abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212349346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:13 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Dubbel auw!!! :X
Injecties klinken ook pijnlijk zeg!
Diclofenac heb ik niet, wel naproxen 500 standaard voor mn rug. Moest het nog aankijken, mocht niet langskomen. Als het erger word of koorts erbij dan weer bellen.
Was vandaag even naar mijn vader met de auto, kon amper in en uit de auto komen, laat staan fatsoenlijk zitten en dan het gehobbel erbij. :X Hopelijk werkt donutkussen bij mij wel. Beetje lastig beoordelen bij jezelf, iig duidelijk stuitje dat voel ik wel en met spiegelwerk blauw te zien.
Ja die zijn ook enorm pijnlijk, heb liggen huilen op de behandeltafel :X Na veel gedoe en gezeur kreeg ik het voorelkaar dat ik in een ander ziekenhuis mét roesje behandeld kon worden, dit was zo'n enorme opluchting.. De prikken werkten bij mij ongeveer 8/9 maand en daarna moest ik weer aan de diclofenac. Vandaar dat ik nu om het half jaar preventief mag komen om de pijn voor te zijn.

Zonder behandeling functioneer ik niet meer ;(

Nogmaals veel sterkte, ik weet hoe beroerd je je moet voelen!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212349908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:05 schreef Ynske het volgende:
Naaien, nooit gedacht dat ik daar zoveel plezier in zou vinden. Eerste machine gekregen toen de kleine een half jaar was.

Lig al de hele dag plat. Gister toch maar even naar de dokter geweest, doe ik nooit zo snel, infectie waarden getest, 99 op de 100 :⁠-S

Bijholteontsteking te pakken.
Beterschap :* !

@_Ingrid_ ook jij beterschap, daar kan je best een tijd last van hebben :*
Fake it till you make it...
pi_212350337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:18 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja die zijn ook enorm pijnlijk, heb liggen huilen op de behandeltafel :X Na veel gedoe en gezeur kreeg ik het voorelkaar dat ik in een ander ziekenhuis mét roesje behandeld kon worden, dit was zo'n enorme opluchting.. De prikken werkten bij mij ongeveer 8/9 maand en daarna moest ik weer aan de diclofenac. Vandaar dat ik nu om het half jaar preventief mag komen om de pijn voor te zijn.

Zonder behandeling functioneer ik niet meer ;(

Nogmaals veel sterkte, ik weet hoe beroerd je je moet voelen!
Jemig wat heftig zeg! Dat daar geen permanente oplossing voor te vinden is. :*
Tnx!
pi_212352640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:26 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Jemig wat heftig zeg! Dat daar geen permanente oplossing voor te vinden is. :*
Tnx!
Opereren kan niet, het afgebroken puntje zit te dicht bij de dikke darm, de kans op perforatie is te groot.. Geheel verwijderen is ook geen optie ivm het verzakken van o.a. je blaas.

Dus je begrijpt dat ik tot voor kort best een uitzichtloze situatie had, gruwelijke pijn die met moeite onder controle te houden is (ik kan niets sterkers ''hebben'' dan diclofenac) en enorme paniekaanvallen tijdens de prik-behandelingen. Het is dan ook een zegen dat ik een second opinion kon krijgen (mijn eigen pijnarts wou me niet meer helpen...) en dat zij wél openstonden voor dit experiment (behandeling onder een roesje). Nu heb ik weer perspectief O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212353039
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:35 schreef LeSage het volgende:

[..]
Het wordt niets :D
Gewoon een hoop gekke kleuren bij elkaar.
Ben niet meer zo van ‘iets’ worden tegenwoordig.
Das ook iets toch :D krijgen we een foto van het eindresultaat te zien? *O*
pi_212355116
Fijne carnaval voor wie dat gaat vieren!

Er is trouwens 'onderzoek' gedaan naar de patat-friet grens in Nederland :D: klik
  vrijdag 9 februari 2024 @ 08:07:14 #205
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212355527
Dank! Ik hou eigenlijk niet zo van carnaval, maar morgen de hele middag in Lampegat trommelen met de sambaband en daar heb ik wel veel zin in *O*
pi_212355899
Ik werd net benaderd door de juf of ik het leuk zou vinden om mee te gaan als begeleiding op het schoolreisje.
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet :@ :@ ???

Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad :@ ;(

Hoort bij loslaten, dat begrijp ik, maar toch......
pi_212356023
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik werd net benaderd door de juf of ik het leuk zou vinden om mee te gaan als begeleiding op het schoolreisje.
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet :@ :@ ???

Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad :@ ;(

Daarom worden ouders van de jongste kinderen juist gevraagd om mee te gaan. Tenminste, bij onze school vragen ze bewust ouders van de jongste kinderen uit de klas.

Maar als het niet jouw ding is, vooral niet schuldig over voelen. Uit ervaring weet ik dat het echt heel intensief is om zo'n groepje de hele dag bij elkaar te houden. En meestal zijn er genoeg ouders die wel heel graag mee willen. :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212356063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 21:13 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Opereren kan niet, het afgebroken puntje zit te dicht bij de dikke darm, de kans op perforatie is te groot.. Geheel verwijderen is ook geen optie ivm het verzakken van o.a. je blaas.

Dus je begrijpt dat ik tot voor kort best een uitzichtloze situatie had, gruwelijke pijn die met moeite onder controle te houden is (ik kan niets sterkers ''hebben'' dan diclofenac) en enorme paniekaanvallen tijdens de prik-behandelingen. Het is dan ook een zegen dat ik een second opinion kon krijgen (mijn eigen pijnarts wou me niet meer helpen...) en dat zij wél openstonden voor dit experiment (behandeling onder een roesje). Nu heb ik weer perspectief O+
Dat klinkt echt hels :o. Gelukkig heb je nu een goede weg gevonden. Goed dat je hebt doorgezet!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212356086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Daarom worden ouders van de jongste kinderen juist gevraagd om mee te gaan. Tenminste, bij onze school vragen ze bewust ouders van de jongste kinderen uit de klas.

Maar als het niet jouw ding is, vooral niet schuldig over voelen. Uit ervaring weet ik dat het echt heel intensief is om zo'n groepje de hele dag bij elkaar te houden. En meestal zijn er genoeg ouders die wel heel graag mee willen. :Y
De mijne zit al in groep 3 ;) (groep 1 en 2 kregen destijds een schoolpleinreisje).
Ik werd benaderd omdat ik elke week leesouder ben en ook elke week de schoolbieb doe. Maar de juf zei dat er altijd zat ouders zijn die mee willen, maar dat ze eerst de ouders vragen die vaak dingen doen.

Dat intensieve trek ik dus niet. Ik vind een hele dag op stap met alleen ons gezin (1 kind) al veel :@ . Dan ben ik vaak al blij als we weer thuis zijn.

En toch voelt het een beetje als falen, dat ik er niet om sta te springen maar heel veel andere ouders blijkbaar dus wel......
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:17:03 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212356094
OMG @_Ingrid_ en @PoesInDoos :o :*

Ook beterschap voor @Ynske :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212356108
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!!!
pi_212356225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
De mijne zit al in groep 3 ;) (groep 1 en 2 kregen destijds een schoolpleinreisje).
Ik werd benaderd omdat ik elke week leesouder ben en ook elke week de schoolbieb doe. Maar de juf zei dat er altijd zat ouders zijn die mee willen, maar dat ze eerst de ouders vragen die vaak dingen doen.

Dat intensieve trek ik dus niet. Ik vind een hele dag op stap met alleen ons gezin (1 kind) al veel :@ . Dan ben ik vaak al blij als we weer thuis zijn.

En toch voelt het een beetje als falen, dat ik er niet om sta te springen maar heel veel andere ouders blijkbaar dus wel......
Onze kinderen zitten op een montessori-school, dus ook in groep 3 en groep 6 zijn ze dan weer 'ineens' de jongste in de klas. Dus ook dan worden vooral deze ouders benaderd. Ik ben dus wel een keer in die val getrapt, dat je denkt, leuk, een groepje van 4 kinderen moet wel lukken toch? Maar dat valt toch tegen :+. De laatste jaren ben ik alleen nog gevraagd voor schoolkamp in de bovenbouw, maar dat waren onhandige dagen ivm werk. De oudste had het heel leuk gevonden als ik mee was gegaan, maar hij had pech.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212356287
quote:

[..]

Heel herkenbaar hoor, ik vond het leuk om bv de boekjes bij de kleuters te doen, luizenpluizen, een uurtje knutselen, meefietsen naar een activiteit, maar een schoolreisje dat mochten anderen doen ;).
Net als een hele dag op stap met je gezin, ook heel herkenbaar.
pi_212356316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Heel herkenbaar hoor, ik vond het leuk om bv de boekjes bij de kleuters te doen, luizenpluizen, een uurtje knutselen, meefietsen naar een activiteit, maar een schoolreisje dat mochten anderen doen ;).
Net als een hele dag op stap met je gezin, ook heel herkenbaar.
Ja, dat dus, die kortdurende activiteiten van max. 2 uurtjes vind ik echt heel leuk om te doen. Maar schoolreisje :N
pi_212356433
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft! :*

carnaval gaat hier ook los, maar we gaan hoogstens bij de optocht kijken morgen. Vind dat wel feest genoeg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat is niet bepaald aan mij besteed, een hele dag een groepje van 5-6 kinderen onder mijn hoede, dus heb meteen nee gezegd. Alhoewel ik weet dat het ook echt niet aan mij besteed is, heb ik nu wel een gevoel van falen ofzo, waarom trek ik dat niet ???

Daarnaast merk ik ook dat ik het wat spannend vind dat Simon voor het eerst op echt schoolreisje gaat, met een grote bus een hele dag voor het eerst zonder ons op pad

Ik trek dat ook echt niet.. Ik deed op de basisschool genoeg in school. Maar groepjes onder mijn hoede echt niet.

Een keer heb ik het gedaan, omdat D de jongste was van de groep en nogal eens een huilbui had en juf twijfelde of hij wel mee kon. Ik was compleet kapot aan het eind van de dag, en doe dat noooooit weer. (De kinderen hadden verder een prima dag).

Dingen als kinderfeestjes deed ik vaak de voorbereiding en man de uitvoering. En logeerfeestjes doe ik helemaal niet aan. Gelukkig is die fase voorbij en redden de kids zichzelf wel met hun vrienden bij verjaardagen.

Dat loslaten heb ik dan minder moeite mee, maar vaak was er wel een ouder mee die dan overdag me even appte. Dus dat hoefde ook niet helemaal ineens :D
C ging in groep 3 al een nacht op kamp. Dat vond ik minder eng dat het schoolreisje in groep 3 van D naar een pretpark. Meer structuur en minder onverwachte gebeurtenissen op zo'n kamp.
pi_212356572
Ik begrijp ook niet dat er altijd mensen staan te springen voor schoolreisjes. Hel op aard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:05:45 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212356582
Ik doe echt heel veel op school, zit in allerlei commissies, wil altijd wel helpen.

Behalve met het schoolreisje. Echt no way. Dat trek ik echt niet.

Oh, en coach van schoolvoetbal/handbalteam. Dat doe ik ook nooit meer.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:08:04 #218
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212356604
quote:

[..]

Maar waarom wordt dat in jouw hoofd 'falen'? We zijn allemaal anders en hebben ieder een andere draagkracht en andere behoeftes, hoe maakt het feit dat jij iets anders wil jou tot minder?
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:11:17 #219
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212356641
Ik ben ooit mee gegaan op schoolreisje, toen Sticker na een verhuizing op een nieuwe school kwam en twee weken later het schoolreisje was. Het leek me inderdaad de hel, maar het was erg spannend zonder ons dus toch maar gegaan. Ik ben veel met hem en zijn nieuwe vriendjes opgetrokken in de speeltuin, was echt wel heel leuk. Beetje jammer dat ik bij het oudergesprek een maand later de feedback kreeg dat ik wel erg veel aan het 'spelen' was en dat het 'leuker was geweest als ik meer bij de andere ouders had gezeten want dat doet iedereen'. :')
pi_212356671
Hier zijn de schoolreisjes altijd vrij kleinschalig (een speeltuin of zo). Ik ben wel bijna altijd al rij-ouder mee geweest maar voor begeleiding was het nooit nodig. Vond ik ook niet zo erg. (Helaas hier geen grootse schoolreisjes waar de kinderen met een bus mee op pad gaan, ik vond dat vroeger namelijk echt geweldig, maar daar heb ik bij het zoeken naar een school echt niet aan gedacht toen ;) )
Dit jaar gaan ze voor het eerst (met de hele school) naar een pretpark. Nou zit de jongste in groep 7 dus vind ik dat qua dat betreft niet spannend. Alleen zijn er momenteel (weer) wat vriendinnen troubles en ben ik bang dat het er op uit komt dat ze dadelijk alleen door dat pretpark loopt omdat ze wordt buitengesloten, dat vind ik wel een ding.

De oudste baalde die heeft dus nooit zo’n schoolreisje gehad.

Klinkt hels trouwens zo’n pijn aan je stuitje en dat er dan ook nog pittige injecties nodig zijn :*

(Hier sinds mn afvallen ook wel last van m’n stuitje, ik kan niet altijd meer zitten zonder pijn, zeker als ik onderuitgezakt (in de relaxed stand) zit. Maar dat komt qua pijnklachten bij lange na niet in de buurt van wat ik hier lees, maar wel irritant ;) )
pi_212357311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:08 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Maar waarom wordt dat in jouw hoofd 'falen'? We zijn allemaal anders en hebben ieder een andere draagkracht en andere behoeftes, hoe maakt het feit dat jij iets anders wil jou tot minder?
Geen idee, een rare kronkel in mijn hoofd :)
Heb wel vaker (lees: bijna altijd) dat ik extra moet doen, om enigszins het gevoel te hebben dat ik er ook mag zijn.
pi_212357409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Heb wel vaker (lees: bijna altijd) dat ik extra moet doen, om enigszins het gevoel te hebben dat ik er ook mag zijn.
Zo te horen doe je genoeg! En dat je andere dat uitje gunt is toch alleen maar aardig :*
pi_212357594
Ik doe heel veel voor en op school en vind schoolreisjes dus oprecht heel leuk... ik vind dingen als verkeersles en techniek dus helemaal but... net als de meeste ouders dus vaak ga ik dan toch maar weer omdat er niemand is.. (en mijn hoofd dat mompelt, ja jij bent toch thuis... :') )
S. 2014
J. 2016
pi_212357923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ook herkenbaar :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212358002
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:11 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ook herkenbaar :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar ook. Juf belde ook weleens last minute omdat ze dat wist. Maar dat was 1a2 keer per jaar, die laatste 3 jaar. Dus geen problemen mee.

SPOILER
pi_212358755
Ik ga ook liever niet mee op schoolreisje. Is gewoon mijn ding niet. Met mijn eigen gezin doe ik heel graag uitjes, maar wij hebben gewoon een ander tempo. Elke keer als we met anderen zoiets doet merk ik weer dat wij dat soort dingen op een andere manier doen. En dat nog afgezien van de ongelukjes die je bij de lage groepen daar nog eens bovenop krijgt waar ik al helemaal niet op zit te wachten.

Maar mee naar het museum met groep 5/6 doe ik wel graag!
pi_212358792
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga ook liever niet mee op schoolreisje. Is gewoon mijn ding niet. Met mijn eigen gezin doe ik heel graag uitjes, maar wij hebben gewoon een ander tempo. Elke keer als we met anderen zoiets doet merk ik weer dat wij dat soort dingen op een andere manier doen. En dat nog afgezien van de ongelukjes die je bij de lage groepen daar nog eens bovenop krijgt waar ik al helemaal niet op zit te wachten.

Maar mee naar het museum met groep 5/6 doe ik wel graag!
Op schoolreisje met de kleuters heb ik voornamelijk wc's van binnen gezien. Interessant joh! :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212358851
Ik ging eigenlijk altijd mee. Vond het echt leuk. Helemaal toen we naar de Efteling gingen en ik het groepje daredevils mee had.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212358891
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Op schoolreisje met de kleuters heb ik voornamelijk wc's van binnen gezien. Interessant joh! :')
Ja, zo heb ik ook geholpen op een bieb-uitje een keer :') was een uitje van 1,5 uur inclusief reistijd en ze zijn allemaal minstens 1 keer naar de wc geweest, de meesten vaker…
pi_212359021
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik doe heel veel voor en op school en vind schoolreisjes dus oprecht heel leuk... ik vind dingen als verkeersles en techniek dus helemaal but... net als de meeste ouders dus vaak ga ik dan toch maar weer omdat er niemand is.. (en mijn hoofd dat mompelt, ja jij bent toch thuis... :') )
Zo heb ik ook allerlei 'vrijwillige' activiteiten op mijn bordje gekregen/gelegd, omdat niemand anders het deed. Zo mag ik zometeen nog gaan overleggen over de verkeersactiviteiten. Waarom ben ik dan 1 van die 2 (van de hele school) die dan toch ja zegt? :')

@Nanukerst Serieus. Dat was vast de laatste keer dat je iets deed voor school. Wat een opmerking.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 14:47:41 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212359616
Ik vind bijna alles op school wel leuk, maar ik werk ook gewoon 28 uur per week en wil af en toe best vrij nemen, maar dat gaat gewoon niet altijd. Vergaderingen met het college van bestuur kan ik niet skippen voor een half uurtje voorlezen zegmaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212359846
Ik wil graag helpen op school maar liever geen reisjes. Voor het voorlezen was ik laatst helaas te laat met inschrijven. Maar vaak is het allemaal moeilijk planbaar met werk. Met een aantal aankomende deadlines kan ik niet 3 weken op voorhand zeggen dat ik een paar uur kan komen. Vaak is het ook op woensdag of vrijdag en als het net op mijn vrije dag valt dan heb ik ook nog een dreumes die dan mee zou moeten.
Dus ik zie idd vaak dezelfde namen voorbij komen in de app. En dat zijn bijna altijd moeders. Tijd voor wat vader emancipatie.
pi_212360225
Ik ben ook helemaal niet van de schoolactiviteiten. :')
Meestal staan die dingen ook gepland op de dagen dat ik werk en ik ga er geen vrij voor nemen.
Daarbij zie ik mezelf gewoon niet als hulpmoeder. Ik voel me awkward met andermans kinderen, behalve met playdates ofzo.
Geen groepsactiviteiten. :P
pi_212360251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:11 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ben ooit mee gegaan op schoolreisje, toen Sticker na een verhuizing op een nieuwe school kwam en twee weken later het schoolreisje was. Het leek me inderdaad de hel, maar het was erg spannend zonder ons dus toch maar gegaan. Ik ben veel met hem en zijn nieuwe vriendjes opgetrokken in de speeltuin, was echt wel heel leuk. Beetje jammer dat ik bij het oudergesprek een maand later de feedback kreeg dat ik wel erg veel aan het 'spelen' was en dat het 'leuker was geweest als ik meer bij de andere ouders had gezeten want dat doet iedereen'. :')
:')
Wat volslagen belachelijk. Voor wie ben je daar nu eigenlijk? :D
pi_212360452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:38 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ja, zo heb ik ook geholpen op een bieb-uitje een keer :') was een uitje van 1,5 uur inclusief reistijd en ze zijn allemaal minstens 1 keer naar de wc geweest, de meesten vaker…
:D Ojee, staat me dat a.s. maandag te wachten :P Dan ga ik met Simons klas naar de bieb :) .
pi_212360480
Venco, daarvoor is de ouderraad juist handig! Dat is wel organiseren/actief op school, maar 80% zonder verantwoordelijkheid over kinderen. Ideaal :D enige activiteit met kinderen begeleiden is de schooldisco, de rest zijn allemaal leerkrachten of andere ouders bij die op de kinderen letten. Ik ben ook geen fan van andermans jonge kinderen.
pi_212363221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 16:08 schreef FlyingFish het volgende:
Venco, daarvoor is de ouderraad juist handig! Dat is wel organiseren/actief op school, maar 80% zonder verantwoordelijkheid over kinderen. Ideaal :D enige activiteit met kinderen begeleiden is de schooldisco, de rest zijn allemaal leerkrachten of andere ouders bij die op de kinderen letten. Ik ben ook geen fan van andermans jonge kinderen.
Ja weetje, dat is inderdaad wel een goeie. :)
Ik zal de nieuwsbrieven eens in de gaten voor een oproep.
pi_212363261
Helpen op school is echt mijn lievelings. Mijn ambitie was vroeger om juf te worden. Dat stuk met kinderen blijft altijd favoriet.
Ik bleek overigens wel meer fan van middelbare scholieren (er waren weinig kleuters die mijn sarcastische karakter begrepen :') ), maar daar werd ik zo verdrietig van al het gezeik er omheen en het steeds meer pamperen van de leerlingen waardoor het klimaat op school stukken minder werd, dat ik er mee gestopt ben.

Maar voor mijn jongens ben ik graag klassenmoeder, ga ik liefst mee naar alle uitjes waar ouders voor nodig zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212364489
Ik zit me stilletjes af te vragen of wij de enige ouders zijn die, als ons kind 's avonds naar beneden komt terwijl wij zitten te snaaien, soms stiekem snel het lekkers achter de bank laten vallen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 22:06:44 #240
5428 crew  miss_sly
pi_212364701
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit me stilletjes af te vragen of wij de enige ouders zijn die, als ons kind 's avonds naar beneden komt terwijl wij zitten te snaaien, soms stiekem snel het lekkers achter de bank laten vallen?
Of onder een kussen leggen.

Tegenwoordig niet meer, maar wel heel lang gedaan :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:22:44 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212364958
Check.
Erop gaan zitten is trouwens geen goed idee, chocoladevlekken gaan slecht uit de bank...
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:56:39 #242
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212365548
Zijn er ouders die dat niet doen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 februari 2024 @ 23:29:40 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212366070
quote:
Ja, en dat er dan een kind weggaat en zegt Mama, ik weet heus wel dat je chips zit te eten, dat hoef je heus niet te verstoppen :@ O-)
  vrijdag 9 februari 2024 @ 23:47:54 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212366258
"Mama, hoe kan het dat de oreo's op zijn?" :? :{

Btw: vandaag was een spannende dag met een goede uitslag. Bierrrr B:)B
pi_212366437
Super fijn van de goede uitslag @Quoi . Geniet van je bier 🍻
pi_212366493
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:56 schreef Lemijn het volgende:
Zijn er ouders die dat niet doen?
Ik.
Ik zeg dan dat het bedtijd is voor de jongens en dat ik nu aan de beurt ben.
Misschien zelfs twee uur geleden nog _O-
  zaterdag 10 februari 2024 @ 03:29:07 #247
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212367247
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 15:45 schreef vencodark het volgende:

[..]
:')
Wat volslagen belachelijk. Voor wie ben je daar nu eigenlijk? :D
Needless to say ben ik daarna niet meer gaan helpen nee. :D Helpen om het voor de kindjes beter te organiseren: met liefde. 'Helpen' omdat het een verkapte vorm is van socializen met mede-moeders: nope.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 03:29:38 #248
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212367249
quote:
Wij duwen het tussen de bankspleet. 8-)
pi_212367804
quote:
Hier niet. Maar dat komt vooral omdat puber het opblijven langer volhoudt dan zijn ouders. Het is hier meer de vraag wat puber nog gegeten heeft nadat we naar bed gingen :D
pi_212367922
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 23:47 schreef Quoi het volgende:
"Mama, hoe kan het dat de oreo's op zijn?" :? :{

Btw: vandaag was een spannende dag met een goede uitslag. Bierrrr B:)B
Gefeliciteerd met de goede uitslag!
pi_212368794
Hier is het tegenwoordig de vraag wat zoon gegeten heeft voor we op stonden. Er zijn meerdere zakjes chips, chocolaatjes, snoepjes etc opeens verdwenen…

Quoi *O*
pi_212369659
Zoon heeft eindelijk de Pikachu met grijze hoed Pokémonkaart :D
We waren al om 9.30u bij mediamarkt, gaan pas om 10u open en het was nog rustig. Om 9.45 vast bij de deur gaan staan en daarna werd het drukker. Toen de winkel opende, mochten er 3 mensen tegelijk naar binnen. Was goed geregeld. Bij aankoop van minimaal 30 euro kreeg je 1 Pikachu kaart per persoon.
Zoon Pokémon kaarten gekocht en ik voor dochter. Hebben ze nu beiden de zo gewilde kaart :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212369786
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft eindelijk de Pikachu met grijze hoed Pokémonkaart :D
We waren al om 9.30u bij mediamarkt, gaan pas om 10u open en het was nog rustig. Om 9.45 vast bij de deur gaan staan en daarna werd het drukker. Toen de winkel opende, mochten er 3 mensen tegelijk naar binnen. Was goed geregeld. Bij aankoop van minimaal 30 euro kreeg je 1 Pikachu kaart per persoon.
Zoon Pokémon kaarten gekocht en ik voor dochter. Hebben ze nu beiden de zo gewilde kaart :D
Ik heb hem ook gehaald, bij Intertoys, kwam om 08:58 aan, 09:00 winkel open, iedereen kreeg een nummertje. Ik stond om 09:10 alweer buiten.

Er zijn 100.000 extra in omloop gegaan in Nederland vandaag, dus zeldzaam zijn ze niet meer. Maar B is superblij. Meteen in een hard case gedaan :)
pi_212369831
En schoolreisjes...
Bij dochter elke keer mee geweest, bij zoon vanaf groep 4. In groep 1 weigerde hij. Ging met zn handen in zn zij bij juf staan en deelde mee dat ie níet meeging :')
Groep 2 wilde ie ook niet en in groep 3 alleen als ik meeging als begeleider. Dat was ook afgesproken, tot zijn juf daarop terug kwam en ik die ochtend maar moest wachten óf er nog plek was in de bus. Daar had ik geen trek in dus weigerde zoon voor de 3e keer.
Vanaf groep 4 was ik klassenouder en die gingen standaard mee.

Ik vond het juist leuk om mee te gaan, de bieb, Artis, schoolreisje en schoolzwemmen. Met de binnenactiviteiten had ik niet veel.
De avond na zo'n schoolreisje was ik wel kapot en nog steeds tellende: 1, 2, 3, 4, 5, 6... :')
If they say
pi_212369857
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:03 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb hem ook gehaald, bij Intertoys, kwam om 08:58 aan, 09:00 winkel open, iedereen kreeg een nummertje. Ik stond om 09:10 alweer buiten.

Er zijn 100.000 extra in omloop gegaan in Nederland vandaag, dus zeldzaam zijn ze niet meer. Maar B is superblij. Meteen in een hard case gedaan :)
Fijn dat het jullie ook gelukt is :) en ook zo goed geregeld dus.
Jaaa, mooi he, die kaart is nu niks meer waard _O- Maar ze zijn er ook voor de kinderen dus helemaal prima dat dit verdienmodel geëlimineerd is :D

Zoon wil um niet uit het plasticje halen en mét past ie niet in de hardcase showcase in welke case dan ook :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 10-02-2024 12:20:44 ]
If they say
pi_212370316
Helpen op school…

Vind ik leuk! Doe het ook graag, maar kan niet zo vaak.
Dit jaar doe ik voor de kleuters helemaal niets.. die juf!!!!
SPOILER
Ik ga dit jaar dus ook weigeren mee te betalen aan het einde van het jaar cadeau of voor de juffendag. Knutsel wel, maar cadeau….
Ik heb aankomende week oudergesprek en heb ook de om de ib’er gevraagd.
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan bij deze juf, maar ze doet nu bij mij alles verkeerd ;)
pi_212370327
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:07 schreef Mushanga71 het volgende:
En schoolreisjes...
Bij dochter elke keer mee geweest, bij zoon vanaf groep 4. In groep 1 weigerde hij. Ging met zn handen in zn zij bij juf staan en deelde mee dat ie níet meeging :')
Groep 2 wilde ie ook niet en in groep 3 alleen als ik meeging als begeleider. Dat was ook afgesproken, tot zijn juf daarop terug kwam en ik die ochtend maar moest wachten óf er nog plek was in de bus. Daar had ik geen trek in dus weigerde zoon voor de 3e keer.
Vanaf groep 4 was ik klassenouder en die gingen standaard mee.

Ik vond het juist leuk om mee te gaan, de bieb, Artis, schoolreisje en schoolzwemmen. Met de binnenactiviteiten had ik niet veel.
De avond na zo'n schoolreisje was ik wel kapot en nog steeds tellende: 1, 2, 3, 4, 5, 6... :')
Dat tellen had ik vooral in groep 1/2 heel erg... gingen ze naar drievliet... wie verzint dat voor kleuters...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 10 februari 2024 @ 13:02:29 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_212370357
quote:
Ik doe dat ook overdag :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 10 februari 2024 @ 13:04:43 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_212370373
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:57 schreef Loj het volgende:
Helpen op school…

SPOILER
Ik ga dit jaar dus ook weigeren mee te betalen aan het einde van het jaar cadeau of voor de juffendag. Knutsel wel, maar cadeau….
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan bij deze juf, maar ze doet nu bij mij alles verkeerd ;)
Inderdaad tijd voor een gesprek met de juf.

Maar klinkt wel herkenbaar hoor.
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 10 februari 2024 @ 13:12:41 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212370514
O damn, die Pokemonkaart. Nou ja, M. heeft er niet naar gekraaid en vanmorgen stond hij op het voetbalveld. Ik heb de longen uit mijn lijf gecoacht en moet er nog van bijkomen |:(

Schoolreisje kan ik ook niet aan hoor. Sowieso, dat ik zelf een heel leuk kind heb, betekent niet dat ik altijd een kindervriend ben :D
pi_212370678
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat tellen had ik vooral in groep 1/2 heel erg... gingen ze naar drievliet... wie verzint dat voor kleuters...
Hier in groep 1 toen, de Efteling. Kom je niet verder dan het sprookjesbos. Maar idd, voor die groepen hoeven dat soort parken écht niet :N
Oh, schoolzwemmen was het tellen tot 23. Das echt next level :D
Voor vertrek
In de bus
Uit de bus
Bij aankomst zwembad
Na het omkleden
Tijdens de zwemles, maar dan het groepje.
Na zwemles en voor omkleden
Na omkleden
Voor vertrek
Voor instappen bus
Na uitstappen bus
Voor school in gaan :+
En dat élke week. Gelukkig had zoon maar 1 jaar, dochter had 2 jaar schoolzwemmen :')
If they say
pi_212370687
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:57 schreef Loj het volgende:
Helpen op school…

SPOILER
Jemig wat een ellende die juf. Het lijkt inderdaad of ze de pik op je heeft. Ik hoop alleen dat Li zelf geen last heeft van haar juf (behalve dan dat ze merkt dat mama nooit ergens mee mag helpen). Want als de juf ook vervelend doet tegen haar, zou helemaal lullig zijn.
Snap goed dat je er helemaal klaar mee bent!
pi_212370734
Sjezus @Loj wat een kutjuf :{
Hoe sneu ook voor het kind, ik zou niks meer doen dat jaar voor school. Wat denkt zo'n mens wel niet?

In groep 3 had ik een aanvaring over de 3 minutentoets. Ze deed het verkeerd en daar wees ik haar vriendelijk op. Had ik beter niet kunnen doen :')
If they say
pi_212371338
Ach Troel, dat is ook gewoon zo stom! Soms snappen de juffen er ook niets van!
(Zegt deze juf _O- )

Gelukkig mochten opa en oma wel een keer komen voor een spelletje..
Ik denk dat de juf zich beledigd voelt omdat we vorig jaar en dit jaar meerdere gesprekken hebben gevoerd over de klas waar Li inzit. Li is vorig jaar als enige bij haar vriendinnen weg gehaald en daar waren wij het niet mee eens. Vooral bij mijn kinderen die het al moeilijk hebben met sociale contacten. Maar we hebben ook toen gezegd dat onze twijfel niets te maken had met de juf! Maar goed nu……
Li kreeg trouwens gisteren ook een minder goed rapport binnen. Ze zit nu op midden/eind groep 1 niveau. Tenminste wat de aan de juf laat zien…… thuis zie ik iets heel anders!
Oh en Li vindt de juf lief, dus we zeggen hier in huis nooit wat slechts over de juf (in bijzijn van Li dan ;) )
  zaterdag 10 februari 2024 @ 14:52:15 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212371396
Gut, wat verlang ik soms terug naar de middagdutjes. Hij is kapotmoe van de week, maar babbelt vanaf vanmorgen half 7 al aan één stuk door en komt met zo ongeveer elk uur met een nieuw initiatief (ehbo-doos maken, stad bouwen in Minecraft, uitnodigingen versturen voor een voetbalfeest, etc, etc, etc). Ik ben de hele dag dus al aan het afhouden: doe maar iets voor jezelf, praat niet door ons heen, ruim even eerst al die 1001 eerdere projecten op, laat mij er even buiten.

We hebben vanavond een feestje en hij mag mee (want ander jongetje om mee te spelen/chillen), maar hoe gaan we dit trekken? Nu ben ik extra prikkelgevoelig, maar HOE trekken jullie dit soms?

Ik denk er echt aan om 'm straks verplicht een uurtje naar bed te sturen met een boek ofzo.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 14:53:00 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212371402
En dan heeft hij al een wedstrijd gevoetbald hè? :')
pi_212371632
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Sjezus @:Loj wat een kutjuf :{
Hoe sneu ook voor het kind, ik zou niks meer doen dat jaar voor school. Wat denkt zo'n mens wel niet?

In groep 3 had ik een aanvaring over de 3 minutentoets. Ze deed het verkeerd en daar wees ik haar vriendelijk op. Had ik beter niet kunnen doen :')
Aan die toets kan vrij weinig verkeerd gaan. Wat deed ze in jouw ogen verkeerd dan?
pi_212371770
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Aan die toets kan vrij weinig verkeerd gaan. Wat deed ze in jouw ogen verkeerd dan?
Ze liet de 3 bladen in 1 minuut lezen en toen ik zei dat mij dat zelfs niet lukte, laat staan een 5/6 jarige, vond ze me ineens niet aardig meer :')
If they say
pi_212371849
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 14:52 schreef Quoi het volgende:
Gut, wat verlang ik soms terug naar de middagdutjes. Hij is kapotmoe van de week, maar babbelt vanaf vanmorgen half 7 al aan één stuk door en komt met zo ongeveer elk uur met een nieuw initiatief (ehbo-doos maken, stad bouwen in Minecraft, uitnodigingen versturen voor een voetbalfeest, etc, etc, etc). Ik ben de hele dag dus al aan het afhouden: doe maar iets voor jezelf, praat niet door ons heen, ruim even eerst al die 1001 eerdere projecten op, laat mij er even buiten.

We hebben vanavond een feestje en hij mag mee (want ander jongetje om mee te spelen/chillen), maar hoe gaan we dit trekken? Nu ben ik extra prikkelgevoelig, maar HOE trekken jullie dit soms?

Ik denk er echt aan om 'm straks verplicht een uurtje naar bed te sturen met een boek ofzo.
Misschien jezelf even naar bed sturen... :*

@Loj, pffff. Goed dat jullie met de ib-er erbij in gesprek gaan.
pi_212371864
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ze liet de 3 bladen in 1 minuut lezen en toen ik zei dat mij dat zelfs niet lukte, laat staan een 5/6 jarige, vond ze me ineens niet aardig meer :')
Het is 1 minuut per blad. Alle 3 de bladen binnen 1 minuut kan niemand.
pi_212371879
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is 1 minuut per blad. Alle 3 de bladen binnen 1 minuut kan niemand.
Nee daarom. Maar zij hield vol dat de 3 minuten toets bestond uit 3 bladen in 1 minuut 8)7
If they say
pi_212371880
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 14:52 schreef Quoi het volgende:

Mijn oplossing was vandaag samen op het grote bed liggen terwijl dreumes slaapt.
Uiteindelijk allemaal geslapen
pi_212371928
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:35 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee daarom. Maar zij hield vol dat de 3 minuten toets bestond uit 3 bladen in 1 minuut 8)7
Vreemd dat een ouder haar erop moet wijzen. Je zou denken dat een IB-er of collega dat wel zou doen. Want als zij bij iedereen die drie kaarten afneemt in een minuut dan scoort haar hele klas V- / E en dat is een zorg signaal.
Daarbij neem je in groep 3 geeneens alle 3 de kaarten af, maar dat terzijde.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 15:47:20 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212371982
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:35 schreef Elleska het volgende:

[..]
Mijn oplossing was vandaag samen op het grote bed liggen terwijl dreumes slaapt.
Uiteindelijk allemaal geslapen
Dat is wat we nu proberen ;)
pi_212372128
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vreemd dat een ouder haar erop moet wijzen. Je zou denken dat een IB-er of collega dat wel zou doen. Want als zij bij iedereen die drie kaarten afneemt in een minuut dan scoort haar hele klas V- / E en dat is een zorg signaal.
Daarbij neem je in groep 3 geeneens alle 3 de kaarten af, maar dat terzijde.
Zoon kwam er toen mee thuis dus ben ik me gaan inlezen. Dacht dat hij het verkeerd begrepen had en daarom ging ik ermee naar de juf. Om erachter te komen dat hij gelijk had en zij het echt niet snapte. Toen ik uitlegde hoe het moest, bleef ze volhouden dat de 3 in 3 minuten staat voor 3 bladen in 1 minuut. Was er niet vanaf te brengen.
Ik heb het gelaten, had geen zin om er iets aan te doen. Maar de scores waren idd slecht. Werd niks aan gedaan door school.
Was ook niet het enige bij deze juf. Zoon kreeg extra crackertjes mee omdat ie ondergewicht had. Mocht van haar niet. Ik de ha gebeld en die vond het...idioot. Dus schreef hij een brief dat zoon op medische gronden extra moest eten :')
Ben nog nooit zo blij geweest met een nieuwe juf toen zoon naar groep 4 ging.
If they say
pi_212372762
Wat een stomme juf Loj! Daar zou ik ook klaar mee zijn.

Ik heb ook de pokemon-kaart. Was het helemaal vergeten, maar was toevallig in het centrum en daar hing bij de Intertoys een poster. Dus maar alvast de adventkalender voor volgend jaar gekocht. Dat was overigens rond 14:00 uur en ze hadden nog best wel wat op voorraad, dus mocht je nog willen en er niet aan gedacht hebben, kun je ook morgen nog proberen.
  zondag 11 februari 2024 @ 11:09:28 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212383998
Max hoor ik helemaal niet over de kaart, dus ik laat het lekker zo. Genoeg andere "projecten" :X Momenteel bedenkt hij een Wie is mol voor kinderen :')

Gister niet gelukt om 'm even te laten uitrusten (ikzelf gelukkig wel). Op de verjaardag van zijn neef (20) heeft hij zich uitstekend vermaakt tot 1:00 uur....

Vandaag alleen zwemmen. Met kleren aan, zonder zwemvest. Zou het er dan toch echt een keer van gaan komen, dat A-diploma? (na meer dan 2 jaar....)
pi_212391437
Ik wil geen regen meer :'( Blij dat ik nog niet begonnen was aan het fixen van de kelder, want sinds vandaag komt er wéér water naar binnen :{

Plaatselijke optocht gekeken, dus carnaval zit er voor mij weer op :+
pi_212392051
Misschien een rare (werk) vraag, maar heeft iemand misschien een abonnement op het Tijdschrift voor Orthopedagogiek? Ik ben geïnteresseerd in een artikel uit het eerste nummer van 2024, maar op mijn werk hebben we helaas geen abonnement.
pi_212392206
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:23 schreef Hupje het volgende:
Misschien een rare (werk) vraag, maar heeft iemand misschien een abonnement op het Tijdschrift voor Orthopedagogiek? Ik ben geïnteresseerd in een artikel uit het eerste nummer van 2024, maar op mijn werk hebben we helaas geen abonnement.
Kan het op mijn werk aan onze gedragswetenschappers vragen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 februari 2024 @ 21:15:23 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212392891
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:33 schreef Vicky het volgende:

[..]
Even een andere vraag: hoe gaat het nu met jou? Is het hoesten minder?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212393068
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 21:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Even een andere vraag: hoe gaat het nu met jou? Is het hoesten minder?
lief dat je het vraagt.
Ben helaas weer begonnen met hoesten. Wel minder dan eerst, maar helaas niet weg.

Huisarts geeft aan dat het bij de kinkhoest hoort. Kinkhoest wordt ook wel 100 dagen hoest genoemd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212393105
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:33 schreef Vicky het volgende:

[..]
Graag, als dat niet te veel moeite is :@ Het gaat om het artikel van Andries Rhebergen.
pi_212393112
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 21:23 schreef Hupje het volgende:

[..]
Graag, als dat niet te veel moeite is :@ Het gaat om het artikel van Andries Rhebergen.
Zal ze morgen een mailtje sturen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 11 februari 2024 @ 21:24:51 #285
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212393143
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 21:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
lief dat je het vraagt.
Ben helaas weer begonnen met hoesten. Wel minder dan eerst, maar helaas niet weg.

Huisarts geeft aan dat het bij de kinkhoest hoort. Kinkhoest wordt ook wel 100 dagen hoest genoemd.
Poe zeg. Wat een ellende eigenlijk. Hoelang hoest je nu al? Loopt toch ook al tegen die drie maanden aan, denk ik?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212393169
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 21:24 schreef livelink het volgende:

[..]
Poe zeg. Wat een ellende eigenlijk. Hoelang hoest je nu al? Loopt toch ook al tegen die drie maanden aan, denk ik?
Ben rond kerst begonnen.
T net voor kerst maar die hoest minder extreem.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 12 februari 2024 @ 05:52:17 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212396136
Gisteren de optocht gekeken hier in het dorp en vandaag naar kindercarnaval in het plaatselijke cc. Prima manier om een feestje te vieren en met een drankje te ontkennen dat ik op weg ben naar de 40...

Hupje: wij hebben wrs wel een abo op het werk, maar ik ben daar de 19e pas weer. Laat maar weten als het dan nog nodig is.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212396730
Wij gingen gisteren met de jongens de kroeg in. Geen kinderen verder, maar ze hebben zich heerlijk vermaakt mijn carnavalsvereniging. Afgesloten in de shoarmazaak, dus topdag.

Nu zijn ze weer verkleed en drop ik ze zo bij de opvang zodat ik de kroegentocht kan lopen *O*
Vriend haalt ze op, dus ik heb vrij bal O-)
  maandag 12 februari 2024 @ 08:45:41 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212396796
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 05:52 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren de optocht gekeken hier in het dorp en vandaag naar kindercarnaval in het plaatselijke cc. Prima manier om een feestje te vieren en met een drankje te ontkennen dat ik op weg ben naar de 40...

Hupje: wij hebben wrs wel een abo op het werk, maar ik ben daar de 19e pas weer. Laat maar weten als het dan nog nodig is.
Zeg. Wat zeg jij nou weer voor poep?
Als 89 jouw geboortejaar is, dan ben je 34 hooguit nét 35.
Mijn geboorte jaar is 79 en dat zou dan betekenen dat ik richting de 50 ga, en dat is dus niet zo.
Dus neem je woorden maar eventjes terug.
pi_212396827
Op je 40e/50e kun je ook prima een feestje vieren, toch? Zat mensen die ik ken die daar nog heel goed toe in staat zijn!
  maandag 12 februari 2024 @ 08:48:53 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_212396832
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn geboorte jaar is 79 en dat zou dan betekenen dat ik richting de 50 ga, en dat is dus niet zo.
Ik hoop eigenlijk wel dat je richting de 50 gaat? Kan je nog niet missen hoor! 100 is ook goed :) :S___D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 februari 2024 @ 08:48:59 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212396834
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben vandaag idd 35 geworden ja. En ik neem niks terug ;-)
pi_212396850
Gefeliciteerd @Tink89
  maandag 12 februari 2024 @ 08:51:11 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212396858
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat je richting de 50 gaat? Kan je nog niet missen hoor! 100 is ook goed :) :S___D
Oh lol. Ik bedoelde dat ik pas 44 ben en nog lang geen 50 of enigszins in de buurt daarvan.
Ik word minstens 100 inderdaad
  maandag 12 februari 2024 @ 08:51:36 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212396864
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik ben vandaag idd 35 geworden ja. En ik neem niks terug ;-)
Gefeliciteerd. Maar ook 35 is nog laaaaaang geen 40
pi_212396879
Lollig dat je daarop aanslaat en niet op de implicatie dat het leven eindigt bij 40 :D
  maandag 12 februari 2024 @ 08:54:17 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212396894
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:52 schreef Vanyel het volgende:
Lollig dat je daarop aanslaat en niet op de implicatie dat het leven eindigt bij 40 :D
Het leven eindigt niet bij 40 en ook niet bij 50
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')