Ook dit is een aanname, speculatie of mening.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In geen enkel scenario komt Richard er beter vanaf hoor.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat dat verhaal gedebunked is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze was klemgereden staat in het artikel. Of is een aanval ineens minder erg? Ze kon geen kant op.
Allemaal waar enzo. Het enige feit is dat Richard 2 mensen heeft vermoord. Niet wijst op zelfverdediging. Als je met een vuurwapen op pad gaat dan is het gewoon moord met voorbedachte rade.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:05 schreef KreKkeR het volgende:
Even een side-note:
Ondanks dat het artikel van dat Drentse dagblad een goede indicatie is dat die eenzijdige info die op social-media werd verspreid, misschien wel heeeel erg eenzijdig en onjuist was, blijft ook dit artikel hear-say.
Men begint het artikel immers met "het verhaal gaat".
Goed dat er ook een andere hear-say kant van het verhaal wordt verspreid, blijkbaar nodig gezien de snelle conclusies die sommigen trekken. Maar het blijft een onbevestigd verhaal. De ware toedracht, voor zover die achterhaald kan worden, zal waarschijnlijk pas blijken na de rechtszaak.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik kan dat artikel niet lezen dus copy paste mogelijk in een spoiler? 🙂
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
2 mensen met een geweer op diverse locaties doodschieten. Welk scenario wil je hiervoor hebben om het niet op moord met voorbedachte rade te doen laten lijken?quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ook dit is een aanname, speculatie of mening.
Als deze verdachte toerekeningsvatbaar blijkt zal er tzt in de rechtbank duidelijk worden hoe het gelopen is.
Heb er overigens geen enkele behoefte aan om mee te doen aan het roepen van dingen waardoor R.K. er beter of slechter van af komt.
Je neemt om te beginnen al niet een vuurwapen mee op pad opdat je je kunt verdedigen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:16 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe dan ook, ik kan mij maar weinig situaties voorstellen waarin je twee mensen bij hun eigen huis doodschiet uit zelfverdediging. Alleen als je op dat moment zelf wordt aangevallen, maar dat blijkt nog uit niets iig. Je kunt het ook zeker niet uitsluiten. Een getrouwd koppel met twee kinderen doodschieten voor hun eigen huis, dan ben je binnen 5 minuten iig niet weg bij het politiebureau.
Ze zeiden ook ook wel dat je er geen zaken mee moest doen omdat ze altijd moeilijk deden. Er werd gezegd dat de dader al eerder de fout in was gegaan, zonder dat dat gespecifieerd werd. Al met al niet echt negatief, als buren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gesloten, maar goede mensen. Man zette ongevraagd de kliko aan de weg als je hem zelf vergeten was. Vrouw kon leuk over de honden praten. Zoiets.
Ja, dat kunnen mensen wel zeggen, maar dat waren dezelfde mensen die meteen zeiden dat ze achter K. stonden. In dat laatste artikel staat dat de Pool nooit agressief was, maar als iemand niet betaalde stuurde hij een incassobureau. Hij zal vast niet zo sociaal zijn geweest. In dat stuk staat ook:quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Maar ook wel dat je er geen zaken mee moest doen omdat ze altijd moeilijk deden. Er werd gezegd dat de dader al eerder de fout in was gegaan, zonder dat dat gespecifieerd werd.
Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.quote:Maar intussen escaleert het conflict tussen kopers en verkoper. En dan is de 50-jarige K. niet op zijn best, vertellen mensen die hem lang kennen. K. wordt weliswaar omschreven als een lieve en vriendelijke man, maar dreigen of zijn er problemen, dan komt plots een heel andere, verbaal veel agressievere kant naar voren.
Dat zeiden dus zijn voormalige buren die verder wel gematigd positief over ze waren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mensen wel zeggen, maar dat waren dezelfde mensen die meteen zeiden dat ze achter K. stonden. In dat laatste artikel staat dat de Pool nooit agressief was, maar als iemand niet betaalde stuurde hij een incassobureau. Hij zal vast niet zo sociaal zijn geweest. In dat stuk staat ook:
[..]
Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.
Edit: het kan zijn dat ik je comment niet goed heb gelezen, excuus daarvoor.
Naja, als z'n vrouw en dochter nou écht verkracht waren door de Pool. Maar ja, allemaal in het breintje van Richardquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Als je moedwillig twee mensen doodschiet is er echt geen enkele nuance te verzinnen om de waarheid van beide kanten te willen horen voordat je je uit kunt spreken over de ze zaak.
Dat jochie voelt zich voor altijd schuldig dat hij de deur open heeft gedaan. Wat een duivel is die K. Het maakt het nog eens achterlijker dat die vent zelf ook nog eens kinderen heeft.quote:
Er liep dan ook een rechtszaak.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mensen wel zeggen, maar dat waren dezelfde mensen die meteen zeiden dat ze achter K. stonden. In dat laatste artikel staat dat de Pool nooit agressief was, maar als iemand niet betaalde stuurde hij een incassobureau. Hij zal vast niet zo sociaal zijn geweest. In dat stuk staat ook:
[..]
Dus ja, ze zullen vast beide een beetje kinderachtig hebben gedaan, maar sleep elkaar dan voor de rechter.
Edit: het kan zijn dat ik je comment niet goed heb gelezen, excuus daarvoor.
Een duivel nog welquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:51 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Dat jochie voelt zich voor altijd schuldig dat hij de deur open heeft gedaan. Wat een duivel is die K. Het maakt het nog eens achterlijker dat die vent zelf ook nog eens kinderen heeft.
Nou, je kunt het niet uitsluiten, zijn vrouw heeft wel degelijk gezegd dat ie te ver ging en zij hem heeft geprobeerd op andere gedachten te brengen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een duivel nog wel![]()
Die gast heeft psychisch een steekje los. Het is niet dat hij na die moorden fluitend wegfietste en wat schaapjes ging aaien.
Of verwacht je dat ie vooraf z'n vrouw ingelicht heeft: "ik ga eerst dat wijf klemrijden, die schiet ik door d'r kop. Daarna bel ik aan, hopelijk dat dat rotjong open, en dan maak ik z'n vader af waar hij bi staat. Muhhahahahahahaha"
Dat zou het nog steeds niet rechtvaardigen om er Amerikaanse toestanden op na te houden natuurlijkquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja, als z'n vrouw en dochter nou écht verkracht waren door de Pool. Maar ja, allemaal in het breintje van Richard
Hij heeft haar waarschijnlijk wel ingelicht over het maken van een video voor Facebookquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een duivel nog wel![]()
Die gast heeft psychisch een steekje los. Het is niet dat hij na die moorden fluitend wegfietste en wat schaapjes ging aaien.
Of verwacht je dat ie vooraf z'n vrouw ingelicht heeft: "ik ga eerst dat wijf klemrijden, die schiet ik door d'r kop. Daarna bel ik aan, hopelijk doet dat rotjong open, en dan maak ik z'n vader af waar hij bij staat. Muhhahahahahahaha, zet jij de aardappels vast klaar schat"
Mwah, letterlijk die situatie kan ik me wel wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zou het nog steeds niet rechtvaardigen om er Amerikaanse toestanden op na te houden natuurlijk
Je draait het nu een beetje om allemaal. Juist als hij na de moord doodleuk de schaapjes was gaan aaien kun je spreken van een steekje los. Deze man wist dondersgoed waar hij mee bezig was. Het feit ook dat beide menen binnen een paar minuten van elkaar af live te gaan op Facebook ziet er eerder uit als voorbedachte rade (al is dat natuurlijk meer een aanname). Hoezo is de eerste reactie, als je weet dat je man 2 mensen heeft omgelegd, dat meteen goed te praten met een 2e filmpje? Het zal mijn voorstellingsvermogen wel zijn maar het is tamelijk bizar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een duivel nog wel![]()
Of verwacht je dat ie vooraf z'n vrouw ingelicht heeft: "ik ga eerst dat wijf klemrijden, die schiet ik door d'r kop. Daarna bel ik aan, hopelijk doet dat rotjong open, en dan maak ik z'n vader af waar hij bij staat. Muhhahahahahahaha, zet jij de aardappels vast klaar schat"
Geen enkele reden om er lichtzinnig mee om te gaan. Als is de duivel natuurlijk meer spreekwoordelijk uitgedrukt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:05 schreef matthijst het volgende:
Ging me om de term "duivel" omdat dat kind erbij was.
Ja, het is kut, maar sjongejonge, beetje aan het doorslaan. Overdramatisch.
Dude is gesnapt en heeft 2 mensen afgeschoten.
Ik ben bang dat het sommige die-hards alleen maar bevestiging zal geven mbt hun gedachte dat de overheid tegen ze is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geen enkele reden om er lichtzinnig mee om te gaan. Als is de duivel natuurlijk meer spreekwoordelijk uitgedrukt.
Hopelijk wordt met de strafbepaling duidelijk gemaakt dat we in Nederland niet zo met elkaar om gaan en mag het voor de volgers van Richard duidelijk zijn dat deze actie op geen enkele manier te rechtvaardigen of te nuanceren valt.
Die mensen zijn niet meer te redden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het sommige die-hards alleen maar bevestiging zal geven mbt hun gedachte dat de overheid tegen ze is.
Ik zou echt graag willen dat we uiteindelijk helderheid krijgen in de exacte toedracht en dat dit ook goed doordringt tot de "harde kern Richard volgers". En dat ze daarmee hoogstwaarschijnlijk beseffen hoe fout ze zaten.
Maar goed, ik zou ook graag vrede op aarde willen, dus tsja, wat ik wil, gebeurt helaas niet altijd
quote:drdis11
17h ago
[...]
Toevallig kende ik de man, het zij oppervlakkig, en ik kan me wel vinden in de bewoordingen die over het algemeen over hem genoemd worden: hele rustige vriendelijke man die de boel goed op orde had en het wat rustiger aan ging doen, omdat hij net een herseninfarct had gehad.
https://www.reddit.com/r/(...)ident_weiteveen_man/
quote:Y350
15h ago
Wel relevante info die je hier noemt, een herseninfarct kan bij sommigen veel invloed hebben op de persoonlijkheid en vooral de manier waarop men omgaat met emotionele gebeurtenissen
https://www.reddit.com/r/(...)ident_weiteveen_man/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |