Strijderquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik sta al voor het stemlokaal. Maar ik moet nog een paar uur wachten.
#ALTIJDREADY
Ik heb (nog) niet gestemd. OP afgevinkt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:54 schreef Caland het volgende:
Zoals de titel zegt, gaarne in dit topic aangeven dat je hebt gestemd, het liefst waar al dan niet met foto en eventuele SUPERLEUKE ANEKDOTES
[ afbeelding ]
Kon je dat formulier weer niet normaal opvouwen, zat er een gruwelijk lekker wijf achter het bureautje etc.
@:zipportal begint
onlogisch in VKZ / Op welke partij ga jij stemmen? #2quote:Op woensdag 22 november 2023 08:33 schreef Caland het volgende:
Goedemorgen. De stembussen zijn geopend, ik verwacht dat @:onlogisch al op Dilan () heeft gestemd inmiddels.
Ik stel voor dat SP stemmers uit protest thuis blijvenquote:Op woensdag 22 november 2023 09:23 schreef Hallojo het volgende:
Ik stel voor dat iedereen strategisch op de SP stemt.
En dan per post stemmen?quote:Op woensdag 22 november 2023 09:24 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat SP stemmers uit protest thuis blijven
Kleine worstenvingers?quote:Op woensdag 22 november 2023 09:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat een vervelend stembiljet weer.
Dan had DENK minder zetels gehad inderdaad.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:46 schreef Zwansen het volgende:
Jammer, het wordt redelijk weer vandaag. Had eerder op regen gehoopt.
Christenunie 💙quote:Op woensdag 22 november 2023 08:34 schreef phpmystyle het volgende:
Zometeen in de plaatselijke kerk.
Wie gaf jou dan het stembiljet?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Met gepaste trots kan ik zeggen dat ik om 07:30 de eerste op het stembureau was.
Dus wordt jouw stem als laatste geteldquote:Op woensdag 22 november 2023 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Met gepaste trots kan ik zeggen dat ik om 07:30 de eerste op het stembureau was.
Fijn dat er iemand is om de koffie te zetten.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
We bewaren het beste voor het laatst.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dus wordt jouw stem als laatste geteld
DM gezetquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik heb (nog) niet gestemd. OP afgevinkt.
Schiet dan ook op! Je hebt thuis toch al kunnen oefenen?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef deedeetee het volgende:
Ben al wezen stemmen ook voor mijn man. Pff 2 van die grote lappen papier om uit te vouwen......
Er was maar 1 man voor mij maar toen ik klaar was en de lappen in de stembus had gestopt stond er opeens een hele rij te wachten.
Je kunt toch thuis op het formulier kijken op welke plek jouw keuze staat?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef deedeetee het volgende:
Ben al wezen stemmen ook voor mijn man. Pff 2 van die grote lappen papier om uit te vouwen......
Er was maar 1 man voor mij maar toen ik klaar was en de lappen in de stembus had gestopt stond er opeens een hele rij te wachten.
Of iemand doet ter plekke ezeltje prikje met de ogen dicht.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schiet dan ook op! Je hebt thuis toch al kunnen oefenen?
Werken voor je geld.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:40 schreef leolinedance het volgende:
's avonds stemmen is helemaal kut. Dan gaat heel de vinexwijk hier
Uiteraard. En uiteraard vanavond na het sluiten van de stembussen pas.quote:
Dat wilde ik doen maar ik kon de enveloppe met dat formulier niet meer vinden. Gelukkig stemden wij allebei op een partij die redelijk vooraan stond. Maar ook al hoef je het niet ver uit te vouwen het blijven lange lappen papier.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je kunt toch thuis op het formulier kijken op welke plek jouw keuze staat?
Volgens mij vanavond om 9 uur pas zullen de eerste exit polls binnenkomen. Maar ter info, zoals al jaren zullen linkse partijen het dan beter doen, veel rechtste stemmers stemmen laat ivm. werk, rechts maakt meestal een inhaalslag in de avonduren.quote:
Je snapt niet echt hoe exitpolls werken denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Volgens mij vanavond om 9 uur pas zullen de eerste exit polls binnenkomen. Maar ter info, zoals al jaren zullen linkse partijen het dan beter doen, veel rechtste stemmers stemmen laat ivm. werk, rechts maakt meestal een inhaalslag in de avonduren.
Bij1 Turk gespot.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Je snapt niet echt hoe exitpolls werken denk ik.
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Je snapt niet echt hoe exitpolls werken denk ik.
Je snapt het dus echt niet, maakt niet uit hoor. Een afwijking is er altijd wel, maar dat heeft vrij weinig met het tijdstip van stemmen te maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.
Ieder jaar komt dit wel weer terug, ze zeggen het ook vaak op tv tijdens de live uitzendingen dat rechtse partijen altijd wel stijgen naarmate de tellingen vorderen.
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow jawel, ik stem al heel wat jaren, volg dus ook al heel wat jaren de verkiezingsdag, en elke keer gebeurd hetzelfde. Het is vaker ook al geroepen, de eerste exit polls zullen veelal positiever uitvallen voor linkse partijen, wants rechtse kiezers stemmen gewoon later op de dag.
Ieder jaar komt dit wel weer terug, ze zeggen het ook vaak op tv tijdens de live uitzendingen dat rechtse partijen altijd wel stijgen naarmate de tellingen vorderen.
Volgens mij hoeft dat niet. Ze vragen aan de mensen of ze opnieuw een stem willen uitbrengen op de uitgebrachte partij en die in de exitpoll-bak willen inleveren.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.
Dat zou ook een goeie zijn, als ze mij hadden gevraagd had ik ook PVDA/GL gezegd of misschien wel BIJ1quote:Op woensdag 22 november 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft er denk ik meer mee te maken dat stemmers tegen de exitpole-medewerkers niet willen zeggen dat ze FvD of PVV stemmen.
Gaat inderdaad op min of meer dezelfde manier, niet mondeling.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet. Ze vragen aan de mensen of ze opnieuw een stem willen uitbrengen op de uitgebrachte partij en die in de exitpoll-bak willen inleveren.
Toch raar gezien het vrijwillig is.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
Gestemd. Er zat een jongen op het stembureau achter de tafel die daar echt niet wilde zijn en geen moeite deed dat te verbergen. Sterkte gewenst aan de anderen die daar de hele dag mee op moeten trekken.
en betaaldquote:Op woensdag 22 november 2023 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch raar gezien het vrijwillig is.
Vond ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch raar gezien het vrijwillig is.
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links werken lolquote:Op woensdag 22 november 2023 11:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Links werken lol
Ambtenarenbaantje voor de gemeente is niet werken maat
Wie niet steelt of erft werkt tot ie sterftquote:Op woensdag 22 november 2023 11:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Werken moet natuurlijk wel in je aard liggen.
Veel kortzinniger dan dit worden ze niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Linkse mensen stemmen vroeg voordat ze gaan werken. Rechtse mensen slapen eerst uit.
Linkse mensen zijn vaak hoogopgeleid en hebben banen waarin ze flexibel zijn en bijvoorbeeld kunnen thuiswerken en daardoor makkelijk even overdag kunnen gaan stemmen. Rechtse mensen werken allemaal aan de lopende band en kunnen pas naar huis als om 18:00 de bel gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:01 schreef Xylos het volgende:
[..]
Veel kortzinniger dan dit worden ze niet.
Jetten doet het goed en komt op mij persoonlijk sympathiek en intelligent over. Ik verwacht dat hij zich nog meer gaat ontwikkelen als hij politiek actief blijft.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Lang getwijfeld tussen PvdA/GL en D66, maar ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Jetten heeft mij positief verrast. Hoorde hem gisterochtend op Radio2 en kwam hij opnieuw goed voor de dag met een duidelijk verhaal.
Bovendien kenmerkt D66 zich door een pragmatisme dat toch een beetje lijkt te ontbreken bij PvdA/GL. Zie bijvoorbeeld het D66-standpunt over kernenergie. De partij is daar ideologisch gezien wellicht geen groot voorstander van, maar gaat toch overstag omdat dit een van de maatregelen kan zijn die bijdragen aan een oplossing voor het energie- en klimaatprobleem.
Verder sta ik qua standpunten sowieso net iets dichter bij D66 dan PvdA/GL.
Mazzelaar, ik moest met een stembiljet van 60 pagina's of zo werkenquote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
Zojuist mijn stem uitgebracht in poppodium Doornroosje, ik was de enige.
Aangezien dat in Nijmegen is stond alleen PvdA/GL op het stembiljet, dus dat is lekker makkelijk. Het is Luc Stultiens geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |