Die vraag is irrelevant, het nieuws dat we van de media krijgen over de islam aanhangers en landen is toch bewijs genoeg?quote:Op donderdag 28 december 2023 19:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag.
Er werd gevraagd om een moslim die zich tegen die onzin uitspreektquote:Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Stijfje gekregen.
[..]
Sorry, maar tegen één enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.
Gaat m niet worden zo.
We zouden als eerste moeten stoppen met het subsidiëren van openbare zaken gestoeld op religieuze gronden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:43 schreef oblo het volgende:
[..]
In principe wel, daar ben ik het met je eens. Maar in het belang van Nederland en de samenleving moet je als overheid en individu kijken hoe ja dat kan aanwakkeren en bevorderen.
Wreek de Israëlieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samuël 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waar staat er dan in de bijbel dat er strijd gevoerd moet worden? Want als dat er zou staan en ik gelovig zou zijn dan zou ik me wel degelijk actief willen distantiëren van hun interpretatie.
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.quote:Ik ben ook niet gelovig maar heb wel op een Christelijke basisschool gezeten. Ik kan me niet herinneren daar iets mee te hebben gekregen dat er werd opgeroepen tot een strijd tegen "ongelovigen" in de bijbel.
Anders dan in de Koran.
En wat bedoel je met: "dat je bij mij zo lastig vindt"?
Het Oude Testament is vrij doemdenkende ja. Het nieuwe Testament is een stuk vergevingsgezind. Is ook in een andere tijd en onder andere omstandigheden geschreven.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wreek de Israëlieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samuël 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).
Bron
Ik weet niet hoe expliciet de Koran is, maar de bijbel is nou ook niet het toonbeeld van liefdadigheid, het schets niet echt een Anton Pieck wereld.
[..]
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.
Zoals? Maar dat lijkt me geen slecht idee.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zouden als eerste moeten stoppen met het subsidiëren van openbare zaken gestoeld op religieuze gronden.
Onderwijs comes to mind. Alleen is Wilders daar niet voor, dan moet je bij partijen als D66 en GroenLinks zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Zoals? Maar dat lijkt me geen slecht idee.
Ik ben relatief rechts als het gaat om immigratie, en de invloed van islam in het westen. Maar ik snap niet goed waarom je van moslims zou verwachten dat ze openbaar verontwaardiging laten zien vanwege een misdaad van iemand die ook moslim was/is.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Stijfje gekregen.
[..]
Sorry, maar tegen één enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.
Gaat m niet worden zo.
Subsidieert de overheid dan expliciet godsdienstleer? Dat is toch vooral de keuze van de school en de ouders die hun kind naar die school sturen? Lijkt me ook niet iets wat je moet willen verbieden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onderwijs comes to mind. Alleen is Wilders daar niet voor, dan moet je bij partijen als D66 en GroenLinks zijn.
Dat doen ze impliciet voor zover ik weet, maar het is wel godsdienstles uit de pot van subsidie die een school krijgt en het kunnen stellen van criteria.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Subsidieert de overheid dan expliciet godsdienstleer? Dat is toch vooral de keuze van de school en de ouders die hun kind naar die school sturen? Lijkt me ook niet iets wat je moet willen verbieden.
Nee, die vraag is niet irrelevant en staat nogquote:Op vrijdag 29 december 2023 10:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Die vraag is irrelevant, het nieuws dat we van de media krijgen over de islam aanhangers en landen is toch bewijs genoeg?
Met dat antwoord moet je het maar doen.
Lijkt me echt een hele slechte keuze. Misschien Godsdienstleer niet mee laten wegen in te behalen punten ofzo, maar compleet schrappen vind ik een slechte zaak.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat doen ze impliciet voor zover ik weet, maar het is wel godsdienstles uit de pot van subsidie die een school krijgt en het kunnen stellen van criteria.
Als je vindt dat scholen godsdienstles zouden moeten geven, kun je dat ook doen vanuit academisch perspectief, niet vanuit je eigen zuil an sich. En dan zouden openbare scholen dat dus ook in hun curriculum mee nemen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt me echt een hele slechte keuze. Misschien Godsdienstleer niet mee laten wegen in te behalen punten ofzo, maar compleet schrappen vind ik een slechte zaak.
Vind het wel goed met jou o.a. Wilders wordt ernstig bedreigd en moet worden beveiligd omdat hij geen islamisering wil.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, die vraag is niet irrelevant en staat nog
Jij koppelt twee dingen aan elkaar (iemand die geweigerd word als asielzoeker en een mogelijke reactie van IS terreur erop) totaal geen logisch verband.
Daarom.. geef eens antwoord op dat verband, heb je een voorbeeld van iemand die moest vertrekken en daarop iemand vond die zich vrijwillig wil opblazen of in staat is om terreur te plegen omdat iemand wordt geweigerd.
We wachten nog steeds op antwoord.
Ik zal proberen er wat op let letten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wreek de Israëlieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samuël 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).
Bron
Ik weet niet hoe expliciet de Koran is, maar de bijbel is nou ook niet het toonbeeld van liefdadigheid, het schets niet echt een Anton Pieck wereld.
[..]
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.
Daarom stelde ik ook voor de Koran te herschrijven. Maar ik ben bang dat dat niet in goede aarde valt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bron
Nee, daar werd niet om gevraagd.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er werd gevraagd om een moslim die zich tegen die onzin uitspreekt
Daar is er een
Wat jij verder allemaal kunt vinden was de vraag niet
Ok dan niet, maakt me verder niet zoveel uitquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, daar werd niet om gevraagd.
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daarom stelde ik ook voor de Koran te herschrijven. Maar ik ben bang dat dat niet in goede aarde valt.
Dan is het kansloosquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…
Stromingen die overigens ook de verlichting afwijzen.
Verder is het toch ook te zot voor woorden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…
Stromingen die overigens ook de verlichting afwijzen.
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Verder is het toch ook te zot voor woorden.
"Het letterlijke woord van God"En daar dan meerdere versies van met verschillende interpretaties.
Abrahamse religies zijn gewoon "af". Echt achterlijk en gevaarlijk.
Hoezo?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.
Waarom je je tot gelovigen moet verhouden? Omdat je er in een samenleving nu eenmaal mee te maken hebt.quote:
Je haalt er allemaal dingen bij waarover de vraag niet ging.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Vind het wel goed met jou o.a. Wilders wordt ernstig bedreigd en moet worden beveiligd omdat hij geen islamisering wil.
En jij stelt daarover vragen, die door dat gegeven al beantwoord zijn.
En dat verhouden zou wederzijds moeten gebeuren aangezien deze samenleving ook niet gelovigen kent; een meerderheid zelfs.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Waarom je je tot gelovigen moet verhouden? Omdat je er in een samenleving nu eenmaal mee te maken hebt.
Ja natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat verhouden zou wederzijds moeten gebeuren aangezien deze samenleving ook niet gelovigen kent; een meerderheid zelfs.
Nee maar we kunnen ons wel inzetten om Verlichting in de hand te werken.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.
Dat wist ik al.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ok dan niet, maakt me verder niet zoveel uit
Die zorgen lijken me terecht. Gelukkig is er nogal wat onderzoek gedaan naar segregatie, radicalisering en extremisme. Helaas ligt het electoraal gezien nogal moeilijk om openlijk gebruik te maken van die kennis.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:21 schreef KoningWouter het volgende:
Tja, ik weet het niet. Ik maak me wel zorgen over de parallelle samenlevingen die ontstaan door het geloof; in dit geval de Islam.
Waarom? Qua discriminatie?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Die zorgen lijken me terecht. Gelukkig is er nogal wat onderzoek gedaan naar segregatie, radicalisering en extremisme. Helaas ligt het electoraal gezien nogal moeilijk om openlijk gebruik te maken van die kennis.
Nee. De meeste mensen stemmen niet op partijen met intelligente plannen. De meeste mensen stemmen op partijen met plannen die goed voelen.quote:
Dat is meer omdat het sektarische denken binnen het christendom, zeker in West-Europa en al helemaal in Nederland al enige tijd geen rol meer speelt. Plus natuurlijk de oecumene, die hier al decennia een rol speelt in overbrugging van geloofsverschillen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb ook nog nooit een Nederlandse christenen ontmoet die zich excuseerde voor het geweld in Noord Ierland tussen de protestanten en katholieken.
Blijf jij maar bij je standpunt dat de islam vredig blijft en je een leven gunnen als men hun aanhangers weigert.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je haalt er allemaal dingen bij waarover de vraag niet ging.
Jij doet een optelsom..
1] [iemand] wordt uitgewezen
2]trommelt iemand op die in naam van de islam een aanslag gaat plegen.
Daar zit geen relatie in. Compleet uit je dikke vinger gezogen. En dat weet jezelf ook wel; vandaar al die krampachtigheid.Wees dan gewoon een vent en geef aan dat je fout zat, of ligt het toe met waarom jij denkt dat 1 en 2 wel 3 is hier.
Welke partijen zouden volgens jou wel wat met die kennis willen/kunnen doen dan?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee. De meeste mensen stemmen niet op partijen met intelligente plannen. De meeste mensen stemmen op partijen met plannen die goed voelen.
In principe elke partij.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Welke partijen zouden volgens jou wel wat met die kennis willen/kunnen doen dan?
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In principe elke partij.
Om even een voorbeeld te nemen uit een iets andere hoek, maar aangezien het ook een programmapunt van de PVV is, is het hier ook wel on-topic: langere gevangenisstraffen. Voelt goed, want wraak nemen op misdadigers is fijn. Maar de wetenschap heeft al lang en breed aangetoond dat langere gevangenisstraffen niet werken, maar daar trek je geen kiezers mee.
Democratie werkt heel aardig als je beleid wilt maken dat mensen willen, maar je kunt niet democratisch bepalen welk beleid daadwerkelijk zin heeft.
De VVD geeft immigranten de schuld van de gevolgen van VVD-beleid. En zelfs daar trappen mensen vrij massaal in.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)
En dan bedoel ik realistisch, niet vanuit een verkiezingsprogramma.
Want de VVD heeft ook "een streng immigratiebeleid" maar liegt ook al jaren haar kiezers voor.
Ik wil graag stemmen wat zin heeft. Ik maak me grote zorgen over de radicale Islam. Ik ben van NSC last moment geswitched naar PVV de laatste keer stemmen omdat in de peilingen PVV/VVD/PVDA even veel stemmen kregen. Timmermans zag ik als zelfmoord en de corrupte VVD liegt haar kiezers al jaren voor.
Dat wilde ik ook niet dus dan maar PVV. Maar ik voel mij geen rechts-extremist als ik me zorgen maak over deze zaken.
Maar het voelde allemaal wel impulsief dus ik wil de volgende keer ook een partij kiezen die daadwerkelijk iets wil doen aan de problemen die ik constateer.
Dat was ook de uitdaging die m'n man en ikzelf ervaarden. Weinig andere partijen die zich er echt over uitspreken dat ze er wat aan willen doen. En als het nou eenmaal een belangrijk thema voor je is...tja, dan ga je een partij als de PVV overwegen; ook als de andere thema's (waar je zelf wat minder waarde aan hecht) je niet per definitie allemaal aanspreken. Als de SP zich wat feller had opgesteld was m'n stem daar wellicht naar toe gegaan. Nu was het de VVD omdat ik nog enigszins politiek correct wilde stemmen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want die roepen inderdaad van alles, maar in de praktijk waren ze de afgelopen jaren op immigratie vlak eerder progressief dan conservatief.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)
En dan bedoel ik realistisch, niet vanuit een verkiezingsprogramma.
Want de VVD heeft ook "een streng immigratiebeleid" maar liegt ook al jaren haar kiezers voor.
Ik wil graag stemmen wat zin heeft. Ik maak me grote zorgen over de radicale Islam. Ik ben van NSC last moment geswitched naar PVV de laatste keer stemmen omdat in de peilingen PVV/VVD/PVDA even veel stemmen kregen. Timmermans zag ik als zelfmoord en de corrupte VVD liegt haar kiezers al jaren voor.
Dat wilde ik ook niet dus dan maar PVV. Maar ik voel mij geen rechts-extremist als ik me zorgen maak over deze zaken.
Maar het voelde allemaal wel impulsief dus ik wil de volgende keer ook een partij kiezen die daadwerkelijk iets wil doen aan de problemen die ik constateer.
"wetenschap" is ook niet eenduidig en objectief. Je kunt statistieken uitleggen zoals je zelf wilt. In dit geval "werken langere gevangenisstraffen" niet voor recidivepercentages, maar daar heb je als samenleving niet zoveel aan als je meerekent dat recidive 0% is zolang daders achter de tralies zitten, dan werkt het ineens weer wel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In principe elke partij.
Om even een voorbeeld te nemen uit een iets andere hoek, maar aangezien het ook een programmapunt van de PVV is, is het hier ook wel on-topic: langere gevangenisstraffen. Voelt goed, want wraak nemen op misdadigers is fijn. Maar de wetenschap heeft al lang en breed aangetoond dat langere gevangenisstraffen niet werken, maar daar trek je geen kiezers mee.
Democratie werkt heel aardig als je beleid wilt maken dat mensen willen, maar je kunt niet democratisch bepalen welk beleid daadwerkelijk zin heeft.
Het gaat niet om individuele misdadigers, maar om het aantal gepleegde misdaden in totaal. Dat daalt niet door langere gevangenisstraffen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:08 schreef Alov het volgende:
[..]
"wetenschap" is ook niet eenduidig en objectief. Je kunt statistieken uitleggen zoals je zelf wilt. In dit geval "werken langere gevangenisstraffen" niet voor recidivepercentages, maar daar heb je als samenleving niet zoveel aan als je meerekent dat recidive 0% is zolang daders achter de tralies zitten, dan werkt het ineens weer wel.
Als ik het allemaal zo hoor ben ik wel blij met mijn PVV stem.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was ook de uitdaging die m'n man en ikzelf ervaarden. Weinig andere partijen die zich er echt over uitspreken dat ze er wat aan willen doen. En als het nou eenmaal een belangrijk thema voor je is...tja, dan ga je een partij als de PVV overwegen; ook als de andere thema's (waar je zelf wat minder waarde aan hecht) je niet per definitie allemaal aanspreken. Als de SP zich wat feller had opgesteld was m'n stem daar wellicht naar toe gegaan. Nu was het de VVD omdat ik nog enigszins politiek correct wilde stemmen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want die roepen inderdaad van alles, maar in de praktijk waren ze de afgelopen jaren op immigratie vlak eerder progressief dan conservatief.
En dat ze er dan ook echt iets aan doen & dat het niet de zoveelste partij/coalitie blijkt te zijn die maar wat roept, maar het niet in de praktijk brengt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als ik het allemaal zo hoor ben ik wel blij met mijn PVV stem.
Het is gewoon de enige partij die immigratie als een probleem ziet en serieus is met dat er wat aan gedaan moet worden.
Nu nog hopen dat de formatie lukt.
Yup, ook dat nog.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat ze er dan ook echt iets aan doen & dat het niet de zoveelste partij/coalitie blijkt te zijn die maar wat roept, maar het niet in de praktijk brengt.
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het gaat niet om individuele misdadigers, maar om het aantal gepleegde misdaden in totaal. Dat daalt niet door langere gevangenisstraffen.
Of een ander voorbeeld: taakstraffen zijn relatief effectief en nog veel goedkoper ook. Maar daar wil de PVV dan juist weer vanaf.
Ja en dit heb ik dus eigenlijk met alles wat er vanuit de overheid komt. Geloof er allemaal geen barst meer van.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:19 schreef Alov het volgende:
[..]
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.
Daarnaast wie besluit welke maatstaf het belangrijkste is? Hebben we het over alle misdaden, of alleen ernstige misdaden? En het aantal gepleegde misdaden over welke tijd gemeten? Er zijn zo veel verschillende manieren om dingen te definiëren en classificeren, dat ik niet zie hoe dit niet politiek uit te leggen is.
Ik heb dit standpunt niet verkondigdquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Blijf jij maar bij je standpunt dat de islam vredig blijft en je een leven gunnen als men hun aanhangers weigert.
Dat mag, maar dat is niet de realiteit.
Politiek gezien lijkt het mij het verstandigst om eerst eens naar de huidige situatie te kijken. Misschien is die eigenlijk best wel goed. En dan kijken naar wat er beter kan. Het schijnt dat preventie bijvoorbeeld voordeliger is, dus het lijkt mij dat daar nog veel te behalen is. En daarna inderdaad kijken naar de verschillen. En als er dan een groep blijkt van wie deskundigen zeggen: deze zouden nooit meer vrij moeten komen, dan wordt dat het. Maar ja, dat hebben we al: levenslang en TBS longstay.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:19 schreef Alov het volgende:
[..]
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.
Daarnaast wie besluit welke maatstaf het belangrijkste is? Hebben we het over alle misdaden, of alleen ernstige misdaden? En het aantal gepleegde misdaden over welke tijd gemeten? Er zijn zo veel verschillende manieren om dingen te definiëren en classificeren, dat ik niet zie hoe dit niet politiek uit te leggen is.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb dit standpunt niet verkondigd
Kom je nog met een antwoord of blijf je liever wat bazelen.
Jij lijkt wel een van mijn dreinende exen, die konden het ook niet verdragen dat ik hun weigerde.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb dit standpunt niet verkondigd
Kom je nog met een antwoord of blijf je liever wat bazelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |