abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 april 2024 @ 14:16:47 #101
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213281894
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ah, nu ga je met woordspelletjes proberen de aandacht af te leiden van je onzinuitspraken. Helder.
|:(

Man, man, wat een niveau.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213281895
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Had ook begrepen dat de tekst die Timmermans opdreunde anders was dan wat de autocue aangaf. Versprekingkje?
Nee, doelbewust. We kennen Timmermans immers allemaal als een agressieve ringleader, die zijn nietsontziende woke-knokploegen in stelling probeert te brengen.

Bij Roda JC zat Frans ook altijd bij de harde kern.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 21 april 2024 @ 14:17:44 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213281907
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Overigens is dit wat Timmermans zei:
[..]
Timmermans heeft het dus over VVD/NSC overtuigen om met PvdA een kabinet te vormen en als dat niet lukt, dan stevig oppositie voeren tegen de plannen waarmee ze het niet eens zijn.

Dat laatste laat ranzig rechts maar even weg. Van een bedreiging is in de verste verte dus geen sprake.
Dan zal hij flink moeten inleveren op asiel. Nou, ik ben benieuwd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213281921
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik word ook wel wat moe van het frame (niet richting jou, meer in het algemeen) dat de formatie zo langzaam verloopt. Ik ga echt niet beweren dat het vlekkeloos verloopt, maar vergeten we nu echt met z’n allen hoe lang vorige kabinetten er over gedaan hebben? Kijk naar de vorige formatie. En die bestond uit partijen die voorheen ook al samen actief waren. Toen duurde het tegen de 300 dagen. Als we daar zijn aan beland kunnen we de trage formatie wellicht weer aangrijpen om de formerende partijen belachelijk te maken :P
Het hopen op een klappende formatie zodat Timmermans een poging mag gaan wagen lijkt een copingsmechanisme voor sommigen geworden. Kennelijk is die avond van 22 november nog steeds niet helemaal verwerkt door sommigen. Geestig om te lezen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 14:19:15 #105
375570 crew  Cyan9
pi_213281933
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, doelbewust. We kennen Timmermans immers allemaal als een agressieve ringleader, die zijn nietsontziende woke-knokploegen in stelling probeert te brengen.

Bij Roda JC zat Frans ook altijd bij de harde kern.
Ik verwacht dan ook dat Frans na deze uitspraak zelf met een bijl onderweg is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 21 april 2024 @ 14:20:39 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213281954
quote:
[..]
Timmermans heeft het dus over VVD/NSC overtuigen om met PvdA een kabinet te vormen en als dat niet lukt, dan stevig oppositie voeren tegen de plannen waarmee ze het niet eens zijn.

Dat laatste laat ranzig rechts maar even weg. Van een bedreiging is in de verste verte dus geen sprake.
Was sowieso al geen sprake van. Dat weet iedereen, in de eerste plaats Wilders zelf.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213281957
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
|:(

Man, man, wat een niveau.
Ach kom nou toch, je reageert op een post die gaat over Wilders, hebt het over zijn achterban, de mensen die in de PVV opereren, en gebruikt vervolgens de opmerking wat een leider volgens jou zou inhouden, en daarna een opmerking over wat zo'n iemand niet zou moeten zijn, het is overduidelijk dat je het over Wilders had, sterker nog, toen ik je daarop aansprak met welke verdragen Wilders al dan niet had verbroken kwam je zelf al met de opmerking "geen". Dus jij en ik weten allebei dat je Wilders bedoelde.

Pas later kom je tot het heldere inzicht dat een hele draai om de hete brij heen beter voor je betoog is. Prima hoor, maar je bent allang af, en je hoeft nu ook niet ellenlang door te blijven gaan om je gezichtsverlies te beperken, hoort sowieso niet thuis in dit topic. Beperk je gewoon tot de feiten, want je hoeft ze echt niet te verzinnen om je punt te maken zoals je nu deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2024 14:21:08 ]
pi_213281958
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het hopen op een klappende formatie zodat Timmermans een poging mag gaan wagen lijkt een copingsmechanisme voor sommigen geworden. Kennelijk is die avond van 22 november nog steeds niet helemaal verwerkt door sommigen. Geestig om te lezen.
Is je Grote Leider al MP?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213281962
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Was sowieso al geen sprake van. Dat weet iedereen, in de eerste plaats Wilders zelf.
Nee hoor. Zijn achterlijke stemvee trapt er weer mooi in. Getuige dit topic.
  zondag 21 april 2024 @ 14:21:45 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_213281974
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is bittere noodzaak om mensen die hier niet komen omdat ze iets positiefs willen bijdragen aan de Nederlandse samenleving niet met een fluwelen handschoen aan te pakken zoals links graag wil.

De islam staat geheel in het teken van onderwerping en dominantie, daarom komen ze ook allemaal naar het westen toe. We worden met andere woorden gekoloniseerd.
Blablabla de heilige oorlog van de Islam tegen het Westen. horen we ook al 20 jaar.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 21 april 2024 @ 14:22:30 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213281977
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach kom nou toch, je reageert op een post die gaat over Wilders, hebt het over zijn achterban, de mensen die in de PVV opereren, en gebruikt vervolgens de opmerking wat een leider volgens jou zou inhouden, en daarna een opmerking over wat zo'n iemand niet zou moeten zijn, het is overduidelijk dat je het over Wilders had, sterker nog, toen ik je daarop aansprak met welke verdragen Wilders al dan niet had verbroken kwam je zelf al met de opmerking "geen". Dus jij en ik weten allebei dat je Wilders bedoelde.

Pas later kom je tot het heldere inzicht dat een hele draai om de hete brij heen beter voor je betoog is. Prima hoor, maar je bent allang af, en je hoeft nu ook niet ellenlang door te blijven gaan om je gezichtsverlies te beperken, hoort sowieso niet thuis in dit topic. Beperk je gewoon tot de feiten, want je hoeft ze echt niet te verzinnen om je punt te maken zoals je nu deed.
Je leest niet goed, probeer het nog eens. Dan zie je toch echt dat ik het heb over mensen die een goede leider zien in iemand die alles in zijn eentje wil doen. Succes!
pi_213281979
quote:
[..]

Ik vind sowieso politiek bedrijven tegen een andere partij als speerpunt van je congres maken een beetje meh. Is ook de reden dat Timmermans zo hard faalde in de verkiezingsstrijd.
pi_213281985
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Blablabla de heilige oorlog van de Islam tegen het Westen. horen we ook al 20 jaar.
Ik denk dat je eens in de geschiedenis moet duiken.
pi_213282004
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het doel van de PVV is niet om politiek talent op te leiden. Dat en democratisch geneuzel is allemaal bijzaak. Het doel van de PVV is om invloed te krijgen en iets te doen aan de migratiestromen die het belang van Nederland ondermijnen. Daarom is die partij in 2006 ook opgericht omdat er geen realiteitsbesef meer aanwezig was bij de gevestigde partijen inzake migratie. Met succes heeft de PVV het vluchtelingendebat ver naar rechts verplaatst en verhard.
Leuk, maar de vluchtelingen stellen geen flikker voor op het totale aantal migranten. Verder heel leuk dat hij het debat heeft laten verharden, maar als dat je enige bijdrage is - als partij zijnde - in 18 jaar tijd, dan heb je wat mij betreft extreem gefaald.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 april 2024 @ 14:24:43 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213282016
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 14:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vind sowieso politiek bedrijven tegen een andere partij als speerpunt van je congres maken een beetje meh. Is ook de reden dat Timmermans zo hard faalde in de verkiezingsstrijd.
Zijn speech hier was inderdaad niet erg sterk en het ontbrak net teveel aan een eigen verhaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 14:24:47 #116
236264 crew  capricia
pi_213282019
Timmermans heeft onlangs aangegeven moeite te hebben met de enorm verharde cultuur in Den Haag.
Ik denk dus dat Wilders de nummer twee van de verkiezingen nog harder aan wil gaan pakken. Kijken hoe ver hij kan gaan, met het kapot maken van nummer twee.
Net als hem met 'Heks Kaag' is gelukt.

Verwacht dus nog wel meer uit zijn koker.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 14:27:02 #117
375570 crew  Cyan9
pi_213282040
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef capricia het volgende:
Timmermans heeft onlangs aangegeven moeite te hebben met de enorm verharde cultuur in Den Haag.
Ik denk dus dat Wilders de nummer twee van de verkiezingen nog harder aan wil gaan pakken. Kijken hoe ver hij kan gaan, met het kapot maken van nummer twee.

Laat ook wel weer goed de "kwaliteiten" van Wilders zien, die ook naar eigen zeggen premier voor alle Nederlanders wilde worden, toch?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213282046
quote:

Kaag heeft daar helemaal geen hulp voor nodig gehad hoor, of ben je al dat interne rapport vergeten?
  zondag 21 april 2024 @ 14:27:55 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282054
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zijn speech hier was inderdaad niet erg sterk en het ontbrak net teveel aan een eigen verhaal.
Ja daar kun je over bakkeleien, wel vreemd dat zoiets ineens wel telt, terwijl die 'tegenpartij' in kwestie groot is geworden met juist die tactiek.
pi_213282060
quote:
[..]

Ranzig rechts nog wel. Begint het gebruik van dom rechts weer saai te worden?
  zondag 21 april 2024 @ 14:29:55 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282077
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:27 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Kaag heeft daar helemaal geen hulp voor nodig gehad hoor, of ben je al dat interne rapport vergeten?
Kaag wordt ook al jaren overal neergezet als het kwaad en een heks. Maar dan is demoniseren een kwestie van 'aan zichzelf te hebben danken'?
  zondag 21 april 2024 @ 14:31:05 #122
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213282090
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat dekt de lading al niet meer.
pi_213282091
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kaag wordt ook al jaren overal neergezet als het kwaad en een heks. Maar dan is demoniseren een kwestie van 'aan zichzelf te hebben danken'?
Demoniseren als 'Wie zijn die mensen?' ala Hillary style?
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 14:31:22 #124
236264 crew  capricia
pi_213282097
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:27 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Je gaat voorbij aan mijn punt.

Timmermans gaf aan moeite te hebben met die harde cultuur en het op de man spelen.
Wilders gaat dat gebruiken. Want daar is hij goed in.
Verwacht dus meer van dit soort smerigheden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213282102
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat de prognoses bij gelijkblijvend beleid nou niet echt hoopgevend te noemen zijn:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)sielzoekers-verwacht

Dus de stelling "als je geen beperkingen wilt, dan accepteer je dat er meer mensen binnen komen" lijkt me prima te verdedigen.
Als je in je programma enkel hebt staan dat je het reizigers makkelijker wil maken dan is het niet heel verbazingwekkend dat er mensen gaan zijn die vermoeden dat ze het wel prima vinden als er meer binnen komt. Die lui zijn ook niet dom, die krijgen ook gewoon mee dat de instroom enkel stijgt. Het probleem dan niet eens benoemen is dan ook een vorm van communicatie.
pi_213282115
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leuk, maar de vluchtelingen stellen geen flikker voor op het totale aantal migranten. Verder heel leuk dat hij het debat heeft laten verharden, maar als dat je enige bijdrage is - als partij zijnde - in 18 jaar tijd, dan heb je wat mij betreft extreem gefaald.
Die arbeidsmigranten gaan na een paar jaar werken weer terug naar Polen of Roemenië. Daar merk je dus op termijn helemaal niks van.

Die asielzoekers blijven hier hun hele leven, integreren niet en krijgen een hele roedel kinderen. Door het CBS is becijferd dat over een aantal decennia bij ongewijzigd beleid niet-westerse allochtonen een flink deel van de Nederlandse samenleving zullen omvatten (30-50%). Met alle gevolgen van dien. Die mensen hebben dus een veel groter effect op de demografische samenstelling dan die arbeidsmigranten ooit zullen hebben. Reken er maar op dat als ze merken dat ze hier meer invloed kunnen uitoefenen omdat ze als groep steeds groter worden en zich verenigen dat ze die met beide handen zullen aangrijpen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 21 april 2024 @ 14:33:32 #127
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213282129
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alsof we die ook 'hierheen halen'.
Ze moeten wel enorm overdrijven want anders blijkt dat ze tegen fatsoenlijk, sociaal beleid zijn en dus egoïstisch en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_213282148
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ach, anderen hebben het recht om niets te hebben met Wilders of rechtse partijen. Ik denk alleen dat er dan veel betere argumenten zijn dan het gebruik van de trage formatie. Dat is niet echt iets nieuws namelijk.
  zondag 21 april 2024 @ 14:34:48 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282150
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet chique, al zou je nog kunnen zeggen dat het nogal is wat hier nu eigenlijk gebeurt. Timmermans wordt neergezet als iemand die geweld aanmoedigt en dat wordt door sommige menen enorm opgeblazen, ik las zelfs 'staatsgevaarlijk' en niet voor de eerste keer.

Je heb gelijk dat zulke taal niet hoeft en ik zie de jarenlange trend van dit soort stemmingmakerij liever verdwijnen, maar het lijkt juist te groeien. Nogmaals, het is op Fok erg lang toegestaan om media, politici en medici als staatsvijanden neer te zetten in bepaalde topics, en niet alleen op Fok, overigens. Corona heeft mij erg laten schrikken wat dat betreft.
  zondag 21 april 2024 @ 14:35:50 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282170
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:31 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Demoniseren als 'Wie zijn die mensen?' ala Hillary style?
?

Alsof ik ook maar iets om Hillary geef, maar slim was het niet.

Edit: toch even check gedaan, maar topic gaat toch echt over Nederlandse politiek, zo zou ik met Trump kunnen gaan schermen maar nogal onzinnig in een topic als deze.
  zondag 21 april 2024 @ 14:36:17 #131
319979 Fok-it
All is well
pi_213282176
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ach, anderen hebben het recht om niets te hebben met Wilders of rechtse partijen. Ik denk alleen dat er dan veel betere argumenten zijn dan het gebruik van de trage formatie. Dat is niet echt iets nieuws namelijk.
In de vorige formaties zag je de winnaar van de verkiezingen alleen niet om de 3 dagen weglopen uit debat en zijn toekomstige coalitiepartners schofferen op Social Media
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213282185
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die nep-vluchtelingen kosten 24 miljard per jaar.
pi_213282210
quote:

Het topic gaat letterlijk om een vrij verharde uitspraak van Timmermans en dan doe je alsof Wilders de enige droeftoeter is? :D
pi_213282215
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:36 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Dat kan beter, bluf het tienvoudige. Dan klink je net zo realistisch maar het klinkt een stuk bozer.
pi_213282226
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
?

Alsof ik ook maar iets om Hillary geef, maar slim was het niet.

Edit: toch even check gedaan, maar topic gaat toch echt over Nederlandse politiek, zo zou ik met Trump kunnen gaan schermen maar nogal onzinnig in een topic als deze.
Nee maar het is dezelfde hautaine houding die beide, en D66 in het algemeen, hun kop gekost heeft.
pi_213282232
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die arbeidsmigranten gaan na een paar jaar werken weer terug naar Polen of Roemenië. Daar merk je dus op termijn helemaal niks van.
Dan kom je van een koude kermis thuis. Hongaren, Bulgaren, Roemenen en Polen blijven hier steeds vaker gewoon zitten en leveren extra druk op bestaande faciliteiten (scholen, woningen etc). Ga maar eens een kijkje nemen in Rotterdam Zuid. Daarnaast hebben we de categorie expats, die eveneens een enorme druk leveren op bijv. de woningmarkt.

quote:
Die asielzoekers blijven hier hun hele leven, integreren niet en krijgen een hele roedel kinderen. Door het CBS is becijferd dat over een aantal decennia bij ongewijzigd beleid niet-westerse allochtonen een flink deel van de Nederlandse samenleving zullen omvatten (30-50%). Met alle gevolgen van dien. Die mensen hebben dus een veel groter effect op de demografische samenstelling dan die arbeidsmigranten ooit zullen hebben. Reken er maar op dat als ze merken dat ze hier meer invloed kunnen uitoefenen omdat ze als groep steeds groter worden en zich verenigen dat ze die met beide handen zullen aangrijpen.
Ja, ware het niet dat de diversiteit aan instroom van asielzoekers groot is en dat het aandeel niet-westerse allochtonen per definitie een redelijk groot deel van de samenleving zal omvatten - omdat het gros daarvan ook initieel als arbeidsmigrant hierheen is gekomen (en dus juist niet als asielzoeker).
Allah Al Watan Al Malik
pi_213282235
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat kan beter, bluf het tienvoudige. Dan klink je net zo realistisch maar het klinkt een stuk bozer.
Demograaf rekent uit dat migranten jaarlijks 24 miljard kosten: ’Het is een taboe’
pi_213282240
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het topic gaat letterlijk om een vrij verharde uitspraak van Timmermans en dan doe je alsof Wilders de enige droeftoeter is? :D
Aha, je ziet dus werkelijk als verharde uitspraak? Wat zijn de uitspraken van Wilders dan wel niet, extreem verhardend?
  zondag 21 april 2024 @ 14:39:55 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282242
quote:

[..]
Nou komt ie nog een keertje dan:

quote:
Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".

Maar, als wilders door VVD en NSC in het zadel wordt gehesen zullen wij keihard oppositie voeren tegen een kabinet dat werknemers, gepensioneerden en huurders zal laten vallen, keihard"
Zou jij de verharde uitspraak kunnen aanwijzen? ;)

Niets persoonlijks uiteraard, je bent een schat.
pi_213282245
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:31 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat dekt de lading al niet meer.
En dan verwijt links rechts dat ze allemaal demoniseren.
  zondag 21 april 2024 @ 14:40:15 #141
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213282251
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:36 schreef Cilantro het volgende:

[..]
De échte gratis bier groep.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213282256
quote:

[..]
Je bedoelt een “behoorlijk uit z’n verband getrokken uitspraak” van Timmermans.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213282263
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik word ook wel wat moe van het frame (niet richting jou, meer in het algemeen) dat de formatie zo langzaam verloopt. Ik ga echt niet beweren dat het vlekkeloos verloopt, maar vergeten we nu echt met z’n allen hoe lang vorige kabinetten er over gedaan hebben? Kijk naar de vorige formatie. En die bestond uit partijen die voorheen ook al samen actief waren. Toen duurde het tegen de 300 dagen. Als we daar zijn aan beland kunnen we de trage formatie wellicht weer aangrijpen om de formerende partijen belachelijk te maken :P
Rutte III en IV waren al helemaal belachelijk, maar geen reden om dit dan meer geen moeizame formatie te noemen.

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat gaat al een tijd zo. Wilders komt uit het overleg en gaat vervolgens van alles roepen op Twitter en dat vinden de anderen uit het overleg niet zo zijn. Maar je krijgt steeds meer het idee dat hij wacht op het klappen van de formatie, zodat ie dat op een een andere partij kan afschuiven in de hoop op beïnvloeding publieke opinie.
Dat denk ik ook, ik ben blij dat de andere partijen hier niet in trappen. Als hij niet wil regeren trekt hij er zelf maar de stekker uit.

Eigenlijk hoop ik dat dit kabinet er gewoon komt. Het grootste deel van de Nederlanders wil nou eenmaal deze coalitie, en Wilders is ook gewoon de grootste geworden de afgelopen verkiezingen. Dan mag hij het ook gaan bewijzen. Persoonlijk denk ik niet dat Geert de wonderdokter is die het allemaal even gaat oplossen, integendeel. Het lijkt me echter wel goed dat zijn stemmers en sympathisanten dat ook eens in gaan zien. Of het gaat allemaal wel meevallen, al helemaal mooi natuurlijk.
Incelfrikandel
  zondag 21 april 2024 @ 14:40:59 #144
319979 Fok-it
All is well
pi_213282265
quote:

[..]
Hahaha

Ja dat is wel van dezelfde gradatie als Wilders zijn uitspraken inderdaad.

Stop maar gewoon met die hele ik sta er zo lekker neutraal in-act
  zondag 21 april 2024 @ 14:41:23 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282274
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:38 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Nee maar het is dezelfde hautaine houding die beide, en D66 in het algemeen, hun kop gekost heeft.
Doe er je voordeel mee. ;)
pi_213282309
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, je ziet dus werkelijk als verharde uitspraak? Wat zijn de uitspraken van Wilders dan wel niet, extreem verhardend?
Ik vind dat zowel linkse als rechtste politici veel te veel bezig zijn met de andere kant ipv zich te focussen op hun eigen partij. Beide kanten roepen regelmatig zaken die ik verhardend vindt. Of polariserend. Het doen alsof het ene kamp zoveel meer volwassen is dan de ander kan ik niet zoveel mee.
pi_213282331
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hahaha

Ja dat is wel van dezelfde gradatie als Wilders zijn uitspraken inderdaad.

Stop maar gewoon met die hele ik sta er zo lekker neutraal in-act
Ik zeg dat iedereen mee werkt aan de verharde samenleving.

Maar sure, maak het maar persoonlijk.
pi_213282348
twitter
pi_213282349
quote:
Een rapportje in opdracht van eerst FvD en daarna JA21 kritiekloos overgenomen door de Telegraaf, dat voelt als een slager die zijn eigen vlees keurt…
Overigens gaat het om een veel breder pakket aan migranten dan enkel vluchtelingen. Dus zelfs als het rapport feitelijk zou kloppen, dan nog klopt er niks van jouw stelling.

https://pointer.kro-ncrv.(...)iljard-euro-per-jaar
pi_213282362
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:46 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Is dat dezelfde Geert die de Pakistani's opzoekt op Twitter.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 april 2024 @ 14:48:50 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282379
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:46 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Want keihard oppositie voeren mag niet?

Nogmaals de uitspraak:

quote:
Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".

Maar, als wilders door VVD en NSC in het zadel wordt gehesen zullen wij keihard oppositie voeren tegen een kabinet dat werknemers, gepensioneerden en huurders zal laten vallen, keihard"
pi_213282386
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een rapportje in opdracht van eerst FvD en daarna JA21 kritiekloos overgenomen door de Telegraaf, dat voelt als een slager die zijn eigen vlees keurt…
Overigens gaat het om een veel breder pakket aan migranten dan enkel vluchtelingen. Dus zelfs als het rapport feitelijk zou kloppen, dan nog klopt er niks van jouw stelling.

https://pointer.kro-ncrv.(...)iljard-euro-per-jaar
Wat maakt de opdrachtgever uit? Stompzinnige drogreden.
pi_213282402
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind dat zowel linkse als rechtste politici veel te veel bezig zijn met de andere kant ipv zich te focussen op hun eigen partij. Beide kanten roepen regelmatig zaken die ik verhardend vindt. Of polariserend. Het doen alsof het ene kamp zoveel meer volwassen is dan de ander kan ik niet zoveel mee.
Dat mag. Maar op basis van deze uitspraken lijkt het me vrij gezocht om dit te stellen.
Timmermans heeft zich maandenlang erg op de achtergrond gehouden zodat de coalitie over extreemrechts rustig kon proberen te formeren.

Nu dat niet opschiet en de formerende partijen onderling flink ruziën, oppert hij eigenvoor het eerst voorzichtig dat er ook een alternatieve coalitie mogelijk is. En als dat niet aan de orde komt, dan zullen ze stevig oppositie gaan voeren.
Wat niet meer dan logisch is voor een centrumlinkse partij op het moment dat een extreemrechtse partij gaat regeren…
pi_213282443
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:49 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Wat maakt de opdrachtgever uit? Stompzinnige drogreden.
De opdrachtgever van een politiek getint onderzoek zal ook gewoon mede de richting van de uitkomst bepalen. Een onderzoek in opdracht van het wetenschappelijk instituut van GL over fossiele subsidies neem ik ook met een flinke korrel zout…

Overigens is de kritiek in het artikel waar ik naar link een stuk breder.
  zondag 21 april 2024 @ 14:53:17 #155
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213282452
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo'n rare uitspraak?

Ja, achteraf oogt het vreemd, maar de uitspraak is toch niet raar.
Hetzelfde geldt voor de uitspraak van Timmermans, vandaar ook de post, ik zou nu juist van jou verwachten dat de parallel duidelijk is. Ik beweer verder niets, behalve dat het past binnen de traditie van Groen Links, de geschiedenis herhaalt zich zeg maar, leuk is dat he? Dat zie je wel vaker als je er oog voor hebt.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213282459
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Rutte III en IV waren al helemaal belachelijk, maar geen reden om dit dan meer geen moeizame formatie te noemen.
[..]
Dat denk ik ook, ik ben blij dat de andere partijen hier niet in trappen. Als hij niet wil regeren trekt hij er zelf maar de stekker uit.

Eigenlijk hoop ik dat dit kabinet er gewoon komt. Het grootste deel van de Nederlanders wil nou eenmaal deze coalitie, en Wilders is ook gewoon de grootste geworden de afgelopen verkiezingen. Dan mag hij het ook gaan bewijzen. Persoonlijk denk ik niet dat Geert de wonderdokter is die het allemaal even gaat oplossen, integendeel. Het lijkt me echter wel goed dat zijn stemmers en sympathisanten dat ook eens in gaan zien. Of het gaat allemaal wel meevallen, al helemaal mooi natuurlijk.
Dat laatste hoopte ik ook, inmiddels geloof ik daar niet meer in. Als het ze wel lukt om een kabinet te formeren en er verandert niks of het klapt binnen de kortste keren, is dat volgens de PVV-aanhangers toch ongetwijfeld weer de schuld van "Frenske." Of willekeurig welke entiteit die niet de grote blonde leider zelf is.
pi_213282466
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De opdrachtgever van een politiek getint onderzoek zal ook gewoon mede de richting van de uitkomst bepalen. Een onderzoek in opdracht van het wetenschappelijk instituut van GL over fossiele subsidies neem ik ook met een flinke korrel zout…

Overigens is de kritiek in het artikel waar ik naar link een stuk breder.
Dat is nogal een bewering die je niet kunt onderbouwen. De kritiek is van Leo Lucassen dus dan is het sowieso niet serieus te nemen.
  zondag 21 april 2024 @ 14:54:31 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213282468
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo'n rare uitspraak?

Ja, achteraf oogt het vreemd, maar de uitspraak is toch niet raar.
'Ik hoop dat je doodbloed'

En dat is niet raar volgens @Geschiedkundige en @grrrrg . Sterker nog, compleet normaal. En het nu nog steeds niet raar vinden...Ik had graag jullie reactie graag gezien als het politiek gezien andersom was.

Jullie zijn af. Compleet klaar. Geen zinnig woord mee te delen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213282492
Geweld en dreigementen komen altijd van links, zie je in Amerika ook. Biden/Harris/Pelosi allemaal dreigementen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 21 april 2024 @ 14:56:48 #160
3542 Gia
User under construction
pi_213282511
quote:
81s.gif Op zondag 21 april 2024 14:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Niet beperken staat gelijk aan meer? Ok Gia.
De instroom niet beperken staat inderdaad gelijk aan meer.
  zondag 21 april 2024 @ 14:57:27 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282524
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2024 14:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hetzelfde geldt voor de uitspraak van Timmermans, vandaar ook de post, ik zou nu juist van jou verwachten dat de parallel duidelijk is. Ik beweer verder niets, behalve dat het past binnen de traditie van Groen Links, de geschiedenis herhaalt zich zeg maar, leuk is dat he? Dat zie je wel vaker als je er oog voor hebt.
quote:

zondag 21 april 2024 @ 14:58:26 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213282540
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]
En dan door het lint gaan als er wordt gezegd 'drain the swamp'.
Want dat is beledigend :')
1947-2016
pi_213282541
twitter

Geertje doet het onverminderd goed in de peilingen.
pi_213282561
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat is niet raar volgens @:geschiedkundige en @:grrrrg . Sterker nog, compleet normaal. En het nu nog steeds niet raar vinden...Ik had graag jullie reactie graag gezien als het politiek gezien andersom was.

Dit lijkt mij gewoon beeldspraak, als in 'zetels wegbloeden'.

Overigens wel eens dat dit taalgebruik beter niet gebruikt kan worden.

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:53 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Dat laatste hoopte ik ook, inmiddels geloof ik daar niet meer in. Als het ze wel lukt om een kabinet te formeren en er verandert niks of het klapt binnen de kortste keren, is dat volgens de PVV-aanhangers toch ongetwijfeld weer de schuld van "Frenske." Of willekeurig welke entiteit die niet de grote blonde leider zelf is.
We zullen zien. Ik heb veel mensen gesproken die op de PVV hebben gestemd in de trant van 'laat hem het eens proberen' of 'erger kan het toch niet worden'.
Incelfrikandel
pi_213282566
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:54 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Dat is nogal een bewering die je niet kunt onderbouwen. De kritiek is van Leo Lucassen dus dan is het sowieso niet serieus te nemen.
Helemaal prima hoor. Maar van je eerdere bewering klopt dus geen bal.
pi_213282572
quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2024 14:56 schreef epicbeardman het volgende:
Geweld en dreigementen komen altijd van links, zie je in Amerika ook. Biden/Harris/Pelosi allemaal dreigementen.
Ze hebben idd dezelfde tactiek overgenomen van de democraten.
  zondag 21 april 2024 @ 15:01:36 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282580
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dit lijkt mij gewoon beeldspraak, als in 'zetels wegbloeden'.

Overigens wel eens dat dit taalgebruik beter niet gebruikt kan worden.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit en tijdens een pot Pro Evo zeg ik erge dingen, maar zo erg ook weer niet.
  zondag 21 april 2024 @ 15:02:00 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_213282586
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Bedankt Nederland :')

Bedank je makke schapen maar, niet heel Nederland alsjeblieft.
pi_213282589
quote:

[..]

En dat is niet raar volgens @:geschiedkundige en @:grrrrg . Sterker nog, compleet normaal. En het nu nog steeds niet raar vinden...Ik had graag jullie reactie graag gezien als het politiek gezien andersom was.

Ik vind het zelf ook erg ongelukkige uitspraak die ik zelf niet zou doen. Maar stellen dat hij zegt: "Ik hoop dat je doodbloedt" is gewoon belachelijk en moedwillig de waarheid verkeerd begrijpen. Rosenmoller neemt een heel bekend spreekwoord en voert die verder door. Daarbij is de bedoelde betekenis nog steeds de metaforische. Er is geen enkele aanwijzing dat hij de beeldspraak niet bedoelt. Hij bedoelt uiteraard gewoon: "ik hoop dat je de consequenties van je eigen acties nog heel lang blijft voelen" en niet: "ik hoop dat je doodbloedt." Ook wel treurig dat je sterkste punt blijkbaar het verdraaien van een uitspraak van meer dan twintig jaar geleden is.
pi_213282594
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 15:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Helemaal prima hoor. Maar van je eerdere bewering klopt dus geen bal.
Mijn bewering was dat nepvluchtelingen 24 miljard kosten. Dat klopt gewoon. Ik heb geen fatsoenlijke onderbouwing gezien die het tegendeel bewijst. Sterker nog, het zal inmiddels meer zijn gezien het feit dat het kabinet miljarden extra heeft uitgetrokken voor de asielopvang.
pi_213282604
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 14:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat mag. Maar op basis van deze uitspraken lijkt het me vrij gezocht om dit te stellen.
Timmermans heeft zich maandenlang erg op de achtergrond gehouden zodat de coalitie over extreemrechts rustig kon proberen te formeren.

Nu dat niet opschiet en de formerende partijen onderling flink ruziën, oppert hij eigenvoor het eerst voorzichtig dat er ook een alternatieve coalitie mogelijk is. En als dat niet aan de orde komt, dan zullen ze stevig oppositie gaan voeren.
Wat niet meer dan logisch is voor een centrumlinkse partij op het moment dat een extreemrechtse partij gaat regeren…
Dan lezen we zo’n uitspraak allebei wat anders, dat kan. Ik vind het echt geen aangifte waard, maar het is in mijn ogen wel degelijk een uitspraak die niet mee helpt als je roept dat je af wil van een verharde samenleving of verharding in de politiek.
pi_213282616
quote:
[..]

Daarnaast moet Nederland de instroom van zowel arbeids- als studiemigranten
fors worden beperkt. De PVV introduceert ook voor werknemers van binnen de
EU weer de plicht tot het hebben van tewerkstellingsvergunningen. Hierdoor zal
het aantal arbeidsmigranten zeer fors afnemen. En de studiemigratie leggen we
aan banden door bacheloropleidingen alleen nog in het Nederlands te geven en
het aantal buitenlandse studenten op masteropleidingen te maximeren.

Kortom, we gaan alles doen om de ontwrichtende asiel- en immigratieramp te
stoppen!
En met de beperking van de asiel- en migratie instroom naar Nederland
zal ook de islamisering van ons land fors worden beperkt!

https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Alles doen? Dus ook geweld? Nou, allemaal maar aangifte tegen de PVV doen.

Wat een ranzige volksmenner is het toch ook.
  zondag 21 april 2024 @ 15:04:26 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282623
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Ik vind het zelf ook erg ongelukkige uitspraak die ik zelf niet zou doen. Maar stellen dat hij zegt: "Ik hoop dat je doodbloedt" is gewoon belachelijk en moedwillig de waarheid verkeerd begrijpen. Rosenmoller neemt een heel bekend spreekwoord en voert die verder door. Daarbij is de bedoelde betekenis nog steeds de metaforische. Er is geen enkele aanwijzing dat hij de beeldspraak niet bedoelt. Hij bedoelt uiteraard gewoon: "ik hoop dat je de consequenties van je eigen acties nog heel lang blijft voelen" en niet: "ik hoop dat je doodbloedt." Ook wel treurig dat je sterkste punt blijkbaar het verdraaien van een uitspraak van meer dan twintig jaar geleden is.
Om vervolgens politici te supporten die van ophitserij of zwartmakerij hun tactiek hebben gemaakt.
pi_213282636
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Mijn bewering was dat nepvluchtelingen 24 miljard kosten. Dat klopt gewoon. Ik heb geen fatsoenlijke onderbouwing gezien die het tegendeel bewijst. Sterker nog, het zal inmiddels meer zijn gezien het feit dat het kabinet miljarden extra heeft uitgetrokken voor de asielopvang.
Nogmaals, het onderzoek gaat over een veel bredere groep migranten. Dus als het al klopt, dan klopt het getal wat jij op vluchtelingen plakt gewoon niet.
  zondag 21 april 2024 @ 15:05:51 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282643
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Alles doen? Dus ook geweld? Nou, allemaal maar aangifte tegen de PVV doen.

Wat een ranzige volksmenner is het toch ook.
En dus ook harten uitsnijden!
pi_213282647
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan lezen we zo’n uitspraak allebei wat anders, dat kan. Ik vind het echt geen aangifte waard, maar het is in mijn ogen wel degelijk een uitspraak die niet mee helpt als je roept dat je af wil van een verharde samenleving of verharding in de politiek.
Of is het gewoon wat jij graag wilt lezen omdat het mooi in je straatje past?
pi_213282656
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 15:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of is het gewoon wat jij graag wilt lezen omdat het mooi in je straatje past?
Als we het zo gaan spelen dan kan ik de bal terug kaatsen natuurlijk. Zullen we die kant dus maar niet opgaan?
  zondag 21 april 2024 @ 15:07:22 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213282669
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik kijk met veel plezier ook naar de andere Europese landen waar rechts aan de macht komt.
En de Europese verkiezingen komen eraan!
De eu hoeft niet stuk. Alleen een hele hoop minder drang en gehang naar een eu superstaat en het 'is goed voor het single market' smoesje mag wel.
1947-2016
pi_213282670
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 15:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nogmaals, het onderzoek gaat over een veel bredere groep migranten. Dus als het al klopt, dan klopt het getal wat jij op vluchtelingen plakt gewoon niet.
Niet waar. Dat zijn weer leugens van charlatan Leo Lucassen.

quote:
In zijn nieuwe onderzoek, dat alleen over asielmigratie gaat, heeft Van de Beek de kosten berekend over de hele levensloop van asielmigranten in Nederland. De asielinstroom komt gemiddeld neer op jaarlijks 20.000 asielmigranten. Bij gelijkblijvende omstandigheden zouden de kosten ruwweg 24 miljard euro per jaar bedragen. „Een jonge Eritreeër die nu in een uitkering zit, heeft bijvoorbeeld over veertig jaar AOW. Dat heb ik toegerekend naar het heden.”
pi_213282675
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Lol. Was jij niet de user die het hele 'islam afschaffen' deel van het PVV programma liep te bagatelliseren, met die hele 'hij bedoelt het vast niet zo' insteek?

[ Bericht 27% gewijzigd door probeer op 21-04-2024 15:13:42 ]
  zondag 21 april 2024 @ 15:10:07 #181
319979 Fok-it
All is well
pi_213282701
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]
In de vorige formaties zag je de winnaar van de verkiezingen alleen niet om de 3 dagen weglopen uit debat en zijn toekomstige coalitiepartners schofferen op Social Media
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelf ben je er verder ook niet vies van te negeren als het niet weerlegbaar is
pi_213282703
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, dat hangt af van de hoogte van de instroom zelf.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 april 2024 @ 15:11:00 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213282708
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:02 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Stop ajb met dat hypocriete semantische gelul... probeer het maar goed te praten. De sfeer naar fortuyn was toen ook liever dood dan er mee praten. Heel links was toen aan het demoniseren en rosenmuller kon even lekker een dubbelzinnige doodswens plaatsen.

Reken maar dat hier over is nagedacht binnen de toen helemaal extreem linkse activistische gl.
1947-2016
pi_213282709
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Lol. Was jij niet de user die het hele 'islam afschaffen' deel van het PVV programma liep te bagatelliseren, met die hele 'hij bedoelt het vast niet zo' insteek?
Lijkt me sterk. Ik ben er vrij open over dat ik zelf niks heb met de islam. Is me vrij duidelijk dat Wilders dat ook niet is, dus waarom zou ik dat moeten bagatelliseren?
pi_213282713
quote:
[ x ]

Vind ik op zichzelf al bizar, maar schijnbaar zijn een hoop landgenoten nogal kortzichtig en bekrompen, maar de peiling laat ook een enorme krimp zien bij de VVD, NSC, en BBB. Dus nauwelijks een rechtse meerderheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213282716
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Ik ben er vrij open over dat ik zelf niks heb met de islam. Is me vrij duidelijk dat Wilders dat ook niet is, dus waarom zou ik dat moeten bagatelliseren?
Minder minder minder. Toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_213282717
ik weet niet waar ik meer hekel aan heb, Geert W. of dop vast aan fles.
vooral die flessen met >= 1.5 liter inhoud.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_213282720
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja had het letterlijk over Timmermans.
pi_213282732
quote:
[ x ]

Vooral ten koste van VVD en NSC.
  zondag 21 april 2024 @ 15:13:00 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213282733
quote:

[..]

Nee dat zei hij niet dramaqueen.
Hij zei dat Fortuyn spreekwoordelijk zichzelf in zijn vingers gesneden heeft en dat hij hoopt dat het spreekwoordelijke bloeden niet op zal houden, als in ik hoop dat hij zetels verliest bij de verkiezingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213282735
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
Zelf ben je er verder ook niet vies van te negeren als het niet weerlegbaar is
Die mag je me even uitleggen. Omdat ik niet reageer op een van je opmerkingen .. dan is dat een link met een verharde samenleving hoe precies?
pi_213282740
Feit blijft dat Geert zelf continue veel hardere en ophitsende taal gebruikt dan welke andere politicus dan ook. Dan gaan muggenziften en flink in de slachtofferrol schieten wanneer iemand de woorden 'er alles aan doen' gebruikt (waarvan elke Nederlander met enig verstand weet dat dat beeldspraak is) is niet alleen hartstikke hypocriet, achterbaks en polariserend, het zijn juist zíjn eigen woorden die anderen tegen hem in het harnas jagen. Mocht iemand Geert ooit geweld aandoen, dan komt dat niet door enige zogenaamd 'geweld oproepende' tweets van Frans of Jesse of Sigrid, maar door de regelrechte haat in de tweets van Geert zelf.
pi_213282745
twitter
pi_213282756
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:14 schreef Nober het volgende:
[ x ]
TRIBUNALEN!
Allah Al Watan Al Malik
pi_213282758
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Vind ik op zichzelf al bizar, maar schijnbaar zijn een hoop landgenoten nogal kortzichtig en bekrompen, maar de peiling laat ook een enorme krimp zien bij de VVD, NSC, en BBB. Dus nauwelijks een rechtse meerderheid.
Zegt ook iets over het onvermogen van links om een overtuigend verhaal over te brengen.

De progressieven met hun obsessie voor huidskleurtjes/plassertjes en het klimaat spreekt niet aan. Net als de klassenstrijd waar de SP het nu weer op gooit.
  zondag 21 april 2024 @ 15:15:05 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_213282760
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die mag je me even uitleggen. Omdat ik niet reageer op een van je opmerkingen .. dan is dat een link met een verharde samenleving hoe precies?
Dat zeg ik niet? Ik zeg dat je alleen reageert op reacties die je goed uitkomen dus dat je absoluut niet op anderen kritiek hoeft te geven over hoe je discussie voert
  zondag 21 april 2024 @ 15:15:16 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213282764
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Red_85 het volgende:
Reken maar dat hier over is nagedacht binnen de toen helemaal extreem linkse activistische gl.
Nu doe jij hetzelfde, ik vind het een gevaarlijke uitspraak als je er verder geen bewijs voor hebt.
pi_213282768
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Minder minder minder. Toch?
Niet dol zijn op de islam staat niet gelijk aan het willen deporteren van de islam, waar jij naar verwijst.
pi_213282771
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stop ajb met dat hypocriete semantische gelul... probeer het maar goed te praten. De sfeer naar fortuyn was toen ook liever dood dan er mee praten. Heel links was toen aan het demoniseren en rosenmuller kon even lekker een dubbelzinnige doodswens plaatsen.

Het huilen om Geert's hypocriete verontwaardiging om deze tweet van Frans blijkt al snel volkomen onterecht, dus nu gaat men over op huilen om decennia-oude tweets over/richting Pim?
  zondag 21 april 2024 @ 15:17:25 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213282784
quote:

Misschien moet iedereen zelf maar even bekijken wat en hoe eea nou precies gezegd is, op 08u22m precies:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')