abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 november 2023 @ 19:51:42 #205
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_211351393
A scam! Journalisten die iets onderzoeken op social media hebben vaker een pagina ververst dan gemiddeld gebruik. Ze hebben nieuwe accounts gebruikt voor een eerlijker beeld van de situatie. Bizar!
Géén kloon van tvlxd!
pi_211351434
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2023 19:21 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

Even wat insight van een medewerker. Bizar als dit waar is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211351685
quote:
[ twitter ]

5,5 miljard impressies op een dag, Media Matters krijgt het voor elkaar om binnen 50 impressies dit soort drek naar boven te halen. en dat is dan bewijs dat het algoritme echt goed werkt. Uhuh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_211351819
quote:
[ twitter ]

pi_211352021
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2023 19:51 schreef Montov het volgende:
A scam! Journalisten die iets onderzoeken op social media hebben vaker een pagina ververst dan gemiddeld gebruik. Ze hebben nieuwe accounts gebruikt voor een eerlijker beeld van de situatie. Bizar!
Hier had een extreem wanstalige post kunnen staan, snel een aantal keer de pagina refreshen en dat dan meerdere malen screenshotten. Deze beelden door middel van een mooi artikel, vakkundig verpakken en het naar de adverteerders die op Fok staan doorsturen.

"Kijk eens waar jou ad staat? Hier wil jij toch niet gevonden worden? Tussen dit soort walgelijke teksten? Snel kappen met die zooi joh"

Als het waar zou zijn, is het van dit niveau en heeft het geen reet te maken met "onderzoek", maar is het keihard activisme. :')
De enige echte.
pi_211352100
Ik ben wel benieuwd hoe vaak die specifieke ads in totaal getoond zijn over de hele populatie. Jammer dat ze die data toevallig net weer niet hebben.
  zondag 19 november 2023 @ 20:57:16 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211352204
Hoop algo-experts hier opeens :').

Als je een nieuw account aanmaakt is er nog geen ad-profiel van je, dan is het niet zo gek dat je ads van de grote bekende adverteerders te zien krijgt, grootste kans dat de gebruiker affiniteit heeft.

Maar goed, we zullen het wederom zien hoor, het is gewoon wel constant raak met van die gecoordineerde acties jegens Musk, lijkt bijna of een bepaalde groep hun privileges om propaganda te kunnen verspreiden niet netjes wil delen O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211352351
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 20:57 schreef HeatWave het volgende:
Als je een nieuw account aanmaakt is er nog geen ad-profiel van je, dan is het niet zo gek dat je ads van de grote bekende adverteerders te zien krijgt, grootste kans dat de gebruiker affiniteit heeft.
Hier kan je zeker een punt hebben. Als je dus een 30tal accounts volgt met een extremistische gedachtegoed, dan kan de kans dus groot zijn dat je met 0 posts en een vers account, dit soort ads in den beginsel te zien krijgt.

Stel dat het een dag (of twee uur) duurt om deze data bij te werken, zodat je dus geen ads meer ziet (want je volgt accounts die daarvan geexclude zijn) dan moet je dit als journalistieke onderzoek meenemen in je verhaal.
De enige echte.
pi_211353327
twitter
De enige echte.
pi_211353534
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2023 22:38 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Nou, als hij zelf zegt geen antisemiet te zijn dan is het verder dikke prima als hij antisemitische posts liket en retweet toch?
pi_211353858
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Nou, als hij zelf zegt geen antisemiet te zijn dan is het verder dikke prima als hij antisemitische posts liket en retweet toch?
Ik heb die zelf nog niet gezien. Heb je voorbeelden van die posts?
De enige echte.
pi_211354081
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2023 23:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik heb die zelf nog niet gezien. Heb je voorbeelden van die posts?
Omdat je blijkbaar de afgelopen dagen bijzonder succesvol een struisvogel hebt geïmiteerd, vooruit dan maar

twitter
pi_211354137
Oh kijk vrouwenhater Tate wil ook wel bijdragen. Typerend welk soort figuren hij aantrekt.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211354148
Stephen Miller moedigt natuurlijk ook een rechtszaak aan:

twitter

Zou Musk deze keer wel zijn dreigement uitvoeren?

Hope so! *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 20-11-2023 01:18:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211354173
'Free speech'!

twitter
pi_211354186
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Omdat je blijkbaar de afgelopen dagen bijzonder succesvol een struisvogel hebt geïmiteerd, vooruit dan maar

[ twitter ]
Dit zijn geen voorbeelden van likes en retweets van posts met antisemitische inhoud die Musk ogenschijnlijk zou liken en retweeten.

Kan je nog wat voorbeelden noemen?
De enige echte.
pi_211354187
quote:
81s.gif Op maandag 20 november 2023 01:03 schreef Kijkertje het volgende:
Oh kijk vrouwenhater Tate wil ook wel bijdragen. Typerend welk soort figuren hij aantrekt.

[ twitter ]
Waarom is dat typerend? :?
De enige echte.
  maandag 20 november 2023 @ 12:40:57 #222
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_211356967
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 20:57 schreef HeatWave het volgende:
Hoop algo-experts hier opeens :').

Dit is wat de CEO van X 3 maanden geleden zei om de vertrekkende adverteerders weer terug te krijgen

quote:
Brands are now “protected from the risk of being next to” potentially toxic content, Yaccarino said. She added that if content is “lawful but awful” it’s difficult to remove it from the platform, but that the company’s new content controls would reduce advertiser risk.

Bron: https://www.cnbc.com/2023(...)under-elon-musk.html
Nu komt MediaMatters met hun onderzoek dat advertenties nog steeds volop bij neonazi's te zien zijn. Hoe vaak kan je adverteerders voor de gek houden voordat ze definitief weg gaan?

[ Bericht 7% gewijzigd door Montov op 20-11-2023 12:41:18 (bron toegevoegd) ]
Géén kloon van tvlxd!
pi_211357181
Als ik zo de website en wiki pagina bekijk van mediamatters lijken ze me totaal niet objectief:

Hun site:
quote:
Media Matters for America is a web-based, not-for-profit, 501 (c)(3) progressive research and information center dedicated to comprehensively monitoring, analyzing, and correcting conservative misinformation in the U.S. media.
Wiki:
quote:
Funding

MMfA began with the help of $2 million in donations. According to Byron York of the National Review, additional funding came from MoveOn.org and the New Democrat Network.[16][17][18]

In 2004, MMfA received the endorsement of the Democracy Alliance, a partnership of wealthy and politically active progressive donors.

En ze zijn verbonden met American Bridge 21st Century

Hun wiki:
quote:
American Bridge 21st Century or AB PAC[1] is a liberal American Super PAC that supports Democratic candidates and opposes Republican candidates.[2] It was founded by David Brock in 2010 and is associated with Media Matters for America. It is an opposition research hub for the Democratic Party
Het is dus gewoon een een club van progressieve democraten die hun vijanden zwart maken met theatrale drama zoals we van de progressieven gewend zijn. :')
pi_211357249
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:
Als ik zo de website en wiki pagina bekijk van mediamatters bekijk l8jken ze me totaal niet objectief:

Gelukkig zijn de tweets die hier van Elon gepushed worden erg objectief. _O-

Dat een partij die bizarre dingen in de media in de gaten houdt voor de partij waar dit deze dingen nu het meest voorkomen natuurlijk zogenaamd subjectief is, een open deur. :')

Wat weerhoudt conservatieve rechtsen ervan om eens te kijken of men bij de NYT het ook voor elkaar kan krijgen om extremistische uitingen naast grote advertenties van grote bedrijven te krijgen.
pi_211357931
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:
Als ik zo de website en wiki pagina bekijk van mediamatters lijken ze me totaal niet objectief:

Hun site:
[..]
Wiki:
[..]
En ze zijn verbonden met American Bridge 21st Century

Hun wiki:
[..]
Het is dus gewoon een een club van progressieve democraten die hun vijanden zwart maken met theatrale drama zoals we van de progressieven gewend zijn. :')
Wat is dit nou weer voor dombo post? Is jouw idee dat zodra je een politieke partij steunt geen objectiviteit meer kan hebben? Feiten benoemen is zwartmaken? X ontkent niet eens dat de gemaakte screenshots echt zijn.

Hilarisch wel hoe je de werkelijkheid aan de kant schuift omdat hij komt uit een politieke kant waar je niet van houdt dus niet objectief.
pi_211358391
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hilarisch wel hoe je de werkelijkheid aan de kant schuift omdat hij komt uit een politieke kant waar je niet van houdt dus niet objectief.
En dat zeg jij?! :D
De enige echte.
pi_211361249
Muskgod

twitter
pi_211361669
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:22 schreef Nober het volgende:
Muskgod

[ twitter ]
_O-
De enige echte.
pi_211362911
twitter

Wat is nou waarheid he?

[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 20-11-2023 21:03:59 ]
De enige echte.
pi_211363328
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 20:57 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

Wat is nou waarheid he?
De waarheid is waarschijnlijk waar Media Matters en X het over eens zijn: dat die advertenties daar stonden na het creëren van wat nieuwe accounts en een aantal keer herladen. Waarom zou je daaraan hoeven twijfelen als beide partijen dat niet betwisten?
pi_211363548
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De waarheid is waarschijnlijk waar Media Matters en X het over eens zijn: dat die advertenties daar stonden na het creëren van wat nieuwe accounts en een aantal keer herladen. Waarom zou je daaraan hoeven twijfelen als beide partijen dat niet betwisten?
Dat betwist ik ook niet. Media Matters zal m.i. niet liegen over de ads op die plekken. De vraag is dan ook wat Media Matters precies heeft gedaan en in hoeverre er overdrijving en "manipulatie" is toegepast om wat screenshots te vervaardigen.

Wat betreft de waarheid doel ik op dit:

The real goal of Media Matters isn't to fight antisemitism. It's to destroy X as a free speech platform.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 20-11-2023 21:52:26 ]
De enige echte.
pi_211363777
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 21:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat betwist ik ook niet. Media Matters zal m.i. niet liegen over de ads op die plekken. De vraag is dan ook wat Media Matters precies heeft gedaan en in hoeverre er overdrijving en "manipulatie" is toegepast om wat screenshots te vervaardigen.

Wat betreft de waarheid doel ik op dit:

The real goal of Media Matters isn't to fight antisemitism. It's to destroy X as a free speech platform.

Eerder andersom:

Musk over de MMFA: They deserve to be dissolved!

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 20-11-2023 22:27:16 ]
pi_211363795
En waar blijft nou die 'thermonuclear' rechtszaak :?

twitter

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 20-11-2023 22:25:14 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 00:30:05 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211364667
Twitter heeft zo zijn garpjes.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211364711
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
En dat zeg jij?! :D
Dat verbaast je? Ik heb je al wel vaker in dit topic uitgelegd dat ik aan kritisch denken doe, wat inhoud dat ik zaken beoordeel op de informatie die beschikbaar is. Niet op een politieke voorkeur. Ik heb hier ook met weet ik hoeveel bronnen argumenten onderbouwt. Uiteraard ben ik niet feilloos ik zit wel eens ergens naast, moet af en toe ook mijn mening bijstellen. Van de Muskfans krijg ik ongeveer nooit enige bron waarop een mening is gebaseerd.

In dit geval zijn er screenshots waarvan beide partijen niet betwisten dat ze echt zijn. Als je dan over de politieke voorkeur van de auteur begint schuif je blijkbaar de werkelijkheid, die screenshots aan de kant voor de fantasie. Dat het niet objectief is want de auteur deelt niet je politieke voorkeur.

Ik bedoel je komt ook echt met een tweet dat het niet meer te repliceren is nádat de adverteerders zijn weggegaan. No shit zou wel bijzonder zijn he als Apple dat geen reclame meer maakt op X toch nog reclames bij nazi content hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 21-11-2023 00:54:28 ]
pi_211365685
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 22:11 schreef Kijkertje het volgende:
En waar blijft nou die 'thermonuclear' rechtszaak :?

twitter

Volledige document:

https://s3.documentcloud.(...)atters-complaint.pdf

[ Bericht 7% gewijzigd door Rnie op 21-11-2023 09:40:36 ]
De enige echte.
pi_211365765
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2023 20:50 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe vaak die specifieke ads in totaal getoond zijn over de hele populatie. Jammer dat ze die data toevallig net weer niet hebben.
In de rechtszaak heb je zoiets als 'discovery'. Die gegevens kunnen boven water komen, als Twitter ze heeft.

Overigens zal MM ook wel adverteerders gaan ondervragen. Gaan IBM en Apple in de rechtszaal noemen hoe vaak hun logo naast een post van een sieg-heilende KKK-nazi zou mogen staan zonder dat het consequenties heeft? Of zeggen ze gewoon dat elke keer één te veel is? Vooral omdat ze al eerder duidelijk hebben gemaakt dat ze er niet heel erg van gediend zijn?

Want dan is het wel gedaan met de pret voor Musk.
pi_211365778
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:14 schreef Rnie het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nogal vooringenomen van Elon dan moet de fraude eerst voor de rechter bewezen worden en anders kan hij natuurlijk een claim voor valse beschuldigingen aan zijn broek krijgen. :D
pi_211365875
twitter

Media Matters heeft geld nodig.
De enige echte.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2023 @ 09:39:38 #240
70532 loveli
N
pi_211365886
twitter
crap in = crap out
pi_211366017
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:23 schreef Ulx het volgende:
Of zeggen ze gewoon dat elke keer één te veel is? Vooral omdat ze al eerder duidelijk hebben gemaakt dat ze er niet heel erg van gediend zijn?
Stel dat ik op X een walgelijke post plaats, en direct de pagina 50x refresh tot ik een ad zie. Als het systeem dit pas na bijvoorbeeld een half uur detecteert en daarna de ad verwijderd dan is het voorgaande dus niet representatief op het grotere geheel.

Deze grote partijen moeten echt wel beter weten toch?
De enige echte.
pi_211366789
Ik raad iedereen eens aan om te kijken naar David Brock. Die staat bekend om leugens en laster. Combineer de zoektocht maar eens met Bernie Sanders, voor diegenen die tribaal links denken.
pi_211366804
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Stel dat ik op X een walgelijke post plaats, en direct de pagina 50x refresh tot ik een ad zie. Als het systeem dit pas na bijvoorbeeld een half uur detecteert en daarna de ad verwijderd dan is het voorgaande dus niet representatief op het grotere geheel.

Op ieder platform waar je shit kan posten kan dit voorkomen.
pi_211367340
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:03 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het systeem zou natuurlijk ook zo ingericht kunnen worden dat advertenties van woke bedrijven pas getoond worden als de post als niet walgelijk bevonden is.

Het is de omgekeerde logica die hier bedacht wordt waarom dingen gebeuren terwijl bij een andere proces inrichting dit niet eens zou hoeven te gebeuren.

Een bedrijf als X moet toch na 1 jaar ervaring opdoen ondertussen toch ook wel beter weten.. :D
pi_211367441
quote:
Dit is geen rechtszaak he. Dit is de AG die iets gaat onderzoeken, dat is wat anders.
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:49:50 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211367526
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 22:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Eerder andersom:

Musk over de MMFA: They deserve to be dissolved!

[ twitter ]
Ja, een PARODY account zegt dat, over des/mis/fake/duim-informatie gesproken :7.
Get woke, go broke!
pi_211367605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dit is geen rechtszaak he. Dit is de AG die iets gaat onderzoeken, dat is wat anders.
Niet bepaald iemand van onbesproken gedrag nota bene... to put it mildly...

quote:
Paxton was indicted in 2015 on state securities fraud charges relating to activities prior to taking office; he has pleaded not guilty. The case was delayed over various procedural issues, but in October 2023 his trial was scheduled for April 2024.[11][12][13] In October 2020, several high-level assistants in Paxton's office accused him of "bribery, abuse of office and other crimes."[14][15] Paxton was impeached with bipartisan approval in May 2023 by the Republican-controlled Texas House of Representatives by a vote of 121–23, leading to his suspension.[16] The articles of impeachment included allegations that Paxton gave preferential treatment to a political donor who bribed him, misapplied public resources and made false statements against whistleblowers, obstructed justice in the securities fraud trial against him, and made false statements regarding his financial interests.[20] In September 2023, the Texas Senate voted to acquit Paxton of all articles of impeachment, ending his suspension from office.[21][22] Paxton is separately being investigated by federal prosecutors for the same legal issues on coinciding federal statutes.[23]
pi_211367883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:35 schreef Basp1 het volgende:
Het is de omgekeerde logica die hier bedacht wordt waarom dingen gebeuren terwijl bij een andere proces inrichting dit niet eens zou hoeven te gebeuren.
De procesinrichting die jij oppert wordt bij geen enkel social media platform op die manier toegepast. Elk platform met veel users kampt met soortgelijke problemen. Het draait voornamelijk om excessen die niet of nauwelijks tegen te gaan zijn. Zo kan ik Fok ook in een kwaad daglicht zetten bij adverteerders als je mij even de tijd geeft.

Wat betreft een algemene tijdlijn, waar jou walgelijke post te zien is, zou de post bijvoorbeeld een aantal minpunten moeten krijgen waardoor je bijvoorbeeld 5 posts onder en 5 posts boven de desbetreffende post geen ads ziet.

Je kan niet de hele advertentie injectie in de tijdlijn stilleggen omdat 1 account iets "walgelijks" post. Daarnaast is "walgelijk" buiten de wet om, heel subjectief.
De enige echte.
pi_211368213
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:23 schreef Rnie het volgende:

Je kan niet de hele advertentie injectie in de tijdlijn stilleggen omdat 1 account iets "walgelijks" post. Daarnaast is "walgelijk" buiten de wet om, heel subjectief.
Ik was in de veronderstelling dat Elon God toch alles kan dus ook advertenties stilleggen. :P

Als de procesflow zo loopt zouden we toch ook kinderporno en ander naakt veel vaker door sociale media getoond worden wat natuurlijk niet het geval is. Dus het kan nu al weldegelijk met plaatjes, dat ze met de huidige technische mogelijkheden niet ongewenste teksten eruit zouden kunnen filteren is dan erg vreemd. :D
pi_211368432
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:52 schreef Basp1 het volgende:
Als de procesflow zo loopt zouden we toch ook kinderporno en ander naakt veel vaker door sociale media getoond worden wat natuurlijk niet het geval is. Dus het kan nu al weldegelijk met plaatjes, dat ze met de huidige technische mogelijkheden niet ongewenste teksten eruit zouden kunnen filteren is dan erg vreemd.
Kinderporno, excessief geweld en alles wat verboden is, is al sinds dag 1 aanwezig op Twitter (en elk ander social media platform). Het is helaas dweilen met de kraan open.

Wie zegt dat X niet capabel genoeg is om ongewenste posts, die volgens de wet gewoonweg niet mogen, met alle macht probeert weg te filteren dan?
De enige echte.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:19:53 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211368525
quote:

[..]
Ik was in de veronderstelling dat Elon God toch alles kan dus ook advertenties stilleggen. :P

Als de procesflow zo loopt zouden we toch ook kinderporno en ander naakt veel vaker door sociale media getoond worden wat natuurlijk niet het geval is. Dus het kan nu al weldegelijk met plaatjes, dat ze met de huidige technische mogelijkheden niet ongewenste teksten eruit zouden kunnen filteren is dan erg vreemd. :D
Enige kennis op dit gebied is jou niet aan te rekenen he?

Alles op dit gebied van content/moderatie is al sinds het begin van het internet een nooit stoppende strijd.

Bots en andere bronnen van spam bijv verzinnen elke keer weer een nieuwe manier om automatische moderatie tegen te gaan.
Woord verboden? Gewoon even m00rd, r@pe, k1ll gebruiken en het duurde even voor het algorithme het doorheeft.
En als dat doorzien is, komen ze weer met iets nieuws, het is een eeuwigdurend kat-en-muisspel, maar soit, alleen die evil Mu$K, die doet het allemaal expres en alleen die moet dagelijks aangevallen worden.....

Waarom? Omdat 1 kant gewoon niet kan verteren dat ze hun alleenrecht op vuilspuierij kwijt zijn geraakt :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:46:20 #252
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211369313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat verbaast je? Ik heb je al wel vaker in dit topic uitgelegd dat ik aan kritisch denken doe, wat inhoud dat ik zaken beoordeel op de informatie die beschikbaar is. Niet op een politieke voorkeur. Ik heb hier ook met weet ik hoeveel bronnen argumenten onderbouwt. Uiteraard ben ik niet feilloos ik zit wel eens ergens naast, moet af en toe ook mijn mening bijstellen. Van de Muskfans krijg ik ongeveer nooit enige bron waarop een mening is gebaseerd.

In dit geval zijn er screenshots waarvan beide partijen niet betwisten dat ze echt zijn. Als je dan over de politieke voorkeur van de auteur begint schuif je blijkbaar de werkelijkheid, die screenshots aan de kant voor de fantasie. Dat het niet objectief is want de auteur deelt niet je politieke voorkeur.

Ik bedoel je komt ook echt met een tweet dat het niet meer te repliceren is nádat de adverteerders zijn weggegaan. No shit zou wel bijzonder zijn he als Apple dat geen reclame meer maakt op X toch nog reclames bij nazi content hebben.
Ik neem aan dat die reclame niet van Apple hoeft te zijn om het te proberen te reproduceren. Ik denk dat ze dan een ad nemen die nog wel actief is (of een test-ad) met dezelfde parameters als een van Apple om te zien of die ook op dergelijke wijze naar boven komt. Het hoeft niet perse een Apple-ad te zijn om zoiets te testen. Maar goed, dat is uiteraard een aanname, maar dat lijkt me niet ondenkbaar. Misschien weet iemand anders dit.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:57:47 #253
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211369967
quote:

[..]

Een plaatje van een naakt persoon of kind is vrij makkelijk herkenbaar, lijkt me. AI is al zo vergevorderd dat dat vrijwel meteen wordt herkend. Teksten zijn nog steeds onderhevig aan context en interpretatie, wat (denk ik) nog niet altijd makkelijk herkenbaar is.

Een voorbeeld dat ik kan bedenken: als iemand iets tweet als "Mensen die nu nog teksten als "Heil Hitler!" roepen en anderen als "Untermenschen" bestempelen, snappen niet welke onmenselijkheden en misdaden dit teweeg kan brengen en zouden zich moeten schamen. Laten we juist voor een betere en vreedzame wereld zorgen."

In zo'n tweet staan dus "Heil Hitler", "Untermenschen", "misdaden" en "onmenselijkheden" terwijl de boodschap er juist tegen is. Zeker de eerste twee zou je als 'ongewenste teksten' kunnen beschouwen, terwijl je als bedrijf juist wel achter de boodschap staat. Valt dat allemaal met filters te ondervangen denk je? Kan hoor, geen idee.
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:20:58 #254
12221 Tijn