Onderbouwing voor wat?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Dat ik je niet geloof. Ook de stellige beweerders op X kunnen geen onderbouwing produceren.
Onderbouwing hiervoor. Waarom heeft niemand een screenshot?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Onderbouwing voor wat?
Hierbij de volledige tekst, gisteren om 21.43 gekopieerd van het RIVM:
Vaccinatieoverzicht
Heeft u de CoronaCheck-app gebruikt?
Dan waren uw test- en vaccinatiegegevens hierin zichtbaar tot en met 31 december 2023.
Heeft u uw coronabewijs voor 1 juli 2023 gedownload en/of geprint via CoronaCheck.nl? Dan kunt u dit vanaf dat moment nog een jaar gebruiken.
Tot uiterlijk 31 januari a.s. kunt u met DigiD inloggen bij mijn.RIVM.nl en een screenshot maken van uw vaccinatiestatus inclusief het batchnummer van het toegediende vaccin.
Interpreteer het verder hoe je wilt.
Verders zou ik zou zeggen, neem een kijkje na 31 januari, en laat het weten.
Deze tekst komt niet van het RIVM, maar van deze pagina van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)akantie/coronabewijsquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Onderbouwing voor wat?
Hierbij de volledige tekst, gisteren om 21.43 gekopieerd van het RIVM:
Vaccinatieoverzicht
Heeft u de CoronaCheck-app gebruikt?
Dan waren uw test- en vaccinatiegegevens hierin zichtbaar tot en met 31 december 2023.
Heeft u uw coronabewijs voor 1 juli 2023 gedownload en/of geprint via CoronaCheck.nl? Dan kunt u dit vanaf dat moment nog een jaar gebruiken.
Tot uiterlijk 31 januari a.s. kunt u met DigiD inloggen bij mijn.RIVM.nl en een screenshot maken van uw vaccinatiestatus inclusief het batchnummer van het toegediende vaccin.
Interpreteer het verder hoe je wilt.
Verders zou ik zou zeggen, neem een kijkje na 31 januari, en laat het weten.
Deze tekst is de laatste tijd niet gewijzigd, voor zover ik kan zien. Hier is een versie van 31 december 2023, waar precies hetzelfde staat als nu: https://web.archive.org/w(...)akantie/coronabewijsquote:Een overzicht van uw vaccinaties vindt u ook op mijn.rivm.nl als u toestemming heeft gegeven om uw coronaprik te laten registreren. Dit is geen officieel bewijs, maar meestal wel genoeg om te reizen.
U kunt ook een vaccinatieoverzicht opvragen bij de zorgverlener die de vaccinaties heeft gezet. Bijvoorbeeld de GGD of de huisarts.
Klopt, die link heb ik ook gegeven.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:49 schreef Tijn het volgende:
Deze tekst komt niet van het RIVM, maar van deze pagina van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)akantie/coronabewijs
Ik heb daar ook naar gekeken via Wayback, en wijzigingen zijn te zien t/m 31 december, niet wat er daarna is gewijzigd.quote:Deze tekst is de laatste tijd niet gewijzigd, voor zover ik kan zien. Hier is een versie van 31 december 2023, waar precies hetzelfde staat als nu: https://web.archive.org/w(...)akantie/coronabewijs
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:14 schreef Za het volgende:
Ik heb gebeld met het RIVM (088 6898989) hierover
quote:Nederland is nu slechter voorbereid op pandemie dan vóór corona: minder ic-bedden en geen noodplan
Vijf jaar na de eerste besmetting met het coronavirus in Nederland zijn we niet beter voorbereid op een nieuwe epidemie. Sterker nog, door een veel lager aantal ic-bedden staat het er slechter voor dan in 2020. Een ambitieus plan voor ‘pandemische paraatheid’ ligt inmiddels alweer de prullenbak.
“Ik blijf er elk debat naar vragen, omdat ik er geen enkele verklaring voor heb,” verzuchtte Fleur Agema eind 2022. Waarom kan Nederland de ic-capaciteit maar niet opkrikken? “Ik vind het verbijsterend dat dat in drie jaar tijd niet geregeld is en dat we de helft van het aantal ic’s van het Europese gemiddelde hebben.” En nogmaals: “Ik vind het verbijsterend.”
Het was een mantra van het toenmalige Kamerlid van de PVV gedurende de coronapandemie, waar ze nadien op bleef hameren. De ic-capaciteit moet structureel omhoog, verkondigde ze keer op keer. “Er moet nu echt geïnvesteerd gaan worden. Het is ónze zorg.”
IC was zwakste schakel
Op 27 februari 2020, donderdag vijf jaar geleden, telde Nederland de eerste coronabesmetting. We moesten het bij de start van de pandemie met 1150 ic-bedden doen. Door op te schalen kwamen er enkele honderden bij. Met kunst- en vliegwerk lag de piek op 1700.
Dat relatief krappe aantal was in hoge mate bepalend voor de bestrijding van corona: hoe drukker het was op de ic, hoe strenger de maatregelen in de maatschappij. De ic was de zwakste schakel in de keten van de virusbestrijding.
Het ‘programma pandemische paraatheid’ (ppp) dat Ernst Kuipers als minister van Volksgezondheid (2022-2024) optuigde, streeft naar een permanente capaciteit van 1700 bedden. Volgens de meest recente telling, uit juni 2024, haalt Nederland amper de helft: 850 bedden. Sinds het einde van de pandemie is de trend neerwaarts en gaan er honderd bedden per jaar af. Het streven naar 1700 bedden is inmiddels dan ook ‘niet realistisch’, staat in een evaluatie van het ppp uit mei vorig jaar.
https://www.parool.nl/ned(...)n-noodplan~bb3726a0/
Kijk dat is visie.quote:
een flinke golf griep ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk dat is visie.
Alle ziekenhuis capaciteit is onder druk van vws en de verzekeraars aan het inkrimpen.
Overigens afgelopen 2 maanden een flinke golf.
Hier had ook gewoon een nieuw topic voor mogen komenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:57 schreef jcdragon het volgende:
Mag de TT aangepast worden? Ik schrik me rot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |