abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212249451
Ik zou van beide een los tijdschrift kopen. Hebben wij ook gedaan.
Bij L valt donald duck junior heel erg in de smaak. Hij kan lezen maar de gewone is nog te moeilijk dus de junior is perfect voor nu.
Donald duck junior heeft maar 2 jaargangen die steeds worden herhaald dus die kan je goed 2ehands kopen. Na die 2 jaar zijn de meeste kinderen klaar voor de gewone donald duck maar dat zal bij snelle lezers wat eerder zijn.
pi_212249529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar dolfje weerwolfje heeft geen tijdschrift toch? Het ging mij echt om een blad, vandaar de vraag Okki of Duck Junior?
Ja, wij hadden Dolfje als tijdschrift. Maar dat was 10 jaar terug. Erg leuk!

Ik zou eerder de gewone Donald Duck doen dan de junior. De okki vonden ze niks hier. En de Dolfje won het van de Donald Duck.
pi_212249963
De Junior vonden/vinden ze hierbij allebei niets. B en Juul verslinden Donald Duckies, de gewone. B heeft een abo en heeft meerdere jaartallen van zijn oudere neef gekregen.
Juul kan eigenlijk alleen haar eigen naam lezen maar die kan ook heel lang zoet zijn met de Duckies. Ze verzint zelf verhalen en zoekt letters en woorden die ze kent.

En inderdaad de Donald Duck is zelf ook nog leuk om te lezen, ik vind het leuke humor iig. Eens in de zoveel tijd slingeren er teveel rond en dan moet B ze of opruimen in zijn 10 (!) verzamelmappen of hij geeft ze weg.
pi_212250091
Wat vinden ze dan zo anders aan de junior? ik lees die zelf net zo graag mee en met een abbo op de junior kan je in de app de gewone donald duck lezen dus die lees ik nu lekker ook mee :)
pi_212250411
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:35 schreef Elleska het volgende:
Wat vinden ze dan zo anders aan de junior? ik lees die zelf net zo graag mee en met een abbo op de junior kan je in de app de gewone donald duck lezen dus die lees ik nu lekker ook mee :)
Wat niet kan je beter vragen? De Junior is toch heel anders, veel kortere verhalen, minder tekst, dunnere blaadjes, simpelere verhalen, B heeft de Junior binnen 1 minuut uit en gooit hem in de hoek. Altijd al gedaan, gewone Duckies kan hij wel 10 keer lezen. De tekeningen zijn ook minder gedetailleerd. Juul kan uitgebreid naar de plaatjes kijken van de gewone Duckies, naar de Juniors die wij hebben liggen, kijkt ze niet eens om.
  donderdag 1 februari 2024 @ 15:20:25 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212250745
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:58 schreef exode het volgende:

[..]
Wat niet kan je beter vragen? De Junior is toch heel anders, veel kortere verhalen, minder tekst, dunnere blaadjes, simpelere verhalen, B heeft de Junior binnen 1 minuut uit en gooit hem in de hoek. Altijd al gedaan, gewone Duckies kan hij wel 10 keer lezen. De tekeningen zijn ook minder gedetailleerd. Juul kan uitgebreid naar de plaatjes kijken van de gewone Duckies, naar de Juniors die wij hebben liggen, kijkt ze niet eens om.
Wil je je duckies junior niet kwijt? O-) O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212250752
Donald Ducks hebben we hier jaren terug een hele hoop jaargangen op de kop getikt (nou ja, het was aardig prijzig alles bij elkaar, maar wel compleet en netjes gesorteerd en ik denk wel 20 of 30 jaar of zo).
Met vlagen worden ze gelezen. Maar hier wel de afspraak, door de weeks worden er boeken gelezen in het weekend strips. Anders worden er nooit meer boeken gelezen. (Dit gaat overigens om de leestijd voor het slapen gaan, vrijwillig extra zullen ze hier niet vaak wat te lezen bij pakken, maar dan zouden ze prima strips mogen lezen).

Maar ik kan me voorstellen met een jonger kind dat 1x per week een tijdschrift voldoende is, dat er geen vijf achter elkaar gelezen gaan worden, maar op een later moment is dat misschien wel een optie om gewoon wat jaargangen te kopen.
pi_212250864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 15:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wil je je duckies junior niet kwijt? O-) O-)
Dat zijn er iets van 2 of 3 denk ik hoor, maar alles wat hier wordt 'afgedankt' aan Duckies gaat naar de overburen of school. Sorry. 8-)
pi_212252385
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:58 schreef exode het volgende:

[..]
De basis van de junior vind ik gewoon een Donald Duck en niet een heel ander tijdschrift.
Ligt het niet meer aan de beperkte doelgroep? Het is niet voor niets dat er maar 52 uitgaven van de junior zijn die steeds worden herhaald. B leest al goed genoeg voor de gewone Donald Duck en Juul leest nog niet zelf, dat is beide niet de doelgroep.

L leest nog niet zo lang zelf. De junior sluit daar perfect bij aan en het is een mooie opstap naar de gewone donald duck. Hoe dat bij Tink zit weet ik niet maar een los tijdschrift is de makkelijkste manier om daar achter te komen.
pi_212252542
Mijn jongste had in het begin echt moeite met het lettertype van de gewone duck. De verhalen zouden hem wel meer aanspreken, maar hij kon ze niet lezen zonder hoofdpijn of last van ogen.
Dan is de junior opeens heel leuk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212252737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
De basis van de junior vind ik gewoon een Donald Duck en niet een heel ander tijdschrift.
Ligt het niet meer aan de beperkte doelgroep? Het is niet voor niets dat er maar 52 uitgaven van de junior zijn die steeds worden herhaald. B leest al goed genoeg voor de gewone Donald Duck en Juul leest nog niet zelf, dat is beide niet de doelgroep.

L leest nog niet zo lang zelf. De junior sluit daar perfect bij aan en het is een mooie opstap naar de gewone donald duck. Hoe dat bij Tink zit weet ik niet maar een los tijdschrift is de makkelijkste manier om daar achter te komen.
Ik denk dat de Junior vooral kort leuk is, B ging ook meteen aan de gewone Duckies, hij vond de Junior echt niet leuk. Terwijl hij de gewone Duckies toen al stuklas bij zijn grotere neven.
Maar inderdaad een los tijdschrift is handig om uit te testen. Je hebt best vaak acties volgens mij. Wij hadden/hebben de luxe van oudere neefjes en nichtje en het was al snel duidelijk dat de Junior niets voor B was. Hij heeft sinds zijn 6e een abo op de gewone Duckies.

Nog even voor de extra aanvulling:
Toen B 6 jaar werd, wilden we hem een abo op de Donald Duck Junior geven. We hebben dat ook uitgetest met wat losse exemplaren. Dat was dus geen succes, hij keek er echt niet naar om. De oude Duckies van zijn neven waren echter een soort magneten. En hij kon toen nog niet lezen, hij zat in groep 2 destijds.

B en Juul lezen pockets, de Donald Duck extra, de winter en zomerboeken etc. Echt alles waar Donald Duck opstaat, behalve dus de Junior. Ik zie dat bij alle kinderen hier om ons heen, totaal geen aantrekkingskracht naar de Junior uitgaven.

We krijgen ook met regelmaat andere tijdschriften toegeschoven bijvoorbeeld die van Freek en de Quest Junior, vinden ze ook niet interessant terwijl B echt een dieren en natuurliefhebber is.
Nu ik erover nadenk, Juul vind de Katrien Duck ook niet leuk, geen idee wat daar precies achter zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door exode op 01-02-2024 18:18:03 ]
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:48:06 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212254400
Ik kan niet meepraten over gaatjes (heb ik 0) of stripboeken, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of meneer @Tink89 zijn motorrijbewijs had gehaald.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:17:13 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212255000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:48 schreef livelink het volgende:
Ik kan niet meepraten over gaatjes (heb ik 0) of stripboeken, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of meneer @:Tink89 zijn motorrijbewijs had gehaald.
Ja! Duurt alleen nog tot maandag tot hij het mag gaan aanvragen en dan nog zeven werkdagen tot het ook klaar ligt om af te halen. Frustratie dus 😉
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:20:25 #114
37150 livelink
pi_212255039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja! Duurt alleen nog tot maandag tot hij het mag gaan aanvragen en dan nog zeven werkdagen tot het ook klaar ligt om af te halen. Frustratie dus 😉
Gehaald is gehaald. En het echte mooie motorweer moet nog komen. Hij moest de eerste keer toch in die storm?
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:04:42 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212255614
Oh man, het is maar goed dat ik zelden ziek ben want ik ben daar echt niet goed in. :@
Riep ik van de week nog ‘mannengriep’ naar de lieftallige, maar ik neem dat volledig terug. Keelpijn, echt niet grappig meer, maar niet ademen is niet echt een optie. Zelfs mijn tong doet zeer. :o
En ondertussen kan ik geen mint-munt-honing-eucalyptus-snoepjes meer zien. :r

*verder zwelgt… :’)
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:11:19 #116
37150 livelink
pi_212255708
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:04 schreef BE het volgende:
Oh man, het is maar goed dat ik zelden ziek ben want ik ben daar echt niet goed in. :@
Riep ik van de week nog ‘mannengriep’ naar de lieftallige, maar ik neem dat volledig terug. Keelpijn, echt niet grappig meer, maar niet ademen is niet echt een optie. Zelfs mijn tong doet zeer. :o
En ondertussen kan ik geen mint-munt-honing-eucalyptus-snoepjes meer zien. :r

*verder zwelgt… :’)
:X beterschap!
pi_212255767
Beterschap @BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212255814
Auch BE, beterschap!
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:18:29 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212255831
Oei :{
Beterschap @BE :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212255948
Beterschap Be.
Vanmorgen ging het op de radio over een onderzoek naar de mannengriep. En de uitkomst was dat mannen even ziek worden als vrouwen en dat de mannengriep niet bestaat.
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:31:04 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212256092
Volgens mij ben ik hier thuis het meest degene die neigt naar mannengriep als ik ziek ben.
in de haak.
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:31:27 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212256099
En BE-terschap!! XXX
in de haak.
pi_212256200
Communiceren met sommige mannen is ook lastig

Man: de kraan is stuk
Ik: welke kraan
Man: wat denk je zelf? Hoeveel kranen hebben we? Ik ben vandaag niet boven geweest.
Ik: ja weet ik veel (alleen beneden al hebben we een kraan in de keuken, bijkeuken en toilet)
Ik: wat is er dan?
Man: er komt geen water uit
Ik; ja dan moet morgen de loodgieter komen
Man: (geïrriteerd) nee, het is de quooker die het niet doet.

Lang verhaal. De kraan is dus niet stuk. Er is wel degelijk water. Alleen het boilertje wat kokend water maakt doet het dus niet…
pi_212256675
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:37 schreef amaranta het volgende:

Man: wat denk je zelf? Hoeveel kranen hebben we? Ik ben vandaag niet boven geweest.
Ik: ja weet ik veel (alleen beneden al hebben we een kraan in de keuken, bijkeuken en toilet)

Lang verhaal. De kraan is dus niet stuk. Er is wel degelijk water. Alleen het boilertje wat kokend water maakt doet het dus niet…
:D Logisch toch? :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212258728
Mannengriep is toch gewoon een subvariant van aanstelleritis? Lijkt me een beetje zonde van het geld om daar daadwerkelijk onderzoek naar te doen...

Beterschap BE!
pi_212259220
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Mannengriep is toch gewoon een subvariant van aanstelleritis? Lijkt me een beetje zonde van het geld om daar daadwerkelijk onderzoek naar te doen...

Beterschap BE!
Ik las het eigenlijk als grap van amaranta maar ik kan mij vergissen. :P
  vrijdag 2 februari 2024 @ 01:56:57 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212259222
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:37 schreef amaranta het volgende:

Zit de stekker er wel in? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212259501
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:49 schreef FlyingFish het volgende:

Beterschap BE!
Ja, maar dat geloven de mannen niet, die denken daadwerkelijk zieker te zijn dan vrouwen wanneer die ziek zijn. To bijna dood gaan aan toe.

Dus wat dat betreft goed om onderzoek naar te doen, dan kunnen we met wetenschappelijk bewijs gooien als ze weer eens denken dood te gaan.

(Hier valt het mee hoor bij de man qua mannengriep. Denk dat m’n dochter er wel last van heeft als ze ziek is ;) )
  vrijdag 2 februari 2024 @ 07:07:22 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212259503
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zit de stekker er wel in? :+
Ja. Hij is echt kapot.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 07:07:45 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212259504
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik las het eigenlijk als grap van amaranta maar ik kan mij vergissen. :P
Nee. Was echt op de radio. Wel was de “onderzoeker” ook een man.
pi_212259548
Is mannengriep niet "normaal durf/mag ik mijn gevoelens en zwaktes niet (te) tonen, dus als ik ziek ben melk ik els beetje aandacht uit tot de wereld om me heen gek van me wordt"?

Zo interpreteer ik het fenomeen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212259741
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 07:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee. Was echt op de radio. Wel was de “onderzoeker” ook een man.
Ja, wij van Wc-eend en zulks.
Maar goed: mannen hebben meer last van griep want zij zijn normaal ‘altijd fit’. Wij gezonde dames hebben tóch, tot een bepaalde leeftijd, nog elke maand met een menstruatie te maken.
We know how to deal with the paaaain!!! :P
  vrijdag 2 februari 2024 @ 09:19:07 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_212260381
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 07:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja. Hij is echt kapot.
Is de adapter kapot of de boiler zelf. Ik had een keer een hamster die het snoertje van de adapter doorknaagde (de dag voor mijn verjaardag, lekker handig!) en vervolgens eruit zag en rook (ja, ik ruik het verschroeide haar gewoon als ik die film kijk :P ) als Remi uit Ratatouille *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212260857
Ik ben echt enorm technisch (niet) maar bij ons deed de Quooker het vorige week ook niet. Toen bleek dat de vaatwasser en de Quooker tegelijk het hoogste vermogen vroegen en de switch die er tussen zat, kon dat niet aan. Normaal is dat geen issue, maar ik pakte kokend water toen de vaatwasser aanging, die split second was verkeerde timing.
Stekker eruit en er weer in (van dat switch ding) en toen deed ie het weer.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:25:03 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212261167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:06 schreef exode het volgende:
Ik ben echt enorm technisch (niet) maar bij ons deed de Quooker het vorige week ook niet. Toen bleek dat de vaatwasser en de Quooker tegelijk het hoogste vermogen vroegen en de switch die er tussen zat, kon dat niet aan. Normaal is dat geen issue, maar ik pakte kokend water toen de vaatwasser aanging, die split second was verkeerde timing.
Stekker eruit en er weer in (van dat switch ding) en toen deed ie het weer.
Gelijk een mooie om mee te pakken met de uitbouw...
Paar groepen erbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212261470
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gelijk een mooie om mee te pakken met de uitbouw...
Paar groepen erbij.
Zeker!
We willen ook meteen de voorbereidingen in de uitbouw voor zonnepanelen op dat dak en een extra groep voor de schuur omdat we daar in de toekomst ook panelen op willen.
pi_212261649
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:49 schreef exode het volgende:

[..]
Zeker!
We willen ook meteen de voorbereidingen in de uitbouw voor zonnepanelen op dat dak en een extra groep voor de schuur omdat we daar in de toekomst ook panelen op willen.
Tikt allemaal aardig aan hè?! Maar als je het doet, beter meteen goed!

Ik ben aan het kijken voor zonwering/gordijnen voor onze achter pui. Die bedragen!
Als ik naar m’n excel overzicht kijk, en als ik besluit dat dit prioriteit heeft… mijn vloerkleed schuift een jaar op.
Met een meidenkwartet
pi_212262027
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:01 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Tikt allemaal aardig aan hè?! Maar als je het doet, beter meteen goed!

Ik ben aan het kijken voor zonwering/gordijnen voor onze achter pui. Die bedragen!
Als ik naar m’n excel overzicht kijk, en als ik besluit dat dit prioriteit heeft… mijn vloerkleed schuift een jaar op.
Ja, het liefste zouden we meteen een groen dak en zonnepanelen op de nieuwe uitbouw leggen, maar dat staat echt onderaan het lijstje.

We hebben een must lijst, nice to have en een lijstje voor als er geld over is (as if _O- ). Maar we wachten nog op de eerste ontwerpen, de discussies met de gemeente zijn tijdrovend blijkbaar.
Oh en een lijst met 'dat kunnen we ook zelf om geld uit te sparen' zoals slopen en verven.
pi_212280148
Wat een stilte hier op het bankje, dat is niet zo vaak zo lang. Iedereen een druk weekend waarschijnlijk 8-)
  zaterdag 3 februari 2024 @ 19:55:07 #140
37150 livelink
pi_212280423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:43 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een stilte hier op het bankje, dat is niet zo vaak zo lang. Iedereen een druk weekend waarschijnlijk 8-)
Of iedereen is ziek.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 februari 2024 @ 19:56:57 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212280457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:55 schreef livelink het volgende:

[..]
Of iedereen is ziek.
Check
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 3 februari 2024 @ 19:58:12 #142
37150 livelink
pi_212280487
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:56 schreef Ynske het volgende:

[..]
Check
Zoveel mensen hoor ik dat ze ziek zijn. Beterschap!
pi_212281391
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:55 schreef livelink het volgende:

[..]
Of iedereen is ziek.
Oh ja dat is helaas ook een optie,

Beterschap voor die het nodig heeft :*
pi_212282956
Ik ben moe, ga zo ook lekker richting mn bed. :Z
Fake it till you make it...
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:58:30 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_212286101
Hier niet ziek, maar wel druk met iedereen een eigen plekje geven, dus we zijn vanochtend naar de IKEA geweest :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212286564
Wat fijn troel, weer even wat fijns in zicht!
pi_212288424
Ik was hartstikke druk feestuuh!!! 42! Alweer! ;) Dat wil zeggen cake bakken, naar paps toe en toen we terug kwamen kwam onverwachts mijn vriendin langs. Bleef eten en kletsen is nog uren gezellig gebleven. Kim had verschillende cadeautjes gekocht, echt haar best gedaan. Tyler ook een paar. Met Rich en mijn ouders samen kan ik mooi knutselspullen kopen. Van mijn zus een leuk plantje.
Geslaagde dag!
  zondag 4 februari 2024 @ 06:20:54 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212288865
Gefeliciteerd @_Ingrid_ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212288909
Van harte @_Ingrid_ !
pi_212289084
Gefeliciteerd Ingrid! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')