Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef bianconeri het volgende:
Ik hoor om mij heen inderdaad de laatste tijd weer geregeld mensen met Corona.
Maar in tegenstelling tot de eerdere golven is er nagenoeg niemand die er echt last van heeft.
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:56 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.
Mooi beroep wel, poepoloog.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
In Azie dragen ze die dingen, omdat ze het voor het personeel in winkels en alle anderen doen, die veel met anderen in contact komen.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan ik eindelijk de rest van m'n mondkapjes gebruiken 👍
Ik noem dat realiteitszinquote:Op donderdag 14 december 2023 11:09 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
In Azie dragen ze die dingen, omdat ze het voor het personeel in winkels en alle anderen doen, die veel met anderen in contact komen.
Dat concept kennen we hier niet. Want laks.
Ik heb duidelijk de situatie met begin '21 en '22 vergeleken. Eigenlijk is '22 het meest relevant ipv de Wuhan variant erbij te halen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Kortom, er is niets aan de hand maar de media hebben weer een paar clicks.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en dan nu de cijfers waar het echt om gaat maar TS 'per ongeluk' is vergeten te uploaden
ziekenhuisbed bezetting
[ link | afbeelding ]
ICbed bezetting
[ link | afbeelding ]
Natuurlijk zijn we dat, en deze grafiek (hoogste virusdeeltjes in rioolwater ooit gemeten! Een voorbode van wat ons te wachten staat!) icm de ziekenhuisbezetting, bewijzen eindelijk de onzin van die riooldeeltjes flauwekul.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu met zijn allen weer lekker doen alsof we niet door Omikron gered zijn van de machtswellustigen met hun lockdowns en tafelschikkingsinstructies voor de kerst, maar alsof dat beleid en vaccinaties succesvol waren.
Jordi, jij was toch een rioolwater deeltjes believer?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn 43 IC bedden bezet door corona patiënten..
Was ja, toen er in totaal 2500-3000 bedden door covid patiënten werden bezet gedurende diverse golven.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:38 schreef Za het volgende:
[..]
Jordi, jij was toch een rioolwater deeltjes believer?
Van het aantal besmettingen wellicht. Over de ernst van de besmettingen zegt het aantal virusdeeltjes in het riool uiteraard niets.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Men heeft hier altijd beweerd dat de virusdeeltjes in het riool een voorbode zijn van wat aanstaande is, en die waardes zijn enorm.
Dat dus, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is gewoon iets waar je elk jaar rekening mee kan houden, net zoals de griep zeg maar.
TS zegt toch nergens dat er problemen zijn/komen?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Er schijnen ook momenteel veel kinderen met longontsteking te zijn. Geen idee of dit verband houdt.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Ik ben net hersteld en kreeg er een flinke longontsteking bij.
2 vacs gehad in het verleden.
Ik val nu in de categorie vaatdoek.
Ik heb herbruikbare met leuke printjes. Die liggen nu niets te doen, dat is ook zonde.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan ik eindelijk de rest van m'n mondkapjes gebruiken 👍
Moet zeggen dat wij midden in de lockdown een dagje amsterdam hebben gedaan, was echt prima zonder al die schijt toeristen en overvolle winkelstraatjesquote:Op donderdag 14 december 2023 10:54 schreef Aberkullie het volgende:
Mooi, zin in een nieuwe lockdown.
Dat kan met een griepje evenwel gebeuren.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
In mijn omgeving zijn er ook wel een paar ie corona hebben op het moment. Moest stiekem wel een beetje gniffelen toen ik hoorde van iemand die altijd maar riep dat corona 'maar een griepje was' en die nu zwaar voor pampus op bed ligt zonder ook maar iets te kunnen.
waar denk je dat dat gearceerde grijze gedeelte voor is?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk de situatie met begin '21 en '22 vergeleken. Eigenlijk is '22 het meest relevant ipv de Wuhan variant erbij te halen.
Maar goed, vwb je overzichtje, een heel groot deel van de maart '20 piek betrof geen aantoonbare covid besmettingen maar slechts verdacht, geen idee waarom je dat weglaat:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh-history.jsp
Beterschap!quote:Op donderdag 14 december 2023 11:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb ook corona, en t zijn voornamelijk keelklachten![]()
Als ik de griep heb dan ben ik een dikke week volledig uitgeschakeld, dan kan ik niet veel meer dan alleen maar liggen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:00 schreef C64 het volgende:
[..]
Dat kan met een griepje evenwel gebeuren.
Zolang de situatie in de ziekenhuizen maar goed beheersbaar blijft.
Ik heb het ook gehad (vermoed ik) en na twee dagen van een beetje liggen en niks doen was alles weer normaal. Ik kan me er niet meer druk om maken in ieder geval.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat dus, niet meer en niet minder.
Het is nog steeds niet leuk als je ziek bent, maar thuis blijven en uitzieken, net zoals met de griep.
eXpONeNtiELe gRoEiquote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Beterschap.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Dat zou eigenlijk een vanzelfsprekendheid moeten zijn, ook voor corona al.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:48 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat we geleerd zouden moeten hebben, van de gehele coronaperiode, dat je thuis moet blijven als je ziek bent, en moet letten op je hygiene om verspreiding te voorkomen. Meer kunnen we niet doen, lijkt me.
Hoop je dat hij dood gaat ja?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
In mijn omgeving zijn er ook wel een paar ie corona hebben op het moment. Moest stiekem wel een beetje gniffelen toen ik hoorde van iemand die altijd maar riep dat corona 'maar een griepje was' en die nu zwaar voor pampus op bed ligt zonder ook maar iets te kunnen.
Zo zwart / wit is het helaas niet. Ik moet me wel echt zeer beroerd voelen wil ik thuis blijven van m'n werk.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Testen zie ik de meerwaarde niet meer van in, je hebt of griep of corona en in beide gevallen blijf je thuis.
Wacht maar over twee weken, exponentiële stijging!quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb ook corona, en t zijn voornamelijk keelklachten![]()
Werken lekker dan die prikken van Hugo.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:26 schreef halfway het volgende:
Hardcore WoW'ers komen dan ook nauwelijks buiten. En nu Season of Discovery er is al helemaal niet meer.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:30 schreef Enchanter het volgende:
Ik ken echt niemand uit m'n World of Warcraft guild die corona heeft
Een griep is toch ook precies dat? Dat iedereen een prikkelhoest en hoofdpijn als griep betitelt is wat anders.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
Win/win situatie dus , geen corona , maar wel epic lootquote:Op donderdag 14 december 2023 14:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hardcore WoW'ers komen dan ook nauwelijks buiten. En nu Season of Discovery er is al helemaal niet meer.
Dank je, jij ook veel beterschap natuurlijk ! koorts had ik het begin wel, boven de 38 graden en ik kon bijna niet in slaap vallen.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.
Beterschap in ieder geval.
Wij hebben echt exact dezelfde symptomen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:37 schreef TLC het volgende:
Nog n vervelende bijwerking trouwens
Hoofdpijn
ik ben de tel kwijt hoeveel finimalekes ik al heb ingenomen
De vleesgeworden definitie van wereldvreemd, onze Lauti.quote:Auf Weihnachtsfeiern in Innenräumen sollte laut dem Minister aktuell lieber verzichtete werden.
Dit geloof ik helaas wel.quote:
quote:Op donderdag 14 december 2023 10:54 schreef Aberkullie het volgende:
Mooi, zin in een nieuwe lockdown.
quote:
Het was inderdaad wel een bijzondere tijd die we nu waarschijnlijk niet nog een keer gaan terug krijgenquote:Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Joppiez het volgende:
Heb wel zin in een lockdown, beetje tot bezinning komen weer. Kom maar op
Ik ben op het moment in Duitsland, en ik vroeg me al af waarom er toch best veel mensen met een mondkapje rondlopen in de super. Lauterbach dus.quote:
RIP alvast...quote:Op donderdag 14 december 2023 19:40 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit geloof ik helaas wel.
Is toch een vreemd virusje. Ken een aantal mensen, jong en oud, die er long-covid aan over hebben gehouden. En bij mezelf heeft het geleid tot een paar weken veel hartoverslagen (PVC / PAC) na de infectie. Daarnaast heb ik het idee dat mijn imuunsysteem is verslechterd. Ik heb vorige winter zo ongelofelijk veel infecties gehad: De griep, 2-3x verkoudheid, 2x een keelontsteking, en corona nogmaals. Niet normaal.
Tijd voor een lockdown anders loopt het met kerst helemaal uit de hand in de horeca.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Blijf je toch lekker zelf vrijwillig een tijdje in je rukbunker?quote:Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Joppiez het volgende:
De vraag is of jij, en je 21 likers het wisten.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
waar denk je dat dat gearceerde grijze gedeelte voor is?
Maar dan graag met duidelijk eindpunt. Dan is het nog te behappen.quote:Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Joppiez het volgende:
Op 14 december 2021 waren dat er 32 op de IC.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kerst word gevierd in kleine groepen net als carnaval. Gr. gr.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Tijd voor een lockdown anders loopt het met kerst helemaal uit de hand in de horeca.
Ja had ik dit ook. Veel collega’s van mij ook, en allemaal soortgelijke vervelende klachten. Vond het zelf wel klote, heb nu nog last van verkoudheidsklachten merk ik. Hopelijk wordt het niet weer zo’n intense covid golf. 😅quote:Op donderdag 14 december 2023 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, sinds maandag flinke keel en oorpijn, al 3 nachten zweten in bed en nog niet beter. Geen koorts, dat vind ik raar want wel het gevoel dat ik koorts heb en warmte/koude aanvallen.
Beterschap in ieder geval.
Dat is aantal opnames per dag, niet totale bezetting...quote:Op donderdag 14 december 2023 22:30 schreef Za het volgende:
[..]
Op 14 december 2021 waren dat er 32 op de IC.
En zaten we in lockdown plus avondklok.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic-history.jsp
Ik had maandagochtend koorts, s'middags getest en het was corona, ik loop er dus nog steeds mee *hoest hoest snotter snotter*quote:Op donderdag 14 december 2023 17:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wij hebben echt exact dezelfde symptomen.
Hoelang heb je ermee gelopen? Dan weet ik wanneer ik mij beter ga voelen? Loop er sinds maandag mee.
Ik snotter ook een beetje, en ook veel hoesten vooral bij temperatuur overgang dus als in van buiten naar binnen en andersom. Niet getest btw, dus ook geen corona.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik had maandagochtend koorts, s'middags getest en het was corona, ik loop er dus nog steeds mee *hoest hoest snotter snotter*
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:34 schreef koemleit het volgende:
Dat is aantal opnames per dag, niet totale bezetting...
Die 43 is totaal covid ic nu. 14 december 2021 zal dit iets van 300 geweest zijn ofzo.
Hoe moet dat een voorbode ergens van zijn? Mensen krijgen geen covid van rioolwater. Virusdeeltjes komen wel in het rioolwater terecht door met covid besmette mensen.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de connaisseurs was een piek van virusdeeltjes in het rioolwater een voorbode van het aantal ziekenhuisopnames welke ongeveer 2 weken later zou plaatsvinden.quote:Op donderdag 14 december 2023 23:09 schreef recursief het volgende:
Hoe moet dat een voorbode ergens van zijn? Mensen krijgen geen covid van rioolwater. Virusdeeltjes komen wel in het rioolwater terecht door met covid besmette mensen.
Ah zo, dat is best logischquote:Op vrijdag 15 december 2023 00:01 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de connaisseurs was een piek van virusdeeltjes in het rioolwater een voorbode van het aantal ziekenhuisopnames welke ongeveer 2 weken later zou plaatsvinden.
[ afbeelding ]
Voorspellende waarde
In de grafieken van KWR zit tussen de meetpunten steeds een week. Tijdens het begin van de epidemie, toen het aantal besmettingen snel toenam, liep het signaal in het riool voor op dat van de ziekenhuisopnames. “In sommige gemeentes liep het signaal zelfs voor op de eerste ziektemeldingen”, zegt Medema.
Zo vonden de waterwetenschappers in het afvalwater van Amersfoort en Terschelling al sporen van het virus voor de eerste covid-19-patiënten zich aandienden.
https://www.nemokennislin(...)-coronabesmettingen/
In Putte zitten veruit de meeste coronavirusdeeltjes in het riool van heel Midden- en West-Brabant. Uit de meting van 20 september bleek dat in een milliliter rioolwater 2.001 coronavirusdeeltjes rondzweefden. Het gemiddelde in de regio lag op 355. Volgens RIVM-onderzoeker Ana Maria de Roda Busman heeft het aantal deeltjes in het rioolwater een voorspellende waarde als het gaat om ziekenhuisopnames voor corona.
https://www.bndestem.nl/b(...)uisopnames~adf58f76/
Waarom niet? Het is kennelijk een feitelijke constatering waarvoor een hoop data is. Je moet uiteraard wel wat kanttekeningen maken. Ik denk dat de virusvariant een rol speelt. Niet elke variant is even ziekmakend. Ook zal het aantal mensen met antistoffen agv een eerdere besmetting of vaccinaties van invloed zijn.quote:Nogmaals, ik heb dit nooit serieus wensen te nemen.
De avondklok ging in op 23 januari 2021 en eindigde op 28 april.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:57 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Toen de lockdown plus avondklok inging op 2 november 2021 waren het er 268.
(totale bezetting, 14 december het dubbele)
Het is natuurlijk nog steeds zo dat dit voorspellende waarde heeft.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:01 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de connaisseurs was een piek van virusdeeltjes in het rioolwater een voorbode van het aantal ziekenhuisopnames welke ongeveer 2 weken later zou plaatsvinden.
[ afbeelding ]
Voorspellende waarde
In de grafieken van KWR zit tussen de meetpunten steeds een week. Tijdens het begin van de epidemie, toen het aantal besmettingen snel toenam, liep het signaal in het riool voor op dat van de ziekenhuisopnames. “In sommige gemeentes liep het signaal zelfs voor op de eerste ziektemeldingen”, zegt Medema.
Zo vonden de waterwetenschappers in het afvalwater van Amersfoort en Terschelling al sporen van het virus voor de eerste covid-19-patiënten zich aandienden.
https://www.nemokennislin(...)-coronabesmettingen/
In Putte zitten veruit de meeste coronavirusdeeltjes in het riool van heel Midden- en West-Brabant. Uit de meting van 20 september bleek dat in een milliliter rioolwater 2.001 coronavirusdeeltjes rondzweefden. Het gemiddelde in de regio lag op 355. Volgens RIVM-onderzoeker Ana Maria de Roda Busman heeft het aantal deeltjes in het rioolwater een voorspellende waarde als het gaat om ziekenhuisopnames voor corona.
https://www.bndestem.nl/b(...)uisopnames~adf58f76/
Nogmaals, ik heb dit nooit serieus wensen te nemen.
Hoe dan ook is het aantal virusdeeltjes in het rioolwater het hoogst ooit gemeten zo melden alle media en de overheid.
Doe ermee wat je wilt.
Doe even normaal zeg.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:01 schreef koemleit het volgende:
Je hebt echt een grote waffel voor iemand met matige kennis van zaken.
Op 12 november wordt een gedeeltelijke lockdown aangekondigd. Op 26 november wordt de eerste avondlockdown aangekondigd waarbij bijna alles sluit om 17.00 uur.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:01 schreef koemleit het volgende:
De avondklok ging in op 23 januari 2021
Ik stel dat er geen avondklok was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:13 schreef Za het volgende:
[..]
Op 18 december 2021, de week voor Kerst, kondigt het kabinet een harde lockdown aan die 19 december in gaat.
https://www.rijksoverheid(...)orgen-omikronvariant
Nee dat was het hoofd IC Alberto Zangrillo, San Raffaele ziekenhuis Milaan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:15 schreef koemleit het volgende:
April 2020: "covid bestaat niet meer"
Dat was jij.
Het blijft bizar dat de meeste mensen niet zien dat Omikron de kaarten heeft geschud en al dat andere niets van doen heeft gehad met dat corona thans een milde verkoudheid is.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu met zijn allen weer lekker doen alsof we niet door Omikron gered zijn van de machtswellustigen met hun lockdowns en tafelschikkingsinstructies voor de kerst, maar alsof dat beleid en vaccinaties succesvol waren.
Dit staat er in de OP:quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:17 schreef koemleit het volgende:
Ik stel dat er geen avondklok was.
Ben je 15 en kun je niet begrijpend lezen ofzo?
Gelukkig heb je het overzicht gevonden waarin je precies kunt opzoeken wanneer er wel een avondklok was.
Hmz... Je komt vrij opgefokt over, jammer voor je zo vlak voor de feestdagen. 🌺quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:15 schreef koemleit het volgende:
Je weet geen ene reet van het onderwerp af.
Niet erg, maar houdt dan gewoon je waffel er over.
Als ik iets niet weet dan houd ik mn kop er over.
14 december 2021 lagen er volgens die stats 652 mensen met Covid op de IC.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat is aantal opnames per dag, niet totale bezetting...
Die 43 is totaal covid ic nu. 14 december 2021 zal dit iets van 300 geweest zijn ofzo.
Hier een goed voorbeeld van wat de sluiting van de scholen voor impact kan hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 22:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Kerst word gevierd in kleine groepen net als carnaval. Gr. gr.
We zullen het zien de komende tijd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 06:46 schreef recursief het volgende:
Ah zo, dat is best logisch
Waarom niet? Het is kennelijk een feitelijke constatering waarvoor een hoop data is. Je moet uiteraard wel wat kanttekeningen maken. Ik denk dat de virusvariant een rol speelt. Niet elke variant is even ziekmakend. Ook zal het aantal mensen met antistoffen agv een eerdere besmetting of vaccinaties van invloed zijn.
dank uquote:Op vrijdag 15 december 2023 07:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
14 december 2021 lagen er volgens die stats 652 mensen met Covid op de IC.
ja en die bleef je maar aanhalen terwijl de IC's vol lagen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat was het hoofd IC Alberto Zangrillo, San Raffaele ziekenhuis Milaan.
Ik zou zeggen lees de thread nog eens terug.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:51 schreef koemleit het volgende:
ja en die bleef je maar aanhalen terwijl de IC's vol lagen.
"nee het bestaat niet meer want Alberto Zangrillo zegt het."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |