abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211473492
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Blijft toch een vaag verhaal hoor, dit. Alle partijen denken al mee, dat is hoe de tweede kamer werkt. Waar het nu om gaat is het vormen van een coalitie. En dat is helemaal niet iets waar alle partijen wat mee te maken hebben.
Volgens Omtzigt dus wel, die wil met 2 informateurs bij alle partijen langs. Kom je uit op de Limburgse extraparlementaire variant en dus niet op een coalitie.
pi_211473514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:19 schreef trein2000 het volgende:
En nu moet iemand anders haar ON besluit verdedigen. Lekker gewerkt man! _O-
Dat mag hopelijk Dijkgraaf gewoon gaan doen, hoop toch niet dat ze nu nog een demissionaire staatssecretaris van cultuur en media gaan zoeken.
pi_211473521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat mag hopelijk Dijkgraaf gewoon gaan doen, hoop toch niet dat ze nu nog een demissionaire staatssecretaris van cultuur en media gaan zoeken.
Maar dan nog. Zij draalt en draalt en uiteindelijk mag haar opvolger het verdedigen. Oncollegiaal
zie email 27 oktober
pi_211473535
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dan nog. Zij draalt en draalt en uiteindelijk mag haar opvolger het verdedigen. Oncollegiaal
Ja, sowieso is dit ook echt vluchten. Dit was geen kans die je moet grijpen omdat hij anders weg is en ze wellicht niks kan vinden, ze gaat gewoon het familiebedrijf in. Dat kon over een half jaar ook nog wel.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:36:14 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211473561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens Omtzigt dus wel, die wil met 2 informateurs bij alle partijen langs. Kom je uit op de Limburgse extraparlementaire variant en dus niet op een coalitie.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets kan werken. Klinkt erg ingewikkeld en ook totaal niet in lijn met hoe Nederland de afgelopen 100 (?) jaar geregeerd wordt.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:39:19 #131
3542 Gia
User under construction
pi_211473592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:

Hij noemt raakvlakken met GL-PvdA, niet met de PVV.
Geen raakvlakken met de PVV?

quote:
Wel zien we raakvlakken op punten als houdbare migratie, bestaanszekerheid en landbouw/voedselzekerheid.
pi_211473631
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen raakvlakken met de PVV?
[..]

Ja, over die zin heb ik denk ik gewoon heen gelezen... :@

Maar goed, de moeite met de PVV blijkt ook wel heel duidelijk uit de hele rest van de brief.
pi_211473644
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Plasterk praat vandaag achtereenvolgens met Jetten (D66), Van der Plas (BBB), Bontenbal (CDA), Marijnissen (SP), Baudet (Forum voor Democratie) en Ouwehand (Partij voor de Dieren).

https://nos.nl/collectie/(...)en-met-partijleiders

SGP, Volt, CU en JA21 missen we nog. DENK wil niet.
Het is wel grappig dat juist Denk zich gedraagt als een PVV voor mensen met zwart haar.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:45:48 #134
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211473651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar goed, de moeite met de PVV blijkt ook wel heel duidelijk uit de hele rest van de brief.
Heb het gevoel dat Omtzigt wel dat GW openlijk nog eens afstand moet doen van die anti islam reutel - in andere woorden dan ijskast - en dat ie het dan wel goed vindt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_211473739
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb het gevoel dat Omtzigt wel dat GW openlijk nog eens afstand moet doen van die anti islam reutel - in andere woorden dan ijskast - en dat ie het dan wel goed vindt.
De bezwaren liggen echt toch wel breder dan alleen op islam.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:54:17 #136
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211473740
Een bewindslied dat gesprekken voert om in dienst te treden bij een bedrijf zou helemaal niet bevoegd mogen zijn om dit soort beslissingen te nemen.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:55:36 #137
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211473751
quote:

[..]
Met de uitslag van vorige week kan het nog minstens (lees: waarschijnlijk) een jaar duren voordat er een nieuw kabinet bij de koning staat. Ik denk dat er wel een nieuwe komt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211473756
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets kan werken. Klinkt erg ingewikkeld en ook totaal niet in lijn met hoe Nederland de afgelopen 100 (?) jaar geregeerd wordt.
In Limburg was het succesvol. Ik vind het ook moeilijk voorstelbaar, maar dat vond ik het in Limburg ook en ik vind het ook moeilijk voorstelbaar dat Omtzigt toch nog in een PVV kabinet stapt of dat er een kabinet zonder PVV komt. Het is ingewikkeld, dan komen zulke opties soms toch om de hoek kijken.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:58:40 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211473769
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:45 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is wel grappig dat juist Denk zich gedraagt als een PVV voor mensen met zwart haar.
Joh,het zijn allebei partijen voor mensen met een beperkter intellectueel vermogen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211473773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.
Groot verschil. Gewoon niet netjes. Je zit gewoon je tijd uit, tenzij ziek of dat soort dingen. Die commitment ben je aangegaan.
Het is niet alsof Hoekstra de enige (of geschiktste) mogelijke kandidaat was voor die functie.
Daarnaast was zijn positie in het kabinet natuurlijk veel belangrijker dan die van de Staatssecretaris van cultuur. Die ook nog eens op verzoek terugkeert naar haar familiebedrijf.

Beide niet per se wenselijk maar ook niet onbegrijpelijk.
pi_211473778
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraïne en Europese samenwerking lijken minstens zo belangrijk voor Omtzigt. Eigenlijk liggen die partijprogramma's mijlenver van elkaar vandaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211473789
quote:

[..]
De T. meldt overigens dat er wel een vervanger komt.
zie email 27 oktober
pi_211473796
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is niet alsof Hoekstra de enige (of geschiktste) mogelijke kandidaat was voor die functie.
Daarnaast was zijn positie in het kabinet natuurlijk veel belangrijker dan die van de Staatssecretaris van cultuur. Die ook nog eens op verzoek terugkeert naar haar familiebedrijf.

Beide niet per se wenselijk maar ook niet onbegrijpelijk.
Onvergelijkbare gevallen. Je bent een geforceerde vergelijking aan het zoeken die er niet is.
zie email 27 oktober
pi_211473800
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
In Limburg was het succesvol. Ik vind het ook moeilijk voorstelbaar, maar dat vond ik het in Limburg ook en ik vind het ook moeilijk voorstelbaar dat Omtzigt toch nog in een PVV kabinet stapt of dat er een kabinet zonder PVV komt. Het is ingewikkeld, dan komen zulke opties soms toch om de hoek kijken.
Daarbij scheelt het wel fors dat het provinciale veel minder politiek is.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:03:04 #145
3542 Gia
User under construction
pi_211473810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vind ik niet. Hij benoemt bij alle grotere partijen waar wel en niet de raakvlakken liggen. Hij is ook niet alleen maar lovend over de PVDA/GL.
Volgens mij wil hij het liefst alleen met NSC VVD en BBB in een kabinet. Dan vergeet hij even dat eerst PVV het voor het zeggen heeft en als het die niet lukt, dat dan de PvdA/GL aan de beurt is, niet NSC.
En al die tijd wordt Nederland niet bestuurd en loopt het aantal migranten op.
pi_211473817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onvergelijkbare gevallen. Je bent een geforceerde vergelijking aan het zoeken die er niet is.
Terugkeer op verzoek naar het familiebedrijf versus een politieke benoeming die leuk op het CV staat voor iemand met een, zeker in deze tijd, veel belangrijker portefeuille. Inderdaad onvergelijkbaar maar wellicht niet helemaal zoals jij suggereert :P
pi_211473819
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De T. meldt overigens dat er wel een vervanger komt.
Tjeerd de Groot het kabinet in :P

Zal wel iemand worden die net buiten de zetels viel, hoop ik. Een Belhaj oid.
pi_211473825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Vind ik niet. Hij benoemt bij alle grotere partijen waar wel en niet de raakvlakken liggen. Hij is ook niet alleen maar lovend over de PVDA/GL.
Volgens mij wil hij het liefst alleen met NSC VVD en BBB in een kabinet. Dan vergeet hij even dat eerst PVV het voor het zeggen heeft en als het die niet lukt, dat dan de PvdA/GL aan de beurt is, niet NSC.
Dat laatste mag je toch vooral de VVD voor bedanken. En dan nu wel smeken dat ze met de PVV om tafel moeten _O-
pi_211473829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:03 schreef Gia het volgende:

[..]
...iets waar ook het volgende kabinet niks aan gaat doen, zeker als pro-migratiepartijen als VVD en BBB mee doen.
pi_211473864
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Terugkeer op verzoek naar het familiebedrijf versus een politieke benoeming die leuk op het CV staat voor iemand met een, zeker in deze tijd, veel belangrijker portefeuille. Inderdaad onvergelijkbaar maar wellicht niet helemaal zoals jij suggereert :P
Iemand die, namens het kabinet wordt voorgedragen om een Nederlandse zetel te gaan innemen. Daarmee het algemeen belang dienende. Of iemand die op eigen initiatief geld gaat scheppen in de commerciële sector. Dat is het verschil hier.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')