Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Dat is mijn punt niet:quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:00 schreef pmponer het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn wapens ingedeeld in categorieen (net als vuurwerk)
Het is in die zin niet raar dat er per in beslag genomen wapen moet worden onderzocht of er een vergunning voor is.
Het luchtpistooltje van de foto (webley tempest) is sowieso een illegaal wapen. (niet zo heel lang geleden nog prima legaal en te koop bij diverse handelaren, ook via internet)
Wanneer ik hier de meest geschifte reacties lees, waarbij mensen echt heel ver gaan in hun geschifte redenaties (lintje voor het doodschieten van 2 ouders van kinderen die nu als wees achterblijven, dader als slachtoffer afspiegelen puur op basis van eenzijdige info afkomstig van omgeving dader), dan verwacht je van mij dat ik wel op het kleinste detail blijf letten? Lekker relevant voor de discussie in dit stadium of het uiteindelijk doodslag of moord is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor iemand die anderen de maat neemt, moet je wel zorgvuldig zijn ik snap @:scorpie wel hierin.
Dit had je kunnen zeggen wanneer het ging om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, wat aanvankelijk wellicht ook het geval was.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou zelfs de politie zegt het, 2 kanten, 2 partijen schuld.
Ok, maar ze wisten dat de verdachte een wapen heeft (minimaal, jachtakte)quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet:
Het punt is dat als er bij de slachtoffers een honkbalknuppel in beslag zou zijn genomen, er over en weer meldingen over de ander waren, dat het dan op z'n minst vreemd is dat ze nu nog moeten uitzoeken of de dader een wapenvergunning had, en dat ze nog wapens in beslag hebben genomen.
Als ze een honkbalknuppel in beslag kunnen nemen bij de slachtoffers dan hadden ze ook wel eens mogen checken of de dader wapens in huis had, en of de dader een wapenvergunning had.
Hij zwaaide altijd zo leuk naar de buren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef Document1 het volgende:
Dus, een of andere debiel schiet twee mensen dood en is een held omdat er wel eens over en weer gedoe was? Ik snap er oprecht niks van maar moet ook zeggen dat ik gisteren niet echt met het nieuws ben bezig geweest.
De politie heeft meer kennis dan wie dan ook in dit topic, laten we die woorden voorlopig maar even voor waarheid aannemen in een stroom van verzinsels.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer ik hier de meest geschifte reacties lees, waarbij mensen echt heel ver gaan in hun geschifte redenaties (lintje voor het doodschieten van 2 ouders van kinderen die nu als wees achterblijven, dader als slachtoffer afspiegelen puur op basis van eenzijdige info afkomstig van omgeving dader), dan verwacht je van mij dat ik wel op het kleinste detail blijf letten? Lekker relevant voor de discussie in dit stadium of het uiteindelijk doodslag of moord is.
Denk dat het spreken van moord ipv doodslag (ondanks dat het voorbarig is), totaal niet te vergelijken is met het goedpraten van de daad op basis van alleen een emotioneel verhaal van de dader, zijn vrouw en zijn omgeving (vriendenkring), waarbij slachtoffers totaal geen kans hadden gekregen zich qua verhaal te verweren.
[..]
Dit had je kunnen zeggen wanneer het ging om een ordinaire ruzie tussen 2 partijen, wat aanvankelijk wellicht ook het geval was.
Nu heeft 1 van deze partijen de anderen doodgeschoten en is bovenstaande gewoon een domme misplaatste nuancering. Het is wellicht relevant m.b.t. het begrijpen van de oorsprong van de ruzie, maar het maakt het doodschieten van twee mensen niet opeens te begrijpen.
Al is bovenstaande, met het oog op sommige van de eerste opmerkingen die ik in dit topic tegenkwam (dader = zogenaamd onschuldig slachtoffer, zo'n lieve vriendelijke man die alleen zijn familie wilde beschermen tegen die gekke Polen), voor sommigen toch nog een soort van voorzichtig toegeven dat ze wellicht toch te emotioneel op basis van totaal niet geverifieerde, eenzijdige info hadden geoordeeld.
Toen mijn ex doordraaide en ik bij de politie daar melding van maakte omdat hij een wapen had, inclusief vergunning, vroegen ze mij wat voor wapen het was en waar het was gekocht. Dat zouden ze toch moeten weten aangezien hij specifiek voor dat wapen een vergunning had gekregen, maar dat wisten ze dus niet. Ik wist het ook niet zeker, wist alleen dat dirty harry dezelfde had, klonk best stom toen ik dat zei.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet:
Het punt is dat als er bij de slachtoffers een honkbalknuppel in beslag zou zijn genomen, er over en weer meldingen over de ander waren, dat het dan op z'n minst vreemd is dat ze nu nog moeten uitzoeken of de dader een wapenvergunning had, en dat ze nog wapens in beslag hebben genomen.
Als ze een honkbalknuppel in beslag kunnen nemen bij de slachtoffers dan hadden ze ook wel eens mogen checken of de dader wapens in huis had, en of de dader een wapenvergunning had.
gescheiden systemenquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
i.
Vind dat nog steeds gek, alsof de administratie omtrent wapenvergunningen een zooitje is.
Ik lees net dat hij het voor z’n kinderen deed. Nou die zullen wel blij zijn nu.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hij zwaaide altijd zo leuk naar de buren.
Dit. En dan worden er zonder bron geruchten verspreid over dat de dader het wapen van het slachtoffer afhandig had gemaakt. Dat wordt vervolgens door mensen klakkeloos als waarheid aangenomen. Lekker is dat dan, zitten hier vriendjes van deze moordende randdebiel te posten?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef Document1 het volgende:
Dus, een of andere debiel schiet twee mensen dood en is een held omdat er wel eens over en weer gedoe was? Ik snap er oprecht niks van maar moet ook zeggen dat ik gisteren niet echt met het nieuws ben bezig geweest.
Het verhaal heeft ook twee kanten, het is niet zo dat de politie hier partij kiest.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef -XOR- het volgende:
Wat een debiele reactie van de politie trouwens: "Het verhaal heeft twee kanten".
Nou, een dag nadat meneer het doden van twee mensen op beeld bekend heeft, het de wereld in slingerde en publiekelijk rechtvaardigde door te stellen dat zijn slachtoffers in zijn ogen te ver zijn gegaan, en een deel van het gepeupel direct sympathie had voor degene die waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de dood van twee mensen, vindt de politie het nodig om dit beeld van degene die de trekker overhaalde even te nuanceren blijkbaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef -XOR- het volgende:
Wat een debiele reactie van de politie trouwens: "Het verhaal heeft twee kanten".
quote:"Beelden en verhalen worden veelvuldig gedeeld, maar dit geeft slechts een deel van de achtergronden weer", aldus de politie die erop wijst dat er twee mensen om het leven zijn gebracht. "Zij laten jonge kinderen en andere familieleden achter."
Op zo'n foto met z'n kind had ie een pistool leek het. Lijkt me niet dat iemand met een jachtakte een pistool heeft. Dan zou die het met een vuurbuks gedaan moeten hebben, maar zo'n ding gaat ook niet automatisch. Is wel lastig om daarmee twee mensen te vermoorden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ok, maar ze wisten dat de verdachte een wapen heeft (minimaal, jachtakte)
Dat denk ik ook. Mogen elke tweede zondag in de maand papa bedanken. Na een tijdje tbs hopelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik lees net dat hij het voor z’n kinderen deed. Nou die zullen wel blij zijn nu.
Dit hoor ik nu wel vaker voorbij komen maar waar halen jullie dit precies vandaan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Vervolgens schiet deze kansloze 2 mensen door het hoofd, waarvan een duidelijk niet direct na het eerste slachtoffer, want het tweede slachtoffer zat in een auto. Het tweede slachtoffer is hoe dan ook een snoeiharde moord, hij had genoeg tijd om zijn eerste daad te overdenken en niet nog iemand te vermoorden.
Er is een dader en er zijn twee slachtoffers, tegen wie de plaatselijke gemeenschap een smeercampagne voert.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verhaal heeft ook twee kanten, het is niet zo dat de politie hier partij kiest.
Sinds wanneer zijn ze illegaal dan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:00 schreef pmponer het volgende:
Het luchtpistooltje van de foto (webley tempest) is sowieso een illegaal wapen. (niet zo heel lang geleden nog prima legaal en te koop bij diverse handelaren, ook via internet)
Dat staat niet in de berichtgeving op RTL, daar staat dit:quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:39 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ok, maar ze wisten dat de verdachte een wapen heeft (minimaal, jachtakte)
quote:De politie heeft bij de verdachte meerdere wapens in beslag genomen. Of hij een wapenvergunning had wordt onderzocht.
Nee, maar met een jachtgeweer wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Met een luchtbuks schiet je ook niet zo maar iemand dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |