Ik heb nog niet gestemd dus dan kan ik daar mooi op stemmen. Hopelijk komt die niet ergens om 5 uur 's nachts.quote:Op maandag 4 december 2023 20:13 schreef BasBasBas2 het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here is vandaag toegevoegd aan de keuzelijst. Grote kans dus wel dat die eindelijk binnen gaat komen dit jaar.
Bij Kink zag je een grote Blur boost.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop zeer dat Parklife of Girls&Boys een keer in ieder geval de bubbling under haalt.
Gedurende het jaar reeds een lijst maken met de nummers waarop je wil stemmen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben ze allebei vergetenTerwijl ik het hele jaar hoog en laag riep dat ik Blur zou gaan stemmen. Slecht gepiekt deze week.
Ik stem meestal niet op nummers die nog nooit in de lijst hebben gestaan tenzij nieuw op de keuzelijst, vandaar deze blunder.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gedurende het jaar reeds een lijst maken met de nummers waarop je wil stemmen.
Niet dat ik dat wel doe, is wel ieder jaar mijn idee om te doen.
Nee eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Heeft het zin om je eigen obscure favorieten als vrije keuze in te vullen of is dat vooral leuk voor op je Instagram?
505 kwam zo vorig jaar de lijst binnenquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Heeft het zin om je eigen obscure favorieten als vrije keuze in te vullen of is dat vooral leuk voor op je Instagram?
Zelfs dan werkt het eigenlijk pas echt als ze bij Radio 2 eraan willen meewerken. Ik heb het idee dat wij vorig jaar gewoon gemist hebben dat 505 aan het einde van de week werd toegevoegd aan de keuzelijst. Anders zou dat de enige vrije keuze zijn die niet uit het jaar van release komt die de lijst haalt in 10 of 15 jaar.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:11 schreef MielMonteur het volgende:
Je eigen niet-obscure favorieten hebben nog wel zin (zoals the National en Porcupine Tree die nu 'officeel' zijn gemaakt)
In de eerste nacht, vrolijk Kerstfeestquote:Op dinsdag 5 december 2023 09:50 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gestemd dus dan kan ik daar mooi op stemmen. Hopelijk komt die niet ergens om 5 uur 's nachts.
Gaat dan over de kerstman. Arriving somewhere but not here. Slaat mijn huis altijd over.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In de eerste nacht, vrolijk Kerstfeest
Als er genoeg zijn die dat doen komt het nummer volgend jaar misschien in de keuzelijst.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Zelfs dan nog moet t grootste deel vd stemmen uit vrije keus zijn gekomen want n notering behaal je niet op 1 of anderhalve dagquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:14 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Zelfs dan werkt het eigenlijk pas echt als ze bij Radio 2 eraan willen meewerken. Ik heb het idee dat wij vorig jaar gewoon gemist hebben dat 505 aan het einde van de week werd toegevoegd aan de keuzelijst. Anders zou dat de enige vrije keuze zijn die niet uit het jaar van release komt die de lijst haalt in 10 of 15 jaar.
Nee, dat is zo, maar de laatste dag is wel de prijsdag in de stemweek. Dus als hij er dan tussen staat kan dat wel die laatste duw hebben geven. Anders was het in 2021 of 2020 al wel gelukt, of één van die hele bak andere nummers die het jaarlijks van vrije keus moeten hebben, die het allemaal nooit halen, waarvan we de voorbeelden allemaal kennen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zelfs dan nog moet t grootste deel vd stemmen uit vrije keus zijn gekomen want n notering behaal je niet op 1 of anderhalve dag
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als er genoeg zijn die dat doen komt het nummer volgend jaar misschien in de keuzelijst.
Maar wat maakt 505 dan anders dan laten we zeggen Deutschland, Welcome to the Black Parade of nu Porcupine Tree, denk jij?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:41 schreef Cassa95 het volgende:
Als voldoende mensen op een vrije keus stemmen, kan het ook in de bubbling under komen dit jaar, waardoor Radio 2 het nummer draait en ze het nummer toe moeten voegen aan hun muziekbibliotheek. En dat staat dan weer gelijk aan wat er in de keuzelijst verschijnt. Ik weet zeker dat vorig jaar 505 en Seventeen Going Under (beiden niet uit 2022) binnenkwamen via vrije keuzes (ook niet op de laatste dag toegevoegd). 505 was ook trending en stond hoog in Spotify op dat moment (tiktok).
Tot slot: Waarom kunnen er alleen maar goed opgezette acties verschijnen voor 10 minuten onbekend alternatief gewauwel en nooit eens voor artiesten als Diana Ross, James Brown of Ariana Grande
Nr 3 in de verrukkelijke 500quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:43 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.
Arriving is zelfs een oud nummer 1 in de Snob. Mocht daarom al niet meer meedoen in die lijst. Vorig jaar was trouwens Anesthetize van PT #1 in de Snob. Dat nummer lijkt me nog wel echt een brug te ver voor Radio 2.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:43 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Dat gebeurt volgens mij alleen als er landelijke aandacht voor wordt gegenereerd (zoals de Pokemon Theme song toentertijd) of als een nummer al jaren populair is bij andere communities. Zo staat Arriving van Porcupine Tree al tijden hoog in de lijst bij de Snob top 2000. Gepaard met het momentum van hun reünie optredens vind ik het wel logisch dat deze er nu tussen staat.
Mag je als veelvuldig nummer 1 niet meer meedoen bij de Snob lijst? Dat is wel ultiem snobisme.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Arriving is zelfs een oud nummer 1 in de Snob. Mocht daarom al niet meer meedoen in die lijst. Vorig jaar was trouwens Anesthetize van PT #1 in de Snob. Dat nummer lijkt me nog wel echt een brug te ver voor Radio 2.
505 is lid van de Billions Club. Arctic Monkeys is volgens mij ook best populair bij de Bankzitters generatie.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar wat maakt 505 dan anders dan laten we zeggen Deutschland, Welcome to the Black Parade of nu Porcupine Tree, denk jij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |