abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2023 @ 20:09:20 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211802054
pi_211802065
Allemaal veel te simplistisch. Er is niet n islam, niet n interpretatie van heilige boeken en niet n Sharia.

Het probleem is de ultraconservatieve, wahabitische variant, die ook gretig vanuit Saudi-Arabi verspreid wordt en waar veel te veel Westerlingen blind voor zijn. Het is echter onzin dat er zoiets is als 'de islam'.

Het feit dat er meerdere stromingen zijn toont dat ook aan, dat kan enkel wanneer men over interpretatie van mening verschilt.

Tevens zijn juist liberale moslims het eerst de sjaak wanneer de haatbaarden aan de macht zijn; zie Irak, zie Syri. Moslims en zeker Alevieten, Sji'ieten en Soefi's die dat soort terreur ontvluchten zou je juist moeten helpen. En ongelovigen, 'afvalligen' en anders-gelovigen uit die streken al helemaal.

Hetgeen Wilders' Marokkanen-uitspraak niet alleen achterlijk maakt (dat was het al), maar ook indruist tegen zijn eigen zogenaamde ideaal: het bestrijden van die religie. Etniciteit zou daar los van moeten staan (genoeg achterlijke super-blanke Europeanen die naar Syri zijn afgereisd om als bekeerling huis te houden).

Legio mensen uit die contreien die maar wat graag vrijheid willen.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 28-12-2023 20:16:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 december 2023 @ 20:11:07 #3
498210 KoningWouter
pi_211802089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allemaal veel te simplistisch. Er is niet n islam, niet n interpretatie van heilige boeken en niet n Sharia.

Het probleem is de ultraconservatieve, wahabitische variant, die ook gretig vanuit Saudi-Arabi verspreid wordt en waar veel te veel Westerlingen blind voor zijn. Het is echter onzin dat er zoiets is als 'de islam'.

Het feit dat er meerdere stromingen zijn toont dat ook aan, dat kan enkel wanneer men over interpretatie van mening verschilt.
Ja daar heb je wel gelijk in. (Ben ook geen Islam expert)

Maar waarom zijn er dan zo weinig Moslims die openlijk de Jihad afkeuren?

Waarom zagen/zien we geen demonstraties tegen Hamas bijvoorbeeld? Zowel in Gaza als hier in het westen.
pi_211802129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Waren zagen/zien we geen demonstraties tegen Hamas bijvoorbeeld? Zowel in Gaza als hier in het westen.
Omdat ook jihad multi-interpretabel is; strijd met jezelf, of enkel wanneer je aangevallen wordt.

Dat er wel een enorme groepsdrang en dwang heerst is zeker waar; de wijze waarop men in Westerse steden massaal de been op gaat voor Gaza maar stil blijft omtrent Pakistan - waar miljoenen Afghanen uitgezet worden, terug de hel van de Taliban in - Iran, Soedan en West-Sahara geeft aan dat op dat punt er nog
wel wat zelfrefelctie te realiseren is.

De gelederen sluiten zich bij elke vorm van kritiek. Net als bij katholieken en protestanten hier destijds. Het is dan ook mijn stille hoop dat de Verlichting snel binnen de islam aanbreekt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 december 2023 @ 20:16:49 #5
498210 KoningWouter
pi_211802202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat ook jihad multi-interpretabel is; strijd met jezelf, of enkel wanneer je aangevallen wordt.

Dat er wel een enorme groepsdrang en dwang heerst is zeker waar; de wijze waarop men in Westerse steden massaal de been op gaat voor Gaza maar stil blijft omtrent Pakistan - waar miljoenen Afghanen uitgezet worden, terug de hel van de Taliban in - Iran, Soedan en West-Sahara geeft aan dat op dat punt er nog wel wat zelfrefelctie te realiseren is.
Daarom heb ik het ook over het drieluik Jihad.

(Heb ik laatst geleerd van een Moslim)

Er zijn drie stromingen binnen de Jihad.

De strijd met jezelf
(nog een die ik niet meer weet)
en de gewapende strijd

Niet elke moslim voert elk deel van het drieluik uit. Maar het valt me op dat het derde deel ook niet wordt afgekeurd.

Als de Palestijnen in Gaza bijvoorbeeld nou eens zouden opstaan tegen Hamas en zeggen dit willen we niet. Dan zouden we al direct een stuk dichter bij vrede zijn bijvoorbeeld. En ik begrijp dat er ook angst heerst. Het tegen onderdrukkende leiding opnemen vergt moed en offers. Maar toch zou je dat wel verwachten.
pi_211802461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Waarom zagen/zien we geen demonstraties tegen Hamas bijvoorbeeld? Zowel in Gaza als hier in het westen.
Omdat Israel een gezamenlijke vijand is van bijna alle moslims en moslimlanden. En het zijn Joden.
  donderdag 28 december 2023 @ 20:30:39 #7
498210 KoningWouter
pi_211802617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:25 schreef oblo het volgende:

[..]
Omdat Israel een gezamenlijke vijand is van bijna alle moslims en moslimlanden. En het zijn Joden.
Dan keur je als doorsnee Palestijn de Jihad in Gaza toch goed? Waarom zijn er hier dan zoveel pro-Palestina demonstraties. Die keuren dan indirect de gewapende strijd dan toch ook goed?
pi_211802666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:25 schreef oblo het volgende:

[..]
Of het jodenhaat is lijkt me moeilijk te bewijzen; dat er wel sprake is van een enorme kortzichtigheid wanneer het dit soort conflicten betreft is wel waar. Daarom neem ik die Pro-Palestina marsen hier ook niet serieus; het gaat namelijk niet om Palestina, of het leed aldaar. Het zijn politiek-religieus-sociale manifestaties.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 december 2023 @ 20:41:39 #9
498210 KoningWouter
pi_211802899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of het jodenhaat is lijkt me moeilijk te bewijzen; dat er wel sprake is van een enorme kortzichtigheid wanneer het dit soort conflicten betreft is wel waar. Daarom neem ik die Pro-Palestina marsen hier ook niet serieus; het gaat namelijk niet om Palestina, of het leed aldaar. Het zijn politiek-religieus-sociale manifestaties.
Dat kun je wel niet serieus nemen. Maar het is eigenlijk wel een ontzettend zorgwekkend dat er overal ter wereld in Westerse democratien demonstraties zijn voor een volk dat een gewapende strijd steunt.

Dat op 7 oktober vanuit het niets 1400 Israli's heeft vermoord. Daar hoor je ze niet eens over. Het is "From the river to the sea, Palastine will be free"

Overal ter wereld anti-semitisme en ze kunnen het blijkbaar maken zonder gestraft te worden.

En dan heb ik het nog niet eens over die ontzettende groep useful idiots die als Westerling gaan mee doen met zo'n demonstratie. :')
pi_211803031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dan keur je als doorsnee Palestijn de Jihad in Gaza toch goed?
Ja.
quote:
Waarom zijn er hier dan zoveel pro-Palestina demonstraties. Die keuren dan indirect de gewapende strijd dan toch ook goed?
Geen idee hoeveel moslims in Nederland een gewapende strijd goedkeuren, maar sowieso niet weinig. Als je begrijpt dat vrijwel alle moslimlanden in verschillende maten vijandig tegenover Israel staan, dan is het toch niet zo gek dat je dat sentiment ook bij moslims in het westen ziet?
  donderdag 28 december 2023 @ 20:49:35 #11
498210 KoningWouter
pi_211803127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:46 schreef oblo het volgende:

[..]
Ja.
[..]
Geen idee hoeveel moslims in Nederland een gewapende strijd goedkeuren, maar sowieso niet weinig. Als je begrijpt dat vrijwel alle moslimlanden in verschillende maten vijandig tegenover Israel staan, dan is het toch niet zo gek dat je dat sentiment ook bij moslims in het westen ziet?
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid? En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?
pi_211803227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat kun je wel niet serieus nemen. Maar het is eigenlijk wel een ontzettend zorgwekkend dat er overal ter wereld in Westerse democratien demonstraties zijn voor een volk dat een gewapende strijd steunt.

Dat op 7 oktober vanuit het niets 1400 Israli's heeft vermoord. Daar hoor je ze niet eens over. Het is "From the river to the sea, Palastine will be free"

Overal ter wereld anti-semitisme en ze kunnen het blijkbaar maken zonder gestraft te worden.

En dan heb ik het nog niet eens over die ontzettende groep useful idiots die als Westerling gaan mee doen met zo'n demonstratie. :')
Kwam onlangs deze reactie tegen op Facebook. Het mokkel dat het schreef schijnt zelfs te studeren aan de EUR..

"7 oktober is zelf allemaal ingepland door Isral en Amerika want door hun is de Hamas uitgevonden, dit allemaal is van te voren geregeld en ingepland om de Palestijnse volk zwart te maken, terwijl de Hamas zelf Amerika en Isral is. De Palestijnen hebben geen eens wapens om terug te kunnen vechten, we spreken hier dus niet over een oorlog maar over 75 jaar lang genocide op de Palestijnse onschuldige burgers!"

Voor deze vrouw staan echt 72 grootgeschappen mannen klaar in het Paradijs. Haar plekje is echt wel veiliggesteld door haar post.
  donderdag 28 december 2023 @ 20:53:33 #13
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211803228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid?
Moest ook even denken aan het interview met Stephan van Baarle van Denk na de verkiezingsuitslagen.
Waar gelijk die mafketels op de achtergrond met Palestijnse vlaggen liepen te zwaaien.
pi_211803239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist heel makkelijk te bewijzen, want in moslimlanden is Jodenhaat een groot fenomeen. Alleen al honderden filmpjes op youtube van tv shows waar ze de meest belachelijke complottheorien over Joden verkondigen. Natuurlijk is vijandigheid tegenover Israel niet alleen door Jodenhaat, maar in moslimlanden is het een belangrijke versterker.
pi_211803260
quote:

[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft
Ook, maar we kunnen er vooral uit concluderen dat islam in het algemeen op geen enkele manier een positieve bijdrage levert aan de wereld en het welzijn ervan. Logisch ook, als je van kinds af aan aan kinderen gaat vertellen dat ze speciaal zijn en dat mensen die geen moslims zijn 'anders' zijn. Moet je niet vreemd opkijken als ze de mensen die anders zijn anders gaan behandelen.
Conscience do cost.
  donderdag 28 december 2023 @ 20:56:00 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211803298
quote:

[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid? En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?
PVV stemmen helpt ook niet , maar het is goed te weten dat ze elkaar ook flink kunnen uitmoorden in naam van een stroming binnen de islam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 december 2023 @ 20:58:20 #17
323876 michaelmoore
pi_211803356
quote:
8s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:54 schreef ems. het volgende:

[..]
Ook, maar we kunnen er vooral uit concluderen dat islam in het algemeen op geen enkele manier een positieve bijdrage levert aan de wereld en het welzijn ervan. Logisch ook, als je van kinds af aan aan kinderen gaat vertellen dat ze speciaal zijn en dat mensen die geen moslims zijn 'anders' zijn. Moet je niet vreemd opkijken als ze de mensen die anders zijn anders gaan behandelen.
Jammer dat ze wel aan gevaarlijke wapens kunnen komen omdat er ook landen bij zijn die barsten van de olie

het is echt tijd dat we helemaal van fossiel afgaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211803448
quote:

[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid?
In het westen vooral. Ik denk ook niet dat iemand dat ontkent. Maar vergeet niet dat radicalisme gevaarlijk is in elke religie, dus ook in Israel heb je een gevaarlijke groep joodse radicalen.
quote:
En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?
Nee dat denk ik niet. Je moet een duidelijk verschil maken tussen radicalen en de rest van de religieuzen. Het is imo juist belangrijk om de normale mensen niet uit te sluiten en niet op een hoopje met de radicalen te gooien.
  donderdag 28 december 2023 @ 21:05:32 #19
498210 KoningWouter
pi_211803552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:01 schreef oblo het volgende:

[..]
In het westen vooral. Ik denk ook niet dat iemand dat ontkent. Maar vergeet niet dat radicalisme gevaarlijk is in elke religie, dus ook in Israel heb je een gevaarlijke groep joodse radicalen.
[..]
Nee dat denk ik niet. Je moet een duidelijk verschil maken tussen radicalen en de rest van de religieuzen. Het is imo juist belangrijk om de normale mensen niet uit te sluiten en niet op een hoopje met de radicalen te gooien.
Klopt.

Maar is iemand die zich niet distantieert van de gewapende strijd niet ook radicaal?
pi_211803768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt.

Maar is iemand die zich niet distantieert van de gewapende strijd niet ook radicaal?
Als we het over hamas hebben? Dan ben ik het met je eens.
  donderdag 28 december 2023 @ 21:15:04 #21
498210 KoningWouter
pi_211803836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:12 schreef oblo het volgende:

[..]
Als we het over hamas hebben? Dan ben ik het met je eens.
Of zaken zoals Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Kerstmarkt Berlijn en noem de hele handel maar op.

Ik heb nog nooit een Moslim daar afstand van zien nemen en zeggen: dit is niet mijn Islam.

Waarom is dat?
pi_211804243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Of zaken zoals Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Kerstmarkt Berlijn en noem de hele handel maar op.

Ik heb nog nooit een Moslim daar afstand van zien nemen en zeggen: dit is niet mijn Islam.

Waarom is dat?
Ik wel hoor. Ik denk dat het essentieel is om te begrijpen dat gewone moslims (net als een gewone andere groep in Nederland) zulk soort aanslagen afkeurt en verafschuwt, maar waarom zou een gewone moslim zich verantwoordelijk moeten voelen voor of andere geradicaliseerde gek die een aanslag pleegt? Ik denk dat als je bij elke aanslag van moslims verwacht dat ze dat publiekelijk afkeuren en er tegen demonstreren alsof iedere moslim een woordvoerder van de islam is dat dat onredelijk is.
  donderdag 28 december 2023 @ 21:33:05 #23
498210 KoningWouter
pi_211804321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:30 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik wel hoor. Ik denk dat het essentieel is om te begrijpen dat gewone moslims (net als een gewone andere groep in Nederland) zulk soort aanslagen afkeurt en verafschuwt, maar waarom zou een gewone moslim zich verantwoordelijk moeten voelen voor of andere geradicaliseerde gek die een aanslag pleegt? Ik denk dat als je bij elke aanslag van moslims verwacht dat ze dat publiekelijk afkeuren en er tegen demonstreren alsof iedere moslim een woordvoerder van de islam is dat dat onredelijk is.
Omdat het toch vanuit jouw geloof wordt gedaan. Lijkt me wel dat je daar actief afstand van kunt doen als het je wordt gevraagd.

En nu je het zegt denk ik ook dat ik wel eens mensen afstand heb horen nemen dus dat neem ik dan terug.

Laten we maar hopen dat het verlichte Westen deze mensen kan matigen zodat we niet meer van die middeleeuwse taferelen hoeven mee te maken. :)
pi_211804952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat het toch vanuit jouw geloof wordt gedaan. Lijkt me wel dat je daar actief afstand van kunt doen als het je wordt gevraagd.

En nu je het zegt denk ik ook dat ik wel eens mensen afstand heb horen nemen dus dat neem ik dan terug.

Laten we maar hopen dat het verlichte Westen deze mensen kan matigen zodat we niet meer van die middeleeuwse taferelen hoeven mee te maken. :)
Ik heb het idee dat groepen steeds scherper tegenover elkaar staan, dat de samenleving individualistischer wordt en dat Nederland faalt met integratie van nieuwkomers. Dus ik weet niet hoeveel er terecht komt van dat matigen. Wat denk jij?
pi_211805194
quote:

[..]

Waarom is dat?
Dan ben je echt enorm blind en doof geweest.
  donderdag 28 december 2023 @ 22:15:13 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211805393
quote:

[..]

Waarom is dat?
Ik denk omdat je onder een steen geleefd hebt.
Huilen dan.
pi_211805478
Ik ben blij dat we Koning Willem Alexander hebben in Nederland en niet KoningWouter
pi_211805963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat fijn dat jullie een overvloed aan linkjes enz meegeven.
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 22:40:22 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211806145
quote:
4s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211806555
quote:
88s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat is dit?
pi_211806768
quote:

[..]
Dan moet het een koud kunstje zijn je claim te onderbouwen met links en bronnen, veel succes.
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 23:03:45 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211806838
quote:
4s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Wat is dit?
moslims tegen terreur

het mag imo wat vaker maar als je zegt dat je het nooit hebt gezien dan leef je imo ook onder een steen

aan de andere kant ga ik ook niet de straat op als een of andere mafkees in de VS een school leegschiet ofzo, ik ga er vanuit dat iedereen er wel van overtuigd is dat dat niet helemaal de bedoeling is
pi_211806992
quote:
Stijfje gekregen.

quote:
88s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
moslims tegen terreur

het mag imo wat vaker maar als je zegt dat je het nooit hebt gezien dan leef je imo ook onder een steen
Sorry, maar tegen n enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.

Gaat m niet worden zo.
pi_211807313
quote:
4s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Stijfje gekregen.
[..]
Sorry, maar tegen n enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.

Gaat m niet worden zo.
Hopelijk kan Europa nog gered worden.

En anders met zijn allen vluchten naar Canada.
  donderdag 28 december 2023 @ 23:38:17 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211807836
quote:
4s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]
Het heeft toch geen zin. Maar goed, tegen beter weten in:

https://www.volkskrant.nl(...)re-aanslag~bb258170/

https://www.sp.nl/nieuws/2014/08/samen-leven-tegen-extremisme

twitter

https://platformins.nl/een-eind-aan-terreur/#more-%27

https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

https://www.timesofisrael(...)-brak-terror-attack/

https://www.timesofisrael(...)ween-jews-and-arabs/

https://www.nu.nl/algemee(...)en-tegen-geweld.html

Nou kan ik nog wel even doorgaan hoor, maar je mag nu jezelf gaan informeren. Moslims, of islamitische organisaties, die zich uitspreken tegen terreur is heus niet zo'n zeldzaam fenomeen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 28-12-2023 23:54:13 ]
Huilen dan.
pi_211808702
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het heeft toch geen zin. Maar goed, tegen beter weten in:

https://www.volkskrant.nl(...)re-aanslag~bb258170/

https://www.sp.nl/nieuws/2014/08/samen-leven-tegen-extremisme

[ twitter ]

https://platformins.nl/een-eind-aan-terreur/#more-%27

https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

https://www.timesofisrael(...)-brak-terror-attack/

https://www.timesofisrael(...)ween-jews-and-arabs/

https://www.nu.nl/algemee(...)en-tegen-geweld.html

Nou kan ik nog wel even doorgaan hoor, maar je mag nu jezelf gaan informeren. Moslims, of islamitische organisaties, die zich uitspreken tegen terreur is heus niet zo'n zeldzaam fenomeen.
Hoi troll, inderdaad tegen beter weten in, want ik heb al eens moeite gedaan om jou te voorzien van inhoudelijke repliek in een uitgebreide post, waar jij je toen verder geen houding wist te geven als ''niet gelezen''.

Maar de ham (hahaha)vraag;

quote:
Waar is hier de zelfreflectie?

Nergens. En dat is juist datgene wat ik zoek. Maar helaas. Nergens. Nergens is er bij ''alles-islam'' enige vorm van zelf reflectie te bespeuren waarbij moslims aangeven dat het tijd word om eens in de spiegel te kijken.

Of heb je daar ook linkjes van? Nou, graag dan!
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:01:59 #38
498210 KoningWouter
pi_211812041
quote:

[..]
Ja ik zeg toch later dat ik dat toch wel heb gehoord. Dat neem ik dus terug.
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:03:51 #39
498210 KoningWouter
pi_211812062
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat groepen steeds scherper tegenover elkaar staan, dat de samenleving individualistischer wordt en dat Nederland faalt met integratie van nieuwkomers. Dus ik weet niet hoeveel er terecht komt van dat matigen. Wat denk jij?
Nou aangezien we steeds meer zien dat vooral de Islam een parallelle samenleving aan het worden is en de instroom in plaats van integratie denk ik dat we te hard importeren om als verlicht Westen de Islam te doen matigen.
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:05:13 #40
498210 KoningWouter
pi_211812069
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja ik nam mijn woorden toch al terug.
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:05:35 #41
498210 KoningWouter
pi_211812071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:18 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben blij dat we Koning Willem Alexander hebben in Nederland en niet KoningWouter
En ik ben blij dat ik niet de positie van koning heb. :D
pi_211812138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Heb ook nog nooit een Nederlandse christenen ontmoet die zich excuseerde voor het geweld in Noord Ierland tussen de protestanten en katholieken.
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:17:01 #43
498210 KoningWouter
pi_211812176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Heb ook nog nooit een Nederlandse christenen ontmoet die zich excuseerde voor het geweld in Noord Ierland tussen de protestanten en katholieken.
Dit is voor mijn tijd. Daar weet ik helaas te weinig van van het hoe en waarom.

Lijkt me als ze handelen uit naam van de bijbel dat je best verantwoordelijkheid kunt nemen en kunt zeggen dat je de bijbel toch even anders interpreteert als daar naar gevraagd wordt.
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:19:55 #44
323876 michaelmoore
pi_211812196
quote:

[..]
Je kunt sowieso concluderen dat de islam steeds extremer wordt ook in Turkije , waar nu ook op alle scholen IMAMS worden aangesteld

https://www.telegraaf.nl/(...)en-we-nooit-toestaan
pi_211812279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dit is voor mijn tijd. Daar weet ik helaas te weinig van van het hoe en waarom.

Lijkt me als ze handelen uit naam van de bijbel dat je best verantwoordelijkheid kunt nemen en kunt zeggen dat je de bijbel toch even anders interpreteert als daar naar gevraagd wordt.
Misschien moeten we dan het christelijk geweld in de Centraal Afrikaanse Republiek pakken, dat is we van jouw tijd.

Het lijkt mij voor de meeste gelovige zelf zo evident dat hij/zij het geloof niet ziet als excuus om zulke wandaden te verrichten. Maar tegelijk vind ik dat ik mij hiermee enorm op glad ijs bevindt, ben zelf namelijk niet gelovig en spreek dus vanuit mijn onderbuik en dit is nu juist hetgeen wat ik bij jou zo lastig vindt.
pi_211812341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:03 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou aangezien we steeds meer zien dat vooral de Islam een parallelle samenleving aan het worden is en de instroom in plaats van integratie denk ik dat we te hard importeren om als verlicht Westen de Islam te doen matigen.
Hoe denk je dat we dat op kunnen lossen naast een immigratiestop?
pi_211812374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:30 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat moet de islam toch echt vooral zelf doen, net zoals wij dat deden tijdens de Verlichting.
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:36:40 #48
498210 KoningWouter
pi_211812423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien moeten we dan het christelijk geweld in de Centraal Afrikaanse Republiek pakken, dat is we van jouw tijd.

Het lijkt mij voor de meeste gelovige zelf zo evident dat hij/zij het geloof niet ziet als excuus om zulke wandaden te verrichten. Maar tegelijk vind ik dat ik mij hiermee enorm op glad ijs bevindt, ben zelf namelijk niet gelovig en spreek dus vanuit mijn onderbuik en dit is nu juist hetgeen wat ik bij jou zo lastig vindt.
Waar staat er dan in de bijbel dat er strijd gevoerd moet worden? Want als dat er zou staan en ik gelovig zou zijn dan zou ik me wel degelijk actief willen distantiren van hun interpretatie.

Ik ben ook niet gelovig maar heb wel op een Christelijke basisschool gezeten. Ik kan me niet herinneren daar iets mee te hebben gekregen dat er werd opgeroepen tot een strijd tegen "ongelovigen" in de bijbel.

Anders dan in de Koran.

En wat bedoel je met: "dat je bij mij zo lastig vindt"?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoningWouter op 29-12-2023 09:44:52 ]
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:38:34 #49
498210 KoningWouter
pi_211812450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:30 schreef oblo het volgende:

[..]
Nou vooral die immigratiestop dus en het tijd geven.

Wellicht helpen met nieuwe versies van de Koran waarin zaken net even anders verwoord worden net zoals met de bijbel werd gedaan. (Hopelijk accepteren ze dit dan, geen idee) Maar nu kom ik weer met een oplossing waarvan ik denk meh.

Het is vooral stoppen met importeren en het tijd geven op dit moment worden we overlopen en gaat het in de toekomst andersom. Dan worden wij verlichtenen onderworpen aan de Sharia.
pi_211812543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat moet de islam toch echt vooral zelf doen, net zoals wij dat deden tijdens de Verlichting.
In principe wel, daar ben ik het met je eens. Maar in het belang van Nederland en de samenleving moet je als overheid en individu kijken hoe ja dat kan aanwakkeren en bevorderen.
pi_211812859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 19:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag.
Die vraag is irrelevant, het nieuws dat we van de media krijgen over de islam aanhangers en landen is toch bewijs genoeg?
Met dat antwoord moet je het maar doen.
  Moderator vrijdag 29 december 2023 @ 10:23:43 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211813217
quote:

[..]
Stijfje gekregen.
[..]

Gaat m niet worden zo.
Er werd gevraagd om een moslim die zich tegen die onzin uitspreekt

Daar is er een

Wat jij verder allemaal kunt vinden was de vraag niet
pi_211813302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:43 schreef oblo het volgende:

[..]
In principe wel, daar ben ik het met je eens. Maar in het belang van Nederland en de samenleving moet je als overheid en individu kijken hoe ja dat kan aanwakkeren en bevorderen.
We zouden als eerste moeten stoppen met het subsidiren van openbare zaken gestoeld op religieuze gronden.
pi_211813630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waar staat er dan in de bijbel dat er strijd gevoerd moet worden? Want als dat er zou staan en ik gelovig zou zijn dan zou ik me wel degelijk actief willen distantiren van hun interpretatie.
Wreek de Isralieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kananieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samul 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).
Bron

Ik weet niet hoe expliciet de Koran is, maar de bijbel is nou ook niet het toonbeeld van liefdadigheid, het schets niet echt een Anton Pieck wereld.
quote:
Ik ben ook niet gelovig maar heb wel op een Christelijke basisschool gezeten. Ik kan me niet herinneren daar iets mee te hebben gekregen dat er werd opgeroepen tot een strijd tegen "ongelovigen" in de bijbel.

Anders dan in de Koran.

En wat bedoel je met: "dat je bij mij zo lastig vindt"?
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.
pi_211813664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wreek de Isralieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kananieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samul 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).
Bron

Ik weet niet hoe expliciet de Koran is, maar de bijbel is nou ook niet het toonbeeld van liefdadigheid, het schets niet echt een Anton Pieck wereld.
[..]
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.
Het Oude Testament is vrij doemdenkende ja. Het nieuwe Testament is een stuk vergevingsgezind. Is ook in een andere tijd en onder andere omstandigheden geschreven.
pi_211813872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
We zouden als eerste moeten stoppen met het subsidiren van openbare zaken gestoeld op religieuze gronden.
Zoals? Maar dat lijkt me geen slecht idee.
pi_211813904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:05 schreef oblo het volgende:

[..]
Zoals? Maar dat lijkt me geen slecht idee.
Onderwijs comes to mind. Alleen is Wilders daar niet voor, dan moet je bij partijen als D66 en GroenLinks zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211814005
quote:

[..]
Stijfje gekregen.
[..]

Gaat m niet worden zo.
Ik ben relatief rechts als het gaat om immigratie, en de invloed van islam in het westen. Maar ik snap niet goed waarom je van moslims zou verwachten dat ze openbaar verontwaardiging laten zien vanwege een misdaad van iemand die ook moslim was/is.

Je bent toch verantwoordelijk over je eigen daden? begrijp mij niet verkeerd, het staat sympathiek. Maar het is geen moeten toch?
pi_211814101
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Onderwijs comes to mind. Alleen is Wilders daar niet voor, dan moet je bij partijen als D66 en GroenLinks zijn.
Subsidieert de overheid dan expliciet godsdienstleer? Dat is toch vooral de keuze van de school en de ouders die hun kind naar die school sturen? Lijkt me ook niet iets wat je moet willen verbieden.
pi_211814182
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Subsidieert de overheid dan expliciet godsdienstleer? Dat is toch vooral de keuze van de school en de ouders die hun kind naar die school sturen? Lijkt me ook niet iets wat je moet willen verbieden.
Dat doen ze impliciet voor zover ik weet, maar het is wel godsdienstles uit de pot van subsidie die een school krijgt en het kunnen stellen van criteria.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-12-2023 11:32:48 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211814359
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 10:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Die vraag is irrelevant, het nieuws dat we van de media krijgen over de islam aanhangers en landen is toch bewijs genoeg?
Met dat antwoord moet je het maar doen.
Nee, die vraag is niet irrelevant en staat nog

Jij koppelt twee dingen aan elkaar (iemand die geweigerd word als asielzoeker en een mogelijke reactie van IS terreur erop) totaal geen logisch verband.

Daarom.. geef eens antwoord op dat verband, heb je een voorbeeld van iemand die moest vertrekken en daarop iemand vond die zich vrijwillig wil opblazen of in staat is om terreur te plegen omdat iemand wordt geweigerd.

We wachten nog steeds op antwoord.
pi_211814511
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat doen ze impliciet voor zover ik weet, maar het is wel godsdienstles uit de pot van subsidie die een school krijgt en het kunnen stellen van criteria.
Lijkt me echt een hele slechte keuze. Misschien Godsdienstleer niet mee laten wegen in te behalen punten ofzo, maar compleet schrappen vind ik een slechte zaak.
pi_211814663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Lijkt me echt een hele slechte keuze. Misschien Godsdienstleer niet mee laten wegen in te behalen punten ofzo, maar compleet schrappen vind ik een slechte zaak.
Als je vindt dat scholen godsdienstles zouden moeten geven, kun je dat ook doen vanuit academisch perspectief, niet vanuit je eigen zuil an sich. En dan zouden openbare scholen dat dus ook in hun curriculum mee nemen.

Niet dat ikzelf een hele hard mening hierin heb, je hebt zo te zien meer wat te bespreken met Scorpie en/of oblo.
pi_211814982
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nee, die vraag is niet irrelevant en staat nog

Jij koppelt twee dingen aan elkaar (iemand die geweigerd word als asielzoeker en een mogelijke reactie van IS terreur erop) totaal geen logisch verband.

Daarom.. geef eens antwoord op dat verband, heb je een voorbeeld van iemand die moest vertrekken en daarop iemand vond die zich vrijwillig wil opblazen of in staat is om terreur te plegen omdat iemand wordt geweigerd.

We wachten nog steeds op antwoord.
Vind het wel goed met jou o.a. Wilders wordt ernstig bedreigd en moet worden beveiligd omdat hij geen islamisering wil.
En jij stelt daarover vragen, die door dat gegeven al beantwoord zijn.
  vrijdag 29 december 2023 @ 12:01:57 #65
498210 KoningWouter
pi_211814992
quote:

[..]
Bron

[..]
Ik zal proberen er wat op let letten.
  vrijdag 29 december 2023 @ 12:09:19 #66
498210 KoningWouter
pi_211815085
quote:

[..]
Bron
Daarom stelde ik ook voor de Koran te herschrijven. Maar ik ben bang dat dat niet in goede aarde valt.
pi_211815113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 10:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er werd gevraagd om een moslim die zich tegen die onzin uitspreekt

Daar is er een

Wat jij verder allemaal kunt vinden was de vraag niet
Nee, daar werd niet om gevraagd.
  Moderator vrijdag 29 december 2023 @ 12:37:35 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211815580
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee, daar werd niet om gevraagd.
Ok dan niet, maakt me verder niet zoveel uit
pi_211815943
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daarom stelde ik ook voor de Koran te herschrijven. Maar ik ben bang dat dat niet in goede aarde valt.
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…
Stromingen die overigens ook de verlichting afwijzen.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:00:25 #70
498210 KoningWouter
pi_211815988
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…
Dan is het kansloos :')

Wellicht dat ze onderlinge strijd krijgen als ze wat vertakkingen maken.

Divide and conquer zeg maar. Maar dan hebben we alsnog de hele wereld in de fik.

Dan maar een stop op immigratie en hopen op dat de Verlichting zijn werk kan doen.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:05:08 #71
498210 KoningWouter
pi_211816078
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Verder is het toch ook te zot voor woorden.

"Het letterlijke woord van God" :') En daar dan meerdere versies van met verschillende interpretaties.

Abrahamse religies zijn gewoon "af". Echt achterlijk en gevaarlijk.
pi_211816192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Verder is het toch ook te zot voor woorden.

"Het letterlijke woord van God" :') En daar dan meerdere versies van met verschillende interpretaties.

Abrahamse religies zijn gewoon "af". Echt achterlijk en gevaarlijk.
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:13:06 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211816206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.
Hoezo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211816229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoezo?
Waarom je je tot gelovigen moet verhouden? Omdat je er in een samenleving nu eenmaal mee te maken hebt.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211816250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Vind het wel goed met jou o.a. Wilders wordt ernstig bedreigd en moet worden beveiligd omdat hij geen islamisering wil.
En jij stelt daarover vragen, die door dat gegeven al beantwoord zijn.
Je haalt er allemaal dingen bij waarover de vraag niet ging.

Jij doet een optelsom..

1] [iemand] wordt uitgewezen
2]trommelt iemand op die in naam van de islam een aanslag gaat plegen.

Daar zit geen relatie in. Compleet uit je dikke vinger gezogen. En dat weet jezelf ook wel; vandaar al die krampachtigheid.Wees dan gewoon een vent en geef aan dat je fout zat, of ligt het toe met waarom jij denkt dat 1 en 2 wel 3 is hier.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:16:57 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211816256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:15 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Waarom je je tot gelovigen moet verhouden? Omdat je er in een samenleving nu eenmaal mee te maken hebt.
En dat verhouden zou wederzijds moeten gebeuren aangezien deze samenleving ook niet gelovigen kent; een meerderheid zelfs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211816273
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat verhouden zou wederzijds moeten gebeuren aangezien deze samenleving ook niet gelovigen kent; een meerderheid zelfs.
Ja natuurlijk.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:21:59 #78
498210 KoningWouter
pi_211816340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee maar we kunnen ons wel inzetten om Verlichting in de hand te werken.

Meer wetenschap in Islamitische programma's op TV bijvoorbeeld. Maar goed ze hebben niet voor niets allemaal zo'n schotel. Die houden zich helemaal niet bezig met Nederlandse TV.

Tja, ik weet het niet. Ik maak me wel zorgen over de parallelle samenlevingen die ontstaan door het geloof; in dit geval de Islam.

Die heb je in de Christelijke Bible belt natuurlijk ook maar die zijn niet gevaarlijk en qua cultuur matcht het nog wel met het onze.
pi_211816407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ok dan niet, maakt me verder niet zoveel uit
Dat wist ik al.
pi_211816410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:21 schreef KoningWouter het volgende:

Tja, ik weet het niet. Ik maak me wel zorgen over de parallelle samenlevingen die ontstaan door het geloof; in dit geval de Islam.
Die zorgen lijken me terecht. Gelukkig is er nogal wat onderzoek gedaan naar segregatie, radicalisering en extremisme. Helaas ligt het electoraal gezien nogal moeilijk om openlijk gebruik te maken van die kennis.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:34:08 #81
498210 KoningWouter
pi_211816545
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:27 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Die zorgen lijken me terecht. Gelukkig is er nogal wat onderzoek gedaan naar segregatie, radicalisering en extremisme. Helaas ligt het electoraal gezien nogal moeilijk om openlijk gebruik te maken van die kennis.
Waarom? Qua discriminatie?
pi_211816616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:34 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waarom? Qua discriminatie?
Nee. De meeste mensen stemmen niet op partijen met intelligente plannen. De meeste mensen stemmen op partijen met plannen die goed voelen.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:37:40 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211816619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat is meer omdat het sektarische denken binnen het christendom, zeker in West-Europa en al helemaal in Nederland al enige tijd geen rol meer speelt. Plus natuurlijk de oecumene, die hier al decennia een rol speelt in overbrugging van geloofsverschillen.

Daarvoor moet je terug naar de tijd van de Dertigjare Oorlog, waar allianties gesmeden werden op basis van kerkgenootschap; hoewel zelfs toen al dat niet zaligmakend was en vanuit ordinaire geopolitiek zelfs pausen in zee gingen met protestantse mogendheden om een 'te machtig' maar wel katholiek Frankrijk te ondermijnen.

Daarbij: het conflict in Ierland is natuurlijk vooral een territoriale kwestie.

Je overschat het belang dat men in West-Europa hecht aan een christelijke religieuze overtuiging enorm. Het doet niet meer ter zake in het grote plaatje en heeft dat al lange tijd niet gedaan.

En wat de CAR betreft, ik denk dat het gros van Nederland niet eens weet waar dat ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-12-2023 13:44:16 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211816631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je haalt er allemaal dingen bij waarover de vraag niet ging.

Jij doet een optelsom..

1] [iemand] wordt uitgewezen
2]trommelt iemand op die in naam van de islam een aanslag gaat plegen.

Daar zit geen relatie in. Compleet uit je dikke vinger gezogen. En dat weet jezelf ook wel; vandaar al die krampachtigheid.Wees dan gewoon een vent en geef aan dat je fout zat, of ligt het toe met waarom jij denkt dat 1 en 2 wel 3 is hier.
Blijf jij maar bij je standpunt dat de islam vredig blijft en je een leven gunnen als men hun aanhangers weigert.
Dat mag, maar dat is niet de realiteit.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:39:16 #85
498210 KoningWouter
pi_211816651
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee. De meeste mensen stemmen niet op partijen met intelligente plannen. De meeste mensen stemmen op partijen met plannen die goed voelen.
Welke partijen zouden volgens jou wel wat met die kennis willen/kunnen doen dan?
pi_211816770
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Welke partijen zouden volgens jou wel wat met die kennis willen/kunnen doen dan?
In principe elke partij.

Om even een voorbeeld te nemen uit een iets andere hoek, maar aangezien het ook een programmapunt van de PVV is, is het hier ook wel on-topic: langere gevangenisstraffen. Voelt goed, want wraak nemen op misdadigers is fijn. Maar de wetenschap heeft al lang en breed aangetoond dat langere gevangenisstraffen niet werken, maar daar trek je geen kiezers mee.

Democratie werkt heel aardig als je beleid wilt maken dat mensen willen, maar je kunt niet democratisch bepalen welk beleid daadwerkelijk zin heeft.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:53:26 #87
498210 KoningWouter
pi_211816911
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
In principe elke partij.

Om even een voorbeeld te nemen uit een iets andere hoek, maar aangezien het ook een programmapunt van de PVV is, is het hier ook wel on-topic: langere gevangenisstraffen. Voelt goed, want wraak nemen op misdadigers is fijn. Maar de wetenschap heeft al lang en breed aangetoond dat langere gevangenisstraffen niet werken, maar daar trek je geen kiezers mee.

Democratie werkt heel aardig als je beleid wilt maken dat mensen willen, maar je kunt niet democratisch bepalen welk beleid daadwerkelijk zin heeft.
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)

En dan bedoel ik realistisch, niet vanuit een verkiezingsprogramma.

Want de VVD heeft ook "een streng immigratiebeleid" maar liegt ook al jaren haar kiezers voor.

Ik wil graag stemmen wat zin heeft. Ik maak me grote zorgen over de radicale Islam. Ik ben van NSC last moment geswitched naar PVV de laatste keer stemmen omdat in de peilingen PVV/VVD/PVDA even veel stemmen kregen. Timmermans zag ik als zelfmoord en de corrupte VVD liegt haar kiezers al jaren voor.

Dat wilde ik ook niet dus dan maar PVV. Maar ik voel mij geen rechts-extremist als ik me zorgen maak over deze zaken.

Maar het voelde allemaal wel impulsief dus ik wil de volgende keer ook een partij kiezen die daadwerkelijk iets wil doen aan de problemen die ik constateer.
pi_211817035
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:53 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)

Want de VVD heeft ook "een streng immigratiebeleid" maar liegt ook al jaren haar kiezers voor.

Ik wil graag stemmen wat zin heeft. Ik maak me grote zorgen over de radicale Islam. Ik ben van NSC last moment geswitched naar PVV de laatste keer stemmen omdat in de peilingen PVV/VVD/PVDA even veel stemmen kregen. Timmermans zag ik als zelfmoord en de corrupte VVD liegt haar kiezers al jaren voor.

Dat wilde ik ook niet dus dan maar PVV. Maar ik voel mij geen rechts-extremist als ik me zorgen maak over deze zaken.

Maar het voelde allemaal wel impulsief dus ik wil de volgende keer ook een partij kiezen die daadwerkelijk iets wil doen aan de problemen die ik constateer.
De VVD geeft immigranten de schuld van de gevolgen van VVD-beleid. En zelfs daar trappen mensen vrij massaal in.

Idealiter gaat elke partij op een fatsoenlijke manier om met de realiteit en wetenschap. Of het nou om BIJ1 of FvD gaat of een partij daartussenin. Welke partij de verstandigste standpunten heeft, zou ik helaas niet weten.
pi_211817097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:53 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Dat was ook de uitdaging die m'n man en ikzelf ervaarden. Weinig andere partijen die zich er echt over uitspreken dat ze er wat aan willen doen. En als het nou eenmaal een belangrijk thema voor je is...tja, dan ga je een partij als de PVV overwegen; ook als de andere thema's (waar je zelf wat minder waarde aan hecht) je niet per definitie allemaal aanspreken. Als de SP zich wat feller had opgesteld was m'n stem daar wellicht naar toe gegaan. Nu was het de VVD omdat ik nog enigszins politiek correct wilde stemmen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want die roepen inderdaad van alles, maar in de praktijk waren ze de afgelopen jaren op immigratie vlak eerder progressief dan conservatief.
pi_211817165
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
In principe elke partij.

"wetenschap" is ook niet eenduidig en objectief. Je kunt statistieken uitleggen zoals je zelf wilt. In dit geval "werken langere gevangenisstraffen" niet voor recidivepercentages, maar daar heb je als samenleving niet zoveel aan als je meerekent dat recidive 0% is zolang daders achter de tralies zitten, dan werkt het ineens weer wel.
pi_211817261
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:08 schreef Alov het volgende:

[..]
"wetenschap" is ook niet eenduidig en objectief. Je kunt statistieken uitleggen zoals je zelf wilt. In dit geval "werken langere gevangenisstraffen" niet voor recidivepercentages, maar daar heb je als samenleving niet zoveel aan als je meerekent dat recidive 0% is zolang daders achter de tralies zitten, dan werkt het ineens weer wel.
Het gaat niet om individuele misdadigers, maar om het aantal gepleegde misdaden in totaal. Dat daalt niet door langere gevangenisstraffen.

Of een ander voorbeeld: taakstraffen zijn relatief effectief en nog veel goedkoper ook. Maar daar wil de PVV dan juist weer vanaf.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:15:33 #92
498210 KoningWouter
pi_211817321
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat was ook de uitdaging die m'n man en ikzelf ervaarden. Weinig andere partijen die zich er echt over uitspreken dat ze er wat aan willen doen. En als het nou eenmaal een belangrijk thema voor je is...tja, dan ga je een partij als de PVV overwegen; ook als de andere thema's (waar je zelf wat minder waarde aan hecht) je niet per definitie allemaal aanspreken. Als de SP zich wat feller had opgesteld was m'n stem daar wellicht naar toe gegaan. Nu was het de VVD omdat ik nog enigszins politiek correct wilde stemmen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want die roepen inderdaad van alles, maar in de praktijk waren ze de afgelopen jaren op immigratie vlak eerder progressief dan conservatief.
Als ik het allemaal zo hoor ben ik wel blij met mijn PVV stem.

Het is gewoon de enige partij die immigratie als een probleem ziet en serieus is met dat er wat aan gedaan moet worden.

Nu nog hopen dat de formatie lukt.
pi_211817370
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Als ik het allemaal zo hoor ben ik wel blij met mijn PVV stem.

Het is gewoon de enige partij die immigratie als een probleem ziet en serieus is met dat er wat aan gedaan moet worden.

Nu nog hopen dat de formatie lukt.
En dat ze er dan ook echt iets aan doen & dat het niet de zoveelste partij/coalitie blijkt te zijn die maar wat roept, maar het niet in de praktijk brengt.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:19:15 #94
498210 KoningWouter
pi_211817392
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat ze er dan ook echt iets aan doen & dat het niet de zoveelste partij/coalitie blijkt te zijn die maar wat roept, maar het niet in de praktijk brengt.
Yup, ook dat nog.
pi_211817394
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:13 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Het gaat niet om individuele misdadigers, maar om het aantal gepleegde misdaden in totaal. Dat daalt niet door langere gevangenisstraffen.

Of een ander voorbeeld: taakstraffen zijn relatief effectief en nog veel goedkoper ook. Maar daar wil de PVV dan juist weer vanaf.
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.

Daarnaast wie besluit welke maatstaf het belangrijkste is? Hebben we het over alle misdaden, of alleen ernstige misdaden? En het aantal gepleegde misdaden over welke tijd gemeten? Er zijn zo veel verschillende manieren om dingen te definiren en classificeren, dat ik niet zie hoe dit niet politiek uit te leggen is.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:22:52 #96
498210 KoningWouter
pi_211817459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:19 schreef Alov het volgende:

[..]
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.

Daarnaast wie besluit welke maatstaf het belangrijkste is? Hebben we het over alle misdaden, of alleen ernstige misdaden? En het aantal gepleegde misdaden over welke tijd gemeten? Er zijn zo veel verschillende manieren om dingen te definiren en classificeren, dat ik niet zie hoe dit niet politiek uit te leggen is.
Ja en dit heb ik dus eigenlijk met alles wat er vanuit de overheid komt. Geloof er allemaal geen barst meer van.

Laatst ook zo'n overheidssite dat er geen bewijs is dat ons asielbeleid een aanzuigende werking zou hebben. Er stond alleen niet bij dat er ook geen bewijs is dat het dat niet heeft.

Er werd dus maar gewoon wat geluld en net gedaan alsof.
pi_211817502
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Blijf jij maar bij je standpunt dat de islam vredig blijft en je een leven gunnen als men hun aanhangers weigert.
Dat mag, maar dat is niet de realiteit.
Ik heb dit standpunt niet verkondigd

Kom je nog met een antwoord of blijf je liever wat bazelen.
pi_211817533
Nou ja, als je een eventuele regering Timmermans al als zelfmoord ziet, dan heb je daar toch wel een extreem standpunt te pakken…
pi_211817555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:19 schreef Alov het volgende:

[..]

Politiek gezien lijkt het mij het verstandigst om eerst eens naar de huidige situatie te kijken. Misschien is die eigenlijk best wel goed. En dan kijken naar wat er beter kan. Het schijnt dat preventie bijvoorbeeld voordeliger is, dus het lijkt mij dat daar nog veel te behalen is. En daarna inderdaad kijken naar de verschillen. En als er dan een groep blijkt van wie deskundigen zeggen: deze zouden nooit meer vrij moeten komen, dan wordt dat het. Maar ja, dat hebben we al: levenslang en TBS longstay.

Dus bij elke voorgestelde verandering lijkt het me belangrijk om je af te vragen waarom je dat wilt, om welke groep het gaat en hoe je weet dat die verandering effectief zal zijn.
pi_211817556
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jij lijkt wel een van mijn dreinende exen, die konden het ook niet verdragen dat ik hun weigerde.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:28:37 #101
498210 KoningWouter
pi_211817571
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:26 schreef KareldeStoute het volgende:
Nou ja, als je een eventuele regering Timmermans al als zelfmoord ziet, dan heb je daar toch wel een extreem standpunt te pakken…
Prima joh, heb ik een extreem-rechts idee.

Timmermans gaat er niets aan doen om de asieltsunami te stoppen. Spreidingswetje erin en over 10 jaar met dezelfde shitzooi te zitten als nu alleen dan landelijk in plaats van alleen ter Apel.

Naast de Islam ellende die we dan gaan hebben.
  Moderator vrijdag 29 december 2023 @ 14:53:27 #102
5428 crew  miss_sly
pi_211818251
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Prima joh, heb ik een extreem-rechts idee.

Timmermans gaat er niets aan doen om de asieltsunami te stoppen. Spreidingswetje erin en over 10 jaar met dezelfde shitzooi te zitten als nu alleen dan landelijk in plaats van alleen ter Apel.

Naast de Islam ellende die we dan gaan hebben.
https://www.pvda.nl/verki(...)maan-migratiebeleid/

https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid

Volgens mij willen ze dus echt wel wat doen aan asielbeleid en halen ze niet ongebreideld een massale hoeveelheid migranten binnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:53:42 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211818254
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:26 schreef KareldeStoute het volgende:
PvdA/GL moet ook gewoon nu ballen tonen en duidelijk aangeven dat ze de komende 10 jaar niet gaan regeren met de VVD. Het is mooi geweest nu, net een belediging teveel. Tijdens Rutte 2 is de PvdA volledig meegegaan in het neoliberale afbraakbeleid van de VVD en heeft dat moeten bekopen met een decimering.

Vervolgens hebben ze bij de VVD altijd gedaan alsof de PvdA gelijkgesteld kon worden aan de PVV als een soort extreme vleugel van het Nederlands politiek spectrum en dat het land bij een ruk naar links failliet zou gaan vanwege de communistische Linkse Wolk die met de zuurverdiende centjes van de modale Nederlanders al sinterklaasspelend de hobbies van de uitvretende klassen gaan zitten bekostigen, maar wanneer het landsbestuur gered moet worden weten ze altijd niet hoe snel ze zich moeten wenden tot de constructieve oppositie van Jesse en Attje/Job, dan zijn de linksen een paar dagen zulke fijne mensen waar je van op aan kunt.

Ondertussen hebben ze er zelf zo'n zooitje van maken dat Rutte de eerste premier was die een motie van afkeuring tegen zich aangenomen zag (waar hij zijn reet mee afveegde), de schandalen zich onafgehandeld opstapelen en zijn we op het punt dat de eerste 3 volgende kabinetten kunnen struikelen over lijken uit de Rutte-kast en een vertrouwen in de politieke instituties (vooral in de regering) dat nog nooit zo laag lag weten te bewerkstelligen en dan wijst Rutte in het buitenland lekker naar Timmermans als schuldige voor de verkiezingswinst van Wilders. Dilan wil nog liever samenwerken met de BBB, PVV, NVU, KKK, NSB en NSDAP dan met PvdA/GL, dan is het ook klaar voor de voorzienbare toekomst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:57:37 #104
498210 KoningWouter
pi_211818348
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij willen ze dus echt wel wat doen aan asielbeleid en halen ze niet ongebreideld een massale hoeveelheid migranten binnen.
Ja, oftewel een hele boel woorden voor dezelfde shit als de afgelopen 13 jaar. Niemand gaat wat doen.

Nog steeds geen spijt van mijn PVV stem.
pi_211818536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:57 schreef KoningWouter het volgende:
Nog steeds geen spijt van mijn PVV stem.
Je had het al een paar keer hierover en ik vind dat wel wonderlijk. Waarom is eventuele spijt van je stem een issue voor je?
  vrijdag 29 december 2023 @ 15:10:20 #106
498210 KoningWouter
pi_211818637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:04 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Je had het al een paar keer hierover en ik vind dat wel wonderlijk. Waarom is eventuele spijt van je stem een issue voor je?
Omdat het niet politiek correct is. Ik kom uit een familie waar iets anders dan de middenmoot niet deftig is.

VVD daar moet je op stemmen. PVV is voor schooiers en enge mensen.

NSC mag dan nog net. Maar dat is al tegen het zere been.

Maar ik vind dat de problemen zo groot zijn dat er echt iets moet veranderen en dat doen we niet met de VVD.

Tijdens het kerstdiner in dat veel te decadente restaurant heb ik mijn mond maar gehouden over politiek. Want oh iedereen kent iedereen daar en straks horen ze nog dat ik PVV gestemd heb.

Zielig ik weet het. Maar wel realiteit.
pi_211818718
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat het niet politiek correct is. Ik kom uit een familie waar iets anders dan de middenmoot niet deftig is.

Maar ik vind dat de problemen zo groot zijn dat er echt iets moet veranderen en dat doen we niet met de VVD.
Politiek correct is inmiddels een nogal achterhaalde term. "Politiek-correcte" partijen vormen nog maar een kleine minderheid in de Kamer. Rechts-conservatisme lijkt me het nieuwe politiek correcte.

Maar ik snap je punt hoor.
pi_211819031
quote:

[..]

Uiteraard. Maar als je het beeld hebt dat afgelopen kabinetten niks gedaan hebben, dan is dit ook geen boodschap die je wilt horen…
pi_211819257
quote:

[..]

Aangezien de partijen gefuseerd zijn heeft het weinig zin meer om naar hun aparte standpunten te kijken. Dan zul je naar het recente partijprogramma moeten kijken. Het verhaal wat ze daar doen zal in de realiteit alleen maar leiden tot meer migratie. En laten we eerder zijn, dat vind Links ook helemaal niet erg. Van alle vermeende problemen is de toestroom van migranten nu niet iets dat Links heel erg graag wil beperken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211819333
In dat partijprogramma zegt GroenLinks/PvdA trouwens dat ze 'grip willen krijgen op arbeidsmigratie'. Maar beiden stemden afgelopen zomer nog tegen een motie van de SP om de ongereguleerde instroom van arbeidsmigranten in te perken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 29 december 2023 @ 15:49:02 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211819434
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
In dat partijprogramma zegt GroenLinks/PvdA trouwens dat ze 'grip willen krijgen op arbeidsmigratie'. Maar beiden stemden afgelopen zomer nog tegen een motie van de SP om de ongereguleerde instroom van arbeidsmigranten in te perken.
Dat was dan ook een motie van niets, een zelfproMotie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211819621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat was dan ook een motie van niets, een zelfproMotie.
Ah, het lag aan de motie. Ja hoor.
  vrijdag 29 december 2023 @ 16:02:29 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211819700
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, het lag aan de motie. Ja hoor.
Je hebt de motie ook gelezen?

Deze concrete motie om wat tegen arbeidsmigratie te doen stemden PvdA en GL dan wel voor, PVV tegen:

of deze:

[ Bericht 12% gewijzigd door -XOR- op 29-12-2023 16:11:51 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211819880
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je hebt de motie ook gelezen?

Deze concrete motie om wat tegen arbeidsmigratie te doen stemden PvdA en GL dan wel voor, PVV tegen:

[ afbeelding ]
Ik heb de motie gelezen. Jij ook? Het lijkt mij toch een hele duidelijke motie.

En wat heeft een andere motie van 12 jaar geleden met de huidige stand van zaken te maken?
  vrijdag 29 december 2023 @ 16:15:27 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211819949
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb de motie gelezen. Jij ook? Het lijkt mij toch een hele duidelijke motie.
Dat was een motie voor de buhne, zonder enige richting.

quote:
En wat heeft een andere motie van 12 jaar geleden met de huidige stand van zaken te maken?
Wat denk je zelf?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211820233
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat was een motie voor de buhne, zonder enige richting.
Het betreft gewoon een hele duidelijke motie. En dan zien we dat de Linkse partijen (en natuurlijk ook D66), tegen hebben gestemd. Wat eigenlijk ook logisch is, want zulke partijen willen migratie (in wat voor vorm dan ook) helemaal niet beperken.

Dit is bijvoorbeeld waarom GroenLinks /PvdA in hun partijprogramma opperden door mr veilige routes voor vluchtelingen en betere arbeidsomstandigheden en een hoger minimumloon voor arbeidsmigranten. Waarmee je het dus op veel vlakken juist aantrekkelijker maakt voor mensen om hierheen te komen.

Dat kun je dan wel verkopen onder een noemer van 'we willen (arbeidsmigratie) ontmoedigen of er grip op krijgen'. Maar zulke voorstellen geven juist blijk van het tegenovergestelde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Ik vraag het aan jou, ik zie de relevantie namelijk niet. Het is een motie van ruim tien jaar geleden.
  vrijdag 29 december 2023 @ 16:31:57 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211820365
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft gewoon een hele duidelijke motie. En dan zien we dat de Linkse partijen (en natuurlijk ook D66), tegen hebben gestemd. Wat eigenlijk ook logisch is, want zulke partijen willen migratie (in wat voor vorm dan ook) helemaal niet beperken.

Dit is bijvoorbeeld waarom GroenLinks /PvdA in hun partijprogramma opperden door mr veilige routes voor vluchtelingen
Ja, vind ik ook geen goed idee.

quote:
en betere arbeidsomstandigheden en een hoger minimumloon voor arbeidsmigranten. Waarmee je het dus op veel vlakken juist aantrekkelijker maakt voor mensen om hierheen te komen.
Nee, dat maakt het minder aantrekkelijk voor tuinders om buitenlandse krachten aan te werven, er is namelijk geen arbeidsaanbodgebrek vanuit Oost-Europa, dus daarvoor maakt het geen reet uit. Je stimuleert wel tuinders om de boel op te geven.

quote:
Dat kun je dan wel verkopen onder een noemer van 'we willen (arbeidsmigratie) ontmoedigen of er grip op krijgen'. Maar zulke voorstellen geven juist blijk van het tegenovergestelde.
[..]
Ik vraag het aan jou, ik zie de relevantie namelijk niet. Het is een motie van ruim tien jaar geleden.
Je snapt dat de huidige stand van zaken mbt arbeidsmigranten is veroorzaakt door keuzes uit het verleden?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211822302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben relatief rechts als het gaat om immigratie, en de invloed van islam in het westen. Maar ik snap niet goed waarom je van moslims zou verwachten dat ze openbaar verontwaardiging laten zien vanwege een misdaad van iemand die ook moslim was/is.

Je bent toch verantwoordelijk over je eigen daden? begrijp mij niet verkeerd, het staat sympathiek. Maar het is geen moeten toch?
Huh, heb jijzelf hier al niet antwoord op gegeven?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Moslim zijn is een keuze. Niet zoiets als etniciteit waar je niet om hebt gevraagd. Als er in naam van de religie die jij ook aanhangt over de gehele wereld terreur wordt gezaaid, kun je ook gewoon aan beetje zelfreflectie doen.
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:56:06 #119
3542 Gia
User under construction
pi_211823628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Tijdens het kerstdiner in dat veel te decadente restaurant heb ik mijn mond maar gehouden over politiek. Want oh iedereen kent iedereen daar en straks horen ze nog dat ik PVV gestemd heb.

Zielig ik weet het. Maar wel realiteit.
Herkenbaar.
pi_211823732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Herkenbaar.
Als zelfs je familie en vrienden moeite hebben met je politieke standpunten, is er dan niet ergens de mogelijkheid dat je zelf ergens geradicaliseerd bent?
pi_211823830
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als zelfs je familie en vrienden moeite hebben met je politieke standpunten, is er dan niet ergens de mogelijkheid dat je zelf ergens geradicaliseerd bent?
Hmm. En hoe zit dat dan met families en vriendengroepen waar de meesten rechts stemmen en juist degenen enige die links stemmen als het probleem worden gezien?
pi_211823884
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. En hoe zit dat dan met families en vriendengroepen waar de meesten rechts stemmen en juist degenen enige die links stemmen als het probleem worden gezien?
In dat geval ben je je lage komaf ontstegen en kan dat als positief worden beschouwd.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211823939
Haha, ja zoiets dacht ik al. Het werkt maar n kant op.
pi_211823947
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ging hier om gevallen waar men op de extreemrechtse PVV stemt. Denk dat de Antifa-militanten ook wel wat gedoe met hun familie hebben…
pi_211823971
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
De extremisten zijn ook nogal ongelijk verdeeld. Extreemrechts heeft de grootste partij geleverd, extreemlinks is gerommel in de marge.
pi_211823992
quote:
Precies. In het andere geval dient men verstoten te worden. :7
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211824002
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De extremisten zijn ook nogal ongelijk verdeeld. Extreemrechts heeft de grootste partij geleverd, extreemlinks is gerommel in de marge.
Is het nog wel extreem zodra het de mainstream is?
pi_211824011
Mwa, gekkigheid. Familie kies je niet, je vrienden wl.
pi_211824074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:19 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Is het nog wel extreem zodra het de mainstream is?
Dan niet meer wellicht. Maar dat is nog niet aan de orde wat mij betreft…
pi_211824107
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan niet meer wellicht. Maar dat is nog niet aan de orde wat mij betreft…
De PVV is met grote afstand de grootste partij van Nederland. Hoe is dat niet de mainstream?
pi_211824190
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:28 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De PVV is met grote afstand de grootste partij van Nederland. Hoe is dat niet de mainstream?
Niet als je de andere 'mainstream' partijen samen ernaast zet. 37 zetels is een kwart van de opkomst.
pi_211824284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niet als je de andere 'mainstream' partijen samen ernaast zet. 37 zetels is een kwart van de opkomst.
Zeker, maar binnen de volledige verkiezingsuitslag is de PVV ook niet heel extreem. Twee derde van het electoraat stemde rechtsconservatief. Dat is nu simpelweg de norm en de PVV is daarbinnen de grootste.
pi_211824638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:38 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Zeker, maar binnen de volledige verkiezingsuitslag is de PVV ook niet heel extreem. Twee derde van het electoraat stemde rechtsconservatief. Dat is nu simpelweg de norm en de PVV is daarbinnen de grootste.
Ik vind het lastig om over de 'norm' te spreken. De verschillen tussen partijen maakt het moeilijk om tot een gemiddelde te komen.
pi_211824654
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik vind het lastig om over de 'norm' te spreken. De verschillen tussen partijen maakt het moelijk om tot een gemiddelde te komen.
Goed punt.
pi_211825099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat is meer omdat het sektarische denken binnen het christendom, zeker in West-Europa en al helemaal in Nederland al enige tijd geen rol meer speelt. Plus natuurlijk de oecumene, die hier al decennia een rol speelt in overbrugging van geloofsverschillen.

Daarvoor moet je terug naar de tijd van de Dertigjare Oorlog, waar allianties gesmeden werden op basis van kerkgenootschap; hoewel zelfs toen al dat niet zaligmakend was en vanuit ordinaire geopolitiek zelfs pausen in zee gingen met protestantse mogendheden om een 'te machtig' maar wel katholiek Frankrijk te ondermijnen.
Dit denk ik zeker. In de tijd van de Belgische revolutie bijvoorbeeld was religie al niet meerde motivatie.

quote:
[..]
Daarbij: het conflict in Ierland is natuurlijk vooral een territoriale kwestie.

Je overschat het belang dat men in West-Europa hecht aan een christelijke religieuze overtuiging enorm. Het doet niet meer ter zake in het grote plaatje en heeft dat al lange tijd niet gedaan.
Denk dat je hierin zeker een punt hebt, maar denk je ook niet dat dit geldt voor het conflict tussen Isral en Palestina?

quote:
En wat de CAR betreft, ik denk dat het gros van Nederland niet eens weet waar dat ligt.
Eens
pi_211825194
quote:

[..]
Of je hebt gewoon de verkeerde vrienden. Als mensen je laten vallen, puur vanwege je stemgedrag, dan is die vriendschap sowieso maar weinig waard. Familie ligt wat complexer, die kies je niet zelf en kan je pech mee hebben.
pi_211825637
quote:
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Of je hebt gewoon de verkeerde vrienden. Als mensen je laten vallen, puur vanwege je stemgedrag, dan is die vriendschap sowieso maar weinig waard. Familie ligt wat complexer, die kies je niet zelf en kan je pech mee hebben.
Ik vind het waardevol dat vrienden er andere meningen op na houden. Je mag best anders over dingen denken, wanneer je elkaar maar in waarde laat. Denk dat dat ook het mooie van vriendschappen is.

Heb ook een vriend die “coronaontkenner” is, terwijl ik 100 procent afgekeurd ben door corona. We weten elkaars standpunten, spotten ermee, mogen elkaar graag en vinden het allebei klote dat ik thuis zit.

Bij familie ligt het wel eens wat ingewikkelder inderdaad. Ben wel eens in de familie aangevallen op n of andere incident met Islamieten, waarbij ik te horen kreeg dat dit was wat ik wilde met mijn linkse ideen.

Vind het dan ook echt kut voor Gia, KoningWouter en wie al dan niet meer dat jullie hetzelfde hebben of jullie maar stil houden.
  vrijdag 29 december 2023 @ 21:14:03 #138
3542 Gia
User under construction
pi_211826427
quote:

[..]
Mensen zijn graag politiek correct, omdat dat zo heurt. Binnen mijn familie heb ik er op zich niet zoveel last van, maar wel op andere plekken.

Gelukkig staat het eenieder vrij te stemmen wat hij wil en ben je nooit verplicht te zeggen waarop.

Punt is dan dat die linkse goedzakjes dat wel zeggen en dan vinden dat jij het ook moet zeggen.

Doe ik niet. Punt.
  vrijdag 29 december 2023 @ 21:25:48 #139
3542 Gia
User under construction
pi_211826735
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 20:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het waardevol dat vrienden er andere meningen op na houden. Je mag best anders over dingen denken, wanneer je elkaar maar in waarde laat. Denk dat dat ook het mooie van vriendschappen is.

Heb ook een vriend die “coronaontkenner” is, terwijl ik 100 procent afgekeurd ben door corona. We weten elkaars standpunten, spotten ermee, mogen elkaar graag en vinden het allebei klote dat ik thuis zit.

Bij familie ligt het wel eens wat ingewikkelder inderdaad. Ben wel eens in de familie aangevallen op n of andere incident met Islamieten, waarbij ik te horen kreeg dat dit was wat ik wilde met mijn linkse ideen.

Vind het dan ook echt kut voor Gia, KoningWouter en wie al dan niet meer dat jullie hetzelfde hebben of jullie maar stil houden.
Ik heb in het verleden vrienden gehad, waar alles klikte. Wijntje, biertje, uit eten. Tot de verkiezingen voor de deur stonden.
Ik stemde toen, jaren terug, op de PVV. Het was alsof er een ijzige wind door de kamer vloog. Meteen een afstand. Want zij stemden op de enige juiste partij, de SP!
VVD-stemmers konden ze nog verdragen, maar PVV ging te ver.

De vriendschap was, van hun zijde, over.

Heb nog een andere vriendin, ook SP-stemmer, die wel hersens heeft en na kan denken. Ook op prettig niveau kan discussieren over verschillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 30-12-2023 00:07:43 ]
pi_211826780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden vrienden gehad, waar alles klikte. Wijntje, biertje, uit eten. Tot de verkiezingen voor de deur stonden.
Ik stemde toen, jaren terug, op de PVV. Het was alsof er een ijzige wind door de kamer vloog. Meteen een afstand. Want zij stemden op de enige juiste partij, de SP!
VVD-stemmers konden ze nig verdragen, maar OVV ging te ver.

De vriendschap was, van hun zijde, over.

Heb nog een andere vriendin, ook SP-stemmer, die wel hersens heeft en na kan denken. Ook op prettig niveau kan discussieren over verschillen.
"Vrienden" die niet met jouw meningen en keuzes om kunnen gaan, die kun je beter sowieso vermijden..
pi_211827101
Och och och wat sneu allemaal. Andere mensen kijken je veroordelend aan of willen zelfs niet meer met je omgaan omdat je op een partij stemt die er zwaar op inzet dat ze mensen willen discrimineren op basis van religie en nationaliteit. Wat een slechte mensen zijn dat zeg. En wat zijn jullie toch zielig, pleitend voor discriminatie. Jullie zijn de chte slachtoffers, niet de mensen die je het land uit wilt trappen of wiens rechten je af wilt pakken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211827630
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dan dat die linkse goedzakjes dat wel zeggen en dan vinden dat jij het ook moet zeggen.

Doe ik niet. Punt.
Daar zullen ze wakker van liggen. Potverdomme wat een daadkrachtig signaal geef je af.
Dit, dus.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:03:44 #143
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211827687
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA/GL moet ook gewoon nu ballen tonen en duidelijk aangeven dat ze de komende 10 jaar niet gaan regeren met de VVD. Het is mooi geweest nu, net een belediging teveel. Tijdens Rutte 2 is de PvdA volledig meegegaan in het neoliberale afbraakbeleid van de VVD en heeft dat moeten bekopen met een decimering.

Vervolgens hebben ze bij de VVD altijd gedaan alsof de PvdA gelijkgesteld kon worden aan de PVV als een soort extreme vleugel van het Nederlands politiek spectrum en dat het land bij een ruk naar links failliet zou gaan vanwege de communistische Linkse Wolk die met de zuurverdiende centjes van de modale Nederlanders al sinterklaasspelend de hobbies van de uitvretende klassen gaan zitten bekostigen, maar wanneer het landsbestuur gered moet worden weten ze altijd niet hoe snel ze zich moeten wenden tot de constructieve oppositie van Jesse en Attje/Job, dan zijn de linksen een paar dagen zulke fijne mensen waar je van op aan kunt.

Ondertussen hebben ze er zelf zo'n zooitje van maken dat Rutte de eerste premier was die een motie van afkeuring tegen zich aangenomen zag (waar hij zijn reet mee afveegde), de schandalen zich onafgehandeld opstapelen en zijn we op het punt dat de eerste 3 volgende kabinetten kunnen struikelen over lijken uit de Rutte-kast en een vertrouwen in de politieke instituties (vooral in de regering) dat nog nooit zo laag lag weten te bewerkstelligen en dan wijst Rutte in het buitenland lekker naar Timmermans als schuldige voor de verkiezingswinst van Wilders. Dilan wil nog liever samenwerken met de BBB, PVV, NVU, KKK, NSB en NSDAP dan met PvdA/GL, dan is het ook klaar voor de voorzienbare toekomst.
Met wie gaat de PvdA dan wel regeren? Als je naast VVD, ook de PVV, FVD, en volgens mij wilde ze ook niks te maken hebben met JA21, en ook de SGP is niet voor de hand liggend. Dan sluit je jezelf zowat uit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:10:57 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211827890
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met wie gaat de PvdA dan wel regeren? Als je naast VVD, ook de PVV, FVD, en volgens mij wilde ze ook niks te maken hebben met JA21, en ook de SGP is niet voor de hand liggend. Dan sluit je jezelf zowat uit.
NSC, CDA, D66, BBB, SP, JA21, CU, PvdD lijken me partijen waarmee PvdA/GL prima zou kunnen regeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211828187
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En dan graag ook niet die 'constructief oppositie voeren' bullshit waar (ik meen?) GL aan het begin van het afgelopen kabinet mee aan kwam. Gewoon geen vinger toegeven, en je focussen op je controlerende taak.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:25:07 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211828255
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
NSC, CDA, D66, BBB, SP, JA21, CU, PvdD lijken me partijen waarmee PvdA/GL prima zou kunnen regeren.
Die sluiten wellicht meer aan omdat ze een minder geprofileerd programma hebben. Maar ik zie niet wat CDA en NSC qua punten kan verwezenlijken in een dergelijke samenwerking.

En BBB en JA21, really?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211828305
quote:

[..]
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het ging hier om gevallen waar men op de extreemrechtse PVV stemt. Denk dat de Antifa-militanten ook wel wat gedoe met hun familie hebben…
Extreem rechts? Ja, maar alleen als je zelf extreem links bent, natuurlijk.

PVV was lange tijd politiek midden. Niet rechts. Laat staan ''extreem rechts''. Door de politieke verschuiving naar links staat het nu te boek als ''rechts''. Maar niet -en op geen enkele wijze- als ''extreem rechts''.

Dat jij de PVV nu ziet als ''extreem rechts'' geeft aan dat je zelf behoorlijk geradicaliseerd bent.
Vertel; hoeveel moeite hebben jouw familie en vrienden met jouw radicale standpunten?
pi_211828342
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nou ja, hoewel ze het nu hartgrondig verprutsen zie ik de VVD echt als een acceptabeler partner dan pakweg BBB of JA21…
pi_211828350
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]

PVV was lange tijd politiek midden. Niet rechts. Laat staan ''extreem rechts''. Door de politieke verschuiving naar links staat het nu te boek als ''rechts''. Maar niet -en op geen enkele wijze- als ''extreem rechts''.

Dat jij de PVV nu ziet als ''extreem rechts'' geeft aan dat je zelf behoorlijk geradicaliseerd bent.
Vertel; hoeveel moeite hebben jouw familie en vrienden met jouw radicale standpunten?
Hard gelachen.
pi_211828370
quote:

[..]
[..]

Ook hier dus weer de alternatieve feiten?
Wilders stapte uit de VVD omdat hij daar zijn radicale anti-Islam-drek niet kwijt kon maar dat zou een middenpartij opleveren… sorry maar je bent het padje een beetje kwijt denk ik.
pi_211828372
quote:

[..]
[..]

_O-

Lol
pi_211828597
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:39 schreef probeer het volgende:
Och och och wat sneu allemaal. Andere mensen kijken je veroordelend aan of willen zelfs niet meer met je omgaan omdat je op een partij stemt die er zwaar op inzet dat ze mensen willen discrimineren op basis van religie en nationaliteit. Wat een slechte mensen zijn dat zeg. En wat zijn jullie toch zielig, pleitend voor discriminatie. Jullie zijn de chte slachtoffers, niet de mensen die je het land uit wilt trappen of wiens rechten je af wilt pakken.
De echte slachtoffers zijn natuurlijk afvalligen en homo seksuele die dachten dat ze hier vrij van de islam waren en dachten dat ze konden zijn wie ze echt zijn. Of moslims die hier openlijk voor verlichting pleiten, maar hun leven niet meer zeker zijn.

Maar dat snap jij niet he? :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Daar zullen ze wakker van liggen. Potverdomme wat een daadkrachtig signaal geef je af.
Reken maar dat Timmermans, Jetten en Klaver en dergelijke politiek eensgezinde wakker hebben gelegen van de verkiezings uitslag. En nog steeds. De afgegeven signalen was zo daadkrachtig dat ze als mokerslagen aan bleven komen. De peilingen, het bericht dat de PVV ook op scholen het populairst bleek te zijn, de exit poll, Bosma als voorzitter, verdere stijgingen in de peilingen. Al weken regent en regent het op social media met panische haat berichten van Timmermans, Jetten en Klaver en dergelijke politiek eensgezinde dat het zielig begint te worden.

Deze reactie van jou is ook weer om van te smullen. _O_
pi_211828629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:30 schreef probeer het volgende:

[..]
_O-

Lol
Niet eens mijn link die ik bijgevoegd heb, waar je de oude positie van de PVV kon zien, tjekken, maar gewoon '' _O- LOL '' doen.

LOL _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_211829233
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Niet eens mijn link die ik bijgevoegd heb, waar je de oude positie van de PVV kon zien, tjekken, maar gewoon '' _O- LOL '' doen.

LOL _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Je beseft toch wel dat zo'n schema weinig te maken heeft met of een partij wel of niet extreemrechts is?
pi_211829257
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook hier dus weer de alternatieve feiten?
Wilders stapte uit de VVD omdat hij daar zijn radicale anti-Islam-drek niet kwijt kon maar dat zou een middenpartij opleveren… sorry maar je bent het padje een beetje kwijt denk ik.
Maar natuurlijk.

Uitgesproken kritisch tegenover de islam in zn algemeenheid is heel goed zelfs.

Want dan ben je dus in feite voor gelijke rechten man/vrouw, homoseksuelen + afvalligen + Joden + verlichtende hervormers van de islam die hier zichzelf kunnen zijn zonder vrees voor hun leven, een evenwichtige multiculturele samenleving (wat typerend is was voor nederland) en tegen (barbaars) geweld, terreur (dreiging) uit de islamitische hoek, en andere culturele traumatiserende kutshitzooi zoals kinder uit huwelijken, kinder genitale mutilatie, kinder indoctrine, bloederige en dodelijke eerwraak en-weet-ik-nog-niet-allemaal-wat-aan-zieke-kutzooi-die-zich-manifesteerd-wanneer-een-bepaald-aantal-moslims-geklusterd-raken.

Nou, prima toch? Of vind je dat allemaal wel prima? :D

Dat is niet radicaal, dat is heel gezond. En gezien het feit van de stemmers, inmiddels -en gelukkig maar- mainstream.

Bonusvideo;
twitter
pi_211829293
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je beseft toch wel dat zo'n schema weinig te maken heeft met of een partij wel of niet extreemrechts is?
Voor jou niet nee, natuurlijk niet. Daarvoor ben jij te radicaal doorgeschoten.
pi_211829304
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Maar natuurlijk.

Uitgesproken kritisch tegenover de islam in zn algemeenheid is heel goed zelfs.

Want dan ben je dus in feite voor gelijke rechten man/vrouw, homoseksuelen + afvalligen + Joden + verlichtende hervormers van de islam die hier zichzelf kunnen zijn zonder vrees voor hun leven, een evenwichtige multiculturele samenleving (wat typerend is was voor nederland) en tegen (barbaars) geweld, terreur (dreiging) uit de islamitische hoek, en andere culturele traumatiserende kutshitzooi zoals kinder uit huwelijken, kinder genitale mutilatie, kinder indoctrine, bloederige en dodelijke eerwraak en-weet-ik-nog-niet-allemaal-wat-aan-zieke-kutzooi-die-zich-manifesteerd-wanneer-een-bepaald-aantal-moslims-geklusterd-raken.

Nou, prima toch? Of vind je dat allemaal wel prima? :D

Dat is niet radicaal, dat is heel gezond. En gezien het feit van de stemmers, inmiddels -en gelukkig maar- mainstream.

Bonusvideo;
[ twitter ]
Dat zeg ik, je bent creatief met alternatieve feiten.
pi_211829330
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Welke alternatieve feiten precies? :D
pi_211829352
Whut, PvdA met JA21? Die zijn n conservatief-rechts n economisch klassiek-liberaal.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_211829360
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Voor jou niet nee, natuurlijk niet. Daarvoor ben jij te radicaal doorgeschoten.
Ook hier weer alternatieve feiten van jouw kant?
Of een partij wel of niet extreemrechts is, is natuurlijk amper af te lezen van zo'n schema. Dat weet iedereen die de politiek ook maar een klein beetje volgt…
pi_211829406
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:12 schreef nostra het volgende:
Whut, PvdA met JA21? Die zijn n conservatief-rechts n economisch klassiek-liberaal.
Vooral een FvD-afsplitsing van ver nadat Baudet met allerlei antisemitische drek kwam. Dt ook maar een beetje in de buurt van liberaal plaatsen is al gezocht :+
pi_211829473
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vooral een FvD-afsplitsing van ver nadat Baudet met allerlei antisemitische drek kwam. Dt ook maar een beetje in de buurt van liberaal plaatsen is al gezocht :+
Liberaal is niet voorbehouden aan links h, we leven niet in de VS.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_211829491
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook hier weer alternatieve feiten van jouw kant?
Of een partij wel of niet extreemrechts is, is natuurlijk amper af te lezen van zo'n schema. Dat weet iedereen die de politiek ook maar een klein beetje volgt…
Zoals verwacht, inhoudelijk (opnieuw) compleet balzak.
pi_211829512
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Liberaal is niet voorbehouden aan links h, we leven niet in de VS.
Nee, liberaal is voorbehouden aan liberalen. Die voelen zich volgens mij op voorhand niet echt aangetrokken tot antisemitisme.

Of is dat in jouw universum anders?
pi_211829526
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, liberaal is voorbehouden aan liberalen. Die voelen zich volgens mij op voorhand niet echt aangetrokken tot antisemitisme.
Ik zei economisch klassiek-liberaal, ik zou niet weten hoe je JA21 anders moet omschrijven.
pi_211829564
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Zoals verwacht, inhoudelijk (opnieuw) compleet balzak.
Kom, kom, ook jij beseft toch wel dat de kwalificatie van partijen in zo’n spectrum op deze wijze niet echt recht doet aan partijen in de radicale hoeken van het spectrum?
pi_211829625
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zei economisch klassiek-liberaal, ik zou niet weten hoe je JA21 anders moet omschrijven.
Ze als economisch klassiek liberaal omschrijven lijkt me in elk geval nogal gezocht…
JA21 is gewoon een afsplitsing van FVD die wel een hekel hebben aan Joden maar niet geloven dat we door reptielen bestuurd worden.
pi_211829694
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze als economisch klassiek liberaal omschrijven lijkt me in elk geval nogal gezocht…
JA21 is gewoon een afsplitsing van FVD die wel een hekel hebben aan Joden maar niet geloven dat we door reptielen bestuurd worden.
Dat is de verticale kant van het kwadrant h, met economie heeft dat niets te maken.

Verder vol Jodenhaat ja, die Eerdmans.

pi_211829769
Nu is het wachten op de dronken tweetjes van Annabel uit 1996.
pi_211829835
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Welke alternatieve feiten precies? :D
Duidelijk dat je hier geen antwoord op hebt.

Je lult maar wat, vanuit jouw eigen bekrompen radicale bubbel.

Ook prima hoor. :W
pi_211829865
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is de verticale kant van het kwadrant h, met economie heeft dat niets te maken.

Verder vol Jodenhaat ja, die Eerdmans.

Tsja, als hij dat serieus zou menen, dan had hij echt veel eerder afscheid genomen van Baudet…
En sorry, ik kan dat soort achterlijke drek niet los zien van hun andere zogenaamde standpunten…
pi_211829925
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]
Duidelijk dat je hier geen antwoord op hebt.

Je lult maar wat, vanuit jouw eigen bekrompen radicale bubbel.

Ook prima hoor. :W
Als je de de PVV als politiek midden omschrijft, dan heb je weinig zicht op de echte wereld. Kritiek daarop omschrijven als een radicale bubbel is natuurlijk prima maar wel volkomen kansloos.
pi_211829962
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waar haal je nu weer vandaan dat ze bij JA21 een hekel hebben aan Joden?
pi_211829975
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tsja, als hij dat serieus zou menen, dan had hij echt veel eerder afscheid genomen van Baudet…
En sorry, ik kan dat soort achterlijke drek niet los zien van hun andere zogenaamde standpunten…
Eerdmans is behalve "net wat rechtser dan de VVD" ook vooral een opportunist.
pi_211830002
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:34 schreef KareldeStoute het volgende:
Het is een opportunist ja, dat klopt. Stand-alone redt hij het niet, dat zie je nu ook. Helaas wel.
  vrijdag 29 december 2023 @ 23:43:24 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211830033
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die sluiten wellicht meer aan omdat ze een minder geprofileerd programma hebben. Maar ik zie niet wat CDA en NSC qua punten kan verwezenlijken in een dergelijke samenwerking.

En BBB en JA21, really?
Al die partijen acht ik ruim binnen de grenzen van het betamelijke en het gaat me niet zozeer om het partijprofiel maar om de continue stortvloed aan beledigingen en en doen alsof PvdAGL een soort militant-communistische organisatie is waarmee iedere samenwerking onmogelijk is (terwijl ze ondertussen al meerdere keren gered zijn door het feit dat die voorloperpartijen wel gewoon constuctief en goeddeels integer zijn en naar hun principes stemden).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211830097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waar haal je nu weer vandaan dat ze bij JA21 een hekel hebben aan Joden?
Zo niet, dan had hij veel eerder afscheid moeten nemen van Baudet..
pi_211830106
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je de de PVV als politiek midden omschrijft, dan heb je weinig zicht op de echte wereld. Kritiek daarop omschrijven als een radicale bubbel is natuurlijk prima maar wel volkomen kansloos.
Zow, wat een display aan de zogenoemde ''alternatieve feiten'' zeg!

Nog veel plezier met jouw ''gevecht'' voor de gelijke rechten man/vrouw, homoseksuelen + afvalligen + Joden + verlichtende hervormers van de islam die hier zichzelf kunnen zijn zonder vrees voor hun leven, een evenwichtige multiculturele samenleving (wat typerend is was voor nederland) en tegen (barbaars) geweld, terreur (dreiging) uit de islamitische hoek, en andere culturele traumatiserende kutshitzooi zoals kinder uit huwelijken, kinder genitale mutilatie, kinder indoctrine, bloederige en dodelijke eerwraak en-weet-ik-nog-niet-allemaal-wat-aan-zieke-kutzooi-die-zich-manifesteerd-wanneer-een-bepaald-aantal-moslims-geklusterd-raken.

Gaat helemaal goed komen! _O-
pi_211830109
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo niet, dan had hij veel eerder afscheid moeten nemen van Baudet..
Eerdmans is een opportunist. Niet voor niets alweer toe aan z'n 17e partij of zo.
pi_211830154
quote:
Zit je verder nog wat dwars? :+

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2023 23:51:01 ]
  zaterdag 30 december 2023 @ 00:12:04 #181
3542 Gia
User under construction
pi_211830508
quote:
Pffff. IK accepteer andere meningen, en voel me absoluut niet zielig als, zogenaamde vrienden mij niet moeten om hun politieke voorkeur.

Their loss.

Bij mij is iedereen welkom.
pi_211830686
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zit je verder nog wat dwars? :+
Neuj, niet echt. Niemand die me met de nek aankijkt om mijn stem of lidmaatschap.
pi_211830711
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Pffff. IK accepteer andere meningen, en voel me absoluut niet zielig als, zogenaamde vrienden mij niet moeten om hun politieke voorkeur.

Their loss.

Behalve de mensen die je de beleving van hun geloof wilt ontzeggen of (buiten hun schuld om) geen, of een dubbele nationaliteit hebben. En asielzoekers. En Syrirs.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 30-12-2023 00:31:17 ]
pi_211830724
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Eerdmans is een opportunist. Niet voor niets alweer toe aan z'n 17e partij of zo.
Die roept gewoon wat een groep wil horen.
pi_211831004
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De echte slachtoffers zijn natuurlijk afvalligen en homo seksuele die dachten dat ze hier vrij van de islam waren en dachten dat ze konden zijn wie ze echt zijn. Of moslims die hier openlijk voor verlichting pleiten, maar hun leven niet meer zeker zijn.

Maar dat snap jij niet he? :D
Ik ben actief lid van het Humanistisch Verbond, vrijwilliger bij de buurtvereniging in mijn wijk (met aardig wat mensen uit minderheidsgroepen), en heb een vrienden en kennissenkring met een bovengemiddeld aantal LHBTQI+ personen. Ik onderhoud via mijn werk ook prima banden met vooraanstaande moslims die voor verlichting pleiten, spreek enkelen dagelijks en zet me zelfs in voor hun doelen. Waarbij ik het zeer betwijfel of je berhaupt contacten onderhoudt met die groepen mensen die je hier stelt te verdedigen, en of je ze niet gewoon misbruikt om tegen de islam aan te kunnen schoppen.

Ik moet persoonlijk niet veel hebben van de islam, (zelfs nog net iets minder dan de andere abrahamitische religies) en acht de meer conservatieve stromingen (voornamelijk de salafisten en wahabisten) een gezwel binnen het geloof. Een onderscheid waarvan ik durf te wedden dat je de kennis niet eens bezit om het te maken.

Maar als humanist sta ik voor vrijheid van religie, en pas ik er voor om daarin alle moslims over n kam te scheren, te discrimineren en een enorme groep mensen hun geloof te willen ontzeggen.

Maar he, dat snap jij niet he. Met je achterlijke 'of je bent voor of je bent tegen de gehele islam' onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 30-12-2023 09:19:59 ]
  zaterdag 30 december 2023 @ 05:13:21 #186
498210 KoningWouter
pi_211832810
twitter

Turkije 2023.

Ongelooflijk.
  zaterdag 30 december 2023 @ 06:43:52 #187
498210 KoningWouter
pi_211833032
twitter

Ik krijg weer helemaal het Fortuyn/Van Gogh gevoel.

Wat een gevaarlijk volk die extreem linksen.
pi_211833055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben actief lid van het Humanistisch Verbond, vrijwilliger bij de buurtvereniging in mijn wijk (met aardig wat mensen uit minderheidsgroepen), en heb een vrienden en kennissenkring met een bovengemiddeld aantal LHBTQI+ personen. Ik onderhoud via mijn werk ook prima banden met vooraanstaande moslims die voor verlichting pleiten, spreek enkelen dagelijks en zet me zelfs in voor hun doelen. Waarbij ik het zeer betwijfel of je berhaupt contacten onderhoudt met die groepen mensen die je hier stelt te verdedigen, en of je ze niet gewoon misbruikt om tegen de islam aan te kunnen schoppen.

Ik moet persoonlijk niet veel hebben van de islam, (zelfs nog net iets minder dan de andere abrahamitische religies) en acht de meer conservatieve stromingen (voornamelijk de salafisten en soennitische moslims) een gezwel binnen het geloof. Een onderscheid waarvan ik durf te wedden dat je de kennis niet eens bezit om het te maken.

Maar als humanist sta ik voor vrijheid van religie, en pas ik er voor om daarin alle moslims over n kam te scheren, te discrimineren en een enorme groep mensen hun geloof te willen ontzeggen.

Maar he, dat snap jij niet he. Met je achterlijke 'of je bent voor of je bent tegen de gehele islam' onzin.
90% van de moslims zijn sunni, ik denk dat je per ongeluk termen door elkaar haalt
  zaterdag 30 december 2023 @ 07:53:37 #189
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211833316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 06:43 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]

Heerlijk, deze op de pik getrapte linkse sok. _O-

Huilend in slaap, elke nacht.
pi_211833357
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:28 schreef Gia het volgende:

[..]
De Randstad-kakkers die neerkijken op Brabanders en Limburgers. Zichzelf ver verheven voelen boven 'die boeren'. Blijf dan ook weg als het water komt, of als Amsterdam door haar palen zakt.
Tuurlijk Gia, tuurlijk...
pi_211833377
quote:
[ twitter ]

Salty bitches.
Go hard or go home
pi_211833428
quote:
[ twitter ]

Dit is fake...
  zaterdag 30 december 2023 @ 08:15:13 #193
498210 KoningWouter
pi_211833435
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:14 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is fake...
Waar maak jij aan op dat het fake is? :?

Het staat inderdaad niet meer op zijn tijdslijn (voor zover ik dat kan zien) maar hij kan het ook verwijderd hebben.
pi_211833451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een korte blik op zijn tijdlijn laat in elk geval wel zien dat die Bertrand dol is op fake news :+
  zaterdag 30 december 2023 @ 08:19:08 #195
498210 KoningWouter
pi_211833460
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een korte blik op zijn tijdlijn laat in elk geval wel zien dat die Bertrand dol is op fake news :+
Hij spoort in ieder geval voor geen meter.

twitter

Dit was gisteren trending. Maar dan voor Hugo. Iemand die zijn laatste groet deed.

Als hij dit kan doen weet ik niet of bovenstaand bericht wel zo fake is.
pi_211833483
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:19 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hij spoort in ieder geval voor geen meter.

[ twitter ]
Dit was gisteren trending. Maar dan voor Hugo. Iemand die zijn laatste groet deed.

Als hij dit kan doen weet ik niet of bovenstaand bericht wel zo fake is.
Heb sowieso weinig fiducie in twitteraars. Dus dat die Olav net zo gek is als die Bertrand zou me niet verbazen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 08:23:25 #197
498210 KoningWouter
pi_211833490
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb sowieso weinig fiducie in twitteraars. Dus dat die Olav net zo gek is als die Bertrand zou me niet verbazen.
Ja ik was helaas kwart voor 4 al wakker. Dus moest iets. Dan het riool Twitter maar afstruinen. :+
pi_211833511
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:23 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja ik was helaas kwart voor 4 al wakker. Dus moest iets. Dan het riool Twitter maar afstruinen. :+
Musk heeft toch iets goeds gedaan. Zonder account kan je echt geen klap meer op Twitter dus ik sla het over :+
  zaterdag 30 december 2023 @ 08:26:25 #199
498210 KoningWouter
pi_211833522
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Musk heeft toch iets goeds gedaan. Zonder account kan je echt geen klap meer op Twitter dus ik sla het over :+
Heb je goed. Je mist er niets aan.
pi_211833538
Ik denk niet dat de PVV, NSC, BBB en de VVD oplossingen hebben voor de problemen in ons land, want die problemen zijn veel groter dan asielzoekers. Twee staan er in dienst van het grootkapitaal, een lult enkel vaag over goed bestuur en de laatste heeft het vooral over asielzoekers terwijl ze pretenderen op te komen voor Henk & Ingrid maar ondertussen vooral met de VVD meestemmen.

Maar ik wacht rustig af. Geduld is sowieso vereist want blijkbaar hebben deze partijen straks al 1,5 maand nodig om te keuvelen over het respecteren van de grondwet, maar soit. Als het merendeel van de Nederlanders denkt dat we met deze partijen wel de grootste problemen gaan oplossen laat ik me graag verrassen. Mijn Marokkaanse schoonmaakster zegt ook dat Wilders gelijk heeft en ik vertrouw haar wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 08:28:34 ]
pi_211833564
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Het staat inderdaad niet meer op zijn tijdslijn (voor zover ik dat kan zien) maar hij kan het ook verwijderd hebben.
Die hele Bertrand is fake...
  zaterdag 30 december 2023 @ 08:33:41 #202
498210 KoningWouter
pi_211833596
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Die hele Bertrand is fake...
Het is in elk geval net zo'n idioot als Olav.

Verder blijf ik vandaag maar weer ver weg van Twitter.
pi_211833635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het is in elk geval net zo'n idioot als Olav.

Verder blijf ik vandaag maar weer ver weg van Twitter.
Je moet ook wel binnen je eigen bubbel blijven op twitter
pi_211833722
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Reken maar dat Timmermans, Jetten en Klaver en dergelijke politiek eensgezinde wakker hebben gelegen van de verkiezings uitslag. En nog steeds. De afgegeven signalen was zo daadkrachtig dat ze als mokerslagen aan bleven komen. De peilingen, het bericht dat de PVV ook op scholen het populairst bleek te zijn, de exit poll, Bosma als voorzitter, verdere stijgingen in de peilingen. Al weken regent en regent het op social media met panische haat berichten van Timmermans, Jetten en Klaver en dergelijke politiek eensgezinde dat het zielig begint te worden.

Deze reactie van jou is ook weer om van te smullen. _O_
Mwa ik denk dat dat reuze meevalt. Ik denk dat die partijen vooral zorgen hebben over de gevolgen van zo’n uitslag. Een bedrijf als ASML wat aangeeft bezorgd te zijn over de verkiezingsuitslag is natuurlijk extreem nadelig voor onze economie.

Ik krijg er een beetje een Brexit gevoel bij. Met een lekker daadkrachtig signaal je eigen economie om zeep helpen.
Dit, dus.
pi_211833974
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 06:48 schreef oblo het volgende:

[..]
90% van de moslims zijn sunni, ik denk dat je per ongeluk termen door elkaar haalt
Hah, pijnlijk foutje, ik bedoel inderdaad de salafisten en specifiek wahabisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 30-12-2023 10:38:44 ]
pi_211833981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa ik denk dat dat reuze meevalt. Ik denk dat die partijen vooral zorgen hebben over de gevolgen van zo’n uitslag. Een bedrijf als ASML wat aangeeft bezorgd te zijn over de verkiezingsuitslag is natuurlijk extreem nadelig voor onze economie.

Ik krijg er een beetje een Brexit gevoel bij. Met een lekker daadkrachtig signaal je eigen economie om zeep helpen.
Krokodillentranen natuurlijk van Jetten en co. Ze geven geen ruk om de gemiddelde Nederlander, daarom zijn ze ook voorbij gestreefd door de PVV die wel gewoon 2.3 miljoen Nederlanders aansprak met hun boodschap.

En dat continue hel en verdoemenis schreeuwen door linkse partijen geeft maar eens het intellectueel en moreel failliet aan van die kant van het politieke spectrum; op inhoud waardeloos verhaal wat niet aanslaat, dus dan maar op de tegenstander.

Ik zou me echt doodschamen als ik op zo’n Timmermans had gestemd en hem dan nu als een slechte verliezer zien acteren in de media.
pi_211834046
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Krokodillentranen natuurlijk van Jetten en co. Ze geven geen ruk om de gemiddelde Nederlander, daarom zijn ze ook voorbij gestreefd door de PVV die wel gewoon 2.3 miljoen Nederlanders aansprak met hun boodschap.
Waarbij de felicitaties uit Rusland binnen stroomde en ASML z’n zorgen uitsprak? Die boodschap? En dan de woorden ‘moreel failliet’ bij de andere partijen neerleggen. :)
Dit, dus.
pi_211834101
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waarbij de felicitaties uit Rusland binnen stroomde en ASML z’n zorgen uitsprak? Die boodschap? En dan de woorden ‘moreel failliet’ bij de andere partijen neerleggen. :)
Die kwamen gelukkig na Timmermans die op de verkiezingsavond zelf net deed alsof de treinen naar Auschwitz alweer reden met zijn “hou elkaar even vast”. Wat een dramatische demagoog is dat zeg, over opruiing gesproken, samen met Jetten “huhuhu de VVD heeft het om migratie laten draaien en ze hebben de schuld aan het kapot maken van dit land”.

Zelden die linkse kopstukken zo snel hun masker zien laten vallen, de enige die in de buurt kwam van dit soort engnekkerij was Melkert met Fortuyn, en we weten allemaal hoe dat demoniseren van Fortuyn door links toen afgelopen is. De kogels komen altijd van links. Altijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 09:34:21 ]
pi_211834186
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die kwamen gelukkig na Timmermans die op de verkiezingsavond zelf net deed alsof de treinen naar Auschwitz alweer reden met zijn “hou elkaar even vast”. Wat een dramatische demagoog is dat zeg, over opruiing gesproken, samen met Jetten “huhuhu de VVD heeft het om migratie laten draaien en ze hebben de schuld aan het kapot maken van dit land”.

Zelden die linkse kopstukken zo snel hun masker zien laten vallen, de enige die in de buurt kwam van dit soort engnekkerij was Melkert met Fortuyn, en we weten allemaal hoe dat demoniseren van Fortuyn door links toen afgelopen is. De kogels komen altijd van links. Altijd.
Eerst MH-17 uit de lucht schieten, dan massa-executies van burgers in Boetsja en dan kameraad Wilders met het vriendschapsspeldje feliciteren met de verkiezingsoverwinning. Altijd in die volgorde. Altijd.
Dit, dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:26:37 #210
323876 michaelmoore
pi_211834692
https://www.telegraaf.nl/(...)ons-nieuwe-nederland

quote:
Laat 2024 maar komen: ik heb zin in ons nieuwe Nederland!
author avatar
MARIANNE ZWAGERMAN

Gisteren, 14:00in COLUMNS

Bijna n op de vijf Nederlanders vindt dat de overheid zo slecht functioneert, dat het hele systeem maar het beste omvergeworpen kan worden, constateert het Sociaal Cultureel Planbureau
.

quote:
Maar het is niet meer relevant, de democratie functioneert, we hebben ze weggejaagd en leven in de achteruitkijkspiegel is zinloos.

We moeten voorwaarts met het opruimen van de puinhopen waar de Rutte-Kaag tandem ons mee opzadelde.
pi_211834708
quote:

[..]

En dat continue hel en verdoemenis schreeuwen door linkse partijen geeft maar eens het intellectueel en moreel failliet aan van die kant van het politieke spectrum; op inhoud waardeloos verhaal wat niet aanslaat, dus dan maar op de tegenstander.

Ik zou me echt doodschamen als ik op zo’n Timmermans had gestemd en hem dan nu als een slechte verliezer zien acteren in de media.
Grappig dat je het wel weet te herkennen wanneer het niet bij de PVV vandaan komt. Terwijl die al tig jaar inhoudsloos lopen te huilen over links en allochtonen.
pi_211834733
quote:

[..]

Ja, godsdienstwaanzinnige rechtse idioten zijn inderdaad van de 41 messteken om iemand om te leggen.
pi_211834803
quote:
Gaaaaaaaap. En dan vervolgens huilen dat de kinderbijslag, huurtoeslag en bijstandsuitkering niet op de rekening staan nadat 'het hele systeem' omver geworpen is.

Er gaat in de basis straks echt amper wat veranderen. Zelfs als er 0 asielzoekers meer binnen komen heeft dat amper impact op de levens van Nederlanders, maar deze doos verwacht een heel NIEUW Nederland.

Mensen als die Marianne moeten eens niet zo afhankelijk van een tijdelijke regering doen. Schiet je echt niets mee op.
pi_211834948
quote:

[..]

Werd juist Timmermans niet constant op de persoon aangevallen?
pi_211834970
quote:

[..]

Dat zou zelfreflectie vergen en we weten inmiddels dat zelfreflectie aan die kant van het politieke spectrum ver te zoeken is, of zeg maar gerust totaal afwezig. Het ligt nooit aan Links zelf, zij zijn zogenaamd hartstikke intelligent en de rest is dom.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gaaaaaaaap. En dan vervolgens huilen dat de kinderbijslag, huurtoeslag en bijstandsuitkering niet op de rekening staan nadat 'het hele systeem' omver geworpen is.

Er gaat in de basis straks echt amper wat veranderen. Zelfs als er 0 asielzoekers meer binnen komen heeft dat amper impact op de levens van Nederlanders, maar deze doos verwacht een heel NIEUW Nederland.

Mensen als die Marianne moeten eens niet zo afhankelijk van een tijdelijke regering doen. Schiet je echt niets mee op.
Tja, op dit moment is het kwaad eigenlijk al geschied. Er zijn namelijk de afgelopen decennia simpelweg veel te veel mensen binnengekomen. Zou het ondanks dat helpen om de migratie flink te beperken? Ja, want elke nieuwe kansenparel kost weer een boel geld en zorgt voor extra druk op de woningmarkt.
pi_211835105
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou zelfreflectie vergen en we weten inmiddels dat zelfreflectie aan die kant van het politieke spectrum ver te zoeken is, of zeg maar gerust totaal afwezig. Het ligt nooit aan Links zelf, zij zijn zogenaamd hartstikke intelligent en de rest is dom.
[..]
Wel mooi dat je met je laatste zin hier wel enige zelfreflectie toont, verder klopt er weinig van.

quote:
Tja, op dit moment is het kwaad eigenlijk al geschied. Er zijn namelijk de afgelopen decennia simpelweg veel te veel mensen binnengekomen. Zou het ondanks dat helpen om de migratie flink te beperken? Ja, want elke nieuwe kansenparel kost weer een boel geld en zorgt voor extra druk op de woningmarkt.
Gaat het je dan om alle immigratie, dus ook geen buitenlands personeel meer in bijvoorbeeld de zorg?
Of gaat dit om een specifieke groep zoals asielzoekers?
pi_211835132
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Net als dat er ergens op de wereld iets gebeurd wat de multinationals niet bevalt dan gaat meteen de beurs op zijn kop.

En ondertussen draait de aarde gewoon door.

Alsof 'money' de wereld draaiend houdt. En iedereen trapt er in, en dus moet je mee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211835136
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerst MH-17 uit de lucht schieten, dan massa-executies van burgers in Boetsja en dan kameraad Wilders met het vriendschapsspeldje feliciteren met de verkiezingsoverwinning. Altijd in die volgorde. Altijd.
Riiiiiiiiiiight
Neem er nog een.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:00:15 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211835164
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zou zelfreflectie vergen en we weten inmiddels dat zelfreflectie aan die kant van het politieke spectrum ver te zoeken is, of zeg maar gerust totaal afwezig.
Totale onzin, als er een partij is met veel dikke onderzoeksrapporten met als thema "Wat hebben we fout gedaan" in de kast, dan is het de PvdA wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211835177
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gaat het je dan om alle immigratie, dus ook geen buitenlands personeel meer in bijvoorbeeld de zorg?
Of gaat dit om een specifieke groep zoals asielzoekers?
Wat mij betreft alle vormen met migratie. En buitenlands personeel in de zorg? Daar zijn er niet zoveel van ondanks de tekorten. Het Nederlands machtig zijn is daar namelijk een harde eis.
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:01:55 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211835183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
8)7
Vladimir Putin
pi_211835188
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Neuj, niet echt. Niemand die me met de nek aankijkt om mijn stem of lidmaatschap.
Fijn is dat h? Dat zou je eigenlijk iedereen gunnen. Dat ze kunnen stemmen wat ze willen zonder dat ze meteen gegeneraliseerd worden. :) enerzijds roep je dat je niks moet hebben van generaliseren (waar je jezelf net zo schuldig aan maakt met je ‘jullie dit jullie dat’ om maar wat te noemen) en dat vrijheid zo belangrijk vind, maar oh wee als iemand anders gebruik maakt van die vrijheid en wat stemt wat je niet zint. Dan verdienen ze het, of ze vroegen er zelf om.

Genoeg PVV stemmers die moslims niet generaliseren. Ze willen dat er wat gebeurd aan immigratie en denken (of dat terecht is of niet mag iedereen wat van vinden) dat de PVV daarmee zal helpen. Als je stemt op een partij zeg je niet:’ ik geef hierbij mijn ziel aan [insert random partij] en vanaf nu denk ik 100% hetzelfde als jullie’. Je bent je eigen persoon en je steunt zo’n partij vaak vanwege wat thema’s die belangrijk zijn voor jou. Newsflash: zat PVV stemmers die niet specifiek op een PVV stemmen omdat ze moslims willen deporteren of vermoorden. Dat dat berhaupt keer op keer uitgelegd moet worden is wat sneu.
pi_211835192
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Riiiiiiiiiiight
Neem er nog een.
Nou ja, zelfs jij moet toch erkennen dat na de annexatie van de Krim en het neerhalen van MH17 vol trots naar Rusland, de Doema bezoeken en een vriendschapsspeldje dragen een tikje ongepast is?
pi_211835215
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mij betreft alle vormen met migratie. En buitenlands personeel in de zorg? Daar zijn er niet zoveel van ondanks de tekorten. Het Nederlands machtig zijn is daar namelijk een harde eis.
Zal het aan mijn tandarts doorgeven… (ongeveer een kwart van de tandartsen in Nederland komt uit het buitenland).

Maar duidelijk, ben je ook bereid te accepteren dat we hiermee onze welvaart stevig onder druk zetten?
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:10:01 #225
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211835294
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, zelfs jij moet toch erkennen dat na de annexatie van de Krim en het neerhalen van MH17 vol trots naar Rusland, de Doema bezoeken en een vriendschapsspeldje dragen een tikje ongepast is?
Vol trots?
Vladimir Putin
pi_211835340
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vol trots?
Hij droeg ‘m niet in de Kamer? Of met schaamte? Vertel!
Dit, dus.
pi_211835364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Riiiiiiiiiiight
Neem er nog een.
Welke van de 3 is niet gebeurd?
Dit, dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:14:49 #228
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211835374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hij droeg ‘m niet in de Kamer? Of met schaamte? Vertel!
Elke fractie onderhoudt/onderhield contacten met Rusland, ook na 2014, maar nu door de oorlog is dat anders.
Vladimir Putin
pi_211835413
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Elke fractie onderhoudt/onderhield contacten met Rusland, ook na 2014, maar nu door de oorlog is dat anders.
Bagatelliseer zijn banden met dat onfrisse moordzuchtige regime maar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211835421
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vol trots?
Vol trots, zie bv zijn tweet in dit artikel.
https://nos.nl/artikel/22(...)om-bezoek-aan-moskou
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:17:14 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211835429
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vol trots, zie bv zijn tweet in dit artikel.
https://nos.nl/artikel/22(...)om-bezoek-aan-moskou
quote:
In een reactie op de kritiek van de nabestaanden noemt Wilders betere relaties met Rusland noodzakelijk en gewenst. "Dat is in het Nederlands belang, daarom ben ik hier in Rusland."
Vladimir Putin
pi_211835440
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uiteraard, die boze rechtse kereltjes zijn gewoon jaloers op een daadkrachtig bestuurder als Poetin…
pi_211835453
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
[..]

Maar wat was hij trots op dat speldje O+
pi_211835462
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Compleet met interviews voor Russia Today zeker? :D
Dit, dus.
pi_211835482
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Compleet met interviews voor Russia Today zeker? :D
Bij de beschaafde partijen waren de relaties na de annexatie van De Krim al heel stevig bekoeld. Die haalden echt niet meer dat soort fratsen uit.
pi_211835516
quote:
PVV-leider Geert Wilders schoof in 2018 aan voor een interview op Russia Today, een internationaal propaganda-nieuwstelevisienetwerk dat wordt gecontroleerd door de Russische staat, en wordt gefinancierd door de Russische regering. Hij zegt Poetin en Trump te adoreren om hun altrusme en sterke nationalistische leiderschap.
Lekkere daadkrachtige leider Poetin wat veertjes in de reet steken.
Dit, dus.
pi_211835544
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
[..]

Niet doorhebben dat je daar in zo'n situatie enkel in het belang van Rusland bent. :')
pi_211835583
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Fijn is dat h? Dat zou je eigenlijk iedereen gunnen. Dat ze kunnen stemmen wat ze willen zonder dat ze meteen gegeneraliseerd worden. :)
Iedereen kan en mag stemmen wat ze willen. En iedereen kan en mag daar wat van vinden.

Ik zeg nergens dat elke PVV-stemmer de islam uit Nederland wil. Ik zeg wel dat elke PVV-stemmer een partij steunt die de islam uit Nederland wil.

quote:
enerzijds roep je dat je niks moet hebben van generaliseren (waar je jezelf net zo schuldig aan maakt met je ‘jullie dit jullie dat’ om maar wat te noemen) en dat vrijheid zo belangrijk vind, maar oh wee als iemand anders gebruik maakt van die vrijheid en wat stemt wat je niet zint. Dan verdienen ze het, of ze vroegen er zelf om.
Niet elke PVV-stemmer zal moslims hun geloof willen ontzeggen. Dat geloof ik best. Maar ELKE PVV-stemmer spreekt diens steun uit voor een PVV beleid waarin WEL elke moslim gediscrimineerd zal worden.

quote:
Genoeg PVV stemmers die moslims niet generaliseren.
quote:
Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeen
We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
Waarschijnlijk niet persoonlijk nee. Wel middels hun stem op een partij die dat wel doet.

quote:
Ze willen dat er wat gebeurd aan immigratie en denken (of dat terecht is of niet mag iedereen wat van vinden) dat de PVV daarmee zal helpen.
Cool.

quote:
Als je stemt op een partij zeg je niet:’ ik geef hierbij mijn ziel aan [insert random partij] en vanaf nu denk ik 100% hetzelfde als jullie’.
Dat beweer ik nergens.

quote:
Je bent je eigen persoon en je steunt zo’n partij vaak vanwege wat thema’s die belangrijk zijn voor jou. Newsflash: zat PVV stemmers die niet specifiek op een PVV stemmen omdat ze moslims willen deporteren of vermoorden. Dat dat berhaupt keer op keer uitgelegd moet worden is wat sneu.
Nieuwsflits. Met je stem op een bepaalde partij, geef je ze een mandaat om te proberen hun gehele programma ten uitvoering te brengen. Ook de stukjes waar je het niet mee eens bent.

Dan kan je wel leuk roepen 'ow maar daar ben ik het niet mee eens hoor', maar toch heb je je steun er aan verleend. Wellicht ... en ik roep maar wat hoor ... als je het er niet mee eens bent om alle moslims te generaliseren en discrimineren, dien je niet op een partij te stemmen die dat voorstaat.

Draag je fucking verantwoordelijkheid eens. Ipv dat laffe 'ow maar daar ben ik het niet mee eens hoor, dus daar ben ik heus niet verantwoordelijk voor.' Jawel, dat ben je wel. Ongeacht je eigen overtuiging.

Ben ik het als SP-stemmer eens met het gehele SP partijprogramma? Nee. Draag ik als SP-stemmer verantwoordelijkheid voor het gehele SP partijprogramma? Ja. k de stukjes waar ik het persoonlijk niet mee eens ben.

Nu kan ik als SP-lid via ledenvergaderingen en interne partijdemocratie enige nuance aanbrengen, en bij de SP aangeven welke stukjes ik wel goed vind en welke niet. Maar he, dat kan dus net even niet bij de PVV, want dat blijft Geert's eenmansshow. Als je er op stemt, steun je de gehele rits in hun verkiezingsprogramma.

Maar he, blijf vooral doorgaan met dat 'arme ik, mensen vinden het niet leuk dat ik steun verleen aan een partij die wilt discrimineren, wat een nare mensen zijn dat toch'.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 30-12-2023 11:33:54 ]
pi_211835585
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zal het aan mijn tandarts doorgeven… (ongeveer een kwart van de tandartsen in Nederland komt uit het buitenland).

Maar duidelijk, ben je ook bereid te accepteren dat we hiermee onze welvaart stevig onder druk zetten?
Dat klopt, daar is die eis dan ook niet. Dat valt namelijk niet onder de reguliere sector van zorg en welzijn.

En met het beperken van migratie zal de welvaart niet stevig onder druk te komen staan. Juist migranten hebben het lastig op de arbeidsmarkt. Al is er een duidelijk verschil te zien tussen Westerse en niet-Westerse migranten. Zelfs de kinderen van zulke mensen hebben het lastig in de samenleving. Wat wederom benadrukt dat je zulke mensen ook niet binnen moet laten.
pi_211835735
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat elke PVV-stemmer de islam uit Nederland wil. Ik zeg wel dat elke PVV-stemmer een partij steunt die de islam uit Nederland wil.
[..]
Niet elke PVV-stemmer zal moslims hun geloof willen ontzeggen. Dat geloof ik best. Maar ELKE PVV-stemmer spreekt diens steun uit voor een PVV beleid waarin WEL elke moslim gediscrimineerd zal worden.
[..]
[..]
Waarschijnlijk niet persoonlijk nee. Wel middels hun stem op een partij die dat wel doet.
[..]
Cool.
[..]
Dat beweer ik nergens.
[..]
Nieuwsflits. Met je stem op een bepaalde partij, geef je ze een mandaat om te proberen hun gehele programma ten uitvoering te brengen. Ook de stukjes waar je het niet mee eens bent.

Dan kan je wel leuk roepen 'ow maar daar ben ik het niet mee eens hoor', maar toch heb je je steun er aan verleend. Wellicht ... en ik roep maar wat hoor ... als je het er niet mee eens bent om alle moslims te generaliseren en discrimineren, dien je niet op een partij te stemmen die dat voorstaat.

Draag je fucking verantwoordelijkheid eens. Ipv dat laffe 'ow maar daar ben ik het niet mee eens hoor, dus daar ben ik heus niet verantwoordelijk voor.' Jawel, dat ben je wel. Ongeacht je eigen overtuiging.

Ben ik het als SP-stemmer eens met het gehele SP partijprogramma? Nee. Draag ik als SP-stemmer verantwoordelijkheid voor het gehele SP partijprogramma? Ja. k de stukjes waar ik het persoonlijk niet mee eens ben.

Nu kan ik als SP-lid enige nuance aanbrengen, en bij de SP aangeven welke stukjes ik wel goed vind en welke niet. Maar he, dat kan dus net even niet bij de PVV, want dat blijft Geert's eenmansshow.
Ik zal je dan wel verkeerd begrepen hebben, excuses.

Verder een hoop agree to disagree, maar dat mag gelukkig.

quote:
Maar he, blijf vooral doorgaan met dat 'arme ik, mensen vinden het niet leuk dat ik steun verleen aan een partij die wilt discrimineren, wat een nare mensen zijn dat toch'.
Dat heb ik helemaal niet gezegd, heb niet eens de PVV gestemd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 11:38:22 ]
pi_211835825
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, daar is die eis dan ook niet. Dat valt namelijk niet onder de reguliere sector van zorg en welzijn.

En met het beperken van migratie zal de welvaart niet stevig onder druk te komen staan. Juist migranten hebben het lastig op de arbeidsmarkt. Al is er een duidelijk verschil te zien tussen Westerse en niet-Westerse migranten. Zelfs de kinderen van zulke mensen hebben het lastig in de samenleving. Wat wederom benadrukt dat je zulke mensen ook niet binnen moet laten.
Ook verder werft men in de zorg vrij veel buiten Nederland. Maar met die door jou gewenste volledige stop komt de welvaart echt wel onder druk te staan, dat ontkennen mag maar gaat wel wat buiten de realiteit om…
Neem alleen al het voorbeeldje van die tandartsen, er gaan in Nederland jaarlijks veel meer tandartsen met pensioen dan er afstuderen, zonder instroom van buiten neemt de toegankelijkheid van de mondzorg dan gewoon af.
pi_211835888
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zal je dan wel verkeerd begrepen hebben, excuses.

Verder een hoop agree to disagree, maar dat mag gelukkig.
Het punt wat ik denk ik probeer te maken, en dit geldt voor elke stemmer op welke partij dan ook, is dat je met je stem niet alleen kiest voor (en daarmee steun verleent aan) de partijpunten waar je het mee eens bent, maar k kiest voor de partijpunten waar je het niet mee eens bent.

En daar zou men zich wat meer bewust van mogen worden.

En ja, wellicht zullen er dan meer mensen zijn die denken 'goh, die partij past imo het beste bij mij om reden X en Y, maar ze stellen ook Z voor waar ik het niet mee eens ben en voor mij een breekpunt vormt. Dus stem ik niet op de partij die verder het beste bij me past.

Niet alleen je stem af laten hangen van de overeenkomsten tussen je persoonlijke overtuigingen en de partijpunten, maar net zo goed kijken naar de verschillen en of je er vrede mee kan hebben wanneer die toch tot uiting komen in beleid.

Ik kan er vrede mee hebben wanneer de SP punten waar ik het niet mee eens ben toch beleid worden. Kunnen de PVV stemmers die aangeven dat ze moslims niet willen discrimineren en hun geloof ontzeggen, er vrede mee hebben wanneer dat toch gebeurt?

Want de PVV zelf is er zeer duidelijk over. Geen islamitische scholen, geen moskeen, geen korans, minder islam. Dt is waar je voor stemt.
pi_211835940
Ik lees vaak dat migranten onze welvaart zouden bevorderen en snap dat dat opgaat voor expats. Maar hoe is dat van toepassing op de rest van de migranten die hierheen komen? Heeft iemand een onderzoek gevonden die staaft waarom andere groepen migranten onze welvaart zouden bevorderen?
pi_211835992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Ik lees vaak dat migranten onze welvaart zouden bevorderen en snap dat dat opgaat voor expats. Maar hoe is dat van toepassing op de rest van de migranten die hierheen komen?
Iedereen is een consument.

quote:
Heeft iemand een onderzoek gevonden die staaft waarom andere groepen migranten onze welvaart zouden bevorderen?
Ik niet. Iig niet bij de hand, en ik heb geen zin om te zoeken naar iets omtrent die onderwerpen.
pi_211836022
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Ik lees vaak dat migranten onze welvaart zouden bevorderen en snap dat dat opgaat voor expats. Maar hoe is dat van toepassing op de rest van de migranten die hierheen komen? Heeft iemand een onderzoek gevonden die staaft waarom andere groepen migranten onze welvaart zouden bevorderen?
Vluchtelingen vangen we ook niet op om direct bij te dragen aan onze welvaart maar om mensen te helpen.
Verder hangt het erg af van hoe je die groep expats definieert, vallen daar ook de Oost-Europeanen onder die in de praktijk hele sectoren draaiende houden?

Maar goed, waar het mij om ging is dat alle immigratie stoppen (wat gesteld werd) een forse knauw geeft aan onze welvaart.
pi_211836026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Lekkere daadkrachtige leider Poetin wat veertjes in de reet steken.

Precies, nog zo'n Putin-pijjpende snob die met het kontje gespreid de Russische propaganda tot zich nam.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 11:49:57 ]
pi_211836042
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Precies, nog zo'n Putin-pijjpende snob die met het kontje gespreid de Russische propaganda tot zich nam.
Was dit voor of na de annexatie van de Krim of het neerhalen van MH17?
pi_211836083
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens mij ben je slim genoeg om de verschillen tussen een staatshoofd en de leider van een partij te snappen.
pi_211836093
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben ik het er mee eens dat ons koningshuis bij Putin op bezoek ging? Nee. Beeldvorming en zulks.

Maar het idee van onze staat met koningshuis en regering met PM, is juist dat de koning geen fuck te zeggen heeft over politiek beleid of opinie.

In die zin zou het een stuk kwalijker zijn wanneer Mark met Vlad op de foto zou gaan. Mark ging over de politiek. Willem is voor de show.
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:56:27 #250
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211836135
quote:

[..]

Dit is een bizarre rechtse misvatting. Ondanks dat er weldegelijk veel opmerkingen vanuit linkse hoek kwamen die over de grens waren kwamen die doorgaans niet van Melkert. Melkert streed vooral hard met Fortuyn over economisch beleid en huldigde als sociaal-democraat het diametraal tegenovergestelde gedachtengoed ten opzichte van de neoliberale Fortuyn. Melkert waarschuwde vooral voor het destastreuze rechtse beleid van grootkapitaalpuppet Fortuyn voor de onderklasse en lagere middenklasse.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 30-12-2023 12:04:36 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211836156
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Fijn is dat h? Dat zou je eigenlijk iedereen gunnen. Dat ze kunnen stemmen wat ze willen zonder dat ze meteen gegeneraliseerd worden. :) enerzijds roep je dat je niks moet hebben van generaliseren (waar je jezelf net zo schuldig aan maakt met je ‘jullie dit jullie dat’ om maar wat te noemen) en dat vrijheid zo belangrijk vind, maar oh wee als iemand anders gebruik maakt van die vrijheid en wat stemt wat je niet zint. Dan verdienen ze het, of ze vroegen er zelf om.

Genoeg PVV stemmers die moslims niet generaliseren. Ze willen dat er wat gebeurd aan immigratie en denken (of dat terecht is of niet mag iedereen wat van vinden) dat de PVV daarmee zal helpen. Als je stemt op een partij zeg je niet:’ ik geef hierbij mijn ziel aan [insert random partij] en vanaf nu denk ik 100% hetzelfde als jullie’. Je bent je eigen persoon en je steunt zo’n partij vaak vanwege wat thema’s die belangrijk zijn voor jou. Newsflash: zat PVV stemmers die niet specifiek op een PVV stemmen omdat ze moslims willen deporteren of vermoorden. Dat dat berhaupt keer op keer uitgelegd moet worden is wat sneu.
Maar Geert Wilders wil wel moslims deporteren. Dat mag niet genegeerd worden
pi_211836238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:57 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ah, deze weer. Heb je daar nu wl een bron voor?

Je kan prima onderbouwen dat hij minder moslims binnen wil halen. Denk dat hij het ook prima zal vinden als er helemaal geen moslims meer binnen zouden komen. Maar er is je elders al meermaals gevraagd om een bron aan te leveren waarin benoemd wordt dat Wilders alle moslims wil deporteren. Die had je niet. Nu wel?
pi_211836303
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ah, deze weer. Heb je daar nu wl een bron voor?

Je kan prima onderbouwen dat hij minder moslims binnen wil halen. Denk dat hij het ook prima zal vinden als er helemaal geen moslims meer binnen zouden komen. Maar er is je elders al meermaals gevraagd om een bron aan te leveren waarin benoemd wordt dat Wilders alle moslims wil deporteren. Die had je niet. Nu wel?
Je denkt dat hij zijn minder, minder, minder geschreeuw niet naar andere groepen uit wil breiden?
pi_211836312
quote:

[..]
Hij stelt dat hij ze de beleving van hun geloof ontzeggen ("Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeen"), en wil het liefst geen nieuwe moslims meer in Nederland. Hij wil een verbod op een dubbele nationaliteit (vaak mensen uit moslimlanden; Turken en Marokkanen). En hij wil extremistische moslims preventief opsluiten.

Maar hij zegt niets over het willen deporteren van alle moslims.
pi_211836507
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je denkt dat hij zijn minder, minder, minder geschreeuw niet naar andere groepen uit wil breiden?
Er van uit gaan dat hij moslims wil gaan deporteren vind ik overeenkomen met denken met je onderbuik. Je kan hem pakken op genoeg punten, dan snap ik nog steeds niet waarom mensen de noodzaak voelen om hem te beschuldigen van iets wat ze niet kunnen onderbouwen met bronnen. Alsof zijn huidige standpunten die je wl kan onderbouwen niet erg genoeg zijn of zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 12:22:32 ]
pi_211836549
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Paar foto’s uit 2014 pakken. Wat een ongekende 1 op 1 situatie met Wilders en zijn vriendschapsboekje. Of speldje. Waarschijnlijk allebei.
Dit, dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:26:55 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211836596
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Paar foto’s uit 2014 pakken. Wat een ongekende 1 op 1 situatie met Wilders en zijn vriendschapsboekje. Of speldje. Waarschijnlijk allebei.
Wat boeit mij dat speldje dan.
gaat mij om dat er eens stevig rechts-conservatief beleid gevoerd gaat worden.
Vladimir Putin
pi_211836607
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er van uit gaan dat hij moslims wil gaan deporteren vind ik overeenkomen met denken met je onderbuik. Je kan hem pakken op genoeg punten, dan snap ik nog steeds niet waarom mensen de noodzaak voelen om hem te beschuldigen van iets wat ze niet kunnen onderbouwen met bronnen. Alsof zijn huidige standpunten die je wl kan onderbouwen niet erg genoeg zijn of zo.
Maar goed, hoe zou hij zijn minder, minder, minder belofte kunnen realiseren zonder gedwongen vertrek?
pi_211836631
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat boeit mij dat speldje dan.
gaat mij om dat er eens stevig rechts-conservatief beleid gevoerd gaat worden.
Dan zat er vast geen familie in MH17, gok ik. Lekker conservatief, lekker anders.
Dit, dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:29:49 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211836651
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan zat er vast geen familie in MH17, gok ik. Lekker conservatief, lekker anders.
Ook dan nog.
Mh17 is happend, Mark Rutte had beloofd dat de onderste steen boven zou komen. Maar dat zal niet meer gebeuren, of beter gezegd Poetin zal niet gepakt worden. Deal with it.
Vladimir Putin
pi_211836654
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook verder werft men in de zorg vrij veel buiten Nederland. Maar met die door jou gewenste volledige stop komt de welvaart echt wel onder druk te staan, dat ontkennen mag maar gaat wel wat buiten de realiteit om…
Neem alleen al het voorbeeldje van die tandartsen, er gaan in Nederland jaarlijks veel meer tandartsen met pensioen dan er afstuderen, zonder instroom van buiten neemt de toegankelijkheid van de mondzorg dan gewoon af.
Je zou altijd uitzonderingen kunnen maken voor beroepsgroepen waarin Nederland cht versterking nodig heeft. Maar al die yuppen die naar Nederland komen om te werken in de Randstad? Die zijn niet nodig. En die 55% buitenlandse studenten op de Nederlandse universiteiten ook niet. En al die vermeende "vluchtelingen" die Ter Apel en Budel onveilig maken ook niet.

En laten we ook eens kijken naar de mensen die hier nu al zijn en in hoeverre sommigen van hun kunnen worden gebruikt om gaten op de arbeidsmarkt in te vullen. Dat zijn er namelijk nogal wat.
pi_211836657
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een 'stevig rechts-conservatief beleid' mag wel wat levens kosten natuurlijk.
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:30:59 #263
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211836667
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Want de PVV zelf is er zeer duidelijk over. Geen islamitische scholen, geen moskeen, geen korans, minder islam. Dt is waar je voor stemt.
En is daar iets mis mee?
Of moeten mensen zich kapotschamen als ze daar voor staan?

Geloof me dat het een van de grootste redenen is waarom men PVV heeft gestemd.
pi_211836687
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En is daar iets mis mee?

Iets met vrijheid van godsdienst. Dus ja, daar is wat mis mee idd.
pi_211836698
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook dan nog.
Mh17 is happend, Mark Rutte had beloofd dat de onderste steen boven zou komen. Maar dat zal niet meer gebeuren, of beter gezegd Poetin zal niet gepakt worden. Deal with it.
Ik hoef alleen te dealen met het feit dat de dictator verantwoordelijk voor het neerhalen van een airliner vol landgenoten achteraf wordt bejubeld door degene die de verkiezingen wint. Je kunt de opa’s en oma’s die hun totale gezin van zoon/dochter zijn verloren niet harder in hun gezicht spugen. Terwijl je je vriendschapsspeldje glimmend poetst natuurlijk!
Dit, dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:33:45 #266
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211836716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat er velen tegen islam in NL zijn.
Dus ergens knaagt het.
pi_211836730
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar goed, hoe zou hij zijn minder, minder, minder belofte kunnen realiseren zonder gedwongen vertrek?
Ik lees dat meer als een: we willen minder minder minder binnen halen.
pi_211836749
quote:

[..]
En is daar iets mis mee?

Tja, voor sommigen is het idee: meer Islam, niet minder. Dus een partij die kritisch is op de Islam wordt al geproblematiseerd, laat staan als men dan zulke standpunten heeft als de PVV.

Alle mensen die moord en brand schreeuwen om die standpunten, zouden prima te porren zijn voor het sluiten van kerken of de verplichte secularisering van christelijk onderwijs.

Dat is hetzelfde type mens dat zegt dat de neutraliteit bij gezagsdragers of mensen in een overheidsfunctie belangrijk is, tot het gaat over de hoofddoek. Want kom op, een hoofddoek moet toch wel kunnen?
pi_211836766
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:33 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat er velen tegen islam in NL zijn.
Dus ergens knaagt het.
dan is 1 miljoen mensen uitsluiten niet de beste oplossing. Het is vooral heel populistisch en kortzichtig. Heb verder niks met de islam maar er wordt gedaan alsof de islam en de koran etc verbieden de oplossing is voor vele problemen.
pi_211836797
quote:

[..]
Hij wil iedereen het land uit !
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:39:31 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211836815
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik hoef alleen te dealen met het feit dat de dictator verantwoordelijk voor het neerhalen van een airliner vol landgenoten achteraf wordt bejubeld door degene die de verkiezingen wint. Je kunt de opa’s en oma’s die hun totale gezin van zoon/dochter zijn verloren niet harder in hun gezicht spugen. Terwijl je je vriendschapsspeldje glimmend poetst natuurlijk!
Gewoon een echte leider, die Vlad:

quote:
In een interview met Russia Today zegt Wilders zich niet te kunnen vinden in al het beleid van Poetin, maar complimenteert hij hem wel als leider: ‘Aan dat soort leiderschap ontbreekt het in Europa.’ bron
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211836816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:36 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dan is 1 miljoen mensen uitsluiten niet de beste oplossing. Het is vooral heel populistisch en kortzichtig. Heb verder niks met de islam maar er wordt gedaan alsof de islam en de koran etc verbieden de oplossing is voor vele problemen.
We zijn inderdaad al te laat om de expansiedrift van de islam tegen te gaan. Zodra het kritisch omslagpunt is bereikt, over een jaar of 20, gaan we dat in alle lagen van de maatschappij het merken.
pi_211836819
quote:

[..]

Ik denk juist van niet. Grote meerderheid hier in NL wil dat er iets gedaan word aan immigratie, dus logische aanname om te denken dat de meeste PVV stemmers voornamelijk daarop stemmen vanwege hun immigratie standpunten. Veel andere alternatieven heb je dan niet qua partijen. Dingen als de koran verbieden staan niet heel hoog op het lijstje gok ik.
pi_211836843
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
En je hebt ook stemrecht.
pi_211836844
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik lees dat meer als een: we willen minder minder minder binnen halen.
Dat kan maar is wel wat vreemd als dit is gescandeerd:
quote:
dus ik vraag aan jullie: willen jullie, in deze stad en in Nederland, meer of minder Marokkanen?"
Zaal: "Minder, minder, minder!"
Wilders: "Nou, dan gaan we dat regelen."
pi_211836854
quote:

[..]
En is daar iets mis mee?
In mijn ogen wel ja. Het is discriminatie op basis van religie/levensbeschouwing. En daarmee een grove schending van onze grondwet. Die zal dan ook gewijzigd moeten worden voordat zoiets kan.

quote:
Dat moeten die mensen zelf weten. Al heb ik inderdaad een (niet al te positieve) mening over de mensen die dat voorstaan. Ik zie hier echter een tendens van aardig wat PVV stemmers die het toch niet helemaal eens zijn met dat standpunt uit het PVV partijprogramma. En ik wijs ze er op dat ze met hun stem toch ook dat deel van het PVV programma steunen.

quote:
Daar ben ik ook bang voor ja.
pi_211836930
quote:

[..]
Er zat in de vorige Tweede Kamer nog een partij die stelde dat er 'te veel witte mensen' op televisie waren. Maar opmerkelijk genoeg werd dat nooit geproblematiseerd. Sterker nog, dit soort punten werden zelf nog min of meer nagepapegaaid door bijvoorbeeld de NPO. Dus waarom kan dat wel, maar is 'minder Marokkanen' een probleem?
pi_211836941
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
We zijn inderdaad al te laat om de expansiedrift van de islam tegen te gaan. Zodra het kritisch omslagpunt is bereikt, over een jaar of 20, gaan we dat in alle lagen van de maatschappij het merken.
Kan je dit ook iets concreter maken?
pi_211836950
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, voor sommigen is het idee: meer Islam, niet minder. Dus een partij die kritisch is op de Islam wordt al geproblematiseerd, laat staan als men dan zulke standpunten heeft als de PVV.
Ik ben niet voor 'meer islam'. Ik ben voor beleid wat zich niet laat leiden door welke religie dan ook.

quote:
Alle mensen die moord en brand schreeuwen om die standpunten, zouden prima te porren zijn voor het sluiten van kerken of de verplichte secularisering van christelijk onderwijs.
Ik niet iig. Al heb ik inderdaad genoeg negatiefs te zeggen over religieus onderwijs (welke religie dan ook). Zou er mijn kind ook nooit heen sturen. Maar toch ben ik niet voor een verbod.

quote:
Dat is hetzelfde type mens dat zegt dat de neutraliteit bij gezagsdragers of mensen in een overheidsfunctie belangrijk is, tot het gaat over de hoofddoek. Want kom op, een hoofddoek moet toch wel kunnen?
Ik ben voor neutraliteit bij gezagsdragers. Al geef ik niet genoeg om dat onderwerp om het doorslaggevend te laten zijn. Kan prima leven met beide opties.
pi_211836966
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Weinig succesvol dan die "expansiedrift". Hoezo denk je dat we over 20 jaar uberhaupt iets gaan merken daarvan?
pi_211836978
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je weet heel goed wat bij bedoelt. De Islam groeit gestaag in Europa en dat zal er niet minder op worden.
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:49:24 #282
3542 Gia
User under construction
pi_211837049
quote:

[..]
Wil ik wel een bron van zien, eigenlijk. Heeft hij volgens mij nooit gezegd.
pi_211837059
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zat in de vorige Tweede Kamer nog een partij die stelde dat er 'te veel witte mensen' op televisie waren. Maar opmerkelijk genoeg werd dat nooit geproblematiseerd. Sterker nog, dit soort punten werden zelf nog min of meer nagepapegaaid door bijvoorbeeld de NPO. Dus waarom kan dat wel, maar is 'minder Marokkanen' een probleem?
Bij1 gok ik?

Nou .. ik zei iets eerder nog dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Het punt wat ik denk ik probeer te maken, en dit geldt voor elke stemmer op welke partij dan ook, is dat je met je stem niet alleen kiest voor (en daarmee steun verleent aan) de partijpunten waar je het mee eens bent, maar k kiest voor de partijpunten waar je het niet mee eens bent.

En daar zou men zich wat meer bewust van mogen worden.

En ja, wellicht zullen er dan meer mensen zijn die denken 'goh, die partij past imo het beste bij mij om reden X en Y, maar ze stellen ook Z voor waar ik het niet mee eens ben en voor mij een breekpunt vormt. Dus stem ik niet op de partij die verder het beste bij me past.

Niet alleen je stem af laten hangen van de overeenkomsten tussen je persoonlijke overtuigingen en de partijpunten, maar net zo goed kijken naar de verschillen en of je er vrede mee kan hebben wanneer die toch tot uiting komen in beleid.
Hoewel ik me in aardig veel van de Bij1 punten kan vinden, voornamelijk over sociaal en economisch beleid, zijn bepaalde Bij1 opvattingen (met name die identiteitspolitiek op basis van huidskleur) zodanig tegenstrijdig met mijn opvattingen, dat ze daarmee uitgesloten worden van mijn stem.
pi_211837085
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Weinig succesvol dan die "expansiedrift". Hoezo denk je dat we over 20 jaar uberhaupt iets gaan merken daarvan?
Dit geeft een vertekend beeld. In 2012 wordt het percentage moslims geschat op 4.5% en in 2022 op 5.6%. Het neemt dus gestaag toe. En dit gaat dan nog alleen maar over Nederlanders van 15 jaar en ouder h. Dus een grote groep migranten en alle kinderen worden hier niet in meegenomen, anders zou het percentage stukken hoger liggen. Dat zou zelfs wel eens het dubbele kunnen zijn.
pi_211837087
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Sylvana Simons:
dus ik vraag aan jullie: willen jullie, in deze stad en in Nederland, meer of minder witte mensen?"
Simons: "Nou, dan gaan we dat regelen."

Had gescandeerd in een zaaltje, dan had ik daar ook moeite mee gehad.
pi_211837104
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je weet heel goed wat bij bedoelt. De Islam groeit gestaag in Europa en dat zal er niet minder op worden.
Aha en wat gaat dat kritische omslagpunt inhouden?
pi_211837115
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit geeft een vertekend beeld. In 2012 wordt het percentage moslims geschat op 4.5% en in 2022 op 5.6%. Het neemt dus gestaag toe. En dit gaat dan nog alleen maar over Nederlanders van 15 jaar en ouder h. Dus een grote groep migranten en alle kinderen worden hier niet in meegenomen, anders zou het percentage stukken hoger liggen. Dat zou zelfs wel eens het dubbele kunnen zijn.
Nee joh, dat is gewoon foutmarge. In 2021 was het nog 4.6%. Als het uberhaupt iets toeneemt is het ieniemienie en heb je het over over 20 jaar over 6 a 7% ipv 5%.
pi_211837118
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe denk je dat hij onderstaande belofte wil realiseren zonder gedwongen vertrek?
dus ik vraag aan jullie: willen jullie, in deze stad en in Nederland, meer of minder Marokkanen?"
Wilders: "Nou, dan gaan we dat regelen."
pi_211837129
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jazeker, een partij a la DENK die met 15 tot 20 zetels mee gaat regeren met een verkiezingsprogramma dat gestoeld is op de islamitische leer, met elementen van sharia wetgeving en het toestaan van speciale op sharia-wetgeving gestoelde rechtbanken waar je als ingezetene van Nederland terecht kan om civiele procedures te beslechten. Het UK model maar dan verankerd in regeringsbeleid.

Het Suikerfeest zal een officile feestdag gaan worden ten faveure van 2e Kerstdag, en men zal conservatiever willen zijn rondom zaken als LGBTI, homo huwelijk en vrijheid van meningsuiting.

Denk is simpelweg een vroege voorloper daarvan.
pi_211837166
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij heeft in het verleden opgeroepen om criminele moslims te deporteren uit Europa. Dat ging om grotere aantallen dan er berhaupt moslims zijn.

Daarnaast, als zijn partijprogramma wordt uitgevoerd kan je de Islam in feite ook niet meer legaal praktiseren.
pi_211837168
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)jgt-maar-met-hoeveel
pi_211837183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jazeker, een partij a la DENK die met 15 tot 20 zetels mee gaat regeren met een verkiezingsprogramma dat gestoeld is op de islamitische leer, met elementen van sharia wetgeving en het toestaan van speciale op sharia-wetgeving gestoelde rechtbanken waar je als ingezetene van Nederland terecht kan om civiele procedures te beslechten. Het UK model maar dan verankerd in regeringsbeleid.

Het Suikerfeest zal een officile feestdag gaan worden ten faveure van 2e Kerstdag, en men zal conservatiever willen zijn rondom zaken als LGBTI, homo huwelijk en vrijheid van meningsuiting.

denk is al jaren een kleine partij en er zijn totaal geen tekenem dat die gaan exploderen qua aantal zetels. Lgbti inperken doen de christelijke partijen net zo goed. Dat is gewoon een geloofsdingetje en niet specifiek de islam. Vrijheid van meerdere feestdagen en deze zelf kunnen kiezen zou imo prima zijn mits je dat goed kan regelen.

Staat er iets over de sharia in het partijprogramma van denk?
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:58:49 #293
3542 Gia
User under construction
pi_211837191
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.
Het onaantrekkelijker maken voor moslims om hier te wonen door bijvoorbeeld de export van uitkeringen aan banden te leggen, strenger beleid op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten en OV, verbod op het schreeuwen vanaf de minaret, religie (welke dan ook) volledig ondergeschikt maken aan de wet- en regelgeving.
Dus, geen hoofddeksel in de klas is geen hoofddeksel in de klas en dat geldt ook voor een hoofddoek, een keppeltje enz... Niet met bedekt gelaat over straat geldt ook voor iedereen. Het belijden van een geloof vormt hier geen uitzondering op. Handhaven. Wil je toch in een tent over straat, dan ga je maar ergens wonen waar dat wel is toegestaan.

Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, maar er zijn mogelijkheden om dit te realiseren zonder actief te deporteren.
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:00:00 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211837203
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.
Het onaantrekkelijker maken voor moslims om hier te wonen door bijvoorbeeld de export van uitkeringen aan banden te leggen, strenger beleid op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten en OV, verbod op het schreeuwen vanaf de minaret, religie (welke dan ook) volledig ondergeschikt maken aan de wet- en regelgeving.
Dus, geen hoofddeksel in de klas is geen hoofddeksel in de klas en dat geldt ook voor een hoofddoek, een keppeltje enz... Niet met bedekt gelaat over straat geldt ook voor iedereen. Het belijden van een geloof vormt hier geen uitzondering op. Handhaven. Wil je toch in een tent over straat, dan ga je maar ergens wonen waar dat wel is toegestaan.

Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, maar er zijn mogelijkheden om dit te realiseren zonder actief te deporteren.
Wegpesten dus? Gezellig land.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211837208
quote:
Precies, het was ongeveer 5% en is ongeveer 5% volgens het CBS toen en zoals ik liet zien, nu. En volgens dat artikel stijgt het relatieve aandeel niet-moslims in de migratie. Als je je ogen dichtknijpt kun je met grote onzekerheid een heeeele kleine stijging zien. Dus waar haal je vandaan dat er over 20 jaar een enorme zichtbaarheid zou zijn van deze "expansiedrift"?

En waarom noem je het "expansiedrift"? Denk je dat de moslims die hierheen komen, hier komen om zieltjes te bekeren of land te veroveren ofzo?
pi_211837217
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Precies, het was ongeveer 5% en is ongeveer 5% volgens het CBS toen en zoals ik liet zien, nu. En volgens dat artikel stijgt het relatieve aandeel niet-moslims in de migratie. Als je je ogen dichtknijpt kun je met grote onzekerheid een heeeele kleine stijging zien. Dus waar haal je vandaan dat er over 20 jaar een enorme zichtbaarheid zou zijn van deze "expansiedrift"?

En waarom noem je het "expansiedrift"? Denk je dat de moslims die hierheen komen, hier komen om zieltjes te bekeren of land te veroveren ofzo?
pi_211837225
quote:

[..]

quote:

[..]

Their loss.

pi_211837255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee joh, dat is gewoon foutmarge. In 2021 was het nog 4.6%. Als het uberhaupt iets toeneemt is het ieniemienie en heb je het over over 20 jaar over 6 a 7% ipv 5%.
Dat is raar. Er komen nog altijd allerlei mensen uit Islamtische landen naar Nederland. En eenmaal hier hebben zij over het algemeen meer kinderen, maar toch blijft het percentage moslims stabiel? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet zo is.
pi_211837293
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Knap met 15-20 zetels terwijl ik hier constant hoor dat de PVV met 37 zetels geen gekkigheid voor elkaar kan krijgen.
pi_211837300
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is raar. Er komen nog altijd allerlei mensen uit Islamtische landen naar Nederland. En eenmaal hier hebben zij over het algemeen meer kinderen, maar toch blijft het percentage moslims stabiel? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet zo is.
Ah, als de getallen niet aantonen wat je hoopt dat ze aantonen zal het wel niet kloppen.

Maar om inhoudelijk wat te zeggen: of ze ontkerkelijken, zoals ook onze Christelijke medelanders ontkerkelijken.
pi_211837334
quote:

[..]

Creatief, bijna het hele pakket uit de jaren dertig is af te strepen. Mag er ook een nachtje ruiten ingooien van de Turkse en Marokkaanse winkels bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')