Ik betwist geen correlatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 22:32 schreef recursief het volgende:
Maar dat is gewoon een ontkenning van de waargenomen correlatie. De data laten het zien. Het is geen hypothese waar je wel of niet in kunt geloven, het is empirisch vastgesteld. Er is veel waar je over kunt discussieren maar niet deze correlatie.
Misschien even wat verder lezen. Het gaat over mensen die een ernstige infectie hebben doorgemaakt en in het ziekenhuis zijn gekomen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:09 schreef Automatisch het volgende:
Je kunt het geloven of niet, maar dit vind ik wel een klein beetje zorgwekkend vooral ook omdat de meesten niet in het ziekenhuis terechtkomen.
https://www.gelderlander.(...)overlijden~a0cb18c0/
Juist de toename van zkhs-opnames blijkt gecorreleerd met een toename van virus in het rioolwater. Dat is gewoon gemeten. Dat is de correlatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik betwist geen correlatie.
Virusdeeltjes in het rioolwater zijn afkomstig van mensen die corona hebben of hebben gehad.
Maar dat er een voorspellende waarde is vwb de ziekenhuisopnames is een andere discussie.
Maar geen voorspellende waarde.quote:Op zaterdag 16 december 2023 07:49 schreef recursief het volgende:
Juist de toename van zkhs-opnames blijkt gecorreleerd met een toename van virus in het rioolwater. Dat is gewoon gemeten. Dat is de correlatie.
Snap je niet wat er staat of doe je dit expres? Ik stel voor dit welles-nietesspelletje te stoppen.quote:
Het spreekt voor zich dat er een correlatie is met de besmettingen, hoe anders zouden die deeltjes in het rioolwater komen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:03 schreef recursief het volgende:
Snap je niet wat er staat of doe je dit expres? Ik stel voor dit welles-nietesspelletje te stoppen.
Het verschil tussen het aantal deeltjes in het water vorige week vergeleken met het aantal deeltjes nu, gecorrigeerd met de verloop is toch gewoon de toename?quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:09 schreef Za het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich dat er een correlatie is met de besmettingen, hoe anders zouden die deeltjes in het rioolwater komen.
Maar dat is iets anders dan dat de deeltjes in het rioolwater een voorspellende waarde hebben voor de ziekenhuisopnames voor over pakweg 2 weken, gezien een groot aantal van die deeltjes afkomstig is van mensen die allang niet meer ziek zijn, maar nog wel virusdeeltjes uitscheiden middels hun uitwerpselen. Ik heb dat al uitgelegd.
Dat is lastig te doen. Sommige mensen blijven ongeveer een maand lang virusdeeltjes uitscheiden, anderen korter, sommigen zelfs maanden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Het verschil tussen het aantal deeltjes in het water vorige week vergeleken met het aantal deeltjes nu, gecorrigeerd met de verloop is toch gewoon de toename?
Kun jij aangeven waarom het dan uitmaakt of er ziektedeeltjes van niet meer zieke mensen tussen zitten?
Zonder testen is het rioolwater en het aantal opnames het enige wat we hebben waar iets uit af te lezen valt. Het is wel bijzonder idd, en soms ook niet accuraat geweest. De bizar hoge metingen (hoger dan ooit) wordt heden in meerdere landen waargenomen.quote:Blijf het altijd iets bijzonders vinden dat wij data uit rioolwater halen.
Welke angstaanjagerij? Bedoel je die van jezelf waar je angst zaait voor een corrupte overheid etc?quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:40 schreef Za het volgende:
Ik probeer de angstaanjagerij juist af te zwakken.
Waar zaai ik angst voor een corrupte overheid?quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
Welke angstaanjagerij? Bedoel je die van jezelf waar je angst zaait voor een corrupte overheid etc?
Dat blijkt wel uit je postgedrag. Met je stemmingmakerij.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:09 schreef Za het volgende:
[..]
Ja stop er maar mee. Je bent er al paginas druk mee namelijk terwijl ik er geen zin in had.
Is dat echt zo? Niet dat ik me het nog heel goed kan herinneren maar er waren toch golven buiten de winter.quote:Op zaterdag 16 december 2023 01:57 schreef n__n het volgende:
Coronavirussen zijn seizoensvirussen, waarom moeten we ons daar eigenlijk nog druk over maken? Juist al die zorgcapaciteitverlagende maatregelen in 2020 hadden de zorg compleet ontwricht. Dat soort stupiditeit moeten we nooit meer herhalen.
Dit heeft mijn buurman ook, behalve dat hij nu op de IC aan de beademing ligt. Zover bekend is het kritiek,quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Ik ben net hersteld en kreeg er een flinke longontsteking bij.
2 vacs gehad in het verleden.
Ik val nu in de categorie vaatdoek.
Zeker. Dansen met Janssen was in juni ofzo.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Niet dat ik me het nog heel goed kan herinneren maar er waren toch golven buiten de winter.
Dansen met Janssenquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Dansen met Janssen was in juni ofzo.
Ik ben 58 eigenlijk nooit ziek geweest, tot nu. heb gelukkig weer een beetje lucht.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:48 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dit heeft mijn buurman ook, behalve dat hij nu op de IC aan de beademing ligt. Zover bekend is het kritiek,.
Mijn moeder moest er ook aan geloven (COVID, niet de IC). Gelukkig geen longontsteking erbij en ze is nu iets herstellende. Ze heeft er wel flink wat last van gehad maar is ook ouder, natuurlijk.
Bijna iedereen om mij heen is ook zwaar verkouden.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
Was ook niet z'n enige, daarom ook wel goed dat er toch een commissie wordt samengesteld om dat even terug te halen allemaal.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dansen met Janssen![]()
Ook weer zo'n Hugo faal.
Ok. Dus je verwacht na maar liefst 4 keer (!) met je mouw omhoog gezeten te hebben gezeten dat het allemaal eigenlijk niet helpt en dat de "brainfog" te wijten is aan Covid. En door "anderen". Het kan allemaal zo zijn hoor. Ik ga er hier echt niet meer over in discussie op FOK maar ik vind dit soort berichten ....eh .... opmerkelijkquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:27 schreef aTypisch het volgende:
straks word ik weer ziek door anderen! 3x Pfizer hier met een Moderna boost. Ik heb 2 keer COVID gehad en heb maanden later nog steeds last van 'brain fog'.
het was niet serieusquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:57 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ok. Dus je verwacht na maar liefst 4 keer (!) met je mouw omhoog gezeten te hebben gezeten dat het allemaal eigenlijk niet helpt en dat de "brainfog" te wijten is aan Covid. En door "anderen". Het kan allemaal zo zijn hoor. Ik ga er hier echt niet meer over in discussie op FOK maar ik vind dit soort berichten ....eh .... opmerkelijk
Ik heb gekkere dingen gelezen die echt serieus bedoeld waren. Het is een gestoorde wereld geworden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |