Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoor om mij heen inderdaad de laatste tijd weer geregeld mensen met Corona.
Maar in tegenstelling tot de eerdere golven is er nagenoeg niemand die er echt last van heeft.
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:56 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.
Mooi beroep wel, poepoloog.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
In Azie dragen ze die dingen, omdat ze het voor het personeel in winkels en alle anderen doen, die veel met anderen in contact komen.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan ik eindelijk de rest van m'n mondkapjes gebruiken 👍
Ik noem dat realiteitszinquote:Op donderdag 14 december 2023 11:09 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
In Azie dragen ze die dingen, omdat ze het voor het personeel in winkels en alle anderen doen, die veel met anderen in contact komen.
Dat concept kennen we hier niet. Want laks.
Ik heb duidelijk de situatie met begin '21 en '22 vergeleken. Eigenlijk is '22 het meest relevant ipv de Wuhan variant erbij te halen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Kortom, er is niets aan de hand maar de media hebben weer een paar clicks.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Natuurlijk zijn we dat, en deze grafiek (hoogste virusdeeltjes in rioolwater ooit gemeten! Een voorbode van wat ons te wachten staat!) icm de ziekenhuisbezetting, bewijzen eindelijk de onzin van die riooldeeltjes flauwekul.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu met zijn allen weer lekker doen alsof we niet door Omikron gered zijn van de machtswellustigen met hun lockdowns en tafelschikkingsinstructies voor de kerst, maar alsof dat beleid en vaccinaties succesvol waren.
Jordi, jij was toch een rioolwater deeltjes believer?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn 43 IC bedden bezet door corona patiënten..
Was ja, toen er in totaal 2500-3000 bedden door covid patiënten werden bezet gedurende diverse golven.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:38 schreef Za het volgende:
[..]
Jordi, jij was toch een rioolwater deeltjes believer?
Van het aantal besmettingen wellicht. Over de ernst van de besmettingen zegt het aantal virusdeeltjes in het riool uiteraard niets.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
Dat dus, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.
TS zegt toch nergens dat er problemen zijn/komen?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Er schijnen ook momenteel veel kinderen met longontsteking te zijn. Geen idee of dit verband houdt.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Ik ben net hersteld en kreeg er een flinke longontsteking bij.
2 vacs gehad in het verleden.
Ik val nu in de categorie vaatdoek.
Ik heb herbruikbare met leuke printjes. Die liggen nu niets te doen, dat is ook zonde.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Moet zeggen dat wij midden in de lockdown een dagje amsterdam hebben gedaan, was echt prima zonder al die schijt toeristen en overvolle winkelstraatjesquote:Op donderdag 14 december 2023 10:54 schreef Aberkullie het volgende:
Mooi, zin in een nieuwe lockdown.
Dat kan met een griepje evenwel gebeuren.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
In mijn omgeving zijn er ook wel een paar ie corona hebben op het moment. Moest stiekem wel een beetje gniffelen toen ik hoorde van iemand die altijd maar riep dat corona 'maar een griepje was' en die nu zwaar voor pampus op bed ligt zonder ook maar iets te kunnen.
waar denk je dat dat gearceerde grijze gedeelte voor is?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk de situatie met begin '21 en '22 vergeleken. Eigenlijk is '22 het meest relevant ipv de Wuhan variant erbij te halen.
Maar goed, vwb je overzichtje, een heel groot deel van de maart '20 piek betrof geen aantoonbare covid besmettingen maar slechts verdacht, geen idee waarom je dat weglaat:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh-history.jsp
Beterschap!quote:Op donderdag 14 december 2023 11:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb ook corona, en t zijn voornamelijk keelklachten![]()
Als ik de griep heb dan ben ik een dikke week volledig uitgeschakeld, dan kan ik niet veel meer dan alleen maar liggen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:00 schreef C64 het volgende:
[..]
Dat kan met een griepje evenwel gebeuren.
Zolang de situatie in de ziekenhuizen maar goed beheersbaar blijft.
Ik heb het ook gehad (vermoed ik) en na twee dagen van een beetje liggen en niks doen was alles weer normaal. Ik kan me er niet meer druk om maken in ieder geval.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat dus, niet meer en niet minder.
Het is nog steeds niet leuk als je ziek bent, maar thuis blijven en uitzieken, net zoals met de griep.
eXpONeNtiELe gRoEiquote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Beterschap.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Dat zou eigenlijk een vanzelfsprekendheid moeten zijn, ook voor corona al.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:48 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat we geleerd zouden moeten hebben, van de gehele coronaperiode, dat je thuis moet blijven als je ziek bent, en moet letten op je hygiene om verspreiding te voorkomen. Meer kunnen we niet doen, lijkt me.
Hoop je dat hij dood gaat ja?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
In mijn omgeving zijn er ook wel een paar ie corona hebben op het moment. Moest stiekem wel een beetje gniffelen toen ik hoorde van iemand die altijd maar riep dat corona 'maar een griepje was' en die nu zwaar voor pampus op bed ligt zonder ook maar iets te kunnen.
Zo zwart / wit is het helaas niet. Ik moet me wel echt zeer beroerd voelen wil ik thuis blijven van m'n werk.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Testen zie ik de meerwaarde niet meer van in, je hebt of griep of corona en in beide gevallen blijf je thuis.
Wacht maar over twee weken, exponentiële stijging!quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb ook corona, en t zijn voornamelijk keelklachten![]()
Werken lekker dan die prikken van Hugo.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Hardcore WoW'ers komen dan ook nauwelijks buiten. En nu Season of Discovery er is al helemaal niet meer.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:30 schreef Enchanter het volgende:
Ik ken echt niemand uit m'n World of Warcraft guild die corona heeft
Een griep is toch ook precies dat? Dat iedereen een prikkelhoest en hoofdpijn als griep betitelt is wat anders.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
Win/win situatie dus , geen corona , maar wel epic lootquote:Op donderdag 14 december 2023 14:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hardcore WoW'ers komen dan ook nauwelijks buiten. En nu Season of Discovery er is al helemaal niet meer.
Dank je, jij ook veel beterschap natuurlijk ! koorts had ik het begin wel, boven de 38 graden en ik kon bijna niet in slaap vallen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.
Beterschap in ieder geval.
Wij hebben echt exact dezelfde symptomen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:37 schreef TLC het volgende:
Nog n vervelende bijwerking trouwens
Hoofdpijn
ik ben de tel kwijt hoeveel finimalekes ik al heb ingenomen
De vleesgeworden definitie van wereldvreemd, onze Lauti.quote:Auf Weihnachtsfeiern in Innenräumen sollte laut dem Minister aktuell lieber verzichtete werden.
Dit geloof ik helaas wel.quote:
quote:Op donderdag 14 december 2023 10:54 schreef Aberkullie het volgende:
Mooi, zin in een nieuwe lockdown.
quote:
Het was inderdaad wel een bijzondere tijd die we nu waarschijnlijk niet nog een keer gaan terug krijgenquote:Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Joppiez het volgende:
Heb wel zin in een lockdown, beetje tot bezinning komen weer. Kom maar op
Ik ben op het moment in Duitsland, en ik vroeg me al af waarom er toch best veel mensen met een mondkapje rondlopen in de super. Lauterbach dus.quote:
RIP alvast...quote:Op donderdag 14 december 2023 19:40 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit geloof ik helaas wel.
Is toch een vreemd virusje. Ken een aantal mensen, jong en oud, die er long-covid aan over hebben gehouden. En bij mezelf heeft het geleid tot een paar weken veel hartoverslagen (PVC / PAC) na de infectie. Daarnaast heb ik het idee dat mijn imuunsysteem is verslechterd. Ik heb vorige winter zo ongelofelijk veel infecties gehad: De griep, 2-3x verkoudheid, 2x een keelontsteking, en corona nogmaals. Niet normaal.
Tijd voor een lockdown anders loopt het met kerst helemaal uit de hand in de horeca.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Blijf je toch lekker zelf vrijwillig een tijdje in je rukbunker?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Joppiez het volgende:
De vraag is of jij, en je 21 likers het wisten.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
waar denk je dat dat gearceerde grijze gedeelte voor is?
Maar dan graag met duidelijk eindpunt. Dan is het nog te behappen.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Joppiez het volgende:
Op 14 december 2021 waren dat er 32 op de IC.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kerst word gevierd in kleine groepen net als carnaval. Gr. gr.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Tijd voor een lockdown anders loopt het met kerst helemaal uit de hand in de horeca.
Ja had ik dit ook. Veel collega’s van mij ook, en allemaal soortgelijke vervelende klachten. Vond het zelf wel klote, heb nu nog last van verkoudheidsklachten merk ik. Hopelijk wordt het niet weer zo’n intense covid golf. 😅quote:Op donderdag 14 december 2023 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.
Beterschap in ieder geval.
Dat is aantal opnames per dag, niet totale bezetting...quote:Op donderdag 14 december 2023 22:30 schreef Za het volgende:
[..]
Op 14 december 2021 waren dat er 32 op de IC.
En zaten we in lockdown plus avondklok.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic-history.jsp
Ik had maandagochtend koorts, s'middags getest en het was corona, ik loop er dus nog steeds mee *hoest hoest snotter snotter*quote:Op donderdag 14 december 2023 17:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wij hebben echt exact dezelfde symptomen.
Hoelang heb je ermee gelopen? Dan weet ik wanneer ik mij beter ga voelen? Loop er sinds maandag mee.
Ik snotter ook een beetje, en ook veel hoesten vooral bij temperatuur overgang dus als in van buiten naar binnen en andersom. Niet getest btw, dus ook geen corona.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik had maandagochtend koorts, s'middags getest en het was corona, ik loop er dus nog steeds mee *hoest hoest snotter snotter*
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:34 schreef koemleit het volgende:
Dat is aantal opnames per dag, niet totale bezetting...
Die 43 is totaal covid ic nu. 14 december 2021 zal dit iets van 300 geweest zijn ofzo.
Hoe moet dat een voorbode ergens van zijn? Mensen krijgen geen covid van rioolwater. Virusdeeltjes komen wel in het rioolwater terecht door met covid besmette mensen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de connaisseurs was een piek van virusdeeltjes in het rioolwater een voorbode van het aantal ziekenhuisopnames welke ongeveer 2 weken later zou plaatsvinden.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:09 schreef recursief het volgende:
Hoe moet dat een voorbode ergens van zijn? Mensen krijgen geen covid van rioolwater. Virusdeeltjes komen wel in het rioolwater terecht door met covid besmette mensen.
Ah zo, dat is best logischquote:Op vrijdag 15 december 2023 00:01 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de connaisseurs was een piek van virusdeeltjes in het rioolwater een voorbode van het aantal ziekenhuisopnames welke ongeveer 2 weken later zou plaatsvinden.
[ afbeelding ]
Voorspellende waarde
In de grafieken van KWR zit tussen de meetpunten steeds een week. Tijdens het begin van de epidemie, toen het aantal besmettingen snel toenam, liep het signaal in het riool voor op dat van de ziekenhuisopnames. “In sommige gemeentes liep het signaal zelfs voor op de eerste ziektemeldingen”, zegt Medema.
Zo vonden de waterwetenschappers in het afvalwater van Amersfoort en Terschelling al sporen van het virus voor de eerste covid-19-patiënten zich aandienden.
https://www.nemokennislin(...)-coronabesmettingen/
In Putte zitten veruit de meeste coronavirusdeeltjes in het riool van heel Midden- en West-Brabant. Uit de meting van 20 september bleek dat in een milliliter rioolwater 2.001 coronavirusdeeltjes rondzweefden. Het gemiddelde in de regio lag op 355. Volgens RIVM-onderzoeker Ana Maria de Roda Busman heeft het aantal deeltjes in het rioolwater een voorspellende waarde als het gaat om ziekenhuisopnames voor corona.
https://www.bndestem.nl/b(...)uisopnames~adf58f76/
Waarom niet? Het is kennelijk een feitelijke constatering waarvoor een hoop data is. Je moet uiteraard wel wat kanttekeningen maken. Ik denk dat de virusvariant een rol speelt. Niet elke variant is even ziekmakend. Ook zal het aantal mensen met antistoffen agv een eerdere besmetting of vaccinaties van invloed zijn.quote:Nogmaals, ik heb dit nooit serieus wensen te nemen.
De avondklok ging in op 23 januari 2021 en eindigde op 28 april.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:57 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Toen de lockdown plus avondklok inging op 2 november 2021 waren het er 268.
(totale bezetting, 14 december het dubbele)
Het is natuurlijk nog steeds zo dat dit voorspellende waarde heeft.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:01 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de connaisseurs was een piek van virusdeeltjes in het rioolwater een voorbode van het aantal ziekenhuisopnames welke ongeveer 2 weken later zou plaatsvinden.
[ afbeelding ]
Voorspellende waarde
In de grafieken van KWR zit tussen de meetpunten steeds een week. Tijdens het begin van de epidemie, toen het aantal besmettingen snel toenam, liep het signaal in het riool voor op dat van de ziekenhuisopnames. “In sommige gemeentes liep het signaal zelfs voor op de eerste ziektemeldingen”, zegt Medema.
Zo vonden de waterwetenschappers in het afvalwater van Amersfoort en Terschelling al sporen van het virus voor de eerste covid-19-patiënten zich aandienden.
https://www.nemokennislin(...)-coronabesmettingen/
In Putte zitten veruit de meeste coronavirusdeeltjes in het riool van heel Midden- en West-Brabant. Uit de meting van 20 september bleek dat in een milliliter rioolwater 2.001 coronavirusdeeltjes rondzweefden. Het gemiddelde in de regio lag op 355. Volgens RIVM-onderzoeker Ana Maria de Roda Busman heeft het aantal deeltjes in het rioolwater een voorspellende waarde als het gaat om ziekenhuisopnames voor corona.
https://www.bndestem.nl/b(...)uisopnames~adf58f76/
Nogmaals, ik heb dit nooit serieus wensen te nemen.
Hoe dan ook is het aantal virusdeeltjes in het rioolwater het hoogst ooit gemeten zo melden alle media en de overheid.
Doe ermee wat je wilt.
Doe even normaal zeg.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:01 schreef koemleit het volgende:
Je hebt echt een grote waffel voor iemand met matige kennis van zaken.
Op 12 november wordt een gedeeltelijke lockdown aangekondigd. Op 26 november wordt de eerste avondlockdown aangekondigd waarbij bijna alles sluit om 17.00 uur.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:01 schreef koemleit het volgende:
De avondklok ging in op 23 januari 2021
Ik stel dat er geen avondklok was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:13 schreef Za het volgende:
[..]
Op 18 december 2021, de week voor Kerst, kondigt het kabinet een harde lockdown aan die 19 december in gaat.
https://www.rijksoverheid(...)orgen-omikronvariant
Nee dat was het hoofd IC Alberto Zangrillo, San Raffaele ziekenhuis Milaan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:15 schreef koemleit het volgende:
April 2020: "covid bestaat niet meer"
Dat was jij.
Het blijft bizar dat de meeste mensen niet zien dat Omikron de kaarten heeft geschud en al dat andere niets van doen heeft gehad met dat corona thans een milde verkoudheid is.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu met zijn allen weer lekker doen alsof we niet door Omikron gered zijn van de machtswellustigen met hun lockdowns en tafelschikkingsinstructies voor de kerst, maar alsof dat beleid en vaccinaties succesvol waren.
Dit staat er in de OP:quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:17 schreef koemleit het volgende:
Ik stel dat er geen avondklok was.
Ben je 15 en kun je niet begrijpend lezen ofzo?
Gelukkig heb je het overzicht gevonden waarin je precies kunt opzoeken wanneer er wel een avondklok was.
Hmz... Je komt vrij opgefokt over, jammer voor je zo vlak voor de feestdagen. 🌺quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:15 schreef koemleit het volgende:
Je weet geen ene reet van het onderwerp af.
Niet erg, maar houdt dan gewoon je waffel er over.
Als ik iets niet weet dan houd ik mn kop er over.
14 december 2021 lagen er volgens die stats 652 mensen met Covid op de IC.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat is aantal opnames per dag, niet totale bezetting...
Die 43 is totaal covid ic nu. 14 december 2021 zal dit iets van 300 geweest zijn ofzo.
Hier een goed voorbeeld van wat de sluiting van de scholen voor impact kan hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Kerst word gevierd in kleine groepen net als carnaval. Gr. gr.
We zullen het zien de komende tijd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 06:46 schreef recursief het volgende:
Ah zo, dat is best logisch
Waarom niet? Het is kennelijk een feitelijke constatering waarvoor een hoop data is. Je moet uiteraard wel wat kanttekeningen maken. Ik denk dat de virusvariant een rol speelt. Niet elke variant is even ziekmakend. Ook zal het aantal mensen met antistoffen agv een eerdere besmetting of vaccinaties van invloed zijn.
dank uquote:Op vrijdag 15 december 2023 07:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
14 december 2021 lagen er volgens die stats 652 mensen met Covid op de IC.
ja en die bleef je maar aanhalen terwijl de IC's vol lagen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat was het hoofd IC Alberto Zangrillo, San Raffaele ziekenhuis Milaan.
Ik zou zeggen lees de thread nog eens terug.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:51 schreef koemleit het volgende:
ja en die bleef je maar aanhalen terwijl de IC's vol lagen.
"nee het bestaat niet meer want Alberto Zangrillo zegt het."
Pleur op.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:33 schreef Za het volgende:
[..]
Dit staat er in de OP:
Eind januari 2021 toen we nog in lockdown plus avondklok zaten, waren dat zo'n 1300-1700 covid ziekenhuis opnames per week.
Dat is gewoon correct.
hier stel jij dat de er een avondklok inging op 2 novemver 2021.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:57 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Toen de lockdown plus avondklok inging op 2 november 2021 waren het er 268.
(totale bezetting, 14 december het dubbele)
Za heeft het niet zo met stomme zaken als realiteit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
Pleur op.
[..]
hier stel jij dat de er een avondklok inging op 2 novemver 2021.
Bewezen totale onzin.
Ik heb nog nooit iemand zo halsstarrig blijven doordrammen over iets waar ie totaal geen kaas van heeft gegeven.
Vervolgens wordt ie daarmee om de oren geslagen, maar toch volhouden.
jij bent niet goed hoor.
Op 26 november 2021 wordt de eerste avondlockdown aangekondigd waarbij bijna alles sluit om 17.00 uur.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:17 schreef koemleit het volgende:
Ik stel dat er geen avondklok was.
Ben je 15 en kun je niet begrijpend lezen ofzo?
avondlockdown is iets anders dan een avonklok.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:57 schreef Za het volgende:
[..]
Op 26 november 2021 wordt de eerste avondlockdown aangekondigd waarbij bijna alles sluit om 17.00 uur.
https://www.rijksoverheid(...)len-en-avondlockdown
November 2021: Meer coronamaatregelen en avondlockdownquote:Op vrijdag 15 december 2023 07:53 schreef koemleit het volgende:
hier stel jij dat de er een avondklok inging op 2 novemver 2021.
Bewezen totale onzin.
Ik heb nog nooit iemand zo halsstarrig blijven doordrammen over iets waar ie totaal geen kaas van heeft gegeven.
Vervolgens wordt ie daarmee om de oren geslagen, maar toch volhouden.
jij bent niet goed hoor.
Nou ja, het zijn data. Daar valt weinig aan te geloven, die zijn er gewoon.quote:
wat wil je nu zeggen?quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:04 schreef Za het volgende:
[..]
November 2021: Meer coronamaatregelen en avondlockdown
De besmettingen lopen in alle regio’s, settingen en leeftijdsgroepen op. Het kabinet besluit daarom strenge generieke maatregelen in te zetten om contacten zoveel mogelijk te beperken. Dit gebeurt op 2 november. Op 12 november wordt een gedeeltelijke lockdown aangekondigd. Op 26 november wordt de eerste avondlockdown aangekondigd waarbij bijna alles sluit om 17.00 uur.
https://www.rijksoverheid(...)len-en-avondlockdown
Er was in die tijd en tussendoor ook andere data.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:08 schreef recursief het volgende:
Nou ja, het zijn data. Daar valt weinig aan te geloven, die zijn er gewoon.
Ook toen geloofde je er niet in. Dat ligt aan jou, niet aan de variant of de data.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:10 schreef Za het volgende:
[..]
Er was in die tijd en tussendoor ook andere data.
Daarbij is er nu een andere variant.
Oh, en het ligt kennelijk aan de overheid en de media. Wat wil je nou? Wat is nou exact de reden dat je niet gelooft dat rioolwaarden een voorspeller van ziekenhuisopnames zijn?quote:Op donderdag 14 december 2023 10:54 schreef Za het volgende:
[...]
Persoonlijk heb ik nooit enige waarde gehecht aan die rioolmetingen, maar het is overheidsnieuws, en alle media rapporteren het.
In je eerste post geloofde je er zelf niet in, pas toen ik je uitleg gaf begreep je het, en nu kom je verhaal halen? :quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:19 schreef recursief het volgende:
Ook toen geloofde je er niet in. Dat ligt aan jou, niet aan de variant of de data.
Oh, en het ligt kennelijk aan de overheid en de media. Wat wil je nou? Wat is nou exact de reden dat je niet gelooft dat rioolwaarden een voorspeller van ziekenhuisopnames zijn?
quote:Op donderdag 14 december 2023 23:09 schreef recursief het volgende:
Hoe moet dat een voorbode ergens van zijn? Mensen krijgen geen covid van rioolwater. Virusdeeltjes komen wel in het rioolwater terecht door met covid besmette mensen.
Deze zet ik even in de OP. Ter info.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Ga je nou mijn woorden ook nog verdraaien? Ik vroeg om uitleg, dat is heel wat anders dan ergens niet in geloven. Ik kende de achtergrond niet (alhoewel ik er vast eerder over gelezen zal hebben).quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:29 schreef Za het volgende:
[..]
In je eerste post geloofde je er zelf niet in, pas toen ik je uitleg gaf begreep je het, en nu kom je verhaal halen? :
[..]
Neem dan die van stichting Nice, deze zijn nl niet accuraat.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Deze zet ik even in de OP. Ter info.
lolquote:Op vrijdag 15 december 2023 08:42 schreef Za het volgende:
[..]
Neem dan die van stichting Nice, deze zijn nl niet accuraat.
Daarom mijn vraag: wees nou eens niet zo vaag en vertel wat de exacte reden is dat je niet in die correlatie gelooft.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het topic moet dicht omdat je - keer op keer - andermans woorden loopt te verdraaien in jouw voordeel of niet toe wilt geven dat je verkeerd zat in je zogenaamde kennis van zaken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:44 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn hier wat mensen en groupe op de man aan het spelen, ik antwoord gewoon beleefd.
Moet het topic dicht omdat het Coronavirus zich extreem snel verspreidt?
Krijg ik ook nog antwoord?quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:44 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn hier wat mensen en groupe op de man aan het spelen, ik antwoord gewoon beleefd.
Lekker rustig.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:59 schreef Halcon het volgende:
Allerlei autisten hebben weer zin in lockdowns?
Siewert niet, maar de virologen lopen zich vast alvast warm.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:22 schreef michaelmoore het volgende:
Ik hoor het al , Siewert moet weeer komen
siewert , kun jij mondkapjes leveren ??
Deze cijfers worden letterlijk door alle media gebracht. De landelijke verdeling is een extra weetje.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor iemand die hier niet in geloofd heb je een rare obsessie met deze cijfers.
Dan blijf ik maar in Afrika, daar heeft men nergens last van, de mensen hebben goede afweer hier die altijd buiten lopenquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Za het volgende:
[..]
Siewert niet, maar de virologen lopen zich vast alvast warm.
Dan loop ik een halve dag achter dus, hier ook nog hetzelfde. Vannacht nog kunnen opstaan voor een tabletje want die koppijn is flink aanwezig.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik had maandagochtend koorts, s'middags getest en het was corona, ik loop er dus nog steeds mee *hoest hoest snotter snotter*
Oh jee, de "goed" bedoelde adviezen beginnen alweer. Daar komen weer dringende adviezen van en wat dringend is, wordt snel weer dwingend.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef Za het volgende:
Corona rukt op, GGD adviseert: ‘Laat kerstborrel desnoods schieten’
https://www.ad.nl/rotterd(...)s-schieten~ac8c1bad/
Maar jij hebt gezopen om je hersenen te vedoven , en dat lukt aardig merk ikquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dan loop ik een halve dag achter dus, hier ook nog hetzelfde. Vannacht nog kunnen opstaan voor een tabletje want die koppijn is flink aanwezig.
Zal allemaal wel meevallen gezien de cijfers in de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh jee, de "goed" bedoelde adviezen beginnen alweer. Daar komen weer dringende adviezen van en wat dringend is, wordt snel weer dwingend.
Kun je nou exact uitleggen waarom je die correlatie niet gelooft? Je beweert van alles maar als om onderbouwing gevraagd wordt geef je niet thuis.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:32 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je al een keer inhoudelijk gepost, of alleen maar over mij?
Vermoedelijk.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:39 schreef Halcon het volgende:
Oh jee, de "goed" bedoelde adviezen beginnen alweer. Daar komen weer dringende adviezen van en wat dringend is, wordt snel weer dwingend.
Dus nu geloof je wel weer in het verband met rioolwater en ziekenhuisopnames?quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:21 schreef Za het volgende:
[..]
Vermoedelijk.
In Oostenrijk liggen heden meer dan 1100 covid patiënten in de ziekenhuizen, met 9 miljoen inwoners, ook na de melding hoogste aantal virusdeeltjes in rioolwater ooit.
https://www.fr.de/panoram(...)rus-zr-92728530.html
Vertaalt naar NL, wij zouden toch problemen hebben met 2000 covid opnames.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is er een jaar in je leven geweest waarin de gezondheidsdiensten blij waren als je met klachten ging borrelen?quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een verband is niet hetzelfde als een voorspellende waarde.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:28 schreef koemleit het volgende:
Dus nu geloof je wel weer in het verband met rioolwater en ziekenhuisopnames?
Leg eens uitquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:43 schreef Za het volgende:
[..]
Een verband is niet hetzelfde als een voorspellende waarde.
gezondheidsorganisatie geeft gezondheidsadvies.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Is er een jaar in je leven geweest waarin de gezondheidsdiensten blij waren als je met klachten ging borrelen?
Wil je graag leven in een land leven waarin de GGD zegt: neuk zoveel mogelijk onbeschermd als je een druiper hebt?
Ben je altijd een bange bangerd?
Dit klopt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:43 schreef Za het volgende:
[..]
Een verband is niet hetzelfde als een voorspellende waarde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typisch gevalletje van lockdown PTSS.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
Maar zeg het niet, de mensen schieten in de vlekken.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:01 schreef Arizona het volgende:
Krijgen we om 15:15 weer een nieuwe update over de besmettingscijfers?
Die goede oude tijd
En Irma terugquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:01 schreef Arizona het volgende:
Krijgen we om 15:15 weer een nieuwe update over de besmettingscijfers?
Die goede oude tijd
heerlijke tijden.quote:
Mwa, laten we de mensen die nog altijd kampen met longcovid niet onderschatten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch apart dat corona anno 2023 voor niemand meer een ding is, en juist de wappies van weleer er nog steeds mee bezig zijn
Vergeet niet het selectief posten en het verdraaien van feiten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Af dus jij bent een slaaf van de landelijke media? Als zij wat brengen moet jij het wel 30x posten?
Stiekem kost dit toch wel miljarden aan (verborgen) verloren arbeidsproductiviteit/ziektekosten e.d. Ben benieuwd hoe de latere analyses er uit gaan zien. Long covid is echt geen pretje.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, laten we de mensen die nog altijd kampen met longcovid niet onderschatten.
En ze heeft gewoon gelijk, de huidige Covidvariant mag dan redelijk "onschuldig" zijn voor gezonde mensen, het is gewoon asociaal als je symptomen hebt en toch de deur uitgaat, lekker handenschudden en anderen besmetten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:12 schreef Za het volgende:
Daar is alvast weer een oude bekende:
[ twitter ]
Lijkt me logisch vanuit haar positie. Wat is nu precies je bedoeling met dit hele topic?quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:12 schreef Za het volgende:
Daar is alvast weer een oude bekende:
[ twitter ]
Vooral dat natuurlijk, of het nu corona is of niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze heeft gewoon gelijk, de huidige Covidvariant mag dan redelijk "onschuldig" zijn voor gezonde mensen, het is gewoon asociaal als je symptomen hebt en toch de deur uitgaat, lekker handenschudden en anderen besmetten.
Blijf gewoon thuis als je ziek bent, en test.
Dat laatste zeker als je veel met ouderen en andere risicogroepen te maken hebt.
Helaas, drink zelden alcohol, was het dat maar.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar jij hebt gezopen om je hersenen te vedoven , en dat lukt aardig merk ik
Bij mij op het werk houden ze de regels van het RIVM aan en dat betekend dat je gewoon met COVID op het werk kan verschijnen tenzij je ernstige klachten hebt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze heeft gewoon gelijk, de huidige Covidvariant mag dan redelijk "onschuldig" zijn voor gezonde mensen, het is gewoon asociaal als je symptomen hebt en toch de deur uitgaat, lekker handenschudden en anderen besmetten.
Blijf gewoon thuis als je ziek bent, en test.
Dat laatste zeker als je veel met ouderen en andere risicogroepen te maken hebt.
Goed om te zien dat IC bed bezetting zo laag is sinds de zomer van 2022quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Ja want het zijn niet de schaapies die zorgen voor de positieve tests.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch apart dat corona anno 2023 voor niemand meer een ding is, en juist de wappies van weleer er nog steeds mee bezig zijn
Waar staat dat precies?quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bij mij op het werk houden ze de regels van het RIVM aan en dat betekend dat je gewoon met COVID op het werk kan verschijnen tenzij je ernstige klachten hebt.
quote:Adviezen bij klachten
Je kunt niet helemaal voorkomen dat je een luchtweginfectie krijgt. Met de volgende algemene adviezen kun je wel de kans verkleinen dat je het virus doorgeeft aan iemand anders:
• Ben je ziek? Blijf thuis.
• Ben je niet ziek, maar heb je wel klachten? Werk thuis als dat kan. Overleg indien nodig met je werkgever.
• Hoest en nies in je elleboog.
• Houd afstand tot anderen.
• Vermijd contact met mensen die ernstig ziek kunnen worden van een luchtweginfectie.
• Is contact toch nodig (bijvoorbeeld bij mantelzorg)? Draag een mondneusmasker.
Goede hygiëne helpt om verspreiding te beperken en kan helpen voorkomen dat je zelf ziek wordt. Was daarom vaak en goed je handen met water en zeep en ventileer binnenruimtes
wel lekker , ik ook al weken niet, lekkere rum ga ik toch weer eens doen als ik weer thuis benquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Helaas, drink zelden alcohol, was het dat maar.
quote:De hoeveelheid coronavirusdeeltjes in het riool is groter dan ooit. Op dit moment liggen er 916 mensen vanwege het corona in het ziekenhuis. Toch maakt demissionair minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) zich daar geen zorgen over.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:50 schreef Fer het volgende:
Dat wordt rellen, heel Kerseboogerd in lichtelaaie vanavond.
Sommigen zullen dit wel weer als paniekzaaien zienquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)rgd-over-corona.html
[..]
Dat!quote:Op donderdag 14 december 2023 19:40 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit geloof ik helaas wel.
Is toch een vreemd virusje. Ken een aantal mensen, jong en oud, die er long-covid aan over hebben gehouden. En bij mezelf heeft het geleid tot een paar weken veel hartoverslagen (PVC / PAC) na de infectie. Daarnaast heb ik het idee dat mijn imuunsysteem is verslechterd. Ik heb vorige winter zo ongelofelijk veel infecties gehad: De griep, 2-3x verkoudheid, 2x een keelontsteking, en corona nogmaals. Niet normaal.
Kan iemand Sywert vast bellen?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:16 schreef -river- het volgende:
Avondklok, wc papier hamsteren en mondkapjes rellen...ik heb er wel weer zin in.
Weer mensen met een gebroken been en een positieve pcr test?quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)rgd-over-corona.html
[..]
Nee. Griep wordt veroorzaakt door het Influenzavirus. Corona niet. Nog steeds niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef ZanneG het volgende:
Corona is nu toch gewoon een griep geworden?
Als je niet ziek bent. Als je ziek bent, dan wél.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:02 schreef ZanneG het volgende:
Testen is niet meer verplicht en op het werk wordt gewoon gezegd: als je niet ziek bent dan kan je wel gaan werken.
Nou nee. De acute symptomen kunnen veel lijken op griep, maar iets als long covid zie je eigenlijk niet bij griep.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef ZanneG het volgende:
Corona is nu toch gewoon een griep geworden?
En ja ook griep is gevaarlijk als je oud zwak of ziek bent.
Dus in die zin is er niks veranderd.
Jij denkt dat een post viraal syndroom nieuw is? Het is door covid duidelijker geworden, maar het is echt niet nieuw.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou nee. De acute symptomen kunnen veel lijken op griep, maar iets als long covid zie je eigenlijk niet bij griep.
Het ging om een vergelijk met PVS na influenza. De acute symptomen lijken veel op elkaar, de symptomen bij PAIS/PVS zijn bij covid meestal veel complexer en lijken soms ook langduriger.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:21 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Jij denkt dat een post viraal syndroom nieuw is? Het is door covid duidelijker geworden, maar het is echt niet nieuw.
En de mensen in 1918 zullen vast ook anders tegenover influenza hebben gestaan dan wij nu. De mate van immuniteit bepaald hoe we over een virus denken, want ooit was elk virus eng.
CORquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Na de kerst ga ik een weekje naar Bergamo. Zouden ze daar een coronamuseum hebben? Ga eigenlijk om wijn te proeven en zo.
Komen jullie ook gezellig weer hier?! @:dick_laurent
@:Salina
@:Mammietje
Nee symptomen zijn heel erg vergelijkbaar. Maar voorheen had iemand een zwak gestel of werd het weggezet als CVS/ME, fibromyalgie, het zit tussen je oren, of welk vakje ze het in konden passen. Nu er zoveel mensen er ineens bij zijn gekomen door een pandemie wordt er ineens wel aandacht aan gegeven. Want nu is het problematisch, waar voorheen iemand gewoon maar pech had en het zelf uit mocht zoeken. Het is echt niet nieuw of anders, alleen wel veel duidelijker geworden door Covid.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Het ging om een vergelijk met PVS na influenza. De acute symptomen lijken veel op elkaar, de symptomen bij PAIS/PVS zijn bij covid meestal veel complexer en lijken soms ook langduriger.
Aan het begin van Covid-19 gaf een internist een interview waarbij het hem opviel dat Covid heftigere schade aan organen veroorzaakte. Rat was een eerste observatie. Maar als je hoort over de klachten bij long covid zal het me niets verbazen dat zijn observatie juist was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Het ging om een vergelijk met PVS na influenza. De acute symptomen lijken veel op elkaar, de symptomen bij PAIS/PVS zijn bij covid meestal veel complexer en lijken soms ook langduriger.
De Volkskrant heeft er toevallig vandaag een artikel over: https://archive.vn/U1Kcequote:Op vrijdag 15 december 2023 18:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Aan het begin van Covid-19 gaf een internist een interview waarbij het hem opviel dat Covid heftigere schade aan organen veroorzaakte. Rat was een eerste observatie. Maar als je hoort over de klachten bij long covid zal het me niets verbazen dat zijn observatie juist was.
quote:Covid ook op termijn veel schadelijker dan zware griep
Covid is ook na afloop van de acute ziekte een veel grotere sloper dan seizoensgriep. Ouderen die met corona in het ziekenhuis lagen, hebben in de achttien maanden daarna anderhalf keer zoveel kans op overlijden als wie met ernstige griep in het ziekenhuis lag.
Bovendien is het risico op allerlei aandoeningen flink hoger dan na influenza. Vooral longembolie, beroerte, myocarditis (ontstoken hartspier) en cardiogene schok dienen zich vaker aan. Maar ook krijgen herstelde coronapatiënten veel vaker spierzwakte, leverproblemen en galwegontsteking dan patiënten die een ernstige griepinfectie overleefden. Met de tijd neemt dat verhoogde risico voor de meeste aandoeningen geleidelijk af.
Dat blijkt uit een vergelijking van tienduizenden oudere griep- en coronapatiënten na ziekenhuisopname, in vakblad The Lancet Infectious Diseases. Herstelde coronapatiënten hadden in de anderhalf jaar na ziekenhuisopname verhoogd risico op liefst 64 aandoeningen, van een lijst met in totaal 94 aandoeningen die werden meegenomen. Bij herstelde grieppatiënten waren dat er maar zes, en gaat het vooral om longaandoeningen.
Dat bewijst maar weer dat corona, anders dan griep, schade aanricht in het hele lichaam, schrijft het team, onder leiding van klinisch epidemioloog Ziyad Al-Aly van de Washington Universiteit in St. Louis, Missouri. ‘Seizoensgriep is meer een luchtwegvirus dan sars-cov-2, en die laatste is meer een multisysteemvirus dan seizoensgriep’, aldus Al-Aly.
Ik wil best antwoorden, maar dat geeft alleen maar weer aanvallen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:44 schreef recursief het volgende:
@:Za als je vragen die je niet goed uitkomen liever wil negeren, waarom open je dan dit topic?
Wat een onzin. Je serveert data af maar je wil niet vertellen waarom. Dat is vaag hoor.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ik wil best antwoorden, maar dat geeft alleen maar weer aanvallen.
Eens, maar dat weten we al anderhalf jaar dat het grotendeels alleen nog de verpleegafdelingen bevolkt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:33 schreef Momo het volgende:
Goed om te zien dat IC bed bezetting zo laag is sinds de zomer van 2022![]()
Die zeggen niet zo heel veel.quote:Covid lijkt zich inderdaad nog veel te verspreiden als je naar rioolmetingen kijkt onder andere.
Het nieuws wordt ook gebracht door de overheid zelf, de Volkskrant, Het NRC, Het Parool, RTL, etc.quote:Maar gelukkig dat het tweede deel van de TT en AD artikel dus nergens op slaat, duidelijk stemming maken en click bait. Wel vervelend voor mensen met een zwak immuunsysteem nog steeds.
Ik probeer de angstaanjagerij juist af te zwakken.quote:duidelijk stemming maken en click bait.
Kan zijn. Niet is. Sowieso niet ook.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:09 schreef Tijn het volgende:
Covid is ook na afloop van de acute ziekte een veel grotere sloper dan seizoensgriep.
Wanneer je naar de thread kijkt zul je zien dat het misschien voor 30% bestaat uit persoonlijke aanvallen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:39 schreef recursief het volgende:
Wat een onzin. Je serveert data af maar je wil niet vertellen waarom. Dat is vaag hoor.
Misschien moet je het beter uitleggen dan dit soort dooddoeners:quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je naar de thread kijkt zul je zien dat het misschien voor 30% bestaat uit persoonlijke aanvallen.
Wat denk je dat er gebeurd wanneer ik tegen uitspraken van het RIVM en het KWR inga?
Op geen enkele manier weerlegt het iets, en ja, ik vertrouw experts een stuk meer dan een of andere sensatiezoeker op het internet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:40 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar dat weten we al anderhalf jaar dat het grotendeels alleen nog de verpleegafdelingen bevolkt.
[..]
Die zeggen niet zo heel veel.
[..]
Het nieuws wordt ook gebracht door de overheid zelf, de Volkskrant, Het NRC, Het Parool, RTL, etc.
[..]
Ik probeer de angstaanjagerij juist af te zwakken.
Dan zet je een TR en dan wordt dat heus wel opgepikt. Maar dat feitenvrije geleuter daar kan ik slecht tegen. Of je opent een topic en onderbouwt je uitspraken, of je opent geen topic.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je naar de thread kijkt zul je zien dat het misschien voor 30% bestaat uit persoonlijke aanvallen.
Wat denk je dat er gebeurd wanneer ik tegen uitspraken van het RIVM en het KWR inga?
Oeh..... lekker er ff tussenuit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Na de kerst ga ik een weekje naar Bergamo. Zouden ze daar een coronamuseum hebben? Ga eigenlijk om wijn te proeven en zo.
We zullen zienquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:25 schreef recursief het volgende:
Dan zet je een TR en dan wordt dat heus wel opgepikt.
Dit topic gaat niet over mij maar over hetgeen de media brengen.quote:Maar dat feitenvrije geleuter daar kan ik slecht tegen. Of je opent een topic en onderbouwt je uitspraken, of je opent geen topic.
Maar dat is gewoon een ontkenning van de waargenomen correlatie. De data laten het zien. Het is geen hypothese waar je wel of niet in kunt geloven, het is empirisch vastgesteld. Er is veel waar je over kunt discussieren maar niet deze correlatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:48 schreef Za het volgende:
[..]
We zullen zien
[..]
Dit topic gaat niet over mij maar over hetgeen de media brengen.
Maar goed ik heb meerdere redenen om de virusdeeltjes in het rioolwater niet als voorspellende waarde te kunnen zien.
Bv omdat iemand die corona heeft na besmetting via de uitwerpselen nog maandenlang virusdeeltjes uitscheidt.
Maw wanneer deze week een X aantal mensen corona hebben, en volgende week ook, en de week erna eveneens, maar de dag daarna niemand meer, zou je desondanks een stijging van de virusdeeltjes in het rioolwater waarnemen, zelfs indien er geen enkele actieve besmetting is. Om die reden kunnen de deeltjes dan ook nooit een voorspellende waarde vwb de ziekenhuis opnames hebben.
Geen idee dat is wat HR zeiquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar staat dat precies?
https://www.rivm.nl/corona/covid-19
[..]
Ik betwist geen correlatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 22:32 schreef recursief het volgende:
Maar dat is gewoon een ontkenning van de waargenomen correlatie. De data laten het zien. Het is geen hypothese waar je wel of niet in kunt geloven, het is empirisch vastgesteld. Er is veel waar je over kunt discussieren maar niet deze correlatie.
Misschien even wat verder lezen. Het gaat over mensen die een ernstige infectie hebben doorgemaakt en in het ziekenhuis zijn gekomen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:09 schreef Automatisch het volgende:
Je kunt het geloven of niet, maar dit vind ik wel een klein beetje zorgwekkend vooral ook omdat de meesten niet in het ziekenhuis terechtkomen.
https://www.gelderlander.(...)overlijden~a0cb18c0/
Juist de toename van zkhs-opnames blijkt gecorreleerd met een toename van virus in het rioolwater. Dat is gewoon gemeten. Dat is de correlatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik betwist geen correlatie.
Virusdeeltjes in het rioolwater zijn afkomstig van mensen die corona hebben of hebben gehad.
Maar dat er een voorspellende waarde is vwb de ziekenhuisopnames is een andere discussie.
Maar geen voorspellende waarde.quote:Op zaterdag 16 december 2023 07:49 schreef recursief het volgende:
Juist de toename van zkhs-opnames blijkt gecorreleerd met een toename van virus in het rioolwater. Dat is gewoon gemeten. Dat is de correlatie.
Snap je niet wat er staat of doe je dit expres? Ik stel voor dit welles-nietesspelletje te stoppen.quote:
Het spreekt voor zich dat er een correlatie is met de besmettingen, hoe anders zouden die deeltjes in het rioolwater komen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:03 schreef recursief het volgende:
Snap je niet wat er staat of doe je dit expres? Ik stel voor dit welles-nietesspelletje te stoppen.
Het verschil tussen het aantal deeltjes in het water vorige week vergeleken met het aantal deeltjes nu, gecorrigeerd met de verloop is toch gewoon de toename?quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:09 schreef Za het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich dat er een correlatie is met de besmettingen, hoe anders zouden die deeltjes in het rioolwater komen.
Maar dat is iets anders dan dat de deeltjes in het rioolwater een voorspellende waarde hebben voor de ziekenhuisopnames voor over pakweg 2 weken, gezien een groot aantal van die deeltjes afkomstig is van mensen die allang niet meer ziek zijn, maar nog wel virusdeeltjes uitscheiden middels hun uitwerpselen. Ik heb dat al uitgelegd.
Dat is lastig te doen. Sommige mensen blijven ongeveer een maand lang virusdeeltjes uitscheiden, anderen korter, sommigen zelfs maanden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Het verschil tussen het aantal deeltjes in het water vorige week vergeleken met het aantal deeltjes nu, gecorrigeerd met de verloop is toch gewoon de toename?
Kun jij aangeven waarom het dan uitmaakt of er ziektedeeltjes van niet meer zieke mensen tussen zitten?
Zonder testen is het rioolwater en het aantal opnames het enige wat we hebben waar iets uit af te lezen valt. Het is wel bijzonder idd, en soms ook niet accuraat geweest. De bizar hoge metingen (hoger dan ooit) wordt heden in meerdere landen waargenomen.quote:Blijf het altijd iets bijzonders vinden dat wij data uit rioolwater halen.
Welke angstaanjagerij? Bedoel je die van jezelf waar je angst zaait voor een corrupte overheid etc?quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:40 schreef Za het volgende:
Ik probeer de angstaanjagerij juist af te zwakken.
Waar zaai ik angst voor een corrupte overheid?quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
Welke angstaanjagerij? Bedoel je die van jezelf waar je angst zaait voor een corrupte overheid etc?
Dat blijkt wel uit je postgedrag. Met je stemmingmakerij.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:09 schreef Za het volgende:
[..]
Ja stop er maar mee. Je bent er al paginas druk mee namelijk terwijl ik er geen zin in had.
Is dat echt zo? Niet dat ik me het nog heel goed kan herinneren maar er waren toch golven buiten de winter.quote:Op zaterdag 16 december 2023 01:57 schreef n__n het volgende:
Coronavirussen zijn seizoensvirussen, waarom moeten we ons daar eigenlijk nog druk over maken? Juist al die zorgcapaciteitverlagende maatregelen in 2020 hadden de zorg compleet ontwricht. Dat soort stupiditeit moeten we nooit meer herhalen.
Dit heeft mijn buurman ook, behalve dat hij nu op de IC aan de beademing ligt. Zover bekend is het kritiek,quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Zeker. Dansen met Janssen was in juni ofzo.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Niet dat ik me het nog heel goed kan herinneren maar er waren toch golven buiten de winter.
Dansen met Janssenquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Dansen met Janssen was in juni ofzo.
Ik ben 58 eigenlijk nooit ziek geweest, tot nu. heb gelukkig weer een beetje lucht.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:48 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dit heeft mijn buurman ook, behalve dat hij nu op de IC aan de beademing ligt. Zover bekend is het kritiek,.
Mijn moeder moest er ook aan geloven (COVID, niet de IC). Gelukkig geen longontsteking erbij en ze is nu iets herstellende. Ze heeft er wel flink wat last van gehad maar is ook ouder, natuurlijk.
Bijna iedereen om mij heen is ook zwaar verkouden.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Was ook niet z'n enige, daarom ook wel goed dat er toch een commissie wordt samengesteld om dat even terug te halen allemaal.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dansen met Janssen![]()
Ook weer zo'n Hugo faal.
Ok. Dus je verwacht na maar liefst 4 keer (!) met je mouw omhoog gezeten te hebben gezeten dat het allemaal eigenlijk niet helpt en dat de "brainfog" te wijten is aan Covid. En door "anderen". Het kan allemaal zo zijn hoor. Ik ga er hier echt niet meer over in discussie op FOK maar ik vind dit soort berichten ....eh .... opmerkelijkquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:27 schreef aTypisch het volgende:
straks word ik weer ziek door anderen! 3x Pfizer hier met een Moderna boost. Ik heb 2 keer COVID gehad en heb maanden later nog steeds last van 'brain fog'.
het was niet serieusquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:57 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ok. Dus je verwacht na maar liefst 4 keer (!) met je mouw omhoog gezeten te hebben gezeten dat het allemaal eigenlijk niet helpt en dat de "brainfog" te wijten is aan Covid. En door "anderen". Het kan allemaal zo zijn hoor. Ik ga er hier echt niet meer over in discussie op FOK maar ik vind dit soort berichten ....eh .... opmerkelijk
Ik heb gekkere dingen gelezen die echt serieus bedoeld waren. Het is een gestoorde wereld geworden.quote:
Nee hoor. Geen ironie. Ik ben er immers eerlijk over.quote:
Of je bevat de betekenis van ironie niet. Zoek het even op in een woordenboekquote:Op zaterdag 16 december 2023 12:39 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Bot gezegd: (want ik ben er best boos en teleurgesteld over)
quote:Minister Kuipers adviseert: Maak nu echt haast met halen boosterprik corona
Nu het aantal coronabesmettingen weer oploopt, drukt zorgminister Ernst Kuipers 60-plussers en mensen met een kwetsbare gezondheid op het hart de boosterprik te gaan halen. Die is nog één week te krijgen, tot en met 22 december. ,,Maak haast.”
https://www.ad.nl/politie(...)rik-corona~a50391ce/
Dat je na zo'n vier nog met deze onzin aan durft te komen. Tip maak een afspraak bij een psychiater.. je hebt je laten bang maken door lui als Engel en/of een psychose.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:39 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik heb gekkere dingen gelezen die echt serieus bedoeld waren. Het is een gestoorde wereld geworden.
Bot gezegd: (want ik ben er best boos en teleurgesteld over) Vol van met media gehersenspoelde slachtoffers. Dat je de meeste mensen werkelijk van alles kunt wijsmaken is nu wel duidelijk, maar dat deze massa hypnose maar blijft aanhouden voor inmiddels 4 jaar is mij echt een compleet raadsel. Die hebben de Darwin Award dan ook echt helemaal zelf verdiend. Het is hard om zo te zeggen maar zo gaat dat nu eenmaal blijkbaar. Ik keek al heel lang geen tv meer maar je moet wel compleet gestoord zijn om al die bagger, manipulatie en verdraaiingen nog steeds serieus te nemen. Ik weet ook niet of het ooit wel goed zal gaan komen op zowel de korte als de lange termijn. Met de gehele mensheid en de voortplanting om maar slechts 1 aspect te noemen van deze misdaad. En nu ben ik wel weer klaar hier. Iedereen is hopelijk slim genoeg om zelf conclusies te trekken. Want discussie op FOK..Nee daar begin ik niet meer aan. Iedereen stopt het hoofd diep in het zand. Of word boos. Nog nooit zo'n lange massale ontkenningsfase aanschouwd. Ga zelf allemaal maar lekker uitzoeken hoe erg het is wat er wereldwijd plaatsvind. Wanneer de lef er nog is. "Wir haben es nicht gewusst" 2.0
Hahaha. Het is goed met je.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat je na zo'n vier nog met deze onzin aan durft te komen. Tip maak een afspraak bij een psychiater.. je hebt je laten bang maken door lui als Engel en/of een psychose.
Het is zeker goed met me, was wel een psychiater voor nodig. Anders had ik net zo'n paranoïde gozer als jou geworden.quote:
Ik begrijp hier weer weinig van. Er is nauwelijks aandacht geschonken aan deze laatste vaccinatieronde, ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat je weer een prik kan halen als je dat zou willen. Maar nu het aantal gevallen weer in de lift zit, maant de minister wel dat mensen haast maken met het laten zetten ervan, terwijl tegelijkertijd de GGD er ook mee stopt volgende week.quote:
Vriend! Doe vooral wat jij denkt dat goed voor jou is. Ik zei al dat ik niet meer in discussie ga. Het heeft geen enkele zin bij sommigen te wijzen op de censuur en manipulatie. Wanneer je nu nog steeds niet door hebt wat er speelt word het nooit meer wat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is zeker goed met me, was wel een psychiater voor nodig. Anders had ik net zo'n paranoïde gozer als jou geworden.
Ik heb al heel lang niet meer meegedaan in jullie wegkijk discussies. Vandaag was een uitzondering die al wat berichten te lang duurt. De disclaimer zat al in mijn eerste bericht hier die ik quote. Doe wat jij denkt dat goed voelt maar val mij niet lastig met je gescheld.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:39 schreef Monomeism het volgende:
[..]
En nu ben ik wel weer klaar hier. Iedereen is hopelijk slim genoeg om zelf conclusies te trekken. Want discussie op FOK..Nee daar begin ik niet meer aan. Iedereen stopt het hoofd diep in het zand. Of word boos. Nog nooit zo'n lange massale ontkenningsfase aanschouwd.
Ik wilde er vandaag een halen. Door o.a. medicatie best flink wat overgewicht en roker.. Maar als je dan de checklist van de GGD naloopt dan raden ze hem bijna zelfs af..quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp hier weer weinig van. Er is nauwelijks aandacht geschonken aan deze laatste vaccinatieronde, ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat je weer een prik kan halen als je dat zou willen. Maar nu het aantal gevallen weer in de lift zit, maant de minister wel dat mensen haast maken met het laten zetten ervan, terwijl tegelijkertijd de GGD er ook mee stopt volgende week.
Ik ben gewoon gegaan en er werden 0 vragen gesteld. Even je ID laten zien en 5 minuten later sta je buiten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik wilde er vandaag een halen. Door o.a. medicatie best flink wat overgewicht en roker.. Maar als je dan de checklist van de GGD naloopt dan raden ze hem bijna zelfs af..
Ga dit toch eens met de HA overleggen want die vond eigenlijk bij de eerste vaccinatie mijn groep (psychiatrische stoornis en medicatie) al op de voorrangslijst zou moeten.
Waar kijk ik weg? Anyway het is alleen maar bedoeld om je te helpen. Ik ging ook die kant op... "fuck big pharma" etc..quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:56 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Vriend! Doe vooral wat jij denkt dat goed voor jou is. Ik zei al dat ik niet meer in discussie ga. Het heeft geen enkele zin bij sommigen te wijzen op de censuur en manipulatie. Wanneer je nu nog steeds niet door hebt wat er speelt word het nooit meer wat.
Ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar keuzes. Ik ook. Geen reden dus om boos te worden op mijn mening omdat jij je nu toevallig emo ge-triggered en ongemakkelijk voelt en daarom maar begint te schelden.![]()
Maar wegkijken helpt. Dat bewijs je zelf al
Zoals ik al schreef .....
[..]
Ik heb al heel lang niet meer meegedaan in jullie wegkijk discussies. Vandaag was een uitzondering die al wat berichten te lang duurt. De disclaimer zat al in mijn eerste bericht hier die ik quote. Doe wat jij denkt dat goed voelt maar val mij niet lastig met je gescheld.
Ga ik dan toch ook maar langs de komende dagen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gegaan en er werden 0 vragen gesteld. Even je ID laten zien en 5 minuten later sta je buiten.
Dus dat doe je door me eerst voor van alles en nog wat uit te maken. Volkomen bipolair scheef Je bent niet erg overtuigend. Ik zal die Willem Engel ook eens beluisteren na vier jaar. Nooit en te nimmer iets gevolgd van hem. Ik heb me altijd beperkt tot de verdacht verboden feiten van de vele verboden en gecensureerde en via WikiPedia aangepast zwartgemaakte maar heuse experts die niets te maken wilden hebben met de corrupte gedicteerde 'wetenschap', WHO, Bill Gates, Pfizer en meneer Fauci. etc. etc.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Waar kijk ik weg? Anyway het is alleen maar bedoeld om je te helpen.
Mooi.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:28 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dus dat doe je door me eerst voor van alles en nog wat uit te maken. Volkomen bipolair scheef Je bent niet erg overtuigend. Ik zal die Willem Engel ook eens beluisteren na vier jaar. Nooit en te nimmer iets gevolgd van hem. Ik heb me altijd beperkt tot de verdacht verboden feiten van de vele verboden en gecensureerde en via WikiPedia aangepast zwartgemaakte maar heuse experts die niets te maken wilden hebben met de corrupte gedicteerde 'wetenschap', WHO, Bill Gates, Pfizer en meneer Fauci. etc. etc.
Ok dan .. Ik laat het erbij voor de goede vrede en zal na dit bericht hier niet meer reageren op iemand. Dat lijkt me een mooie kerstgedachte
Er is volgens niemand echt in paniek, op de Wappies na dan... die alweer moord en brand roepen. De rest gast gewoon door met zijn leven..quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt maar zeker geen reden voor paniek.
Als je met welke ziekte dan ook in het ziekenhuis terecht komt zul je daarna nooit meer de oude zijn, het verbaast me dan ook dat dat bij corona ineens heel bijzonder zou zijn.quote:Op zaterdag 16 december 2023 00:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Misschien even wat verder lezen. Het gaat over mensen die een ernstige infectie hebben doorgemaakt en in het ziekenhuis zijn gekomen.
Of we ook gezellig naar Bergamo komen om wijn te slempen?quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
De wappies van weleer kunnen het niet loslaten, de rest van de bevolking is alweer een jaar of twee bezig met het oude normaal.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
Er is volgens niemand echt in paniek, op de Wappies na dan... die alweer moord en brand roepen. De rest gast gewoon door met zijn leven.
waarom zijn de wappen in paniek? Krijgen ze de aandacht die ze vragen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mooi.
[..]
Er is volgens niemand echt in paniek, op de Wappies na dan... die alweer moord en brand roepen. De rest gast gewoon door met zijn leven..
Volgens mij kan je tot de 21e nog een prik halen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp hier weer weinig van. Er is nauwelijks aandacht geschonken aan deze laatste vaccinatieronde, ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat je weer een prik kan halen als je dat zou willen. Maar nu het aantal gevallen weer in de lift zit, maant de minister wel dat mensen haast maken met het laten zetten ervan, terwijl tegelijkertijd de GGD er ook mee stopt volgende week.
Ja, nog 4 dagen. Waarom daarna niet meer? Niemand weet het.quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Volgens mij kan je tot de 21e nog een prik halen.
Ik heb niet echt een idee dat het een ding is, ik heb het toevallig nu wel zelf.quote:Op zondag 17 december 2023 17:59 schreef Salina het volgende:
[..]
Of we ook gezellig naar Bergamo komen om wijn te slempen?![]()
Alleen als je een leuk logeeradresje hebt.![]()
Is Corona weer een ding ja? Heb het nieuws niet gevolgd laatste weken.
Ik zou het wel adviseren, want ik heb het en bij mij is het niet mild hoor.quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, nog 4 dagen. Waarom daarna niet meer? Niemand weet het.
Verreweg de meeste mensen weten niet eens dat je het niet automatisch (de brief) meer krijgt qua uitnodiging.quote:
Houdbaarheid?quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beterschap!quote:Op zondag 17 december 2023 19:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou het wel adviseren, want ik heb het en bij mij is het niet mild hoor.
As in "je voelt er bijna niks van"
Het voelt bij mij aan als een pittige griep. Dus geen verkoudheid maar een griep. Ik ga zo in ieder geval absoluut niet naar mijn moeder.
Oh, ik moet er wel bij zeggen dat het de 1e keer is dat ik het heb.
Nah, zal toch niet? Dit gaat om de XBB update, het zijn geen oude doses. Volgens mij is deze versie in september ofzo pas vrijgegeven.quote:
Dit is wel een specifiek vaccin voor de omikron variant.quote:Op zondag 17 december 2023 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Verreweg de meeste mensen weten niet eens dat je het niet automatisch (de brief) meer krijgt qua uitnodiging.
Ik moest het zelf ook opzoeken, alleen 60+’ers krijgen het nog automatisch, logisch, want qua ernstig verloop zie je het alleen bij de oudere mensen.
Alles onder de 50, dik of dun, gezond of niet, heeft nauwelijks kans er echt aan dood te gaan of überhaupt op een IC te belanden. (Dit was op de piek minder dan 1%.. rond de 0.3% zelfs)
Overigens die oudere prik zou ook al moeten helpen.
Wat heb je anders gehad aan al die vaccinaties en boosters.
Check de gemiddelde Twitter-feed van de wappies.. pure paniek en angstporno.quote:Op zondag 17 december 2023 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waarom zijn de wappen in paniek? Krijgen ze de aandacht die ze vragen?
Zijn er genoeg nep-veteranenjasjes?
22stequote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Volgens mij kan je tot de 21e nog een prik halen.
Ik ook. Mag ik vragen wat jij voor symptomen hebt?quote:Op zondag 17 december 2023 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het lijkt er wel op dat de stijging blijft aanhouden. Met mondkapje aan de gourmet tijdens kerst.
Als ik 't goed herinner hoef ik geen herhaalprik, aangezien ik gisteren positief getest ben. nondeju. heel m'n weekend stuk.
Heel vaak hoesten, lichte verhoging, keelpijn, snotneus.quote:Op zondag 17 december 2023 21:50 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik ook. Mag ik vragen wat jij voor symptomen hebt?
Ik heb koorts, keelpijn, ik moet heel vaak hoesten, snotneus, spierpijn, heel moe. rode prikogen.
Dank je wel, beterschap !quote:Op zondag 17 december 2023 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Heel vaak hoesten, lichte verhoging, keelpijn, snotneus.
ook beterschap toegewenst.
Kosten denk ik, je kan het wel optuigen allemaal maar als er geen animo voor is zonde van het geld.quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de reden dat er geen animo is heeft ook te maken met hoe weinig lucht eraan gegeven is. En bovendien stijgt het aantal gevallen juist nu explosief, dus ik vind de timing wel weer bijzonder.quote:Op zondag 17 december 2023 23:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kosten denk ik, je kan het wel optuigen allemaal maar als er geen animo voor is zonde van het geld.
Is ook zo maar in principe heeft iedere oudere (60+) en kwetsbare een uitnodiging gekregen met genoeg tijd om een afspraak te maken.quote:Op zondag 17 december 2023 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de reden dat er geen animo is heeft ook te maken met hoe weinig lucht eraan gegeven is. En bovendien stijgt het aantal gevallen juist nu explosief, dus ik vind de timing wel weer bijzonder.
Polariseren kun je leren. Moderators grijpen niet in.quote:Op zondag 17 december 2023 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waarom zijn de wappen in paniek? Krijgen ze de aandacht die ze vragen?
Zijn er genoeg nep-veteranenjasjes?
Dat klopt ja. Hoor die mensen er wel eens over of zie dingen voorbij komen op hun social media. En dan denk ik echt huh, corona, wat was dat ook weer?quote:Op zondag 17 december 2023 18:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
De wappies van weleer kunnen het niet loslaten, de rest van de bevolking is alweer een jaar of twee bezig met het oude normaal.
Frappant eigenlijk.
Wat is dit nu voor idiotie? Je hebt 1 taak en dat is die prikken aanbieden en communiceren dat ze er zijn, maar wat doe je: stoppen met prikken en onvoldoende communiceren dat ze er zijn. Wat een onkunde echt.quote:
Griepprik krijg je ook alleen in het najaar. Denk dat ze de corona-prik elk najaar vanaf september tot voor de kerst gaan zetten, voor degenen die willen en/of de oproep krijgen.quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wel een beetje doordat er meestal een virtuele WO3 uitbreekt als je erover begint. Dat er niet veel mensen over praten.quote:Op maandag 18 december 2023 11:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Hoor die mensen er wel eens over of zie dingen voorbij komen op hun social media. En dan denk ik echt huh, corona, wat was dat ook weer?
Weet ook nog dat ze toen zeiden, het wordt nooit meer zoals vroeger. Met grote menigtes, lichamelijk contact etc. Nee klopt, het is nog 100 x meer dan vroeger wat dat betreft.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gegaan en er werden 0 vragen gesteld. Even je ID laten zien en 5 minuten later sta je buiten.
ik ben geen wappie, wel oud, 71, en heb geen prik gehaald, vergeten dusquote:Op zondag 17 december 2023 23:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook zo maar in principe heeft iedere oudere (60+) en kwetsbare een uitnodiging gekregen met genoeg tijd om een afspraak te maken.
Geen idee maar je hebt mits oud (of zwak) genoeg wel een brief gehad, dat je dan beslist de prik niet te halen is verder prima maar dat is de overheid niet te verwijten.quote:Op maandag 18 december 2023 15:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben geen wappie, wel oud en heb geen prik gehaald, vergeten dus
ga ik nou dood?/
Matig, maar ook niet geheel onverwacht. Ik neem aan dat de onderliggende data wel toegankelijk blijft buiten het dashboard om, zoals dat nu ook bij LCPS het geval is.quote:Op maandag 18 december 2023 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
en daar blijft het niet bij, ook het coronadashboard gaat in April definitief uit de lucht. Want, het voegt niets toe volgens Kuypers. Achja, de man zal het wel het beste weten.
ikheb niks besloten, heel die brief is spoorloos of als kladblaadje gebruiktquote:Op maandag 18 december 2023 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen idee maar je hebt mits oud (of zwak) genoeg wel een brief gehad, dat je dan beslist de prik niet te halen is verder prima maar dat is de overheid niet te verwijten.
wat het zo lastig maakt is dat je niet makkelijk kunt bepalen hoe je weerstand is.quote:Op maandag 18 december 2023 15:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ik ben geen wappie, wel oud, 71, en heb geen prik gehaald, vergeten dus
ga ik nou dood?/
ach ik zit toch in Afrika , mensen zat hierquote:Op maandag 18 december 2023 15:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
wat het zo lastig maakt is dat je niet makkelijk kunt bepalen hoe je weerstand is.
omdat dit virus op je longen slaat kan het nogal wat schade aanrichten. het kan ook zijn dat je helemaal geen klachten hebt en alsnog het virus aan het verspreiden bent.
maar of het verstandig is om je nu te begeven onder grote groepen, het lijkt mij van niet.
Blijft afwachten, ik heb wel die eerste 3 gehaald en zomer 22 covid gehad, dat viel me alleszins mee maar was dat ondanks of dankzij die vaccinatie, ik weet het niet.quote:Op maandag 18 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ikheb niks besloten, heel die brief is spoorloos of als kladblaadje gebruikt
Het is ook relevant willen zijn, en blijven he.quote:Op maandag 18 december 2023 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor idiotie? Je hebt 1 taak en dat is die prikken aanbieden en communiceren dat ze er zijn, maar wat doe je: stoppen met prikken en onvoldoende communiceren dat ze er zijn. Wat een onkunde echt.
Als die kwetsbaar zijn hebben ze vast al een prik gehaald dus geen probleem.quote:Op maandag 18 december 2023 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
Vooral op scholen gaat dat virus flink rond, beter beschermen wij onze kinderen met mondkapjes op zogenoemde doorstroomlocaties. Genoeg kinderen met kwetsbare ouders.
Doorbraakinfecties komt juist bij die groep vaker voor t.o.v. de gezonde groep.quote:Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als die kwetsbaar zijn hebben ze vast al een prik gehaald dus geen probleem.
Is ook kleine moeite verder.quote:Op maandag 18 december 2023 15:52 schreef nostra het volgende:
Op mijn werk komt men overigens gewoon werken met corona. Alleen een melding dat je het hebt, kan je uit de buurt blijven als je wil, en hijzelf een kapje op. Ook weer wat overdreven, aan de andere kant wel gewoon binnen de wettelijke kaders.
Ik heb hele mooie. Tie dye, dus kan ik weer de blits makenquote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Is vrij zinloos met hoe snel Omikron zich verspreidt.quote:Op maandag 18 december 2023 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
Vooral op scholen gaat dat virus flink rond, beter beschermen wij onze kinderen met mondkapjes op zogenoemde doorstroomlocaties. Genoeg kinderen met kwetsbare ouders.
hmm, het verschilt nogal per werkgever.quote:Op maandag 18 december 2023 15:52 schreef nostra het volgende:
Op mijn werk komt men overigens gewoon werken met corona. Alleen een melding dat je het hebt, kan je uit de buurt blijven als je wil, en hijzelf een kapje op. Ook weer wat overdreven, aan de andere kant wel gewoon binnen de wettelijke kaders.
Dat ligt er aan hoe je weerstand is. Sommige mensen wonen in een huis vol mensen die corona hebben en die krijgen het gewoon niet.quote:Op maandag 18 december 2023 15:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ik ben geen wappie, wel oud, 71, en heb geen prik gehaald, vergeten dus
ga ik nou dood?/
Ik mocht niet naar de dokter met corona ( voor iets anders) want ze had al personeelstekort. Ook niet met een kapje. Gewoon helemaal niet.quote:Op maandag 18 december 2023 15:52 schreef nostra het volgende:
Sow, die gaat keihard als ik om me heen zie hoeveel mensen er ziek zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 16:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Is vrij zinloos met hoe snel Omikron zich verspreidt.
Het zou fijn zijn als mensen zich verzamelen op het Museumplein, verkleed als veteraan. Elke zondag herhalen, dan verdwijnt het virus echt wel.quote:Op maandag 18 december 2023 17:17 schreef HSG het volgende:
Tijd voor een snoeiharde lockdown en na 18:00 de straat niet meer op. Daarnaast de horeca voor altijd verbieden en je mag alleen nog maar reizen met toestemming van de regering.
Beter stoppen we met testen. Als er niet getest wordt is er ook geen virus.quote:Op maandag 18 december 2023 17:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als mensen zich verzamelen op het Museumplein, verkleed als veteraan. Elke zondag herhalen, dan verdwijnt het virus echt wel.
Een politicus wist eerder al te melden dat als de wind van zee komt dat het virus ook zal verdwijnen.
Exact. Een paar druppels cola en je hebt ook een positieve test. Stop met testen.quote:Op maandag 18 december 2023 17:37 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Beter stoppen we met testen. Als er niet getest wordt is er ook geen virus.
Hé, je hebt mijn act gejat!quote:Op maandag 18 december 2023 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
Andere dingen zijn niet echt logisch toch? Waarom dan een limiet voor enting mogelijkheid? Het is wel een beetje gekkigquote:Op zondag 17 december 2023 19:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beterschap!
[..]
Nah, zal toch niet? Dit gaat om de XBB update, het zijn geen oude doses. Volgens mij is deze versie in september ofzo pas vrijgegeven.
Vergeet ook niet dat er verschillende virussen zijn. Van corona moest ik alleen een beetje niezen.quote:Op maandag 18 december 2023 17:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe je weerstand is. Sommige mensen wonen in een huis vol mensen die corona hebben en die krijgen het gewoon niet.
Kan je geen zinnig woord over zeggen.
Ik heb in de hele pandemie geen corona gehad en nu heb ik het voor het eerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |