Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoor om mij heen inderdaad de laatste tijd weer geregeld mensen met Corona.
Maar in tegenstelling tot de eerdere golven is er nagenoeg niemand die er echt last van heeft.
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:56 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.
Mooi beroep wel, poepoloog.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
In Azie dragen ze die dingen, omdat ze het voor het personeel in winkels en alle anderen doen, die veel met anderen in contact komen.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan ik eindelijk de rest van m'n mondkapjes gebruiken 👍
Ik noem dat realiteitszinquote:Op donderdag 14 december 2023 11:09 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
In Azie dragen ze die dingen, omdat ze het voor het personeel in winkels en alle anderen doen, die veel met anderen in contact komen.
Dat concept kennen we hier niet. Want laks.
Ik heb duidelijk de situatie met begin '21 en '22 vergeleken. Eigenlijk is '22 het meest relevant ipv de Wuhan variant erbij te halen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Kortom, er is niets aan de hand maar de media hebben weer een paar clicks.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Natuurlijk zijn we dat, en deze grafiek (hoogste virusdeeltjes in rioolwater ooit gemeten! Een voorbode van wat ons te wachten staat!) icm de ziekenhuisbezetting, bewijzen eindelijk de onzin van die riooldeeltjes flauwekul.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu met zijn allen weer lekker doen alsof we niet door Omikron gered zijn van de machtswellustigen met hun lockdowns en tafelschikkingsinstructies voor de kerst, maar alsof dat beleid en vaccinaties succesvol waren.
Jordi, jij was toch een rioolwater deeltjes believer?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn 43 IC bedden bezet door corona patiënten..
Was ja, toen er in totaal 2500-3000 bedden door covid patiënten werden bezet gedurende diverse golven.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:38 schreef Za het volgende:
[..]
Jordi, jij was toch een rioolwater deeltjes believer?
Van het aantal besmettingen wellicht. Over de ernst van de besmettingen zegt het aantal virusdeeltjes in het riool uiteraard niets.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
Dat dus, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.
TS zegt toch nergens dat er problemen zijn/komen?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Er schijnen ook momenteel veel kinderen met longontsteking te zijn. Geen idee of dit verband houdt.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Ik ben net hersteld en kreeg er een flinke longontsteking bij.
2 vacs gehad in het verleden.
Ik val nu in de categorie vaatdoek.
Ik heb herbruikbare met leuke printjes. Die liggen nu niets te doen, dat is ook zonde.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan ik eindelijk de rest van m'n mondkapjes gebruiken 👍
Moet zeggen dat wij midden in de lockdown een dagje amsterdam hebben gedaan, was echt prima zonder al die schijt toeristen en overvolle winkelstraatjesquote:Op donderdag 14 december 2023 10:54 schreef Aberkullie het volgende:
Mooi, zin in een nieuwe lockdown.
Dat kan met een griepje evenwel gebeuren.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
In mijn omgeving zijn er ook wel een paar ie corona hebben op het moment. Moest stiekem wel een beetje gniffelen toen ik hoorde van iemand die altijd maar riep dat corona 'maar een griepje was' en die nu zwaar voor pampus op bed ligt zonder ook maar iets te kunnen.
waar denk je dat dat gearceerde grijze gedeelte voor is?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk de situatie met begin '21 en '22 vergeleken. Eigenlijk is '22 het meest relevant ipv de Wuhan variant erbij te halen.
Maar goed, vwb je overzichtje, een heel groot deel van de maart '20 piek betrof geen aantoonbare covid besmettingen maar slechts verdacht, geen idee waarom je dat weglaat:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh-history.jsp
Beterschap!quote:Op donderdag 14 december 2023 11:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb ook corona, en t zijn voornamelijk keelklachten![]()
Als ik de griep heb dan ben ik een dikke week volledig uitgeschakeld, dan kan ik niet veel meer dan alleen maar liggen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:00 schreef C64 het volgende:
[..]
Dat kan met een griepje evenwel gebeuren.
Zolang de situatie in de ziekenhuizen maar goed beheersbaar blijft.
Ik heb het ook gehad (vermoed ik) en na twee dagen van een beetje liggen en niks doen was alles weer normaal. Ik kan me er niet meer druk om maken in ieder geval.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat dus, niet meer en niet minder.
Het is nog steeds niet leuk als je ziek bent, maar thuis blijven en uitzieken, net zoals met de griep.
eXpONeNtiELe gRoEiquote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Beterschap.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Ik ben net hersteld en kreeg er een flinke longontsteking bij.
2 vacs gehad in het verleden.
Ik val nu in de categorie vaatdoek.
Dat zou eigenlijk een vanzelfsprekendheid moeten zijn, ook voor corona al.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:48 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat we geleerd zouden moeten hebben, van de gehele coronaperiode, dat je thuis moet blijven als je ziek bent, en moet letten op je hygiene om verspreiding te voorkomen. Meer kunnen we niet doen, lijkt me.
Hoop je dat hij dood gaat ja?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
In mijn omgeving zijn er ook wel een paar ie corona hebben op het moment. Moest stiekem wel een beetje gniffelen toen ik hoorde van iemand die altijd maar riep dat corona 'maar een griepje was' en die nu zwaar voor pampus op bed ligt zonder ook maar iets te kunnen.
Zo zwart / wit is het helaas niet. Ik moet me wel echt zeer beroerd voelen wil ik thuis blijven van m'n werk.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Testen zie ik de meerwaarde niet meer van in, je hebt of griep of corona en in beide gevallen blijf je thuis.
Wacht maar over twee weken, exponentiële stijging!quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb ook corona, en t zijn voornamelijk keelklachten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |