Iedereen gaat er vanuit dat dit de en enige kans voor Wilders is om de macht te grijpen. En dus zelfs wel het premierschap zou willen opgeven om maar mee te mogen doen. Vraag is of Wilders wel zo denkt. Hij wil ook niet de geschiedenis in gaan als de man die na decennia te roepen de grootste wordt, en dan in een kabinet gaat zitten waarin hij 90% weg geeft. Vvd en nsc doen zogenaamd strategisch, voor Wilders en zijn achterban is dit net zo goed strategie.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende: Heeft Wilders geen politiek adviseur die adviseert wat verstandig is of niet?
VVD: zeker.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:27 schreef capricia het volgende:
Maar uiteindelijk willen de NSC en de VVD nog minder graag over links. Dus de PVV wordt een moetje voor ze.
Want 'Ja', zullen ze zeggen, 'Het land moet toch geregeerd worden'.
Dus ze bewijzen ons land eigenlijk een dienst.
Hij noemt raakvlakken met GL-PvdA, niet met de PVV.quote:Daarnaast zien wij ook politiek-inhoudelijk veel obstakels om met de PVV tot overeenstemming te komen. Zo vinden wij het van belang dat Nederland civiele en militaire steun blijft geven aan Oekraïne, verwerpen wij speculaties over een Nexit en hechten wij aan financiële degelijkheid. Wel zien we raakvlakken op punten als houdbare migratie, bestaanszekerheid en landbouw/voedselzekerheid. Op het gebied van volkshuisvesting, klimaat en energie, financieel-economisch beleid, onderwijs, regionaal beleid en platteland/stikstof zien wij veel overeenkomsten met de programma’s van BBB, CDA en VVD. Als het gaat om bestaanszekerheid en een toegankelijke gezondheidszorg zien wij raakvlakken met de SP, ChristenUnie en GroenLinks/PvdA. Maar bij de keuzes op het gebied van onder meer economie, overheidsfinanciën en belastingen is de afstand met vooral GroenLinks/PvdA erg groot.
Mocht hij de premier worden en het kabinet klapt, dan zal hij uiteindelijk deze troefkaart spelen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hij wil ook niet de geschiedenis in gaan als de man die na decennia te roepen de grootste wordt, en dan in een kabinet gaat zitten waarin hij 90% weg geeft.
Begrijpend lezen blijft een bitchquote:Op woensdag 29 november 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
Even herhalen, want het valt zo wel weg:
[..]
VVD: zeker.
Maar of NSC ook liever met de PVV samenwerkt dan met GL-PvdA, geen idee. Blijkt niet uit hun brief:
[..]
Hij noemt raakvlakken met GL-PvdA, niet met de PVV.
Ik denk dat je bij Omtzigt juist altijd heel precies moet lezen wat er staat en wat er niet staat, hij weegt elk woord zorgvuldig af. Dus vooral letterlijk lezen wat er staat en niet interpreteren.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft een bitch
En twee dagen later roept hij toch weer iets anders.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij Omtzigt juist altijd heel precies moet lezen wat er staat en wat er niet staat, hij weegt elk woord zorgvuldig af. Dus vooral letterlijk lezen wat er staat en niet interpreteren.
Klopt, de vraag is vooral of de rest mee doet.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:37 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat er geen parlementaire meerderheidskabinet komt. Het zakenkabinet waar Pieter op aanstuurt, is ook voor Dilan interessanter dan een parlementaire meerderheidskabinet met PvdA-GL.
Wanneer heeft hij wat anders geroepen dan dit?quote:Op woensdag 29 november 2023 20:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En twee dagen later roept hij toch weer iets anders.
Ik heb wel vaker overeenkomsten gezien tussen Omtzigt en Timmermans. Bestaanszekerheid is er een van.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft een bitch
Ik neem ook aan dat PVV snel klaar is en GL/PvdA het mag gaan doen, dan krijgen we GL/PvdA VVD NSC D66quote:Op woensdag 29 november 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
Even herhalen, want het valt zo wel weg:
[..]
VVD: zeker.
Maar of NSC ook liever met de PVV samenwerkt dan met GL-PvdA, geen idee. Blijkt niet uit hun brief:
[..]
Ze hebben een heel 'debat' gevuld met het benoemen van overeenkomsten tussen NSC en GL-PvdA.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker overeenkomsten gezien tussen Omtzigt en Timmermans. Bestaanszekerheid is er een van.
Ik vind ditquote:Op woensdag 29 november 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij Omtzigt juist altijd heel precies moet lezen wat er staat en wat er niet staat, hij weegt elk woord zorgvuldig af. Dus vooral letterlijk lezen wat er staat en niet interpreteren.
toch moeilijk te lezen als "NSC heeft veel raakvlakken met GLPvdA".quote:Maar bij de keuzes op het gebied van onder meer economie, overheidsfinanciën en belastingen is de afstand met vooral GroenLinks/PvdA erg groot.
Niet 'veel raakvlakken'. Ik zie ze ook niet heel enthousiast zijn over GL-PvdA. Maar wel enthousiaster dan over de PVV.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dit
[..]
toch moeilijk te lezen als "NSC heeft veel raakvlakken met GLPvdA".
Ja. Ik wilde net mijn post aanvullen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben een heel 'debat' gevuld met het benoemen van overeenkomsten tussen NSC en GL-PvdA.
Zet dit nou eens af tegen de plannen van de PVV op gebied van "economie, overheidsfinanciën en belastingen".quote:Op woensdag 29 november 2023 20:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dit
[..]
toch moeilijk te lezen als "NSC heeft veel raakvlakken met GLPvdA".
Waar 't hart vol van is, vloeit de mond van over.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet 'veel raakvlakken'. Ik zie ze ook niet heel enthousiast zijn over GL-PvdA. Maar wel enthousiaster dan over de PVV.
Uiteraard. Maar het lijkt me dat de oplossing daarvoor simpelweg is: het niet uitvoeren van wat er in het programma van de PVV staatquote:Op woensdag 29 november 2023 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zet dit nou eens af tegen de plannen van de PVV op gebied van "economie, overheidsfinanciën en belastingen".
Dat programma is niet eens doorgerekend en betekent miljarden tekort. Want nergens meerjarige dekking voor.
Absoluut niet, ik heb hier nu al 6 dagen gepleit voor het feit dat er nu gesprekken met de PVV moeten worden gevoerd, met name door de VVD. Maar ook dat ik NSC begrijp als ze weigeren, want Omtzigt heeft nooit ook maar een seconde aanleiding gegeven om te denken dat hij met de PVV in zee wil.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar 't hart vol van is, vloeit de mond van over.
De plannen van de PVV waarvoor ook maar 1 euro nodig is, niet uitvoeren? Maar wel mee regeren met ze.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het lijkt me dat de oplossing daarvoor simpelweg is: het niet uitvoeren van wat er in het programma van de PVV staat
Ik denk dat Geert het kanquote:Op woensdag 29 november 2023 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
De plannen van de PVV waarvoor ook maar 1 euro nodig is, niet uitvoeren? Maar wel mee regeren met ze.
Dat lijkt me heel bijzonder.
Voor de kleintjes is een zakenkabinet interessant om punten te scoren. Ik zie PvdA-GL wel bijtrekken, die weten ook dat anders bij de volgende verkiezingen PVV nog groter wordt ten koste van VVD en NSC. De vraag is vooral of Wilders denkt dat hij de volgende keer opnieuw de grootste partij wordt als hij nu weigert mee te praten over een zakenkabinet.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, de vraag is vooral of de rest mee doet.
Dat doet de verkenner toch ook?quote:Op woensdag 29 november 2023 20:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Als je de onderhandelingstactiek niet meeneemt. Wat is er zoveel moeite aan om een gesprek met Wilders, van der Plas en Yesilgöz te hebben?
Eerst de verkenning, Van der Plas is nog niet eens langs geweest. En de rest ook niet, iedereen behalve Van Baarle komt langs.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Als je de onderhandelingstactiek niet meeneemt. Wat is er zoveel moeite aan om een gesprek met Wilders, van der Plas en Yesilgöz te hebben?
Nou ja ook vanuit Wilders. Waarom niet een belletje en een middagje vrij maken om buiten de verkenner om met elkaar het gesprek aan te gaan.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat doet de verkenner toch ook?
Of wat bedoel je?
Dat zou wel vrij onbeschoft zijn, vind je niet? Een verkenner aanstellen en die dan volledig negeren en zijn werk voor piet snot laten doen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nou ja ook vanuit Wilders. Waarom niet een belletje en een middagje vrij maken om buiten de verkenner om met elkaar het gesprek aan te gaan.
Waarom zou een gesprek niet buiten de verkenner kunnen? Dan hoeft het niet over de inhoud te gaan maar over hoe ze erin staan en wat ze van elkaar mogen verwachten.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerst de verkenning, Van der Plas is nog niet eens langs geweest. En de rest ook niet, iedereen behalve Van Baarle komt langs.
Omdat de verkenner exact voor die vragen is aangesteld.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zou een gesprek niet buiten de verkenner kunnen? Dan hoeft het niet over de inhoud te gaan maar over hoe ze erin staan en wat ze van elkaar mogen verwachten.
De verkenner kan je er ook bij hebben en ipv van grootte, dat je BBB, VVD, PVV, NSC tegelijk neemt.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou wel vrij onbeschoft zijn, vind je niet? Een verkenner aanstellen en die dan volledig negeren en zijn werk voor piet snot laten doen.
Ik dacht dat ze juist van dat achterkamertjes-gebeuren af willen?quote:Op woensdag 29 november 2023 20:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nou ja ook vanuit Wilders. Waarom niet een belletje en een middagje vrij maken om buiten de verkenner om met elkaar het gesprek aan te gaan.
Eerst iedereen om de beurt en dan pas nadenken over vervolgstappen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De verkenner kan je er ook bij hebben en ipv van grootte, dat je BBB, VVD, PVV, NSC tegelijk neemt.
Dan weet Omzigt wel meteen wat Wilders voor visie heeft en wat zijn woorden waard zijn.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat de verkenner exact voor die vragen is aangesteld.
Als Wilders Omtzigt voor zoiets uitnodigd weet Omtzigt genoeg, die gaat nooit de procedures zo negeren, dus vanaf dat moment is PVV 100% kansloos.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan weet Omzigt wel meteen wat Wilders voor visie heeft en wat zijn woorden waard zijn.
Achterkamertjes politiek zou dan zijn dat ze zonder de officiële weg al een coalitie zouden gaan smeden met allerlei namen en dergelijke.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze juist van dat achterkamertjes-gebeuren af willen?
Die zullen onderling ook wel contact hebben als ze dat nodig achten.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zou een gesprek niet buiten de verkenner kunnen? Dan hoeft het niet over de inhoud te gaan maar over hoe ze erin staan en wat ze van elkaar mogen verwachten.
Nou ja goed je kan wel je vragen hebben hoe het gaat natuurlijk. Ik vind het verre van optimaal maar goed dit zal er wel allemaal bij horen, Nu ik dit draadje volg ben ik er ook veel meer mee bezig dan eerder toen ik dat niet deed, scheelt ook wel.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:57 schreef Caland het volgende:
Heel twitterend Nederland vol met mensen die niet echt snappen hoe formeren werkt in Nederland
Wel genieton
Ja, zeg maar, buiten de verkenner om?quote:Op woensdag 29 november 2023 20:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Achterkamertjes politiek zou dan zijn dat ze zonder de officiële weg al een coalitie zouden gaan smeden met allerlei namen en dergelijke.
Ja, dus gewoon hun 4 met niemand bij.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zeg maar, buiten de verkenner om?
Ja, wat Wilders dus wil is iets in een achterkamertje bekokstoven. En ondertussen anderen betichten van "oude bestuurscultuur".quote:Op woensdag 29 november 2023 21:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, dus gewoon hun 4 met niemand bij.
Daar is Plasterk voor. Er is ook geen enkele reden om dit te overhaasten. Dit is pas week één, reken op minstens 30 tot 40 weken.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Was de klacht niet alle jaren dat nummer twee uitgesloten werd?quote:Op woensdag 29 november 2023 21:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Doe dan delen voor ons minder dappere FOK!ers die zich niet willen begeven op Twitter.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:57 schreef Caland het volgende:
Heel twitterend Nederland vol met mensen die niet echt snappen hoe formeren werkt in Nederland
Wel genieton
Wat achterlijk lang is, als je er over nadenkt. In principe staat je land stil al die tijd.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar is Plasterk voor. Er is ook geen enkele reden om dit te overhaasten. Dit is pas week één, reken op minstens 30 tot 40 weken.
Maar wat is precies het verschil of Omtzigt een grote wandeling maakt met van der Plas/ Yesilgöz/ Wilders als ze elkaar ''toevallig'' elkaar zouden tegenkomen of dat het afgesproken is.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wat Wilders dus wil is iets in een achterkamertje bekokstoven. En ondertussen anderen betichten van "oude bestuurscultuur".
quote:Op woensdag 29 november 2023 21:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe dan delen voor ons minder dappere FOK!ers die zich niet willen begeven op Twitter.
Laissez faire is ook gewoon een liberale keuze.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat achterlijk lang is, als je er over nadenkt. In principe staat je land stil al die tijd.
Alles. Maar Omtzigt zal ook bij een toevallige ontmoeting niets loslaten over wat hij de verkenner gaat vertellen, volgens mij.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar wat is precies het verschil of Omtzigt een grote wandeling maakt met van der Plas/ Yesilgöz/ Wilders als ze elkaar ''toevallig'' elkaar zouden tegenkomen of dat het afgesproken is.
Bovendien legt de verkenner een papertrail aan en verantwoording af. Voor Pieter 'bestuurscultuur' Omtzigt zou dat ook belangrijk moeten zijn.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar is Plasterk voor. Er is ook geen enkele reden om dit te overhaasten. Dit is pas week één, reken op minstens 30 tot 40 weken.
En dat terwijl pvv, nsc en bbb een akkoord op hoofdlijnen wilden. Gedoogpartner vvd staat ook al klaar dus als men wil is dit met een paar weken klaar. Elke vertraging is eigen belang en heeft niks met landsbelang te makenquote:Op woensdag 29 november 2023 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat achterlijk lang is, als je er over nadenkt. In principe staat je land stil al die tijd.
Oh, dat is wel weer genieten. Die reacties.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef Caland het volgende:
[..]
[ twitter ]
De reacties van domrechts onder dit bericht zijn hilarisch.
De democratie was geen goed idee.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef Caland het volgende:
[..]
[ twitter ]
De reacties van domrechts onder dit bericht zijn hilarisch.
Nou dat vind ik toch even te kort door de bocht. Elk kabinet met de pvv zal nooit op de steun van links kunnen rekenen. Je dan afhankelijk maken van de gedoogsteun van de VVD, bekend om z’n politieke spelletjes, is ook gewoon een recept voor een zeer instabiel landsbestuur.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En dat terwijl pvv, nsc en bbb een akkoord op hoofdlijnen wilden. Gedoogpartner vvd staat ook al klaar dus als men wil is dit met een paar weken klaar. Elke vertraging is eigen belang en heeft niks met landsbelang te maken
NSC heeft het nooit over een akkoord gehad, toch? En akkoorden op hoofdlijnen geloof ik helemaal niet in, wat voor de ene partij geen hoofdlijn is, is dat namelijk voor een andere partij wel.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En dat terwijl pvv, nsc en bbb een akkoord op hoofdlijnen wilden. Gedoogpartner vvd staat ook al klaar dus als men wil is dit met een paar weken klaar. Elke vertraging is eigen belang en heeft niks met landsbelang te maken
NSC wil helemaal niks met Wilders. Hoe kom je hier nu weer bij?quote:Op woensdag 29 november 2023 21:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat red die niet in 2 dagen.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En twee dagen later roept hij toch weer iets anders.
Hij heeft zich al jaren meerdere uitgelaten dat hij vindt dat een akkoord op hoofdlijnen prima is. Daar heb je geen maanden voor nodig. Dan resteert dus de vraag, wil je.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC heeft het nooit over een akkoord gehad, toch? En akkoorden op hoofdlijnen geloof ik helemaal niet in, wat voor de ene partij geen hoofdlijn is, is dat namelijk voor een andere partij wel.
Dan kan hij dat toch prima zeggen? Wat is er nu anders dan over 2 maanden?quote:Op woensdag 29 november 2023 21:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
NSC wil helemaal niks met Wilders. Hoe kom je hier nu weer bij?
Juist. Het is gewoon water en vuur qua programma die twee.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb je wel een punt. Maar dan kan je nu wel gewoon aangeven wat je wil. En het is niet alleen bij nsc zo natuurlijk. De hele wereld heeft in no time een regering en hier doet men of het een natuurwetenschappelijk verschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Ik ben wel een beetje klaar met die politiek. Van wie dan ook.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat vind ik toch even te kort door de bocht. Elk kabinet met de pvv zal nooit op de steun van links kunnen rekenen. Je dan afhankelijk maken van de gedoogsteun van de VVD, bekend om z’n politieke spelletjes, is ook gewoon een recept voor een zeer instabiel landsbestuur.
Er zijn dan ook vrij weinig landen met een coalitie-politiek en de meeste landen die het hebben spreken voor de verkiezingen al een coalitie af.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je wel een punt. Maar dan kan je nu wel gewoon aangeven wat je wil. En het is niet alleen bij nsc zo natuurlijk. De hele wereld heeft in no time een regering en hier doet men of het een natuurwetenschappelijk verschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Ik ben wel een beetje klaar met die politiek. Van wie dan ook.
Nou ja, op een gegeven moment komt er toch de druk om tot een vorm van regering te komen.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan kan hij dat toch prima zeggen? Wat is er nu anders dan over 2 maanden?
Maar dat wachten tot die druk heeft dus niks met landsbelang te maken, maar alles met eigen belang.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, op een gegeven moment komt er toch de druk om tot een vorm van regering te komen.
Mocht het vrij snel weer stembustijd zijn zal het % stemmen ook erg snel gedaald zijn.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je wel een punt. Maar dan kan je nu wel gewoon aangeven wat je wil. En het is niet alleen bij nsc zo natuurlijk. De hele wereld heeft in no time een regering en hier doet men of het een natuurwetenschappelijk verschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Ik ben wel een beetje klaar met die politiek. Van wie dan ook.
Het is toch voornamelijk een kwestie van willen. Meer dan 100 dagen voor een akkoord op hoofdlijnen zou toch gewoon kolder zijn?quote:Op woensdag 29 november 2023 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn dan ook vrij weinig landen met een coalitie-politiek en de meeste landen die het hebben spreken voor de verkiezingen al een coalitie af.
Oh, zeker.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar dat wachten tot die druk heeft dus niks met landsbelang te maken, maar alles met eigen belang.
Lol. Is dit niet live te volgen ergens?quote:Op woensdag 29 november 2023 21:46 schreef capricia het volgende:
Die VVD bijeenkomst heeft ook wel pareltjes hoor.
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor en vlak na de verkiezingen zette Omtzigt de deur toch echt wel open naar de PVV. Om dan nu al de deur dicht te slaan voor er gesproken is is wel raar imo.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen idee. Ik volg X.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Lol. Is dit niet live te volgen ergens?
Nogmaals: er is nog nooit landelijk echt een akkoord op hoofdlijnen geschreven en ik geloof ook niet dat dit in de nabije toekomst ooit gaat gebeuren.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is toch voornamelijk een kwestie van willen. Meer dan 100 dagen voor een akkoord op hoofdlijnen zou toch gewoon kolder zijn?
Nee, dat is een misvatting.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voor en vlak na de verkiezingen zette Omtzigt de deur toch echt wel open naar de PVV.
Die bijeenkomst kan niet anders dan één groot genot zijn.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Ik volg X.![]()
Oh, en ik ben hier voor heel Fok!
[ twitter ]
Dat is wel een kenmerk van de PVV.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voor en vlak na de verkiezingen zette Omtzigt de deur toch echt wel open naar de PVV. Om dan nu al de deur dicht te slaan voor er gesproken is is wel raar imo.
Wat ik opmerkelijk vind is het grote verschil tussen wat Wilders zegt, en wat er in het partijprogramma staat. Als hij echt wilt regeren zoals hij praat, dan zou hij toch wel meer partijen dan alleen de BBB om de tafel moeten krijgen. Alleen als VVD zou ik wel uitkijken, redelijk wat standpunten zijn behoorlijk links, en niks is doorgerekend.
quote:Op woensdag 29 november 2023 21:46 schreef capricia het volgende:
Die VVD bijeenkomst heeft ook wel pareltjes hoor.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat heeft hij wel steeds gedaan.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Van alle media? Waarom sprak hij dat niet duidelijk tegen dan rond die tijd?
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: er is nog nooit landelijk echt een akkoord op hoofdlijnen geschreven.
Waarvoor dank. Dit gaan nog leuke congressen worden. Ook bij andere partijenquote:Op woensdag 29 november 2023 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Ik volg X.![]()
Oh, en ik ben hier voor heel Fok!
[ twitter ]
Het hele programma staat vol dingen die niet kunnen, grondwettelijk niet (sluiten moskeeen), of economisch (verlagen pensioenleeftijd), of praktisch (10.000 extra agenten op straat, waar haal je ze vandaan en waar haal je het geld vandaan?) maar hij beweert voor vanalles open te staan (maar zegt niet precies wat).quote:Op woensdag 29 november 2023 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel een kenmerk van de PVV.
Hun partijprogramma kan heel links op een flink aantal onderwerpen zijn. Maar ze stemmen altijd met de VVD, of rechtser mee.
De aanhang van de PVV ziet dit niet, of interesseert dit niet.
Dat heb ik dan gemist.quote:
Een harde nee is geen goed idee want dat kost stemmen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist.
Hier zei hij geen nee: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/22/omtzigt-wil-nog-niet-zeggen-of-hij-wil-samenwerken-met-de-pvv-a4181947
En hier wordt toch echt gesuggereerd dat de deur op een kier staat: https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1201496/nsc-bestormt-politiek-in-schaduw-pvv-drie-maanden-geleden-had
Waarom toen geen harde 'nee', en nu nog voor er gepraat wordt wel?
Die artikelen zijn van na de verkiezingen volgens mij.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Een harde nee is geen goed idee want dat kost stemmen natuurlijk.
Oh, in dat geval had hij best duidelijk kunnen zijn inderdaad.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die artikelen zijn van na de verkiezingen volgens mij.
Omtzigt zei toen geen keiharde nee omdat hij nog met de fractie in gesprek moest en de uitkomst aan de verkenner moest vertellen, hij volgt de procedure. Tot op de letter. Maar hij zei toen al wel dat zijn speech van gelijk na de verkiezingen verkeerd geïnterpreteerd was, dat zei hij op de donderdag gelijk al:quote:Op woensdag 29 november 2023 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist.
Hier zei hij geen nee: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/22/omtzigt-wil-nog-niet-zeggen-of-hij-wil-samenwerken-met-de-pvv-a4181947
En hier wordt toch echt gesuggereerd dat de deur op een kier staat: https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1201496/nsc-bestormt-politiek-in-schaduw-pvv-drie-maanden-geleden-had
Waarom toen geen harde 'nee', en nu nog voor er gepraat wordt wel?
https://www.ad.nl/politie(...)an-cda-2-0~ac3dba56/quote:16:58 23-11-2023
Omtzigt over uitgestoken hand naar PVV: 'Mijn woorden zijn niet goed begrepen'
Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Thanks!quote:Op woensdag 29 november 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt zei toen geen keiharde nee omdat hij nog met de fractie in gesprek moest en de uitkomst aan de verkenner moest vertellen, hij volgt de procedure. Tot op de letter. Maar hij zei toen al wel dat zijn speech van gelijk na de verkiezingen verkeerd geïnterpreteerd was, dat zei hij op de donderdag gelijk al:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)an-cda-2-0~ac3dba56/
Dus ja, alle media zaten er naast (ik verbaasde me toen hier ook al openlijk over de interpretatie) en Omtzigt heeft dat netjes aangegeven.
Bijv dit:quote:Op woensdag 29 november 2023 22:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zou eigenlijk directe quotes op moeten zoeken om te zien wat Omtzigt nu precies gezegd heeft, maar geen puf voor nu.
https://www.telegraaf.nl/(...)ndsbestuur.%E2%80%9Dquote:In een brief aan de verkenner geeft Omtzigt huiswerk mee aan Wilders.
„In de ogen van de NSC-fractie moet er eerst helderheid komen over de vraag of en hoe de PVV een verbindende rol gaat spelen in de samenleving en in een mogelijk samenwerkingsverband”,
schrijft Omtzigt.
„Wij vinden het van belang dat de PVV eerst ondubbelzinnig aangeeft welke omstreden punten uit haar verkiezingsprogramma niet langer actueel zijn en vanuit welke bestuurscultuur en uitgangspunten de partij de komende jaren een constructieve bijdrage wil leveren aan het landsbestuur.”
Doodvermoeiende man, ik snap wel dat ze er bij het CDA een tikkeltje gek van zijn geworden. Die man lijkt me een ramp om mee samen te moeten werken. Als ie zijn zin niet krijgt is het waarschijnlijk een stampvoetende "ik voel me niet begrepen en gehoord"-kleuter.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:11 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoeveelste keer is het nu dat Omtzigt vindt dat hij door de pers verkeerd is begrepen? Als je consequent verkeerd begrepen wordt, ligt het misschien ook aan je eigen communicatie.
Och, iedereen die een beetje op Omtzigt gelet heeft de afgelopen jaren kan niet heel erg verbaasd zijn over zijn advies aan de verkenner.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:11 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoeveelste keer is het nu dat Omtzigt vindt dat hij door de pers verkeerd is begrepen? Als je consequent verkeerd begrepen wordt, ligt het misschien ook aan je eigen communicatie.
Vind je? Ik vind dat 'hier heb ik geen actieve herinnering aan' juist het schoolvoorbeeld van slecht bestuur. Alles ontkennen op onderwerpen waar het mis gaat. Iedereen verdient een keer (of twee) het voordeel van de twijfel maar van Rutte kan je toch wel stellen dat hij last had van bijzonder selectief geheugenverlies.quote:Op donderdag 30 november 2023 00:14 schreef TheVulture het volgende:
Pieter heel gecalculeerd met dat boekje "hier heb ik geen actieve herinnering aan" onder de arm op de foto, dan ben je ook alleen maar bezig met beeldvorming en pesterijen ipv echt iets te willen bereiken.
Het is wel een beetje komisch dat 'functie elders' zo uit de klauwen heeft kunnen lopen. Als ze gewoon eerlijk waren geweest over het feit dat er bijna niet samen te werken viel met die man was het laatste kabinet Rutte niet zo'n drama geweest en was het CDA niet leeggetrokken voor eigenlijk geen enkele goede reden.quote:Op donderdag 30 november 2023 00:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Doodvermoeiende man, ik snap wel dat ze er bij het CDA een tikkeltje gek van zijn geworden. Die man lijkt me een ramp om mee samen te moeten werken. Als ie zijn zin niet krijgt is het waarschijnlijk een stampvoetende "ik voel me niet begrepen en gehoord"-kleuter.
Ja, hij communiceert wel altijd op zijn eigen manier, maar eigenlijk is het bij Omtzigt heel simpel: je moet letterlijk nemen wat hij zegt. Hij noemde in die verkiezingsavond toespraak Wilders en de PVV niet, dus heeft hij geen toenadering gezocht. Als hij wel de deur open zou zetten, zou hij Wilders of de PVV genoemd hebben.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:11 schreef westwoodblvd het volgende:
Jij wilt dat onderhandelingen en moeilijke afwegingen openbaar gemaakt worden?quote:Op woensdag 29 november 2023 20:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze juist van dat achterkamertjes-gebeuren af willen?
Geert blert daar toch al 20 jaar over?quote:Op donderdag 30 november 2023 07:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij wilt dat onderhandelingen en moeilijke afwegingen openbaar gemaakt worden?
Bij de PVV ook nietquote:Op donderdag 30 november 2023 07:29 schreef Hanca het volgende:
En als ik dit zo lees was de meerderheid in Utrecht het niet met Yeşilgöz haar 'ik wil niet regeren' eens: https://nos.nl/collectie/(...)-na-ledenbijeenkomst
Ik denk dat als het lang gaat duren, er enorm veel klachten vanuit de leden gaan komen. En dat zijn ze bij de VVD niet gewend.
Goed verhaal. En niemand zal het willen horen.quote:Op donderdag 30 november 2023 07:55 schreef Hanca het volgende:
Wouter Bos solliciteert vast naar de zorgminister functie in Omtzigts zakenkabinet
https://www.trouw.nl/zorg(...)ten-worden~bbd72313/
Heel eerlijk verhaal, voor zover ik kan nagaan. Maar ook een verhaal dat momenteel precies 0 van de politieke partijen steunen. Een verhaal over minder marktwerking en meer samenwerken in de zorg (daar hebben partijen als de VVD moeite mee), maar ook over het eerder sluiten van streekziekenhuizen en het samenvoegen van huisartsen in gezondheidscentra (dat zullen partijen als SP maar ook NSC denk ik niet leuk vinden). En het verhaal over meer medicijnen weigeren omdat ze te duur zijn, dat zal kamerbreed lastig vallen.
Wat wel goed is dat hij de illusie door prikt dat een beter salaris voor meer personeel gaat zorgen. Ik vind dat sowieso een schandelijk frame, want dan doe je alsof alle uit de zorg vertrekkende mensen geldwolven zijn die alleen maar vertrekken omdat ergens anders meer geld te verdienen is, ik geloof daar ook helemaal niks van. Maar wat hij ook zegt: 1 op de 6 werkenden werkt momenteel al in de zorg, we moeten helemaal niet willen dat dat nog meer zou worden. Dus helemaal niet meer zorgpersoneel, maar zorgpersoneel slimmer inzetten.
Ah, dus wat betekent het dan wanneer alle politici bereid moeten zijn om over hun eigen schaduw heen te stappen? En betekent dat ook dat, in de context van de verkiezingsuitslag, NSC letterlijk beschikbaar is voor het landsbestuur?quote:Op donderdag 30 november 2023 07:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, hij communiceert wel altijd op zijn eigen manier, maar eigenlijk is het bij Omtzigt heel simpel: je moet letterlijk nemen wat hij zegt. Hij noemde in die verkiezingsavond toespraak Wilders en de PVV niet, dus heeft hij geen toenadering gezocht. Als hij wel de deur open zou zetten, zou hij Wilders of de PVV genoemd hebben.
Probleem is dat je bij alls andere politici moet interpreteren ipv letterlijk nemen wat ze zeggen.
Het betekent dat alle politici bereid moeten zijn om mee te denken over het landsbestuur. En dat is dan ook precies wat Omtzigt is gaan melden bij de verkenner: laat alle partijen mee praten. Zo ingewikkeld is het dus niet, je moet er alleen niet achter zoeken wat hij niet zegt.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, dus wat betekent het dan wanneer alle politici bereid moeten zijn om over hun eigen schaduw heen te stappen? En betekent dat ook dat, in de context van de verkiezingsuitslag, NSC letterlijk beschikbaar is voor het landsbestuur?
De communicatie van Omtzigt is helemaal niet simpel: het duurt gigantisch voordat je weet wat hij nou eigenlijk wil. .
Maar hij heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 30 november 2023 07:53 schreef Nielsch het volgende:
Maar goed, racist Geert neemt eerst 15 jaar de tijd om alles en iedereen tegen elkaar op te stoken, mensen uit te kafferen, collega's uit te schelden, Marokkanen als minderwaardig neer te zetten, politici kapot te maken, te spugen op mensen met een dubbele nationaliteit (zoals Yesilgoz) en nu staat racistje te janken dat die mensen niet meer met hem willen samenwerken. GOH GEK HE! Het lijkt wel alsof je acties in het verleden gevolgen hebben voor het heden en de toekomst. Wie had dat gedacht?
Ik probeer erg letterlijk te lezen zoals je in een post later nog toevoegt, maar daar noemt hij gewoon raakvlakken met de PVV.quote:Op woensdag 29 november 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
Daarnaast zien wij veel obstakels om met de PVV tot overeenstemming te komen.[...] Wel zien we raakvlakken op punten als houdbare migratie, bestaanszekerheid en landbouw/voedselzekerheid.
Sterker nog, hij noemt de afstand tot PVDA/GL het grootstquote:Op donderdag 30 november 2023 09:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik probeer erg letterlijk te lezen zoals je in een post later nog toevoegt, maar daar noemt hij gewoon raakvlakken met de PVV.
Welk zinkende schip?quote:Op donderdag 30 november 2023 09:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij D66 zijn de eersten het zinkende schip aan het verlaten…
Super eerlijk en degelijk verhaal.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed verhaal. En niemand zal het willen horen.
Dat schip is al een tijdje gezonken. Hoekstra vertrok eerder al en er zullen wel meer kabinetsleden volgen.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat schip is al een tijdje gezonken. Hoekstra vertrok eerder al en er zullen wel meer kabinetsleden volgen.
Het wordt voor D66 bewindspersonen ook wel ingewikkeld met een rechtsconservatieve kamer die waarschijnlijk wel dingen gaat aannemen die de D66 bewindspersonen helemaal niet zien zitten.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.
Groot verschil. Gewoon niet netjes. Je zit gewoon je tijd uit, tenzij ziek of dat soort dingen. Die commitment ben je aangegaan.
Ach, ik denk niet dat een demissionair stas cultuur en media de komende tijd nog erg veel landsbelang te vertegenwoordigen heeft. Even cashen bij haar broertje, kan haar geen ongelijk geven.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Maar het wordt anders als het het vies lang duurt, mjah verkiezingensuitslagen zijn nog geen week oud.
Blijft toch een vaag verhaal hoor, dit. Alle partijen denken al mee, dat is hoe de tweede kamer werkt. Waar het nu om gaat is het vormen van een coalitie. En dat is helemaal niet iets waar alle partijen wat mee te maken hebben.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het betekent dat alle politici bereid moeten zijn om mee te denken over het landsbestuur. En dat is dan ook precies wat Omtzigt is gaan melden bij de verkenner: laat alle partijen mee praten. Zo ingewikkeld is het dus niet, je moet er alleen niet achter zoeken wat hij niet zegt.
Eigenlijk wat ik ook in een eerdere post aangaf. Wilders stelt zich wel milder op, maar benoemt niet van welke punten hij precies afstand wilt doen. Dat zijn er denk ik nogal wat in de ogen van de NSC, voordat zij met hem de zee in willen gaan.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bijv dit:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ndsbestuur.%E2%80%9D
Wilders kan wel een eind weg kletsen dat hij verbindend zal wezen voor elke burger.....maar het zal vaag en ontwijkend zijn.
Wilders moet een aantal standpunten uit het programma verwijderen en spijt betuigen, ook over wat hij allemaal riep in het verleden. Dat doet hij niet...
Volgens Omtzigt dus wel, die wil met 2 informateurs bij alle partijen langs. Kom je uit op de Limburgse extraparlementaire variant en dus niet op een coalitie.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijft toch een vaag verhaal hoor, dit. Alle partijen denken al mee, dat is hoe de tweede kamer werkt. Waar het nu om gaat is het vormen van een coalitie. En dat is helemaal niet iets waar alle partijen wat mee te maken hebben.
Dat mag hopelijk Dijkgraaf gewoon gaan doen, hoop toch niet dat ze nu nog een demissionaire staatssecretaris van cultuur en media gaan zoeken.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:19 schreef trein2000 het volgende:
En nu moet iemand anders haar ON besluit verdedigen. Lekker gewerkt man!
Maar dan nog. Zij draalt en draalt en uiteindelijk mag haar opvolger het verdedigen. Oncollegiaalquote:Op donderdag 30 november 2023 10:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mag hopelijk Dijkgraaf gewoon gaan doen, hoop toch niet dat ze nu nog een demissionaire staatssecretaris van cultuur en media gaan zoeken.
Ja, sowieso is dit ook echt vluchten. Dit was geen kans die je moet grijpen omdat hij anders weg is en ze wellicht niks kan vinden, ze gaat gewoon het familiebedrijf in. Dat kon over een half jaar ook nog wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan nog. Zij draalt en draalt en uiteindelijk mag haar opvolger het verdedigen. Oncollegiaal
Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets kan werken. Klinkt erg ingewikkeld en ook totaal niet in lijn met hoe Nederland de afgelopen 100 (?) jaar geregeerd wordt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens Omtzigt dus wel, die wil met 2 informateurs bij alle partijen langs. Kom je uit op de Limburgse extraparlementaire variant en dus niet op een coalitie.
Geen raakvlakken met de PVV?quote:Op woensdag 29 november 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
quote:Wel zien we raakvlakken op punten als houdbare migratie, bestaanszekerheid en landbouw/voedselzekerheid.
Ja, over die zin heb ik denk ik gewoon heen gelezen...quote:
Het is wel grappig dat juist Denk zich gedraagt als een PVV voor mensen met zwart haar.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Plasterk praat vandaag achtereenvolgens met Jetten (D66), Van der Plas (BBB), Bontenbal (CDA), Marijnissen (SP), Baudet (Forum voor Democratie) en Ouwehand (Partij voor de Dieren).
https://nos.nl/collectie/(...)en-met-partijleiders
SGP, Volt, CU en JA21 missen we nog. DENK wil niet.
Heb het gevoel dat Omtzigt wel dat GW openlijk nog eens afstand moet doen van die anti islam reutel - in andere woorden dan ijskast - en dat ie het dan wel goed vindt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, over die zin heb ik denk ik gewoon heen gelezen...![]()
Maar goed, de moeite met de PVV blijkt ook wel heel duidelijk uit de hele rest van de brief.
De bezwaren liggen echt toch wel breder dan alleen op islam.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat Omtzigt wel dat GW openlijk nog eens afstand moet doen van die anti islam reutel - in andere woorden dan ijskast - en dat ie het dan wel goed vindt.
Met de uitslag van vorige week kan het nog minstens (lees: waarschijnlijk) een jaar duren voordat er een nieuw kabinet bij de koning staat. Ik denk dat er wel een nieuwe komt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mag hopelijk Dijkgraaf gewoon gaan doen, hoop toch niet dat ze nu nog een demissionaire staatssecretaris van cultuur en media gaan zoeken.
In Limburg was het succesvol. Ik vind het ook moeilijk voorstelbaar, maar dat vond ik het in Limburg ook en ik vind het ook moeilijk voorstelbaar dat Omtzigt toch nog in een PVV kabinet stapt of dat er een kabinet zonder PVV komt. Het is ingewikkeld, dan komen zulke opties soms toch om de hoek kijken.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets kan werken. Klinkt erg ingewikkeld en ook totaal niet in lijn met hoe Nederland de afgelopen 100 (?) jaar geregeerd wordt.
Joh,het zijn allebei partijen voor mensen met een beperkter intellectueel vermogen.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat juist Denk zich gedraagt als een PVV voor mensen met zwart haar.
Het is niet alsof Hoekstra de enige (of geschiktste) mogelijke kandidaat was voor die functie.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.
Groot verschil. Gewoon niet netjes. Je zit gewoon je tijd uit, tenzij ziek of dat soort dingen. Die commitment ben je aangegaan.
Oekraïne en Europese samenwerking lijken minstens zo belangrijk voor Omtzigt. Eigenlijk liggen die partijprogramma's mijlenver van elkaar vandaan.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat Omtzigt wel dat GW openlijk nog eens afstand moet doen van die anti islam reutel - in andere woorden dan ijskast - en dat ie het dan wel goed vindt.
De T. meldt overigens dat er wel een vervanger komt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onvergelijkbare gevallen. Je bent een geforceerde vergelijking aan het zoeken die er niet is.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is niet alsof Hoekstra de enige (of geschiktste) mogelijke kandidaat was voor die functie.
Daarnaast was zijn positie in het kabinet natuurlijk veel belangrijker dan die van de Staatssecretaris van cultuur. Die ook nog eens op verzoek terugkeert naar haar familiebedrijf.
Beide niet per se wenselijk maar ook niet onbegrijpelijk.
Daarbij scheelt het wel fors dat het provinciale veel minder politiek is.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Limburg was het succesvol. Ik vind het ook moeilijk voorstelbaar, maar dat vond ik het in Limburg ook en ik vind het ook moeilijk voorstelbaar dat Omtzigt toch nog in een PVV kabinet stapt of dat er een kabinet zonder PVV komt. Het is ingewikkeld, dan komen zulke opties soms toch om de hoek kijken.
Vind ik niet. Hij benoemt bij alle grotere partijen waar wel en niet de raakvlakken liggen. Hij is ook niet alleen maar lovend over de PVDA/GL.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, over die zin heb ik denk ik gewoon heen gelezen...![]()
Maar goed, de moeite met de PVV blijkt ook wel heel duidelijk uit de hele rest van de brief.
Terugkeer op verzoek naar het familiebedrijf versus een politieke benoeming die leuk op het CV staat voor iemand met een, zeker in deze tijd, veel belangrijker portefeuille. Inderdaad onvergelijkbaar maar wellicht niet helemaal zoals jij suggereertquote:Op donderdag 30 november 2023 11:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onvergelijkbare gevallen. Je bent een geforceerde vergelijking aan het zoeken die er niet is.
Tjeerd de Groot het kabinet inquote:Op donderdag 30 november 2023 11:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De T. meldt overigens dat er wel een vervanger komt.
Dat laatste mag je toch vooral de VVD voor bedanken. En dan nu wel smeken dat ze met de PVV om tafel moetenquote:Op donderdag 30 november 2023 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik niet. Hij benoemt bij alle grotere partijen waar wel en niet de raakvlakken liggen. Hij is ook niet alleen maar lovend over de PVDA/GL.
Volgens mij wil hij het liefst alleen met NSC VVD en BBB in een kabinet. Dan vergeet hij even dat eerst PVV het voor het zeggen heeft en als het die niet lukt, dat dan de PvdA/GL aan de beurt is, niet NSC.
En al die tijd wordt Nederland niet bestuurd en loopt het aantal migranten op.
...iets waar ook het volgende kabinet niks aan gaat doen, zeker als pro-migratiepartijen als VVD en BBB mee doen.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
En al die tijd wordt Nederland niet bestuurd en loopt het aantal migranten op.
Iemand die, namens het kabinet wordt voorgedragen om een Nederlandse zetel te gaan innemen. Daarmee het algemeen belang dienende. Of iemand die op eigen initiatief geld gaat scheppen in de commerciële sector. Dat is het verschil hier.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Terugkeer op verzoek naar het familiebedrijf versus een politieke benoeming die leuk op het CV staat voor iemand met een, zeker in deze tijd, veel belangrijker portefeuille. Inderdaad onvergelijkbaar maar wellicht niet helemaal zoals jij suggereert
Voor de functie van Hoekstra waren nog wel pakweg vijftig geschikte kandidaten te vinden, dit is gewoon iets wat hij zelf graag wilde doen. In een familiebedrijf is dat vaak iets lastiger.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iemand die, namens het kabinet wordt voorgedragen om een Nederlandse zetel te gaan innemen. Daarmee het algemeen belang dienende. Of iemand die op eigen initiatief geld gaat scheppen in de commerciële sector. Dat is het verschil hier.
Het is wel het familiebedrijf waar ze voor terug wordt gevraagd. Snap dat ze er lekker gaat verdienen, maar het is ook weer geen move die voor mij heel veel wenkbrauwen doet fronsen. Het was wellicht wat anders geweest als ze naar een lobbyclub was overgestapt of wanneer ze als minister of staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat aan de slag was geweest.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iemand die, namens het kabinet wordt voorgedragen om een Nederlandse zetel te gaan innemen. Daarmee het algemeen belang dienende. Of iemand die op eigen initiatief geld gaat scheppen in de commerciële sector. Dat is het verschil hier.
Schei uit, zeg, Hoekstra kreeg een kadootjes voor bewezen diensten van Rutte en vertrok voor de blamage van zijn "leiderschap" in volle glorie geetaleerd werd.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Enkele dagen na het meest controversiële besluit uit haar politieke loopbaan. En je gaat mij ook niet wijsmaken dat als het kabinet gewoon de rit had uitgezeten ze ook zo makkelijk weg was gegaan. Het hoort gewoon bij de aanvaarding van de functie dat je 4,5 jaar geleefd gaat worden.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is wel het familiebedrijf waar ze voor terug wordt gevraagd. Snap dat ze er lekker gaat verdienen, maar het is ook weer geen move die voor mij heel veel wenkbrauwen doet fronsen. Het was wellicht wat anders geweest als ze naar een lobbyclub was overgestapt of wanneer ze als minister of staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat aan de slag was geweest.
Jij ziet niet het fundamentele verschil tussen het gaan vervullen van een functie namens Nederland op voordracht van de regering en het najagen van privé-belangen in de commerciële sector?quote:Op donderdag 30 november 2023 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Schei uit, zeg, Hoekstra kreeg een kadootjes voor bewezen diensten van Rutte en vertrok voor de blamage van zijn "leiderschap" in volle glorie geetaleerd werd.
Het doet mij juist de wenkbrauwen fronsen, omdat ze ook over een half jaar nig wel terecht had gekund bij het familiebedrijf. Nu doet ze het een week na de verkiezingen al.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is wel het familiebedrijf waar ze voor terug wordt gevraagd. Snap dat ze er lekker gaat verdienen, maar het is ook weer geen move die voor mij heel veel wenkbrauwen doet fronsen. Het was wellicht wat anders geweest als ze naar een lobbyclub was overgestapt of wanneer ze als minister of staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat aan de slag was geweest.
Dat gaat alleen op als Uslu meer dan Hoekstra gaat verdienen en dat staat lang niet vast, Hoekstra haalt 26.000 euro per maand binnen plus emolumenten.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk als buitenstaander geen idee wat de reden is waarom deze functie NU binnen het familiebedrijf moet worden ingevuld. Het is iets te eenvoudig om te stellen dat dat over een half jaar ook nog kan. Misschien wel, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor het nu nodig is.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het doet mij juist de wenkbrauwen fronsen, omdat ze ook over een half jaar nig wel terecht had gekund bij het familiebedrijf. Nu doet ze het een week na de verkiezingen al.
Ja, daar zie ik wel een fundamenteel verschil in, het ene vereist kwaliteiten en capaciteiten en het andere vereist politieke connectiesquote:Op donderdag 30 november 2023 11:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij ziet niet het fundamentele verschil tussen het gaan vervullen van een functie namens Nederland op voordracht van de regering en het najagen van privé-belangen in de commerciële sector?
En Hoekstra was bereid volledig van zijn klimaatgeloof te stappen om deze functie te gaan bekleden. Algemeen belang? Of gewoon Hoekstra's belang?quote:Op donderdag 30 november 2023 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als Uslu meer dan Hoekstra gaat verdienen en dat staat lang niet vast, Hoekstra haalt 26.000 euro per maand binnen plus emolumenten.
De vorige CEO was geen familielid maar een buitenstaander. Dus waarom dit nu met stoom en kokend water perse haar moet worden ontgaat me.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk als buitenstaander geen idee wat de reden is waarom deze functie NU binnen het familiebedrijf moet worden ingevuld. Het is iets te eenvoudig om te stellen dat dat over een half jaar ook nog kan. Misschien wel, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor het nu nodig is.
Doet ze het niet en ontvangt ze over een half jaar wachtgeld, is het ook niet goed.
Precies, dat ontgaat buitenstaanders, omdat we niet alle info hebben.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vorige CEO was geen familielid maar een buitenstaander. Dus waarom dit nu met stoom en kokend water perse haar moet worden ontgaat me.
Heeft hij ook niet. Maar hij zit daar wel op een Nederlandse zetel, in het openbaar bestuur. Op voordracht van de MP. Ik vind dat echt fundamenteel iets anders dan op eigen titel overstappen naar de commerciële wereld.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar zie ik wel een fundamenteel verschil in, het ene vereist kwaliteiten en capaciteiten en het andere vereist politieke connecties
Je riep zelf dat Hoekstra niets op die functie te zoeken had als ik mij goed herinner.
Wat ze ook besluit over ON zou altijd controversiëel zijn toch? Ik zie die club ook liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar het zou hoe dan ook gedonder opleveren.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Enkele dagen na het meest controversiële besluit uit haar politieke loopbaan. En je gaat mij ook niet wijsmaken dat als het kabinet gewoon de rit had uitgezeten ze ook zo makkelijk weg was gegaan. Het hoort gewoon bij de aanvaarding van de functie dat je 4,5 jaar geleefd gaat worden.
Op persoonlijk vlak snap ik het ook wel hoor. Daar niet van. Maar dit hoort niet zo.
Maar waarom moet ze blijven zitten op een functie waar toch geen eer meer aan te behalen is? Het kan prima uitgevoerd worden door een ander.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vorige CEO was geen familielid maar een buitenstaander. Dus waarom dit nu met stoom en kokend water perse haar moet worden ontgaat me.
Dat heb je nooit natuurlijk. Maar dat is geen reden om dit soort overstappen niet af te keuren.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, dat ontgaat buitenstaanders, omdat we niet alle info hebben.
Blijkbaar zit er iets in de persoonlijke levenssfeer van een andere bestuurder wat het nu spoed maakt. Maar je hebt wel een punt.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het doet mij juist de wenkbrauwen fronsen, omdat ze ook over een half jaar nig wel terecht had gekund bij het familiebedrijf. Nu doet ze het een week na de verkiezingen al.
Omdat dat er bij hoort. Je bent die commitment aangegaan.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom moet ze blijven zitten op een functie waar toch geen eer meer aan te behalen is? Het kan prima uitgevoerd worden door een ander.
Interimfunctionarissen bestaan.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Blijkbaar zit er iets in de persoonlijke levenssfeer van een andere bestuurder wat het nu spoed maakt. Maar je hebt wel een punt.
Wilders I wordt een gezellig boelquote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Mooi om dit via twitter uit te vechten. Geert moet wel en zet 100% in op een kreupele paard
Ik vraag me echt af welke partijen er nu daadwerkelijk nog meer aan Wilders gaan verliezen als ze de boel al laten klappen voor het goed en wel begonnen is. NSC en VVD? Op progressief centrum/links zal niet veel meer te halen zijn denk ik zo....quote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Mooi om dit via twitter uit te vechten. Geert moet wel en zet 100% in op een kreupele paard
Maar dat geldt ook voor de politiekquote:Op donderdag 30 november 2023 11:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Interimfunctionarissen bestaan.
Maar als Omtzigt bij Wilders op kantoor was en een uur lang Wilders vragen stelt en dan stelt niet met de PVV verder te kunnen dan lijkt mij het probleem groter dan wat Wilders hier doet voorkomen.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wilders I wordt een gezellig boel
Natuurlijk is elk ON besluit controversieel. Maar dat hoort er bij als bewindspersoo. Dat kun je gewoon uitleggen.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ze ook besluit over ON zou altijd controversiëel zijn toch? Ik zie die club ook liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar het zou hoe dan ook gedonder opleveren.
Verder wel eens dat je de rit altijd zou moeten uitzitten.
quote:Op donderdag 30 november 2023 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Overigens gaat Gunay bij Corendon de belangen van PVV-stemmers behartigen gezien hun favoriete vakanties.
Je bedoeld PVV'erts zoveel mogelijk centjes afhandig proberen te maken.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Overigens gaat Gunay bij Corendon de belangen van PVV-stemmers behartigen gezien hun favoriete vakanties.
Klopt de meest Conservatieve Turken hebben op Wilders gestemd en gaan ook op vakantie naar Turkijequote:Op donderdag 30 november 2023 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Wilders doet er alles aan zichzelf buitenspel te zetten. Deze man wil niet regeren, hij wil afgewezen worden (™ Teflon). Dit is ook gewoon weer een hondenfluitje naar zijn domme achterban om met hooivorken naar @PieterOmtzigt te trekken.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Als het tot nieuwe verkiezingen leidt, dan durf ik de voorspelling wel aan dat er maar 1 is die hier garen bij spint en dat lijkt me dan toch echt Wilders.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af welke partijen er nu daadwerkelijk nog meer aan Wilders gaan verliezen als ze de boel al laten klappen voor het goed en wel begonnen is. NSC en VVD? Op progressief centrum/links zal niet veel meer te halen zijn denk ik zo....
Twee tweets die niet getuigen van aansturen op een goede samenwerkingquote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Politieke spelletjes, dat is wat-ie doet. Precies dat waar-ie anderen van beschuldigt doet-ie zelf.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Twee tweets die niet getuigen van aansturen op een goede samenwerking
Waar ben je mee bezig, Geert ?
Geert die vooral wil schreeuwen vanaf de zijlijnquote:Op donderdag 30 november 2023 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bnw een optie?quote:Op donderdag 30 november 2023 11:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wilders doet er alles aan zichzelf buitenspel te zetten. Deze man wil niet regeren, hij wil afgewezen worden (™ Teflon). Dit is ook gewoon weer een hondenfluitje naar zijn domme achterban om met hooivorken naar @:PieterOmtzigt te trekken.
Zou Geert graag willen regeren?quote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 30 november 2023 11:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Begrijpen mensen dit nog steeds niet?
Masterclasje "Spinnen voor gevorderden" van Geert, en de rest laat zich gewillig naar de slachtbank leiden.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Gewoon zomaar een greep uit de reacties....
Dat zijn natuurlijk vooral PVVers (en wellicht ook wel uit de FvD, JA21 hoek, gezien de onzinreactie over 'kartel').quote:Op donderdag 30 november 2023 11:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet echt een groene business voor een d66 er.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Wat hij altijd doet: voorbijvliegen om de boel onder te schijten.. De PVV heeft niet voor niks een meeuw als logo.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 november 2023 11:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Tja. Demagogie werkt.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Godverdommequote:Op donderdag 30 november 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat hij altijd doet: voorbijvliegen om de boel onder te schijten.. De PVV heeft niet voor niks een meeuw als logo.
quote:Op donderdag 30 november 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat hij altijd doet: voorbijvliegen om de boel onder te schijten.. De PVV heeft niet voor niks een meeuw als logo.
Je mag daarbij wel even de reden melden: personeelstekorten.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:26 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen besluit Weerwind daags na de verkiezingen even om voorlopig geen mannen meer op te roepen om hun vrijheidsstraf te ondergaan…
Dat is echt ernstig; want zowel de maatschappij als de veroordeelde is gebaat bij snelle tenuitvoerlegging van vrijheidsstraffeb.
Uit NRC.quote:Yesilgöz en andere VVD’ers uit Den Haag zijn al dagenlang aan het bellen en online-vergaderen met zoveel mogelijk leden, om de onrust in de partij niet uit de hand te laten lopen. Ook op de avond in Utrecht lijken de VVD’ers die met microfoons rondlopen precies te weten waar de mensen zitten die hun steun willen uitspreken voor de beslissing van de partijtop
Gevangenissen vallen het Minsterie van Justitie en raad eens wie daar de scepter zwaait en steken heeft laten vallenquote:Op donderdag 30 november 2023 13:26 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen besluit Weerwind daags na de verkiezingen even om voorlopig geen mannen meer op te roepen om hun vrijheidsstraf te ondergaan…
Dat is echt ernstig; want zowel de maatschappij als de veroordeelde is gebaat bij snelle tenuitvoerlegging van vrijheidsstraffeb.
En die waren er vorige maand niet? Laat me niet lachen.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag daarbij wel even de reden melden: personeelstekorten.
Deze komt voor rekening van ene S. Dekker.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gevangenissen vallen het Minsterie van Justitie en raad eens wie daar de scepter zwaait en steken heeft laten vallen
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze komt voor rekening van ene S. Dekker.
@:janneke141
Er zijn in september ook al maatregelen genomen, waardoor je een groter deel van de gevangenisstraf buiten de gevangenis uit kunt zitten. Maar dat levert niet genoeg op. Dus nee, dit heeft niks met de verkiezingen te maken. Besluitvorming gaat gewoon door.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En die waren er vorige maand niet? Laat me niet lachen.
De nieuwe Kamer wordt op 6 december geïnstalleerd. Wordt krapquote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef Dven het volgende:
Nederland heeft vorige week een delegatie naar Bulgarije gestuurd om de staat van de rechtstaat te onderzoeken. Bevindingen zijn naar verluid positief. Volgende week doet de Europese Commissie zelf nog een extra missie op verzoek van Nederland. Dit allemaal met oog op toetreding tot Schengen.
Snel er even doorheen rammen voor Wilders I een feit is
Lachwekkend. Maar nee. Ik geloof dit simpelweg niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn in september ook al maatregelen genomen, waardoor je een groter deel van de gevangenisstraf buiten de gevangenis uit kunt zitten. Maar dat levert niet genoeg op. Dus nee, dit heeft niks met de verkiezingen te maken. Besluitvorming gaat gewoon door.
Zitten we straks met jou opgescheeptquote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef Dven het volgende:
Nederland heeft vorige week een delegatie naar Bulgarije gestuurd om de staat van de rechtstaat te onderzoeken. Bevindingen zijn naar verluid positief. Volgende week doet de Europese Commissie zelf nog een extra missie op verzoek van Nederland. Dit allemaal met oog op toetreding tot Schengen.
Nouja, dat is nog altijd een minder groot probleem dan Wilders Iquote:Op donderdag 30 november 2023 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De nieuwe Kamer wordt op 6 december geïnstalleerd. Wordt krap
Tja, je bent wel extreem cynisch. Maar ik herinner me uit een debat in september dat ze in december weer zouden kijken. Hij heeft het besluit dus vervroegd, waarschijnlijk net nieuwe info gekregen.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lachwekkend. Maar nee. Ik geloof dit simpelweg niet.
Je kunt echt wel verder dan een week vooruit kijken.
Beetje bijstandfrauderen en hier leven als een god in zuid-Frankrijkquote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zitten we straks met jou opgescheept
Misschien kunnen we ipv een gevangenis een hotel voor de regelen, die hebben immers al personeel in dienst!quote:Op donderdag 30 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn in september ook al maatregelen genomen, waardoor je een groter deel van de gevangenisstraf buiten de gevangenis uit kunt zitten. Maar dat levert niet genoeg op. Dus nee, dit heeft niks met de verkiezingen te maken. Besluitvorming gaat gewoon door.
Wilders I is er echt niet voor het zomerreces en misschien niet eens voor het kerstreces 2024.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, dat is nog altijd een minder groot probleem dan Wilders I
Een gevangenisstraf niet kunnen uitzitten is nog vervelender dan hem uitzitten. Je hele leven staat stil, kunt niets opbouwen. Dat is echt heel vervelend.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ipv een gevangenis een hotel voor de regelen, die hebben immers al personeel in dienst!
Misschien met een mooi uitzicht op zee ofzo.
Hoe faal je als overheid.
Eens. Meer met enkelbanden gaan werken, zou ik zeggen. Want een personeelstekort snel oplossen op dit moment lijkt me een utopie. En dat is dan ook exact wat Weerwind voor stelt.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een gevangenisstraf niet kunnen uitzitten is nog vervelender dan hem uitzitten. Je hele leven staat stil, kunt niets opbouwen. Dat is echt heel vervelend.
Ja misschien kunnen we een wet introduceren om gemeenten te dwingen om iedere maand X criminelen op te nemen op straffe van een geld boete!quote:Op donderdag 30 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een gevangenisstraf niet kunnen uitzitten is nog vervelender dan hem uitzitten. Je hele leven staat stil, kunt niets opbouwen. Dat is echt heel vervelend.
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ipv een gevangenis een hotel voor de regelen, die hebben immers al personeel in dienst!
Misschien met een mooi uitzicht op zee ofzo.
Hoe faal je als overheid.
Ik begreep dus dat Omtzigt een gesprek had met Wilders van een uur maar blijkbaar is er daar ook niets op uitgelopen?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
vd Plas op 55 sec: ik vind het bizar dat er niet eens met elkaar gesproken wordt. Ik vind dat Geert de kans moet krijgen te zeggen ik wil dit niet meer, of ik neem er afstand van, maar hij krijgt de kans niet eens
https://www.ad.nl/videos/(...)-kans-krijgen-413446
Op dit moment is het aan de verkenner met de beoogde partijen te spreken. Als die partijen daarnaast prive met elkaar willen praten dan moet men elkaar uitnodigen. Omtzigt nodigt Wilders uit toe te lichten hoe Wilders die discriminerende partijpunten wilt afzweren . Dus die kans is er wel.
VVD wil nog niet een gedoogcoalite opstarten, ze wachten af op de 3 andere partijen.
vd Plas likt te veel naar extreemrechts. Wilders krijgt die kans wel
Is er oprecht iets wat die man wel goed gedaan heeft?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je toevallig meer over hoe dit tot stand komt? Waar rekening mee gehouden wordt? Wie dit bepaalt?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
Meest waarschijnlijke opstelling in de nieuwe kamer:
https://www.ad.nl/politie(...)eerste-rij~a8adad4c/
[ afbeelding ]
CDA en SP zijn hun plekjes vooraan kwijt.
16 in ek dus dat scheelt ook welquote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Caland het volgende:
Ik vind dat Carolijn wel erg veel noten op haar zang heeft, met die 7 zeteltjes.
Het presidium beslist dit. Op basis van fractiegrootte en politieke voorkeur.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Weet je toevallig meer over hoe dit tot stand komt? Waar rekening mee gehouden wordt? Wie dit bepaalt?
Overleg tussen de fractiesecretarissen, na voorstellen van de griffie. De griffie heeft dit keer al 7 varianten voorgesteld.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Weet je toevallig meer over hoe dit tot stand komt? Waar rekening mee gehouden wordt? Wie dit bepaalt?
Heeft vd Plas al Wilders uitgenodigd voor een privégesprek ?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
[..]
Ik begreep dus dat Omtzigt een gesprek had met Wilders van een uur maar blijkbaar is er daar ook niets op uitgelopen?
Vind eig dat CU meer naar links moet, onder Volt bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Overleg tussen de fractiesecretarissen, na voorstellen van de griffie. De griffie heeft dit keer al 7 varianten voorgesteld.
CU zit graag bij SGP in de buurt, CDA is daar nu bij aangesloten. Op zich prima. Zeker ook nog omdat ze bij NSC zitten, toch ook een vrij christelijke partij.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vind eig dat CU meer naar links moet, onder Volt bijvoorbeeld.
Waarom dat dan?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU zit graag bij SGP in de buurt, CDA is daar nu bij aangesloten. Op zich prima. Zeker ook nog omdat ze bij NSC zitten, toch ook een vrij christelijke partij.
"Wij hebben het signaal van de kiezer wel begrepen."quote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Caland het volgende:
Ik vind dat Carolijn wel erg veel noten op haar zang heeft, met die 7 zeteltjes.
Maar vooruit kijken en een probleem zien aankomen is nog geen oplossing.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lachwekkend. Maar nee. Ik geloof dit simpelweg niet.
Je kunt echt wel verder dan een week vooruit kijken.
Een half jaar geleden nog 35 virtueel. Die hele PVV/BBB/FVD meute is behoorlijk opportunistisch. Dat ze nu net even niet bij haar zitten, doet weinig af van de feeling die ze met die doelgroep heeft.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
"Wij hebben het signaal van de kiezer wel begrepen."
7 zetels.
Zijn er nog eh .. basisregels / richtlijnen? Bv, iedere partij moet toegang tot een gangpad hebben?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het presidium beslist dit. Op basis van fractiegrootte en politieke voorkeur.
Dat staat ook in het AD artikel. De fractievoorzitter moet idd bij een gangpad zitten of vooraan.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn er nog eh .. basisregels / richtlijnen? Bv, iedere partij moet toegang tot een gangpad hebben?
Hij zal een groot deel van zijn ideologie over buitenland en buitenlanders in de koelkast moeten zetten, en met wat hem als links wordt verweten in een vriezer.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch wel heel gek dat extreme populistische partijen indien eenmaal verkozen vooral ruzie gaan maken en zeggen dat het aan de ander ligt.
Maar voor Geert weer lekker makkelijk de demagoog spelen, als je met een dom ongrondwettelijk partijprogramma komt kan je onmogelijk regeren, maar je kan het verhaal weer zo draaien dat de anderen je eigenlijk buitensluiten.
Kiezersbedrog dus..quote:Op donderdag 30 november 2023 14:50 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hij zal een groot deel van zijn ideologie over buitenland en buitenlanders in de koelkast moeten zetten, en met wat hem als links wordt verweten in een vriezer.
Nee. De realiteit van een parlementaire partijdemocratie, wanneer je partij geen absolute meerderheid behaalt. Polderen, heet dat volgens mij.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kiezersbedrog dus..![]()
Van alles beloven en bij de eerste onderhandelingen alles weg geven.
Waar gaat dit over? De potentiële reactie op een bedacht scenario?quote:Op donderdag 30 november 2023 15:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. De realiteit van een parlementaire partijdemocratie, wanneer je partij geen absolute meerderheid behaalt. Polderen, heet dat volgens mij.
Maar de PVV-stemmers snappen dat niet, en zullen het inderdaad als kiezersbedrog zien.
Al zal Geertje zijn uiterste best doen om het bij anderen in de schoenen te schuiven, ipv aan het totaal onrealistische van zijn eigen partijpunten.
Hij schijnt wel eens een fietstochtje tot een goed einde te hebben gebracht.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Is er oprecht iets wat die man wel goed gedaan heeft?
Maar Wilders is weinig meer dan zijn extreemrechtse ideologie over de Islam/buitenlanders en zijn linkse gelul over gratis geld.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:50 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hij zal een groot deel van zijn ideologie over buitenland en buitenlanders in de koelkast moeten zetten, en met wat hem als links wordt verweten in een vriezer.
Nee, maar ze delen bij bepaalde onderwerpen soms zelfs het woordvoerderschap, je moet wat als 1 kamerlid tegelijk aan meerdere debatten mee moet doen. Dan praat CU soms ook in naam van de SGP of andersom. Daarbij is het makkelijk overleggen.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom dat dan?Zijn ze bang dat andere partijen de handen van hen omlaag houdt bij bepaalde onderwerpen?
Maar daar hoef je toch niet voor bij elkaar te zitten toch? Normaal sta je toch aan de microfoon of zit je in een commissiezaal?quote:Op donderdag 30 november 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar ze delen bij bepaalde onderwerpen soms zelfs het woordvoerderschap, je moet wat als 1 kamerlid tegelijk aan meerdere debatten mee moet doen. Dan praat CU soms ook in naam van de SGP of andersom.
Links - progressieven - Christenen - liberalen - omgekeerde vlaggen - populistenquote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
Meest waarschijnlijke opstelling in de nieuwe kamer:
https://www.ad.nl/politie(...)eerste-rij~a8adad4c/
[ afbeelding ]
CDA en SP zijn hun plekjes vooraan kwijt.
Nee, normaal zit je op een stoel en loop je af en toe naar de microfoon als het debat in de plenaire zaal is. In een commissiezaal is het inderdaad anders.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar daar hoef je toch niet voor bij elkaar te zitten toch? Normaal sta je toch aan de microfoon of zit je in een commissiezaal?
36 is nog steeds geen meerderheid in de eerste kamer.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:28 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen geeft Bontenbal aan een kabinet met PVV niet te gedogen. Voor de tweede kamer onbelangrijk, maar in de eerste kamer komt de PVV zonder het CDA niet aan een meerderheid.
PVV 4 - VVD 10 - NSC 0 - BBB 16 is maar 30, de 6 van het CDA zijn altijd nodig.
Partij politiek zou helemaal geen onderdeel moeten zijn van de eerste kamer.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Kunnen we de verkiezingen voor de eerste en tweede kamer niet op dezelfde dag doen voortaan? Dit schiet toch geen hol op zo.
Klopt, maar daarna kun je nog kiezen uit JA21 (3) of SGP (2) om bij een meerderheid te komen. Zelfs 50plus (1) en OPNL (1) kunnen dan nog wat betekenen. Maar zonder de 6 van het CDA is het kansloos, of je moet van de totaal onbetrouwbare FvD (3) afhankelijk willen zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
36 is nog steeds geen meerderheid in de eerste kamer.
Zo zou het inderdaad moeten zijn maar ja praktijk leert anders.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Partij politiek zou helemaal geen onderdeel moeten zijn van de eerste kamer.
De taak is het controleren van wetten, en een PvdA wet die goed is zou gewoon goedgekeurd moeten kunnen worden door een pvv senator of andersom.
Nooit van gehoord.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar houdt al lang niemand zich meer aan. Je moet er dus wel gewoon rekening mee houden.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De taak is het controleren van wetten, en een PvdA wet die goed is zou gewoon goedgekeurd moeten kunnen worden door een pvv senator of andersom.
Veel PvdA senators zullen wetten geschreven door een kabinet Wilders natuurlijk over het algemeen niet goed vinden, zo simpel is het ook. Dus zelfs al speelt partijpolitiek geen rol, dan nog zal Wilders een meerderheid moeten zoeken en heeft hij daarbij waarschijnlijk de CDA senatoren nodig.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar gaat dit over? De potentiële reactie op een bedacht scenario?
Ik zou voor de aardigheid, bv in het vakbondsblaadje van de AOB, eens een interview willen lezen met een paar oud-leerkrachten van Sander Dekker. Hoe die zijn gepruts nou beleefd hebben. Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ze er ook maar enige verantwoordelijkheid voor dragen hoor, maar ik zou hun verhaal toch wel grappig interessant vinden.quote:
Tweederde van je post gaat over hoe het domme PVV-volk op zoiets zou reageren; vrij irrelevant en bovendien hersenspinsels. Heeft geen jota te maken met de meest voor hand liggende formatieopties.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:13 schreef probeer het volgende:
Erg raar om het in een topicreeks over Nederlandse politiek, zo net na TK verkiezingen, over het al dan niet slagen van de meest voor de hand liggende formatieopties te hebben.
Het is een deel van het gesprek waar ook alle 'Als de PVV niet in de regering komt zullen er nóg meer mensen PVV gaan stemmen' reacties toe behoren; hoe men op bepaalde formaties (of het mislukken daarvan) zou reageren. Raar genoeg hoor ik je daar niet over, maar wanneer ik zeg dat Geert dan inderdaad keihard in gaat zetten op 'ze sluiten me buiten, het ligt aan de ander!' dan zijn dat opeens irrelevante hersenspinsels. Apart.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Tweederde van je post gaat over hoe het domme PVV-volk op zoiets zou reageren; vrij irrelevant en bovendien hersenspinsels. Heeft geen jota te maken met de meest voor hand liggende formatieopties.
Vooral de retweet van deze kan echt niet als hij echt met Omtzigt aan tafel wil:quote:Op donderdag 30 november 2023 17:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wilders zit ook wel lekker te sneren naar Omtzigt op twitter zeg. En dan houdt hij zich waarschijnlijk nog ontzettend in voor zijn doen.
We vinden altijd wel een smoesje om niet in te stemmen (lees: we wachten eventjes op de installatie van de nieuwe Kamer die zich er dan tegen kan uitspreken!)quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef Dven het volgende:
Het is iig een hele rare manier van doen als je vriendjes wil worden met iemand. Maar goed, verrassend is het niet, gezien Geert zijn gedrag van de afgelopen decennia.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral de retweet van deze kan echt niet als hij echt met Omtzigt aan tafel wil:
[ twitter ]
Denkt hij nou echt dat Omtzigt wordt overtuigd door een aanval op zijn geloof?
Mogelijk. Toch flauw.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:41 schreef Szura het volgende:
[..]
We vinden altijd wel een smoesje om niet in te stemmen (lees: we wachten eventjes op de installatie van de nieuwe Kamer die zich er dan tegen kan uitspreken!)
Hij heeft zich een paar weken ingehouden maar hij is nu boos, natuurlijk. En bang dat ze hem het premierschap door de neus willen boren want als Wilders iets is dan is het wel rancuneus en paranoide.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is iig een hele rare manier van doen als je vriendjes wil worden met iemand. Maar goed, verrassend is het niet, gezien Geert zijn gedrag van de afgelopen decennia.
Ik denk dat hij het gewoon niet kan, zijn hele modus operandi is boosheid en conflict.
Het voorspelt allemaal weinig goeds voor de formatie.
En zo ook voor de komende jaren, nieuwe partijen en nieuwe gezichten maar nul ervaring als volksvertegenwoordiger en met idealen komen we er niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is iig een hele rare manier van doen als je vriendjes wil worden met iemand. Maar goed, verrassend is het niet, gezien Geert zijn gedrag van de afgelopen decennia.
Ik denk dat hij het gewoon niet kan, zijn hele modus operandi is boosheid en conflict.
Het voorspelt allemaal weinig goeds voor de formatie.
Tja, het is nou eenmaal zo dat de meerderheid van Nederland tegen elke vorm van uitbreiding van wat ook is.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Mogelijk. Toch flauw.
Derde missie is geslaagd, met meerdere specialisten uit Nederland en Oostenrijk, de enige twee landen die tegenliggen. Observeerders van zowel Frontex, Europol en het Agentschap van Fundamentele Rechten.
Allemaal vlekkeloos verlopen en wederom de bevestiging dat Bulgarije de zaakjes er beter op nahoudt dan vele andere landen wanneer het gaat om de grensbewaking en Schengenverplichtingen.
En toch gaat er wel weer iets gevonden worden om nee te zeggen. Ondanks meerdere beloftes dat wanneer dit goed verloopt Nederland helemaal niet tegen toetreding is
En Forum wil wel een of meerdere minister leveren.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig wel dat van der Plas denkt dat zij ineens heel belangrijk is, er is nog geen enkele partij behalve de PVV die interesse heeft getoond in regeren met de BBB.
Dat is feitelijk onjuist. Zie het wel accepteren van Kroatië verleden jaar en ook niet tegen de toetreding van Roemenië te zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is nou eenmaal zo dat de meerderheid van Nederland tegen elke vorm van uitbreiding van wat ook is.
De BBB schoot te vroeg voor de TK maar precies op tijd voor de EK, en Pieter te laat voor de EK, maar precies op tijd voor de TK. Dat timing dan zo'n immense invloed heeft op het politieke proces.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig wel dat van der Plas denkt dat zij ineens heel belangrijk is, er is nog geen enkele partij behalve de PVV die interesse heeft getoond in regeren met de BBB.
De kamer was het niet, maar er is wel iets flink veranderd. De grote winnaars (PVV en NSC) zijn minstens eurokritisch of anders eurosceptisch.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Zie het wel accepteren van Kroatië verleden jaar en ook niet tegen de toetreding van Roemenië te zijn.
Nederland is ook niet pertinent tegen EU-uitbreiding.
Een mini-ministerie voor het behoud van de Nederlandse uil.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
En Forum wil wel een of meerdere minister leveren.
Die neemt helemaal niemand serieus, natuurlijk.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
En Forum wil wel een of meerdere minister leveren.
quote:Op donderdag 30 november 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
Kort zijdelings vraagje ... Dilan was ooit SP-er, nu VVD fractievoorzitter. Heeft ze zich daar ooit publiekelijk over uitgelaten, dat proces, die verschuiving? Interviews, eigen schrijfsels?
Dat valt te betwijfelen.Omtzigt werd op enig moment (juli 23) gepeild op ruim boven de 40 zetels.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De BBB schoot te vroeg voor de TK maar precies op tijd voor de EK, en Pieter te laat voor de EK, maar precies op tijd voor de TK. Dat timing dan zo'n immense invloed heeft op het politieke proces.
"Vanwege de expertise".quote:Op donderdag 30 november 2023 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die neemt helemaal niemand serieus, natuurlijk.
Defensie toch? Kunnen we eindelijk samenwerken met Rusland.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Een mini-ministerie voor het behoud van de Nederlandse uil.
Dikke kans inderdaad. Omtzigt heeft ook niet heel uitgesproken/onderscheidende standpunten en onder Bont'nbal is het CDA zijn groove terug aan het krijgen dus NSC gaat geen lang leven beschoren zijn. Het was tijdelijke opvulling voor de lacune op boomer-midden.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen.Omtzigt werd op enig moment (juli 23) gepeild op ruim boven de 40 zetels.
Door zijn gedraai en vooral gedraal is hij uit gekomen op "slechts' 20.
En hij moet nog even door gaan met zijn huidige optreden dat bestaat uit wegduiken, niks zeggen en verstoppertje spelen dan komt hij straks samen met boreale Thiery in de kantlijn terecht.
Het is niet zo zeer timing, want dat zou betekenen dat politici daarop mikken, of een hoop invloed op hebben. Het is eerder politiek sprinkhanengedrag van de kiezer.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:20 schreef probeer het volgende:
Dat timing dan zo'n immense invloed heeft op het politieke proces.
Je mag de kiezer niet de schuld geven, dat schijnt victimblaming te zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer timing, want dat zou betekenen dat politici daarop mikken, of een hoop invloed op hebben. Het is eerder politiek sprinkhanengedrag van de kiezer.
Ze maken het wel echt heel lastig.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag de kiezer niet de schuld geven, dat schijnt victimblaming te zijn.
Als langer 'm niet lukt dan denk ik dat we voor 2025 weer naar de stembus mogenquote:Op donderdag 30 november 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft zich een paar weken ingehouden maar hij is nu boos, natuurlijk. En bang dat ze hem het premierschap door de neus willen boren want als Wilders iets is dan is het wel rancuneus en paranoide.
Gewoon iedereen die wil stemmen verplicht een kieswijzer te doen met 50 vragen en de hoogste partij die er uit komt wordt automatisch opgenomen in een soort database.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze maken het wel echt heel lastig.
Op een gegeven moment komen we er welquote:Op donderdag 30 november 2023 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als langer 'm niet lukt dan denk ik dat we voor 2025 weer naar de stembus mogen
Da's niet te hopen want er is inmiddels zelfs bijna een meerderheid aan stemmers die het gewoonweg anders wil. Die hebben nu in meerderheid op Greet gestemd, maar het lijkt me helemaal geen verkeerd idee om iemand te hebben die niet extreem is, maar het wel anders wil.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen.Omtzigt werd op enig moment (juli 23) gepeild op ruim boven de 40 zetels.
Door zijn gedraai en vooral gedraal is hij uit gekomen op "slechts' 20.
En hij moet nog even door gaan met zijn huidige optreden dat bestaat uit wegduiken, niks zeggen en verstoppertje spelen dan komt hij straks samen met boreale Thiery in de kantlijn terecht.
De PvdA onder Den Uyl toch?quote:Op donderdag 30 november 2023 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
Erg raar om het in een topicreeks over Nederlandse politiek, zo net na TK verkiezingen, over het al dan niet slagen van de meest voor de hand liggende formatieopties te hebben. En daarnaast is het ook nog nooit eerder gebeurd, dat de grootste partij niet in de coalitie belandde. Dus geheel bizar om daar dan toch over te praten.
/s
Correct. Partijen hebben geen vaste achterban meer, en het is eigenlijk veel te makkelijk om met een nieuwe partij aan de verkiezingen deel te nemen.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer timing, want dat zou betekenen dat politici daarop mikken, of een hoop invloed op hebben. Het is eerder politiek sprinkhanengedrag van de kiezer.
De nummer 3 van de PVV werkte hiervoor als exploitant van een poffertjeskraam op de kermis. Volgens mij nul bestuurlijke of politieke ervaring. Als Wilders minister president wordt en Agema een bestuurlijke post krijgt in de zorg, wordt zei dan de fractievoorzitter van de grootste partij?quote:Op donderdag 30 november 2023 18:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En zo ook voor de komende jaren, nieuwe partijen en nieuwe gezichten maar nul ervaring als volksvertegenwoordiger en met idealen komen we er niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |