Strijderquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik sta al voor het stemlokaal. Maar ik moet nog een paar uur wachten.
#ALTIJDREADY
Ik heb (nog) niet gestemd. OP afgevinkt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:54 schreef Caland het volgende:
Zoals de titel zegt, gaarne in dit topic aangeven dat je hebt gestemd, het liefst waar al dan niet met foto en eventuele SUPERLEUKE ANEKDOTES
[ afbeelding ]
Kon je dat formulier weer niet normaal opvouwen, zat er een gruwelijk lekker wijf achter het bureautje etc.
@:zipportal begint
onlogisch in VKZ / Op welke partij ga jij stemmen? #2quote:Op woensdag 22 november 2023 08:33 schreef Caland het volgende:
Goedemorgen. De stembussen zijn geopend, ik verwacht dat @:onlogisch al op Dilan () heeft gestemd inmiddels.
Ik stel voor dat SP stemmers uit protest thuis blijvenquote:Op woensdag 22 november 2023 09:23 schreef Hallojo het volgende:
Ik stel voor dat iedereen strategisch op de SP stemt.
En dan per post stemmen?quote:Op woensdag 22 november 2023 09:24 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat SP stemmers uit protest thuis blijven
Kleine worstenvingers?quote:Op woensdag 22 november 2023 09:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat een vervelend stembiljet weer.
Dan had DENK minder zetels gehad inderdaad.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:46 schreef Zwansen het volgende:
Jammer, het wordt redelijk weer vandaag. Had eerder op regen gehoopt.
Christenunie 💙quote:Op woensdag 22 november 2023 08:34 schreef phpmystyle het volgende:
Zometeen in de plaatselijke kerk.
Wie gaf jou dan het stembiljet?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Met gepaste trots kan ik zeggen dat ik om 07:30 de eerste op het stembureau was.
Dus wordt jouw stem als laatste geteldquote:Op woensdag 22 november 2023 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Met gepaste trots kan ik zeggen dat ik om 07:30 de eerste op het stembureau was.
Fijn dat er iemand is om de koffie te zetten.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
We bewaren het beste voor het laatst.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dus wordt jouw stem als laatste geteld
DM gezetquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik heb (nog) niet gestemd. OP afgevinkt.
Schiet dan ook op! Je hebt thuis toch al kunnen oefenen?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef deedeetee het volgende:
Ben al wezen stemmen ook voor mijn man. Pff 2 van die grote lappen papier om uit te vouwen......
Er was maar 1 man voor mij maar toen ik klaar was en de lappen in de stembus had gestopt stond er opeens een hele rij te wachten.
Je kunt toch thuis op het formulier kijken op welke plek jouw keuze staat?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef deedeetee het volgende:
Ben al wezen stemmen ook voor mijn man. Pff 2 van die grote lappen papier om uit te vouwen......
Er was maar 1 man voor mij maar toen ik klaar was en de lappen in de stembus had gestopt stond er opeens een hele rij te wachten.
Of iemand doet ter plekke ezeltje prikje met de ogen dicht.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schiet dan ook op! Je hebt thuis toch al kunnen oefenen?
Werken voor je geld.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:40 schreef leolinedance het volgende:
's avonds stemmen is helemaal kut. Dan gaat heel de vinexwijk hier
Uiteraard. En uiteraard vanavond na het sluiten van de stembussen pas.quote:
Dat wilde ik doen maar ik kon de enveloppe met dat formulier niet meer vinden. Gelukkig stemden wij allebei op een partij die redelijk vooraan stond. Maar ook al hoef je het niet ver uit te vouwen het blijven lange lappen papier.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je kunt toch thuis op het formulier kijken op welke plek jouw keuze staat?
Volgens mij vanavond om 9 uur pas zullen de eerste exit polls binnenkomen. Maar ter info, zoals al jaren zullen linkse partijen het dan beter doen, veel rechtste stemmers stemmen laat ivm. werk, rechts maakt meestal een inhaalslag in de avonduren.quote:
Je snapt niet echt hoe exitpolls werken denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Volgens mij vanavond om 9 uur pas zullen de eerste exit polls binnenkomen. Maar ter info, zoals al jaren zullen linkse partijen het dan beter doen, veel rechtste stemmers stemmen laat ivm. werk, rechts maakt meestal een inhaalslag in de avonduren.
Bij1 Turk gespot.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Je snapt niet echt hoe exitpolls werken denk ik.
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Je snapt niet echt hoe exitpolls werken denk ik.
Je snapt het dus echt niet, maakt niet uit hoor. Een afwijking is er altijd wel, maar dat heeft vrij weinig met het tijdstip van stemmen te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.
Ieder jaar komt dit wel weer terug, ze zeggen het ook vaak op tv tijdens de live uitzendingen dat rechtse partijen altijd wel stijgen naarmate de tellingen vorderen.
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.
Ieder jaar komt dit wel weer terug, ze zeggen het ook vaak op tv tijdens de live uitzendingen dat rechtse partijen altijd wel stijgen naarmate de tellingen vorderen.
Volgens mij hoeft dat niet. Ze vragen aan de mensen of ze opnieuw een stem willen uitbrengen op de uitgebrachte partij en die in de exitpoll-bak willen inleveren.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.
Dat zou ook een goeie zijn, als ze mij hadden gevraagd had ik ook PVDA/GL gezegd of misschien wel BIJ1quote:Op woensdag 22 november 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.
Gaat inderdaad op min of meer dezelfde manier, niet mondeling.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet. Ze vragen aan de mensen of ze opnieuw een stem willen uitbrengen op de uitgebrachte partij en die in de exitpoll-bak willen inleveren.
Toch raar gezien het vrijwillig is.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
Gestemd. Er zat een jongen op het stembureau achter de tafel die daar echt niet wilde zijn en geen moeite deed dat te verbergen. Sterkte gewenst aan de anderen die daar de hele dag mee op moeten trekken.
en betaaldquote:Op woensdag 22 november 2023 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch raar gezien het vrijwillig is.
Vond ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch raar gezien het vrijwillig is.
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links werken lolquote:Op woensdag 22 november 2023 11:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Links werken lol
Ambtenarenbaantje voor de gemeente is niet werken maat
Wie niet steelt of erft werkt tot ie sterftquote:Op woensdag 22 november 2023 11:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.
Veel kortzinniger dan dit worden ze niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.
Linkse mensen zijn vaak hoogopgeleid en hebben banen waarin ze flexibel zijn en bijvoorbeeld kunnen thuiswerken en daardoor makkelijk even overdag kunnen gaan stemmen. Rechtse mensen werken allemaal aan de lopende band en kunnen pas naar huis als om 18:00 de bel gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:01 schreef Xylos het volgende:
[..]
Veel kortzinniger dan dit worden ze niet.
Jetten doet het goed en komt op mij persoonlijk sympathiek en intelligent over. Ik verwacht dat hij zich nog meer gaat ontwikkelen als hij politiek actief blijft.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Lang getwijfeld tussen PvdA/GL en D66, maar ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Jetten heeft mij positief verrast. Hoorde hem gisterochtend op Radio2 en kwam hij opnieuw goed voor de dag met een duidelijk verhaal.
Bovendien kenmerkt D66 zich door een pragmatisme dat toch een beetje lijkt te ontbreken bij PvdA/GL. Zie bijvoorbeeld het D66-standpunt over kernenergie. De partij is daar ideologisch gezien wellicht geen groot voorstander van, maar gaat toch overstag omdat dit een van de maatregelen kan zijn die bijdragen aan een oplossing voor het energie- en klimaatprobleem.
Verder sta ik qua standpunten sowieso net iets dichter bij D66 dan PvdA/GL.
Mazzelaar, ik moest met een stembiljet van 60 pagina's of zo werkenquote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Zojuist mijn stem uitgebracht in poppodium Doornroosje, ik was de enige.
Aangezien dat in Nijmegen is stond alleen PvdA/GL op het stembiljet, dus dat is lekker makkelijk. Het is Luc Stultiens geworden.
En als bonus krijg je dan Dilan of Geert als premier.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Lang getwijfeld tussen PvdA/GL en D66, maar ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Jetten heeft mij positief verrast. Hoorde hem gisterochtend op Radio2 en kwam hij opnieuw goed voor de dag met een duidelijk verhaal.
Bovendien kenmerkt D66 zich door een pragmatisme dat toch een beetje lijkt te ontbreken bij PvdA/GL. Zie bijvoorbeeld het D66-standpunt over kernenergie. De partij is daar ideologisch gezien wellicht geen groot voorstander van, maar gaat toch overstag omdat dit een van de maatregelen kan zijn die bijdragen aan een oplossing voor het energie- en klimaatprobleem.
Verder sta ik qua standpunten sowieso net iets dichter bij D66 dan PvdA/GL.
Stukje taakstrafquote:Op woensdag 22 november 2023 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
Gestemd. Er zat een jongen op het stembureau achter de tafel die daar echt niet wilde zijn en geen moeite deed dat te verbergen. Sterkte gewenst aan de anderen die daar de hele dag mee op moeten trekken.
quote:Op woensdag 22 november 2023 11:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.
Bestaat NCPN niet meer?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Aangezien dat in Nijmegen is stond alleen PvdA/GL op het stembiljet, dus dat is lekker makkelijk. Het is Luc Stultiens geworden.
Was daar ook een stembureau? Zou anders wel verklaren waarom je de enige was.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Links stemt voordat ze gaan demonstreren.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Links werken lol
Ambtenarenbaantje voor de gemeente is niet werken maat
Och, denk niet dat mijn ene stem het verschil maakt. Bovendien vind ik het ook niet fair en wenselijk dat D66 compleet wordt gedecimeerd.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als bonus krijg je dan Dilan of Geert als premier.
Die wordt door iedereen uitgesloten.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:37 schreef Djeez het volgende:
Ik heb zojuist gestemd. Op Geert Wilders, zoals het hoort als je een echte, hardwerkende Nederlander bent
Niet eens op Dion Graus?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:42 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ook gestemd, een strategische stem, maar dan wel voor Martin Bosma, want Held!
Nee hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die wordt door iedereen uitgesloten.
De VVD. Zolang Wilders maar geen premier wordt willen ze wel samenwerkenquote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Wiskundemaatje van @Calandquote:Met zijn wiskundige en financiële kennis maakt hij ons systeem rechtvaardiger.
Dat is IMO onbehoorlijk en zou voor mij een reden kunnen zijn om juist wel op hem stemmen. Tenslotte zijn er veel burgers die deze partij wél zien zitten immers. Die mensen uitsluiten is mensen/meningen op voorhand al uitsluiten, nogal arrogant....quote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die wordt door iedereen uitgesloten.
Waar is de opkomst zo hoog?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Morri2 het volgende:
Wat een lel van een lijst. Eén bus zat al propvol en was al verzegeld. Bij de tweede moest ik een beetje proppen en schudden met de bus, want die lel wilde maar niet naar beneden vallen
Dat partijen elkaar uitsluiten is van alle tijden, of denk jij dat Geert Bij1 erbij gaat halen als hij net aan een meerderheid moet komen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is IMO onbehoorlijk en zou voor mij een reden kunnen zijn om juist wel op hem stemmen. Tenslotte zijn er veel burgers die deze partij wél zien zitten immers. Die mensen uitsluiten is mensen/meningen op voorhand al uitsluiten, nogal arrogant....
JA , want je moet toch iemand hebben die je koffie haaltquote:Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat partijen elkaar uitsluiten is van alle tijden, of denk jij dat Geert Bij1 erbij gaat halen als hij net aan een meerderheid moet komen.
Omdat Wilders zelf een groep ter grootte van zijn electoraat uitsluit in de samenleving en zijn partijprogramma op punten niet aan de grondwet voldoet, wordt hij door de meeste mensen naar de reservebank verwezen. Is dat nu echt zo vreemd?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is IMO onbehoorlijk en zou voor mij een reden kunnen zijn om juist wel op hem stemmen. Tenslotte zijn er veel burgers die deze partij wél zien zitten immers. Die mensen uitsluiten is mensen/meningen op voorhand al uitsluiten, nogal arrogant....
Als je Wilders uitsluit, sluit je niet de denkwijze van heel veel mensen uit. Integendeel, denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat Wilders zelf een groep ter grootte van zijn electoraat uitsluit in de samenleving en zijn partijprogramma op punten niet aan de grondwet voldoet, wordt hij door de meeste mensen naar de reservebank verwezen. Is dat nu echt zo vreemd?
Ik ben zelf overigens niet voor vooraf uitsluiten.
Ik ook maar dan ergens anders.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:27 schreef jigggy het volgende:
Gestemd op Nsc zojuist te stadhuis nimma
Tijdens het onderhandelen na het stemmen mag je natuurlijk aangeven met een bepaalde partij niet in zee te willen gaan. Dat is dan weer wel heel normaal.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat partijen elkaar uitsluiten is van alle tijden, of denk jij dat Geert Bij1 erbij gaat halen als hij net aan een meerderheid moet komen.
Dat klinkt niet zo logisch neequote:Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Na wat twijfel tussen PVV en PvdA/GL (klinkt dit logisch?)toch voor laatst genoemde gekozen. PVV is me toch iets te rigoureus.
Potato patatoquote:Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tijdens het onderhandelen na het stemmen mag je natuurlijk aangeven met een bepaalde partij niet in zee te willen gaan. Dat is dan weer wel heel normaal.
Zij is al vertrokken uit de tweede kamer. Maar zit nu nog in de raad van Woerden.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn stem, nu afwachten of het genoeg gaat zijn om deze parel(s) in de kamer te houden
Een echte exitpoll niet denk ik, deze is er wel (op basis van 30 stellingen van de Stemwijzer, de meest gekozen antwoorden zijn daar dan ingevuld voor een totaaluitslag):quote:Op woensdag 22 november 2023 13:13 schreef remlof het volgende:
Is er geen exitpoll op FOK!? Of kan dat niet meer met al die trollen hier?
Des te meer reden om haar weer terug te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zij is al vertrokken uit de tweede kamer. Maar zit nu nog in de raad van Woerden.
Fok exit poll (alleen hier invullen als je al gestemd hebt):quote:Op woensdag 22 november 2023 13:13 schreef remlof het volgende:
Is er geen exitpoll op FOK!? Of kan dat niet meer met al die trollen hier?
Is het niet handiger deze poll te verplaatsen naar een apart topic? Nu staat 'ie midden in een bestaand topic.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Fok exit poll (alleen hier invullen als je al gestemd hebt):
[poll=6375]
Hierbij
Misschien even in de OP zetten inclusief een schreeuwerige MET EXITPOLL in de TTquote:Op woensdag 22 november 2023 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[poll=6375]
Hierbij
Ik kan wel een topic maken. Sowieso kan iedereen maar 1 keer erop stemmen, ook al staat de poll in een ander topic gelukkig.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is het niet handiger deze poll te verplaatsen naar een apart topic? Nu sttat 'ie midden in een bestaand topic.
Top!quote:Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan wel een topic maken. Sowieso kan iedereen maar 1 keer erop stemmen, ook al staat de poll in een ander topic gelukkig.
Ik ben voor een apart topic. Nu staat hij al (midden)in 2 topicsquote:Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Momo het volgende:
Of moet ik hem enkel hier in de OP zetten? Of nieuw topic voor de exit poll?
Apart topic is wellicht leuker.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Momo het volgende:
Of moet ik hem enkel hier in de OP zetten? Of nieuw topic voor de exit poll?
Ook gestemd in Assen, het wijkgebouw van Marsdijkquote:Op woensdag 22 november 2023 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
Zojuist gestemd in een sfeervolle gymzaal in Assen. En wederom een potlood geclaimd.
[ afbeelding ]
Oh, hebben jullie ook zo'n sfeervolle jaren 70 sporthal? Wij ookquote:Op woensdag 22 november 2023 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
Zojuist gestemd in een sfeervolle gymzaal in Assen. En wederom een potlood geclaimd.
[ afbeelding ]
Is het geen plaatje?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, hebben jullie ook zo'n sfeervolle jaren 70 sporthal? Wij ook
'quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Is het geen plaatje?
[ afbeelding ]
Goeie tieten wel 👍🏿quote:Op woensdag 22 november 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn stem, nu afwachten of het genoeg gaat zijn om deze parel(s) in de kamer te houden
Zeker links gestemd.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
[ afbeelding ]
Ruim lijkt me nagenoeg onmogelijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:19 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb gestemd in het dorp waar ik woon in Midden-Brabant. (nee, niet op de PVV)
Het was drukker dan in andere jaren als ik ging stemmen.
Ik verwacht wel dat de PVV de verkiezingen ruim gaat winnen,
Nou, ik zou er ook geen vergif op innemen, maar hij steeg ineens zo snel.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruim lijkt me nagenoeg onmogelijk.
Zelfs 2-3 zetels verschil is niet echt ruim natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik zou er ook geen vergif op innemen, maar hij steeg ineens zo snel.
Ben blij dat ik aan het begin moest zijn. Ik durf hem nooit helemaal uit te vouwen omdat ik dan bang ben dat ik hem niet meer goed terug krijg.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een enorm groot vel tegenwoordig. En gedoe met opvouwen.
Jij was toch van Geert Wilders van de PVV?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:12 schreef remlof het volgende:
Tegen egoïsme en uitsluiting gestemd. Dus op GL-PvdA.
Gewoon thuisblijven.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
Ahhhh.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben blij dat ik aan het begin moest zijn. Ik durf hem nooit helemaal uit te vouwen omdat ik dan bang ben dat ik hem niet meer goed terug krijg.
Ik rommelde hem op een goed moment gewoon dicht, dus niet meer goed over de vouwlijnen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben blij dat ik aan het begin moest zijn. Ik durf hem nooit helemaal uit te vouwen omdat ik dan bang ben dat ik hem niet meer goed terug krijg.
Dit heb ik ook altijdquote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik meen dat ik het 1x groter heb gezienquote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
CU of SGPquote:Op woensdag 22 november 2023 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[poll=6375]
Hierbij
Dat vindt mijn vriendin ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:29 schreef wdn het volgende:
Ik was de eerste bij mijn stemkantoor
1 van de 3 personen daar was nog koffie aan het zetten
[..]
Ik meen dat ik het 1x groter heb gezien
maar idd. wat een joekel was dit
Ik ga telkens ergens anders stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Zoals elke keer gestemd in een kerk. Zitten ook altijd dezelfde mensen. Er was 1 persoon voor me.
Die maken er een sport van om op het biljet te komen..quote:Op woensdag 22 november 2023 14:47 schreef beantherio het volgende:
Waarom bestaat er in vredesnaam een Partij vd Sport?
Het stemformulier voor Nederlanders in het buitenland:quote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
Je hebt dan toch nog steeds het enorme formulier nodig op te kijken welke naam bij welk nummer hoort?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het stemformulier voor Nederlanders in het buitenland:
[ afbeelding ]
(ik kreeg die van 2023 niet als plaatje in fok, dus met google image search deze vrijwel identieke gevonden)
Robert Maaskant genot.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die maken er een sport van om op het biljet te komen..
hihaho![]()
Is een oude foto. Ze is inmiddels een paar kilo aangekomen.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
VKZ / De officiele Fok! Exit Poll [stem hier]quote:Op woensdag 22 november 2023 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Veel PVDA/GroenLinks te zien in dit topic, misschien is de uitslag op het laatste moment vanavond toch weer anders.
Wat was de grap?quote:Op woensdag 22 november 2023 16:46 schreef Rianne84 het volgende:
Gestemd. Kan er een verbod komen op flauwe grappen van stembureaumedewerkers?
De zaal was in twee helften verdeeld.quote:
Idd. Zowel van die bubbel als dat het leeft.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:26 schreef Guanabana het volgende:
Misschien zitten wij in een verkiezingenbubble, maar ik vind die lagere opkomst wel apart, je zou toch denken dat het super leeft in het land, helemaal nu.
Lekker manquote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef Coco het volgende:
Zojuist gestemd.
Er zat inderdaad een gruwelijk lekker wijf achter het bureau. Bohhh.
@:Caland
Pics graag.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef Coco het volgende:
Zojuist gestemd.
Heb je haar je potloodje gegeven?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef Coco het volgende:
Zojuist gestemd.
Ik hoefde alleen maar het eerste blad te openen....quote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef Zorro het volgende:
Ik ben blij dat ik op de kleuterschool heb geleerd om te vouwen.
Kolere wat een poster is dat stembiljet, je kan er direct een muur van je kamer mee behangen.
Ik ook maar moet toch een beetje de zaak camoufleren om het geheim te houden zeker!quote:Op woensdag 22 november 2023 17:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik hoefde alleen maar het eerste blad te openen....![]()
![]()
![]()
Ik kreeg hem niet meer fatsoenlijk dicht, en dat terwijl hij niet eens ver open hoefdequote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef Zorro het volgende:
Ik ben blij dat ik op de kleuterschool heb geleerd om te vouwen.
Kolere wat een poster is dat stembiljet, je kan er direct een muur van je kamer mee behangen.
Voor wie heb je uiteindelijk gekozen?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:
Vond de rode potloden wel slecht rood kleuren.... Je moet wel je best doen.
LEFquote:Op woensdag 22 november 2023 17:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Voor wie heb je uiteindelijk gekozen?
Lol! Drie potloden zelfsquote:Op woensdag 22 november 2023 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
[ afbeelding ]
Welke naam vond je het mooist?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:47 schreef beantherio het volgende:
Ik heb mijn blanco stem uitgebracht. Lekker lang het hokje bezet gehouden met het doorlezen van het biljet.![]()
Waarom bestaat er in vredesnaam een Partij vd Sport?
Arme Rotterdammers die er geen heil meer in zien.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:26 schreef Guanabana het volgende:
Misschien zitten wij in een verkiezingenbubble, maar ik vind die lagere opkomst wel apart, je zou toch denken dat het super leeft in het land, helemaal nu.
quote:Op woensdag 22 november 2023 16:54 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
De zaal was in twee helften verdeeld.
"Gaat u links of rechts stemmen? hahaha en daarna kunt u uit 3 hokjes kiezen, weer een keuze uit links of rechts, of toch maar het midden? Hahaha. U heeft in ieder geval gekozen om hier naartoe te komen hahaha"
De Grote Kerk?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Zoals elke keer gestemd in een kerk. Zitten ook altijd dezelfde mensen. Er was 1 persoon voor me.
VVD'ers zijn per definitie vervelendquote:Op woensdag 22 november 2023 14:20 schreef Guanabana het volgende:
Gestemd op GL/PvdA.
Stembureau was nogal ergerlijk, lange rij ouderen/boomers, en een voordringer die tegen een bekende begon te brallen over 'natuurlijk de VVD" en tegen 'idioot Timmermans'. Vind het een ongeschreven regel dat je je een beetje onthoudt van commentaar als je daar braaf staat te wachten. Vervelende vent.
https://nos.nl/collectie/(...)ekker-komt-weer-vrijquote:Opkomst tot 17.45 uur 50 procent, lager dan 2017
Tot 17.45 uur heeft 50 procent van de stemgerechtigden zijn stem uitgebracht, meldt onderzoeksbureau Ipsos. Dat is lager dan bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2017: toen was het percentage op hetzelfde tijdstip 55 procent.
In 2021 waren er ook landelijke verkiezingen, maar vanwege de coronapandemie kon er drie dagen gestemd worden en waren er andere bijzonderheden zoals onder meer een groter aantal briefstemmen. Om een goede vergelijking te maken is er daarom gekozen om de cijfers naast die van 2017 te leggen.
In totaal stemde in 2017 81,6 procent van de stemgerechtigden. In 2021 was dat 78,7 procent.
Bij mij lagen ze aan de ketting.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, Rotterdamquote:
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 22 november 2023 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Veel beter/handiger zo!quote:Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het stemformulier voor Nederlanders in het buitenland:
[ afbeelding ]
(ik kreeg die van 2023 niet als plaatje in fok, dus met google image search deze vrijwel identieke gevonden)
Niet alleen qua tellen, je zit ook niet met het opvouwen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:19 schreef Rambow het volgende:
[..]
Je hebt dan toch nog steeds het enorme formulier nodig op te kijken welke naam bij welk nummer hoort?
Alleen voor het tellen is het makkelijker.
Om dat het de verstandigste keuze is.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom stemmen hier zoveel mensen op PvdA/GL?
Strategisch stemmen, anti-rechts vooral.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:Op woensdag 22 november 2023 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik was zonet op een verjaardag, alle volwassenen hielden zich er niet mee bezig daar.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:26 schreef Guanabana het volgende:
Angstquote:Op woensdag 22 november 2023 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Met als resultaat: Geen enkele zetel voor de SP in het Europees parlement.quote:
Frans gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 november 2023 18:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)ekker-komt-weer-vrij
Ik stemde vroeger ook op de SP, maar met dat spotje zijn ze mij voorlopig kwijt geraakt. Zonder de EU zou Nederland niks voorstellen op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:36 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Met als resultaat: Geen enkele zetel voor de SP in het Europees parlement.
quote:Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik was zonet op een verjaardag, alle volwassenen hielden zich er niet mee bezig daar.En ik mij helemaal uitsloven, braaf alle verkiezingsprogramma's doorlezen, debatten volgen, doorrekeningen bekijken, stemgedrag op moties uit de kamer analyseren.
Als er iets Nederlandse cultuur is, is het wel dit soort verjaardagen.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik was zonet op een verjaardag, alle volwassenen hielden zich er niet mee bezig daar.En ik mij helemaal uitsloven, braaf alle verkiezingsprogramma's doorlezen, debatten volgen, doorrekeningen bekijken, stemgedrag op moties uit de kamer analyseren.
Rond 18u eruit worden gekekenquote:Op woensdag 22 november 2023 18:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als er iets Nederlandse cultuur is, is het wel dit soort verjaardagen.
Daarom... PVV!quote:Op woensdag 22 november 2023 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nadat je je blokje kaas en je schijfje komkommer op hebt.
En van die vieze zoute sticksquote:Op woensdag 22 november 2023 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nadat je je blokje kaas en je schijfje komkommer op hebt.
quote:
bij mij viel het reuze mee, iets na vijven vrij vlot kunnen stemmen. In een bejaardentehuis waar ze ongetwijfeld al achter de piepers zatenquote:Op woensdag 22 november 2023 18:52 schreef Hanca het volgende:
Om 17:30 gestemd, op vorige keer na nog nooit zo druk geweest in een stembureau. Maar meestal stem ik dan ook om 10u/10.30, dan ben je de enige.
Waarom zou je hierin naar anderen moeten kijken? Als jij het fijn vind om alles door te snuffelen is dat prima toch?quote:Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik was om 14.00 uur in een bejaardeninstelling maar toen was het ook niet drukquote:Op woensdag 22 november 2023 18:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
bij mij viel het reuze mee, iets na vijven vrij vlot kunnen stemmen. In een bejaardentehuis waar ze ongetwijfeld al achter de piepers zaten
Omdat ik dat interessant vind.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zou je hierin naar anderen moeten kijken? Als jij het fijn vind om alles door te snuffelen is dat prima toch?
Jij gaat dus nog alleen naar sta-tafel verjaardagen?quote:Op woensdag 22 november 2023 18:53 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik op zo'n verjaardg was stonden de glazen met sigaretten nog op tafel.
Als in, ze gingen ook niet stemmen?quote:Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, niemand komt meer aan een huisquote:Op woensdag 22 november 2023 19:04 schreef Coco het volgende:
Wonen jullie allemaal nog in je geboorteplaats of zo?
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ja, niemand komt meer aan een huis
Dit kan echt niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:38 schreef Cyan9 het volgende:
[ afbeelding ]
Kan verschillende redenen hebben.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Omdat de meeste FOK!kers niet werkenquote:Op woensdag 22 november 2023 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Nee, dat was SP of Bij1quote:
Djeezgodquote:Op woensdag 22 november 2023 19:24 schreef Djeez het volgende:
[..]
Omdat de meeste FOK!kers niet werken
Dat dan weer wel, maar niet echt een weloverwogen keus kreeg ik de indrukquote:Op woensdag 22 november 2023 19:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als in, ze gingen ook niet stemmen?
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:53 schreef Beaurealis het volgende:
In een linkse buurt in het stemhokje gestaan. Jammer dat ik het zure gezicht van de teller niet kan zien wanneer ze het rode vakje bij de PVV ziet
"PVV, 1"quote:Op woensdag 22 november 2023 19:53 schreef Beaurealis het volgende:
In een linkse buurt in het stemhokje gestaan. Jammer dat ik het zure gezicht van de teller niet kan zien wanneer ze het rode vakje bij de PVV ziet
Ik merkte vorige keer bij het tellen best dat mensen een mening hebben, maar de tellers in mijn stemlokaal waren vooral gemotiveerd om wat bij te dragen aan het democratische proces. En een beetje geld verdienen natuurlijkquote:Op woensdag 22 november 2023 19:53 schreef Beaurealis het volgende:
Same here. Was de enige stemmer in het gebouw.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:11 schreef heywoodu het volgende:
Zo, burgerplicht dit dat alles
Het was echt superrustig in het stemlokaal, de enige andere aanwezige liep net richting uitgang en verder niemand binnen zien lopen ook
Dat was ik dan weer niet, want ik ging niet alleenquote:Op woensdag 22 november 2023 20:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Same here. Was de enige stemmer in het gebouw.
Ik wil niet zeggen "ik heb het gezegd." maar ik heb het gezegd.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruim lijkt me nagenoeg onmogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |