quote:Op donderdag 30 november 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat hij altijd doet: voorbijvliegen om de boel onder te schijten.. De PVV heeft niet voor niks een meeuw als logo.
Je mag daarbij wel even de reden melden: personeelstekorten.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:26 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen besluit Weerwind daags na de verkiezingen even om voorlopig geen mannen meer op te roepen om hun vrijheidsstraf te ondergaan…
Dat is echt ernstig; want zowel de maatschappij als de veroordeelde is gebaat bij snelle tenuitvoerlegging van vrijheidsstraffeb.
Uit NRC.quote:Yesilgöz en andere VVD’ers uit Den Haag zijn al dagenlang aan het bellen en online-vergaderen met zoveel mogelijk leden, om de onrust in de partij niet uit de hand te laten lopen. Ook op de avond in Utrecht lijken de VVD’ers die met microfoons rondlopen precies te weten waar de mensen zitten die hun steun willen uitspreken voor de beslissing van de partijtop
Gevangenissen vallen het Minsterie van Justitie en raad eens wie daar de scepter zwaait en steken heeft laten vallenquote:Op donderdag 30 november 2023 13:26 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen besluit Weerwind daags na de verkiezingen even om voorlopig geen mannen meer op te roepen om hun vrijheidsstraf te ondergaan…
Dat is echt ernstig; want zowel de maatschappij als de veroordeelde is gebaat bij snelle tenuitvoerlegging van vrijheidsstraffeb.
En die waren er vorige maand niet? Laat me niet lachen.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag daarbij wel even de reden melden: personeelstekorten.
Deze komt voor rekening van ene S. Dekker.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gevangenissen vallen het Minsterie van Justitie en raad eens wie daar de scepter zwaait en steken heeft laten vallen
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze komt voor rekening van ene S. Dekker.
@:janneke141
Er zijn in september ook al maatregelen genomen, waardoor je een groter deel van de gevangenisstraf buiten de gevangenis uit kunt zitten. Maar dat levert niet genoeg op. Dus nee, dit heeft niks met de verkiezingen te maken. Besluitvorming gaat gewoon door.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En die waren er vorige maand niet? Laat me niet lachen.
De nieuwe Kamer wordt op 6 december geïnstalleerd. Wordt krapquote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef Dven het volgende:
Nederland heeft vorige week een delegatie naar Bulgarije gestuurd om de staat van de rechtstaat te onderzoeken. Bevindingen zijn naar verluid positief. Volgende week doet de Europese Commissie zelf nog een extra missie op verzoek van Nederland. Dit allemaal met oog op toetreding tot Schengen.
Snel er even doorheen rammen voor Wilders I een feit is
Lachwekkend. Maar nee. Ik geloof dit simpelweg niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn in september ook al maatregelen genomen, waardoor je een groter deel van de gevangenisstraf buiten de gevangenis uit kunt zitten. Maar dat levert niet genoeg op. Dus nee, dit heeft niks met de verkiezingen te maken. Besluitvorming gaat gewoon door.
Zitten we straks met jou opgescheeptquote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef Dven het volgende:
Nederland heeft vorige week een delegatie naar Bulgarije gestuurd om de staat van de rechtstaat te onderzoeken. Bevindingen zijn naar verluid positief. Volgende week doet de Europese Commissie zelf nog een extra missie op verzoek van Nederland. Dit allemaal met oog op toetreding tot Schengen.
Nouja, dat is nog altijd een minder groot probleem dan Wilders Iquote:Op donderdag 30 november 2023 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De nieuwe Kamer wordt op 6 december geïnstalleerd. Wordt krap
Tja, je bent wel extreem cynisch. Maar ik herinner me uit een debat in september dat ze in december weer zouden kijken. Hij heeft het besluit dus vervroegd, waarschijnlijk net nieuwe info gekregen.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lachwekkend. Maar nee. Ik geloof dit simpelweg niet.
Je kunt echt wel verder dan een week vooruit kijken.
Beetje bijstandfrauderen en hier leven als een god in zuid-Frankrijkquote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zitten we straks met jou opgescheept
Misschien kunnen we ipv een gevangenis een hotel voor de regelen, die hebben immers al personeel in dienst!quote:Op donderdag 30 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn in september ook al maatregelen genomen, waardoor je een groter deel van de gevangenisstraf buiten de gevangenis uit kunt zitten. Maar dat levert niet genoeg op. Dus nee, dit heeft niks met de verkiezingen te maken. Besluitvorming gaat gewoon door.
Wilders I is er echt niet voor het zomerreces en misschien niet eens voor het kerstreces 2024.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, dat is nog altijd een minder groot probleem dan Wilders I
Een gevangenisstraf niet kunnen uitzitten is nog vervelender dan hem uitzitten. Je hele leven staat stil, kunt niets opbouwen. Dat is echt heel vervelend.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ipv een gevangenis een hotel voor de regelen, die hebben immers al personeel in dienst!
Misschien met een mooi uitzicht op zee ofzo.
Hoe faal je als overheid.
Eens. Meer met enkelbanden gaan werken, zou ik zeggen. Want een personeelstekort snel oplossen op dit moment lijkt me een utopie. En dat is dan ook exact wat Weerwind voor stelt.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een gevangenisstraf niet kunnen uitzitten is nog vervelender dan hem uitzitten. Je hele leven staat stil, kunt niets opbouwen. Dat is echt heel vervelend.
Ja misschien kunnen we een wet introduceren om gemeenten te dwingen om iedere maand X criminelen op te nemen op straffe van een geld boete!quote:Op donderdag 30 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een gevangenisstraf niet kunnen uitzitten is nog vervelender dan hem uitzitten. Je hele leven staat stil, kunt niets opbouwen. Dat is echt heel vervelend.
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ipv een gevangenis een hotel voor de regelen, die hebben immers al personeel in dienst!
Misschien met een mooi uitzicht op zee ofzo.
Hoe faal je als overheid.
Ik begreep dus dat Omtzigt een gesprek had met Wilders van een uur maar blijkbaar is er daar ook niets op uitgelopen?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
vd Plas op 55 sec: ik vind het bizar dat er niet eens met elkaar gesproken wordt. Ik vind dat Geert de kans moet krijgen te zeggen ik wil dit niet meer, of ik neem er afstand van, maar hij krijgt de kans niet eens
https://www.ad.nl/videos/(...)-kans-krijgen-413446
Op dit moment is het aan de verkenner met de beoogde partijen te spreken. Als die partijen daarnaast prive met elkaar willen praten dan moet men elkaar uitnodigen. Omtzigt nodigt Wilders uit toe te lichten hoe Wilders die discriminerende partijpunten wilt afzweren . Dus die kans is er wel.
VVD wil nog niet een gedoogcoalite opstarten, ze wachten af op de 3 andere partijen.
vd Plas likt te veel naar extreemrechts. Wilders krijgt die kans wel
Is er oprecht iets wat die man wel goed gedaan heeft?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je toevallig meer over hoe dit tot stand komt? Waar rekening mee gehouden wordt? Wie dit bepaalt?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
Meest waarschijnlijke opstelling in de nieuwe kamer:
https://www.ad.nl/politie(...)eerste-rij~a8adad4c/
[ afbeelding ]
CDA en SP zijn hun plekjes vooraan kwijt.
16 in ek dus dat scheelt ook welquote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Caland het volgende:
Ik vind dat Carolijn wel erg veel noten op haar zang heeft, met die 7 zeteltjes.
Het presidium beslist dit. Op basis van fractiegrootte en politieke voorkeur.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Weet je toevallig meer over hoe dit tot stand komt? Waar rekening mee gehouden wordt? Wie dit bepaalt?
Overleg tussen de fractiesecretarissen, na voorstellen van de griffie. De griffie heeft dit keer al 7 varianten voorgesteld.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Weet je toevallig meer over hoe dit tot stand komt? Waar rekening mee gehouden wordt? Wie dit bepaalt?
Heeft vd Plas al Wilders uitgenodigd voor een privégesprek ?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
[..]
Ik begreep dus dat Omtzigt een gesprek had met Wilders van een uur maar blijkbaar is er daar ook niets op uitgelopen?
Vind eig dat CU meer naar links moet, onder Volt bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Overleg tussen de fractiesecretarissen, na voorstellen van de griffie. De griffie heeft dit keer al 7 varianten voorgesteld.
CU zit graag bij SGP in de buurt, CDA is daar nu bij aangesloten. Op zich prima. Zeker ook nog omdat ze bij NSC zitten, toch ook een vrij christelijke partij.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vind eig dat CU meer naar links moet, onder Volt bijvoorbeeld.
Waarom dat dan?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU zit graag bij SGP in de buurt, CDA is daar nu bij aangesloten. Op zich prima. Zeker ook nog omdat ze bij NSC zitten, toch ook een vrij christelijke partij.
"Wij hebben het signaal van de kiezer wel begrepen."quote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Caland het volgende:
Ik vind dat Carolijn wel erg veel noten op haar zang heeft, met die 7 zeteltjes.
Maar vooruit kijken en een probleem zien aankomen is nog geen oplossing.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lachwekkend. Maar nee. Ik geloof dit simpelweg niet.
Je kunt echt wel verder dan een week vooruit kijken.
Een half jaar geleden nog 35 virtueel. Die hele PVV/BBB/FVD meute is behoorlijk opportunistisch. Dat ze nu net even niet bij haar zitten, doet weinig af van de feeling die ze met die doelgroep heeft.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
"Wij hebben het signaal van de kiezer wel begrepen."
7 zetels.
Zijn er nog eh .. basisregels / richtlijnen? Bv, iedere partij moet toegang tot een gangpad hebben?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het presidium beslist dit. Op basis van fractiegrootte en politieke voorkeur.
Dat staat ook in het AD artikel. De fractievoorzitter moet idd bij een gangpad zitten of vooraan.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn er nog eh .. basisregels / richtlijnen? Bv, iedere partij moet toegang tot een gangpad hebben?
Hij zal een groot deel van zijn ideologie over buitenland en buitenlanders in de koelkast moeten zetten, en met wat hem als links wordt verweten in een vriezer.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch wel heel gek dat extreme populistische partijen indien eenmaal verkozen vooral ruzie gaan maken en zeggen dat het aan de ander ligt.
Maar voor Geert weer lekker makkelijk de demagoog spelen, als je met een dom ongrondwettelijk partijprogramma komt kan je onmogelijk regeren, maar je kan het verhaal weer zo draaien dat de anderen je eigenlijk buitensluiten.
Kiezersbedrog dus..quote:Op donderdag 30 november 2023 14:50 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hij zal een groot deel van zijn ideologie over buitenland en buitenlanders in de koelkast moeten zetten, en met wat hem als links wordt verweten in een vriezer.
Nee. De realiteit van een parlementaire partijdemocratie, wanneer je partij geen absolute meerderheid behaalt. Polderen, heet dat volgens mij.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kiezersbedrog dus..![]()
Van alles beloven en bij de eerste onderhandelingen alles weg geven.
Waar gaat dit over? De potentiële reactie op een bedacht scenario?quote:Op donderdag 30 november 2023 15:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. De realiteit van een parlementaire partijdemocratie, wanneer je partij geen absolute meerderheid behaalt. Polderen, heet dat volgens mij.
Maar de PVV-stemmers snappen dat niet, en zullen het inderdaad als kiezersbedrog zien.
Al zal Geertje zijn uiterste best doen om het bij anderen in de schoenen te schuiven, ipv aan het totaal onrealistische van zijn eigen partijpunten.
Hij schijnt wel eens een fietstochtje tot een goed einde te hebben gebracht.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Is er oprecht iets wat die man wel goed gedaan heeft?
Maar Wilders is weinig meer dan zijn extreemrechtse ideologie over de Islam/buitenlanders en zijn linkse gelul over gratis geld.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:50 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hij zal een groot deel van zijn ideologie over buitenland en buitenlanders in de koelkast moeten zetten, en met wat hem als links wordt verweten in een vriezer.
Nee, maar ze delen bij bepaalde onderwerpen soms zelfs het woordvoerderschap, je moet wat als 1 kamerlid tegelijk aan meerdere debatten mee moet doen. Dan praat CU soms ook in naam van de SGP of andersom. Daarbij is het makkelijk overleggen.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom dat dan?Zijn ze bang dat andere partijen de handen van hen omlaag houdt bij bepaalde onderwerpen?
Maar daar hoef je toch niet voor bij elkaar te zitten toch? Normaal sta je toch aan de microfoon of zit je in een commissiezaal?quote:Op donderdag 30 november 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar ze delen bij bepaalde onderwerpen soms zelfs het woordvoerderschap, je moet wat als 1 kamerlid tegelijk aan meerdere debatten mee moet doen. Dan praat CU soms ook in naam van de SGP of andersom.
Links - progressieven - Christenen - liberalen - omgekeerde vlaggen - populistenquote:Op donderdag 30 november 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
Meest waarschijnlijke opstelling in de nieuwe kamer:
https://www.ad.nl/politie(...)eerste-rij~a8adad4c/
[ afbeelding ]
CDA en SP zijn hun plekjes vooraan kwijt.
Nee, normaal zit je op een stoel en loop je af en toe naar de microfoon als het debat in de plenaire zaal is. In een commissiezaal is het inderdaad anders.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar daar hoef je toch niet voor bij elkaar te zitten toch? Normaal sta je toch aan de microfoon of zit je in een commissiezaal?
36 is nog steeds geen meerderheid in de eerste kamer.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:28 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen geeft Bontenbal aan een kabinet met PVV niet te gedogen. Voor de tweede kamer onbelangrijk, maar in de eerste kamer komt de PVV zonder het CDA niet aan een meerderheid.
PVV 4 - VVD 10 - NSC 0 - BBB 16 is maar 30, de 6 van het CDA zijn altijd nodig.
Partij politiek zou helemaal geen onderdeel moeten zijn van de eerste kamer.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Kunnen we de verkiezingen voor de eerste en tweede kamer niet op dezelfde dag doen voortaan? Dit schiet toch geen hol op zo.
Klopt, maar daarna kun je nog kiezen uit JA21 (3) of SGP (2) om bij een meerderheid te komen. Zelfs 50plus (1) en OPNL (1) kunnen dan nog wat betekenen. Maar zonder de 6 van het CDA is het kansloos, of je moet van de totaal onbetrouwbare FvD (3) afhankelijk willen zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
36 is nog steeds geen meerderheid in de eerste kamer.
Zo zou het inderdaad moeten zijn maar ja praktijk leert anders.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Partij politiek zou helemaal geen onderdeel moeten zijn van de eerste kamer.
De taak is het controleren van wetten, en een PvdA wet die goed is zou gewoon goedgekeurd moeten kunnen worden door een pvv senator of andersom.
Nooit van gehoord.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar houdt al lang niemand zich meer aan. Je moet er dus wel gewoon rekening mee houden.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De taak is het controleren van wetten, en een PvdA wet die goed is zou gewoon goedgekeurd moeten kunnen worden door een pvv senator of andersom.
Veel PvdA senators zullen wetten geschreven door een kabinet Wilders natuurlijk over het algemeen niet goed vinden, zo simpel is het ook. Dus zelfs al speelt partijpolitiek geen rol, dan nog zal Wilders een meerderheid moeten zoeken en heeft hij daarbij waarschijnlijk de CDA senatoren nodig.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar gaat dit over? De potentiële reactie op een bedacht scenario?
Ik zou voor de aardigheid, bv in het vakbondsblaadje van de AOB, eens een interview willen lezen met een paar oud-leerkrachten van Sander Dekker. Hoe die zijn gepruts nou beleefd hebben. Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ze er ook maar enige verantwoordelijkheid voor dragen hoor, maar ik zou hun verhaal toch wel grappig interessant vinden.quote:
Tweederde van je post gaat over hoe het domme PVV-volk op zoiets zou reageren; vrij irrelevant en bovendien hersenspinsels. Heeft geen jota te maken met de meest voor hand liggende formatieopties.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:13 schreef probeer het volgende:
Erg raar om het in een topicreeks over Nederlandse politiek, zo net na TK verkiezingen, over het al dan niet slagen van de meest voor de hand liggende formatieopties te hebben.
Het is een deel van het gesprek waar ook alle 'Als de PVV niet in de regering komt zullen er nóg meer mensen PVV gaan stemmen' reacties toe behoren; hoe men op bepaalde formaties (of het mislukken daarvan) zou reageren. Raar genoeg hoor ik je daar niet over, maar wanneer ik zeg dat Geert dan inderdaad keihard in gaat zetten op 'ze sluiten me buiten, het ligt aan de ander!' dan zijn dat opeens irrelevante hersenspinsels. Apart.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Tweederde van je post gaat over hoe het domme PVV-volk op zoiets zou reageren; vrij irrelevant en bovendien hersenspinsels. Heeft geen jota te maken met de meest voor hand liggende formatieopties.
Vooral de retweet van deze kan echt niet als hij echt met Omtzigt aan tafel wil:quote:Op donderdag 30 november 2023 17:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wilders zit ook wel lekker te sneren naar Omtzigt op twitter zeg. En dan houdt hij zich waarschijnlijk nog ontzettend in voor zijn doen.
We vinden altijd wel een smoesje om niet in te stemmen (lees: we wachten eventjes op de installatie van de nieuwe Kamer die zich er dan tegen kan uitspreken!)quote:Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef Dven het volgende:
Het is iig een hele rare manier van doen als je vriendjes wil worden met iemand. Maar goed, verrassend is het niet, gezien Geert zijn gedrag van de afgelopen decennia.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral de retweet van deze kan echt niet als hij echt met Omtzigt aan tafel wil:
[ twitter ]
Denkt hij nou echt dat Omtzigt wordt overtuigd door een aanval op zijn geloof?
Mogelijk. Toch flauw.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:41 schreef Szura het volgende:
[..]
We vinden altijd wel een smoesje om niet in te stemmen (lees: we wachten eventjes op de installatie van de nieuwe Kamer die zich er dan tegen kan uitspreken!)
Hij heeft zich een paar weken ingehouden maar hij is nu boos, natuurlijk. En bang dat ze hem het premierschap door de neus willen boren want als Wilders iets is dan is het wel rancuneus en paranoide.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is iig een hele rare manier van doen als je vriendjes wil worden met iemand. Maar goed, verrassend is het niet, gezien Geert zijn gedrag van de afgelopen decennia.
Ik denk dat hij het gewoon niet kan, zijn hele modus operandi is boosheid en conflict.
Het voorspelt allemaal weinig goeds voor de formatie.
En zo ook voor de komende jaren, nieuwe partijen en nieuwe gezichten maar nul ervaring als volksvertegenwoordiger en met idealen komen we er niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is iig een hele rare manier van doen als je vriendjes wil worden met iemand. Maar goed, verrassend is het niet, gezien Geert zijn gedrag van de afgelopen decennia.
Ik denk dat hij het gewoon niet kan, zijn hele modus operandi is boosheid en conflict.
Het voorspelt allemaal weinig goeds voor de formatie.
Tja, het is nou eenmaal zo dat de meerderheid van Nederland tegen elke vorm van uitbreiding van wat ook is.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Mogelijk. Toch flauw.
Derde missie is geslaagd, met meerdere specialisten uit Nederland en Oostenrijk, de enige twee landen die tegenliggen. Observeerders van zowel Frontex, Europol en het Agentschap van Fundamentele Rechten.
Allemaal vlekkeloos verlopen en wederom de bevestiging dat Bulgarije de zaakjes er beter op nahoudt dan vele andere landen wanneer het gaat om de grensbewaking en Schengenverplichtingen.
En toch gaat er wel weer iets gevonden worden om nee te zeggen. Ondanks meerdere beloftes dat wanneer dit goed verloopt Nederland helemaal niet tegen toetreding is
En Forum wil wel een of meerdere minister leveren.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig wel dat van der Plas denkt dat zij ineens heel belangrijk is, er is nog geen enkele partij behalve de PVV die interesse heeft getoond in regeren met de BBB.
Dat is feitelijk onjuist. Zie het wel accepteren van Kroatië verleden jaar en ook niet tegen de toetreding van Roemenië te zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is nou eenmaal zo dat de meerderheid van Nederland tegen elke vorm van uitbreiding van wat ook is.
De BBB schoot te vroeg voor de TK maar precies op tijd voor de EK, en Pieter te laat voor de EK, maar precies op tijd voor de TK. Dat timing dan zo'n immense invloed heeft op het politieke proces.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig wel dat van der Plas denkt dat zij ineens heel belangrijk is, er is nog geen enkele partij behalve de PVV die interesse heeft getoond in regeren met de BBB.
De kamer was het niet, maar er is wel iets flink veranderd. De grote winnaars (PVV en NSC) zijn minstens eurokritisch of anders eurosceptisch.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Zie het wel accepteren van Kroatië verleden jaar en ook niet tegen de toetreding van Roemenië te zijn.
Nederland is ook niet pertinent tegen EU-uitbreiding.
Een mini-ministerie voor het behoud van de Nederlandse uil.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
En Forum wil wel een of meerdere minister leveren.
Die neemt helemaal niemand serieus, natuurlijk.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
En Forum wil wel een of meerdere minister leveren.
quote:Op donderdag 30 november 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
Kort zijdelings vraagje ... Dilan was ooit SP-er, nu VVD fractievoorzitter. Heeft ze zich daar ooit publiekelijk over uitgelaten, dat proces, die verschuiving? Interviews, eigen schrijfsels?
Dat valt te betwijfelen.Omtzigt werd op enig moment (juli 23) gepeild op ruim boven de 40 zetels.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De BBB schoot te vroeg voor de TK maar precies op tijd voor de EK, en Pieter te laat voor de EK, maar precies op tijd voor de TK. Dat timing dan zo'n immense invloed heeft op het politieke proces.
"Vanwege de expertise".quote:Op donderdag 30 november 2023 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die neemt helemaal niemand serieus, natuurlijk.
Defensie toch? Kunnen we eindelijk samenwerken met Rusland.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Een mini-ministerie voor het behoud van de Nederlandse uil.
Dikke kans inderdaad. Omtzigt heeft ook niet heel uitgesproken/onderscheidende standpunten en onder Bont'nbal is het CDA zijn groove terug aan het krijgen dus NSC gaat geen lang leven beschoren zijn. Het was tijdelijke opvulling voor de lacune op boomer-midden.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen.Omtzigt werd op enig moment (juli 23) gepeild op ruim boven de 40 zetels.
Door zijn gedraai en vooral gedraal is hij uit gekomen op "slechts' 20.
En hij moet nog even door gaan met zijn huidige optreden dat bestaat uit wegduiken, niks zeggen en verstoppertje spelen dan komt hij straks samen met boreale Thiery in de kantlijn terecht.
Het is niet zo zeer timing, want dat zou betekenen dat politici daarop mikken, of een hoop invloed op hebben. Het is eerder politiek sprinkhanengedrag van de kiezer.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:20 schreef probeer het volgende:
Dat timing dan zo'n immense invloed heeft op het politieke proces.
Je mag de kiezer niet de schuld geven, dat schijnt victimblaming te zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer timing, want dat zou betekenen dat politici daarop mikken, of een hoop invloed op hebben. Het is eerder politiek sprinkhanengedrag van de kiezer.
Ze maken het wel echt heel lastig.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag de kiezer niet de schuld geven, dat schijnt victimblaming te zijn.
Als langer 'm niet lukt dan denk ik dat we voor 2025 weer naar de stembus mogenquote:Op donderdag 30 november 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft zich een paar weken ingehouden maar hij is nu boos, natuurlijk. En bang dat ze hem het premierschap door de neus willen boren want als Wilders iets is dan is het wel rancuneus en paranoide.
Gewoon iedereen die wil stemmen verplicht een kieswijzer te doen met 50 vragen en de hoogste partij die er uit komt wordt automatisch opgenomen in een soort database.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze maken het wel echt heel lastig.
Op een gegeven moment komen we er welquote:Op donderdag 30 november 2023 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als langer 'm niet lukt dan denk ik dat we voor 2025 weer naar de stembus mogen
Da's niet te hopen want er is inmiddels zelfs bijna een meerderheid aan stemmers die het gewoonweg anders wil. Die hebben nu in meerderheid op Greet gestemd, maar het lijkt me helemaal geen verkeerd idee om iemand te hebben die niet extreem is, maar het wel anders wil.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen.Omtzigt werd op enig moment (juli 23) gepeild op ruim boven de 40 zetels.
Door zijn gedraai en vooral gedraal is hij uit gekomen op "slechts' 20.
En hij moet nog even door gaan met zijn huidige optreden dat bestaat uit wegduiken, niks zeggen en verstoppertje spelen dan komt hij straks samen met boreale Thiery in de kantlijn terecht.
De PvdA onder Den Uyl toch?quote:Op donderdag 30 november 2023 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
Erg raar om het in een topicreeks over Nederlandse politiek, zo net na TK verkiezingen, over het al dan niet slagen van de meest voor de hand liggende formatieopties te hebben. En daarnaast is het ook nog nooit eerder gebeurd, dat de grootste partij niet in de coalitie belandde. Dus geheel bizar om daar dan toch over te praten.
/s
Correct. Partijen hebben geen vaste achterban meer, en het is eigenlijk veel te makkelijk om met een nieuwe partij aan de verkiezingen deel te nemen.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer timing, want dat zou betekenen dat politici daarop mikken, of een hoop invloed op hebben. Het is eerder politiek sprinkhanengedrag van de kiezer.
De nummer 3 van de PVV werkte hiervoor als exploitant van een poffertjeskraam op de kermis. Volgens mij nul bestuurlijke of politieke ervaring. Als Wilders minister president wordt en Agema een bestuurlijke post krijgt in de zorg, wordt zei dan de fractievoorzitter van de grootste partij?quote:Op donderdag 30 november 2023 18:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En zo ook voor de komende jaren, nieuwe partijen en nieuwe gezichten maar nul ervaring als volksvertegenwoordiger en met idealen komen we er niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |