abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211473881
twitter

En we hebben ook weer iemand op BHOS.
zie email 27 oktober
pi_211473885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Iemand die, namens het kabinet wordt voorgedragen om een Nederlandse zetel te gaan innemen. Daarmee het algemeen belang dienende. Of iemand die op eigen initiatief geld gaat scheppen in de commerciële sector. Dat is het verschil hier.
Voor de functie van Hoekstra waren nog wel pakweg vijftig geschikte kandidaten te vinden, dit is gewoon iets wat hij zelf graag wilde doen. In een familiebedrijf is dat vaak iets lastiger.
pi_211473888
quote:

[..]
Iemand die, namens het kabinet wordt voorgedragen om een Nederlandse zetel te gaan innemen. Daarmee het algemeen belang dienende. Of iemand die op eigen initiatief geld gaat scheppen in de commerciële sector. Dat is het verschil hier.
Het is wel het familiebedrijf waar ze voor terug wordt gevraagd. Snap dat ze er lekker gaat verdienen, maar het is ook weer geen move die voor mij heel veel wenkbrauwen doet fronsen. Het was wellicht wat anders geweest als ze naar een lobbyclub was overgestapt of wanneer ze als minister of staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat aan de slag was geweest.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211473928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.
Groot verschil. Gewoon niet netjes. Je zit gewoon je tijd uit, tenzij ziek of dat soort dingen. Die commitment ben je aangegaan.
Schei uit, zeg, Hoekstra kreeg een kadootjes voor bewezen diensten van Rutte en vertrok voor de blamage van zijn "leiderschap" in volle glorie geetaleerd werd. _O-
pi_211473932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is wel het familiebedrijf waar ze voor terug wordt gevraagd. Snap dat ze er lekker gaat verdienen, maar het is ook weer geen move die voor mij heel veel wenkbrauwen doet fronsen. Het was wellicht wat anders geweest als ze naar een lobbyclub was overgestapt of wanneer ze als minister of staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat aan de slag was geweest.
Enkele dagen na het meest controversiële besluit uit haar politieke loopbaan. En je gaat mij ook niet wijsmaken dat als het kabinet gewoon de rit had uitgezeten ze ook zo makkelijk weg was gegaan. Het hoort gewoon bij de aanvaarding van de functie dat je 4,5 jaar geleefd gaat worden.

Op persoonlijk vlak snap ik het ook wel hoor. Daar niet van. Maar dit hoort niet zo.
zie email 27 oktober
pi_211473940
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schei uit, zeg, Hoekstra kreeg een kadootjes voor bewezen diensten van Rutte en vertrok voor de blamage van zijn "leiderschap" in volle glorie geetaleerd werd. _O-
Jij ziet niet het fundamentele verschil tussen het gaan vervullen van een functie namens Nederland op voordracht van de regering en het najagen van privé-belangen in de commerciële sector?
zie email 27 oktober
pi_211473942
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het doet mij juist de wenkbrauwen fronsen, omdat ze ook over een half jaar nig wel terecht had gekund bij het familiebedrijf. Nu doet ze het een week na de verkiezingen al.
pi_211473950
quote:

[..]
Dat gaat alleen op als Uslu meer dan Hoekstra gaat verdienen en dat staat lang niet vast, Hoekstra haalt 26.000 euro per maand binnen plus emolumenten.
pi_211473965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het doet mij juist de wenkbrauwen fronsen, omdat ze ook over een half jaar nig wel terecht had gekund bij het familiebedrijf. Nu doet ze het een week na de verkiezingen al.
Je hebt natuurlijk als buitenstaander geen idee wat de reden is waarom deze functie NU binnen het familiebedrijf moet worden ingevuld. Het is iets te eenvoudig om te stellen dat dat over een half jaar ook nog kan. Misschien wel, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor het nu nodig is.

Doet ze het niet en ontvangt ze over een half jaar wachtgeld, is het ook niet goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211473978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij ziet niet het fundamentele verschil tussen het gaan vervullen van een functie namens Nederland op voordracht van de regering en het najagen van privé-belangen in de commerciële sector?
Ja, daar zie ik wel een fundamenteel verschil in, het ene vereist kwaliteiten en capaciteiten en het andere vereist politieke connecties :P
Je riep zelf dat Hoekstra niets op die functie te zoeken had als ik mij goed herinner.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 11:17:54 ]
pi_211473985
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gaat alleen op als Uslu meer dan Hoekstra gaat verdienen en dat staat lang niet vast, Hoekstra haalt 26.000 euro per maand binnen plus emolumenten.
En Hoekstra was bereid volledig van zijn klimaatgeloof te stappen om deze functie te gaan bekleden. Algemeen belang? Of gewoon Hoekstra's belang?
  donderdag 30 november 2023 @ 11:17:37 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211473986
Tja het is niet alsof Gunay nog veel voor elkaar ging boksen de komende periode. Dus dan kun je wel prima vervangen worden door een weggestemd kamerlid. Scheelt ook weer wachtgeld.
pi_211473991
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk als buitenstaander geen idee wat de reden is waarom deze functie NU binnen het familiebedrijf moet worden ingevuld. Het is iets te eenvoudig om te stellen dat dat over een half jaar ook nog kan. Misschien wel, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor het nu nodig is.

Doet ze het niet en ontvangt ze over een half jaar wachtgeld, is het ook niet goed.
De vorige CEO was geen familielid maar een buitenstaander. Dus waarom dit nu met stoom en kokend water perse haar moet worden ontgaat me.
zie email 27 oktober
pi_211474008
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De vorige CEO was geen familielid maar een buitenstaander. Dus waarom dit nu met stoom en kokend water perse haar moet worden ontgaat me.
Precies, dat ontgaat buitenstaanders, omdat we niet alle info hebben.
pi_211474009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, daar zie ik wel een fundamenteel verschil in, het ene vereist kwaliteiten en capaciteiten en het andere vereist politieke connecties :P
Je riep zelf dat Hoekstra niets op die functie te zoeken had als ik mij goed herinner.
Heeft hij ook niet. Maar hij zit daar wel op een Nederlandse zetel, in het openbaar bestuur. Op voordracht van de MP. Ik vind dat echt fundamenteel iets anders dan op eigen titel overstappen naar de commerciële wereld.
zie email 27 oktober
pi_211474011
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Enkele dagen na het meest controversiële besluit uit haar politieke loopbaan. En je gaat mij ook niet wijsmaken dat als het kabinet gewoon de rit had uitgezeten ze ook zo makkelijk weg was gegaan. Het hoort gewoon bij de aanvaarding van de functie dat je 4,5 jaar geleefd gaat worden.

Op persoonlijk vlak snap ik het ook wel hoor. Daar niet van. Maar dit hoort niet zo.
Wat ze ook besluit over ON zou altijd controversiëel zijn toch? Ik zie die club ook liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar het zou hoe dan ook gedonder opleveren.

Verder wel eens dat je de rit altijd zou moeten uitzitten.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:19:47 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211474018
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar waarom moet ze blijven zitten op een functie waar toch geen eer meer aan te behalen is? Het kan prima uitgevoerd worden door een ander.
pi_211474021
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Precies, dat ontgaat buitenstaanders, omdat we niet alle info hebben.
Dat heb je nooit natuurlijk. Maar dat is geen reden om dit soort overstappen niet af te keuren.
zie email 27 oktober
pi_211474022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijkbaar zit er iets in de persoonlijke levenssfeer van een andere bestuurder wat het nu spoed maakt. Maar je hebt wel een punt. :Y
pi_211474034
twitter

Mooi om dit via twitter uit te vechten. Geert moet wel en zet 100% in op een kreupele paard
pi_211474035
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar waarom moet ze blijven zitten op een functie waar toch geen eer meer aan te behalen is? Het kan prima uitgevoerd worden door een ander.
Omdat dat er bij hoort. Je bent die commitment aangegaan.

En specifiek in haar geval, omdat ze net het meest controversiële politieke besluit uit haar loopbaan heeft genomen. Dan mag je dat ook wel even zelf verdedigen.
zie email 27 oktober
pi_211474039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Blijkbaar zit er iets in de persoonlijke levenssfeer van een andere bestuurder wat het nu spoed maakt. Maar je hebt wel een punt. :Y
Interimfunctionarissen bestaan.
zie email 27 oktober
  donderdag 30 november 2023 @ 11:21:34 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211474042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]

Mooi om dit via twitter uit te vechten. Geert moet wel en zet 100% in op een kreupele paard
Wilders I wordt een gezellig boel
pi_211474050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]

Ik vraag me echt af welke partijen er nu daadwerkelijk nog meer aan Wilders gaan verliezen als ze de boel al laten klappen voor het goed en wel begonnen is. NSC en VVD? Op progressief centrum/links zal niet veel meer te halen zijn denk ik zo....
pi_211474053
Politiek bedrijven via X _O_

Goed afgekeken van ome Donald.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')