abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212350337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:18 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja die zijn ook enorm pijnlijk, heb liggen huilen op de behandeltafel :X Na veel gedoe en gezeur kreeg ik het voorelkaar dat ik in een ander ziekenhuis mét roesje behandeld kon worden, dit was zo'n enorme opluchting.. De prikken werkten bij mij ongeveer 8/9 maand en daarna moest ik weer aan de diclofenac. Vandaar dat ik nu om het half jaar preventief mag komen om de pijn voor te zijn.

Zonder behandeling functioneer ik niet meer ;(

Nogmaals veel sterkte, ik weet hoe beroerd je je moet voelen!
Jemig wat heftig zeg! Dat daar geen permanente oplossing voor te vinden is. :*
Tnx!
pi_212352640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:26 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Jemig wat heftig zeg! Dat daar geen permanente oplossing voor te vinden is. :*
Tnx!
Opereren kan niet, het afgebroken puntje zit te dicht bij de dikke darm, de kans op perforatie is te groot.. Geheel verwijderen is ook geen optie ivm het verzakken van o.a. je blaas.

Dus je begrijpt dat ik tot voor kort best een uitzichtloze situatie had, gruwelijke pijn die met moeite onder controle te houden is (ik kan niets sterkers ''hebben'' dan diclofenac) en enorme paniekaanvallen tijdens de prik-behandelingen. Het is dan ook een zegen dat ik een second opinion kon krijgen (mijn eigen pijnarts wou me niet meer helpen...) en dat zij wél openstonden voor dit experiment (behandeling onder een roesje). Nu heb ik weer perspectief O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212353039
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:35 schreef LeSage het volgende:

[..]
Het wordt niets :D
Gewoon een hoop gekke kleuren bij elkaar.
Ben niet meer zo van ‘iets’ worden tegenwoordig.
Das ook iets toch :D krijgen we een foto van het eindresultaat te zien? *O*
pi_212355116
Fijne carnaval voor wie dat gaat vieren!

Er is trouwens 'onderzoek' gedaan naar de patat-friet grens in Nederland :D: klik
  vrijdag 9 februari 2024 @ 08:07:14 #205
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212355527
Dank! Ik hou eigenlijk niet zo van carnaval, maar morgen de hele middag in Lampegat trommelen met de sambaband en daar heb ik wel veel zin in *O*
pi_212355899
Ik werd net benaderd door de juf of ik het leuk zou vinden om mee te gaan als begeleiding op het schoolreisje.
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet :@ :@ ???

Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad :@ ;(

Hoort bij loslaten, dat begrijp ik, maar toch......
pi_212356023
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik werd net benaderd door de juf of ik het leuk zou vinden om mee te gaan als begeleiding op het schoolreisje.
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet :@ :@ ???

Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad :@ ;(

Daarom worden ouders van de jongste kinderen juist gevraagd om mee te gaan. Tenminste, bij onze school vragen ze bewust ouders van de jongste kinderen uit de klas.

Maar als het niet jouw ding is, vooral niet schuldig over voelen. Uit ervaring weet ik dat het echt heel intensief is om zo'n groepje de hele dag bij elkaar te houden. En meestal zijn er genoeg ouders die wel heel graag mee willen. :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212356063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 21:13 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Opereren kan niet, het afgebroken puntje zit te dicht bij de dikke darm, de kans op perforatie is te groot.. Geheel verwijderen is ook geen optie ivm het verzakken van o.a. je blaas.

Dus je begrijpt dat ik tot voor kort best een uitzichtloze situatie had, gruwelijke pijn die met moeite onder controle te houden is (ik kan niets sterkers ''hebben'' dan diclofenac) en enorme paniekaanvallen tijdens de prik-behandelingen. Het is dan ook een zegen dat ik een second opinion kon krijgen (mijn eigen pijnarts wou me niet meer helpen...) en dat zij wél openstonden voor dit experiment (behandeling onder een roesje). Nu heb ik weer perspectief O+
Dat klinkt echt hels :o. Gelukkig heb je nu een goede weg gevonden. Goed dat je hebt doorgezet!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212356086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Daarom worden ouders van de jongste kinderen juist gevraagd om mee te gaan. Tenminste, bij onze school vragen ze bewust ouders van de jongste kinderen uit de klas.

Maar als het niet jouw ding is, vooral niet schuldig over voelen. Uit ervaring weet ik dat het echt heel intensief is om zo'n groepje de hele dag bij elkaar te houden. En meestal zijn er genoeg ouders die wel heel graag mee willen. :Y
De mijne zit al in groep 3 ;) (groep 1 en 2 kregen destijds een schoolpleinreisje).
Ik werd benaderd omdat ik elke week leesouder ben en ook elke week de schoolbieb doe. Maar de juf zei dat er altijd zat ouders zijn die mee willen, maar dat ze eerst de ouders vragen die vaak dingen doen.

Dat intensieve trek ik dus niet. Ik vind een hele dag op stap met alleen ons gezin (1 kind) al veel :@ . Dan ben ik vaak al blij als we weer thuis zijn.

En toch voelt het een beetje als falen, dat ik er niet om sta te springen maar heel veel andere ouders blijkbaar dus wel......
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:17:03 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212356094
OMG @_Ingrid_ en @PoesInDoos :o :*

Ook beterschap voor @Ynske :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212356108
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!!!
pi_212356225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
De mijne zit al in groep 3 ;) (groep 1 en 2 kregen destijds een schoolpleinreisje).
Ik werd benaderd omdat ik elke week leesouder ben en ook elke week de schoolbieb doe. Maar de juf zei dat er altijd zat ouders zijn die mee willen, maar dat ze eerst de ouders vragen die vaak dingen doen.

Dat intensieve trek ik dus niet. Ik vind een hele dag op stap met alleen ons gezin (1 kind) al veel :@ . Dan ben ik vaak al blij als we weer thuis zijn.

En toch voelt het een beetje als falen, dat ik er niet om sta te springen maar heel veel andere ouders blijkbaar dus wel......
Onze kinderen zitten op een montessori-school, dus ook in groep 3 en groep 6 zijn ze dan weer 'ineens' de jongste in de klas. Dus ook dan worden vooral deze ouders benaderd. Ik ben dus wel een keer in die val getrapt, dat je denkt, leuk, een groepje van 4 kinderen moet wel lukken toch? Maar dat valt toch tegen :+. De laatste jaren ben ik alleen nog gevraagd voor schoolkamp in de bovenbouw, maar dat waren onhandige dagen ivm werk. De oudste had het heel leuk gevonden als ik mee was gegaan, maar hij had pech.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212356287
quote:

[..]

Heel herkenbaar hoor, ik vond het leuk om bv de boekjes bij de kleuters te doen, luizenpluizen, een uurtje knutselen, meefietsen naar een activiteit, maar een schoolreisje dat mochten anderen doen ;).
Net als een hele dag op stap met je gezin, ook heel herkenbaar.
Fake it till you make it...
pi_212356316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Heel herkenbaar hoor, ik vond het leuk om bv de boekjes bij de kleuters te doen, luizenpluizen, een uurtje knutselen, meefietsen naar een activiteit, maar een schoolreisje dat mochten anderen doen ;).
Net als een hele dag op stap met je gezin, ook heel herkenbaar.
Ja, dat dus, die kortdurende activiteiten van max. 2 uurtjes vind ik echt heel leuk om te doen. Maar schoolreisje :N
pi_212356433
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft! :*

carnaval gaat hier ook los, maar we gaan hoogstens bij de optocht kijken morgen. Vind dat wel feest genoeg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet ???

Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad

Ik trek dat ook echt niet.. Ik deed op de basisschool genoeg in school. Maar groepjes onder mijn hoede echt niet.

Een keer heb ik het gedaan, omdat D de jongste was van de groep en nogal eens een huilbui had en juf twijfelde of hij wel mee kon. Ik was compleet kapot aan het eind van de dag, en doe dat noooooit weer. (De kinderen hadden verder een prima dag).

Dingen als kinderfeestjes deed ik vaak de voorbereiding en man de uitvoering. En logeerfeestjes doe ik helemaal niet aan. Gelukkig is die fase voorbij en redden de kids zichzelf wel met hun vrienden bij verjaardagen.

Dat loslaten heb ik dan minder moeite mee, maar vaak was er wel een ouder mee die dan overdag me even appte. Dus dat hoefde ook niet helemaal ineens :D
C ging in groep 3 al een nacht op kamp. Dat vond ik minder eng dat het schoolreisje in groep 3 van D naar een pretpark. Meer structuur en minder onverwachte gebeurtenissen op zo'n kamp.
pi_212356572
Ik begrijp ook niet dat er altijd mensen staan te springen voor schoolreisjes. Hel op aard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:05:45 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212356582
Ik doe echt heel veel op school, zit in allerlei commissies, wil altijd wel helpen.

Behalve met het schoolreisje. Echt no way. Dat trek ik echt niet.

Oh, en coach van schoolvoetbal/handbalteam. Dat doe ik ook nooit meer.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:08:04 #218
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212356604
quote:

[..]

Maar waarom wordt dat in jouw hoofd 'falen'? We zijn allemaal anders en hebben ieder een andere draagkracht en andere behoeftes, hoe maakt het feit dat jij iets anders wil jou tot minder?
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:11:17 #219
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212356641
Ik ben ooit mee gegaan op schoolreisje, toen Sticker na een verhuizing op een nieuwe school kwam en twee weken later het schoolreisje was. Het leek me inderdaad de hel, maar het was erg spannend zonder ons dus toch maar gegaan. Ik ben veel met hem en zijn nieuwe vriendjes opgetrokken in de speeltuin, was echt wel heel leuk. Beetje jammer dat ik bij het oudergesprek een maand later de feedback kreeg dat ik wel erg veel aan het 'spelen' was en dat het 'leuker was geweest als ik meer bij de andere ouders had gezeten want dat doet iedereen'. :')
pi_212356671
Hier zijn de schoolreisjes altijd vrij kleinschalig (een speeltuin of zo). Ik ben wel bijna altijd al rij-ouder mee geweest maar voor begeleiding was het nooit nodig. Vond ik ook niet zo erg. (Helaas hier geen grootse schoolreisjes waar de kinderen met een bus mee op pad gaan, ik vond dat vroeger namelijk echt geweldig, maar daar heb ik bij het zoeken naar een school echt niet aan gedacht toen ;) )
Dit jaar gaan ze voor het eerst (met de hele school) naar een pretpark. Nou zit de jongste in groep 7 dus vind ik dat qua dat betreft niet spannend. Alleen zijn er momenteel (weer) wat vriendinnen troubles en ben ik bang dat het er op uit komt dat ze dadelijk alleen door dat pretpark loopt omdat ze wordt buitengesloten, dat vind ik wel een ding.

De oudste baalde die heeft dus nooit zo’n schoolreisje gehad.

Klinkt hels trouwens zo’n pijn aan je stuitje en dat er dan ook nog pittige injecties nodig zijn :*

(Hier sinds mn afvallen ook wel last van m’n stuitje, ik kan niet altijd meer zitten zonder pijn, zeker als ik onderuitgezakt (in de relaxed stand) zit. Maar dat komt qua pijnklachten bij lange na niet in de buurt van wat ik hier lees, maar wel irritant ;) )
pi_212357311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:08 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Maar waarom wordt dat in jouw hoofd 'falen'? We zijn allemaal anders en hebben ieder een andere draagkracht en andere behoeftes, hoe maakt het feit dat jij iets anders wil jou tot minder?
Geen idee, een rare kronkel in mijn hoofd :)
Heb wel vaker (lees: bijna altijd) dat ik extra moet doen, om enigszins het gevoel te hebben dat ik er ook mag zijn.
pi_212357409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Heb wel vaker (lees: bijna altijd) dat ik extra moet doen, om enigszins het gevoel te hebben dat ik er ook mag zijn.
Zo te horen doe je genoeg! En dat je andere dat uitje gunt is toch alleen maar aardig :*
pi_212357594
Ik doe heel veel voor en op school en vind schoolreisjes dus oprecht heel leuk... ik vind dingen als verkeersles en techniek dus helemaal but... net als de meeste ouders dus vaak ga ik dan toch maar weer omdat er niemand is.. (en mijn hoofd dat mompelt, ja jij bent toch thuis... :') )
S. 2014
J. 2016
pi_212357923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ook herkenbaar :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
pi_212358002
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:11 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ook herkenbaar :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar ook. Juf belde ook weleens last minute omdat ze dat wist. Maar dat was 1a2 keer per jaar, die laatste 3 jaar. Dus geen problemen mee.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')