SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeldSPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 04-12-2023 12:54:08 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The National - Bloodbuzz Ohio
The National - I Need My Girl
Johan - Tumble And Fall
Novastar - The Best Is Yet To Come
ludovico Einaudi - Una Mattina
Angus & Julia Stone - Big Jet Plane
Bear's Den - Above The Clouds Of Pompeii
Bon Iver - Skinny Love
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Gray - Babylon
Dune - Rainbow To The Stars
Elbow - The Seldom Seen Kid
First Aid Kit - Emmylou
Moss - I Apologize (Dear Simon)
Oasis - Champagne Supernova (Albumversie)
Saybia - The Day After Tomorrow
Spinvis - Kom Terug
Stereophonics - Maybe Tomorrow
Supergrass - Moving
The Boxer Rebellion - Diamonds
Counting Crows - A Long December
Goo Goo Dolls - Iris
Trockener Kecks - Niemand Thuis
Underworld - Born Slippy
Duncan Browne - The Wild Places
The Church - Under The Milky Way
Charles Aznavour - La Bohème
The Doors - The End
Fleetwood Mac - Albatross
Warren G & Nate Dogg - Regulate
Soul Asylum - Runaway Train
Bush - Glycerine
Therapy? - Diane
Tom Waits - Tom Traubert's Blues (Waltzing Mathilda)
A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love![]()
De keuzelijst is ook weer online op: https://top2000.zanarkand.nl/keuzelijst/ !
Hier missen nog wel:
A+ - Enjoy Yourself (1999)
M - Popmuzik (1979)
Om tot het totaal van 10422 te komen.
Ik moet ook nog een fout rechttrekken uit:Ik noemde London Beat - 0.375 als keuzelijstverlater en Londonbeat - 9 Am als keuzelijstintreder. Dit is natuurlijk precies hetzelfde, maar excel had 9 AM vertaald naar het getal 0.375 en de artiest is tegenwoordig ook nog eens fout opgeschreven.quote:
Anyway, die post zou in de topic mogen komen als vervanging voor 2022.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Zijn er vandaag nog toevoegingen gedaan dat je weet?quote:Op maandag 4 december 2023 12:04 schreef Cassa95 het volgende:
Hier missen nog wel:
M - Popmuzik (1979)
Ik moet ook nog een fout rechttrekken uit:
[..]
Ik noemde London Beat - 0.375 als keuzelijstverlater en Londonbeat - 9 Am als keuzelijstintreder. Dit is natuurlijk precies hetzelfde, maar excel had 9 AM vertaald naar het getal 0.375 en de artiest is tegenwoordig ook nog eens fout opgeschreven.
Anyway, die post zou in de topic mogen komen als vervanging voor 2022.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
@alpeko Misschien kun jij die link in de OP aanpassen?quote:Op maandag 4 december 2023 12:04 schreef Cassa95 het volgende:
Hier missen nog wel:
M - Popmuzik (1979)
Ik moet ook nog een fout rechttrekken uit:
[..]
Ik noemde London Beat - 0.375 als keuzelijstverlater en Londonbeat - 9 Am als keuzelijstintreder. Dit is natuurlijk precies hetzelfde, maar excel had 9 AM vertaald naar het getal 0.375 en de artiest is tegenwoordig ook nog eens fout opgeschreven.
Anyway, die post zou in de topic mogen komen als vervanging voor 2022.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Worden alle zelf toegevoegde keuzes automatisch in de keuzelijst geplaatst voor dit of volgend jaar? Of is daar een drempelwaarde voor?quote:Op maandag 4 december 2023 12:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zijn er vandaag nog toevoegingen gedaan dat je weet?Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Daar hebben ze volledig lak aan tenzij het de lijst haalt.quote:Op maandag 4 december 2023 12:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Worden alle zelf toegevoegde keuzes automatisch in de keuzelijst geplaatst voor dit of volgend jaar? Of is daar een drempelwaarde voor?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Met alle plezier maar welke?quote:Op maandag 4 december 2023 12:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
@:alpeko Misschien kun jij die link in de OP aanpassen?![]()
Hoeveel nummers zou Borsato nog overhouden in de lijst (top 2000, niet 2500)? Vorig jaar verloor hij maar één nummer maar er staan er nu wel vijf van de negen op de tocht.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
"@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst"quote:
Cassa95 in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #4 - Met een nieuwe keuzelijst|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik vermoed dat ie juister wat gaat winnen. Zie m regelmatig voorbijkomen oo allerlei lijstjes. De meeste dromen zijn bedrog zal wel n reentry makenquote:Op maandag 4 december 2023 12:52 schreef Dagoduck het volgende:
Hoeveel nummers zou Borsato nog overhouden in de lijst (top 2000, niet 2500)? Vorig jaar verloor hij maar één nummer maar er staan er nu wel vijf van de negen op de tocht.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Negen. Of tien/elf wellicht, volgens mij is niet alles van de keuzelijst af wat er niet meer in staat.quote:Op maandag 4 december 2023 12:52 schreef Dagoduck het volgende:
Hoeveel nummers zou Borsato nog overhouden in de lijst (top 2000, niet 2500)? Vorig jaar verloor hij maar één nummer maar er staan er nu wel vijf van de negen op de tocht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Donequote:Op maandag 4 december 2023 12:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
"@:Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst"
Cassa95 in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #4 - Met een nieuwe keuzelijst![]()
Die en Binnen geef ik nog kleine kansjes op een re-entry ja, bovendien is de kans dat er platen uit vallen met het verwijderen van nummers op de keuzelijst kleiner gewordenquote:Op maandag 4 december 2023 12:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie juister wat gaat winnen. Zie m regelmatig voorbijkomen oo allerlei lijstjes. De meeste dromen zijn bedrog zal wel n reentry maken[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hij stijgt in alle lijstjes al het hele jaar. Dat zegt ook wel wat.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja die gaat niet zakken, dat snapt iedereen die dit soort dingen volgt.quote:Op maandag 4 december 2023 12:56 schreef Tussle266 het volgende:
Hij stijgt in alle lijstjes al het hele jaar. Dat zegt ook wel wat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Voor deze jubileumeditie heb ik mijn stemlijst een concertthema gegeven. Dus de eerste 30 nummers heb ik live gezien en de laatste 5 nummers zijn de (bubbling under) steunplaten. Nummers die (bijna) uit de lijst zijn en er wat mij betreft (terug) in mogen.
Alanis Morissette - You Oughta Know
Bruce Springsteen - Thunder Road
Bryan Adams - Summer Of '69
Crowded House - Don't Dream It's Over
De Dijk - Binnen Zonder Kloppen
Dire Straits - Private Investigations (Albumversie)
Ellie Goulding - Love Me Like You Do
Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale
Faithless - Insomnia (Albumversie)
Fleetwood Mac - The Chain
Fugees - Killing Me Softly
Jewel - Foolish Games
Joan Osborne - One Of Us
Kings Of Leon - Sex On Fire
Lana Del Rey - Video Games
Madonna - Live To Tell)
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Melissa Etheridge - Like The Way I Do
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (Albumversie)
New Order - Blue Monday (Albumversie)
Nightwish - Ghost Love Score (Live@Wacken 2013)
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
Pretenders - I'll Stand By You
Ralph McTell - Streets Of London
Robbie Williams - Angels
Toto - Rosanna (Albumversie)
Sass Jordan - High Road Easy
Simply Red - Holding Back The Years
Skunk Anansie - Weak
Tenacious D - Tribute
Amanda Marshall - Beautiful Goodbye
Boston - Amanda
Dr Hook & The Medicine Show - Sylvia's Mother
Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew
Richard Harris - MacArthur ParkNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
De enige 9 noteringen die Marco nog heeft, staan ook in de keuzelijst. De rest is verwijderd. Re-entries lijken me dan ook niet mogelijk. Zelfs niet voor Binnen of Dromen Zijn BedrogMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Oh mja dan wordt het gewoon 9 keer Marcootje vanaf 25 december.quote:Op maandag 4 december 2023 13:23 schreef Cassa95 het volgende:
De enige 9 noteringen die Marco nog heeft, staan ook in de keuzelijst. De rest is verwijderd. Re-entries lijken me dan ook niet mogelijk. Zelfs niet voor Binnen of Dromen Zijn Bedrog[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ok, ik volg geen lijstjes verder.quote:Op maandag 4 december 2023 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja die gaat niet zakken, dat snapt iedereen die dit soort dingen volgt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Matige praktijken. Ik zou bijna op Marco gaan stemmen puur hierom.quote:Op maandag 4 december 2023 13:23 schreef Cassa95 het volgende:
De enige 9 noteringen die Marco nog heeft, staan ook in de keuzelijst. De rest is verwijderd. Re-entries lijken me dan ook niet mogelijk. Zelfs niet voor Binnen of Dromen Zijn Bedrog![]()
Ik zou de huidige 9 noteringen graag inwisselen voor dat tweetal.quote:Op maandag 4 december 2023 13:28 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Matige praktijken. Ik zou bijna op Marco gaan stemmen puur hierom.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Er zit bij Marco natuurlijk een andere motivatie achter, maar van mij mogen ze bij iedereen die voorbij 10 opties gaat lekker snoeien op de keuzelijst.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Over Marcootje gesproken: directeurtje doet mee aan de slimste mensHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Heeft iemand enig idee hoe het met de acties buiten die van de stofjas vol ongedierte gaat?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja sweet caroline dus.quote:Op maandag 4 december 2023 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het met de acties buiten die van de stofjas vol ongedierte gaat?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Lekker dan. Waar is Pollewop en de huneflop als je hem nodig hebt.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik mag hopen dat iedereen die ellende weer vergeten is.quote:Op maandag 4 december 2023 13:56 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Lekker dan. Waar is Pollewop en de huneflop als je hem nodig hebt.![]()
Ede staal bleef ookquote:Op maandag 4 december 2023 14:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat iedereen die ellende weer vergeten is.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik heb wel het idee dat Ede Staal meer algemeen geaccepteerd is en eigenlijk altijd een wat onevenwichtige emissie was. Waar de Hunekop natuurlijk niet echt een klassieker in de dop is.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ede Staal is zo slecht nog niet, het is alleen het verkeerde nummer.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Voor mij komt het probleem eigenlijk altijd op hetzelfde neer: ik vind alles prima, zolang het met mate is. Van mij mogen al die plaatselijke helden prima blijven staan, alleen met 1 of 2 nummers per regio is het wel afgehamerd. Maar dat vind ik net zo goed voor de Bankwarmers, Schemer of Queen. En er zijn altijd wel wat uitzonderingen waar het er 5 of 7 van zouden kunnen zijn, maar dan is het echt wel leuk geweest.
Ik zou er zelfs veel beter mee kunnen leven als Pavarotti en Daddy Yankee in die lijst komen dan wanneer er nog meer van hetzelfde in zou komen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Sommige dingen zijn wel echt totaal nodeloos natuurlijk en die Bankzitters zijn daar wel onderdeel van, daar stemt men alleen op omdat men het kent van de lollige filmpjes, niet omdat men de muziek onironische topkwaliteit vinden. Nouja, of je moet 9 zijn ofzo, dan vind je dat misschien nog wel écht leuk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik zag iets langs komen dat het jammer is dat A Whiter Shade Of Pale zo gezakt was vorig jaar, en dat we om de herinnering aan Peter R. de Vries vast te houden daar weer op moeten stemmen.quote:Op maandag 4 december 2023 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het met de acties buiten die van de stofjas vol ongedierte gaat?
Ik denk trouwens niet dat dat noemenswaardig effect gaat hebben.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Die dan vervolgens tussen 2.00 en 3.00 worden gedraaid.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Misschien kunnen ze beter een jaarlijkse empathie top 100 gaan uitzenden of zo..quote:Op maandag 4 december 2023 14:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zag iets langs komen dat het jammer is dat A Whiter Shade Of Pale zo gezakt was vorig jaar, en dat we om de herinnering aan Peter R. de Vries vast te houden daar weer op moeten stemmen.
Ik denk trouwens niet dat dat noemenswaardig effect gaat hebben.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
De 2000 meest voor gelobbyde platen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Procol Harum misstond oprecht niet in de top 10.quote:Op maandag 4 december 2023 14:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zag iets langs komen dat het jammer is dat A Whiter Shade Of Pale zo gezakt was vorig jaar, en dat we om de herinnering aan Peter R. de Vries vast te houden daar weer op moeten stemmen.
Ik denk trouwens niet dat dat noemenswaardig effect gaat hebben.![]()
Whiter Shade zo laat vlak voor het einde 2 jaar geleden was voor mij wel één van de meest magische Top2000-momenten. Daar heb ik toen wel echt van genoten.quote:Op maandag 4 december 2023 14:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Procol Harum misstond oprecht niet in de top 10.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zeker niet, zelfs die 3e plek was in vergelijking met wat er verder in de Top 10 stond niet gestolen wat mij betreft.quote:Op maandag 4 december 2023 14:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Procol Harum misstond oprecht niet in de top 10.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Nou wachten tot er iemand gaat tiktokken op you skip the Light fandango dusHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik vind het echt jammer dat iedereen en z'n moeder Whiter Shade tegenwoordig enkel en alleen met Peter R. de Vries associeert.
Dat nummer is op zichzelf ontzettend mooi maar sinds 2021 is het ineens de Peter R. de Vries Themesong.![]()
![]()
Dat is wel waar ja, beetje dubbel gevoel daarbij.quote:Op maandag 4 december 2023 15:31 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik vind het echt jammer dat iedereen en z'n moeder Whiter Shade tegenwoordig enkel en alleen met Peter R. de Vries associeert.
Dat nummer is op zichzelf ontzettend mooi maar sinds 2021 is het ineens de Peter R. de Vries Themesong.![]()
Sinterklaas godquote:Op maandag 4 december 2023 13:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Over Marcootje gesproken: directeurtje doet mee aan de slimste mens
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Over Marco Borsato gesproken, ik luister nu toevallig Crime of the Century.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Van mij mogen ze A Whiter Shade of Pale en Nights in White Satin qua plek wel omwisselen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Disconummers die er sowieso (hoger) in horen:
Nederlandstalige nummers die er sowieso (hoger) in horen:
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.![]()
100% keuzelijst.quote:A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - We Used To Wait
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
Big Star - Thirteen
Billie Eilish - Everything I Wanted
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Carole King - You've Got A Friend
David Bowie - Life On Mars
Elbow - New York Morning
Elbow - The Seldom Seen Kid
Gorki - Mia
Johan - Tumble And Fall
Joni Mitchell - A Case Of You
Nick Drake - Northern Sky
Phoenix - Too Young
R.E.M. - Find The River
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Rodriguez - Sugar Man
Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Spinvis - Kom Terug
Talk Talk - Life's What You Make It
Talking Heads - Burning Down The House
Talking Heads - Psycho Killer
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
The Beatles - Get Back
The Beatles - In My Life
The Beatles - Something
The Clash - Train In Vain
The Killers - Mr. Brightside
The Kinks - Sunny Afternoon
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - I Need My Girl
Vampire Weekend - A-Punk
Zombies - Time Of The Season
[ Bericht 72% gewijzigd door Slobeend op 04-12-2023 16:29:07 ]![]()
Dit is voor het eerst dat ik Rodriguez zie. Was alweer helemaal vergeten dat die man er niet meer is. Die gaat het zeker niet halen?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Het nieuws van Sixto's overlijden werd op die dag al vrij snel overschaduwd door het nieuws van het overlijden van Robbie Robertson. Kan een aanleiding zijn voor een wat luwe overlijdensbonus.quote:Op maandag 4 december 2023 16:30 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is voor het eerst dat ik Rodriguez zie. Was alweer helemaal vergeten dat die man er niet meer is. Die gaat het zeker niet halen?Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Dat is vast ook de reden dat ik het alweer vergeten was. Dat zal vast voor meer gelden inderdaad.quote:Op maandag 4 december 2023 16:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Het nieuws van Sixto's overlijden werd op die dag al vrij snel overschaduwd door het nieuws van het overlijden van Robbie Robertson. Kan een aanleiding zijn voor een wat luwe overlijdensbonus.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Voor Robertson verwacht ik helaas ook geen al te grote bonusquote:Op maandag 4 december 2023 16:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Het nieuws van Sixto's overlijden werd op die dag al vrij snel overschaduwd door het nieuws van het overlijden van Robbie Robertson. Kan een aanleiding zijn voor een wat luwe overlijdensbonus.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Kende die Goede Doel-plaat nog niet, goed nummer!quote:Op maandag 4 december 2023 16:16 schreef Rostrup het volgende:
Disconummers die er sowieso (hoger) in horen:
Nederlandstalige nummers die er sowieso (hoger) in horen:
Ik heb zelf tevergeefs een aantal jaar op I Can Dream About You van Dan Hartman (die vind ik persoonlijk beter dan Relight My Fire), maar daar heb ik een beetje de hoop voor opgegeven haha.![]()
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Gewoon Nights in White Satin 1 plekje hoger dan Whiter Shade of Pale.quote:Op maandag 4 december 2023 16:15 schreef Dagoduck het volgende:
Van mij mogen ze A Whiter Shade of Pale en Nights in White Satin qua plek wel omwisselen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
The Band zal ergens overdag op 29 december wel halen.quote:Op maandag 4 december 2023 17:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Voor Robertson verwacht ik helaas ook geen al te grote bonusRemember the jester that showed you tears
Hij zei dat ie het niet meer ging doen, toch?quote:Op maandag 4 december 2023 17:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Benieuwd of ie vanavond langskomt"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Dat zegt ie elk jaarquote:Op maandag 4 december 2023 17:51 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Hij zei dat ie het niet meer ging doen, toch?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ook dit jaar weer een lijstje gemaakt!
Of Monsters And Men - Little Talks
Snowy White - Bird Of Paradise
War On Drugs - Nothing To Find
Pat Benatar - Love Is A Battlefield
War On Drugs - I Don't Live Here Anymore
Keane - Nothing In My Way
Eminem & Dido - Stan (Albumversie)
Coldplay - Speed Of Sound
Coldplay - Talk
Snow Patrol - Run
John Mayer - Free Fallin' (Live)
John Mayer - Slow Dancing In A Burning Room
Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi
The Killers - Human
U2 - Where The Streets Have No Name
Nothing But Thieves - Overcome
Lenny Kravitz - Believe In Me
Goo Goo Dolls - Iris
Taylor Swift - Exile (feat. Bon Iver)
P!nk - TRUSTFALL
James Morrison - Please Don't Stop The Rain
Aliotta Haynes Jeremiah - Lake Shore Drive
BLØF - Hemmingway
Maan x Goldband - Stiekem![]()
Little Talks! Dat was een van de laatste nummers die ik schrapte. Wel in het verleden op gestemd, maar zou het moeten halen op eigen kracht, zeker met die extra 500 slots.![]()
Exile ook op mijn lijstje!quote:Op maandag 4 december 2023 18:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ook dit jaar weer een lijstje gemaakt!
Of Monsters And Men - Little Talks
Snowy White - Bird Of Paradise
War On Drugs - Nothing To Find
Pat Benatar - Love Is A Battlefield
War On Drugs - I Don't Live Here Anymore
Keane - Nothing In My Way
Eminem & Dido - Stan (Albumversie)
Coldplay - Speed Of Sound
Coldplay - Talk
Snow Patrol - Run
John Mayer - Free Fallin' (Live)
John Mayer - Slow Dancing In A Burning Room
Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi
The Killers - Human
U2 - Where The Streets Have No Name
Nothing But Thieves - Overcome
Lenny Kravitz - Believe In Me
Goo Goo Dolls - Iris
Taylor Swift - Exile (feat. Bon Iver)
P!nk - TRUSTFALL
James Morrison - Please Don't Stop The Rain
Aliotta Haynes Jeremiah - Lake Shore Drive
BLØF - Hemmingway
Maan x Goldband - StiekemHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Zijn beide geweldige nummers, die eigenlijk gewoon vast in de Top100 zouden moeten staan. (MInimaal)quote:Op maandag 4 december 2023 16:15 schreef Dagoduck het volgende:
Van mij mogen ze A Whiter Shade of Pale en Nights in White Satin qua plek wel omwisselen.Ja ja![]()
Goeie smaakquote:
Ik zie dat je wel meer op je lijstje hebt waar ik ook op heb gestemd of vorige jaren op heb gestemd.![]()
Kom vooral lekker meeforummen komende weken!quote:Op maandag 4 december 2023 19:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Goeie smaak
Ik zie dat je wel meer op je lijstje hebt waar ik ook op heb gestemd of vorige jaren op heb gestemd.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Hoppa, ook maar eens even een stemlijstje afgeleverd. Speciaal voor @/peaceman op alfabetische volgorde uiteraard. Heb alleen maar op platen gestemd die (soort van) viable zijn in de Top 2000-meta, dus ik heb al mijn geliefde powermetal- en funkbands maar even gelaten voor wat ze zijn. Die komen wel op het lijstje van de hond.
The Alan Parsons Project - The Turn Of A Friendly Card
The Beatles - Hey Jude
Dire Straits - Romeo And Juliet
Dire Straits - Telegraph Road
Drs. P - Dodenrit
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
Fischer-Z - The Worker
Fleetwood Mac - Everywhere
Falco - Der Kommissar
Focus - Hocus Pocus
Gary Moore - Out In The Fields
Genesis - Land Of Confusion
Het Goede Doel - België
Goldband - De Langste Nacht
Goldband - Noodgeval
Grover Washington, Jr. - Just the Two of Us
Joe Jackson - Steppin' Out
Michael Jackson - Baby Be Mine
Muse - Time is Running Out
Nena - 99 Luftballons
Nightwish - Élan
Peter Gabriel - Solsbury Hill
Peter Schilling - Major Tom (...völlig losgelöst)
The Police - Can't Stand Losing You
Queen - Bohemian Rhapsody (want het is traditie potjandriedubbeltjes)
Roxette - Fading Like A Flower (Every Time You Leave)
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Stevie Wonder - I Wish
Supertramp - Fool's Overture
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town
Tina Turner - We Don't Need Another Hero (Thunderdome)
Toto - Africa
Toto - Hold the Line
Yes - Roundabout![]()
Overzicht na het tellen van 1062 stemmen op facebook en twitter:
1.(174x) Pearl Jam - Black
2.(149x) Queen - Bohemian Rhapsody
3.(136x) Pink Floyd - Comfortably Numb (Albumversie)
4.(117x) Dire Straits - Telegraph Road (Albumversie)
5.(114x) Led Zeppelin - Stairway To Heaven
6.(114x) Deep Purple - Child In Time (Albumversie)
7.(112x) Queen - Innuendo
8.(111x) The Cure - A Forest
9.(109x) Supertramp - Fool's Overture
10.(108x) Coldplay - Fix You
11.(98x) Metallica - One (Albumversie)
12.(95x) Eagles - Hotel California
13.(93x) Pink Floyd - Wish You Were Here
14.(92x) Guns N' Roses - November Rain
15.(87x) Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (Albumversie)
16.(86x) Disturbed - The Sound Of Silence
17.(86x) Billy Joel - Piano Man
18.(84x) Prince & The Revolution - Purple Rain (Albumversie)
19.(83x) Metallica - Master Of Puppets
20.(83x) Sinéad O'connor - Troy
21.(82x) David Bowie - Heroes (Albumversie)
22.(81x) Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
23.(79x) Rage Against The Machine - Killing In The Name
24.(79x) Metallica - Nothing Else Matters (Albumversie)
25.(78x) Danny Vera - Roller Coaster
26.(77x) Queen - Love Of My Life
27.(76x) Boudewijn de Groot - Avond
28.(75x) Dire Straits - Brothers In Arms (Albumversie)
29.(75x) Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version Live at Abbey Road)
30.(72x) Johnny Cash - Hurt
31.(72x) AC/DC - Thunderstruck
32.(71x) The Beach Boys - God Only Knows
33.(69x) Radiohead - Creep
34.(68x) Pearl Jam - Just Breathe
35.(68x) Depeche Mode - Enjoy The Silence
36.(65x) Queensr che - Silent Lucidity
37.(65x) Bruce Springsteen - The River
38.(63x) Volbeat - Lola Montez
39.(61x) Fleetwood Mac - The Chain
40.(60x) Iron Maiden - Fear Of The Dark (Live)
41.(60x) Paolo Nutini - Iron Sky (Albumversie)
42.(59x) Fleetwood Mac - Go Your Own Way
43.(58x) Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
44.(57x) Di-rect - Soldier On
45.(57x) Toto - Africa (Albumversie)
46.(57x) Golden Earring - Radar Love (Albumversie)
47.(56x) Pink Floyd - Echoes
48.(56x) Rammstein - Deutschland
49.(55x) Black Sabbath - Paranoid
50.(55x) Kirsty Maccoll & Pogues - Fairytale Of New York
51.(54x) Guns N' Roses - Estranged
52.(53x) Amy Winehouse - Back To Black
53.(53x) The Alan Parsons Project - Old And Wise
54.(53x) Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
55.(53x) Cult - She Sells Sanctuary
56.(52x) John Lennon - Imagine
57.(52x) The Rolling Stones - Gimme Shelter
58.(52x) U2 - The Unforgettable Fire
59.(52x) Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
60.(52x) Phil Collins - In The Air Tonight (Albumversie)
61.(51x) George Michael & Queen - Somebody To Love (Live)
62.(51x) Supertramp - School
63.(51x) Journey - Don't Stop Believin'
64.(51x) Killing Joke - Love Like Blood
65.(51x) Klein Orkest - Over De Muur
66.(50x) Muse - Uprising
67.(50x) Rammstein - Du Hast
68.(50x) Linkin Park - In The End
69.(50x) Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
70.(50x) Nirvana - Smells Like Teen Spirit
71.(49x) Muse - Knights Of Cydonia (Albumversie)
72.(49x) Metallica - Enter Sandman
73.(49x) Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Albumversie)
74.(48x) Slayer - Angel Of Death
75.(48x) The Verve - Bitter Sweet Symphony (Albumversie)
76.(47x) Snow Patrol - Chasing Cars
77.(47x) Harry Styles - Sign Of The Times
78.(47x) Rammstein - Sonne
79.(47x) Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
80.(46x) Wim Sonneveld - Het Dorp
81.(46x) John Miles - Music
82.(46x) Underworld - Born Slippy
83.(45x) David Bowie - Space Oddity (Albumversie)
84.(45x) Son Mieux - Multicolor
85.(44x) Chris Stapleton - Tennessee Whiskey
86.(44x) Faithless - Insomnia (Albumversie)
87.(44x) Eagles - The Last Resort (Albumversie)
88.(44x) U2 - Bad
89.(43x) Kate Bush - Wuthering Heights
90.(43x) Led Zeppelin - Kashmir
91.(43x) AC/DC - Whole Lotta Rosie
92.(42x) Oasis - Don't Look Back In Anger
93.(42x) Motorhead - Ace Of Spades
94.(42x) Nightwish - Ghost Love Score (Live@Wacken 2013)
95.(42x) Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
96.(41x) White Lies - Time To Give
97.(41x) The Rolling Stones - Paint It Black
98.(41x) Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie)
99.(41x) Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie)
100.(40x) De Dijk - Niemand In De Stad
101.(40x) Eminem - Lose Yourself
102.(40x) Queen & David Bowie - Under Pressure
103.(39x) Bruce Springsteen - Tougher Than The Rest
104.(39x) System Of A Down - Chop Suey!
105.(39x) Lou Reed - Perfect Day
106.(39x) Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
107.(39x) Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (Albumversie)
108.(39x) Dire Straits - Private Investigations (Albumversie)
109.(38x) The Beatles - Here Comes The Sun
110.(38x) The Moody Blues - Nights In White Satin
111.(38x) Editors - Papillon
112.(38x) Robbie Williams - Angels
113.(37x) The Killers - Mr. Brightside
114.(37x) Liesbeth List & Ramses Shaffy - Pastorale
115.(37x) Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
116.(37x) Foo Fighters - The Pretender
117.(37x) The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
118.(37x) The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
119.(37x) Orchestral Manoeuvres In The Dark - Joan Of Arc (Maid Of Orleans)
120.(37x) Rammstein - Engel
121.(36x) Alice Cooper - Halo Of Flies
122.(36x) Simple Minds - Belfast Child
123.(36x) Pearl Jam - Alive
124.(36x) Kayak - Ruthless Queen
125.(36x) Dire Straits - Sultans Of Swing
126.(35x) Animals - House Of The Rising Sun
127.(35x) Ultravox - Vienna
128.(35x) Falco - Jeanny
129.(35x) The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
130.(35x) Elvis Presley - Suspicious Minds
131.(35x) Evanescence - My Immortal
132.(35x) The Gathering - Strange Machines (Albumversie)
133.(35x) Foo Fighters - Everlong
134.(35x) Coldplay - The Scientist (Albumversie)
135.(35x) Fish - A Gentleman's Excuse Me
136.(35x) Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow
137.(34x) Floor Jansen & Henk Poort - Phantom Of The Opera
138.(34x) Cranberries - Zombie
139.(34x) Sting - Fragile
140.(34x) Aerosmith - Dream On
141.(34x) The Beatles - A Day In The Life
142.(34x) The Boxer Rebellion - Diamonds
143.(34x) Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U
144.(34x) Marillion - Kayleigh
145.(34x) Stef Bos - Papa
146.(34x) Neil Diamond - I Am...I Said
147.(34x) Massive Attack - Unfinished Sympathy
148.(34x) Waterboys - The Whole Of The Moon (Albumversie)
149.(34x) Queens Of The Stone Age - No One Knows
150.(33x) Queen - Who Wants To Live Forever
151.(33x) Valensia - Gaia
152.(33x) Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son
153.(33x) De Staat - Witch Doctor
154.(33x) The Doors - Riders On The Storm (Albumversie)
155.(33x) Elvis Presley - My Boy
156.(33x) Simple Minds - Waterfront
157.(33x) Rob de Nijs - Foto Van Vroeger
158.(33x) Metallica - The Unforgiven (Albumversie)
159.(32x) Metallica - Fade To Black
160.(32x) Queen - The Show Must Go On
161.(32x) Kensington - Sorry
162.(32x) Snow Patrol - Run
163.(32x) Volbeat - Sad Man's Tongue
164.(32x) The Doors - The End
165.(32x) Fleetwood Mac - Sara (Albumversie)
166.(32x) Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
167.(31x) Within Temptation - Ice Queen (Albumversie)
168.(31x) Tears For Fears & Oleta Adams - Woman In Chains (Albumversie)
169.(31x) Mark & Clark Band - Worn Down Piano
170.(30x) ABBA - The Winner Takes It All
171.(30x) Bruce Springsteen - Born To Run
172.(30x) The Scene - Iedereen Is Van De Wereld
173.(30x) Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Albumversie)
174.(30x) Marvin Gaye - What's Going On
175.(29x) ABBA - The Day Before You Came
176.(29x) New Order - Blue Monday (Albumversie)
177.(29x) George Michael - Praying For Time
178.(29x) Jefferson Airplane - White Rabbit
179.(29x) Guus Meeuwis - Brabant
180.(29x) Peter Fox - Haus Am See
181.(29x) Genesis - Mama (Albumversie)
182.(29x) The Weeknd - Blinding Lights
183.(29x) Tom Odell - Another Love
184.(29x) Radiohead - Paranoid Android
185.(29x) Ede Staal - Het Het Nog Nooit Zo Donker West
186.(28x) AC/DC - Highway To Hell
187.(28x) R.E.M. - Everybody Hurts
188.(28x) ABBA - Eagle (Albumversie)
189.(28x) Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
190.(28x) Jeff Wayne & Justin Hayward - The Eve Of The War (Albumversie)
191.(28x) Neil Young - Rockin' In The Free World
192.(28x) Elbow - One Day Like This
193.(28x) U2 - One
194.(28x) U2 - With Or Without You
195.(28x) War On Drugs - Under The Pressure (Albumversie)
196.(28x) Beth Hart - Leave The Light On
197.(28x) ABBA - Dancing Queen![]()
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Tja, de mensen die nu allemaal massaal hun lijstjes delen zijn wel voornamelijk de muzieknerds. Aan het eind van de week gaan de wat minder serieuze stemmers op het laatste moment hun lijstje bij mekaar klikken, iets zegt me dat juist dat de mensen zijn die op de laatste hypes stemmen.quote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.![]()
Oh, ik geloof ook wel dat dit meer voor Tante Sjaan is. Maar het lijkt er in elk geval op dat het niet echt gehypet wordt.quote:Op maandag 4 december 2023 19:46 schreef Buendia het volgende:
[..]
Tja, de mensen die nu allemaal massaal hun lijstjes delen zijn wel voornamelijk de muzieknerds. Aan het eind van de week gaan de wat minder serieuze stemmers op het laatste moment hun lijstje bij mekaar klikken, iets zegt me dat juist dat de mensen zijn die op de laatste hypes stemmen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Hoeveel bankzitters heb je al gezien? Ook nog niet veel en ik geloof wel dat die hoog gaan eindigen met meerdere nrsquote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Meer voor nichtje Shaniquaiana en neefje Djayvano denk ik, maar we zullen zien. Ik leef sowieso onder een steen, dus ik heb niet zoveel verstand van hypesquote:Op maandag 4 december 2023 19:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, ik geloof ook wel dat dit meer voor Tante Sjaan is. Maar het lijkt er in elk geval op dat het niet echt gehypet wordt.![]()
![]()
Die al best veel hoor, al is dat niet met hun nieuwe hit gelukkig.quote:Op maandag 4 december 2023 19:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hoeveel bankzitters heb je al gezien? Ook nog niet veel en ik geloof wel dat die hoog gaan eindigen met meerdere nrsDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Om eerlijk te zijn werd Zwemmen in Bacardi Lemon in 2021 ook gehypet, en die kwam er toen goddank niet in. Hoe Het Danst kwam er in 2019 ook niet meteen in (wel toen ie op de keuzelijst stond, helaas).quote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.![]()
(3x) Marco Schuitemaker - Engelbewaarder
(1x) Marco Schuitmaker - De engelbewaarder
(13x) Marco Schuitmaker - Engelbewaarder
Bankzitters 0x ...![]()
Dat is weer een mooi voorbeeld dat je kan zien dat het aan de schrijfwijze ligt. Hoe het Danst had echt wel genoeg stemmen in 2019, maar omdat de groep artiesten op verschillende manieren werd opgeschreven zijn hoogstwaarschijnlijk de stemmen op het nummer niet goed opgeteld.quote:Op maandag 4 december 2023 20:01 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn werd Zwemmen in Bacardi Lemon in 2021 ook gehypet, en die kwam er toen goddank niet in. Hoe Het Danst kwam er in 2019 ook niet meteen in (wel toen ie op de keuzelijst stond, helaas).![]()
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.![]()
Ik blijf dat wel n gek en arbitrair iets vinden. Wanneer voeg je iets toe en geef je t daarmee juist niet t steuntje wat n nr nodig heeft om in de top 2000 te komen? En waarom deze wel en andere goed maar net iets minder scorende nog niet? Ook dit ie weer zo'n blackboxgeval van radio 2quote:Op maandag 4 december 2023 20:13 schreef BasBasBas2 het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Arcade Fire- No Cars Go
Damien Rice - I Remember
David Bowie - Heroes
Deep Purple - Child in Time
Depeche Mode - Enjoy The Silence
dEUS - Instant Street
Dire Straits- Telegraph Road
Elbow- One Day Like This
Faithless- God is a DJ
Fleetwood Mac- The Chain
Gordon Lightfoot- If you could read my mind
Iron Maiden- Fear of the Dark
Jeff Buckley- Hallelujah
John Mayer- Slow Dancing In A Burning Room
Journey- Don't stop Believin'
King Crimson- The Court of the Crimson King
Kraftwerk- Autobahn
Metallica- Master of Puppets
Michael Kiwanuka- Cold Little Heart
Muse- Knights of Cydonia
New Order- Blue Monday
Nick Cave & The Bad Seeds- The Mercy Seat
Nine Inch Nails- Hurt
Paolo Nutini- Iron Sky
Paul Kalkbrenner- Sky and Sand
Pearl Jam- Black
Pink Floyd- Comfortably Numb
Queensryche- Silent Lucidity
Radiohead- Paranoid Android
Robert Miles- Children
The Beatles- Get Back
The National- About Today
The War on Drugs- Thinking of a Place
U2- Where The Streets Have No Name
Underworld- Born Slippy![]()
Ik heb zelf gevraagd of ze het wilden toevoegen omdat er zoveel mensen op stemmen, dus misschien heeft dat geholpenquote:Op maandag 4 december 2023 20:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik blijf dat wel n gek en arbitrair iets vinden. Wanneer voeg je iets toe en geef je t daarmee juist niet t steuntje wat n nr nodig heeft om in de top 2000 te komen? En waarom deze wel en andere goed maar net iets minder scorende nog niet? Ook dit ie weer zo'n blackboxgeval van radio 2![]()
Beetje laat dit, anders had ik er wel op gestemdquote:Op maandag 4 december 2023 20:13 schreef BasBasBas2 het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.
Het probleem met af en toe lijstjes kijken is dat je enorme blinde vlekken hebt. Dit heb je zelfs als je alle lijstjes van alle social media zou bekijken. Ten eerste heb je de bias van de groep om je heen, in jouw geval kan met zekerheid zeggen dat dat geen Marco Kuitenbrouwer fans zijn. Dan heeft elk kanaal ook nog zo zijn eigen doelgroep, waardoor het heel lastig bepalen is wie wat stemt en doet en hoe dat in verhouding staat. Daarnaast hebben we ook nog de welbekende lijstjes van honden, katten en kamerplanten die nergens gedeeld worden en geloof mij dat dat er veel zijn. Die kunnen we dus ook niet meetellen. Dan is er nog een groep die helemaal niet op social media zit. En zo zijn er nog wel talloze kanttekeningen.quote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.
Het is gewoon heel lastig voorspellen wat er gebeurt. Ook met toevoegingen hebben we er wel eens naast gezeten. La Boheme werd in '20 toegevoegd, haalde het niet. Ging weer van de lijst af, werd in '21 opnieuw toegevoegd, haalde het wel.
Al met al lijkt het erop dat de lijst flink overhoop gaat, maar dat weten we pas echt op 16 december.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Mijn lijstjeen ik heb niet de illusie dat ze allemaal de Top 2000 gaan halen
![]()
![]()
De Sjonnies - Dans Je De Hele Nacht Met Mij
Hermes House Band - I Will Survive
Andre Hazes - Een Beetje Verliefd
Andre Hazes - Het Laatste Rondje
Drs.P - Dodenrit
Ernie & Bert - Ik Ben Een Kerstbal
Boney M. - Rasputin
Technotronic & Kelly - Pump Up The Jam
ABBA - Lay All Your Love On Me
ABBA - The Day Before You Came
ABBA - Happy New Year
Europe - The Final Countdown
Fine Young Cannibals - Johnny Come Home
Modern Talking - Brother Louie
P!nk - Family Portrait
Coolio - Gangsta's Paradise
Live - I Alone
Jewel - Foolish Games
No Doubt - Don't Speak
Alanis Morissette - You Oughta Know
Lady Gaga - Bad Romance
Bette Midler - The Rose
Whitney Houston - One Moment In Time
Dire Straits - Sultans Of Swing
Peter Gabriel & Kate Bush - Don't Give Up
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
George Michael - Father Figure
George Michael - Kissing A Fool
George Michael - Jesus To A Child
George Michael - Freedom! 90
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (Unplugged)
Nirvana - The Man Who Sold The World (Unplugged)
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Freddy Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona
en last but not least
Queen - Bohemian Rhapsody"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Zolang Drs P. het maar haalt.quote:Op maandag 4 december 2023 21:40 schreef TLC het volgende:
Mijn lijstjeen ik heb niet de illusie dat ze allemaal de Top 2000 gaan halen
![]()
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
quote:Op maandag 4 december 2023 21:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Liever de Sjonnies uit dat lijstje![]()
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik zat in mijn hoofd even terug te halen welke platen allemaal ooit actieplaatje waren sinds 2019. Ik besef me nu dat eentje daarvan dit jaar van de keuzelijst is afgevoerd, namelijk die van Daniël Lohues. Zo prangend was de kwestie dus blijkbaar niet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik doe het verzamelen en optellen al een aantal jaar. Het mooie is dat je daarmee ook kunt vergelijken met het vorige jaar. De groep is dan weliswaar zoals jij zegt niet geheel representatief voor de volledige groep dat stemt, maar je kunt wel zien welke platen wat vaker erin staan en welke minder vaak. Vorig jaar kon iemand daarmee voorspellen dat Fix You zou stijgen. Hier is mijn koffiedik gekeken voorspelling:quote:Op maandag 4 december 2023 20:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het probleem met af en toe lijstjes kijken is dat je enorme blinde vlekken hebt. Dit heb je zelfs als je alle lijstjes van alle social media zou bekijken. Ten eerste heb je de bias van de groep om je heen, in jouw geval kan met zekerheid zeggen dat dat geen Marco Kuitenbrouwer fans zijn. Dan heeft elk kanaal ook nog zo zijn eigen doelgroep, waardoor het heel lastig bepalen is wie wat stemt en doet en hoe dat in verhouding staat. Daarnaast hebben we ook nog de welbekende lijstjes van honden, katten en kamerplanten die nergens gedeeld worden en geloof mij dat dat er veel zijn. Die kunnen we dus ook niet meetellen. Dan is er nog een groep die helemaal niet op social media zit. En zo zijn er nog wel talloze kanttekeningen.
Het is gewoon heel lastig voorspellen wat er gebeurt. Ook met toevoegingen hebben we er wel eens naast gezeten. La Boheme werd in '20 toegevoegd, haalde het niet. Ging weer van de lijst af, werd in '21 opnieuw toegevoegd, haalde het wel.
Al met al lijkt het erop dat de lijst flink overhoop gaat, maar dat weten we pas echt op 16 december.
Stijgers aan de top: Comfortably Numb, Telegraph Road, Purple rain, Innuendo en A Forest
Dalers aan de top: Roller Coaster gaat waarschijnlijk zakken van zijn 2e plek naar plek 3 of zelfs nog lager. Daarnaast Brothers in Arms en Hurt van Johnny Cash.
Wat ik wel met redelijke zekerheid durf te voorspellen:
- Sinead O'Connor en The Pogues gaan stijgen.
- Van Nothing But Thieves verwacht ik dat alles stijgt en een paar nieuwe binnen komt.
- Songbird en Running Up That Hill gaan weer dalen.
- Er komen nieuwe nummers binnen: Angry van de Stones, Now And Then van de Beatles, Overcome van Nothing But Thieves, en de Engelenbewaarder.![]()
Ik zie rollercoaster niet dalen tbh. Zou niet weten wat ervoor in de plaats moet komen. Hotel California trekt niet zo'n groot publiek als roller coaster momenteelHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Het mag duidelijk zijn dat je wel wat kan zien. Ik heb het ook jaren gedaan en het was altijd grappig. In 2019 kon je zien aankomen dat Vera Danny behoorlijk gelanceerd werd. Alleen zijn dit wel allemaal behoorlijk abstracte voorspellingen. Als je de 1200 posts hiervoor in dit topic nog eens terugleest, dan zie je die bijna allemaal terugkomen, zonder dat er één stem was uitgebracht. Uitgezonderd die van de stijgers aan de top, benieuwd of dat uitkomt, maar vooral omdat je op de paarse alarmknop drukt.quote:Op maandag 4 december 2023 22:01 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Ik doe het verzamelen en optellen al een aantal jaar. Het mooie is dat je daarmee ook kunt vergelijken met het vorige jaar. De groep is dan weliswaar zoals jij zegt niet geheel representatief voor de volledige groep dat stemt, maar je kunt wel zien welke platen wat vaker erin staan en welke minder vaak. Vorig jaar kon iemand daarmee voorspellen dat Fix You zou stijgen. Hier is mijn koffiedik gekeken voorspelling:
Stijgers aan de top: Comfortably Numb, Telegraph Road, Purple rain, Innuendo en A Forest
Dalers aan de top: Roller Coaster gaat waarschijnlijk zakken van zijn 2e plek naar plek 3 of zelfs nog lager. Daarnaast Brothers in Arms en Hurt van Johnny Cash.
- Van Nothing But Thieves verwacht ik dat alles stijgt en een paar nieuwe binnen komt.
- Er komen nieuwe nummers binnen: Angry van de Stones, Now And Then van de Beatles, Overcome van Nothing But Thieves, en de Engelenbewaarder.
Met 1000, 2000 of 3000 social media lijstjes kan je normaal gesproken alleen wat algemene trends zien. maar of kuitenbrouwer op 1200, 600 of 300 binnenkomt is echt lastig te voorspellen aan de hand van wat je verzamelt.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Tja, misschien val ik te veel in herhaling maar als iedereen in 2019 wist dat roller coaster los geschreven moest worden ipv aan elkaar dan stond het nummer waarschijnlijk op de eerste plek.quote:Op maandag 4 december 2023 22:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat je wel wat kan zien. Ik heb het ook jaren gedaan en het was altijd grappig. In 2019 kon je zien aankomen dat Vera Danny behoorlijk gelanceerd werd. Alleen zijn dit wel allemaal behoorlijk abstracte voorspellingen. Als je de 1200 posts hiervoor in dit topic nog eens terugleest, dan zie je die bijna allemaal terugkomen, zonder dat er één stem was uitgebracht. Uitgezonderd die van de stijgers aan de top, benieuwd of dat uitkomt, maar vooral omdat je op de paarse alarmknop drukt.
Met 1000, 2000 of 3000 social media lijstjes kan je normaal gesproken alleen wat algemene trends zien. maar of kuitenbrouwer op 1200, 600 of 300 binnenkomt is echt lastig te voorspellen aan de hand van wat je verzamelt.![]()
Volgens mij was het probleem vooral dat in het eerste jaar niemand onder de 25 erop stemde, niet een of andere spatiesamenzwering. In 2020 vloog er een ongewenste gast vanuit het Oosten het land binnen en kreeg die plaat wel de stemmen van die ontbrekende doelgroep waardoor het toen wel op 1 kwam.quote:Op maandag 4 december 2023 22:25 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Tja, misschien val ik te veel in herhaling maar als iedereen in 2019 wist dat roller coaster los geschreven moest worden ipv aan elkaar dan stond het nummer waarschijnlijk op de eerste plek.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Same. Volgend jaar dan maar.quote:Op maandag 4 december 2023 20:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje laat dit, anders had ik er wel op gestemd
Nog zo getwijfeld tussen die en Anesthetize en uiteindelijk voor de laatste gegaan.![]()
![]()
Mijn lijstje![]()
2 Brothers On The 4th Floor - Fairytales
2 Unlimited Maximum - Overdrive
2 Unlimited - No Limit
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Blur - Song 2
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days
Charly Lownoise & Mental Theo - Your Smile
Darude - Sandstorm
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Dune - Rainbow To The Stars
Foo Fighters - The Pretender
Foo Fighters - Wheels
Gorillaz - Feel Good Inc.
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Albumversie)
Iron Maiden - Wasted Years
KISS - I Was Made For Lovin' You
Linkin Park - In The End
Muse - Time Is Running Out
Muse - Knights Of Cydonia (Albumversie)
Muse - Mercy
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
N-Trance - Set You Free
Offspring - Self Esteem
Party Animals - Have You Ever Been Mellow
DJ Paul Elstak - Rainbow In The Sky
Pearl Jam - Porch
The Prodigy - Out Of Space
Radiohead - Creep
Radiohead - Paranoid Android
Robert Miles - Children
The Rolling Stones - Paint It Black
Smashing Pumpkins - 1979
Technohead - I Wanna Be A HippyIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Zie je dan ook bijvoorbeeld dat er verschillen zijn tussen hoeveel procent van de lijstjes naar BohRhap gaat?quote:Op maandag 4 december 2023 22:01 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Ik doe het verzamelen en optellen al een aantal jaar. Het mooie is dat je daarmee ook kunt vergelijken met het vorige jaar. De groep is dan weliswaar zoals jij zegt niet geheel representatief voor de volledige groep dat stemt, maar je kunt wel zien welke platen wat vaker erin staan en welke minder vaak. Vorig jaar kon iemand daarmee voorspellen dat Fix You zou stijgen. Hier is mijn koffiedik gekeken voorspelling:
- Er komen nieuwe nummers binnen: Angry van de Stones, Now And Then van de Beatles, Overcome van Nothing But Thieves, en de Engelenbewaarder.
Nu heeft bijvoorbeeld 14% van 'jouw' lijstjes de Bohemian Rhapsody erin staan (verwacht dat dat makkelijk 25+% is als we alle niet-delers erbij optellen), maar is dit minder dan in 2021 bijvoorbeeld?
Want toen 'hoorde' BohRhap weer op één na een jaartje Roller CoasterSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
De kerstboom heeft gestemd (hoeft niet in de FOK-lijst). Thema is meer mijn 'echte' topnummers, nummers in de kieslijst die er toch niet in komen en de belangrijkste nummers die ik vergeten ben vorige keer (National/Killing Moon vooral)
The National
Bloodbuzz Ohio (2010)
The National
I Need My Girl (2013)
Happy Mondays
Step On (1990)
Blur
Parklife (1994)
Blur
Girls And Boys (1994)
Pulp
Disco 2000 (1995)
Orchestral Manoeuvres In The Dark
Souvenir (1981)
A-Ha
Touchy! (1988)
Smiths
This Charming Man (1983)
Sparks
This Town Ain't Big Enough For Both Of Us (1974)
Pavement
Harness Your Hopes
Mazzy Star
Fade Into You
Porcupine Tree
Arriving Somewhere But Not Here
Hurts
Wonderful Life (2010)
Coldplay
Shiver (2000)
Tim Buckley
Phantamasgoria in Two
dEUS
Instant Street
Strangelove
She's Everywhere
Echo & The Bunnymen
Killing Moon (1984)
Sufjan Stevens
Mystery of Love
Tamino
Habibi
Blümchen
Herz an Herz
Fontaines D.C.
I Don't Belong
Marathon
Mosquitoes & Flies
Sufjan Stevens
Impossible Soul
Just Mustard
I Am You
METZ
Headache
House Of Love
Shine On (1990)
Television
Marquee Moon
Elvis Costello
What's So Funny Bout Peace Love and Understanding
Sonic Youth
Teen Age Riot
Yuck
Get Away
Pulp
Babies
Suede
Animal Nitrate
Late of the Pier
FockerSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Ik hoop zeer dat Parklife of Girls&Boys een keer in ieder geval de bubbling under haalt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik heb nog niet gestemd dus dan kan ik daar mooi op stemmen. Hopelijk komt die niet ergens om 5 uur 's nachts.quote:Op maandag 4 december 2023 20:13 schreef BasBasBas2 het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.![]()
Bij Kink zag je een grote Blur boost.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop zeer dat Parklife of Girls&Boys een keer in ieder geval de bubbling under haalt.
Ik denk dat dit in de Top 2000 ook wel zal gebeuren. Ben voor Parklife gegaan omdat mij dat de meest obvious nummer twee leek. Plus het was het grootste feestje in de ZiggodomeMy friends all drive horses![]()
Eigenlijk dom dat ik een dobbelsteen heb gegooid en Girls&Boys heb gekozen. Had beter allebei kunnen doen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik ben ze allebei vergetenTerwijl ik het hele jaar hoog en laag riep dat ik Blur zou gaan stemmen. Slecht gepiekt deze week.
Gedurende het jaar reeds een lijst maken met de nummers waarop je wil stemmen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben ze allebei vergetenTerwijl ik het hele jaar hoog en laag riep dat ik Blur zou gaan stemmen. Slecht gepiekt deze week.
Niet dat ik dat wel doe, is wel ieder jaar mijn idee om te doen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Ik stem meestal niet op nummers die nog nooit in de lijst hebben gestaan tenzij nieuw op de keuzelijst, vandaar deze blunder.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gedurende het jaar reeds een lijst maken met de nummers waarop je wil stemmen.
Niet dat ik dat wel doe, is wel ieder jaar mijn idee om te doen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heeft het zin om je eigen obscure favorieten als vrije keuze in te vullen of is dat vooral leuk voor op je Instagram?![]()
Nee eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Heeft het zin om je eigen obscure favorieten als vrije keuze in te vullen of is dat vooral leuk voor op je Instagram?
Je eigen niet-obscure favorieten hebben nog wel zin (zoals the National en Porcupine Tree die nu 'officeel' zijn gemaakt), maar als je voor de lol op je locale kerkkoor stemt komt die er niet in neeSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
505 kwam zo vorig jaar de lijst binnenquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Heeft het zin om je eigen obscure favorieten als vrije keuze in te vullen of is dat vooral leuk voor op je Instagram?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Zelfs dan werkt het eigenlijk pas echt als ze bij Radio 2 eraan willen meewerken. Ik heb het idee dat wij vorig jaar gewoon gemist hebben dat 505 aan het einde van de week werd toegevoegd aan de keuzelijst. Anders zou dat de enige vrije keuze zijn die niet uit het jaar van release komt die de lijst haalt in 10 of 15 jaar.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:11 schreef MielMonteur het volgende:
Je eigen niet-obscure favorieten hebben nog wel zin (zoals the National en Porcupine Tree die nu 'officeel' zijn gemaakt)All Day I Dream About Stemlijsten![]()
In de eerste nacht, vrolijk Kerstfeestquote:Op dinsdag 5 december 2023 09:50 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gestemd dus dan kan ik daar mooi op stemmen. Hopelijk komt die niet ergens om 5 uur 's nachts.![]()
![]()
Gaat dan over de kerstman. Arriving somewhere but not here. Slaat mijn huis altijd over.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In de eerste nacht, vrolijk KerstfeestHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Als er genoeg zijn die dat doen komt het nummer volgend jaar misschien in de keuzelijst.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Heeft het zin om je eigen obscure favorieten als vrije keuze in te vullen of is dat vooral leuk voor op je Instagram?![]()
Zelfs dan nog moet t grootste deel vd stemmen uit vrije keus zijn gekomen want n notering behaal je niet op 1 of anderhalve dagquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:14 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Zelfs dan werkt het eigenlijk pas echt als ze bij Radio 2 eraan willen meewerken. Ik heb het idee dat wij vorig jaar gewoon gemist hebben dat 505 aan het einde van de week werd toegevoegd aan de keuzelijst. Anders zou dat de enige vrije keuze zijn die niet uit het jaar van release komt die de lijst haalt in 10 of 15 jaar.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Nee, dat is zo, maar de laatste dag is wel de prijsdag in de stemweek. Dus als hij er dan tussen staat kan dat wel die laatste duw hebben geven. Anders was het in 2021 of 2020 al wel gelukt, of één van die hele bak andere nummers die het jaarlijks van vrije keus moeten hebben, die het allemaal nooit halen, waarvan we de voorbeelden allemaal kennen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zelfs dan nog moet t grootste deel vd stemmen uit vrije keus zijn gekomen want n notering behaal je niet op 1 of anderhalve dagAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als voldoende mensen op een vrije keus stemmen, kan het ook in de bubbling under komen dit jaar, waardoor Radio 2 het nummer draait en ze het nummer toe moeten voegen aan hun muziekbibliotheek. En dat staat dan weer gelijk aan wat er in de keuzelijst verschijnt. Ik weet zeker dat vorig jaar 505 en Seventeen Going Under (beiden niet uit 2022) binnenkwamen via vrije keuzes (ook niet op de laatste dag toegevoegd). 505 was ook trending en stond hoog in Spotify op dat moment (tiktok).
Tot slot: Waarom kunnen er alleen maar goed opgezette acties verschijnen voor 10 minuten onbekend alternatief gewauwel en nooit eens voor artiesten als Diana Ross, James Brown of Ariana Grande
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als er genoeg zijn die dat doen komt het nummer volgend jaar misschien in de keuzelijst.![]()
Maar wat maakt 505 dan anders dan laten we zeggen Deutschland, Welcome to the Black Parade of nu Porcupine Tree, denk jij?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:41 schreef Cassa95 het volgende:
Als voldoende mensen op een vrije keus stemmen, kan het ook in de bubbling under komen dit jaar, waardoor Radio 2 het nummer draait en ze het nummer toe moeten voegen aan hun muziekbibliotheek. En dat staat dan weer gelijk aan wat er in de keuzelijst verschijnt. Ik weet zeker dat vorig jaar 505 en Seventeen Going Under (beiden niet uit 2022) binnenkwamen via vrije keuzes (ook niet op de laatste dag toegevoegd). 505 was ook trending en stond hoog in Spotify op dat moment (tiktok).
Tot slot: Waarom kunnen er alleen maar goed opgezette acties verschijnen voor 10 minuten onbekend alternatief gewauwel en nooit eens voor artiesten als Diana Ross, James Brown of Ariana GrandeAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nr 3 in de verrukkelijke 500quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:43 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Arriving is zelfs een oud nummer 1 in de Snob. Mocht daarom al niet meer meedoen in die lijst. Vorig jaar was trouwens Anesthetize van PT #1 in de Snob. Dat nummer lijkt me nog wel echt een brug te ver voor Radio 2.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:43 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.Remember the jester that showed you tears
Op dit moment is trouwens I Wanna Be Yours van Arctic Monkeys trending en staat hoog in Spotify. Die zou dus een 505'tje kunnen doen. Ik weet niet wat Eminem en Arctic Monkeys goed doen, maar die staan beiden elk half jaar met een ander oud nummer weer hoog in Spotify.
Eminem had makkelijk nog een paar nummers in de T2K kunnen hebben (Mockingbird bijv), maar ja...Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Mag je als veelvuldig nummer 1 niet meer meedoen bij de Snob lijst? Dat is wel ultiem snobisme.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Arriving is zelfs een oud nummer 1 in de Snob. Mocht daarom al niet meer meedoen in die lijst. Vorig jaar was trouwens Anesthetize van PT #1 in de Snob. Dat nummer lijkt me nog wel echt een brug te ver voor Radio 2.Ik zou dit wel toejuichen bij de top 2000.
![]()
505 is lid van de Billions Club. Arctic Monkeys is volgens mij ook best populair bij de Bankzitters generatie.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar wat maakt 505 dan anders dan laten we zeggen Deutschland, Welcome to the Black Parade of nu Porcupine Tree, denk jij?Remember the jester that showed you tears
Naast een fanschare ook trending op moment van stemmen denk ik? WTTBP en ASBNH sluimerden waarschijnlijk al jaren rond plek 2500 / 3000, maar misten eerder een extra zetjequote:Op dinsdag 5 december 2023 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar wat maakt 505 dan anders dan laten we zeggen Deutschland, Welcome to the Black Parade of nu Porcupine Tree, denk jij?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Heb jij nog extra toevoegingen aan de lijst gezien sinds zaterdag?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:50 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Naast een fanschare ook trending op moment van stemmen denk ik? WTTBP en ASBNH sluimerden waarschijnlijk al jaren rond plek 2500 / 3000, maar misten eerder een extra zetjeHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
505 is lid van de Billions Club. Arctic Monkeys is volgens mij ook best populair bij de Bankzitters generatie.Nee ik bedoel meer in de zin: waarom wordt iedereen en de moeder toegevoegd, maar juist 505 niet. Veel andere toevoegers (normaal, Nightwish, Aznavour, enz) zijn ergens op terug te voeren. Wat heeft ze dan tegengehouden om dat met 505 te doen?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:50 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Naast een fanschare ook trending op moment van stemmen denk ik? WTTBP en ASBNH sluimerden waarschijnlijk al jaren rond plek 2500 / 3000, maar misten eerder een extra zetjeAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Er is maar 1 505:quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar wat maakt 505 dan anders dan laten we zeggen Deutschland, Welcome to the Black Parade of nu Porcupine Tree, denk jij?
![]()
DJ Pierre doet je de groeten.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ede Staal net op Radio 2. Eerste keer dat ik het hoorde, wel lekker melancholiek.Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.![]()
Vanochtend alleen nog Porcupine Tree extra, sinds zaterdagquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heb jij nog extra toevoegingen aan de lijst gezien sinds zaterdag?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ah on that bike. Ja, geen idee, zo scherp is die muziekredactie ook niet hequote:Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Nee ik bedoel meer in de zin: waarom wordt iedereen en de moeder toegevoegd, maar juist 505 niet. Veel andere toevoegers (normaal, Nightwish, Aznavour, enz) zijn ergens op terug te voeren. Wat heeft ze dan tegengehouden om dat met 505 te doen?Anders had je bij openen van de stembussen de Motten en de extra Pogues al wel gezien. Of logischere uitbreidingen op basis van slimmigheden ipv het willekeurige gros waar ze meestal mee komen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik heb inmiddels wel echt zin in die lijst gekregen. En het goede nieuws is: dat is dus al over 6 dagen. Laten we daar vooral even bewust van zijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Waar komen die 4k extra nummers op de keuzelijst in de afgelopen paar jaar dan vandaan? Ik tel bijvoorbeeld best veel slechte eurodance waar echt geen landelijke aandacht voor was maar die bij een bepaald stemmerspubliek blijkbaar populair zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:43 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.![]()
Radio 2 heeft 90s weken gehad afgelopen jaren. Alles wat toen voor het eerst op de zender is gedraaid is of op gestemd kon worden is aan hun muziekbieb toegevoegd en dus op de keuzelijst beland. DJs als Frank, Bart of Ruud die door het jaar heen af en toe met slechte eurodance platen tussendoor komen, zorgen hier ook voor. Dit zijn dus totaal geen kanshebbers of nummers die mensen in vrije keuzes toevoegen, maar gewoon extra meuk.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar komen die 4k extra nummers op de keuzelijst in de afgelopen paar jaar dan vandaan? Ik tel bijvoorbeeld best veel slechte eurodance waar echt geen landelijke aandacht voor was maar die bij een bepaald stemmerspubliek blijkbaar populair zijn.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Zal hier dan ook een topic per uur volgegooid worden?quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:01 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb inmiddels wel echt zin in die lijst gekregen. En het goede nieuws is: dat is dus al over 6 dagen. Laten we daar vooral even bewust van zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ben ook benieuwd naar kerst in de Top 2000. Mariah Carey stond nog nooit zo vroeg op 1 (in NL en wereldwijd) en iedereen en z'n moeder luistert al volop naar kerstmuziek. Vorig jaar had je:
#1491 Do They Know It's Christmas? - Band Aid
#1284 Thank God It's Christmas - Queen
#1250 Fairytale of New York - The Pogues & Kirsty MacColl
#975 Christmas Lights - Coldplay
#793 All I Want For Christmas Is You – Mariah Carey
#665 Driving Home For Christmas – Chris Rea
#358 Last Christmas – Wham!
En ik zie het zo gebeuren dat dit allemaal stijgt (natuurlijk Fairytale of NY) en er wellicht iets bijkomt. Kanshebbers als: It's Beginning To Look A Lot Like Christmas, Underneath The Tree, Santa Tell Me, Rockin' Around The Christmas Tree, It's The Most Wonderful Time Of The Year, Wonderful Christmas Time. Vooral de ouwetjes als Andy Williams, Brenda Lee of Dean Martin doen het al jaren goed rond kerst.
Edit: Re-entry voor Slade na vorig jaar ook goed mogelijk dus
[ Bericht 3% gewijzigd door Cassa95 op 05-12-2023 11:18:54 ]Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ah, luister het hele jaar geen Radio 2 dus dit soort dingen gaan langs mij heen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:07 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Radio 2 heeft 90s weken gehad afgelopen jaren. Alles wat toen voor het eerst op de zender is gedraaid is of op gestemd kon worden is aan hun muziekbieb toegevoegd en dus op de keuzelijst beland. DJs als Frank, Bart of Ruud die door het jaar heen af en toe met slechte eurodance platen tussendoor komen, zorgen hier ook voor. Dit zijn dus totaal geen kanshebbers of nummers die mensen in vrije keuzes toevoegen, maar gewoon extra meuk.
Maar het helpt dus meer om het hele jaar jouw obscure nummers als verzoeknummers in te sturen in de hoop dat het een keer gedraaid wordt dan om er consequent op te stemmen als vrije keuze?![]()
Jep.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ah, luister het hele jaar geen Radio 2 dus dit soort dingen gaan langs mij heen.
Maar het helpt dus meer om het hele jaar jouw obscure nummers als verzoeknummers in te sturen in de hoop dat het een keer gedraaid wordt dan om er consequent op te stemmen als vrije keuze?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Breda Lee juist op 1 id vs boven carey!quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:11 schreef Cassa95 het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar kerst in de Top 2000. Mariah Carey stond nog nooit zo vroeg op 1 (in NL en wereldwijd) en iedereen en z'n moeder luistert al volop naar kerstmuziek. Vorig jaar had je:
En ik zie het zo gebeuren dat dit allemaal stijgt (natuurlijk Fairytale of NY) en er wellicht iets bijkomt. Kanshebbers als: It's Beginning To Look A Lot Like Christmas, Underneath The Tree, Santa Tell Me, Rockin' Around The Christmas Tree, It's The Most Wonderful Time Of The Year, Wonderful Christmas Time. Vooral de ouwetjes als Andy Williams, Brenda Lee of Dean Martin doen het al jaren goed rond kerst.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
De eerste dagen zijn we ongetwijfeld alleen met de lijstjesjagers.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal hier dan ook een topic per uur volgegooid worden?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Verwacht dit jaar wel m topic record. Vroeger begonnen met topics en meer nrsquote:Op dinsdag 5 december 2023 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal hier dan ook een topic per uur volgegooid worden?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Als dat verschrikkelijke nummer van Bianca Ryan er maar niet in komt.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:11 schreef Cassa95 het volgende:
En ik zie het zo gebeuren dat dit allemaal stijgt (natuurlijk Fairytale of NY) en er wellicht iets bijkomt. Kanshebbers als: It's Beginning To Look A Lot Like Christmas, Underneath The Tree, Santa Tell Me, Rockin' Around The Christmas Tree, It's The Most Wonderful Time Of The Year, Wonderful Christmas Time. Vooral de ouwetjes als Andy Williams, Brenda Lee of Dean Martin doen het al jaren goed rond kerst.![]()
Kreeg het briljante idee om naast themalijstjes ook maar eens gewoon een favorietenlijstje te doen. Wel alles uit de keuzelijst en hier en daar een beetje strategisch gekeken.
En dit is de laatste, beloofd.
Fleetwood Mac - Songbird
Green Day - Jesus Of Suburbia
Guru ft. Donald Byrd - Loungin'
Specials - Gangsters
Stevie Wonder - Living For The City
Undertones - Teenage Kicks
Peter Gabriel - In Your Eyes (Albumversie)
Big Star - Thirteen
The Beatles - Something
Spinvis - Kom Terug
Alice Cooper - Halo Of Flies
Pixies - Where Is My Mind
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Neil Young - Like A Hurricane (Albumversie)
Tom Waits - In The Neighborhood
Boudewijn de Groot - Testament
America - Ventura Highway
Kraftwerk - The Model
The Beach Boys - Good Vibrations
Lorde - Royals
David Bowie - Ziggy Stardust
De La Soul - Eye Know
Ben E. King - Stand By Me
The Band - The Weight
Chi Coltrane - Go Like Elijah
Heart - Crazy On You
Golden Earring - Mad Love's Comin'
John Lennon - Working Class HeroWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Als het lijstje maar klopt!quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Deze zin klopt volgens mij niet.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ja, dit keur ik goed.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kreeg het briljante idee om naast themalijstjes ook maar eens gewoon een favorietenlijstje te doen. Wel alles uit de keuzelijst en hier en daar een beetje strategisch gekeken.
En dit is de laatste, beloofd.
Fleetwood Mac - Songbird
Green Day - Jesus Of Suburbia
Guru ft. Donald Byrd - Loungin'
Specials - Gangsters
Stevie Wonder - Living For The City
Undertones - Teenage Kicks
Peter Gabriel - In Your Eyes (Albumversie)
Big Star - Thirteen
The Beatles - Something
Spinvis - Kom Terug
Pixies - Where Is My Mind
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Neil Young - Like A Hurricane (Albumversie)
Tom Waits - In The Neighborhood
Boudewijn de Groot - Testament
America - Ventura Highway
Kraftwerk - The Model
The Beach Boys - Good Vibrations
Lorde - Royals
David Bowie - Ziggy Stardust
De La Soul - Eye Know
Ben E. King - Stand By Me
The Band - The Weight
Chi Coltrane - Go Like Elijah
Heart - Crazy On You
Golden Earring - Mad Love's Comin'
John Lennon - Working Class Hero[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh wist niet dat Big Star in de keuzelijst stond. Maar weet wel dat Schollaardt die al eens gedraaid heeftSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Nietes!quote:
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik wil Slade en Mud terugquote:Op dinsdag 5 december 2023 11:11 schreef Cassa95 het volgende:
En ik zie het zo gebeuren dat dit allemaal stijgt (natuurlijk Fairytale of NY) en er wellicht iets bijkomt. Kanshebbers als: It's Beginning To Look A Lot Like Christmas, Underneath The Tree, Santa Tell Me, Rockin' Around The Christmas Tree, It's The Most Wonderful Time Of The Year, Wonderful Christmas Time. Vooral de ouwetjes als Andy Williams, Brenda Lee of Dean Martin doen het al jaren goed rond kerst.
Edit: Re-entry voor Slade na vorig jaar ook goed mogelijk dus
Mijn oude heer wijst me er net op dat The Thrill is Gone er dit jaar twee keer op staat. Dat zie ik net ook in de analyse van Cassa. Die gaat er dus aan dit jaar, door eigen toedoen van de redactie?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zijn dat twee verschillende versies, of gaan ze stemmen optellen?quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:20 schreef Tussle266 het volgende:
Mijn oude heer wijst me er net op dat The Thrill is Gone er dit jaar twee keer op staat. Dat zie ik net ook in de analyse van Cassa. Die gaat er dus aan dit jaar, door eigen toedoen van de redactie?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik zie net dat de tweede een versie is met Tracy Chapman. Lijkt mij niet echt een noodzakelijke toevoeging voor de lijst.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn dat twee verschillende versies, of gaan ze stemmen optellen?Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Ja, dat is wel lastig dan[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oei, dat zou wel een gemis zijn..
Edit: Op 15 maart dit jaar is 's ochtends de versie met Tracy Chapman gedraaid op Radio 2.
[ Bericht 60% gewijzigd door Cassa95 op 05-12-2023 12:40:16 ]Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Dan moeten we alleen nog even nagaan of er een flinke ochtendspits was op 15 maart en dan weten we wat voor invloed dit zal hebben.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
de crux is dus een plaat aanvragen bij radio 2 gedurende t jaar zodat ie in de keuzelijst komtHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Daar lijkt het nu wel op. Ik weet nog dat we (in ieder geval ik) hierom moesten lachen toen bleek dat King Kunta 1x 's nachts door One'sy gedraaid was in het jaar voor hij op de keuzelijst kwam. Nu komt ineens de aap uit de mouw dat het gewoon zo werkt.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
de crux is dus een plaat aanvragen bij radio 2 gedurende t jaar zodat ie in de keuzelijst komt
Maar ook weer niet helemaal, want zo'n Matt de Behanger stond wekenlang bovenaan de V15. Dus die is wel vaker dan 1x gedraaid en die is nog altijd nergens te vinden.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
same voor veel van Wies bijv. Die komen met elke single in de V15 maar hebben maar 2 keuzeplaten in de keuzelijstquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Daar lijkt het nu wel op. Ik weet nog dat we (in ieder geval ik) hierom moesten lachen toen bleek dat King Kunta 1x 's nachts door One'sy gedraaid was in het jaar voor hij op de keuzelijst kwam. Nu komt ineens de aap uit de mouw dat het gewoon zo werkt.
Maar ook weer niet helemaal, want zo'n Matt de Behanger stond wekenlang bovenaan de V15. Dus die is wel vaker dan 1x gedraaid en die is nog altijd nergens te vinden.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat zo'n plaat buiten zijn uitgavejaar moet worden gedraaid?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit is wel scherp. Dat zou wel kunnen. Ik weet niet hoe dat met die V15 platen zit, eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat zo'n plaat buiten zijn uitgavejaar moet worden gedraaid?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
De zondagavond van Leo Blokhuis wordt dan ook niet bijgehouden volgens de playlist, zie https://www.nporadio2.nl/gedraaid/26-11-2023?page=4 (en ook niet op de lastfm van NPO Radio 2)Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Hij doet dat zeker vanuit die kelder van hem, net als dat programma op 2 Extra op tv? Dat verklaart dan wel het nodige.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat was ook alweer de pagina op last fm waar je per artiest kon kijken wat er op Radio 2 is gedraaid?
https://www.last.fm/user/nporadio2/library/
Je moest iets achter library invullen toch?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
https://www.last.fm/user/nporadio2/library/music/Queenquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat was ook alweer de pagina op last fm waar je per artiest kon kijken wat er op Radio 2 is gedraaid?
Je moest iets achter library invullen toch?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
https://www.last.fm/user/(...)age=1&rangetype=yearquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je moest iets achter library invullen toch?![]()
Nou ja, niet zo redelijk doen hequote:Op dinsdag 5 december 2023 13:36 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik stem er dan weer niet op, dus dat is makkelijk praten
Nu realiseer ik me plots dat als een Dobbelsteen bij Jan-Willem en Jeroen een keertje goed was gevallen we Alestorm op de keuzelijst gehad hadden![]()
![]()
Dat is Placido Domingo. Inzake Luciano gaat het om Caruso, die kwam voorbij. Al staat hij ook met zijn boyband met Bono en The Edge op de keuzelijst.quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:36 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Perhaps Love, of een andere?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Passengers>Passenger.quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is Placido Domingo. Inzake Luciano gaat het om Caruso, die kwam voorbij. Al staat hij ook met zijn boyband met Bono en The Edge op de keuzelijst.Remember the jester that showed you tears
Oeps, mijn excuses, die haal ik altijd door elkaarquote:Op dinsdag 5 december 2023 15:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is Placido Domingo. Inzake Luciano gaat het om Caruso, die kwam voorbij. Al staat hij ook met zijn boyband met Bono en The Edge op de keuzelijst.![]()
![]()
Let it go johquote:Op dinsdag 5 december 2023 15:49 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Oeps, mijn excuses, die haal ik altijd door elkaarHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
De geit is weer gemolken, en ik sluit niet uit dat mijn hond die nog gekocht moet worden ook nog een voorkeurslijstje heeft.
The Prodigy - Out Of Space
The Script - The Man Who Can't Be Moved
Paolo Nutini - Iron Sky (Albumversie)
Robyn - Dancing On My Own
Arcade Fire - Everything Now
Snow Patrol - Run
Snow Patrol - Chasing Cars
Muse - Knights Of Cydonia (Albumversie)
Foo Fighters - The Pretender
Franz Ferdinand - Take Me Out
Kaiser Chiefs - I Predict A Riot
Florence + The Machine - Dog Days Are Over
De Staat - Witch Doctor
Duncan Laurence - Arcade
Pearl Jam - Black
Queen - Innuendo
Coldplay - The Scientist (Albumversie)
Radiohead - Creep
Rammstein - Du Hast
Volbeat - Sad Man's Tongue
Bastille - Pompeii
Imagine Dragons - Natural
Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'
Editors - Munich
Green Day - Basket Case
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Son Mieux - Multicolor
Nothing But Thieves - Amsterdam
Linkin Park - In The End
P!nk - So What
Valensia - Gaia
My Chemical Romance- Welcome To The Black Parade
Guano Apes - Open Your EyesOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Kan wel even helpen tijdens het schrijven van mijn scriptiequote:Op dinsdag 5 december 2023 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal hier dan ook een topic per uur volgegooid worden?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik vind eigenlijk dat Welcome to the Black Parade ook gewoon op Oudjaarsdag thuis hoort, dus ik heb mijn bijdrage geleverd![]()
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zeit was nieuw op de keuzelijst, hè? Die kunnen we volgens mij ook wel opschrijven als ik het zo zie. Ik krijg hier wel een beetje een Schemer-gevoel bij. Nu is het punt wel duidelijk, zeg maar.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wie of wat is zeit?quote:Op dinsdag 5 december 2023 17:23 schreef Tussle266 het volgende:
Zeit was nieuw op de keuzelijst, hè? Die kunnen we volgens mij ook wel opschrijven als ik het zo zie. Ik krijg hier wel een beetje een Schemer-gevoel bij. Nu is het punt wel duidelijk, zeg maar.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Kwam vorig jaar binnen op 1688. Die zal wel flink stijgen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 17:23 schreef Tussle266 het volgende:
Zeit was nieuw op de keuzelijst, hè? Die kunnen we volgens mij ook wel opschrijven als ik het zo zie. Ik krijg hier wel een beetje een Schemer-gevoel bij. Nu is het punt wel duidelijk, zeg maar.Remember the jester that showed you tears
Ach ja, dat was ik even vergeten. Dan issie al opgeschreven, dus.quote:Op dinsdag 5 december 2023 17:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Kwam vorig jaar binnen op 1688. Die zal wel flink stijgen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja, alles van Rammstein moet op oudjaarsnacht he?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lets havva na party!quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is Placido Domingo. Inzake Luciano gaat het om Caruso, die kwam voorbij. Al staat hij ook met zijn boyband met Bono en The Edge op de keuzelijst.
Bookings: dj.dp@italian.stallion.it![]()
In dit topic posten totdat je vingers bont en blauw zijnquote:Op dinsdag 5 december 2023 19:11 schreef aloa het volgende:
Ik ben klaar voor de top2000![]()
Sowieso december
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Sowiesoquote:Op dinsdag 5 december 2023 19:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In dit topic posten totdat je vingers bont en blauw zijn![]()
![]()
The Beatles - A Day in the Life
The Police - Every Little Thing She Does is Magic
Blondie - Heart of Glass
Het Goede Doel - Geboren voor het geluk
Donna Summer - I Feel Love
Dan Hartman - Relight My Fire
Nirvana - Come as You are
Rage Against The Machine - Killing in the Name
The Kings - Lola (live)Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Redelijk orthodox lijstje denk ik, had dit jaar wat minder behoefte aan herrie en des te meer aan de lieve liedjes en de klassiekers
Mijn steentje ook bijgedragen aan de Denny Laine DAB.
The Doobie Brothers - Long Train Runnin'
Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
Novastar - Wrong
The Monkees - Daydream Believer
Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Madonna - Into The Groove
The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl
Elvis Costello - I Want You
The Black Keys - Little Black Submarines
Katie Melua - Nine Million Bicycles
My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade
Roy Orbison - In Dreams
The Righteous Brothers - Unchained Melody
The Who - Pinball Wizard
Paul McCartney & Wings - Mull Of Kintyre
Earth, Wind & Fire - Let's Groove
Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version Live at Abbey Road)
Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
Chris Isaak - Wicked Game
Art Garfunkel - Bright Eyes
Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Spinvis - Bagagedrager
Steve Miller Band - Fly Like An Eagle
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Pulp - Common People
The Cranberries - Linger
The Sweet - Fox On The Run
Crowded House - Four Seasons In One Day
The Cult - She Sells Sanctuary
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
The Prodigy - Breathe
Fleetwood Mac - Albatross
Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High
The Beatles - YesterdayOp vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic![]()
Nena - Nur getraumtquote:Op dinsdag 5 december 2023 18:58 schreef aloa het volgende:
Mijn lijst voor dit jaar. Ik was er ook wel klaar mee![]()
Een grote puzzel was het...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
De dodenbonus voor chandler lijkt op t eerste gezicht mee te vallenHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Pff keuzestressssss....
Staan zoveel goede nummers in de 1800+ regio alleen al .....![]()
Zo ik meld me ook weer eens in dit topic na een jaar.
Mijn lijstje is inmiddels ingestuurd. Dit jaar zijn het deze artiesten en bands geworden. Bedankjes van de desbetreffende bands en artiesten mogen via PB.
Stereophonics - Maybe Tomorrow
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
London Grammer - Strong
the Prodigy - Breathe
Janis Joplin - Me and Bobby McGee
Audioslave - Like a Stone
Soundgarden - Black Hole Sun
Chris Isaak - Wicked Games
Muse - Knights of Cydonia
Fleetwood Mac - The Chain
Underworld - Born Slippy
George Michael - Cowboys and Angels
Aretha Franklin - I Say a Little Prayer
Smashing Pumpkins - 1979
David Bowie - The Man Who Sold the World
RadioHead - No Surprises
Dolly Parton - Jolene
Bob Dylan - Hurricane
Deftones - Change
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Paul Weller - Wild Wood
Guano Apes - Lords of the Boards
Alanis Morissette - Uninvited
Lynyrd Skynyrd - Free Bird
J.J. Cale - Cocaine
Sammy Davis Jr. - Mr. Bojangles
Tim Hardin - How can we Hang on to a Dream
Prince - Sing ‘O’ The Times
Sinéad O’connor - Troy
Eminem - My Name Is
Nirvana - Lithium
Snoop Doggy Dogg - Gin and Juice
Jimi Hendrix - Voodoo Child
Dire Straits - Telegraph Road![]()
Welk nummer zou dat dan moeten zijn, "I'll be there for you"?quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
De dodenbonus voor chandler lijkt op t eerste gezicht mee te vallenYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Jep die maakt bij q, veronica, radio 10 en mnm iig sprongenquote:Op dinsdag 5 december 2023 20:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Welk nummer zou dat dan moeten zijn, "I'll be there for you"?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Het lijkt er ook op dat we Ten Years After kwijt gaan raken. Dat zat er natuurlijk wel in gezien de valversnelling, maar ik vind het wel echt heel jammer. Heb daar goede Top2000-herinneringen aan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Niks tegen de serie Friends en heel triest dat die gozer is overleden, maar dat nummer is wel heel erg matig. Dus hopelijk valt het mee met de indirecte dodenbonus.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Jep die maakt bij q, veronica, radio 10 en mnm iig sprongen![]()
Evenstar
![]()
Zie dat Fire van Floor ook in keuzelijst staat. Die komt er vast ook wel in met hordes fans van haar.![]()
Mijn lijstje:
Bill Withers - Harlem
Bootsy Collins - I'd Rather Be With You
Cake - The Distance
Curtis Mayfield - Move On Up
Curtis Mayfield - Pusherman
Curtis Mayfield - Superfly
Deee Lite - Groove Is In The Heart
Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn Theme
Fischerspooner - Emerge
Funkadelic - Not Just Knee Deep (part 1)
Funkadelic - One Nation Under A Groove
George Clinton - Atomic Dog
Gil Scott Heron - I Think I'll Call It Morning
Gil Scott Heron - The Bottle
Gil Scott Heron -The Revolution Will Not Be Televised
Goldfrapp - Train
Herbie Hancock - Cantaloupe Island
Herbie Hancock -Rockit
James Blake - Limit to your love
Jamiroquai - Canned Heat
Jaydee - Plastic Dreams
Kool & The Gang - Get Down On It
OutKast - The Way You Move
Parliament - Flash light
Parliament - Give Up The Funk (Tear The Roof Off The Sucker)
Sly & The Family Stone - Family Affair
Sly & The Family Stone - Stand
Sly & The Family Stone - Thank You (Fallettinme Be Mice Elf Agin)
Snoop Doggy Dogg - Gin And Juice
Stevie Wonder - As
Stevie Wonder - Higher Ground
Stevie Wonder - Superstition
The Prodigy - No Good (Start The Dance)
Zapp -More Bounce To The Ounce![]()
Vorig jaar ook Topsong geweest op 2, dan wil het meestal wel.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:37 schreef Evenstar het volgende:
Zie dat Fire van Floor ook in keuzelijst staat. Die komt er vast ook wel in met hordes fans van haar.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Lekker veel soul/funk!quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:48 schreef kipknots het volgende:
Mijn lijstje:
Bill Withers - Harlem
Cake - The Distance
Fischerspooner - Emerge
Goldfrapp - Train
Herbie Hancock -Rockit
Jamiroquai - Canned Heat
Jaydee - Plastic Dreams
Parliament - Flash light
Stevie Wonder - As
Zapp -More Bounce To The OunceYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Meh. Meer van t zelfdequote:Op dinsdag 5 december 2023 20:37 schreef Evenstar het volgende:
Zie dat Fire van Floor ook in keuzelijst staat. Die komt er vast ook wel in met hordes fans van haar.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja, zwaar ondergewaardeerd in de top 2000 dus ik push maar wat goede platen die ik in de keuze lijst tegen kom. Ooit moet er toch eens een P-Funk of Gil Scott Heron plaat in komen.quote:![]()
Ik bewonder je optimisme. Hou dit vastquote:Op dinsdag 5 december 2023 20:59 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ja, zwaar ondergewaardeerd in de top 2000 dus ik push maar wat goede platen die ik in de keuze lijst tegen kom. Ooit moet er toch eens een P-Funk of Gil Scott Heron plaat in komen.My friends all drive horses![]()
Evenstar
![]()
Ik vind haar solowerk ook niks hoor, dus stem er niet op, maar gun het haar wel. Meer dan vele andere artiesten/meuk wat er in komtquote:![]()
![]()
Mooi lijstje!quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:48 schreef kipknots het volgende:
Mijn lijstje:
Bill Withers - Harlem
Cake - The Distance
Fischerspooner - Emerge
Goldfrapp - Train
Herbie Hancock -Rockit
Jamiroquai - Canned Heat
Jaydee - Plastic Dreams
Parliament - Flash light
Stevie Wonder - As
Zapp -More Bounce To The Ounce![]()
![]()
Vorig jaar nog op Gil Scott Heron (the bottle) gestemd, helaas zonder succes.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:59 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ja, zwaar ondergewaardeerd in de top 2000 dus ik push maar wat goede platen die ik in de keuze lijst tegen kom. Ooit moet er toch eens een P-Funk of Gil Scott Heron plaat in komen.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Evenstar
![]()
Deep Purple - Child In Time (Albumversie)
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Pts. 1-5)
Nightwish - Ghost Love Score (Live@Wacken 2013)
Led Zeppelin - Kashmir
War On Drugs - Under The Pressure (Albumversie)
Iron Butterfly - In A Gadda Da Vida (Albumversie)
The Doors - Roadhouse Blues
Dave Brubeck Quartet - Take Five
Stevie Ray Vaughan - Pride And Joy
Therapy? - Diane
Nick Cave & Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow
Damien Rice - 9 Crimes
Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie)
Underworld - Born Slippy
Floor Jansen & Henk Poort - Phantom Of The Opera
Amy Winehouse - Back To Black
The Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want (Albumversie)
My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade
Faith No More - Epic
Florence + The Machine - Dog Days Are Over
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Summertime
AC/DC - It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock 'N Roll)
Whitesnake - Is This Love
Van Halen - Panama
Wolfmother - Woman
Rammstein - Zeit
The Gathering - Strange Machines (Albumversie)
Ozzy Osbourne - No More Tears
The Black Keys - Little Black Submarines
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Fleetwood Mac - Dreams
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (Albumversie)
Zoals altijd heeft de kat ook weer gestemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ghost gaat er natuurlijk nooit inkomen, maar als mijn Spotify nummer 1 artiest (en nummer) moest ik wel. Electric Callboy was dit jaar op nummer twee, maar ook die maken natuurlijk geen kans... en Babymetal geef ik ook weinig kans
![]()
![]()
Als onze puntenteller nog komt heb ik wel een paar vragen die ik graag bevestigd wil zien, dus @bakkiestro kom er eens in.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Voornamelijk omdat dat er eentje is die je nergens anders hoort. Maar gelukkig is er dit jaar de Extra 500quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:24 schreef Tussle266 het volgende:
Het lijkt er ook op dat we Ten Years After kwijt gaan raken. Dat zat er natuurlijk wel in gezien de valversnelling, maar ik vind het wel echt heel jammer. Heb daar goede Top2000-herinneringen aan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Fire van Floor vind ik niet direct meer van hetzelfde overigens[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Er lijkt wel wat actie rondom Fight the Power te zijn, zoals al door één van jullie voorspeld kan ik me herinneren. Is wel wat laat, op woensdagochtend, maar wie weet is het genoeg voor de KKD-lijst.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Er is natuurlijk die docu geweest, en mensen zien het wellicht als een soort politiek statement. Er werd ook al ergens opgeroepen om het door mij gevreesde Mag ik dan bij jou inderdaad hoger in de lijst te stemmenquote:Op woensdag 6 december 2023 08:12 schreef Tussle266 het volgende:
Er lijkt wel wat actie rondom Fight the Power te zijn, zoals al door één van jullie voorspeld kan ik me herinneren. Is wel wat laat, op woensdagochtend, maar wie weet is het genoeg voor de KKD-lijst.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Fight the Power en Mag ik dan bij jou zijn dan ook vrij inwisselbare nummersWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
De kerst-UI's mogen ook weer uit de kast!|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Kunnen we de ene dan niet op de plek van de andere zetten voortaan?quote:Op woensdag 6 december 2023 09:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fight the Power en Mag ik dan bij jou zijn dan ook vrij inwisselbare nummersAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Evenstar
![]()
Done!quote:Op woensdag 6 december 2023 09:55 schreef Dagoduck het volgende:
De kerst-UI's mogen ook weer uit de kast!![]()
Ik heb mijn best gedaan.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:24 schreef Tussle266 het volgende:
Het lijkt er ook op dat we Ten Years After kwijt gaan raken. Dat zat er natuurlijk wel in gezien de valversnelling, maar ik vind het wel echt heel jammer. Heb daar goede Top2000-herinneringen aan.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Het zou een hoop schelen als ze eens de Woodstock-versie zouden inzetten. Gaat 'ie gelijk richting bovenste helft.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Zo heb je het een paar dagen terug over the Moody Blues en zo lees je dat de eerste zanger is overleden.
De fanclubs worden wakker, ongeveer zoals dat ieder jaar gaat. We kunnen de klok in ieder geval gelijk zetten op de gong.
Overigens: tussen Vera Danny en die lui van dat hotel kan het nog weleens spannend worden voor plek 2. Nu hebben die liveopnames van de afscheidstournee het ook in Nederland behoorlijk goed gedaan op het filmpjeskanaal van de firma Google, dus dat zou weleens het verschil kunnen maken bij de jeugdige stemmer.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Big in Japan eindelijk op 1?quote:Op woensdag 6 december 2023 10:35 schreef Tussle266 het volgende:
We kunnen de klok in ieder geval gelijk zetten op de gong.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
100%.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Big in Japan eindelijk op 1?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
De Jeugd van Tegenwoordig hadden ook een best oke jaar, zullen die nog een 3e notering krijgen of zal het bij stijging blijven?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Die vind ik wel oprecht toffer dan Bohemian Rhapsody.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Big in Japan eindelijk op 1?![]()
Rip Penny Lainequote:Op woensdag 6 december 2023 10:26 schreef Dagoduck het volgende:
Zo heb je het een paar dagen terug over the Moody Blues en zo lees je dat de eerste zanger is overleden.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
quote:Ja leuk.quote:|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik zet mijn stemmen liever strategisch in op echte kanshebbers.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:42 schreef DJ11 het volgende:
Stemmen op True Faith van New Order kan nog steeds
Goede plaat, maar helaas gaat deze het nooit redden in smakelozië.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Stemmenteller, oh stemmenteller, kom toch eens tevoorschijn zodat we wat observaties aan de harde cijfers kunnen toetsen.
Voorheen hadden we toch ook iemand die in een FB-groep stemmen telde?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dit jaar alleen liedjes niet in het Engels of Nederlands![]()
Laura Pausini - La Solitudine
Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur
Umberto Tozzi & Raf - Gente Di Mare
Eros Ramazzotti - Musica E (Albumversie)
Andrea Bocelli & Giorgia - Vivo Per Lei
Matia Bazar - Ti Sento
Ricchi e Poveri - Sarà perché ti amo
Herbert Grönemeyer - Der Weg
Peter Fox - Haus Am See
Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde
Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
Alizee - Moi Lolita
Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
Michel Fugain - Une Belle Histoire
Rammstein - Du Hast
Julio Iglesias - Quiero
Mecano - Hijo De La Luna
Mocedades - Eres tu![]()
Die heeft hier elke dag gepost tot noch toequote:Op woensdag 6 december 2023 11:18 schreef Tussle266 het volgende:
Stemmenteller, oh stemmenteller, kom toch eens tevoorschijn zodat we wat observaties aan de harde cijfers kunnen toetsen.
Voorheen hadden we toch ook iemand die in een FB-groep stemmen telde?
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Dat is één en dezelfde persoon. Daar deelt hij ook zijn volledige txt met alles wat hij tegen is gekomen en op heeft geteld.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:18 schreef Tussle266 het volgende:
Voorheen hadden we toch ook iemand die in een FB-groep stemmen telde?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
quote:Op woensdag 6 december 2023 11:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die heeft hier elke dag gepost tot noch toeOh wauw, ja weet ik veel. Maar kunnen jullie in die groep de huidige stand zien dan? Ik heb geen profieltjes dus ik ben vleugellam.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:20 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dat is één en dezelfde persoon. Daar deelt hij ook zijn volledige txt met alles wat hij tegen is gekomen en op heeft geteld.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Het valt ook nog wel wat tegen met de keuzelijst toevoegingen. Sinds het weekend is alleen Porcupine Tree er nog bij gekomen. Vorig jaar hadden we rond deze tijd in ieder geval If I Can Dream en de Zwarte Parade/Emohemian Rhapsody die werden toegevoegd.Remember the jester that showed you tears
Parade was een jaar eerder. Elvis was de enige vorig jaar. Dit jaar hebben we er al 8.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Het valt ook nog wel wat tegen met de keuzelijst toevoegingen. Sinds het weekend is alleen Porcupine Tree er nog bij gekomen. Vorig jaar hadden we rond deze tijd in ieder geval If I Can Dream en de Zwarte Parade/Emohemian Rhapsody die werden toegevoegd.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zit er niet in, maar zag maandag nog n tussenstand voorbijkomen in dit topic. Weet ff de usernaam niet meer maar hij of zij leest meequote:Op woensdag 6 december 2023 11:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Oh wauw, ja weet ik veel. Maar kunnen jullie in die groep de huidige stand zien dan? Ik heb geen profieltjes dus ik ben vleugellam.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Vrouw kiest Suzan & Freek in de Top2000 Shuffle. Overheid doet niets.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ohja die eerste werd 2 jaar geleden opeens toegevoegd en kwam dan alsnog niet binnen. Vreemd effect wel.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Parade was een jaar eerder. Elvis was de enige vorig jaar. Dit jaar hebben we er al 8.Remember the jester that showed you tears
Als vijfde keuze mag ik hopen?quote:Op woensdag 6 december 2023 11:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vrouw kiest Suzan & Freek in de Top2000 Shuffle. Overheid doet niets.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
2equote:Op woensdag 6 december 2023 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als vijfde keuze mag ik hopen?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Omdat ik dit jaar nog een dagje moet werken tijdens de top2000, ook maar een lijstje voor op het werk, geen thema, gewoon de lijst scrollen (plus af en toe iets gelijksoortigs toegevoegd op gevoel) en wanneer ik een goed nummer tegenkwam toegevoegd
Talk Talk - Tomorrow Started (1984)
Gorki - Mia (1992)
Deacon Blue - Your Town (1992)
Eagles - Take It Easy (1972)
Iron Maiden - Wasted Years (1986)
The Church - Under The Milky Way (1988)
The Cure - Lovesong (1989)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
Stevie Nicks - Edge Of Seventeen (1982)
Yes - Owner Of A Lonely Heart (1983)
America - Ventura Highway (1972)
Depeche Mode - World In My Eyes (1990)
Cock Robin - The Promise You Made (1986)
Mr. Mister - Broken Wings (1986)
Killing Joke - Love Like Blood (1985)
Tears For Fears - Pale Shelter (1983)
Police - King Of Pain (1983)
Big Star - Thirteen (1972)
Prefab Sprout - Bonny (1985)
New Order - True Faith (1987)
The Kinks - You Really Got Me (1964)
Journey - Don't Stop Believin' (1981)
Suzanne Vega - Left Of Centre (1986)
Cracker - Low (1993)
Jayhawks - Take Me With You (When You Go) (1992)
Gossip - Heavy Cross (2009)
Dusty Springfield - Just A Little Lovin' (1969)
Big Country - In A Big Country (1983)
Duncan Browne - The Wild Places (1979)
James Taylor - Fire And Rain (1970)
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream (1967)
The Human League - The Lebanon (1984)
A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away) (1982)
The Pogues - Dirty Old Town (1985)
The Babys - Everytime I Think Of You (1979)Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
We hebben een demissionair kabinet, dan krijg je dat.quote:
Het is in ieder geval de 2e keuze, niet de 1e...![]()
Oef. Ach ik zit al weer een hele tijd in de top 4000 op kantoor hier. Dat blijft toch ook maar een bijzondere verzameling van nummers.quote:Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Geen update daar, hij lijkt het dit jaar in beiden te sturen. Hij deed dat voorgaande jaren ook niet elke dag.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Oh wauw, ja weet ik veel. Maar kunnen jullie in die groep de huidige stand zien dan? Ik heb geen profieltjes dus ik ben vleugellam.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Evenstar
![]()
Die extra 500 gooit wel roet in mijn planning zeg ...
Normaal was het
11-17 Musikhjälpen (Serious Request Zweden)
17-24 Serious Request Nederland
24-31 Top 2000
Nu moet ik Musikhjälpen en Top 2001-2500 tegelijk volgen.
... en ook nog eens verhuizen tussendoor!![]()
Ik mis Voilaquote:Op woensdag 6 december 2023 11:19 schreef Arth_NL het volgende:
Dit jaar alleen liedjes niet in het Engels of Nederlands![]()
Laura Pausini - La Solitudine
Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur
Umberto Tozzi & Raf - Gente Di Mare
Eros Ramazzotti - Musica E (Albumversie)
Andrea Bocelli & Giorgia - Vivo Per Lei
Matia Bazar - Ti Sento
Ricchi e Poveri - Sarà perché ti amo
Herbert Grönemeyer - Der Weg
Peter Fox - Haus Am See
Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde
Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
Alizee - Moi Lolita
Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
Michel Fugain - Une Belle Histoire
Rammstein - Du Hast
Julio Iglesias - Quiero
Mecano - Hijo De La Luna
Mocedades - Eres tu
En TwarresWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Och, de onbezorgde tijden toen Twarres nog beter scoorde dan joost en de pollewop.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Twarres is wel de enige Friestalige Top 2000-plaat die ik een beetje kan hebben.quote:
Wat mij betreft houden we het gewoon op max 12 platen met een beetje dialect:
- Twarres mag het dan doen voor Friesland
- Ede Staal
- Rowwen Heze mag er 1x in, meer niet
- Guus alleen nog maar met Brabant
- Blof enkel met Zoutelande en Racoon in het Nederlands ook VERBOTEN
- Skik met 1 nummertje
- Normaal weer alleen met Oerend Hard, meer niet
- Flevoland zinken we af en vooruit, dan mag Deurdonderen er ook nog wel bij
- Noord-Holland is enkel Amsterdam, Drukwerk of 1x Hazes, ze mogen kiezen in de hoofdstad
- Oh oh Den Haag mag ook nog wel voor Zuid-Holland
- Wat ik met Overrijssel aan moet.. doe maar Finkers met Duet ofzo, maar dat is me eigenlijk ook een draak
- En hieruit blijkt, Utrecht heeft geen identiteit. Desalniettemin staat Kensington er al veel te veel in, dus die krijgen geen eigen dialectplaat.
Ik vind dat iedereen deze motie moet steunen
quote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
- En hieruit blijkt, Utrecht heeft geen identiteit. Desalniettemin staat Kensington er al veel te veel in, dus die krijgen geen eigen dialectplaat.
Ik vind dat iedereen deze motie moet steunenWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Omgekeerde vlaggen op de Oude Maasweg als je dit roept hoor. Nu maakt dat niet veel uit, want als je groen-wit-groen omdraait gebeurt er niet veel, maar toch.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh oh Den Haag mag ook nog wel voor Zuid-HollandAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Die moeten ze dan maar naar Utrecht verplaatsen, Tineke Schouten kan ik namelijk écht niet aan.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:05 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Omgekeerde vlaggen op de Oude Maasweg als je dit roept hoor. Nu maakt dat niet veel uit, want als je groen-wit-groen omdraait gebeurt er niet veel, maar toch.
Qua Top 2000-noteringen zou ik overigens Henk en Henk het meest met Utrecht associeren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik kan nog steeds niet al te veel luisteren maar 17 24 is hier altijd snobtijdquote:Op woensdag 6 december 2023 11:52 schreef Evenstar het volgende:
Die extra 500 gooit wel roet in mijn planning zeg ...
Normaal was het
11-17 Musikhjälpen (Serious Request Zweden)
17-24 Serious Request Nederland
24-31 Top 2000
Nu moet ik Musikhjälpen en Top 2001-2500 tegelijk volgen.
... en ook nog eens verhuizen tussendoor!Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Henk Westbroek naast je op t terras is ook geen feestquote:Op woensdag 6 december 2023 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die moeten ze dan maar naar Utrecht verplaatsen, Tineke Schouten kan ik namelijk écht niet aan.
Qua Top 2000-noteringen zou ik overigens Henk en Henk het meest met Utrecht associeren.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Zolang ie het beperkt tot zingen kan ik Henkie wel hebben.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Henk Westbroek naast je op t terras is ook geen feest[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Test. Heb ook maar eens een kerst UI gemaakt
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Nothing says holiday season like Gijs Staverman, dus ik laat het hierbijWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Test geslaagd.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:19 schreef MTheBassman het volgende:
Test. Heb ook maar eens een kerst UI gemaaktAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
U2, is dat beter dan Suus en Freak?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tja..als het dan gaat om pakweg The Fly of One Tree Hill zou ik zeggen van wel. Maar die zijn niet (meer) in de Top 2000 te vinden.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
U2, is dat beter dan Suus en Freak?Remember the jester that showed you tears
Het was de op 1 na hoogste volgens mij. Gelukkig opgevolgd door een nummertje waarbij de volgende keer dat ik hem hoor vermoedelijk de chamapgne wordt ingeschonkenquote:Op woensdag 6 december 2023 12:49 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Tja..als het dan gaat om pakweg The Fly of One Tree Hill zou ik zeggen van wel. Maar die zijn niet (meer) in de Top 2000 te vinden.Ze zouden moeten verbieden die plaat in december te draaien verder.
BohRhapageddonquote:Op woensdag 6 december 2023 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was de op 1 na hoogste volgens mij. Gelukkig opgevolgd door een nummertje waarbij de volgende keer dat ik hem hoor vermoedelijk de chamapgne wordt ingeschonkenZe zouden moeten verbieden die plaat in december te draaien verder.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik hoor liever Wham ja.quote:Ik heb me ook alweer geergerd aan Bianca Ryan vandaag.
Bianca Ryan is leuk joh. Heerlijke over de top kerstmiskitschquote:Op woensdag 6 december 2023 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hoor liever Wham ja.Ik heb me ook alweer geergerd aan Bianca Ryan vandaag.
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Daar krijg ik echt enorme vlekken vanquote:Op woensdag 6 december 2023 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hoor liever Wham ja.Ik heb me ook alweer geergerd aan Bianca Ryan vandaag.
![]()
Mijn vader heeft zijn lijstje ook al ingediend. Mijn moeder niet, want "ze draaien toch geen liedjes die ik mooi vind".
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Jouw moeder is geen Slayer-fan?quote:Op woensdag 6 december 2023 13:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn vader heeft zijn lijstje ook al ingediend. Mijn moeder niet, want "ze draaien toch geen liedjes die ik mooi vind".All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nee.quote:Op woensdag 6 december 2023 13:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Jouw moeder is geen Slayer-fan?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Utrecht met een klassieker van Tineke Schouten, Lenie uit de Takkestraatquote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Twarres is wel de enige Friestalige Top 2000-plaat die ik een beetje kan hebben.
- Ede Staal
- Skik met 1 nummertje
- Noord-Holland is enkel Amsterdam, Drukwerk of 1x Hazes, ze mogen kiezen in de hoofdstad
- Wat ik met Overrijssel aan moet.. doe maar Finkers met Duet ofzo, maar dat is me eigenlijk ook een draak
Ik vind dat iedereen deze motie moet steunenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Oh je was me voorquote:
Dit kan echt niet.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vrouw kiest Suzan & Freek in de Top2000 Shuffle. Overheid doet niets.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Utreg heeft genoeg identiteit. Tineke Schouten is al genoemd, maar ook deze mag niet ontbrekenquote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Twarres is wel de enige Friestalige Top 2000-plaat die ik een beetje kan hebben.
- Ede Staal
- Skik met 1 nummertje
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Mogen we Klein Orkest niet kiezen voor Zuid-Holland? Please.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
- Ede Staal
- Skik met 1 nummertje
Ik vind dat iedereen deze motie moet steunen![]()
Blof, Brabant, Hazes bijv vallen sowieso niet onder dialect. Maar dan zou Klorkestein er wel meer onder vallen dan Klein Orkest (wat natuurlijk hetzelfde is)Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Spoilermieke leek zich daar toch te verspreken over Bloodbuzz. Maar ik zal het wel verkeerd verstaan hebben. Al is het wel zo dat er nu nog 49 uur te stemmen is, dus er zijn denk ik wel al 1500 platen zeker van een plekje nu, waar ik die wel bij reken. Alleen de definitieve positie nog. Waarna ze natuurlijk sommige nog even 5 tot 20 plekjes moeten schuiven voor dat tempo van 12 plaatjes per uur minus de uren van Echoes en Bassie & Adriaan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zullen we Oldfield gewoon aan The Exorcist toeschrijven en voortaan dit als Die clown & die acrobaat beschouwen? Dank u. #erzijngrenzen #allememaggies
Wat zei ze?quote:Op woensdag 6 december 2023 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
Spoilermieke leek zich daar toch te verspreken over Bloodbuzz. Maar ik zal het wel verkeerd verstaan hebben. Al is het wel zo dat er nu nog 49 uur te stemmen is, dus er zijn denk ik wel al 1500 platen zeker van een plekje nu, waar ik die wel bij reken. Alleen de definitieve positie nog. Waarna ze natuurlijk sommige nog even 5 tot 20 plekjes moeten schuiven voor dat tempo van 12 plaatjes per uur minus de uren van Echoes en Bassie & Adriaan.
Ik heb niet echt het idee dat ze nog schuiven tegenwoordig. Zo consequent 12 per uur is het ook niet![]()
Zo ook maar eens mijn lijstje in gaan vullen, vorig jaar was ik te laat
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Grotendeels eens met deze motie. Bökkers zou je nog kunnen noemen voor Overijssel, maar echt blij word ik daar als Overijsselaar bepaald niet van. Als het dan toch moet, doe dan Kold Bloed maar, dat is tenminste geen overbodige cover.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
- Ede Staal
- Skik met 1 nummertje
Oh, en Friesland mag er eigenlijk wel 2, want In Nije Dei is wel heel tof stiekem.![]()
Nog wel even Tom Petty er in stoppen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Hoe is 'DAB' als afkorting voor 'dodenbonus' eigenlijk ontstaan? Volgens mij zit er geen A in dat woordquote:Op woensdag 6 december 2023 12:56 schreef Tussle266 het volgende:
Een DAB-grap. https://speld.nl/2023/12/(...)dag-om-dood-te-gaan/![]()
![]()
Let it go hoort er eigenlijk ook gewoon in he... vanwege het epische kitschgehalte
Evenstar
![]()
Dode Artiest Bonusquote:Op woensdag 6 december 2023 14:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoe is 'DAB' als afkorting voor 'dodenbonus' eigenlijk ontstaan? Volgens mij zit er geen A in dat woord![]()
Ik vermoed dat ik die ooit heb gemunt (in alle m'n oneerbiedigheid) in een vd eerste v500s op orinocoradio. Moet 2010 of 2012 zijn geweest. Ik deed naast presentatie ook de statistieken en elk jaar bleken de doden flink vooruit te zijn gegaan. Dus zo is Dode Artiesten Bonus ontstaan die ik jaarlijks uitreikte. Dat is overgewaaid naar musicmeter waar ook veel orinocoluisteraars zitten en zo ook fok.quote:Op woensdag 6 december 2023 14:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoe is 'DAB' als afkorting voor 'dodenbonus' eigenlijk ontstaan? Volgens mij zit er geen A in dat woordHet beste adres voor al uw primeurs!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: