En jij hebt dagelijks pijn in je voeten toch?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:36 schreef amaranta het volgende:
Ik had de gaatjes denk ik 4 minuten nadat ik uit m’n moeder kwam.
Ik heb wel eens pijn in mijn voeten... en gaatjes. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het een verband houdt met het ander, sorryquote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:57 schreef Troel het volgende:
Toen ik 18 was heb ik een tweede serie gaatjes bij laten schieten, maar die heb ik dicht laten groeien. En vorig jaar september heb ik een neuspiercing laten zetten, wat ik wel echt heel gaaf vond, maar was het ding constant kwijt, dus kreeg die piercing er op een gegeven moment niet meer in
En nog steeds geen pijn in mijn voeten
Ik heb ze uiteindelijk laten amputeren. Nergens last van.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
En jij hebt dagelijks pijn in je voeten toch?
Ik lachte hardop, tot verwarring van mijn collega :-Dquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ze uiteindelijk laten amputeren. Nergens last van.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:58 schreef Troel het volgende:
vanwaar ben je precies vertrokken dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Haha sorryquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik lachte hardop, tot verwarring van mijn collega :-D
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Das niet zo heel raar @:Troel Je hebt het nog lang volgehouden. Hopelijk krijg je wat rust zo![]()
Auw @:DeepfreezeMijn oren verdragen geen bellen meer, al zeker 20 jaar geen oorbellen gedragen en nog groeien die stomme gaatjes niet dicht en komt er soms prut uit
![]()
Whaha @:amaranta![]()
Die van mij mogen er ook wel af, altijd wat met die krengen. Oh, wacht...
Toch last van je voeten en gaatjes... misschien is er toch een verbandquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Das niet zo heel raar @:Troel Je hebt het nog lang volgehouden. Hopelijk krijg je wat rust zo![]()
Auw @:DeepfreezeMijn oren verdragen geen bellen meer, al zeker 20 jaar geen oorbellen gedragen en nog groeien die stomme gaatjes niet dicht en komt er soms prut uit
![]()
Whaha @:amaranta![]()
Die van mij mogen er ook wel af, altijd wat met die krengen. Oh, wacht...
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ze uiteindelijk laten amputeren. Nergens last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik leer mijn leerlingen altijd. Fluiten doe je buiten.
Je zou maar een vrolijke bouwvakker zijn in de ochtend
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:57 schreef amaranta het volgende:
Ondertussen in de buurtappIk zou er denk ik ook wel wakker van wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik leer mijn leerlingen altijd. Fluiten doe je buiten.
Je zou maar een vrolijke bouwvakker zijn in de ochtendNet zoals van het brommetje van de krantenbezorger. Maar ik zou er niet zoiets bij denken eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik begin een vermoeden te krijgen, jammer dat mn mams me daar niet voor gewaarschuwd heeftquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:38 schreef Nijna het volgende:
[..]
[..]
Toch last van je voeten en gaatjes... misschien is er toch een verband
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:57 schreef amaranta het volgende:
Ondertussen in de buurtappSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik leer mijn leerlingen altijd. Fluiten doe je buiten.
Je zou maar een vrolijke bouwvakker zijn in de ochtend![]()
Dang! Jullie kennen misschien die ‘fluit’ van Kill Bill wel. Dát zou ik ook niet vertrouwen.![]()
Merk je niks van met oortjes! Heb ook een inner conch, merk je ook niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:52 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde altijd een tongpiercing, maar door verhalen over slecht voor je tanden en niet mogelijk met een stangetje achter je tanden, deed ik het niet. En om er op m'n bijna 35-ste nog aan te beginnen, voelt gek.
Ik vind tragus of daith mooi, maar ook vervelend met oortjes.
Maar die zit wel op een heel andere plek dan tragus of daith...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Merk je niks van met oortjes! Heb ook een inner conch, merk je ook niet.
Ik heb (op m’n 35e) sinds een paar maanden een neuspiercing, dus ach, wat is gek?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:52 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde altijd een tongpiercing, maar door verhalen over slecht voor je tanden en niet mogelijk met een stangetje achter je tanden, deed ik het niet. En om er op m'n bijna 35-ste nog aan te beginnen, voelt gek.
Ik vind tragus of daith mooi, maar ook vervelend met oortjes.
Die eerste man is ook bij ons in de buurt geweest, volgens de buurtwacht-facebookgroep. Schijnt een bekende van de politie te zijn, maar niet veel kwaad te doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:53 schreef Vicky het volgende:
Bij ons in de buurtapp een bericht over een man die probeert geld af te troggelen met een zielig verhaal. Hij zou zijn autosleutels kwijt zijn en geen geld voor een treinkaartje hebben. De beste man staat gelukkig perfect op beeld.
In een andere wijk stond dit bericht
[ afbeelding ]
Wij hebben een Ring deurbel en de dames mogen de deur alleen open doen op de hotelknip. Paar weken geleden is hier om de hoek een 80+ jarige vrouw slachtoffer geworden van een babbeltruc
Ja letterlijk in je oor. Maar tragus en daith heb ik ook.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar die zit wel op een heel andere plek dan tragus of daith...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mocht trouwens pas gaatjes in mijn oren toen ik 12 werd. Geen spijt van en nog dagelijks (eenvoudige) oorbellen in.
Beterschapquote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef Phaidra het volgende:
@:Troel hopelijk geeft dit iedereen rust voorlopig.
Onze dag verliep ook niet helemaal vlekkeloos. De oudste viel gek met gym en brak zijn pink. Ik werd om 9.10 gebeld door de juf en we zijn net weer thuis uit het zkh. Met prachtig blauw gips.
Ondertussen moest de jongste om 11.45 opgepikt worden van de externe plusklas en naar school gebracht worden. Gelukkig kon mijn schoonvader inspringen, anders had ik ook niet geweten hoe ik het op moest lossen. Vriend is op kantoor met OV, dus kon ook niet op tijd daar zijn.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:03 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Ai, wat balen voor je zoon! Heeft hij er veel pijn aan?
Werkgeklaag in spoilerDe pijn valt nu wel mee. Hij krijgt wel max pcm dus dat zal ook wel iets schelen. Voor het zetten koos hij voor een verdoving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mocht trouwens pas gaatjes in mijn oren toen ik 12 werd. Geen spijt van en nog dagelijks (eenvoudige) oorbellen in.
En ik vind het echt sneu als kinderen zo lang zo ontzettend op hun tenen hebben moeten lopen.
@Nijna ze hebben ook tape overwogen, maar omdat het gezet moest worden en kinderen nu eenmaal minder goed zijn in rust houden, werd het toch gips. Ik vind het wel een prettig idee dat het echt goed vast zit.Venus in pocketformaat
© loveli
Ik ook. Daarom gun ik elk kind wat het nodig heeft op tijd een verwijzing. Ze kunnen zo opbloeien in het SO. Maar soms moeten ze van zo diep komen als ze bij ons geplaatst worden...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:22 schreef Phaidra het volgende:
En ik vind het echt sneu als kinderen zo lang zo ontzettend op hun tenen hebben moeten lopen.
Wat ongelofelijk rukquote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:55 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja verschrikkelijk, ze hebben bij mijn kind ook echt zoveel fouten gemaakt en hadden eerder moeten doorverwijzen.
Nu heb ik een kind dat thuiszitter is sinds 2021, passend onderwijs is echt de hel momenteel.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:55 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja verschrikkelijk, ze hebben bij mijn kind ook echt zoveel fouten gemaakt en hadden eerder moeten doorverwijzen.
Nu heb ik een kind dat thuiszitter is sinds 2021, passend onderwijs is echt de hel momenteel.
Auw, die van mijn dochter hoefde niet gezet, misschien dat dat dan ook wel scheelt. En ze liep er al een aantal dagen mee voor we op de spoed zaten, mijn man vond dat het waarschijnlijk gewoon gekneusd was met zn röntgenogen...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De pijn valt nu wel mee. Hij krijgt wel max pcm dus dat zal ook wel iets schelen. Voor het zetten koos hij voor een verdoving.
@:Nijna ze hebben ook tape overwogen, maar omdat het gezet moest worden en kinderen nu eenmaal minder goed zijn in rust houden, werd het toch gips. Ik vind het wel een prettig idee dat het echt goed vast zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Oh balen! Ik heb ook tramadol voor mijn ribben. Nadeel is dat ik er een allergische reactie op heb; jeuk, maar daar heb ik antihistamine voor.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Troel, Vanyel en Leandra![]()
Mijn beste vriend heeft 2 Daith's.
Ze zijn ontzettend mooi en hij heeft er 1 om zijn migraine onder controle te houden, dat doet het zeker. De ander is voor de onrust, hij heeft nog zeker impulsen, maar zoveel minder.
Hier 7 piercings, happy ermee!![]()
Mijn eerste gaatjes zijn geschoten, dus die tel ik niet mee.
Hier lig ik op bed met een zenuwbeklemming op mijn schouder/arm. Die pijn is niet te harden. Ik heb Tramadol voorgeschreven gekregen, maar daar ben ik beroerd van. Niet te harden. Ik spuug mezelf helemaal leeg.![]()
Ik gebruik het ook liever niet maar pcm/diclo/naproxen doet helemaal geen kloot. En ik heb al zoveel pijn 🤐🤐quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:14 schreef Butterflower het volgende:
Tramadol is trammelant is het credo in de praktijk waar ik werk, dus wordt bij ons niet zo vaak voorgeschreven
Das kutquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ze zijn ontzettend mooi en hij heeft er 1 om zijn migraine onder controle te houden, dat doet het zeker. De ander is voor de onrust, hij heeft nog zeker impulsen, maar zoveel minder.
Hier lig ik op bed met een zenuwbeklemming op mijn schouder/arm. Die pijn is niet te harden. Ik heb Tramadol voorgeschreven gekregen, maar daar ben ik beroerd van. Niet te harden. Ik spuug mezelf helemaal leeg.![]()
Ja, dat ga ik, want ik werk oa voor 5 fysio's in hetzelfde gebouw. Ik heb al 2 redelijk intensieve sessies gehad. Nu ff rust. Ik ben net weer wakker na bijna 17 uur non-stop slapen. Ga ook even wat eten (proberen) en zo mijn man erop uit sturen, om mijn extra dosis trammelant te halen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das kutGa je naar fysio?
Ik had vorig jaar thoracic outlet syndroom (TOS) (al dacht de ha aan een nekhernia) en kreeg naproxen. Had een prima fysio en na een aantal weken was het over. Afgesproken dat ik met zulke klachten éérst naar fysio ga en daarna pas naar de ha![]()
Sterkte!
Dan heb je fysio voor het uitkiezenquote:Op woensdag 31 januari 2024 09:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik, want ik werk oa voor 5 fysio's in hetzelfde gebouw. Ik heb al 2 redelijk intensieve sessies gehad. Nu ff rust. Ik ben net weer wakker na bijna 17 uur non-stop slapen. Ga ook even wat eten (proberen) en zo mijn man erop uit sturen, om mijn extra dosis trammelant te halen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:42 schreef Nijna het volgende:
Passend onderwijs, is een mooie term, niet meer dan dat...Heel veel succes ook. Hopelijk gaat het straks op een nieuwe school beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Tramadol is naar idd. Ik heb het ook een keer gehad. Als ik stil in bed bleef liggen, ging het goed, maar ik moest niet rechtop gaan zitten. Na 2 dagen was dat wel weggetrokken overigens, dus wellicht gaat het bij jou ook snel beter. Het hielp wel onwijs goed tegen de pijnquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Gewoon doen!quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:40 schreef vencodark het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd een tepelpiercing willen hebben maar ik heb niet de ballen deze te werkelijk te laten zetten.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Gewoon doen!![]()
Zei ik stoer, want ik heb er 2
Het was behoorlijk pijnlijk, daar draai ik niet omheen. Ik heb ze in augustus laten zetten, want ze kunnen een lange tijd van heling hebben. De mijne zijn er nu ook nog niet. Ik heb trouwens nog een piercing, die was in vergelijking met mijn tepelpiercings echt nuts qua intensiteit, terwijl ik daarvan had verwacht dat die juist pijnlijker zou zijn. Niet dus!quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:56 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Dat ik daar nooit aan gedacht heb: gewoon doen!![]()
Nah, ik hou er helemaal niet van als iemand aan mijn tepels zit.
Hoeveel pijn deed het en wanneer had je ze laten zetten?
Ai oeiquote:Op woensdag 31 januari 2024 21:07 schreef Donna het volgende:
Ik had er ook 2 en ging finaal uit de tijd na het zetten.
Wat betekent dat? Flauwvallen?quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:07 schreef Donna het volgende:
Ik had er ook 2 en ging finaal uit de tijd na het zetten.
De eerste keer dat ik dat zei tegen mijn Hollandse man dacht hij dat ik dood ging(tijdens buikgriep aanval met mijn PDS).quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja haha. Is dat een Friesisme?
Ja dus, de enige keer in m'n leven dat ik flauwgevallen ben.
Dan heeft mijn Hollander het vast opgepikt tijdens zijn jaren in Enschedequote:Op donderdag 1 februari 2024 08:15 schreef BE het volgende:
In het Twents betekent uit de tijd gaan inderdaad wel overlijden.(Heb ik me laten vertellen.)
Weet je, ik zag ook best wel op tegen de pijn, dat ontken ik niet. Was die intens, ja best wel. Je tepels staan echt in de fik na afloop, maar ik was achteraf heel trots dat ik het gedaan had. Gek hè.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:56 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Dat ik daar nooit aan gedacht heb: gewoon doen!![]()
Nah, ik hou er helemaal niet van als iemand aan mijn tepels zit.
Hoeveel pijn deed het en wanneer had je ze laten zetten?
Ja, vooral toen iemand me appte dat ze net was aangereden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Weet je, ik zag ook best wel op tegen de pijn, dat ontken ik niet. Was die intens, ja best wel. Je tepels staan echt in de fik na afloop, maar ik was achteraf heel trots dat ik het gedaan had. Gek hè.
En uitspraken in een ander taal/dialect, ik moest daar ook aan wennen toen ik bij mijn Brabantse schoonfamilie kwam. Ik had zoiets vanWat bedoel jij nou?
Vooral die ja..quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:18 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, vooral toen iemand me appte dat ze net was aangereden.
Nou, irritant is een groot woord maar soms is het vreemd als er ineens een briesje waait of als er een weersomstuit in de lucht hangt. Van warm naar kouder bijvoorbeeld. Verder heb ik wel het effect ervan waarvoor ik ze heb laten zetten, dus het is niet voor niets geweest zeg maar..quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:14 schreef BE het volgende:
Piercings in oor en lip etc kan ik me van alles wel bij voorstellen (heb ook gaatjes in mijn oren, ooit waren dat er drie) maar tepelpiercings daar kan ik me dan weer helemaal niks bij voorstellen, anders dan dat dat heel pijnlijk is en daarna lijkt het me voornamelijk heel irritant.
Social deal en tripper willen nog weleens uitkomst bieden :-Dquote:Op donderdag 1 februari 2024 11:26 schreef exode het volgende:
Echt iets heul anders he, ik was aan het kijken om de sauna te reserveren, wat een prijzen joh! 45 Euro alleen voor entree. Ik ben vrij recent nog geweest maar toen had ik een cadeaubon en boekte een arrangement. Ik had echt max 30 Euro in mijn hoofd.
/luxe problemen zijn ook problemen.
En ik werd vanochtend voor K.wijf uitgescholden omdat ik een man vriendelijk vroeg de hondenstront van zijn hond op te ruimen. Ik deed de voordeur open omdat verloofde wegging, ik zie een hond aan de overkant op de stoep uitgebreid schijten, man loopt naar hem toe, wacht even tot ie klaar is en loopt gewoon verder. En geen klein drolletje he, echt een enorm hoop stront. Middenop de stoep voor de voortuin van de overburen.
Ik zie deze man elke ochtend door onze straat lopen en het is een aardige vent, maar blijkbaar niet als je hem aanspreekt op stront.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Social deal en tripper willen nog weleens uitkomst bieden :-D
En herkenbaar. Wij vroegen laatst ook een man om de stront die de hond midden voor onze oprit gedumpt had, even op te ruimen. Hij draait zich om en zegt 'Die hond? Die is niet van mij. Kom loebas, we gaan'. Dan sta je toch met je bek vol tanden...
Sowieso Harry Potter.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:53 schreef Tink89 het volgende:
Even iets heel anders: voor een 5-jarige die al aardig kan lezen, schrijven en rekenen en voor wie de Bobo niet meer leuk is.... Okki of Donald Duck Junior?
Maar dolfje weerwolfje heeft geen tijdschrift toch? Het ging mij echt om een blad, vandaar de vraag Okki of Duck Junior?quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sowieso Harry Potter.
Sorry grapjes. Maar hoe vaak ik al ouders bij me heb gehad.
“Thuis leest hij Harry Potter”
Maar eh… dolfje weerwolfje is leuk.
Donald Duck ook.
Excuus. Eender denk ik. Vraag je 5 jarige welke ze graag wilquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dolfje weerwolfje heeft geen tijdschrift toch? Het ging mij echt om een blad, vandaar de vraag Okki of Duck Junior?
Ja, wij hadden Dolfje als tijdschrift. Maar dat was 10 jaar terug. Erg leuk!quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dolfje weerwolfje heeft geen tijdschrift toch? Het ging mij echt om een blad, vandaar de vraag Okki of Duck Junior?
Wat niet kan je beter vragen? De Junior is toch heel anders, veel kortere verhalen, minder tekst, dunnere blaadjes, simpelere verhalen, B heeft de Junior binnen 1 minuut uit en gooit hem in de hoek. Altijd al gedaan, gewone Duckies kan hij wel 10 keer lezen. De tekeningen zijn ook minder gedetailleerd. Juul kan uitgebreid naar de plaatjes kijken van de gewone Duckies, naar de Juniors die wij hebben liggen, kijkt ze niet eens om.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:35 schreef Elleska het volgende:
Wat vinden ze dan zo anders aan de junior? ik lees die zelf net zo graag mee en met een abbo op de junior kan je in de app de gewone donald duck lezen dus die lees ik nu lekker ook mee
Wil je je duckies junior niet kwijt?quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Wat niet kan je beter vragen? De Junior is toch heel anders, veel kortere verhalen, minder tekst, dunnere blaadjes, simpelere verhalen, B heeft de Junior binnen 1 minuut uit en gooit hem in de hoek. Altijd al gedaan, gewone Duckies kan hij wel 10 keer lezen. De tekeningen zijn ook minder gedetailleerd. Juul kan uitgebreid naar de plaatjes kijken van de gewone Duckies, naar de Juniors die wij hebben liggen, kijkt ze niet eens om.
Dat zijn er iets van 2 of 3 denk ik hoor, maar alles wat hier wordt 'afgedankt' aan Duckies gaat naar de overburen of school. Sorry.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wil je je duckies junior niet kwijt?![]()
De basis van de junior vind ik gewoon een Donald Duck en niet een heel ander tijdschrift.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Wat niet kan je beter vragen? De Junior is toch heel anders, veel kortere verhalen, minder tekst, dunnere blaadjes, simpelere verhalen, B heeft de Junior binnen 1 minuut uit en gooit hem in de hoek. Altijd al gedaan, gewone Duckies kan hij wel 10 keer lezen. De tekeningen zijn ook minder gedetailleerd. Juul kan uitgebreid naar de plaatjes kijken van de gewone Duckies, naar de Juniors die wij hebben liggen, kijkt ze niet eens om.
Ik denk dat de Junior vooral kort leuk is, B ging ook meteen aan de gewone Duckies, hij vond de Junior echt niet leuk. Terwijl hij de gewone Duckies toen al stuklas bij zijn grotere neven.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
De basis van de junior vind ik gewoon een Donald Duck en niet een heel ander tijdschrift.
Ligt het niet meer aan de beperkte doelgroep? Het is niet voor niets dat er maar 52 uitgaven van de junior zijn die steeds worden herhaald. B leest al goed genoeg voor de gewone Donald Duck en Juul leest nog niet zelf, dat is beide niet de doelgroep.
L leest nog niet zo lang zelf. De junior sluit daar perfect bij aan en het is een mooie opstap naar de gewone donald duck. Hoe dat bij Tink zit weet ik niet maar een los tijdschrift is de makkelijkste manier om daar achter te komen.
Ja! Duurt alleen nog tot maandag tot hij het mag gaan aanvragen en dan nog zeven werkdagen tot het ook klaar ligt om af te halen. Frustratie dus 😉quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:48 schreef livelink het volgende:
Ik kan niet meepraten over gaatjes (heb ik 0) of stripboeken, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of meneer @:Tink89 zijn motorrijbewijs had gehaald.
Gehaald is gehaald. En het echte mooie motorweer moet nog komen. Hij moest de eerste keer toch in die storm?quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja! Duurt alleen nog tot maandag tot hij het mag gaan aanvragen en dan nog zeven werkdagen tot het ook klaar ligt om af te halen. Frustratie dus 😉
quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:04 schreef BE het volgende:
Oh man, het is maar goed dat ik zelden ziek ben want ik ben daar echt niet goed in.
Riep ik van de week nog ‘mannengriep’ naar de lieftallige, maar ik neem dat volledig terug. Keelpijn, echt niet grappig meer, maar niet ademen is niet echt een optie. Zelfs mijn tong doet zeer.![]()
En ondertussen kan ik geen mint-munt-honing-eucalyptus-snoepjes meer zien.
*verder zwelgt… :’)
quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:37 schreef amaranta het volgende:
Communiceren met sommige mannen is ook lastig
Man: de kraan is stuk
Ik: welke kraan
Man: wat denk je zelf? Hoeveel kranen hebben we? Ik ben vandaag niet boven geweest.
Ik: ja weet ik veel (alleen beneden al hebben we een kraan in de keuken, bijkeuken en toilet)
Ik: wat is er dan?
Man: er komt geen water uit
Ik; ja dan moet morgen de loodgieter komen
Man: (geïrriteerd) nee, het is de quooker die het niet doet.
Lang verhaal. De kraan is dus niet stuk. Er is wel degelijk water. Alleen het boilertje wat kokend water maakt doet het dus niet…
Ik las het eigenlijk als grap van amaranta maar ik kan mij vergissen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Mannengriep is toch gewoon een subvariant van aanstelleritis? Lijkt me een beetje zonde van het geld om daar daadwerkelijk onderzoek naar te doen...
Beterschap BE!
Zit de stekker er wel in?quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:37 schreef amaranta het volgende:
Communiceren met sommige mannen is ook lastig
Man: de kraan is stuk
Ik: welke kraan
Man: wat denk je zelf? Hoeveel kranen hebben we? Ik ben vandaag niet boven geweest.
Ik: ja weet ik veel (alleen beneden al hebben we een kraan in de keuken, bijkeuken en toilet)
Ik: wat is er dan?
Man: er komt geen water uit
Ik; ja dan moet morgen de loodgieter komen
Man: (geïrriteerd) nee, het is de quooker die het niet doet.
Lang verhaal. De kraan is dus niet stuk. Er is wel degelijk water. Alleen het boilertje wat kokend water maakt doet het dus niet…
Ja, maar dat geloven de mannen niet, die denken daadwerkelijk zieker te zijn dan vrouwen wanneer die ziek zijn. To bijna dood gaan aan toe.quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Mannengriep is toch gewoon een subvariant van aanstelleritis? Lijkt me een beetje zonde van het geld om daar daadwerkelijk onderzoek naar te doen...
Beterschap BE!
Nee. Was echt op de radio. Wel was de “onderzoeker” ook een man.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 01:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik las het eigenlijk als grap van amaranta maar ik kan mij vergissen.
Ja, wij van Wc-eend en zulks.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. Was echt op de radio. Wel was de “onderzoeker” ook een man.
Is de adapter kapot of de boiler zelf. Ik had een keer een hamster die het snoertje van de adapter doorknaagde (de dag voor mijn verjaardag, lekker handig!) en vervolgens eruit zag en rook (ja, ik ruik het verschroeide haar gewoon als ik die film kijkquote:
Gelijk een mooie om mee te pakken met de uitbouw...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:06 schreef exode het volgende:
Ik ben echt enorm technisch (niet) maar bij ons deed de Quooker het vorige week ook niet. Toen bleek dat de vaatwasser en de Quooker tegelijk het hoogste vermogen vroegen en de switch die er tussen zat, kon dat niet aan. Normaal is dat geen issue, maar ik pakte kokend water toen de vaatwasser aanging, die split second was verkeerde timing.
Stekker eruit en er weer in (van dat switch ding) en toen deed ie het weer.
Zeker!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelijk een mooie om mee te pakken met de uitbouw...
Paar groepen erbij.
Tikt allemaal aardig aan hè?! Maar als je het doet, beter meteen goed!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:49 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker!
We willen ook meteen de voorbereidingen in de uitbouw voor zonnepanelen op dat dak en een extra groep voor de schuur omdat we daar in de toekomst ook panelen op willen.
Ja, het liefste zouden we meteen een groen dak en zonnepanelen op de nieuwe uitbouw leggen, maar dat staat echt onderaan het lijstje.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:01 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Tikt allemaal aardig aan hè?! Maar als je het doet, beter meteen goed!
Ik ben aan het kijken voor zonwering/gordijnen voor onze achter pui. Die bedragen!
Als ik naar m’n excel overzicht kijk, en als ik besluit dat dit prioriteit heeft… mijn vloerkleed schuift een jaar op.
Of iedereen is ziek.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:43 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een stilte hier op het bankje, dat is niet zo vaak zo lang. Iedereen een druk weekend waarschijnlijk
Zoveel mensen hoor ik dat ze ziek zijn. Beterschap!quote:
Wat een fijne dag zoquote:Op zondag 4 februari 2024 01:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik was hartstikke druk feestuuh!!! 42! Alweer!Dat wil zeggen cake bakken, naar paps toe en toen we terug kwamen kwam onverwachts mijn vriendin langs. Bleef eten en kletsen is nog uren gezellig gebleven. Kim had verschillende cadeautjes gekocht, echt haar best gedaan. Tyler ook een paar. Met Rich en mijn ouders samen kan ik mooi knutselspullen kopen. Van mijn zus een leuk plantje.
Geslaagde dag!
quote:Op maandag 5 februari 2024 16:51 schreef Quoi het volgende:
Alles was echt een beetje teveel, dus ik heb wat activiteiten moeten laten vallen. Sadly
Welk boek is dat?quote:Op maandag 5 februari 2024 17:10 schreef Hupje het volgende:
[..]Goed dat je het doet.
Ik probeer al weken via de bieb een boek over de burn on te lenen, maar het komt maar niet mijn kant op
Klinkt wel interessant. Is het op jou van toepassing?quote:Op maandag 5 februari 2024 18:30 schreef Hupje het volgende:
[..]
Burn-on van Mieke Lannoey. Leek me interessant, geen idee of het dat ook is. Daarom: bieb.
We zijn gaan bowlen. Net als vorig jaar. Kind houdt van het bekendequote:Op maandag 5 februari 2024 16:51 schreef Quoi het volgende:
Dat klinkt bekend @:LeSage Hier ook bijkomen van leuke dingen.
Wat telt zijn de leuke herinneringen. Wat voor kinderfeest was het?
Ik twijfelde even of Fok het wel goed deed bij mij, maar het is gewoon een echte radiostilte hier.
Ik lig voor het eerst lekker op de bank rond dit tijdstip ipv training geven aan de voetballers. Alles was echt een beetje teveel, dus ik heb wat activiteiten moeten laten vallen. Sadly
Zou zomaar kunnen. Ik doe veel qua werk en vrijwilligerswerk, daar krijg ik ook energie van (meen ik), maar ik voel me ook aan de lopende band tekortschieten en af en aan gestresst. Vanavond kon ik het geplande avondeten niet maken omdat mijn (laatste) pak rijst nog op school staat voor het knutselenquote:Op maandag 5 februari 2024 18:53 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Klinkt wel interessant. Is het op jou van toepassing?
Als ik bij Bol de inhoud lees en de eerste pagina's dan herken ik al wat van mezelf. Ik ga het boek denk ik ook maar reserveren bij de bieb.
Ik vond ook nog dit boek:
https://www.bol.com/nl/nl(...)w.2_6.7.ProductTitle
Das mooi kutquote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:50 schreef amaranta het volgende:
Ik ben met gaatjes. Ik had vorige maand al een keer wat kiespijn maar dat zette niet door, dus ik dacht. Ik wacht wel op de controle afspraak…
Nou. Dus.
Baas boven baas!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das mooi kut![]()
Ik ben met gat. Was een gaatje, zat een vulling in maar die was er ongemerkt uitgegaan. Zat aan de zijkant. Das nog een keer gedicht maar was al te laat. Kies moest eruit
quote:
Helaaschquote:
Met die vraag begonnen we, ongeveer een half (heel?) topic geledenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:01 schreef MaJo het volgende:
Ik heb geen flauw benul van al die oorpiercings maar lees nu dat de daith ook echt tegen chronische klachten kan werken. Is dat serieus zo, iemand ervaring mee?
Ja ik zat het met een half slapend hoofd te lezen, ik zal nog eens goed teruglezen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 07:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Met die vraag begonnen we, ongeveer een half (heel?) topic geledenIk heb wel een kortdoordebocht samenvatting, maar die is gekleurd.
Zelfs dat kan ik niet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, wat ik wél kan is een knoop aannaaien en kleding repareren als er wat is los getornd is. Maar das dan met naald en draad
Dat leer je vanzelf wel als je kleintje wat groter isquote:Op donderdag 8 februari 2024 09:52 schreef Bami het volgende:
[..]
Zelfs dat kan ik niet.
Ik bedoel, vast wel met youtube erbij enzo. Maar niet zo uit mijn hoofd.
Mijn man kan dat gewoon zelf hoor...quote:Op donderdag 8 februari 2024 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat leer je vanzelf wel als je kleintje wat groter is
Of een man hebt die overhemden draagt waarvan de knopen loslaten![]()
Heb het ook moeten leren, zonder YouTube en tis me gelukt
Mijne ook maar is altijd blij als ik dat doequote:Op donderdag 8 februari 2024 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn man kan dat gewoon zelf hoor...
En ik kan wel heel prima uit de voeten met zowel naaimachine als haaknaald als naald en draad, maar knopen aanzetten is een rotklusje.
Het wordt nietsquote:Op donderdag 8 februari 2024 07:21 schreef Aure het volgende:
Wat voor outfit ben je aan het maken LeSage?
Wel herkenbaar van die avonden te laat naar bed gaanik heb dat alleen met het naaien van gewone kleding voor de kinderen (en mezelf tegenwoordig ook) en niet met carnavalskleding
Echt een verslavende hobby
De mijne is gebrokenquote:Op donderdag 8 februari 2024 15:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Beterschap Ynske!
Hier een stuitje die hoogst waarschijnlijk gekneusd is. Iig auw! Iemand toevallig ervaring mee? Sinds maandagavond, ff aangekeken, nu toch maar zo'n donutkussen besteld.
Dubbel auw!!!quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
De mijne is gebrokenEn eind 2019 heb ik hem extreem zwaar gekneusd.. dus ja, helaas ervaring.
Donutkussens werkten hier niet, de zwaartekracht die er dan aan trekt is niet grappig. Ik krijg elk jaar injecties op de pijnpoli met onstekingsremmers en pijnstillers, maar dat trok ik niet meer. Vorig jaar onder een roesje geweest, nu preventief elk half jaar.
Verder; diclofenac is je beste vriend. Sterkte!!
Ja die zijn ook enorm pijnlijk, heb liggen huilen op de behandeltafelquote:Op donderdag 8 februari 2024 18:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dubbel auw!!!![]()
Injecties klinken ook pijnlijk zeg!
Diclofenac heb ik niet, wel naproxen 500 standaard voor mn rug. Moest het nog aankijken, mocht niet langskomen. Als het erger word of koorts erbij dan weer bellen.
Was vandaag even naar mijn vader met de auto, kon amper in en uit de auto komen, laat staan fatsoenlijk zitten en dan het gehobbel erbij.Hopelijk werkt donutkussen bij mij wel. Beetje lastig beoordelen bij jezelf, iig duidelijk stuitje dat voel ik wel en met spiegelwerk blauw te zien.
Beterschapquote:Op donderdag 8 februari 2024 14:05 schreef Ynske het volgende:
Naaien, nooit gedacht dat ik daar zoveel plezier in zou vinden. Eerste machine gekregen toen de kleine een half jaar was.
Lig al de hele dag plat. Gister toch maar even naar de dokter geweest, doe ik nooit zo snel, infectie waarden getest, 99 op de 100 :-S
Bijholteontsteking te pakken.
Jemig wat heftig zeg! Dat daar geen permanente oplossing voor te vinden is.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:18 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja die zijn ook enorm pijnlijk, heb liggen huilen op de behandeltafelNa veel gedoe en gezeur kreeg ik het voorelkaar dat ik in een ander ziekenhuis mét roesje behandeld kon worden, dit was zo'n enorme opluchting.. De prikken werkten bij mij ongeveer 8/9 maand en daarna moest ik weer aan de diclofenac. Vandaar dat ik nu om het half jaar preventief mag komen om de pijn voor te zijn.
Zonder behandeling functioneer ik niet meer
Nogmaals veel sterkte, ik weet hoe beroerd je je moet voelen!
Opereren kan niet, het afgebroken puntje zit te dicht bij de dikke darm, de kans op perforatie is te groot.. Geheel verwijderen is ook geen optie ivm het verzakken van o.a. je blaas.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Jemig wat heftig zeg! Dat daar geen permanente oplossing voor te vinden is.
Tnx!
Das ook iets tochquote:Op donderdag 8 februari 2024 13:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Het wordt niets![]()
Gewoon een hoop gekke kleuren bij elkaar.
Ben niet meer zo van ‘iets’ worden tegenwoordig.
Daarom worden ouders van de jongste kinderen juist gevraagd om mee te gaan. Tenminste, bij onze school vragen ze bewust ouders van de jongste kinderen uit de klas.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik werd net benaderd door de juf of ik het leuk zou vinden om mee te gaan als begeleiding op het schoolreisje.
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet![]()
???
Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad![]()
![]()
Hoort bij loslaten, dat begrijp ik, maar toch......
Dat klinkt echt helsquote:Op donderdag 8 februari 2024 21:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Opereren kan niet, het afgebroken puntje zit te dicht bij de dikke darm, de kans op perforatie is te groot.. Geheel verwijderen is ook geen optie ivm het verzakken van o.a. je blaas.
Dus je begrijpt dat ik tot voor kort best een uitzichtloze situatie had, gruwelijke pijn die met moeite onder controle te houden is (ik kan niets sterkers ''hebben'' dan diclofenac) en enorme paniekaanvallen tijdens de prik-behandelingen. Het is dan ook een zegen dat ik een second opinion kon krijgen (mijn eigen pijnarts wou me niet meer helpen...) en dat zij wél openstonden voor dit experiment (behandeling onder een roesje). Nu heb ik weer perspectief
De mijne zit al in groep 3quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daarom worden ouders van de jongste kinderen juist gevraagd om mee te gaan. Tenminste, bij onze school vragen ze bewust ouders van de jongste kinderen uit de klas.
Maar als het niet jouw ding is, vooral niet schuldig over voelen. Uit ervaring weet ik dat het echt heel intensief is om zo'n groepje de hele dag bij elkaar te houden. En meestal zijn er genoeg ouders die wel heel graag mee willen.
Onze kinderen zitten op een montessori-school, dus ook in groep 3 en groep 6 zijn ze dan weer 'ineens' de jongste in de klas. Dus ook dan worden vooral deze ouders benaderd. Ik ben dus wel een keer in die val getrapt, dat je denkt, leuk, een groepje van 4 kinderen moet wel lukken toch? Maar dat valt toch tegenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
De mijne zit al in groep 3(groep 1 en 2 kregen destijds een schoolpleinreisje).
Ik werd benaderd omdat ik elke week leesouder ben en ook elke week de schoolbieb doe. Maar de juf zei dat er altijd zat ouders zijn die mee willen, maar dat ze eerst de ouders vragen die vaak dingen doen.
Dat intensieve trek ik dus niet. Ik vind een hele dag op stap met alleen ons gezin (1 kind) al veel. Dan ben ik vaak al blij als we weer thuis zijn.
En toch voelt het een beetje als falen, dat ik er niet om sta te springen maar heel veel andere ouders blijkbaar dus wel......
Heel herkenbaar hoor, ik vond het leuk om bv de boekjes bij de kleuters te doen, luizenpluizen, een uurtje knutselen, meefietsen naar een activiteit, maar een schoolreisje dat mochten anderen doenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ik werd benaderd omdat ik elke week leesouder ben en ook elke week de schoolbieb doe. Maar de juf zei dat er altijd zat ouders zijn die mee willen, maar dat ze eerst de ouders vragen die vaak dingen doen.
Dat intensieve trek ik dus niet. Ik vind een hele dag op stap met alleen ons gezin (1 kind) al veel. Dan ben ik vaak al blij als we weer thuis zijn.
En toch voelt het een beetje als falen, dat ik er niet om sta te springen maar heel veel andere ouders blijkbaar dus wel......
Ja, dat dus, die kortdurende activiteiten van max. 2 uurtjes vind ik echt heel leuk om te doen. Maar schoolreisjequote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heel herkenbaar hoor, ik vond het leuk om bv de boekjes bij de kleuters te doen, luizenpluizen, een uurtje knutselen, meefietsen naar een activiteit, maar een schoolreisje dat mochten anderen doen.
Net als een hele dag op stap met je gezin, ook heel herkenbaar.
Ik trek dat ook echt niet.. Ik deed op de basisschool genoeg in school. Maar groepjes onder mijn hoede echt niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik werd net benaderd door de juf of ik het leuk zou vinden om mee te gaan als begeleiding op het schoolreisje.
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet ???
Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad
Hoort bij loslaten, dat begrijp ik, maar toch......
Maar waarom wordt dat in jouw hoofd 'falen'? We zijn allemaal anders en hebben ieder een andere draagkracht en andere behoeftes, hoe maakt het feit dat jij iets anders wil jou tot minder?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Geen idee, een rare kronkel in mijn hoofdquote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:08 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Maar waarom wordt dat in jouw hoofd 'falen'? We zijn allemaal anders en hebben ieder een andere draagkracht en andere behoeftes, hoe maakt het feit dat jij iets anders wil jou tot minder?
Zo te horen doe je genoeg! En dat je andere dat uitje gunt is toch alleen maar aardigquote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Geen idee, een rare kronkel in mijn hoofd
Heb wel vaker (lees: bijna altijd) dat ik extra moet doen, om enigszins het gevoel te hebben dat ik er ook mag zijn.
Ook herkenbaarquote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Geen idee, een rare kronkel in mijn hoofd
Heb wel vaker (lees: bijna altijd) dat ik extra moet doen, om enigszins het gevoel te hebben dat ik er ook mag zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 12:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ook herkenbaar
Herkenbaar ook. Juf belde ook weleens last minute omdat ze dat wist. Maar dat was 1a2 keer per jaar, die laatste 3 jaar. Dus geen problemen mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op schoolreisje met de kleuters heb ik voornamelijk wc's van binnen gezien. Interessant joh!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga ook liever niet mee op schoolreisje. Is gewoon mijn ding niet. Met mijn eigen gezin doe ik heel graag uitjes, maar wij hebben gewoon een ander tempo. Elke keer als we met anderen zoiets doet merk ik weer dat wij dat soort dingen op een andere manier doen. En dat nog afgezien van de ongelukjes die je bij de lage groepen daar nog eens bovenop krijgt waar ik al helemaal niet op zit te wachten.
Maar mee naar het museum met groep 5/6 doe ik wel graag!
Ja, zo heb ik ook geholpen op een bieb-uitje een keerquote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Op schoolreisje met de kleuters heb ik voornamelijk wc's van binnen gezien. Interessant joh!
Zo heb ik ook allerlei 'vrijwillige' activiteiten op mijn bordje gekregen/gelegd, omdat niemand anders het deed. Zo mag ik zometeen nog gaan overleggen over de verkeersactiviteiten. Waarom ben ik dan 1 van die 2 (van de hele school) die dan toch ja zegt?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik doe heel veel voor en op school en vind schoolreisjes dus oprecht heel leuk... ik vind dingen als verkeersles en techniek dus helemaal but... net als de meeste ouders dus vaak ga ik dan toch maar weer omdat er niemand is.. (en mijn hoofd dat mompelt, ja jij bent toch thuis...)
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:11 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ben ooit mee gegaan op schoolreisje, toen Sticker na een verhuizing op een nieuwe school kwam en twee weken later het schoolreisje was. Het leek me inderdaad de hel, maar het was erg spannend zonder ons dus toch maar gegaan. Ik ben veel met hem en zijn nieuwe vriendjes opgetrokken in de speeltuin, was echt wel heel leuk. Beetje jammer dat ik bij het oudergesprek een maand later de feedback kreeg dat ik wel erg veel aan het 'spelen' was en dat het 'leuker was geweest als ik meer bij de andere ouders had gezeten want dat doet iedereen'.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, zo heb ik ook geholpen op een bieb-uitje een keerwas een uitje van 1,5 uur inclusief reistijd en ze zijn allemaal minstens 1 keer naar de wc geweest, de meesten vaker…
Ja weetje, dat is inderdaad wel een goeie.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:08 schreef FlyingFish het volgende:
Venco, daarvoor is de ouderraad juist handig! Dat is wel organiseren/actief op school, maar 80% zonder verantwoordelijkheid over kinderen. Ideaalenige activiteit met kinderen begeleiden is de schooldisco, de rest zijn allemaal leerkrachten of andere ouders bij die op de kinderen letten. Ik ben ook geen fan van andermans jonge kinderen.
Of onder een kussen leggen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit me stilletjes af te vragen of wij de enige ouders zijn die, als ons kind 's avonds naar beneden komt terwijl wij zitten te snaaien, soms stiekem snel het lekkers achter de bank laten vallen?
Ja, en dat er dan een kind weggaat en zegt Mama, ik weet heus wel dat je chips zit te eten, dat hoef je heus niet te verstoppenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit me stilletjes af te vragen of wij de enige ouders zijn die, als ons kind 's avonds naar beneden komt terwijl wij zitten te snaaien, soms stiekem snel het lekkers achter de bank laten vallen?
Ik.quote:
Needless to say ben ik daarna niet meer gaan helpen nee.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:45 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Wat volslagen belachelijk. Voor wie ben je daar nu eigenlijk?
Wij duwen het tussen de bankspleet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Hier niet. Maar dat komt vooral omdat puber het opblijven langer volhoudt dan zijn ouders. Het is hier meer de vraag wat puber nog gegeten heeft nadat we naar bed gingenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Gefeliciteerd met de goede uitslag!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:47 schreef Quoi het volgende:
"Mama, hoe kan het dat de oreo's op zijn?"![]()
![]()
Btw: vandaag was een spannende dag met een goede uitslag. Bierrrr
Ik heb hem ook gehaald, bij Intertoys, kwam om 08:58 aan, 09:00 winkel open, iedereen kreeg een nummertje. Ik stond om 09:10 alweer buiten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft eindelijk de Pikachu met grijze hoed Pokémonkaart![]()
We waren al om 9.30u bij mediamarkt, gaan pas om 10u open en het was nog rustig. Om 9.45 vast bij de deur gaan staan en daarna werd het drukker. Toen de winkel opende, mochten er 3 mensen tegelijk naar binnen. Was goed geregeld. Bij aankoop van minimaal 30 euro kreeg je 1 Pikachu kaart per persoon.
Zoon Pokémon kaarten gekocht en ik voor dochter. Hebben ze nu beiden de zo gewilde kaart
Fijn dat het jullie ook gelukt isquote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gehaald, bij Intertoys, kwam om 08:58 aan, 09:00 winkel open, iedereen kreeg een nummertje. Ik stond om 09:10 alweer buiten.
Er zijn 100.000 extra in omloop gegaan in Nederland vandaag, dus zeldzaam zijn ze niet meer. Maar B is superblij. Meteen in een hard case gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga dit jaar dus ook weigeren mee te betalen aan het einde van het jaar cadeau of voor de juffendag. Knutsel wel, maar cadeau….
Ik heb aankomende week oudergesprek en heb ook de om de ib’er gevraagd.
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan bij deze juf, maar ze doet nu bij mij alles verkeerd![]()
Dat tellen had ik vooral in groep 1/2 heel erg... gingen ze naar drievliet... wie verzint dat voor kleuters...quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:07 schreef Mushanga71 het volgende:
En schoolreisjes...
Bij dochter elke keer mee geweest, bij zoon vanaf groep 4. In groep 1 weigerde hij. Ging met zn handen in zn zij bij juf staan en deelde mee dat ie níet meeging![]()
Groep 2 wilde ie ook niet en in groep 3 alleen als ik meeging als begeleider. Dat was ook afgesproken, tot zijn juf daarop terug kwam en ik die ochtend maar moest wachten óf er nog plek was in de bus. Daar had ik geen trek in dus weigerde zoon voor de 3e keer.
Vanaf groep 4 was ik klassenouder en die gingen standaard mee.
Ik vond het juist leuk om mee te gaan, de bieb, Artis, schoolreisje en schoolzwemmen. Met de binnenactiviteiten had ik niet veel.
De avond na zo'n schoolreisje was ik wel kapot en nog steeds tellende: 1, 2, 3, 4, 5, 6...
Ik doe dat ook overdagquote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:57 schreef Loj het volgende:
Helpen op school…
Vind ik leuk! Doe het ook graag, maar kan niet zo vaak.
Dit jaar doe ik voor de kleuters helemaal niets.. die juf!!!!Inderdaad tijd voor een gesprek met de juf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga dit jaar dus ook weigeren mee te betalen aan het einde van het jaar cadeau of voor de juffendag. Knutsel wel, maar cadeau….
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan bij deze juf, maar ze doet nu bij mij alles verkeerd
Maar klinkt wel herkenbaar hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hier in groep 1 toen, de Efteling. Kom je niet verder dan het sprookjesbos. Maar idd, voor die groepen hoeven dat soort parken écht nietquote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat tellen had ik vooral in groep 1/2 heel erg... gingen ze naar drievliet... wie verzint dat voor kleuters...
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:57 schreef Loj het volgende:
Helpen op school…
Vind ik leuk! Doe het ook graag, maar kan niet zo vaak.
Dit jaar doe ik voor de kleuters helemaal niets.. die juf!!!!Jemig wat een ellende die juf. Het lijkt inderdaad of ze de pik op je heeft. Ik hoop alleen dat Li zelf geen last heeft van haar juf (behalve dan dat ze merkt dat mama nooit ergens mee mag helpen). Want als de juf ook vervelend doet tegen haar, zou helemaal lullig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga dit jaar dus ook weigeren mee te betalen aan het einde van het jaar cadeau of voor de juffendag. Knutsel wel, maar cadeau….
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan bij deze juf, maar ze doet nu bij mij alles verkeerd
Snap goed dat je er helemaal klaar mee bent!
Aan die toets kan vrij weinig verkeerd gaan. Wat deed ze in jouw ogen verkeerd dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Sjezus @:Loj wat een kutjuf
Hoe sneu ook voor het kind, ik zou niks meer doen dat jaar voor school. Wat denkt zo'n mens wel niet?
In groep 3 had ik een aanvaring over de 3 minutentoets. Ze deed het verkeerd en daar wees ik haar vriendelijk op. Had ik beter niet kunnen doen
Ze liet de 3 bladen in 1 minuut lezen en toen ik zei dat mij dat zelfs niet lukte, laat staan een 5/6 jarige, vond ze me ineens niet aardig meerquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Aan die toets kan vrij weinig verkeerd gaan. Wat deed ze in jouw ogen verkeerd dan?
Misschien jezelf even naar bed sturen...quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:52 schreef Quoi het volgende:
Gut, wat verlang ik soms terug naar de middagdutjes. Hij is kapotmoe van de week, maar babbelt vanaf vanmorgen half 7 al aan één stuk door en komt met zo ongeveer elk uur met een nieuw initiatief (ehbo-doos maken, stad bouwen in Minecraft, uitnodigingen versturen voor een voetbalfeest, etc, etc, etc). Ik ben de hele dag dus al aan het afhouden: doe maar iets voor jezelf, praat niet door ons heen, ruim even eerst al die 1001 eerdere projecten op, laat mij er even buiten.
We hebben vanavond een feestje en hij mag mee (want ander jongetje om mee te spelen/chillen), maar hoe gaan we dit trekken? Nu ben ik extra prikkelgevoelig, maar HOE trekken jullie dit soms?
Ik denk er echt aan om 'm straks verplicht een uurtje naar bed te sturen met een boek ofzo.
Het is 1 minuut per blad. Alle 3 de bladen binnen 1 minuut kan niemand.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ze liet de 3 bladen in 1 minuut lezen en toen ik zei dat mij dat zelfs niet lukte, laat staan een 5/6 jarige, vond ze me ineens niet aardig meer
Nee daarom. Maar zij hield vol dat de 3 minuten toets bestond uit 3 bladen in 1 minuutquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is 1 minuut per blad. Alle 3 de bladen binnen 1 minuut kan niemand.
Mijn oplossing was vandaag samen op het grote bed liggen terwijl dreumes slaapt.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:52 schreef Quoi het volgende:
Gut, wat verlang ik soms terug naar de middagdutjes. Hij is kapotmoe van de week, maar babbelt vanaf vanmorgen half 7 al aan één stuk door en komt met zo ongeveer elk uur met een nieuw initiatief (ehbo-doos maken, stad bouwen in Minecraft, uitnodigingen versturen voor een voetbalfeest, etc, etc, etc). Ik ben de hele dag dus al aan het afhouden: doe maar iets voor jezelf, praat niet door ons heen, ruim even eerst al die 1001 eerdere projecten op, laat mij er even buiten.
We hebben vanavond een feestje en hij mag mee (want ander jongetje om mee te spelen/chillen), maar hoe gaan we dit trekken? Nu ben ik extra prikkelgevoelig, maar HOE trekken jullie dit soms?
Ik denk er echt aan om 'm straks verplicht een uurtje naar bed te sturen met een boek ofzo.
Vreemd dat een ouder haar erop moet wijzen. Je zou denken dat een IB-er of collega dat wel zou doen. Want als zij bij iedereen die drie kaarten afneemt in een minuut dan scoort haar hele klas V- / E en dat is een zorg signaal.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:35 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee daarom. Maar zij hield vol dat de 3 minuten toets bestond uit 3 bladen in 1 minuut
Dat is wat we nu proberenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Mijn oplossing was vandaag samen op het grote bed liggen terwijl dreumes slaapt.
Uiteindelijk allemaal geslapen
Zoon kwam er toen mee thuis dus ben ik me gaan inlezen. Dacht dat hij het verkeerd begrepen had en daarom ging ik ermee naar de juf. Om erachter te komen dat hij gelijk had en zij het echt niet snapte. Toen ik uitlegde hoe het moest, bleef ze volhouden dat de 3 in 3 minuten staat voor 3 bladen in 1 minuut. Was er niet vanaf te brengen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vreemd dat een ouder haar erop moet wijzen. Je zou denken dat een IB-er of collega dat wel zou doen. Want als zij bij iedereen die drie kaarten afneemt in een minuut dan scoort haar hele klas V- / E en dat is een zorg signaal.
Daarbij neem je in groep 3 geeneens alle 3 de kaarten af, maar dat terzijde.
Kan het op mijn werk aan onze gedragswetenschappers vragenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:23 schreef Hupje het volgende:
Misschien een rare (werk) vraag, maar heeft iemand misschien een abonnement op het Tijdschrift voor Orthopedagogiek? Ik ben geïnteresseerd in een artikel uit het eerste nummer van 2024, maar op mijn werk hebben we helaas geen abonnement.
Even een andere vraag: hoe gaat het nu met jou? Is het hoesten minder?quote:Op zondag 11 februari 2024 20:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Kan het op mijn werk aan onze gedragswetenschappers vragen
lief dat je het vraagt.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Even een andere vraag: hoe gaat het nu met jou? Is het hoesten minder?
Graag, als dat niet te veel moeite isquote:Op zondag 11 februari 2024 20:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Kan het op mijn werk aan onze gedragswetenschappers vragen
Zal ze morgen een mailtje sturenquote:Op zondag 11 februari 2024 21:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
Graag, als dat niet te veel moeite isHet gaat om het artikel van Andries Rhebergen.
Poe zeg. Wat een ellende eigenlijk. Hoelang hoest je nu al? Loopt toch ook al tegen die drie maanden aan, denk ik?quote:Op zondag 11 februari 2024 21:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
lief dat je het vraagt.
Ben helaas weer begonnen met hoesten. Wel minder dan eerst, maar helaas niet weg.
Huisarts geeft aan dat het bij de kinkhoest hoort. Kinkhoest wordt ook wel 100 dagen hoest genoemd.
Ben rond kerst begonnen.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Poe zeg. Wat een ellende eigenlijk. Hoelang hoest je nu al? Loopt toch ook al tegen die drie maanden aan, denk ik?
Zeg. Wat zeg jij nou weer voor poep?quote:Op maandag 12 februari 2024 05:52 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren de optocht gekeken hier in het dorp en vandaag naar kindercarnaval in het plaatselijke cc. Prima manier om een feestje te vieren en met een drankje te ontkennen dat ik op weg ben naar de 40...
Hupje: wij hebben wrs wel een abo op het werk, maar ik ben daar de 19e pas weer. Laat maar weten als het dan nog nodig is.
Ik hoop eigenlijk wel dat je richting de 50 gaat? Kan je nog niet missen hoor! 100 is ook goedquote:Op maandag 12 februari 2024 08:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zeg. Wat zeg jij nou weer voor poep?
Als 89 jouw geboortejaar is, dan ben je 34 hooguit nét 35.
Mijn geboorte jaar is 79 en dat zou dan betekenen dat ik richting de 50 ga, en dat is dus niet zo.
Dus neem je woorden maar eventjes terug.
Ik ben vandaag idd 35 geworden ja. En ik neem niks terug ;-)quote:Op maandag 12 februari 2024 08:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zeg. Wat zeg jij nou weer voor poep?
Als 89 jouw geboortejaar is, dan ben je 34 hooguit nét 35.
Mijn geboorte jaar is 79 en dat zou dan betekenen dat ik richting de 50 ga, en dat is dus niet zo.
Dus neem je woorden maar eventjes terug.
Oh lol. Ik bedoelde dat ik pas 44 ben en nog lang geen 50 of enigszins in de buurt daarvan.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat je richting de 50 gaat? Kan je nog niet missen hoor! 100 is ook goed![]()
Gefeliciteerd. Maar ook 35 is nog laaaaaang geen 40quote:Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben vandaag idd 35 geworden ja. En ik neem niks terug ;-)
Het leven eindigt niet bij 40 en ook niet bij 50quote:Op maandag 12 februari 2024 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Lollig dat je daarop aanslaat en niet op de implicatie dat het leven eindigt bij 40
Ik sta met één voet in het graf, denk ik. En voet twee moet wel binnenkort volgenquote:Op maandag 12 februari 2024 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Lollig dat je daarop aanslaat en niet op de implicatie dat het leven eindigt bij 40
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |