Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Dat is mijn punt niet:quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:00 schreef pmponer het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn wapens ingedeeld in categorieen (net als vuurwerk)
Het is in die zin niet raar dat er per in beslag genomen wapen moet worden onderzocht of er een vergunning voor is.
Het luchtpistooltje van de foto (webley tempest) is sowieso een illegaal wapen. (niet zo heel lang geleden nog prima legaal en te koop bij diverse handelaren, ook via internet)
Wanneer ik hier de meest geschifte reacties lees, waarbij mensen echt heel ver gaan in hun geschifte redenaties (lintje voor het doodschieten van 2 ouders van kinderen die nu als wees achterblijven, dader als slachtoffer afspiegelen puur op basis van eenzijdige info afkomstig van omgeving dader), dan verwacht je van mij dat ik wel op het kleinste detail blijf letten? Lekker relevant voor de discussie in dit stadium of het uiteindelijk doodslag of moord is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor iemand die anderen de maat neemt, moet je wel zorgvuldig zijn ik snap @:scorpie wel hierin.
Dit had je kunnen zeggen wanneer het ging om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, wat aanvankelijk wellicht ook het geval was.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou zelfs de politie zegt het, 2 kanten, 2 partijen schuld.
Ok, maar ze wisten dat de verdachte een wapen heeft (minimaal, jachtakte)quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet:
Het punt is dat als er bij de slachtoffers een honkbalknuppel in beslag zou zijn genomen, er over en weer meldingen over de ander waren, dat het dan op z'n minst vreemd is dat ze nu nog moeten uitzoeken of de dader een wapenvergunning had, en dat ze nog wapens in beslag hebben genomen.
Als ze een honkbalknuppel in beslag kunnen nemen bij de slachtoffers dan hadden ze ook wel eens mogen checken of de dader wapens in huis had, en of de dader een wapenvergunning had.
Hij zwaaide altijd zo leuk naar de buren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef Document1 het volgende:
Dus, een of andere debiel schiet twee mensen dood en is een held omdat er wel eens over en weer gedoe was? Ik snap er oprecht niks van maar moet ook zeggen dat ik gisteren niet echt met het nieuws ben bezig geweest.
De politie heeft meer kennis dan wie dan ook in dit topic, laten we die woorden voorlopig maar even voor waarheid aannemen in een stroom van verzinsels.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer ik hier de meest geschifte reacties lees, waarbij mensen echt heel ver gaan in hun geschifte redenaties (lintje voor het doodschieten van 2 ouders van kinderen die nu als wees achterblijven, dader als slachtoffer afspiegelen puur op basis van eenzijdige info afkomstig van omgeving dader), dan verwacht je van mij dat ik wel op het kleinste detail blijf letten? Lekker relevant voor de discussie in dit stadium of het uiteindelijk doodslag of moord is.
Denk dat het spreken van moord ipv doodslag (ondanks dat het voorbarig is), totaal niet te vergelijken is met het goedpraten van de daad op basis van alleen een emotioneel verhaal van de dader, zijn vrouw en zijn omgeving (vriendenkring), waarbij slachtoffers totaal geen kans hadden gekregen zich qua verhaal te verweren.
[..]
Dit had je kunnen zeggen wanneer het ging om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, wat aanvankelijk wellicht ook het geval was.
Nu heeft 1 van deze partijen de anderen doodgeschoten en is bovenstaande gewoon een domme misplaatste nuancering. Het is wellicht relevant m.b.t. het begrijpen van de oorsprong van de ruzie, maar het maakt het doodschieten van twee mensen niet opeens te begrijpen.
Al is bovenstaande, met het oog op sommige van de eerste opmerkingen die ik in dit topic tegenkwam (dader = zogenaamd onschuldig slachtoffer, zo'n lieve vriendelijke man die alleen zijn familie wilde beschermen tegen die gekke Polen), voor sommigen toch nog een soort van voorzichtig toegeven dat ze wellicht toch te emotioneel op basis van totaal niet geverifieerde, eenzijdige info hadden geoordeeld.
Toen mijn ex doordraaide en ik bij de politie daar melding van maakte omdat hij een wapen had, inclusief vergunning, vroegen ze mij wat voor wapen het was en waar het was gekocht. Dat zouden ze toch moeten weten aangezien hij specifiek voor dat wapen een vergunning had gekregen, maar dat wisten ze dus niet. Ik wist het ook niet zeker, wist alleen dat dirty harry dezelfde had, klonk best stom toen ik dat zei.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet:
Het punt is dat als er bij de slachtoffers een honkbalknuppel in beslag zou zijn genomen, er over en weer meldingen over de ander waren, dat het dan op z'n minst vreemd is dat ze nu nog moeten uitzoeken of de dader een wapenvergunning had, en dat ze nog wapens in beslag hebben genomen.
Als ze een honkbalknuppel in beslag kunnen nemen bij de slachtoffers dan hadden ze ook wel eens mogen checken of de dader wapens in huis had, en of de dader een wapenvergunning had.
gescheiden systemenquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
i.
Vind dat nog steeds gek, alsof de administratie omtrent wapenvergunningen een zooitje is.
Ik lees net dat hij het voor z’n kinderen deed. Nou die zullen wel blij zijn nu.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hij zwaaide altijd zo leuk naar de buren.
Dit. En dan worden er zonder bron geruchten verspreid over dat de dader het wapen van het slachtoffer afhandig had gemaakt. Dat wordt vervolgens door mensen klakkeloos als waarheid aangenomen. Lekker is dat dan, zitten hier vriendjes van deze moordende randdebiel te posten?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef Document1 het volgende:
Dus, een of andere debiel schiet twee mensen dood en is een held omdat er wel eens over en weer gedoe was? Ik snap er oprecht niks van maar moet ook zeggen dat ik gisteren niet echt met het nieuws ben bezig geweest.
Het verhaal heeft ook twee kanten, het is niet zo dat de politie hier partij kiest.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef -XOR- het volgende:
Wat een debiele reactie van de politie trouwens: "Het verhaal heeft twee kanten".
Nou, een dag nadat meneer het doden van twee mensen op beeld bekend heeft, het de wereld in slingerde en publiekelijk rechtvaardigde door te stellen dat zijn slachtoffers in zijn ogen te ver zijn gegaan, en een deel van het gepeupel direct sympathie had voor degene die waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de dood van twee mensen, vindt de politie het nodig om dit beeld van degene die de trekker overhaalde even te nuanceren blijkbaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef -XOR- het volgende:
Wat een debiele reactie van de politie trouwens: "Het verhaal heeft twee kanten".
quote:"Beelden en verhalen worden veelvuldig gedeeld, maar dit geeft slechts een deel van de achtergronden weer", aldus de politie die erop wijst dat er twee mensen om het leven zijn gebracht. "Zij laten jonge kinderen en andere familieleden achter."
Op zo'n foto met z'n kind had ie een pistool leek het. Lijkt me niet dat iemand met een jachtakte een pistool heeft. Dan zou die het met een vuurbuks gedaan moeten hebben, maar zo'n ding gaat ook niet automatisch. Is wel lastig om daarmee twee mensen te vermoorden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ok, maar ze wisten dat de verdachte een wapen heeft (minimaal, jachtakte)
Dat denk ik ook. Mogen elke tweede zondag in de maand papa bedanken. Na een tijdje tbs hopelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik lees net dat hij het voor z’n kinderen deed. Nou die zullen wel blij zijn nu.
Dit hoor ik nu wel vaker voorbij komen maar waar halen jullie dit precies vandaan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Vervolgens schiet deze kansloze 2 mensen door het hoofd, waarvan een duidelijk niet direct na het eerste slachtoffer, want het tweede slachtoffer zat in een auto. Het tweede slachtoffer is hoe dan ook een snoeiharde moord, hij had genoeg tijd om zijn eerste daad te overdenken en niet nog iemand te vermoorden.
Er is een dader en er zijn twee slachtoffers, tegen wie de plaatselijke gemeenschap een smeercampagne voert.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verhaal heeft ook twee kanten, het is niet zo dat de politie hier partij kiest.
Sinds wanneer zijn ze illegaal dan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:00 schreef pmponer het volgende:
Het luchtpistooltje van de foto (webley tempest) is sowieso een illegaal wapen. (niet zo heel lang geleden nog prima legaal en te koop bij diverse handelaren, ook via internet)
Dat staat niet in de berichtgeving op RTL, daar staat dit:quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ok, maar ze wisten dat de verdachte een wapen heeft (minimaal, jachtakte)
quote:De politie heeft bij de verdachte meerdere wapens in beslag genomen. Of hij een wapenvergunning had wordt onderzocht.
Nee, maar met een jachtgeweer wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Met een luchtbuks schiet je ook niet zo maar iemand dood.
Ik speculeer lekker mee. Zoals er meer hier doen. Ieder z’n eigen waarheid lijkt het wel. Man man.quote:
Wat is een vuurbuks precies?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
Dan zou die het met een vuurbuks gedaan moeten hebben, maar zo'n ding gaat ook niet automatisch. Is wel lastig om daarmee twee mensen te vermoorden.
Dat was een Webley Tempest, als je daar iemand mee wilt vermoorden moet je er heel hard mee slaanquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op zo'n foto met z'n kind had ie een pistool leek het. Lijkt me niet dat iemand met een jachtakte een pistool heeft. Dan zou die het met een vuurbuks gedaan moeten hebben, maar zo'n ding gaat ook niet automatisch. Is wel lastig om daarmee twee mensen te vermoorden.
Dan moet je wel aardig pro zijn hoor om dat zo vanuit staande houding te doen om vervolgens weer door te laden na een flinke terugslag. Ik heb wel eens met zo'n ding geschoten, ook met kijker er op, maar kan je vertellen dat richten en vervolgens je doel te raken aardig lastig is.quote:
Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar er is op een gegeven moment een wijziging geweest in de wapenwet waarbij pistolen die teveel lijken op een vuurwapen verboden werden. Op dat moment werd de tempest illegaal.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn ze illegaal dan?
Gewoon zo'n jachtgeweer. Zo noemen ze dat ook wel.quote:
Waarom zou je dat niet geloven en al die andere speculaties op Facebook, Twitter en hier wel? Ik probeer het alleen nog wat smeuïger te maken. Lijkt af en toe wel een Rambo scenario deze dubbele moord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zit te dollen.
Er wordt ook veel berichtgeving gedeeld van de media.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet geloven en al die andere speculaties op Facebook, Twitter en hier wel?
Heb dat stuk zelf ff niet gezien, maar ok, stel dat het gaat om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, waar beide partijen schuld hebben, ruzies die je normaal gesproken bij de Rijdende Rechter ziet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De politie heeft meer kennis dan wie dan ook in dit topic, laten we die woorden voorlopig maar even voor waarheid aannemen in een stroom van verzinsels.
Het lijkt me eerlijk gezegd heel sterk en zolang ik geen bron voorbij zie komen geloof ik het niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:00 schreef pmponer het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar er is op een gegeven moment een wijziging geweest in de wapenwet waarbij pistolen die teveel lijken op een vuurwapen verboden werden. Op dat moment werd de tempest illegaal.
Als ik moet gokken zeg 15 -20 jaar geleden
Magnum .38 weet toch iedereen. 😁quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Toen mijn ex doordraaide en ik bij de politie daar melding van maakte omdat hij een wapen had, inclusief vergunning, vroegen ze mij wat voor wapen het was en waar het was gekocht. Dat zouden ze toch moeten weten aangezien hij specifiek voor dat wapen een vergunning had gekregen, maar dat wisten ze dus niet. Ik wist het ook niet zeker, wist alleen dat dirty harry dezelfde had, klonk best stom toen ik dat zei.
Vind dat nog steeds gek, alsof de administratie omtrent wapenvergunningen een zooitje is.
Nooit van gehoord, wel van een hagelgeweer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon zo'n jachtgeweer. Zo noemen ze dat ook wel.
Doorladen???quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moet je wel aardig pro zijn hoor om dat zo vanuit staande houding te doen om vervolgens weer door te laden na een flinke terugslag. Ik heb wel eens met zo'n ding geschoten, ook met kijker er op, maar kan je vertellen dat richten en vervolgens je doel te raken aardig lastig is.
I stand corrected, je hebt helemaal gelijk. Mogelijk vergis ik me in een ander model. Ik deed iig teveel aannames en het relateren ging niet helemaal goed in mijn hoofd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd heel sterk en zolang ik geen bron voorbij zie komen geloof ik het niet.
Weet je iets van wapens ofzo?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 223 is een opgevoerd pistooltje, dat word ook al als jachtgeweer bestempeld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moet je wel aardig pro zijn hoor om dat zo vanuit staande houding te doen om vervolgens weer door te laden na een flinke terugslag. Ik heb wel eens met zo'n ding geschoten, ook met kijker er op, maar kan je vertellen dat richten en vervolgens je doel te raken aardig lastig is.
Offtopic, maar blijkbaar zijn de regels recentelijk veranderd op basis van EU regelgeving:quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd heel sterk en zolang ik geen bron voorbij zie komen geloof ik het niet.
Ik meende iets van remmington?quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:15 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Magnum .38 weet toch iedereen. 😁
quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weet je iets van wapens ofzo?Er worden hier allerlei wapens doorelkaar gehaald...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Remmington is type munitie als ik t me goed herinner.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:20 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik meende iets van remmington?
quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb dat stuk zelf ff niet gezien, maar ok, stel dat het gaat om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, waar beide partijen schuld hebben, ruzies die je normaal gesproken bij de Rijdende Rechter ziet.
Wat zegt dit dan over het feit dat een persoon, de twee anderen, ouders van twee mindejarige kinderen, doodschiet?
Wat vind jij op basis van bovenstaande informatie afkomstig van de politie, dan van de reacties waarin mensen de dader als slachtoffer neerzette en de slachtoffers als dader, of posts waarin men de dader zelfs ophemelde en vond dat hij een lintje verdiende?
Wanneer Jan ruzie heeft met Piet en ze hebben beiden schuld, kan ik me nog een beetje voorstellen dat sommige mensen toch meer partij kiezen voor Jan (zeker binnen zijn vrienden/kennissenkring), en sommigen meer voor Pietje (binnen zijn vriendenkring). Wellicht feitelijk niet altijd juist maar oke, ze horen 1 kant van het verhaal, steunen hun vrienden, etc.
Maar wanneer Jan dan opeens Piet en zijn vrouw neerknalt, 2 kinderen als weeskinderen achterblijven, dan is er m.i. iets niet helemaal goed in je hoofd wanneer je meteen klakkeloos roept dat wat Jan heeft gedaan oke is.
Maar die vrouw van Richard had in haar filmpje ook gezegd dat Richard was doorgedraaid.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb dat stuk zelf ff niet gezien, maar ok, stel dat het gaat om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, waar beide partijen schuld hebben, ruzies die je normaal gesproken bij de Rijdende Rechter ziet.
Wat zegt dit dan over het feit dat een persoon, de twee anderen, ouders van twee mindejarige kinderen, doodschiet?
Wat vind jij op basis van bovenstaande informatie afkomstig van de politie, dan van de reacties waarin mensen de dader als slachtoffer neerzette en de slachtoffers als dader, of posts waarin men de dader zelfs ophemelde en vond dat hij een lintje verdiende?
Wanneer Jan ruzie heeft met Piet en ze hebben beiden schuld, kan ik me nog een beetje voorstellen dat sommige mensen toch meer partij kiezen voor Jan (zeker binnen zijn vrienden/kennissenkring), en sommigen meer voor Pietje (binnen zijn vriendenkring). Wellicht feitelijk niet altijd juist maar oke, ze horen 1 kant van het verhaal, steunen hun vrienden, etc.
Maar wanneer Jan dan opeens Piet en zijn vrouw neerknalt, 2 kinderen als weeskinderen achterblijven, dan is er m.i. iets niet helemaal goed in je hoofd wanneer je meteen klakkeloos roept dat wat Jan heeft gedaan oke is.
Hoeft niet, vergissen kan gewoon. Het kwam mij iig nogal vreemd over.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:18 schreef pmponer het volgende:
[..]
I stand corrected, je hebt helemaal gelijk. Mogelijk vergis ik me in een ander model. Ik deed iig teveel aannames en het relateren ging niet helemaal goed in mijn hoofd.
De Tempest is niet meer in productie, dat is het enige en dus nog wel legaal.
Ik ga me in een hoekje zitten schamen.
Ja ok, maar ik snap je punt niet precies. Het feit dat zij dit gezegd heeft, wat wil dat precies zeggen m.b.t. de rest van hetgeen heeft plaatsgevonden?quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:22 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
[..]
Maar die vrouw van Richard had in haar filmpje ook gezegd dat Richard was doorgedraaid.
Ben ook al een tijdje uit de (lucht)schietsport, en was maar een enthousiaste amateur. Ik kan me nog wel herinneren dat in de tijd rond 2003 toch wel op de schietclub wat discussies waren over (ver)nieuw(d)e regelgeving.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoeft niet, vergissen kan gewoon. Het kwam mij iig nogal vreemd over.
Dat die Richard niet helemaal gezond was in zijn bovenkamer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik snap je punt niet precies. Het feit dat zij dit gezegd heeft, wat wil dat precies zeggen m.b.t. de rest van hetgeen heeft plaatsgevonden?
Je kan dan al die speculaties maar beter met een korrel zout nemen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet geloven en al die andere speculaties op Facebook, Twitter en hier wel? Ik probeer het alleen nog wat smeuïger te maken. Lijkt af en toe wel een Rambo scenario deze dubbele moord.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:40 schreef de_boswachter het volgende:
De buurt neemt het op voor de dader. Zullen dan wel leuke mensen zijn geweest die slachtoffers.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef de_boswachter het volgende: Wanneer de politie niet op wil treden en zich maar steeds verschuilt achter vanalles en nog wat krijg je in uitzonderlijke gevallen dit soort uitkomsten. Triest, maar vanuit het oogpunt van de dader gezien wellicht wel een begrijpelijke keuze. Hij heeft zijn gezin in zijn ogen gered door dit, wat volgens hem de enige uitweg was, te doen. Kunnen wij wel wat van vinden, maar wij zitten niet in zo’n situatie (hoop ik). Triest verhaal met alleen maar verliezers.
Dat zou ik ook denken. Maar WAT er precies heeft plaatsgevonden en of hij altijd al niet helemaal 100% was of dat naast de ruzie ook andere persoonlijke zaken hebben meegespeeld (problemen relationele sfeer), en wat voor foute dingen beide partijen over-en-weer precies hebben gedaan, geen idee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat die Richard niet helemaal gezond was in zijn bovenkamer.
Anders doe je zoiets niet.
quote:Het verhaal gaat dat K. dinsdag op de Bargerweg in Weiteveen de auto van Ineke klemrijdt, waarna ze tegen een boom botst. Hij zou daarna enkele malen op haar hebben geschoten. Daarna gaat hij naar haar huis, waar de 12-jarige zoon des huizes opendoet. Binnen verwondt K. vader Sam zo zwaar, mogelijk met een mes, dat die even later buiten bezwijkt. In de auto enkele honderden meters verderop is Ineke dan ook al dood.
Voor de ogen van dat ventje? Dan komt ie nooit meer vrij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
DVHN met een nieuw artikel. https://dvhn.nl/drenthe/e(...)enomen-28855926.html
[..]
Jij hebt nooit eerder gehoord van situaties waarbij een groep zich tegen individuen keert terwijl deze individuen weinig tot niks fout hebben gedaan, anders dan dat ze onenigheid hebben met 1 lid van de groep? Waarbij de groep zich doorgaans niet verdiept in de werkelijke toedracht en details van de onenigheid, maar gewoon afgaat op wat het lid v/d groep beweert...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:40 schreef de_boswachter het volgende:
De buurt neemt het op voor de dader. Zullen dan wel leuke mensen zijn geweest die slachtoffers.
Kind was gewoon thuisquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Dat zei de vrouw van de dader. Dus niks zonder bron.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit. En dan worden er zonder bron geruchten verspreid over dat de dader het wapen van het slachtoffer afhandig had gemaakt.
Oh jezus dat kind heeft een trauma voor het leven opgelopen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Gruwelijk zeg. Beestachtig gewoon.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Tering, wat een verhaalquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Heftigquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
https://www.imdb.com/title/tt1704573/quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij hebt nooit eerder gehoord van situaties waarbij een groep zich tegen individuen keert terwijl deze individuen weinig tot niks fout hebben gedaan, anders dan dat ze onenigheid hebben met 1 lid van de groep? Waarbij de groep zich doorgaans niet verdiept in de werkelijke toedracht en details van de onenigheid, maar gewoon afgaat op wat het lid v/d groep beweert...
Dit veel voorkomend fenomeen is jouw toch wel bekend neem ik aan?
Ach kijk toch eens, de lieve onschuldige Richard blijkt toch onder stress een andere kant te hebben. Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tering, wat een verhaal
Die facebook steunbetuigers kunnen even zoeken en vervangen: Richard door Sam, in hun suffe plaatjes.
https://archive.is/m7fez
De psychotische tweevoudig moordenaar blijkt uiteindelijk ook nog eens de boeman in het conflict. Who would have thoughtquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Nou dan kan het verhaal dat hij achter Ineke aan gegaan is dus ook de prullenbak in. Zij ging er als eerste aan blijkbaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Gewoon moord met voorbedachte rade dus. Het hele verhaal over zelfverdediging kan ook de prullenmand in.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dan kan het verhaal dat hij achter Ineke aan gegaan is dus ook de prullenbak in. Zij ging er als eerste aan blijkbaar.
Of het telegraafverhaal dat een zielige hardwerkende man die jarenlang is gepest ook een keer kan knappenquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:59 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Gewoon moord met voorbedachte rade dus. Het hele verhaal over zelfverdediging kan ook de prullenmand in.
Ja dan is het wel echt een enorme psychopaat als dat is gebeurt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn dochters gaan naar dezelfde scholen als de kinderen van de slachtoffers en dader. Ze wisten vanochtend al te vertellen dat ook de zoon verwondingen zou hebben gehad. In eerste instantie afgedaan als gerucht, maar nu ik dat artikel zo lees is dat dus helemaal niet zo ondenkbaar.
Iemands vader vermoorden voor de ogen van zoontje is wel echt helemaal gestoord en ziek. Laat staan als ie geprobeerd heeft dat ook bij dat joch te doen. Lamlul.
Jezus.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn dochters gaan naar dezelfde scholen als de kinderen van de slachtoffers en dader. Ze wisten vanochtend al te vertellen dat ook de zoon verwondingen zou hebben gehad. In eerste instantie afgedaan als gerucht, maar nu ik dat artikel zo lees is dat dus helemaal niet zo ondenkbaar.
Iemands vader vermoorden voor de ogen van zoontje is wel echt helemaal gestoord en ziek. Laat staan als ie geprobeerd heeft dat ook bij dat joch te doen. Lamlul.
En dan durft die lamlul het in zijn livestream ook nog eens te hebben over ‘als je ook maar 1% vader bent’quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ze was klemgereden staat in het artikel. Of is een aanval ineens minder erg? Ze kon geen kant op.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dan kan het verhaal dat hij achter Ineke aan gegaan is dus ook de prullenbak in. Zij ging er als eerste aan blijkbaar.
Hep op Hyves gestaan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Of het telegraafverhaal dat een zielige hardwerkende man die jarenlang is gepest ook een keer kan knappen
Wat een kutkrant is dat toch
Damnquote:Op woensdag 17 januari 2024 22:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Sjezus, dat zegt hij toch niet?quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze was klemgereden staat in het artikel. Of is een aanval ineens minder erg? Ze kon geen kant op.
En 50 jaar jeuk op een plek waar hij net niet bij kanquote:Op woensdag 17 januari 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat die man nooit meer vrij komt.
Die jagers hier heb ik wel eens vuurbuks horen zeggen, daar zitten wel kogels in ipv die hagelpatronen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, wel van een hagelgeweer.
Je doet zelf lekker mee aan het in de wereld brengen van geruchten. Op basis van wat er in de media te zien is geweest kun je nog wel de nodige andere scenario's bedenken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Vervolgens schiet deze kansloze 2 mensen door het hoofd, waarvan een duidelijk niet direct na het eerste slachtoffer, want het tweede slachtoffer zat in een auto. Het tweede slachtoffer is hoe dan ook een snoeiharde moord, hij had genoeg tijd om zijn eerste daad te overdenken en niet nog iemand te vermoorden. Dat valt niet anders te interpreteren.
Het was ook precies een jaar na de verkoop van het huis las ik ergens.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:15 schreef pmponer het volgende:
Voor mij lijkt het erop dat die filmpjes ook soort van voorbedacht zijn, om te hopen op sympathie / lagere straf
Of voor ontoerekeningsvatbaar, maar laten we wel wezen.
Als je een vrouw klem rijdt, executeert en daarna doodleuk aanbelt bij de woning om de man ook maar afteslachten voor de ogen van de zoon des huizes. Dan hoop ik dat de maximale straf + bonus wordt opgelegd. En al de sympathisanten ook maar even doorlichten, en of ze hun wapen vergunning nog wel kunnen behouden.
Verrassender eigenlijk dat er een hele horde achter hem aanloopt op basis van 1 of 2 filmpjes.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Goh wat een verrassing zeg dat die Richard mokergek is.
Dat heb ik ook gelezen, maar waarom dat een belangrijk moment is snap ik nietquote:Op woensdag 17 januari 2024 22:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was ook precies een jaar na de verkoop van het huis las ik ergens.
In geen enkel scenario komt Richard er beter vanaf hoor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je doet zelf lekker mee aan het in de wereld brengen van geruchten. Op basis van wat er in de media te zien is geweest kun je nog wel de nodige andere scenario's bedenken.
Kan ook toeval zijn, maar gezien Richard van de cijfertjes is zou het best een escalatiemoment voor hem kunnen zijn, exact een jaar later.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:19 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar waarom dat een belangrijk moment is snap ik niet
Het kan een trigger zijn ja.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan ook toeval zijn, maar gezien Richard van de cijfertjes is zou het best een escalatiemoment voor hem kunnen zijn, exact een jaar later.
Beetje de usual suspects vooral. Op twitter/X kan je ze in ieder geval nog herkennen aan een trekker, Luxemburgse vlag, een hoop cijfers of een combinatie daarvan in de username.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verrassender eigenlijk dat er een hele horde achter hem aanloopt op basis van 1 of filmpjes.
Na sluitingstijd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waar kan je nog wapens kopen in beverwijk?
Die zijn vaak wel wat minder sensatie belust, dus ik ben er bang voor.quote:
Twitter is echt de meest smerige plek waar je je online kunt begeven. Buiten wat tweets die op fok voorbij komen wil ik er niks mee te maken hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje de usual suspects vooral. Op twitter/X kan je ze in ieder geval nog herkennen aan een trekker, Luxemburgse vlag, een hoop cijfers of een combinatie daarvan in de username.
Dat doen ze nogal snel, zie de verkiezingsuitslagen van de laatste vijf jaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verrassender eigenlijk dat er een hele horde achter hem aanloopt op basis van 1 of 2 filmpjes.
Ik vind het vaak wel vermakelijk, maar het is wel een beetje overgenomen door boomers die de hele dag door boos zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Twitter is echt de meest smerige plek waar je je online kunt begeven. Buiten wat tweets die op fok voorbij komen wil ik er niks mee te maken hebben.
Tja, dat heeft die sowieso.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Die zijn vaak wel wat minder sensatie belust, dus ik ben er bang voor.
Maar goed dat geeft de rechter commissaris vrijdag een makkie.
Het goedpraten van een dubbele moord is toch écht van een compleet andere orde.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:25 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat doen ze nogal snel, zie de verkiezingsuitslagen van de laatste vijf jaar.
Dit klinkt als zelfverdediging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
zelfde met "coaches"quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:29 schreef Zipportal het volgende:
Mensen met een adviesbureau zijn vaak oplichters.
Yow nee, als dit waar zou zijn, neem ik echt ALLES terug wat ik in zijn eventuele verdediging gezegd heb!quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Allemaal vergelijkbare anti-overheidsclichés. Zo makkelijk is het om aanhang van zulke mensen te verwerven.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het goedpraten van een dubbele moord is toch écht van een compleet andere orde.
In welk kamp pas ik? Ik vind Richard een moordende gek.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:33 schreef Rnie het volgende:
Criminologen, wapenexperts, psychologen, scriptschrijvers.....op dat gebied is echt, maar dan ook echt alles op Fok! te vinden.
Hoe dan ook, in 1 keer wees op de meest gruwelijke manier en er dan ook nog getuige van zijn geweest. Die mafkezen die zo'n gestoorde hond steunen mogen zich meer dan diep schamen. Maar dat laatste zal wel niet, meesten zijn ook niet goed in hun bovenkamer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh jezus dat kind heeft een trauma voor het leven opgelopen.
Maar er zijn altijd twee kanten aan het verhaalquote:Op woensdag 17 januari 2024 22:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoe dan ook, in 1 keer wees op de meest gruwelijke manier en er dan ook nog getuige van zijn geweest. Die mafkezen die zo'n gestoorde hond steunen mogen zich meer dan diep schamen. Maar dat laatste zal wel niet, meesten zijn ook niet goed in hun bovenkamer.
Die heeft sowieso een makkie, no way dat hij morgen eventueel vrij zou kunnen komen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
Die zijn vaak wel wat minder sensatie belust, dus ik ben er bang voor.
Maar goed dat geeft de rechter commissaris vrijdag een makkie.
Want?quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die heeft sowieso een makkie, no way dat hij morgen eventueel vrij zou kunnen komen.
Gesloten, maar goede mensen. Man zette ongevraagd de kliko aan de weg als je hem zelf vergeten was. Vrouw kon leuk over de honden praten. Zoiets.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:38 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja mijn KPN doet het nu niet. Wat zeiden ze?
Hij stak altijd wel een hand omhoog.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Want?
Als hij lief naar zijn bewakers zwaait komt hij wel vrij denk ik.
In dorpen is het makkelijk mensen aan je kant krijgen als je er veel mensen kent. Zij horen alleen jouw kant van het verhaal en als jij altijd aardig doet waar ze bij zijn en die ander kijkt nors, dan zal het wel waar zijn, want je komt al 32 jaar lang (sinds ukkie) tijdens Koninginnedag in de feesttent. Scholen doen er ook aan mee, want ook de juffen en meesters wonen daar en zijn ook in die tent.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoe dan ook, in 1 keer wees op de meest gruwelijke manier en er dan ook nog getuige van zijn geweest. Die mafkezen die zo'n gestoorde hond steunen mogen zich meer dan diep schamen. Maar dat laatste zal wel niet, meesten zijn ook niet goed in hun bovenkamer.
Dat is nog zijn naaste omgeving. Maakt het niet veel beter maar die mafklappers die steun verklaren op social media zijn totaal van het padje. Zeker als ze de slachtoffers besmeuren en die Richard K. bijna als held neerzetten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In dorpen is het makkelijk mensen aan je kant krijgen als je er veel mensen kent. Zij horen alleen jouw kant van het verhaal en als jij altijd aardig doet waar ze bij zijn en die ander kijkt nors, dan zal het wel waar zijn, want je komt al 32 jaar lang (sinds ukkie) tijdens Koninginnedag in de feesttent. Scholen doen er ook aan mee, want ook de juffen en meesters wonen daar en zijn ook in die tent.
Helaas heb ik het meegemaakt, mensen die niet eens meer naar je verhaal luisteren, omdat de ander zegt dat je altijd liegt. En dan een heel dorp plus je familie. Maar goed, ik wil het ook weer niet te persoonlijk maken, maar punt is dat ons kent ons zo zijn voor- en nadelen heeft.
Dat blijft het ding, uiteraard.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:05 schreef KreKkeR het volgende:
Even een side-note:
Ondanks dat het artikel van dat Drentse dagblad een goede indicatie is dat die eenzijdige info die op social-media werd verspreid, misschien wel heeeel erg eenzijdig en onjuist was, blijft ook dit artikel hear-say.
Men begint het artikel immers met "het verhaal gaat".
Goed dat er ook een andere hear-say kant van het verhaal wordt verspreid, blijkbaar nodig gezien de snelle conclusies die sommigen trekken. Maar het blijft een onbevestigd verhaal. De ware toedracht, voor zover die achterhaald kan worden, zal waarschijnlijk pas blijken na de rechtszaak.
Sorryquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:11 schreef Lienekien het volgende:
Dagblad van het Noorden (DVHN) bestrijkt Groningen en Drenthe.
Ook dit is een aanname, speculatie of mening.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In geen enkel scenario komt Richard er beter vanaf hoor.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat dat verhaal gedebunked is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze was klemgereden staat in het artikel. Of is een aanval ineens minder erg? Ze kon geen kant op.
Allemaal waar enzo. Het enige feit is dat Richard 2 mensen heeft vermoord. Niet wijst op zelfverdediging. Als je met een vuurwapen op pad gaat dan is het gewoon moord met voorbedachte rade.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:05 schreef KreKkeR het volgende:
Even een side-note:
Ondanks dat het artikel van dat Drentse dagblad een goede indicatie is dat die eenzijdige info die op social-media werd verspreid, misschien wel heeeel erg eenzijdig en onjuist was, blijft ook dit artikel hear-say.
Men begint het artikel immers met "het verhaal gaat".
Goed dat er ook een andere hear-say kant van het verhaal wordt verspreid, blijkbaar nodig gezien de snelle conclusies die sommigen trekken. Maar het blijft een onbevestigd verhaal. De ware toedracht, voor zover die achterhaald kan worden, zal waarschijnlijk pas blijken na de rechtszaak.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik kan dat artikel niet lezen dus copy paste mogelijk in een spoiler? 🙂
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
2 mensen met een geweer op diverse locaties doodschieten. Welk scenario wil je hiervoor hebben om het niet op moord met voorbedachte rade te doen laten lijken?quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ook dit is een aanname, speculatie of mening.
Als deze verdachte toerekeningsvatbaar blijkt zal er tzt in de rechtbank duidelijk worden hoe het gelopen is.
Heb er overigens geen enkele behoefte aan om mee te doen aan het roepen van dingen waardoor R.K. er beter of slechter van af komt.
Je neemt om te beginnen al niet een vuurwapen mee op pad opdat je je kunt verdedigen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:16 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe dan ook, ik kan mij maar weinig situaties voorstellen waarin je twee mensen bij hun eigen huis doodschiet uit zelfverdediging. Alleen als je op dat moment zelf wordt aangevallen, maar dat blijkt nog uit niets iig. Je kunt het ook zeker niet uitsluiten. Een getrouwd koppel met twee kinderen doodschieten voor hun eigen huis, dan ben je binnen 5 minuten iig niet weg bij het politiebureau.
Ze zeiden ook ook wel dat je er geen zaken mee moest doen omdat ze altijd moeilijk deden. Er werd gezegd dat de dader al eerder de fout in was gegaan, zonder dat dat gespecifieerd werd. Al met al niet echt negatief, als buren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gesloten, maar goede mensen. Man zette ongevraagd de kliko aan de weg als je hem zelf vergeten was. Vrouw kon leuk over de honden praten. Zoiets.
Ja, dat kunnen mensen wel zeggen, maar dat waren dezelfde mensen die meteen zeiden dat ze achter K. stonden. In dat laatste artikel staat dat de Pool nooit agressief was, maar als iemand niet betaalde stuurde hij een incassobureau. Hij zal vast niet zo sociaal zijn geweest. In dat stuk staat ook:quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Maar ook wel dat je er geen zaken mee moest doen omdat ze altijd moeilijk deden. Er werd gezegd dat de dader al eerder de fout in was gegaan, zonder dat dat gespecifieerd werd.
Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.quote:Maar intussen escaleert het conflict tussen kopers en verkoper. En dan is de 50-jarige K. niet op zijn best, vertellen mensen die hem lang kennen. K. wordt weliswaar omschreven als een lieve en vriendelijke man, maar dreigen of zijn er problemen, dan komt plots een heel andere, verbaal veel agressievere kant naar voren.
Dat zeiden dus zijn voormalige buren die verder wel gematigd positief over ze waren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mensen wel zeggen, maar dat waren dezelfde mensen die meteen zeiden dat ze achter K. stonden. In dat laatste artikel staat dat de Pool nooit agressief was, maar als iemand niet betaalde stuurde hij een incassobureau. Hij zal vast niet zo sociaal zijn geweest. In dat stuk staat ook:
[..]
Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.
Edit: het kan zijn dat ik je comment niet goed heb gelezen, excuus daarvoor.
Naja, als z'n vrouw en dochter nou écht verkracht waren door de Pool. Maar ja, allemaal in het breintje van Richardquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Als je moedwillig twee mensen doodschiet is er echt geen enkele nuance te verzinnen om de waarheid van beide kanten te willen horen voordat je je uit kunt spreken over de ze zaak.
Dat jochie voelt zich voor altijd schuldig dat hij de deur open heeft gedaan. Wat een duivel is die K. Het maakt het nog eens achterlijker dat die vent zelf ook nog eens kinderen heeft.quote:
Er liep dan ook een rechtszaak.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mensen wel zeggen, maar dat waren dezelfde mensen die meteen zeiden dat ze achter K. stonden. In dat laatste artikel staat dat de Pool nooit agressief was, maar als iemand niet betaalde stuurde hij een incassobureau. Hij zal vast niet zo sociaal zijn geweest. In dat stuk staat ook:
[..]
Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.
Edit: het kan zijn dat ik je comment niet goed heb gelezen, excuus daarvoor.
Een duivel nog welquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:51 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Dat jochie voelt zich voor altijd schuldig dat hij de deur open heeft gedaan. Wat een duivel is die K. Het maakt het nog eens achterlijker dat die vent zelf ook nog eens kinderen heeft.
Nou, je kunt het niet uitsluiten, zijn vrouw heeft wel degelijk gezegd dat ie te ver ging en zij hem heeft geprobeerd op andere gedachten te brengen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een duivel nog wel![]()
Die gast heeft psychisch een steekje los. Het is niet dat hij na die moorden fluitend wegfietste en wat schaapjes ging aaien.
Of verwacht je dat ie vooraf z'n vrouw ingelicht heeft: "ik ga eerst dat wijf klemrijden, die schiet ik door d'r kop. Daarna bel ik aan, hopelijk dat dat rotjong open, en dan maak ik z'n vader af waar hij bi staat. Muhhahahahahahaha"
Dat zou het nog steeds niet rechtvaardigen om er Amerikaanse toestanden op na te houden natuurlijkquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja, als z'n vrouw en dochter nou écht verkracht waren door de Pool. Maar ja, allemaal in het breintje van Richard
Hij heeft haar waarschijnlijk wel ingelicht over het maken van een video voor Facebookquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een duivel nog wel![]()
Die gast heeft psychisch een steekje los. Het is niet dat hij na die moorden fluitend wegfietste en wat schaapjes ging aaien.
Of verwacht je dat ie vooraf z'n vrouw ingelicht heeft: "ik ga eerst dat wijf klemrijden, die schiet ik door d'r kop. Daarna bel ik aan, hopelijk doet dat rotjong open, en dan maak ik z'n vader af waar hij bij staat. Muhhahahahahahaha, zet jij de aardappels vast klaar schat"
Mwah, letterlijk die situatie kan ik me wel wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zou het nog steeds niet rechtvaardigen om er Amerikaanse toestanden op na te houden natuurlijk
Je draait het nu een beetje om allemaal. Juist als hij na de moord doodleuk de schaapjes was gaan aaien kun je spreken van een steekje los. Deze man wist dondersgoed waar hij mee bezig was. Het feit ook dat beide menen binnen een paar minuten van elkaar af live te gaan op Facebook ziet er eerder uit als voorbedachte rade (al is dat natuurlijk meer een aanname). Hoezo is de eerste reactie, als je weet dat je man 2 mensen heeft omgelegd, dat meteen goed te praten met een 2e filmpje? Het zal mijn voorstellingsvermogen wel zijn maar het is tamelijk bizar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een duivel nog wel![]()
Of verwacht je dat ie vooraf z'n vrouw ingelicht heeft: "ik ga eerst dat wijf klemrijden, die schiet ik door d'r kop. Daarna bel ik aan, hopelijk doet dat rotjong open, en dan maak ik z'n vader af waar hij bij staat. Muhhahahahahahaha, zet jij de aardappels vast klaar schat"
Geen enkele reden om er lichtzinnig mee om te gaan. Als is de duivel natuurlijk meer spreekwoordelijk uitgedrukt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:05 schreef matthijst het volgende:
Ging me om de term "duivel" omdat dat kind erbij was.
Ja, het is kut, maar sjongejonge, beetje aan het doorslaan. Overdramatisch.
Dude is gesnapt en heeft 2 mensen afgeschoten.
Ik ben bang dat het sommige die-hards alleen maar bevestiging zal geven mbt hun gedachte dat de overheid tegen ze is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geen enkele reden om er lichtzinnig mee om te gaan. Als is de duivel natuurlijk meer spreekwoordelijk uitgedrukt.
Hopelijk wordt met de strafbepaling duidelijk gemaakt dat we in Nederland niet zo met elkaar om gaan en mag het voor de volgers van Richard duidelijk zijn dat deze actie op geen enkele manier te rechtvaardigen of te nuanceren valt.
Die mensen zijn niet meer te redden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het sommige die-hards alleen maar bevestiging zal geven mbt hun gedachte dat de overheid tegen ze is.
Ik zou echt graag willen dat we uiteindelijk helderheid krijgen in de exacte toedracht en dat dit ook goed doordringt tot de "harde kern Richard volgers". En dat ze daarmee hoogstwaarschijnlijk beseffen hoe fout ze zaten.
Maar goed, ik zou ook graag vrede op aarde willen, dus tsja, wat ik wil, gebeurt helaas niet altijd
quote:drdis11
17h ago
[...]
Toevallig kende ik de man, het zij oppervlakkig, en ik kan me wel vinden in de bewoordingen die over het algemeen over hem genoemd worden: hele rustige vriendelijke man die de boel goed op orde had en het wat rustiger aan ging doen, omdat hij net een herseninfarct had gehad.
https://www.reddit.com/r/(...)ident_weiteveen_man/
quote:Y350
15h ago
Wel relevante info die je hier noemt, een herseninfarct kan bij sommigen veel invloed hebben op de persoonlijkheid en vooral de manier waarop men omgaat met emotionele gebeurtenissen
https://www.reddit.com/r/(...)ident_weiteveen_man/
Iemand neersteken is ziek maar voor de ogen van het kind maakt het zeker wel een gradatie erger. Zeker omdat je zelf een vader bent en op Facebook heel hard roept je eigen kinderen te beschermen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:05 schreef matthijst het volgende:
Richard een herseninfarct gehad? Dat kan de zaak wel heel anders gaan belichten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:53 schreef KreKkeR het volgende:
En om de totaal niet onderbouwde roddels nog wat verder te voeden:
[..]
[..]
Zou die rechtszaak over verborgen gebreken doorgaan nu de slachtoffers dood zijn? Het huis zal verkocht weer moeten worden nu die kinderen wees zijn geworden. Dan wil je als eventuele koper wel weten of er echts iets met dat huis aan de hand is. (behalve dat er 2 moorden zijn gepleegd)quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er liep dan ook een rechtszaak.
Voor de kinderen van de slachtoffers gaat die nasleep inderdaad nog levenslang duren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Met z’n geraaskal in het filmpje dat hij z’n gezin moest beschermen omdat ze anders zouden worden verkracht en vermoord. Denkt zo iemand dat nou echt of is het om sympathie op te wekken voor het vreselijks wat hij heeft gedaan?
Echt zo raar. Dit gaat nog een lange staart krijgen
Als de straf 20-25 jaar wordt dan mag hij genieten van zijn AOW omdat Richard al 50 is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor de kinderen van de slachtoffers gaat die nasleep inderdaad nog levenslang duren.
Voor Richard waarschijnlijk richting 20 jaar of langer aan gevangenis. Voor zijn eigen gezin door wegvallen van inkomsten grote kans op een gedwongen verhuizing naar een sociale huurwoning, de nodige psychische problemen bij zijn vrouw en kinderen. Behoorlijke kans op een echtscheiding om dan over 20-25 jaar berooid en zonder kans op een fatsoenlijke baan met leuk inkomen weer van zijn vrijheid te mogen genieten.
En dan laat ik de ouders en andere familieleden van de slachtoffers nog even buiten beschouwing.
Nee hoorquote:Op donderdag 18 januari 2024 07:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Richard een herseninfarct gehad? Dat kan de zaak wel heel anders gaan belichten.
Wat is er niet sociaal aan het sturen van een incassobureau omdat je simpelweg betaald wil worden voor je werk?quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Dat hebben de slachtoffers dan ook gedaan. Maar die zaak is nog niet geweest helaas. Geen idee hoe Richard zijn kansen voor die zaak inschatte, mogelijk speelt dat wel een rol bij hoe doorgedraaid hij was.quote:Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.
Waarop baseer je dat een herseninfarct leidt tot verminderd toerekeningsvatbaar zijn, wat ook nog eens meegenomen zou worden in een rechtszaak?quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan is hij verminderd toerekeningsvatbaar.
Offtopic, maar dit toerekeningsvatbaar-item zouden ze echt grondig moeten herzien in de rechtspraak. Echt de meest bizarre uitspraken gelezen in het verleden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit gaat levenslang worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als de straf 20-25 jaar wordt dan mag hij genieten van zijn AOW omdat Richard al 50 is.
Ik denk het niet, maar zal wel TBS aan toegevoegd worden.quote:
Ja klopt, het is niet duidelijk of het echt waar is en als hij hersenschade heeft of hij dan tot dit zou komen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Offtopic, maar dit toerekeningsvatbaar-item zouden ze echt grondig moeten herzien in de rechtspraak. Echt de meest bizarre uitspraken gelezen in het verleden.
Maar mbt dit topic voor nu volledig offtopic
Waar is dat op gebaseerd?quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De rechtszaak hoeft blijkbaar niet meer gevoerd te worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht door de schietpartij was: "Ïn welke Amerikaanse staat ligt Weiteveen?"quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik snapte sowieso al niet zo goed waarom mensen een dubbele moord willen duiden als dat de slachtoffers het er wel naar gemaakt zullen hebben.
Maar het is een hele goede kerel verder hoorquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:50 schreef Idisrom het volgende:
De boekhouder Richard K. pleegde tot eergisteren ook nog woonfraude,
Hij stond ingeschreven bij zijn moeder in Klazienaveen.
Zijn vrouw kan daardoor alleen al een extra Kindgebonden Budget krijgen van bijna ¤ 4.000 per jaar als alleenstaande ouder.
Daar bovenop komen de andere extra toeslagen.
Vooral dit soort dingen maar blijven herhalen, geen bewijs, maar wel de slachtoffers zwart blijven maken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:41 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die glas aan paarden voerenSmerige sadisten.
Helemaal mee eens, daar is niets vreemds aan, maar de publieke opinie in een dorp kan daardoor zeker wel bepaald worden. 'Nou ja, zeg, die aardige man krijgt niet eens even extra tijd om te betalen en die onaardige man stuurt hem meteen een incassobureau, dan loop je toch gewoon even langs?'quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:45 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat is er niet sociaal aan het sturen van een incassobureau omdat je simpelweg betaald wil worden voor je werk?
Lijkt mij gewoon een doodnormale en efficiënte bedrijfsvoering. Beter dan er zelf eindeloos achteraan blijven bellen en mailen en dan nog niets of maar een klein deel krijgen.
[..]
Dat hebben de slachtoffers dan ook gedaan. Maar die zaak is nog niet geweest helaas. Geen idee hoe Richard zijn kansen voor die zaak inschatte, mogelijk speelt dat wel een rol bij hoe doorgedraaid hij was.
Dikke kans dat het slachtoffer het niet eens heeft gedaan. Zulke dingen moet je kunnen bewijzen anders is het maar wat roepen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:41 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die glas aan paarden voerenSmerige sadisten.
Als hij dat zou hebben gedaan was het nu ook uitgelegd als "intimiderende Pool die wel even langskomt om zijn geld te halen als je niet snel genoeg betaalt".quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, daar is niets vreemds aan, maar de publieke opinie in een dorp kan daardoor zeker wel bepaald worden. 'Nou ja, zeg, die aardige man krijgt niet eens even extra tijd om te betalen en die onaardige man stuurt hem meteen een incassobureau, dan loop je toch gewoon even langs?'
Altijd z’n hand opsteken en gedag zeggen tegen iedereen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar het is een hele goede kerel verder hoor
DVHN-artikelquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan het betreffende artikel nu even niet vinden, maar die opmerking over het incassobureau stond volgens mij in een stuk over een oud-collega en vriend van de overleden man. In die context was de opmerking over het incassobureau volgens mij positief bedoeld: hij was dus niet iemand om dan zelf, met intimidatie bijv., betaling af te dwingen.
Ja, daarin is het herhaald, maar er was een ander artikel dat helemaal ging over wat die vriend erover kon vertellen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]
DVHN-artikel
https://archive.is/m7fez
Zitten soms wat xenofobe trekjes bij. In eerste instantie werd gedacht dat het ging om 2 Poolse mensen. Die zullen het er natuurlijk wel naar gemaakt en die brave boekhouder kon niet anders dan die 2 kut Polen omleggen!!quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik snapte sowieso al niet zo goed waarom mensen een dubbele moord willen duiden als dat de slachtoffers het er wel naar gemaakt zullen hebben.
Mijn vader is er ook zo een. Elke keer als ik bij mijn ouders ben begint hij ergens wel over Polen. Laatst had ik het over de studenten in mijn straat, begon die weer 'nou iig beter dan van die Polen'. Natuurlijk zullen er vast nu mensen denken 'nou hij heeft gelijk', maar mijn vader leeft in een dure wijk en heeft nog nooit te maken gehad met welke Pool in NL dan ook. Dat terwijl de studenten tot 's nachts schreeuwend de straten doorgaan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zitten soms wat xenofobe trekjes bij. In eerste instantie werd gedacht dat het ging om 2 Poolse mensen. Die zullen het er natuurlijk wel naar gemaakt en die brave boekhouder kon niet anders dan die 2 kut Polen omleggen!!
Echt de kronkels in sommige hersens zijn onnavolgbaar.
Nog steeds hoor...quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zitten soms wat xenofobe trekjes bij. In eerste instantie werd gedacht dat het ging om 2 Poolse mensen. Die zullen het er natuurlijk wel naar gemaakt en die brave boekhouder kon niet anders dan die 2 kut Polen omleggen!!
Echt de kronkels in sommige hersens zijn onnavolgbaar.
Dat is toch hetzelfde met asielzoekers: als ze niet werken zijn het "luie uitkeringstrekkers", als ze wel werken "pikken ze onze banen in" En dat uit de mond van mensen die of zelf een uitkering hebben of gewoon een baan hebben en nog nooit een asielzoeker van dichtbij hebben gezien.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn vader is er ook zo een. Elke keer als ik bij mijn ouders ben begint hij ergens wel over Polen. Laatst had ik het over de studenten in mijn straat, begon die weer 'nou iig beter dan van die Polen'. Natuurlijk zullen er vast nu mensen denken 'nou hij heeft gelijk', maar mijn vader leeft in een dure wijk en heeft nog nooit te maken gehad met welke Pool in NL dan ook. Dat terwijl de studenten tot 's nachts schreeuwend de straten doorgaan.
Tuurlijk er zijn er bij die problemen veroorzaken, maar daar heeft mijn vader nooit mee te maken gehad.
Deze Pool in een huis van 750K zou volgens sommigen op Twitter ook al een luie werkloze Oostblokker zijn...quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde met asielzoekers: als ze niet werken zijn het "luie uitkeringstrekkers", als ze wel werken "pikken ze onze banen in" En dat uit de mond van mensen die of zelf een uitkering hebben of gewoon een baan hebben en nog nooit een asielzoeker van dichtbij hebben gezien.
Pun intended?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:27 schreef Bezsen het volgende:
Kan hem nog wel eens smerig in de vingers snijden.
En dat soort malloten geven een eigen draai aan de waarheidquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog steeds hoor...
[ twitter ]
[ twitter ]
Wij gaan ons huis verkopen aan Marokkaanse mensen (bijna 6 ton), hoeveel reacties daar wel niet op komen van "hoe kunnen ze dat betalen"... Soms schrik er van hoeveel simpele mensen ik blijkbaar in mijn omgeving hebquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze Pool in een huis van 750K zou volgens sommigen op Twitter ook al een luie werkloze Oostblokker zijn...
Toch knap, als je werkloos bankhangend een huis van 750K kunt kopen.
Tja, wat je er ook van vindt,quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:27 schreef Bezsen het volgende:
Dat filmpje van Richard lijkt ook steeds meer een roep naar het martelaarschap/aandacht dan een wanhoopsactie.
Kan hem nog wel eens smerig in de vingers snijden.
Zinloos geweld bestaat niet meer?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tja, wat je er ook van vindt,
Je schiet toch niet zomaar ff 2 mensen dood om iets pietluttigs?
Dit moet toch wel groter zijn?
Het zijn gewoon simpele racisten. Ze willen het over de Pool hebben met de diverse stereotypes en verzinsels en vergeten bewust dat er ook een Nederlandse autochtone vrouw vermoord isquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
En dat soort malloten geven een eigen draai aan de waarheid
[ twitter ]
Terwijl het een normale hardwerkende huisvader was maar laten we vooral het slachtoffer dehumaniseren. Dan is het minder erg dat hij zomaar afgeslacht werd door een geflipte.
Jawel, maar daar is in dit geval geen sprake van. Ik bedoel, dader en slachtoffers kennen elkaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zinloos geweld bestaat niet meer?
Met de informatie die we nu uit de diverse serieuze media hebben ontvangen lijkt dader me vooral een psychopaat die een conflict om een huis volledig heeft laten ontsporen met verzinsels, intimidaties en uiteindelijk dubbele moord.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jawel, maar daar is in dit geval geen sprake van. Ik bedoel, dader en slachtoffers kennen elkaar.
Die hebben hun aandacht al weer verlegd naar het volgende Feesboek-verhaal waar ze hun simplistische reactie op kunnen gevenquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:38 schreef Drxx het volgende:
Waar zijn al die "als de politie niets doet dan neem je heft in eigen handen"-tokkies nu?
PVV in een notendop.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde met asielzoekers: als ze niet werken zijn het "luie uitkeringstrekkers", als ze wel werken "pikken ze onze banen in" En dat uit de mond van mensen die of zelf een uitkering hebben of gewoon een baan hebben en nog nooit een asielzoeker van dichtbij hebben gezien.
Als dat geen twitter-troll is...quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
[ twitter ]
Terwijl het een normale hardwerkende huisvader was maar laten we vooral het slachtoffer dehumaniseren. Dan is het minder erg dat hij zomaar afgeslacht werd door een geflipte.
Klok-bier aan het zuipen! Kan me niet voorstellen dat ze nuchter zulke onzin uitkramen. Of ze staan ergens te schuimen voor een Rabobank-pand.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:38 schreef Drxx het volgende:
Waar zijn al die "als de politie niets doet dan neem je heft in eigen handen"-tokkies nu?
Misschien wel omdat je weet dat je volgende maand voor de rechter nat gaat?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Of Richard is knettergek, waanbeelden en denkt dat dat de realiteit is?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kan, maar zo staat ie niet bekend bij zijn omgeving lijkt het zo...quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of Richard is knettergek, waanbeelden en denkt dat dat de realiteit is?
Ja, een grote psychopathische randdebiel. Richard en zijn livestreamende vrouw trouwens.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dronken Pool zat vanaf 's morgens aan DE bier VOLGENS BUREN.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dan heb je gewoon psychische problemen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Fritzl ook nietquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kan, maar zo staat ie niet bekend bij zijn omgeving lijkt het zo...
Dutroux doet ook een poging lees ik net.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Fritzl ook niet
Die komt binnenkort overigens weer vrij, leuk feitje
Lijken mij eerder twee tokkies die zo vastzitten in hun eigen waarheid dat ze zichzelf alsnog als slachtoffer zienquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:52 schreef maily het volgende:
Ik denk dat de video livestream van haar ook een wanhoopsdaad was om meteen na het gebeurde steun te genereren voor Richard.
Fritzl had niet zo'n grote vrienden/kennissenkring denk ik..quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Fritzl ook niet
Die komt binnenkort overigens weer vrij, leuk feitje
PoHi van die ene bekeken en òf hij is gekker dan Richard, òf het is een troll. Ik zet 1 euro op dat laatste.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:49 schreef Ericr het volgende:
[..]Neem nog een Klok.
Het is een voorbeeld en X en andere social media zit inderdaad vol met dit soort malloten. Sommigen zijn trollen maar te vaak zijn die lui bloedserieus.
Kan ook in 1 nacht ontstaan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vast. Maar neem aan dat ie dat in een waas deed. En niet bewust dacht: zo ik pak die kleine er nog even extra mee..quote:Op donderdag 18 januari 2024 05:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iemand neersteken is ziek maar voor de ogen van het kind maakt het zeker wel een gradatie erger. Zeker omdat je zelf een vader bent en op Facebook heel hard roept je eigen kinderen te beschermen.
Dat heeft hij nu ook gedaan want met wat mazzel zit deze zieke geest 30 jaar vast.
Ja "kut" om als jong kind je vader neergestoken en geschoten zien worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:05 schreef matthijst het volgende:
quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wij gaan ons huis verkopen aan Marokkaanse mensen (bijna 6 ton), hoeveel reacties daar wel niet op komen van "hoe kunnen ze dat betalen"... Soms schrik er van hoeveel simpele mensen ik blijkbaar in mijn omgeving heb
Op dezelfde manier als de mocrojeugd ook in dure auto's kan rijdenquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wij gaan ons huis verkopen aan Marokkaanse mensen (bijna 6 ton), hoeveel reacties daar wel niet op komen van "hoe kunnen ze dat betalen"... Soms schrik er van hoeveel simpele mensen ik blijkbaar in mijn omgeving heb
quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:11 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ja "kut" om als jong kind je vader neergestoken en geschoten zien worden.
Jij bent niet goed. Het is kut als je je kleine teen stoot aan de tafelpoot.
Lachen dit soort postst. Aan de ene kant geschokt doen om mensen op Twitter. Aan de andere kant een Fok user wegzetten als alcoholist.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Klopt oude trol. Ik ben het zelf. Je begrijpt wat een voorbeeld is of ben je al toe aan je tweede tray Klok vandaag?
En dan zijn er nog mensen die het voor een moordenaar opnemenquote:Op woensdag 17 januari 2024 22:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Die kleine zat er natuurlijk niet met een bak popcorn op schoot naar te kijken. Ik heb zelfs verhalen gelezen (geen idee of het waar is) dat het manneke ook verwondingen had. Echt, wat beziel je dan? Monster, echt, ik heb er geen andere bewoording voor.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vast. Maar neem aan dat ie dat in een waas deed. En niet bewust dacht: zo ik pak die kleine er nog even extra mee..
Kan me zo indenken dat hij heeft open gedaan en Richard (met zijn postuur) dat jochie aan de kant heeft gesmeten op zoek naar z'n vader. Daar kan zo'n ventje natuurlijk best serieuze verwondingen aan over houden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef tja77 het volgende:
Ik heb zelfs verhalen gelezen (geen idee of het waar is) dat het manneke ook verwondingen had. Echt, wat beziel je dan?
Dan ga je ervan uit dat ze wisten van wie de paarden waren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:38 schreef Leandra het volgende:
Overigens, dat vuurwerk naar die paarden...
Dat is dus door jongens uit het dorp gedaan, hoe groot is de kans dat ze dat doen bij dieren van een aimabele man, die goed ligt in het dorp?
In zo'n dorp met 1.700 inwoners en waar Richard bijna dagelijks bij die paarden komt?quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat ze wisten van wie de paarden waren.
Ik vind het nogal speculatief. Jongens die rottigheid met vuurwerk uithalen zijn meestal niet zo gericht bezig.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
In zo'n dorp met 1.700 inwoners en waar Richard bijna dagelijks bij die paarden komt?
Ja, dat denk ik wel.
Sterker nog: gezien deze strijd al even gaande was denk ik dat de hele straat en het halve dorp precies wist dat hij hen wel het huis maar niet het land met de paarden verkocht had.
Ja, tijdens corona lieten al een hoop mensen hun ware gezicht zien.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
Het is nog steeds onduidelijk wat er precies voorafging aan deze geweldsexplosie, maar enig begrip - voor zover daar sprake van was - is van mijn kant in elk geval volledig verdampt. Als de lezing in het AD klopt, dan is die Richard totaal gestoord.
Sowieso is het krankzinnig om eigenrichting te vergoelijken of zelfs te rechtvaardigen, zoals een hoop mafketels nu doen.
Die slachtoffers hadden zelf ook paarden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
In zo'n dorp met 1.700 inwoners en waar Richard bijna dagelijks bij die paarden komt?
Ja, dat denk ik wel.
Sterker nog: gezien deze strijd al even gaande was denk ik dat de hele straat en het halve dorp precies wist dat hij hen wel het huis maar niet het land met de paarden verkocht had.
Spuit elf.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
Filmpje van de dader gekeken. Wat beweert hij nu? Dat de slachtoffers die hij heeft neergeschoten zijn vrouw en kinderen verkrachtten en vermoorden? Heeft deze man geen last van wanen? Hij beweert ook een camera te zien in een boom. Het is zo'n warrig verhaal.
Die stoere mensen ook die stellen dat 'Om je gezin te beschermen verdien je steun, geen straf', die vinden dat natuurlijk totdat ze zelf ergens beschuldigd van worden. Die twee mensen waren ook kinderen van andere mensen, mogen die nu ook moorden?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als Gommers een vraag wordt gesteld en die geeft daar antwoord op, zijn er een hele hoop idioten die agressief naar de tv staan te schreeuwen. Zoveel reacties tijdens corona van die strekking en talloze bedreigingen en toen ging een Belg met wapens verhaal halen en die was een held, 'gedwongen' door virologen, wetenschappers en Rutte.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien wel omdat je weet dat je volgende maand voor de rechter nat gaat?
Als hij zichzelf voorgehouden heeft dat die mensen, waarmee hij in een juridische strijd verwikkeld was, ook allerlei zaken gedaan hebben die ze waarschijnlijk helemaal niet gedaan hebben dan is het een stuk makkelijker flippen.
Zie de haat die sommige mensen hebben naar bepaalde (publieke) figuren.
Daar verzinnen ze vervolgens ook allerlei zaken omheen die die haat nog groter maakt, als het dan ook nog eens persoonlijk zou zijn dan is het voor een gek met een wapen kennelijk een kleine stap.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Fritzl had niet zo'n grote vrienden/kennissenkring denk ik..
quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, als je met pistool ergens verhaal gaat halen, dan duidt dat niet op een waas.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vast. Maar neem aan dat ie dat in een waas deed. En niet bewust dacht: zo ik pak die kleine er nog even extra mee..
Inderdaad, als die figuren met een wapen tegenover Gommers of Van Ranst zouden hebben gestaan dan zou dat ook zomaar volledig uit de hand hebben kunnen lopen, en zouden ze zichzelf vervolgens waarschijnlijk ook nog als redder van de natie hebben gezien.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als Gommers een vraag wordt gesteld en die geeft daar antwoord op, zijn er een hele hoop idioten die agressief naar de tv staan te schreeuwen. Zoveel reacties tijdens corona van die strekking en talloze bedreigingen en toen ging een Belg met wapens verhaal halen en die was een held, 'gedwongen' door virologen, wetenschappers en Rutte.
Ja sorry, verdiep me nu pas in deze zaakquote:
Heel schuimbekkend tokkie Nederland dat zo begaan was met het belichten van twee kanten hoor ik vandaag opeens niet meer, gek.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die het voor een moordenaar opnemen
@:Caland @:Bezsen in wat voor wereld leven wij???
Saai straatje. Doodlopend. 40 huizen. Beetje aan de rand van het dorp.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel.
Eenmaal voor de deur wel. Nadat ie d'r net 1 door de kop heeft geschoten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als je met pistool ergens verhaal gaat halen, dan duidt dat niet op een waas.
Waar heb jij dat gelezen? Wil ik ook lezen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:50 schreef Idisrom het volgende:
De boekhouder Richard K. pleegde tot eergisteren ook nog woonfraude,
Hij stond ingeschreven bij zijn moeder in Klazienaveen.
Zijn vrouw kan daardoor alleen al een extra Kindgebonden Budget krijgen van bijna ¤ 4.000 per jaar als alleenstaande ouder.
Daar bovenop komen de andere extra toeslagen.
Een Navy Seal gaat geen twee mensen vermoorden voor de ogen van een kind om een verkoopgeschil.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Eenmaal voor de deur wel. Nadat ie d'r net 1 door de kop heeft geschoten.
Of denk je dat 't een navy seal was?
Ja, ik vind het prijzenswaardig, maar het zou fijn zijn als dat soort mensen in het vervolg effe de rest van het verhaal afwacht. Overigens geeft hij aan dat hij niet goed is geïnformeerd, maar de info komt wss van social media en was alles behalve betrouwbaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Post dan ook even dat die gast wel terugkomt op zijn woorden als blijkt dat hij niet meer juist is geïnformeerd.
Het boeit me verder niet, maar het is de eerste die ik in deze kwestie op zijn woorden terug zie komen, op Twitter of Facebook.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het prijzenswaardig, maar het zou fijn zijn als dat soort mensen in het vervolg effe de rest van het verhaal afwacht. Overigens geeft hij aan dat hij niet goed is geïnformeerd, maar de info komt wss van social media en was alles behalve betrouwbaar.
En dan doet ie net alsof er mensen zijn die zich zorgen maken over het bloed aan zijn handenquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dan, als je klaar bent, met het bloed nog aan je klauwen live gaan op Facebook en beginnen te miepen over camera’s en getreiter.
Wat een complete totaalmongool.
Ja, maar toch is Rick een debieltje gezien de rest van zijn twitter.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Post dan ook even dat die gast wel terugkomt op zijn woorden als blijkt dat hij niet meer juist is geïnformeerd.
Is inmiddels weer overgegaan op NOS is fake news, WEF wil ons dood en de NAVO is bad.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, maar toch is Rick een debieltje gezien de rest van zijn twitter.
Je kunt zelf toch ook nagaan dat dit niet officieel bevestigd is totdat de politie of het OM daarover informatie naar buiten brengen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:00 schreef Scorpie het volgende:
Iedereen blijft maar roepen dat hij mensen door hun hoofd heeft geschoten maar is dat al ergens bevestigd en dan niet in 1 of andere vage tweet?
Dan zegt hij straks dat Richard de gifspuit wel genomen zal hebben.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is inmiddels weer overgegaan op NOS is fake news, WEF wil ons dood en de NAVO is bad.
Ik zou mij niet verbazen als straks het verhaal is dat K. zo fijne man was, maar dat ie tijdens corona is veranderd.
Ja dus het is een gerucht ? Want mensen verkondigen het hier met de grootste stelligheid dus ik had het idee alsof er nieuwe ontwikkelingen waren, maar het is dus nog steeds een gerucht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt zelf toch ook nagaan dat dit niet officieel bevestigd is totdat de politie of het OM daarover informatie naar buiten brengen?
Is dat relevant dan? (oprechte vraag)quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:00 schreef Scorpie het volgende:
Iedereen blijft maar roepen dat hij mensen door hun hoofd heeft geschoten maar is dat al ergens bevestigd en dan niet in 1 of andere vage tweet?
Voor de sensatiezoekers onder ons misschien wel.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat relevant dan? (oprechte vraag)
Het is geen gerucht dat er twee mensen zijn omgekomen door toedoen van iemand. En de politie heeft bevestigd dat er is geschoten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dus het is een gerucht ? Want mensen verkondigen het hier met de grootste stelligheid dus ik had het idee alsof er nieuwe ontwikkelingen waren, maar het is dus nog steeds een gerucht.
Het maakt voor een rechter wel verschil, maar op deze manier twee mensen doden heeft weinig weg van noodweer en ontzettend veel weg van een executie, of ie nu wel iemand door het hoofd heeft geschoten of niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor de sensatiezoekers onder ons misschien wel.
Als jij zegt hij heeft een slachtoffer door het hoofd geschoten wijst dat op een mogelijke executie.
Zegt iemand “hij heeft haar doodgeschoten” dan hoeft dat niet per se te wijzen op een executie.
Maar ik was vooral benieuwd of dat dus al bevestigd was of niet.
Terwijl dader en diens vrouw livestreamde op feesboek.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:12 schreef matthijst het volgende:
Wel vermakelijk al die sneutjes die lopen te janken over mafketels op Twitter. Maar wel vrolijk 10x per dag op Twitter blijven kijken.
#watbenjedan
Politie deed toch ook geen zak aan het conflict? Dan loop je het risico dat je er ooit eens zo’n poepert tussen hebt zitten die het heft in eigen hand neemt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:38 schreef Drxx het volgende:
Nogmaals, dan snap je politiewerk niet helemaal. Maar het is wel lekker makkelijk afgeven op ze.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Politie deed toch ook geen zak aan het conflict? Dan loop je het risico dat je er ooit eens zo’n poepert tussen hebt zitten die het heft in eigen hand neemt.
Nou, ‘geen zak’, dat valt nog te bezien. Ze schijnen zondagavond nog te hebben ingegrepen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Politie deed toch ook geen zak aan het conflict? Dan loop je het risico dat je er ooit eens zo’n poepert tussen hebt zitten die het heft in eigen hand neemt.
Op basis van wat er tot dan toe bekend was slimpie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar leek het helemaal niet op, men geloofde de dader meteen.
Gelukkig ben jij rechercheur, dus kunnen we voor vragen en opmerkingen over de politie bij jou terecht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, dan snap je politiewerk niet helemaal. Maar het is wel lekker makkelijk afgeven op ze.
Mag ik je vragen waar je dat vandaan hebt dat er afgelopen zondag nog is ingegrepen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ‘geen zak’, dat valt nog te bezien. Ze schijnen zondagavond nog te hebben ingegrepen.
Oh? Jij werkt bij de politie daar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel schuimbekkend tokkie Nederland dat zo begaan was met het belichten van twee kanten hoor ik vandaag opeens niet meer, gek.
3 sides to every story... Yours, Mine and the truth.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoe meer ik lees over die vent hoe meer en meer ik tot de conclusie kom dat juist hij de gene was die liep te dreigen intimideren en te doen afgelopen weekend nog ook ongelofelijk hoeveel er in dat filmpje van hem trappen.
Zonder bewijzen valt er ook niks te doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar hoe dit afloopt en of de politie idd geen bewijzen had, of misschien te laks heeft gereageerd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zonder bewijzen valt er ook niks te doen.
Nouja ze deden er dusdanig genoeg aan dat het compleet uit de hand is gelopen. Goed werk in ieder gevalquote:Op donderdag 18 januari 2024 13:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh? Jij werkt bij de politie daar?
De politie kan ook bijna niks doen totdat er iets heel ernstigs is gebeurd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nouja ze deden er dusdanig genoeg aan dat het compleet uit de hand is gelopen. Goed werk in ieder geval
Ja want er zit niets tussen 0 en 100.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij rechercheur, dus kunnen we voor vragen en opmerkingen over de politie bij jou terecht.
Haha, de onwetendheid is groot, maar dat weerhoudt iemand blijkbaar niet om toch conclusies te trekken. Je zou voor de grap eens een week met 112/8844 moeten meelopen en vooral opletten wanneer de politie iets kan doen op basis van wat.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nouja ze deden er dusdanig genoeg aan dat het compleet uit de hand is gelopen. Goed werk in ieder geval
quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tevens mezelf dit topic in wringen. Ik lees alleen over deze zaak op Nu.nl, ik kom er niet achter wat de drijfveer/et motief van deze man nou eigenlijk was.
Maar echt.quote:
Ik kijk alle afleveringen van Ewout Genemans bij de politie, telt dat ook?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Haha, de onwetendheid is groot, maar dat weerhoudt iemand blijkbaar niet om toch conclusies te trekken. Je zou voor de grap eens een week met 112/8844 moeten meelopen en vooral opletten wanneer de politie iets kan doen op basis van wat.
Blijkbaar niet, want je snapt er niet veel van. Dat is geen misdrijf of zo, dus het mag allemaal. Je hoeft geen rechercheur te zijn om politiewerk te snappen, maar het helpt wel als je er gewerkt hebt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kijk alle afleveringen van Ewout Genemans bij de politie, telt dat ook?
quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:24 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waar je dat vandaan hebt dat er afgelopen zondag nog is ingegrepen?
https://archive.ph/m7fezquote:Zondag, twee dagen voor het dodelijke drama, alarmeert Ineke de politie opnieuw, zegt Wilfred die haar die avond nog aan de telefoon krijgt. „Ze vertelde me dat K. en zijn vrouw kwamen filmen hoe Sam een nieuwe bewakingscamera installeerde. Daarbij schold K. Sam uit, volgens Ineke. Vlak voordat de politie kwam, liet hij zich pal voor Sam vallen, net alsof Sam hem iets had aangedaan.”
Tot verbijstering van Ineke neemt de politie niet Richard K. mee, maar haar man. Sam laat die avond vaak aan de agenten weten dat ze de verkeerde hebben meegenomen en dat hij bang is dat K. hem op een dag gaat vermoorden.
Ja dit dus. Het is heel eng om bij stil te staan misschien, maar bij een hoop gedoe tussen mensen kan de politie niet veel betekenen. Een kwaadwillende kan een ander dus helemaal ziek treiteren zonder dat er echt een handvat is om in te grijpen. Of je er dan 1 of 10 agenten op zet maakt geen verschil. En het wordt nog ingewikkelder als er sprake is van een tweezijdig conflict waarbij beide partijen misschien een beetje of net wel of net niet over de schreef geen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want je snapt er niet veel van. Dat is geen misdrijf of zo, dus het mag allemaal. Je hoeft geen rechercheur te zijn om politiewerk te snappen, maar het helpt wel als je er gewerkt hebt.
Per regio werken er meer dan 30 mensen continue aan de lijn (gaat 24 uur zo door, in de nacht kan het rustiger zijn) en heel veel mensen bellen om iets en verwachten meteen 7 agenten die paraat staan. AHeel veel zaken gaan over civiele problemen, daar kan de politie niets mee, hooguit verwijzen of telefoonnummer voor je opzoeken. Een verkoopgeschil is dan ook een civiele zaak. Er wordt gebeld over bedreigingen, maar 'ik doe je wat aan' is niet meteen een bedreiging. Daar kan de politie niets mee. Er is niets gebeurd, niets strafbaars. Tuurlijk, het kan wel eens zijn dat ze een praatje gaan maken, maar ze gaan niet iemand oppakken omdat een iemand wat beweert en zeker niet als het technisch gezien niet strafbaar is.
Tuurlijk het kan nog steeds zijn dat iemand wat verkeerd heeft ingeschat, maar zo te zien is de politie betrokken geweest. In geen geval kan de politie alles voorkomen, dat snap je vast ook wel. Maar als iemand de politie belt om een civiele zaak en de politie zegt dat ze niet kunnen helpen, komt er al snel een hoop bagger over dat men in de steek gelaten wordt door justitie en politie. De emotie is zeker voor te stellen en daar is men ook op getraind (best lange training, strenge scan en veel mensen die niet geschikt blijken of niet betrouwbaar.
Mijn punt is dat je niet weet waar er allemaal over gebeld is, of dat de aantijgingen bewijsbaar waren en of er genoeg grond was om iemand mee te nemen. Dat hebben ze afgelopen weekend trouwens wel gedaan, maar hoe lang denk je dat je vast gezet kan worden zonder misdrijf?
Het is veel makkelijker roepen dat de overheid en politie niet hebben ingegrepen dan daadwerkelijk even de wet, regelgeving en politiewerk te bekijken op detail. Daarnaast kan ik met zekerheid zeggen dat je niet zomaar bij de politie gaat werken en bijna iedereen daar werkt om juist de burger van dienst te kunnen zijn, maar ook zij zijn gebonden aan limieten, tijd en de wet. Civiele zaak is civiele zaak.
Ja, je zou bij elk huis een agent kunnen neerzetten, maar dat is praktisch niet mogelijk. Dus moet men het doen met de beschikbare info en dan vooral niet alleen maar van een kant bij zaken waar beide kanten bellen. Veel mensen denken, je belt politie en die komt wel even de man oppakken waarvan je vermoedt (!) dat die het heeft gedaan.
Donaties? Staat er nog iets open dan? Kan me toch niet voorstellen dat Gofundmee meewerkt aan de collecte voor een moordenaar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:06 schreef huxley84 het volgende:
Onvoorstelbaar hoe sommigen de koelbloedige executie van twee slachtoffers waaronder een weerloze vluchtende moeder recht proberen te praten. Het zegt veel over de huidige staat en niveau van Nederland. En ook nog donaties voor een dubbele moordenaar organiseren die net zijn gebrekkige overgewaardeerde woning voor 750.000 heeft verkocht. Gelukkig is niet iedereen gisteren geboren.
"Het verhaal gaat dat K. dinsdag op de Bargerweg in Weiteveen de auto van Ineke klemrijdt, waarna ze tegen een boom botst. Hij zou daarna enkele malen op haar hebben geschoten. Daarna gaat hij naar haar huis, waar de 12-jarige zoon des huizes opendoet. Binnen verwondt K. vader Sam zo zwaar, mogelijk met een mes, dat die even later buiten bezwijkt. In de auto enkele honderden meters verderop is Ineke dan ook al dood."
https://archive.ph/m7fez
"Een goede vriend en oud-buurman van het omgekomen echtpaar, Jeroen, onthult dat de kopers van het ouderlijk huis van Richard K. zich maandenlang door hem geïntimideerd en bedreigd voelden. Het gezin haalde afgelopen zomer hun zoontje zelfs van de plaatselijke voetbalclub vanwege gevoelens van onveiligheid. De politie bevestigt dat er meldingen van ‘strafbaar gedrag’ over en weer zijn gegaan."
https://112vdg.nl/2024/01(...)2N8Z8nlSqX9-jKJEH-SI
"Hoi allemaal, Igor is gisteren lastig
gevallen toen hij op weg was alleen op
zijn fietsje van ons huis Bargerweg naar
de Wiekslag voor de zwem 4 daagse.
Richard Kosse heeft hem bijna de
hele weg lastig gevallen op zijn motor
(achter Igor rijden, naast en voor Igor
rijden en dan een dot gas geven en Igor
weer opwachten om vervolgens alles
te herhalen etc. Igor was volgens zijn
eigen woorden doodsbang! Ongeacht
wat er speelt tussen volwassenen (zaak
gespannen tegen Richard Kosse ivm
verborgen gebreken in de woning die wij
van hem gekocht hebben) van kinderen
blijf je gewoon af! Zoals begrijpelijk heeft
dit een enorme impact op Igor, maar ook
op ons als gezin. Voor Igor zijn veiligheid
gaan wij een voetbalvereniging uitzoeken
welke vlakbij het werk is van Sam, zodat
hij voortaan gebracht kan worden. Igor
vindt het enorm jammer dat hij niet meer
bij de Weiteveense boys kan voetballen,
maar het is helaas niet anders. Groetjes
Ineke"
https://www.doneeractie.n(...)richard-kosse/-86680quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Donaties? Staat er nog iets open dan? Kan me toch niet voorstellen dat Gofundmee meewerkt aan de collecte voor een moordenaar?
Sow er is al ¤25 gedoneerd!!! Nou daar kunnen ze wat mee hé. Ook al 413 handtekeningen voor de petitie, nounou. Indrukwekkend!! 413 handtekeningen op 18 miljoen inwoners bizar!!! Dit land gaat naar de klote!!!!!quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
https://www.doneeractie.n(...)richard-kosse/-86680
En natuurlijk een petitie voor gratie.
https://www.petitie24.nl/(...)gratie-van-de-koning
Godverdomme wat wonen we toch samen met een stel marginalen in dit land.
Anouk b heeft lekker 25 euro extra boodschappen budget verdiend.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
https://www.doneeractie.n(...)richard-kosse/-86680
En natuurlijk een petitie voor gratie.
https://www.petitie24.nl/(...)gratie-van-de-koning
Godverdomme wat wonen we toch samen met een stel marginalen in dit land.
Hoe ben je aan zijn adres gekomen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:24 schreef damsco het volgende:
Zojuist bosje bloemen naar het huis van Richard verstuurd om de familie een het onder de riem te steken 🙏
Damsco doet enkel aan trollen deze dagenquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe ben je aan zijn adres gekomen?
quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is zo te vinden… maar dat terzijde.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je laat hem daarin ongestoord zijn gang gaan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Damsco doet enkel aan trollen deze dagen
Ik ben geen mod hierquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je laat hem daarin ongestoord zijn gang gaan?
Ik vraag het maar, ik kom niet vaak in NWS.
@Momo Is dit ook getroll?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is zo te vinden… maar dat terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |