In mijn ogen wel ja. Het is discriminatie op basis van religie/levensbeschouwing. En daarmee een grove schending van onze grondwet. Die zal dan ook gewijzigd moeten worden voordat zoiets kan.quote:
Dat moeten die mensen zelf weten. Al heb ik inderdaad een (niet al te positieve) mening over de mensen die dat voorstaan. Ik zie hier echter een tendens van aardig wat PVV stemmers die het toch niet helemaal eens zijn met dat standpunt uit het PVV partijprogramma. En ik wijs ze er op dat ze met hun stem toch ook dat deel van het PVV programma steunen.quote:Of moeten mensen zich kapotschamen als ze daar voor staan?
Daar ben ik ook bang voor ja.quote:Geloof me dat het een van de grootste redenen is waarom men PVV heeft gestemd.
Er zat in de vorige Tweede Kamer nog een partij die stelde dat er 'te veel witte mensen' op televisie waren. Maar opmerkelijk genoeg werd dat nooit geproblematiseerd. Sterker nog, dit soort punten werden zelf nog min of meer nagepapegaaid door bijvoorbeeld de NPO. Dus waarom kan dat wel, maar is 'minder Marokkanen' een probleem?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je denkt dat hij zijn minder, minder, minder geschreeuw niet naar andere groepen uit wil breiden?
Kan je dit ook iets concreter maken?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn inderdaad al te laat om de expansiedrift van de islam tegen te gaan. Zodra het kritisch omslagpunt is bereikt, over een jaar of 20, gaan we dat in alle lagen van de maatschappij het merken.
Ik ben niet voor 'meer islam'. Ik ben voor beleid wat zich niet laat leiden door welke religie dan ook.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, voor sommigen is het idee: meer Islam, niet minder. Dus een partij die kritisch is op de Islam wordt al geproblematiseerd, laat staan als men dan zulke standpunten heeft als de PVV.
Ik niet iig. Al heb ik inderdaad genoeg negatiefs te zeggen over religieus onderwijs (welke religie dan ook). Zou er mijn kind ook nooit heen sturen. Maar toch ben ik niet voor een verbod.quote:Alle mensen die moord en brand schreeuwen om die standpunten, zouden prima te porren zijn voor het sluiten van kerken of de verplichte secularisering van christelijk onderwijs.
Ik ben voor neutraliteit bij gezagsdragers. Al geef ik niet genoeg om dat onderwerp om het doorslaggevend te laten zijn. Kan prima leven met beide opties.quote:Dat is hetzelfde type mens dat zegt dat de neutraliteit bij gezagsdragers of mensen in een overheidsfunctie belangrijk is, tot het gaat over de hoofddoek. Want kom op, een hoofddoek moet toch wel kunnen?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn inderdaad al te laat om de expansiedrift van de islam tegen te gaan. Zodra het kritisch omslagpunt is bereikt, over een jaar of 20, gaan we dat in alle lagen van de maatschappij het merken.
Je weet heel goed wat bij bedoelt. De Islam groeit gestaag in Europa en dat zal er niet minder op worden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook iets concreter maken?
Wil ik wel een bron van zien, eigenlijk. Heeft hij volgens mij nooit gezegd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar Geert Wilders wil wel moslims deporteren. Dat mag niet genegeerd worden
Bij1 gok ik?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zat in de vorige Tweede Kamer nog een partij die stelde dat er 'te veel witte mensen' op televisie waren. Maar opmerkelijk genoeg werd dat nooit geproblematiseerd. Sterker nog, dit soort punten werden zelf nog min of meer nagepapegaaid door bijvoorbeeld de NPO. Dus waarom kan dat wel, maar is 'minder Marokkanen' een probleem?
Hoewel ik me in aardig veel van de Bij1 punten kan vinden, voornamelijk over sociaal en economisch beleid, zijn bepaalde Bij1 opvattingen (met name die identiteitspolitiek op basis van huidskleur) zodanig tegenstrijdig met mijn opvattingen, dat ze daarmee uitgesloten worden van mijn stem.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Het punt wat ik denk ik probeer te maken, en dit geldt voor elke stemmer op welke partij dan ook, is dat je met je stem niet alleen kiest voor (en daarmee steun verleent aan) de partijpunten waar je het mee eens bent, maar óók kiest voor de partijpunten waar je het niet mee eens bent.
En daar zou men zich wat meer bewust van mogen worden.
En ja, wellicht zullen er dan meer mensen zijn die denken 'goh, die partij past imo het beste bij mij om reden X en Y, maar ze stellen ook Z voor waar ik het niet mee eens ben en voor mij een breekpunt vormt. Dus stem ik niet op de partij die verder het beste bij me past.
Niet alleen je stem af laten hangen van de overeenkomsten tussen je persoonlijke overtuigingen en de partijpunten, maar net zo goed kijken naar de verschillen en of je er vrede mee kan hebben wanneer die toch tot uiting komen in beleid.
Dit geeft een vertekend beeld. In 2012 wordt het percentage moslims geschat op 4.5% en in 2022 op 5.6%. Het neemt dus gestaag toe. En dit gaat dan nog alleen maar over Nederlanders van 15 jaar en ouder hè. Dus een grote groep migranten en alle kinderen worden hier niet in meegenomen, anders zou het percentage stukken hoger liggen. Dat zou zelfs wel eens het dubbele kunnen zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weinig succesvol dan die "expansiedrift". Hoezo denk je dat we over 20 jaar uberhaupt iets gaan merken daarvan?
Als Sylvana Simons:quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zat in de vorige Tweede Kamer nog een partij die stelde dat er 'te veel witte mensen' op televisie waren. Maar opmerkelijk genoeg werd dat nooit geproblematiseerd. Sterker nog, dit soort punten werden zelf nog min of meer nagepapegaaid door bijvoorbeeld de NPO. Dus waarom kan dat wel, maar is 'minder Marokkanen' een probleem?
Aha en wat gaat dat kritische omslagpunt inhouden?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet heel goed wat bij bedoelt. De Islam groeit gestaag in Europa en dat zal er niet minder op worden.
Nee joh, dat is gewoon foutmarge. In 2021 was het nog 4.6%. Als het uberhaupt iets toeneemt is het ieniemienie en heb je het over over 20 jaar over 6 a 7% ipv 5%.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit geeft een vertekend beeld. In 2012 wordt het percentage moslims geschat op 4.5% en in 2022 op 5.6%. Het neemt dus gestaag toe. En dit gaat dan nog alleen maar over Nederlanders van 15 jaar en ouder hè. Dus een grote groep migranten en alle kinderen worden hier niet in meegenomen, anders zou het percentage stukken hoger liggen. Dat zou zelfs wel eens het dubbele kunnen zijn.
Hoe denk je dat hij onderstaande belofte wil realiseren zonder gedwongen vertrek?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil ik wel een bron van zien, eigenlijk. Heeft hij volgens mij nooit gezegd.
Jazeker, een partij a la DENK die met 15 tot 20 zetels mee gaat regeren met een verkiezingsprogramma dat gestoeld is op de islamitische leer, met elementen van sharia wetgeving en het toestaan van speciale op sharia-wetgeving gestoelde rechtbanken waar je als ingezetene van Nederland terecht kan om civiele procedures te beslechten. Het UK model maar dan verankerd in regeringsbeleid.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook iets concreter maken?
Hij heeft in het verleden opgeroepen om criminele moslims te deporteren uit Europa. Dat ging om grotere aantallen dan er überhaupt moslims zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil ik wel een bron van zien, eigenlijk. Heeft hij volgens mij nooit gezegd.
https://nos.nl/artikel/21(...)jgt-maar-met-hoeveelquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit geeft een vertekend beeld. In 2012 wordt het percentage moslims geschat op 4.5% en in 2022 op 5.6%. Het neemt dus gestaag toe. En dit gaat dan nog alleen maar over Nederlanders van 15 jaar en ouder hè. Dus een grote groep migranten en alle kinderen worden hier niet in meegenomen, anders zou het percentage stukken hoger liggen. Dat zou zelfs wel eens het dubbele kunnen zijn.
denk is al jaren een kleine partij en er zijn totaal geen tekenem dat die gaan exploderen qua aantal zetels. Lgbti inperken doen de christelijke partijen net zo goed. Dat is gewoon een geloofsdingetje en niet specifiek de islam. Vrijheid van meerdere feestdagen en deze zelf kunnen kiezen zou imo prima zijn mits je dat goed kan regelen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker, een partij a la DENK die met 15 tot 20 zetels mee gaat regeren met een verkiezingsprogramma dat gestoeld is op de islamitische leer, met elementen van sharia wetgeving en het toestaan van speciale op sharia-wetgeving gestoelde rechtbanken waar je als ingezetene van Nederland terecht kan om civiele procedures te beslechten. Het UK model maar dan verankerd in regeringsbeleid.
Het Suikerfeest zal een officiële feestdag gaan worden ten faveure van 2e Kerstdag, en men zal conservatiever willen zijn rondom zaken als LGBTI, homo huwelijk en vrijheid van meningsuiting.
Denk is simpelweg een vroege voorloper daarvan.
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar goed, hoe zou hij zijn minder, minder, minder belofte kunnen realiseren zonder gedwongen vertrek?
Wegpesten dus? Gezellig land.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.
Het onaantrekkelijker maken voor moslims om hier te wonen door bijvoorbeeld de export van uitkeringen aan banden te leggen, strenger beleid op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten en OV, verbod op het schreeuwen vanaf de minaret, religie (welke dan ook) volledig ondergeschikt maken aan de wet- en regelgeving.
Dus, geen hoofddeksel in de klas is geen hoofddeksel in de klas en dat geldt ook voor een hoofddoek, een keppeltje enz... Niet met bedekt gelaat over straat geldt ook voor iedereen. Het belijden van een geloof vormt hier geen uitzondering op. Handhaven. Wil je toch in een tent over straat, dan ga je maar ergens wonen waar dat wel is toegestaan.
Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, maar er zijn mogelijkheden om dit te realiseren zonder actief te deporteren.
Precies, het was ongeveer 5% en is ongeveer 5% volgens het CBS toen en zoals ik liet zien, nu. En volgens dat artikel stijgt het relatieve aandeel niet-moslims in de migratie. Als je je ogen dichtknijpt kun je met grote onzekerheid een heeeele kleine stijging zien. Dus waar haal je vandaan dat er over 20 jaar een enorme zichtbaarheid zou zijn van deze "expansiedrift"?quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)jgt-maar-met-hoeveel
quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies, het was ongeveer 5% en is ongeveer 5% volgens het CBS toen en zoals ik liet zien, nu. En volgens dat artikel stijgt het relatieve aandeel niet-moslims in de migratie. Als je je ogen dichtknijpt kun je met grote onzekerheid een heeeele kleine stijging zien. Dus waar haal je vandaan dat er over 20 jaar een enorme zichtbaarheid zou zijn van deze "expansiedrift"?
En waarom noem je het "expansiedrift"? Denk je dat de moslims die hierheen komen, hier komen om zieltjes te bekeren of land te veroveren ofzo?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.
Het onaantrekkelijker maken voor moslims om hier te wonen door bijvoorbeeld de export van uitkeringen aan banden te leggen, strenger beleid op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten en OV, verbod op het schreeuwen vanaf de minaret, religie (welke dan ook) volledig ondergeschikt maken aan de wet- en regelgeving.
Dus, geen hoofddeksel in de klas is geen hoofddeksel in de klas en dat geldt ook voor een hoofddoek, een keppeltje enz... Niet met bedekt gelaat over straat geldt ook voor iedereen. Het belijden van een geloof vormt hier geen uitzondering op. Handhaven. Wil je toch in een tent over straat, dan ga je maar ergens wonen waar dat wel is toegestaan.
Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, maar er zijn mogelijkheden om dit te realiseren zonder actief te deporteren.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 00:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Pffff. IK accepteer andere meningen, en voel me absoluut niet zielig als, zogenaamde vrienden mij niet moeten om hun politieke voorkeur.
Their loss.
Bij mij is iedereen welkom.
Dat is raar. Er komen nog altijd allerlei mensen uit Islamtische landen naar Nederland. En eenmaal hier hebben zij over het algemeen meer kinderen, maar toch blijft het percentage moslims stabiel? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet zo is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee joh, dat is gewoon foutmarge. In 2021 was het nog 4.6%. Als het uberhaupt iets toeneemt is het ieniemienie en heb je het over over 20 jaar over 6 a 7% ipv 5%.
Knap met 15-20 zetels terwijl ik hier constant hoor dat de PVV met 37 zetels geen gekkigheid voor elkaar kan krijgen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker, een partij a la DENK die met 15 tot 20 zetels mee gaat regeren met een verkiezingsprogramma dat gestoeld is op de islamitische leer, met elementen van sharia wetgeving en het toestaan van speciale op sharia-wetgeving gestoelde rechtbanken waar je als ingezetene van Nederland terecht kan om civiele procedures te beslechten. Het UK model maar dan verankerd in regeringsbeleid.
Het Suikerfeest zal een officiële feestdag gaan worden ten faveure van 2e Kerstdag, en men zal conservatiever willen zijn rondom zaken als LGBTI, homo huwelijk en vrijheid van meningsuiting.
Denk is simpelweg een vroege voorloper daarvan.
Ah, als de getallen niet aantonen wat je hoopt dat ze aantonen zal het wel niet kloppen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is raar. Er komen nog altijd allerlei mensen uit Islamtische landen naar Nederland. En eenmaal hier hebben zij over het algemeen meer kinderen, maar toch blijft het percentage moslims stabiel? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |