quote:A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - We Used To Wait
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
Big Star - Thirteen
Billie Eilish - Everything I Wanted
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Carole King - You've Got A Friend
David Bowie - Life On Mars
Elbow - New York Morning
Elbow - The Seldom Seen Kid
Gorki - Mia
Johan - Tumble And Fall
Joni Mitchell - A Case Of You
Nick Drake - Northern Sky
Phoenix - Too Young
R.E.M. - Find The River
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Rodriguez - Sugar Man
Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Spinvis - Kom Terug
Talk Talk - Life's What You Make It
Talking Heads - Burning Down The House
Talking Heads - Psycho Killer
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
The Beatles - Get Back
The Beatles - In My Life
The Beatles - Something
The Clash - Train In Vain
The Killers - Mr. Brightside
The Kinks - Sunny Afternoon
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - I Need My Girl
Vampire Weekend - A-Punk
Zombies - Time Of The Season
Het nieuws van Sixto's overlijden werd op die dag al vrij snel overschaduwd door het nieuws van het overlijden van Robbie Robertson. Kan een aanleiding zijn voor een wat luwe overlijdensbonus.quote:Op maandag 4 december 2023 16:30 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is voor het eerst dat ik Rodriguez zie. Was alweer helemaal vergeten dat die man er niet meer is. Die gaat het zeker niet halen?
Dat is vast ook de reden dat ik het alweer vergeten was. Dat zal vast voor meer gelden inderdaad.quote:Op maandag 4 december 2023 16:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Het nieuws van Sixto's overlijden werd op die dag al vrij snel overschaduwd door het nieuws van het overlijden van Robbie Robertson. Kan een aanleiding zijn voor een wat luwe overlijdensbonus.
Voor Robertson verwacht ik helaas ook geen al te grote bonusquote:Op maandag 4 december 2023 16:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Het nieuws van Sixto's overlijden werd op die dag al vrij snel overschaduwd door het nieuws van het overlijden van Robbie Robertson. Kan een aanleiding zijn voor een wat luwe overlijdensbonus.
Kende die Goede Doel-plaat nog niet, goed nummer!quote:Op maandag 4 december 2023 16:16 schreef Rostrup het volgende:
Disconummers die er sowieso (hoger) in horen:
Nederlandstalige nummers die er sowieso (hoger) in horen:
Gewoon Nights in White Satin 1 plekje hoger dan Whiter Shade of Pale.quote:Op maandag 4 december 2023 16:15 schreef Dagoduck het volgende:
Van mij mogen ze A Whiter Shade of Pale en Nights in White Satin qua plek wel omwisselen.
The Band zal ergens overdag op 29 december wel halen.quote:Op maandag 4 december 2023 17:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Voor Robertson verwacht ik helaas ook geen al te grote bonus
Hij zei dat ie het niet meer ging doen, toch?quote:Op maandag 4 december 2023 17:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Benieuwd of ie vanavond langskomt
Dat zegt ie elk jaarquote:Op maandag 4 december 2023 17:51 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Hij zei dat ie het niet meer ging doen, toch?
Exile ook op mijn lijstje!quote:Op maandag 4 december 2023 18:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ook dit jaar weer een lijstje gemaakt!
Of Monsters And Men - Little Talks
Snowy White - Bird Of Paradise
War On Drugs - Nothing To Find
Pat Benatar - Love Is A Battlefield
War On Drugs - I Don't Live Here Anymore
Keane - Nothing In My Way
Eminem & Dido - Stan (Albumversie)
Coldplay - Speed Of Sound
Coldplay - Talk
Snow Patrol - Run
John Mayer - Free Fallin' (Live)
John Mayer - Slow Dancing In A Burning Room
Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi
The Killers - Human
U2 - Where The Streets Have No Name
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Nothing But Thieves - Overcome
Lenny Kravitz - Believe In Me
Goo Goo Dolls - Iris
Taylor Swift - Exile (feat. Bon Iver)
P!nk - TRUSTFALL
James Morrison - Please Don't Stop The Rain
Aliotta Haynes Jeremiah - Lake Shore Drive
BLØF - Hemmingway
Maan x Goldband - Stiekem
Zijn beide geweldige nummers, die eigenlijk gewoon vast in de Top100 zouden moeten staan. (MInimaal)quote:Op maandag 4 december 2023 16:15 schreef Dagoduck het volgende:
Van mij mogen ze A Whiter Shade of Pale en Nights in White Satin qua plek wel omwisselen.
Goeie smaakquote:
Kom vooral lekker meeforummen komende weken!quote:Op maandag 4 december 2023 19:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Goeie smaak
Ik zie dat je wel meer op je lijstje hebt waar ik ook op heb gestemd of vorige jaren op heb gestemd.
Tja, de mensen die nu allemaal massaal hun lijstjes delen zijn wel voornamelijk de muzieknerds. Aan het eind van de week gaan de wat minder serieuze stemmers op het laatste moment hun lijstje bij mekaar klikken, iets zegt me dat juist dat de mensen zijn die op de laatste hypes stemmen.quote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.
Oh, ik geloof ook wel dat dit meer voor Tante Sjaan is. Maar het lijkt er in elk geval op dat het niet echt gehypet wordt.quote:Op maandag 4 december 2023 19:46 schreef Buendia het volgende:
[..]
Tja, de mensen die nu allemaal massaal hun lijstjes delen zijn wel voornamelijk de muzieknerds. Aan het eind van de week gaan de wat minder serieuze stemmers op het laatste moment hun lijstje bij mekaar klikken, iets zegt me dat juist dat de mensen zijn die op de laatste hypes stemmen.
Hoeveel bankzitters heb je al gezien? Ook nog niet veel en ik geloof wel dat die hoog gaan eindigen met meerdere nrsquote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Bij het af en toe bekijken van willekeurige lijstjes elders heb ik de hit van het jaar Engelbewaarder nog geen enkele keer gezien. Met een beetje geluk wordt dat dus geen idioot hoge binnenkomer.
Meer voor nichtje Shaniquaiana en neefje Djayvano denk ik, maar we zullen zien. Ik leef sowieso onder een steen, dus ik heb niet zoveel verstand van hypesquote:Op maandag 4 december 2023 19:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, ik geloof ook wel dat dit meer voor Tante Sjaan is. Maar het lijkt er in elk geval op dat het niet echt gehypet wordt.
Die al best veel hoor, al is dat niet met hun nieuwe hit gelukkig.quote:Op maandag 4 december 2023 19:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hoeveel bankzitters heb je al gezien? Ook nog niet veel en ik geloof wel dat die hoog gaan eindigen met meerdere nrs
Om eerlijk te zijn werd Zwemmen in Bacardi Lemon in 2021 ook gehypet, en die kwam er toen goddank niet in. Hoe Het Danst kwam er in 2019 ook niet meteen in (wel toen ie op de keuzelijst stond, helaas).quote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Dat is weer een mooi voorbeeld dat je kan zien dat het aan de schrijfwijze ligt. Hoe het Danst had echt wel genoeg stemmen in 2019, maar omdat de groep artiesten op verschillende manieren werd opgeschreven zijn hoogstwaarschijnlijk de stemmen op het nummer niet goed opgeteld.quote:Op maandag 4 december 2023 20:01 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn werd Zwemmen in Bacardi Lemon in 2021 ook gehypet, en die kwam er toen goddank niet in. Hoe Het Danst kwam er in 2019 ook niet meteen in (wel toen ie op de keuzelijst stond, helaas).
Ik blijf dat wel n gek en arbitrair iets vinden. Wanneer voeg je iets toe en geef je t daarmee juist niet t steuntje wat n nr nodig heeft om in de top 2000 te komen? En waarom deze wel en andere goed maar net iets minder scorende nog niet? Ook dit ie weer zo'n blackboxgeval van radio 2quote:Op maandag 4 december 2023 20:13 schreef BasBasBas2 het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.
Ik heb zelf gevraagd of ze het wilden toevoegen omdat er zoveel mensen op stemmen, dus misschien heeft dat geholpenquote:Op maandag 4 december 2023 20:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik blijf dat wel n gek en arbitrair iets vinden. Wanneer voeg je iets toe en geef je t daarmee juist niet t steuntje wat n nr nodig heeft om in de top 2000 te komen? En waarom deze wel en andere goed maar net iets minder scorende nog niet? Ook dit ie weer zo'n blackboxgeval van radio 2
Beetje laat dit, anders had ik er wel op gestemdquote:Op maandag 4 december 2023 20:13 schreef BasBasBas2 het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.
Het probleem met af en toe lijstjes kijken is dat je enorme blinde vlekken hebt. Dit heb je zelfs als je alle lijstjes van alle social media zou bekijken. Ten eerste heb je de bias van de groep om je heen, in jouw geval kan met zekerheid zeggen dat dat geen Marco Kuitenbrouwer fans zijn. Dan heeft elk kanaal ook nog zo zijn eigen doelgroep, waardoor het heel lastig bepalen is wie wat stemt en doet en hoe dat in verhouding staat. Daarnaast hebben we ook nog de welbekende lijstjes van honden, katten en kamerplanten die nergens gedeeld worden en geloof mij dat dat er veel zijn. Die kunnen we dus ook niet meetellen. Dan is er nog een groep die helemaal niet op social media zit. En zo zijn er nog wel talloze kanttekeningen.quote:Op maandag 4 december 2023 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Zolang Drs P. het maar haalt.quote:Op maandag 4 december 2023 21:40 schreef TLC het volgende:
Mijn lijstjeen ik heb niet de illusie dat ze allemaal de Top 2000 gaan halen
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 december 2023 21:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Liever de Sjonnies uit dat lijstje
Ik doe het verzamelen en optellen al een aantal jaar. Het mooie is dat je daarmee ook kunt vergelijken met het vorige jaar. De groep is dan weliswaar zoals jij zegt niet geheel representatief voor de volledige groep dat stemt, maar je kunt wel zien welke platen wat vaker erin staan en welke minder vaak. Vorig jaar kon iemand daarmee voorspellen dat Fix You zou stijgen. Hier is mijn koffiedik gekeken voorspelling:quote:Op maandag 4 december 2023 20:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het probleem met af en toe lijstjes kijken is dat je enorme blinde vlekken hebt. Dit heb je zelfs als je alle lijstjes van alle social media zou bekijken. Ten eerste heb je de bias van de groep om je heen, in jouw geval kan met zekerheid zeggen dat dat geen Marco Kuitenbrouwer fans zijn. Dan heeft elk kanaal ook nog zo zijn eigen doelgroep, waardoor het heel lastig bepalen is wie wat stemt en doet en hoe dat in verhouding staat. Daarnaast hebben we ook nog de welbekende lijstjes van honden, katten en kamerplanten die nergens gedeeld worden en geloof mij dat dat er veel zijn. Die kunnen we dus ook niet meetellen. Dan is er nog een groep die helemaal niet op social media zit. En zo zijn er nog wel talloze kanttekeningen.
Het is gewoon heel lastig voorspellen wat er gebeurt. Ook met toevoegingen hebben we er wel eens naast gezeten. La Boheme werd in '20 toegevoegd, haalde het niet. Ging weer van de lijst af, werd in '21 opnieuw toegevoegd, haalde het wel.
Al met al lijkt het erop dat de lijst flink overhoop gaat, maar dat weten we pas echt op 16 december.
Het mag duidelijk zijn dat je wel wat kan zien. Ik heb het ook jaren gedaan en het was altijd grappig. In 2019 kon je zien aankomen dat Vera Danny behoorlijk gelanceerd werd. Alleen zijn dit wel allemaal behoorlijk abstracte voorspellingen. Als je de 1200 posts hiervoor in dit topic nog eens terugleest, dan zie je die bijna allemaal terugkomen, zonder dat er één stem was uitgebracht. Uitgezonderd die van de stijgers aan de top, benieuwd of dat uitkomt, maar vooral omdat je op de paarse alarmknop drukt.quote:Op maandag 4 december 2023 22:01 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Ik doe het verzamelen en optellen al een aantal jaar. Het mooie is dat je daarmee ook kunt vergelijken met het vorige jaar. De groep is dan weliswaar zoals jij zegt niet geheel representatief voor de volledige groep dat stemt, maar je kunt wel zien welke platen wat vaker erin staan en welke minder vaak. Vorig jaar kon iemand daarmee voorspellen dat Fix You zou stijgen. Hier is mijn koffiedik gekeken voorspelling:
Stijgers aan de top: Comfortably Numb, Telegraph Road, Purple rain, Innuendo en A Forest
Dalers aan de top: Roller Coaster gaat waarschijnlijk zakken van zijn 2e plek naar plek 3 of zelfs nog lager. Daarnaast Brothers in Arms en Hurt van Johnny Cash.
Wat ik wel met redelijke zekerheid durf te voorspellen:
- Sinead O'Connor en The Pogues gaan stijgen.
- Van Nothing But Thieves verwacht ik dat alles stijgt en een paar nieuwe binnen komt.
- Songbird en Running Up That Hill gaan weer dalen.
- Er komen nieuwe nummers binnen: Angry van de Stones, Now And Then van de Beatles, Overcome van Nothing But Thieves, en de Engelenbewaarder.
Tja, misschien val ik te veel in herhaling maar als iedereen in 2019 wist dat roller coaster los geschreven moest worden ipv aan elkaar dan stond het nummer waarschijnlijk op de eerste plek.quote:Op maandag 4 december 2023 22:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat je wel wat kan zien. Ik heb het ook jaren gedaan en het was altijd grappig. In 2019 kon je zien aankomen dat Vera Danny behoorlijk gelanceerd werd. Alleen zijn dit wel allemaal behoorlijk abstracte voorspellingen. Als je de 1200 posts hiervoor in dit topic nog eens terugleest, dan zie je die bijna allemaal terugkomen, zonder dat er één stem was uitgebracht. Uitgezonderd die van de stijgers aan de top, benieuwd of dat uitkomt, maar vooral omdat je op de paarse alarmknop drukt.
Met 1000, 2000 of 3000 social media lijstjes kan je normaal gesproken alleen wat algemene trends zien. maar of kuitenbrouwer op 1200, 600 of 300 binnenkomt is echt lastig te voorspellen aan de hand van wat je verzamelt.
Volgens mij was het probleem vooral dat in het eerste jaar niemand onder de 25 erop stemde, niet een of andere spatiesamenzwering. In 2020 vloog er een ongewenste gast vanuit het Oosten het land binnen en kreeg die plaat wel de stemmen van die ontbrekende doelgroep waardoor het toen wel op 1 kwam.quote:Op maandag 4 december 2023 22:25 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Tja, misschien val ik te veel in herhaling maar als iedereen in 2019 wist dat roller coaster los geschreven moest worden ipv aan elkaar dan stond het nummer waarschijnlijk op de eerste plek.
Same. Volgend jaar dan maar.quote:Op maandag 4 december 2023 20:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje laat dit, anders had ik er wel op gestemd
Zie je dan ook bijvoorbeeld dat er verschillen zijn tussen hoeveel procent van de lijstjes naar BohRhap gaat?quote:Op maandag 4 december 2023 22:01 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Ik doe het verzamelen en optellen al een aantal jaar. Het mooie is dat je daarmee ook kunt vergelijken met het vorige jaar. De groep is dan weliswaar zoals jij zegt niet geheel representatief voor de volledige groep dat stemt, maar je kunt wel zien welke platen wat vaker erin staan en welke minder vaak. Vorig jaar kon iemand daarmee voorspellen dat Fix You zou stijgen. Hier is mijn koffiedik gekeken voorspelling:
Stijgers aan de top: Comfortably Numb, Telegraph Road, Purple rain, Innuendo en A Forest
Dalers aan de top: Roller Coaster gaat waarschijnlijk zakken van zijn 2e plek naar plek 3 of zelfs nog lager. Daarnaast Brothers in Arms en Hurt van Johnny Cash.
Wat ik wel met redelijke zekerheid durf te voorspellen:
- Sinead O'Connor en The Pogues gaan stijgen.
- Van Nothing But Thieves verwacht ik dat alles stijgt en een paar nieuwe binnen komt.
- Songbird en Running Up That Hill gaan weer dalen.
- Er komen nieuwe nummers binnen: Angry van de Stones, Now And Then van de Beatles, Overcome van Nothing But Thieves, en de Engelenbewaarder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |