Ja daar heb je wel gelijk in. (Ben ook geen Islam expert)quote:Op donderdag 28 december 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allemaal veel te simplistisch. Er is niet één islam, niet één interpretatie van heilige boeken en niet één Sharia.
Het probleem is de ultraconservatieve, wahabitische variant, die ook gretig vanuit Saudi-Arabië verspreid wordt en waar veel te veel Westerlingen blind voor zijn. Het is echter onzin dat er zoiets is als 'de islam'.
Het feit dat er meerdere stromingen zijn toont dat ook aan, dat kan enkel wanneer men over interpretatie van mening verschilt.
Omdat ook jihad multi-interpretabel is; strijd met jezelf, of enkel wanneer je aangevallen wordt.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. (Ben ook geen Islam expert)
Maar waarom zijn er dan zo weinig Moslims die openlijk de Jihad afkeuren?
Waren zagen/zien we geen demonstraties tegen Hamas bijvoorbeeld? Zowel in Gaza als hier in het westen.
Daarom heb ik het ook over het drieluik Jihad.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ook jihad multi-interpretabel is; strijd met jezelf, of enkel wanneer je aangevallen wordt.
Dat er wel een enorme groepsdrang en dwang heerst is zeker waar; de wijze waarop men in Westerse steden massaal de been op gaat voor Gaza maar stil blijft omtrent Pakistan - waar miljoenen Afghanen uitgezet worden, terug de hel van de Taliban in - Iran, Soedan en West-Sahara geeft aan dat op dat punt er nog wel wat zelfrefelctie te realiseren is.
Omdat Israel een gezamenlijke vijand is van bijna alle moslims en moslimlanden. En het zijn Joden.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. (Ben ook geen Islam expert)
Maar waarom zijn er dan zo weinig Moslims die openlijk de Jihad afkeuren?
Waarom zagen/zien we geen demonstraties tegen Hamas bijvoorbeeld? Zowel in Gaza als hier in het westen.
Dan keur je als doorsnee Palestijn de Jihad in Gaza toch goed? Waarom zijn er hier dan zoveel pro-Palestina demonstraties. Die keuren dan indirect de gewapende strijd dan toch ook goed?quote:Op donderdag 28 december 2023 20:25 schreef oblo het volgende:
[..]
Omdat Israel een gezamenlijke vijand is van bijna alle moslims en moslimlanden. En het zijn Joden.
Of het jodenhaat is lijkt me moeilijk te bewijzen; dat er wel sprake is van een enorme kortzichtigheid wanneer het dit soort conflicten betreft is wel waar. Daarom neem ik die Pro-Palestina marsen hier ook niet serieus; het gaat namelijk niet om Palestina, of het leed aldaar. Het zijn politiek-religieus-sociale manifestaties.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:25 schreef oblo het volgende:
[..]
Omdat Israel een gezamenlijke vijand is van bijna alle moslims en moslimlanden. En het zijn Joden.
Dat kun je wel niet serieus nemen. Maar het is eigenlijk wel een ontzettend zorgwekkend dat er overal ter wereld in Westerse democratieën demonstraties zijn voor een volk dat een gewapende strijd steunt.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of het jodenhaat is lijkt me moeilijk te bewijzen; dat er wel sprake is van een enorme kortzichtigheid wanneer het dit soort conflicten betreft is wel waar. Daarom neem ik die Pro-Palestina marsen hier ook niet serieus; het gaat namelijk niet om Palestina, of het leed aldaar. Het zijn politiek-religieus-sociale manifestaties.
Ja.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan keur je als doorsnee Palestijn de Jihad in Gaza toch goed?
Geen idee hoeveel moslims in Nederland een gewapende strijd goedkeuren, maar sowieso niet weinig. Als je begrijpt dat vrijwel alle moslimlanden in verschillende maten vijandig tegenover Israel staan, dan is het toch niet zo gek dat je dat sentiment ook bij moslims in het westen ziet?quote:Waarom zijn er hier dan zoveel pro-Palestina demonstraties. Die keuren dan indirect de gewapende strijd dan toch ook goed?
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid? En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?quote:Op donderdag 28 december 2023 20:46 schreef oblo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Geen idee hoeveel moslims in Nederland een gewapende strijd goedkeuren, maar sowieso niet weinig. Als je begrijpt dat vrijwel alle moslimlanden in verschillende maten vijandig tegenover Israel staan, dan is het toch niet zo gek dat je dat sentiment ook bij moslims in het westen ziet?
Kwam onlangs deze reactie tegen op Facebook. Het mokkel dat het schreef schijnt zelfs te studeren aan de EUR..quote:Op donderdag 28 december 2023 20:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat kun je wel niet serieus nemen. Maar het is eigenlijk wel een ontzettend zorgwekkend dat er overal ter wereld in Westerse democratieën demonstraties zijn voor een volk dat een gewapende strijd steunt.
Dat op 7 oktober vanuit het niets 1400 Israëli's heeft vermoord. Daar hoor je ze niet eens over. Het is "From the river to the sea, Palastine will be free"
Overal ter wereld anti-semitisme en ze kunnen het blijkbaar maken zonder gestraft te worden.
En dan heb ik het nog niet eens over die ontzettende groep useful idiots die als Westerling gaan mee doen met zo'n demonstratie.
Moest ook even denken aan het interview met Stephan van Baarle van Denk na de verkiezingsuitslagen.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid?
Dat lijkt me juist heel makkelijk te bewijzen, want in moslimlanden is Jodenhaat een groot fenomeen. Alleen al honderden filmpjes op youtube van tv shows waar ze de meest belachelijke complottheorieën over Joden verkondigen. Natuurlijk is vijandigheid tegenover Israel niet alleen door Jodenhaat, maar in moslimlanden is het een belangrijke versterker.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of het jodenhaat is lijkt me moeilijk te bewijzen; dat er wel sprake is van een enorme kortzichtigheid wanneer het dit soort conflicten betreft is wel waar. Daarom neem ik die Pro-Palestina marsen hier ook niet serieus; het gaat namelijk niet om Palestina, of het leed aldaar. Het zijn politiek-religieus-sociale manifestaties.
Ook, maar we kunnen er vooral uit concluderen dat islam in het algemeen op geen enkele manier een positieve bijdrage levert aan de wereld en het welzijn ervan. Logisch ook, als je van kinds af aan aan kinderen gaat vertellen dat ze speciaal zijn en dat mensen die geen moslims zijn 'anders' zijn. Moet je niet vreemd opkijken als ze de mensen die anders zijn anders gaan behandelen.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft
PVV stemmen helpt ook niet , maar het is goed te weten dat ze elkaar ook flink kunnen uitmoorden in naam van een stroming binnen de islamquote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid? En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?
Jammer dat ze wel aan gevaarlijke wapens kunnen komen omdat er ook landen bij zijn die barsten van de oliequote:Op donderdag 28 december 2023 20:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Ook, maar we kunnen er vooral uit concluderen dat islam in het algemeen op geen enkele manier een positieve bijdrage levert aan de wereld en het welzijn ervan. Logisch ook, als je van kinds af aan aan kinderen gaat vertellen dat ze speciaal zijn en dat mensen die geen moslims zijn 'anders' zijn. Moet je niet vreemd opkijken als ze de mensen die anders zijn anders gaan behandelen.
In het westen vooral. Ik denk ook niet dat iemand dat ontkent. Maar vergeet niet dat radicalisme gevaarlijk is in elke religie, dus ook in Israel heb je een gevaarlijke groep joodse radicalen.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid?
Nee dat denk ik niet. Je moet een duidelijk verschil maken tussen radicalen en de rest van de religieuzen. Het is imo juist belangrijk om de normale mensen niet uit te sluiten en niet op een hoopje met de radicalen te gooien.quote:En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?
Klopt.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:01 schreef oblo het volgende:
[..]
In het westen vooral. Ik denk ook niet dat iemand dat ontkent. Maar vergeet niet dat radicalisme gevaarlijk is in elke religie, dus ook in Israel heb je een gevaarlijke groep joodse radicalen.
[..]
Nee dat denk ik niet. Je moet een duidelijk verschil maken tussen radicalen en de rest van de religieuzen. Het is imo juist belangrijk om de normale mensen niet uit te sluiten en niet op een hoopje met de radicalen te gooien.
Als we het over hamas hebben? Dan ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt.
Maar is iemand die zich niet distantieert van de gewapende strijd niet ook radicaal?
Of zaken zoals Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Kerstmarkt Berlijn en noem de hele handel maar op.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:12 schreef oblo het volgende:
[..]
Als we het over hamas hebben? Dan ben ik het met je eens.
Ik wel hoor. Ik denk dat het essentieel is om te begrijpen dat gewone moslims (net als een gewone andere groep in Nederland) zulk soort aanslagen afkeurt en verafschuwt, maar waarom zou een gewone moslim zich verantwoordelijk moeten voelen voor of andere geradicaliseerde gek die een aanslag pleegt? Ik denk dat als je bij elke aanslag van moslims verwacht dat ze dat publiekelijk afkeuren en er tegen demonstreren alsof iedere moslim een woordvoerder van de islam is dat dat onredelijk is.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Of zaken zoals Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Kerstmarkt Berlijn en noem de hele handel maar op.
Ik heb nog nooit een Moslim daar afstand van zien nemen en zeggen: dit is niet mijn Islam.
Waarom is dat?
Omdat het toch vanuit jouw geloof wordt gedaan. Lijkt me wel dat je daar actief afstand van kunt doen als het je wordt gevraagd.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:30 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Ik denk dat het essentieel is om te begrijpen dat gewone moslims (net als een gewone andere groep in Nederland) zulk soort aanslagen afkeurt en verafschuwt, maar waarom zou een gewone moslim zich verantwoordelijk moeten voelen voor of andere geradicaliseerde gek die een aanslag pleegt? Ik denk dat als je bij elke aanslag van moslims verwacht dat ze dat publiekelijk afkeuren en er tegen demonstreren alsof iedere moslim een woordvoerder van de islam is dat dat onredelijk is.
Ik heb het idee dat groepen steeds scherper tegenover elkaar staan, dat de samenleving individualistischer wordt en dat Nederland faalt met integratie van nieuwkomers. Dus ik weet niet hoeveel er terecht komt van dat matigen. Wat denk jij?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat het toch vanuit jouw geloof wordt gedaan. Lijkt me wel dat je daar actief afstand van kunt doen als het je wordt gevraagd.
En nu je het zegt denk ik ook dat ik wel eens mensen afstand heb horen nemen dus dat neem ik dan terug.
Laten we maar hopen dat het verlichte Westen deze mensen kan matigen zodat we niet meer van die middeleeuwse taferelen hoeven mee te maken.
Dan ben je echt enorm blind en doof geweest.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Of zaken zoals Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Kerstmarkt Berlijn en noem de hele handel maar op.
Ik heb nog nooit een Moslim daar afstand van zien nemen en zeggen: dit is niet mijn Islam.
Waarom is dat?
Ik denk omdat je onder een steen geleefd hebt.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom is dat?
quote:Op donderdag 28 december 2023 22:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ben je echt enorm blind en doof geweest.
Wat fijn dat jullie een overvloed aan linkjes enz meegeven.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk omdat je onder een steen geleefd hebt.
quote:Op donderdag 28 december 2023 22:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Wat fijn dat jullie een overvloed aan linkjes enz meegeven.
Dan moet het een koud kunstje zijn je claim te onderbouwen met links en bronnen, veel succes.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
moslims tegen terreurquote:
Stijfje gekregen.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:02 schreef Pendule het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)us/9300000146882440/
Sorry, maar tegen één enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
moslims tegen terreur
het mag imo wat vaker maar als je zegt dat je het nooit hebt gezien dan leef je imo ook onder een steen
Hopelijk kan Europa nog gered worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Stijfje gekregen.
[..]
Sorry, maar tegen één enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.
Gaat m niet worden zo.
Het heeft toch geen zin. Maar goed, tegen beter weten in:quote:Op donderdag 28 december 2023 22:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Wat fijn dat jullie een overvloed aan linkjes enz meegeven.
Hoi troll, inderdaad tegen beter weten in, want ik heb al eens moeite gedaan om jou te voorzien van inhoudelijke repliek in een uitgebreide post, waar jij je toen verder geen houding wist te geven als ''niet gelezen''.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin. Maar goed, tegen beter weten in:
https://www.volkskrant.nl(...)re-aanslag~bb258170/
https://www.sp.nl/nieuws/2014/08/samen-leven-tegen-extremisme
[ twitter ]
https://platformins.nl/een-eind-aan-terreur/#more-%27
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
https://www.timesofisrael(...)-brak-terror-attack/
https://www.timesofisrael(...)ween-jews-and-arabs/
https://www.nu.nl/algemee(...)en-tegen-geweld.html
Nou kan ik nog wel even doorgaan hoor, maar je mag nu jezelf gaan informeren. Moslims, of islamitische organisaties, die zich uitspreken tegen terreur is heus niet zo'n zeldzaam fenomeen.
Waar is hier de zelfreflectie?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:15 schreef KoningWouter het volgende:
Ja ik zeg toch later dat ik dat toch wel heb gehoord. Dat neem ik dus terug.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou aangezien we steeds meer zien dat vooral de Islam een parallelle samenleving aan het worden is en de instroom in plaats van integratie denk ik dat we te hard importeren om als verlicht Westen de Islam te doen matigen.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat groepen steeds scherper tegenover elkaar staan, dat de samenleving individualistischer wordt en dat Nederland faalt met integratie van nieuwkomers. Dus ik weet niet hoeveel er terecht komt van dat matigen. Wat denk jij?
Ja ik nam mijn woorden toch al terug.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk omdat je onder een steen geleefd hebt.
En ik ben blij dat ik niet de positie van koning heb.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:18 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben blij dat we Koning Willem Alexander hebben in Nederland en niet KoningWouter
Heb ook nog nooit een Nederlandse christenen ontmoet die zich excuseerde voor het geweld in Noord Ierland tussen de protestanten en katholieken.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat het toch vanuit jouw geloof wordt gedaan. Lijkt me wel dat je daar actief afstand van kunt doen als het je wordt gevraagd.
En nu je het zegt denk ik ook dat ik wel eens mensen afstand heb horen nemen dus dat neem ik dan terug.
Laten we maar hopen dat het verlichte Westen deze mensen kan matigen zodat we niet meer van die middeleeuwse taferelen hoeven mee te maken.
Dit is voor mijn tijd. Daar weet ik helaas te weinig van van het hoe en waarom.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb ook nog nooit een Nederlandse christenen ontmoet die zich excuseerde voor het geweld in Noord Ierland tussen de protestanten en katholieken.
Je kunt sowieso concluderen dat de islam steeds extremer wordt ook in Turkije , waar nu ook op alle scholen IMAMS worden aangesteldquote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit dan concluderen dat de radicale Islam een gevaarlijke ideologie is die al over heel de wereld heeft verspreid? En dat we er niets tegen kunnen doen anders dan bijvoorbeeld PVV stemmen?
Misschien moeten we dan het christelijk geweld in de Centraal Afrikaanse Republiek pakken, dat is we van jouw tijd.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit is voor mijn tijd. Daar weet ik helaas te weinig van van het hoe en waarom.
Lijkt me als ze handelen uit naam van de bijbel dat je best verantwoordelijkheid kunt nemen en kunt zeggen dat je de bijbel toch even anders interpreteert als daar naar gevraagd wordt.
Hoe denk je dat we dat op kunnen lossen naast een immigratiestop?quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou aangezien we steeds meer zien dat vooral de Islam een parallelle samenleving aan het worden is en de instroom in plaats van integratie denk ik dat we te hard importeren om als verlicht Westen de Islam te doen matigen.
Dat moet de islam toch echt vooral zelf doen, net zoals wij dat deden tijdens de Verlichting.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:30 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe denk je dat we dat op kunnen lossen naast een immigratiestop?
Waar staat er dan in de bijbel dat er strijd gevoerd moet worden? Want als dat er zou staan en ik gelovig zou zijn dan zou ik me wel degelijk actief willen distantiëren van hun interpretatie.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan het christelijk geweld in de Centraal Afrikaanse Republiek pakken, dat is we van jouw tijd.
Het lijkt mij voor de meeste gelovige zelf zo evident dat hij/zij het geloof niet ziet als excuus om zulke wandaden te verrichten. Maar tegelijk vind ik dat ik mij hiermee enorm op glad ijs bevindt, ben zelf namelijk niet gelovig en spreek dus vanuit mijn onderbuik en dit is nu juist hetgeen wat ik bij jou zo lastig vindt.
Nou vooral die immigratiestop dus en het tijd geven.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:30 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe denk je dat we dat op kunnen lossen naast een immigratiestop?
In principe wel, daar ben ik het met je eens. Maar in het belang van Nederland en de samenleving moet je als overheid en individu kijken hoe ja dat kan aanwakkeren en bevorderen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat moet de islam toch echt vooral zelf doen, net zoals wij dat deden tijdens de Verlichting.
Die vraag is irrelevant, het nieuws dat we van de media krijgen over de islam aanhangers en landen is toch bewijs genoeg?quote:Op donderdag 28 december 2023 19:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag.
Er werd gevraagd om een moslim die zich tegen die onzin uitspreektquote:Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Stijfje gekregen.
[..]
Sorry, maar tegen één enkel fotootje van een protesterend (islamitisch?) kindje kan ik meerdere berichten van juichende islamitische kinderen n.a.v terreur uit naam van de islam posten en zo ook bijvoorbeeld het hele verhaal omtrent over hoe de gevluchte parijs terrorist een tijd lang ''ondergedoken'' zat in Molenbeek, en hoe de politie en pers door islamitische kinderen/volk belaagd werden bij de arrestatie van deze islamitische terrorist.
Gaat m niet worden zo.
We zouden als eerste moeten stoppen met het subsidiëren van openbare zaken gestoeld op religieuze gronden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:43 schreef oblo het volgende:
[..]
In principe wel, daar ben ik het met je eens. Maar in het belang van Nederland en de samenleving moet je als overheid en individu kijken hoe ja dat kan aanwakkeren en bevorderen.
Wreek de Israëlieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samuël 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waar staat er dan in de bijbel dat er strijd gevoerd moet worden? Want als dat er zou staan en ik gelovig zou zijn dan zou ik me wel degelijk actief willen distantiëren van hun interpretatie.
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.quote:Ik ben ook niet gelovig maar heb wel op een Christelijke basisschool gezeten. Ik kan me niet herinneren daar iets mee te hebben gekregen dat er werd opgeroepen tot een strijd tegen "ongelovigen" in de bijbel.
Anders dan in de Koran.
En wat bedoel je met: "dat je bij mij zo lastig vindt"?
Het Oude Testament is vrij doemdenkende ja. Het nieuwe Testament is een stuk vergevingsgezind. Is ook in een andere tijd en onder andere omstandigheden geschreven.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wreek de Israëlieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samuël 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).
Bron
Ik weet niet hoe expliciet de Koran is, maar de bijbel is nou ook niet het toonbeeld van liefdadigheid, het schets niet echt een Anton Pieck wereld.
[..]
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.
Zoals? Maar dat lijkt me geen slecht idee.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zouden als eerste moeten stoppen met het subsidiëren van openbare zaken gestoeld op religieuze gronden.
Onderwijs comes to mind. Alleen is Wilders daar niet voor, dan moet je bij partijen als D66 en GroenLinks zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Zoals? Maar dat lijkt me geen slecht idee.
Ik ben relatief rechts als het gaat om immigratie, en de invloed van islam in het westen. Maar ik snap niet goed waarom je van moslims zou verwachten dat ze openbaar verontwaardiging laten zien vanwege een misdaad van iemand die ook moslim was/is.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Stijfje gekregen.
[..]
Gaat m niet worden zo.
Subsidieert de overheid dan expliciet godsdienstleer? Dat is toch vooral de keuze van de school en de ouders die hun kind naar die school sturen? Lijkt me ook niet iets wat je moet willen verbieden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onderwijs comes to mind. Alleen is Wilders daar niet voor, dan moet je bij partijen als D66 en GroenLinks zijn.
Dat doen ze impliciet voor zover ik weet, maar het is wel godsdienstles uit de pot van subsidie die een school krijgt en het kunnen stellen van criteria.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Subsidieert de overheid dan expliciet godsdienstleer? Dat is toch vooral de keuze van de school en de ouders die hun kind naar die school sturen? Lijkt me ook niet iets wat je moet willen verbieden.
Nee, die vraag is niet irrelevant en staat nogquote:Op vrijdag 29 december 2023 10:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Die vraag is irrelevant, het nieuws dat we van de media krijgen over de islam aanhangers en landen is toch bewijs genoeg?
Met dat antwoord moet je het maar doen.
Lijkt me echt een hele slechte keuze. Misschien Godsdienstleer niet mee laten wegen in te behalen punten ofzo, maar compleet schrappen vind ik een slechte zaak.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat doen ze impliciet voor zover ik weet, maar het is wel godsdienstles uit de pot van subsidie die een school krijgt en het kunnen stellen van criteria.
Als je vindt dat scholen godsdienstles zouden moeten geven, kun je dat ook doen vanuit academisch perspectief, niet vanuit je eigen zuil an sich. En dan zouden openbare scholen dat dus ook in hun curriculum mee nemen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt me echt een hele slechte keuze. Misschien Godsdienstleer niet mee laten wegen in te behalen punten ofzo, maar compleet schrappen vind ik een slechte zaak.
Vind het wel goed met jou o.a. Wilders wordt ernstig bedreigd en moet worden beveiligd omdat hij geen islamisering wil.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, die vraag is niet irrelevant en staat nog
Jij koppelt twee dingen aan elkaar (iemand die geweigerd word als asielzoeker en een mogelijke reactie van IS terreur erop) totaal geen logisch verband.
Daarom.. geef eens antwoord op dat verband, heb je een voorbeeld van iemand die moest vertrekken en daarop iemand vond die zich vrijwillig wil opblazen of in staat is om terreur te plegen omdat iemand wordt geweigerd.
We wachten nog steeds op antwoord.
Ik zal proberen er wat op let letten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wreek de Israëlieten op de Midjanieten.” (Numeri 31:2). Zie ook Deuteronomium 20:16-17: “Maar in de steden van de volken die de HEER uw God u in eigendom geeft, mag u niemand in leven laten. U moet Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten aan de vernietiging wijden, zoals de HEER uw God u bevolen heeft.” Exodus 17:16 verkondigt: “Hij zei: ‘De handen omhoog naar de banier van de HEER. De HEER strijdt tegen Amalek, elke generatie opnieuw.’" En 1 Samuël 15:18: “De HEER heeft u uitgezonden met de opdracht: Trek op tegen de Amalekieten, wijd die zondaars aan de vernietiging en strijd tegen hen tot u ze hebt uitgeroeid.” God is dus duidelijk niet altijd tegen oorlog. Jezus is altijd in perfecte overeenstemming met de Vader (Johannes 10:30), dus we kunnen niet beargumenteren dat oorlog alleen maar in het Oude Testament Gods wil was. God verandert niet (Maleachi 3:6; Jakobus 1:17).
Bron
Ik weet niet hoe expliciet de Koran is, maar de bijbel is nou ook niet het toonbeeld van liefdadigheid, het schets niet echt een Anton Pieck wereld.
[..]
Ik vind dat je vrij vaak dingen vrij stellig beweert zonder even het grote google raad te plegen. Nu deed ik hetzelfde en dat verwijt ik mijzelf.
Daarom stelde ik ook voor de Koran te herschrijven. Maar ik ben bang dat dat niet in goede aarde valt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bron
Nee, daar werd niet om gevraagd.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er werd gevraagd om een moslim die zich tegen die onzin uitspreekt
Daar is er een
Wat jij verder allemaal kunt vinden was de vraag niet
Ok dan niet, maakt me verder niet zoveel uitquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, daar werd niet om gevraagd.
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daarom stelde ik ook voor de Koran te herschrijven. Maar ik ben bang dat dat niet in goede aarde valt.
Dan is het kansloosquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…
Stromingen die overigens ook de verlichting afwijzen.
Verder is het toch ook te zot voor woorden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zelfs in een landje als Nederland zijn er heftige kerksplitsingen ontstaan vanwege bijbelvertalingen en interpretaties daarvan. Waarbij bij sommige gemeenten ook nu nog de Statenvertaling uit 1637 of eventueel 1657 de enige juiste vertaling van het letterlijke woord van God is…
Stromingen die overigens ook de verlichting afwijzen.
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Verder is het toch ook te zot voor woorden.
"Het letterlijke woord van God"En daar dan meerdere versies van met verschillende interpretaties.
Abrahamse religies zijn gewoon "af". Echt achterlijk en gevaarlijk.
Hoezo?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.
Waarom je je tot gelovigen moet verhouden? Omdat je er in een samenleving nu eenmaal mee te maken hebt.quote:
Je haalt er allemaal dingen bij waarover de vraag niet ging.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Vind het wel goed met jou o.a. Wilders wordt ernstig bedreigd en moet worden beveiligd omdat hij geen islamisering wil.
En jij stelt daarover vragen, die door dat gegeven al beantwoord zijn.
En dat verhouden zou wederzijds moeten gebeuren aangezien deze samenleving ook niet gelovigen kent; een meerderheid zelfs.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Waarom je je tot gelovigen moet verhouden? Omdat je er in een samenleving nu eenmaal mee te maken hebt.
Ja natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat verhouden zou wederzijds moeten gebeuren aangezien deze samenleving ook niet gelovigen kent; een meerderheid zelfs.
Nee maar we kunnen ons wel inzetten om Verlichting in de hand te werken.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat kun je natuurlijk vinden, maar feit blijft dat een enorm deel van de wereld er wel fanatiek in gelooft en dat dat niet volgende week ineens over is. Je hebt je er dus op de een of andere manier toe te verhouden.
Dat wist ik al.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ok dan niet, maakt me verder niet zoveel uit
Die zorgen lijken me terecht. Gelukkig is er nogal wat onderzoek gedaan naar segregatie, radicalisering en extremisme. Helaas ligt het electoraal gezien nogal moeilijk om openlijk gebruik te maken van die kennis.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:21 schreef KoningWouter het volgende:
Tja, ik weet het niet. Ik maak me wel zorgen over de parallelle samenlevingen die ontstaan door het geloof; in dit geval de Islam.
Waarom? Qua discriminatie?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Die zorgen lijken me terecht. Gelukkig is er nogal wat onderzoek gedaan naar segregatie, radicalisering en extremisme. Helaas ligt het electoraal gezien nogal moeilijk om openlijk gebruik te maken van die kennis.
Nee. De meeste mensen stemmen niet op partijen met intelligente plannen. De meeste mensen stemmen op partijen met plannen die goed voelen.quote:
Dat is meer omdat het sektarische denken binnen het christendom, zeker in West-Europa en al helemaal in Nederland al enige tijd geen rol meer speelt. Plus natuurlijk de oecumene, die hier al decennia een rol speelt in overbrugging van geloofsverschillen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb ook nog nooit een Nederlandse christenen ontmoet die zich excuseerde voor het geweld in Noord Ierland tussen de protestanten en katholieken.
Blijf jij maar bij je standpunt dat de islam vredig blijft en je een leven gunnen als men hun aanhangers weigert.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je haalt er allemaal dingen bij waarover de vraag niet ging.
Jij doet een optelsom..
1] [iemand] wordt uitgewezen
2]trommelt iemand op die in naam van de islam een aanslag gaat plegen.
Daar zit geen relatie in. Compleet uit je dikke vinger gezogen. En dat weet jezelf ook wel; vandaar al die krampachtigheid.Wees dan gewoon een vent en geef aan dat je fout zat, of ligt het toe met waarom jij denkt dat 1 en 2 wel 3 is hier.
Welke partijen zouden volgens jou wel wat met die kennis willen/kunnen doen dan?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee. De meeste mensen stemmen niet op partijen met intelligente plannen. De meeste mensen stemmen op partijen met plannen die goed voelen.
In principe elke partij.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Welke partijen zouden volgens jou wel wat met die kennis willen/kunnen doen dan?
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In principe elke partij.
Om even een voorbeeld te nemen uit een iets andere hoek, maar aangezien het ook een programmapunt van de PVV is, is het hier ook wel on-topic: langere gevangenisstraffen. Voelt goed, want wraak nemen op misdadigers is fijn. Maar de wetenschap heeft al lang en breed aangetoond dat langere gevangenisstraffen niet werken, maar daar trek je geen kiezers mee.
Democratie werkt heel aardig als je beleid wilt maken dat mensen willen, maar je kunt niet democratisch bepalen welk beleid daadwerkelijk zin heeft.
De VVD geeft immigranten de schuld van de gevolgen van VVD-beleid. En zelfs daar trappen mensen vrij massaal in.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)
En dan bedoel ik realistisch, niet vanuit een verkiezingsprogramma.
Want de VVD heeft ook "een streng immigratiebeleid" maar liegt ook al jaren haar kiezers voor.
Ik wil graag stemmen wat zin heeft. Ik maak me grote zorgen over de radicale Islam. Ik ben van NSC last moment geswitched naar PVV de laatste keer stemmen omdat in de peilingen PVV/VVD/PVDA even veel stemmen kregen. Timmermans zag ik als zelfmoord en de corrupte VVD liegt haar kiezers al jaren voor.
Dat wilde ik ook niet dus dan maar PVV. Maar ik voel mij geen rechts-extremist als ik me zorgen maak over deze zaken.
Maar het voelde allemaal wel impulsief dus ik wil de volgende keer ook een partij kiezen die daadwerkelijk iets wil doen aan de problemen die ik constateer.
Dat was ook de uitdaging die m'n man en ikzelf ervaarden. Weinig andere partijen die zich er echt over uitspreken dat ze er wat aan willen doen. En als het nou eenmaal een belangrijk thema voor je is...tja, dan ga je een partij als de PVV overwegen; ook als de andere thema's (waar je zelf wat minder waarde aan hecht) je niet per definitie allemaal aanspreken. Als de SP zich wat feller had opgesteld was m'n stem daar wellicht naar toe gegaan. Nu was het de VVD omdat ik nog enigszins politiek correct wilde stemmen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want die roepen inderdaad van alles, maar in de praktijk waren ze de afgelopen jaren op immigratie vlak eerder progressief dan conservatief.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oke ik heb de vraag wellicht verkeerd gesteld. Welke partij wil daar dan ook wat aan doen anders dan de PVV? (Dus het woord: "kunnen" weg)
En dan bedoel ik realistisch, niet vanuit een verkiezingsprogramma.
Want de VVD heeft ook "een streng immigratiebeleid" maar liegt ook al jaren haar kiezers voor.
Ik wil graag stemmen wat zin heeft. Ik maak me grote zorgen over de radicale Islam. Ik ben van NSC last moment geswitched naar PVV de laatste keer stemmen omdat in de peilingen PVV/VVD/PVDA even veel stemmen kregen. Timmermans zag ik als zelfmoord en de corrupte VVD liegt haar kiezers al jaren voor.
Dat wilde ik ook niet dus dan maar PVV. Maar ik voel mij geen rechts-extremist als ik me zorgen maak over deze zaken.
Maar het voelde allemaal wel impulsief dus ik wil de volgende keer ook een partij kiezen die daadwerkelijk iets wil doen aan de problemen die ik constateer.
"wetenschap" is ook niet eenduidig en objectief. Je kunt statistieken uitleggen zoals je zelf wilt. In dit geval "werken langere gevangenisstraffen" niet voor recidivepercentages, maar daar heb je als samenleving niet zoveel aan als je meerekent dat recidive 0% is zolang daders achter de tralies zitten, dan werkt het ineens weer wel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In principe elke partij.
Om even een voorbeeld te nemen uit een iets andere hoek, maar aangezien het ook een programmapunt van de PVV is, is het hier ook wel on-topic: langere gevangenisstraffen. Voelt goed, want wraak nemen op misdadigers is fijn. Maar de wetenschap heeft al lang en breed aangetoond dat langere gevangenisstraffen niet werken, maar daar trek je geen kiezers mee.
Democratie werkt heel aardig als je beleid wilt maken dat mensen willen, maar je kunt niet democratisch bepalen welk beleid daadwerkelijk zin heeft.
Het gaat niet om individuele misdadigers, maar om het aantal gepleegde misdaden in totaal. Dat daalt niet door langere gevangenisstraffen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:08 schreef Alov het volgende:
[..]
"wetenschap" is ook niet eenduidig en objectief. Je kunt statistieken uitleggen zoals je zelf wilt. In dit geval "werken langere gevangenisstraffen" niet voor recidivepercentages, maar daar heb je als samenleving niet zoveel aan als je meerekent dat recidive 0% is zolang daders achter de tralies zitten, dan werkt het ineens weer wel.
Als ik het allemaal zo hoor ben ik wel blij met mijn PVV stem.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was ook de uitdaging die m'n man en ikzelf ervaarden. Weinig andere partijen die zich er echt over uitspreken dat ze er wat aan willen doen. En als het nou eenmaal een belangrijk thema voor je is...tja, dan ga je een partij als de PVV overwegen; ook als de andere thema's (waar je zelf wat minder waarde aan hecht) je niet per definitie allemaal aanspreken. Als de SP zich wat feller had opgesteld was m'n stem daar wellicht naar toe gegaan. Nu was het de VVD omdat ik nog enigszins politiek correct wilde stemmen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want die roepen inderdaad van alles, maar in de praktijk waren ze de afgelopen jaren op immigratie vlak eerder progressief dan conservatief.
En dat ze er dan ook echt iets aan doen & dat het niet de zoveelste partij/coalitie blijkt te zijn die maar wat roept, maar het niet in de praktijk brengt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als ik het allemaal zo hoor ben ik wel blij met mijn PVV stem.
Het is gewoon de enige partij die immigratie als een probleem ziet en serieus is met dat er wat aan gedaan moet worden.
Nu nog hopen dat de formatie lukt.
Yup, ook dat nog.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat ze er dan ook echt iets aan doen & dat het niet de zoveelste partij/coalitie blijkt te zijn die maar wat roept, maar het niet in de praktijk brengt.
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het gaat niet om individuele misdadigers, maar om het aantal gepleegde misdaden in totaal. Dat daalt niet door langere gevangenisstraffen.
Of een ander voorbeeld: taakstraffen zijn relatief effectief en nog veel goedkoper ook. Maar daar wil de PVV dan juist weer vanaf.
Ja en dit heb ik dus eigenlijk met alles wat er vanuit de overheid komt. Geloof er allemaal geen barst meer van.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:19 schreef Alov het volgende:
[..]
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.
Daarnaast wie besluit welke maatstaf het belangrijkste is? Hebben we het over alle misdaden, of alleen ernstige misdaden? En het aantal gepleegde misdaden over welke tijd gemeten? Er zijn zo veel verschillende manieren om dingen te definiëren en classificeren, dat ik niet zie hoe dit niet politiek uit te leggen is.
Ik heb dit standpunt niet verkondigdquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Blijf jij maar bij je standpunt dat de islam vredig blijft en je een leven gunnen als men hun aanhangers weigert.
Dat mag, maar dat is niet de realiteit.
Politiek gezien lijkt het mij het verstandigst om eerst eens naar de huidige situatie te kijken. Misschien is die eigenlijk best wel goed. En dan kijken naar wat er beter kan. Het schijnt dat preventie bijvoorbeeld voordeliger is, dus het lijkt mij dat daar nog veel te behalen is. En daarna inderdaad kijken naar de verschillen. En als er dan een groep blijkt van wie deskundigen zeggen: deze zouden nooit meer vrij moeten komen, dan wordt dat het. Maar ja, dat hebben we al: levenslang en TBS longstay.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:19 schreef Alov het volgende:
[..]
Het ligt er maar helemaal aan hoe je het allemaal definieert. Het is bekend dat er een harde kern is van draaideur-criminelen. Als je die allemaal levenslang achter de tralies zet, dan weet ik zeker dat het aantal gepleegde misdaden in totaal het laagste is.
Daarnaast wie besluit welke maatstaf het belangrijkste is? Hebben we het over alle misdaden, of alleen ernstige misdaden? En het aantal gepleegde misdaden over welke tijd gemeten? Er zijn zo veel verschillende manieren om dingen te definiëren en classificeren, dat ik niet zie hoe dit niet politiek uit te leggen is.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb dit standpunt niet verkondigd
Kom je nog met een antwoord of blijf je liever wat bazelen.
Jij lijkt wel een van mijn dreinende exen, die konden het ook niet verdragen dat ik hun weigerde.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb dit standpunt niet verkondigd
Kom je nog met een antwoord of blijf je liever wat bazelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |