Misschien goed om dan ook de rest van Musks tweets in dat draadje te posten voor de context. Daarnaast blijft het opvallend dat jouw bronnen voor het staven van o.a. je opvatting dat Musk antisemitisch gedachtengoed wil verspreiden en andere geluiden wil verbannen via X, vrijwel louter bestaan uit posts op X van mensen die dat onderschrijven.quote:
Is het niet handiger als je dat zelf doet en die context geeft?quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Misschien goed om dan ook de rest van Musks tweets in dat draadje te posten voor de context. Daarnaast blijft het opvallend dat jouw bronnen voor het staven van o.a. je opvatting dat Musk antisemitisch gedachtengoed wil verspreiden en andere geluiden wil verbannen via X, vrijwel louter bestaan uit posts op X van mensen die dat onderschrijven.
quote:Elon Musk onder vuur na antisemitische tweet
https://nos.nl/l/2498239
Het Witte Huis noemt een bericht van Elon Musk op zijn eigen socialemediaplatform X een "weerzinwekkende promotie" van antisemitisme. Musk reageerde onlangs op een antisemitisch bericht op X dat "Joden de haat tegen blanken aanwakkeren". Hij schreef er de opmerking "Je spreekt de waarheid" bij.
Een woordvoerder van het Witte Huis noemt het "promotie van antisemitisme en racistische haat". Volgens het Witte Huis is de tweet extra schadelijk omdat er sowieso een sterke toename is van antisemitische incidenten sinds de aanval van Hamas op Isral vorig maand.
Maar dit niet directe oproepen is zeker wel ok ofzo?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:06 schreef capricia het volgende:
Was dit..
From the river to the sea, gaat banned worden?
[ twitter ]
Als iemand een bepaalde opvatting post met daarin een verwijzing naar een enkele tweet van Musk om een punt te maken, terwijl in die draad meerdere tweets van hem ter verduidelijking/aanvulling staan, is het toch voor de volledigheid wel goed om de volledige context te posten? Dat is wat ik aangeef. Dat kan ik zelf ook doen, maar daar ging het mij helemaal niet om. Als jij erop klikt, kun je het ook lezen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het niet handiger als je dat zelf doet en die context geeft?
Daar is al uitgebreid aandacht aan besteed in eerdere posts.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Misschien goed om dan ook de rest van Musks tweets in dat draadje te posten voor de context.
Waarom is dat 'opvallend'? Overigens heb ik me er nooit over uitgelaten of hij antisemitisch gedachtengoed 'wil' verspreiden, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Feit is dat hij antisemitisch gedachtengoed verspreidt door een vergrootglas te leggen op antisemitische uitspraken door op tweets te reageren zoals hij doet.quote:Daarnaast blijft het opvallend dat jouw bronnen voor het staven van o.a. je opvatting dat Musk antisemitisch gedachtengoed wil verspreiden en andere geluiden wil verbannen via X, vrijwel louter bestaan uit posts op X van mensen die dat onderschrijven.
Ik ben ook benieuwd naar bv dit account, echt 2 clicks eronder die het nog veel duidelijker aanprijstquote:Op zaterdag 18 november 2023 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dit niet directe oproepen is zeker wel ok ofzo?
[ afbeelding ]
Dit extremistische account dat moord op milieudemonstranten vergoeilijkt zal vast niet geband worden met zijn miljoenen volgers.
Voor wie niet weet waar dit over gaat, dit gaat over: https://people.com/americ(...)stors-panama-8399929
Nou nou, zeer 'uitgebreid'. Er wordt gefocust op "the actual truth", nergens worden die aanvullende tweets die direct in dat draadje staan ter verduidelijking gepost.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar is al uitgebreid aandacht aan besteed in eerdere posts.
Neem niet een deel van de zin, maar de hele context. Die is: "en andere geluiden wil verbannen via X". Dat is de kern.quote:Waarom is dat 'opvallend'? Overigens heb ik me er nooit over uitgelaten of hij antisemitisch gedachtengoed 'wil' verspreiden, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Feit is dat hij antisemitisch gedachtengoed verspreidt door een vergrootglas te leggen op antisemitische uitspraken door op tweets te reageren zoals hij doet.
Het staat allemaal in de links (artikelen) in de tweets die iedereen kan vinden. Niet alles hoeft voorgekauwd te wordenquote:Op zaterdag 18 november 2023 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou nou, zeer 'uitgebreid'. Er wordt gefocust op "the actual truth", nergens worden die aanvullende tweets die direct in dat draadje staan ter verduidelijking gepost.
[..]
Neem niet een deel van de zin, maar de hele context. Die is: "en andere geluiden wil verbannen via X". Dat is de kern.
Als antisemtisme bestrijden het beleid is van Twitter, dan is dat toch goed?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het staat allemaal in de links (artikelen) in de tweets die iedereen kan vinden. Niet alles hoeft voorgekauwd te worden![]()
Antisemitisme bestrijden is gewoon het beleid van Twitter hoor en ja daar verban je dan andere geluiden mee
Disney wil er ook niet meer mee geassocieerd worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:06 schreef Tijn het volgende:
Na IBM is ook Apple gestopt met adverteren: https://www.axios.com/202(...)usk-antisemitism-ads
Er zullen er nog wel meer volgen, lijkt me.
Ja jammer dat Musk dan zulke uitspraken doet met als gevolg dat er alweer belangrijke adverteerders afhaken. Best wel hardleers.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als antisemtisme bestrijden het beleid is van Twitter, dan is dat toch goed?
Welke uitspraken? "The actual truth"?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja jammer dat Musk dan zulke uitspraken doet met als gevolg dat er alweer belangrijke adverteerders afhaken. Best wel hardleers.
Ja 'You have said the actual truth' als reactie op de uitspraak: 'Jewish communities support dialectical hatred against whites'.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke uitspraken? "The actual truth"?
Nogmaals, context. Dit tweet hij er in hetzelfde draadje direct achteraan:quote:
Het maakt het er beter op door het ADL maar weer eens aan te vallen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals, context. Dit tweet hij er in hetzelfde draadje direct achteraan:
https://twitter.com/elonm(...)3NHgH_3jhTu3x3A&s=19
Maar dat is dan niet relevant, ofzo.
Dat mag niet? Zijn punt is juist: clubs als de ADL vallen het Westen onterecht aan, terwijl het merendeel van het Westen juist Isral en het joodse volk steunt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het maakt het er beter op door het ADL maar weer eens aan te vallen?
Denk dat ie vooral de advertentie bedrijven blaam treft. Maar die hebben evengoed de vrijheid om te adverteren waar ze willen natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:49 schreef capricia het volgende:
Hoe staat het nu met Musk zijn stokpaardje, de Freedom of Speech, op X?
Of is het toch meer complex dan in eerste instantie leek.
Ja. Die hebben sws freedom of dollars.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk dat ie vooral de advertentie bedrijven blaam treft. Maar die hebben evengoed de vrijheid om te adverteren waar ze willen natuurlijk.
Dat ging nooit om JOUW freedom of speech maar om ZIJN freedom of speech.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:49 schreef capricia het volgende:
Hoe staat het nu met Musk zijn stokpaardje, de Freedom of Speech, op X?
Of is het toch meer complex dan in eerste instantie leek.
Een waar woord.quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ging nooit om JOUW freedom of speech maar om ZIJN freedom of speech.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |