Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Wat voor onzin en hoe weet je of het niet 'onzin van n kant is'?quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:55 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Hiermee wordt het steeds moeilijker om onzin op X door te pushen
Nouja toen ik hem antisemiet noemde een paar maanden terug werd ik terechtgewezen hier. Musk zegt wanneer gevraagd namelijk dat hij dat niet is. Dat hij elk interview begint over Soros of andere complottheorien is toeval.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wel grappig dat je zo weinig mensen hoort over zijn antisemitisme, terwijl dat nu juist zo'n hot item is bij zijn aanhang.
Ik zie het ook, ja. Veel mensen die nu steigeren, zitten straks weer met elkaar te wijzen naar 'globalisten', Schwaab en inderdaad Soros in een ander topic. Maar vreemd dat Musk de dan ontspringt en je met een neutrale mening al wordt neergezet als antisemiet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja toen ik hem antisemiet noemde een paar maanden terug werd ik terechtgewezen hier. Musk zegt wanneer gevraagd namelijk dat hij dat niet is. Dat hij elk interview begint over Soros of andere complottheorien is toeval.
Waarom is Soros zo heilig voor jullie en wordt elke kritiek afgedaan als antisemitisme?quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja toen ik hem antisemiet noemde een paar maanden terug werd ik terechtgewezen hier. Musk zegt wanneer gevraagd namelijk dat hij dat niet is. Dat hij elk interview begint over Soros of andere complottheorien is toeval.
Wie zegt dat ie heilig is? Ik zie dat niemand zeggen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom is Soros zo heilig voor jullie en wordt elke kritiek afgedaan als antisemitisme?
Vraag het eens aan IBM, die zien reden genoeg om hun advertenties weg te halen na de zoveelste antisemitische uitlating van Muskquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom is Soros zo heilig voor jullie en wordt elke kritiek afgedaan als antisemitisme?
Pro-tip: Het ging niet over Soros.quote:The move from IBM came a day after Musk tweeted his agreement with an antisemitic conspiracy theory on the site, drawing fresh criticism from some civil rights leaders.
https://www.washingtonpos(...)semitic-advertisers/
Omdat hij van Joodse afkomst is natuurlijk. Hoe moeilijk is dit te snappen @ReplaR ?quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Omdat Soros een proxy is voor het beeld van de doortrapte jood die stiekem de wereld bestuurt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat hij van Joodse afkomst is natuurlijk. Hoe moeilijk is dit te snappen @:ReplaR ?
Verbazingwekkend dat jij niet snapt, dat als je kritiek levert op Edgar Davids, het gewoonweg een keihard feit is dat je een racist bent.
![]()
Toch bijzonder dat meer mensen het idee hebben dat free speech voor Musk vooral om extreem-rechts te boosten is. De experts hier zien dat anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar dat dit zomaar bij antisemieten in hun bolletje bedacht wordt he? Staat Musk ook achter deze theorie?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat Soros een proxy is voor het beeld van de doortrapte jood die stiekem de wereld bestuurt.
Wat denk jij?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bizar dat dit zomaar bij antisemieten in hun bolletje bedacht wordt he? Staat Musk ook achter deze theorie?
Natuurlijk, alle vunzige jodenhatertjes gebruiken hem als mikpunt voor hun haatpraat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bizar dat dit zomaar bij antisemieten in hun bolletje bedacht wordt he? Staat Musk ook achter deze theorie?
In zijn claim kan ik nergens vinden dat hij deze theorie ondersteunt en daarnaast met deze claim geen antisemitistische uitspraak doet.quote:
Ah, Als Edgar Davids als mikpunt gebruikt wordt voor racistische drek, mag ik geen enkele kritiek meer leveren op Edgar Davids, want dan behoor ik dus tot dezelfde groep die racistische drek verkondigd? Ook al is mijn kritiek ronduit absurd?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk, alle vunzige jodenhatertjes gebruiken hem als mikpunt voor hun haatpraat.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/IHRA-definitiequote:Antisemitisme is een bepaalde perceptie van Joden die tot uiting kan komen als een gevoel van haat jegens Joden. Retorische en fysieke uitingen van antisemitisme zijn gericht tegen Joodse of niet-Joodse personen en/of hun eigendom en tegen instellingen en religieuze voorzieningen van de Joodse gemeenschap.
Aan de definitie zijn een aantal voorbeelden toegevoegd. Antisemitisme uit zich bijvoorbeeld door beschuldigingen richting Joden dat zij samenspannen om de mensheid schade toe te brengen.
Jou verlichten is sowieso een onbegonnen taak, Rnie..quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ah, Als Edgar Davids als mikpunt gebruikt wordt voor racistische drek, mag ik geen enkele kritiek meer leveren op Edgar Davids, want dan behoor ik dus tot dezelfde groep die racistische drek verkondigd? Ook al is mijn kritiek ronduit absurd?
Bijzonder allemaal weer.
Maargoed, Musk zijn kritiek op Soros is gewoon een vunzige jodenhaters actie. Jullie hebben mij weer lekker verlicht hiero met dito voorbeelden die echt, maar dan ook echt hout snijden.![]()
Want? De Soros organisatie is een club van joden die samenspannen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:18 schreef capricia het volgende:
Het is maar net welke definitie van antisemitisme je hanteert.
Als ik de IHRA werkdefinitie bekijk (die ook door de EU wordt gehanteerd), lijkt het daar wel op:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/IHRA-definitie
Ik zou zeggen dat de uitspraak "The Soros organization appears to want nothing less than the destruction of western civilization" hier wel onder valt.
Daar heb je zeker een punt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jou verlichten is sowieso een onbegonnen taak, Rnie..
Ben ik het volkomen mee eens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:21 schreef Perrin het volgende:
Maar goed, dat clich gemekker over Soros is juist prima hoor. Zo haal je de jodenhaters er snel tussenuit. Mekker lekker verder.
Misschien goed om dan ook de rest van Musks tweets in dat draadje te posten voor de context. Daarnaast blijft het opvallend dat jouw bronnen voor het staven van o.a. je opvatting dat Musk antisemitisch gedachtengoed wil verspreiden en andere geluiden wil verbannen via X, vrijwel louter bestaan uit posts op X van mensen die dat onderschrijven.quote:
Is het niet handiger als je dat zelf doet en die context geeft?quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Misschien goed om dan ook de rest van Musks tweets in dat draadje te posten voor de context. Daarnaast blijft het opvallend dat jouw bronnen voor het staven van o.a. je opvatting dat Musk antisemitisch gedachtengoed wil verspreiden en andere geluiden wil verbannen via X, vrijwel louter bestaan uit posts op X van mensen die dat onderschrijven.
quote:Elon Musk onder vuur na antisemitische tweet
https://nos.nl/l/2498239
Het Witte Huis noemt een bericht van Elon Musk op zijn eigen socialemediaplatform X een "weerzinwekkende promotie" van antisemitisme. Musk reageerde onlangs op een antisemitisch bericht op X dat "Joden de haat tegen blanken aanwakkeren". Hij schreef er de opmerking "Je spreekt de waarheid" bij.
Een woordvoerder van het Witte Huis noemt het "promotie van antisemitisme en racistische haat". Volgens het Witte Huis is de tweet extra schadelijk omdat er sowieso een sterke toename is van antisemitische incidenten sinds de aanval van Hamas op Isral vorig maand.
Maar dit niet directe oproepen is zeker wel ok ofzo?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:06 schreef capricia het volgende:
Was dit..
From the river to the sea, gaat banned worden?
[ twitter ]
Als iemand een bepaalde opvatting post met daarin een verwijzing naar een enkele tweet van Musk om een punt te maken, terwijl in die draad meerdere tweets van hem ter verduidelijking/aanvulling staan, is het toch voor de volledigheid wel goed om de volledige context te posten? Dat is wat ik aangeef. Dat kan ik zelf ook doen, maar daar ging het mij helemaal niet om. Als jij erop klikt, kun je het ook lezen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het niet handiger als je dat zelf doet en die context geeft?
Daar is al uitgebreid aandacht aan besteed in eerdere posts.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Misschien goed om dan ook de rest van Musks tweets in dat draadje te posten voor de context.
Waarom is dat 'opvallend'? Overigens heb ik me er nooit over uitgelaten of hij antisemitisch gedachtengoed 'wil' verspreiden, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Feit is dat hij antisemitisch gedachtengoed verspreidt door een vergrootglas te leggen op antisemitische uitspraken door op tweets te reageren zoals hij doet.quote:Daarnaast blijft het opvallend dat jouw bronnen voor het staven van o.a. je opvatting dat Musk antisemitisch gedachtengoed wil verspreiden en andere geluiden wil verbannen via X, vrijwel louter bestaan uit posts op X van mensen die dat onderschrijven.
Ik ben ook benieuwd naar bv dit account, echt 2 clicks eronder die het nog veel duidelijker aanprijstquote:Op zaterdag 18 november 2023 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dit niet directe oproepen is zeker wel ok ofzo?
[ afbeelding ]
Dit extremistische account dat moord op milieudemonstranten vergoeilijkt zal vast niet geband worden met zijn miljoenen volgers.
Voor wie niet weet waar dit over gaat, dit gaat over: https://people.com/americ(...)stors-panama-8399929
Nou nou, zeer 'uitgebreid'. Er wordt gefocust op "the actual truth", nergens worden die aanvullende tweets die direct in dat draadje staan ter verduidelijking gepost.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar is al uitgebreid aandacht aan besteed in eerdere posts.
Neem niet een deel van de zin, maar de hele context. Die is: "en andere geluiden wil verbannen via X". Dat is de kern.quote:Waarom is dat 'opvallend'? Overigens heb ik me er nooit over uitgelaten of hij antisemitisch gedachtengoed 'wil' verspreiden, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Feit is dat hij antisemitisch gedachtengoed verspreidt door een vergrootglas te leggen op antisemitische uitspraken door op tweets te reageren zoals hij doet.
Het staat allemaal in de links (artikelen) in de tweets die iedereen kan vinden. Niet alles hoeft voorgekauwd te wordenquote:Op zaterdag 18 november 2023 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou nou, zeer 'uitgebreid'. Er wordt gefocust op "the actual truth", nergens worden die aanvullende tweets die direct in dat draadje staan ter verduidelijking gepost.
[..]
Neem niet een deel van de zin, maar de hele context. Die is: "en andere geluiden wil verbannen via X". Dat is de kern.
Als antisemtisme bestrijden het beleid is van Twitter, dan is dat toch goed?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het staat allemaal in de links (artikelen) in de tweets die iedereen kan vinden. Niet alles hoeft voorgekauwd te worden![]()
Antisemitisme bestrijden is gewoon het beleid van Twitter hoor en ja daar verban je dan andere geluiden mee
Disney wil er ook niet meer mee geassocieerd worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:06 schreef Tijn het volgende:
Na IBM is ook Apple gestopt met adverteren: https://www.axios.com/202(...)usk-antisemitism-ads
Er zullen er nog wel meer volgen, lijkt me.
Ja jammer dat Musk dan zulke uitspraken doet met als gevolg dat er alweer belangrijke adverteerders afhaken. Best wel hardleers.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als antisemtisme bestrijden het beleid is van Twitter, dan is dat toch goed?
Welke uitspraken? "The actual truth"?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja jammer dat Musk dan zulke uitspraken doet met als gevolg dat er alweer belangrijke adverteerders afhaken. Best wel hardleers.
Ja 'You have said the actual truth' als reactie op de uitspraak: 'Jewish communities support dialectical hatred against whites'.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke uitspraken? "The actual truth"?
Nogmaals, context. Dit tweet hij er in hetzelfde draadje direct achteraan:quote:
Het maakt het er beter op door het ADL maar weer eens aan te vallen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals, context. Dit tweet hij er in hetzelfde draadje direct achteraan:
https://twitter.com/elonm(...)3NHgH_3jhTu3x3A&s=19
Maar dat is dan niet relevant, ofzo.
Dat mag niet? Zijn punt is juist: clubs als de ADL vallen het Westen onterecht aan, terwijl het merendeel van het Westen juist Isral en het joodse volk steunt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het maakt het er beter op door het ADL maar weer eens aan te vallen?
Denk dat ie vooral de advertentie bedrijven blaam treft. Maar die hebben evengoed de vrijheid om te adverteren waar ze willen natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:49 schreef capricia het volgende:
Hoe staat het nu met Musk zijn stokpaardje, de Freedom of Speech, op X?
Of is het toch meer complex dan in eerste instantie leek.
Ja. Die hebben sws freedom of dollars.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk dat ie vooral de advertentie bedrijven blaam treft. Maar die hebben evengoed de vrijheid om te adverteren waar ze willen natuurlijk.
Dat ging nooit om JOUW freedom of speech maar om ZIJN freedom of speech.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:49 schreef capricia het volgende:
Een waar woord.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ging nooit om JOUW freedom of speech maar om ZIJN freedom of speech.
Mijn hemel. Dus omdat minderheidsgroeperingen een bedreiging zouden vormen voor het Joodse volk mag je antisemitische uitspraken van witte mensen goedkeuren of zo? Want dat is 'context'?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat mag niet? Zijn punt is juist: clubs als de ADL vallen het Westen onterecht aan, terwijl het merendeel van het Westen juist Isral en het joodse volk steunt.
Vanuit hun eigen basisprincipes valt de ADL geen minderheidsgroeperingen aan (maar bestrijdt het 'onrecht' tegen hen), terwijl die minderheidsgroeperingen juist de grootste bedreiging voor het joodse volk vormen. Dat is het punt, dat is de context.
Die vrijheid hebben ze zeker. Er treft hen wat mij betreft geen enkele blaam. Als Twitter in zijn huidige vorm geen bestaansrecht heeft, so be it. Men moet zelf weten waar ze willen adverteren. Niets of niemand is het aan iemand of 'de maatschappij' verplicht om Twitter in de lucht te houden. De gronden waarop men afhaakt vind ik zelf niet terecht, maar dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk dat ie vooral de advertentie bedrijven blaam treft. Maar die hebben evengoed de vrijheid om te adverteren waar ze willen natuurlijk.
Nee, dat is de context niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mijn hemel. Dus omdat minderheidsgroeperingen een bedreiging zouden vormen voor het Joodse volk mag je antisemitische uitspraken van witte mensen goedkeuren of zo? Want dat is 'context'?
Hij "lokt" het mijns inziens niet uit, het is iets dat simpelweg gebeurt. Zoals ik zei: het staat alle adverteerders vrij om te vertrekken, hun goed recht. Er is niets of niemand die hen verplicht op X te adverteren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 02:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In zekere zin is het misschien ook strategie van Musk. Zoiets van als Elon continue adverteerders wegjaagt met controversiele uitspraken kan hij ook weer zijn fans overtuigen zie je wel het is een complot. Vrijheid van meningsuiting is dood als je de waarheid zegt komen ze voor jeDat hij het weglopen van adverteerders zelf uitlokt is voor zijn fans aan dit topic te zien totaal niet relevant.
Heeftie ook meteen een excuus waarom Twitter in vrije val is sinds de overname. Niet zijn gebrek aan ideeen of onkunde om het bedrijf te leiden maar het complot. Woke mind virus big corporations. Nou gelukkig hebben we technogod Musk die zich Spartaans weert![]()
Musk is gewoon een complotdenker die de bekende 'Great Replacement'-theorie aanhangt of iig denkt dat het in de wereld daartoe zal leiden. Daarom zijn die extreem-rechtse figuren (witte nationalisten) op Twitter ook zo gek op hem, liet hij ze weer toe op Twitter en quote hij steeds goedkeurend hun uitspraken. Hij heeft het in zijn interviews ook regelmatig over de ondergang van beschavingen en daar kan hij als miljonair wat aan doen natuurlijk!quote:Op zaterdag 18 november 2023 02:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In zekere zin is het misschien ook strategie van Musk. Zoiets van als Elon continue adverteerders wegjaagt met controversiele uitspraken kan hij ook weer zijn fans overtuigen zie je wel het is een complot. Vrijheid van meningsuiting is dood als je de waarheid zegt komen ze voor jeDat hij het weglopen van adverteerders zelf uitlokt is voor zijn fans aan dit topic te zien totaal niet relevant.
Heeftie ook meteen een excuus waarom Twitter in vrije val is sinds de overname. Niet zijn gebrek aan ideeen of onkunde om het bedrijf te leiden maar het complot. Woke mind virus big corporations. Nou gelukkig hebben we technogod Musk die zich Spartaans weert![]()
Paramount, NBCUniversal, Comcast, Lionsgate en Warner Bros. Discovery pauseren ook hun geadverteer daar.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Disney wil er ook niet meer mee geassocieerd worden.
[ twitter ]
Money talksquote:Op zaterdag 18 november 2023 00:49 schreef capricia het volgende:
Ah daar hebben we de X brandweer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
In zijn claim kan ik nergens vinden dat hij deze theorie ondersteunt en daarnaast met deze claim geen antisemitistische uitspraak doet.
Hoe bedoel je het is simpelweg iets dat gebeurt. De huidige uittocht lijkt toch echt te liggen aan de uitspraken die hij echoed. Waarom je er respect voor hebt om miljarden in de fik te zetten alleen maar om wat complottheorien tegen joden of migranten of transgenders te herhalen vind ik ook nogal onbegrijpelijk. Wat is daar volgens jou dan zo waardevol aan? Is het niet veel lovenswaardiger als je soms je persoonlijke achterlijke meningen voor je houd als je jezelf en anderen daarmee schaadt?quote:Op zaterdag 18 november 2023 02:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hij "lokt" het mijns inziens niet uit, het is iets dat simpelweg gebeurt. Zoals ik zei: het staat alle adverteerders vrij om te vertrekken, hun goed recht. Er is niets of niemand die hen verplicht op X te adverteren.
Als dat massale vertrek gebeurt omdat wat Musk zegt hen niet aanstaat, so be it. Dan heb je het geprobeerd, maar is het hopeloos mislukt. Dat kan. Als je alleen adverteerders aan boord kunt houden door als CEO sociaal gewenste uitspraken te doen terwijl je er daar zelf totaal niet achter staat, verloochen je jezelf en ook de (vermeende) principes waarvoor je het platform hebt gekocht.
In zakelijke zin faal je dan zeer zeker, wanneer hierdoor het platform ter ziele gaat en je investering van 45 miljard zo goed als in rook opgaat. Ook voor een multimiljardair zal dat in financieel opzicht alsnog ontzettend pijn doen. Ik kan er dan nog wel respect voor opbrengen dat je je niet laat leiden door welke mening men van je verlangt om bij je te blijven adverteren.
Dan is het geen 'complot', is het niet de 'schuld' van anderen en meer van dat soort zaken. Dan is het blijkbaar hoe de wereld op dit moment werkt en zit er weinig anders op dan dat te accepteren.
Sinds de overname door Musk is (v/h) Twitter langzaam maar zeker gewoon Truth Social versie 2 geworden, maar dan zonder Trump.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ging nooit om JOUW freedom of speech maar om ZIJN freedom of speech.
Lol. Is er iemand die denkt dat dit geen afleiding is en wel enige kans van slagen heeft?quote:
Nee hoor, het is wat het is he?quote:Op zaterdag 18 november 2023 07:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de X brandweer.
Heb je de claim dat Apple en anderen zich terugtrekken al onder het tapijt kunnen vegen?
Ik laat complottheorien van zowel links als rechts graag aan mij voorbij gaan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 04:12 schreef Kijkertje het volgende:
Maar Musk heeft Twitter helemaal niet overgenomen om politiek invloed uit te kunnen oefenen op de publieke opinie hoor!![]()
Toch @:Rnie?
Ik vermoed dat er minstens 3 users in dit topic denken dat het zeker slaagt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol. Is er iemand die denkt dat dit geen afleiding is en wel enige kans van slagen heeft?
Bedreigingen en haatzaaiende generalisaties is in Amerika, onder de first amendment, gewoonweg verboden. Dit geldt uiteraard ook voor ons. Als je de TOS van X erbij pakt zal je zien dat dat gewoon verboden is op het platform.quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:42 schreef Toby56 het volgende:
Bedreigingen, keiharde leugens, haatzaaiende generalisaties: het valt inmddels allemaal onder 'freedom of speech'.
Noem je hier de holocaust nou een leugen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bedreigingen en haatzaaiende generalisaties is in Amerika, onder de first amendment, gewoonweg verboden. Dit geldt uiteraard ook voor ons. Als je de TOS van X erbij pakt zal je zien dat dat gewoon verboden is op het platform.
Het enige verschil tussen "ons" en de US, is de vrijheid om een leugen aan te kaarten. Het ontkennen van bijvoorbeeld de holocaust wordt in Amerika beschermd onder de first amendment.
Dus openbare vliegbewegingen van privevliegtuigen verzamelen en op X presenteren mag opeens weer?quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bedreigingen en haatzaaiende generalisaties is in Amerika, onder de first amendment, gewoonweg verboden. Dit geldt uiteraard ook voor ons. Als je de TOS van X erbij pakt zal je zien dat dat gewoon verboden is op het platform.
Jij hebt het over theorie; ik heb het over praktijk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen "ons" en de US, is de vrijheid om een leugen aan te kaarten. Het ontkennen van bijvoorbeeld de holocaust wordt in Amerika beschermd onder de first amendment.
Hij drukt zich wat tweeslachtig uit, maar ik ga toch maar uit van de positieve uitleg.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Noem je hier de holocaust nou een leugen?
In de VS wordt dit dan als mening gepresenteerd dat vele meningen totale nonsens zijn of nog erger flagrante leugens dat maakt niet uit. Dan komt er na de veel exposure een note bij en de volgende "mening" wordt weer door de liegende influencer gedeeld.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat tweeslachtig uit, maar ik ga toch maar uit van de positieve uitleg.
In de VS mag je leugens verspreiden.
Dus ook de leugen dat de Holocaust een leugen is.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Noem je hier de holocaust nou een leugen?
Ja, ik hoop het maar. Zoals het geschreven staat is het plausibel te lezen als dat je in de VS leugens zou mogen aankaarten zoals de holocaust.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat tweeslachtig uit, maar ik ga toch maar uit van de positieve uitleg.
In de VS mag je leugens verspreiden.
Dus ook de leugen dat de Holocaust een leugen is.
Taal is best lastig (en daardoor interessant).quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het maar. Zoals het geschreven staat is het plausibel te lezen als dat je in de VS leugens zou mogen aankaarten zoals de holocaust.
Free speech for me but not for thee....quote:
deze mensen willen duidelijk niet investeren in Mars™quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:
Wanneer nemen de banken hun verlies, en dumpen ze dat "wunderkind"? Echt steeds droeviger zo.
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:48 schreef ExTec het volgende:
(...)
Je kan er een x-tijd blijven hangen,
(...)
Goed verhaal ook tochquote:Op zaterdag 18 november 2023 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ah, de CTO neemt weer CTO-beslissingen.
Hij is niet eens CEO meer nadat Twitter in een poll besloot dat hij er niks van bakte waarna hij Linda Yaccarino aanstelde maar iedere keer als zij net weer haar stinkende best heeft gedaan adverteerders te trekken zegt hij prompt iets stoms op Twitter waardoor ze hard wegrennenquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:41 schreef Korenfok het volgende:
De tijd dat eztreem rechtse mensen massaal opriepen dat ceo's zich niet politiek moesten uiten (zoals ze dit massaal tegen trump gebeurde, of toen met Ruslands inval) is sinds Musk de nieuwe messiahs status heeft, weer naar de achtergrond ofzo?
Je zal maar geld doneren aan de rijkste man op de planeet.quote:
Reactie van Angelo Carusone:quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij is niet eens CEO meer nadat Twitter in een poll besloot dat hij er niks van bakte waarna hij Linda Yaccarino aanstelde maar iedere keer als zij net weer haar stinkende best heeft gedaan adverteerders te trekken zegt hij prompt iets stoms op Twitter waardoor ze hard wegrennen
En dan wordt Elon heel boos en gaat dreigen met rechtszaken![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Je zal maar mensen aanklagen omdat ze met feiten die je niet aanstaan kwamen en dan claimen dat het om free speech gaatquote:Op zondag 19 november 2023 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je zal maar geld doneren aan de rijkste man op de planeet.![]()
Benny Media en Tim Pool doen ook mee! Komt helemaal goed!quote:
Het maakt denk ik niet zoveel uit wie hem allemaal verdedigt. Of dat nou ter linkerzijde of ter rechterzijde van het politieke spectrum plaatsvindt.quote:Op zondag 19 november 2023 02:21 schreef Kijkertje het volgende:
Musk heeft nu een filmpje van Ben Shapiro gepost die hem verdedigt maar de context weglaat:
[ twitter ]
[ twitter ]
Free Speech en Freedom Of Speech worden er door Musk c.s. gewoon bijgesleept om punten te scoren.quote:Op zondag 19 november 2023 07:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar wat is nou dat free speech stukje waar ze het over hebben? Dat Elon dus bepaalde opmerkingen kan maken zonder dat dat impact heeft op adverteerders? Want daar gaat free speech helemaal niet over. Het betekend alleen dat je mag zeggen wat je wil en de overheid je er niet voor kan vervolgen.
Bovendien zegt hij zelf weer dat bepaalde pro-gaza slogans ook niet mogen, waarmee hij direct weer laat zien dat er niet iets is zoals totale free speech, er zijn altijd restricties en gevolgen van wat je zegt
Vind het oprecht vaag waar het nou precies om gaat.
Als Elon Musk zegt dat-ie op Biden heeft gestemd, beschouw ik dat niet als feit of bewijs.quote:Op zondag 19 november 2023 09:56 schreef HeatWave het volgende:
"Zijn idool Trump"
Vandaar dat ie op Biden heeft gestemd.
Verder weinig te zeggen over dit soort emotievolle maar bewijsloze rants.
Het klopt: dit is mijn mening over Musk.quote:Op zondag 19 november 2023 10:07 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie alleen maar persoonlijke meningen, aanvallen uit emotie en aannames dat ie liegt.
Niets aantoonbaar, niets bewezen, alleen maar gevoelens en wensdenken.
Dat mag hoor, maar ik vind het weinig toevoegen zulke loze beschuldigingen op basis van bijna niets.
Tuurlijk mag datquote:Op zondag 19 november 2023 10:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het klopt: dit is mijn mening over Musk.
Dat moet hier mogen.
En ja, het is inderdaad mijn mening dat zo'n rechtszaak weinig gaat uithalen voor Musk.
Als jij alleen maar feitelijke nieuwsberichten wilt zien, dan kan ik je naar nu.nl of zoiets verwijzen.
Maar het lijkt mij verdedigbaar dat mensen hier een mening mogen verkondigen.
Feit is in ieder geval dat Musk met rechtszaken dreigt. Die tweet hoefde ik niet opnieuw te plaatsen, dat was al gedaan. Ik vermoed dat hij weinig kans maakt, en heb geprobeerd duidelijk te maken waarom.
Als je kijkt naar de reacties op zijn tweet, dan kun je trouwens zien wat voor soort mensen hij grotendeels activeert en die het met hem eens zijn. Daar zitten, zo vermoed ik, weinig Biden-supporters bij. De verklaring van het Witte Huis - eerder deze week - geeft al aan hoe Biden over Musks eerdere "actual truth" tweet denkt. Hij denkt daar dus net zo over als Disney, Apple, en noem ze maar op.
Of de aanwijzing 'redelijk' is, dat valt te betwisten. Maar dan wordt een een taalkundige discussie. (Zoals al eerder, met een andere user.)quote:Op zondag 19 november 2023 10:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat.
Maar als Biden aan jouw kant staat is dat een redelijke aanwijzing dat je verkeerd zit, en dat is dan mijn mening.
Critici bannen omdat je je mening geeft is nooit een goeie zaak. Ongeacht je politieke voorkeur.quote:Op zondag 19 november 2023 02:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hee Rnie waarom is linkse critici bannen goed voor vrijheid van meningsuiting?
Tuurlijk hebben ze dat recht, ze staan alleen wel aan de verkeerde kant van de geschiedenis, progressief censuurdenken vanuit california. Apple is gewoon raar, klagen over tweets en wel sweatshops in china aanhouden.quote:Op zondag 19 november 2023 10:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Of de aanwijzing 'redelijk' is, dat valt te betwisten. Maar dan wordt een een taalkundige discussie. (Zoals al eerder, met een andere user.)
Ik kies geen kant voor of tegen Biden, maar in dit geval ben ik het wel met het de verklaring van het Witte Huis eens, en ook met de adverteerders die zich terugtrekken. Zeker met de laatste. En ik ben helemaal geen aanhanger van Disney, Apple of wat dan ook. Maar ze hebben gewoon het recht om zich terug te trekken. Alleen is een dergelijke interpretatie van de moraliteitsclausule blijkbaar geen onderdeel van Elons definitie van Free Speech.
Als Elon zo boos is, dan moet hij vanaf nu gewoon weigeren om normale contracten met andere bedrijven te sluiten. Dan moet hij maar gewoon zeggen: ik sluit alleen contracten onder mijn, en alleen mijn, voorwaarden.
Het gros van zijn zakenpartners zal echter gewoon de moraliteitsclausule terug willen zien in een contract. Jammer dan. Ook andere partijen hebben recht op hun deel van de 'free speech'.
Het wordt nu extra amusant dat jij mijn nog tamelijk ingehouden reacties op Musks tweets als 'emotievolle en bewijsloze rants' definieert.quote:Op zondag 19 november 2023 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze dat recht, ze staan alleen wel aan de verkeerde kant van de geschiedenis, progressief censuurdenken vanuit california. Apple is gewoon raar, klagen over tweets en wel sweatshops in china aanhouden.
Het tij lijkt en beetje te keren wereldwijd, South Park heeft het grote publiek eindelijk even op het "woke" geneuzel in de entertainment gewezen (voornamelijk Disney), Trump (het is niet anders op rechts daar) lijkt weer een grote kans te maken op het presidentschap, Nederland is wakker gezien de enorme winst voor rechts in de peilingen.
En "links" begint nerveus te worden en dan kunnen ze zo'n eikel als Musk die ook nog eens rechts dezelfde rechten geeft waar links jarenlang het alleenrecht op had,er niet ook nog bijhebben. Dus wordt alles uit de kast getrokken om hem te beschadigen.
Het is doorzichtig, voorspelbaar en totaal verwacht.
Verschillen van mening is ook helemaal niet erg.quote:Op zondag 19 november 2023 10:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het wordt nu extra amusant dat jij mijn nog tamelijk ingehouden reacties op Musks tweets als 'emotievolle en bewijsloze rants' definieert.
Ik ben doorgaans niet zo van simplificerende generalisaties. (Maar ik geef toe: in sommige gevallen houd ik me ook niet in.)
Musk heeft met Tesla een machtig interessante markt geopend. En hij is een creatieve fantast.
Dat mag ik allemaal wel aan hem.
Dat hij zichzelf een zelfbenoemde alleswetende vrijdenker beschouwt, vind ik wel wat over the top.
En ik vind het sociale medium X vooral verworden tot een platform waar de meest onzinnige, haatdragende, opruiende, leugenachtige en kwetsende 'rants' geplaatst kunnen worden. Onder de noemer Free Speech.
Ik geef toe dat ik dat geen positieve ontwikkeling vind.
Qua alleenrecht op en misbruik van 'moraliteit' denk ik dat, wereldwijd, zowel links als rechts zich daar schuldig aan maken.
Maar in de eerste plaats lees ik jouw laatste bijdrage vooral als een "emotievolle en bewijsloze rant".
Klopt. Ik houd mij niet zo met algoritmes bezig. Ik beschouw mijzelf in de eerste plaats mens, en daarna pas een nummer of algoritme of wat dan ook.quote:Op zondag 19 november 2023 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Verschillen van mening is ook helemaal niet erg.
Maar jij vindt dat het verworden is tot wat jij er in ziet, maar de rapportage bewijst dat het minder is geworden, het is alleen 50/50 en niet meer zoals onder Jack 100% "democrats" die vuil mogen spuien.
En ik heb er niets op tegen dat je dat vindt hoor, maar ik zie het totaal anders. Dat er bagger op X is kan ik nooit ontkennen, maar dat het erger zou zijn geworden sinds Musk is een gevoel, een emotie.
Het is nu een gelijkwaardig speelveld voor de (ik beperk het even tot de VS) 2 partijen geworden. En dat valt niet best bij de partij die voorheen vrij spel had.
En natuurlijk zit er ook een deels "emotie" in mijn posts, maar dat van dat bevooroordeelde algoritme is gewoon terug te vinden in de twitterfiles en dus zeker niet bewijsloos.
Prima hoor, je brengt het netjes en met argumenten. Ik ben het met je oneens, maar dat moet kunnen.quote:Op zondag 19 november 2023 10:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt. Ik houd mij niet zo met algoritmes bezig. Ik beschouw mijzelf in de eerste plaats mens, en daarna pas een nummer of algoritme of wat dan ook.
En houd mij zelfs niet zoveel met Twitter bezig. (Wtf doe ik hier eigenlijk?)
Maar ik ben het eens met de rechtse Johan Derksen (die misschien linkser is dan hij zelf soms beseft) dat die sociale media grotendeels volkomen kul verkondigen en dat het betreurenswaardig is dat ze zoveel (negatieve) invloed hebben.
En ja, gezien mijn eigen ideen, vind ik de huidige ontwikkelingen op Twitter niet zo positief.
Dat vind ik zeer betreurenswaardig, maar gelukkig eet ik er (nog) geen boterham minder om.
Dat de hatende medemens zich maar prima mag blijven vermaken op Musks prachtige platform.
Nochtans zal ik zo nu en dan eens posten wat ik ervan vind. Niet gestoord door cijfers en algoritmen. Maar gewoon als mijn mening.
Mijn mening over de oorspronkelijke kwestie is dus: ik denk niet dat Musk veel succes zal hebben met zijn aangekondigde rechtszaken, vanwege de morals clause.
Zeker. Maar Musk is ook een zakenman.quote:Op zondag 19 november 2023 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima hoor, je brengt het netjes en met argumenten. Ik ben het met je oneens, maar dat moet kunnen.
Ik hou me wel bezig met algoritmes en hoe het voorheen werkte op twitter, conservatieve accounts en meningen werden bewust onderdrukt ten gunste van Democratische posts en accounts. Dat is gewoon aangetoond en heeft Jack ook wel toegegeven.
Dat jij nu wellicht meer meningen voorbij ziet komen waar je het mee oneens bent, dat is daar uiteraard een logisch gevolg van. Dat is dat ook juist de bedoeling van Musk, minder in je bubbel en meer tegengeluid.
Maar of de totale hoeveelheid echte hatende mensen is toegenomen? Ik denk van niet, je ziet ze alleen van 2 kanten. maar als je het er mee oneens bent valt het meer op.
Dat ene incident, waarvan niet eens bewezen is dat het geen fluke was, ik kan er niet zoveel mee. Er gaan ongetwijfeld dingen mis hoor, maar om het nou op een bewuste strategie te gooien gaat me wat ver.quote:Op zondag 19 november 2023 11:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. Maar Musk is ook een zakenman.
Misschien vindt hij het persoonlijk niet erg als een advertentie van TESLA op dezelfde webpagina verschijnt als een tweet waarin de theorien van Hitler worden verdedigd, want 'free speech'.
Maar bij Disney, Apple, IBM, Oracle c.s. (hoe hypocriet ook), denken ze er blijkbaar anders over.
En het zou aardig zijn om eens te kijken hoeveel TESLA-aandeelhouders blij zijn of blijven als zoiets gebeurt of blijft gebeuren.
Tsja, het wordt nu een wedstrijd jij-bakken (of een variant daarvan).quote:Op zondag 19 november 2023 11:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ene incident, waarvan niet eens bewezen is dat het geen fluke was, ik kan er niet zoveel mee. Er gaan ongetwijfeld dingen mis hoor, maar om het nou op een bewuste strategie te gooien gaat me wat ver.
En ze mogen er anders over denken hoor, ik heb daar geen problemen mee, maar anders denken geeft ze niet meteen gelijk. Disney is een hele enge club geworden en Apple is nogal van het virtue signallen, californiaans doen alsof je goed bezig bent voor de buhne en vervolgens wel sweatshops in China onderhouden, lijkt meer op schuldgevoel afkopen dan daadwerkelijk een geweten hebben.
Je kan iemand best op zijn fouten wijzen en er uit eigenbelang toch zaken mee doen, kwestie van emoties en zakelijk gescheiden houden.quote:Op zondag 19 november 2023 11:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja, het wordt nu een wedstrijd jij-bakken (of een variant daarvan).
Trump benoemde China, gedurende zijn campagne 2015/2016, als Het Grote Gevaar, en deed er zelf goede zaken mee.
Dit soort fratsen vindt zowel links als rechts plaats.
Musk zou in elk geval beter niet meer op Biden stemmen.
Maar ik zou hem wel willen adviseren de sentimenten op de zakelijke markten niet te negeren. Aan de andere kant: de man zelf zal financieel wel geheid zitten. Het gaat hooguit ten koste van zijn 'werkvolk' als X en Tesla steeds minder aantrekkelijke merken worden om mee te worden geassocieerd.
W.b. dat laatste: er bestaat een kans dat het investeerder Musk ook vooral gaat om de cold hard cash. En dat zijn zelfbenoemde Messianisme voor free speech alleen voor de bhne is. Dus is het misschien wijs om die stomme rechtszaak niet door te zetten.quote:Op zondag 19 november 2023 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je kan iemand best op zijn fouten wijzen en er uit eigenbelang toch zaken mee doen, kwestie van emoties en zakelijk gescheiden houden.
Onder Biden kleurde een hele Amerikaanse stad rood met Chinese vlaggen, werden nu voor het eerst ooit de daklozenkampen geruimd en de menselijke uitwerpselen eindelijk verwijderd, omdat Xinnie the Pooh op bezoek kwam.
En het zal allemaal wel meevallen, ook investeerders zijn niet gek en zetten emotie en gevoel vaak we opzij voor cold hard cash, alleen in het openbaar sputteren er soms wat tegen voor de buhne.
Neuh, denk het niet, maar toegegeven, dat is een gevoel.quote:Op zondag 19 november 2023 11:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
W.b. dat laatste: er bestaat een kans dat het investeerder Musk ook vooral gaat om de cold hard cash. En dat zijn zelfbenoemde Messianisme voor free speech alleen voor de bhne is. Dus is het misschien wijs om die stomme rechtszaak niet door te zetten.
Ik zou liever algoritmen van je zien.quote:Op zondag 19 november 2023 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, denk het niet, maar toegegeven, dat is een gevoel.
Daar hebben we github voor (geloof dat ze daar staan).quote:Op zondag 19 november 2023 11:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou liever algoritmen van je zien.
Misschien kunnen we het ooit over Musk eens worden: hij lijdt aan zelfoverschatting.
Een paar miljard zal hij nochtans zelf wel sluw opzij gezet hebben, dus veel echt leed gaat het hem vermoedelijk niet doen.
(Maar toegegeven: dat is een gevoel.)
Het hele gevestigde orde verhaal beschouw ik persoonlijk als een emotievolle rant.quote:Op zondag 19 november 2023 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar hebben we github voor (geloof dat ze daar staan).
Oh, dat ie een enorm ego heeft en dat ie af en toe rare dingen zegt heb ik nooit ontkend, het is nou eenmaal een zonderling anders kom je nooit zo ver als hij is gekomen.
Maar ik zie oprecht het kwade niet, de hem toebedeelde haat etc. Ik zie iemand die een beetje tegengas geeft aan de gevestigde orde die allemaal hetzelfde denken en zeggen.
En een shitposter, zou elke FOK!ker aan moeten spreken.
En ook dat magquote:Op zondag 19 november 2023 11:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het hele gevestigde orde verhaal beschouw ik persoonlijk als een emotievolle rant.
Dat geleuter over die zogenaamde linkse elite, terwijl in ontzettend veel (westerse) landen rechtse partijen de regering vormen en linkse partijen - in vergelijking met enkele decennia geleden - steeds meer naar het midden zijn opgeschoven.
Nochtans: felicitaties met een je zelfbenoemde status als shitposter.
In eerder posts sprak je over de onderdrukking door progressief censuurdenken en "woke" geneuzel.quote:Op zondag 19 november 2023 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ook dat mag.
Ik heb het nergens over een linkse elite, maar dat de pers erg uniform bericht over Musk is wel makkelijk terug te vinden hoor. Hij had zelf de voorspelling gedaan na zijn overname dat er hit pieces zouden komen, en als op commando kwamen ze er dan ook.
Ook hier in Nederland is bijna elke krant eigenaar van 1 persgroep, en dat merk je ook in de gekleurdheid.
Zie voor de lol ook even de "and that's dangerous to our democracy" video, tientallen nieuwszenders in de VS die allemaal, woord voor woord, hetzelfde riedeltje afspeelden.
Geeft niet, soms moet je gewoon je verlies nemenquote:Op zondag 19 november 2023 12:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In eerder posts sprak je over de onderdrukking door progressief censuurdenken en "woke" geneuzel.
Het is niet moeilijk te raden waar volgens jou de elite is gehuisvest.
Je verhaal over en verdediging van Musk wordt overigens steeds meer de emotievolle rant van een fanboy, doorspekt met smileys waar ik niet zo veel mee kan.
Dat mag, maar ik hijs de vlag. Dat is misschien laf, maar het wordt mij te vermoeiend voor een vrije zondag. En er worden steeds meer zaken bijgesleept waar mijn eerste reactie op de rechtszaakdreiging van Musk (plus mogelijke redenen) helemaal niets mee te maken had. In een beetje nuchtere rechtsstaat gaat hij zo'n zaak niet winnen, tenzij de adverteerders mesjokke contracten hebben getekend.
quote:Op zondag 19 november 2023 12:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geeft niet, soms moet je gewoon je verlies nemen.
quote:Op zondag 19 november 2023 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is doorzichtig, voorspelbaar en totaal verwacht.
Voor wat het waard is: deze kanalen zijn eigendom van het conservatieve / pro-Republikeinse bedrijf Sinclair en werden door dat bedrijf opgedragen dat voor te lezen. Dit stukje was bedoeld om Trumps geleuter over "fake news" (=real news, maar waar Trump niet zo lekker uit komt) te steunen.quote:Op zondag 19 november 2023 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ook dat mag.
Ik heb het nergens over een linkse elite, maar dat de pers erg uniform bericht over Musk is wel makkelijk terug te vinden hoor. Hij had zelf de voorspelling gedaan na zijn overname dat er hit pieces zouden komen, en als op commando kwamen ze er dan ook.
Ook hier in Nederland is bijna elke krant eigenaar van 1 persgroep, en dat merk je ook in de gekleurdheid.
Zie voor de lol ook even de "and that's dangerous to our democracy" video, tientallen nieuwszenders in de VS die allemaal, woord voor woord, hetzelfde riedeltje afspeelden.
Dat is een fabeltje:quote:Op zondag 19 november 2023 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Verschillen van mening is ook helemaal niet erg.
Maar jij vindt dat het verworden is tot wat jij er in ziet, maar de rapportage bewijst dat het minder is geworden, het is alleen 50/50 en niet meer zoals onder Jack 100% "democrats" die vuil mogen spuien.
En ik heb er niets op tegen dat je dat vindt hoor, maar ik zie het totaal anders. Dat er bagger op X is kan ik nooit ontkennen, maar dat het erger zou zijn geworden sinds Musk is een gevoel, een emotie.
Het is nu een gelijkwaardig speelveld voor de (ik beperk het even tot de VS) 2 partijen geworden. En dat valt niet best bij de partij die voorheen vrij spel had.
En natuurlijk zit er ook een deels "emotie" in mijn posts, maar dat van dat bevooroordeelde algoritme is gewoon terug te vinden in de twitterfiles en dus zeker niet bewijsloos.
Ik neem het liever aan van de man die er hoogst persoonlijk over ging toen, Jack Dorsey:quote:
quote:Twitter CEO Jack Dorsey: I 'fully admit' our bias is 'more left- ...
Twitter CEO Jack Dorsey said on Saturday that he “fully admit[s]” Twitter employees share a largely left-leaning bias after facing ...
Hij zegt ook:quote:Op zondag 19 november 2023 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Twitter CEO Jack Dorsey said on Saturday that he “fully admit[s]” Twitter employees share a largely left-leaning bias after facing ...
Dat hij een linkse bias heeft zegt niets over hun beleid. Iedereen heeft een bias.quote:”We need to constantly show that we are not adding our own bias, which I fully admit is … is more left-leaning,” Dorsey says.
“But the real question behind the question is, are we doing something according to political ideology or viewpoints? And we are not. Period,” he added.
Nee, het zegt helemaal niets. Okquote:Op zondag 19 november 2023 16:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij zegt ook:
[..]
Dat hij een linkse bias heeft zegt niets over hun beleid. Iedereen heeft een bias.
Klopt. Het punt was ook niet de bias op Twitter tgv links (die was er niet), het punt was dat Dorsey wel een moderatiebeleid had mbt mis- en desinformatie itt Musk. En laat die nou juist vnl uit politieke rechtse hoek komen.quote:Op zondag 19 november 2023 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het zegt helemaal niets. Ok.
Leuk punt, weliswaar verzonnen en lekker in je straatje, maar het is idd een punt.quote:Op zondag 19 november 2023 16:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt. Het punt was ook niet de bias op Twitter tgv links (die was er niet), het punt was dat Dorsey wel een moderatiebeleid had mbt mis- en desinformatie. En laat die nou juist vnl uit politieke rechtse hoek komen.
Nee hoor. Onder Musk mag je rustig leugens verspreiden zolang je maar niet tot geweld aanzet. Dat valt bij hem immers onder 'free speech'?quote:Op zondag 19 november 2023 16:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk punt, weliswaar verzonnen en lekker in je straatje, maar het is idd een punt.
Dus?quote:Op zondag 19 november 2023 17:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor. Onder Musk mag je rustig leugens verspreiden zolang je maar niet tot geweld aanzet. Dat valt bij hem immers onder 'free speech'?
Okeeeej ...quote:Op zondag 19 november 2023 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus?
Jij beweert dat rechts meer misinformatie zou verspreiden, links beweert dat een kerel in een jurk een vrouw is.
Een mooi voorbeeld is dat filmpje wat je hierboven aanhaalde. Dat voorgelezen script was een pro-republikeinse indoctrinatie-poging, en mooi blootgelegd en door een links-georienteerde club met dat filmpje.quote:Op zondag 19 november 2023 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus?
Jij beweert dat rechts meer misinformatie zou verspreiden, links beweert dat een kerel in een jurk een vrouw is.
Jij komt met de zelfverzonnen statistiek dat rechts meer misinformatie zou verspreiden hoorquote:
Waar dan ook al menig topic aan gewijd is. En nee dat is geen misinformatie.quote:Op zondag 19 november 2023 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij komt met de zelfverzonnen statistiek dat rechts meer misinformatie zou verspreiden hoor.
Dan is "what is a woman?" altijd wel een leuke om dat te ontkrachten.
Welke verkiezingen?quote:Op zondag 19 november 2023 17:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar dan ook al menig topic aan gewijd is. En nee dat is geen misinformatie.
Dat de verkiezingen gestolen zouden zijn daarentegen wel.
Alsof je dat niet weet.quote:
Are these topics here in the room with us?quote:Op zondag 19 november 2023 17:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar dan ook al menig topic aan gewijd is. En nee dat is geen misinformatie.
Dat de verkiezingen gestolen zouden zijn daarentegen wel.
Hillary Clinton:quote:Op zondag 19 november 2023 17:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Are these topics here in the room with us?. Dat het in een circlejerk in POL nou eens onder strenge supervisie besloten is maakt het geen vaststaand feit. Beide kanten doen aan misinfomatie, tot zover ga ik met je mee
Maar alleen als rechts het zegt toch? Als (in dit geval) democraten het doen mag het uiteraard, en ja, daar zijn een flink aantal voorbeelden van.
Dat bedoelen "we" dus met het jaren met 2 maten meten, alles en iedereen zijn moeder heeft de uitslag van 2016 ontkend, aangevochten, van Hillary tot wie dan ook.
Maar twijfelen aan de enorme overwinning van de populairste president ooit, DAT is misinfomatie.
I rest my case.
https://gop.com/video/12-(...)ng-election-results/quote:Op zondag 19 november 2023 17:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hillary Clinton:
Donald Trump:
[ twitter ]
[ twitter ]
Link doet het nietquote:Op zondag 19 november 2023 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://gop.com/video/12-(...)ng-election-results/
Bij mij niet. Wat staat erin?quote:
Filmpje met een zooi verkiezingontkennende democratenquote:
Het kunnen iig geen Democraten zijn die de machtsoverdracht belemmerd hebben en een poging tot een coup deden. Dat deed alleen Trumpquote:Op zondag 19 november 2023 17:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Filmpje met een zooi verkiezingontkennende democraten.
maar ok, van gop.com, dus beetje slinks.
Ook oneens, maar we zullen afwachten wat er verder nog uit de videobeelden komt, ik zie meer en meer hele gemoedelijke beelden, beetje dollen, beetje geinen.quote:Op zondag 19 november 2023 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het kunnen iig geen Democraten zijn die de machtsoverdracht belemmerd hebben en een poging tot een coup deden. Dat deed alleen Trump
Waar alleen maar uit blijkt dat je niet op de hoogte bent van de bewijzen daarvoor.quote:Op zondag 19 november 2023 17:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook oneens, maar we zullen afwachten wat er verder nog uit de videobeelden komt, ik zie meer en meer hele gemoedelijke beelden, beetje dollen, beetje geinen.
Maar dat is weer te offtopic voor nu.
Jawel hoor, maar dat is een hele andere discussie over FED's en whateverthefuck nog meerquote:Op zondag 19 november 2023 17:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar alleen maar uit blijkt dat je niet op de hoogte bent van de bewijzen daarvoor.
Die discussie is er lang niet meer.quote:Op zondag 19 november 2023 18:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar dat is een hele andere discussie over FED's en whateverthefuck nog meer.
Voor jou misschien niet meer, voor veel Amerikanen begint het nu pasquote:Op zondag 19 november 2023 18:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die discussie is er lang niet meer.
Die lopen al net zo achter in de informatie als jij.quote:Op zondag 19 november 2023 18:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet meer, voor veel Amerikanen begint het nu pas.
Dat zal het zijnquote:Op zondag 19 november 2023 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die lopen al net zo achter in de informatie als jij.
Oh ja dat mis- en desinformatie erin gaat als koek bij een heleboel mensen is wel duidlijk. Daarom moet dat ook bestreden worden en dat is nu juist waar Musk zo slecht in is.quote:Op zondag 19 november 2023 18:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
We zullen het zien, er zijn wel meer 100% BNW topics inmiddels gewoon mainstream NWS.
Nee, dat moet niet, puur en alleen al omdat mensen zoals jij willen bepalen wat mis- en desinformatie isquote:Op zondag 19 november 2023 18:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ja dat mis- en desinformatie erin gaat als koek bij een heleboel mensen is wel duidlijk. Daarom moet dat ook bestreden worden en dat is nu juist waar Musk zo slecht in is.
quote:Op zondag 19 november 2023 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://gop.com/video/12-(...)ng-election-results/
quote:The requested URL was rejected. Access Forbidden
VPN nodig gok ik, staat hier standaard aan, sorry, my bad.quote:
Welke gebruik je?quote:Op zondag 19 november 2023 18:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
VPN nodig gok ik, staat hier standaard aan, sorry, my bad.
Feiten bepalen dat.quote:Op zondag 19 november 2023 18:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet, puur en alleen al omdat mensen zoals jij willen bepalen wat mis- en desinformatie is.
Windscribe, ooit een keer een lifetime subscription gekocht voor 40 dollarquote:Op zondag 19 november 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke gebruik je?
Ik zoek er ook nog een.
Feiten worden gechecked en zijn soms geen feitenquote:
Feiten kunnen door iedereen gechecked worden. Anders zijn het geen feiten.quote:Op zondag 19 november 2023 18:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Feiten worden gechecked en zijn soms geen feiten.
Maar als het eerst als feit is gebracht en daarna gechecked is, was het dan alsnog een feit?quote:Op zondag 19 november 2023 18:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Feiten kunnen door iedereen gechecked worden. Anders zijn het geen feiten.
Nee natuurlijk niet. Zo moeilijk is het niet hoor.quote:Op zondag 19 november 2023 18:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar als het eerst als feit is gebracht en daarna gechecked is, was het dan alsnog een feit?.
Maar het was voor de check volgens mensen een feit, en anderen hebben dat feit gelezen en voor waar aangenomen....quote:Op zondag 19 november 2023 18:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Zo moeilijk is het niet hoor.
Feiten zijn al gecheckedquote:Op zondag 19 november 2023 18:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar het was voor de check volgens mensen een feit, en anderen hebben dat feit gelezen en voor waar aangenomen....
Zie je het probleem? Ik ben gewoon voor wat Musk probeert, iederen doet maar lekker wat ie wil als het maar legaal is.
Een centrale bank der waarheid, of een Ministry of truth, of Pravda, van mij hoeft het niet. Ik hou niet zo van eenzijdig geformuleerde voorkauwmeningen
Veels te makkelijk. Door wie? Op basis van wat?quote:
Aan de hand van bewijsmateriaal in de vorm uitspraken, documenten, getuigenverklaringen etc etc ...quote:Op zondag 19 november 2023 18:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veels te makkelijk. Door wie? Op basis van wat?
Blind vertrouwen in een instantie, zeker de overheid, het moet je hobby zijn.
Soms pas decennia later. Doofpotten, complotten. Ze bestaan ook echt, niet alleen in BNW.quote:Op zondag 19 november 2023 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Aan de hand van bewijsmateriaal in de vorm uitspraken, documenten, getuigenverklaringen etc etc ...
Blind vertrouwen moet je natuurlijk nooit hebben maar de ervaring leert wie of welke bronnen betrouwbaar zijn.
Aan de echte complotten wordt door complotdenkers dan weer nooit aandacht besteed.quote:Op zondag 19 november 2023 18:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Soms pas decennia later. Doofpotten, complotten. Ze bestaan ook echt, niet alleen in BNW.
Nee, en daarom moet er dus ook geen overkoepelende organisatie komen die wel even het alleenrecht op betrouwbaarheid claimt.
Dan is community notes gewoon een veel betere manier van modereren.
Dat is weer zo'n op helemaal niets gebaseerde uitspraak van je. Of is het soms een "feit"?quote:Op zondag 19 november 2023 18:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Aan de echt complotten wordt door complotdenkers dan weer nooit aandacht besteed.
Nee hoor dat is mijn ervaring in BNW. Niemand daar heeft bv ooit aandacht besteed aan Trump's complot om de uitslag van de verkiezingen in zijn voordeel te beslissen.quote:Op zondag 19 november 2023 18:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n op helemaal niets gebaseerde uitspraak van je. Of is het soms een "feit"?
Ah, dus een feit? En zo bepalen we wat een feit is?quote:Op zondag 19 november 2023 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor dat is mijn ervaring in BNW. Niemand daar heeft bv ooit aandacht besteed aan Trump's complot om de uitslag van de verkiezingen in zijn voordeel te beslissen.
Dat geen BNW-er daar aandacht aan besteed heeft? Ja dat is een feit.quote:Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, dus een feit? En zo bepalen we wat een feit is?
Ik denk dat mijn punt wel gemaakt is zo.
Lijkt me niet, dat kan jij nooit en te nimmer bewijzen.quote:Op zondag 19 november 2023 18:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat geen BNW-er daar aandacht aan besteed heeft? Ja dat is een feit.
Tja Musk heeft zijn goede kanten maar een social platform leiden gaat hem toch heel slecht af.quote:Op zondag 19 november 2023 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me niet, dat kan jij nooit en te nimmer bewijzen.
Maar goed, je wil dus gewoon altijd en alleen je eigen menigen, sorry, feiten lezen en anderen zijn altijd misinformatie aan het verspreiden.
Thank god for people like Musk.
Wederom, volgens jou. Hij vindt zelf dat het prima gaat, het natuurlijke verkeer (zonder bots) is nog nooit zo hoog geweest.quote:Op zondag 19 november 2023 18:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja Musk heeft zijn goede kanten maar een social platform leiden gaat hem toch heel slecht af.
quote:Op zondag 19 november 2023 18:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom, volgens jou. Hij vindt zelf dat het prima gaat, het natuurlijke verkeer (zonder bots) is nog nooit zo hoog geweest.
Ja, dat geneuzel met die media groep is ff vervelend, maar niets meer dan een verkeersdrempel.
Dus, heel slecht, neuh.
Dan nog is het verkeer, zonder bots meegerekend, op recordhoogtequote:
quote:Op zondag 19 november 2023 18:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom, volgens jou. Hij vindt zelf dat het prima gaat, het natuurlijke verkeer (zonder bots) is nog nooit zo hoog geweest.
Ja, dat geneuzel met die media groep is ff vervelend, maar niets meer dan een verkeersdrempel.
Dus, heel slecht, neuh.
Ik kan hier altijd zo smakelijk om lachen, de "ik zeg dat het niet zo is, jij bent dom,ik win" postsquote:Op zondag 19 november 2023 18:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Wel lachen om nog zon goedgelovige in het topic te hebben. Wel bijzonder zon fantasiewereld als waar jij in kan leven. Dat het niet goed gaat is duidelijk het bedrijf is in een jaar meer dan de helft in waarde gedaald en de bodem niet in zicht. Het natuurlijke verkeer is ook veel lager, waarom je dan de leugen herhaalt dat het hoger is is apart.
gefeliciteerdquote:Op zondag 19 november 2023 18:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Wel lachen om nog zon goedgelovige in het topic te hebben. Wel bijzonder zon fantasiewereld als waar jij in kan leven. Dat het niet goed gaat is duidelijk het bedrijf is in een jaar meer dan de helft in waarde gedaald en de bodem niet in zicht. Het natuurlijke verkeer is ook veel lager, waarom je dan de leugen herhaalt dat het hoger is is apart.
Ik weet niet of die data nou wel zo betrouwbaar zijn aangezien Musk inzage daarin van derden ook afgeschaft heeftquote:Op zondag 19 november 2023 18:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog is het verkeer, zonder bots meegerekend, op recordhoogte.
Maar je weet dus ook niet zeker dat het niet betrouwbaar isquote:Op zondag 19 november 2023 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet niet of die data nou wel zo betrouwbaar zijn aangezien Musk inzage daarin van derden ook afgeschaft heeft
Nope niemand weet dat en Musk zegt wel vaker dingen die niet waar zijn.quote:Op zondag 19 november 2023 18:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar je weet dus ook niet zeker dat het niet betrouwbaar is.
En ook heel veel dingen die wel waar zijn.quote:Op zondag 19 november 2023 18:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nope niemand weet dat en Musk zegt wel vaker dingen die niet waar zijn.
Tja jij bracht het als 'feit' dat er een recordhoogte aan verkeer is en dat is het dus nietquote:Op zondag 19 november 2023 19:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ook heel veel dingen die wel waar zijn.
Zitten we dan.
Fair, maar ik had het van de eigenaar zelf, dus ja, dat zou volgens jouw lijstje wel weer een redelijk betrouwbare bron moeten zijn, maar uiteraard niet als het Musk betreftquote:Op zondag 19 november 2023 19:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja jij bracht het als 'feit' dat er een recordhoogte aan verkeer is en dat is het dus niet
Jij ziet Musk wel als betrouwbare bron? Dat verklaart een hoopquote:Op zondag 19 november 2023 19:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fair, maar ik had het van de eigenaar zelf, dus ja, dat zou volgens jouw lijstje wel weer een redelijk betrouwbare bron moeten zijn, maar uiteraard niet als het Musk betreft.
Waarom zou hij erover liegen, welk belang heeft hij daarbij?quote:Op zondag 19 november 2023 19:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij ziet Musk wel als betrouwbare bron? Dat verklaart een hoop
Dat ligt een beetje aan je definitie van goed gaan, voor Musk gaat het wel prima, financieel is niet echt wat hij daarmee bedoelt. Hij krijgt meer verkeer, er is meer vrijheid volgens hem, dus hij kan er wel mee leven.quote:Op zondag 19 november 2023 19:01 schreef Kijkertje het volgende:
Wat trouwens ook nog helemaal niet wil zeggen dat Twitter als bedrijf het goed doet.
Niet per se als een onbetrouwbare bron iig neequote:Op zondag 19 november 2023 19:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij ziet Musk wel als betrouwbare bron? Dat verklaart een hoop
quote:Op zondag 19 november 2023 19:21 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Even wat insight van een medewerker. Bizar als dit waar is.
5,5 miljard impressies op een dag, Media Matters krijgt het voor elkaar om binnen 50 impressies dit soort drek naar boven te halen. en dat is dan bewijs dat het algoritme echt goed werkt. Uhuh.quote:Op zondag 19 november 2023 19:21 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 19 november 2023 19:21 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Hier had een extreem wanstalige post kunnen staan, snel een aantal keer de pagina refreshen en dat dan meerdere malen screenshotten. Deze beelden door middel van een mooi artikel, vakkundig verpakken en het naar de adverteerders die op Fok staan doorsturen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:51 schreef Montov het volgende:
A scam! Journalisten die iets onderzoeken op social media hebben vaker een pagina ververst dan gemiddeld gebruik. Ze hebben nieuwe accounts gebruikt voor een eerlijker beeld van de situatie. Bizar!
Hier kan je zeker een punt hebben. Als je dus een 30tal accounts volgt met een extremistische gedachtegoed, dan kan de kans dus groot zijn dat je met 0 posts en een vers account, dit soort ads in den beginsel te zien krijgt.quote:Op zondag 19 november 2023 20:57 schreef HeatWave het volgende:
Als je een nieuw account aanmaakt is er nog geen ad-profiel van je, dan is het niet zo gek dat je ads van de grote bekende adverteerders te zien krijgt, grootste kans dat de gebruiker affiniteit heeft.
Nou, als hij zelf zegt geen antisemiet te zijn dan is het verder dikke prima als hij antisemitische posts liket en retweet toch?quote:
Ik heb die zelf nog niet gezien. Heb je voorbeelden van die posts?quote:Op zondag 19 november 2023 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nou, als hij zelf zegt geen antisemiet te zijn dan is het verder dikke prima als hij antisemitische posts liket en retweet toch?
Omdat je blijkbaar de afgelopen dagen bijzonder succesvol een struisvogel hebt gemiteerd, vooruit dan maarquote:Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik heb die zelf nog niet gezien. Heb je voorbeelden van die posts?
Dit zijn geen voorbeelden van likes en retweets van posts met antisemitische inhoud die Musk ogenschijnlijk zou liken en retweeten.quote:Op maandag 20 november 2023 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat je blijkbaar de afgelopen dagen bijzonder succesvol een struisvogel hebt gemiteerd, vooruit dan maar
[ twitter ]
Waarom is dat typerend?quote:Op maandag 20 november 2023 01:03 schreef Kijkertje het volgende:
Oh kijk vrouwenhater Tate wil ook wel bijdragen. Typerend welk soort figuren hij aantrekt.
[ twitter ]
Dit is wat de CEO van X 3 maanden geleden zei om de vertrekkende adverteerders weer terug te krijgenquote:Op zondag 19 november 2023 20:57 schreef HeatWave het volgende:
Hoop algo-experts hier opeens.
Als je een nieuw account aanmaakt is er nog geen ad-profiel van je, dan is het niet zo gek dat je ads van de grote bekende adverteerders te zien krijgt, grootste kans dat de gebruiker affiniteit heeft.
Nu komt MediaMatters met hun onderzoek dat advertenties nog steeds volop bij neonazi's te zien zijn. Hoe vaak kan je adverteerders voor de gek houden voordat ze definitief weg gaan?quote:Brands are now “protected from the risk of being next to” potentially toxic content, Yaccarino said. She added that if content is “lawful but awful” it’s difficult to remove it from the platform, but that the company’s new content controls would reduce advertiser risk.
Bron: https://www.cnbc.com/2023(...)under-elon-musk.html
Wiki:quote:Media Matters for America is a web-based, not-for-profit, 501 (c)(3) progressive research and information center dedicated to comprehensively monitoring, analyzing, and correcting conservative misinformation in the U.S. media.
En ze zijn verbonden met American Bridge 21st Centuryquote:Funding
MMfA began with the help of $2 million in donations. According to Byron York of the National Review, additional funding came from MoveOn.org and the New Democrat Network.[16][17][18]
In 2004, MMfA received the endorsement of the Democracy Alliance, a partnership of wealthy and politically active progressive donors.
Het is dus gewoon een een club van progressieve democraten die hun vijanden zwart maken met theatrale drama zoals we van de progressieven gewend zijn.quote:American Bridge 21st Century or AB PAC[1] is a liberal American Super PAC that supports Democratic candidates and opposes Republican candidates.[2] It was founded by David Brock in 2010 and is associated with Media Matters for America. It is an opposition research hub for the Democratic Party
Gelukkig zijn de tweets die hier van Elon gepushed worden erg objectief.quote:Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:
Als ik zo de website en wiki pagina bekijk van mediamatters bekijk l8jken ze me totaal niet objectief:
Wat is dit nou weer voor dombo post? Is jouw idee dat zodra je een politieke partij steunt geen objectiviteit meer kan hebben? Feiten benoemen is zwartmaken? X ontkent niet eens dat de gemaakte screenshots echt zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:
Als ik zo de website en wiki pagina bekijk van mediamatters lijken ze me totaal niet objectief:
Hun site:
[..]
Wiki:
[..]
En ze zijn verbonden met American Bridge 21st Century
Hun wiki:
[..]
Het is dus gewoon een een club van progressieve democraten die hun vijanden zwart maken met theatrale drama zoals we van de progressieven gewend zijn.
En dat zeg jij?!quote:Op maandag 20 november 2023 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hilarisch wel hoe je de werkelijkheid aan de kant schuift omdat hij komt uit een politieke kant waar je niet van houdt dus niet objectief.
De waarheid is waarschijnlijk waar Media Matters en X het over eens zijn: dat die advertenties daar stonden na het creren van wat nieuwe accounts en een aantal keer herladen. Waarom zou je daaraan hoeven twijfelen als beide partijen dat niet betwisten?quote:
Dat betwist ik ook niet. Media Matters zal m.i. niet liegen over de ads op die plekken. De vraag is dan ook wat Media Matters precies heeft gedaan en in hoeverre er overdrijving en "manipulatie" is toegepast om wat screenshots te vervaardigen.quote:Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De waarheid is waarschijnlijk waar Media Matters en X het over eens zijn: dat die advertenties daar stonden na het creren van wat nieuwe accounts en een aantal keer herladen. Waarom zou je daaraan hoeven twijfelen als beide partijen dat niet betwisten?
Eerder andersom:quote:Op maandag 20 november 2023 21:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet. Media Matters zal m.i. niet liegen over de ads op die plekken. De vraag is dan ook wat Media Matters precies heeft gedaan en in hoeverre er overdrijving en "manipulatie" is toegepast om wat screenshots te vervaardigen.
Wat betreft de waarheid doel ik op dit:
The real goal of Media Matters isn't to fight antisemitism. It's to destroy X as a free speech platform.
Dat verbaast je? Ik heb je al wel vaker in dit topic uitgelegd dat ik aan kritisch denken doe, wat inhoud dat ik zaken beoordeel op de informatie die beschikbaar is. Niet op een politieke voorkeur. Ik heb hier ook met weet ik hoeveel bronnen argumenten onderbouwt. Uiteraard ben ik niet feilloos ik zit wel eens ergens naast, moet af en toe ook mijn mening bijstellen. Van de Muskfans krijg ik ongeveer nooit enige bron waarop een mening is gebaseerd.quote:
quote:Op maandag 20 november 2023 22:11 schreef Kijkertje het volgende:
En waar blijft nou die 'thermonuclear' rechtszaak![]()
In de rechtszaak heb je zoiets als 'discovery'. Die gegevens kunnen boven water komen, als Twitter ze heeft.quote:Op zondag 19 november 2023 20:50 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe vaak die specifieke ads in totaal getoond zijn over de hele populatie. Jammer dat ze die data toevallig net weer niet hebben.
Nogal vooringenomen van Elon dan moet de fraude eerst voor de rechter bewezen worden en anders kan hij natuurlijk een claim voor valse beschuldigingen aan zijn broek krijgen.quote:
Stel dat ik op X een walgelijke post plaats, en direct de pagina 50x refresh tot ik een ad zie. Als het systeem dit pas na bijvoorbeeld een half uur detecteert en daarna de ad verwijderd dan is het voorgaande dus niet representatief op het grotere geheel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:23 schreef Ulx het volgende:
Of zeggen ze gewoon dat elke keer n te veel is? Vooral omdat ze al eerder duidelijk hebben gemaakt dat ze er niet heel erg van gediend zijn?
Op ieder platform waar je shit kan posten kan dit voorkomen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Stel dat ik op X een walgelijke post plaats, en direct de pagina 50x refresh tot ik een ad zie. Als het systeem dit pas na bijvoorbeeld een half uur detecteert en daarna de ad verwijderd dan is het voorgaande dus niet representatief op het grotere geheel.
Deze grote partijen moeten echt wel beter weten toch?
Het systeem zou natuurlijk ook zo ingericht kunnen worden dat advertenties van woke bedrijven pas getoond worden als de post als niet walgelijk bevonden is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Stel dat ik op X een walgelijke post plaats, en direct de pagina 50x refresh tot ik een ad zie. Als het systeem dit pas na bijvoorbeeld een half uur detecteert en daarna de ad verwijderd dan is het voorgaande dus niet representatief op het grotere geheel.
Deze grote partijen moeten echt wel beter weten toch?
Dit is geen rechtszaak he. Dit is de AG die iets gaat onderzoeken, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volledige document:
https://s3.documentcloud.(...)atters-complaint.pdf
Ja, een PARODY account zegt dat, over des/mis/fake/duim-informatie gesprokenquote:Op maandag 20 november 2023 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eerder andersom:
Musk over de MMFA: They deserve to be dissolved!
[ twitter ]
Niet bepaald iemand van onbesproken gedrag nota bene... to put it mildly...quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is geen rechtszaak he. Dit is de AG die iets gaat onderzoeken, dat is wat anders.
quote:Paxton was indicted in 2015 on state securities fraud charges relating to activities prior to taking office; he has pleaded not guilty. The case was delayed over various procedural issues, but in October 2023 his trial was scheduled for April 2024.[11][12][13] In October 2020, several high-level assistants in Paxton's office accused him of "bribery, abuse of office and other crimes."[14][15] Paxton was impeached with bipartisan approval in May 2023 by the Republican-controlled Texas House of Representatives by a vote of 121–23, leading to his suspension.[16] The articles of impeachment included allegations that Paxton gave preferential treatment to a political donor who bribed him, misapplied public resources and made false statements against whistleblowers, obstructed justice in the securities fraud trial against him, and made false statements regarding his financial interests.[20] In September 2023, the Texas Senate voted to acquit Paxton of all articles of impeachment, ending his suspension from office.[21][22] Paxton is separately being investigated by federal prosecutors for the same legal issues on coinciding federal statutes.[23]
De procesinrichting die jij oppert wordt bij geen enkel social media platform op die manier toegepast. Elk platform met veel users kampt met soortgelijke problemen. Het draait voornamelijk om excessen die niet of nauwelijks tegen te gaan zijn. Zo kan ik Fok ook in een kwaad daglicht zetten bij adverteerders als je mij even de tijd geeft.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:35 schreef Basp1 het volgende:
Het is de omgekeerde logica die hier bedacht wordt waarom dingen gebeuren terwijl bij een andere proces inrichting dit niet eens zou hoeven te gebeuren.
Ik was in de veronderstelling dat Elon God toch alles kan dus ook advertenties stilleggen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:23 schreef Rnie het volgende:
Je kan niet de hele advertentie injectie in de tijdlijn stilleggen omdat 1 account iets "walgelijks" post. Daarnaast is "walgelijk" buiten de wet om, heel subjectief.
Kinderporno, excessief geweld en alles wat verboden is, is al sinds dag 1 aanwezig op Twitter (en elk ander social media platform). Het is helaas dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:52 schreef Basp1 het volgende:
Als de procesflow zo loopt zouden we toch ook kinderporno en ander naakt veel vaker door sociale media getoond worden wat natuurlijk niet het geval is. Dus het kan nu al weldegelijk met plaatjes, dat ze met de huidige technische mogelijkheden niet ongewenste teksten eruit zouden kunnen filteren is dan erg vreemd.
Enige kennis op dit gebied is jou niet aan te rekenen he?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat Elon God toch alles kan dus ook advertenties stilleggen.![]()
Als de procesflow zo loopt zouden we toch ook kinderporno en ander naakt veel vaker door sociale media getoond worden wat natuurlijk niet het geval is. Dus het kan nu al weldegelijk met plaatjes, dat ze met de huidige technische mogelijkheden niet ongewenste teksten eruit zouden kunnen filteren is dan erg vreemd.
Ik neem aan dat die reclame niet van Apple hoeft te zijn om het te proberen te reproduceren. Ik denk dat ze dan een ad nemen die nog wel actief is (of een test-ad) met dezelfde parameters als een van Apple om te zien of die ook op dergelijke wijze naar boven komt. Het hoeft niet perse een Apple-ad te zijn om zoiets te testen. Maar goed, dat is uiteraard een aanname, maar dat lijkt me niet ondenkbaar. Misschien weet iemand anders dit.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat verbaast je? Ik heb je al wel vaker in dit topic uitgelegd dat ik aan kritisch denken doe, wat inhoud dat ik zaken beoordeel op de informatie die beschikbaar is. Niet op een politieke voorkeur. Ik heb hier ook met weet ik hoeveel bronnen argumenten onderbouwt. Uiteraard ben ik niet feilloos ik zit wel eens ergens naast, moet af en toe ook mijn mening bijstellen. Van de Muskfans krijg ik ongeveer nooit enige bron waarop een mening is gebaseerd.
In dit geval zijn er screenshots waarvan beide partijen niet betwisten dat ze echt zijn. Als je dan over de politieke voorkeur van de auteur begint schuif je blijkbaar de werkelijkheid, die screenshots aan de kant voor de fantasie. Dat het niet objectief is want de auteur deelt niet je politieke voorkeur.
Ik bedoel je komt ook echt met een tweet dat het niet meer te repliceren is ndat de adverteerders zijn weggegaan. No shit zou wel bijzonder zijn he als Apple dat geen reclame meer maakt op X toch nog reclames bij nazi content hebben.
Een plaatje van een naakt persoon of kind is vrij makkelijk herkenbaar, lijkt me. AI is al zo vergevorderd dat dat vrijwel meteen wordt herkend. Teksten zijn nog steeds onderhevig aan context en interpretatie, wat (denk ik) nog niet altijd makkelijk herkenbaar is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat Elon God toch alles kan dus ook advertenties stilleggen.![]()
Valt tegen, hoor. Een success rate van 95% ofzo is wel te halen, maar met de volumes die op internet worden gepost betekent dat nog steeds dat er heel erg veel doorheen slipt. Bovendien zijn false positives ook altijd een probleem met dit soort algoritmes.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een plaatje van een naakt persoon of kind is vrij makkelijk herkenbaar, lijkt me. AI is al zo vergevorderd dat dat vrijwel meteen wordt herkend.
Met teksten lijkt me dat dan nog een stuk moeilijker.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Valt tegen, hoor. Een success rate van 95% ofzo is wel te halen, maar met de volumes die op internet worden gepost betekent dat nog steeds dat er heel erg veel doorheen slipt. Bovendien zijn false positives ook altijd een probleem met dit soort algoritmes.
Is het ook. Daarom is goede moderatie ook altijd mensenwerk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Met teksten lijkt me dat dan nog een stuk moeilijker.
Zie je ook met AI op het moment, het wordt steeds beter hoor, maar dingen uit context zien, of een spreekwoordelijke term letterlijk oppikken, het komt regelmatig voor.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een plaatje van een naakt persoon of kind is vrij makkelijk herkenbaar, lijkt me. AI is al zo vergevorderd dat dat vrijwel meteen wordt herkend. Teksten zijn nog steeds onderhevig aan context en interpretatie, wat (denk ik) nog niet altijd makkelijk herkenbaar is.
Een voorbeeld dat ik kan bedenken: als iemand iets tweet als "Mensen die nu nog teksten als "Heil Hitler!" roepen en anderen als "Untermenschen" bestempelen, snappen niet welke onmenselijkheden en misdaden dit teweeg kan brengen en zouden zich moeten schamen. Laten we juist voor een betere en vreedzame wereld zorgen."
In zo'n tweet staan dus "Heil Hitler", "Untermenschen", "misdaden" en "onmenselijkheden" terwijl de boodschap er juist tegen is. Zeker de eerste twee zou je als 'ongewenste teksten' kunnen beschouwen, terwijl je als bedrijf juist wel achter de boodschap staat. Valt dat allemaal met filters te ondervangen denk je? Kan hoor, geen idee.
Weigeren? Of is het gewoon outdated? Het lijkt me niet dat Fok! bv. weigert het te updaten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:01 schreef Rnie het volgende:
Ik blijf me toch verbazen hoe diep die extreme boosheid en haat zit bij progressieve journalisten en media-outlets in (voornamelijk) amerika hoor.![]()
The Verge spant echt de kroon hierin in hun berichtgeving. Ze zijn zo zuur,dat ze gewoon weigeren om het icoontje van Twitter aan te passen naar het nieuwe icoontje van X. Het is te kinderachtig voor woorden allemaal.
Wat betreft Fok is het volgens mij wel aangekaart door wat users, alleen heeft @Danny uiteraard hele andere prioriteiten op dit moment.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Weigeren? Of is het gewoon outdated? Het lijkt me niet dat Fok! bv. weigert het te updaten.
Sowieso, uiteraard. Ik kan me voorstellen dat het verder voor heel veel sites volstrekt geen prioriteit is om te updaten. Iedereen begrijpt immers wat er mee bedoeld wordt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat betreft Fok is het volgens mij wel aangekaart door wat users, alleen heeft @:Danny uiteraard hele andere prioriteiten op dit moment.
Deze kan je zelf wel invullen denk ik? Er is namelijk een journalistieke moord gepleegd door Musk en wij zullen de dader uiteraard niet belonen. Dat ze tijdens de 11:00 break icm een smakeloze vegan salade dit onderwerpje hebben aangekaart en unaniem de hakken in het zand hebben gezet, is uiteraard een aanname van mij.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso, uiteraard. Ik kan me voorstellen dat het verder voor heel veel sites volstrekt geen prioriteit is om te updaten. Iedereen begrijpt immers wat er mee bedoeld wordt.
Maar kijk, als het weigeren van het updaten van een icoontje is, om onduidelijke reden, dan kan ik het waarschijnlijk met je eens zijn dat het kinderachtig is. Als je het echter uit je duim zuigt dat ze het weigeren, dan ben ik eerder genijgd te denken dat het wat kinderachtig van jou is. Vandaar mijn vraag.
Eens. Het ging er alleen om of je automatisch volledig kunt ondervangen dat een ad nooit getoond wordt bij teksten waar de adverteerder het niet mee eens is, zoals pornografische afbeeldingen ook al grotendeels worden onderschept door AI. Met 6.000 tweets per seconde, 360.000 per minuut en 500 miljoen tweets per dag is dat ook als je uitstekend modereert met mensen onbegonnen werk, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het ook. Daarom is goede moderatie ook altijd mensenwerk.
Ja, van X/Musk worden blijkbaar allerlei zaken verwacht die gewoon (nog) niet mogelijk zijn. Er wordt zoveel mogelijk aan gedaan, maar het is simpelweg niet feilloos te maken. En als er dan wat tussendoor glipt via een vooropgezette actie die totaal niet de realiteit qua dagelijks gebruik van mensen weergeeft, wordt dat breed uitgemeten om "zie je wel!" te kunnen roepen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie je ook met AI op het moment, het wordt steeds beter hoor, maar dingen uit context zien, of een spreekwoordelijke term letterlijk oppikken, het komt regelmatig voor.
En aangezien veel via een algo gaat is het gewoon niet perfect, op facebook niet, op tiktok niet, op Youtube niet en ook op X niet.
Maar Musk zit in zijn enorme villa de hele dag op 900 schermen in zijn eentje X te modereren en daarom moet ie kapot, ofzo.
Of het nou mensenwerk is of overgenomen wordt door AI. Het gaat erom dat je in beide gevallen geen 100% succesrate kan krijgen. Voor grote organisaties met veel advertentiebudget is het daarom ook des te logisch dat er ooit weleens een keer een advertentie op een ongelukkige plek getoond wordt. Soit zou je denken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Eens. Het ging er alleen om of je automatisch volledig kunt ondervangen dat een ad nooit getoond wordt bij teksten waar de adverteerder het niet mee eens is, zoals pornografische afbeeldingen ook al grotendeels worden onderschept door AI. Met 6.000 tweets per seconde, 360.000 per minuut en 500 miljoen tweets per dag is dat ook als je uitstekend modereert met mensen onbegonnen werk, lijkt me.
Valt wel mee volgens mij, bij de meeste andere social media bedrijven is geen exodus aan adverteerders toch?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, van X/Musk worden blijkbaar allerlei zaken verwacht die gewoon (nog) niet mogelijk zijn. Er wordt zoveel mogelijk aan gedaan, maar het is simpelweg niet feilloos te maken. En als er dan wat tussendoor glipt via een vooropgezette actie die totaal niet de realiteit qua dagelijks gebruik van mensen weergeeft, wordt dat breed uitgemeten om "zie je wel!" te kunnen roepen.
Of er is minder aandacht voor dit soort zaken bij andere social mediabedrijven en gebeurt daar precies hetzelfde, maar wordt bij X alles onder een vergrootglas gelegd sinds de spraakmakende overname. Bij iedere breed uitgemeten 'ophef' trekken adverteerders zich dan uit PR-overwegingen tijdelijk terug om negatieve publiciteit te voorkomen, totdat de 'storm' weer is gaan liggen. Opportunisme dus.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Valt wel mee volgens mij, bij de meeste andere social media bedrijven is geen exodus aan adverteerders toch?
Blijkbaar weten die toch meer garanties te geven of beter te modereren. Musk is ook zelf actief bij het extremer maken van zijn site. De meeste mensen houden daar niet van dus lopen adverteerders weg. Niet uit principes maar omdat effectiever elders te adverteren is. Of wil je me vertellen dat van die bedrijven als Apple met sweatshops ethisch ondernemen.
Zuiver opportunisme.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Of het nou mensenwerk is of overgenomen wordt door AI. Het gaat erom dat je in beide gevallen geen 100% succesrate kan krijgen. Voor grote organisaties met veel advertentiebudget is het daarom ook des te logisch dat er ooit weleens een keer een advertentie op een ongelukkige plek getoond wordt. Soit zou je denken.
Het verbaast mij dus dat deze adverteerders niet even verder kijken en (wederom) direct de ads campagne tijdelijk stopzetten. Dit allemaal, aan de hand van een bombastisch artikeltje waar resultaten worden gepost, maar niet hoe ze daadwerkelijk aan de resultaten komen.![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:29 schreef Repentless het volgende:
Met teksten lijkt me dat dan nog een stuk moeilijker.
Ben ik het mee eens, maar ik denk dat bedrijven zich toch wel wat meer permanent gaan terugtrekken. Uiteraard niet om ethische redenen of wat dan ook, alleen idioten en ideologisch geblindeerde mensen trappen daar in, maar omdat adverteren op social media sowieso minder aantrekkelijk is geworden. Veel bedrijven gebruiken deze situatie als een kans om hun advertentiestrategie te evalueren, en dan komt naar voren dat adverteren op social media (en vooral twitter) nooit echt zo veel opgeleverd heeft. Ook niet voor Musk. Het is tekenend dat Mastodon of Blue Sky of welk ander initiatief dan ook niet ineens een hele bak adverteerders er bij krijgen. Als adverteren op social media een absolute noodzaak was zou zoiets wel gebeuren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of er is minder aandacht voor dit soort zaken bij andere social mediabedrijven en gebeurt daar precies hetzelfde, maar wordt bij X alles onder een vergrootglas gelegd sinds de spraakmakende overname. Bij iedere breed uitgemeten 'ophef' trekken adverteerders zich dan uit PR-overwegingen tijdelijk terug om negatieve publiciteit te voorkomen, totdat de 'storm' weer is gaan liggen. Opportunisme dus.
Iets dergelijks hebben we ook geregeld bij VI gezien. 'Ophef!', 'dit kan niet!', 'we roepen adverteerders op om te stoppen met adverteren!'. Wanneer de media-aandacht dan was weggebd, keerde men gewoon weer terug.
Je geeft zelf eigenlijk aan dat ethiek bedrijven als Apple geen reet interesseert. Slechte publiciteit wel. Dus even voor de bhne met een hoop vertoon terugtrekken en wanneer het niemand over een paar weken nog interesseert, kunnen ze ook zomaar weer stilletjes terugkeren.
Dit komt over als een verplicht nummer. Een lullig goedmakertje. Zou Musk op zijn sodemieter hebeen gehad?quote:
Eens. Ik vind het ook grappig hoe Musk als verdediging naar voren brengt hoe weinig mensen die advertenties hebben gezien.quote:Op woensdag 22 november 2023 01:01 schreef MoreDakka het volgende:
Als adverteren op social media een absolute noodzaak was zou zoiets wel gebeuren.
Musk heeft duidelijk een tegenstander gekozen die wat maatjes te groot voor hem is. Verder natuurlijk niet zoveel nieuws. Maar altijd goed om het gedrag van dit soort fascisten te documenteren.quote:
Toch wel bijzonder dat jij en ik deze post en de link naar het artikel over deze vuile antisemiet, op het platform van diezelfde vuile antisemiet kunnen lezen.quote:
Dan heb je er maar weinig van begrepen. Zoals ik al eerder aangaf: je hoeft helemaal niet inherent antisemiet/racist te zijn om antisemitische/racistische 'tropes' (complottheorieen, denkbeelden, symbolen, beeldspraken) toe te laten op je platform en ja die zelfs aan te moedigen. Wat Musk dus aantoonbaar doet onder de misplaatste opvatting dat 'free speech' absoluut zou moeten zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat jij en ik deze post en de link naar het artikel over deze vuile antisemiet, op het platform van diezelfde vuile antisemiet kunnen lezen.
quote:De Nederlandse Loterij en webwinkel Bol.com stoppen met adverteren op socialmediaplatform X. De Nederlandse Loterij geeft aan zo ‘de plaatsing bij ongewenste en ongepaste berichten verder te willen voorkomen’.
Bol meldt al gestopt te zijn met adverteren toen Elon Musk het voormalige Twitter had overgenomen. De webshop wil zijn merk niet langer verbinden aan X ‘door een gebrek aan content moderation’.
https://www.ad.nl/tech/bo(...)teren-op-x~a345f3c1/
Leuke opening weer, "dan heb je er maar weinig van begrepen". Om hem op gelijke wijze te pareren: je snapt duidelijk niet waar ik op doel."Die vuile antisemiet" was overduidelijk sarcastisch.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan heb je er maar weinig van begrepen. Zoals ik al eerder aangaf: je hoeft helemaal niet inherent antisemiet/racist te zijn om antisemitische/racistische 'tropes' (complottheorieen, denkbeelden, symbolen, beeldspraken) toe te laten op je platform en ja die zelfs aan te moedigen. Wat Musk dus aantoonbaar doet onder de misplaatste opvatting dat 'free speech' absoluut zou moeten zijn.
Dan werk je nl mee aan de verspreiding ervan en daarom wordt hij ook op handen gedragen door hele hordes enge witte racistische nationalisten die hij weer heeft toegelaten op zijn platform. Er is geen enkele reden voor hem om artikelen die dat vervolgens signaleren te gaan weren. Zou wat moois zijn hij is immers een 'free speech' absolutist.
De vraag is of je iemand die dat (ook al is het onbedoeld) faciliteert kunt aanduiden als een antisemiet/racist. Je bent dan iig nalatig in het bestrijden ervan waardoor je meewerkt aan het normaliseren van dat soort uitingen waar extreem-rechts mee aan de haal gaat.
[ twitter ]
En zeg nou zelf zijn reactie op die antisemitische tweet (en dat was niet zijn eerste) geeft toch wel aan dat hij zich erg thuisvoelt in die extreem rechtse/wit nationalistische hoek. Ik zie nooit een tweet van hem die daar kritiek op geeft. Alweer te vergelijken met Trump trouwens.
Als je er dan op geattendeerd wordt dat jij nog steeds al die tegengeluiden/kritieken gewoon op Twitter kunt lezen en hier voortdurend kunt aanhalen en dat nogal opmerkelijk is voor iemand, waarvan wordt beweerd dat hij als eigenaar van een 'major platform' bepaalde theorien wil pushen, dan is er volgens jou opeens geen enkele reden om artikelen die dat signaleren te gaan weren. Dan is hij opeens wel weer de 'free speech' absolutist. Maar dan is juist de 'free speech' weer het probleem en is het een 'misvatting' dat die 'absoluut' zou moeten zijn.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je maakt het veel ingewikkelder dan het is. Ik doelde op zijn directe tegenstander in de verkiezingen natuurlijk
Niemand beweert dat Musk mensen censureert in niet-autocratisch landen. Nou ja alleen als hijzelf zich 'ongemakkelijk' gaat voelen dan
Waarom is dat volgens jou opmerkelijk. Dat is het bepaald niet, je kan een geluid pushen zonder al het andere te verbieden. Het is natuurlijk ook niet gewoon vrijuit omdat er andere regels gelden voor links of rechts. Rechts wordt geboost en krijgt speciale uitzonderingen, links wordt geshadowbanned.quote:Op vrijdag 24 november 2023 01:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan is het wel opmerkelijk dat (in het geval van Musk) op zijn platform dat hij vermeend zou gebruiken om deze denkbeelden te pushen en zijn 'enorme invloed' op de Republikeinse Partij uit te oefenen, ook gewoon vrijuit de tegengeluiden zijn te vinden waaruit jij continu je informatie haalt.
Okay hier probeer je dus voor de tweede keer in een post hetzelfde punt te maken. Dat er tegengeluid is betekent niet dat er free speech is. Snap je dat verschil? Zelfs hele autoritaire regimes staan meestal wat tegengeluid toe een Putin heeft altijd een tegenstander. Dat noem jij dan opmerkelijk en dan zeg je dat enig tegengeluid betekent dat er vrijheid van meningsuiting is.quote:De discussie die hier vrijwel onafgebroken wordt gevoerd en waar jij ook aan meedoet, is dat Musk juist helemaal niet voor 'free speech' is, maar een agenda pusht en juist geluiden onderdrukt die daar tegenin gaan. Eerder dit jaar was er in dit topic ook al een soortgelijke discussie over m.b.t. Turkije, waarin je bijvoorbeeld postte:
[..]
Als je er dan op geattendeerd wordt dat jij nog steeds al die tegengeluiden/kritieken gewoon op Twitter kunt lezen en hier voortdurend kunt aanhalen en dat nogal opmerkelijk is voor iemand, waarvan wordt beweerd dat hij als eigenaar van een 'major platform' bepaalde theorien wil pushen, dan is er volgens jou opeens geen enkele reden om artikelen die dat signaleren te gaan weren. Dan is hij opeens wel weer de 'free speech' absolutist. Maar dan is juist de 'free speech' weer het probleem en is het een 'misvatting' dat die 'absoluut' zou moeten zijn.
Waarom ik het opmerkelijk vind, zeg ik in dezelfde alinea.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom is dat volgens jou opmerkelijk. Dat is het bepaald niet, je kan een geluid pushen zonder al het andere te verbieden. Het is natuurlijk ook niet gewoon vrijuit omdat er andere regels gelden voor links of rechts. Rechts wordt geboost en krijgt speciale uitzonderingen, links wordt geshadowbanned.
Het is niet hetzelfde punt. Eerst reageer ik op de bewering die in de tweet zelf staat. Daarna reageer ik op de opmerking van Kijkertje dat free speech absoluut zou moeten zijn, een "misplaatste opvatting" is.quote:Okay hier probeer je dus voor de tweede keer in een post hetzelfde punt te maken. Dat er tegengeluid is betekent niet dat er free speech is. Snap je dat verschil? Zelfs hele autoritaire regimes staan meestal wat tegengeluid toe een Putin heeft altijd een tegenstander. Dat noem jij dan opmerkelijk en dan zeg je dat enig tegengeluid betekent dat er vrijheid van meningsuiting is.
Dat iemand die consequent mensen aanklaagt voor wat ze zeggen niet voor vrije meningsuiting is, lijkt duidelijk.
Correctie: het is een misplaatste opvatting van Musk dat 'free speech' absoluut zou moeten zijn. Dat is het niet (en in autocratieen/dictaturen al helemaal niet) en dat blijkt ook wel uit Musk's uitzonderingen waaronder het ingaan op eisen van een autocraat als Erdogan om accounts te blokkeren die hem in verkiezingstijd onwelgevallig zijn. Weg 'free speech' absolutisme, Twitter draaiende houden is belangrijker!quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom ik het opmerkelijk vind, zeg ik in dezelfde alinea.
[..]
Het is niet hetzelfde punt. Eerst reageer ik op de bewering die in de tweet zelf staat. Daarna reageer ik op de opmerking van Kijkertje dat free speech absoluut zou moeten zijn, een "misplaatste opvatting" is.
Het zijn dus gelegenheidsargumenten. Wanneer er in een land van overheidswege een blokkade wordt geist op bepaalde content vanwege het overtreden van wetten en Twitter geeft daaraan gehoor op straffe van op zwart gaan, is Musk verkeerd omdat hij daaraan gehoor geeft zodat mensen hun platform grotendeels behouden (terwijl ze wel de juridische strijd aangaan). Dan is die free speech, ongeacht lokale wetten, enorm belangrijk.
Laat hij in zijn eigen land content toe die niet verboden is, is Musk verkeerd omdat free speech opeens een "misplaatste opvatting" is. Het blijft bijzonder om te zien.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Correctie: het is een misplaatste opvatting van Musk dat 'free speech' absoluut zou moeten zijn. Dat is het niet (en in autocratieen/dictaturen al helemaal niet) en dat blijkt ook wel uit Musk's uitzonderingen waaronder het ingaan op eisen van een autocraat als Erdogan om accounts te blokkeren die hem in verkiezingstijd onwelgevallig zijn. Weg 'free speech' absolutisme, Twitter draaiende houden is belangrijker!
Wat mijn punt alleen maar bewijst, Musk is helemaal geen 'free speech' absolutist zoals hij claimt te zijn.quote:
Hou nou toch op. Nu is het opeens weer "volgens Musk".quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Correctie: het is een misplaatste opvatting van Musk dat 'free speech' absoluut zou moeten zijn. Dat is het niet (en in autocratieen/dictaturen al helemaal niet) en dat blijkt ook wel uit Musk's uitzonderingen waaronder het ingaan op eisen van een autocraat als Erdogan om accounts te blokkeren die hem in verkiezingstijd onwelgevallig zijn. Weg 'free speech' absolutisme, Twitter draaiende houden is belangrijker!
Je wilt dus nu serieus beweren dat dit geen uitweiding is op je opmerking dat het een "misplaatste opvatting" van Musk is? Je geeft nota bene aan wat in jouw ogen de negatieve gevolgen zijn van het toelaten van dit soort content onder de noemer van 'free speech'.quote:Dan werk je nl mee aan de verspreiding ervan en daarom wordt hij ook op handen gedragen door hele hordes enge witte racistische nationalisten die hij weer heeft toegelaten op zijn platform. Er is geen enkele reden voor hem om artikelen die dat vervolgens signaleren te gaan weren. Zou wat moois zijn hij is immers een 'free speech' absolutist.
De vraag is of je iemand die dat (ook al is het onbedoeld) faciliteert kunt aanduiden als een antisemiet/racist. Je bent dan iig nalatig in het bestrijden ervan waardoor je meewerkt aan het normaliseren van dat soort uitingen waar extreem-rechts mee aan de haal gaat.
Nee natuurlijk moet 'free speech' niet absoluut zijn omdat je de veiligheid van mensen daarmee in gevaar kan brengen en dat is ook een 'recht'. Wat Musk overigens zelf al snel toepaste door accounts die zijn vluchten openbaar maakten te bannen evenals journalisten die links daarover plaatsten naar accounts op andere platformsquote:Op zaterdag 25 november 2023 00:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou nou toch op. Nu is het opeens weer "volgens Musk".Je wringt je nu in allerlei totaal ongeloofwaardige bochten, want je zegt in diezelfde post direct onder die opmerking het volgende:
[..]
Je wilt dus nu serieus beweren dat dit geen uitweiding is op je opmerking dat het een "misplaatste opvatting" van Musk is? Je geeft nota bene aan wat in jouw ogen de negatieve gevolgen zijn van het toelaten van dit soort content onder de noemer van 'free speech'.
Daarnaast, als je alsnog jouw totaal ongeloofwaardige 'correctie' aanhaalt dat je "volgens Musk" bedoelde: dat het overduidelijk niet overal zo is, verandert niets aan zijn opvatting dat het absoluut zou moeten zijn. Wat is er dan in hemelsnaam "misplaatst" aan?
quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat mijn punt alleen maar bewijst, Musk is helemaal geen 'free speech' absolutist zoals hij claimt te zijn.
[ twitter ]
Wat natuurlijk niet gelijk inhoudt dat hij ieder onwelgevallig artikel gaat bannen zoals @:Repentless daaruit denkt te kunnen concluderen![]()
Het is juist Musk die iedere keer weer gelegenheidsargumenten gebruikt onder het mom van 'free speech' om (extreem) rechtse mis- en desinformatie toe te kunnen laten op Twitter. Hij oefent daarmee idd invloed uit op de publieke opinie in de aanloop naar de verkiezingen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok, nog even chronologisch samenvattend:
- Jij > artikel: Musk pusht antisemitisme, heeft enorme invloed binnen de Republikeinse Partij en gebruikt daar het platform voor waar hij eigenaar van is.
- Tegenwerping: vreemd dat hij zijn platform hier zogenaamd voor zou gebruiken als daarop ook gewoon tegenreacties openlijk geplaatst kunnen worden
- Jij > dat is niet vreemd, er is geen enkele reden voor hem om artikelen die dat signaleren te weren. Hij is immers 'free speech absolutist'. Maar dat is een "misplaatste opvatting" van hem, want daardoor werk je mee aan het verspreiden van foute meningen
- Tegenwerping: je vond eerder juist dat hij geen 'free speech absolutist' is, wanneer hij zich aan de wetten van een land houdt
- Jij > "ik bedoelde dat het een misplaatste opvatting van hemzelf is dat het absoluut zou moeten zijn." Je argument hiervoor: "het is niet overal absoluut".
- Reactie daarop met tweet van Musk, waarin hij simpelweg uitlegt dat hij zich aan de wet houdt en tegen censuur is die buiten de wet valt, wat daarvoor ook al is aangegeven.
- Jij > "het bewijst dat Musk geen 'free speech absolutist' is zoals hij claimt te zijn"
Zoals ik al aangaf: je gebruikt steeds gelegenheidsargumenten om je vrij vaststaande mening "Musk is kut" (even gechargeerd) kracht bij te zetten, net hoe het op dat moment uitkomt voor je. Om vrijwel direct daaropvolgend weer het compleet tegenovergestelde te beweren om daar maar aan vast te kunnen blijven houden.
Lol, nu wordt het simpelweg lachwekkend.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk moet 'free speech' niet absoluut zijn omdat je de veiligheid van mensen daarmee in gevaar kan brengen en dat is ook een 'recht'. Wat Musk overigens zelf al snel toepaste door accounts die zijn vluchten openbaar maakten te bannen evenals journalisten die links daarover plaatsten naar accounts op andere platforms![]()
Het is in geval van Musk 'misplaatst' omdat hij duidelijk wel (onder dat mom van 'free speech'-absolutisme) posts wil toelaten als het om (extreem) rechtse mis- en desinformatie gaat zoals bv 'Jews push hatred against Whites' en 'Soros hates humanity/ Soros wants the destruction of western civilization'. Daarmee kan je ook mensen in gevaar brengen. Hypocriet dus want uitlatingen over 'decolonisation' en 'from the river to the sea' mogen dan weer niet van hem.
En hij verschuilt zich ook nog eens achter de wetten van autocratische landen/dictaturen om zich niet aan zijn 'free speech'-absolutisme te hoeven houden met als argument dat 'het volk daarvoor gekozen heeft'
Nee, het argument is steevast: als het wettelijk is toegestaan en er geen oproep is tot ook maar enige vorm van geweld jegens personen, dan zou het onder 'free speech' moeten vallen en niet bij voorbaat moeten worden geweerd. Dat is geen gelegenheidsargument, dat is het consequente verhaal.quote:Op zaterdag 25 november 2023 02:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is juist Musk die iedere keer weer gelegenheidsargumenten gebruikt onder het mom van 'free speech' om (extreem) rechtse mis- en desinformatie toe te kunnen laten op Twitter. Hij oefent daarmee idd invloed uit op de publieke opinie in de aanloop naar de verkiezingen.
Wat precies zijn bedoeling is.
Maar dat is 't hem nou juist. Het posten van zijn vluchten was ook niet tegen de wet net zomin als woorden als 'decolonisation' en 'from the river to the sea' dat zijn. Gelegenheidsargument dus voor iemand die 'free speech'-absolutist claimt te zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 02:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, nu wordt het simpelweg lachwekkend.Het blijkt dus wel degelijk dat dat "misplaatst" je eigen opvatting is, zoals al overduidelijk was.
'Free speech' moet dus niet absoluut zijn volgens jou omdat er dan (in jouw ogen) 'verkeerde' meningen kunnen worden geplaatst die "mensen in gevaar kunnen brengen". Dat het wettelijk is toegestaan is niet relevant, jij bepaalt wel even wat goede en verkeerde meningen zijn.
Natuurlijk is dat verkeerd als je een 'free speech'-absolutist claimt te zijn. Hier gebruikt hij weer een gelegenheidsargument: 'twitter moet blijven functioneren'. Dan ben je geen absolutist.quote:Houdt Musk zich in een ander land eveneens aan de wet en wordt hij door de overheid gesommeerd een minimale hoeveelheid content te blokkeren om ervoor te zorgen dat het overgrote deel van de bevolking een van hun voornaamste communicatieplatformen grotendeels kan behouden (en dat zelf ook graag willen i.p.v. volledig op zwart gaan), dan is juist dt weer verkeerd. Dan zou hij alle content gewoon vrij beschikbaar moeten houden en desnoods maar op zwart moeten gaan.
Nee dat beoordeelt Musk nou juist om de publieke opinie te beinvloeden. Je weet wel net zoals de vorige leiding van Twitter volgens Musk de publieke opinie beinvloedde door te modereren op mis-en desinformatie.quote:Samenvattend:
Legale content in een land zou je niet allemaal moeten toelaten omdat jij wel eventjes beoordeelt wat goed en fout is en omdat je daarmee volgens jou de veiligheid van mensen in gevaar kunt brengen.
Nee van autocratische landen/dictaturen weet je gewoon dat 'free speech' juist van overheidswege al ingeperkt is via wetten (wat in Turkije het geval was). Weer een gelegenheidsargument dus van Musk om even geen 'free speech'-absolutist te zijn.quote:Illegale content in een land zou je allemaal wel moeten toelaten omdat je anders autocratische regimes/dictaturen helpt. Ook hier beoordeel jij wel even of die geblokkeerde content goed of fout is.
Natuurlijk zijn wetten relevant maar ik ben dan ook geen 'free speech'-absolutist.quote:Wetten, regelgeving, het is allemaal niet relevant. Jij bepaalt wel even wat goed en fout is, wanneer mensensenlevens wel of niet in gevaar komen en welke content als gevolg daarvan wel of niet geweerd zouden moeten worden.
Prima. Het enige dat ik ermee doe is het als onsamenhangende onzin beschouwen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 03:13 schreef Kijkertje het volgende:
Maar ik ben hier wel klaar mee hoor. Doe ermee wat je wil
Tamelijk bizar. Misschien iets meer je best doen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 03:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Prima. Het enige dat ik ermee doe is het als onsamenhangende onzin beschouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |