abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211472360
En als ik dit zo lees was de meerderheid in Utrecht het niet met Yeşilgöz haar 'ik wil niet regeren' eens: https://nos.nl/collectie/(...)-na-ledenbijeenkomst

Ik denk dat als het lang gaat duren, er enorm veel klachten vanuit de leden gaan komen. En dat zijn ze bij de VVD niet gewend.
pi_211472367
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik dacht dat ze juist van dat achterkamertjes-gebeuren af willen?
Jij wilt dat onderhandelingen en moeilijke afwegingen openbaar gemaakt worden?
pi_211472432
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij wilt dat onderhandelingen en moeilijke afwegingen openbaar gemaakt worden?
Geert blert daar toch al 20 jaar over?
pi_211472439
Maar goed, racist Geert neemt eerst 15 jaar de tijd om alles en iedereen tegen elkaar op te stoken, mensen uit te kafferen, collega's uit te schelden, Marokkanen als minderwaardig neer te zetten, politici kapot te maken, te spugen op mensen met een dubbele nationaliteit (zoals Yesilgoz) en nu staat racistje te janken dat die mensen niet meer met hem willen samenwerken. GOH GEK HE! Het lijkt wel alsof je acties in het verleden gevolgen hebben voor het heden en de toekomst. Wie had dat gedacht?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 07:55:42 ]
pi_211472446
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:29 schreef Hanca het volgende:
En als ik dit zo lees was de meerderheid in Utrecht het niet met Yeşilgöz haar 'ik wil niet regeren' eens: https://nos.nl/collectie/(...)-na-ledenbijeenkomst

Ik denk dat als het lang gaat duren, er enorm veel klachten vanuit de leden gaan komen. En dat zijn ze bij de VVD niet gewend.
Bij de PVV ook niet
pi_211472447
Wouter Bos solliciteert vast naar de zorgminister functie in Omtzigts zakenkabinet :P

https://www.trouw.nl/zorg(...)ten-worden~bbd72313/

Heel eerlijk verhaal, voor zover ik kan nagaan. Maar ook een verhaal dat momenteel precies 0 van de politieke partijen steunen. Een verhaal over minder marktwerking en meer samenwerken in de zorg (daar hebben partijen als de VVD moeite mee), maar ook over het eerder sluiten van streekziekenhuizen en het samenvoegen van huisartsen in gezondheidscentra (dat zullen partijen als SP maar ook NSC denk ik niet leuk vinden). En het verhaal over meer medicijnen weigeren omdat ze te duur zijn, dat zal kamerbreed lastig vallen.

Wat wel goed is dat hij de illusie door prikt dat een beter salaris voor meer personeel gaat zorgen. Ik vind dat sowieso een schandelijk frame, want dan doe je alsof alle uit de zorg vertrekkende mensen geldwolven zijn die alleen maar vertrekken omdat ergens anders meer geld te verdienen is, ik geloof daar ook helemaal niks van. Maar wat hij ook zegt: 1 op de 6 werkenden werkt momenteel al in de zorg, we moeten helemaal niet willen dat dat nog meer zou worden. Dus helemaal niet meer zorgpersoneel, maar zorgpersoneel slimmer inzetten.
pi_211472792
Plasterk praat vandaag achtereenvolgens met Jetten (D66), Van der Plas (BBB), Bontenbal (CDA), Marijnissen (SP), Baudet (Forum voor Democratie) en Ouwehand (Partij voor de Dieren).

https://nos.nl/collectie/(...)en-met-partijleiders

SGP, Volt, CU en JA21 missen we nog. DENK wil niet.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:00:05 #108
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211472832
laat anders Wilders gedogen
  donderdag 30 november 2023 @ 09:03:57 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211472873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:55 schreef Hanca het volgende:
Wouter Bos solliciteert vast naar de zorgminister functie in Omtzigts zakenkabinet :P

https://www.trouw.nl/zorg(...)ten-worden~bbd72313/

Heel eerlijk verhaal, voor zover ik kan nagaan. Maar ook een verhaal dat momenteel precies 0 van de politieke partijen steunen. Een verhaal over minder marktwerking en meer samenwerken in de zorg (daar hebben partijen als de VVD moeite mee), maar ook over het eerder sluiten van streekziekenhuizen en het samenvoegen van huisartsen in gezondheidscentra (dat zullen partijen als SP maar ook NSC denk ik niet leuk vinden). En het verhaal over meer medicijnen weigeren omdat ze te duur zijn, dat zal kamerbreed lastig vallen.

Wat wel goed is dat hij de illusie door prikt dat een beter salaris voor meer personeel gaat zorgen. Ik vind dat sowieso een schandelijk frame, want dan doe je alsof alle uit de zorg vertrekkende mensen geldwolven zijn die alleen maar vertrekken omdat ergens anders meer geld te verdienen is, ik geloof daar ook helemaal niks van. Maar wat hij ook zegt: 1 op de 6 werkenden werkt momenteel al in de zorg, we moeten helemaal niet willen dat dat nog meer zou worden. Dus helemaal niet meer zorgpersoneel, maar zorgpersoneel slimmer inzetten.
Goed verhaal. En niemand zal het willen horen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 november 2023 @ 09:28:01 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211473033
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, hij communiceert wel altijd op zijn eigen manier, maar eigenlijk is het bij Omtzigt heel simpel: je moet letterlijk nemen wat hij zegt. Hij noemde in die verkiezingsavond toespraak Wilders en de PVV niet, dus heeft hij geen toenadering gezocht. Als hij wel de deur open zou zetten, zou hij Wilders of de PVV genoemd hebben.

Probleem is dat je bij alls andere politici moet interpreteren ipv letterlijk nemen wat ze zeggen.
Ah, dus wat betekent het dan wanneer alle politici bereid moeten zijn om over hun eigen schaduw heen te stappen? En betekent dat ook dat, in de context van de verkiezingsuitslag, NSC letterlijk beschikbaar is voor het landsbestuur?

De communicatie van Omtzigt is helemaal niet simpel: het duurt gigantisch voordat je weet wat hij nou eigenlijk wil. .
Huilen dan.
pi_211473046
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ah, dus wat betekent het dan wanneer alle politici bereid moeten zijn om over hun eigen schaduw heen te stappen? En betekent dat ook dat, in de context van de verkiezingsuitslag, NSC letterlijk beschikbaar is voor het landsbestuur?

De communicatie van Omtzigt is helemaal niet simpel: het duurt gigantisch voordat je weet wat hij nou eigenlijk wil. .
Het betekent dat alle politici bereid moeten zijn om mee te denken over het landsbestuur. En dat is dan ook precies wat Omtzigt is gaan melden bij de verkenner: laat alle partijen mee praten. Zo ingewikkeld is het dus niet, je moet er alleen niet achter zoeken wat hij niet zegt.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:40:02 #112
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211473098
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:53 schreef Nielsch het volgende:
Maar goed, racist Geert neemt eerst 15 jaar de tijd om alles en iedereen tegen elkaar op te stoken, mensen uit te kafferen, collega's uit te schelden, Marokkanen als minderwaardig neer te zetten, politici kapot te maken, te spugen op mensen met een dubbele nationaliteit (zoals Yesilgoz) en nu staat racistje te janken dat die mensen niet meer met hem willen samenwerken. GOH GEK HE! Het lijkt wel alsof je acties in het verleden gevolgen hebben voor het heden en de toekomst. Wie had dat gedacht?
Maar hij heeft wel gelijk.
Please consider the environment before printing this post
pi_211473101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
Daarnaast zien wij veel obstakels om met de PVV tot overeenstemming te komen.[...] Wel zien we raakvlakken op punten als houdbare migratie, bestaanszekerheid en landbouw/voedselzekerheid.

Hij noemt raakvlakken met GL-PvdA, niet met de PVV.
Ik probeer erg letterlijk te lezen zoals je in een post later nog toevoegt, maar daar noemt hij gewoon raakvlakken met de PVV.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:45:52 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211473136
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik probeer erg letterlijk te lezen zoals je in een post later nog toevoegt, maar daar noemt hij gewoon raakvlakken met de PVV.
Sterker nog, hij noemt de afstand tot PVDA/GL het grootst :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_211473162
twitter

Bij D66 zijn de eersten het zinkende schip aan het verlaten…
zie email 27 oktober
  donderdag 30 november 2023 @ 09:51:38 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211473171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Welk zinkende schip?

Verder bijzonder jammer dat Uslu voor de politiek verloren gaat. Vond ik echt een hele goede smaakmaker.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:54:03 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211473194
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Goed verhaal. En niemand zal het willen horen.
Super eerlijk en degelijk verhaal.
Ben benieuwd of dat een beetje resoneert bij zijn eigen partij.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_211473243
quote:
[ twitter ]
Dat schip is al een tijdje gezonken. Hoekstra vertrok eerder al en er zullen wel meer kabinetsleden volgen.
pi_211473290
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat schip is al een tijdje gezonken. Hoekstra vertrok eerder al en er zullen wel meer kabinetsleden volgen.
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.
Groot verschil. Gewoon niet netjes. Je zit gewoon je tijd uit, tenzij ziek of dat soort dingen. Die commitment ben je aangegaan.
zie email 27 oktober
pi_211473306
quote:
[ twitter ]
Het wordt voor D66 bewindspersonen ook wel ingewikkeld met een rechtsconservatieve kamer die waarschijnlijk wel dingen gaat aannemen die de D66 bewindspersonen helemaal niet zien zitten.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:11:46 #121
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211473354
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoekstra werd namens het kabinet voorgedragen voor een andere politieke functie in het nationaal belang. Uslu gaat naar de commerciële sector haar privé-belang najagen.
Groot verschil. Gewoon niet netjes. Je zit gewoon je tijd uit, tenzij ziek of dat soort dingen. Die commitment ben je aangegaan.
Dat.

Maar het wordt anders als het het vies lang duurt, mjah verkiezingensuitslagen zijn nog geen week oud.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_211473371
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat.

Maar het wordt anders als het het vies lang duurt, mjah verkiezingensuitslagen zijn nog geen week oud.
Ach, ik denk niet dat een demissionair stas cultuur en media de komende tijd nog erg veel landsbelang te vertegenwoordigen heeft. Even cashen bij haar broertje, kan haar geen ongelijk geven.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:16:19 #123
12221 Tijn