei slechts dat je niet zei "dat je iemand niet mag". Dit is wat je zei:
[..]
Hoe zou dat komen denk je? Dat er geen leden-congressen van de PVV zijn..quote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geert Wilders organiseert tenminste geen hele congressen die niet in het teken staan om het gedachtegoed van de eigen partij te verdedigen maar waarbij uitsluitend de aanval wordt opgezocht naar partijen uit het andere politieke spectrum. Zie de congressen van GL/PvdA en D66 onlangs.
Waar komt die haat toch vandaan? Je kunt hem te soft vinden op immigratie, of vinden dat hij te elitair is, of te prekend over klimaatbeleid, maar dat is toch geen reden om iemand te haten?quote:Op zondag 21 april 2024 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hekel aan die man dat ik zijn naam niet eens wil noemen. Hoe is dat demoniseren? Wat anderen vinden, moeten anderen weten. Ik mag deze mening hebben en zeggen.
Dat is echt pure bullshit.quote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Dat is mijn mening. Als GL mee gaat regeren, dan komen er alleen nog maar meer asielzoekers hierheen. Dan worden mensen, die als alleenstaande 2 kamers over hebben in hun sociale huurwoning, gedwongen iemand in huis te nemen. Hetgeen die mensen, uiteraard, niet pikken. Er zal opstand tegen dit soort ideeėn komen en die opstand gaat gesteund worden door andere burgers die de overlast van deze cultuurverrijkers ook beu zijn.
Dit gaat em niet worden! Nederland is vol. Er zijn geen huizen en, vanwege milieu, kan er ook nauwelijks gebouwd worden. Ter Apel overstroomt en COA wordt ervoor gestraft! Alsof zij er iets aan kunnen doen dat er een niet te stoppen stroom mensen hierheen trekt.
Er moeten maatregelen komen die het onaantrekkelijk maken om naar Nederland te komen. Maak kampen met barakken, laat ze gaan werken voor hun geld (en anders minimaal leefgeld), en zet ze onderaan de wachtlijst voor sociale huur. Pas als ze een woning hebben, kan het gezin overkomen.
Hou op met dat gepamper en voorrang verlenen bij woningtoewijzing.
Als ik een belangrijke influencer was, dan had je een punt. Maar ik heb geen groep volgers of zo, die door mijn woorden op ideeėn gebracht kunnen worden. Het is puur mijn mening.quote:Op zondag 21 april 2024 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is NIET "Ik mag Timmermans niet". En is op zijn minst enorme stemmingmakerij.
quote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geert Wilders organiseert tenminste geen hele congressen die niet in het teken staan om het gedachtegoed van de eigen partij te verdedigen maar waarbij uitsluitend de aanval wordt opgezocht naar partijen uit het andere politieke spectrum. Zie de congressen van GL/PvdA en D66 onlangs.
quote:Op zondag 21 april 2024 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Prettige dag nog verder.quote:Op zondag 21 april 2024 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, want alleen dat is erg! Een politicus laten vermoorden is niet erg?
Poeh, ook weer zo'n uitspraak.quote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap Geert Wilders wel, we hebben immers kunnen zien wat er kan gebeuren als links indirect hun volgers mobiliseert om een politieke aanslag te plegen.
He schat, hoe lang hebben we nu al die verschrikkelijk linkse kabinetten?quote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Dat is mijn mening. Als GL mee gaat regeren, dan komen er alleen nog maar meer asielzoekers hierheen. Dan worden mensen, die als alleenstaande 2 kamers over hebben in hun sociale huurwoning, gedwongen iemand in huis te nemen. Hetgeen die mensen, uiteraard, niet pikken. Er zal opstand tegen dit soort ideeėn komen en die opstand gaat gesteund worden door andere burgers die de overlast van deze cultuurverrijkers ook beu zijn.
Dit gaat em niet worden! Nederland is vol. Er zijn geen huizen en, vanwege milieu, kan er ook nauwelijks gebouwd worden. Ter Apel overstroomt en COA wordt ervoor gestraft! Alsof zij er iets aan kunnen doen dat er een niet te stoppen stroom mensen hierheen trekt.
Er moeten maatregelen komen die het onaantrekkelijk maken om naar Nederland te komen. Maak kampen met barakken, laat ze gaan werken voor hun geld (en anders minimaal leefgeld), en zet ze onderaan de wachtlijst voor sociale huur. Pas als ze een woning hebben, kan het gezin overkomen.
Hou op met dat gepamper en voorrang verlenen bij woningtoewijzing.
Wie heeft het over 'haat'. 'Haat' is zo'n groot woord. Ik heb een hekel aan die man. Ik mag hem niet. Ik hoef toch niet iedereen leuk of aardig te vinden!! Kom op zeg!! En dan mij betichten van 'haten'. Ik 'haat' vrijwel niemand, maar er zijn best mensen die ik niet mag, of ronduit een hekel aan heb.quote:Op zondag 21 april 2024 13:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar komt die haat toch vandaan? Je kunt hem te soft vinden op immigratie, of vinden dat hij te elitair is, of te prekend over klimaatbeleid, maar dat is toch geen reden om iemand te haten?
https://www.rtl.nl/nederl(...)inet-te-laten-vallenquote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik snap Geert Wilders wel, we hebben immers kunnen zien wat er kan gebeuren als links indirect hun volgers mobiliseert om een politieke aanslag te plegen. Dat kunnen we van rechts niet zeggen, alleen de linkse volgers zijn tot nu toe geschift genoeg in hun hoofd geweest om over te gaan tot actie.
Ze snapt dan ook niet dat zulke taal juist demoniserend werkt. En dat doen er echt heel veel, jaren lang politici, media, wetenschappers en virologen als 'het kwaad' neerzetten, maar 'ik ga er alles aan doen' dan als demoniseren zien.quote:Op zondag 21 april 2024 13:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar komt die haat toch vandaan? Je kunt hem te soft vinden op immigratie, of vinden dat hij te elitair is, of te prekend over klimaatbeleid, maar dat is toch geen reden om iemand te haten?
Vergeet congressen die in het teken staan om de eigen ideologie te waarborgen. Wilders organiseert zelfs helemaal geen congressen! Zo nobel van die man, een echte democraat through and through.quote:Op zondag 21 april 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen denk je? Dat er geen leden-congressen van de PVV zijn..
Nee, want er is geen democratisch proces binnen de PVV. Zijn leden moeten uitvoeren wat hij bepaalt, en vooral geen meningen gaan zitten uitwisselen met anderen.quote:Op zondag 21 april 2024 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geert Wilders organiseert tenminste geen hele congressen die niet in het teken staan om het gedachtegoed van de eigen partij te verdedigen maar waarbij uitsluitend de aanval wordt opgezocht naar partijen uit het andere politieke spectrum. Zie de congressen van GL/PvdA en D66 onlangs. (..)
Nee Mao was gewoon een vriendelijke man.quote:Op zondag 21 april 2024 13:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Extreem links bestaat niet. Er zijn geen twee slechte kanten.
Was Stalin extreem-links?quote:Op zondag 21 april 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee Mao was gewoon een vriendelijke man.
https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunningquote:
quote:Gemeenten beslissen zelf wat voor soort woning ze aanbieden. Het kan een zelfstandige (huur)woning zijn, een flexwoning of een gedeelde woning met meer mensen. Vaak doen gemeenten een beroep op sociale huurwoningen van woningcorporaties.
Welke leden?quote:Op zondag 21 april 2024 13:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, want er is geen democratisch proces binnen de PVV. Zijn leden moeten uitvoeren wat hij bepaalt, en vooral geen meningen gaan zitten uitwisselen met anderen.
Precies, ook mensen die dat soort dingen gaan ontkennen zijn onderdeel van het probleem. Ik ben links, maar ik zou nooit beweren dat extreem links niet bestaat. Zodra iemand bereid is geweld te plegen om politieke redenen zit je daar al aan. Er zijn dus figuren die vinden dat zoiets prima is, zolang ze het maar eens zijn met waarom het geweld wordt gebruikt. Dat is eng, of ze nu links of rechts zijn. Uiteindelijk is het ook maar politiek en zul je er toch met elkaar uit moeten komen op een zo'n beschaafd mogelijke manier. Nu is de politiek enorm verhard, maar mensen of groepen mensen die hun zin willen krijgen met geweld zijn te dom om fatsoenlijk te kunnen praten.quote:Op zondag 21 april 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Timmermans te maken precies?quote:Op zondag 21 april 2024 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning
Hier wordt er al naar gehint:
Gemeente zorgt voor woning
[..]
Daar kun je je twijfels bij hebben, maar hij is in ieder geval aan de macht gekomen door extreem linkse mensen die dachten dat ze zijn extreme methoden konden gebruiken.quote:
G. Wildersquote:
quote:Op zondag 21 april 2024 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Lees je eigenlijk wel waar je zelf naar linkt?quote:Op zondag 21 april 2024 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Die heeft ook een woningquote:Op zondag 21 april 2024 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Timmermans te maken precies?
Ze zitten aan GL vast en GL wil nog meer asielzoekers hierheen halen en voorrang voor die mensen bij woningtoewijzing.quote:Op zondag 21 april 2024 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Timmermans te maken precies?
Daar mis je dan ook helemaal niets aan met die zelfpijperij op congressen.quote:Op zondag 21 april 2024 13:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, want er is geen democratisch proces binnen de PVV. Zijn leden moeten uitvoeren wat hij bepaalt, en vooral geen meningen gaan zitten uitwisselen met anderen.
Het gekke is dat sommige mensen dat zien als goed leiderschap, maar die begrijpen niet dat je nooit van alle dingen alles af kan weten en je dus andere kijk op zaken moet kunnen bespreken en overwegen. Een goede leider is er voor de hele zaak, niet alleen voor de mensen die hem aardig vinden. Een goede leider leest zich in, laat zich informeren, delegeert op zaken die het geheel dienen enz.quote:Op zondag 21 april 2024 13:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Welke verdragen en samenwerkingen heeft Wilders precies verbroken “met iedereen” ?quote:Op zondag 21 april 2024 13:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet een iemand die doet waar ie zin in heeft, iemand die wet en regelgeving aan zijn laars lapt, laat staan verdragen en samenwerkingen met iedereen verbreekt om maar zijn zin te krijgen.
quote:Hiervoor hebben wij een aantal gedragsregels opgesteld:
• Voer de discussie met respect en empathie voor de ander. We voeren inhoudelijk de discussie,
maar weet dat die door verschillende ervaringen, geschiedenissen en perspectieven wel heel
persoonlijk kan zijn.
• Woorden doen er toe. Wees bewust van gevoeligheden van woordgebruik voor anderen en zet
woorden sensitief in.
• Houd ruimte voor het mogen afwijken van groepsnormen en meerderheidsopvattingen. Ook als je
elkaar niet begrijpt of een perspectief niet deelt, blijf je respectvol.
• Dit geldt niet alleen voor een gesprek, maar ook voor het hele debat in de congreszaal. Joel een
spreker niet uit als iemand dingen zegt waar jij het niet mee eens bent.
• Stel je oordeel uit, zodat je echt kunt luisteren en openstaan voor het perspectief van een ander.
• Confrontatie is geen doel op zich, speel het nooit op de persoon.
• Spreek elkaar aan op onverantwoord gedrag.
Oh heb je een bron dat ze meer asielzoekers hierheen willen halen?quote:Op zondag 21 april 2024 13:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zitten aan GL vast en GL wil nog meer asielzoekers hierheen halen en voorrang voor die mensen bij woningtoewijzing.
De Berlijnse muur is al heel wat decennia terug gevallen. Het socialisme en communisme bestaat alleen nog in het Oosten van de wereld waar het kapitalisme heeft overgenomen. Zelfs de CCP heeft het neoliberalisme overgenomen.quote:Op zondag 21 april 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen. Daar heeft ie de kans nog niet voor gekregen. Lees toch echt vaak van zijn fans dat verdragen woke zijn en dat we de EU uitmoeten. Zijn plannen zijn niet uitvoerbaar, sommigen moeten we de grondwet voor aanpassen. Dat snap jij ook wel, lieve Scorpie en daarom ben jij ook nog niet op mijn comment ingegaan, die ik eerder had gepost aan jouw adres.quote:Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke verdragen en samenwerkingen heeft Wilders precies verbroken “met iedereen” ?
Alsof we die ook 'hierheen halen'.quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh heb je een bron dat ze meer asielzoekers hierheen willen halen?
Aan de andere kant houdt het ook politiek talent en uitwisseling van ideeėn buiten de deur.quote:Op zondag 21 april 2024 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar mis je dan ook helemaal niets aan met die zelfpijperij op congressen.
Dat er geen democratisch proces binnen de PVV is klopt maar dat is ook helemaal niet nodig. Het houdt de partij stabiel en baantjesjagers die willen teren op de successen van anderen zoals Eerdmans en Van Haga buiten de deur.
https://eenvandaag.avrotr(...)et-duidelijk-worden/quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
quote:Zo denken GroenLinks- en PvdA-stemmers over de asielinstroom
Over de asielinstroom zijn voormalig GroenLinks- en PvdA-stemmers niet eensgezind. De meeste mensen (55 procent) die in 2021 op de PvdA stemden, vinden dat de asielinstroom naar Nederland beperkt moet worden. Een derde (35 procent) van hen vindt van niet.
Mensen die bij de laatste verkiezingen op GroenLinks stemden denken daar anders over. Van hen vindt de meerderheid (61 procent) juist dat de instroom nķet beperkt hoeft te worden. Drie op de tien (29 procent) GroenLinks-stemmers willen dat wel.
Niet beperken staat gelijk aan meer? Ok Gia.quote:Op zondag 21 april 2024 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)et-duidelijk-worden/
[..]
De geschiedenis heeft volgens mij wel voldoende uitgewezen waar dat soort stabiliteit doorgaans op uitdraait, maar als je bereid bent daar overheen te stappen is de PVV vast een heel verstandige keuze.quote:Op zondag 21 april 2024 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar mis je dan ook helemaal niets aan met die zelfpijperij op congressen.
Dat er geen democratisch proces binnen de PVV is klopt maar dat is ook helemaal niet nodig. Het houdt de partij stabiel en baantjesjagers die willen teren op de successen van anderen zoals Eerdmans en Van Haga buiten de deur.
Ze gaan inderdaad geen extra asielzoekers met het vliegtuig of een luchtbrug naar Nederland halen maar een paar jaar terug wilde Groenlinks het hele vluchtelingenkamp in Moria ontruimen en naar Nederland halen, weer een paar duizend mensen extra erbij waar geen ruimte voor is. Het kan niet op bij Groenlinks, tenminste als je doel is om van Nederland een grote verpauperde bende te maken en de oorspronkelijke bevolking achter te stellen.quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh, dus je doet zelf net zo hard mee aan die stemmingmakerij.quote:Op zondag 21 april 2024 13:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geen. Daar heeft ie de kans nog niet voor gekregen.
Serieus?!quote:Op zondag 21 april 2024 13:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zitten aan GL vast en GL wil nog meer asielzoekers hierheen halen en voorrang voor die mensen bij woningtoewijzing.
Ah jij doet aan selectieve verontwaardiging. Ga je nog in op mijn andere comment?quote:Op zondag 21 april 2024 14:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, dus je doet zelf net zo hard mee aan die stemmingmakerij.
Jij denkt dat bij het nemen van geen maatregelen de instroom gelijk blijft aan nu, en niet zal stijgen?quote:Op zondag 21 april 2024 14:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Niet beperken staat gelijk aan meer? Ok Gia.
Welke andere comment? Het siert je dat je in iedere geval toegeeft zelf net zo hard mee te doen aan de linkse kruistocht en het verzinnen van zaken die je dan rechtse politici in de schoenen kan schuiven, met je “samenwerkingen verbreken”.quote:Op zondag 21 april 2024 14:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah jij doet aan selectieve verontwaardiging. Ga je nog in op mijn andere comment?
Nee, ik leg het zelfs nog uit in de comment waar jij alleen het begin uit hebt genipt. Maar jij negeert dat, zodat je denkt een punt te maken. Het is nogal kinderachtig, maar goed ik zal het spel met je meespelen en je totaal negeren.quote:Op zondag 21 april 2024 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke andere comment? Het siert je dat je in iedere geval toegeeft zelf net zo hard mee te doen aan de linkse kruistocht en het verzinnen van zaken die je dan rechtse politici in de schoenen kan schuiven, met je “samenwerkingen verbreken”.
Toch onvoldoende sensitief geweest tijdens het opstellen hiervan. Hier had achter 'woorden' namelijk ook nog 'en letters' gemoeten, want Wilders kan zich hier nu weer existentieel beledigd verklaren op basis van één extra S.quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef AchJa het volgende:
Omgangsregels tijdens het gezamenlijk GroenLinks-PvdA congres:
[..]
Het doel van de PVV is niet om politiek talent op te leiden. Dat en democratisch geneuzel is allemaal bijzaak. Het doel van de PVV is om invloed te krijgen en iets te doen aan de migratiestromen die het belang van Nederland ondermijnen. Daarom is die partij in 2006 ook opgericht omdat er geen realiteitsbesef meer aanwezig was bij de gevestigde partijen inzake migratie. Met succes heeft de PVV het vluchtelingendebat ver naar rechts verplaatst en verhard.quote:Op zondag 21 april 2024 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan de andere kant houdt het ook politiek talent en uitwisseling van ideeėn buiten de deur.
Wilders' woord is wet binnen de PVV. Het partijprogramma is volledig zijn bedenksel. De Kamerzetels van de PVV worden voornamelijk bezet door lege hulzen, die geselecteerd lijken op basis van hun loyaliteit en vermogen om gedwee mee te gaan met hun politiek leider.
Welke politieke talenten stromen nou door binnen de PVV? Het handjevol prominente PVV'ers, buiten Wilders zelf, behoort vrijwel uitsluitend tot de originele club die in 2006 in de TK kwam (Bosma, Agema, Grauss). Zonder Wilders is er geen PVV.
Ik vind dat persoonlijk niet wenselijk en niet gezond, maar het staat een ieder uiteraard vrij om op zo'n de facto eenmanspartij te stemmen.
Je legt helemaal niks uit, ik spreek je aan op je eigen taalgebruik en het eerste wat je doet is keihard bevestigen dat je onzin zat te praten over de verdragen die Wilders verbroken zou hebben. Over kinderachtig gesproken.quote:Op zondag 21 april 2024 14:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, ik leg het zelfs nog uit in de comment waar jij alleen het begin uit hebt genipt. Maar jij negeert dat, zodat je denkt een punt te maken. Het is nogal kinderachtig, maar goed ik zal het spel met je meespelen en je totaal negeren.
Ik denk dat je meer kan bereiken met het beter regelen van de manier van opvang, dan door vast te houden aan een harde grens. Ik zie dan ook niet in waarom het niet willen beperken gelijk zou staan aan geen maatregelen nemen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat bij het nemen van geen maatregelen de instroom gelijk blijft aan nu, en niet zal stijgen?
Dat gaat al een tijd zo. Wilders komt uit het overleg en gaat vervolgens van alles roepen op Twitter en dat vinden de anderen uit het overleg niet zo zijn. Maar je krijgt steeds meer het idee dat hij wacht op het klappen van de formatie, zodat ie dat op een een andere partij kan afschuiven in de hoop op beļnvloeding publieke opinie.quote:Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wel een mooie afleidingsmanoeuvre van de moeizaam verlopende formatie als ik het zo lees.
Succesje hoor, een verharde gepolariseerde samenleving. Daar mag hij zich echt voor op de borst kloppen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het doel van de PVV is niet om politiek talent op te leiden. Dat en democratisch geneuzel is allemaal bijzaak. Het doel van de PVV is om invloed te krijgen en iets te doen aan de migratiestromen die het belang van Nederland ondermijnen. Daarom is die partij in 2006 ook opgericht omdat er geen realiteitsbesef meer aanwezig was bij de gevestigde partijen inzake migratie. Met succes heeft de PVV het vluchtelingendebat ver naar rechts verplaatst en verhard.
Had ook begrepen dat de tekst die Timmermans opdreunde anders was dan wat de autocue aangaf. Versprekingkje?quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, dat hoef je niet alleen Wilders in de schoenen te schuiven, volgens mij is elke partij sinds 2003 die weg ingeslagen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Succesje hoor, een verharde gepolariseerde samenleving. Daar mag hij zich echt voor op de borst kloppen.
Timmermans heeft het dus over VVD/NSC overtuigen om met PvdA een kabinet te vormen en als dat niet lukt, dan stevig oppositie voeren tegen de plannen waarmee ze het niet eens zijn.quote:Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".
Maar, als wilders door VVD en NSC in het zadel wordt gehesen zullen wij keihard oppositie voeren tegen een kabinet dat werknemers, gepensioneerden en huurders zal laten vallen, keihard"
Als je dat doel serieus neemt, dan werk je toe naar een toekomstbestendige partij die zulke thema's stevig kan verankeren in ons politieke stelsel. Maar daar is wel continuļteit en doorstroming van politiek talent voor nodig.quote:Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het doel van de PVV is niet om politiek talent op te leiden. Dat en democratisch geneuzel is allemaal bijzaak. Het doel van de PVV is om invloed te krijgen en iets te doen aan de migratiestromen die het belang van Nederland ondermijnen. Daarom is die partij in 2006 ook opgericht omdat er geen realiteitsbesef meer aanwezig was bij de gevestigde partijen inzake migratie. Met succes heeft de PVV het vluchtelingendebat ver naar rechts verplaatst en verhard.
Wie had dat ooit gedacht.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Overigens is dit wat Timmermans zei:
[..]
Timmermans heeft het dus over VVD/NSC overtuigen om met PvdA een kabinet te vormen en als dat niet lukt, dan stevig oppositie voeren tegen de plannen waarmee ze het niet eens zijn.
Dat laatste laat ranzig rechts maar even weg. Van een bedreiging is in de verste verte dus geen sprake.
Kijk nu het draadje nog eens terug. Ik heb dit gezegd:quote:Op zondag 21 april 2024 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je legt helemaal niks uit, ik spreek je aan op je eigen taalgebruik en het eerste wat je doet is keihard bevestigen dat je onzin zat te praten over de verdragen die Wilders verbroken zou hebben. Over kinderachtig gesproken.
Daar doel ik dus op de mensen, niet op de politicus. Moeilijk, he? Jij vraagt vervolgens waar Wilders dat heeft gedaan, maar dat was het punt niet.quote:'Een goede leider is er voor de hele zaak, niet alleen voor de mensen die hem aardig vinden. Een goede leider leest zich in, laat zich informeren, delegeert op zaken die het geheel dienen enz.
Niet een iemand die doet waar ie zin in heeft, iemand die wet en regelgeving aan zijn laars lapt, laat staan verdragen en samenwerkingen met iedereen verbreekt om maar zijn zin te krijgen.'
Met het verschil dat er nog geen moskee in rook op gegaan is maar er inmiddels iig één politicus rechts van het midden door een links-extremist is omgebracht. De aanslagen uit een verder verleden voor het gemak even buiten beschouwing latend..quote:
Omdat de prognoses bij gelijkblijvend beleid nou niet echt hoopgevend te noemen zijn:quote:Op zondag 21 april 2024 14:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer kan bereiken met het beter regelen van de manier van opvang, dan door vast te houden aan een harde grens. Ik zie dan ook niet in waarom het niet willen beperken gelijk zou staan aan geen maatregelen nemen.
quote:De komende jaren reizen er vele duizenden asielzoekers meer naar Nederland dan eerst gedacht. Het aantal asielzoekers dat wordt verwacht in 2023 ligt volgens het hoogste scenario iets boven de 76.000 personen.
https://nos.nl/artikel/24(...)sielzoekers-verwachtquote:"De cijfers liggen al langer op het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar niemand wilde het er formeel over hebben. Het onderwerp zou eigenlijk op de agenda van de ministerraad van afgelopen donderdag komen, maar dat hebben ze toch maar niet doorgezet.
Zonder bijbehorend plan als reactie op deze alarmerende cijfers, die tot een hoop onrust kunnen leiden, wilde het kabinet er niet aan beginnen ze naar buiten te brengen. Dat is ook veelzeggend over de staat van het kabinet en de coalitie waar al veel spanning is sinds de verkiezingen. Dit onderwerp ligt al helemaal gevoelig en ze konden het er even niet bij hebben.
Ik word ook wel wat moe van het frame (niet richting jou, meer in het algemeen) dat de formatie zo langzaam verloopt. Ik ga echt niet beweren dat het vlekkeloos verloopt, maar vergeten we nu echt met z’n allen hoe lang vorige kabinetten er over gedaan hebben? Kijk naar de vorige formatie. En die bestond uit partijen die voorheen ook al samen actief waren. Toen duurde het tegen de 300 dagen. Als we daar zijn aan beland kunnen we de trage formatie wellicht weer aangrijpen om de formerende partijen belachelijk te makenquote:Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wel een mooie afleidingsmanoeuvre van de moeizaam verlopende formatie als ik het zo lees.
Ah, nu ga je met woordspelletjes proberen de aandacht af te leiden van je onzinuitspraken. Helder.quote:Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk nu het draadje nog eens terug. Ik heb dit gezegd:
[..]
Daar doel ik dus op de mensen, niet op de politicus. Moeilijk, he? Jij vraagt vervolgens waar Wilders dat heeft gedaan, maar dat was het punt niet.
Het is bittere noodzaak om mensen die hier niet komen omdat ze iets positiefs willen bijdragen aan de Nederlandse samenleving niet met een fluwelen handschoen aan te pakken zoals links graag wil.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Succesje hoor, een verharde gepolariseerde samenleving. Daar mag hij zich echt voor op de borst kloppen.
quote:Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, nu ga je met woordspelletjes proberen de aandacht af te leiden van je onzinuitspraken. Helder.
Nee, doelbewust. We kennen Timmermans immers allemaal als een agressieve ringleader, die zijn nietsontziende woke-knokploegen in stelling probeert te brengen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Had ook begrepen dat de tekst die Timmermans opdreunde anders was dan wat de autocue aangaf. Versprekingkje?
Dan zal hij flink moeten inleveren op asiel. Nou, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Timmermans heeft het dus over VVD/NSC overtuigen om met PvdA een kabinet te vormen en als dat niet lukt, dan stevig oppositie voeren tegen de plannen waarmee ze het niet eens zijn.
Dat laatste laat ranzig rechts maar even weg. Van een bedreiging is in de verste verte dus geen sprake.
Het hopen op een klappende formatie zodat Timmermans een poging mag gaan wagen lijkt een copingsmechanisme voor sommigen geworden. Kennelijk is die avond van 22 november nog steeds niet helemaal verwerkt door sommigen. Geestig om te lezen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik word ook wel wat moe van het frame (niet richting jou, meer in het algemeen) dat de formatie zo langzaam verloopt. Ik ga echt niet beweren dat het vlekkeloos verloopt, maar vergeten we nu echt met z’n allen hoe lang vorige kabinetten er over gedaan hebben? Kijk naar de vorige formatie. En die bestond uit partijen die voorheen ook al samen actief waren. Toen duurde het tegen de 300 dagen. Als we daar zijn aan beland kunnen we de trage formatie wellicht weer aangrijpen om de formerende partijen belachelijk te maken
Ik verwacht dan ook dat Frans na deze uitspraak zelf met een bijl onderweg is.quote:Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, doelbewust. We kennen Timmermans immers allemaal als een agressieve ringleader, die zijn nietsontziende woke-knokploegen in stelling probeert te brengen.
Bij Roda JC zat Frans ook altijd bij de harde kern.
Was sowieso al geen sprake van. Dat weet iedereen, in de eerste plaats Wilders zelf.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, je reageert op een post die gaat over Wilders, hebt het over zijn achterban, de mensen die in de PVV opereren, en gebruikt vervolgens de opmerking wat een leider volgens jou zou inhouden, en daarna een opmerking over wat zo'n iemand niet zou moeten zijn, het is overduidelijk dat je het over Wilders had, sterker nog, toen ik je daarop aansprak met welke verdragen Wilders al dan niet had verbroken kwam je zelf al met de opmerking "geen". Dus jij en ik weten allebei dat je Wilders bedoelde.quote:
Is je Grote Leider al MP?quote:Op zondag 21 april 2024 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het hopen op een klappende formatie zodat Timmermans een poging mag gaan wagen lijkt een copingsmechanisme voor sommigen geworden. Kennelijk is die avond van 22 november nog steeds niet helemaal verwerkt door sommigen. Geestig om te lezen.
Nee hoor. Zijn achterlijke stemvee trapt er weer mooi in. Getuige dit topic.quote:Op zondag 21 april 2024 14:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was sowieso al geen sprake van. Dat weet iedereen, in de eerste plaats Wilders zelf.
Blablabla de heilige oorlog van de Islam tegen het Westen. horen we ook al 20 jaar.quote:Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is bittere noodzaak om mensen die hier niet komen omdat ze iets positiefs willen bijdragen aan de Nederlandse samenleving niet met een fluwelen handschoen aan te pakken zoals links graag wil.
De islam staat geheel in het teken van onderwerping en dominantie, daarom komen ze ook allemaal naar het westen toe. We worden met andere woorden gekoloniseerd.
Je leest niet goed, probeer het nog eens. Dan zie je toch echt dat ik het heb over mensen die een goede leider zien in iemand die alles in zijn eentje wil doen. Succes!quote:Op zondag 21 april 2024 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, je reageert op een post die gaat over Wilders, hebt het over zijn achterban, de mensen die in de PVV opereren, en gebruikt vervolgens de opmerking wat een leider volgens jou zou inhouden, en daarna een opmerking over wat zo'n iemand niet zou moeten zijn, het is overduidelijk dat je het over Wilders had, sterker nog, toen ik je daarop aansprak met welke verdragen Wilders al dan niet had verbroken kwam je zelf al met de opmerking "geen". Dus jij en ik weten allebei dat je Wilders bedoelde.
Pas later kom je tot het heldere inzicht dat een hele draai om de hete brij heen beter voor je betoog is. Prima hoor, maar je bent allang af, en je hoeft nu ook niet ellenlang door te blijven gaan om je gezichtsverlies te beperken, hoort sowieso niet thuis in dit topic. Beperk je gewoon tot de feiten, want je hoeft ze echt niet te verzinnen om je punt te maken zoals je nu deed.
Ik vind sowieso politiek bedrijven tegen een andere partij als speerpunt van je congres maken een beetje meh. Is ook de reden dat Timmermans zo hard faalde in de verkiezingsstrijd.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat je eens in de geschiedenis moet duiken.quote:Op zondag 21 april 2024 14:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Blablabla de heilige oorlog van de Islam tegen het Westen. horen we ook al 20 jaar.
Leuk, maar de vluchtelingen stellen geen flikker voor op het totale aantal migranten. Verder heel leuk dat hij het debat heeft laten verharden, maar als dat je enige bijdrage is - als partij zijnde - in 18 jaar tijd, dan heb je wat mij betreft extreem gefaald.quote:Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zijn speech hier was inderdaad niet erg sterk en het ontbrak net teveel aan een eigen verhaal.quote:Op zondag 21 april 2024 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind sowieso politiek bedrijven tegen een andere partij als speerpunt van je congres maken een beetje meh. Is ook de reden dat Timmermans zo hard faalde in de verkiezingsstrijd.
Laat ook wel weer goed de "kwaliteiten" van Wilders zien, die ook naar eigen zeggen premier voor alle Nederlanders wilde worden, toch?quote:Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef capricia het volgende:
Timmermans heeft onlangs aangegeven moeite te hebben met de enorm verharde cultuur in Den Haag.
Ik denk dus dat Wilders de nummer twee van de verkiezingen nog harder aan wil gaan pakken. Kijken hoe ver hij kan gaan, met het kapot maken van nummer twee.
Net als hem met 'Heks Kaag' is gelukt.
Verwacht dus nog wel meer uit zijn koker.
Kaag heeft daar helemaal geen hulp voor nodig gehad hoor, of ben je al dat interne rapport vergeten?quote:Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef capricia het volgende:
Timmermans heeft onlangs aangegeven moeite te hebben met de enorm verharde cultuur in Den Haag.
Ik denk dus dat Wilders de nummer twee van de verkiezingen nog harder aan wil gaan pakken. Kijken hoe ver hij kan gaan, met het kapot maken van nummer twee.
Ja daar kun je over bakkeleien, wel vreemd dat zoiets ineens wel telt, terwijl die 'tegenpartij' in kwestie groot is geworden met juist die tactiek.quote:Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zijn speech hier was inderdaad niet erg sterk en het ontbrak net teveel aan een eigen verhaal.
Ranzig rechts nog wel. Begint het gebruik van dom rechts weer saai te worden?quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kaag wordt ook al jaren overal neergezet als het kwaad en een heks. Maar dan is demoniseren een kwestie van 'aan zichzelf te hebben danken'?quote:Op zondag 21 april 2024 14:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Kaag heeft daar helemaal geen hulp voor nodig gehad hoor, of ben je al dat interne rapport vergeten?
Dat dekt de lading al niet meer.quote:Op zondag 21 april 2024 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ranzig rechts nog wel. Begint het gebruik van dom rechts weer saai te worden?
Demoniseren als 'Wie zijn die mensen?' ala Hillary style?quote:Op zondag 21 april 2024 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kaag wordt ook al jaren overal neergezet als het kwaad en een heks. Maar dan is demoniseren een kwestie van 'aan zichzelf te hebben danken'?
Je gaat voorbij aan mijn punt.quote:Op zondag 21 april 2024 14:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Kaag heeft daar helemaal geen hulp voor nodig gehad hoor, of ben je al dat interne rapport vergeten?
Als je in je programma enkel hebt staan dat je het reizigers makkelijker wil maken dan is het niet heel verbazingwekkend dat er mensen gaan zijn die vermoeden dat ze het wel prima vinden als er meer binnen komt. Die lui zijn ook niet dom, die krijgen ook gewoon mee dat de instroom enkel stijgt. Het probleem dan niet eens benoemen is dan ook een vorm van communicatie.quote:Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat de prognoses bij gelijkblijvend beleid nou niet echt hoopgevend te noemen zijn:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)sielzoekers-verwacht
Dus de stelling "als je geen beperkingen wilt, dan accepteer je dat er meer mensen binnen komen" lijkt me prima te verdedigen.
Die arbeidsmigranten gaan na een paar jaar werken weer terug naar Polen of Roemeniė. Daar merk je dus op termijn helemaal niks van.quote:Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar de vluchtelingen stellen geen flikker voor op het totale aantal migranten. Verder heel leuk dat hij het debat heeft laten verharden, maar als dat je enige bijdrage is - als partij zijnde - in 18 jaar tijd, dan heb je wat mij betreft extreem gefaald.
Ze moeten wel enorm overdrijven want anders blijkt dat ze tegen fatsoenlijk, sociaal beleid zijn en dus egoļstisch en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:
Ach, anderen hebben het recht om niets te hebben met Wilders of rechtse partijen. Ik denk alleen dat er dan veel betere argumenten zijn dan het gebruik van de trage formatie. Dat is niet echt iets nieuws namelijk.quote:Op zondag 21 april 2024 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het hopen op een klappende formatie zodat Timmermans een poging mag gaan wagen lijkt een copingsmechanisme voor sommigen geworden. Kennelijk is die avond van 22 november nog steeds niet helemaal verwerkt door sommigen. Geestig om te lezen.
Ik vind het ook niet chique, al zou je nog kunnen zeggen dat het nogal is wat hier nu eigenlijk gebeurt. Timmermans wordt neergezet als iemand die geweld aanmoedigt en dat wordt door sommige menen enorm opgeblazen, ik las zelfs 'staatsgevaarlijk' en niet voor de eerste keer.quote:Op zondag 21 april 2024 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ranzig rechts nog wel. Begint het gebruik van dom rechts weer saai te worden?
?quote:Op zondag 21 april 2024 14:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Demoniseren als 'Wie zijn die mensen?' ala Hillary style?
In de vorige formaties zag je de winnaar van de verkiezingen alleen niet om de 3 dagen weglopen uit debat en zijn toekomstige coalitiepartners schofferen op Social Mediaquote:Op zondag 21 april 2024 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, anderen hebben het recht om niets te hebben met Wilders of rechtse partijen. Ik denk alleen dat er dan veel betere argumenten zijn dan het gebruik van de trage formatie. Dat is niet echt iets nieuws namelijk.
Die nep-vluchtelingen kosten 24 miljard per jaar.quote:Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar de vluchtelingen stellen geen flikker voor op het totale aantal migranten. Verder heel leuk dat hij het debat heeft laten verharden, maar als dat je enige bijdrage is - als partij zijnde - in 18 jaar tijd, dan heb je wat mij betreft extreem gefaald.
Het topic gaat letterlijk om een vrij verharde uitspraak van Timmermans en dan doe je alsof Wilders de enige droeftoeter is?quote:Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef capricia het volgende:
Dat kan beter, bluf het tienvoudige. Dan klink je net zo realistisch maar het klinkt een stuk bozer.quote:Op zondag 21 april 2024 14:36 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Die nep-vluchtelingen kosten 24 miljard per jaar.
Nee maar het is dezelfde hautaine houding die beide, en D66 in het algemeen, hun kop gekost heeft.quote:Op zondag 21 april 2024 14:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
?
Alsof ik ook maar iets om Hillary geef, maar slim was het niet.
Edit: toch even check gedaan, maar topic gaat toch echt over Nederlandse politiek, zo zou ik met Trump kunnen gaan schermen maar nogal onzinnig in een topic als deze.
Dan kom je van een koude kermis thuis. Hongaren, Bulgaren, Roemenen en Polen blijven hier steeds vaker gewoon zitten en leveren extra druk op bestaande faciliteiten (scholen, woningen etc). Ga maar eens een kijkje nemen in Rotterdam Zuid. Daarnaast hebben we de categorie expats, die eveneens een enorme druk leveren op bijv. de woningmarkt.quote:Op zondag 21 april 2024 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die arbeidsmigranten gaan na een paar jaar werken weer terug naar Polen of Roemeniė. Daar merk je dus op termijn helemaal niks van.
Ja, ware het niet dat de diversiteit aan instroom van asielzoekers groot is en dat het aandeel niet-westerse allochtonen per definitie een redelijk groot deel van de samenleving zal omvatten - omdat het gros daarvan ook initieel als arbeidsmigrant hierheen is gekomen (en dus juist niet als asielzoeker).quote:Die asielzoekers blijven hier hun hele leven, integreren niet en krijgen een hele roedel kinderen. Door het CBS is becijferd dat over een aantal decennia bij ongewijzigd beleid niet-westerse allochtonen een flink deel van de Nederlandse samenleving zullen omvatten (30-50%). Met alle gevolgen van dien. Die mensen hebben dus een veel groter effect op de demografische samenstelling dan die arbeidsmigranten ooit zullen hebben. Reken er maar op dat als ze merken dat ze hier meer invloed kunnen uitoefenen omdat ze als groep steeds groter worden en zich verenigen dat ze die met beide handen zullen aangrijpen.
Demograaf rekent uit dat migranten jaarlijks 24 miljard kosten: ’Het is een taboe’quote:Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan beter, bluf het tienvoudige. Dan klink je net zo realistisch maar het klinkt een stuk bozer.
Aha, je ziet dus werkelijk als verharde uitspraak? Wat zijn de uitspraken van Wilders dan wel niet, extreem verhardend?quote:Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het topic gaat letterlijk om een vrij verharde uitspraak van Timmermans en dan doe je alsof Wilders de enige droeftoeter is?
Nou komt ie nog een keertje dan:quote:Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het topic gaat letterlijk om een vrij verharde uitspraak van Timmermans en dan doe je alsof Wilders de enige droeftoeter is?
Zou jij de verharde uitspraak kunnen aanwijzen?quote:Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".
Maar, als wilders door VVD en NSC in het zadel wordt gehesen zullen wij keihard oppositie voeren tegen een kabinet dat werknemers, gepensioneerden en huurders zal laten vallen, keihard"
De échte gratis bier groep.quote:Op zondag 21 april 2024 14:36 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Die nep-vluchtelingen kosten 24 miljard per jaar.
Je bedoelt een “behoorlijk uit z’n verband getrokken uitspraak” van Timmermans.quote:Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte III en IV waren al helemaal belachelijk, maar geen reden om dit dan meer geen moeizame formatie te noemen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik word ook wel wat moe van het frame (niet richting jou, meer in het algemeen) dat de formatie zo langzaam verloopt. Ik ga echt niet beweren dat het vlekkeloos verloopt, maar vergeten we nu echt met z’n allen hoe lang vorige kabinetten er over gedaan hebben? Kijk naar de vorige formatie. En die bestond uit partijen die voorheen ook al samen actief waren. Toen duurde het tegen de 300 dagen. Als we daar zijn aan beland kunnen we de trage formatie wellicht weer aangrijpen om de formerende partijen belachelijk te maken
Dat denk ik ook, ik ben blij dat de andere partijen hier niet in trappen. Als hij niet wil regeren trekt hij er zelf maar de stekker uit.quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat gaat al een tijd zo. Wilders komt uit het overleg en gaat vervolgens van alles roepen op Twitter en dat vinden de anderen uit het overleg niet zo zijn. Maar je krijgt steeds meer het idee dat hij wacht op het klappen van de formatie, zodat ie dat op een een andere partij kan afschuiven in de hoop op beļnvloeding publieke opinie.
Hahahaquote:Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe er je voordeel mee.quote:Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee maar het is dezelfde hautaine houding die beide, en D66 in het algemeen, hun kop gekost heeft.
Ik vind dat zowel linkse als rechtste politici veel te veel bezig zijn met de andere kant ipv zich te focussen op hun eigen partij. Beide kanten roepen regelmatig zaken die ik verhardend vindt. Of polariserend. Het doen alsof het ene kamp zoveel meer volwassen is dan de ander kan ik niet zoveel mee.quote:Op zondag 21 april 2024 14:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, je ziet dus werkelijk als verharde uitspraak? Wat zijn de uitspraken van Wilders dan wel niet, extreem verhardend?
Ik zeg dat iedereen mee werkt aan de verharde samenleving.quote:Op zondag 21 april 2024 14:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha
Ja dat is wel van dezelfde gradatie als Wilders zijn uitspraken inderdaad.
Stop maar gewoon met die hele ik sta er zo lekker neutraal in-act
Een rapportje in opdracht van eerst FvD en daarna JA21 kritiekloos overgenomen door de Telegraaf, dat voelt als een slager die zijn eigen vlees keurt…quote:Op zondag 21 april 2024 14:39 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Demograaf rekent uit dat migranten jaarlijks 24 miljard kosten: ’Het is een taboe’
Want keihard oppositie voeren mag niet?quote:
quote:Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".
Wat maakt de opdrachtgever uit? Stompzinnige drogreden.quote:Op zondag 21 april 2024 14:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een rapportje in opdracht van eerst FvD en daarna JA21 kritiekloos overgenomen door de Telegraaf, dat voelt als een slager die zijn eigen vlees keurt…
Overigens gaat het om een veel breder pakket aan migranten dan enkel vluchtelingen. Dus zelfs als het rapport feitelijk zou kloppen, dan nog klopt er niks van jouw stelling.
https://pointer.kro-ncrv.(...)iljard-euro-per-jaar
Dat mag. Maar op basis van deze uitspraken lijkt het me vrij gezocht om dit te stellen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat zowel linkse als rechtste politici veel te veel bezig zijn met de andere kant ipv zich te focussen op hun eigen partij. Beide kanten roepen regelmatig zaken die ik verhardend vindt. Of polariserend. Het doen alsof het ene kamp zoveel meer volwassen is dan de ander kan ik niet zoveel mee.
De opdrachtgever van een politiek getint onderzoek zal ook gewoon mede de richting van de uitkomst bepalen. Een onderzoek in opdracht van het wetenschappelijk instituut van GL over fossiele subsidies neem ik ook met een flinke korrel zout…quote:Op zondag 21 april 2024 14:49 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Wat maakt de opdrachtgever uit? Stompzinnige drogreden.
Hetzelfde geldt voor de uitspraak van Timmermans, vandaar ook de post, ik zou nu juist van jou verwachten dat de parallel duidelijk is. Ik beweer verder niets, behalve dat het past binnen de traditie van Groen Links, de geschiedenis herhaalt zich zeg maar, leuk is dat he? Dat zie je wel vaker als je er oog voor hebt.quote:Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo'n rare uitspraak?
Ja, achteraf oogt het vreemd, maar de uitspraak is toch niet raar.
Dat laatste hoopte ik ook, inmiddels geloof ik daar niet meer in. Als het ze wel lukt om een kabinet te formeren en er verandert niks of het klapt binnen de kortste keren, is dat volgens de PVV-aanhangers toch ongetwijfeld weer de schuld van "Frenske." Of willekeurig welke entiteit die niet de grote blonde leider zelf is.quote:Op zondag 21 april 2024 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Rutte III en IV waren al helemaal belachelijk, maar geen reden om dit dan meer geen moeizame formatie te noemen.
[..]
Dat denk ik ook, ik ben blij dat de andere partijen hier niet in trappen. Als hij niet wil regeren trekt hij er zelf maar de stekker uit.
Eigenlijk hoop ik dat dit kabinet er gewoon komt. Het grootste deel van de Nederlanders wil nou eenmaal deze coalitie, en Wilders is ook gewoon de grootste geworden de afgelopen verkiezingen. Dan mag hij het ook gaan bewijzen. Persoonlijk denk ik niet dat Geert de wonderdokter is die het allemaal even gaat oplossen, integendeel. Het lijkt me echter wel goed dat zijn stemmers en sympathisanten dat ook eens in gaan zien. Of het gaat allemaal wel meevallen, al helemaal mooi natuurlijk.
Dat is nogal een bewering die je niet kunt onderbouwen. De kritiek is van Leo Lucassen dus dan is het sowieso niet serieus te nemen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De opdrachtgever van een politiek getint onderzoek zal ook gewoon mede de richting van de uitkomst bepalen. Een onderzoek in opdracht van het wetenschappelijk instituut van GL over fossiele subsidies neem ik ook met een flinke korrel zout…
Overigens is de kritiek in het artikel waar ik naar link een stuk breder.
'Ik hoop dat je doodbloed'quote:Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo'n rare uitspraak?
Ja, achteraf oogt het vreemd, maar de uitspraak is toch niet raar.
De instroom niet beperken staat inderdaad gelijk aan meer.quote:Op zondag 21 april 2024 14:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Niet beperken staat gelijk aan meer? Ok Gia.
quote:Op zondag 21 april 2024 14:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de uitspraak van Timmermans, vandaar ook de post, ik zou nu juist van jou verwachten dat de parallel duidelijk is. Ik beweer verder niets, behalve dat het past binnen de traditie van Groen Links, de geschiedenis herhaalt zich zeg maar, leuk is dat he? Dat zie je wel vaker als je er oog voor hebt.
quote:Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".
En dan door het lint gaan als er wordt gezegd 'drain the swamp'.quote:Op zondag 21 april 2024 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
De instroom niet beperken staat inderdaad gelijk aan meer.
Dit lijkt mij gewoon beeldspraak, als in 'zetels wegbloeden'.quote:Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Ik hoop dat je doodbloed'
En dat is niet raar volgens @:geschiedkundige en @:grrrrg . Sterker nog, compleet normaal. En het nu nog steeds niet raar vinden...Ik had graag jullie reactie graag gezien als het politiek gezien andersom was.
Jullie zijn af. Compleet klaar. Geen zinnig woord mee te delen.
We zullen zien. Ik heb veel mensen gesproken die op de PVV hebben gestemd in de trant van 'laat hem het eens proberen' of 'erger kan het toch niet worden'.quote:Op zondag 21 april 2024 14:53 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dat laatste hoopte ik ook, inmiddels geloof ik daar niet meer in. Als het ze wel lukt om een kabinet te formeren en er verandert niks of het klapt binnen de kortste keren, is dat volgens de PVV-aanhangers toch ongetwijfeld weer de schuld van "Frenske." Of willekeurig welke entiteit die niet de grote blonde leider zelf is.
Helemaal prima hoor. Maar van je eerdere bewering klopt dus geen bal.quote:Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dat is nogal een bewering die je niet kunt onderbouwen. De kritiek is van Leo Lucassen dus dan is het sowieso niet serieus te nemen.
Ze hebben idd dezelfde tactiek overgenomen van de democraten.quote:Op zondag 21 april 2024 14:56 schreef epicbeardman het volgende:
Geweld en dreigementen komen altijd van links, zie je in Amerika ook. Biden/Harris/Pelosi allemaal dreigementen.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit en tijdens een pot Pro Evo zeg ik erge dingen, maar zo erg ook weer niet.quote:Op zondag 21 april 2024 14:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit lijkt mij gewoon beeldspraak, als in 'zetels wegbloeden'.
Overigens wel eens dat dit taalgebruik beter niet gebruikt kan worden.
Bedankt Nederlandquote:Op zondag 21 april 2024 14:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Geertje doet het onverminderd goed in de peilingen.
Ik vind het zelf ook erg ongelukkige uitspraak die ik zelf niet zou doen. Maar stellen dat hij zegt: "Ik hoop dat je doodbloedt" is gewoon belachelijk en moedwillig de waarheid verkeerd begrijpen. Rosenmoller neemt een heel bekend spreekwoord en voert die verder door. Daarbij is de bedoelde betekenis nog steeds de metaforische. Er is geen enkele aanwijzing dat hij de beeldspraak niet bedoelt. Hij bedoelt uiteraard gewoon: "ik hoop dat je de consequenties van je eigen acties nog heel lang blijft voelen" en niet: "ik hoop dat je doodbloedt." Ook wel treurig dat je sterkste punt blijkbaar het verdraaien van een uitspraak van meer dan twintig jaar geleden is.quote:Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat is niet raar volgens @:geschiedkundige en @:grrrrg . Sterker nog, compleet normaal. En het nu nog steeds niet raar vinden...Ik had graag jullie reactie graag gezien als het politiek gezien andersom was.
Mijn bewering was dat nepvluchtelingen 24 miljard kosten. Dat klopt gewoon. Ik heb geen fatsoenlijke onderbouwing gezien die het tegendeel bewijst. Sterker nog, het zal inmiddels meer zijn gezien het feit dat het kabinet miljarden extra heeft uitgetrokken voor de asielopvang.quote:Op zondag 21 april 2024 15:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Helemaal prima hoor. Maar van je eerdere bewering klopt dus geen bal.
Dan lezen we zo’n uitspraak allebei wat anders, dat kan. Ik vind het echt geen aangifte waard, maar het is in mijn ogen wel degelijk een uitspraak die niet mee helpt als je roept dat je af wil van een verharde samenleving of verharding in de politiek.quote:Op zondag 21 april 2024 14:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat mag. Maar op basis van deze uitspraken lijkt het me vrij gezocht om dit te stellen.
Timmermans heeft zich maandenlang erg op de achtergrond gehouden zodat de coalitie over extreemrechts rustig kon proberen te formeren.
Nu dat niet opschiet en de formerende partijen onderling flink ruziėn, oppert hij eigenvoor het eerst voorzichtig dat er ook een alternatieve coalitie mogelijk is. En als dat niet aan de orde komt, dan zullen ze stevig oppositie gaan voeren.
Wat niet meer dan logisch is voor een centrumlinkse partij op het moment dat een extreemrechtse partij gaat regeren…
Alles doen? Dus ook geweld? Nou, allemaal maar aangifte tegen de PVV doen.quote:[..]
Daarnaast moet Nederland de instroom van zowel arbeids- als studiemigranten
fors worden beperkt. De PVV introduceert ook voor werknemers van binnen de
EU weer de plicht tot het hebben van tewerkstellingsvergunningen. Hierdoor zal
het aantal arbeidsmigranten zeer fors afnemen. En de studiemigratie leggen we
aan banden door bacheloropleidingen alleen nog in het Nederlands te geven en
het aantal buitenlandse studenten op masteropleidingen te maximeren.
Kortom, we gaan alles doen om de ontwrichtende asiel- en immigratieramp te
stoppen! En met de beperking van de asiel- en migratie instroom naar Nederland
zal ook de islamisering van ons land fors worden beperkt!
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Om vervolgens politici te supporten die van ophitserij of zwartmakerij hun tactiek hebben gemaakt.quote:Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook erg ongelukkige uitspraak die ik zelf niet zou doen. Maar stellen dat hij zegt: "Ik hoop dat je doodbloedt" is gewoon belachelijk en moedwillig de waarheid verkeerd begrijpen. Rosenmoller neemt een heel bekend spreekwoord en voert die verder door. Daarbij is de bedoelde betekenis nog steeds de metaforische. Er is geen enkele aanwijzing dat hij de beeldspraak niet bedoelt. Hij bedoelt uiteraard gewoon: "ik hoop dat je de consequenties van je eigen acties nog heel lang blijft voelen" en niet: "ik hoop dat je doodbloedt." Ook wel treurig dat je sterkste punt blijkbaar het verdraaien van een uitspraak van meer dan twintig jaar geleden is.
Nogmaals, het onderzoek gaat over een veel bredere groep migranten. Dus als het al klopt, dan klopt het getal wat jij op vluchtelingen plakt gewoon niet.quote:Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Mijn bewering was dat nepvluchtelingen 24 miljard kosten. Dat klopt gewoon. Ik heb geen fatsoenlijke onderbouwing gezien die het tegendeel bewijst. Sterker nog, het zal inmiddels meer zijn gezien het feit dat het kabinet miljarden extra heeft uitgetrokken voor de asielopvang.
En dus ook harten uitsnijden!quote:Op zondag 21 april 2024 15:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Alles doen? Dus ook geweld? Nou, allemaal maar aangifte tegen de PVV doen.
Wat een ranzige volksmenner is het toch ook.
Of is het gewoon wat jij graag wilt lezen omdat het mooi in je straatje past?quote:Op zondag 21 april 2024 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan lezen we zo’n uitspraak allebei wat anders, dat kan. Ik vind het echt geen aangifte waard, maar het is in mijn ogen wel degelijk een uitspraak die niet mee helpt als je roept dat je af wil van een verharde samenleving of verharding in de politiek.
Als we het zo gaan spelen dan kan ik de bal terug kaatsen natuurlijk. Zullen we die kant dus maar niet opgaan?quote:Op zondag 21 april 2024 15:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of is het gewoon wat jij graag wilt lezen omdat het mooi in je straatje past?
De eu hoeft niet stuk. Alleen een hele hoop minder drang en gehang naar een eu superstaat en het 'is goed voor het single market' smoesje mag wel.quote:Op zondag 21 april 2024 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kijk met veel plezier ook naar de andere Europese landen waar rechts aan de macht komt.
En de Europese verkiezingen komen eraan!
Niet waar. Dat zijn weer leugens van charlatan Leo Lucassen.quote:Op zondag 21 april 2024 15:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nogmaals, het onderzoek gaat over een veel bredere groep migranten. Dus als het al klopt, dan klopt het getal wat jij op vluchtelingen plakt gewoon niet.
quote:In zijn nieuwe onderzoek, dat alleen over asielmigratie gaat, heeft Van de Beek de kosten berekend over de hele levensloop van asielmigranten in Nederland. De asielinstroom komt gemiddeld neer op jaarlijks 20.000 asielmigranten. Bij gelijkblijvende omstandigheden zouden de kosten ruwweg 24 miljard euro per jaar bedragen. „Een jonge Eritreeėr die nu in een uitkering zit, heeft bijvoorbeeld over veertig jaar AOW. Dat heb ik toegerekend naar het heden.”
Lol. Was jij niet de user die het hele 'islam afschaffen' deel van het PVV programma liep te bagatelliseren, met die hele 'hij bedoelt het vast niet zo' insteek?quote:Op zondag 21 april 2024 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan lezen we zo’n uitspraak allebei wat anders, dat kan. Ik vind het echt geen aangifte waard, maar het is in mijn ogen wel degelijk een uitspraak die niet mee helpt als je roept dat je af wil van een verharde samenleving of verharding in de politiek.
quote:Op zondag 21 april 2024 14:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
In de vorige formaties zag je de winnaar van de verkiezingen alleen niet om de 3 dagen weglopen uit debat en zijn toekomstige coalitiepartners schofferen op Social Media
Zelf ben je er verder ook niet vies van te negeren als het niet weerlegbaar isquote:Op zondag 21 april 2024 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg dat iedereen mee werkt aan de verharde samenleving.
Maar sure, maak het maar persoonlijk.
Nee, dat hangt af van de hoogte van de instroom zelf.quote:Op zondag 21 april 2024 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
De instroom niet beperken staat inderdaad gelijk aan meer.
Stop ajb met dat hypocriete semantische gelul... probeer het maar goed te praten. De sfeer naar fortuyn was toen ook liever dood dan er mee praten. Heel links was toen aan het demoniseren en rosenmuller kon even lekker een dubbelzinnige doodswens plaatsen.quote:Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook erg ongelukkige uitspraak die ik zelf niet zou doen. Maar stellen dat hij zegt: "Ik hoop dat je doodbloedt" is gewoon belachelijk en moedwillig de waarheid verkeerd begrijpen. Rosenmoller neemt een heel bekend spreekwoord en voert die verder door. Daarbij is de bedoelde betekenis nog steeds de metaforische. Er is geen enkele aanwijzing dat hij de beeldspraak niet bedoelt. Hij bedoelt uiteraard gewoon: "ik hoop dat je de consequenties van je eigen acties nog heel lang blijft voelen" en niet: "ik hoop dat je doodbloedt." Ook wel treurig dat je sterkste punt blijkbaar het verdraaien van een uitspraak van meer dan twintig jaar geleden is.
Lijkt me sterk. Ik ben er vrij open over dat ik zelf niks heb met de islam. Is me vrij duidelijk dat Wilders dat ook niet is, dus waarom zou ik dat moeten bagatelliseren?quote:Op zondag 21 april 2024 15:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Lol. Was jij niet de user die het hele 'islam afschaffen' deel van het PVV programma liep te bagatelliseren, met die hele 'hij bedoelt het vast niet zo' insteek?
Vind ik op zichzelf al bizar, maar schijnbaar zijn een hoop landgenoten nogal kortzichtig en bekrompen, maar de peiling laat ook een enorme krimp zien bij de VVD, NSC, en BBB. Dus nauwelijks een rechtse meerderheid.quote:Op zondag 21 april 2024 14:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Minder minder minder. Toch?quote:Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik ben er vrij open over dat ik zelf niks heb met de islam. Is me vrij duidelijk dat Wilders dat ook niet is, dus waarom zou ik dat moeten bagatelliseren?
Ja had het letterlijk over Timmermans.quote:Op zondag 21 april 2024 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg dat iedereen mee werkt aan de verharde samenleving.
Maar sure, maak het maar persoonlijk.
Vooral ten koste van VVD en NSC.quote:Op zondag 21 april 2024 14:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Nee dat zei hij niet dramaqueen.quote:Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die mag je me even uitleggen. Omdat ik niet reageer op een van je opmerkingen .. dan is dat een link met een verharde samenleving hoe precies?quote:Op zondag 21 april 2024 15:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Zelf ben je er verder ook niet vies van te negeren als het niet weerlegbaar is
Zegt ook iets over het onvermogen van links om een overtuigend verhaal over te brengen.quote:Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik op zichzelf al bizar, maar schijnbaar zijn een hoop landgenoten nogal kortzichtig en bekrompen, maar de peiling laat ook een enorme krimp zien bij de VVD, NSC, en BBB. Dus nauwelijks een rechtse meerderheid.
Dat zeg ik niet? Ik zeg dat je alleen reageert op reacties die je goed uitkomen dus dat je absoluut niet op anderen kritiek hoeft te geven over hoe je discussie voertquote:Op zondag 21 april 2024 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mag je me even uitleggen. Omdat ik niet reageer op een van je opmerkingen .. dan is dat een link met een verharde samenleving hoe precies?
Nu doe jij hetzelfde, ik vind het een gevaarlijke uitspraak als je er verder geen bewijs voor hebt.quote:Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Red_85 het volgende:
Reken maar dat hier over is nagedacht binnen de toen helemaal extreem linkse activistische gl.
Niet dol zijn op de islam staat niet gelijk aan het willen deporteren van de islam, waar jij naar verwijst.quote:
Het huilen om Geert's hypocriete verontwaardiging om deze tweet van Frans blijkt al snel volkomen onterecht, dus nu gaat men over op huilen om decennia-oude tweets over/richting Pim?quote:Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stop ajb met dat hypocriete semantische gelul... probeer het maar goed te praten. De sfeer naar fortuyn was toen ook liever dood dan er mee praten. Heel links was toen aan het demoniseren en rosenmuller kon even lekker een dubbelzinnige doodswens plaatsen.
Reken maar dat hier over is nagedacht binnen de toen helemaal extreem linkse activistische gl.
Misschien moet iedereen zelf maar even bekijken wat en hoe eea nou precies gezegd is, op 08u22m precies:quote:Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Dat is ook weer onzin natuurlijk.quote:Op zondag 21 april 2024 15:13 schreef probeer het volgende:
Mocht iemand Geert ooit geweld aandoen, dan komt dat niet door enige zogenaamd 'geweld oproepende' tweets van Frans of Jesse of Sigrid, maar door de regelrechte haat in de tweets van Geert zelf.
quote:
Mijn verwijzing betreft de uitspraken van Geertje zelf, overigens niet zozeer betreffende de Islam - maar gericht op een bevolkingsgroep. Denk dat er weinig vergelijkbare uitspraken van andere politici zijn geweest.quote:Op zondag 21 april 2024 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet dol zijn op de islam staat niet gelijk aan het willen deporteren van de islam, waar jij naar verwijst.
Af en toe een reactie missen of er niet op reageren is van een andere orde dan persoonlijke aanvallen alleen.quote:Op zondag 21 april 2024 15:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet? Ik zeg dat je alleen reageert op reacties die je goed uitkomen dus dat je absoluut niet op anderen kritiek hoeft te geven over hoe je discussie voert
Dan begreep ik je verkeerd, ik las erin dat je dacht dat dat mijn mening was. Excusesquote:Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn verwijzing betreft de uitspraken van Geertje zelf, overigens niet zozeer betreffende de Islam - maar gericht op een bevolkingsgroep. Denk dat er weinig vergelijkbare uitspraken van andere politici zijn geweest.
Als iemand Geert iets aan wil doen door het lezen van wat tweets, denk jij dan oprecht dat diegene daar eerder toe bewogen wordt door dit soort tweets van Frans, waar men zelf zeer veel moeite moet doen om kwade intentie op een stukje beeldspraak te projecteren, of eerder door de regelrechte en expliciet haatdragende tweets van Geert zelf?quote:
Zo te zien VVD´ers en NSC´ers die naar hem toe gaan.quote:Op zondag 21 april 2024 14:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Je kan ook zeggen dat bij veel landgenoten schijnbaar zo’n obsessie bestaat met huidskleur, mensen van andere komaf en met moslims dat die landgenoten graag alle sociale verworvenheden bij het grof vuil zetten door te stemmen op rechtse charlatans in ruil voor wat symboolpolitiek tegen “buitenlanders”.quote:Op zondag 21 april 2024 15:14 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Zegt ook iets over het onvermogen van links om een overtuigend verhaal over te brengen.
De progressieven met hun obsessie voor huidskleurtjes/plassertjes en het klimaat spreekt niet aan. Net als de klassenstrijd waar de SP het nu weer op gooit.
Precies, vrij recent nog, sommigen hebben een slecht geheugen en/of geen zelfreflectie.quote:
Maar dat was discriminatie, is ie voor veroordeelt Het zou hier gaan om 'ophitserij en dreiging', wat beide niet het geval is.quote:Op zondag 21 april 2024 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet dol zijn op de islam staat niet gelijk aan het willen deporteren van de islam, waar jij naar verwijst.
En dat mag zichzelf rechtsfilosoof noemen. De teloorgang van Nederlandse educatie.quote:
Oew fijn.quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
RIP.quote:Op zondag 21 april 2024 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zegt meer over de gene die aanzet tot haat. Het is politiek, mensen die overgaan tot geweld doen dat altijd zelf en bij gebrek aan enige beschaving. Mensen die geweld gebruiken of toejuichen om hun zin door te drijven zijn het laagste van het laagste. Dan heeft zo iemand niet de moeite genomen al die andere manieren van tegengas geven te gebruiken (van pen tot zelf de politiek ingaan) en dan telt iemand niet meer mee, ongeacht wat de ander zegt.quote:Op zondag 21 april 2024 15:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Als iemand Geert iets aan wil doen door het lezen van wat tweets, denk jij dan oprecht dat diegene daar eerder toe bewogen wordt door dit soort tweets van Frans, waar men zeer veel moeite moet doen om kwade intentie in een stukje beeldspraak te vinden, of eerder door de regelrechte en expliciet haatdragende tweets van Geert zelf?
Als er ķemand aanzet tot haat tegen Geert, dan is het Geert zelf.
De dader draagt inderdaad de volledige verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 21 april 2024 15:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zegt meer over de gene die aanzet tot haat. Het is politiek, mensen die overgaan tot geweld doen dat altijd zelf en bij gebrek aan enige beschaving. Mensen die geweld gebruiken of toejuichen om hun zin door te drijven zijn het laagste van het laagste. Dan heeft zo iemand niet de moeite genomen al die andere manieren van tegengas geven te gebruiken (van pen tot zelf de politiek ingaan) en dan telt iemand niet meer mee, ongeacht wat de ander zegt.
Tribunalen! (we'll never forget).quote:Op zondag 21 april 2024 15:32 schreef Red_85 het volgende:
Prachtig weer hoe de hypocriete linksadepten alhier het weer proberen goed te praten.
Andersom zijn de raken gaar, de peren gebakken en de druiven heel zuur.
Prachtige quotes voor de toekomst, dank.
Fijne zondag verder. Ik ga van t zonnetje genieten voor zolang dat kan.
Inhoudelijk reageren is je blijkbaar weer te lastig.quote:Op zondag 21 april 2024 15:32 schreef Red_85 het volgende:
Prachtig weer hoe de hypocriete linksadepten alhier het weer proberen goed te praten.
DUHquote:Op zondag 21 april 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:
Het is verbazend hoeveel mensen in deze frame trappen. Er is geen seconde geweest waaruit blijkt dat Timmermans geweld wilt gebruiken tegen Wilders.
Sneu als je zo in een discussie staat.quote:Op zondag 21 april 2024 15:32 schreef Red_85 het volgende:
Als Wilders het had gezegd dan was je reactie dus anders geweest. En dat is dan moderator.quote:Op zondag 21 april 2024 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Geen handige uitspraak, maar bij Timmermans kan ik er tenminste nog van uit gaan dat het "binnen wat wettelijk toegestaan" betekent en bij Wilders heb ik daar zo mijn vraagtekens bij
quote:Op zondag 21 april 2024 15:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Wilders het had gezegd dan was je reactie dus anders geweest. En dat is dan moderator.
Wilders en Timmermans zijn twee totaal andere personen. De een is een veroordeelde crimineel en de ander is minister geweest.quote:Op zondag 21 april 2024 15:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Wilders het had gezegd dan was je reactie dus anders geweest. En dat is dan moderator.
Wilders zegt het zelf het beste:quote:Op zondag 21 april 2024 15:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Wilders' woorden. Want uit het PVV programma, waarvan hij het enige lid is.quote:Kortom, we gaan alles doen om de ontwrichtende asiel- en immigratieramp te stoppen!
Wilders staat bekend om persoonlijke aanvallen zonder onderbouwing of schelden zoals heks.quote:Op zondag 21 april 2024 15:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja echt? Een " crimineel"...?quote:Op zondag 21 april 2024 15:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wilders en Timmermans zijn twee totaal andere personen. De een is een veroordeelde crimineel en de ander is minister geweest.
Ik blijf me daar ook over verbazen. Zijn mensen echt zo domquote:Op zondag 21 april 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:
Het is verbazend hoeveel mensen in deze frame trappen. Er is geen seconde geweest waaruit blijkt dat Timmermans geweld wilt gebruiken tegen Wilders.
Een veroordeling maakt je geen crimineel.quote:Op zondag 21 april 2024 15:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wilders en Timmermans zijn twee totaal andere personen. De een is een veroordeelde crimineel en de ander is minister geweest.
Oké minion.quote:Op zondag 21 april 2024 15:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wilders staat bekend om persoonlijke aanvallen zonder onderbouwing of schelden zoals heks.
Betere vergelijking zou Eerdmans zijn
Als ik het zo luister klopt het wel wat @-XOR- zegt. Timmermans heeft het vooral over het overhalen van NSC en VVD.quote:Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet iedereen zelf maar even bekijken wat en hoe eea nou precies gezegd is, op 08u22m precies:
Waar staat 'ik hoop dat je doodbloed' in de quote waar ik op reageerde?quote:Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig zegt Wilders nooit wat, bijvoorbeeld op de man en dergelijke, staat bekend om iemand waarmee je heerlijk kan samenwerken. En dat is dan geen moderator.quote:Op zondag 21 april 2024 15:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk alle drie maar ook vooral boosheid en frustratie tegenover de politiek.quote:Op zondag 21 april 2024 15:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn mensen echt zo dom Is het bias Is het pure haat
Ja maar rechts heeft een track record van politici met andere opvattingen vermoorden en links niet dus vanuit dat perspectief begrijp ik het wel.quote:Op zondag 21 april 2024 15:32 schreef Red_85 het volgende:
Ik heb het nota bene woordelijk uitgetikt.quote:Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet iedereen zelf maar even bekijken wat en hoe eea nou precies gezegd is, op 08u22m precies:
Interessant, zijn eerdere onderzoek ging dus niet alleen over asielzoekers?quote:Op zondag 21 april 2024 15:07 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Niet waar. Dat zijn weer leugens van charlatan Leo Lucassen.
[..]
Ja en? Of mag de bron niet eens meer gepost worden en moeten we jou op je blauwe ogen geloven ofzo?quote:
Men wil van de plannen van links niets weten, doen liever links vervelen en verdringen uit de Nederlandse samenleving.quote:Op zondag 21 april 2024 15:14 schreef Cilantro het volgende:
Zegt ook iets over het onvermogen van links om een overtuigend verhaal over te brengen.
Nee ik neem het serieus, doe jij wat je zelf wil.quote:Op zondag 21 april 2024 15:48 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het liefst wil Geert dat je hem (en dit soort tweets) bloedserieus neemt en verontwaardigd bent namens hem. Laten we daar maar eens mee stoppen. Het beste antwoord is dit soort shit gewoon ridiculiseren in plaats van het gratis voor hem te verspreiden.
edit:quote:Op zondag 21 april 2024 15:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja en? Of mag de bron niet eens meer gepost worden en moeten we jou op je blauwe ogen geloven ofzo?
Neem je het ook serieus als Wilders het zegt? Hij zegt ook wel eens 'we gaan er alles aan doen om...'.quote:Op zondag 21 april 2024 15:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee ik neem het serieus, doe jij wat je zelf wil.
Geert eet z'n beoogd coalitiepartners leeg. Dat gaat hem vast helpen.quote:Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bedankt Nederland
Bedank je makke schapen maar, niet heel Nederland alsjeblieft.
Hooguit in de huidige coalitie onderhandelingen om die partijen meer richting PVV te laten meebewegen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geert eet z'n beoogd coalitiepartners leeg. Dat gaat hem vast helpen.
'Help mij naar 76 zetels Nederland, dan regeer ik ons land en winnen we van de facist Timmermans'quote:Op zondag 21 april 2024 16:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geert eet z'n beoogd coalitiepartners leeg. Dat gaat hem vast helpen.
Ah ja, de gedroomde absolute meerderheid. Eindelijk is het linkse kwaad verslagen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
'Help mij naar 76 zetels Nederland, dan regeer ik ons land en winnen we van de facist Timmermans'
Stel je voor dat er nieuwe verkiezingen komen en dit zou de einduitslag zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 14:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Maar die moeten dan wel weer de informateurs leveren, neem ik aan?quote:Op zondag 21 april 2024 16:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ah ja, de gedroomde absolute meerderheid. Eindelijk is het linkse kwaad verslagen.
Nee waarom zou ik wilders serieus nemen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neem je het ook serieus als Wilders het zegt? Hij zegt ook wel eens 'we gaan er alles aan doen om...'.
Hugo de Jonge moet inderdaad gewoon aftreden. Incapabel persoon, legt zijn problemen altijd bij anderen, in dit geval de gemeentes, neer.quote:Op zondag 21 april 2024 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar die moeten dan wel weer de informateurs leveren, neem ik aan?
Maar moet dit geen aangifte opleveren?
[ x ]
Ik snap het, dan hoor je niet in Nederland thuis.quote:Op zondag 21 april 2024 16:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hugo de Jonge moet inderdaad gewoon aftreden. Incapabel persoon, legt zijn problemen altijd bij anderen, in dit geval de gemeentes, neer.
Het liefst zie ik hem wel oprotten inderdaad. Maar Rotterdam is al ver genoeg hoor.quote:Op zondag 21 april 2024 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap het, dan hoor je niet in Nederland thuis.
Het zit hem wel diep.quote:Op zondag 21 april 2024 16:26 schreef matthijst het volgende:
Sneue lul die Timmermans. 4 minuten lullen over Wilders
Ja maar dat is anders Tijger.quote:Op zondag 21 april 2024 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[ x ]
Ik ga zo vis eten. Zal aan je denken.quote:Op zondag 21 april 2024 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahaha, sjonge jonge, wat spelen jullie nu ineens alsof er iets ergs is gebeurd. Ga maar naar de politie en probeer maar eens duidelijk te maken dat het om een dreiging gaat. Die zaken neemt de politie niet eens aan, niet zo butthurt gaan doen.
Man, man, wat zijn die PVVerts enorme watjes, zeg. Vrijheid van meningsuiting dit en dat en dan een doodnormale zin als dreiging gaan zien omdat hun grote leider het zegt.![]()
Ik ga er alles aan doen om dat soort stompzinnigheid een halt toe te roepen. Ik zie je in de rechtszaal!
Ik ben dit ook met verbazing aan het volgen. Bizar.quote:Op zondag 21 april 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:
Ik vind dat erg vies.quote:Op zondag 21 april 2024 16:35 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ik ga zo vis eten. Zal aan je denken.
Jaquote:Op zondag 21 april 2024 15:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik blijf me daar ook over verbazen. Zijn mensen echt zo dom![]()
Het sop is de kool niet waard. Echter vind ik het wel bijzonder dat een partij die al jarenlang dingen als "woorden doen er toe", "kwetsend", "vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt", "inclusiviteit", "het is hoe de ander het opvat" en weet ik veel wat voor retoriek er langs is gekomen nu uit een heel ander vaatje aan het tappen is.quote:Op zondag 21 april 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:
Het is niet de eerste keer dat hij dit soort idiote tweets plaatst. Het ligt dus niet aan zijn overleden moeder.quote:Op zondag 21 april 2024 16:51 schreef potjecreme het volgende:
We hebben een reden om verzachtend te praten over het tweet gedrag van Wilders.
[ x ]
Nou ja, het is niet dat Links zich niet verbijsterend heeft uitgelaten sinds 7/10, of vind jij dit normaal?quote:Op zondag 21 april 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:
Zijn er dan elke week familieleden van hem die overlijden? Met alle twitterdiarree van die man wil ik niet weten hoe groot de familie Wilders is.quote:Op zondag 21 april 2024 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Nee hoor. Blijft een volk mennende maniak.quote:Op zondag 21 april 2024 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 21 april 2024 17:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn er dan elke week familieleden van hem die overlijden? Met alle twitterdiarree van die man wil ik niet weten hoe groot de familie Wilders is.
De vorige keer was het nog bon ton om zo'n oproep te doen...quote:
quote:Groepsaangifte tegen Wilders
In Nijmegen staan honderden mensen klaar om aangifte te doen tegen Geert Wilders. Het college van burgemeester en wethouders had Nijmegenaren opgeroepen om ook aangifte te doen van discriminatie. Aanleiding zijn de uitspraken van Wilders over Marokkanen.
Burgemeester Bruls en alle leden van het college (D66, GroenLinks en PvdA) zijn aan het einde van de ochtend naar het politiebureau aan de Stieltjesstraat in Nijmegen vertrokken. De aangifte groeide uit tot een protest van een paar honderd mensen. Ook het bestuur van de Radboud Universiteit gaat aangifte doen.
"Bah, bah, bah"
Bruls zegt dat men in Nijmegen zich al jaren ergert aan het vreselijk ongenuanceerd wegzetten van mensen door Wilders. "We denken dat er nu een lijn is overschreden. Het is uitzonderlijk dat je als college aangifte doet. Het is ook een uitzonderlijke set van uitspraken van Geert Wilders, waar ik alleen maar bah, bah, bah over kan roepen", zei de Nijmeegse CDA-burgemeester bij Omroep Gelderland.
De afgelopen week is de politie overstelpt door aangiftes tegen Wilders. Hoeveel mensen aangifte hebben gedaan is niet bekend, omdat het OM de tel inmiddels kwijt is.
Waarom zou dat?quote:Op zondag 21 april 2024 16:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat Links zich niet verbijsterend heeft uitgelaten sinds 7/10, of vind jij dit normaal?
[ afbeelding ]
Als we niet opletten kunnen Joden straks niet meer herkenbaar over straat
Hou toch op manquote:Op zondag 21 april 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waar staat 'ik hoop dat je doodbloed' in de quote waar ik op reageerde?
Je bent zelf af. Overigens had het me andersom ook geen zak uitgemaakt.
Vind je het type en de toon van de uitspraken werkelijk vergelijkbaar?quote:Op zondag 21 april 2024 17:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
De vorige keer was het nog bon ton om zo'n oproep te doen...
[..]
Dat vond ik ook geen aangifte waard, net als nu. Ik heb in de pol van de OP echter wel op "ja" gestemd maar dat heeft als reden dat het Wilders verder vrij staat om aangifte te doen net zoals al die politici die dat de afgelopen tijd gedaan hebben.quote:Op zondag 21 april 2024 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Vind je het type en de toon van de uitspraken werkelijk vergelijkbaar?
Niet alleen de informateurs leveren maar eigenlijk ook ministers die alle moeilijke lastigheidjes kunnen oplossen. Poffertjesbakkers blijken daar toch geen ster in.quote:Op zondag 21 april 2024 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[ x ]
PVV, VVD, BBB, SGPquote:Op zondag 21 april 2024 16:22 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Stel je voor dat er nieuwe verkiezingen komen en dit zou de einduitslag zijn.
Hier valt echt niks van te maken , zowel niet over rechts en ook niet over links
Wat is er mis met de intifada? Oprechte vraag.quote:Op zondag 21 april 2024 16:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat Links zich niet verbijsterend heeft uitgelaten sinds 7/10, of vind jij dit normaal?
[ afbeelding ]
Als we niet opletten kunnen Joden straks niet meer herkenbaar over straat
Nee, serieus. Waar staat dat in die quote? Ik ben noch links, noch rechts. En hecht me al helemaal niet aan personen in de politiek. Dus ipv een domme smiley te plaatsen kun je ook gewoon normaal reageren.quote:
Niet zo heel veel als je geen last hebt van Conny Mus die wekelijks verslag brengt van opgeblazen bussen met schoolkinderen. lees je in, er zijn er 2 geweest, intifada's. Walgelijke orgie van sadistisch geweld, zoals we ze kennen, onze palestijnse vrinden.quote:Op zondag 21 april 2024 18:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat is er mis met de intifada? Oprechte vraag.
Dat wordt genot. Dat gaat een serieuze gooi doen naar een nog grotere clusterfuck dan Balkenende 1.quote:
Het was nog niet rechts genoeg de afgelopen 14 jaarquote:
Sociaal-economisch is het beleid rechts geweest, sociaal-cultureel links.quote:Op zondag 21 april 2024 18:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het was nog niet rechts genoeg de afgelopen 14 jaar
Ja, dat verzinsel is er inderdaad ingekomen laatste jarenquote:Op zondag 21 april 2024 18:31 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Sociaal-economisch is het beleid rechts geweest, sociaal-cultureel links.
Ja, zeker in de culturele sector klotste het geld tegen de plinten omhoog. Wat hebben die een rijkdom gekend onder de VVD en consorten.quote:Op zondag 21 april 2024 18:31 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Sociaal-economisch is het beleid rechts geweest, sociaal-cultureel links.
Sociaalcultureel beleid gaat over maatschappelijke thema's zoals de opvang van meer nepvluchtelingen, de asieldwangwet, de obsessie met Inclusiviteit/diversiteit en de excuses voor het slavernijverleden. Dat is in de afgelopen 14 jaar behoorlijk links geweest.quote:Op zondag 21 april 2024 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, zeker in de culturele sector klotste het geld tegen de plinten omhoog. Wat hebben die een rijkdom gekend onder de VVD en consorten.
Bijzonder dat we met al die rechtse kabinetten nog steeds met linkse dwangwet en spreidingswet en asielwet en nog dingen zitten.quote:Op zondag 21 april 2024 18:40 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Sociaalcultureel beleid gaat over maatschappelijke thema's zoals de opvang van meer nepvluchtelingen, de asieldwangwet, de obsessie met Inclusiviteit/diversiteit en de excuses voor het slavernijverleden. Dat is in de afgelopen 14 jaar behoorlijk links geweest.
Dat komt weer omdat de VVD superrrlinks is geworden!quote:Op zondag 21 april 2024 18:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzonder dat we met al die rechtse kabinetten nog steeds met linkse dwangwet en spreidingswet en asielwet en nog dingen zitten.
Rutte was de bitch van Kaag.quote:Op zondag 21 april 2024 18:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat komt weer omdat de VVD superrrlinks is geworden!
Nepvluchtelingen en obsessies met inclusiviteit. Ja, dat heeft tientallen miljarden gekost.quote:Op zondag 21 april 2024 18:40 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Sociaalcultureel beleid gaat over maatschappelijke thema's zoals de opvang van meer nepvluchtelingen, de asieldwangwet, de obsessie met Inclusiviteit/diversiteit en de excuses voor het slavernijverleden. Dat is in de afgelopen 14 jaar behoorlijk links geweest.
Behalve dat jij vindt dat het allemaal niet goed is, wat is er nou precies mis met die 'intifada'? En als je klaagt over een walgelijke orgie van geweld, hoe sta je dan tegenover de statistiek dat elk jaar meer Palestijnen gedood worden door Israeliers dan andersom - ook in de door jou verafschuwde Intifada-jaren. Is er dan elk jaar een walgelijke orgie van geweld vanuit Israel gaande?quote:Op zondag 21 april 2024 18:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Niet zo heel veel als je geen last hebt van Conny Mus die wekelijks verslag brengt van opgeblazen bussen met schoolkinderen. lees je in, er zijn er 2 geweest, intifada's. Walgelijke orgie van sadistisch geweld, zoals we ze kennen, onze palestijnse vrinden.
man man
quote:Op zondag 21 april 2024 18:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Behalve dat jij vindt dat het allemaal niet goed is, wat is er nou precies mis met die 'intifada'? En als je klaagt overeen walgelijke orgie van geweld, hoe sta je dan tegenover de statistiek dat elk jaar meer Palestijnen gedood worden door Israeliers dan andersom - ook in de door jou verafschuwde Intifada-jaren. Is er dan elk jaar een walgelijke orgie van geweld vanuit Israel gaande?
Raar om een grafiek te nemen die tot 2020 gaat en niet meest actuele situatie weergeeft...quote:
Moet je voorstellen wat er gebeurd was als de Palestijnen militair de bovenliggende partij waren geweest. Dan had de genocide allang plaatsgevonden, zo veel is zeker.quote:Op zondag 21 april 2024 19:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Raar om een grafiek te nemen die tot 2020 gaat en niet meest actuele situatie weergeeft...
Cherrypicking noemen ze dat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet je je voorstellen als de Palestijnen niet 75 jaar onderdrukt zijn geweest, hoe ze dan vredig samen en naast elkaar leven.quote:Op zondag 21 april 2024 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Moet je voorstellen wat er gebeurd was als de Palestijnen militair de bovenliggende partij waren geweest. Dan had de genocide allang plaatsgevonden, zo veel is zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |