Elke fractie onderhoudt/onderhield contacten met Rusland, ook na 2014, maar nu door de oorlog is dat anders.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij droeg ‘m niet in de Kamer? Of met schaamte? Vertel!
Bagatelliseer zijn banden met dat onfrisse moordzuchtige regime maar.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elke fractie onderhoudt/onderhield contacten met Rusland, ook na 2014, maar nu door de oorlog is dat anders.
Vol trots, zie bv zijn tweet in dit artikel.quote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bagatelliseer zijn banden met dat onfrisse moordzuchtige regime maar.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vol trots, zie bv zijn tweet in dit artikel.
https://nos.nl/artikel/22(...)om-bezoek-aan-moskou
quote:In een reactie op de kritiek van de nabestaanden noemt Wilders betere relaties met Rusland noodzakelijk en gewenst. "Dat is in het Nederlands belang, daarom ben ik hier in Rusland."
Uiteraard, die boze rechtse kereltjes zijn gewoon jaloers op een daadkrachtig bestuurder als Poetin…quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bagatelliseer zijn banden met dat onfrisse moordzuchtige regime maar.
Compleet met interviews voor Russia Today zeker?quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elke fractie onderhoudt/onderhield contacten met Rusland, ook na 2014, maar nu door de oorlog is dat anders.
Bij de beschaafde partijen waren de relaties na de annexatie van De Krim al heel stevig bekoeld. Die haalden echt niet meer dat soort fratsen uit.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Compleet met interviews voor Russia Today zeker?
Lekkere daadkrachtige leider Poetin wat veertjes in de reet steken.quote:PVV-leider Geert Wilders schoof in 2018 aan voor een interview op Russia Today, een internationaal propaganda-nieuwstelevisienetwerk dat wordt gecontroleerd door de Russische staat, en wordt gefinancierd door de Russische regering. Hij zegt Poetin en Trump te adoreren om hun altruïsme en sterke nationalistische leiderschap.
Niet doorhebben dat je daar in zo'n situatie enkel in het belang van Rusland bent.quote:
Iedereen kan en mag stemmen wat ze willen. En iedereen kan en mag daar wat van vinden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn is dat hè? Dat zou je eigenlijk iedereen gunnen. Dat ze kunnen stemmen wat ze willen zonder dat ze meteen gegeneraliseerd worden.
Niet elke PVV-stemmer zal moslims hun geloof willen ontzeggen. Dat geloof ik best. Maar ELKE PVV-stemmer spreekt diens steun uit voor een PVV beleid waarin WEL elke moslim gediscrimineerd zal worden.quote:enerzijds roep je dat je niks moet hebben van generaliseren (waar je jezelf net zo schuldig aan maakt met je ‘jullie dit jullie dat’ om maar wat te noemen) en dat vrijheid zo belangrijk vind, maar oh wee als iemand anders gebruik maakt van die vrijheid en wat stemt wat je niet zint. Dan verdienen ze het, of ze vroegen er zelf om.
quote:Genoeg PVV stemmers die moslims niet generaliseren.
Waarschijnlijk niet persoonlijk nee. Wel middels hun stem op een partij die dat wel doet.quote:Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
Cool.quote:Ze willen dat er wat gebeurd aan immigratie en denken (of dat terecht is of niet mag iedereen wat van vinden) dat de PVV daarmee zal helpen.
Dat beweer ik nergens.quote:Als je stemt op een partij zeg je niet:’ ik geef hierbij mijn ziel aan [insert random partij] en vanaf nu denk ik 100% hetzelfde als jullie’.
Nieuwsflits. Met je stem op een bepaalde partij, geef je ze een mandaat om te proberen hun gehele programma ten uitvoering te brengen. Ook de stukjes waar je het niet mee eens bent.quote:Je bent je eigen persoon en je steunt zo’n partij vaak vanwege wat thema’s die belangrijk zijn voor jou. Newsflash: zat PVV stemmers die niet specifiek op een PVV stemmen omdat ze moslims willen deporteren of vermoorden. Dat dat überhaupt keer op keer uitgelegd moet worden is wat sneu.
Dat klopt, daar is die eis dan ook niet. Dat valt namelijk niet onder de reguliere sector van zorg en welzijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zal het aan mijn tandarts doorgeven… (ongeveer een kwart van de tandartsen in Nederland komt uit het buitenland).
Maar duidelijk, ben je ook bereid te accepteren dat we hiermee onze welvaart stevig onder druk zetten?
Ik zal je dan wel verkeerd begrepen hebben, excuses.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat elke PVV-stemmer de islam uit Nederland wil. Ik zeg wel dat elke PVV-stemmer een partij steunt die de islam uit Nederland wil.
[..]
Niet elke PVV-stemmer zal moslims hun geloof willen ontzeggen. Dat geloof ik best. Maar ELKE PVV-stemmer spreekt diens steun uit voor een PVV beleid waarin WEL elke moslim gediscrimineerd zal worden.
[..]
[..]
Waarschijnlijk niet persoonlijk nee. Wel middels hun stem op een partij die dat wel doet.
[..]
Cool.
[..]
Dat beweer ik nergens.
[..]
Nieuwsflits. Met je stem op een bepaalde partij, geef je ze een mandaat om te proberen hun gehele programma ten uitvoering te brengen. Ook de stukjes waar je het niet mee eens bent.
Dan kan je wel leuk roepen 'ow maar daar ben ik het niet mee eens hoor', maar toch heb je je steun er aan verleend. Wellicht ... en ik roep maar wat hoor ... als je het er niet mee eens bent om alle moslims te generaliseren en discrimineren, dien je niet op een partij te stemmen die dat voorstaat.
Draag je fucking verantwoordelijkheid eens. Ipv dat laffe 'ow maar daar ben ik het niet mee eens hoor, dus daar ben ik heus niet verantwoordelijk voor.' Jawel, dat ben je wel. Ongeacht je eigen overtuiging.
Ben ik het als SP-stemmer eens met het gehele SP partijprogramma? Nee. Draag ik als SP-stemmer verantwoordelijkheid voor het gehele SP partijprogramma? Ja. Óók de stukjes waar ik het persoonlijk niet mee eens ben.
Nu kan ik als SP-lid enige nuance aanbrengen, en bij de SP aangeven welke stukjes ik wel goed vind en welke niet. Maar he, dat kan dus net even niet bij de PVV, want dat blijft Geert's eenmansshow.
Dat heb ik helemaal niet gezegd, heb niet eens de PVV gestemd.quote:Maar he, blijf vooral doorgaan met dat 'arme ik, mensen vinden het niet leuk dat ik steun verleen aan een partij die wilt discrimineren, wat een nare mensen zijn dat toch'.
Ook verder werft men in de zorg vrij veel buiten Nederland. Maar met die door jou gewenste volledige stop komt de welvaart echt wel onder druk te staan, dat ontkennen mag maar gaat wel wat buiten de realiteit om…quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, daar is die eis dan ook niet. Dat valt namelijk niet onder de reguliere sector van zorg en welzijn.
En met het beperken van migratie zal de welvaart niet stevig onder druk te komen staan. Juist migranten hebben het lastig op de arbeidsmarkt. Al is er een duidelijk verschil te zien tussen Westerse en niet-Westerse migranten. Zelfs de kinderen van zulke mensen hebben het lastig in de samenleving. Wat wederom benadrukt dat je zulke mensen ook niet binnen moet laten.
Het punt wat ik denk ik probeer te maken, en dit geldt voor elke stemmer op welke partij dan ook, is dat je met je stem niet alleen kiest voor (en daarmee steun verleent aan) de partijpunten waar je het mee eens bent, maar óók kiest voor de partijpunten waar je het niet mee eens bent.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zal je dan wel verkeerd begrepen hebben, excuses.
Verder een hoop agree to disagree, maar dat mag gelukkig.
Iedereen is een consument.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Ik lees vaak dat migranten onze welvaart zouden bevorderen en snap dat dat opgaat voor expats. Maar hoe is dat van toepassing op de rest van de migranten die hierheen komen?
Ik niet. Iig niet bij de hand, en ik heb geen zin om te zoeken naar iets omtrent die onderwerpen.quote:Heeft iemand een onderzoek gevonden die staaft waarom andere groepen migranten onze welvaart zouden bevorderen?
Vluchtelingen vangen we ook niet op om direct bij te dragen aan onze welvaart maar om mensen te helpen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Ik lees vaak dat migranten onze welvaart zouden bevorderen en snap dat dat opgaat voor expats. Maar hoe is dat van toepassing op de rest van de migranten die hierheen komen? Heeft iemand een onderzoek gevonden die staaft waarom andere groepen migranten onze welvaart zouden bevorderen?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lekkere daadkrachtige leider Poetin wat veertjes in de reet steken.
Was dit voor of na de annexatie van de Krim of het neerhalen van MH17?quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, nog zo'n Putin-pijjpende snob die met het kontje gespreid de Russische propaganda tot zich nam.
Volgens mij ben je slim genoeg om de verschillen tussen een staatshoofd en de leider van een partij te snappen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, nog zo'n Putin-pijjpende snob die met het kontje gespreid de Russische propaganda tot zich nam.
Ben ik het er mee eens dat ons koningshuis bij Putin op bezoek ging? Nee. Beeldvorming en zulks.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is een bizarre rechtse misvatting. Ondanks dat er weldegelijk veel opmerkingen vanuit linkse hoek kwamen die over de grens waren kwamen die doorgaans niet van Melkert. Melkert streed vooral hard met Fortuyn over economisch beleid en huldigde als sociaal-democraat het diametraal tegenovergestelde gedachtengoed ten opzichte van de neoliberale Fortuyn. Melkert waarschuwde vooral voor het destastreuze rechtse beleid van grootkapitaalpuppet Fortuyn voor de onderklasse en lagere middenklasse.quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die kwamen gelukkig na Timmermans die op de verkiezingsavond zelf net deed alsof de treinen naar Auschwitz alweer reden met zijn “hou elkaar even vast”. Wat een dramatische demagoog is dat zeg, over opruiing gesproken, samen met Jetten “huhuhu de VVD heeft het om migratie laten draaien en ze hebben de schuld aan het kapot maken van dit land”.
Zelden die linkse kopstukken zo snel hun masker zien laten vallen, de enige die in de buurt kwam van dit soort engnekkerij was Melkert met Fortuyn, en we weten allemaal hoe dat demoniseren van Fortuyn door links toen afgelopen is. De kogels komen altijd van links. Altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |