Vergeet niet het selectief posten en het verdraaien van feiten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Af dus jij bent een slaaf van de landelijke media? Als zij wat brengen moet jij het wel 30x posten?
Stiekem kost dit toch wel miljarden aan (verborgen) verloren arbeidsproductiviteit/ziektekosten e.d. Ben benieuwd hoe de latere analyses er uit gaan zien. Long covid is echt geen pretje.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, laten we de mensen die nog altijd kampen met longcovid niet onderschatten.
En ze heeft gewoon gelijk, de huidige Covidvariant mag dan redelijk "onschuldig" zijn voor gezonde mensen, het is gewoon asociaal als je symptomen hebt en toch de deur uitgaat, lekker handenschudden en anderen besmetten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:12 schreef Za het volgende:
Daar is alvast weer een oude bekende:
[ twitter ]
Lijkt me logisch vanuit haar positie. Wat is nu precies je bedoeling met dit hele topic?quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:12 schreef Za het volgende:
Daar is alvast weer een oude bekende:
[ twitter ]
Vooral dat natuurlijk, of het nu corona is of niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze heeft gewoon gelijk, de huidige Covidvariant mag dan redelijk "onschuldig" zijn voor gezonde mensen, het is gewoon asociaal als je symptomen hebt en toch de deur uitgaat, lekker handenschudden en anderen besmetten.
Blijf gewoon thuis als je ziek bent, en test.
Dat laatste zeker als je veel met ouderen en andere risicogroepen te maken hebt.
Helaas, drink zelden alcohol, was het dat maar.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar jij hebt gezopen om je hersenen te vedoven , en dat lukt aardig merk ik
Bij mij op het werk houden ze de regels van het RIVM aan en dat betekend dat je gewoon met COVID op het werk kan verschijnen tenzij je ernstige klachten hebt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze heeft gewoon gelijk, de huidige Covidvariant mag dan redelijk "onschuldig" zijn voor gezonde mensen, het is gewoon asociaal als je symptomen hebt en toch de deur uitgaat, lekker handenschudden en anderen besmetten.
Blijf gewoon thuis als je ziek bent, en test.
Dat laatste zeker als je veel met ouderen en andere risicogroepen te maken hebt.
Goed om te zien dat IC bed bezetting zo laag is sinds de zomer van 2022quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Ja want het zijn niet de schaapies die zorgen voor de positieve tests.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Toch apart dat corona anno 2023 voor niemand meer een ding is, en juist de wappies van weleer er nog steeds mee bezig zijn
Waar staat dat precies?quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bij mij op het werk houden ze de regels van het RIVM aan en dat betekend dat je gewoon met COVID op het werk kan verschijnen tenzij je ernstige klachten hebt.
quote:Adviezen bij klachten
Je kunt niet helemaal voorkomen dat je een luchtweginfectie krijgt. Met de volgende algemene adviezen kun je wel de kans verkleinen dat je het virus doorgeeft aan iemand anders:
• Ben je ziek? Blijf thuis.
• Ben je niet ziek, maar heb je wel klachten? Werk thuis als dat kan. Overleg indien nodig met je werkgever.
• Hoest en nies in je elleboog.
• Houd afstand tot anderen.
• Vermijd contact met mensen die ernstig ziek kunnen worden van een luchtweginfectie.
• Is contact toch nodig (bijvoorbeeld bij mantelzorg)? Draag een mondneusmasker.
Goede hygiëne helpt om verspreiding te beperken en kan helpen voorkomen dat je zelf ziek wordt. Was daarom vaak en goed je handen met water en zeep en ventileer binnenruimtes
wel lekker , ik ook al weken niet, lekkere rum ga ik toch weer eens doen als ik weer thuis benquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Helaas, drink zelden alcohol, was het dat maar.
quote:De hoeveelheid coronavirusdeeltjes in het riool is groter dan ooit. Op dit moment liggen er 916 mensen vanwege het corona in het ziekenhuis. Toch maakt demissionair minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) zich daar geen zorgen over.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:50 schreef Fer het volgende:
Dat wordt rellen, heel Kerseboogerd in lichtelaaie vanavond.
Sommigen zullen dit wel weer als paniekzaaien zienquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)rgd-over-corona.html
[..]
Dat!quote:Op donderdag 14 december 2023 19:40 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit geloof ik helaas wel.
Is toch een vreemd virusje. Ken een aantal mensen, jong en oud, die er long-covid aan over hebben gehouden. En bij mezelf heeft het geleid tot een paar weken veel hartoverslagen (PVC / PAC) na de infectie. Daarnaast heb ik het idee dat mijn imuunsysteem is verslechterd. Ik heb vorige winter zo ongelofelijk veel infecties gehad: De griep, 2-3x verkoudheid, 2x een keelontsteking, en corona nogmaals. Niet normaal.
Kan iemand Sywert vast bellen?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:16 schreef -river- het volgende:
Avondklok, wc papier hamsteren en mondkapjes rellen...ik heb er wel weer zin in.
Weer mensen met een gebroken been en een positieve pcr test?quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)rgd-over-corona.html
[..]
Nee. Griep wordt veroorzaakt door het Influenzavirus. Corona niet. Nog steeds niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef ZanneG het volgende:
Corona is nu toch gewoon een griep geworden?
Als je niet ziek bent. Als je ziek bent, dan wél.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:02 schreef ZanneG het volgende:
Testen is niet meer verplicht en op het werk wordt gewoon gezegd: als je niet ziek bent dan kan je wel gaan werken.
Nou nee. De acute symptomen kunnen veel lijken op griep, maar iets als long covid zie je eigenlijk niet bij griep.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef ZanneG het volgende:
Corona is nu toch gewoon een griep geworden?
En ja ook griep is gevaarlijk als je oud zwak of ziek bent.
Dus in die zin is er niks veranderd.
Jij denkt dat een post viraal syndroom nieuw is? Het is door covid duidelijker geworden, maar het is echt niet nieuw.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou nee. De acute symptomen kunnen veel lijken op griep, maar iets als long covid zie je eigenlijk niet bij griep.
Het ging om een vergelijk met PVS na influenza. De acute symptomen lijken veel op elkaar, de symptomen bij PAIS/PVS zijn bij covid meestal veel complexer en lijken soms ook langduriger.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:21 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Jij denkt dat een post viraal syndroom nieuw is? Het is door covid duidelijker geworden, maar het is echt niet nieuw.
En de mensen in 1918 zullen vast ook anders tegenover influenza hebben gestaan dan wij nu. De mate van immuniteit bepaald hoe we over een virus denken, want ooit was elk virus eng.
CORquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Na de kerst ga ik een weekje naar Bergamo. Zouden ze daar een coronamuseum hebben? Ga eigenlijk om wijn te proeven en zo.
Komen jullie ook gezellig weer hier?! @:dick_laurent
@:Salina
@:Mammietje
Nee symptomen zijn heel erg vergelijkbaar. Maar voorheen had iemand een zwak gestel of werd het weggezet als CVS/ME, fibromyalgie, het zit tussen je oren, of welk vakje ze het in konden passen. Nu er zoveel mensen er ineens bij zijn gekomen door een pandemie wordt er ineens wel aandacht aan gegeven. Want nu is het problematisch, waar voorheen iemand gewoon maar pech had en het zelf uit mocht zoeken. Het is echt niet nieuw of anders, alleen wel veel duidelijker geworden door Covid.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Het ging om een vergelijk met PVS na influenza. De acute symptomen lijken veel op elkaar, de symptomen bij PAIS/PVS zijn bij covid meestal veel complexer en lijken soms ook langduriger.
Aan het begin van Covid-19 gaf een internist een interview waarbij het hem opviel dat Covid heftigere schade aan organen veroorzaakte. Rat was een eerste observatie. Maar als je hoort over de klachten bij long covid zal het me niets verbazen dat zijn observatie juist was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Het ging om een vergelijk met PVS na influenza. De acute symptomen lijken veel op elkaar, de symptomen bij PAIS/PVS zijn bij covid meestal veel complexer en lijken soms ook langduriger.
De Volkskrant heeft er toevallig vandaag een artikel over: https://archive.vn/U1Kcequote:Op vrijdag 15 december 2023 18:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Aan het begin van Covid-19 gaf een internist een interview waarbij het hem opviel dat Covid heftigere schade aan organen veroorzaakte. Rat was een eerste observatie. Maar als je hoort over de klachten bij long covid zal het me niets verbazen dat zijn observatie juist was.
quote:Covid ook op termijn veel schadelijker dan zware griep
Covid is ook na afloop van de acute ziekte een veel grotere sloper dan seizoensgriep. Ouderen die met corona in het ziekenhuis lagen, hebben in de achttien maanden daarna anderhalf keer zoveel kans op overlijden als wie met ernstige griep in het ziekenhuis lag.
Bovendien is het risico op allerlei aandoeningen flink hoger dan na influenza. Vooral longembolie, beroerte, myocarditis (ontstoken hartspier) en cardiogene schok dienen zich vaker aan. Maar ook krijgen herstelde coronapatiënten veel vaker spierzwakte, leverproblemen en galwegontsteking dan patiënten die een ernstige griepinfectie overleefden. Met de tijd neemt dat verhoogde risico voor de meeste aandoeningen geleidelijk af.
Dat blijkt uit een vergelijking van tienduizenden oudere griep- en coronapatiënten na ziekenhuisopname, in vakblad The Lancet Infectious Diseases. Herstelde coronapatiënten hadden in de anderhalf jaar na ziekenhuisopname verhoogd risico op liefst 64 aandoeningen, van een lijst met in totaal 94 aandoeningen die werden meegenomen. Bij herstelde grieppatiënten waren dat er maar zes, en gaat het vooral om longaandoeningen.
Dat bewijst maar weer dat corona, anders dan griep, schade aanricht in het hele lichaam, schrijft het team, onder leiding van klinisch epidemioloog Ziyad Al-Aly van de Washington Universiteit in St. Louis, Missouri. ‘Seizoensgriep is meer een luchtwegvirus dan sars-cov-2, en die laatste is meer een multisysteemvirus dan seizoensgriep’, aldus Al-Aly.
Ik wil best antwoorden, maar dat geeft alleen maar weer aanvallen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:44 schreef recursief het volgende:
@:Za als je vragen die je niet goed uitkomen liever wil negeren, waarom open je dan dit topic?
Wat een onzin. Je serveert data af maar je wil niet vertellen waarom. Dat is vaag hoor.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ik wil best antwoorden, maar dat geeft alleen maar weer aanvallen.
Eens, maar dat weten we al anderhalf jaar dat het grotendeels alleen nog de verpleegafdelingen bevolkt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:33 schreef Momo het volgende:
Goed om te zien dat IC bed bezetting zo laag is sinds de zomer van 2022![]()
Die zeggen niet zo heel veel.quote:Covid lijkt zich inderdaad nog veel te verspreiden als je naar rioolmetingen kijkt onder andere.
Het nieuws wordt ook gebracht door de overheid zelf, de Volkskrant, Het NRC, Het Parool, RTL, etc.quote:Maar gelukkig dat het tweede deel van de TT en AD artikel dus nergens op slaat, duidelijk stemming maken en click bait. Wel vervelend voor mensen met een zwak immuunsysteem nog steeds.
Ik probeer de angstaanjagerij juist af te zwakken.quote:duidelijk stemming maken en click bait.
Kan zijn. Niet is. Sowieso niet ook.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:09 schreef Tijn het volgende:
Covid is ook na afloop van de acute ziekte een veel grotere sloper dan seizoensgriep.
Wanneer je naar de thread kijkt zul je zien dat het misschien voor 30% bestaat uit persoonlijke aanvallen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:39 schreef recursief het volgende:
Wat een onzin. Je serveert data af maar je wil niet vertellen waarom. Dat is vaag hoor.
Misschien moet je het beter uitleggen dan dit soort dooddoeners:quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je naar de thread kijkt zul je zien dat het misschien voor 30% bestaat uit persoonlijke aanvallen.
Wat denk je dat er gebeurd wanneer ik tegen uitspraken van het RIVM en het KWR inga?
Op geen enkele manier weerlegt het iets, en ja, ik vertrouw experts een stuk meer dan een of andere sensatiezoeker op het internet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:40 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar dat weten we al anderhalf jaar dat het grotendeels alleen nog de verpleegafdelingen bevolkt.
[..]
Die zeggen niet zo heel veel.
[..]
Het nieuws wordt ook gebracht door de overheid zelf, de Volkskrant, Het NRC, Het Parool, RTL, etc.
[..]
Ik probeer de angstaanjagerij juist af te zwakken.
Dan zet je een TR en dan wordt dat heus wel opgepikt. Maar dat feitenvrije geleuter daar kan ik slecht tegen. Of je opent een topic en onderbouwt je uitspraken, of je opent geen topic.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je naar de thread kijkt zul je zien dat het misschien voor 30% bestaat uit persoonlijke aanvallen.
Wat denk je dat er gebeurd wanneer ik tegen uitspraken van het RIVM en het KWR inga?
Oeh..... lekker er ff tussenuit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Na de kerst ga ik een weekje naar Bergamo. Zouden ze daar een coronamuseum hebben? Ga eigenlijk om wijn te proeven en zo.
Komen jullie ook gezellig weer hier?! @:dick_laurent
@:Salina
@:Mammietje
We zullen zienquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:25 schreef recursief het volgende:
Dan zet je een TR en dan wordt dat heus wel opgepikt.
Dit topic gaat niet over mij maar over hetgeen de media brengen.quote:Maar dat feitenvrije geleuter daar kan ik slecht tegen. Of je opent een topic en onderbouwt je uitspraken, of je opent geen topic.
Maar dat is gewoon een ontkenning van de waargenomen correlatie. De data laten het zien. Het is geen hypothese waar je wel of niet in kunt geloven, het is empirisch vastgesteld. Er is veel waar je over kunt discussieren maar niet deze correlatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:48 schreef Za het volgende:
[..]
We zullen zien
[..]
Dit topic gaat niet over mij maar over hetgeen de media brengen.
Maar goed ik heb meerdere redenen om de virusdeeltjes in het rioolwater niet als voorspellende waarde te kunnen zien.
Bv omdat iemand die corona heeft na besmetting via de uitwerpselen nog maandenlang virusdeeltjes uitscheidt.
Maw wanneer deze week een X aantal mensen corona hebben, en volgende week ook, en de week erna eveneens, maar de dag daarna niemand meer, zou je desondanks een stijging van de virusdeeltjes in het rioolwater waarnemen, zelfs indien er geen enkele actieve besmetting is. Om die reden kunnen de deeltjes dan ook nooit een voorspellende waarde vwb de ziekenhuis opnames hebben.
Geen idee dat is wat HR zeiquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar staat dat precies?
https://www.rivm.nl/corona/covid-19
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |