abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211470107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat achterlijk lang is, als je er over nadenkt. In principe staat je land stil al die tijd.
Laissez faire is ook gewoon een liberale keuze.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211470123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar wat is precies het verschil of Omtzigt een grote wandeling maakt met van der Plas/ Yesilgöz/ Wilders als ze elkaar ''toevallig'' elkaar zouden tegenkomen of dat het afgesproken is.
Alles. Maar Omtzigt zal ook bij een toevallige ontmoeting niets loslaten over wat hij de verkenner gaat vertellen, volgens mij.
pi_211470195
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar is Plasterk voor. Er is ook geen enkele reden om dit te overhaasten. Dit is pas week één, reken op minstens 30 tot 40 weken.
Bovendien legt de verkenner een papertrail aan en verantwoording af. Voor Pieter 'bestuurscultuur' Omtzigt zou dat ook belangrijk moeten zijn.
zie email 27 oktober
pi_211470220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat achterlijk lang is, als je er over nadenkt. In principe staat je land stil al die tijd.
En dat terwijl pvv, nsc en bbb een akkoord op hoofdlijnen wilden. Gedoogpartner vvd staat ook al klaar dus als men wil is dit met een paar weken klaar. Elke vertraging is eigen belang en heeft niks met landsbelang te maken
pi_211470224
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef Caland het volgende:

[..]
[ twitter ]
De reacties van domrechts onder dit bericht zijn hilarisch.
Oh, dat is wel weer genieten. Die reacties. _O-
- Goethe, “Faust”
  woensdag 29 november 2023 @ 21:16:41 #56
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211470262
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:04 schreef Caland het volgende:

[..]
[ twitter ]
De reacties van domrechts onder dit bericht zijn hilarisch.
De democratie was geen goed idee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211470268
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En dat terwijl pvv, nsc en bbb een akkoord op hoofdlijnen wilden. Gedoogpartner vvd staat ook al klaar dus als men wil is dit met een paar weken klaar. Elke vertraging is eigen belang en heeft niks met landsbelang te maken
Nou dat vind ik toch even te kort door de bocht. Elk kabinet met de pvv zal nooit op de steun van links kunnen rekenen. Je dan afhankelijk maken van de gedoogsteun van de VVD, bekend om z’n politieke spelletjes, is ook gewoon een recept voor een zeer instabiel landsbestuur.
zie email 27 oktober
pi_211470282
quote:

[..]
NSC heeft het nooit over een akkoord gehad, toch? En akkoorden op hoofdlijnen geloof ik helemaal niet in, wat voor de ene partij geen hoofdlijn is, is dat namelijk voor een andere partij wel.
pi_211470301
quote:

[..]
NSC wil helemaal niks met Wilders. Hoe kom je hier nu weer bij?
pi_211470437
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En twee dagen later roept hij toch weer iets anders.
Dat red die niet in 2 dagen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211470465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
NSC heeft het nooit over een akkoord gehad, toch? En akkoorden op hoofdlijnen geloof ik helemaal niet in, wat voor de ene partij geen hoofdlijn is, is dat namelijk voor een andere partij wel.
Hij heeft zich al jaren meerdere uitgelaten dat hij vindt dat een akkoord op hoofdlijnen prima is. Daar heb je geen maanden voor nodig. Dan resteert dus de vraag, wil je.
pi_211470471
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dan kan hij dat toch prima zeggen? Wat is er nu anders dan over 2 maanden?
pi_211470478
quote:

[..]
Juist. Het is gewoon water en vuur qua programma die twee.
Alleen zijn ze kennelijk tot elkaar veroordeeld.
- Goethe, “Faust”
pi_211470502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou dat vind ik toch even te kort door de bocht. Elk kabinet met de pvv zal nooit op de steun van links kunnen rekenen. Je dan afhankelijk maken van de gedoogsteun van de VVD, bekend om z’n politieke spelletjes, is ook gewoon een recept voor een zeer instabiel landsbestuur.
Heb je wel een punt. Maar dan kan je nu wel gewoon aangeven wat je wil. En het is niet alleen bij nsc zo natuurlijk. De hele wereld heeft in no time een regering en hier doet men of het een natuurwetenschappelijk verschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Ik ben wel een beetje klaar met die politiek. Van wie dan ook.
pi_211470526
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Heb je wel een punt. Maar dan kan je nu wel gewoon aangeven wat je wil. En het is niet alleen bij nsc zo natuurlijk. De hele wereld heeft in no time een regering en hier doet men of het een natuurwetenschappelijk verschijnsel is waar niemand invloed op heeft. Ik ben wel een beetje klaar met die politiek. Van wie dan ook.
Er zijn dan ook vrij weinig landen met een coalitie-politiek en de meeste landen die het hebben spreken voor de verkiezingen al een coalitie af.
pi_211470529
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dan kan hij dat toch prima zeggen? Wat is er nu anders dan over 2 maanden?
Nou ja, op een gegeven moment komt er toch de druk om tot een vorm van regering te komen.
pi_211470565
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, op een gegeven moment komt er toch de druk om tot een vorm van regering te komen.
Maar dat wachten tot die druk heeft dus niks met landsbelang te maken, maar alles met eigen belang.
pi_211470597
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Mocht het vrij snel weer stembustijd zijn zal het % stemmen ook erg snel gedaald zijn.
pi_211470601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn dan ook vrij weinig landen met een coalitie-politiek en de meeste landen die het hebben spreken voor de verkiezingen al een coalitie af.
Het is toch voornamelijk een kwestie van willen. Meer dan 100 dagen voor een akkoord op hoofdlijnen zou toch gewoon kolder zijn?
pi_211470606
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Maar dat wachten tot die druk heeft dus niks met landsbelang te maken, maar alles met eigen belang.
Oh, zeker.
pi_211470623
Die VVD bijeenkomst heeft ook wel pareltjes hoor.

twitter

twitter
- Goethe, “Faust”
pi_211470628
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:46 schreef capricia het volgende:
Die VVD bijeenkomst heeft ook wel pareltjes hoor.

[ twitter ]

[ twitter ]
Lol. Is dit niet live te volgen ergens?
pi_211470648
quote:

[..]
Voor en vlak na de verkiezingen zette Omtzigt de deur toch echt wel open naar de PVV. Om dan nu al de deur dicht te slaan voor er gesproken is is wel raar imo.

Wat ik opmerkelijk vind is het grote verschil tussen wat Wilders zegt, en wat er in het partijprogramma staat. Als hij echt wilt regeren zoals hij praat, dan zou hij toch wel meer partijen dan alleen de BBB om de tafel moeten krijgen. Alleen als VVD zou ik wel uitkijken, redelijk wat standpunten zijn behoorlijk links, en niks is doorgerekend.
pi_211470650
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Lol. Is dit niet live te volgen ergens?
Geen idee. Ik volg X. :D

Oh, en ik ben hier voor heel Fok!

twitter
- Goethe, “Faust”
pi_211470671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het is toch voornamelijk een kwestie van willen. Meer dan 100 dagen voor een akkoord op hoofdlijnen zou toch gewoon kolder zijn?
Nogmaals: er is nog nooit landelijk echt een akkoord op hoofdlijnen geschreven en ik geloof ook niet dat dit in de nabije toekomst ooit gaat gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')