Je snapt het dus echt niet, maakt niet uit hoor. Een afwijking is er altijd wel, maar dat heeft vrij weinig met het tijdstip van stemmen te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.
Ieder jaar komt dit wel weer terug, ze zeggen het ook vaak op tv tijdens de live uitzendingen dat rechtse partijen altijd wel stijgen naarmate de tellingen vorderen.
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.
Ieder jaar komt dit wel weer terug, ze zeggen het ook vaak op tv tijdens de live uitzendingen dat rechtse partijen altijd wel stijgen naarmate de tellingen vorderen.
Volgens mij hoeft dat niet. Ze vragen aan de mensen of ze opnieuw een stem willen uitbrengen op de uitgebrachte partij en die in de exitpoll-bak willen inleveren.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.
Dat zou ook een goeie zijn, als ze mij hadden gevraagd had ik ook PVDA/GL gezegd of misschien wel BIJ1quote:Op woensdag 22 november 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.
Gaat inderdaad op min of meer dezelfde manier, niet mondeling.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet. Ze vragen aan de mensen of ze opnieuw een stem willen uitbrengen op de uitgebrachte partij en die in de exitpoll-bak willen inleveren.
Toch raar gezien het vrijwillig is.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
Gestemd. Er zat een jongen op het stembureau achter de tafel die daar echt niet wilde zijn en geen moeite deed dat te verbergen. Sterkte gewenst aan de anderen die daar de hele dag mee op moeten trekken.
en betaaldquote:Op woensdag 22 november 2023 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch raar gezien het vrijwillig is.
Vond ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch raar gezien het vrijwillig is.
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links werken lolquote:Op woensdag 22 november 2023 11:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Links werken lol
Ambtenarenbaantje voor de gemeente is niet werken maat
Wie niet steelt of erft werkt tot ie sterftquote:Op woensdag 22 november 2023 11:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.
Veel kortzinniger dan dit worden ze niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.
Linkse mensen zijn vaak hoogopgeleid en hebben banen waarin ze flexibel zijn en bijvoorbeeld kunnen thuiswerken en daardoor makkelijk even overdag kunnen gaan stemmen. Rechtse mensen werken allemaal aan de lopende band en kunnen pas naar huis als om 18:00 de bel gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:01 schreef Xylos het volgende:
[..]
Veel kortzinniger dan dit worden ze niet.
Jetten doet het goed en komt op mij persoonlijk sympathiek en intelligent over. Ik verwacht dat hij zich nog meer gaat ontwikkelen als hij politiek actief blijft.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Lang getwijfeld tussen PvdA/GL en D66, maar ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Jetten heeft mij positief verrast. Hoorde hem gisterochtend op Radio2 en kwam hij opnieuw goed voor de dag met een duidelijk verhaal.
Bovendien kenmerkt D66 zich door een pragmatisme dat toch een beetje lijkt te ontbreken bij PvdA/GL. Zie bijvoorbeeld het D66-standpunt over kernenergie. De partij is daar ideologisch gezien wellicht geen groot voorstander van, maar gaat toch overstag omdat dit een van de maatregelen kan zijn die bijdragen aan een oplossing voor het energie- en klimaatprobleem.
Verder sta ik qua standpunten sowieso net iets dichter bij D66 dan PvdA/GL.
Mazzelaar, ik moest met een stembiljet van 60 pagina's of zo werkenquote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Zojuist mijn stem uitgebracht in poppodium Doornroosje, ik was de enige.
Aangezien dat in Nijmegen is stond alleen PvdA/GL op het stembiljet, dus dat is lekker makkelijk. Het is Luc Stultiens geworden.
En als bonus krijg je dan Dilan of Geert als premier.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Lang getwijfeld tussen PvdA/GL en D66, maar ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Jetten heeft mij positief verrast. Hoorde hem gisterochtend op Radio2 en kwam hij opnieuw goed voor de dag met een duidelijk verhaal.
Bovendien kenmerkt D66 zich door een pragmatisme dat toch een beetje lijkt te ontbreken bij PvdA/GL. Zie bijvoorbeeld het D66-standpunt over kernenergie. De partij is daar ideologisch gezien wellicht geen groot voorstander van, maar gaat toch overstag omdat dit een van de maatregelen kan zijn die bijdragen aan een oplossing voor het energie- en klimaatprobleem.
Verder sta ik qua standpunten sowieso net iets dichter bij D66 dan PvdA/GL.
Stukje taakstrafquote:Op woensdag 22 november 2023 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
Gestemd. Er zat een jongen op het stembureau achter de tafel die daar echt niet wilde zijn en geen moeite deed dat te verbergen. Sterkte gewenst aan de anderen die daar de hele dag mee op moeten trekken.
quote:Op woensdag 22 november 2023 11:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.
Bestaat NCPN niet meer?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Aangezien dat in Nijmegen is stond alleen PvdA/GL op het stembiljet, dus dat is lekker makkelijk. Het is Luc Stultiens geworden.
Was daar ook een stembureau? Zou anders wel verklaren waarom je de enige was.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Links stemt voordat ze gaan demonstreren.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Links werken lol
Ambtenarenbaantje voor de gemeente is niet werken maat
Och, denk niet dat mijn ene stem het verschil maakt. Bovendien vind ik het ook niet fair en wenselijk dat D66 compleet wordt gedecimeerd.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als bonus krijg je dan Dilan of Geert als premier.
Die wordt door iedereen uitgesloten.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:37 schreef Djeez het volgende:
Ik heb zojuist gestemd. Op Geert Wilders, zoals het hoort als je een echte, hardwerkende Nederlander bent
Niet eens op Dion Graus?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:42 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ook gestemd, een strategische stem, maar dan wel voor Martin Bosma, want Held!
Nee hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die wordt door iedereen uitgesloten.
De VVD. Zolang Wilders maar geen premier wordt willen ze wel samenwerkenquote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Wiskundemaatje van @Calandquote:Met zijn wiskundige en financiële kennis maakt hij ons systeem rechtvaardiger.
Dat is IMO onbehoorlijk en zou voor mij een reden kunnen zijn om juist wel op hem stemmen. Tenslotte zijn er veel burgers die deze partij wél zien zitten immers. Die mensen uitsluiten is mensen/meningen op voorhand al uitsluiten, nogal arrogant....quote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die wordt door iedereen uitgesloten.
Waar is de opkomst zo hoog?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Morri2 het volgende:
Wat een lel van een lijst. Eén bus zat al propvol en was al verzegeld. Bij de tweede moest ik een beetje proppen en schudden met de bus, want die lel wilde maar niet naar beneden vallen
Dat partijen elkaar uitsluiten is van alle tijden, of denk jij dat Geert Bij1 erbij gaat halen als hij net aan een meerderheid moet komen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is IMO onbehoorlijk en zou voor mij een reden kunnen zijn om juist wel op hem stemmen. Tenslotte zijn er veel burgers die deze partij wél zien zitten immers. Die mensen uitsluiten is mensen/meningen op voorhand al uitsluiten, nogal arrogant....
JA , want je moet toch iemand hebben die je koffie haaltquote:Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat partijen elkaar uitsluiten is van alle tijden, of denk jij dat Geert Bij1 erbij gaat halen als hij net aan een meerderheid moet komen.
Omdat Wilders zelf een groep ter grootte van zijn electoraat uitsluit in de samenleving en zijn partijprogramma op punten niet aan de grondwet voldoet, wordt hij door de meeste mensen naar de reservebank verwezen. Is dat nu echt zo vreemd?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is IMO onbehoorlijk en zou voor mij een reden kunnen zijn om juist wel op hem stemmen. Tenslotte zijn er veel burgers die deze partij wél zien zitten immers. Die mensen uitsluiten is mensen/meningen op voorhand al uitsluiten, nogal arrogant....
Als je Wilders uitsluit, sluit je niet de denkwijze van heel veel mensen uit. Integendeel, denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat Wilders zelf een groep ter grootte van zijn electoraat uitsluit in de samenleving en zijn partijprogramma op punten niet aan de grondwet voldoet, wordt hij door de meeste mensen naar de reservebank verwezen. Is dat nu echt zo vreemd?
Ik ben zelf overigens niet voor vooraf uitsluiten.
Ik ook maar dan ergens anders.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:27 schreef jigggy het volgende:
Gestemd op Nsc zojuist te stadhuis nimma
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |